Geert Wilders en zijn PVV

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Maarten »

Genderneutraal paspoort? icon_thumbdown.gif

wat een decadente tijd leven we toch GVD in...stelletje mogolen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Machiel de Graaf legt uit waarom de PVV geen moslims haat
25 mei 2021

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Ook Geert Wilders bespioneerd door defensie? Volgens Fritsma waren er 8 maanden schimmige situaties
31 mei 2021


Spoiler! :
Niet alleen Viruswaarheid, gele hesjes, jensen.nl, maar ook politici zoals Geert Wilders werden bespioneerd door defensie. De wettelijke grondslag hiervoor ontbrak.
Een schimmige situatie.
Gericht op de Coronacrisis. Ook experiment om onrusten te voorspellen.

Land Information Manouvres Centre.

Hoe kan het dat de minister hier zo lang geen grip op had.
Ze wist echter wel van het bestaan, maar wist niet wat er gebeurde?

Wat waar haar rol?
Waarom ontkenning toen het uitlekte?
Waarom komt defensie met valse verklaringen?
Komen er excuses?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Tweede Kamerdebat de Graaf (PVV) vs Azarkan (DENK) 1 jun. 2021

Het ging er tijdens een Tweede Kamer debat heftig aan toe tussen de Graaf en Azarkan.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Helaas. Hoge Raad: veroordeling Geert Wilders ’minder Marokkanen’-uitspraak blijft staan.
De strafzaak tegen PVV-voorman Geert Wilders over zijn ’minder-Marokkanen’-uitspraak uit 2014 is afgerond. De Hoge Raad heeft dinsdag geoordeeld dat de veroordeling voor groepsbelediging in stand kan blijven. Tegen de uitspraak van de Hoge Raad is geen beroep meer mogelijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

"Tegen de uitspraak van de Hoge Raad is geen beroep meer mogelijk."
Dat is waar binnen het Nederlandse wetsysteem.
Maar dat is ingebed in een groter geheel: dat van de EU.
En dus kan die nu naar een Europese rechtbank stappen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door King George »

Geert Wilders schreef:PERSBERICHT #WILDERS

#IKSTEUNGEERT

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Geert kreeg een brief van Victor. :smile7:


Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Geert Wilders
@geertwilderspvv
·
25m
Kaag had zondag echt geen tijd voor Afghanistan. Want ze zat drie uur bij haar thuis uitgebreid te dineren met de onderhandelingsteams van de PvdA en GroenLinks achter de rug van de VVD en het CDA om. Je verzint het niet. Wat een onbetrouwbaarheid!
Quote Tweet
Guus Valk
@apjvalk
· 2h
Op zondagavond, onthullen ⁦@LamyaeA⁩ en ⁦@PhilipDeWW⁩, organiseerde Sigrid Kaag een etentje bij haar thuis voor de onderhandelingsteams van PvdA en GroenLinks. Een dag later sloot ze de deur voor de ChristenUnie. https://nrc.nl/nieuws/2021/08
https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... hap%2Fmore
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Gefeliciteerd Geert Wilders
Afbeelding

https://twitter.com/search?q=%22Gefelic ... cal=trends

Geert is vandaag jarig. 58 is die geworden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Een pracht voorbeeld van Mohammedaanse logica:
Tierende Utrechter wil kogel voor Geert Wilders: ‘Het is toch niet mijn schuld dat hij wordt beveiligd?’

Geert Wilders moest ‘een kogel door zijn hoofd krijgen’. Een dreigement dat werd vergezeld van verdere schuttingtaal die duidelijk maakten hoezeer Utrechter Bilal el. M. (21) de PVV-leider verafschuwt. Maar eenmaal gepakt, speelde de verdachte de vermoorde onschuld. De politierechter rekende keihard af met die lakse, laconieke houding door de eis van het Openbaar Ministerie in zijn vonnis te verdubbelen.


Woest-is ie. Tierend en vloekend hoort Overvechter Bilal aan dat de dienstdoende politierechter hem een voorwaardelijke celstraf wil opleggen van twee jaar. En dat hij ook nog eens een werkstraf van maar liefst honderd uur moet doen. Terwijl het Openbaar Ministerie de helft (een jaar voorwaardelijk en een taakstraf van 50 uur) had geëist. Voordat de politierechter klaar is met het uitspreken van zijn vonnis heeft Bilal hem al twee keer onderbroken, roepende dat hij op zeker in hoger beroep gaat.

De meest ervaren politierechter die de rechtbank Midden-Nederland in huis heeft, is wel even klaar met de verdachte. De Utrechter vertoont weinig tot geen inzicht in hoezeer zijn handelen ontwrichtend werkt voor de maatschappij. Hij moest niet alleen voorkomen voor de bedreigingen aan het adres van Wilders, maar ook vanwege het veroorzaken van een ongeluk in IJsselstein - hij reed zonder rijbewijs in de auto van zijn moeder - en het vluchten van de ongevalsplek.

Voorbeeld stellen

De politierechter wil dolgraag een voorbeeld stellen. ,,Laten we hopen dat dit een afschrikwekkend effect heeft. Ik straf niet vaak hoger dan de eis van het OM, maar deze keer maak ik een uitzondering. Bedreigingen als deze lopen de spuigaten uit. Dat u zich er dan vanaf maakt met de opmerking dat u ‘het zich niet kan herinneren omdat u destijds veel wiet rookte’, is vééls te makkelijk. De heer Wilders en andere politici lopen al jaren in een beveligingsprogramma. Vaak zien en weten we het het niet eens. De politie heeft er meer dan een dagtaak aan, en het kost klauwen met geld.’’

Bilal- die zegt dat het goed met hem gaat, dat hij van de wiet af is maar wel worstelt met een torenhoge schuld van 50.000 euro- zei niet te snappen waarom hem bovenstaand riedeltje werd voorgehouden. ,,Het is toch niet mijn schuld dat Geert Wilders beveiligd moet worden?’’ Maar juist uit de opmerking blijkt volgens zowel het Openbaar Ministerie als de rechtbank dat de Utrechter er geen snars van snapt hoe ingrijpend de gevolgen kunnen zijn van een simpel dreigbericht op Instagram.

Wilders al 17 jaar doelwit van bedreigingen

De openbaar aanklager - net als de politierechter een routinier in het vak- zei zich bij het doorlezen van het dossier te beseffen hoe vaak ze al een zaak heeft gedraaid waarin Wilders het doelwit was van bedreigingen. ,,Ik heb het even nagezocht. De eerste zaak van deze strekking was al in 2004. We zijn inmiddels zeventien jaar verder. Dreigementen als deze blijven zorgelijk. Destijds werd er in het vonnis al op gewezen dat zulke dreigementen inspiratie voor anderen kunnen zijn, en dat is ook wel gebleken. We zien dit soort zaken steeds vaker de revue passeren. We zagen het helaas deze week weer met doodsbedreigingen aan het adres van minister-president Rutte.’’

Hoger beroep

Op de gang van de rechtbank zei Bilal's raadsvrouw voor de zitting al tegen hem dat er waarschijnlijk weinig eer te behalen viel aan de strafzaak. Alle pijlen wezen wat de bedreiging van Wilders betreft in zijn richting. Het ging immers om zijn insta-account waarop de bedreigingen werden geuit. En deze was gekoppeld aan zijn mailadressen. En er was niemand anders die zijn inloggegevens had. Hij hoorde het knikkend aan. Wie zoiets doet moet op de blaren zitten, en zijn straf accepteren, zo'n houding. Een uur later is alles anders. Zijn ogen spuwen vuur. Hij wil liever vandaag dan morgen in hoger beroep.
https://www.ad.nl/utrecht/tierende-utre ... ~a726d2c5/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Wilders omringd door kogelvangers:

Afbeelding
Wilders bezoekt Ter Apel: ’We kunnen het niet aan, grenzen dicht’

TER APEL - PVV-voorman Geert Wilders heeft donderdag het Groningse asieldorp Ter Apel bezocht. Hij wandelde over de markt en honderden belangstellenden kwamen een kijkje nemen en lieten zich horen. Ter Apel (gemeente Westerwolde) is de laatste weken extra in het nieuws wegens de crisis rond de opvang van vluchtelingen, het asielcomplex is overvol.


Wilders vertelde donderdagmiddag tijdens zijn werkbezoek op het Marktplein te midden van een haag aan beveiligers en agenten: „Ik wil de mensen een hart onder de riem steken… Er is wel wat aan de hand. Ondernemers van grote bedrijven die te maken krijgen met stelen in hun winkels, met intimidatie... Ondernemers in een dorp zijn geen politieagenten, wat als je geen sanctie hebt? Na een diefstal staan ze de dag erop weer in de winkel.”

In de regio


’Veiligelanders’ geven problemen, hoorde Wilders wederom. „Algerijnen, Marokkanen die stelen. En het politiebureau is weggehaald! Zorg voor de veiligheid.” Wilders: „Er wordt dagelijks gestolen. Er worden oneerbare voorstellen gedaan, nasissen op straat.” Wat is er tegen te doen? „Ik vind ook dat mensen die bedreigd worden een veilige plek moeten hebben. Maar doe de opvang in de regio, het is mijn wens dat er minder asielzoekers komen. We kunnen het niet aan, genoeg is genoeg. Grenzen dicht.”

Belangstellenden vinden het naast het politieke verhaal leuk Wilders ’in het echt’ te zien. Jongeren trekken de telefoon voor een digitaal souvenir. „Ik wil wel een selfie”, vertelt Michaëla Kanninga (25) uit Haren (over de grens in Duitsland). „Dat is gelukt!” Ze zat onder meer op school in Ter Apel. „Toen was het hier niet zo druk. En nu is het bomvol.” Vriendin en ex-Ter Apeler Verona Bake (25) zegt: „Dit hoort een rustig dorp te zijn. Zorg dat het weer een rustig dorpje wordt. Houd je aan de regels.”

’Doe wat aan veiligelanders’


Een tiental mannen in scootmobielen houdt een oogje in het zeil. Evert Soer (66) vertelt: „Ik hoop Wilders even te spreken om te vertellen hoe het hier is.” Zijn kameraad, die niet met naam genoemd wil worden, benadrukt: „Ik woon al mijn hele leven lang hier. Het is wat mij betreft erger dan vroeger met de overlast.”

Bedrijfsleider Michel van Goor van de Jumbo vertelt vlak voor het bezoek: „Er is elke dag wel een diefstal. We houden toezicht. Medewerkers, jongelui veel, geven we instructies en ze gaan er goed mee om.” Wat is voor hem een oplossing? „Ik zeg ook ’Doe wat aan veiligelanders’! De nieuwe mensen uit Afghanistan, daar hebben we geen last van.”

’Het staat in geen verhouding’


Het echtpaar Vroom sprak met Wilders in een privégesprek. De inhoud houden ze onder hen en Wilders. Wim Vroom raakte eerder gewond in een schermutseling met een veiligelander en sprak daar ook in deze krant over: „We vragen de politiek vooral om te luisteren, alert te zijn. Bijvoorbeeld voor dit dorp snel uit te rukken als de politie gebeld wordt.” Zijn vrouw Willeke loopt vaak langs het asielcomplex, dat maar een eindje verderop is. „We zijn niet tegen asielzoekers. Er gebeurt hier echter veel in zo’n klein dorp. Dat staat in geen verhouding.”

Zowel burgemeester Jaap Velema als de voltallige gemeenteraad hebben de laatste weken de landelijke politiek en Nederlandse burgemeesters opgeroepen Ter Apel tegemoet te komen. De overlast in het dorp is volgens Velema overigens niet toegenomen door recente drukte.

Nog niet voldoende

Ook burgemeester Koen Schuiling van Groningen (voorzitter van Veiligheidsregio Groningen) en commissaris René Paas van Groningen deden dat. De regio hamert erop dat het landsdeel jarenlang veel heeft gedaan aan asielopvang. Daarop boden gemeenten elders aan opvang te realiseren, maar dat is nog niet voldoende.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1447317 ... nzen-dicht
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Column: PVV-er zijn is niet gemakkelijk

Zo af en toe valt er een uitnodiging in de mailbox waar je even over na moet denken. Afgelopen week stuurde Ton van Kesteren, lid van de gemeenteraad Groningen, lid van Provinciale Staten en lid van de Eerste kamer me een uitnodiging om een bijeenkomst van de Partij voor de Vrijheid in Groningen bij te wonen.

Ik had Van Kesteren een aantal maanden geleden voor het eerst getroffen bij een hoorzitting van de klachtencommissie van de gemeente Groningen. Van Kesteren stond een ondernemer bij die door de Coronamaatregelen in grote problemen verkeerde, financieel, lichamelijk en geestelijk. Ik vond het opmerkelijk hoe het Eerste Kamerlid zich inspande voor een hardwerkende ondernemer die overal tussen wal en schip was gevallen, failliet dreigde te gaan en er geestelijk aan onder door dreigde te gaan, samen met zijn gezin.

“Kom gewoon eens kijken en luisteren”, stond er in de uitnodiging, “je kunt natuurlijk schrijven wat je wilt, zonder censuur.”

Ik betrapte mezelf erop dat ik over de uitnodiging langer nadacht dan normaal. Wat had ik op de bijeenkomst te zoeken, wat voor nut had het, zou ik erover schrijven, zou ik erover durven te schrijven? Ik vroeg wat vrienden en een collega om raad en eigenlijk schrok ik van de waarschijnlijk goedbedoelde adviezen, niet doen, niet gaan, niet over schrijven. Er is geen journalist die zijn vingers er aan brandt, je wordt gelijk als sympathisant bestempeld en daardoor een racist of bruinhemd. “Eigenlijk kun je er niet over schrijven”, appte een goede vriend en dat was misschien wel de beste reden om wel te gaan. Me op voorhand de mond laten snoeren, de pen niet ter hand nemen, daar ben ik nou net te eigenwijs voor, vrijheid van meningsuiting en persvrijheid voor alles en zo meldde ik me vrijdagavond met notitieboek, een pen en fototoestel in de zaal van de drafbaan in Groningen.

Ruim voor de bijeenkomst officieel begint praat ik even met een oudere vrouw. Ze vertelt dat ze tientallen jaren als docente Nederlands in het onderwijs heeft gewerkt en daar met grote voldoening op terugkijkt: “Met kinderen werken is het mooiste wat er is.”

De zaal loopt inmiddels aardig vol. Ik probeer een inschatting te maken van het gezelschap. Er zijn iets meer mannen dan vrouwen, er zijn vooral mensen van middelbare en gevorderde leeftijd. Ik schat het percentage ‘ondernemers’ hoog in, wel een groep Friezen. Tegen mijn verwachting in zit er geen enkele ‘Tokkie’ in de zaal. Eén van de Friezen vraagt vriendelijk wat ik kom doen, op bijeenkomsten van de PVV heeft hij nog niet veel journalisten gezien.

De avond wordt geopend en aan elkaar gepraat door het duo Blauw en Blaauw, twee jongere aanhangers van het gedachtegoed van de derde partij in Nederland. Ze vertellen dat er voor locatie de drafbaan gekozen is omdat de gemeenteraad van Groningen kortgeleden heeft besloten om na een periode van meer dan 100 jaar de traditie van Groningen Paardenstad een forse deuk te bezorgen door de drafsport weg te stemmen.

Ton van Kesteren c.s zijn er in geslaagd om drie Kamerleden naar Groningen te laten komen, Machiel de Graaf, Alexander Kops en Martin Bosma.

Het lijkt geënsceneerd, maar op het moment dat Machiel de Graaf zijn voordracht over totalitaire systemen, de Islam en het communisme, begint zet in een belendende zaal een harmonieorkest een serie van geestelijke muziek in, de zaal kan er hartelijk om lachen.

Na de pauze is het katheder voor Alexander Kops, die stilstaat bij het schuldgevoel dat volgens hem de mensen wordt aangepraat met betrekking tot het klimaat. “Regent het, schuld van het klimaat, regent het niet, schuld van het klimaat. We praatten eerst over het klimaatbeleid, nu gaat het al over een klimaatcrisis, maar het gaat eigenlijk over (herverdeling van) geld”, aldus Kops die D66, GroenLinks en PvdA-er Frans Timmermans als grote aanjagers van de stemmingmakerij noemt. Op vragen uit de zaal antwoordt Kops heel duidelijk, Nederland moet helemaal niet van het gas af, het gas moet alleen niet uit de bodem van wingewest Groningen gehaald worden. Ook pleit het vlot uit het hoofd sprekende Kamerlid voor kerncentrales, maar ook die moeten aan Groningen voorbijgaan.

De vragen uit de zaal worden goed geformuleerd, geven blijk van kennis van zaken en worden navenant beantwoord.

Martin Bosma behoort tot de top als het om debatteren, kennis en voordragen gaat. De sympathie voor de begenadigde spreker groeit in de zaal als Bosma vertelt dat zijn roots in Groningen liggen, Opa Bosma had een café op een steenworp van café De Beurs aan de Vismarkt.

Bosma’s voordracht begon met het recente voorval tussen Kamerlid Renske Leijten (SP) en BIJ1-leider Sylvana Simons tijdens een debat over de begroting van het ministerie van Binnenlandse Zaken over een aantal tweets over racisme. “Als twee viswijven gingen ze tegen elkaar tekeer, zelfs nog in de wandelgangen. Ik dacht dat dit soort gedrag alleen bij de PVV voorkwam”, grapte de spreker.

Of de duvel ermee speelde zette het, nog steeds repeterende muziekgezelschap in de naastgelegen zaal ‘Zie ginds komt de stoomboot in’, hetgeen gelach en applaus opleverde onder de PVV-ers.

Zijn we nog vrije burgers, is er nog sprake van een democratie of is er sprake van een soort sekte die aan de macht is, vroeg Bosma zich af.

“Nederland is hard op weg om een totalitaire staat te worden”, aldus Bosma.

Als voorbeelden van de bemoeienis van de elite noemde hij, de kunst, de literatuur, de taal, musea, geschiedenis, voeding, feesten en tradities, universiteiten en het klimaat. “In Nederland heerst totale gekte” concludeerde Bosma aan het einde van zijn betoog.

Een student Nederlandse taal en cultuur gaf vanuit de zaal voorbeelden over hoe tegenwoordig de colleges op de universiteit worden gegeven, een ongelooflijke wirwar om voor diversiteit alle (onmogelijke) ruimte te creëren.

Na de toespraken was het tijd voor cadeautjes en foto’s. “Herinneringen aan een goede bijeenkomst in Groningen” volgens Ton van Kesteren. Vlaamse Belang- politicus Johan Deckmyn werd bedankt voor zijn komst naar het hoge Noorden en er werd voorzichtig voorgesorteerd op een samenvoeging van Vlaanderen en Nederland, hetgeen in mijn gedachten een prachtig nieuw nationaal voetbalteam zou betekenen en traditionele wielerkoersen (o.a. Ronde van Vlaanderen) in eigen land.

De bijeenkomst van de Partij voor de Vrijheid was gezellig, er is geen onvertogen woord gevallen, van racistische uitlatingen geen sprake, maar waarom dan ‘PVV-er zijn is niet gemakkelijk’ als kop boven deze column?

Tijdens de afsluitende borrel bleek tijdens informele gesprekken meerdere malen dat aanhangers van de PVV last hebben door hun politieke voorkeur. “Ik raakte heel veel klanten kwijt toen ik vertelde dat ik PVV had gestemd”, “Mijn dochter werd uit haar sportteam gezet omdat we een verkiezingspamflet van de PVV voor het raam hadden gehangen”, “Veel van mijn collega’s negeren me sinds ze weten dat ik PVV stem”, “Ik zou best in de gemeenteraad willen voor de PVV, maar ik durf niet”, “Ik moest maar een andere baan zoeken”, “Ik houd mijn mond maar dicht, je wordt gelijk als racist bestempeld.”

Ik ben tevreden dat ik wel gegaan ben en deze column geschreven heb, je moet in Nederland kunnen zeggen en schrijven waarover en wat je wilt.

Tekst en foto’s: Cees van de Meent
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Coronadebat op de woensdag. PVV-leider Geert Wilders wil het hebben over niet-westerse allochtonen en in hoeverre zij bijdragen aan de verspreiding van het coronavirus omdat een groot deel zich niet laat vaccineren of testen. Wilders wil dat het kabinet inzet op vrijwillige vaccinatie van deze groep. Want de niet-westerse allochtonen leggen volgens hem wel erg veel druk op de gezondheidszorg. Tunahan Kuzu (DENK) en D66 Kamerlid Jan Paternotte (Wilders: 'die belhamel') maken bezwaar.
https://www.nieuwnieuws.nl/5154399/vide ... lochtonen/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door King George »

Geert Wilders maakt bij WNL duidelijk koers niet te veranderen: ‘Den Haag zit al vol met politici die toon matigen’

Afbeelding
Geert Wilders te gast bij WNL op Zondag. Bron: Schermafdruk WNL/NPO

Door Bart Reijmerink 7 november 2021

Vandaag was PVV-leider Geert Wilders te gast bij WNL op Zondag. In een gesprek met Rick Nieman maakte Wilders duidelijk dat er aan de toon van de PVV niks gaat veranderen, maar dat de partij heus wel bereid is om compromissen te maken en regeringsverantwoordelijkheid te nemen. Nieman probeerde Wilders in een frame te duwen, maar daar moest de PVV-voorman niks van hebben.

Volgens WNL-presentator ‘blijft Wilders een roepende aan zijlijn’, maar de PVV-voorman moet hier niks van weten. Wilders maakte met felle bewoording duidelijk dat Nieman geen flauw benul heeft wat er achter de schermen plaatsvindt, de PVV is namelijk wel degelijk bereid om verantwoordelijkheid te nemen, maar gaat zeker niet de toon matigen.
Wilders pareert frame en laat even de vooringenomenheid van Rick Nieman zien. #wnlopzondag
https://twitter.com/HansAckerNY/status/ ... 3081111553

“Kijk, meneer Nieman, Den Haag zit vol met politici die hun toon matigen. Wat heb je eraan om mee te regeren en vervolgens komt nog steeds iedereen ons land binnen. Vervolgens wordt er nog steeds geen cent geïnvesteerd in de zorg, vervolgens gaan we nog steeds al het geld aan klimaatbeleid besteden en is de energierekening onbetaalbaar. De PVV is sterk omdat we zeggen waar het op staat, maar natuurlijk willen wij na de verkiezingen ook meedoen. Het is een schande dat wij in het verleden nooit zijn uitgenodigd.”

Waarop Nieman Wilders’ partij omschreef als compromisloos, maar de PVV-leider moet niks hebben van dit frame. Nieman weet namelijk helemaal niet of de PVV bereid is om compromissen te sluiten. Het is een frame dat hij klakkeloos van andere media overneemt:

“Hoe weet u nou of ik niet bereid ben om compromissen te sluiten? U weet daar helemaal niets van. U zegt dat nu zo, u gooit dat even op televisie de huiskamer in. We hebben hartstikke goede ideeën, wij zullen ook zeker compromisbereid zijn. Maar we moeten wel aan tafel kunnen komen, het zou hartstikke goed zijn voor Nederland en veel mensen zien dat ook, 20 zetels in de peilingen én het kunnen er zo maar een hoop meer worden.”

Wilders maakt duidelijk dat de eeuwige mediaframe van een compromisloze PVV onterecht is, de PVV is er al lang klaar voor om in het kabinet te zitten. Nu moeten de kartelpartijen alleen eerst eens de deur openzetten voor de grootste oppositiepartij.


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door King George »

Geert Wilders kwaad op ‘D66-Kamervoorzitter die Kamervragen Ter Apel niet toestaat’: “Ongelooflijk”

Afbeelding
Geert Wilders pakt Wopke Hoekstra aan. Screenshot Tweede Kamer.

Door Bart Reijmerink 2 november 2021

Recent was PVV-leider Geert Wilders nog op bezoek in Ter Apel. Dit nadat de plaatselijke azc overvol zat met asielzoekers en de burgemeester al meerdere malen aan de bel had getrokken. Wilders wilde de bewoners een hart onder de riem steken en had na zijn bezoek enkele mondelinge vragen ingediend. Deze vragen zijn echter afgekeurd door D66-Kamervoorzitter Vera Bergkamp.

Geert Wilders is niet te spreken over het feit dat zijn mondelinge vragen zijn afgekeurd door de Kamervoorzitter. Hij was van plan demissionair premier Mark Rutte te confronteren met zijn ondoordachte opengrenzen beleid. Het resultaat van dit beleid zag Wilders zelf onder ogen afgelopen week in Ter Apel.

Helaas krijgt hij niet de kans van de Kamervoorzitter om Rutte kritisch aan de tand te voelen.
D66-Kamervoorzitter laat mijn mondelinge vragen aan premier Rutte over het zeer actuele onderwerp van asielgeweld tegen buschauffeurs en de rampzalige gevolgen van de asieltsunami voor de mensen in Ter Apel en de rest van Nederland niet toe. Gaan dus niet door. Ongelooflijk!
https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... 8614750208

Wilders krijgt dus niet de kans om de gevolgen van de “asieltsunami” te benoemen, dit terwijl het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) vandaag opnieuw aan de bel trekt. Ondanks het feit dat gemeenten hebben ingesprongen met het regelen van extra opvangplekken zal men in Nederland opnieuw flink in de problemen raken eind deze maand, dat meldt de NOS.

Er zijn sinds eind augustus bijna 7000 opvangplekken bij gekomen, maar meer dan drie kwart hiervan zijn tijdelijke opvangplekken. Oftewel het bestaande probleem is nooit opgelost. Waardoor het onbegrijpelijk is dat de PVV-voorman niet zijn mondelinge vragen mag stellen in de Tweede Kamer. Het probleem wordt met de week groter, maar blijft op deze manier haast onbesproken in het parlement. Heel veel langer kan men in Den Haag niet wachten, want dan zijn de rapen opnieuw gaar bij het COA.


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Een blaag van de FvD maakte 2-de Kamerleden bang, zo beweert D666.
Video - Pepijn van Houwelingen (FvD) dreigt 'clown' Sjoerd Sjoerdsma (D66) met tribunaal

Debat in de Tweede Kamer over Buitenlandse Zaken loopt uit op een confrontatie tussen Sjoerd Sjoerdsma (D66) en Pepijn van Houwelingen (FvD) over coronabeleid en onsmakelijke vergelijkingen. Uiteindelijk dreigt Van Houwelingen Sjoerdsma met een tribunaal. Funfact: Thierry Baudet gelooft niet in tribunalen.
Video: https://www.nieuwnieuws.nl/5154448/vide ... tribunaal/

Alsof tribunalen voor het eerst ter sprake komen. Nee dus.
Geert Wilders
@geertwilderspvv
Ik heb gisteren geen bedreiging gehoord. En een tribunaal - rechtbank - is terecht voor politici die ons land kapot maken. Perk de vrijheid van spreken van Kamerleden niet in. De KamerVz hoeft bij mij dus niet langs te komen voor een censuurgesprek.
https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... 8161001477

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
https://twitter.com/i/status/1448280657604620288
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door King George »

Wilders sloopt weer eens iedereen.

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Tweet
See new Tweets
Conversation
Sjoerd Wiemer Sjoerdsma
@swsjoerdsma
“De bezwaren van Rusland serieus nemen.”

Spreekt hier de woordvoerder van het Kremlin?
https://twitter.com/swsjoerdsma/status/ ... 0661469187

Vroeger heette die man Sjoerd Sjoerdsma (van D66). Waarom veranderd? Versie 2 van Sjoerd? Naam teveel negatieve connotaties?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Natuurlijk nergens te lezen in onze fatsoenlijke media.
Geert Wilders – Ik kan mij de geur van vrijheid niet meer herinneren

Bij de verhuizing vorig jaar zomer van het Binnenhof naar de nieuwe tijdelijke locatie van de Tweede Kamer stonden er een flink aantal dozen die ik niet heb meegenomen. Allemaal vol met kopieën van aangiftes van doodsbedreigingen van de afgelopen twintig jaar. Duizenden mensen – waarvan 99 procent moslim – die me willen afslachten vanwege mijn islamkritiek.

Vanaf de beginjaren van deze eeuw stromen ze binnen. Per post en mail, en later ook via Instagram, Facebook en Twitter, geen middel en medium blijft onbenut. Uit binnen- en buitenland, van jonge moslimtieners die me vanuit hun zolderkamer dreigmailtjes sturen tot de meer serieuze bedreigingen van de Hofstadgroep en haters uit het Midden-Oosten, Afrika en Azië, waaronder fatwa’s van Al Qaida, Taliban, ISIS en geestelijken uit Pakistan.

De laatste fatwa was van vorige week.

Soms werd ik in het geheim geïnformeerd dat mensen uit het buitenland onderweg waren naar Nederland om me te vermoorden, maar gelukkig werden ze tijdig in een doorreisland opgepakt.
Iedere dag ga ik in auto’s met zwaailicht en sirenes naar mijn werk

Ik ben in 2004 – kort na moord op Theo van Gogh – onvrijwillig en abrupt uit mijn huis in Venlo gehaald om er nooit meer terug te keren. Ik heb vermommingen moeten dragen van plaksnor tot pruik en bril en heb samen met mijn vrouw een tijd lang in een kazerne en later ook in een gevangenis gewoond om veilig te zijn. We sliepen maandenlang in dezelfde cel en bedden in Kamp Zeist, waar eerder de Libische verdachten verbleven verantwoordelijk voor de aanslag op Pan Am vlucht 103 waarbij alle 259 inzittenden om het leven kwamen.

Iedere dag ga ik in auto’s met zwaailicht en sirenes naar mijn werk in de Tweede Kamer.


Ik ben al bijna 18 jaar nergens geweest zonder politie en buiten de muren van mijn safe house – eigendom van de Staat – heb ik nul privacy. Iedere afspraak moet van tevoren worden gemeld en verkend door de dappere mannen en vrouwen van de DKDB die me met gevaar voor eigen leven beschermen en aan wie ik te danken heb dat ik nog in leven ben.

Ik ben twee keer strafrechtelijk vervolgd in Nederland en met vervolging bedreigd in landen als Oostenrijk, Iran, Saoedi-Arabië en Jordanië en voor de rest van mijn leven persona non grata verklaard in Indonesië.

18 jaar onvrijheid en doodsbedreigingen is een lange tijd. Ik kan mij de geur van vrijheid niet meer herinneren. En ik realiseer me altijd, iedere dag, ochtend, middag en avond dat mijn leven, ondanks de beveiliging, op een dag ineens voorbij kan zijn.

Soms vergeet je de zwaarte daarvan en soms vreet het ongenadig aan je. Maar meestal probeer ik er gewoon het beste van te maken, net als iedereen met zijn leven doet.
Ik zoek geen sympathie, laat staan medelijden

Maar altijd ga ik door, in de overtuiging dat woorden het altijd moeten winnen van geweld en kritiek op de islam als ideologie van onvrijheid al veel te schaars en dus keihard nodig is om de vrijheid van anderen en die van ons land te behouden.

Ik zoek geen sympathie, laat staan medelijden. Maar het is niet te verkroppen dat er met de meeste bedreigingen uit het buitenland weinig tot niets wordt gedaan door het Openbaar Ministerie.

Toegegeven een enkele keer heeft men met een rechtshulpverzoek aan Pakistan een poging gedaan, maar honderden keren zijn mijn aangiftes met verschillende smoezen linea recta het archief in gemieterd. Ik zal binnenkort dan ook artikel 12 procedures starten om het OM proberen te dwingen toch actie te ondernemen. Dat was niet nodig geweest als mijn naam Sigrid Kaag of Mark Rutte was geweest. Dan had het OM alles uit de kast getrokken om de daders te vervolgens en de media hadden er wekenlang over bericht. Maar ik ben een eenvoudig Kamerlid van de oppositie. Die islamkritiek heeft. En dat verandert alles. Want daar houden de links-liberale lieden van het OM, Kabinet en media niet van.

Mijn bedreigers worden niet vervolgd

Ik word beschermd maar ben vogelvrij want de meeste van mijn bedreigers worden niet vervolgd en komen er dus ongestraft mee weg. Dat is slecht voor mijn veiligheid maar zeker ook voor het rechtsgevoel en het al broze vertrouwen in de rechtstaat.

Ook de politiek laat het afweten. Nog nooit is de Pakistaanse ambassadeur ontboden door de Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken vanwege de fatwa’s die ik uit dat land heb ontvangen. Premier Rutte en Minister Hoekstra van BuZa vinden het blijkbaar geen enkel probleem dat een Nederlands parlementariër vanuit Pakistan wordt geconfronteerd met fatwa’s waarin Nederlandse moslims worden oproepen mij om het leven te brengen.

En ook hebben ze er blijkbaar geen enkele moeite mee dat de vorige week afgetreden premier van Pakistan, Imran Khan, mij ten overstaan van tienduizenden mensen een blasfemist noemde, een bericht dat gretig en breed werd verspreid in de islamitische wereld.

Op blasfemie staat in de islamitische wereld de doodstraf.

De betiteling blasfemist door een islamitische regeringsleider in combinatie met verschillende fatwa’s en het niet optreden tegen honderden bedreigers, betekent voor mij misschien niet de doodstraf maar de facto wel levenslang. Een leven zonder vrijheid.

Maar stoppen zal ik nooit.

Want ik vecht voor de vrijheid van ons land, onze cultuur en onze mensen.
https://tpo.nl/2022/04/20/geert-wilders ... erinneren/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Bij Twitter zijn ze heel alert op dingen die niet gezegd mogen worden.
Dit is de tweet van Wilders waardoor hij niet meer kan twitteren:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie