Wat is een schijnhuwelijk?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Wat is een schijnhuwelijk?

Bericht door Manon »

"Schijnhuwelijken alleen vervolgen bij geweld, herhaling, betaling en netwerken"

Schijnhuwelijken worden - gezien de lage straffen - best alleen nog vervolgd bij geweld, dwang, herhaling, als er netwerken mee gemoeid zijn of als er voor betaald wordt. Dat stelt het college van procureurs-generaal voor in een nieuw rapport over "slechte wetten", dat zopas werd ingediend in Kamer en Senaat.
http://www.vandaag.be/binnenland/90712_ ... erken.html

------------------------------

zouden ze het beginnen doorhebben? Een islamitisch huwelijk is totaal niet hetzelfde als wat wij onder huwelijk verstaan.
Indien nicht Fatima jarenlang (tot ze huwbaar werd) moest wachten op nonkel Orhan van 43 uit het verre Belgique, is dat dan een schijnhuwelijk als de mensen mekaar nog niet gezien hebben? In islamitische huwelijken màg men elkaar beter niet kennen, want dat is ... fitr of zoiets! zet aan tot ontucht (allez, ZIJ zet aan, hij kan er nooit aan doen). En waarom moet je met je vrouw kunnen spreken? het dient toch enkel als productie- en onderhoudsfabriek. Ge koopt dus een vrouw (al of niet voorgeprogrammeerd) met de bruidsschat, en het is de bedoeling dat ze jouw zonen baart. (en af en toe een dochter, maar niet teveel, dan sturen we ze terug).

enfin: is dit schijnhuwelijk? nee dus.

best alleen nog vervolgd bij geweld, dwang, herhaling, als er netwerken mee gemoeid zijn of als er voor betaald wordt.

geweld?
tja, er is hier toch godsdienstvrijheid zeker? en als vrouwen nu eens gewoon onderdanig luisteren en niet tegenspreken, dan wordt ze helemaal niet afgeklopt. Ook niet volgens het boekje nr. 4.34. Hoezo geweld?

Dwang?

niks dwang! een maagd stemt toe als ze zwijgt. En ze moet maagd zijn anders krijgt ze beetje straf met steentjes. Een maagd mag pa niet tegenspreken. Dus pas zegt dat ze met Mohammed moet trouwen, maagd zwijgt, maagd stemt toe.
Waar zie jij dwang?

en wat bazelen ze nu over "herhalen"?
is het een schijnhuwelijk als Mohammed "taleq taleq taleq" heeft gezegd daarmee Fatima verstoot, en laat vervangen door Meryem van een paar jaartjes jonger? Hoezo? schijnhuwelijk? hoezo herhalen?

Netwerken?
Is stamverband een netwerk dan? Is familie niet goed genoeg om huwelijken te arrangeren zeker? gij vuile westerse racist toch! wij hebben helemaal geen netwerken.

en ervoor betalen?
Ge denkt toch niet dat mijn dochter een gratis hoer is zoals jullie dochters? Natuurlijk moet je voor je vrouw betalen! En als het een Marokkaanse is waar je belgische papieren mee kan krijgen, is de prijs dubbel zo hoog! Neen hoor, voor niks gaat de zon op, maar niet onze dochters!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Bustedleon
Berichten: 27
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 12:36 pm

Re: Wat is een schijnhuwelijk?

Bericht door Bustedleon »

:evil: Zou daar een handeltje inzitten?Voor elke geimporteerde moslima 10000€,als ik het goed aanpak...4x 10000=40000 per jaar,gezien ik na een jaar taquila pleeg met elk van deze moslimas ,kan ik opnieuw beginnen .Gezien ik in de buurt van alochtonia woon :roll2:
God is a comedian, playing to an audience too afraid to laugh.
Voltaire
Bustedleon
Berichten: 27
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 12:36 pm

Re: Wat is een schijnhuwelijk?

Bericht door Bustedleon »

Ohhh,en ik hoef mij geen zorgen te maken of ik moslim ben of niet,als ongelovige mag ik liegen,en de shahada is maar een papiertje...dus...no prob.Kreeg trouwens al genoeg aanbiedingen hiervoor...ja,ja...alles voor die papiertjes he [hypocrite.gif]
Ik zie dus dat ik eindelijk met mijn handeltje legaal kan starten worthy:
God is a comedian, playing to an audience too afraid to laugh.
Voltaire
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Wat is een schijnhuwelijk?

Bericht door Manon »

Bustedleon schreef::evil: Zou daar een handeltje inzitten?Voor elke geimporteerde moslima 10000€,als ik het goed aanpak...4x 10000=40000 per jaar,gezien ik na een jaar taquila pleeg met elk van deze moslimas ,kan ik opnieuw beginnen .Gezien ik in de buurt van alochtonia woon :roll2:
ha nee, je kan er geen vier tegelijk HIER aan een papiertje helpen hoor. Dat moet één per één.
en jij bent een mannetje, dus jij moet betaal!

IKKE daarentegen, ik ontvang in ruil voor het papiertje.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Bustedleon
Berichten: 27
Lid geworden op: vr jan 20, 2012 12:36 pm

Re: Wat is een schijnhuwelijk?

Bericht door Bustedleon »

@circe,

:drool: ikke betaal voor jou papier?

Gdv...en ik dacht een mooi handeltje op te zetten :bash:
God is a comedian, playing to an audience too afraid to laugh.
Voltaire
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat is een schijnhuwelijk?

Bericht door Ariel »

Arrestaties voor schijnhuwelijken
AMSTERDAM -

De Koninklijke Marechaussee heeft negen mensen aangehouden, die worden verdacht van een schijnhuwelijk in Engeland. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) dinsdag bekendgemaakt.

Het gaat om vijf vrouwen en vier mannen uit Groningen, Breda, Amsterdam, Lelystad, Rotterdam, Leeuwarden en Almere.

De aanhoudingen maken deel uit van de operatie Dutch Conclusion. Dat is de afronding van een internationaal Nederlands-Engels onderzoek naar schijnhuwelijken tussen Nigerianen en Antillianen.

De Nigerianen kregen door het aangaan van een huwelijk een legale verblijfsstatus. De Antilliaanse schijnbruiden en -bruidegoms werden in Nederland geronseld. De Nederlanders zouden voor hun diensten circa tussen de 2500 en 3500 euro betaald hebben gekregen.

Begin november zijn in Nederland door de Koninklijke Marechaussee al 23 verdachten aangehouden.

De aangehouden verdachten zijn na hun aanhouding door de marechaussee verhoord en vervolgens weer vrijheid gesteld. Zij moeten zich voor de rechtbank verantwoorden wegens mensensmokkel.

In de afgelopen 2 jaar werden al 81 verdachten aangehouden, van wie er 66 zijn veroordeeld, het overgrote deel in Engeland. De celstraffen varieerden van enkele maanden tot 6 jaar.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2109 ... ken__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat is een schijnhuwelijk?

Bericht door King George »

Cel voor regelen schijnhuwelijk GB
Toegevoegd: zaterdag 24 nov 2012, 01:08


In Groot-Brittannië is een Nederlandse vrouw veroordeeld tot vier jaar cel voor onder meer het organiseren van schijnhuwelijken. De 45-jarige Diana O. regelde Nederlandse nep-bruiden die in Groot-Brittannië met veelal Nigerianen trouwden.

Door het huwelijk kregen de Nigerianen een legale verblijfsstatus en recht op sociale voorzieningen in Groot-Brittannië. De Nederlandse was in juli in Rotterdam opgepakt en overgedragen aan de Britse autoriteiten.

Volgens een Britse krant heeft ze tussen 2007 en 2010 tegen betaling zeker negen schijnhuwelijken geregeld. Ook ging ze zelf een schijnhuwelijk aan met een Nigeriaan. Diana O. regelde ook dat de vrouwen Britse sofi-nummers aanvroegen en bankrekeningen openden.

Na de bruiloft vertrok de nep-bruid weer naar Nederland. De echte partner van de Nigeriaanse man nam vervolgens de identiteit van de nep-bruid aan.

In Nederland zijn deze maand tientallen mannen en vrouwen van Antilliaanse afkomst opgepakt op verdenking van het aangaan van een schijnhuwelijk met een Nigeriaan in Groot-Brittannië. Ook de Britten arresteerden tientallen verdachten.


NOS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat is een schijnhuwelijk?

Bericht door Mahalingam »

Hoeveel officieel erkende schijnhuwelijken zijn er? Wel in de provincie Antwerpen zijn 11 schijnhuwelijken nietig verklaard. Dit is 3,5% van het totaal aldaar.
En bij hoeveel van die 11 is de verblijfsvergunning ingetrokken? Bij een paar maar.
Het aantal nietigverklaringen van schijnhuwelijken is overal in België sinds 2009 elk jaar gedaald. De afname is het grootst in Antwerpen. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het kabinet van minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet.

Nog opmerkelijker is dat slechts een fractie van de vastgestelde schijnhuwelijken nietig wordt verklaard. Bovendien trekt de Dienst Vreemdelingenzaken na een nietigverklaring niet systematisch de verblijfsvergunning in.
http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/ ... faalt.aspx
Effectief wordt er dus niets tegen die huwelijken gedaan.
Nu wilde N-VA dat ook uithuwelijken bestreden gaat worden. Daar zal niets van komen in de praktijk, zo vermoed ik.
“Nogal wat gearrangeerde huwelijken die we vandaag om traditionele redenen gedogen, voldoen perfect aan dezelfde criteria als schijnhuwelijken. De grens tussen traditie en fraude wordt dan wel heel dun. Ook die huwelijken moeten we aanpakken.”
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Wat is een schijnhuwelijk?

Bericht door Manon »

Ik begrijp er echt niks meer van. Schijnhuwelijken mag niet, maar ze mogen wel blijven, en waarom niet: ineens belg worden en de rest van de familie laten overkomen! Waarom dan die moeite doen om te onderzoeken of het een schijnhuwelijk is? :scratch:

Ik begin dit land werkelijk te haten! Moet gewoon wachten tot aan mijn pensioen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat zijn schijnkinderen?

Bericht door Mahalingam »

Het is al eerder gesteld dat een succesvolle manier om hier als illegaal te blijven is; zorg dat je wortels in de maatschappij krijgt. Door kinderen te maken.
Nu is er in België een variant opgedoken: de schijnkinderen. Illegale mannen laten wettelijk vast leggen dat een kind van hun is.
De Block meent dat de nieuwe vorm van migratiefraude moeilijk om op te sporen en preventief te behandelen is. Een vader moet namelijk niet noodzakelijk de biologische vader zijn om een kind te erkennen als het zijne. Het volstaat dat de moeder bevestigt dat hij de vader is.
'Ieder man heeft het recht een kind van een vrouw te erkennen, als zij daarmee akkoord is', bevestigde de staatssecretaris. 'Je kan ook een kind erkennen waar je genetisch niet mee verwant bent.'
Soms wordt ontdekt dat het biologisch onmogelijk is: "'Zo was er een man die een kind wou erkennen, dat verwekt zou zijn op het moment dat hij ongeveer 10 jaar oud was.'"

'Schijnkinderen' zijn nieuwste vorm van migratiefraude
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 130125_009
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat is een schijnhuwelijk?

Bericht door Ariel »

Wie verzint die migratiefraude toch. Zijn dat slimme asielzoekers, denk ik niet, want die kennen de wet van het land niet, of is dat een links goedmensch die geen genoeg van immigranten kan krijgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat is een schijnhuwelijk?

Bericht door Ariel »

Zwaardere straffen voor daders schijnrelaties vanaf 3 oktober

De nieuwe wet op de schijnhuwelijken wordt op 3 oktober van kracht. Vanaf dan worden schijnsamenwoonsten op dezelfde manier gestraft als schijnhuwelijken en vertwaalfvoudigen de straffen. Dat melden minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open Vld) en staatssecretaris voor het Migratiebeleid Maggie De Block (Open Vld).

Het staatsblad publiceert de nieuwe wet vandaag. Wat zijn de belangrijkste nieuwe elementen uit de wet?

* De straffen gaan behoorlijk omhoog: van drie maanden en 600 euro boete voor een gewoon schijnhuwelijk naar drie jaar en 3.000 euro boete. Dat is een vertwaalfvoudiging van de celstraf. Ze gaan ook van twee jaar en 3.000 euro boete naar vijf jaar en 30.000 euro boete voor een gedwongen huwelijk.

* De procedures worden beter op elkaar afgestemd. De strafrechter zal ook een schijnhuwelijk kunnen ontbinden. Nu moet dat nog in twee aparte procedures gebeuren. Een ontbonden schijnhuwelijk zal ook automatisch door een inreisverbod van maximum vijf jaar worden gevolgd.

* Ook het misbruik bij gezinshereniging van samenwoners wordt aangepakt. Reden: steeds meer mensen die afgewezen zijn voor een schijnhuwelijk, proberen het opnieuw via een "schijnsamenwoonst". En daar is geen regeling voor. Om die reden wilde het Antwerpse parket destijds zelfs het statuut van wettelijk samenwoner afschaffen. Dezelfde maatregelen die nu tegen schijnhuwelijken bestaan, zullen dan ook tegen schijnsamenwoonsten kunnen. Hierdoor zullen parket en de burgerlijke stand een onderzoek naar een schijnsamenwoonst kunnen voeren.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... racht.aspx
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat is een schijnhuwelijk?

Bericht door King George »

Ariel schreef:Wie verzint die migratiefraude toch. Zijn dat slimme asielzoekers, denk ik niet, want die kennen de wet van het land niet, of is dat een links goedmensch die geen genoeg van immigranten kan krijgen.
En die daar flink subsidie van slurpen. Op kosten van 't algemeen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat is een schijnhuwelijk?

Bericht door Ariel »

Wat een verhaal. Er kan een TV serie van gemaakt worden. :smile7:
’Naïeve’ man getrouwd met twee vrouwen, vindt genade bij rechter

Wie met twee vrouwen tegelijk is getrouwd, krijgt volgens de Nederlandse wet een forse straf. Toch toonde de rechtbank woensdag mededogen voor de naïviteit van een 51-jarige Roermondenaar.

Ook de rechter moest zich vooraf even inlezen. Bigamie, het tegelijkertijd gehuwd zijn met twee partners, komt niet zo heel vaak meer voor in het Nederlandse strafrecht. Een oud wetsartikel waar echter nog wel flinke straffen aan verbonden zijn. Een 51-jarige man uit Roermond moest zich woensdag voor dit feit verantwoorden. Hij was op een gegeven moment getrouwd met twee vrouwen. Strafbaar, volgens de officier van justitie. Naïef, oordeelde de rechter na de uiteenzetting door de verdachte.

Na een stukgelopen huwelijk met een Nederlandse vrouw waar een dochter uit voortkwam, besloot de nu 51-jarige man zich in 2011 in Nederland te vestigen. De geboren Turk vond via Facebook een nieuwe liefde, een Armeense vrouw die tijdelijk bij familie in het Duitse Alsdorf verbleef. Getrouwd werd er snel, in 2013. De huwelijksvoltrekking vond plaats in Denemarken. Een bekende route voor een verblijfsstatus, zo bleek achteraf. Vrijwel direct na de trouwerij, was van verliefdheid geen sprake meer. De Roermondenaar werd uiteindelijk met de dood bedreigd door de familie van de vrouw en vluchtte terug naar Nederland.

Aangifte
Hij meldde zich bij strafrechtelijke instanties in Duitsland en deed zelfs aangifte van een schijnhuwelijk. Daarmee was de kous af, zo was zijn veronderstelling. Drie jaar later trouwde hij in Nederland met een Oekraïense die hij via zijn werk leerde kennen. Een illegaal gesloten huwelijk, zo bleek in 2018 toen de Armeense in Duitsland officieel een scheiding aanvroeg en dus de verdachte tot zijn eigen verbazing toch nog getrouwd bleek. Volgens de verdachte wijst alles erop dat hij in een schijnhuwelijk is geluisd. Na vijf jaar huwelijk geldt in Duitsland het recht op een verlengde verblijfsstatus, vandaar dat de Armeense op dat moment een scheiding aanvroeg aldus de advocaat van de Roermondenaar.

De officier van justitie is echter van mening dat de man zich niet tot het uiterste heeft ingespannen om duidelijkheid te krijgen over de status van het huwelijk met de Armeense voordat hij opnieuw trouwde. Omdat de verdachte zijn zaken in het leven verder op orde lijkt te hebben, vindt ze een forse taakstraf van 120 uur voldoende.

Aantekening
De rechter oordeelde een stuk milder. Ja, de man is volgens de wet schuldig aan bigamie. Ook heeft hij zich niet goed laten informeren over de procedures in Duitsland. Toch gunt de rechter hem het voordeel van de twijfel. Geen straf, wel een aantekening. „Als u nog een keer naïef bent, zijn de gevolgen groot”, waarschuwde de rechter. De gelukkige Roermondenaar knikt instemmend bij het horen van het vonnis. Op de gang ontvangt zijn advocaat een dankbare omhelzing.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie