Adhaan aan Zuidstation !

Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Adhaan aan Zuidstation !

Bericht door Dutch »

Ik ging vorige maandag laat in de namiddag iemand van de trein halen in Brussel-Zuid (Midi).
Toen we uit het station kwamen klonk opeens alom tegenwoordig, ik geloofde mijn oren niet! - de adhaan, de islamitische oproep tot het gebed. Loeihard, over alle verkeer en mensen heen, de reiziger die ik gaan afhalen was zei hoogst opgetogen "ah, we are in a muslim country here!"
Hartje Brussel, hoofdstad van Europa, en vanop een moskee vast ergens in de Rue de Mérode of zo klinkt dan knalhard de oproep tot het gebed ! Een nachtmerrie, iets ontoelaatbaars !
Dit was het eerste wat honderden reizigers uit Londen hoorden op Belgische bodem... :cry:
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Zalk ffkes langkomen en da minnaretje slopen? :roll:
Echt schandalig, klacht indienen wegens geluidsoverlast.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Schandalig dat men zoiets durft toelaten. :?
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

stropke schreef:Zalk ffkes langkomen en da minnaretje slopen? :roll:
Echt schandalig, klacht indienen wegens geluidsoverlast.
Mogen wij dan ook terug roepen dat Mohammed een geesteszieke kinderverkrachter was. ?
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Bengazi schreef:
stropke schreef:Zalk ffkes langkomen en da minnaretje slopen? :roll:
Echt schandalig, klacht indienen wegens geluidsoverlast.
Mogen wij dan ook terug roepen dat Mohammed een geesteszieke kinderverkrachter was. ?

Ja van mij wel, vanaf de toren van de basiliek van Koekelberg. :lol:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Toen we uit het station kwamen klonk opeens alom tegenwoordig, ik geloofde mijn oren niet! - de adhaan, de islamitische oproep tot het gebed. Loeihard, over alle verkeer en mensen heen,
Aaah dat is leuk! Ik weet dat je in Tetouan ook elke zondag de kerklokken hoort luiden, en geen Marokkaan die zich hierover drukt maakt. Niemand die er over klaagt. Verder hebben de Joden in Marokko de vrijheid om hun religie te belijden. Jullie moeten eens weten hoe de de omgang is tussen de Marokkaanse bevolking en de Joden.. prachtig!


Afbeelding

Dat gele gewbouw daar. Dat is een Spaanse kerk dat gebowut is toen Tetouan nog een Spaanse enclave was en er nog veel Spanjaarden in Tetouan woonden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

Chaimae schreef:
Toen we uit het station kwamen klonk opeens alom tegenwoordig, ik geloofde mijn oren niet! - de adhaan, de islamitische oproep tot het gebed. Loeihard, over alle verkeer en mensen heen,
Aaah dat is leuk! Ik weet dat je in Tetouan ook elke zondag de kerklokken hoort luiden, en geen Marokkaan die zich hierover drukt maakt. Niemand die er over klaagt. Verder hebben de Joden in Marokko de vrijheid om hun religie te belijden. Jullie moeten eens weten hoe de de omgang is tussen de Marokkaanse bevolking en de Joden.. prachtig!

Je bedoelt joden (als je op leden van de betreffende geloofsgemeenschap doelt).
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Je bedoelt joden (als je op leden van de betreffende geloofsgemeenschap doelt).
?!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

Chamae

Wij moeten het toch niet proberen, in welk Islamitisch land ook (!!!!) kerkklokken te laten luiden!

Dit is EUROPA - EN NIET, NOOIT EN TE NIMMER ARABIE! :twisted: :twisted: :twisted:

Kerkklokken BEHOREN TOT ONS CULTUURGOED!!!! En knoop dat maar een goed in jouw Marokkaanse niet-Nederlandse, moslimoren! En ga s.v.p. zo gauw mogelijk terug naar dat Marokko en neem het hele zootje Marokkanen en Islam met je mee! :twisted: :twisted: :twisted:

Hoe dúrven die verachtelijke, godlasterende Mohammedanen ons zo blatant met die Islam te confronteren/ons daarmee te beledigen!

Hier komt gegarandeerd gedonder van - want lang zullen EU bevolkingen dit niet meer pikken! Maar goed dat jij twee paspoorten bezit!
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Heb een brief aan de burgemeester van Vorst geschreven om hem tenminstte pogen duidelijk te maken dat dit NIET kan...Het gehele college van schepenen en ook de burgemeester bestaan uit PS en Ecolo - rood en groen dus...Veel hoop op beterschap heb ik dus niet !
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

Dutch

Ik heb dit bericht VANDAAG aan een aantal EU parlementariërs en Nederlandse politici/politieke partijen; en aan Trouw gezonden.

Iedereen - doe hetzelfde - e-mailen o.a. aan:

http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh ... 8xdjeo1zoj

[email protected] <[email protected]>

<[email protected]>

<[email protected]>

[email protected]>

[email protected] <[email protected]>

[email protected] <[email protected]>

[email protected] <[email protected]>

[email protected] <[email protected]>

[email protected] (Groen links)

[email protected] (CDA)

[email protected] ( ChritenUnie)

[email protected] (PvdA)

www.nederlandineuropa.nl

Op dit laatste weblog kan je o.a. je bezwaren uiten wat betreft de EU .

Op de website van de EU staan o.a. alle contactadressen van Eurparlementariërs.

Blijf schrijven! :wink:
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

Chaimae schreef:
Je bedoelt joden (als je op leden van de betreffende geloofsgemeenschap doelt).
?!
De Dikke van Dale. Het verschil tussen joden en Joden.
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

Chaimae schreef:
Aaah dat is leuk! Ik weet dat je in Tetouan ook elke zondag de kerklokken hoort luiden, en geen Marokkaan die zich hierover drukt maakt. Niemand die er over klaagt. Verder hebben de Joden in Marokko de vrijheid om hun religie te belijden. Jullie moeten eens weten hoe de de omgang is tussen de Marokkaanse bevolking en de Joden.. prachtig!


[
Dat gele gewbouw daar. Dat is een Spaanse kerk dat gebowut is toen Tetouan nog een Spaanse enclave was en er nog veel Spanjaarden in Tetouan woonden.
Misschien is dat enkel omdat het een SPaanse enclave is geweest. De vraag waar het echt om gaat: hoe is het in de rest van Marokko gesteld met het luiden van d eklokken?

En joden zijn er in Marokko nauwelijks, die zijn in de 12de en 13de eeuw al weggepest, de laatsten zijn in 1947 snel naar Israel vertrokken.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Verder hebben de Joden in Marokko de vrijheid om hun religie te belijden. Jullie moeten eens weten hoe de de omgang is tussen de Marokkaanse bevolking en de Joden.. prachtig!
Navane was met net voor.
Er leefDen zo'n half miljoen joden in Marokko (naar het schijnt evenveel dus als er hier Marokkanen zouden leven.... alhoewel die cijfers hier niet kloppen maar soit)... enfin er leefDen zo'n half miljoen joden in Marokko. Nu nog DRIEDUIZEND.

Indien dit jouw bepaling is van de "prachtige omgang" tussen beiden bevolkingsgroepen, dan zouden we deze prachtige omgang ook in Europa moeten beginnen toepassen denk ik.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Fun fact : de Joden hadden ruzie in Marokko, omdat ze geen hoofddoek mochten dragen. Daarom dragen Joodse vrouwen pruiken, in plaats van hoofddoeken.

De "hijab" is immers helemaal geen hoofddoek, zoals elk klein kind beter zou moeten weten, maar een stenen muur.

Toont maar weer aan hoe hypocriet moslims zijn.

Woont er iemand in Brussel die kan klacht indienen tegen het lawaai ?
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

tomc

Schrijf naar de Winter/Vlaams Blok/die moet ergens op Internet staan. :wink:
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Dit is EUROPA - EN NIET, NOOIT EN TE NIMMER ARABIE!

Zeggen wij dit ofzo??
En knoop dat maar een goed in jouw Marokkaanse niet-Nederlandse, moslimoren! En ga s.v.p. zo gauw mogelijk terug naar dat Marokko en neem het hele zootje Marokkanen en Islam met je mee!
Toch zoooo'n gezellig vriendelijke vrouw die Anna he.Nogmaals Anna : als het jou niet aanstaat en je hebt er zo'n problemen mee BOL DAN ZELF AF ! :roll:
Hoe dúrven die verachtelijke, godlasterende Mohammedanen ons zo blatant met die Islam te confronteren/ons daarmee te beledigen!
Hoe durf jij tegen Chaimae te zeggen dat ze trg naar Marokko moet,Nederland is even veel van haar als van jou.Dus wie ben jij om steeds te zeggen dat ze weg moet van Nederland !?
Hier komt gegarandeerd gedonder van - want lang zullen EU bevolkingen dit niet meer pikken! Maar goed dat jij twee paspoorten bezit!
Er zijn er hééééél veel met 2 paspoorten hoor :roll:
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Er zijn er hééééél veel met 2 paspoorten hoor
Dat krijg je als je niet wil integreren in de nieuwe maatschappij waarin je terechtkomt: je behoudt je oude paspoort om terug te kunnen keren.

dus wat is nu jouw probleem ermee? Huw toch een Marokkaan, dan kan je ook Marokkaanse worden, alleen moet je nog je Belgische paspoort afgeven want jij bent minder dan een marokkaan die naar hier komt.

Geeft toch niks? ginder is het toch beter?
_________________
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

En joden zijn er in Marokko nauwelijks, die zijn in de 12de en 13de eeuw al weggepest, de laatsten zijn in 1947 snel naar Israel vertrokken.

Dat weet jij beter? Marokko heeft nog harstikke veel joodse minderheden wonen. De meeste Joden uit Tetouan zijn verhuist naar fes,Casablanca en Meknes.

En ze hebben het naar hun zin in Marokko. Je hebt zelfs nog wel Joden in Tetouan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Je hebt zelfs nog wel Joden in Tetouan.
Geen commentaar nodig.. :evil:
Amorele atheistische nitwit
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Waar zijn trouwens alle Christenen in Saudi Arabie naartoe, Chaimae ? Als je toch zo tolerant bent.

Waarom worden die eigenlijk op zicht afgeschoten in Mecca ? Is dat tolerantie ?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

tomc schreef:Waar zijn trouwens alle Christenen in Saudi Arabie naartoe, Chaimae ? Als je toch zo tolerant bent.

Waarom worden die eigenlijk op zicht afgeschoten in Mecca ? Is dat tolerantie ?
Waarom draai jij er omheen? We hadden het over de Joden in Marokko en hoe goed ze het wel hebben in Marokko.

Waarom benadruk jij altijd maar de slechte dingen?Pessimist.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Ik ken toevallig een Joodse die gevlucht is uit Marokko in 1950. Dus het spijt me, maar ik geloof er de ballen niet van.

In Israel zijn er trouwens genoeg hoor. Hier is een post van zo'n Joods kind (ging naar een school in marokko)
Maar zodra de leerlingen het schoolplein verlaten, gelden er andere regels. „Wij Joden, ook al zijn we hier geboren en getogen, geven als het ware af. Alsof je een mooi mantelpak ziet met een vlek erop. We worden gezien als parasieten”, vertelt Stephanie Levy (20), die dit jaar eindexamen doet. Regelmatig wordt ze op straat uitgescholden.

Nathaniel Amar (13) draagt zijn keppeltje niet buiten de school. „Of alleen in het zwart, dan verstop ik hem tussen mijn zwarte haar. Maar dat doe ik alleen als ik in een groep ben”, vertelt hij. Anders is hij bang dat hem iets overkomt.
3x raden wat hem concreet zou overkomen, Chaimae.

Zeg tussen haakjes, wanneer mag ik jouw nu ontvoeren, verkrachten en vermoorden ? Of weet je het weeral beter dan je pedofiel profeetje ? (rechtvaardiging : sahih muslim boek 4, hoofdstuk 29, lees eens door)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Aantal Joodse studenten in Marokko stijgt.
Een toenemend aantal Joodse studenten besluit een deel van hun studie in Marokko te volgen. Een aantal van hen heeft zelf een Marokkaanse achtergrond en wil door middel van studie hun band met het land versterken. Anderen vormen persoonlijk een brug tussen culturen en hun landen van inwoning.

Veel studenten profiteren tijdens hun studie van studiebeurzen die zij aanvragen bij Fédération Mondiale du Judaisme Marocain. Deze koepelorganisatie organiseert de 2.000.000 Marokkaanse Joden wereldwijd in 33 organisaties en 90 secties.

Marokko is het land van de dialoog tussen culturen en religies. André Azoulay, de Adviseur van Koning Mohamed VI stimuleert de dialoog tussen religies en culturen net zijn Drie Culturen Stichting in Sevilla onder auspiciën van de Spaanse en Marokkaanse Koningen. Marokkaanse universiteiten bieden de mogelijkheid om Hebreeuws te studeren. Naast het Berbers is het Hebreeuws een officiële, erkende minderheidstaal.

Veel Joodse studenten uit Israël, Europa en de Verenigde Staten kiezen voor een studieverblijf in Marokko om daar in een veilige, open samenleving diepgaand kennis te maken met de Arabisch-Islamitische wereld en Afrika. Dat is mede mogelijk vanwege de uitgebreide Joods-religieuze infrastructuur in het land. De ruim 10.000 Joden tellende Marokkaanse gemeenschap verschaft gastvrijheid en mogelijkheden tot het verkrijgen van kosher voedsel in steden zoals Fez, Tanger, Oujda, Rabat, Casablanca, Agadir, Essaouira en Marrakech. Sommige Marokkaanse universiteiten bieden zelfs een Joods-religieuze infrastructuur, zoals dat ook voor andere gezindten in Marokko gewoon is.
Natuurlijk komen jammer genoeg zulke gevallen voor, maar dat wilt niet gelijk zeggen dat alle Joden het slecht hebben in Marokko. Ik ken genoeg Joden in Tetouan die het prima naar hun zin hebben en zichzelf zelfs als Marokkanen zien. Bovendien moet je ook een onderscheid maken tusse Israelis en Joden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

circe schreef:
Verder hebben de Joden in Marokko de vrijheid om hun religie te belijden. Jullie moeten eens weten hoe de de omgang is tussen de Marokkaanse bevolking en de Joden.. prachtig!
Navane was met net voor.
Er leefDen zo'n half miljoen joden in Marokko (naar het schijnt evenveel dus als er hier Marokkanen zouden leven.... alhoewel die cijfers hier niet kloppen maar soit)... enfin er leefDen zo'n half miljoen joden in Marokko. Nu nog DRIEDUIZEND.

Indien dit jouw bepaling is van de "prachtige omgang" tussen beiden bevolkingsgroepen, dan zouden we deze prachtige omgang ook in Europa moeten beginnen toepassen denk ik.
Het vetgedrukte is een briljant idee! De Spanjaarden brachten het al in praktijk tussen 1526 en 1609, zij zagen in hoe de situatie echt was. Duizenden morisco's (gekerstende moslims) hebben ze overgebracht naar andere delen naar Spanje, de rest die in 1609 zich nog steeds hardnekkig verzette is gedeporteerd ( en niet eens afgeslacht).
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Plaats reactie