De ondergang der Belgen

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
Ariel schreef:Ik vroeg me toen al af waarom eigenlijk
Wij kwamen daar oa voor de sfeer en voor de leuke restaurantjes.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Pilgrim »

Brussel was toen nog... een 'bruisende stad'. :cry:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Wij kwamen daar oa voor de sfeer en voor de leuke restaurantjes.
Ik denk niet dat er daar nog veel van zijn. Sinds de invoering van een waterdicht spionagesysteem (de "witte kassa") is het hier onmogelijk om nog met een horecazaak de kost te verdienen. Tenzij je de klanten goedkope industriële rommel uit de magnetron voorzet aan 4 sterren prijzen. Waar je nog niet zo lang geleden spreekwoordelijk veel beter kon eten in België dan in Nederland is nu het omgekeerde het geval.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

'Wij zijn een Vlaams-katholieke school met 100 procent moslims'. Een kwestie van tijd alvorens deze een islamitische school is.

De Sint-Gillisschool is helemaal vernieuwd. Niet alleen zit de school in nieuwe gebouwen, de school kan ook nog meer islamitische leerlingen ontvangen.

FILMPJE
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Ook ik zet daar geen voet meer tenzij ik echt niet anders kan, in de praktijk is dat alleen om naar het ziekenhuis gaan.
En tot je niet geringe verbazing zul je ook daar een schat aan islamitisch geschoolde hoofddoeken tegenkomen. Deze regelrechte SCHAAMTELOZE propaganda is bedoeld voor de historische perverse Arabische dikke lul pedofiel psychopaat Mohammed. Een geestesziek zandbakproduct dat zijn oorsprong vindt in analfabetisme van het klassiek Arabisch, uitgerust met overmatig corrupte hersencellen. Het DNA van de zandbakprofeet is een DNA waar de honden geen brood van lusten. Het is dan ook niet voor niets dat moslims niets van honden willen weten.

Deze hond schijnt overigens bekend te zijn met de daden van profeet Mohammed in tijden dat het de profeet niet lukte een ander meisje van negen tot zijn beschikking te bemachtigen.

Waarin moslims zichzelf herkennen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:'Wij zijn een Vlaams-katholieke school met 100 procent moslims'. Een kwestie van tijd alvorens deze een islamitische school is.

De Sint-Gillisschool is helemaal vernieuwd. Niet alleen zit de school in nieuwe gebouwen, de school kan ook nog meer islamitische leerlingen ontvangen.

FILMPJE
Misschien valt het wel mee. Of . . . moslims zijn niet te vertrouwen. Ik zag niet een meisje met een hoofddoek om. Zij zijn domweg parasieten vanuit hun eerste levensjaren in het geloof. Zij weten dat het beste onderwijs niet vanuit Islam komt, maar vanuit niet-islam om later hogerop te komen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Mahalingam »

Vroeger zaten bij de Katholieken de jongens en de meisjes in aparte klassen en soms zelfs op aparte scholen.
En nu zie ik in het filmpje dat die segregatie weer helemaal terug is; het klasje in beeld bevat alleen maar meisjes.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Vroeger zaten bij de Katholieken de jongens en de meisjes in aparte klassen en soms zelfs op aparte scholen.
En nu zie ik in het filmpje dat die segregatie weer helemaal terug is; het klasje in beeld bevat alleen maar meisjes.
Ja ja! Dat viel mij ook op, maar - hoe vreemd ook - ik maakte daar geen melding van. Toppie Mahalingam! icon_thumbup.gif
[icon_lol.gif]
Ach . . . zoek de overeenkomsten! Hahaha! Vandaar dat moskeevaders hun dochters op deze school plaatsen. Zucht!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:En tot je niet geringe verbazing zul je ook daar een schat aan islamitisch geschoolde hoofddoeken tegenkomen.
Dat heb ik daar uiteraard ook gezien. Hoewel de moslims geloven dat kanker een straf van Allah is zitten ze toch ook maar mooi te wachten op de bestralingen en de chemo, nochtans allemaal uitgevonden door de verachtelijke ongelovige honden. Ik heb daar o.m. ook met eigen ogen gezien dat de bevruchte vrouwtjesmoslims kleine moslims werpen MET de hoofddoek stevig op de kop.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Trucker aangevallen door asielzoekers met speren en machetes

Woensdagnacht is opnieuw een vrachtwagenchauffeur aangevallen door een groep agressieve transitmigranten. De asielzoekers probeerden eerst in de vrachtwagen te klimmen, maar toen dat niet lukte vielen ze de chauffeur aan met speren en machetes. Wegens personeelstekort kon de politie amper één patrouille ter plaatse sturen. Dat meldt Het Nieuwsblad.

De problematiek van illegalen die via onze snelwegen Groot-Brittannië willen bereiken, sleept al jaren aan. Geweld en agressie jegens vrachtwagenchauffeurs en politie door die zogenaamde ‘transitmigranten’ zijn schering en inslag op tientallen van snelwegparkings tussen Brussel en de kust. Vrachtwagenchauffeurs en transportbedrijven trokken al meermaals aan de alarmbel, zonder veel resultaat.

Asielzoekers steeds gewelddadiger
Enkele dagen geleden raakte al bekend dat een Belgische vrachtwagenchauffeur beschoten werd door transitmigranten, woensdagnacht kostte het probleem opnieuw bijna het leven van een trucker. De chauffeur was aan het slapen op een snelwegparking langs de E40, toen hij plots geritsel hoorde aan zijn vrachtwagen. Toen hij ging kijken wat er gebeurde, botste hij op een groep Afrikaanse asielzoekers.

Die transitmigranten keerden zich vervolgens tegen de chauffeur. “Ze vielen hem aan met speren, staven en machetes”, stellen politiebronnen aan Het Nieuwsblad. De chauffeur vluchtte terug naar zijn cabine, maar de agressieve asielzoekers lieten het daar niet bij. Ze sloegen met metalen staven door de voorruit van de vrachtwagen en probeerden de chauffeur te verwonden.

Omdat de toestand levensbedreigend was, zou de politie met minstens twee patrouilles ter plaatse moeten gaan. “Alleen: er was maar één patrouille voorhanden. Een gevolg van de besparingen”, vertelt de politiebron. “Onze collega’s moesten – volgens het boekje – eigenlijk wachten op versterking die uit Anderlecht moest komen blijkbaar, zo’n 65 kilometer daarvandaan. Maar omdat we die chauffeur toch niet konden laten molesteren is die éne patrouille dan toch ter plekke gegaan.”

Ter plaatse trof de politie noch de vrachtwagenchauffeur, noch de groep transitmigranten aan. De vrachtwagenchauffeur was erin geslaagd weg te vluchten met zijn vrachtwagen en stond iets verderop op de pechstrook geparkeerd. “De man was compleet in shock. De bende die de man aangevallen had, was dan al verdwenen”, klinkt het.

Bij politievakbond VSOA reageert men misnoegd. “De personeelstekorten bij de wegpolitie lopen op tot vijftig procent. We vrezen echt dat er eerst doden moeten vallen vooraleer de agenten die nog overblijven, versterking krijgen om dit soort gevaarlijke fenomenen aan te pakken. Het aantal incidenten is niet meer te tellen. Het wordt ook steeds gewelddadiger”, aldus Vincent Houssin van VSOA.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
orfeus
Berichten: 86
Lid geworden op: do aug 25, 2011 4:36 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door orfeus »

Simpele oplossing : geef de chauffeurs een handvuurwapen + vergunning mee.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Bij politievakbond VSOA reageert men misnoegd. “De personeelstekorten bij de wegpolitie lopen op tot vijftig procent. We vrezen echt dat er eerst doden moeten vallen vooraleer de agenten die nog overblijven, versterking krijgen om dit soort gevaarlijke fenomenen aan te pakken. Het aantal incidenten is niet meer te tellen. Het wordt ook steeds gewelddadiger”, aldus Vincent Houssin van VSOA.
Duidelijk!

De Belgische overheid is een misdadige corrupte overheid. Dezelfde misdadige overheid als in Nederland.

De overheid heeft de plicht haar burgers te beschermen. Stelselmatig wordt bewust dit nagelaten. Door onder andere te bezuinigen op bescherming voor de bevolking. In Amsterdam is BEWUST een speciale politie-eenheid opgeheven die belast was met onderzoek naar zware criminaliteit.

Zowel de regering in België als in Nederland zou tegen de muur of door ophanging terecht gesteld moeten worden. Maar aangezien vele Duitse ss-nazi's na de oorlog in het proces te Neurenberg gevrijwaard werden van de doodstraf, ontlopen ook deze Benelux-misdadigers van het volk hun straf: ZIJ KRIJGEN NOOIT STRAF.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef: De overheid heeft de plicht haar burgers te beschermen. Stelselmatig wordt bewust dit nagelaten. Door onder andere te bezuinigen op bescherming voor de bevolking.
Dat er te weinig politie is in België is flauwekul maar daar komen de vakbonden telkens mee aanzetten om hun eigen lafheid en onkunde te verklaren. Om automobilisten te flitsen zitten ze uren lang met 2 in een anonieme wagen waarin ze helemaal niets moeten doen, de camera zelf beslist wie gefotografeerd wordt. Veruit de meeste inbraken en geweldplegingen worden niet meer aangegeven omdat er toch niks mee gebeurt.
Als politie ambtenaar geniet je van allerlei absurde voordelen waar een ander voor moet werken waarom zou je dan nog een stel gevaarlijke zwarten met speren gaan lastig vallen?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Hans v d Mortel sr schreef: De overheid heeft de plicht haar burgers te beschermen. Stelselmatig wordt bewust dit nagelaten. Door onder andere te bezuinigen op bescherming voor de bevolking.
Dat er te weinig politie is in België is flauwekul maar daar komen de vakbonden telkens mee aanzetten om hun eigen lafheid en onkunde te verklaren. Om automobilisten te flitsen zitten ze uren lang met 2 in een anonieme wagen waarin ze helemaal niets moeten doen, de camera zelf beslist wie gefotografeerd wordt. Veruit de meeste inbraken en geweldplegingen worden niet meer aangegeven omdat er toch niks mee gebeurt.
Als politie ambtenaar geniet je van allerlei absurde voordelen waar een ander voor moet werken waarom zou je dan nog een stel gevaarlijke zwarten met speren gaan lastig vallen?
Jazeker! Ik constateer zelf en heb dit ook herhaaldelijk gezegd dat men zelfs met minder politie af kan. Voor het kleinste wissewasje dat gebeurt, komen van her en der auto's, busje, motor agenten aangesneld en blijft men uren hangen om te staren en te kletsen. Er zijn genoeg video's die laten zien dat een leger aan agenten slechts een man aanhoudt, dat vaak nog lastig genoeg is. Bij het plaatselijke politiebureau staan genoeg auto's en busjes van de politie.
En als het donker is? Dan zie je nooit politie. Die zitten dan binnen. Te wachten op een melding om uit te rukken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef: Voor het kleinste wissewasje dat gebeurt, komen van her en der auto's, busje, motor agenten aangesneld en blijft men uren hangen om te staren en te kletsen.
Herinner je je nog dat door ons gefilmde incident in Heerlen waarbij een dolgedraaide Somaliër s nachts uren lang lag/zat/stond te schelden en alles en iedereen wakker hield en de meest gore bedreigingen brulde ? Politie agenten erbij die wat rond lummelden, wat met het hoofdkantoor belden en de situatie als een soort curiosum bekeken maar in feite helemaal niets deden en wachtten tot het vanzelf over ging en dan verdwenen. De juiste actie zou zijn om dat geval onmiddellijk op te pakken, te boeien en in de cel te gooien. Maar een combinatie van lafheid en politieke correctheid verhinderde dat.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Hans v d Mortel sr schreef: Voor het kleinste wissewasje dat gebeurt, komen van her en der auto's, busje, motor agenten aangesneld en blijft men uren hangen om te staren en te kletsen.
Herinner je je nog dat door ons gefilmde incident in Heerlen waarbij een dolgedraaide Somaliër s nachts uren lang lag/zat/stond te schelden en alles en iedereen wakker hield en de meest gore bedreigingen brulde ? Politie agenten erbij die wat rond lummelden, wat met het hoofdkantoor belden en de situatie als een soort curiosum bekeken maar in feite helemaal niets deden en wachtten tot het vanzelf over ging en dan verdwenen. De juiste actie zou zijn om dat geval onmiddellijk op te pakken, te boeien en in de cel te gooien. Maar een combinatie van lafheid en politieke correctheid verhinderde dat.


Ja ja! En dat is al jaaaaarenlang aan de gang. Het is dan ook zo dat ik geen hoge pet op heb van de politie. Zij hanteren stelselmatig de laffe minderwaardige kinderachtige kutsmoes dat zij een gebrek hebben aan collega's.
Het is al lange tijd terug dat ik aangifte kwam doen van vernieling van mijn autoruit (uiteraard door een of meer negers) bij het voor mij dicht bijzijnde politiebureau in Zuidoost (Amsterdam). Voor het eerst in mij leven maakte ik mee dat de politie geen tijd voor mij had - en voor andere mensen die aangifte doen. Ik kon een afspraak maken. De man van dienst pakte een groot boek erbij - haast had hij niet, hij had toch niks beters te doen, en bepaalde wanneer ik bij dit bureau terecht kon om aangifte te doen. Na het weekend, na een paar dagen, kwam ik terug. De afspraak was op een vastgestelde tijd. Ik was meen ik vijf minuten te laat. Er was verder helemaal niks te doen in het bureau - geen lange rijen, niks. Hooguit uitgebluste agenten die de dag probeerden door te komen. De agent van dienst keek in zijn boek, constateerde dat ik te laat was en stelde de vraag: "Was de brug open?" Ik wist gelijk hoe laat het was. Een collega klootzak van de man in uniform had mij de keer ervoor weggestuurd, dus dan ben ik direct pissig als geboren en getogen Amsterdammer. "Nee, de brug was niet open. Ik ben geen brug tegengekomen." Ik meen mij te herinneren dat het lullige onderonsje hiermee direct beëindigd was. De lul van dienst had in al zijn onnozelheid zeker verwacht dat ik met een excuus voor de dag zou komen.

Genoeg m'n hart gelucht. Ik wil nog iets kwijt over de politie. Lang na de oorlog opereerde de politie nog altijd in 'ss-uniformen' met laarzen. Dat heb ik nooit begrepen. Het maakte zeer zeker indruk, maar was te gek voor woorden.

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef: Het is al lange tijd terug dat ik aangifte kwam doen van vernieling van mijn autoruit (uiteraard door een of meer negers) bij het voor mij dicht bijzijnde politiebureau in Zuidoost (Amsterdam).
Hier dito. Op een nacht werd mijn auto leeggestolen, ook door ingeslagen ruit . 2 Agenten erbij, 1 mannetje en 1 vrouwtje. Zegt de 1 kom we gaan sporen onderzoek doen en doet wegwerphandschoenen aan. Dat leek ernstig. Hij rommelde wat op de achterbank en vroeg aan de dame zie jij bloed ? Die knikte van nee, waarop de handschoenen uitgingen en tot zover met het sporen onderzoek.
De auto stond naast een koeienstal geparkeerd, we konden de herkauwers horen schuifelen en briesen. Waarop de agent aan mij vroeg was hier vannacht iemand thuis ? [icon_lol.gif] Toen had ik de zekerheid dat ik me de moeite had kunnen besparen om die aangifte te doen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Aantal islamleerkrachten neemt fors toe in Vlaanderen

Islamonderwijs zit in de lift in Belgie. Dat blijkt uit het antwoord van onderwijsminister Ben Weyts (N-VA) op een parlementaire vraag van Vlaams parlementslid Sam Van Rooy (Vlaams Belang). Op amper 4 schooljaren steeg het aantal islamleerkrachten in ons onderwijs met 22% van 758 tot 925. Het aantal Vlaamse scholen met islamleerkrachten neemt ook fors toe.

Door het lage geboortecijfer van autochtone vrouwen in Vlaanderen enerzijds, en het hoge geboortecijfer van islamitische allochtonen anderzijds, is in ons land een duidelijke demografische verschuiving aan de gang. In Antwerpen bijvoorbeeld is die verschuiving al duidelijk merkbaar. Bij de leeftijdscategorie 0 tot en met 9 jaar is nu maar liefst 74,10% van de Antwerpse bevolking van vreemde origine. Tussen de 10 en 19 jaar gaat het om bijna 70%.

Islamlessen en islamleerkrachten nemen toe
Die verschuiving vertaalt zich ook in de populariteit van islamlessen in ons onderwijs. De voorbije jaren is het aantal leerlingen dat islamlessen volgt fors toegenomen, net als het aantal islamleerkrachten. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) op een parlementaire vraag van Vlaams parlementslid Sam Van Rooy (Vlaams Belang).

Het aantal islamleerkrachten – dat met Vlaams belastinggeld betaald worden, zo benadrukt Vlaams Belang, is de voorbije vier jaar met meer dan een vijfde toegenomen. In het schooljaar 2014-2015 telde ons land 758, in het schooljaar 2018-2019 waren dat er al 925. Inmiddels beschikken reeds 858 scholen van het basisonderwijs en 297 scholen van het secundair onderwijs over een of meerdere islamleerkrachten.

Bij Vlaams Belang stelt men zich de vraag of er plaats is voor islamlessen in het Vlaams onderwijs. “Het is toch absolute waanzin dat in het Vlaamse onderwijs les wordt gegeven in een ideologie waarvan de waarden haaks staan op de vrijheden van onze democratische rechtsstaat. De islam erkent niet eens het recht voor moslims om van godsdienst te veranderen. Dat de islam geen zegen maar een gesel is voor de wereld is wordt trouwens op dagelijkse basis in gans de wereld bewezen”, aldus Sam Van Rooy.

Ze pleiten voor strengere controles en indien mogelijk zelfs een afschaffing. “We stellen immers toch vast dat er in het officieel onderwijs ook bij de eigen bevolking nog maar weinig vraag is naar godsdienstlessen. In afwachting daarvan wil ik dat de minister snel werk maakt van een degelijke externe – niet-islamitische – controle op de manier waarop de islamlessen in ons leerplichtonderwijs worden ingevuld. Minstens moeten ook alle islamleerkrachten die extreme boodschappen verspreiden – onder meer op sociale media – op non-actief worden gezet. Die augiasstal moet eens dringend worden uitgemest.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Eén op de zeven Vlaamse woningen
is niet aangesloten op de riolering

Het beekje ruikt niet alleen naar riool, het ís ook een riool. Eén op de zeven Vlaamse woningen is niet aangesloten op de riolering. Ondertussen stroomt afvalwater ongezuiverd beken in. - BRON
Tsja . . . je moet als achterwaartse Belgische overheid nu eenmaal keuzes maken voor andermans leven: óf meer moslims en een op de zeven Vlaamse woningen niet laten aansluiten op het riool, of minder moslims en alle aandacht vestigen op mensen van je eigen beschaving die wel bereid zijn te investeren in de toekomst.

Trouwens, wat de schrikbarende hygiëne en achterstallig onderhoud betreft in de Belgische beschaving, voor moslims maakt het niets uit. Die zijn niet anders gewend in Marokko, Tunesië, Egypte en noem ze maar op de moslimlanden die allemaal in het bezit zijn van een dictatoriale fascistische islamitische denkstructuur.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef: Trouwens, wat de schrikbarende hygiëne en achterstallig onderhoud betreft in de Belgische beschaving, voor moslims maakt het niets uit. Die zijn niet anders gewend in Marokko, Tunesië, Egypte en noem ze maar op de moslimlanden die allemaal in het bezit zijn van een dictatoriale fascistische islamitische denkstructuur.
je ziet dat ook aan die halal slagerijen, bakkers etc. die er telkens meer bijkomen in België. Het schapenbloed loopt er over de vloer en de vliegen hebben vrij spel. De ingepakte moslimwijven bepotelen alles 5 x voor ze het kopen of niet kopen. Blijkbaar gelden daar ook andere normen voor want Vlaamse winkeliers die ook maar 1 x in de fout gaan mogen zich aan zware boetes verwachten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

:ohmy2: Ze hebben toch wel de messen van deze jongens teruggeven hoop ik.
Drie minderjarigen overvallen apothekeres met mes, maar mogen alle drie naar huis tegen zin van gerecht

Gewapend met een mes bedreigden drie zeventienjarige overvallers vrijdagavond een apothekeres in het West-Vlaamse Dudzele. Maandagochtend mocht ook de laatste minderjarige zonder voorwaarden huiswaarts, zeer tegen de zin van gerecht en jeugdrechter. Reden: “Geen plaats in de instelling van Everberg.”

Een heuse klopjacht was het, vrijdagavond in Dudzele en omstreken. Met honden én een politiehelikopter werd met man en macht gezocht naar een stel overvallers. Het drietal had eerder op de avond, rond 19 uur, in de Brugse deelgemeente farmacie Debruyne - Desrumaux overvallen. Op dat ogenblik was enkel de assistente nog aanwezig. De assistente werd bedreigd met een mes en moest de inhoud van de kassa aan de drie, schijnbaar jonge overvallers overhandigen. De precieze omvang van de buit is niet bekend.

De klopjacht wierp vruchten af. Twee van de drie verdachten konden vrij snel ingerekend worden, een derde volgde nog later. Net omdat het drietal minderjarig bleek, was het Brugse gerecht karig met commentaar. Enkel dat het drietal spoedig voor de jeugdrechter zou verschijnen. De aangeslagen apothekeres wilde niet reageren. De drie blijken geen koorknapen en worden ook gelinkt aan een overval op een krantenwinkel eerder deze maand.

“Geen plaats in Everberg”

Volgens onze informatie zijn de drie intussen al opnieuw op vrije voeten. Twee onder hen werden dit weekend “gelost”, de 17-jarige die 2,5 dag eerder met het mes zwaaide, mocht maandagochtend beschikken. Reden: “plaatsgebrek in de gesloten gemeenschapsinstelling De Grubbe in Everberg”, de plek waar minderjarigen die zich schuldig maken aan zware misdrijven - diefstal met geweld, verkrachting, afpersing en drugshandel - heen worden gestuurd. Magistraat Frank Demeester van het Brugse gerecht bevestigt de info. “Wij hadden in dit dossier, uiteraard, de plaatsing in een gesloten instelling gevraagd. Ook de jeugdrechter vond dat de gepaste maatregel. Helaas bleek er geen plaats.”

Demeester zegt het drietal zonder specifieke voorwaarden huiswaarts mocht. Een bron stelt dat de 17-jarige met een brede glimlach de rechtbank verliet. “Van zodra er plaats is, zullen ze wèl naar Everberg moeten”, benadrukt de magistraat. Voor gerecht en rechtbank is hun vrijlating een vervelende vaststelling.“Als de drie zeventienjarigen enkele maanden ouder waren geweest, zaten ze nu wel in voorhechtenis.” De Brugse persrechter, collega van de jeugdrechter in kwestie, onthoudt zich van commentaar.

Alarmbel

Het is niet de eerste keer dat de gesloten instellingen overvol blijken te zitten. Anderhalf jaar geleden trok het Antwerpse gerecht al aan de alarmbel. Dat na, jawel, een overval op een apotheek met in de hoofdrol een zeventienjarige overvaller.

Zo is een zeventienjarige jongeman die gisteren door de jeugdrechter werd verwezen naar Everberg voor een gewapende overval op een apotheek, vandaag noodgedwongen terug vrijgelaten, alleen maar omdat er geen plaats is in de gesloten instelling.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Twee homo's in elkaar geslagen in centrum Gent: “Mag iedereen hier nog zichzelf zijn?”

Twee homoseksuele jongeren zijn zaterdagochtend aan het Sint-Baafsplein zwaar in elkaar geslagen door drie mannen. De Gentse politie spreekt over een geval van gay bashing en voert een onderzoek naar de daders.

Voor twee homoseksuele jongens eindigde een nachtje stappen zaterdagochtend op de spoedafdeling van het AZ Sint-Lucas. Na een feestje waren de vrienden op weg naar huis toen ze rond 3 uur aan het Sint-Baafsplein werden aangevallen door drie mannen.

Die hadden het volgens de slachtoffers niet begrepen op hun geaardheid en er vielen zware klappen. De jongens liepen daarbij verschillende zware verwondingen op in het gezicht. De daders vluchtten meteen na de feiten weg.
Afbeelding
De politie werd op de hoogte gebracht en vermoedt inderdaad een geval van gay bashing. “Het onderzoek loopt. De daders zijn na de feiten weggelopen richting het Zuid”, zegt de politie. “Ze zijn voorlopig niet aangetroffen en we proberen hen te vinden.”

Open brief

Op sociale media schreef een van de slachtoffers een open brief:
  • Vijf uur ’s ochtends. AZ Sint-Lucas te Gent.
    Hij: neusfractuur, stuk van snijtand van de onderkaak rechts, snijwonde in de lip, kneuzingen diffuus in het gelaat.
    Ik: contusies en hematomen ter hoogte van het gelaat.
    De taxi komt ons oppikken.

    Drie uur ’s nachts. Op het voetpad naast de Sint-Baafskathedraal te Gent.
    Hij: bloedend naast mij.
    Ik: bellend naar de ziekenwagen.
    Wij: aangedaan, verward, gekwest. Aangevallen.

    Wanneer ze hem meenemen voor een hersenscan, dringt het bij me binnen. Wat er net is gebeurd. Mijn handen die besmeurd zijn met het bloed van mijn beste vriend bevestigen dat het allemaal écht was.

    Wij met z’n tweeën, op weg naar huis na een avondje stappen. Zij met z’n drieën, duidelijk op zoek naar geweld. Wij op de verkeerde plaats, op het verkeerde moment. Zij op stap met de verkeerde intenties.

    "Gent, de meest open-minded stad van Vlaanderen. Een links bastion waar iedereen zichzelf mag zijn. Dachten we. Tot we in elkaar geslagen werden omdat we onszelf wouden zijn. Het hebben van een identiteit en die ten volle uiten, zou geen strijd mogen zijn. Pijnlijker dan de fysieke letsels die we opliepen, is het besef dat ons bestaan door sommigen wordt afgekeurd en afgestraft.

    Discriminatie, racisme, homofobie, transfobie en agressie tegenover minderheidsgroepen in het algemeen worden tijdens deze periode bedekt met wat oppervlakkige kerstgezelligheid, etentjes met de familie en het uitdelen van cadeautjes. Terwijl de kalkoen aangesneden wordt, vangen wij klappen die langer blijven nazinderen dan de blauwe plekken die ze achterlaten. Wij zijn gewoon jonge mensen die proberen te bestaan.

    Ik vraag me af welk signaal dit geeft aan de jongeren waar ik les aan geef en die nog dagelijks met hun eigen identiteit worstelen: is dit wat er gebeurt wanneer je jezelf durft te zijn? Wij bestaan en dat is voor sommigen al te veel.

    Ik schrijf dit niet enkel neer voor mezelf maar ook voor m’n beste vriend. Voor mijn huilende moeder aan de lijn, zijn lief die thuis zit te blokken, een vriend die elk ziekenhuis in Gent telefoneerde om te ontdekken waar we waren, voor m’n neef die portretten kwam nemen om de schade in kaart te brengen. Voor de verpleegster die me troostte wanneer m’n beste vriend onder de scan ging, voor de politieagenten die ’s nachts onze verklaring kwamen afnemen. Voor iedereen die na een nachtje stappen nog naar huis moet wandelen. Voor iedereen waarvoor veiligheid geen gewaarborgde zekerheid is."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Gent is een linkse stadsstaat, bestuurd door groen en mei 68 Marxisten. Alleen voetgangers en fietsers zijn nog welkom in het stadscentrum, geen handelszaken meer EN een grote populatie Turken, Marokkanen en zigeuners.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Mahalingam »

Wat heeft bij ons de PvdA gebaard? Kuzu.
Wat heeft bij de Belgen de PS gebaard? Emir Kir.
De uitsluiting van Emir Kir uit de PS is een kantelmoment in de Belgische politiek
Toegegeven: dat Emir Kir uit de PS werd gezet, na een zes uur durende vergadering van de tuchtcommissie van de Brusselse federatie van de partij, was een verrassing. Toch gaan de redenen om te besluiten dat de oud-staatssecretaris in het Brussels Gewest geen plaats heeft in de partij verder dan het jongste incident: de ontmoeting met een delegatie Turkse burgemeesters, onder wie twee verkozenen van de extreemrechtse MHP. De verrassing betrof het feit dat we gestopt zijn met denken dat Emir Kir onaantastbaar was.

Laten we terugkeren naar de omstandigheden waarin hij in 2012 burgemeester werd van Sint-Joost-ten-Node, de kleinste gemeente van Brussel en de armste van België, tegen de zittende burgemeester, eveneens van de PS. Zo’n putsch is niet uitzonderlijk, maar toen al was zijn verbondenheid met de gemeenschap doorslaggevend om hem meer stemmen dan zijn rivaal te bezorgen.
Spoiler! :
Sindsdien hebben de incidenten zich opgestapeld. Het ergste ging over de polemiek omtrent de erkenning door België van de Armeense genocide. Kir wilde het woord genocide niet in de mond nemen en bleef in april 2015 als federaal parlementslid ostentatief weg bij de herdenking van de honderdjarige verjaardag van de Armeense genocide. De toenmalige PS-voorzitter Elio Di Rupo zei op de RTBF: “Ik heb aan mijn algemeen secretaris gevraagd om Emir Kir uit te nodigen voor een gesprek.”

Die reactie viel licht uit tegenover de straffe woorden van zijn opvolger Paul Magnette, die meteen na het jongste incident de ontmoeting met de burgemeesters “heel krachtig” veroordeelde. “Het cordon sanitaire geldt voor het Vlaams Belang, maar evengoed voor alle andere extreemrechtse partijen, welke ze ook zijn en waar ze ook vandaan komen”, zei Magnette, en hij herhaalde dat dit weekend. Onlangs werd ook Benoît Hons, een socialistische schepen van Neupré, een kleine gemeente in de provincie Luik, uitgesloten vanwege racistische uitlatingen op Facebook.

Vormt de beslissing van de tuchtcommissie een radicale breuk bij de PS? Ontegensprekelijk, en Emir Kir is er getuige van. Eerst stelde hij een “racistisch en anti-Turks complot” aan de kaak, het soort argument dat ook de Turkse president Erdogan steevast gebruikt als er kritiek op zijn beleid komt. Maar uiteindelijk bood hij wel formeel zijn excuses aan. Te laat. Er waait een andere wind aan de Keizerslaan. Terwijl Di Rupo geneigd was het compromis op te zoeken met het oog op de hogere partijbelangen, toont Magnette zich onbuigzaam, wat de gevolgen ook zijn. En die gevolgen komen er, al kunnen ze nog niet precies ingeschat worden.

Dat hangt mede af van wat Kir nu gaat doen. Emin Ozkara, een andere verkozene van Turkse origine, heeft de deur al achter zich dichtgeslagen, waardoor het leiderschap van de PS in het Brussels Parlement in gevaar komt. Af te wachten valt ook hoe de discussie bij de PS zal verlopen, waar bijvoorbeeld Rachid Madrane (PS), een gewezen Brussels minister en de huidige voorzitter van het Brussels Parlement, vanaf het begin van de polemiek zijn “totale steun” aan Kir heeft uitgesproken.

Stopt de schokgolf hiermee? Dat is de meest cruciale vraag. Het merendeel van de Brusselse partijen, en de Vlaamse partijen in Limburg bijvoorbeeld, hebben de voorbije jaren gelijksoortige moeilijkheden gehad. Vanuit democratische overwegingen en – laten we realistisch zijn – om electorale redenen hebben ze kandidaten van vreemde origine laten verkiezen, van wie sommigen niet helemaal op de golflengte van de partijprincipes zaten om het zacht uit te drukken.

Die problemen zijn lang geminimaliseerd, onder meer uit vrees om toch maar niet als racistisch bestempeld te worden. Dat is nu niet meer het geval. Maar als straks de gemeenschappen het gevoel hebben dat ze niet meer vertegenwoordigd worden door de bestaande partijen, dan opent dat de deur voor de vorming van partijen op basis van nationale origine of religieuze overtuiging en worden we geconfronteerd met een fundamenteel democratisch probleem.
Op korte termijn zal de affaire-Kir gevolgen hebben voor de federale regeringsvorming. Paars-groen heeft geen meerderheid meer. En ondanks de vergaderingen van het laatste uur rond de informateurs kun je je afvragen of de PS, die het risico neemt om een figuur als Emir Kir uit te sluiten omwille van zijn contacten met extreemrechts, in een coalitie kan stappen met de N-VA, die drie weken lang gepraat heeft met het Vlaams Belang voor de vorming van een Vlaamse regering.
https://www.topics.nl/de-uitsluiting-va ... =brand/dm/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Mahalingam »

Vandaag geen linkse propaganda op de Vlaamse publieke Staatsomroep .
Vlaamse publieke omroep vrijwel op zwart door machtsstrijd om bezuinigingen
Veel is er maandag niet te zien en horen bij de Vlaamse publieke omroep. Het journaal is ingekort, er worden herhalingen uitgezonden en op de radio is vooral muziek te horen. Online verschijnen alleen korte nieuwsberichten. De VRT staakt.

Het rommelt al maanden bij de omroep: toen de nieuwe Vlaamse regering in september in haar regeerakkoord forse bezuinigingen aankondigde, leidde dat tot een machtsstrijd binnen de VRT-top. Directeur Lembrechts wilde er alles aan doen om de bezuinigingen terug te draaien, maar de nummer twee van de omroep, Peter Claes, noemde deze wél haalbaar. Lembrechts vroeg de raad van bestuur om Claes te ontslaan, maar deze weigerde. Vorig weekeinde besloot de Vlaamse regering dat Lembrechts zelf moest opstappen.

Lembrechts ‘is er niet in geslaagd het vertrouwen te herstellen en heeft niet meer de geloofwaardigheid om de openbare omroep te leiden’, zei Vlaams minister van Media Benjamin Dalle. Zijn ontslag is echter verkeerd gevallen bij het personeel van de omroep. Zij vinden juist dat de positie van Claes onhoudbaar is geworden. Bovendien vrezen de vakbonden dat de politiek zich teveel zal bemoeien met de omroep.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b646ad0e/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie