Asielzoekers in België en andere problemen

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Klaplopers in België en andere islamitische problemen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Kan je je voorstellen Hans dat je alles achterlaat en zomaar ergens anders aanklopt en zegt hier ben ik en jij gaat me nu onderhouden ik kom bij jou wonen en jij gaat je aanpassen aan mijn hobby's en rare gewoontes!

Ja dat kan ik mij heel goed voorstellen. Dit heeft alles te maken met het verschil tussen democratie en dictatuur. Tussen tolerantie en intolerantie. Tussen liberalisme en fascisme.

Tussen Jezus en Mohammed!
Tussen andersdenkenden en mohammedanen!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Ariel »

België scherpt asielbeleid aan

België treft maatregelen die het onaantrekkelijker moeten maken voor vluchtelingen om daar asiel aan te vragen. Zo moeten asielzoekers binnenkort een verklaring ondertekenen waarin ze aangeven de Europese rechten, plichten, waarden en vrijheden te respecteren.

Erkende vluchtelingen krijgen geen onbeperkte verblijfsvergunning meer, maar een tijdelijke van vijf jaar. Voor aanvragen voor gezinshereniging wordt meer tijd genomen. De regering besloot verder dat vluchtelingen vier maanden na aankomst mogen gaan werken. Dat is nu zes maanden.

De verklaring die asielzoekers moeten ondertekenen wordt geen "vrijblijvend papiertje", benadrukte staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken vrijdag. Ze moeten onder meer de gelijkheid van mannen en vrouwen en de vrijheid van meningsuiting en religie onderschrijven, evenals de scheiding van kerk en staat en respect voor seksuele geaardheid. Weigering het document te ondertekenen kan gevolgen hebben voor een aanvraag voor asiel, naturalisatie of gezinshereniging.

Verder circuleren voorstellen om de kinderbijslag voor nieuwe immigranten te beperken. Vlaams Belang hoopt in Vlaanderen hiervoor een meerderheid in het parlement te krijgen.

In Frankrijk moeten asielzoekers al langer een verklaring ondertekenen. In Nederland loopt een proef met een zogenoemde participatieverklaring voor nieuwkomers, waarin ze worden gewezen op hun rechten en plichten en de fundamentele waarden van de Nederlandse samenleving. Minister Lodewijk Asscher denkt dat bijdraagt aan de integratie van migranten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Mohammedanen passen niet in onze beschaving

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
België scherpt asielbeleid aan

België treft maatregelen die het onaantrekkelijker moeten maken voor vluchtelingen om daar asiel aan te vragen. Zo moeten asielzoekers binnenkort een verklaring ondertekenen waarin ze aangeven de Europese rechten, plichten, waarden en vrijheden te respecteren.
Dat heb ik jaren geleden al voorgesteld. Logisch, maar politici zijn grote klootzakken en die denken daar niet aan. Wat nog steeds ontbreekt is de paragraaf waarin staat dat diverse sura's in de Koran hier in het Westen als opruiing, discriminatie, haat zaaien en aanzetten tot moord worden beschouwd en derhalve strafbaar zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door mercator »

Een verklaring ondertekenen? Dat is snel gebeurd. Zeker als je als moslim weet dat liegen tegen een ongelovige hond aanbevolen wordt door Allah.
Ik vind zoiets belachelijk. Gewoon een bord aan de grens zetten VERBODEN TOEGANG VOOR MOSLIMS.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Blokkeer Allah's wil en laat moslims niet binnen.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Een verklaring ondertekenen? Dat is snel gebeurd. Zeker als je als moslim weet dat liegen tegen een ongelovige hond aanbevolen wordt door Allah.
Ze weten hoe dan ook dat ze gewaarschuwd zijn en dat de overheid moslimgedrag niet op prijs stelt, ergo niet zal tolereren. Ik wil nog vermelden dat onderaan op de brief een plaatje van een paar varkens afgebeeld moet worden. Zoals je weet is er intens cellphone-verkeer tussen alle vluchtelingen over naar welk land je het beste niet kunt gaan. Nederland bijvoorbeeld. Vanwege zo'n brief. Je bent er dus NIET WELKOM als moslim!
Ik vind zoiets belachelijk. Gewoon een bord aan de grens zetten VERBODEN TOEGANG VOOR MOSLIMS.
Voor moslims telt alleen de wil van Allah, zeg je zelf. En dat is ook zo. Maar ook hier geldt tenminste het besef dat zij NIET welkom zijn. Bedenk wel dat er in Nederland al 1 miljoen moslims tussen ruim 30 miljoen varkens wonen (15 miljoen dieren en 15 miljoen mensen. Moslims dus niet meegerekend).
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Blokkeer Allah's wil en laat moslims niet binnen.

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Bedenk wel dat er in Nederland al 1 miljoen moslims tussen ruim 30 miljoen varkens wonen (15 miljoen dieren en 15 miljoen mensen. Moslims dus niet meegerekend).
:roll:
Heel scherp.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Pilgrim »

Woning goed genoeg voor spelende kinderen, maar niet voor asielzoekers

Geplaatst op 29 oktober 2015

Afbeelding
Beide woningen aan de Predikboomstraat zijn rijkswachterswoningen. De woning links is nog bewoond door iemand van de politie. De woning rechts, nummer 12, is eigendom van de gemeente en wordt gebruikt voor vakantie- en speelpleinwerking.

HOUTHULST – Houthulst wil extra asielzoekers opvangen en stelt daarvoor twee woningen ter beschikking. Fedasil vindt de twee huizen echter niet comfortabel genoeg en keurt ze af. ‘Ik ben erg ontgoocheld’, zegt OCMW-voorzitster Tessa Vandewalle.

“Houthulst is bereid om extra asielzoekers op te vangen en wil daarvoor de gewezen pastorie in Houthulst en de gewezen rijkswachterswoning in Klerken aanpassen en ter beschikking stellen. Fedasil is op controlebezoek in Houthulst geweest”, zegt oppositieraadslid Filip Vanhevel (N-VA), die tijdens de jongste raadszitting wilde weten wat het verdict van Fedasil is.

De gewezen pastorie in de Terreststraat in Houthulst staat al een geruime tijd leeg. “Er is een klein gat in het dak en het gebouw is vochtig. Dat Fedasil deze woning zou afkeuren, is volledig te begrijpen”, reageert OCMW-voorzitster Tessa Vandewalle (CD&V). “Mijn verwondering is des te groter dat Fedasil ook de gewezen rijkswachterswoning in Klerken afkeurde. Deze woning gebruiken wij nochtans tijdens de zomer voor de speelpleinwerking.”

“De luxe wensen van Fedasil zijn niet min”, vervolgt Tessa Vandewalle. “De gemeente moet de vloeren in de slaapkamer uitbreken en door laminaat vervangen. We moeten ook het bad uitbreken en een douche in de plaats installeren. Fedasil wil een nieuwe ketel voor de centrale verwarming en een nieuwe gekeurde mazouttank. Daarbij moeten we de grote slaapkamer in twee delen splitsen en daarvoor moet de gemeente een muur metselen. Dit alles kost de gemeente 13.000 euro om twee vreemdelingen te kunnen huisvesten. Dat is van het goede te veel. Er komen dus geen bijkomende vreemdelingen naar Houthulst. De gemeente moet nu al flink op zijn financiën letten. Dergelijke investering kunnen wij niet betalen.”

Strenge normen
“Ik ben erg ontgoocheld in de luxe-eisen van Fedasil. Ik heb thuis ook geen laminaat in de slaapkamer en ik was mij in een bad en aan een lavabo. Ik dacht dat deze woning goed zou zijn voor vier mensen in plaats van twee. In Houthulst leven veel mensen in een kleinere ruimte en dat is perfect doenbaar”, vertelt Tessa Vandewalle.

“We hebben alle gemeenten en OCMW’s gevraagd om in extra opvangplaatsen te voorzien. Ook Houthulst heeft daarop positief gereageerd. Nadien gaat een technisch team ter plaatse om de ons aangeboden accommodatie na te kijken en te keuren. Daarbij hanteren we strenge normen. Na het bezoek in Houthulst bleek dat beide woningen niet voldoen aan onze eisen. We hebben deze huizen afgekeurd. Meer kan ik daar niet over zeggen”, reageert Benoit Mansy van de communicatiedienst van Fedasil.

Bron: www.nieuwsblad.be

https://ejbron.wordpress.com/2015/10/29 ... elzoekers/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Ariel »

Syriërs filmen meisje (15) in kleedkamer

Twee vluchtelingen uit Syrië die in Diksmuide opgevangen worden, mogen zwembad 'De Kupe' niet meer binnen. Woensdagavond stond een van hen op uitkijk terwijl de ander een kleedkamerhokje van het zwembad binnendrong. Met zijn gsm filmde hij een 15-jarig meisje dat zich aan het omkleden was.

De mannen pleegden de feiten woensdagavond omstreeks 19.30 in stedelijk zwembad 'De Kupe' langs de Laure Fredericqlaan in Diksmuide. Er waren op dat moment lessen bezig van de plaatselijke zwemclub en er zaten veel mensen in het zwembad. Het 15-jarige meisje had de lessen even voor haar vriendinnetjes beëindigd en trok naar het grote gemeenschappelijke kleedkamerhok. Ze had niet gezien dat ze gevolgd werd door een van de twee Syrische mannen. De andere man stond op de uitkijk en had een teken gedaan dat zijn vriend het hokje al filmend kon binnengaan. Het meisje was zich net aan het omkleden. Ze begon erg luid te roepen, waarop het zwembadpersoneel ter plaatse snelde en de twee mannen tegenhield.

"Onze dochter is flink aangedaan door wat er is gebeurd", zegt haar papa. "Toen ze plots een man met een camera op zijn gsm zag binnenlopen, is ze meteen erg luid beginnen te schreeuwen. Normaal kleedt ze zich samen met de andere meisjes om in dat hokje, maar nu was ze alleen. Het is duidelijk dat die mannen op de uitkijk stonden tot ze hun slag konden slaan. Die ene heeft doorgegeven aan de ander dat onze dochter alleen was. Ze zagen er een makkelijk slachtoffer in."

Klacht ingediend
"Toen we haar zagen, was ons meisje volledig over haar toeren. We zullen de feiten met haar bespreken, want we willen niet dat ze bang is om te gaan zwemmen of om zich om te kleden. We hopen ook dat de feiten haar niet blijven achtervolgen. Hopelijk beseft ze dat zoiets toch eerder uitzonderlijk is. Desondanks hebben we een klacht ingediend bij de politie en eisen we een volledig onderzoek. We hoorden ook dat het niet de eerste keer is dat die mannen in het zwembad waren", besluit de papa.

Uit onderzoek bleek inderdaad dat de twee mannen al eerder in het zwembad waren. Het gaat om twee Syrische mannen die pas 14 dagen in België zijn en in het Lokaal Opvang Initiatief (LOI) van Diksmuide verblijven. "Maar ons zwembadpersoneel heeft uitgezocht dat ze eerder nog geen problemen hebben veroorzaakt in het zwembad", zegt schepen van Sport Marc De Keyrel (CD&V).

Niet meer welkom
"In ieder geval heeft ons personeel goed gehandeld. Ze hebben de twee meteen staande gehouden en de politie gebeld. Wij hebben hen meteen de toegang tot het zwembad ontzegd. Volgende week bespreken we dit voorval op het schepencollege. Volgens de procedure zullen we hen dan ook een zwembadverbod opleggen. Hier zijn ze niet meer welkom. We hebben ook het LOI verwittigd. Zij zelf zullen de twee ondervragen over het voorval. Of ze uit het LOI worden gezet is nu niet aan de orde."

De twee Syriërs werden niet aangehouden. Na de feiten wisten ze snel de beelden. De politie onderzoekt de zaak nu verder.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Mahalingam »

Er is sprake van twee mannen die onderzocht worden. Die al eerder daar waren maar toen niets onwettigs deden.

Ik vraag mij af of dat zwembad niet een grote aanloop heeft van meer migranten die hun ogen uitkijken naar bloot vrouwelijk vel en verder niets doen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
Ik vraag mij af of dat zwembad niet een grote aanloop heeft van meer migranten die hun ogen uitkijken naar bloot vrouwelijk vel en verder niets doen.
Ik vraag me ook af of de mannen kwamen zwemmen. Als ze daar inderdaad alleen kwamen kijken naar half bote meisjes, dan hadden ze al veel eerder toegang ontzegt moeten worden. Moet men in Belgie geen kaartje kopen als je het zwembad in wil?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Manon »

Bij ons kan je zonder kaartje in de cafetaria de zwemmers (vanop grote afstand) gadeslaan. Om in het zwembad en/of omkleedgedeelte te geraken moet je dus wel een kaartje nemen. Als Belg wel te verstaan, misschien mogen azielige zoekers gewoon gratis binnenlopen om wat te gaan geilen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
Het is duidelijk dat die mannen op de uitkijk stonden tot ze hun slag konden slaan. Die ene heeft doorgegeven aan de ander dat onze dochter alleen was. Ze zagen er een makkelijk slachtoffer in."
Viel dat even tegen.

Hé, ik weet een proportionele tegenmaatregel: de ouders van het meisje krijgen de volledige naam, pasfoto's en (tijdelijke) verblijfplaats van deze twee mannetjes. Misschien gaan ze dan voelen wat het is onveilig te zijn, want van hun avonturen in Syrië (?) hebben ze duidelijk niet veel geleerd.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Aflossingsschulden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Belgische gezinnen diep in de schulden.
Terwijl de schulden van de Belgische gezinnen zich opstapelen, daalt de schuldgraad in Europa. Dat schrijft De Tijd.
Bron: http://tinyurl.com/Gezinnen-nog-nooit-zo-diep-in

Syrische illegale asiel zoekende vluchtelingen zullen daar voorlopig geen last van hebben.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Mahalingam »

Een Belgisch dorpje (zal vast wel vol rechts-extremisten zijn) heeft de grenswegen geblokkeerd. Dat is onvriendelijk naar de vluchtelingen toe.
Zuiver symbool-politiek.
De grensovergangen naar Frankrijk vanuit het Zuid-Belgische grensdorp Erquelinnes zijn sinds woensdag geblokkeerd met betonblokken.

De burgemeester besloot daartoe omdat er onvoldoende agenten beschikbaar zijn om de grenspassages permanent in de gaten te houden.

Volgens burgemeester David Lavaux zijn er op zijn grondgebied meer dan twintig grensovergangen, terwijl hij beschikt over 54 politiemensen. Het gaat om kleine wegen, er is geen snelweg in de buurt. De betonblokken zijn over de volle breedte van de grensovergangen geplaatst.

Erquelinnes telt bijna 10.000 inwoners en ligt ongeveer 22 kilometer ten zuiden van de Waalse stad Bergen (Mons).
http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... renso.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Mahalingam »

Studenten zijn als jonge hondjes.
Af en toe wordt hun gedrag niet gecorrigeerd door oudere wijzere geesten en dan draven ze een beetje door.
Vla-Vla Louvain is een studentenvereniging met Oost- en West-Vlaamse leden. Ze geven maandag 23 november een fuif in fuifzaal Albatros, geïnspireerd op het vluchtelingenthema.
"Clubs die de oversteek van de Oude Markt naar zaal Albatros tot een goed einde brengen, krijgen een gratis fles bubbels.
Zitten er meer dan twaalf personen verstopt in het vrachtschip, dan krijgen jullie er een tweede fles bubbels bij, om te bekomen van de uitputtende reis.
Zijn ze toch wat onderkoeld, dan staan onze barmannen klaar om hen te verwarmen met survival-shots.
De beats van onze dj's moeten de mentale gezondheid van de vluchtelingen verzorgen en hen de heimwee doen vergeten", klinkt het bij de studentenclub.
De Leuvense politie wil de fuif onder die noemer verbieden. Ook de KU Leuven en Loko vinden het thema totaal ongepast.
Afbeelding
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-leuv ... -a2527746/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Mahalingam »

In het gehucht Vijfwegen wonen zo'n 200 boeren en buitenlui. En 335 migranten.
Dat is een beetje veel, vinden de bewoners. En die willen een avondklok om minder zich onguur gedragende personen in het donker te hebben. En straatverlichting is er niet. Verhalen:
Gerdy Noyez, die tegenover het centrum woont, heeft al heel wat meegemaakt. "Van nachtlawaai tot zwerfvuil. Ik heb al asielzoekers op mijn koer betrapt en ze stelen zelfs groenten uit onze moestuin. We hebben al meermaals de politie gebeld. Eigenlijk moet er gewoon een avondklok ingevoerd worden."

Tuinbouwer Marc Vannootte, die wat verderop woont, zag ook al iemand prei stelen. "Een vrouw was zomaar prei aan het uittrekken op het veld naast de kerk. Ik probeerde haar duidelijk te maken dat het nog jonge plantjes waren en dat ze net besproeid waren, maar ze verstond me niet, dus moest ik haar laten gaan met de prei mee. Ik denk wel dat ze er buikpijn van zal gekregen hebben."

"Vaak zie je ze 's avonds laat nog rondwandelen of fietsen door Vijfwegen", gaat Marc verder. "Veilig is dat niet, want om 23 uur doven ze de lichten en een ongeluk is snel gebeurd. Met een avondklok kun je dat vermijden."

Buurman Johnny Stroobant bevestigt het verhaal van Marc. "Deze zomer heb ik bijna twee asielzoekers op de fiets aangereden. De lichten op hun fiets werkten niet."
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-stad ... -a2527698/
Het is allemaal gewoon een gebrek aan inburgering. Vandaar deze culturele misverstanden met de inboorlingen.

Vroeger hadden ze in die contreien een pater die ieder jaar langs kwam om te vragen hoe het met de gezinsgrootte ging.
Nu hebben ze een wijkagent die een keer per jaar vraagt wat de bewoners dwars zit.
Bovendien gaat de wijkagent elk jaar met iemand van het centrum op pad in zowel Vijfwegen als Poelkapelle. Dan luisteren we bij buurtbewoners of er problemen zijn. Aan de kant van Staden is dat half oktober gebeurd en daar hebben we weinig of geen klachten gehoord."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Pilgrim »

België: Aantal opvangplaatsen voor asielzoekers meer dan verdubbeld in half jaar

Geplaatst op 15 februari 2016

Afbeelding
Het tijdelijke opvangcentrum van Fedasil in Lommel.

Er zijn momenteel in België 35.099 opvangplaatsen voor asielzoekers. Midden vorig jaar waren dat er nog maar 16.135. In ruim een half jaar is het aantal plaatsen dus meer dan verdubbeld (+117%). Dat blijkt uit cijfers van Fedasil, het federaal agentschap voor de opvang van asielzoekers, en gegevens uit een nota van het Vlaamse Agentschap Integratie en Inburgering.

Om in te spelen op de vluchtelingencrisis en de verhoogde instroom van asielzoekers is de capaciteit aan opvangplaatsen tussen juli 2015 en vandaag fors opgetrokken. In de nota van Agentschap Integratie en Inburgering is sprak van een stijging van 16.135 plaatsen in juli 2015 naar 34.398 plaatsen eind januari 2016. Op de website van Fedasil staat de teller nu al op meer dan 35.000 plaatsen.

In Brussel ging het aantal opvangplaatsen in de periode juli 2015-februari 2016 van 1.627 naar 2.799 (+72 procent). In Vlaanderen ging het van 7.140 naar 15.662 (+119 procent) en in Wallonië van 7.368 naar 15.937 (+116 procent).

Omgerekend is Brussel goed voor 8,2 procent van de opvangplaatsen, Vlaanderen voor 45,5 procent en Wallonië voor 46,3 procent van de plaatsen. Omdat de bezettingsgraad van de opvangplaatsen hoog is (94 procent) is het aantal opvangplaatsen "een goede indicator van de geografische spreiding van de effectief opgevangen personen", luidt het.

In Vlaanderen is de capaciteit het grootst in de provincie Antwerpen. Daar telt men 4.478 opvangplaatsen, plus daarnaast nog eens 313 plaatsen in de stad Antwerpen. Nadien volgen Limburg (3.751 plaatsen) en West-Vlaanderen (3.319).

De opvangplaatsen in Vlaanderen worden vooral beheerd door het Rode Kruis (33,3 procent), de lokale overheid (in lokale opvanginiatieven of LOI's, 32,7 procent) en door Fedasil (25,8 procent). Vluchtelingenwerk Vlaanderen (VWV), private partners en Caritas nemen de overige plaatsen voor hun rekening.

http://www.hln.be/hln/nl/34662/Buitenla ... nbe&ref=yf
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Ariel »

De buurtbewoners van opvangcentrum Turneia vragen een betere spreiding van de kinderen van vluchtelingen over andere speelpleinen. Op het speelplein dat naast het opvangcentrum ligt, komen veel vluchtelingen die ouder zijn dan twaalf jaar. Dat schrikt jongere kinderen uit de buurt af. "Wij vragen voor een betere spreiding van de twaalfplussers over andere speelpleinen in de omgeving", vragen buurtbewoners.
"Te veel vluchtelingen op speelplein"

De 377 vluchtelingen die sinds oktober opvang krijgen in de appartementen van het consortium Corsendonk - G4S Care aan de Heilig Hartstraat, maken bij mooi weer gebruik van het terrein voor hun gebouw. Op het terrein is een minivoetbalveld aangelegd en er staan enkele speeltuigen voor kleine kinderen.

Hoewel deze speeltuin bedoeld is voor kleine kinderen onder de twaalf jaar, telden de buurtbewoners de afgelopen maanden heel wat grote tieners die er voetballen of andere activiteiten doen. "Op sommige momenten telde ik groepen van meer dan zestig asielzoekers op en rond het speelplein", getuigt buurtbewoner Dré Wolput. "Die grotere jongeren maken meer lawaai. Door een frequent gebruik van het plein is het grasveld nu al op heel wat plaatsen herleid tot een zandvlakte. Ik stel ook vast dat er steeds minder kinderen uit de omgeving op het speelplein komen, vermoedelijk omdat ze worden afschrikt door de grote groepen twaalfplussers."

De buurt vreest dat de grote groepen in de speeltuin de volgende maanden alleen maar zullen toenemen. "Het zal mooi weer worden en de dagen worden langer", vervolgt Wolput. "Daarom verwachten we binnenkort ook na 22 uur geluidshinder op het terrein."

Via het buurtcontactcomité drongen de buren al aan op een spreiding van de vluchtelingen over andere speelpleinen in de stad. "Met de plaatsing van informatieborden in verscheidene talen zou de stad kunnen duidelijk maken dat dit speelplein bedoeld is voor kinderen onder de twaalf is en dat er plaats is voor twaalfplussers op andere locaties, zoals in het stadspark", gaat Dré Wolput verder. "Bovendien zou er toch een plan uitgewerkt moeten worden voor meer recreatief aanbod, zodat de jongeren niet altijd hier moeten spelen."

Het stadsbestuur zegt geen 'nee' tegen een spreidingsplan voor het bezoek van asielzoekers aan speelpleinen. Het Turnhoutse bestuur is niet van plan om vluchtelingen te verbieden op bepaalde speelpleinen te komen, maar de stad wil hen wel aansporen ook andere speelpleinen in de stad te gebruiken. "Via de begeleiders van het opvangcentrum hebben we de asielzoekers laten weten waar er nog speelpleinen zijn in de stad", zegt burgemeester Eric Vos. "Het speelpleintje naast het opvangcentrum is bedoeld voor jonge kinderen (jonger dan twaalf jaar, red.). Om te voorkomen dat oudere vluchtelingenkinderen het speelplein inpalmen, heeft het centrum vooral aangeduid waar er nog speelmogelijkheden zijn voor grotere kinderen. We rekenen onder meer op de peters en meters om die kinderen ook naar andere speelpleinen te krijgen, en ook de buurtsportwerking van de Sportdienst kan daar een rol in spelen."

Burgemeester Eric Vos en ook de buurtbewoners benadrukken dat ondanks de drukte op het speelpleintje naast het opvangcentrum er weinig sprake is van overlast door asielzoekers in de stad Turnhout.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Mahalingam »

Om te voorkomen dat oudere vluchtelingenkinderen het speelplein inpalmen, heeft het centrum vooral aangeduid waar er nog speelmogelijkheden zijn voor grotere kinderen.
De kwestie is gewoon; zij willen graag een eigen terrein hebben ("dat is van ons.").
Ze willen helemaal niet gespreid worden tussen ongelovige inboorlingen.

Je zal ze fysiek moeten verwijderen en desnoods slaan want ze bepraten gaat niet, zelfs niet met een tolk.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Vlaams Belangkamerlid Barbara Pas vindt het niet kunnen dat 3 asielzoekers die betrokken waren bij een vechtpartij in het asielcentrum van Broechem, erkend worden als politiek vluchteling.

Na de rellen verklaarde staatssecretaris van Asiel en Migratie Theo Francken op atv dat er keihard moest worden opgetreden. "Ik zal alles proberen om die zo snel mogelijk het land uit te krijgen", zei hij toen.

klik hier voor de uitspraak van Theo Francken op atv

Maar op een vraag van Barbara Pas antwoordde de staatssecretaris dat van de zes er drie als vluchteling erkend werden. Twee anderen werden verwijderd nadat ze hun asielaanvraag hadden ingetrokken en voor de zesde wordt de aanvraag nog onderzocht door het Commissariaat-Generaal voor de Vluchtelingen en Staatslozen.

Pas eist dat de staatssecretaris zijn stoere woorden omzet in daden door een drastische verstrenging van de sanctiereglementen in de asielwetgeving door te voeren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Manon »

Je houdt het toch niet voor mogelijk? Al die hoogopgeleide ingenieurs, tandartsen, neurologen en ruimtevaartspecialisten..... allemaal naar het OCMW?
Vluchtelingen massaal naar OCMW (ook vanuit andere gemeenten)

Het aantal leefloners is het voorbije jaar met een kwart toegenomen in Sint-Niklaas. Het OCMW verwacht dit jaar zelfs nog een grotere stijging door het grote aantal vluchtelingen uit de opvangcentra die massaal (zullen) aankloppen. Ze komen zelfs uit andere gemeenten.

In december kregen 666 inwoners van Sint-Niklaas een leefloon van het OCMW. Tegenover het jaar daarvoor is dat een stijging met 25 procent. Over het hele jaar was er een gemiddelde stijging met ruim 17 procent, een pak meer dan het Vlaamse gemiddelde van 9,4 procent.

"En we verwachten niet snel een daling", voorspelt OCMW-voorzitter Mike Nachtegael (sp.a). Het komende jaar lijkt het aantal leefloonuitkeringen zelfs fors te zullen stijgen, vooral door de uitstroom van vluchtelingen uit de Rode Kruis-opvangcentra Westakkers en Kasteelstraat. Het OCMW houdt rekening met minstens honderd aanvragen voor een leefloon door vluchtelingen.

Momenteel verblijft er in de Sint-Niklase opvangcentra een 750-tal vluchtelingen, die op een erkenning wachten. "Er is al een uitstroom van erkende vluchtelingen begonnen, maar de grote uitstroom moet eigenlijk nog op gang komen. Zodra een vluchteling erkend is en in Sint-Niklaas verblijft, kan die bij het OCMW een leefloon krijgen. Het leefloon bedraagt nu 565 euro voor een samenwonende, 850 euro voor een alleenstaande en 1.133 euro voor een gezinshoofd."


Aantrekkingskracht
Vraag is hoeveel erkende vluchtelingen er in Sint-Niklaas zullen blijven. Het OCMW schat dat aantal op twintig procent, bij de stad denkt men eerder aan dertig tot veertig procent. Opvallend is dat erkende vluchtelingen ook naar Sint-Niklaas komen vanuit opvangcentra in andere steden. Het OCMW keert intussen 43 vluchtelingen een leefloon uit die niet in één van de twee Sint-Niklase opvangcentra hebben verbleven. "Vaak heeft dat te maken met landgenoten, familieleden of vrienden die hier een woning hebben gevonden en dat vormt een aantrekkingskracht."

Niet alleen door de vluchtelingen verwacht het OCMW een verdere stijging van de groep leefloners. "We voelen nog altijd de gevolgen van de economische crisis en het gebrek aan laaggekwalificeerde jobs in de regio. In combinatie met de uitstroom van jongeren zonder diploma uit het onderwijs én de strenge regels voor wachtuitkeringen doet ook dat het aantal leeflonen stijgen", klinkt het bij Christine Soyer van het OCMW en diensthoofd welzijn Gerry Van de Steene. "De grootste stijging was er het voorbije jaar bij de groep van 25 jaar en ouder, met dertig procent meer leefloners."


En na het leefloon: op zoek naar een huis

Vluchtelingen die erkend zijn en een leefloon krijgen, kunnen op zoek naar een huis. In Sint-Niklaas zitten het OCMW, het CAW en het Sociaal Verhuurkantoor (SVK) samen in een vluchtelingenoverleg om oplossingen te zoeken voor de huisvesting van de vele asielzoekers die op de lokale huurmarkt worden verwacht. "Een moeilijke opdracht. Zij zullen straks vooral aangewezen zijn op de private huurmarkt. We proberen eigenaars te motiveren om hun woning via het SVK te verhuren. Maar een mirakeloplossing is er niet. Dit wordt een uitdaging. We zetten daarvoor twee extra maatschappelijke werkers in en een medewerker om jonge asielzoekers te begeleiden", aldus Mike Nachtegael. (JVS)
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-sint ... -a2670698/

Voilà, dit zijn de eersten die geregulariseerd worden. Zij zijn vluchteling en mogen hier verblijven. De volgende lading met tienduizenden kunnen komen. Alles is in orde.

Jammer dat de huisjes van wijlen mijn grootouders al verkocht zijn, we hadden er vast vijf gezinnen in kunnen onderbrengen!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Ariel »

Opvangcentra zitten overvol door grotere instroom: tenten voor asielzoekers weer in beeld
Afbeelding
Tenten voor asielzoekers komen, net als in 2015, opnieuw op tafel. De opvangcentra zitten overvol door een asielpiek, maar ook doordat de Dienst Vreemdelingenzaken een tijdlang onderbemand was. Dinsdag is er spoedoverleg tussen de asielopvangdiensten en het kabinet-Francken.

Het was een van de typische beelden tijdens de vluchtelingencrisis in 2015: de 150 tenten, mobiele eenheden met een capaciteit van zes personen, in verschillende opvangplaatsen van Fedasil. Toen de instroom daalde, verdwenen de tenten, maar een nieuwe asielpiek brengt hen weer in beeld.

In 2015 ging het om meer dan 4.000 asielaanvragers per maand, maar de 2.750 aanvragen van afgelopen maand liggen toch ook een stuk boven het gemiddelde. De opvangdiensten zitten op hun maximum.

“De collectieve opvangcentra zijn voor 97 procent gevuld”, zegt Mieke Candaele van Fedasil. “De kritieke grens is 94 procent. Een aantal centra zitten over de 100 procent.”

Tenten
Het kabinet van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) maakte gisteren bekend dat het 1.500 bufferplaatsen gaat vrijmaken in de centra. Rode Kruis Vlaanderen is daar al mee gestart in Houthalen-Helchteren. Om daar 200 extra plaatsen te voorzien, zoekt het op korte termijn 20 extra werknemers, op een speeddate-jobdag op 23 november.

“Geen evidentie voor onze mensen, want voor de zomer kregen ze de boodschap dat een aantal centra, waaronder Houthalen-Helchteren, eind september moesten sluiten”, zegt Ine Tassignon, woordvoerder bij Rode Kruis Vlaanderen. “Werknemers zochten ander werk, maar eind september bleek dat Houthalen-Helchteren moest openblijven. En nu moeten we zelfs groeien. Met de glimlach, want deze flexibiliteit hoort ook wel bij de job.”

Ook Sofie Desseyn, directeur van het Fedasil-centrum in Poelkapelle, vindt het eigen aan de sector om in te spelen op fluctuaties. Maar het is nu wel nijpend. “Alle opvangcentra zitten vol, er zijn geen vrije bedden meer”, zegt Desseyn. “Die druk is al maanden voelbaar. We wachten op een beslissing van het kabinet. Een van de opties zijn mobiele eenheden of tenten zoals in 2015. Of dat ideaal is in de winter, is een andere vraag, maar we hebben een oplossing nodig op korte termijn.”

In een ander opvangcentrum zijn er ’s nachts 3 werknemers voorzien voor 350 asielzoekers. “Door vakanties en ziekte zijn we in de praktijk meestal met 2. Het is niet meer te doen. En er blijven maar migranten bij komen. Volgende maand staan hier tenten, dat is al aangekondigd.”

Onderbemanning
Het kabinet-Francken wil dat niet bevestigen. Dinsdag zal het maatregelen voorleggen aan de opvangdiensten en ook de regering krijgt haar zeg. “Het ziet er niet naar uit dat de instroom zal dalen”, zegt de woordvoerder van Francken.

De situatie komt echter niet enkel door een stijgende instroom, maar ook door een haperende uitstroom. Na de vluchtelingencrisis is niet alleen de opvangcapaciteit afgebouwd, maar zijn ook bij de Dienst Vreemdelingenzaken werknemers verschoven naar andere diensten. Vertrekkers werden niet vervangen. Opgeteld is het afgelopen jaar zo ongeveer 10 procent van het personeel bij DVZ vertrokken.

Die onderbemanning is door opnieuw te schuiven binnen de overheidsdienst Binnenlandse Zaken weggewerkt. Ondertussen is wel een achterstand in de dossiers ontstaan, bevestigt DVZ. “We werken nu op feestdagen en in weekends om de dossiers af te handelen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Ariel »

Noodoproep uit koelwagen betekent redding voor acht verkleumde migranten

Door een telefoontje naar het noodnummer heeft de Belgische politie vanochtend in de plaats Geel in de provincie Antwerpen een koelwagen met daarin acht migranten gevonden.

,,Alles is begonnen met een noodoproep vanuit de koelwagen. Iemand heeft het noodnummer gebeld met de melding dat ze daar vast zaten”, zegt Joris Jutten, officier van de lokale politie Geel-Laakdal-Meerhout.

,,Via een mastbepaling hebben we kunnen nagaan dat de oproep afkomstig was van de Westelijke Ring, bij de plaats Geel. Toen we ter plaatse kwamen, stond er een trekker met een koelcel als oplegger. Samen met de brandweer hebben we die oplegger opengebroken. We vonden in de container acht mensen, migranten, die er verkleumd bij zaten.”

Ziekenhuis
De hulpdiensten hebben de acht personen, van wie de nationaliteit nog niet bekend is gemaakt, naar het ziekenhuis van Geel gebracht. Zes personen zijn na het onderzoek onmiddellijk met de politie meegegaan, twee anderen hadden iets meer verzorging nodig.

,,De acht verstekelingen, allemaal volwassenen, zitten momenteel op het commissariaat. Er waren geen kinderen of zwangere vrouwen bij. We vermoeden dat ze uit het Midden-Oosten komen. Dat moet verder onderzoek uitwijzen. We nemen van iedereen vingerafdrukken en foto’s en maken de informatie over aan de Dienst Vreemdelingenzaken.”

Chauffeur spoorloos
De truck met oplegger had een Spaanse nummerplaat. Van de vrachtwagenchauffeur was er vanochtend echter geen spoor. Ook dat zal verder onderzocht worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door Ariel »

Tranentrekkend artikel over kwetsbare kinderen in Brussel. 2.000 kinderen tussen de 6 en 18 jaar en zowat 600 jongeren tussen 18 en 30 jaar :thinking: zijn ondervraagd door jeugdwerk en jeugdbeleid uit de marge
De groene parlementariërs zoals Meyrem Almaci en Ikrame Kastit huilen mee in stilte .

Ik krijg de indruk uit de vele reacties onder de tweet van Meyrem dat groen wilde dat iedereen in kleine appartementjes moesten gaan wonen dicht bij elkaar zodat men dan het openbaar vervoer konden nemen om te gaan werken.

Ook is groen grote voorstander van het binnenhalen van veel allochtonen en asielzoekers.

Tja... :thinking: Leuke foto . Past goed bij het artikel.

Afbeelding
Geen tuin, geen internet: onderzoek legt bloot hoe hard de lockdown kwetsbare kinderen treft

Geen computer, geen internet, geen ruimte om te studeren, geldzorgen, familiale conflicten en vooral heel veel stress: de situatie van kwetsbare kinderen en jongeren tijdens de lockdown is schrijnend. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek dat Uit De Marge, het steunpunt voor jeugdwelzijnswerk, in Vlaanderen en Brussel uitrolde.

Vanuit het jeugdwerk klonken al langer signalen dat de lockdown van de voorbije weken nefast was voor kinderen en jongeren die opgroeien in een kwetsbare omgeving. Dat wordt nu bevestigd door de enquête die Uit De Marge in 35 steden en gemeenten afnam in samenwerking met haar ledenorganisaties. Het steunpunt voor jeugdbeleid en jeugdwerk met kinderen en jongeren in een maatschappelijk kwetsbare situatie bevroeg bijna 2.000 kinderen tussen de 6 en 18 jaar en zowat 600 jongeren tussen 18 en 30 jaar.

Van de respondenten geeft 81 procent aan dat de aanlooplessen een probleem vormen, bijna 66 procent beschikt thuis niet over een computer en zes op de tien heeft geen tuin. De helft van de bevraagde kinderen durft ook niet buitenkomen door corona, of mag niet buiten van hun ouders. 55 procent zegt zich niet goed in zijn vel te voelen, terwijl evenveel jongeren aangeven dat ook hun ouder(s) het mentaal moeilijk hebben. 42,35 procent van de bevraagde kinderen en jongeren geeft aan dat hun ouder(s) het nu moeilijk hebben om hun emoties te controleren. Zes op de tien geeft ook toe dat ze de voorbije periode meer ruzie maakten met hun broer of zus.

Naast de cijfers tekenden enkele honderden jeugdwerkers ook de ervaringen van de jongeren op via stoepgesprekken, de telefoon of WhatsApp. Ook daaruit blijkt dat heel wat kinderen al weken met te veel gezinsleden binnen in kleine ruimtes zitten, wat leidt tot conflicten en soms zelfs geweld. Hun ouders hadden het voor de lockdown vaak al niet breed maar zagen hun inkomen de voorbije weken soms verder verkleinen door de technische werkloosheid of het afspringen van tijdelijke contracten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Asielzoekers in België en andere problemen

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Tranentrekkend artikel over kwetsbare kinderen in Brussel. 2.000 kinderen tussen de 6 en 18 jaar en zowat 600 jongeren tussen 18 en 30 jaar :thinking: zijn ondervraagd door jeugdwerk en jeugdbeleid uit de marge
De groene parlementariërs zoals Meyrem Almaci en Ikrame Kastit huilen mee in stilte .
Ik heb dat ook gezien. 4 kinderen fokken, er nog wat honden en katten op na houden en heel die dierentuin willen onderhouden met 1 loon van laag geschoolde of een uitkering is gewoon crimineel en dwaas en daar hoort geen extra hulp bij. Trouwens met 4 spruiten krijg je in België een slordige 800 € kindergeld, je betaalt geen belastingen en krijgt vanalles gratis waar een ander voor moet werken. Dat soort is uiteraard het kiespubliek van groen en corona kan dan gebruikt worden om ze nog wat extra te pamperen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie