Meer Nederlandstalige imams nodig.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Meer Nederlandstalige imams nodig.

Bericht door Manon »

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150530_01706359

‘Vandaag zijn er nauwelijks moskeeën in Vlaanderen erkend en dat maakt hen soms een prooi voor instrumentalisering”, zei de minister van Justitie. ‘Dit terwijl een van de mooiste waarden van de islam net is dat men een godsdienst niet kan opleggen. Dat islam steeds beleden dient te worden uit vrije wil. Een groter aantal erkende moskeeën dringt zich dan ook op. De Moslimexecutieve speelt hierin een belangrijke rol. Als minister verantwoordelijk voor de erediensten zal ik de goede werking van het Executief van de moslims van België, indien nodig in de vorm van een Nederlandstalig en Franstalig College, faciliteren.’
Beetje zoals bij de maffia toch? I'll make you an offer you cannot refuse? Ge hoeft helemaal niet mee te doen, maar dan moeten wij je wel de keel oversnijden (vers 9.5). Wanneer gaan die politici nu toch eens de koran lezen?
In Vlaanderen moeten er meer erkende moskeeën komen en meer Nederlandstalige imams. Dat was de boodschap van minister van Justitie Koen Geens (CD&V) op een eerste colloquium rond ‘islamitische vernieuwing’ in Gent zaterdag, waar onder meer de radicalisering van moslimjongeren en de invloed van sociale media aan bod komen.

Volgens minister Geens kunnen Nederlandstalige imams voorbeeldfiguren zijn voor de moslimjongeren. ‘Een imam dient niet alleen voor te gaan in het gebed, maar dient eveneens een voorganger, een wegbereider te zijn voor zijn gemeenschap. Dat die imams niet alleen de talen spreken van de gemeenschap die zij leiden, maar tevens de wetten en gewoontes aanvaarden van ons land lijkt me de logica zelve. De wereld verandert immers als de taal verandert, dat moet je aan ons, communautaire Belgen, niet uitleggen.’

‘Ik ondersteun dus ten volle de steeds luider klinkende roep om Nederlandstalige imams. Men kan immers geen wegbereider zijn indien men de wegwijzers niet kan lezen’, zei Geens.

Momenteel zijn er 28 erkende Vlaamse moskeeën. ‘Vandaag zijn er nauwelijks moskeeën in Vlaanderen erkend en dat maakt hen soms een prooi voor instrumentalisering”, zei de minister van Justitie. ‘Dit terwijl een van de mooiste waarden van de islam net is dat men een godsdienst niet kan opleggen. Dat islam steeds beleden dient te worden uit vrije wil. Een groter aantal erkende moskeeën dringt zich dan ook op. De Moslimexecutieve speelt hierin een belangrijke rol. Als minister verantwoordelijk voor de erediensten zal ik de goede werking van het Executief van de moslims van België, indien nodig in de vorm van een Nederlandstalig en Franstalig College, faciliteren.’

Alternatief nodig voor Syriëstrijders

Brahim Laytouss van de Islamic Development and Research Academy, stelt dat er een alternatief moet komen voor moslimjongeren die op zoek zijn naar hun identiteit en gaan strijden in Syrië of Irak. De deelnemers hadden het ook over de invloed en de rol van sociale media, onderwijs, de moskeeën en imams.

Het colloquium is een initiatief van de organisatie Idara (Islamic Development and Research Academy), in samenwerking met onder meer Stad Gent, Universiteit Gent, Universiteit Antwerpen en de Moslimexecutieve. Onder de sprekers bevonden zich de Gentse burgemeester Daniël Termont, schepen van Sociale zaken Rasul Tapmaz, minister van Binnenlandse zaken Jan Jambon, UGent-vicerector Freddy Mortier en Mohammed Achaibi van de Moslimexecutieve.
Het strafste van alles vind ik nog dat de POLITIEK zich gaat bemoeien met het aantal moskeën of imams. Gaan ze dat binnenkort ook doens met kerken en pastoors? met synagogen en rabbi's? Met boeddhistische tempels of Hindoe-priesters?

Hier klopt iets fundamenteels niet.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Meer Nederlandstalige imams nodig.

Bericht door mercator »

Sinds ik weet dat De Wever en Jambon zitten te babbelen en mee te denken met imams en ander Islamitisch tuig zijn ze geen haar beter dan de traditionele partijen die ze willen bestrijden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Meer Nederlandstalige imams nodig.

Bericht door Manon »

mercator schreef:Sinds ik weet dat De Wever en Jambon zitten te babbelen en mee te denken met imams en ander Islamitisch tuig zijn ze geen haar beter dan de traditionele partijen die ze willen bestrijden.
dat is me dus ook ontzettend tegengevallen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Meer Nederlandstalige imams nodig.

Bericht door mercator »

Manon schreef:dat is me dus ook ontzettend tegengevallen.
Voor mij is dat geen verrassing. NVA politici draaien altijd om het thema moslims/allochtonen heen, in de klassieke kramp om toch maar geen zweem van racisme over zich heen te krijgen. In feite doet de NVA volop mee aan het schandelijke cordon sanitair rond het Vlaams Blok .
En dat is totaal nutteloos natuurlijk want in de ogen van de Waalse communisten en hun Vlaamse lakeien is NVA door en door racistisch.
Een bijzonder ergerlijke trek van Bart De Wever is om nu en dan s een straffe uitspraak te doen-zoals over die Berbers-en als het linkse blok dan begint te roepen verschijnt hij snel snel op de teevee om zijn woorden terug te nemen. En dat is wat een politicus NOOIT mag doen. Als geschiedkundige zou BDW dat moeten weten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Meer Nederlandstalige imams nodig.

Bericht door Ariel »

Ik vergelijk Bart De Wever wel eens met onze Mark Rutte. Bart de Wever lacht iets anders, maar verder zijn ze beide niet te vertrouwen. Ze beloven veel, maar geven weinig.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Meer Nederlandstalige imams nodig.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Ik vergelijk Bart De Wever wel eens met onze Mark Rutte. Bart de Wever lacht iets anders, maar verder zijn ze beide niet te vertrouwen. Ze beloven veel, maar geven weinig.
Vind ik ook. Als De Wever écht iets voor Vlaanderen wilde doen had hij in coalitie met Vlaams Belang moeten gaan. Maar nee, die zijn te "onbeschaafd" en hij draait liever 5 jaar mee in de Belgische chaos die alleen maar meer ellende voor de Vlamingen gaat brengen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Meer Nederlandstalige imams nodig.

Bericht door Mahalingam »

Een fittie tussen VVD en PvdA over het opvoeden van imams uit verre landen die hier komen preken.
De liberalen zijn tegen het plan van minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken, maar zijn eigen PvdA juicht het juist toe.

De VVD is verbaasd en spreekt van een onzalig idee en wil niet dat hier belastinggeld in wordt gestoken. "Het is vrij naïef en bovendien doorkruist het de scheiding tussen kerk en staat'', zei VVD'er Malik Azmani donderdag in de Tweede Kamer.

Coalitiepartij PvdA vindt dat er alles aan moet worden gedaan om "wijze'' imams te krijgen. Zij kunnen islamitische jongeren in Nederland weerbaar maken tegen extremistische stromingen binnen de islam, zei PvdA'er Ahmed Marcouch. Ook prijst hij de samenwerking die Asscher zoekt met Turkije en Marokko op dit vlak.
http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... geven.html
Een onwijs goed idee?: dat er alles aan moet worden gedaan om "wijze'' imams te krijgen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Meer Nederlandstalige imams nodig.

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:Een onwijs goed idee?: dat er alles aan moet worden gedaan om "wijze'' imams te krijgen.
Daar zijn we hier in België ook mee bezig. Aan de "katholieke" universiteit hebben ze zelfs vanaf dit jaar een heuse opleiding ISLAM ingericht, speciaal om brave, wijze en gematigde imams op te leiden die dan de soft versie van Islam in de mosketen moeten gaan preken. Ik heb er tot nog toe helemaal niets meer over gehoord, ik kan me zomaar voorstellen dat er geen enkele geïnteresseerde op af is gekomen. Waarom halfzachte polder Islam leren als je het origineel met sharia en haatpreken zomaar uit Turkije en Saoudi Arabië kan krijgen?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Meer Nederlandstalige imams nodig.

Bericht door sjun »

Hans Jansen maakte al eens duidelijk dat deze studeerkamerislam enkel in de hoofden van vooral linkse Gutmenschen, de door het sultanaat van Oman betaalde dr. Maurits Berger en niet al te nozele bekeerlingen bestaat. Ondertussen kan al jaren worden geweten dat er een hele andere variant van islam mee gefaciliteerd wordt: Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie