Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door Mahalingam »

Rotterdam Zuid is niet plat gebombardeerd. Daar plukken we nu nog de vruchten van
Er is inmiddels 1 miljard uitgegeven (zeggen ze) aan het verheffen van Zuid. En het resultaat van deze massieve kapitaalinjectie?
Ex-bestuurder pleit voor onderzoek naar subsidies Pact op Zuid 11 mei 2011
De gemeenteraad van Rotterdam zou zelf moeten gaan onderzoeken wat er fout is gegaan met de subsidies voor het Pact op Zuid. Dat zegt de ex-PvdA deelraadsbestuurder Robbert Baruch.

Volgens Baruch, die deelraadsbestuurder was in de deelgemeente Feijenoord, is het grootste deel van de miljard euro's die tot nu toe voor het wegwerken van de achterstanden op Rotterdam-Zuid is besteed, niet goed terecht gekomen. Baruch spreekt onder meer van 'een subsidiemaffia'.

De meeste fracties in de Rotterdamse gemeenteraad voelen niets voor een raadsenquete. Leefbaar Rotterdam wil wel een onderzoek en zij nemen het signaal van de ex-deelraadsbestuurder van de deelgemeente Feijenoord zeer serieus. Volgens de partij moet de onderste steen boven komen.
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... 0op%20Zuid" onclick="window.open(this.href);return false;
Als een PvdA-er aankomt met vragen over waar de poen gebleven is, dan is er echt wel iets mis.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Marokkaan Aboutaleb, moslim én burgemeester van Rotterdam

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef: Ze voelen zich volgens het AD geschoffeerd door schrijver Willem Otterspeer. De Leidse hoogleraar zou betogen dat Israël de herdenking van de Holocaust als politiek instrument uitbuit voor één Joodse staat.
Deze linkse prater en Leidse hoogleraar (niet te verwarren met 'Leidse hoogwerker') zegt wat hij denkt. Niks mis mee. Maar ik zou zeggen: denk eerst na voordat je wat gaat zeggen. Misschien heeft hij wel nagedacht en daaropvolgend gedegen onderzoek gedaan. Of hij had al eerder gedegen onderzoek gedaan en hoefde nu dus niet langer na te denken. Hij wist het zeker. OK! Zo begrijpen we tenminste voor eens en altijd, dat de heren en dames hoog opgeleide rechters ook een eigen mening zullen hebben. Waarom ook niet? Maar dat ze die uit hoofde van hun status niet mogen uiten - misschien privé in de kroeg? Liever niet. Maar hoe dan ook kun je die rechters niet verbieden te denken wat in hun geest opkomt. We zouden ons eerder moeten afvragen waarom zoiets als wat die Leidse hoogleraar uitkraamt opkomt in de menselijke geest. Het is goed dat de mensheid weet dat vele rechters in Nederland D-66 stemmers zijn. Slappe hap dus, geen sterk karakter.

Ach, het is EEN GROTE HUICHELACHTIGE KLERETROEP onder welke vorm van machthebbers dan ook. Neem 4 en 5 mei. 5 Mei was een echte bevrijdingsdag die gevierd en herdacht werd met een vrije dag. BEVRIJDINGSDAG! Dag van de vrijheid. Aan me hoela! Das war einmal. Ongure machthebbers hebben een tijdje geleden bepaald dat elk jaar op 5 mei Bevrijdingsdag vieren niet langer mocht. Dat zou en moest maar 1x in de vijf jaar gevierd mogen worden. Met andere woorden: de ernst van het kunnen begrijpen wat 5 mei werkelijk inhoudt werd aan de vanzelfsprekende tijdrot van 'das war einmal' gekoppeld. 5 mei was niet zo belangrijk meer. Gewoon werken op die dag. Alsof er niets aan de hand is. Ik kots, ik walg van dat soort politici. Je kunt je geen grotere smeerlappen voorstellen die dit bedacht hebben. Ik beveel daarom aan: "tegen de muur met die verraders!"
:sly:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door Mahalingam »

wat hadden al eerder dit bericht:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9459 ... html?p=5,1
Rotterdam komt 41 miljoen te kort op bijstand
en hoe moeilijk het is voor de PvdA om daar iets aan te doen. De wethouder had het maar eventjes onder de pet gehouden, voor zolang mogelijk. Het was uitstel van executie.
Crisis in college Rotterdam
Schrijer heeft een pakket aan bezuinigingsmaatregelen voorgesteld van honderd miljoen euro om een tekort in de begroting van de bijstand op te lossen. De PvdA vindt de maatregelen niet ver genoeg gaan. Ook de rest van de wethouders vindt dat Schrijer meer moet inleveren.

'Asociaal'
Schrijer noemt de houding van de PvdA asociaal en vraagt zich af of de sociaal-democraten nog wel deel uit moeten maken van het college. Volgens de wethouder is er een fundamenteel meningsverschil over de sociale koers van de PvdA tussen partijleider en afdelingsbestuur, fractiebestuur en collega-wethouders van de PvdA.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Marokkaan Aboutaleb. Wat moet hij hier met zijn islammoraal?

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:
Schrijer noemt de houding van de PvdA asociaal en vraagt zich af of de sociaal-democraten nog wel deel uit moeten maken van het college. Volgens de wethouder is er een fundamenteel meningsverschil over de sociale koers van de PvdA tussen partijleider en afdelingsbestuur, fractiebestuur en collega-wethouders van de PvdA.
Asociaal is de PvdA die er een genoegen in schijnt te stellen een stelletje islamitische randdebielen als Somaliërs je land in te wenken met het worstje voor de neus methode (patent PvdA) door middel van sociale zekerheden in het vooruitzicht te stellen via dikke beloning via het vrijwillig aanmelden-protocol als 'beroeps'vluchteling, vrijgevigheid uit de te verkwisten bevolkingskas en ga zo maar door met smijterij met geld dat niet van hen is. PvdA-ers zijn gewoon vuile gore dieven van mijn portemonnee. Zij dienen allen standrechtelijk tegen de muur gezet worden. Tenminste, als het aan mij ligt. Mocht ik nog eens in de politiek gaan, dan kan er geen sprake zijn dat ik met dieven en huichelachtige smeerlappen samen in één regering zou willen zitten. Ik zou dan immers zelf een smerige verrrader en huichelaar van de ergste soort zijn.
:sly:
Somaliërs? Die zijn slimmer dan al die PvdA-klootzakken. Die lachen zich rot. Zij weten, dankzij enthousiaste PvdA-volgelingen, gestationeerd op strategische bureaucratische posten precies wat hun rechten zijn en aan welk loket ze zich kunnen melden. Voor gratis geld! Die islamitische achterlijke heidense sukkels horen hier niet thuis. Die dienen eerst tien jaar lang gereinigd te worden van hun islamitische vuiligheid. Waar? Somaliërs in Somalië, Tunesiërs in Tunesië, Lybiërs in Lybië en ga zo maar door. Een Somaliër of Tunesiër die geen dwaas is en geen volgeling van de allergrootste historische viespeuk Mohammed, is hier natuurlijk van harte welkom. Maar wel met zijn eigen poen, zonder de intentie om op ONZE zak te teren en een grote bek op te zetten wanneer hij geen genoegdoening krijgt op zijn eisen.

Toch lach ik mij rot. Wat moet ik anders? Mij zelf op te lopen fokken? Ik geniet bij het aanschouwen van al die onnozele halsen waar ons land mee naar de knoppen gaat. Lafaards! Stemmen op de VVD inplaats van de PVV. En neem nu dat kleine succesje van Groen Links en D'66. Wat mij betreft mag heel Nederland de vernieling in. Ik ben immers voor democratie. En dan telt de meerderheid van stemmen. Ondertussen ga ik door met naar goede muziek te luisteren en te doen waar ik zin in heb.
:laugh1:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door Mahalingam »

Als allahtonen het over iets niet eens worden dan willen ze nog wel eens een Godsgericht gaan doen. De overlevende heeft gelijk. Maar in deze tijden en in Rabat aan de Rotte doe je dat anders. Dan gooi je een muntje met kruis of munt. En is dat pech hebben: de gebeden van de allahtonen zijn niet verhoord: kruis heeft gewonnen!
De deelraad van het Rotterdamse Feijenoord heeft een politiek conflict opgelost door een muntje op te gooien. De inzet was het houden van een debat over de Dialoog Driedaagse in de deelgemeente, tijdens de islamitische vastenmaand ramadan.

De oppositiepartijen wilden niet dat het dialoog in verband zou worden gebracht met een religie en deden een poging om de driedaagse te verplaatsen. De coalitie voelde er echter niets voor om over de kwestie te debatteren.
Omdat zowel de voor- als de tegenstanders van een debat konden beschikken over de helft van de stemmen, werd er uiteindelijk maar een muntje opgegooid om toch tot een besluit te kunnen komen.
Niet alle betrokken partijen zijn even enthousiast over deze 'loterij', waarin de pleitbezorgers van een driedaagse tijdens de ramadan overigens aan het langste eind trokken. Er kwam dus geen debat over de kwestie en de Dialoog Driedaagse wordt gewoon gehouden tijdens de islamitische vastenmaand.
http://www.rtvrijnmond.nl/Homepage/Nieu ... Feijenoord
Dat wordt dus debatteren met super-sjagerijnige Mohammedanen over een te houden dialoog.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Marokkaan Aboutaleb is en blijft een moslimburgemeester

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef: Dat wordt dus debatteren met super-sjagerijnige Mohammedanen over een te houden dialoog.
Religie doet nog altijd meer kwaad dan goed.
:drool:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door Mahalingam »

Landelijk gezien neemt de criminaliteit af, aldus de AD Misdaadmeter. Maar in Rabat a/d Rotte wat minder dan elders dus is het resultaat:
Rotterdam onveiligste stad
In Rotterdam hebben relatief veel bedreigingen, overvallen, straatroven en mishandelingen plaats. Het lukt autoriteiten niet om misdaden snel terug te dringen.[...]
De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb (PvdA) is teleurgesteld dat zijn gemeente weer boven aan de ranglijst staat, maar: 'Ik zie tegelijkertijd dat we wel weer veiliger zijn geworden'.
Aboutaleb geeft toe dat 'het beter moet'. Hij denkt dat de samenstelling van de stad een reden is voor de onveiligheid.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... e-stad.htm
En wat zegt die dan over de samenstelling (om misverstanden te voorkomen): veel jeugdigen, veel multikul en veel onrendabelen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door Scarlatti »

weerzinwekkend weer eens.... en natuurlijk geen hand in moslitische boezem en die opmerking over 'animal cops' verbaast mij niet in t minst van een mosliet... die vinden het doden v mensen al iets 'gewoons' waar ze hopelijk martelaar door kunnen worden dus een dier doden is voor hen helemaaaaal niets!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door H.Numan »

Jammer dat de PVV hier een flinke steek laat vallen.
Afbeelding

Dierenpolitie? Leuk, in de zin van 'ludiek'. Als de criminaliteit laag is, de economie goed draait, geld geen rol speelt? Ach, waarom ook niet.
Alleen is de criminaliteit torenhoog, de economie ligt op z'n gatje en geld speelt aan de rol. In Griekenland.

Ik zou die paar honderd agenten liever als gewone agenten zien. En dan bedoel ik dus niet als flits ambtenaren.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door Mahalingam »

Boosheid. Thans ook bij de PvdA Rotterdam. Superboos is Peter van Heemst , de baas van de PvdA aldaar. En wie maakt hem boos ? Ronald Sorensen (PVV) die helemaal niks tegen Peter heeft gezegd maar sprak over wethouder Jantine Kriens (PvdA) op een weblog.
Dat ging dan zo:
„Als Kriens mijn kat was, zou ik met tranen in de ogen tegen, de dierenarts zeggen: Haal haar maar uit haar lijden”.
Peter springt voor haar in de bres: „Dit komt neer op een doodswens” „We moeten als stadsbestuur en raad die man gaan boycotten.”
Ronald Sorensen zei in een reactie dat Van Heemst ironie en cynisme niet herkent. „Van Heemst is de man die Antillianen ooit vergeleek met Bokito”, aldus de PVV'er.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1007 ... html?p=4,1
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89724
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door Ariel »

Experimenten werken vaak niet. Net zoals dit experiment. Verslaafde en dakloze medemensen plaatsen tussen bejaarde mensen .
Bewoners wonen samen met verslaafden

’Ouderen in Rotterdamse flat geterroriseerd door drugsverslaafden’

Bewoners van de ouderenflat IJsselburgh in Rotterdam-Beverwaard worden geterroriseerd door verslaafden en mensen met complexe ggz-problematiek. Kleinkinderen mogen niet meer alleen op bezoek door alle problemen. Dat zegt Leefbaar Rotterdam, die vindt dat de gemeente moet ingrijpen.

Raadslid Michel van Elck dient vandaag schriftelijke vragen in bij het Rotterdamse stadsbestuur waarin hij per direct maatregelen eist om de leefbaarheid voor de ouderen te verbeteren. Vorige week had hij een onderhoud met 35 bewoners. „De verhalen die ik hoorde waren schokkend en bizar en gaan werkelijk alle perken te buiten.”

Al vaker heeft de gemeente mensen met problemen bij ouderen in een flat ondergebracht en dat heeft net zo vaak problemen met zich meegebracht. Telkens kaartte Van Elck het aan bij het college, ook hier durven de ouderen in de avond hun flat niet meer uit door de overlast.

„Ze zijn het spuugzat”, zegt Van Elck. Al maandenlang spelen de problemen, maar zowel gemeente als de flatbeheerder, corporatie Woonbron, geven niet thuis volgens de bewoners. „De ouderen worden geconfronteerd met drugsoverlast van in het complex wonende verslaafden en andere verslaafden die weer bij deze mensen op bezoek komen.”

"’Dood op scootmobiel in de lift’"
Maar daar blijft het niet bij. „Bewoners worden bedreigd, er wordt geprobeerd hen aan de deur geld af te troggelen, er wordt gestolen, en er slapen soms daklozen op verschillende verdiepingen in het complex”, zegt Van Elck. „Drie maanden geleden is er iemand die bij een in het complex wonende verslaafde op bezoek was overleden aan de drugs. Hij zat dood op zijn scootmobiel in de lift.”

Vechtpartij
De ouderen voelen zich onveilig. „Twee weken geleden ontaardde een gezellig samenzijn van ouderen in een vechtpartij waarbij de stoelen in het rond vlogen toen één van de probleembewoners weer eens uit was op ruzie.” Het bezoek raakt erdoor beperkt. „Zelfs kleinkinderen mogen, zoals een oudere mevrouw vertelde, niet meer zonder hun ouders naar haar toe uit angst voor ongeregeldheden.” Compleet onacceptabel voor Van Elck. „Ik eis dat dat de overlast direct wordt aangepakt.”

Beheerder Woonbron stelt via een woordvoerder dat de problemen in de flat bekend zijn. ,,Volgens ons zijn er drie bewoners die overlast geven. Bij klachten ondernemen we actie met de gemeente en politie. We zijn bezig met dossieropbouw, want we kunnen mensen niet in één keer uit huis zetten.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door Mahalingam »

Burgemeester Aboutaleb hield gevoelig privacy rapport achter vanwege verkiezingen

De burgemeester van Rotterdam, Ahmed Aboutaleb, heeft een gevoelig rapport over de handhaving van de lockdown achtergehouden vanwege de gemeenteraadsverkiezingen. Het NRC schrijft dit op basis van interne politiemails, en een interview met voormalig politiefunctionaris Ben van Hoek.

Tijdens de lockdown van 2020 werd in Rotterdam door de politie gesurveilleerd met camera-auto’s. Die moesten controleren of mensen zich wel aan de afstandsregels hielden, of samenschoolden terwijl dat verboden was. De Autoriteit Persoonsgegevens, toezichthouder op privacy gebied, deed hier vervolgens onderzoek naar, en stelde vast dat de camera-auto’s in strijd waren met de privacywet.

De Autoriteit Persoonsgegevens had deze conclusie eind vorig jaar willen publiceren, maar daar werd door de politie geen toestemming voor gegeven. Dit gebeurde na overleg met burgemeester Aboutaleb. De toezichthouder werd de bureaucratische jungle ingestuurd, waarbij in een langdurig traject eerst wederhoor gepleegd moest worden.

Het rapport zelf is hierdoor nog steeds niet gepubliceerd. Het NRC publiceerde in november vorig jaar wel de uitkomsten van het rapport, waaruit al bleek dat er sprake was van privacy schendingen. Nu blijkt dus dat het rapport opzettelijk achter werd gehouden met medewerking van Aboutaleb.

Volgens Van Hoek, die de hoogste politiefunctionaris was op het gebied van privacy, wilde Aboutaleb de publicatie over de gemeenteraadsverkiezingen tillen. Hier ging de politietop vervolgens in mee. Een interne politiemail waarin deze gang van zaken werd beschreven, werd vervolgens ook achtergehouden bij een WOB-verzoek van de krant. De politie erkent dat dit een fout was, maar legt de schuld bij de medewerker die het WOB-verzoek in behandeling nam. Volgens de politie zou niet Aboutaleb, maar de politiechef opgemerkt hebben dat het rapport over de verkiezingen getild zou worden. De burgemeester zelf wilde niet ingaan op vragen van het NRC.
https://tpo.nl/2022/06/16/aboutaleb-hie ... kiezingen/
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/06/15/ab ... n-a4133638
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door Mahalingam »

Marokkanen rellen weer na winst Marokko. Ondertussen Aboutaleb (PvdA): 'Ach joh, het waren geen rellen!'

Marokkanen rellen weer na winst Marokko. Ondertussen Aboutaleb (PvdA): 'Ach joh, het waren geen rellen!'

De PvdA-burgemeester van Rotterdam vindt dat we niet te veel moeten zeuren over de rellen van Marokkaans-Nederlandse jongeren na de overwinning van 'hun' Marokkaanse elftal op België bij het WK in Qatar. Want, zegt Ahmed Aboutaleb, eigenlijk waren het helemaal geen rellen. Nee. Het was een klein opstootje. Een beetje drukte. Da's alles. En juist op het moment dat hij dat zegt gaat het tuig weer los. Want Marokko heeft zich geplaatst voor de achtste finales.

Your lying eyes are deceiving you! Dat is wat de burgemeester van Rotterdam zegt. Want iedereen die zag wat er gebeurde in Brussel, Rotterdam, Den Haag, Antwerpen en Amsterdam weet: het waren Marokkaanse reljongeren die los aan het gaan waren. Aan het rellen. Auto's werden in brand gestoken. Agenten werden uitgedaagd. Winkels werden kort en klein geslagen.

Maar dat klopt allemaal niet, zegt Aboutaleb. Nee. Het was "een verstoring van de openbare orde," en daar is alles wel mee gezegd, vindt hij.

"In België waren rellen meer aan de orde, die zijn uitgebleven in Rotterdam. Ik ben blij dat rellen zoals op de Coolsingel ons bespaard zijn gebleven," aldus de burgervader. "Het waren gewoon drommen mensen en het sloeg om door beelden uit Brussel."

Dus oké, misschien dat er wel rellen waren in Rotterdam. Maar dan toch zeker niet in Rotterdam. Daar was het gewoon lekker gezellig en druk op straat.

Ondertussen - en dit zal Aboutaleb vast doen schrikken - is het WEER 'onrustig.' Want Marokko heeft vandaag van Canada gewonnen en heeft zich daarmee geplaatst voor de achtste finales op het WK.
https://www.dagelijksestandaard.nl/binn ... een-rellen
https://www.vandaaginside.nl/nieuws/abo ... een-rellen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door King George »

Afbeelding

"Het ligt aan Brussel". Nou komt er wel veel slechts uit Brussel, maar de burgemeester is gek. Bedenk dat dat een burgemeester ook nog hoofd van de politie is. Wel, dan sta je lekker achter je manschappen die op straat in de vuurlinie tijdens de rellen staan. Niet dus. Hij geeft een volkomen verkeerd signaal af door mee te gaan in dat eeuwige geveinsde vermeende slachtofferisme, terwijl ze daders zijn. Maar goed, we weten dat Aboutaleb al eerder door de mand is gevallen toen hij zichzelf ook Salafist noemde Elke Moslim is een beetje Salafist. Zijn woorden "Rot toch op!" richting de eeuwig beledigde gelovigen met hun eeuwige tere zieltjes na de aanslagen op Charlie Hebdo zijn sindsdien al definitief niets meer waard.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door King George »

Herhalingen werden niet verwacht? Waar haalden ze die voorkennis vandaan. Natuurlijk ging het weer helemaal fout in allerlei steden in Nederland.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door Mahalingam »

Column Sylvain Ephimenco
Aboutaleb moet niet proberen ons in slaap te sussen over moordstad Rotterdam

Het is nu bijna zeven jaar geleden dat ik, met pijn in het hart, Rotterdam heb verlaten. De Maasstad, waar ik me bij aankomst in Nederland eerst vestigde, was nog de rustige, saaie stad van noeste arbeiders, met vette brillantine in hun achterovergekamde haar. En de stad van de gehelmde tante Sjaan achterop bij ome Wim op de brommer. Maar toen ik in 2016 vertrok was in mijn straat al wel eens geschoten en moest ik twee keer over geweldsincidenten bij het politiebureau komen getuigen. In dat jaar telde de stad acht slachtoffers van moord en doodslag.

Nu vraag ik me serieus af of dat ‘met pijn in het hart’ van mijn inleiding, niet door ‘met grote opluchting’ vervangen zou moeten worden. Met de kennis van nu, zeg maar. Vorig jaar kreeg Rotterdam de dubieuze titel van ‘moordhoofdstad van Nederland’ met zestien moorden (Amsterdam is tweede met elf).

Maar er is meer. Rotterdam is vooral de hoofdstad geworden van de explosies als intimidatie- of vergeldingsmiddel, en van de criminele jeugd. Terwijl Rotterdammers in 2021 twaalf keer door explosies bij woningen werden opgeschrikt, is dit verschijnsel vorig jaar verviervoudigd, met 49 (!) bomaanslagen op voornamelijk huurwoningen. En wellicht is dat nog maar een begin: tot gisteren waren dit jaar al 24 explosies in de stad geregistreerd. Als we dit op het gehele jaar projecteren dan zouden we tot boven de honderd bomaanslagen kunnen komen op 31 december as.

Je kunt altijd de boel relativeren door te zeggen dat het meestal om een zelf geknutseld explosief gaat, maar zoals het AD schreef: ‘Daarna zijn er de glasscherven, de weggeblazen deuren en kapotte raamkozijnen. Soms zijn alle ramen uit de portiek weggeblazen.’ Wat me hoogst verbaast is dat, op deze geciteerde krant na, er weinig aandacht bestaat in de media voor de krankzinnige Rotterdamse geweldsescalatie. Is dit de nieuwe ‘olifant in de kamer’? Hier lijkt een nationaal debat op zijn plaats en ruime aandacht op de voorpagina’s.

Aboutaleb kiest voor de ‘zachte benadering’, maar dat zal onvoldoende werken


Maar donderdag verscheen wel burgemeester Aboutaleb bij Nieuwsuur. De man had heel veel woorden nodig om zijn wanhoop en machteloosheid te uiten. Wat kon hij anders? Het geweld, gaf hij toe, is drugsgerelateerd, en de hoofdrolspelers zijn ‘hele jonge kinderen afkomstig uit kwetsbare gezinnen’ die in opdracht van drugsbazen handelen. Zijn voorlopige oplossing? ‘Het goede verhaal’ brengen zoals onlangs door een zaal met jongeren in Rotterdam-Zuid toe te spreken: “Ik denk: als van de tachtig jongeren die we hadden, we er vijf of zes hebben gewonnen voor het goede verhaal, dit is dan mooi meegenomen”.

Dit lijkt, zoals Aboutaleb het zelf schetste, inderdaad een ‘zachte benadering’, maar een die ruim onvoldoende zal werken. Het is de kop van de slang die je moet verpletteren met uitzonderlijke politiemiddelen en gelden daarvoor vrijgemaakt, uitzonderlijke repressie dus van deze drugsbazen en puissant werk van inlichtingendiensten. Dag, mevrouw de minister van justitie Yesilgöz!

Maar Aboutaleb moet niet proberen ons in slaap te sussen door relativerend te zeggen dat ‘criminaliteit is begonnen, volgens de Bijbel, met een van de twee zonen van Adam’. Kaïn heeft wellicht Abel vermoord maar geen 49 bomaanslagen gepleegd in Rotjeknor vorig jaar. En kan de burgemeester explicieter worden als hij vaag en zijdelings de ‘bepaalde culturele omgeving’ van deze criminele jongeren aanhaalt?
https://www.trouw.nl/opinie/aboutaleb-m ... ~bc1d9e77/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door King George »

Laten we nog even Aboutaleb als wethouder integratie in Amsterdam in herinnering brengen.

Reminder:

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door King George »

Geen Israëlische vlag boven stadhuis, ondanks verzoek Leefbaar Rotterdam

De vlag van Israël wordt niet gehesen boven het Rotterdamse stadhuis. Burgemeester Aboutaleb heeft een verzoek daarvoor afgewezen.
https://www.ad.nl/rotterdam/geen-israelische-vlag-boven-stadhuis-ondanks-verzoek-leefbaar-rotterdam~a1326a57/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door Mahalingam »

Rotterdamse vlag halfstok voor Israël, besluit Aboutaleb na urenlang overleg

Rotterdam hangt alsnog de Rotterdamse vlag halfstok vanwege de gruwelijkheden in Israël. Dat heeft burgemeester Aboutaleb besloten na veel kritiek en uitgebreid overleg.


,,In Rotterdam hangt vanmiddag de Rotterdam vlag halfstok voor alle burgerslachtoffers van de recente explosie van geweld tussen Palestijnen en Israëli’s", laat Aboutaleb weten. ,,Mijn gedachten gaan uit naar hun families en vrienden en Rotterdammers die familie hebben in het gebied.”

Hij bleef wel bij zijn besluit om de Israëlische vlag niet boven het stadhuis te laten wapperen, zoals inmiddels op veel andere plekken gebeurt. Dat besluit leverde hem zondag veel kritiek op. Leefbaar Rotterdam was woest en noemde het besluit ‘schandalig', ook de VVD was ontstemd en hoopte dat Aboutaleb tot inkeer zou komen.

Onbegrip

Maar ook vanuit de Joodse gemeenschap was veel onbegrip. Chris den Hoedt, voorzitter van de Joodse Gemeente Rotterdam, sloeg een uitnodiging af om maandagochtend met Aboutaleb te overleggen over de situatie. Andere religieuze instanties, ook niet-Joodse, instellingen, namen wel deel aan het gesprek.

Binnen de coalitie was intussen felle discussie over de kwestie. Want waar met name Leefbaar aandrong op het hijsen van de Israëlische vlag, dacht Denk daar volgens betrokkenen compleet anders over.

Slappe hap

Leefbaar Rotterdam blijft boos op Aboutaleb. Raadslid Simon Ceulemans noemt het nieuwe besluit ‘slappe hap’. ,,Dit is niet wat wij voor ogen hadden, hij spaart de kool en de geit en dat is een heel slecht signaal", zegt Ceulemans. ,,Zijn reactie heeft het karakter van ‘Waar twee vechten, hebben twee schuld'. Terwijl dit heel duidelijk een aanval van Hamas op Israelisch grondgebied was. We hebben de Marokkaanse vlag gehad, de Turkse, de Oekraïense, de regenboogvlag. Nu is de hele wereld geschokt, inclusief de Joodse gemeenschap hier, en besluit Abuotaleb heel demonstratief om de vlag níet te hijsen.”

Ceulemans zegt zich te beraden op manieren om de Israelische vlag alsnog boven het stadhuis te krijgen. Saillant detail: Aboutaleb nam zijn wending kort voor vertrek naar Marokko, waar hij deze week een werkbezoek brengt. Vanaf deze middag is Leefbaar-wethouder Robert Simons als loco-burgemeester de baas. Ceulemans: ,,Maar Aboutaleb heeft dit besluit als burgemeester genomen, in de slipstream van zijn vertrek. Daardoor ontstaat nu een ingewikkelde situatie.”
https://www.ad.nl/rotterdam/rotterdamse ... haring_web
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door King George »

De Turkse vlag halfstok op het Rotterdamse stadhuis na een terroristische aanslag was dan weer geen probleem voor Aboutaleb.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89724
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door Ariel »

De brief van burgemeester Abou ..

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89724
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door Ariel »

Wat intens triest.
Emoties lopen hoog op in Rotterdams stadhuis: raadsleden benen weg na motie over Jodenhaat

De emoties liepen torenhoog op in het Rotterdamse stadhuis. VVD-raadslid Simon Becker barstte donderdagavond in tranen uit bij het indienen van een motie ’Veroordeel steun aan Jodenhaat’, er klonk zware kritiek op de afwezigheid van burgemeester Aboutaleb die op dienstreis is in Marokko én raadsleden van oppositiepartijen GL en PvdA en coalitiepartij D66 beenden weg tijdens een stemming in verband met die motie, omdat ze geen partij willen zijn in het internationale conflict.

„Laf”, noemt fractievoorzitter Ingrid Coenradie van de grootste partij van de stad, Leefbaar Rotterdam, het weglopen van raadsleden, waardoor de motie, die ingediend werd door Leefbaar, VVD en de CU verdampte en zelfs niet in stemming kon worden gebracht.

Vooral het wegbenen van raadsleden van D66 trof Leefbaar Rotterdam hard. „Een nare verrassing, een splijtzwam in de coalitie”, aldus fractievoorzitter Coenradie. Volgens de VVD onttrokken de raadsleden zich aan hun verantwoordelijkheid.

Halfstok
In Rotterdam is sinds een week grote onrust losgebroken, omdat burgemeester Aboutaleb laat was met steunbetuiging aan de slachtoffers van de terreur van Hamas in Israël. Daarna weigerde hij ook de vlag voor Israël te hijsen op het stadhuis en koos er maandag uiteindelijk na urenlang overleg voor de Rotterdamse vlag halfstok te hangen, voor alle burgerslachtoffers aan Palestijnse en Israëlische zijde. Hij wilde polarisatie voorkomen, was een argument.

De Joodse Gemeente Rotterdam was daarna diep geschokt door het gebrek aan steun, en noemde het onaanvaardbaar dat zondag een betoging was toegestaan in Rotterdam van Hamas-aanhangers.

Geëmotioneerd
VVD-raadslid Simon Becker zei donderdag bij het indienen van de motie ’Veroordeel steun aan Jodenhaat’ diep geraakt te zijn: „In Rotterdam zou iedereen in vrijheid en veiligheid moeten kunnen leven. We krijgen de laatste week toch veel signalen van de Joodse gemeenschap dat dit niet zo is. Dat doet mij veel verdriet en dat vind ik pijnlijk om te horen.” Becker raakte geëmotioneerd en slikte tranen weg. „Wij staan naast de Joodse gemeenschap”, zei hij.

Groot onbegrip en zware verwijten waren er donderdagavond op het stadhuis vanwege de afwezigheid van burgemeester Aboutaleb, die ondanks de gigantische politieke spanning in de stad deze week op dienstreis is gegaan naar Marokko. „Hij had hier gewoon moeten zijn”, zegt Coenradie van Leefbaar Rotterdam.

Dienstreis naar Marokko
„Hij is waterputten slaan in Marokko, terwijl hij hier bruggen had moeten bouwen”, sneerde Benvenido van Schaik van Leefbaar, die een keppel droeg uit protest tegen de terreur in Israël.

Ook de VVD vindt dat. „Hij heeft ervoor gekozen de vlag van Israël niet te hijsen: enorm pijnlijk voor de Joodse gemeenschap in Rotterdam. Hij had hier gewoon moeten zijn en verantwoording moeten afleggen”, aldus Becker.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89724
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door Ariel »

De motie.

Afbeelding

Daar gaan de helden,.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door Mahalingam »

En hoe ging het verder met de motie?
Raadsleden lopen weg tijdens stemming en kritiek op Aboutaleb: emoties lopen op tijdens debat in stadhuis

Een raadslid in tranen, raadsleden die weglopen en harde kritiek op de afwezige burgemeester Aboutaleb: het geweld in Israël en Gaza zorgt ook in het Rotterdamse stadhuis voor beroering.

Aboutaleb was donderdag de grote afwezige in het stadhuis, waar de raad onder meer sprak over de gevolgen in Rotterdam van het geweld in Israël en Gaza. Hij vertrok maandag voor een dienstreis naar Marokko, kort nadat hij had besloten de Rotterdamse vlag halfstok te hangen.
[...]
Maar de tegenstellingen in de raad werden tijdens de stemming 's avonds alsnog duidelijk. ChristenUnie, Leefbaar en VVD kwamen met een motie over de anti-Israëldemonstratie van zondag. Ze noemden de demonstratie ‘walgelijk en moreel verwerpelijk’. Maar veel andere fracties weigerden te stemmen: ze wilden geen kant kiezen in het conflict.

De zaal stroomde bij de stemming dan ook leeg en de stemming over de motie werd ongeldig verklaard. Denk en BIJ1 bleven wel en stemden tegen. Mede-indiener Ceulemans noemde het weglopen van raadsleden een ‘treurig dieptepunt’ en noemde de weggelopen raadsleden laf. Moti (PvdA) verweet hem daarop dat hij de oorlog misbruikte om te scoren.
[...]
https://www.ad.nl/rotterdam/raadsleden- ... ~a25261a6/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2498
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Bericht door Pizzaman »

Mahalingam schreef:
vr okt 13, 2023 11:59 am
En hoe ging het verder met de motie?
Ondergetekende liep met Hans vd M en een zekere King G al jaaaaren geleden met een spandoek betreffende Aboutaleb.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Plaats reactie