De ondergang der Belgen

Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door hans van de mortel »

George Floyd was een gerenommeerde misdadiger.

ZWARTER DAN ZWART KAN IK HEM NIET MAKEN.

Ook misdadigers - zwart of wit - moeten sterven vroeg of laat. In het geval van Floyd verloste hij de samenleving van een welbewuste zwarte crimineel door zijn vroegtijdige dood.

Is een standbeeld dan op zijn plaats? Jazeker! Om over een aantal jaren besmeurd en omver gehaald te worden wanneer Belgen weer tot bezinning zijn gekomen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:Is een standbeeld dan op zijn plaats? Jazeker! Om over een aantal jaren besmeurd en omver gehaald te worden wanneer Belgen weer tot bezinning zijn gekomen.
De beeldenstormers hebben nu ook een beeld van Leopold I neergehaald. Die niet eens wist dat Congo uit negers bestond wegens gestorven ca. 1850.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Het graffitikunstwerkter ere van de overleden Amerikaan George Floyd in Brussel op een muur van het recyclagepark in Strombeek-Bever. Dit was eind mei.
Nu ziet het er zo uit:

Afbeelding
Amper twee weken na de ‘inhuldiging’ werd het kunstwerk al beklad. Zo werden er onder meer de woorden ‘drugsdealer’, ‘no hero’ (geen held) en ‘robber’ (overvaller) op aangebracht. Daarmee verwezen de daders naar het strafblad van Floyd. Grimbergs burgemeester Chris Selleslagh (Open Vld) beloofde actie te ondernemen, maar nu is het kunstwerk al helemaal verdwenen. Wie er een andere graffititekening over schilderde, is niet geweten.
https://www.topics.nl/graffitikunstwerk ... brand/hln/

Een schildering op een muur van het recyclagepark vraagt natuurlijk om recycling.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef: Het graffitikunstwerkter ere van de overleden Amerikaan George Floyd in Brussel op een muur van het recyclagepark in Strombeek-Bever. Dit was eind mei.
Nu ziet het er zo uit:
Veel beter. Van die kleuren wordt je tenminste vrolijk, niet van de lelijke kop van die zwarte crimineel.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef: Veel beter. Van die kleuren wordt je tenminste vrolijk, niet van de lelijke kop van die zwarte crimineel.
Niet veel beter. Het eerste 'behang' was veel kunstzinniger en harmonieuzer. Maar de lelijke kop van een zwarte crimineel met een verwerpelijke primitieve ontspoorde persoonlijkheid als kunst beschouwen, is schijten op het mooie waartoe de mens in staat is en verpest alles.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Het maakt niet uit waar je woont. In een stad, of in een dorp, overal kunnen mensen tegenwoordig genieten van de voordelen van de multiculturele samenleving.
Molotovcocktail gegooid naar auto in Muizen

In de Sint-Lambertuslaan in Muizen (Mechelen) is woensdagnacht een soort van molotovcocktail gegooid naar een auto die op de oprit van een woning stond. De bewoners merkten dat snel op en konden de vlammen zelf doven met een brandblusapparaat.

De dader of daders – mogelijk verplaatsten ze zich met een bromfiets of motorfiets – gooiden een plastic flesje dat gevuld was met brandstof naar de auto op de oprit van de woning. Dat veroorzaakte een klein brandje. Omdat de eigenaar het vuur snel opmerkte, bleef de schade beperkt tot wat hitteschade.

Wie er achter de feiten zit, is voorlopig onduidelijk. Het gerechtelijk labo kwam in de loop van de nacht nog ter plaatse voor een onderzoek. De federale politie onderzoekt de zaak en houdt voorlopig alle pistes open omtrent het motief van de feiten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Het maakt niet uit waar je woont. In een stad, of in een dorp, overal kunnen mensen tegenwoordig genieten van de voordelen van de multiculturele samenleving.
De corona crisis in België krijgt door onze allochtonen nog een heel naar staartje. De besmettingen stijgen weer dag na dag en haast uitsluitend op plaatsen waar veel vreemden zijn gegroepeerd. De zgz. deskundigen en de politiekers weten dat maar komen niet verder dan het te hebben over specifieke groepen met cultuurverschillen. Deze hilarische omschrijving betreft dus wat ieder niet-gehersenspoeld burger weet.
Zo is er een flinke haard in het AZC van Houthalen-Helchteren . Ik ben s benieuwd hoe ze dat gaan proberen op te lossen zonder op lange Mohameddaanse tenen te trappen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
Ariel schreef:Het maakt niet uit waar je woont. In een stad, of in een dorp, overal kunnen mensen tegenwoordig genieten van de voordelen van de multiculturele samenleving.
De corona crisis in België krijgt door onze allochtonen nog een heel naar staartje. De besmettingen stijgen weer dag na dag en haast uitsluitend op plaatsen waar veel vreemden zijn gegroepeerd. De zgz. deskundigen en de politiekers weten dat maar komen niet verder dan het te hebben over specifieke groepen met cultuurverschillen. Deze hilarische omschrijving betreft dus wat ieder niet-gehersenspoeld burger weet.
Zo is er een flinke haard in het AZC van Houthalen-Helchteren . Ik ben s benieuwd hoe ze dat gaan proberen op te lossen zonder op lange Mohameddaanse tenen te trappen.
Zou het wat te maken kunnen hebben met de intolerantie van moslims?

In het geval van toename van het corona-virus bij moslims
is de oorzaak hun glucose-intolerantie.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Agent aangevallen en bestolen omdat hij opmerking maakt aan jongeren die geen mondmasker dragen

Een 65-jarige agent van de federale gerechtelijke politie van Brussel is afgelopen vrijdag aangevallen en bestolen in een metrostation in Oudergem. De man had even voordien nog een opmerking gemaakt aan wat jongeren die geen mondmasker droegen.

De feiten deden zich voor in metrostation Hermann-Debroux, in de Brusselse deelgemeente Oudergem. Rond halfelf was de politieambtenaar in burger en niet in dienst. Hij was op weg naar huis en zag een groepje jongeren die geen mondmasker droegen in de metro. Dat is nochtans verplicht in zowel de rijtuigen als de stations van de MIVB. De agent in kwestie maakte een opmerking aan de jongeren, maar die trokken zich daar geen jota van aan.

Diefstal

Het kwam tot een discussie en eens in het metrostation zelf waar de politieambtenaar was afgestapt, kreeg hij de rekening gepresenteerd. “Hij werd er het slachtoffer van een diefstal met geweld”, bevestigt Willemien Baert van het Brusselse parket. Het lijkt er op dat de man werd aangevallen door diezelfde groep jongeren waarmee hij even voordien in aanvaring was gekomen. Meerdere verdachten konden wel, onder andere dankzij camerabeelden in het station, geïdentificeerd worden. Twee van hen werden diezelfde avond nog gearresteerd. Het gaat om K.B. en A.I., beiden 20 jaar oud. Ze werden ter beschikking gesteld van de onderzoeksrechter en na verhoor opnieuw vrijgelaten onder voorwaarden.

Het onderzoek naar de andere daders loopt nog. Het is niet precies duidelijk welke verwondingen de agent in kwestie opliep en wat er precies werd gestolen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Wat mankeert er aan de Vlaamse leeuwenvlag ? :nietverstaan:
Politie haalt Vlaamse leeuwenvlag naar beneden in scoutskamp in Trois-Ponts

De lokale politie heeft woensdag in een scoutskamp in Basse-Bodeux (deelgemeente van Trois-Ponts) een Vlaamse leeuwenvlag naar beneden gehaald. Dat heeft burgemeester Francis Bairin (Lijst Ensemble, gelieerd aan MR) verklaard. Hij bevestigt daarmee een bericht in de krant La Meuse Verviers.

“Men had me op de hoogte gebracht van het feit dat er een Vlaamse Leeuw wapperde in een scoutskamp in Trois-Ponts (provincie Luik). Ik heb de politie dan gevraagd om ook de nationale driekleur uit te hangen. Ik heb er niets tegen dat ze daar de vlag uithangen van de gemeenschap waar ze toe behoren, maar de driekleur heeft er zijn plaats naast.”

De burgemeester zegt dat hij niet ter plaatse is geweest. “Als de politie de Vlaamse vlag heeft weggenomen, is het omdat ze niet in het bezit waren van een Belgische driekleur”, vervolgt de burgemeester. Hij zegt dat dit soort problemen zich nog nooit in zijn gemeente heeft voorgedaan.

Het is nochtans niet de eerste keer dat zich zoiets in de regio voordoet. Begin van de week was de politie ook al opgetreden in het centrum van Malmédy, waar een Vlaamse vlag aan de gevel van een gastenverblijf wapperde, en ook in Xhoffraix werd woensdag een zwart-gele leeuwenvlag naar beneden gehaald.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door hans van de mortel »

Eigenlijk zouden er nu massale rellen moeten uitbreken en een belegering van het stadhuis plaatsvinden met de eis om de kop van de burgemeester als hoofd van de politie. Tenminste, hier in Nederland geldt dat de burgemeester de baas is over de politie.

Alleen zo kan de democratie gediend worden en haar echte waarde behouden. Door direct af te rekenen met de brutale schoffeerders van het recht op vrije meningsuiting.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door King George »

En als er alleen een blauwe vlag met twaalf vijfhoekige gele sterren in een cirkel gevormd had gewapperd werd er in velden of wegen gejankt om het ontbreken van de Belgische driekleur.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:Eigenlijk zouden er nu massale rellen moeten uitbreken en een belegering van het stadhuis plaatsvinden met de eis om de kop van de burgemeester als hoofd van de politie. Tenminste, hier in Nederland geldt dat de burgemeester de baas is over de politie.
Eerder het totaal stopzetten van alle toerisme naar Franstalig België. Dan zal dat stukje land snel op het welvaartsniveau van Zuid Soedan zitten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Maarten »

Ik ben 1 keer in Wallonië geweest, in Virton, Bouillion, Arlon, potverdorie, geen hond die er Nederlands, Duits of Engels verstaat, en wat een Oost-Europees aandoende wegen. Ik kom er niet meer. Ga veel liever naar het Sauerland :)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Maarten schreef:Ik ben 1 keer in Wallonië geweest, in Virton, Bouillion, Arlon, potverdorie, geen hond die er Nederlands, Duits of Engels verstaat,
De Walen denken dat la culture Française nog altijd toonaangevend is zoals in de tijd van de Zonnekoning maar evenzeer als in Frankrijk zelf stelt dat niets meer voor. Daarom dat ze hooghartig neerkijken op ons. Je ziet dat ook al bijv. aan hun haantje Macron ,die stapt rond alsof hij Napoleon zelf is . Ook typisch dat ze die nog steeds aanbidden hoewel het de grootste ploert van de wereldgeschiedenis was.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Politie Durbuy neemt Vlaamse vlag af van vakantieganger

Andy Cools is een trots Vlaams-nationalist en lid van de ‘NSV!’. Dat laat hij maar al te graag zien met zijn Vlaamse leeuwenvlag. “Ik mag toch trots zijn op mijn cultuur en identiteit?” :zegt hij. Daarom neemt hij altijd zijn vlag mee wanneer hij op reis is. Hij besloot om juli te eindigen met een klein reisje naar Durbuy, waar hij een vakantiehuisje huurde. Hij besloot zijn vlag op te hangen uit het raam, maar daar kon niet iedereen mee lachen. Nog geen twee uur later stond de politie al aan zijn deur om de vlag af te nemen.

Politie Durbuy vond het te provocerend en extremistisch
“Al bijna onmiddellijk kon ik een man zien foto’s nemen van mijn vlag die vredig aan het wapperen was. Vijf minuutjes later kon ik hem opnieuw spotten, hij was aan het bellen in zijn auto. Zodra hij ons zag, ging hij er opnieuw vandoor. Dit gebeurde ongeveer drie keer. Toen kwam plots de politie langs die mijn vlag in beslag nam. Mijn Vlaamse leeuw, die ik al lang overal mee naartoe neem, ben ik dus kwijt. Dat raakt mij eigenlijk wel diep,” doet hij zijn verhaal.

Waarom ze de vlag precies wilden in beslag nemen, was eerst onduidelijk. “Ze wilden een PV opstellen en vroegen daarom mijn identiteitskaart. Ik heb niks moeten ondertekenen, niks gekregen en er is denk ik ook niks ter plaatse opgesteld. Ze hebben gewoon mijn naam opgeslagen en de vlag afgenomen. Na wat aandringen, zeiden ze eindelijk dat we de vlag illegaal zouden hebben opgehangen. Daarnaast vonden ze de vlag te extremistisch en provocerend,” doet hij zijn verhaal verder.

Art. 41. van het algemeen regelement van de politie
“Illegaal opgehangen” klinkt wel uiterst merkwaardig, maar na een beetje zoeken, kon de redactie van SCEPTR wel achterhalen wat ze hoogstwaarschijnlijk bedoelde. In het algemene regelement van de politie, Version coordonnée 2018 ZP FAMENNE-ARDENNE (wat ook geldig is in Durbuy), staat namelijk dit: “Art. 41. Ongeacht de wettelijke of reglementaire voorschriften is het verboden om langs de openbare weg spandoeken, banners of vlaggen te spannen zonder toestemming van de burgemeester en gunstig advies van de wegbeheerder.” Het zou dus wel kunnen dat de politie dit zeer streng interpreteerde.

Dit laat denken aan het voorval in Trois-Ponts. Daar kreeg een scoutskamp in Basse-Bodeux ook de politie over de vloer. Ook zij kregen het bevel de vlag te verwijderen omdat die “te aanstootgevend” zou zijn geweest. Ook collega Wijnand Meeus heeft een gelijkaardig verhaal. “Twee weken geleden vond er een kamp plaats in Noiseux, niet ver van Durbuy. Daar hadden we een Vlaamse Gemeenschapsvlag opgehangen, maar die moest ook verdwijnen. De boer, op wiens veld we zaten, had er persoonlijk geen problemen mee. Maar hij vertelde wel dat hij al vaak last heeft gehad met de gemeente omdat zulke vlaggen worden opgehangen op zijn veld.”

Niet alleen in Wallonië, maar ook in Vlaanderen zijn zulke gevallen bekend. Op 11 juli, bijvoorbeeld, haalde de politie van Eeklo ook een Vlaamse vlag weg tijdens een bloemenceremonie. Toen was het excuus niet omdat de vlag te provocerend, aanstootgevend of extremistisch was zoals in Wallonië werd beweerd, maar omdat “de vlag niet de juiste klauwen had.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Dan had hij maar moeten wegblijven uit Franstalig België. Zo zijn er ook wel Vlaams Blok stemmers die op vakantie gaan naar Turkije, dat snap ik al helemaal niet. Ze weten toch dat de Franstaligen hier een soort halve moslims zijn en daar wil je toch niks mee te maken hebben. En ze zeker niet nog s extra centen toe te stoppen als toerist. Er verdwijnt zo al genoeg Vlaams geld naar Wallonië.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Maarten »

Mee eens, Mercator...

waarom trekken ze de grens niet over, naar NL of Duitsland? Niemand zal iets zeggen van hun vlaggen. In de Eiffel bv kun je goed vertoeven, stuk beter dan in het oostblok-aandoende la WaLLONIE...
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Maarten schreef:In de Eiffel bv kun je goed vertoeven, stuk beter dan in het oostblok-aandoende la WaLLONIE...
Wij hebben onze vakantie in de Eiffel nu al voor de tweede maal moeten uitstellen dit jaar. Ik heb geen zin om daar bij aankomst 2 weken opgesloten te worden als covid-Belg.
Ik las net nog de reden waarom wij hier geen zwart op gele nummerplaten hebben zoals in Nederland. Dat is technisch veel beter en visueel duidelijker maar toen daar sprake van was stelden de Franstaligen hier hun veto want zwart en geel zijn de kleuren van de Vlaamse vlag. En hoewel de Walen eten uit de hand van de Vlamingen-84 % van het Belgisch BNP wordt in Vlaanderen gegenereerd-krijgen die schooiers telkens hun zin.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Belgen? :scratch:
‘Belgische huurmoordenaars opgepakt in Spanje na mislukte afrekening’

De Spaanse politie heeft twee mannen uit België en een uit Frankrijk gearresteerd op verdenking van ontvoering. Bewoners van de Spaanse exclave Ceuta belden de politie nadat een poging tot ontvoering was uitgemond in een schietpartij. Volgens lokale media zijn de drie opgepakte mannen huurmoordenaars. Ze zouden betrapt zijn terwijl ze een afrekening in het drugsmilieu wilden uitvoeren.

De bizarre en chaotische feiten speelden zich vrijdagavond omstreeks 23.30 uur af in de wijk Benitez in Ceuta, een Spaanse exclave aan de Straat van Gibraltar. Dat is het smalste stukje oceaan tussen Spanje en Marokko en wordt veelvuldig gebruikt om drugs te smokkelen naar Europa.

Getuigen zagen vrijdagavond hoe een BMW in de wijk met hoge snelheid op iemand af reed. Meerdere mannen stapten uit en probeerden het slachtoffer met geweld in hun wagen te duwen. Op dat moment werden meerdere schoten gelost.

Buurtbewoners schakelden de politie in, die massaal uitrukte en de omgeving probeerde af te sluiten. Toen de agenten ter plaatse kwamen, hadden de ontvoerders hun slachtoffer al in de kofferbak van de auto geduwd. Toen ze de politie zagen, probeerden ze te vluchten. Ook op dat moment zou geschoten zijn.

Twee van de ontvoerders vluchtten met een Volkswagen Golf, mogelijk van het slachtoffer. Ze reden een busje van de politie aan tijdens hun vlucht. Daarna lieten ze de wagen achter en gingen ze te voet verder. Ze slaagden erin te ontsnappen.

Verstopt in de struiken
Drie anderen verstopten zich in de struiken, waar het pikdonker was. Met behulp van warmtecamera’s slaagde de Guardia Civil erin hen te lokaliseren en op te pakken. Het gaat om twee Belgen en een Marokkaan die speciaal voor de ‘operatie’ vanuit België naar Spanje gereisd zouden zijn. Ze waren pas vrijdag aangekomen in Ceuta en zouden daar voorzien zijn van het nodige materiaal.

Het vermeende slachtoffer van de ontvoering raakte gewond en werd opgenomen in het ziekenhuis. Hij zou niet in levensgevaar zijn.

Twee miljoen euro
De krant El Pueblo de Ceuta achterhaalde bij politiebronnen dat het slachtoffer mogelijk een schuld van twee miljoen euro had bij drugshandelaars. El Faro de Ceuta suggereert dat de Belgen deel uitmaakten van een groep ‘huurmoordenaars’ die op het punt stonden een afrekening uit te voeren.

De politie onderzoekt de exacte rol van alle betrokkenen nog. Mogelijk volgen er nog arrestaties. De aangehouden verdachten verschijnen vandaag of later deze week al voor de rechtbank. De BMW en de Volkswagen Golf zijn in beslag genomen voor verder onderzoek.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Maarten »

Idd, zou strafbaar moeten zijn, maasr eveneens ook vervolging voor hen die deze lui op enige wijze steun verlenen...

“Illegaal verblijf vervolgen zou een prioriteit moeten zijn”
De commissie-Bossuyt wil dat illegaliteit wordt vervolgd en stelt voor de straf op te trekken tot één jaar, zodat een sans-papiers kan worden aangehouden. Het voorstel moet de impasse rond de wet op de woonstbetredingen doorbreken. Dat schrijft De Standaard vrijdag.

Volledig artikel:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ma ... ~aa94fa57/
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

De ondergang der Belgen. Dankzij Marokkaanse Belgen

Bericht door hans van de mortel »

HAHAHA!

Huurmoordenaars laten zich niet oppakken. Dus ging het hier om amateuristische klungelaars. Het is dramatisch slecht gesteld met de intelligentie van de media-redacties: amateuristische klungelaars. :roll:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Orry Van de Wauwer van de gezinspartij van Vlaanderen (CD&V) wil veel Moria kindjes opnemen. Wir shaffen das”, :shock:
Asielzoekers Moria: CD&V’er wil minstens één kind per gemeente

“Eén vluchteling kind per gemeente. Wir shaffen das”, schrijft Orry Van de Wauwer (CD&V) deze week in een opiniestuk voor Knack. Het Antwerpse Vlaams Parlementslid roept onder meer de federale en de Vlaamse regering op om “meer solidariteit te tonen met de meest kwetsbaren onder de zwakkeren”. Voor Van de Wauwer betekent dat dat ons land meer asielzoekers uit het Griekse Moria moet opnemen dan het tot nog toe deed. Hij plakt daar ook een aantal op. Concreet stelt hij voor dat België minstens 1 asielzoeker per gemeente opneemt. CD&V-woordvoerster Kelly Osaer, laat aan SCEPTR weten dat het “louter om een individuele opinie” van Van de Wauwer gaat. Chris Janssens (VB) laat weten dat zijn partij “past voor linkse emopolitiek”. “Daar hebben de Vlamingen meer dan genoeg van”, meent hij.

Van de Wauwer kwam in 2017 in het Vlaams Parlement terecht als opvolger van Caroline Bastiaens. Voordien was hij medewerker voor CD&V. In datzelfde jaar liet hij zich ook opmerken door in “de jungle” van Calais als vrijwilliger te gaan helpen. Hij ontmoette er toen twee Syrische asielzoekers en verschafte die onderdak bij hem thuis. Dat verklaarde hij ooit zelf in een interview met De Morgen.

Het is een opmerkelijk statement van een CD&V Vlaams Parlementslid. Het komt, net op een moment waarbij de federale regeringsvorming en de positie van zijn partij de CD&V daarin heel wat interne spanningen heeft blootgelegd. Getuige daarvan de uitspraken van Minister Pieter De Crem, ook CD&V, donderdag in De Standaard.

Orry Van de Wauwer (CD&V): “Om het met de woorden van Angela Merkel te zeggen: Wir Shaffen das”
Van de Wouwer kondigde ooit zelf aan, net voor hij in het Vlaams Parlement zou terechtkomen, dat hij een politicus wil zijn die tegen de stroom in zwemt. Zo zei hij ooit in De Morgen: “Als jonge parlementair zal ik soms moeite hebben om de fractie te volgen. Maar laat het maar op mij afkomen: politiek is mijn passie, tegen de stroom in zwemmen mijn drijfveer.”

In zijn opiniestuk stelt hij voorts nog dat “de oproep van de Europese Commissie ‘niet verregaand genoeg’ is”. Die oproep gaat immers “slechts om 1600 van de 5500 niet-begeleide kinderen”. En dus, zo meent het Vlaams Parlementslid, leert “een eenvoudige rekensom dat dit helemaal geen zware opdracht is”.

En hij vervolgt zijn pleidooi met een bekend citaat: “Om het met de woorden van Angela Merkel – die ook vandaag met Duitsland weer het goede voorbeeld geeft – te zeggen: Wir schaffen das.”

Na een onderhoud met Griekenland engageerde Maggie De Block (Open VLD) zich inderdaad nog eens voor de opvang van een bijkomend extra aantal van 150 extra asielzoekers. Volkomen terecht meent Van de Wauwer: “We kunnen immers makkelijk meer doen. Met een spreidingsplan over Europa, is dit maar een klein aantal kinderen dat elk land zou opvangen. Dan is het schandalig dat België, net als vele andere Europese landen, wegkijken. Of, als schaamlapje, 12 kinderen zou opvangen. Gelukkig verduidelijkte minister De Block dat ons land tot 150 kinderen zou opvangen.”

“Indien België een tiende van deze kinderen zou opvangen zou dit – met 581 gemeenten – nog niet één kind per gemeente inhouden”

Maar dat is niet genoeg voor Van de Wouwer. Als het aan hem ligt mogen het er gerust meer zijn: “Indien slechts 10 Europese landen de 5500 kinderen onderling zou spreiden, komt dit neer op 550 kinderen per land. Grote landen zouden meer kinderen kunnen opvangen dan kleinere. Maar zelfs indien België een tiende van deze kinderen zou opvangen, zou dit – met 581 gemeenten in ons land – nog niet één kind per gemeente inhouden.”

Daarom spoort hij zowel Minister De Block, zijn federale collega’s én Bart Somers, minister van Binnenlands Bestuur aan om solidariteit te tonen met de meest kwetsbaren onder deze zwakkeren: “Laat ons als land onze solidariteit tonen. In de eerste plaats met niet-begeleide kinderen. Meer dan 12 of 150, liefst.”

Tot slot richt hij zich concreet tot Bart Somers: “Komaan ook Bart Somers, minister van Binnenlands Bestuur: moedig de lokale besturen aan om elk één kind op te vangen, zoals het stadsbestuur van Gent ook al liet weten dat ze haar verantwoordelijk wil en kan nemen.”

Chris Janssens (VB): “Onder het mom van linkse emopolitiek criminaliteit en illegaliteit belonen, daar past het Vlaams Belang voor”

We informeerden bij CD&V of Van de Wauwer hiermee een partijstandpunt vertolkte. Dat blijkt niet zo te zijn. Partijwoordvoerster Kelly Osaer legt uit dat “dit louter een individuele opinie” van het Vlaams Parlementslid betreft.

Maar binnen CD&V is Van de Wauwer alvast niet de enige. De CD&V-burgemeester van Deinze, Jan Vermeulen, kondigde vandaag aan dat de vluchtelingen die naar ons land zijn overgebracht “indien nodig in onze stad terecht kunnen”. Ook de steden Gent en Brugge toonden zich eerder al bereid om oplossingen te zoeken.

Een ander geluid horen we bij Vlaams Parlementslid Chris Janssens (VB): “Wat plaats vond op Lesbos is natuurlijk schrijnend, voor de migranten(kinderen) maar ook voor de lokale bevolking. Maar nu in allerijl deze vluchtelingen opnemen – tegen de Dublinverordening in – zal alleen meer aanzuigeffecten creëren. Of je daar nu een gimmick voor gebruikt zoals ‘één per gemeente’, verandert daar niks aan.”

Vlaams Belang pleit er voor om de regio en Griekenland te ondersteunen: “Dat kan met verschillende middelen, personeel en financieel. Op korte termijn moet de opvangcapaciteit daar terug ordentelijk en humaan worden. Maar op niet al te lange termijn moeten we eindelijk werk maken van asielopvang in eigen regio.”

Janssens vindt dat dat goedkoper kan en dus op grotere schaal: “Illegale economische migratie zal ineens ook wegsmelten en wie écht vervolgd wordt gaat geholpen worden, niet enkel zij die geld hebben om mensensmokkelaars te betalen. Maar onder het mom van linkse emopolitiek en dito chantage criminaliteit en illegaliteit belonen, daar past het Vlaams Belang voor. Daar hebben de Vlamingen meer dan genoeg van.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Mahalingam »

Na bijna 500 dagen ondehandelen heeft het land een federale regering:
Straks wordt België geregeerd door de Vivaldi-coalitie. Waar komt die naam vandaan?

Deze verwijst naar het muziekstuk ‘De vier jaargetijden’. Het blauw van de liberalen staat daarbij voor de winter, het groen van de groenen voor de lente, het rood van de socialisten voor de zomer, en het oranje van de christendemocraten voor de herfst.

De coalitie bestaat overigens niet uit vier, maar uit zeven partijen: PS (socialisten, Waals), MR (liberalen, Waals), Ecolo (groen, Waals), sp.a (socialisten, Vlaams), Open Vld (liberalen, Vlaams), Groenen (groen, Vlaams), en CD&V (christendemocraten, Vlaams).
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~befd73e5/

Vanwege het cordon sanitaire kon het niet anders of er moest een zeer divers front gemaakt worden tegen rechts. Nu maken dus groenen, linksen, christenen en vaag-liberalen eensgezind de dienst uit.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~befd73e5/
Toegegeven, het was een lastige puzzel: de grote winnaar in Vlaanderen was het extreemrechtse Vlaams Belang, maar daar wilde vrijwel niemand mee regeren, en hetzelfde gold voor de extreemlinkse winnaar in Wallonië, de PTB. Samen hadden deze twee partijen 30 van de 150 zetels veroverd, wat betekent dat er maar 120 ‘bruikbare’ zetels waren om een coalitie te vormen. De twee grootste partijen weigerden echter met elkaar in zee te gaan, links en rechts stonden tegenover elkaar, en het centrum was afgezwakt. ‘Het was hemeltergend’, zegt politicoloog Dave Sinardet aan de telefoon. ‘Er zaten alleen maar verliezers aan de onderhandelingstafel en iedereen was bang voor compromissen.’
We zullen in de toekomst nog wel kunnen berichten over de door compromis genoodzaakte dwaasheden van dit ‘kibbelkabinet’ .
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Rechtbank verplicht Belgische staat om asielzoekers op te vangen

De Brusselse rechtbank van eerste aanleg heeft de Belgische staat veroordeeld voor het niet opvangen van asielzoekers. Ons land wordt door de rechtbank verplicht om asielzoekers voortaan per direct op te vangen, wat niet gebeurde sinds de uitbraak van het coronavirus, anders zullen dwangsommen van 2.500 euro per dag betaald moeten worden. Dat meldt Belga.

Sinds de uitbraak van het coronavirus in ons land moeten asielzoekers online een afspraak maken voor hun asielaanvraag, om lange wachtrijen aan de loketten te vermijden. Maar daardoor worden asielzoekers bij aankomst in ons land niet meteen opgevangen, wat wel verplicht is, aldus ngo Vluchtelingenwerk Vlaanderen. Zij dienden klacht in.

Belgische staat veroordeeld
Vandaag verscheen de zaak voor de Brusselse en Franstalige rechtbank van eerste aanleg in kort geding. De rechtbank ging mee in de argumentatie van de ngo’s en veroordeelde de Belgische staat voor het niet onmiddellijk opvangen van honderden of misschien duizenden asielzoekers.

De rechtbank verplicht ons land om binnen de 30 dagen maatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat asielzoekers in de toekomst wel meteen opvang kunnen krijgen. Na die 30 dagen zal een dwangsom van 2.500 euro moeten worden betaald per dag dat dit niet kan.

Het kabinet van de kersvers staatssecretaris voor Asiel en Migratie Sammy Mahdi (CD&V) laat in een reactie aan Belga weten te onderzoeken hoe ons land het vonnis zal opvolgen. “We gaan bekijken met de diensten wat het resultaat ervan is en hoe het kan opgevolgd worden”, aldus woordvoerster Sieghild Lacoere.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie