Vlaamse onafhankelijkheid?

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Vlaamse onafhankelijkheid?

Bericht door Maarten »

Vlaamse onafhankelijkheid? “Brussel zijn we kwijt, maar niet aan de Franstaligen”
Vlaams Belang is volgens Dewinter geen extreemrechtse partij, omdat ze in democratie geloven en via parlementaire weg een oplossing zoeken. Maar het doel dat Dewinter voor ogen heeft is groot. "Vlaanderen moet een onafhankelijke republiek worden", zegt Filip Dewinter in gesprek met Krant van West-Vlaanderen.

"België werkt niet. Punt. Dat heeft de coronacrisis opnieuw bewezen. België kan niet werken. Bovendien is het mijn overtuiging dat élk volk recht heeft op een eigen staat.”
Wordt Brussel dan de hoofdstad van de republiek Vlaanderen, of moet dat 'zijn' Antwerpen worden? “We staan aan de vooravond van de Vlaamse onafhankelijkheid. Maar ik vrees dat we Brussel kwijt zijn. Niet aan de Franstaligen, niet aan de Europese Unie, maar aan de islam. Dat is een demografische realiteit.”

Een samengaan met Nederland was lange tijd de droom van Dewinter, maar daar zijn te veel obstakels voor. “Ik zou pleiten voor een economische unie tussen twee onafhankelijke landen. Nederland kent een belastingdruk van 39 procent. Zijn staatsschuld daalt met 350 euro per seconde. Onze belastingdruk is 55 procent en onze staatsschuld stijgt met 507 euro per seconde. Dat zegt genoeg, zeker? Wallonië heeft ons de voorbije decennia meegesleurd in een neerwaartse spiraal. Nederland moet ons model worden.”

http://www.redactie24.be/news/33488/vla ... anstaligen
Plaats reactie