CDV vergadert in de moskee !

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

CDV vergadert in de moskee !

Bericht door Manon »

CD&V (Christelijke (!) Volkspartij) geeft feestje in moskee !
http://genk.cdenv.be/nieuws/afsluitende ... athisanten
Afsluitende vergadering werkjaar 2013-2014 voor leden en sympathisanten


maandag, 7 juli, 2014

Beste lid,

Beste symphatisant,

Het einde van het werkjaar 2013-2014 kondigt zich aan.

Het was een interessant , een boeiend maar vooral een leerrijk jaar.

Een jaar waarin ‘de moeder van alle verkiezingen’ centraal stond.

Deze afsluitende vergadering gaat door in de Moskee te Sledderlo, Wintergroenstraat 61 te 3600 Genk op maandag 7 juli 2014 om 20u30.

Voor deze vergadering hebben we voorzien als agenda:

Woordje van de voorzitter Kristof Frederix

Evaluatie verkiezingen

Regeringsonderhandelingen

Een woordje van onze burgemeester Wim Dries,en verkozen Vlaams volksvertegenwoordiger,uittredend Vlaams minister Jo Vandeurzen
Vanaf 22 uur welkom om samen de vasten te breken (natje en droogje)

U kan uw aanwezigheid bevestigen voor vrijdag 4 juli 2014 op [email protected] of 0476396320 . Dank daarvoor !


Namens het Bureau,

De Voorzitter,

Kristof Frederix
Ik zou een vlieg willen zijn om te zien hoeveel brave vlaamse christelijke CD&V sympathisanten hun werkjaar in de moskee gaan afsluiten en samen met de verrijkende bezetters een glaasje fruitsap met een halal broodje gaan eten!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: CDV vergadert in de moskee !

Bericht door Manon »

Heb mailtje gestuurd :
Geachte,

Ik las dat uw partij-afdeling op 7 juli een afsluitende vergadering houdt in een islamitisch gebedshuis te Genk.

Is daar een bepaalde reden voor? Ik dacht namelijk dat de C in CD&V nog steeds stond voor "Christelijk".

Zal er van de aanwezigen verwacht worden dat ze even meebidden tot de Arabische afgod Allah? of hoe zie je dat?

Ik neem aan dat er na afloop sapjes en water zullen voorzien zijn, en mogelijkerwijze broodjes met onverdoofd ritueel geslacht vlees (nochtans eist de wet in Belgie dat voor "normale" slachtingen, waar CD&V leden dan toch toe behoren - de katholieke leer vraagt helemaal geen rituele slachtingen- de dieren zeker moeten verdoofd worden alvorens te slachten).

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er hier heel veel christelijke en Vlaamse waarden met de voeten worden getreden.

Ik ben er zeker van dat de onderliggende bedoeling me totaal ontgaat. Het kan toch niet zo zijn dat CDV leden zich moeten gaan onderwerpen aan islamitische rituelen, gebruiken en verplichtingen? (geen glaasje bubbels meer mogelijk?)

Kan U me even duiden wat hiervan de werkelijke bedoeling is aub?

met dank.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: CDV vergadert in de moskee !

Bericht door stropke »

De C van CD&V is net zo min christelijk als die van CDA. Het is een woord zonder inhoud want werkelijk christen heeft te maken met een eigen zelf gemaakte keus in een persoonlijke RELATIE Jezus Christus, als Persoon en net voor een religie met het etiket dat de lading niet dekt
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: CDV vergadert in de moskee !

Bericht door Ariel »

circe schreef:Heb mailtje gestuurd :
Keurig, maar ik vermoed dat je geen mail terug krijgt. Treurig dat de linkse Christenen zelf geen gebedshuis hebben om in te vergaderen. Maar ja, misschien wilde ze graag een gratis natje en droogje nuttigen .

What een dhimmi's :unhappy:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: CDV vergadert in de moskee !

Bericht door Manon »

nog niks ontvangen hoor. Maar ja, het is ZONdag nietwaar, dan hoeft de katholieke mens niet te werken.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: CDV vergadert in de moskee !

Bericht door Schepsel! »

Misschien mis ik iets of begrijp ik het niet goed, maar is het niet best... lasterlijk ergens om een vastentijd te breken in de ramadantijd *in een moskee*? En dan dat die katholieken daar in de hoedanigheid van *katholieken* (niet-moslims dus) daar een voor hun geldend feest/gebeurtenis (einde vasten) gaan vieren?

Het is natuurlijk slijmerig, onderdanig en dom, maar is dat niet ook beledigend ergens?
(^v^)
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Walgelijke en kruiperige dhimmitude van de tsjeven. Maar ja, wat wil je, CD&V is een van de traditionele partijen in Vlaanderen, en die ontlopen elkaar maar weinig als het aankomt op dhimmitude en kruiperij voor de vijfde colonne van de geitenneukers.

De enige manier waarop ik ooit voet zal zetten in een moskee, is mét mijn schoenen aan... nadat ik ermee door varkensstront ben gestapt, én in het bezit van iets alcoholisch en een of ander varkensproduct.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: CDV vergadert in de moskee !

Bericht door Manon »

Antwoord ontvangen:
Beste,



Wij vergaderen inderdaad in de zaal van de Moskee te Sledderlo.
Als christen hebben wij ook respect voor de andere inwoners van onze gemeente en zijn wij verdraagzaam.
Als christen hanteren wij normen en waarden zoals ook de Moslims normen en aarden hebben.

Zoals wij in Genk reeds in verscheidene wijken en in verschillende locaties hebben vergaderd is dit ook zo'n locatie die op dit tijdstip van het jaar bewust werd gekozen juist omwille van het feit dat de Moslims nu hun vastenperiode hebben. Wij hebben ook een aantal leden van Turkse origine en ja we staan hiervoor open.

Ik hoop u met deze korte uitleg voldoende info gegeven te hebben.

grtn,,
mijn antwoord:
Dank U vriendelijk voor uw antwoord.

Ik hoop dan ook dat de christenen in Egypte, Libanon in Syrië, Iran, Irak, Turkije, kortom de schaarse christenen die nog overblijven in de ondertussen totaal verislamiseerde landen, evenveel respect mogen ondervinden.

mvg.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: CDV vergadert in de moskee !

Bericht door Ariel »

Als christen hanteren wij normen en waarden zoals ook de Moslims normen en aarden hebben.
Ai!!! :ohmy2: het ziet er slecht voor ons uit als Christenen dezelfde waarden en normen overnemen van moslims.

3.110 Gij (moslims) zijt het beste volk dat voor de mensheid is verwekt; Gij gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is en gelooft in Allah

Dus....

5.38 En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah.

Oeps !!! :emm2:

24.2 Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing.

Pfffffff. :unhappy:

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Need I say more?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: CDV vergadert in de moskee !

Bericht door Schepsel! »

Dat mailtje geeft me een leugenachtige indruk en gevoel, halve waarheid.
Als christen hebben wij ook respect voor de andere inwoners van onze gemeente en zijn wij verdraagzaam.
Als christen hanteren wij normen en waarden zoals ook de Moslims normen en aarden hebben.
Als het zou gaan om *verdraagzaamheid* zou het betekenen dat ze ergens vergaderen en die moslims verder hun gang laten gaan en hun moskee niet besmeuren. Of wat dan ook.

Dit is *slijmen*. Een duidelijk en vrij 'expliciet' gebaar van 'wij willen tonen hoe tof we jullie moslims wel vinden'.

Dat is een duidelijk en significant nuanceverschil! Bovendien, wat heeft het 'hebben van normen en waarden' te maken met het vergaderen in een moskee? Ik kan ook mijn buurman respecteren, betekent nog niet dat ik in zijn huiskamer mijn verjaardag ga vieren. Het een leidt in deze niet logischerwijs tot het ander, er is geen logisch verband.

Ze behandelen je alsof je een beetje onnozel bent.
(^v^)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: CDV vergadert in de moskee !

Bericht door Manon »

Zeer goed gezien Schepsel.
Vandaar dat ik de moeite niet deed om een deftige repliek te geven.

De vergelijking met hoe de christenen behandeld worden in de o zo vredelievende landen zou hem genoeg moeten zeggen (als hij tenminste zover wil/kan nadenken).

Toch leuk dat de TURKEN (moslims? ik heb niks gevraagd over turken, wel over moslims) dit initiatief namen voor de christelijke volkspartij.

Ik ben NVA bestuurslid van een plaatselijke afdeling. Geen haar op mijn hoofd dat eraan zou denken de jaarlijkse vergadering af te sluiten in een moskee begot! (trouwens niemand van ons bestuur zou dit willen, wij vergaderen in een zaaltje boven een ... café). Maar evenmin zie ik in waarom we onze vergadering zouden moeten houden in een kerk, gevolgd door een sacristieviering om... heu ... te laten zien dat we verdraagzaam zijn tegenover christenen?????
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: CDV vergadert in de moskee !

Bericht door Manon »

Ik heb misschien toch nog iets te snel gerepliceerd.

Tenslotte: als men verdraagzaam is tegenover andersgelovigen, dan hoeft dat toch niet te zeggen dat men in hun moskee een vergadering moet houden omdat zij in hun vasten(nou ja - omgedraaid leefpatroon) zitten?

ze gaan dus vergaderen zonder drinken om dan... een sapje te krijgen als teken van ??? onderdanigheid?

:applause:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie