AIVD: Samir A. is wel degelijk een terrorist

Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Als fanatici stemmen met hun voeten door te vertrekken, vind ik dat prima.
Gebruikersavatar
unit1588
Berichten: 51
Lid geworden op: di nov 21, 2006 6:09 pm

Letter Correctie-A. = Azouz

Bericht door unit1588 »


Samir A. = Samir Azouz
Mohammed B. = Mohammed Bouyeri
Laatst gewijzigd door unit1588 op wo nov 29, 2006 7:44 am, 4 keer totaal gewijzigd.
Menneke
Berichten: 313
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 6:36 pm
Locatie: Utrecht

Re: Meer Nederlanders emigreren - Samir A gaat mee!

Bericht door Menneke »

Polleke schreef:Samir A. wil weg uit 'dit zieke land'


AMSTERDAM - Terrorismeverdachte Samir A. wil nadat hij uit de gevangenis komt Nederland verlaten. In zijn laatste woord dat hij vrijdag kreeg tijdens het proces dat tegen hem en vijf medeverdachten loopt, zei hij tegen de rechtbank: "Ik ga weg uit dit zieke land."
Ik vind dat we, als hij zijn straf heeft uitgezeten, hem nog eens op zijn gedane beloften moeten wijzen.
Als hij weg is, zal Nederland een stuk gezonder zijn.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Van mij mag hij Nederland verlaten, dat is dan weer 1 terrorist minder. Natuurlijk nadat hij zijn straf heeft uitgezeten.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Misschien kan hij zijn gevangenisstraf wel gaan uitzitten in Marokko ? In een Nederlandse gevangenis zit hij in een luxehotel in vergelijking met een gevangenis in een moslimland... Dat is pas ziek daar !
Waarom hem eerst nog enige tijd onderhouden met geld van een ziek land ?
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Yes ik ben kapotblij dat hij weg gaat.
Samir A. vele anderen en ik zullen je vooral niet missen. Blijf vooral voor altijd weg.

Groetjes en kusjes,

Hayat.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Samir A. ziet Nederland niet als plek voor aanslag

Bericht door Ariel »

Samir A. ziet Nederland niet als plek voor aanslag

vrijdag 18 april 2008 14:00

(Novum) - Samir A. zou nooit een aanslag plegen in Nederland. Hij voelde zich met het land verbonden omdat hij een Nederlands paspoort heeft. 'Ik had daardoor een contract met de overheid', zei de terreurverdachte vrijdag tegen de voorzitter van het hof in de Bunker in Amsterdam. In een ander land zoals Tsjetsjenië zou hij er minder moeite mee hebben, voegde hij toe.

Samir A., Nouriddin El F., Soumaya S., Mohamed C. en Mohamed H. worden onder meer verdacht van het vormen van een terroristische organisatie en het voorbereiden van een aanslag op het AIVD-hoofdkantoor. Vier van de verdachten kregen eerder straffen tot acht jaar opgelegd. H. werd vrijgesproken.

Tijdens het verhoor in het hoger beroep van de Piranha-zaak tegen het vijftal zei A. verder dat kroongetuige Lahbib B. liegt. Op de vraag van het hof waarom B. die vermeende leugens dan al zo lang volhoudt zei A. dat hij zich dat ook al twee jaar lang afvraagt.

Kroongetuige B., wiens verklaringen samen met die van zijn vrouw Hanan S. het belangrijkste bewijs zijn in de zaak, zou onder meer hebben gelogen over handschoenen waarin DNA van A. is gevonden. Volgens B. was Samir A. bij hem aan de deur gekomen met een tas met vuurwapens. Hij zou handschoenen hebben gedragen toen hij de wapens liet zien.

A. zegt dat hij een van de handschoenen een keer van B. heeft geleend toen het koud was. Volgens hem zou een nieuw onderzoek zijn verhaal ondersteunen, omdat er dus ook maar in één handschoen DNA-materiaal van hem kan zitten.

B. en zijn vrouw S. werden eind vorige maand zelf veroordeeld tot celstraffen van drie jaar voor betrokkenheid bij terrorisme. De rechtbank in Rotterdam achtte bewezen dat ze deel uitmaakten van een 'criminele organisatie met een terroristisch oogmerk', namelijk het vermoorden van Nederlandse politici. Het Openbaar Ministerie had een jaar cel geëist.

In het verdere verhoor had Samir A. ook nog een verklaring voor het witte poeder, de bivakmutsen en de gasmaskers die bij hem thuis waren aangetroffen na zijn arrestatie in oktober 2005. Het poeder was bloem, de gasmaskers waren voor hem en zijn familie indien de politie een inval met traangas zou doen en de bivakmutsen waren bestemd voor verkoop vanuit huis.

De beruchte afscheidsvideo van Samir A. die begin 2006 werd gevonden was niet serieus bedoeld, zei A. nog maar eens. In die video bedreigde hij politici en de Nederlandse bevolking met de dood. Hij wilde weten hoe het voelde om een video te maken zoals de martelaars doen naar wie hij opkeek, zei hij. Maar de video zou alleen voor hemzelf zijn geweest. Dat iemand anders de clip zou zien was dan ook niet de bedoeling, stelde A. Hij maakte het videotestament bovendien niet in zijn eigen huis, omdat zijn moeder anders boos zou zijn geworden.
http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

ach eigenlijk is het gewoon een goeie jongen..... :twisted:

laat m nog maar een hele poos achter de tralies zitten. Kan hij nadenken over zn stommiteiten en dit is tegelijkertijd een waarschuwing voor anderen die misschien ook stommiteiten willen uithalen.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

We mogen ons gelukkig roemen dat het zo'n goeie jongen is Ruth.
En let even op deze zin.
Hij voelde zich met het land verbonden omdat hij een Nederlands paspoort heeft. 'Ik had daardoor een contract met de overheid'
Ik heb dat wel eens eerder gehoord.
Zolang moslims een minderheid vormen, houden ze zich doorgaans gedeisd. Hun vredelievendheid is schijn: het ware gezicht van moslims wordt pas onthuld als ze (desnoods op democratische wijze) de overhand hebben gekregen. Tot dan is het voor de meesten taqiyya geblazen. Sommigen zijn echter zo arrogant ons ruim tevoren te waarschuwen.
Samir heeft tot nu toe dus een contract met de overheid , want hij wordt gevoed door de overheid, krijgt straks weer een uitkering van de overheid...enz, enz...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Samir A. wil naar Marokko

Zodra Samir A. zijn straf in Nederland heeft uitgezeten, vertrekt hij naar Marokko.


De tot twaalf jaar cel veroordeelde terrorist wil daar een nieuw leven opbouwen als ondernemer. Dat zei hij gisteren tijdens het hoger beroep van het Piranhaproces in de extra beveiligde rechtbank ('de bunker') in Amsterdam-Osdorp, aldus Bndestem.nl.

A. ziet geen toekomst meer in Nederland voor hemzelf, zijn vrouw en zijn twee kinderen, omdat hij verwacht na zijn gevangenschap voortdurend in de gaten te worden gehouden. "Het leven wordt mij hier onmogelijk gemaakt. Ik moet de hele tijd op mijn hoede zijn."

A. zegt in de gevangenis in Vught inmiddels een opleiding te volgen. "Om ondernemer te worden. Over twee maanden heb ik weer examens." De 21-jarige A. staat samen met drie medeverdachten in het Piranhaproces terecht wegens het beramen van aanslagen op het gebouw van de inlichtingendienst AIVD en enkele politici, het vormen van een terroristische organisatie en verboden wapenbezit.

Eind 2006 veroordeelde de rechtbank hem daarvoor tot acht jaar cel. Daarnaast zit hij nog een straf van vier jaar cel uit, wegens het voorbereiden van een aanslag in 2004. A. weersprak gisteren andermaal alle beschuldigingen. Het bij hem gevonden videotestament, waarin A., gekleed in islamitische kledij en met een vuurwapen op de achtergrond, spreekt over een 'daad' die hij heeft gepleegd, moet volgens hem niet als bewijs worden gezien.
http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=10250
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

Zie ik het verkeerd maar:
  1. Of Samir Azouz is naïef, goedgelovig en wat onhandig in zijn doen en laten.
  2. Of (de rest van) Nederland is naïef, goedgelovig en wat onhandig in haar doen en laten.
:ermm:


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Samir A. ziet Nederland niet als plek voor aanslag

Bericht door Ariel »

Die Samir. icon_e_confused.gif Hij is gearresteerd in de gevangenis. Waarschijnlijk ziet hij Nederland wel als plek voor een aanslag. Samir A. maakte plannen voor een aanslag in Nederland, die hij na het uitzitten van zijn gevangenisstraf wilde plegen.'

Samir A. aangehouden in cel

DEN HAAG - De Nationale Recherche heeft de veroordeelde terrorist Samir A. aangehouden in zijn cel. Hij wordt ervan verdacht dat hij voorbereidingen heeft getroffen voor een terroristische aanslag in Nederland. Hij zou daarbij medewerking hebben gezocht van andere gevangenen, meldt het Openbaar Ministerie donderdag.

"Met de aanhouding heeft de politie de voorbereidingen in een vroeg stadium verstoord”, laat het landelijk parket van het OM weten.

Samir A. werd in 2008 in hoger beroep veroordeeld tot negen jaar cel wegens het beramen van een terroristische aanslag. Eerder werd hij al twee keer opgepakt, maar wegens gebrek aan bewijs weer vrijgesproken.

In 2008 werd voor het eerst bewezen verklaard dat de 22-jarige Amsterdammer deel uitmaakte van een terroristische organisatie, waarin hij een leidende rol speelde, die zich had bewapend en van plan was aanslagen te plegen op politici en het gebouw van de inlichtingendienst AIVD in Leidschendam.

Momenteel zit A. zijn celstraf uit in terroristenafdeling van gevangenis De Schie in Rotterdam. Hij zit daar in eenzame opsluiting, wat inhoudt dat hij met niemand contact mag hebben.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1296 ... den__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Samir A. ziet Nederland niet als plek voor aanslag

Bericht door Mahalingam »

Het is mij even wazig. Ik lees:
" Hij zou daarbij medewerking hebben gezocht van andere gevangenen, ..."
en even verder:
"Hij zit daar in eenzame opsluiting, wat inhoudt dat hij met niemand contact mag hebben."
Ik heb cognitieve dissonantie .
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Samir A. ziet Nederland niet als plek voor aanslag

Bericht door Ariel »

Ik vermoed dat hij NU in eenzame opsluiting zit. Ik begrijp niet hoe men in de gevangenis aanslagen kan beramen. Dat men ze daar de gelegenheid voor geven,
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Samir A. ziet Nederland niet als plek voor aanslag

Bericht door Manon »

Het is de eerste keer dat ik hoor dat een gevangene IN de gevangenis werd aangehouden....

je kan het zo gek niet bedenken.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Samir A. ziet Nederland niet als plek voor aanslag

Bericht door Dhana »

circe schreef:Het is de eerste keer dat ik hoor dat een gevangene IN de gevangenis werd aangehouden....

je kan het zo gek niet bedenken.

Eén ding is een voordeel. Hij kon tenminste niet via de achterdeur ontsnappen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re:

Bericht door King George »

Ariel schreef:We mogen ons gelukkig roemen dat het zo'n goeie jongen is Ruth.
En let even op deze zin.
Hij voelde zich met het land verbonden omdat hij een Nederlands paspoort heeft. 'Ik had daardoor een contract met de overheid'
Ik heb dat wel eens eerder gehoord.
Zolang moslims een minderheid vormen, houden ze zich doorgaans gedeisd. Hun vredelievendheid is schijn: het ware gezicht van moslims wordt pas onthuld als ze (desnoods op democratische wijze) de overhand hebben gekregen. Tot dan is het voor de meesten taqiyya geblazen. Sommigen zijn echter zo arrogant ons ruim tevoren te waarschuwen.
Samir heeft tot nu toe dus een contract met de overheid , want hij wordt gevoed door de overheid, krijgt straks weer een uitkering van de overheid...enz, enz...
Het lijkt erop alsof hij zijn hand heeft overspeeld en contractbreuk met de overheid heeft gepleegd. Nog voor het ingaan van zijn vrijlating in het kader van het heilige dogma terugkeer in de maatschappij...
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Samir A. ziet Nederland niet als plek voor aanslag

Bericht door Schepsel »

Applaus voor Samir. Ambitieus ventje als hij denkt de AIVD te grazen te kunnen nemen en wat politici op de koop toe.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Samir A. ziet Nederland niet als plek voor aanslag

Bericht door Ariel »

Teeven moet afgewezen verlofverzoek Samir A. heroverwegen

dinsdag 6 november 2012

Staatssecretaris van Justitie Fred Teeven (VVD) moet van de Raad voor Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming (RSJ) het afgewezen verlofverzoek van de voor terrorisme veroordeelde Samir A. heroverwegen.

Samir A. wil verlof uit de gevangenis om zijn studie Bedrijfskunde af te maken. Eerder liet Teeven weten dat hij daar niet voor in aanmerking komt.

Reden weigering
Teeven heeft volgens de beroepscommissie RSJ geen goede redenen gegeven voor zijn weigering.

Samir A., die lid was van de zogenoemde Hofstadgroep, heeft gevraagd om verlof omdat hij uiteindelijk naar een soepelere gevangenis wil, waar hij onderzoek kan doen voor zijn scriptie.

Voordat hij eventueel naar zo'n minder strenge gevangenis kan, moet hij eerst een keer met goed gevolg op verlof zijn geweest.

Vluchtgevaarlijk
Omdat A. op de lijst is geplaatst van gevangenen die vluchtgevaarlijk zijn of een risico voor de maatschappij vormen, willen de staatssecretaris, de gevangenisdirecteur en het Openbaar Ministerie (OM) niet dat hij op verlof gaat.

Samir A. beweert dat hij alleen maar op die lijst is gekomen omdat er zoveel aandacht van de media voor zijn zaak is. Hij vindt dat hij zich moet kunnen voorbereiden op terugkeer in de samenleving wanneer de gevangenisstraf die hij in 2008 kreeg, er in september 2013 op zit.

De RSJ is dat met hem eens en heeft Teeven opdracht gegeven binnen twee weken een nieuwe beslissing te nemen.

Door Arne Hankel

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... rwegen.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Samir A. ziet Nederland niet als plek voor aanslag

Bericht door Mahalingam »

Ik dacht dat alleen de volksvertegenwoordiging een minister kon verplichten tot iets , maar nu lees ik dat de een of andere Raad ( de Raad voor Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming (RSJ) ) de minister ook een opdracht kan geven.
Hoe zit dat?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Ali Yas »

King George schreef:
Ariel schreef:We mogen ons gelukkig roemen dat het zo'n goeie jongen is Ruth.
En let even op deze zin.
Hij voelde zich met het land verbonden omdat hij een Nederlands paspoort heeft. 'Ik had daardoor een contract met de overheid'
Jaja, dat woord 'contract' is niet voor niks. Meneer A. heeft geen ontzag of respect, hij voelt geen verplichting, nee, hij heeft een contract, als gelijkwaardige partijen. Hij, de Moslim, en de staat der neder(ig)landen. Bovendien kan een moslim een contract zomaar opzeggen als hem dat goed uitkomt, in navolging van het Grote Voorbeeld. :sheik: Bah.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Samir A. ziet Nederland niet als plek voor aanslag

Bericht door Mahalingam »

Een jihadist in de gevangenis kan gewoon met zijn mede jihadisten overleggen over wat ze nu eens zullen gaan doen. Ver gezocht? nee niet echt.
Samir A. beschikte over smartphone
's Lands meest gevreesde moslimterrorist Samir A. heeft in de gevangenis tot voor kort een mobiele telefoon gehad, waarmee hij ook op internet kon. De tot negen jaar veroordeelde radicaalislamitische A. bleek de binnengesmokkelde telefoon in zijn cel te hebben verstopt.
De smartphone werd eerder deze maand bij een zoekactie ontdekt. Dat veroorzaakte binnen het justitieapparaat grote opschudding, maar het is angstvallig voor de buitenwereld verzwegen. Mobiele telefoons zijn in iedere gevangenis in Nederland streng verboden.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2161 ... one__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Samir A. ziet Nederland niet als plek voor aanslag

Bericht door pd7835 »

Samir A. zou nooit een aanslag plegen in Nederland. Hij voelde zich met het land verbonden omdat hij een Nederlands paspoort heeft. 'Ik had daardoor een contract met de overheid', zei de terreurverdachte vrijdag tegen de voorzitter van het hof in de Bunker in Amsterdam. In een ander land zoals Tsjetsjenië zou hij er minder moeite mee hebben, voegde hij toe
Of Belgie. Of heeft hij ook een contract met onze overheid ? Islam knettergekke rotideologie
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Samir A. Foto's terrorist uit de bajes

Bericht door Vrij_denker »

Terrorist Samir heeft een telefoon met internet zijn cel in weten te smokkelen. Wat hij daarmee deed? Foto's maken van zichzelf.

De ijdeltuit....

http://glamora.ma/2013/06/de_sexy_selfi ... mterr.html
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Foto's terrorist uit de bajes

Bericht door Ariel »

Volgens mij zorgen ze te goed voor Samir als ik de foto van zijn maaltijd bekijk. Geen stampot met worst voor deze jongen die er op dit moment uitziet als Jezus met dat lange haar. Zou hij moslim af zijn? icon_thumbup.gif

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie