Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Manon »


Namens:

de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, het gemeentebestuur van Anderlecht, het gemeentebestuur van Brussel, het gemeentebestuur van Elsene, het gemeentebestuur van Etterbeek, het gemeentebestuur van Evere, het gemeentebestuur van Ganshoren, het gemeentebestuur van Jette, het gemeentebestuur van Koekelberg, het gemeentebestuur van Oudergem, het gemeentebestuur van Schaarbeek, het gemeentebestuur van Sint-Agatha-Berchem, het gemeentebestuur van Sint-Gillis, het gemeentebestuur van Sint-Jans-Molenbeek, het gemeentebestuur van Sint-Joost-ten-Node, het gemeentebestuur van Sint-Lambrechts-Woluwe, het gemeentebestuur van Sint-Pieters-Woluwe, het gemeentebestuur van Ukkel,het gemeentebestuur van Vorst, het gemeentebestuur van Watermaal-Bosvoorde, het OCMW-bestuur van Anderlecht, het OCMW-bestuur van Brussel, het OCMW-bestuur van Elsene, het OCMW-bestuur van Etterbeek, het OCMW-bestuur van Evere, het OCMW-bestuur van Ganshoren, het OCMW-bestuur van Jette, het OCMW-bestuur van Koekelberg, het OCMW-bestuur van Oudergem, het OCMW-bestuur van Schaarbeek, het OCMW-bestuur van Sint-Agatha-Berchem, het OCMW-bestuur van Sint-Gillis, het OCMW-bestuur van Sint-Jans-Molenbeek, het OCMW-bestuur van Sint-Joost-ten-Node, het OCMW-bestuur van Sint-Lambrechts-Woluwe, het OCMW-bestuur van Sint-Pieters-Woluwe, het OCMW-bestuur van Ukkel,het OCMW-bestuur van Vorst, het OCMW-bestuur van Watermaal-Bosvoorde, Politiezone 5339 (Brussel-Stad en Elsene), Politiezone Brussel-West 5340 (Sint-Jans-Molenbeek, Koekelberg, Jette, Ganshoren en Sint-Agatha-Berchem), Politiezone Zuid 5341 (Anderlecht, Sint-Gillis en Vorst), Politiezone 5342 (Ukkel, Watermaal-bosvoorde en Oudergem), Politiezone Montgomery 5343 (Etterbeek, Sint-Pieters-Woluwe en Sint-Lambrechts-Woluwe), Politiezone 5344 (Schaarbeek, Sint-Joost-ten-Node en Evere)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Dhana »

Het klinkt misschien vreemd maar ik ken zulke taferelen van een bezoek dat ik nog niet zo lang geleden aan Marocco heb gebracht.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door mercator »

Ik vind dat Brussel toch nog een paar honderdduizend Roemeense zigeuners en Marokkanen kan verdragen icon_thumbup.gif icon_thumbup.gif

Grappig filmpje. Er had ook nog bij gekund:
In Brussel zijn er vele wijken en pleinen waar homofilie openlijk bedreven wordt. Dat is algemeen geaccepteerd en zelfs onze eigen eerste minister Di Rupo laat zich daar van ganser harte mee in. Als uw geloof u opdraagt deze mensen te martelen of ter dood te brengen kan u daardoor in problemen komen, blijft u dus maar beter in uw eigen land.
Afbeelding
Afbeelding
Ik mijd Brussel al jaren als de ziekte, kom daar alleen maar als het écht niet anders kan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

:lol: Ik heb smakelijk moeten lachen om dit filmpje. Nu nog opsturen naar Afrika en Oostblok landen, en dan zijn die mensen ook daar ook weer gered van een onmenselijk leven in Brussel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Schepsel »

:lol: Hij is mooi. Ben er eigenlijk alleen als klein kind geweest, zou weleens een kijkje willen nemen of het echt zo erg is. Ik vond Antwerpen wel erg.

Edit: De man praatte trouwens nog over straatvuil. Is het in herkomstlanden normaal om afval gewoon op de grond te gooien? Of komt dat gewoon doordat het een pauperwijk is en sowieso verloederd is en het ze daarom niks kan schelen? (bijv, oude puur Nederlandse achterstandsbuurten waren toch ook vies?)
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door mercator »

Schepsel schreef::lol: Hij is mooi. Ben er eigenlijk alleen als klein kind geweest, zou weleens een kijkje willen nemen of het echt zo erg is. Ik vond Antwerpen wel erg.
Blijf uit Brussel maar weg. Ofwel wordt je er lastig gevallen door zigeuners, Arabieren en Congolezen, ofwel moet je ergens een schaarse blanke aanspreken. Die spreekt dan Frans en die haat Vlamingen en Nederlanders.
Antwerpen kan je best bezoeken op een zaterdag, dan lijkt het daar Nederland wel :lol: dan rijden jullie uren vanuit Breda en Den Bosch om inkopen te doen in de H&M en de Hema.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door mercator »

Schepsel schreef::Is het in herkomstlanden normaal om afval gewoon op de grond te gooien?
In Marokko gooien ze hun ongewenste kinderen zomaar bij het vuilnis. k Zal jullie de foto maar besparen maar als je t echt wil zien kijk maar s op poubelle au Maroc, afbeeldingen.
Dat zal ongetwijfeld een exotisch fenomeen zijn, in de Jodenwijken van Antwerpen is t ook één infecte vuilnishoop.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

Minder Nederlands, meer Arabisch in Brussel

Steeds meer inwoners van Brussel spreken Arabisch, terwijl steeds minder Brusselaars de Franse of Nederlandse taal machtig zijn. Dat is vrijdag gebleken uit de derde taalbarometer van het Brussels Informatie-, Documentatie- en Onderzoekscentrum (BRIO).

Het Arabisch is bezig aan een flinke opmars in Brussel. Bijna 18 procent van de Brusselaars spreekt de taal. Bij de vorige meting, in 2006, was dat nog maar iets meer dan 6,5 procent. Het Arabisch staat inmiddels net onder het Nederlands. Iets meer dan 23 procent van de ondervraagden spreekt die taal. Bij de vorige meting was dit nog ruim 28 procent.

Het Frans blijft de meest gesproken taal in de Belgische hoofdstad, maar is flink gedaald van ruim 95,5 tot 88,5 procent.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Scarlatti »

Ariel schreef:
Minder Nederlands, meer Arabisch in Brussel

Steeds meer inwoners van Brussel spreken Arabisch, terwijl steeds minder Brusselaars de Franse of Nederlandse taal machtig zijn. Dat is vrijdag gebleken uit de derde taalbarometer van het Brussels Informatie-, Documentatie- en Onderzoekscentrum (BRIO).

Het Arabisch is bezig aan een flinke opmars in Brussel. Bijna 18 procent van de Brusselaars spreekt de taal. Bij de vorige meting, in 2006, was dat nog maar iets meer dan 6,5 procent. Het Arabisch staat inmiddels net onder het Nederlands. Iets meer dan 23 procent van de ondervraagden spreekt die taal. Bij de vorige meting was dit nog ruim 28 procent.

Het Frans blijft de meest gesproken taal in de Belgische hoofdstad, maar is flink gedaald van ruim 95,5 tot 88,5 procent.
IK kom er iig NOOIT meer...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Dutch »

Als Vlaamse en Brusselse Belg spreek ik buiten mijn Nederlandse moedertaal verder ook nog Frans, Engels, Duits en Arabisch. Daardoor kan ik zowat overal ter wereld makkelijk terecht en verdien ik verder ook nog een goeie boterham. Als meertalige wereldburger vind ik eng taalgebonden nationalisme zeer dépassé en uitgebreide talenkennis een duidelijk pluspunt.
Ieder zijn mening natuurlijk.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

Dutch schreef: Als meertalige wereldburger vind ik eng taalgebonden nationalisme zeer dépassé en uitgebreide talenkennis een duidelijk pluspunt.
Ieder zijn mening natuurlijk.
Uiteraard Dutch, alhoewel ik geen wereldburger ben ( ik ben nog niet buiten europa geweest) ben ik toch bang dat de meeste Arabischtalige mensen in Brussel niet zoals jij een uitgebreide talenkennis hebben. Ik vermoed dat de meeste niet verder zullen komen dan wat Frans en Arabisch.

En het is natuurlijk geweldig dat zoveel mensen Arabisch spreken, maar we hebben het hier wel over de Belgische hoofdstad en niet over Rabat. Volgens mij wordt er met dit artikel bedoeld dat Brussel inmiddels bijna is overgenomen door Moslims.
Thuistaal
Het Nederlands wint wel wat terrein als oorspronkelijke thuistaal, al is dat in combinatie met het Frans. Een derde van de Brusselaars groeide op in een gezin waar noch Nederlands noch Frans werd gesproken. Brusselaars uit eentalig Franstalige en Nederlandstalige gezinnen vormen samen nog geen meerderheid.

Van de -25-jarigen groeide de helft op in een gezin waar twee of meer talen worden gesproken. Als er voor een tweede gezinstaal wordt gekozen is dat meestal Frans, maar die verdringt de oorspronkelijke thuistalen niet. Sommige migrantentalen winnen juist aan populariteit bij de jongeren.

Onderwijs
Er groeit een generatie jonge Brusselaars op die het Engels en het Nederlands maar beperkt beheerst. Volgens het onderzoek faalt het onderwijs op het vlak van taal en is het dringend nodig om in te zetten op meertaligheid. Eerder was al duidelijk dat de slechte taalkennis een van de gevolgen is voor de hoge jeugdwerkloosheid in de hoofdstad.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ssel.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door mercator »

Scarlatti schreef: IK kom er iig NOOIT meer...
Zelfde mening. Brussel is een infect Arabisch getto dat je best helemaal links laat liggen. Ik kom er alleen maar als ik daar s een klant heb, maar ik laat daar geen € cent achter.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Dutch »

Brussel in zijn geheel is helemaal niet infect, het is een stad waar het leven best wel aangenaam is. Arabische getto's zijn er inderdaad, zoals in alle Europese grootsteden trouwens. Daar hoef je niet per sé te komen als je dat niet wil.

En wat dat Nederlands betreft, vrij veel jongeren van Arabische afkomst liepen of lopen school in het Nederlandstalig onderwijs, omdat ze wel degelijk weten dat die scholen de beste zijn, het niveau ligt er heel wat hoger dan in de Franstalige scholen. Resultaat : een niet te verwaarlozen deel van de "Arabische" jongeren (en dan heb ik het over diegenen die wél iets zullen bijdragen tot deze maatschappij, die zijn er wel degelijk) spreken Nederlands. Alleen, ze vallen niet op want ze hangen niet rond op straat, ze werken of studeren. Je hoort zelfs vaak Nederlands spreken in de Brabantstraat, iets wat steeds meer voorkomt en me echt wel opviel.
Het is geen totaal zwart-wit tableau zoals veel mensen denken, er zijn nuances te vermelden en Nederlandssprekenden in Brussel vallen zeker niet uit de boot.

Wat de groei van de islam in Brussel betreft, die is zoals in geheel Europa, inderdaad aan een opgang bezig. Net zoals extreem rechtse ideeën ook steeds meer aan veld winnen. Het zijn zowat broeders van elkaar, vind ik persoonlijk, ze vullen elkaar dan ook perfect aan. Allemaal uitingen van ondermeer de grote frustraties die gepaard gaan met een economische crisis en een gebrek aan inzicht in de tekortkomingen van het eigen volk. Elk op zijn manier. De een doet dat via godsdienst, de ander via een totale afwijzing van wie "anders" is.

Kortzichtig taalgebonden nationalisme biedt nooit een oplossing in de 21e eeuw, morgen behoort toe aan de "mengvormen", of we dat nu willen of niet.

We mogen, op wereldniveau bekeken dan, ook niet vergeten dat de US en Europa zélf voor een deel schuld dragen aan de huidige opgang van het islamisme, de moslimbroederschappen in Syrië, SA, Qatar, Egypte enz. worden logistiek en financieel door hen (ons dus) gesteund...een verbintenis die de oude wereld zuur zal opbreken binnen afzienbare tijd.

Nu ja, wie thuis wil blijven, doet dat maar. Maar wie de deur niet meer uitkomt, blijft ronddraaien in een enge gedachtenwereld en moet niet komen klagen dat de wereld niet langer op zijn maat voorzien is. Het komt erop neer dat deze mensen zichzelf totaal buiten spel zetten en zwelgen in de nostalgie van "vroeger was alles beter". Bovendien, hoe kan je nu het islam(isme) doeltreffend bestrijden zonder aanwezig te zijn op het toneel?

Ariel, met de term "wereldburger" bedoel ik geenszins dat je de wereld dient afgereisd te hebben om wereldburger te zijn, het is meer een psychologische instelling, een begrijpen van de huidige maatschappij en alles wat erin leeft, een inzicht in de dynamiek ervan, over de landsgrenzen en continenten heen. Wie interesse heeft in morgen klampt zich niet krampachtig vast aan het eigen wereldbeeld.

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening, aan iedereen de vrijheid om die te hebben en te uiten trouwens, anders gaan we de fascistische toer op...
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Brussel. Niet alleen voor toeristen. Ook voor Brussellaars

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dutch schreef: Nu ja, wie thuis wil blijven, doet dat maar. Maar wie de deur niet meer uitkomt, blijft ronddraaien in een enge gedachtenwereld en moet niet komen klagen dat de wereld niet langer op zijn maat voorzien is.
Zo! Iedereen is nu weer even flink de oren gewassen zoals het hoort. Dus? Hupsekee, de straat op! Laat je zien! En inderdaad, getto's zijn er overal. Neem Johannesburg, Washington, en ga zo maar door. Het ziet daar zwart van de getto mensen. Dat zijn getto's waar je wel in kunt komen, maar waarschijnlijk niet meer uit. Levensgevaarlijk daar in je eentje op straat. Amsterdam heeft daar geen last van. Getto's zijn wijken met krot woningen. Moslims hebben in Nederland niet te klagen.

De arts met zijn gezin uit Afghanistan die ik ken, kreeg bijna direct een prachtige eensgezinswoning - ingericht en al - aangeboden. Toen ik voor de eerste keer als Jehovah's Getuige daar binnendrong stond zijn vrouw in de keuken en deed snel een hoofddoekje om. Een andere heel lieve aardige rustige man uit Pakistan (ik heb hem doen laten twijfelen in 'allah') die er niet van houdt zijn hand op te houden kon eindelijk zijn vrouw uit Pakistan laten overkomen. Zijn eerste kind was een misgeboorte vanwege de stress van zijn vrouw. Daarna ging het beter. Hij heeft haar gezegd geen hoofddoek te dragen, maar ze doet het toch. Inclusief de Pakistaanse klederdracht. Uit pure onnadenkende gewoonte en traditie.

Moraal van mijn verhaal? Je hebt goede en slechte mensen. Eerlijk gezegd ken ik persoonlijk geen slechte moslims. En toch ken ik er aardig wat. Ik was toch ook niet slecht? Terwijl ik twaalf jaar lang nota bene een fundamentalist was, een Jehovah's Getuige. Een van de beste!

Het verschil? Regelmatig wordt bij meningsverschillen tussen JG's de vraag gesteld 'Hoe zou Jezus dat gedaan (of opgelost) hebben?' Alles stond in het teken van de rechtvaardige vredelievende wijze Jezus. Moet ik nog verder gaan? Door een doorsnee imam aan zijn toehoorders dezelfde vraag te laten stellen maar dan met de naam Mohammed (vzmh) in plaats van Jezus? Dat is het grote dilemma voor alle moslims. De grote leugen die hen niet aflatend door de strot, in hun hersenloze lege hoofd wordt gestampt in de moskee. Een verstandige moslim gaat naar de moskee. Een domme moslim blijft thuis. Maar het is natuurlijk net andersom! icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door mercator »

Dutch schreef:Net zoals extreem rechtse ideeën ook steeds meer aan veld winnen. Het zijn zowat broeders van elkaar, vind ik persoonlijk, ze vullen elkaar dan ook perfect aan. Allemaal uitingen van ondermeer de grote frustraties die gepaard gaan met een economische crisis en een gebrek aan inzicht in de tekortkomingen van het eigen volk.
Dat is de klassieke politiek correcte onzin redenering die links ons wil doen geloven. De waarheid is natuurlijk dat "extreem rechts" en "racisme" helemaal niet meer bestaan in Europa, of tenzij bij een paar honderd skinheads. Maar volledige legitieme partijen als Vlaams Blok , Le Pen en PVV worden zonder verpinken ook maar tot extreem-rechts gerekend. De light-versie van Vlaams Blok, de NVA, is nu ook al extreem rechts. Dat schuift alsmaar op totdat iedereen die geen moslims naast zich hoeft dan ook maar het stempel extreem rechts op zich krijgt. Als dat zo is ben ik dus idd extreem-rechts, het zij zo.
Als het Vlaamse volk al een tekortkoming heeft is het een te grote toegeeflijkheid naar de moslimplaag toe.
Moslims hebben trouwens geen last van de economische crisis, daar zitten ze al 1400 jaar in.

En nee, je hebt mij niet overtuigd , geen bezoekjes aan Brussel meer voor Mercator icon_thumbup.gif . Als ik er al geen infecte moslimtoestanden zie zijn het van BTW vrijgestelde Euro-ambtenaartjes in hun megalomane kantoren, daar word een mens ook al niet vrolijker van.
Die Euro kliek en de moslims, dàt zijn broeders van elkaar die elkaar perfect aanvullen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door mercator »

Dutch schreef:Brussel in zijn geheel is helemaal niet infect, het is een stad waar het leven best wel aangenaam is.
Zeker weten:
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Brussel. Niet alleen voor toeristen. Ook voor Brussellaa

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Zo! Iedereen is nu weer even flink de oren gewassen zoals het hoort.
Idd, iedereen die de multicul niet lust is een enge, bekrompen racist, mocht ik gisteren ook nog vanwege mijn linkse broertje horen. Nationalisme=racisme, zo simpel is dat.
Het begrip "nationale identiteit" is gelijk aan racisme, dixit broer van Mercator. We moeten openstaan voor àlle kleurtjes, dàt is de mooie toekomst : Afghaan, Belg , Arabier: allemaal welkom hier!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Manon »

Dutch schreef:Als Vlaamse en Brusselse Belg spreek ik buiten mijn Nederlandse moedertaal verder ook nog Frans, Engels, Duits en Arabisch. Daardoor kan ik zowat overal ter wereld makkelijk terecht en verdien ik verder ook nog een goeie boterham. Als meertalige wereldburger vind ik eng taalgebonden nationalisme zeer dépassé en uitgebreide talenkennis een duidelijk pluspunt.
Ieder zijn mening natuurlijk.
het onderzoek is zoals gewoonlijk nogal gekleurd.

In jouw geval word jij als franstalige gerekend omdat je te kennen geeft dat je meertalig (dus inclusief frans) bent.

zo kan men natuurlijk ook gaan bewijzen dat er geen Nederlandstaligen meer in Brussel wonen, vermits al die mensen ook wel de Franse taal onder de knie zullen hebben.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door mercator »

circe schreef: zo kan men natuurlijk ook gaan bewijzen dat er geen Nederlandstaligen meer in Brussel wonen, vermits al die mensen ook wel de Franse taal onder de knie zullen hebben.
Dat is ook zo, met Nederlands kan je in Brussel nergens terecht. Het is een totaal vreemde, zelfs on-Europese stad geworden. Dat was ook de bedoeling. Anne Marie Lizin( socialistisch frauderend politica) vatte het zo samen in 1978: avec l'aide des étrangers on va écraser la presence Flamande à Bruxelles. En zo is het gebeurd ook.
En met al dan niet uitgebreide talenkennis heeft dat helemaal niks te maken. Ook een hoger opgeleide Italiaan of Deen schrikt zich een hoedje in het multiculturele paradijs Brussel.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Manon »

Dutch schreef:Wat de groei van de islam in Brussel betreft, die is zoals in geheel Europa, inderdaad aan een opgang bezig. Net zoals extreem rechtse ideeën ook steeds meer aan veld winnen. Het zijn zowat broeders van elkaar, vind ik persoonlijk, ze vullen elkaar dan ook perfect aan. Allemaal uitingen van ondermeer de grote frustraties die gepaard gaan met een economische crisis en een gebrek aan inzicht in de tekortkomingen van het eigen volk. Elk op zijn manier. De een doet dat via godsdienst, de ander via een totale afwijzing van wie "anders" is.
Hier ga ik toch mee met de stelling van Mercator.
Dit is het zuivere links politiek correcte riedeltje dat je hier laat horen Dutch. Een rare combinatie.
Je weet toch wel dat anti-islam gevoelens (islamfobie om het in de linkse volksmond te zeggen) dus ook als extreem-rechts worden beschouwd? Blijkbaar meen je daar onderuit te geraken door je als "wereldburger" te profileren?

Wel, ik voel me dan als Melkwegburger (what's in a name nietwaar) nog steeds helemaal niet extreem-rechts. De nazi's waren linkse socialisten, alleen de commies waren nog linkser, dus vond Stalin dat de nazi's extreem-rechts waren. Zoals mercator al aanduidde zijn de linkse politiek correctelingen met hetzelfde bezig: eerst was VB extreem rechts, nu is N VA ook extreem rechts. In feite is alles extreem rechts wat niet tot het politiek correcte links gedoe behoort. Dan is het maar zo.
Maar hoe ga je jezelf dan als islamofobe "wereldburger" profileren? Volgens de linkse poco islamknuffelaars ben jij dan evenzeer extreem rechts als Filip De Winter, want die is ook islamfoob.

Daarbovenop krijgen we dan nog het foei-nationalisme. Een Nederlander mag zich nog Nederlander voelen (alhoewel op het randje), maar een Belgicist is vooral flink en helemaal politiek correct. Een Spaanse Catalaan die ijvert voor onafhankelijkheid van Catalonie wordt overal gerespecteerd en de scheiding tussen Tsjechië en Slovakije wordt alom geprezen. Maar pas op: een Vlaming die het beu is omdat hij in zijn hoofdstad zijn eigen taal niet kan gebruiken, maar wel jaarlijks 12 miljard mag ophoesten om de (links-franstalige) putten in de federale begroting te vullen die moet koest wezen en vooral snel terug in zijn kot kruipen en Maul Halten of hij wordt aanzien als één van de kampwachters van Sobibor, de extreem rechtse fascist.
Blijkbaar is dit nog een zeer goed onderhouden PR stunt van de franstalige belgen die hiermee steeds willen verwijzen naar de Vlaamse taalstrijd en hun voorvechters die tijdens WOII de zijde van de Duitse bezetter kozen. Dat zijzelf al hun bewijzen en documenten over de zeer populaire stroming Rexisme en andere succesvolle rechtse collaborateurs hebben laten verdwijnen moeten we er maar voor lief bijnemen. Daarover zwijgen we. Maar o wee o wee den Vlaming die zou wensen dat Brussel - oorspronkelijk een normale VLAAMSE stad op VLAAMS grondgebied in het VLAAMSE Gewest - hem niet als "sale flamin" behandelt, nee dat is ook een extreem rechtse neo nazi die zo snel mogelijk moet worden achter een cordon gezet.

Wat doe je dan met die islamfoben die zelfs NVA durven stemmen? Dat is twee keer extreem rechts. Ik loop thuis tegenwoordig constant rond met een gesteven armpje onder het luidkeels scanderen van Heil Hakmaar... o nee, juist wacht, de Hakmaar is OK, de Heil moet Allah worden, dan is het ook OK zeker?

Ik stond op de lijst van de NVA bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen.
Als melkwegburger ben ik evenzeer viertalig en heb ik reeds àlle werelddelen aangedaan. Waarschijnlijk geraak ik zelfs tot aan Mars als ze een goed raketje maken.


Wat nu? Bannen deze extreem rechtse fascist?

Je zou anders ook eens kunnen proberen om minder informatie uit die extreem rechtse Le Soir te gaan halen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Dutch »

Ik lees nooit Le Soir, heb er nooit één in mijn handen gehad trouwens...

Enfin, heb gewoon mijn mening gegeven, het staat iedereen vrij dat te doen, jullie ook. Ben helemaal niet links, ben ook niet uiterst rechts, heb gewoon mijn eigen inzichten ontwikkeld. Wil ook niemands oren wassen, heb genoeg met de mijne.

Wat Amerikaanse inmenging in Arabische lente-landen betreft, ben ik zeker van mijn zaak.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door mercator »

circe schreef:Blijkbaar is dit nog een zeer goed onderhouden PR stunt van de franstalige belgen die hiermee steeds willen verwijzen naar de Vlaamse taalstrijd en hun voorvechters die tijdens WOII de zijde van de Duitse bezetter kozen. Dat zijzelf al hun bewijzen en documenten over de zeer populaire stroming Rexisme en andere succesvolle rechtse collaborateurs hebben laten verdwijnen moeten we er maar voor lief bijnemen. .
Ook de Fransen zijn daar heel goed in. Walen zijn een soort tweederangs-Fransen dus die doen dat dunnetjes over. De Fransen-met hun communistische president op kop-profileren zich als het "geweten van Europa" en met de meest zuivere ziel ter wereld. Maar in feite was Frankrijk met Petain en het Vichy regime HET collaborerende land bij uitstek, maar dat hebben ze helemaal weten uit te vlakken in de algemene perceptie.
De Walen hebben zelfs hun eigen geschiedenis helemaal omgedraaid. Terwijl Degrelle de "ideale zoon van Hitler was", waren ze een jaar later ineens anti-fascist en hadden ze het land bijna gesplitst omdat de Vlamingen de "zwarte" Leopold III terug wilden nemen. Spijtig dat we die kans gemist hebben overigens, want dan had België eindelijk opgehouden te bestaan. En nu zijn de Walen ineens ooo zo koningsgezind en zwijmelen ze van Belgicisme! Hoe zou dat zo komen Circe?

Omdat ze de centen van de Vlamingen nodig hebben om hun communistisch werklozen staatje te financieren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door mercator »

Dutch schreef: heb gewoon mijn eigen inzichten ontwikkelt..
Met permissie, maar het praatje dat "eng taalgebonden nationalisme" zoals jij het noemt gelijk staat aan bekrompenheid en racisme hoorde ik al alom vanaf de jaren '70, dat kon ik thuis horen, op school, in de universiteit, overal in de politiek correcte media...dus echt "eigen" kan ik dat niet noemen.
Alle traditionele partijen van groen tot rood zingen dat nu ook nog in koor.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door mercator »

circe schreef:Daarbovenop krijgen we dan nog het foei-nationalisme. Een Nederlander mag zich nog Nederlander voelen (alhoewel op het randje), maar een Belgicist is vooral flink en helemaal politiek correct. Een Spaanse Catalaan die ijvert voor onafhankelijkheid van Catalonie wordt overal gerespecteerd en de scheiding tussen Tsjechië en Slovakije wordt alom geprezen..
Kossovo mag en moet onafhankelijk worden maar Vlaanderen niet, snap dat maar s.
Aan alle Belgicisten, vooral de Franstalige: oorspronkelijk was het de bedoeling van de Walen om aan te sluiten bij Parijs maar dat mocht niet van de overige mogendheden. Dus à faute de mieux moesten ze dan maar onafhankelijk worden en gauwgauw op zoek naar iemand die koning wilde spelen. Uiteindelijk vonden ze dan een obscure Duitse edelman die platzak was en de job voor een hoop geld wel wilde doen. België is dus compleet toevallig en kunstmatig begonnen, het kan even lukraak eindigen. Niemand-behalve de PS-zal het missen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:
Dutch schreef: heb gewoon mijn eigen inzichten ontwikkelt..
Met permissie, maar het praatje dat "eng taalgebonden nationalisme" zoals jij het noemt gelijk staat aan bekrompenheid en racisme hoorde ik al alom vanaf de jaren '70, dat kon ik thuis horen, op school, in de universiteit, overal in de politiek correcte media... dus echt "eigen" kan ik dat niet noemen.
Toch is het dan nog steeds mogelijk dat iemand op inzicht tot de conclusie komt dat dat taalgebonden volksnationalisme bekrompen is. Dat je dat al hoort vanaf de jaren 70 zou dus ook kunnen betekenen dat toen veel mensen tegelijk uit eigen inzicht tot de conclusie kwamen dat dat nationalisme bekrompen was (ik laat nu even in het midden of dat ook zo is). Het is natuurlijk ook mogelijk dat slechts enkelen uit eigen inzicht tot die overtuiging kwamen en dat hun overtuiging daarna veel anderen aansprak (maar waarom?). Niettemin moet de overtuiging dat dat nationalisme bekrompen was ergens begonnen zijn en er dus één of meer mensen geweest moeten zijn die op eigen inzicht tot die overtuiging kwamen. Ook later en vandaag de dag is het mogelijk dat mensen op eigen inzicht tot zo'n conclusie kunnen komen zonder dat ze daardoor perse beïnvloed hoeven te zijn door anderen die die overtuiging al hebben. Ook Dutch kan dus door eigen inzicht tot zo'n conclusie komen. Dat er veel anderen zijn die sinds de jaren 70 die overtuiging ook hebben verandert daar niets aan. Ik kom soms ook door eigen inzicht tot overtuigingen waarvan ik (soms later) merk dat anderen die overtuiging ook hebben. :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie