Ouders van Kortrijkse zelfmoordterrorist getuigen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Ouders van Kortrijkse zelfmoordterrorist getuigen.

Bericht door Ariel »

Moeder van Kortrijkse IS-terrorist Abdelmalek Boutalliss eist dat critici hun mond houden. Verder roept ze op om voor haar zoon veel dua (smeekbeden) te doen zodat hij in het paradijs zou terechtkomen.

Afbeelding

Boutalliss zou zelfmoordaanslag uitgevoerd hebben in Irak

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ouders van Kortrijkse zelfmoordterrorist getuigen.

Bericht door Ariel »

Ouders van Kortrijkse zelfmoordterrorist getuigen: “Hij wou dat we met hele gezin naar kalifaat zouden verhuizen”

Weekblad Knack publiceert vandaag een interview met de ouders van de Kortrijkse Syriëstrijder Abdelmalek Boutalliss (19) die eerder deze maand in Irak een zelfmoordaanslag pleegde met een bomauto. Enkele dagen voor de aanslag had jihadexpert Montasser AlDe’emeh al geprobeerd Boutalliss op andere gedachten te brengen, maar de jongeman was erop gebrand om de “martelaarsoperatie” uit te voeren.

In juni 2014 vertrok Abdelmalek Boutalliss samen met twee vrienden naar Syrië. Hij vertrok “om mensen te helpen”, en hield geregeld contact met zijn moeder. Begin oktober dook op sociale media het berichtop dat Boutalliss een zelfmoordaanslag zou plegen. Zijn ouders vroegen jihadexpert en Knack-medewerker Montasser AlDe’emeh om te proberen hun zoon op andere gedachten te brengen. Enkele dagen voor de zelfmoordaanslag praatte Boutalliss twee keer met AlDe’emeh. Die gesprekken staan vandaag in Knack. “Moslims moeten strijden op het pad van Allah”, vertelde Boutalliss enkele dagen voor de aanslag.

De journalist probeert de jongeman op andere gedachten te brengen, maar hij heeft maar één doel, zichzelf opofferen voor Allah: “Jezelf opofferen voor Allah is halal”, klinkt het. Zelfs wanneer de journalist het verschillende keren heeft over Boutalliss’ moeder blijft hij resoluut bij zijn overtuiging: “Bij Allah, mocht ik een zoon hebben die de jihad kan doen, ik zou zeggen dat ik hem nooit meer wil zien tot hij het martelaarschap heeft bereikt. Of ik zou zelf meegaan.”

Ouders getuigen
Tien dagen na de dood van hun zoon, praatte dezelfde journalist met de ouders. Ook dat gesprek is vandaag te lezen in Knack. Vader Idriss Boutalliss en moeder Najat Barissoul zijn nog steeds erg aangeslagen, maar wilden hun verhaal doen. In een lang en emotioneel interview vertellen ze dat het volgens hen perfect mogelijk was geweest om hun zoon tegen te houden.

Op 11 juni vertrekt Boutalliss naar school en komt niet meer naar huis. Hij laat aan een neefje op Facebook weten dat hij in Syrië zit en niet meer terugkomt. Zijn ouders nemen contact op met de politie, maar daar stoten ze op onbegrip, vertelt moeder Najat Barissoul. “Abdelmalek is meerderjarig. Einde verhaal.”

Hoe, waar en wanneer Abdelmalek is geradicaliseerd, wisten zijn ouders toen niet, maar achteraf hebben ze de puzzelstukjes bij elkaar gelegd. “Ik denk dat hij in de moskee Olivier Calebout heeft leren kennen”, zegt Barissoul. Calebout, die zich ook bij IS heeft aangesloten, leerde Boutalliss over de gewapende jihad en lokte hem mee naar Syrië. “Calebout was een ronselaar. Hij heeft ook Lucas (Van Hessche) meegelokt naar Syrië”, aldus vader Idriss Boutalliss, die Olivier nog smeekte om zijn zoon terug te brengen, tevergeefs.

In juli trekt Idriss Boutalliss samen met de vader van Lucas Van Hessche en Dimitri Bontinck naar Syrië. In Suluk nabij Raqqa, waar buitenlandse jongeren een militaire training krijgen, krijgt Boutalliss zijn zoon te zien. “We hebben elkaar omhelsd. We huilden allebei. Hij leek bang”, vertelt Boutalliss. De lokale leider vertelt dat Abdelmalek nog een maand in het kamp moet blijven, maar dat zijn vader hem daarna mag oppikken, omdat hij ziek is en medicijnen nodig heeft. Een maand later reist vader Boutaliss opnieuw naar Suluk, maar zijn zoon krijgt hij niet meer te zien.

Propagandapraatjes
De ouders horen hun zoon daarna nog sporadisch. “Soms klonk hij normaal en vroeg hij hoe het met ons ging en of de kinderen wel hun best deden op school. Ik denk dat hij dan alleen was. Maar soms was hij heel anders en wilde hij dat we met het hele gezin naar het kalifaat zouden verhuizen. Echte propagandapraatjes van de IS. Als hij zo praatte, wist ik dat hij niet alleen aan de telefoon was”, zegt Barissoul.

Na weken van stilte krijgt de familie het bericht dat hun zoon een zelfmoordaanslag zal plegen. Het gezin neemt meteen contact op met Montasser, die Abdelmalek op andere gedachten probeert te brengen. Maar op 10 november bevestigt IS dat ‘Abu Nusaybah’ zichzelf heeft opgeblazen met een bomauto. “Ik kan nog altijd niet geloven dat mijn zoon zoiets heeft gedaan. Soms denk ik dat hij nog leeft, dan weer niet”, aldus Barissoul.

“Overheid deed niets“
Over de overheid zijn Barissoul en Boutalliss niet te spreken: “Een schepen speechte en vertelde onder andere dat een zekere Abu Nusaybah uit de Veldstraat naar Syrië zou vertrekken. Niemand wist wie dat was. Ik ook niet, want pas na het vertrek van Abdelmalek wisten wij dat hij Abu Nusaybah was. Het stadhuis en de politie wísten dat dus. Ze wisten zelfs in welke straat hij woonde, ónze straat. En toch deden ze niets. Waarom hebben ze ons niet gewaarschuwd?”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Ouders van Kortrijkse zelfmoordterrorist getuigen.

Bericht door Dutch »

Zogezegde gematigde moslims leven in ontkenning of zijn doortrapte leugenaars… Als je je kinderen opvoedt in de islam kan je je eraan verwachten dat ze gaan radicaliseren op een bepaald moment toch? Waarom zouden seculiere wetten en staten de islam-miserie moeten opruimen of voorkomen dat moslims hun gedachtengoed gaan opvolgen???
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ouders van Kortrijkse zelfmoordterrorist getuigen.

Bericht door Pilgrim »

Ha die Dutch! Leuk dat je weer eens terug bent.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ouders van Kortrijkse zelfmoordterrorist getuigen.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Moeder van Kortrijkse IS-terrorist Abdelmalek Boutalliss eist dat critici hun mond houden. Verder roept ze op om voor haar zoon veel dua (smeekbeden) te doen zodat hij in het paradijs zou terechtkomen.
Best is idd dat we allemaal onze mond erover houden en ze allemaal rustig ginder laten. Mannetjes, vrouwtjes en kindjes.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ouders van Kortrijkse zelfmoordterrorist getuigen.

Bericht door King George »

Doe daar maar bij hen naar hun natuurlijke habitat repatriëren vanuit Europa.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ouders van Kortrijkse zelfmoordterrorist getuigen.

Bericht door mercator »

King George schreef:Doe daar maar bij hen naar hun natuurlijke habitat repatriëren vanuit Europa.
De eerste 2 IS dames zijn gisteren vanuit Turkije in België aangekomen.Ze mogen eerst wat uitrusten en dan staan de advocaten, de psychologen en de sociaal werkers klaar om ze te verwennen. In principe moeten ze 5 jaar naar de gevangenis maar daar zal niet veel van in huis komen want ze mogen verzet aantekenen omdat ze bij verstek veroordeeld werden in België terwijl ze Goede Werken deden in Syrië. Zeker 5 staan ook te wachten en nadien mag de hele meute komen met heel hun gebroed.
Let wel dat ze naar Syrië vertrokken naar eigen zeggen om te sterven als martelaar.
Ondertussen wachten de tientallen verminkte slachtoffers van de aanslagen van 2016 nog altijd op hun centen van de schadevergoeding.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ouders van Kortrijkse zelfmoordterrorist getuigen.

Bericht door King George »

mercator schreef: Ondertussen wachten de tientallen verminkte slachtoffers van de aanslagen van 2016 nog altijd op hun centen van de schadevergoeding.
Denk hier maar eens bij na.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie