AIVD: Samir A. is wel degelijk een terrorist

Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

AIVD: Samir A. is wel degelijk een terrorist

Bericht door Sjeng »

AIVD: Samir A. is een terrorist

Bron: fok.nl

De door de Rotterdamse rechtbank vrijgesproken terreurverdachte Samir A. is wel degelijk een terrorist, stelt de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). De dienst blijft erbij dat Samir A. terroristische aanslagen voorbereidde, daar verandert de vrijspraak niets aan.

Een AIVD-woordvoerder tegen dagblad Trouw: ''De uitspraak van de rechter verandert onze zienswijze niet. Wij blijven A. beschouwen als een persoon die zich bezighoudt met het voorbereiden van terroristische activiteiten. Een inlichtingendienst weegt informatie anders dan een rechter. Het kan ook zijn dat wij meer gegevens hebben dan politie en justitie''.

Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali zei gisteren doodsbang te zijn na de vrijspraak van Samir A. Ook andere parlementariërs reageerden geschokt op zijn vrijlating. Tot nu toe is het justitie niet gelukt om een moslimterreurverdachte in Nederland veroordeeld te krijgen. Het Openbaar Ministerie heeft inmiddels beroep aangetekend tegen de vrijspraak.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Mijn vertrouwen in de rechtsorde is misschien geschonden, maar dat geldt zeker niet voor de AIVD. Dat ze Samir A. maar actief blijven volgen (zal ook vast wel gebeuren), om te voorkomen dat Samir A. zijn kwade ideeën omzet in daden.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Samir A weer vrijgesproken van voorbereiden terreuraanslag

Bericht door Sjeng »

Samir A weer vrijgesproken van voorbereiden terreuraanslag


Het gerechtshof in Den Haag heeft vrijdag terreurverdachte Samir A. in hoger beroep opnieuw vrijgesproken. Hij stond terecht voor het voorbereiden van aanslagen in Nederland en voor medeplichtigheid aan een overval op een supermarkt in 2004.

Het hof is wel overtuigd dat hij terroristische intenties had. Maar Samir A. had daar nog geen middelen voor en vormde daarom nog geen bedreiging van betekenis. Volgens de raadsheren zou men Samir A. daarom eigenlijk alleen straffen voor zijn gedachten en intenties. En dat mag niet volgens de wet.

'Onbeholpen en primitief'
Het hof kwalificeerde de voorbereidingen van A. als "zo onbeholpen en primitief'', dat daar echt nog geen dreiging van uitging. "De verdachte stond nagenoeg met lege handen.'' De behandeling van het hoger beroep in deze zaak werd uit veiligheidsoverwegingen in de extra beveiligde rechtszaal in Amsterdam-Osdorp gehouden. Het hof deed ook de uitspraak op deze locatie.

De rechtbank in Rotterdam sprak Samir A. in april ook al vrij in deze zaak. Ook deze rechters concludeerden dat er onvoldoende bewijs was.

Plattegronden
Aanklager G. Haverkate had tijdens de behandeling van dit hoger beroep nadrukkelijk betoogd dat de verdachte de intentie had om aanslagen te plegen. Hij wees onder meer op de zelfgemaakte plattegronden en schetsen voorzien van aantekeningen die bij Samir A. werden gevonden. Daaruit bleek dat de terreurverdachte specifieke doelen op de korrel had. Het ging onder meer om de Tweede Kamer, de kerncentrale in Borssele, Schiphol, het ministerie van Defensie en het gebouw van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) in Leidschendam.

Ook wees de advocaat-generaal er op dat bij de huiszoeking bij Samir A. materialen zijn gevonden, waaruit duidelijk blijkt dat hij een explosief wilde maken. Dat een deel van dit materiaal "ondeugdelijk'' bleek voor het maken van een bom, doet niets af aan zijn intenties, constateerde Haverkate.

De intenties waren voor het gerechtshof dus ook wel duidelijk en overtuigend. Alleen volgens dit hof kunnen die op zichzelf dus niet tot een veroordeling leiden.

OM 'teleurgesteld'
"Wij zijn zeker teleurgesteld'' zo reageerde de Haagse persadvocaat-generaal K. Plugge vrijdag namens het Openbaar Ministerie (OM) op het vrijsprekende arrest voor Samir A. "Wij verschillen met het hof over wat onder voorbereidingshandelingen valt.''

Plugge wijst erop dat A. de intentie heeft gehad een aanslag voor te bereiden. In samenhang met onder meer de bomingrediënten en de plattegronden van te treffen doelen, gevonden in zijn woning, meende het OM dat dat voldoende was om A. te vervolgen voor het plannen van een terreuraanslag.

'Hoe ver moet het gaan?'
"Het is een moeilijk te trekken lijn'', aldus Plugge. "Hoe ver moet het gaan om iemand te kunnen aanpakken?'' Volgens de advocaat-generaal legt het hof de grens bij het bestaan van een acute dreiging. Die is in het geval van Samir A. door dit rechtscollege niet gevonden.

Plugge: "Ook in de toekomst zal het zoeken zijn naar wat de grens is.'' Het Openbaar Ministerie beraadt zich nog op het instellen van beroep in cassatie bij de Hoge Raad. Daartoe wil het eerst het arrest van het hof bestuderen.

Er loopt overigens een nieuw onderzoek tegen de vermeende terrorist. A. werd op 14 oktober opnieuw opgepakt. Justitie verdenkt hem nu van voorbereiding van moord op politici en voorbereiding van een bomaanslag op het hoofdkwartier van de AIVD, samen met zes handlangers. Dit is een geheel nieuwe zaak en valt ook onder nieuwe terreurwetgeving.

Link naar artikel: http://planet.nl/planet/show/id=62967/c ... /sc=a452e2
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

'Wet aanpassen na vrijlating Samir A.'

Bron: elsevier.nl

In politiek Den Haag is geschokt gereageerd op de vrijspraak van Samir A. De minister Piet Hein Donner van Justitie (CDA) en Johan Remkes van Binnenlandse Zaken (VVD) willen bekijken of de terreurwetten aangepast moeten worden.

Donner vindt dat de vraag gesteld moet worden of de huidige terreurwetgeving wel voldoet. Het gaat er volgens Donner om of verdachten de intentie hebben gehad om terroristische aanslagen te plegen. 'Maar de vraag is dan: gaan we mensen strafbaar stellen voor wat zich in hun hoofd afspeelt?'

Remkes wil vooral weten 'waar het vast zit'. Hij zei zich te kunnen voorstellen dat Nederlanders er niets meer van begrijpen. Niettemin benadrukte hij dat de onafhankelijkheid van de rechters een grote verworvenheid is.

Incompetent
Maar volgens onafhankelijk kamerlid Geert Wilders is de vrijspraak van de terreurverdachte opnieuw een bewijs dat de rechterlijke macht in Nederland incompetent is. 'Terrorisme loont blijkbaar nog steeds in Nederland,' zei hij.

De PvdA vindt dat een eerder kabinetsvoorstel om de voorbereidingen van terrorisme aan te pakken niet ver genoeg gaat. Er mag volgens kamerlid Aleid Wolfsen geen twijfel zijn over de rechters, maar wel over de wet.

Terreuralarm
Premier Jan Peter Balkenende (CDA) zei na afloop van de ministerraad dat Samir A. is vrijgesproken op juridische gronden. 'Maar er ging wel degelijk een bedreiging vanuit. Zijn motieven waren dus wel reden voor een terreuralarm.' Dit alarm werd afgekondigd na de arrestatie van A., vorig jaar zomer.

Het Gerechtshof in Amsterdam sprak Samir A. vrijdagmiddag in hoger beroep vrij wegens gebrek aan bewijs. Het Openbaar Ministerie (OM) had zes jaar en negen maanden cel geëist voor het beramen van aanslagen en medeplichtigheid aan een overval op een supermarkt in 2004 (lees Hof spreekt Samir A. vrij in hoger beroep). In april was Samir A. ook al een keer vrijgesproken.

Samir A. blijft overigens wel achter de tralies zitten. Hij werd ruim een maand geleden opnieuw gearresteerd op verdenking van betrokkenheid bij het voorbereiden van aanslagen. Die strafzaak moet nog beginnen

Link naar artikel: http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Auto-biografie Samir A.

Bericht door Lodewijk Nasser »

Hij is een genomineerde voor de nobelprijs voor de literatuur 2006.


http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fu ... nd_id=8322


Samir A. is echt de Mr. Bean onder de terroristen. Lees en zie hoe hij in wel iedere zin het woordje 'ik gebruikt'. Je moet je lach af en toe inhouden.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik heb dit document ook gelezen. Vooral zijn ontzettende simplisme valt me op. Hij beweert dat Moslimdoden volgens het nieuws minder waard zijn. Het valt hem niet op dat geweld tegen de Palestijnen in het nieuws breed wordt uitgemeten terwijl de massamoorden op de Koerden in Irak door de Baath partij en de slachtingen onder opstandige burgers onder het Baathregime, maar een paar regeltjes in de krant waard waren.

Het is eerder zo dat de ene Moslimgewonde of Moslimdode meer waard is dan de andere. Welke is meer waard? Degene waar Westerse journalisten in de buurt kunnen komen met een filmploeg.

De Palestijnen hebben ook altijd meer aandacht gekregen dan volkeren waar massamoorden op werden gepleegd of zelfs massaslachtingen onder werden aangericht: de Tibetanen, de Hindoebevolking van Bangladesh, de Assyriërs in Irak, de Zwarte bevolking van Darfoer zijn maar een paar voorbeelden.

Het is ook mogelijk dat Samir Azzouz dit best weet maar gewoon schijnheilig is. De onverschilligheid ten opzichte van afgeslachte niet-Moslims is consistent met zijn extremisme. De overschilligheid ten opzichte van Moslims die door andere Moslims worden afgeslacht is weliswaar normaal onder Moslims maar extreem inconsistent. Een Joodse Israeli die een Palestijn mishandeld maar laat leven, roept meer verontwaardiging op dan duizenden Moslims die worden afgeslacht door een Moslimregering. Waar zijn de Moslims die naar Darfoer willen om de Zwarte Moslims aldaar te redden van de Moslims die zichzelf Arabisch noemen? Waar zijn hun protestmarsen in het Westen en elders in de Wereld? Alle Moslims zijn toch broeders? Niet dus. Moslims die door Moslimregeringen en -milities worden gedood die tellen niet.

Het eerste wat me opviel aan Samirs verhaal was dat hij meteen aankondigde dat hij het niet over zijn huwelijk zou hebben omdat dit geen rol zou hebben gespeeld in zijn ontwikkeling. Een paar jaar huwelijk heeft niks voor hem betekent blijkbaar of het heeft juist heel veel betekent en dat zou wellicht zijn ruige imago aantasten. Zijn hele wereld is volgens zijn verhaal masculien. Hij heeft geen contact met vrouwen die geen familie van hem zijn. Hij heeft intense vriendschappen met andere mannelijke extremisten die hij broeders noemt. De aandacht en energie die andere jongens en jongemannen op meisjes en vrouwen richten besteet hij aan haat en extremisme. Aangezien hij niet volgens het Nederlands recht is gehuwd en een Islamitisch huwelijk heeft gesloten met een extremistische vrouw suggereert dat dit huwelijk niet door zijn ouders is gearrangeerd. Waarschijnlijk heeft een geestelijk leider of een van zijn vrienden het voorgesteld. Dat zij zes jaar ouder is en zelf ook actief is binnen dit circuit is ook interessant. Misschien toch een huwelijk ook liefde? Ze hebben in ieder geval gemeenschappelijke interesses. Zij heeft geposeerd met een Kalashnikov in haar handen en hij wordt verdacht van bommen bouwen.

Samir Azzouz komt net als zijn vrienden Mohammed Bouyeri en Jason Walters kinderlijk over zodra hij schrijft of zijn mond open doet. Dat heb ik vaker opgemerkt.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

MoslimsUnited

Den Haag, 29 september 2006

Betreft: noodkreet

Geachte meneer, mevrouw,

Graag wil ik hierbij uw aandacht vragen voor het volgende;

Over twee weken zal de inhoudelijke zaak beginnen tegen mijn echtgenoot Samir Azzouz en zijn medeverdachten. Ik heb u al eerder een brief geschreven, omtrent de behandeling van terreurverdachten. Het betrof toen de uitzetting van een terreurverdachte, aan een land dat gevangenen martelt (Marokko). Deze keer gaat het om de slechte behandeling van terreurverdachten in Nederland.

Zoals het u misschien niet is ontgaan, is men sinds enkele dagen begonnen met de overplaatsing van de terreurverdachten naar Vught, waar ze onder een streng regime zijn geplaatst. Het gebouw is in slechte staat (voormalig concentratiekamp) en de cellen zijn koud en er loopt ongedierte. De gevangenen worden totaal geïsoleerd en mogen geen contact met elkaar. Terwijl je zou denken dat het zogenaamde rekruteringsgevaar nu wel is geweken.

Elke keer als men de cel moet verlaten, wordt men grondig gefouilleerd. De gedetineerden hebben geen recht op arbeid en studie. Ze mogen één keer per week met hun advocaat bellen. Nu de rechtzaak tegen hen nadert (16 oktober) is dat te weinig om een goede voorbereiding te maken. Bellen met familie kan twee keer per week 10 minuten. Er zijn geen vaste tijden of dagen hiervoor. Men is afhankelijk van toestemming van de leiding. Familieleden die gebeld willen worden door een gedetineerde, dienen eerst een formulier in te vullen, vervolgens worden de gegevens volledig gescreend. Een keer per week heeft men recht op 1 uur bezoek. Het bezoek wordt om veiligheidsredenen omgeleid, voordat men de desbetreffende afdeling bezoekt. Het neemt veel tijd in beslag en kan van de bezoektijd afgehaald worden. Vervolgens mag men de gedetineerde alleen een hand geven en verder geen lichamelijk contact hebben. Doet men dit toch, dan zal het bezoek voortaan achter glas plaatsvinden. Nog moeilijker wordt het als de gedetineerde kinderen heeft, zoals in mijn geval. Dat hij zijn eigen kinderen niet meer mag aanraken, vind ik onmenselijk en dat we eventueel gestraft worden met scheiding door een glaswand, als mijn zoontje bijvoorbeeld een knuffel van zijn vader wil, is voor mij een gedachte die moeilijk te verdragen is.

Mijn man en de overige gedetineerden hebben tot op heden nog steeds hun dossiers niet ontvangen, met als gevolg dat zij hun verdediging niet kunnen voorbereiden.
Dit is nog maar het begin van alles en persoonlijk denk ik dat er nog veel meer tegenwerkingen zullen komen.

Waarom ik me ernstig zorgen maak, is omdat er binnen één maand tijd drastische maatregelen zijn genomen door Justitie, die voorheen nog nooit zijn genomen. Het bizarre is dat deze steeds meer gelijkenissen vertonen, met de maatregelen die de VS treft, aangaande de behandeling van terreurverdachten. Al deze maatregelen worden ook vlak voor de rechtzaak genomen en dat is geen toeval. Wat mij ook zorgen baart, is dat Justitie terreurverdachten anders zal behandelen en anders zal berechten dan gewone verdachten. Dit is immers ook het geval in de VS, waar enkele gedetineerden op Guantanamo Bay buiten het normale rechtssysteem berecht (gaan) worden.

Nederland is sinds kort op de hoogte gesteld van de martelpraktijken, die de VS toepast op terreurverdachten in geheime CIA gevangenissen. Maar ondanks deze wetenschap, steunt Nederland de VS nog steeds op politiek en militair vlak. Dat is voor mij niets anders, dan een acceptatie van deze grove mensenrechtenschendingen en ik ben bang dat door deze acceptatie, de behandeling van terreurverdachten in Nederland ook steeds onmenselijker zal worden.

Het eerste voorbeeld is er al; mijn man is vorig jaar ernstig ziek geweest tijdens zijn detentie, zo erg dat hij eigenlijk meteen had moeten worden opgenomen in een ziekenhuis. Maar de directie van de PI weigerde dit en is pas tot actie overgegaan, nadat het voorval in de media verscheen en er grote druk door advocaat en de EORG werd uitgeoefend. Ook onlangs werden zijn medicijnen weer “vergeten”, tijdens het transport naar Vught. Ook nu weer is er druk uitgeoefend op de Algemene directie van de PI, waardoor Samir alsnog zijn medicijnen heeft gekregen. Andere gedetineerden hebben ook hun eigen verhaal. Er gaan verhalen rond, dat men probeert, via kant en klare maaltijden, terreurverdachten te vergiftigen. Het voorval met terreurverdachte Rachid B., die onlangs op vreemde wijze is komen overlijden, is hier een bewijs van.

Door alle bangmakerij en negatieve berichtgevingen in de media over mijn man en anderen terreurverdachten, kijken de mensen niet om naar mensen zoals Samir A. De reactie:”laat die terroristen maar lekker wegrotten daar..”hoor je steeds vaker. Dit is waar ik mij ernstig zorgen om maak, omdat men op deze manier een vrijbrief krijgt, om terreurverdachten onmenselijk te gaan behandelen. De politici accepteerden dit al en de wetgeving wordt doorlopend hiervoor gewijzigd.

Mijn verzoek aan u is, om hier op korte termijn aandacht aan te besteden en zo snel mogelijk actie te ondernemen bij de betreffende instellingen en de politiek. Temeer omdat de verdediging van deze mensen zelf ook geen uitweg meer ziet, daar de verantwoordelijken eigen rechter spelen en buiten de wet getreden zijn. Waar gaat het naar toe in Nederland?

Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben ver blijf ik,

Met vriendelijke groet,

Abida Kabbaj
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Enige aanmerkingen op deze brief. De schrijfster maakt enige interessante punten.
Ik heb u al eerder een brief geschreven, omtrent de behandeling van terreurverdachten. Het betrof toen de uitzetting van een terreurverdachte, aan een land dat gevangenen martelt (Marokko).
Zelfs een van de meest liberale Moslimstaten en tevens Shariastaat martelt. Dat zou een fundamentalist toch aan het denken horen te zetten. Zeker als het je herkomstland is.
De gevangenen worden totaal geïsoleerd en mogen geen contact met elkaar. Terwijl je zou denken dat het zogenaamde rekruteringsgevaar nu wel is geweken.
Het gaat niet alleen om rekruteringsgevaar maar ook om het doorgeven van informatie die andere gevangenen aan hun familie en vrienden kunnen doorgeven. Wat betreft rekruteringspreventie hebben terreurverdachten het er enigszins naar gemaakt. Sneu dat dit zo eenzaam is, maar ja.
De gedetineerden hebben geen recht op arbeid en studie.
Dat is inderdaad vervelend. Is daar wel een bibliotheek? Anders wordt het wel deprimerend saai.
Ze mogen één keer per week met hun advocaat bellen. Nu de rechtzaak tegen hen nadert (16 oktober) is dat te weinig om een goede voorbereiding te maken.
Hier heeft ze gelijk in. Dat is niet genoeg om de zaak voor te bereiden. De advocaat kan veel doen, maar zelfs zuiver en alleen voor overleg is dit te kort.
Bellen met familie kan twee keer per week 10 minuten. Er zijn geen vaste tijden of dagen hiervoor. Men is afhankelijk van toestemming van de leiding. Familieleden die gebeld willen worden door een gedetineerde, dienen eerst een formulier in te vullen, vervolgens worden de gegevens volledig gescreend. Een keer per week heeft men recht op 1 uur bezoek. Het bezoek wordt om veiligheidsredenen omgeleid, voordat men de desbetreffende afdeling bezoekt. Het neemt veel tijd in beslag en kan van de bezoektijd afgehaald worden.
Dat is allemaal een beetje flauw.
Vervolgens mag men de gedetineerde alleen een hand geven en verder geen lichamelijk contact hebben. Doet men dit toch, dan zal het bezoek voortaan achter glas plaatsvinden.
Dat is vervelend, maar gezien de situatie wel begrijpelijk. Middelen die gebruikt kunnen worden voor zelfmoord of ontsnapping kunnen anders worden overgedragen.
Nog moeilijker wordt het als de gedetineerde kinderen heeft, zoals in mijn geval. Dat hij zijn eigen kinderen niet meer mag aanraken, vind ik onmenselijk en dat we eventueel gestraft worden met scheiding door een glaswand, als mijn zoontje bijvoorbeeld een knuffel van zijn vader wil, is voor mij een gedachte die moeilijk te verdragen is.
Ik acht Islamisten in staat om hun eigen kinderen te gijzelen. Het is tragisch dat het zo moet, dat wel.
Mijn man en de overige gedetineerden hebben tot op heden nog steeds hun dossiers niet ontvangen, met als gevolg dat zij hun verdediging niet kunnen voorbereiden.
Dit is een reëele klacht want dit staat een eerlijk proces in de weg.
Dit is nog maar het begin van alles en persoonlijk denk ik dat er nog veel meer tegenwerkingen zullen komen.

Waarom ik me ernstig zorgen maak, is omdat er binnen één maand tijd drastische maatregelen zijn genomen door Justitie, die voorheen nog nooit zijn genomen. Het bizarre is dat deze steeds meer gelijkenissen vertonen, met de maatregelen die de VS treft, aangaande de behandeling van terreurverdachten. Al deze maatregelen worden ook vlak voor de rechtzaak genomen en dat is geen toeval. Wat mij ook zorgen baart, is dat Justitie terreurverdachten anders zal behandelen en anders zal berechten dan gewone verdachten.
Dat is een gevaarlijke ontwikkeling.
Dit is immers ook het geval in de VS, waar enkele gedetineerden op Guantanamo Bay buiten het normale rechtssysteem berecht (gaan) worden.
Dat zijn illegale strijders. Dat is een andere situatie.
Het eerste voorbeeld is er al; mijn man is vorig jaar ernstig ziek geweest tijdens zijn detentie, zo erg dat hij eigenlijk meteen had moeten worden opgenomen in een ziekenhuis. Maar de directie van de PI weigerde dit en is pas tot actie overgegaan, nadat het voorval in de media verscheen en er grote druk door advocaat en de EORG werd uitgeoefend.
Als dit klopt is dit een ernstige zaak.
Ook onlangs werden zijn medicijnen weer "vergeten", tijdens het transport naar Vught. Ook nu weer is er druk uitgeoefend op de Algemene directie van de PI, waardoor Samir alsnog zijn medicijnen heeft gekregen.
Zou hij met die medicijnen een zelfmoordpoging kunnen doen of een ander vergiftigen? Zo niet, dan is dit gewoon kinderachtige treiterij als dit waar is tenminste.
Andere gedetineerden hebben ook hun eigen verhaal. Er gaan verhalen rond, dat men probeert, via kant en klare maaltijden, terreurverdachten te vergiftigen. Het voorval met terreurverdachte Rachid B., die onlangs op vreemde wijze is komen overlijden, is hier een bewijs van.
Ik denk dat Rachid B. door zijn voormalige vrienden is vermoord. Rachid B. was toch buiten de gevangenis gestorven?
Door alle bangmakerij en negatieve berichtgevingen in de media over mijn man en anderen terreurverdachten, kijken de mensen niet om naar mensen zoals Samir A. De reactie:"laat die terroristen maar lekker wegrotten daar.."hoor je steeds vaker. Dit is waar ik mij ernstig zorgen om maak, omdat men op deze manier een vrijbrief krijgt, om terreurverdachten onmenselijk te gaan behandelen. De politici accepteerden dit al en de wetgeving wordt doorlopend hiervoor gewijzigd.
Haar geweeklaag is hypocriet, maar daarom niet minder terecht. Veel mensen staan nu achter een politiestaat. De ironie is wel dat zij zich beroept op de mensenrechten die zij en haar man willen afschaffen.

In het Kalifaat is de straf voor rebellie: kruiziging en het afhakken van een hand en een voet. Samir Azzouz zou dus onder zijn favoriete rechtssysteem een stuk slechter af zijn. Dan was er al lang en breed een kleurrijke bekentenis uit hem gemartelt.
Mijn verzoek aan u is, om hier op korte termijn aandacht aan te besteden en zo snel mogelijk actie te ondernemen bij de betreffende instellingen en de politiek. Temeer omdat de verdediging van deze mensen zelf ook geen uitweg meer ziet, daar de verantwoordelijken eigen rechter spelen en buiten de wet getreden zijn. Waar gaat het naar toe in Nederland?
Het gaat de verkeerde kant op. Dat hebben we allemaal te danken aan stomme fanatiekelingen als Samir Azzouz en de rechtse politici die op de opgelaaide angst in spelen.

En bedankt Samir.

Mijn enige troost is dat mensen zoals jij eerder zullen lijden dan ik. Dat is echter een zeer schrale troost, want mensen als jij hebben al hun zin: het Westen is minder vrij dan het eerst was. De bijl is in de boom gezet.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

'Groep Samir A. wilde bomgordels maken'

Bericht door sprot »

AMSTERDAM - De groep rond terreurverdachte Samir A. was zeker bezig met het voorbereiden van aanslagen. A. en de zijnen hadden het niet alleen voorzien op landelijk bekende politici, maar op iedereen in Nederland die niet dezelfde ideologie aanhangt als zij. De groep wist hoe zij bomgordels moest maken en wilde de ingrediënten daarvoor in Duitsland halen.

Dat verklaarde vrijdagochtend de 28-jarige L.B. als getuige in het proces tegen Samir A., Nourriddin El F. en vier medeverdachten. Zij worden ervan verdacht dat zij bezig waren terreuraanslagen voor te bereiden.

B. beantwoordde vrijdagochtend een hele reeks vragen van de rechtbank. Hij deed dat vanuit een cabine, die hem afschermde van de publieke tribune. De Hagenaar is ook verdachte, maar justitie zal pas later besluiten of hij wordt vervolgd. Hij trok naar eigen zeggen jarenlang op met Samir A. en zijn broeders, tegen wil en dank.

Formeel heeft B. niet de status van bedreigde getuige, maar justitie biedt hem wel bescherming. De man zegt bang te zijn voor zijn vroegere makkers, maar ziet het tevens als zijn plicht tegen hen te getuigen. Hij heeft geen overeenkomst gesloten met justitie, zegt hij. „Als ik dit niet doe, wie moet het dan doen? Ik doe het gewoon. Ik word nu beschermd en hoop dat dat zo blijft. Ik zie wel waar het schip strandt.”

Wapens
Tijdens het proces tegen de Hofstadgroep, waarin verdachte El F. ook als verdachte was betrokken, trad B. ook als getuige op. Veel van wat hij destijds verklaarde, herhaalt hij in de zaak tegen Samir A. c.s. De groep was druk in de weer met wapens, aldus B., de leden beschikten in elk geval over een revolver, een uzi en een zwaar kaliber machinepistool. Met dit laatste wapen werd El F. juni vorig jaar in Amsterdam gearresteerd.

B. vergezelde de verdachten geregeld naar Brussel, waar op zijn naam een appartement werd gehuurd. Volgens B. was het de bedoeling van de groep in Brussel mensen te rekruteren voor de jihad. Ook in Brussel beschikten de verdachten over hun wapens. Samir A. heeft B. gevraagd te kijken hoe het was gesteld met de bewaking van de Duits-Nederlandse grens. A. en El F. wilden benodigdheden voor het maken van bomgordels uit Duitsland halen. Zij hadden een cd-rom met instructies voor de vervaardiging daarvan in hun bezit.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Groep Samir A. lacht kroongetuige uit
Door ANNELIEKE DIJKSTRA

AMSTERDAM - De kroongetuige in de rechtszaak tegen Samir A. en vijf andere terreurverdachten heeft verschillende verklaringen afgelegd die na politieonderzoek onjuist bleken te zijn. Lahbib B., die vandaag onherkenbaar en in een afgeschermde box moest getuigen, worstelde duidelijk met de waarheid toen hij de rechtbank vertelde over gebruikte telefoonkaarten, bezoekjes aan een appartement in Brussel en over het dragen van traditionele islamitische gewaden.

De betrouwbaarheid van zijn getuigenis heeft hierdoor vandaag een flinke deuk opgelopen. Voor het Openbaar Ministerie is Lahbib B. echter de belangrijkste troef om aan te tonen dat Samir A. en zijn rechterhand Nouredinne el F. een terroristische aanslag aan het beramen waren.
In de Amsterdamse bunker werd vandaag duidelijk dat Lahbib B. weinig wist van een op hande zijnde aanslag. Hij kon niet vertellen wanneer zo'n aanslag dan gepleegd zou moeten worden, door wie en op welk doel. B. verklaarde alleen voortdurend dat 'de groep' voorstander was van de jihadistische strijd en dat daar voortdurend over gesproken werd. Dat is echter niet strafbaar.

Met betrekking tot het wapenbezit heeft het Openbaar Ministerie wel een sterke zaak. Er zijn twee automatische wapens en een revolver gevonden bij twee verdachten. Maar volgens deze jongens behoorden die juist toe aan B. Die zegt echter dat hij bang was voor de wapens en voor Samir en zijn vrienden.

,,Ik durfde ze nooit tegen te spreken want ik was bang dat ze die wapens tegen mij en mijn vrouw zouden gebruiken," aldus B. ,,Daarom deed ik maar mee. Maar nu spreek ik en dat doe ik uit principe. Omdat ik dat verplicht ben aan de mensheid."
Het resulteerde in een lachsalvo van zijn voormalige vrienden. Zij zeggen dat B. zich afschildert als een bange haas en meewerkt met justitie om vervolging te voorkomen. Hij was de radicaalste van het stel en beweerde steeds dat hij zijn oom Ahmed Aboutaleb wilde vermoorden.

Een goede vriend, geen verdachte - van de Hagenaar zei gisteren al in de rechtszaal dat hij het niet kon voorstellen dat B. bang was. ,,Hij is gefascineerd door wapens en kijkt veel keek naar horrorfilms en websites met bloederige acties," vertelde deze man die B. al tien jaar kent. ,,Het is geen bange jongen."
Lahbib B. maakte ook niet die indruk in de Bunker. Hij sprak op luide, agressieve toon en viel de rechter en de advocaten geregeld in de rede als de uitspraken hem niet zinde. Groot was zijn irritatie toen advocate Britta Böhler refereerde aan acteerlessen die hij gevolgd had in Den Haag en daarna vroeg: ,,Ben u goed in verhaaltjes verzinnen, meneer B.?"
B. is officieel nog steeds verdachte maar niemand verwacht dat hij ook daadwerkelijk vervolgd wordt. Hij en zijn vrouw zijn ondergedoken en hebben inmiddels van de politie een nieuwe identiteit gekregen.

http://www.ad.nl/binnenland/article729879.ece

---------------------------------------------------------------------------------
Terreurverdachten voor de rechter

Mijn eerste dag bij het piranhaproces, maar de vierde in het proces zelf. De rechtbank in Amsterdam Osdorp, de plek waar het allemaal gebeurt, ziet er troosteloos uit. Het is grauw buiten en de strenge beveiliging en de enorme hoeveelheid hekken, maken dat beeld alleen maar erger. De rechtbank, een grijze blokhut, heet niet voor niets "de Bunker".

Voor ik de rechtbank binnen mag, sta ik in een hal te wachten met een student strafrecht en drie advocaten, onder wie Victor Koppe, de advocaat van Samir A. "Het wordt een circus vandaag," zegt Koppe. Hij doelt daarmee op de getuige, die vandaag vermomd is met een blonde pruik. De jongen is één van de twee (kroon)getuigen in het piranhaproces. "Het is mijn eerste dag," reageer ik. "Dan heb je de juiste uitgekozen," lacht Koppe.

Als ik in de wachtruimtezit, zie ik voor mij een gesluierde meid zitten. Daarnaast zit een oudere man. Het blijken de zus en de vader van de verdachte Soumaya S. te zijn. Naarmate de aanvang van het proces nadert, loopt de wachtruimte vol. Abida Kabbaj, de vrouw van Samir A, is er ook. Er heerst totaal geen nare sfeer: advocaten en hun cliënten praten en lachen met elkaar.

Theatraal gedoe
Als het proces is begonnen, benadrukt de rechter dat de man die vandaag zijn getuigenis aflegt, zowel getuige als verdachte is. De jongen is gegrimeerd en zit in een box. Het publiek, de pers, de familie en zelfs de advocaten en hun cliënten kunnen de getuige niet zien. Er is meteen kritiek. "Wat is dit voor theatrale gedoe," zegt een advocaat. De officier van justitie antwoordt dat de box en de vermomming noodzakelijk zijn voor de veiligheid van de getuige. Uiteindelijk wordt de setting zo aangepast, dat de advocaten en hun cliënten de getuige wel kunnen zien; het publiek en de pers moeten het doen met alleen zijn stem.

De zus van verdachte Soumaya S. zegt dat het allemaal een poppenkast is. Ze begrijpt niet dat de getuige vermomd moet zijn en ook nog eens in een hok zijn getuigenis aflegt. "Iedereen van ons weet wie de jongen is, dus waarom die geheimzinnigheid. Ze gelooft niet meer in het Nederlandse rechtssysteem. De rechter verzint zijn eigen regels, want hoe kan de getuige ook nog eens verdachte zijn. Hij weet het zelf niet eens," zegt ze.

Getuige was bang
Na drie kwartier discussie over de box, begint het verhoor van de getuige. Hij vertelt dat hij een paar jaar onregelmatig contact heeft gehad met de jongens van de groep (onder anderen Samir A en Nouredine el F). "Ik ben niet eerder naar de politie gegaan, omdat ik bang was. Er waren wapens in het spel en die konden ze tegen me gebruiken. De groep had het er vaak over dat het tijd was voor de jihad. Nouredine vertelde ons hoe we de jihad moesten voeren en iedereen die niet dezelfde ideologieën had, moest dood. Ik heb zelfs een revolver aangeboden gekregen, want Nouredine el F. en Samir A. vonden dat elke moslim een wapen moest dragen."

De getuige zegt dat hij werd gestalkt door Samir. Ook Nouredine kwam steeds ongevraagd naar het huis van de getuige. Hij vertelt dat Nouredine een keer met een boodschappentas vol met wapens naar hem toe kwam. "Op het moment dat er wapens in het spel kwamen, wist ik dat ik eruit wilde. Er werd continu tegen me gezegd dat ik hierover niet met de politie of met de AIVD mocht spreken. Dat heb ik ook nooit gedaan. Maar ik heb de groep ook nooit verteld dat ik eruit wilde stappen. Als Nouredine wist hoe ik er echt over dacht, dan had hij zeker een wapen gebruikt. Ik gedroeg me in de groep daarom net als de anderen. Ik wilde eerst mijn veiligheid en die van mijn vrouw zeker stellen. Ik ben niet bang ingesteld, maar voor iemand (Samir) die naar Tsjetsjenië is gegaan om zijn leven te geven, zeker wel."

Wantrouwen
Het lijkt of de groep van zes verdachten hecht met elkaar omgingen, maar volgens de getuige wantrouwden ze elkaar. "Nouredine vertelde me af en toe dingen die ik niet aan Samir mocht vertellen. Zo mocht ik niet tegen Samir zeggen dat Nouredine een keer in België was." De uitjes van de verdachten naar België komen tijdens de zitting vaak ter sprake. Volgens de getuige waren deze reizen bedoeld om nog meer jongens te rekruteren. "Ik weet het niet zeker, omdat Nouredine me vertelde dat hij daar wilde gaan wonen."

Naast de uitjes naar België, ging de getuige ook een paar keer met Nouredine mee naar het Amsterdamse bos voor schietoefeningen. Hun twee vrouwen waren daar ook bij. "Nouredine nam dan een handtas mee met daarin een vuurwapen. Hij schoot dan als eerste op een boom, daarna deed zijn vrouw Soumaya precies hetzelfde. Omdat Nouredine er om vroeg, heb ik ook een serie schoten op een boom afgelost. Ik wilde dit niet doen; mijn vrouw werd emotioneel."

Aanslag
De getuige is ervan overtuigd dat de groep met een aanslag bezig was. "De groep accepteert een andere wet dan de sharia niet, daarom staan ze ook niet op voor u (de rechters). Elk land dat niet de sharia naleeft is doelwit, dus ook Nederland. Ze gaan net als de nazi's te werk. Die pakten ook iedereen aan, behalve dan de mensen met blond haar en blauwe ogen."

Na een lange zitting is de lunchpauze aangebroken. De getuige heeft zijn woordje gedaan en na de pauze is het de beurt aan de advocaten van de zes verdachten. Ze zijn er klaar voor, maar ik hou het voor gezien. Het was een vermoeiende dag. Het proces zal nog weken duren. Ik ben in ieder geval woensdag weer van de partij als Samir A. zijn verklaring aflegt over ondermeer het videotestament.

Geplaatst door Jamila

http://www.nosheadlines.nl/forum.php/list_messages/4725

--------------------------------------------------------------
Piranhaproces tegen groep rond Samir A. begonnen
Van onze verslaggevers

AMSTERDAM (GPD) In de zwaar beveiligde rechtszaal in Amsterdam-Osdorp is vanmorgen het zogenoemde Piranhaproces begonnen tegen Samir A. en vijf medeverdachten. Justitie beschuldigt hen van het beramen van terroristische aanslagen op politici en op het hoofdkantoor van inlichtendienst AIVD.

Het vermeende terreurnetwerk, door justitie aangeduid als 'Hofstadgroep Twee', wordt ook verdacht van verboden wapenbezit. Daarnaast verdenkt het openbaar ministerie (OM) Samir A. en zijn medeverdachten Nouriddine El F. en Mohamed C. van het werven van strijders voor de jihad.
Vijf van de zes verdachten werden in oktober vorig jaar opgepakt bij een grote anti-terreuractie. Daarbij werd het Binnenhof enkele uren afgesloten en het AIVD-gebouw extra bewaakt. De aanhoudingen vonden plaats naar aanleiding van aanwijzingen dat een groep moslimextremisten rond Samir A. aanslagen voorbereidde en pogingen deed in het bezit te komen van wapens en explosieven.

Getuigen verklaarden dat de groep beschikte over een lijst met namen en adressen van politici en een aantal vuurwapens. Samir en Nouriddine zouden schietoefeningen hebben gehouden in het Amsterdamse bos. Justitie denkt de wapens, een pistoolmitrailleur en een revolver, in september te hebben gevonden in de ondergelopen kelder van een flatgebouw in Den Haag. In een woning boven de kelder verbleef Soumaya S., de vrouw van de in het Hofstadproces veroordeelde Nouriddine El F. Zij werd na de vondst aangehouden.

Het is de derde keer dat het OM probeert de 20-jarige Samir A. veroordeeld te krijgen wegens terroristische activiteiten. In 2003 werd hij opgepakt, omdat hij deel zou uitmaken van een groep moslimextremisten die aanslagen voorbereidde. A. werd na twee weken weer vrijgelaten, wegens gebrek aan bewijs. In 2004 werd hij vrijgesproken van het beramen van aanslagen op de Tweede Kamer, Schiphol en de kerncentrale in Borssele. Wel werd A. veroordeeld wegens verboden wapenbezit.

http://www.brabantsdagblad.nl/bdbinnenl ... 742593.ece

----------------------------------------------------------------------------

Samir A.: showbink of terrorist?
Door ANNELIEKE DIJKSTRA

ROTTERDAM - Stap 's ochtends rond een uur of half negen in een bomvolle Rotterdamse metro, haal een automatisch wapen uit je rugzak en schiet in het wilde weg om je heen. Voor een moslimterrorist lijkt het een fluitje van een cent om, als hij het echt wil, dood en verderf te zaaien.

Terwijl de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) rept van honderden moslimextremisten in ons land en het Openbaar Ministerie overtuigd is van de gewelddadige intenties van Samir A. en zijn kompanen, is het tot nu toe echter gebleven bij de moordaanslag op Theo van Gogh, twee jaar geleden.

Volgens de arabist Hans Jansen betekent dat niet dat mannen als Samir A. slechts showbinken zijn, opgeschoten pubers die interessant willen doen, zoals hun advocaten willen doen geloven. ,,Zomaar in een metro gaan schieten is voor deze radicalen niet goed genoeg. Ze willen een statement maken, zodat ze de steun krijgen van hun moslimachterban. Daarom richten ze zich hier met name op individuen, zoals politici of critici. Bovendien is de beveiliging sinds Van Gogh erg verscherpt; zo gemakkelijk is het echt niet om een aanslag te plegen. De AIVD zit er bovenop.."

Miranda Havinga van de AIVD beaamt dat graag. Zij is ervan overtuigd dat Samir A. aanslagen wil plegen en dat de geheime dienst dat samen met het OM weet te voorkomen. ,,We hebben een erg goed beeld van de dreiging en komen meteen in actie als het gevaarlijk lijkt te worden."

De advocaat van Samir A., Victor Koppe, ziet geen enkel bewijs voor gewelddadige plannen van zijn cliënt. ,,Bij de Hells Angels zijn meer wapens gevonden. Die zijn allemaal op vrije voeten. Omdat Samir bepaalde religieuze denkbeelden heeft, denkt iedereen dat hij een aanslag wil plegen, maar wanneer dan en op wie? Op die vraag kan justitie geen antwoord geven."

Over de videoboodschap waarin Samir duidelijk in de verleden tijd praat als hij het heeft over zijn 'daad' en het martelaarschap wil Koppe niet praten. ,,Samir zal daar in de rechtszaak waarschijnlijk iets over verklaren."

Jansen is Samir A. ooit tegengekomen. ,,Het was een kort gesprek en hij leek me heel aardig. Toch vind ik de kans groot dat hij foute plannen heeft, maar eerlijk gezegd interesseert het me niet of hij echt gevaarlijk is of slechts een aandachttrekker. Iemand die dergelijke videoboodschappen maakt en roept dat hij de westerse wereld haat, moet je opsluiten. Die zaait angst en bedreigt onze democratie."

http://www.ad.nl/binnenland/article717211.ece

----------------------------------------------------------------------

ANP - 16 oktober 2006 12:56 printversie
Geen sporen op wapens in onderzoek Samir A.

RIJSWIJK (ANP) - Het Nederlands Forensisch Instituut heeft na onderzoek geen sporen gevonden op de vuurwapens die worden toegedicht aan de vermeende groep van terrorismeverdachte Samir A. Dat zegt een van zijn advocaten, B. Böhler. Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie bevestigde dit vrijdag.

De Nationale Recherche vond de twee wapens vorige maand in een gemeenschappelijke ruimte van een aantal portiekwoningen in Den Haag. Ze lagen in twee plastic tassen in een kruipluik verstopt. De vuurwapens werden ontdekt tijdens werkzaamheden in de kelder.

De politie arresteerde na de vondst de 23-jarige vrouw van een van de veroordeelde leden van het Hofstadgroep, Nouriddin el F., Soumaya S. Zij verbleef in de portiekwoning. Justitie vermoedt daarom dat de wapens van het netwerk van Samir A. zijn.

Drie weken

Maandag begint het proces tegen de vermeende terroristische groep in de extra beveiligde rechtszaal in Amsterdam-Osdorp. Naast A. moeten El F., zijn vrouw en nog twee andere verdachten zich bij de rechtbank in Den Haag verantwoorden voor terroristische activiteiten. De behandeling van de zaak gaat naar verwachting drie weken duren.

De groep werd vorig jaar ingerekend toen het de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst duidelijk werd dat Samir A. op zoek was naar wapens en explosieven. Uit voorzorg is toen het Binnenhof in Den Haag hermetisch afgesloten. Ook het gebouw van de AIVD in Leidschendam en de ministeries van Justitie en Binnenlandse Zaken werden extra beschermd.

Terroristisch oogmerk

Het OM klaagt de verdachten aan omdat zij volgens justitie van plan waren om een of meer aanslagen op landelijke politici te plegen. Ook was een bomaanslag op het gebouw van de AIVD in de maak, stelt het OM. Dit alles met terroristisch oogmerk.

Na de invallen in oktober vorig jaar werd duidelijk dat Samir A. bereid was om een zelfmoordaanslag te plegen. Op een videoband neemt hij afscheid van zijn familie en vrienden. Ook geeft hij een verklaring voor het plegen van aanslagen in Nederland.

Kruistochten

,,Sjeik de Moejahid Ayman al-Zawahiri heeft jullie ook regelmatig en veelvuldig gewaarschuwd. Maar jullie hebben steeds onrecht aangericht, jullie kruisvaarders, die Bush steunden toen hij zijn bekende woord heeft uitgesproken: Laat de kruistochten beginnen'', zegt A. op de opname.

Ook richt hij zich in zijn verklaring specifiek tot het Nederlandse volk. ,,Jullie worden als strijders beschouwd, omdat jullie deze regering hebben gekozen... Wij zullen jullie bloed verspillen, zoals jullie het bloed van de moslimse burgers in Irak hebben verspild.''

Concrete aanslag

Verder heeft een echtpaar uit Den Haag inmiddels belastende verklaringen afgelegd. De man en vrouw hebben onder meer verteld over wapens die de groep van Samir in zijn bezit heeft gehad en over de extremistische achtergrond van het vermeende netwerk. De echtelieden hebben overigens niet gehoord dat de leden van de groep een concrete aanslag aan het voorbereiden waren.

Deze twee getuigen zijn formeel ook nog verdachten in deze zaak.

Het OM moet nog beslissen of zij uiteindelijk wel of niet worden vervolgd.

http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laats ... ek_Samir_A.

-----------------------------------------------------------------------------

'Misschien is Samir A. te vroeg opgepak'
Door Jan Salden

Zaterdag 14 oktober 2006 -
"Draaideurterrorist" Samir A. staat vanaf maandag voor de rechter wegens het beramen van aanslagen. Twee keer eerder ging hij vrijuit. Sommigen slaan de kansen ook dit keer niet hoog aan. Wélke aanslag A. wilde plegen is bijvoorbeeld onduidelijk.

Ze wordt volgende week 26, maar een vrolijke verjaardag zal het niet worden. Haar man moet voor de rechter verschijnen in de Bunker, de extra beveiligde rechtbank in Amsterdam.

Abida Kabbaj weet al hoe hij welkom geheten zal worden. Ze zullen er weer zijn: de mannen met machinegeweren. "Het wordt een toneelstuk." lacht ze schamper. "Hij wordt groter gemaakt dan hij is."

De 20-jarige Samir A. is de verpersoonlijking van het terrorisme in Nederland. 'Staatsvijand nummer één' wordt hij in tv-documentaires genoemd. De nieuwe geestelijk leider van de 'Hofstadgroep'. aldus justitie.

Toch is Samir tot op heden nooit schuldig bevonden aan een terroristisch misdrijf. Twee keer eerder werd hij opgepakt, waarvan de laatste keer wegens het beramen van aanslagen op de Tweede Kamer en Schiphol. De rechter sprak hem vrij.

Vanaf maandag doet het openbaar ministerie een nieuwe poging A. veroordeeld te krijgen. Hij staat met vijf medeverdachten terecht wegens het voorbereiden van aanslagen op politici en het AIVD-kantoor, deelname aan een terroristische organisatie, werving voor de jihad en verboden wapenbezit.

Vondst

Hoe kansrijk is deze zaak? Justitie denkt sterk bewijs in handen te hebben. Dat komt vooral door de vondst van een tas met een revolver en een pistoolmitrailleur, waarmee de aanslagen zouden moeten worden gepleegd. Het OM was al maanden op zoek naar die wapens, nadat getuigen hadden verklaard dat Samir en diens medeverdachte Nouriddine El F. schietoefeningen zouden hebben gehouden in het Amsterdamse bos. De wapens waren onvindbaar, totdat ze in september opeens opdoken in een kelder in Den Haag. "Reken maar dat we hier tevreden over zijn," liet een woordvoerder van het OM na de vangst optekenen.

Volgens diezelfde getuigen - een echtpaar dat al maanden ondergedoken zit - had Samir ook een lijst met adressen van politici. De mannelijke helft van het stel, die als koerier fungeerde voor de groep, zou door hem zijn gevraagd de lijst aan El F. te overhandigen.

En dan is er het videotestament, waarin Samir het Nederlandse volk dreigt met bloedvergieten en spreekt over een daad die hij pleegde "uit vrees voor de straf van Allah." Naast hem in beeld: een zelfde mitrailleur als later in de Haagse kelder is gevonden.

Een veroordeling voor de 'lichtste' verdenkingen, zoals verboden wapenbezit, is haalbaar voor justitie, denkt de Nijmeegse strafrechtdeskundige Ybo Buruma. Maar of het OM ook 'de hoofdprijs' zal binnenslepen: het beramen van aanslagen en het terroristisch oogmerk, dat is volgens hem de vraag.

Simpel

Buruma: "Dat Samir niet veel goeds in de zin had is simpel. Dat hij het materiaal had om een delict te plegen is simpel. Maar welk delict? Aan het videotestament alléén, hoe serieus bedoeld ook, heb je niks. Samir refereert aan een daad, maar je moet ook weten welke daad."

Juist om die reden rekent Victor Koppe, de advocaat van Samir A., op vrijspraak. Bewijs voor een aanslag op het AIVD-kantoor is er niet, meent hij, en de lijst met politici waarover getuigen spraken is nooit gevonden.

Het bewijs in deze zaak is dan ook zwakker dan in de vorige, meent Koppe. Toen waren er plattegronden van Schiphol en het Kamergebouw. "Nu is er helemaal niets. Ja, er zijn bivakmutsen en gasmaskers, maar die krijg je op iedere braderie. Samir zou aanslagen voorbereiden. Maar op wie? En hoe? Dat is volstrekt onduidelijk."

Als Buruma Samir moest verdedigen, zou hij er rond voor durven uitkomen: "Mijn cliënt is een jihadist, hij wilde een aanslag plegen, maar hij wist nog niet waar en hoe. Misschien wilde hij wel een bom gooien op een weiland in Flevoland. Daar schrikken weliswaar een hoop mensen van, maar daar gaat niemand dood van, dus is het niet strafbaar."

Mocht het OM inderdaad onvoldoende bewijs hebben voor het beramen van de aanslagen op het AIVD-gebouw en politici, dan kan justitie wel eens achter het net vissen, denkt Buruma. Het OM had volgens hem beter wat langer kunnen wachten tot de aanwijzingen concreter waren. "Misschien is Samir wel te vroeg opgepakt.¨

http://www.bndestem.nl/binnenland/article738322.ece

--------------------------------------------------------------------------

Mogelijkerwijs wordt Samir Azzouz slechts veroordeeld voor verboden wapenbezit. Gelukkig is de straf hiervoor recentlijk verhoogd.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Linda Danvers schreef:Groep Samir A. lacht kroongetuige uit
Door ANNELIEKE DIJKSTRA

Drie weken

Maandag begint het proces tegen de vermeende terroristische groep in de extra beveiligde rechtszaal in Amsterdam-Osdorp. Naast A. moeten El F., zijn vrouw en nog twee andere verdachten zich bij de rechtbank in Den Haag verantwoorden voor terroristische activiteiten. De behandeling van de zaak gaat naar verwachting drie weken duren.

De groep werd vorig jaar ingerekend toen het de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst duidelijk

Kruistochten

,,Sjeik de Moejahid Ayman al-Zawahiri heeft jullie ook regelmatig en veelvuldig gewaarschuwd. Maar jullie hebben steeds onrecht aangericht, jullie kruisvaarders, die Bush steunden toen hij zijn bekende woord heeft uitgesproken: Laat de kruistochten beginnen'', zegt A. op de opname.

Ook richt hij zich in zijn verklaring specifiek tot het Nederlandse volk. ,,Jullie worden als strijders beschouwd, omdat jullie deze regering hebben gekozen... Wij zullen jullie bloed verspillen, zoals jullie het bloed van de moslimse burgers in Irak hebben verspild.''
Zie ik er nu echt uit als een kruisvaarder? Kan mij niet voorstellen, maja miss als ik een paard kan vinden en zo door Limburg rij ipv op de fiets... :lol: :lol: :lol:
Maar oké alle gekheid op stokje het is een serieuze zaak, maar lachen moet om de spirit erin te houden. :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

25-10-2006 07:37

Samir A. dreigt met hongerstaking
(Novum) - Zeven gedetineerden op de speciale terroristenafdeling in de gevangenis in Vught dreigen met een hongerstaking omdat zij mensonterend behandeld worden. Dat heeft terreurverdachte Samir A. geschreven in een brief aan de Volkskrant, meldt het dagblad woensdag. Onder de protesterende gedetineerden bevinden zich behalve A. drie veroordeelde leden van de zogenoemde Hofstadgroep en twee verdachten uit het Piranha-onderzoek.

Samir A. schrijft in zijn brief dat hij en zijn medegevangenen mondjesmaat contact hebben met familieleden, omdat die eerst uitgebreid gescreend moeten worden. De screening van de vrouw van A. is na weken nog niet afgerond, zegt A. Twee gedetineerden mogen hun ouders niet bellen omdat hun telefoonlijnen niet nagetrokken kunnen worden.

Op de terroristenafdeling wordt gewerkt met een strafpuntensysteem, vertelt A. verder in zijn brief aan de krant. De gedetineerden zouden straf krijgen als zij één woord Arabisch spreken of naar iemand anders in een cel roepen. Afhankelijk van het aantal strafpunten kunnen gedetineerden dagenlange afzondering riskeren. "Het dierenasiel of Artis is beter", zegt A.

Volgens advocaat Victor Koppe van A. is het gevangenisregime in Vught in strijd met de rechten van de mens en met nationale en Europese verdragen voor het gevangeniswezen. In Vught krijgen de gedetineerden geen arbeid, scholing, recreatie en interactie met andere gedetineerden.

Samir A. wil woensdag nog in hongerstaking uit protest tegen het gevangenisregime. Zes andere gedetineerden op de terroristenafdeling willen met hem meedoen, zegt A.: Hofstadveroordeelden Jason W., Ismail A., Nouredine el F., Piranhaverdachten Mohammed C. en Mohammed H., en Wesam al D., die wordt uitgeleverd aan de Verenigde Staten vanwege zijn vermeende betrokkenheid bij aanslagen in Irak. Samir A. wist de handgeschreven brief volgens de Volkskrant tijdens het Piranhaproces naar buiten te brengen. Hij riskeert straf voor het opzoeken van publiciteit.

Copyright, Novum

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Samir Azzouz heeft dus nog geen genoeg van het vasten. Hij geeft zelf toe dat er reden is om hem af te zonderen. Hij geeft toe Informatie naar buiten te hebben laten smokkelen. Hij heeft beperkingen omdat men niet wil dat hij uitgebreide instructies kan geven om getuigen te bedreigen, bewijs te vernietigen en aan opruiïng te doen. Daarom is het ook logisch dat andere gedetineerden niet mogen bellen over lijnen die niet in de gaten gehouden mogen worden.

Het is ook niet zo vreemd dat zijn 'vrouw' niet zomaar Vught binnen mag. Zij wordt ook verdacht van het een en ander. Ze heeft geposeerd met een illegaal wapen, een Kalashnikov. Ze zou eerst met hem mee gaan naar Tjetjenië. Ze is alles behalve een buitenstaander in dit geheel. Het zou vreemd zijn als zij niet uitgebreid werd gescreend.
http://www.gelderlander.nl/dgbinnenland ... 734345.ece
http://www.trouw.nl/archief/article5314 ... ampolitiek

Ze mag blij zijn dat ze niet als getuige tegen haar man wordt opgeroepen. Zij zijn niet voor de wet getrouwd dus zij valt niet onder het verschoningsrecht. Als ze zou weigeren te getuigen of aantoonbaar zou liegen zou zij daarvoor veroordeeld kunnen worden.

Ik vraag me bij deze af of zij wel haar sluier hoeft af te doen als ze het proces bijwoont.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

'Samir A. had nummer van Gretta Duisenberg'

(Novum) - De politie heeft bij Hofstadverdachte Samir A. het telefoonnummer gevonden van Gretta Duisenberg. Een briefje waarop het nummer stond, is opgenomen in het politiedossier van A. De woorden 'bellen', 'samenwerken', 'uitnodigen' en 'na drie uur' stonden op de notitie, schrijft Het Parool zaterdag.

Volgens de krant weet de weduwe van oud-bankier en -minister Wim Duisenberg niets van de zaak. Zij zegt in de krant: "Ik ken die hele man niet en ik heb nooit contact met hem gehad. Natúúrlijk niet." Het telefoonnummer van Duisenberg, die actie voert voor de Palestijnen, staat niet in het telefoonboek. Gretta Duisenberg laat in het dagblad weten dat ze niet weet hoe A. aan haar nummer is gekomen.

Volgens Het Parool maakt het briefje over Duisenberg deel uit van een vertrouwelijk politiedossier over Samir A. en is het gevonden bij een huiszoeking in 2004. Uit het dossier zou blijken dat onderzoek is gedaan naar de contacten van Duisenberg. De vrouw van Samir A., Abida K., zou in het dossier zeggen dat ze Duisenberg had ontmoet bij een demonstratie in het Oosterpark in Amsterdam. Zij moet het nummer aan Samir A. hebben gegeven. Gretta Duisenberg ontkent in de krant dat zij Abida kent en zegt dat zij nooit door de politie benaderd is.

De weduwe Duisenberg heeft volgens de Amsterdamse krant vrijdag laten weten dat zij mogelijk een klacht indient tegen de veiligheidsdienst AIVD, omdat deze haar zou afluisteren. Het is niet duidelijk of het mogelijk afluisteren en de vondst van het briefje met het telefoonnummer met elkaar te maken hebben, meldt de krant.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gretta Duisenberg heeft een paar jaar terug een toespraak gehouden bij een anti-Israel demonstratie in het Oosterpark in amsterdan waar de Al Aqsa martelaars brigaden geld inzamelden. Dat deze organisatie in Nederland diens gang heeft kunnen gaan is een grof schandaal maar dat terzijde. Gretta Duisenberg ontkende in een interview daar iets van te hebben gemerkt maar toonde zich niet geschokt of verontwaardigd. Abida, de minnares van Samir werkte voor de Al Aqsa stichting. ik acht het aannemelijk dat Gretta Duisenberg haar geheime nummer zelf aan Abida Kabaj heeft gegeven. Gretta sympathiseert duidelijk met Palestijnse zelfmoordterroristen. Dat heeft ze vaak zat laten merken. Ze was in de jaren 70 RAF sympathisant en de toenmalige BVD heeft Hans van Mierlo nog voor haar gewaarschuwd. Pikant detail ze bedroog haar toenmalige man, Dhr Bedier de Prairie, met hem. Dat weerhoud haar er echter niet van om voor radicale Moslims op te komen.

http://www.trouw.nl/archief/article5314 ... ampolitiek
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gretta_Duisenberg
http://krant.telegraaf.nl/krant/archief ... vrouw.html
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Abida, de minnares van Samir werkte voor de Al Aqsa stichting.
Wat zeg je dit schattig Linda. :D
Dat woord ga ik voortaan ook gebruiken in plaats van "de vrouw" van Samir.

Ik denk dat Gretta boter op haar hoofd heeft, en ik zou het heerlijk vinden als deze vrouw eens goed door de mand zal vallen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Linda Danvers schreef:25-10-2006 07:37

Samir A. dreigt met hongerstaking
(Novum) - Zeven gedetineerden op de speciale terroristenafdeling in de gevangenis in Vught dreigen met een hongerstaking omdat zij mensonterend behandeld worden. Dat heeft terreurverdachte Samir A. geschreven in een brief aan de Volkskrant, meldt het dagblad woensdag. Onder de protesterende gedetineerden bevinden zich behalve A. drie veroordeelde leden van de zogenoemde Hofstadgroep en twee verdachten uit het Piranha-onderzoek.

Samir A. schrijft in zijn brief dat hij en zijn medegevangenen mondjesmaat contact hebben met familieleden, omdat die eerst uitgebreid gescreend moeten worden. De screening van de vrouw van A. is na weken nog niet afgerond, zegt A. Twee gedetineerden mogen hun ouders niet bellen omdat hun telefoonlijnen niet nagetrokken kunnen worden.

Op de terroristenafdeling wordt gewerkt met een strafpuntensysteem, vertelt A. verder in zijn brief aan de krant. De gedetineerden zouden straf krijgen als zij één woord Arabisch spreken of naar iemand anders in een cel roepen. Afhankelijk van het aantal strafpunten kunnen gedetineerden dagenlange afzondering riskeren. "Het dierenasiel of Artis is beter", zegt A.

Volgens advocaat Victor Koppe van A. is het gevangenisregime in Vught in strijd met de rechten van de mens en met nationale en Europese verdragen voor het gevangeniswezen. In Vught krijgen de gedetineerden geen arbeid, scholing, recreatie en interactie met andere gedetineerden.

Samir A. wil woensdag nog in hongerstaking uit protest tegen het gevangenisregime. Zes andere gedetineerden op de terroristenafdeling willen met hem meedoen, zegt A.: Hofstadveroordeelden Jason W., Ismail A., Nouredine el F., Piranhaverdachten Mohammed C. en Mohammed H., en Wesam al D., die wordt uitgeleverd aan de Verenigde Staten vanwege zijn vermeende betrokkenheid bij aanslagen in Irak. Samir A. wist de handgeschreven brief volgens de Volkskrant tijdens het Piranhaproces naar buiten te brengen. Hij riskeert straf voor het opzoeken van publiciteit.

Copyright, Novum

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Samir Azzouz heeft dus nog geen genoeg van het vasten. Hij geeft zelf toe dat er reden is om hem af te zonderen. Hij geeft toe Informatie naar buiten te hebben laten smokkelen. Hij heeft beperkingen omdat men niet wil dat hij uitgebreide instructies kan geven om getuigen te bedreigen, bewijs te vernietigen en aan opruiïng te doen. Daarom is het ook logisch dat andere gedetineerden niet mogen bellen over lijnen die niet in de gaten gehouden mogen worden.

Het is ook niet zo vreemd dat zijn 'vrouw' niet zomaar Vught binnen mag. Zij wordt ook verdacht van het een en ander. Ze heeft geposeerd met een illegaal wapen, een Kalashnikov. Ze zou eerst met hem mee gaan naar Tjetjenië. Ze is alles behalve een buitenstaander in dit geheel. Het zou vreemd zijn als zij niet uitgebreid werd gescreend.
http://www.gelderlander.nl/dgbinnenland ... 734345.ece
http://www.trouw.nl/archief/article5314 ... ampolitiek

Ze mag blij zijn dat ze niet als getuige tegen haar man wordt opgeroepen. Zij zijn niet voor de wet getrouwd dus zij valt niet onder het verschoningsrecht. Als ze zou weigeren te getuigen of aantoonbaar zou liegen zou zij daarvoor veroordeeld kunnen worden.

Ik vraag me bij deze af of zij wel haar sluier hoeft af te doen als ze het proces bijwoont.
Pfffffff typisch moslim gedrag, het slachoffer uithangen. Ze zitten in het gevang en geen hotel. En straf is straf, moete ze maar een vcergelijken met de straffen in islam landen die kafirs ondergaan en christenen. Dan zitten ze daar nog in een vacantie centrum
Die gast moe nie teveel van zijnen tak maken.
En wil die niet eten, prima dan maar zellf de gevolgen dragen , maar niet straks kome zagen dat het westen er schuld aan heeft als hij ziek wordt enz.
Hongerstaking is een vuil chantage middel. Niet aan toegeven, hij is mans genoeg om zijn plan te trekken.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Zie ik er nu echt uit als een kruisvaarder? Kan mij niet voorstellen, maja miss als ik een paard kan vinden en zo door Limburg rij ipv op de fiets... Laughing Laughing Laughing
Wil je een Ardense hengst? Godfried van Bouillon is met de selectie van het Ardense paard begonnen. Speciaal voor de kruistochten. Is een van de enige 2 paardenrassen die zich Destrier mogen noemen. Uitsluitend gekweekt voor oorlog. De Engelse Shire is het andere. Ook in leven geroepen voor kruistochten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik vraag me wel af of Vught niet een beetje overdreven is. Samir Azzouz is een radicaal, maar Vught is een gevangenis voor onhandelbare veroordeelden en gevangenen die eerder zijn ontsnapt of geprobeerd hebben te ontsnappen. We hebben het hier over een onvolwassen jongeman die geen bijzondere vaardigheden heeft. Ik denk niet dat hij uit een normale gevangenis of huis van bewaring kan ontsnappen als ze hem in de gaten houden.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen sympathie voor hem, maar als hij staatsvijand nummer 1 is, dan hebben we tot nu toe geluk. De bom waar hij mee is gepakt deugde niet en hij kon niet eens stiekem de grens naar Rusland oversteken toen hij zich bij de Tjetjenen wilde aansluiten. We zouden hem niet tot superschurk of meesterbrein moeten opblazen. Hij is een onvolwassen jong. Dat betekent niet dat hij geen schade kan aanrichten, maar door hem zo op te blazen krijgt hij alleen maar meer aanzien bij andere radicale pubertjes.

Mohammed Bouyeri lijkt het meest competente exemplaar te zijn van dit clubje en hij heeft levenslang. Van Gogh vermoorden was bovendien niet zo moeilijk. Hij fietste altijd dezelfde route. Dat was een kwestie van wapens aanschaffen. Van
gogh volgen en je kans grijpen. Ayaan Hirsi Ali heeft hij met rust gelaten omdat ze goed werd beveiligd.

Ik zie helaas aankomen dat Victor Koppe gelijk krijgt en dat Samir slechts voor verboden wapenbezit wordt veroordeeld. Dan roept rechts Nederland om nog scherpere wetten net als de vorige keer. Ik denk niet dat al die anti-terrorisme wetten zo gezond zijn voor onze rechtstaat.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

donderdag 26 oktober 2006 14:15
Mogelijk tweede advies over terroristenvleugel

(Novum) - De speciale terroristenafdeling in de gevangenis in Vught wordt mogelijk nog een keer onderzocht voor een tweede advies. Dat heeft een woordvoerder van de Raad voor Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming (RSJ) donderdag gezegd. De raad adviseerde vorige maand de vleugel niet te openen. Volgende maand brengt de raad een bezoek aan de gevangenis. Daarna wordt bepaald of er nieuw onderzoek komt.

De RSJ twijfelt of de aparte gevangenisvleugel wel werkt waarvoor die is ingericht. De speciale afdeling moet voorkomen dat gedetineerden in reguliere gevangenissen onder invloed van terroristen radicaliseren, maar volgens de raad is er weinig bekend over de effecten van de bijzondere opvang van terreurverdachten.

De raad denkt bovendien dat de speciale terroristenafdeling radicale denkbeelden juist versterkt, omdat de gedetineerden daar onder gelijkgestemden zitten. Zij werven meer bekendheid en hun aanzien als terrorist wordt benadrukt, is de vrees. De verzwaarde omstandigheden in de bijzondere opvang zouden het beeld van martelaarschap versterken.

Het is gebruikelijk ook een praktijkonderzoek te doen in dit soort gevallen, zegt woordvoerder Arthur van Bommel van de RSJ. Het eerste onderzoek was alleen theoretisch. De terroristenafdeling werd op 1 september, halverwege dat onderzoek, geopend. Bij het bezoek aan de vleugel, dat 22 november plaatsvindt, worden uitspraken van Samir A. niet meegenomen. De terreurverdachte liet de Volkskrant woensdag weten dat hij en zes medegevangenen dreigen met hongerstaking uit protest tegen het strenge gevangenisregime. De RSJ kijkt volgens Van Bommel alleen naar algemene situaties en niet naar de persoonlijke belevingen, tenzij de gedetineerden in Vught een officiële klacht indienen.

De Raad voor Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming is een onafhankelijk adviesorgaan van het ministerie van Justitie, dat gevraagd en ongevraagd advies mag uitbrengen.

Publicatiedatum: 26 oktober 2006
Bron: Novum

------------------------------------------------------------------------------------------
Het laatste wat dit soort radicale pubertjes moeten krijgen is meer aanzien. Ik ben blij hier een negatief advies over is uitgebracht.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Meer Nederlanders emigreren - Samir A gaat mee!

Bericht door Polleke »

Samir A. wil weg uit 'dit zieke land'


Steeds meer Nederlanders emigreren. In de eerste negen maanden van 2006 zijn bijna 100.000 mensen geëmigreerd, 12.000 meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Het is voor het derde opeenvolgende jaar dat meer mensen Nederland verlaten dan dat ze zich hier vestigen.

AMSTERDAM - Terrorismeverdachte Samir A. wil nadat hij uit de gevangenis komt Nederland verlaten. In zijn laatste woord dat hij vrijdag kreeg tijdens het proces dat tegen hem en vijf medeverdachten loopt, zei hij tegen de rechtbank: "Ik ga weg uit dit zieke land."

Samir A. beklaagde zich over de in zijn ogen onmenselijke behandeling in de terroristenafdeling van de gevangenis in Vught.

Ook over zijn vervolging en de hoge strafeis tegen hem, toonde hij zijn afschuw. "Ik heb geleerd van deze zaak dat alleen denkbeelden je hier jaren kunnen scheiden van je familie. Iemand die zegt dat hij het Nederlandse systeem haat, maar zich wel aan de regels houdt, krijgt vijftien jaar cel."

Afstand

Het volgens justitie andere kernlid van de groep van Samir A., Mohamed C., nam in zijn laatste woord nadrukkelijk afstand van het doden van mensen door aanslagen. "Ik zal het er nooit mee eens zijn dat iemand aanslagen op onschuldige mensen pleegt, en die dat vervolgens goedpraat met de Koran. De islam leert ons dat niet. Ik respecteer de regels hier."

De rechtbank rondde vrijdag de inhoudelijke behandeling van de strafzaak tegen het vermeende terroristische netwerk van Samir A. af. De rechtszaak werd de afgelopen weken uit veiligheidsoverwegingen in de extra beveiligde rechtszaal in Amsterdam-Osdorp gehouden.

Strafeis

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste maandag straffen tot vijftien jaar cel tegen de zes terreurverdachten. De hoogste strafeis was voor Samir A. en medeverdachte Mohamed C.

Volgens de aanklagers vormden vijf van de zes verdachten een terroristische organisatie die bezig was met het voorbereiden van aanslagen op politici en het gebouw van de AIVD. De officieren van justitie benadrukten dat het plegen van dit soort misdrijven het voortbestaan van de democratische rechtsstaat in het hart raakt.

Wapenbezit

Ook zijn allen in de ogen van het OM schuldig aan verboden wapenbezit. Samir A., Nourridin El F. en Mohamed C. hebben daarnaast geprobeerd mensen te werven voor de gewapende strijd.

Concreet bewijs

De 20-jarige A. werd eerder vrijgesproken van het voorbereiden van terreuraanslagen. Justitie heeft er vertrouwen in dat het nu wel lukt om A. en de andere verdachten veroordeeld te krijgen. Het OM beschikt volgens zijn eigen overtuiging over concreet bewijs en voelt zich gesterkt door de nieuwe terrorismewetgeving. Die maakt het bestraffen van terroristische activiteiten eenvoudiger.

De verdediging betoogde dat A. kennelijk koste wat kost voor lange tijd de cel in moet verdwijnen. De publieke opinie heeft hem al veroordeeld, evenals de politiek, die zich geschokt en verontwaardigd toonde toen A. in een eerdere zaak de dans ontsprong.

Storm

Mocht de rechtbank besluiten dat A. ook in deze zaak vrijuit gaat, dan zal een storm boven de hoofden van de rechters uitbarsten die niet te overzien zal zijn, waarschuwden de advocaten Britta Böhler, Viktor Koppe en Michiel Pestman.

Kroongetuigen


De raadslieden benadrukten dat hun cliënten desondanks vrijuit horen te gaan. Het onomstotelijke bewijs ontbreekt simpelweg, stellen ze. Cruciaal onderdeel van de bewijsvoering zijn de belastende verklaringen van twee 'kroongetuigen', het echtpaar L.B. en H.S. Volgens Pestman zijn dat leugenaars gebleken.

De rechters vellen 1 december hun oordeel over de verdenkingen tegen de zes terreurverdachten.

Bron: http://www.nu.nl
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Meer Nederlanders emigreren - Samir A gaat mee!

Bericht door stropke »

Polleke schreef:Samir A. wil weg uit 'dit zieke land'

Uitgegeven: 10 november 2006 16:04
Laatst gewijzigd: 10 november 2006 16:28

Steeds meer Nederlanders emigreren. In de eerste negen maanden van 2006 zijn bijna 100.000 mensen geëmigreerd, 12.000 meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Het is voor het derde opeenvolgende jaar dat meer mensen Nederland verlaten dan dat ze zich hier vestigen.

AMSTERDAM - Terrorismeverdachte Samir A. wil nadat hij uit de gevangenis komt Nederland verlaten. In zijn laatste woord dat hij vrijdag kreeg tijdens het proces dat tegen hem en vijf medeverdachten loopt, zei hij tegen de rechtbank: "Ik ga weg uit dit zieke land."

Samir A. beklaagde zich over de in zijn ogen onmenselijke behandeling in de terroristenafdeling van de gevangenis in Vught.
Ook over zijn vervolging en de hoge strafeis tegen hem, toonde hij zijn afschuw. "Ik heb geleerd van deze zaak dat alleen denkbeelden je hier jaren kunnen scheiden van je familie. Iemand die zegt dat hij het Nederlandse systeem haat, maar zich wel aan de regels houdt, krijgt vijftien jaar cel."

Afstand

Het volgens justitie andere kernlid van de groep van Samir A., Mohamed C., nam in zijn laatste woord nadrukkelijk afstand van het doden van mensen door aanslagen. "Ik zal het er nooit mee eens zijn dat iemand aanslagen op onschuldige mensen pleegt, en die dat vervolgens goedpraat met de Koran. De islam leert ons dat niet. Ik respecteer de regels hier."

De rechtbank rondde vrijdag de inhoudelijke behandeling van de strafzaak tegen het vermeende terroristische netwerk van Samir A. af. De rechtszaak werd de afgelopen weken uit veiligheidsoverwegingen in de extra beveiligde rechtszaal in Amsterdam-Osdorp gehouden.

Strafeis

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste maandag straffen tot vijftien jaar cel tegen de zes terreurverdachten. De hoogste strafeis was voor Samir A. en medeverdachte Mohamed C.

Volgens de aanklagers vormden vijf van de zes verdachten een terroristische organisatie die bezig was met het voorbereiden van aanslagen op politici en het gebouw van de AIVD. De officieren van justitie benadrukten dat het plegen van dit soort misdrijven het voortbestaan van de democratische rechtsstaat in het hart raakt.

Wapenbezit

Ook zijn allen in de ogen van het OM schuldig aan verboden wapenbezit. Samir A., Nourridin El F. en Mohamed C. hebben daarnaast geprobeerd mensen te werven voor de gewapende strijd.

Concreet bewijs

De 20-jarige A. werd eerder vrijgesproken van het voorbereiden van terreuraanslagen. Justitie heeft er vertrouwen in dat het nu wel lukt om A. en de andere verdachten veroordeeld te krijgen. Het OM beschikt volgens zijn eigen overtuiging over concreet bewijs en voelt zich gesterkt door de nieuwe terrorismewetgeving. Die maakt het bestraffen van terroristische activiteiten eenvoudiger.

De verdediging betoogde dat A. kennelijk koste wat kost voor lange tijd de cel in moet verdwijnen. De publieke opinie heeft hem al veroordeeld, evenals de politiek, die zich geschokt en verontwaardigd toonde toen A. in een eerdere zaak de dans ontsprong.

Storm

Mocht de rechtbank besluiten dat A. ook in deze zaak vrijuit gaat, dan zal een storm boven de hoofden van de rechters uitbarsten die niet te overzien zal zijn, waarschuwden de advocaten Britta Böhler, Viktor Koppe en Michiel Pestman.

Kroongetuigen


De raadslieden benadrukten dat hun cliënten desondanks vrijuit horen te gaan. Het onomstotelijke bewijs ontbreekt simpelweg, stellen ze. Cruciaal onderdeel van de bewijsvoering zijn de belastende verklaringen van twee 'kroongetuigen', het echtpaar L.B. en H.S. Volgens Pestman zijn dat leugenaars gebleken.

De rechters vellen 1 december hun oordeel over de verdenkingen tegen de zes terreurverdachten.

Bron: http://www.nu.nl
Maar wat een hypocriet arrogant ventje zeg, pfff. Wa meent die blaaskaak wel?
Dat hij dan maar direc vertrek uit het westen, direc naar de woestijn.
En leert de koran dat niet? Dan moet hij de koran eens goed lezen en wat hij in de zaal zei was ,volgens journaal, citaat uit de zelfmoordvideotape: "Tot mijn ouders zeg ik: wees sterk en weet dat dit de juiste weg is. Ik verricht deze daad uit vrees voor de straf van allah die zegt: als jullie niet uitrukken zal hij u pijnlijk straffen. "

Uitrukken om te doden en terreur te plegen tegen de kafirs tuurlijk. Das duidelijk uit de context te verstaan. Zelfs een kind zou dat snappen. Maja liegen leren ze ook van allah en Moke " islam leert dat niet"; pfff mijn botte zunne, gelijk ze in Gent zegge.

Dus wel weer een bewijs dat de god van islam niet dezelfde is als Degene die zich in de bijbel openbaart als Liefde en Vrede en tegen de mensen zegt: Vrees niet.
Een uitdrukking die Jezus vaak zei als Hij mensen benaderde. Als God de mens nabij komt vrees de mens vanwege zijn zondig geweten en de straf, maar de God van de bijbelse openbaring zegt ;Vrees niet.
Hij kwam niet om mensen te straffen die zich schuldig wisten maar om genade te geven.
En al zeker niet om van Zijn schepselen te eisen dat ze anderen gaan vermoorden onder dreiging van straf. Dat kan enkel een uitspraak van de satan zijn die zich verdekt achter allah opstelt. Die allah is de zoveelste vermomming van hem.
Dit zei Jezus in een discussie met de joden over geestelijk leven. Nietr dat zij letterlijk de duivel tot vader hebben , maar geestelijk, dat zij in zijn denksysteem meegaan.

Johannes 8:
44 Gij zijt uit den vader den duivel, en wilt de begeerten uws vaders doen; die was een mensenmoorder van den beginne, en is in de waarheid niet staande gebleven; want geen waarheid is in hem. Wanneer hij de leugen spreekt, zo spreekt hij uit zijn eigen; want hij is een leugenaar, en de vader derzelve leugen.

Hier tekent hij het karakter van satan dat duidelijk in de islam weerspiegelt: leugens vertellen.
Jezus zegt verder vd duivel in Joh10:
9 Ik ben de Deur; indien iemand door Mij ingaat, die zal behouden worden; en hij zal ingaan en uitgaan, en weide vinden.
10 De dief komt niet, dan opdat hij stele, en slachte, en verderve; Ik ben gekomen, opdat zij het leven hebben, en overvloed hebben. 11 Ik ben de goede Herder; de goede herder stelt zijn leven voor de schapen.

:( En overal waar de islam komt ziet ge dat zelfde patroon wat Jezus zegt en uit welke bron het komt: liegen, stelen en doden. Het werkt in hun denken als een geestelijk drug: LSD
De duivel wil zich voordoen alsof hij God is en wat hij ook wilde zijn en in Jesaja beschreven staat.
Jesaja 13:
13 En zeidet in uw hart: Ik zal ten hemel opklimmen, ik zal mijn troon boven de sterren Gods verhogen; en ik zal mij zetten op den berg der samenkomst aan de zijden van het noorden.
14 Ik zal boven de hoogten der wolken klimmen, ik zal den Allerhoogste gelijk worden.

Dus vanuit de geestelijk inspiratiebron vd Islam kunt ge eigelijk niet verwachten dat ze de waarheid zeggen en dus alles steeds verdraaien wat we hun voorleggen en er zich uitkletsen.
Tja, wa wilde "met de vader der leugen"als geestelijke gids.
In die geestelijke betekenis is het spreekwoord "zo vader, zo zoon" ook een waarheid als een koe.

Een God van liefde doet zoiet niet zoals allah met mensen doet.
Laatst gewijzigd door stropke op za nov 11, 2006 12:07 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Waarom is hij dan niet vroeger vertrokken? Hij had een prachtig leven kunnen hebben in een of ander islamitisch land toch?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

circe schreef:Waarom is hij dan niet vroeger vertrokken? Hij had een prachtig leven kunnen hebben in een of ander islamitisch land toch?
Zonder uitkering? :roll:
Amorele atheistische nitwit
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Mohammed C.: Ik zal het er nooit mee eens zijn dat iemand aanslagen op onschuldige mensen pleegt, en die dat vervolgens goedpraat met de Koran.
Dit heb ik te vaak gehoord. Over wie onschuldig is, valt nog heel wat te discussiëren. Ik hecht er veel meer waarde aan als zo iemand expliciet zegt aanslagen af te wijzen op non-combatanten: burgers en politieagenten en soldaten die niet in functie zijn.

Let wel zonder precieze definitie van de term "burger"of "non-combatant" is een dergelijke verklaring waardeloos. Er zijn ook Palestijnen, Bosnische Moslims en andere Moslimfantici die hiermee wezelen. Die zeggen dan tegen het doden van non-combatanten te zijn en vervolgens verklaren ze iedereen van zuigeling tot grijsaard tot combatant ook als die personen nooit wapens hebben gedragen en op geen enkele manier deel uitmaken van politie, leger en milities. Maar uiteraard schreeuwen ze wel moord en brand als er burgers sterven die als menselijkschild worden gebruikt. Er zou heel wat te zeggen zijn om in ieder geval mensen die willens en wetens als levend schild dienen gewoon als combatanten te beschouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

HET IS BESMETTELIJK!!!

Ook de imam die met de Deense cartoons (inclusief defoto van de Franse knorretjes-wedstrijd die hijzelf per ongeluk als Mohammed definieerde) maanden heeft rondgetoerd in de islamitische wereld, tot ze voldoende man op de been hadden gebracht om wat doden te maken en wat ambassades in brand te steken, GAAT TERUG NAAR HUIS!!!

http://www.brusselsjournal.com/node/1643
The controversial imam Raed Hlayhel, who was very active one year ago stirring up hatred against Denmark in the Arab world, has announced that he is leaving Denmark and will never come back:

"I have always said that if the Danish courts do not punish the newspaper Jyllands-Posten [for publishing the Muhammad cartoons] I will leave this country. And I will never come back."

As far as I know nobody has asked him to come back yet…
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Is het nu echt zo moeilijk om te leven in een maatschappij waar je niet als superieur wordt beschouwd gewoon omdat je Ingebeelde Vriend(1) dat zegt?

mvg,
Ketter

(1) de enige ware schone naam.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Plaats reactie