Marokkaan Aboutaleb burgemeester van Rotterdam

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het was te verwachten. Geert Wilders ageert tegen voordracht Aboutaleb. Hij heeft de voordracht van Ahmed Aboutaleb als burgemeester van Rotterdam aangegrepen om opnieuw tekeer te gaan tegen de mogelijkheid van Nederlandse politici er een tweede nationaliteit op na te houden. Met Aboutaleb als burgemeester verwordt Rotterdam tot 'Rabat aan de Maas', zei de PVV-voorman vrijdag. "Een Marokkaan als burgemeester van de tweede stad van Nederland is net zo gek als een Nederlander als burgemeester van Mekka is zijn mening.

Geert Wilders noemt het ook 'gekkenwerk' dat een Marokkaan burgemeester wordt van Rotterdam. "Aboutaleb kan beter burgemeester worden van Rabat in Marokko. Nog even en we krijgen een imam als aartsbisschop."

Ook Fractieleider Ronald Sørensen van Leefbaar Rotterdam is furieus.

In de Volkskrant staat een intevieuw met Ronald Sørensen.
‘Voordracht Aboutaleb alleen om Marokkaanse afkomst’

Van onze verslaggever John Wanders
gepubliceerd op 17 oktober 2008

ROTTERDAM - Fractieleider Ronald Sørensen (61) van Leefbaar Rotterdam (14 raadszetels) is furieus over de voordracht van Ahmed Aboutaleb (PvdA) als burgemeester van Rotterdam. ‘Het is niet slim uitgerekend een representant te kiezen van een groep die in heel Nederland en in Rotterdam problemen veroorzaakt’, zegt hij.

Waarom is dat niet slim?
‘Er is een heel grote groep Rotterdammers die zich in de eigen stad langzamerhand ontheemd voelt. Dat is onze achterban. Die mensen zien dat de straten worden beheerst door Marokkaans en Antilliaans tuig. Door nu een Marokkaanse burgemeester aan te stellen wordt hun gevoel van ontheemdheid alleen maar groter. Ook omdat de Marokkaanse mentaliteit er een is van eigen volk eerst. Misstanden in de eigen gemeenschap worden van hogerhand goedgepraat.’

Pardon? Aboutaleb onderscheidde zich als wethouder in Amsterdam juist door hard uit te varen tegen Marokkaanse Nederlanders die zich misdroegen.
‘Dat is waar, hij is een houwdegen en wordt alom geprezen voor zijn harde uitspraken over Marokkanen. Terwijl onze leider Marco Pastors voor dezelfde uitspraken werd ontslagen als wethouder. Het bewijst alleen maar dat er met twee maten wordt gemeten in dit land en dat allochtonen bevoordeeld worden boven autochtonen.’

Acht u het mogelijk dat het gepolariseerde Rotterdam met de komst van Aboutaleb juist nieuwe, ongekende kansen krijgt?
‘Aboutaleb heeft vanuit 020 (Amsterdam, red.) ontzettend tegen ons gefulmineerd en daarmee de kloof in Rotterdam alleen maar vergroot. En waarom zou een autochtoon geen bruggen kunnen slaan tussen de verschillende bevolkingsgroepen?

Ik vergelijk wat er nu gebeurt met de situatie bij mij op school. Als er bij ons in de bibliotheek problemen zijn met Marokkaanse kinderen, dan moeten er eerst Marokkaanse buurtvaders worden ingeschakeld, want als ik die kinderen aanspreek op hun wangedrag word ik bespuugd en uitgescholden voor hond. Nu gebeurt hetzelfde op het niveau van de burgemeester. Zo geef je alleen maar meer toe aan de eigen-volk-eerst-mentaliteit van Marokkanen. Dat is toch te gek voor woorden?’

U zegt dat iemand die zich bewezen heeft als wethouder in de grootste stad van Nederland en als staatssecretaris van Sociale Zaken ongeschikt is voor het burgemeesterschap van Rotterdam omdat hij representant is van een groep die problemen veroorzaakt in Nederland, lees: Marokkaan is. Dat heet uitsluiting op grond van etnische afkomst.
‘Op het verwijt van racisme reageer ik niet meer. Ik heb mijn leven lang op een zwarte school gewerkt, ik heb een zwarte schoondochter, ik doe daar niet meer aan mee. Ik zal hiermee ongetwijfeld voor de rechter komen, maar ik ben een volksvertegenwoordiger en ik kom op voor de belangen van de vele Rotterdammers die bang zijn voor de etnisch religieuze solidariteit in hun stad.

Had als Rotterdamse raad nou de angst van die mensen weggenomen door een man als Gerd Leers (CDA, red.) voor te dragen als burgemeester, of Wim van Sluis (Leefbaar Rotterdam, red.). Maar nee, de mensen moeten worden gestraft omdat ze op Pim Fortuyn gestemd hebben.

De PvdA schuift Aboutaleb enkel en alleen naar voren omdat hij Marokkaan is. Wat zijn bewezen kwaliteiten betreft, ik constateer dat hij is weggelopen als wethouder en dat hij nu weer wegloopt als staatssecretaris. Ik acht hem ongeschikt voor deze functie. Aboutaleb is typisch een PvdA-regent die een carrière najaagt.’

Hoe moet dat straks tussen uw fractie en de nieuwe burgemeester?
‘We gaan die man natuurlijk een kans geven, want wij zijn de echte bruggenbouwers in Rotterdam.’

BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

verkochte stad

Bericht door naar boven »

Afbeelding
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

'Benoeming Aboutaleb is islamitische machtsovername'
vrijdag 17 oktober 2008

De keuze voor de Marokkaanse PvdA'er Ahmed Aboutaleb als nieuwe burgemeester van Rotterdam blijkt een gruwelbeeld voor rechtse politici als Geert Wilders en Filip Dewinter.

Op zijn weblog schrijft Dewinter, politiek leider van de rechtse partij het Vlaams Belang, vandaag dat met de keuze voor Aboutaleb de islamitische machtsovername 'een feit' is.

'De benoeming van een Marokkaanse burgemeester is het sluitstuk op de multiculturele poging om onze steden af te snijden van hun wortels en geschiedenis en er smeltkroezen van de diversiteit van te maken,' zo fulmineert de Vlaming tegen het gisteren genomen besluit van de Rotterdamse gemeenteraad.

Witte vlucht
Dewinter denkt dat door 'de sleutels van onze steden in handen te leggen van een allochtoon' de tweedeling van de maatschappij verder zal toenemen. Volgens Antwerpse politicus zal de arrogantie van Marokkanen er door toenemen, terwijl steeds meer autochtonen de stad zullen uitvluchten.

Wilders liet vandaag weten dat een Marokkaan als burgemeester van Rotterdam 'net zo gek is als een Nederlander die burgemeester is van Mekka'.

'Nog even en we krijgen een imam als aartsbisschop. Dit is gekkenwerk,' waarschuwt de PVV-leider.

Kiezen
Gisteravond liet PVV-Kamerlid Fleur Agema al weten dat haar partij via een Kamerdebat de benoeming van Aboutaleb wil tegenhouden. Zijn aanstelling is volgens Agema onwenselijk omdat Aboutaleb een Nederlands én een Marokkaans paspoort heeft.

Dewinter laat weten dat Aboutaleb wat hem betreft moet bekendmaken voor welke nationaliteit hij kiest.

Door Robbert de Witt
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Filip Dewinter leeft met ons mee.
Dit staat geschreven op zijn weblog.
Marokkaan burgemeester van Rotterdam: islamitische machtovername is een feit! - 17/10/08

Antwerpen, 17 oktober 2008.

Marokkaan burgemeester van Rotterdam:

islamitische machtovername is een feit!

Het is zover! In Nederland wordt een Marokkaan burgemeester van Rotterdam. Ahmed Aboutaleb werd overigens niet verkozen maar benoemd door de Nederlandse koningin als nieuwe burgemeester van de tweede stad van Nederland. Een teken aan de wand. De immigratie-invasie heeft op enkele decennia tijd onze steden van aanblik doen veranderen. Langzaam maar zeker domineren gesluierde vrouwen en Arabisch pratende mannen het straatbeeld. Moskeeën en minaretten rijzen als paddestoelen uit de grond. Winkels met Arabische opschriften en halal-producten vind je op iedere hoek van de straat. De marokkanisering van onze steden is al langer aan de gang. De benoeming van een Marokkaanse burgemeester is het sluitstuk op de multiculturele poging om onze steden af te snijden van hun wortels en geschiedenis, te ontdoen van hun culturele eigenheid en identiteit en er ‘smeltkroezen van de diversiteit’ van te maken.

Ahmed Aboutaleb, een Marokkaan met de dubbele nationaliteit, burgemeester maken is een totaal verkeerd signaal! Waarom zouden allochtonen van Marokkaanse origine zich assimileren en aanpassen aan onze manier van leven wanneer iemand met de Marokkaanse nationaliteit burgemeester van Rotterdam kan worden? Op zijn minst moet de betrokkene bij het bekleden van een mandaat van burgemeester, schepen of minister – en waarom ook niet gemeenteraadslid of parlementslid – de keuze maken tussen de nationaliteit van het land van herkomst en de nationaliteit van het verblijfsland. De dubbele nationaliteit blijft een kwestie van dubbele loyaliteit. Hoe dan ook kan men geen twee heren dienen…

De aanstelling van een Rotterdamse Marokkaanse burgemeester zal overal in Europa de arrogantie van de Marokkaanse allochtonen alleen maar doen toenemen. Nu een Marokkaan burgemeester wordt, krijgen ze helemaal de indruk dat zij de baas zijn; dat het de autochtonen zijn die zich moeten aanpassen aan de allochtonen en niet omgekeerd. De snelle groei van de allochtone gemeenschappen in onze steden gecombineerd met de vergrijzing en de witte vlucht leiden op halflange termijn (20 tot 30 jaar) tot allochtone meerderheden in onze Europese steden. Nu al de handdoek in de ring gooien en de sleutels van onze steden overhandigen aan de allochtonen is onverantwoord en laf. In de praktijk zal deze symbolische beslissing nog meer autochtonen doen beslissen om de steden te verlaten en hun heil elders in de stadsrand of zelfs nog verder weg op het platteland te zoeken. Langzaam maar zeker komen we terecht in een apartheidssysteem met twee samenlevingen waarbij de steden overwegend door vreemdelingen en allochtonen en de rest van het land door autochtonen zullen bevolkt worden.

Meer dan ooit geldt de slogan ‘Eigen volk eerst’ en ‘baas in eigen land’…
http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=663
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Sorry, maar ik vind Wilders en zijn PVV te ver gaan. Het is niet zo dat Aboutaleb burgemeester is geworden om de islam te verspreiden whatsoever. Hij bekleedt de functie niet om religieuze gronden, maar staatsrechtelijke.
Aboutaleb is staatssecretaris, dat is een hogere rang dan een burgemeester. Het is niet nodig dat de PVV alsnog een felle toon aanslaat als ze het niet eens is gelukt Aboutaleb als staatssecretaris af te laten treden. Men hecht er geen waarde aan of een volksvertegenwoordiger twee nationaliteiten heeft, of het nou minister van sociale zaken is (wat niet erg was) of een burgemeester (wat dan ongetwijfeld ook niet erg zal zijn)

Aboutaleb is niet voor niets een volksvertegenwoordiger, hij heeft zich een weg naar boven gebaand. En nu mag hij niet op zijn niveau blijven omdat hij een Marokkaan is? Ik kan begrijpen dat men het niet wil omdat Marokkanen nou eenmaal veel problemen veroorzaken in bepaalde wijken in Nederland, maar is het Aboutaleb die buschauffeurs bedreigt en winkels plundert?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik denk niet dat het een probleem is dat Aboutaleb een Marokkaan is Ilona, maar ik vermoed dat ze tegen zijn benoeming zijn omdat hij Moslim is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dubbele nationaliteit is een gerechtvaardigd probleem.
Het feit dat hij Moslim is ook. Je weet nooit in hoever je met een wolf in vermomming te doen hebt.

Lees Roodkapje eens.

Roodkapje zei: Nu heb ik dorst.
Op de tafel staat een kruik wijn, zei de wolf vanuit het bed, neem een glas.
Roodkapje schonk zich een glas in. Toen ze wou drinken kwam een konijn tevoorschijn dat zei: drink niet, het is het bloed van je moeder.
Roodkapje keek naar het bed, de Wolf antwoordde: jaag het konijn weg.
Roodkapje joeg het konijn weg en dronk het bloed van haar moeder.

Nu heb ik honger zei Roodkapje.
Op het schap staat een kom met gebraad, zei de wolf, neem ervan.
Roodkapje nam een bord vlees, toen ze wou beginnen eten kwam een vogel die zei: Eet daar niet van, het is het vlees van je moeder.
Roodkapje keek naar het bed. De wolf zei: Jaag de vogel weg.
Roodkapje joeg de vogel weg en at het vlees van haar moeder.

Daarna zei Roodkapje, de zon is onder en het wordt koud.
De wolf zei: kom bij mij in bed, met twee is het warmer.
Eens Roodkapje in bed was, misbruikte de wolf haar en at haar op.

Vergeet dat er nog een jager komt. Dit gebeurt alleen sprookjes maar niet in de echte wereld.
In de echte wereld is het beter van de wolf te doden terwijl hij nog in het bos dwaalt. Voor de wolf in het bed van de moeder ligt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Ariel schreef:Filip Dewinter leeft met ons mee.
Dit staat geschreven op zijn weblog.
Marokkaan burgemeester van Rotterdam: islamitische machtovername is een feit! - 17/10/08

Ahmed Aboutaleb, een Marokkaan met de dubbele nationaliteit, burgemeester maken is een totaal verkeerd signaal! Waarom zouden allochtonen van Marokkaanse origine zich assimileren en aanpassen aan onze manier van leven wanneer iemand met de Marokkaanse nationaliteit burgemeester van Rotterdam kan worden? Op zijn minst moet de betrokkene bij het bekleden van een mandaat van burgemeester, schepen of minister – en waarom ook niet gemeenteraadslid of parlementslid – de keuze maken tussen de nationaliteit van het land van herkomst en de nationaliteit van het verblijfsland. De dubbele nationaliteit blijft een kwestie van dubbele loyaliteit. Hoe dan ook kan men geen twee heren dienen…


Meer dan ooit geldt de slogan ‘Eigen volk eerst’ en ‘baas in eigen land’…
http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=663
Ik vraag me af of het wel staatsrechterlijk kan. Of het niet ongrondwettelijk is. :roll:
Het lijkt of is eigenlijk een staatsgreep, een bezetting.
Wel typerend: Nederland capituleerde in '40 na het bombardement op Rotterdam, nu precies het zelfde. Rotterdam bezet.

Hij zit nog niet officieel, hopelijk wordt het nog tegengehouden.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

'Bos spoorde Aboutaleb aan te solliciteren'

Bericht door naar boven »

'Bos spoorde Aboutaleb aan te solliciteren'

PvdA-leider en minister Wouter Bos (Financiën) heeft zijn partijgenoot staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) aangeraden te solliciteren op het burgemeesterschap van Rotterdam.

Aboutaleb solliciteerde niet uit eigen beweging. Dat zeggen bronnen rond het kabinet tegen Trouw.

Kansloos
Voordat de gemeenteraad van Rotterdam de staatssecretaris donderdag officieel voordroeg, liet tegenkandidaat en burgemeester van Maastricht Gerd Leers (CDA) al weten dat hij zich had teruggetrokken voor het burgemeesterschap en dat Aboutaleb de nieuwe burgemeester was.

Leers zou zich hebben teruggetrokken uit de strijd nadat minister Guusje ter Horst (PvdA, Binnenlandse Zaken) hem had gemeld dat hij tweede keus was achter Aboutaleb. Hij zou kansloos zijn.

Voor het eerst
Marco Pastors, raadlid van de grootste oppositiepartij Leefbaar Rotterdam, zou in de vertrouwenscommissie voor Leers hebben gepleit. Hij reageerde achteraf woedend om de 'opgelegde keuze' van Aboutaleb.

Leefbaar Rotterdam reageerde vrijdag al wat positiever op de waarschijnlijke komst van Amsterdammer Aboutaleb. Op de belofte van de staatssecretaris dat hij zijn termijn zal afmaken reageerde fractievoorzitter Ronald Sørensen: ‘Het zou voor het eerst zijn dat hij iets afmaakt waaraan hij begonnen is en dat is een goede zaak.’
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Kan een Frans sprekend lid van dit forum checken of dit werkelijk waar is?
Nou, ja.. :evil: Misschien kunnen ze nu toch de Gazastrook als zusterstad nemen.
Poitiers verschopt Rotterdam!

Mededeling - "Indien de aanstelling van mijnheer Aboutaleb tot burgemeester van Rotterdam bevestigd zou worden, zal Poitiers, de stad van Karel Martel, haar samenwerkingsakkoorden met haar zusterstad Rotterdam moeten herzien." Dit heeft Alain Claeys, burgemeester van Poitiers, vandaag verklaard aan onze krant. Poitiers is verzusterd met Rotterdam sinds 1964. "De grote Karel Martel, die in al de scholen van de Republiek als held en redder van de patrie wordt voorgesteld, heeft destijds het bruine gevaar weer naar het zuiden verjaagd. We kunnen niet aanvaarden dat zij langs het noorden weer binnengelaten worden! Daarom heb ik, in samenspraak met en met de unanieme goedkeuring van mijn voltallige gemeenteraad besloten om tot nader order alle culturele uitwisselingsprojecten met Rotterdam te bevriezen. Cultuur is geen holle term, het is een Frans woord!" aldus de burgemeester
Afbeelding

http://www.defrut.be/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Lastig om te zien of het een HOAX is.
De naam van de burgemeester klopt. Het format (letters en zo) van de afbeelding ook.
Maar ik zie Poitiers niet in het rijtje staan van steden waarmee Rotterdam een stedenband heeft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdam
Met de hand kan ik het bericht niet terug vinden bij:
http://www.libelyon.fr/info/les_gens/index.html
en er is daar geen zoekmogelijkheid.
Die is er wel bij
http://www.liberation.fr/
maar die is op het moment afgeschakeld. Dat schiet ook niet op.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nogmaals Ahmed Aboutaleb - de Maasstad is nog geen Hamasstad

Door Carel Brendel

We hadden al een Marokkaanse rapper, een Marokkaanse cabaretier, voetbalinternationals van Marokkaanse afkomst, Marokkaanse Kamerleden, schrijvers, zakenlieden en soapies. En nu dus ook een in Marokko geboren burgemeester. In die zin is de benoeming van Ahmed Aboutaleb tot burgemeester van Rotterdam een nieuwe mijlpaal in de integratie.

Deze succesvolle Neder-Marokkanen hebben allemaal de dubbele nationaliteit, een van de grote weeffouten die de aanhangers van de multiculturele samenleving hebben toegelaten. In het geval van de rapper, de voetballer en de schrijver is dat niet zo rampzalig. Ali Bouali, Ibrahim Afellay en Hafid Bouazza vervullen geen belangrijke bestuurlijke functie, mede in naam van de Nederlandse koningin, en beheren geen politiekorps in de grootste haven van Europa. Ahmed Aboutaleb gaat dat wel doen, en daarom is het geen goede zaak doet dat hij tevens onderdaan is van de Marokkaanse koning. Webloggers als Paul Lieben (‘Discussie over dubbele nationaliteit blijft zinnig’) en Willem de Zwijger (‘De identiteit van de burgemeester’) hebben met deugdelijke en fatsoenlijke argumenten nog eens de onwenselijkheid van het dubbele paspoort onder de aandacht gebracht.

Opvallend is het gebrek aan voorbehoud, waarmee zowel de tegenstanders als de voorstanders van Aboutalebs benoeming hebben gereageerd. Volgens de eerste versie krijgen we nu een Rabat aan de Maas, en raakt de islamisering van Rotterdam in een stroomversnelling. De tweede lezing schotelt ons een voortreffelijke bruggenbouwer voor, een charismatische en moedige politicus, een Obama aan de Maas, die er ook voor gaat zorgen dat de problemen met etter-Marokkaantjes voor eens en voor altijd worden opgelost. In beide gevallen zeg ik: eerst zien en geloven. En op beide argumentaties valt heel wat af te dingen.

Dat Aboutaleb moslim en Marokkaan is, vormt (behalve dan vanwege het dubbele paspoort) geen geldig argument. De benoembaarheid in alle functies ongeacht afkomst, sekse, ras of godsdienst is een van de grote verworvenheden van de Nederlandse samenleving. Onder president Sarkozy is de uit Algerije afkomstige Fadela Amara staatssecretaris van de Grote Steden. Deze ‘minister van Prachtwijken’ is moslima, maar tevens een fel tegenstandster van de boerka en de hoofddoek. Als voorzitster van de vrouwenbeweging Ni Putes Ni Soumises streed ze hartstochtelijk tegen allerlei vormen van religieuze intolerantie. Ik vrees dat zelfs deze vrouw niet deugt in de ogen van Geert Wilders. Stel dat moslimfeministe Nahed Selim de politieke aspiraties en de bestuurlijke kwaliteiten zou hebben voor het burgemeestersambt, dan krijgen we volgens diezelfde redenering een Cairo aan de Maas.

Het is me ook niet duidelijk waarom een burgemeester van Marokkaanse afkomst niet adequaat tegen Marokkaanse crimineeltjes zou kunnen optreden. Zien de Rotterdammers dan liever de Goudse theedrinker Wim Cornelis of de Amsterdamse ‘stadsmoellah’ Job Cohen aan de Coolsingel? Aboutaleb heeft in elk geval geen moeite om vervelende dingen bij de naam te noemen en durft de Nederlandse Marokkanen voor te houden dat ze hun slechte imago voor een belangrijk deel aan zichzelf te wijten hebben.

Bij alle lofprijzingen aan het adres van Aboutaleb worden ook enkele belangrijke zaken vergeten. Volgens Sylvain Ephimenco, ook nu een van de weinige kritische geluiden in de gevestigde media, stond Aboutaleb destijds vooraan bij de hetze tegen Ayaan Hirsi Ali, “Ahmed Aboutaleb is de allereerste in Nederland geweest die de actie die tot doel had Ayaan Hirsi Ali monddood te maken, heeft vergoelijkt.”

Aboutaleb deed in 2002 ook volop mee aan het demoniseren van Pim Fortuyn. In dit geval haalde hij niet Anne Frank of Adolf Eichmann van stal, maar ‘het nagalmen van Auschwitz’. De nieuwe burgemeester van Rotterdam was, zo meldde voormalig VVD-fractieleider John Goring, degene die verhinderde dat er ook in Amsterdam-West preventief mag worden gefouilleerd. Zwarte en autochtone bewoners van de binnenstad en Zuidoost mogen wel worden lastiggevallen door de hoofdstedelijke politie, maar de Oudkerk-Marokkanen in de westelijke tuinsteden Geuzenveld en Slotervaart blijven ongemoeid. Bij de oprichting van het comité van ex-moslims hield hij zich op de vlakte. NRC-journaliste Elsbeth Etty wist hem niet tot een openlijke stellingname te bewegen. Zijn Marokkaanse partijgenoot Ahmed Marcouch, een zeer orthodoxe moslim, heeft het in elk geval nog wel opgenomen voor de vrijheid van meningsuiting van de afvallige Ehsan Jami. Nergens lees ik dat Aboutaleb kortstondig adviseur is geweest van het Marokkaanse regime, waartegen de toenmalige opposant (en huidige adviseur) Abdou Menebhi luidruchtig protesteerde.

Zo bezien wordt het echt Obama aan de Maas. Daarmee bedoel ik niet het veronderstelde charisma van Aboutaleb, maar het feit dat ook uit zijn carrière onwelgevallige feiten worden weggeretoucheerd, al gaat het bij onze Ahmed niet om de vriendschap met racistische dominees of voormalige terroristen.

Maar Aboutalebs denken is wel in ontwikkeling sinds hij is overgestapt van de multiculturele organisatie Forum naar de echte politiek. Binnen de Partij van de Arbeid wordt de huidige staatssecretaris van Sociale Zaken gerekend tot het kamp van de ‘realo’s’, de mensen die problemen rond immigratie en integratie duren te benoemen, in tegenstelling tot de ‘relativo’s’ rond Cohen en Ella Vogelaar. Probleem met de PvdA is dat zulke begrippen relatief zijn en dat er steeds wisselende geluiden zijn. Zo vond Jeroen Dijsselbloem, algemeen gezien als de voorman van de realo’s, nog in 2005 een verbod van de boerka, dat vreselijke symbool van middeleeuwse vrouwenslavernij, ‘een teken van onverdraagzaamheid tegenover anders-gelovigen’.

Aboutaleb is al met al een typische PvdA-politicus, niet beter of slechter dan zijn partijgenoten die via een referendum in Utrecht en Eindhoven zijn gedropt. Bij een echte verkiezing rechtstreeks door het volk zou Ajax-fan Aboutaleb waarschijnlijk weinig kans maken. Dan is Nebahat Albayrak, die bij een AD-volkspeiling onlangs het beste scoorde, tenminste nog 010. (Zij kan overigens gemakkelijker dan Aboutaleb van haar tweede paspoort afstand doen, maar doet het niet.). Bij de laatste raadsverkiezingen hebben de Rotterdamse kiezers de PvdA tot grootste partij gemaakt, en dit zijn dus de gevolgen.

De tijd zal leren hoe Aboutaleb het zal doen aan de Coolsingel. Een eerste test zal zijn opstelling zijn tegenover het SP-initiatief Rotterdam voor Gaza. Ik geloof niet dat de nieuwe burgemeester van plan is om van de Maasstad een Hamasstad te maken. Mocht hij dat onverhoopt toch doen, dan doet de Rotterdamse gemeentehuis er goed aan hem per omgaande te Meulenbelten.

Carel Brendel is auteur van Het verraad van links (Uitg. Aspekt)
Geplaatst op 19 oktober 2008
http://home.hetnet.nl/~c.brendel/Aboutaleb2.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Nogmaals Ahmed Aboutaleb - de Maasstad is nog geen Hamasstad

Door Carel Brendel
...
Dat Aboutaleb moslim en Marokkaan is, vormt (behalve dan vanwege het dubbele paspoort) geen geldig argument. De benoembaarheid in alle functies ongeacht afkomst, sekse, ras of godsdienst is een van de grote verworvenheden van de Nederlandse samenleving.
...
http://home.hetnet.nl/~c.brendel/Aboutaleb2.htm
Columnisten die weigeren te onderkennen wat de islam in werkelijkheid is en de islam slechts als een godsdienst beschouwen zullen onmogelijk een zinnige analyse kunnen produceren.

Zulke mensen zullen er vermoedelijk ook niets bijzonders in zien als er een aantal struikachtige objecten op ze af komen..
RTFM
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Poitiers verschopt Rotterdam!
Mededeling - "Indien de aanstelling van mijnheer Aboutaleb tot burgemeester van Rotterdam bevestigd zou worden, zal Poitiers, de stad van Karel Martel, haar samenwerkingsakkoorden met haar zusterstad Rotterdam moeten herzien."
In Frankrijk zijn Muzelmannen boos omdat iemand een kat en muizen in verband bracht met Charles Martel en Poitier.
Te horen is het (in het Frans) hier en wel in de 24-ste minuut van de aflevering "Spécial Le Chat".
http://www.europe1.fr/Radio/ecoute-podc ... r-15-10-08
Het gesprek gaat alsvolgt:

Joël Dehasse : het was 2000 jaar geleden dat we geen muizen en ratten hadden,...., Europa kreeg een tsunami van muizen en ratten over zich heen...
Michel Drucker (presentator): ...en toen werd de kat heel erg nuttig voor de muizenjacht...
Joël Dehasse : .. die jaagde op de muizen en ratten en heeft ons beschermd tegen de pest....
Philippe Guleck: ...in de tijd van Charles Martel is men er in geslaagd de muizen te stoppen bij Poitier maar het heeft uiteindelijk niet geholpen...
Michel Drucker : lacht.

That's all folks!!!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Benoeming Abouteleb is nederlaag democratie
maandag 20 oktober 2008

Waarom was Leefbaar Rotterdam woedend? Weliswaar was Wim van Sluis , oud-havenwethouder van Leefbaar Rotterdam, voorgedragen als kandidaat, maar was het volstrekt duidelijk dat die andere kandidaat, Ahmed Aboutaleb, zou winnen, gezien de samenstelling van de gemeenteraad.

Leefbaar Rotterdam vroeg daarop om een referendum ('Laat de Rotterdammers zelf beslissen') maar ook dat verzoek haalde het niet in de raad.

Kiezen betekent een keuze uit minstens twee dingen. Maar de Rotterdamse raad had de facto één keuze: Aboutaleb.

De andere tegenkandidaat Gerd Leers had ’s ochtends gehoord dat hij niet werd voorgedragen, maar weet volgens de Volkskrant later toch de indruk te wekken dat de race ging tussen hem en Aboutaleb.

Halfslachtigheid
De invoering van de rechtstreeks gekozen burgemeester werd een aantal jaren gelden tegengehouden door de PvdA in de Eerste Kamer.

Dat was een grote nederlaag voor de democratie en de verdere democratisering van Nederland. De benoeming van Aboutaleb als burgemeester van Rotterdam bewijst nogmaals het democratische tekort en halfslachtigheid van de huidige wetgeving.

Een vertrouwenscommissie draagt een aantal kandidaten voor, waaruit de gemeenteraad een keuze maakt. De raad is wel bevoegd om een referendum uit te schrijven. Dit laatste is een fiasco geworden. Voldoet deze manier om een burgemeester aan te wijzen aan democratische normen ? Nee.

Minister Guusje ter Horst (PvdA) is ook tegen de rechtstreeks gekozen burgemeester. Dit gedrag noemt de criminologie maffiapraktijken. En de politicologie noemt dit regentesk gedrag. Als dit waar is, moeten de PvdA en Ter Horst zich diep schamen voor deze ondemocratische daad.

Geven en nemen
Ten eerste vertegenwoordigt de raad verschillende partijen. Daardoor is de benoeming van een burgemeester een kwestie van geven en nemen. Als de burgemeester rechtstreeks door de burgers mag worden gekozen, gaat het niet meer om compromissen. In dat geval maken de burgers een duidelijke keuze voor een persoon en een politiek programma.

Ten tweede wordt een burgemeester benoemd voor een periode van zes jaar, aldus de tekst van artikel 61 van de Gemeentewet. Deze lange periode, die niet samenvalt met de gemeenteraadsverkiezingen, zal een ernstig democratisch tekort veroorzaken.

Bij de laatste gemeenteraadverkiezingen won de PvdA. Dat was in 2006. De burgemeester van Rotterdam wordt nu benoemd met behulp van een meerderheid van PvdA'ers en waarschijnlijk met instemming van de SP en GroenLinks in de raad. De burgemeester wordt op 1 januari 2009 geïnstalleerd. Terwijl één jaar later gemeenteraadverkiezingen worden gehouden. En we weten niet wat de uitslag daarvan zal zijn. De burgemeester moet dus vijf jaar lang regeren met een nieuwe gemeenteraad.

Wetswijziging
De oplossing is een wetswijziging. De burgemeester moet, zoals ook bij de Tweede en Eerste Kamer gebruikelijk is, voor vier jaar worden aangewezen. Ook moet die benoemingsperiode samenvallen met de gemeenteraadverkiezingen.

Een benoemde burgemeester heeft sowieso een democratisch legitimatiegebrek. Door mijn voorstel, zou dat democratische legitimatiegebrek enigszins worden gecompenseerd.

Want anders valt dit systeem niet uit te leggen. Stelt u voor dat de PvdA in Rotterdam bij de verkiezingen in 2010 verliest. Dan moet de nieuwe gemeenteraad met een burgermeester werken, die op basis van de oude samenstelling aan de macht is geholpen.

De mooiste oplossing is natuurlijk de rechtstreeks gekozen burgemeester.

Afshin Ellian
http://www.elsevier.nl/web/Afshin-Ellia ... terdam.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Discussie over dubbele nationaliteit blijft zinnig

De discussie over de dubbele nationaliteit van politici is zinnig. Tegelijkertijd verdient Ahmed Aboutaleb met zijn benoeming tot burgemeester van Rotterdam felicitaties en geen verdachtmakingen.

Deze week was er een regeringsadviseur die zei dat Nederland niet zo’n punt moest maken van dubbele nationaliteiten. Dat zouden ze in het buitenland ook niet doen.

Dat lijkt me sterk, in ieder geval voor wat betreft bewindslieden. Er zou eens een onderzoek moeten komen hoeveel landen het daadwerkelijk toestaan dat bewindslieden over de dubbele nationaliteit beschikken. Waarschijnlijk wordt dat een heel kort lijstje.

Erfrecht
Toen de PVV deze kwestie eerder aankaartte, bij de benoeming van Aboutaleb en Albayrak, werd deze partij weggehoond. Mijns inziens onterecht voor wat betreft de inhoud. Je kunt geen twee heren tegelijk dienen.

Voor Turken is het mogelijk om afstand te doen van hun nationaliteit (althans in theorie, in de praktijk zijn er wel obstakels, bijvoorbeeld voor wat betreft erfrecht). Albayrak had dat dan ook moeten doen om duidelijkheid te scheppen. Voor Marokkanen is dat niet mogelijk. Marokkanen kunnen geen afstand doen van hun nationaliteit. Aboutaleb is dus niets te verwijten.

Te soft
Is het wenselijk dat Marokkanen geen afstand kunnen doen van hun nationaliteit? Nee, want hoort het niet bij de rechten van de mens dat je afstand kunt nemen van een bepaalde nationaliteit en identiteit?

Nederland is veel te soft. Op grond van internationale wetgeving liggen er Marokkaanse namenlijsten op Nederlandse stadhuizen. De Koning van Marokko schrijft voor hoe kindertjes in Nederland moeten gaan heten. Ahmed of Achmed. Mohamed of Mohammed. Het is een goede zaak dat er Marokkaanse Nederlanders zijn die hiertegen in opstand komen.

Gotspe

Ook zo’n gotspe: als een Turkse Nederlander zijn kind op het Nederlandse stadhuis inschrijft, krijgt deze automatisch ook de Turkse nationaliteit cadeau. Twee voor de prijs van een! En voor z’n achtendertigste moet hij, geboren en getogen in Nederland, onder de Turkse vlag in dienst of deze afkopen met in Nederland verdiend geld. Deze kwesie heb ik zelf op de kaart gezet, maar is door minister Vogelaar verprutst met een twijfelachtig onderzoekje.

Dit soort zaken moet Nederland eens krachtdadiger uitonderhandelen. En niet op de bekende labbekakkerige, laffe poldermanier. Internationale verdragen die tot deze maffe zaken zouden verplichten, dienen eenzijdig te worden opgezegd. Voordeeltjes desnoods ingetrokken.

Oud ijzer
Dit alles neemt niet weg dat Aboutaleb felicitaties verdient. Hij lijkt een capabele bestuurder en geeft in ieder geval blijk van een gezond verstand en inlevingsvermogen, ook in autochtone gevoelens.

Of hij beter is dan Gerd Leers en de Leefbaar-kandidaat weet ik niet. Maar Rotterdam zou zich gelukkig moeten prijzen dat uit deze goede kandidaten kon worden gekozen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Utrecht, waar slechts lood en oud ijzer tot de mogelijkheden behoorden.

Sommige reacties geven bij mij de indruk van slechte verliezers. Maar de (on)mogelijkheid van een dubbele nationaliteit voor bewindslieden dient wel op de agenda te blijven.

Paul Lieben
http://www.elsevier.nl/web/Oh-oh-Den-Haag.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Benoeming Abouteleb is nederlaag democratie
maandag 20 oktober 2008

...
De mooiste oplossing is natuurlijk de rechtstreeks gekozen burgemeester.

Afshin Ellian
Nou nee.
Het rechtstreeks kiezen van burgemeesters kan leiden tot cliëntilisme.

Wat dan?
Een burgemeester zonder partijkaart met ervaring in - en bij voorkeur afkomstig uit - het bedrijfsleven.

Zoals het nu is worden burgemeesters geacht boven de partijen te staan, maar ze worden vrijwel altijd geparachuteerd vanuit politieke partijen.
Die arme sukkels beginnen al met een achterstand op het gebied van neutraliteit. Dat kun je ze toch niet aandoen?

Ahmed A. is behept met een behoorlijk aantal handicaps: hij is islamiet, Marokkaan en politicus.
Een drievoudig brevet van onvermogen voor de functie van burgemeester.

En dan laten we zijn demoniseringsactiviteiten, die in ieder geval al één dode (Pim) en één bedreigde (Ayaan) opgeleverd hebben, maar buiten beschouwing.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

naar boven schreef:
Nou nee.
Het rechtstreeks kiezen van burgemeesters kan leiden tot cliëntilisme.

Wat dan?
Een burgemeester zonder partijkaart met ervaring in - en bij voorkeur afkomstig uit - het bedrijfsleven.
Wat een briljant idee naar boven. Dat zou inderdaad het beste zijn., alhoewel je natuurlijk nooit kan uitsluiten dat ook die burgemeester zijn voorkeuren heeft.
Maar het zou een stap in de goede richting zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Kader Abdolah, de man van de polderkoran is blij.blij. blij... Hij houdt van Rotterdam. Niet dat hij er zelf woont, maar hij wandelt er wel eens.
Hij is zo blij dat hij een salam toewenst aan de stad Rotterdam, en aan al zijn bewoners.

Rotterdam maakt van Aboutaleb unieke burgemeester

Kader Abdolah 20-10-2008

Rotterdam is een stad vol dromen. Geloof me, Aboutaleb gaat het er maken.
Het is een verrassende en gedurfde stap; Rotterdam heeft voor Aboutaleb gekozen als nieuwe burgemeester.

Ik houd van deze stad.

Voor een Afrikaan of Marokkaan die daar gaat wonen, is Rotterdam een stad zonder geschiedenis. De immigrant heeft geen herinnering aan de stad.

Je kunt hem vertellen dat de stad ooit plat gebombardeerd is, je kunt de archieven voor zijn ogen opendoen, maar het roept geen herinnering op. Alles wat de oorspronkelijke bewoners thuis aan hun kinderen over de stad verteld hebben, heeft hij niet gehoord.

De gedachten van de nieuwkomer blijven blanco.

Hij moet zelf de nodige herinneringen vergaren, hij moet zelf zijn Rotterdam in zijn hoofd vormgeven.

De vreemdeling die binnenkomt, heeft nog geen besef van de haven. Hij leeft niet volgens de vastgebakken tradities van de oude bewoners en hij geeft onwetend geen gehoor aan de culturele hiërarchie van de stad. Hij heeft een eigenzinnige logica ten opzichte van de stad. Alles is nieuw voor hem, alles is spannend en uitdagend.

Ik wil een geheim verklappen: een vreemdeling die een totaal onbekende stad voor het eerst binnenloopt, heeft altijd een verse droom. Hij wil de stad veroveren.

Rotterdam is een stad vol dromen. Loop in de stad en je zult het zien, de ogen van de vreemdelingen schitteren van hoop. Ze hebben allemaal ambitie, ze willen allemaal iets bereiken. Ik ken de stad, ik wandel er regelmatig, je krijgt energie van deze stad. Rotterdam is magisch; de stad betovert de vreemdeling en neemt hem op.

Ik heb contacten, ik weet wat de nieuwkomers in hun brieven aan hun ouders in het vaderland schrijven: 'We zijn hier, we zijn thuis en we hebben de mooiste brug van de wereld. gauw kijken. Men is hier constant aan het vernieuwen. Ze zijn nu met het station bezig en we doen mee.'

En in deze stad gaat Ahmed Aboutaleb de nieuwe burgemeester worden.

Aboutaleb woont al lang hier, maar dat maakt niet uit. Hij heeft dezelfde verfrissende blik van hen die net binnen gekomen zijn. En hij heeft dezelfde verse droom.

Geloof me, hij gaat het maken.

Ik zeg niet dat hij de kant-en-klare burgemeester voor Rotterdam is, maar hij wordt een unieke burgemeester. De stad zal hem vormgeven.

De problemen die de immigranten veroorzaken zie ik ook wel, daar hebben we genoeg over geschreven. Het houdt de stad scherp. We kunnen een deel daarvan oplossen, maar niet alles.

Deze keuze is een grote aanmoediging voor de Marokkanen in Rotterdam, ze zullen meer verantwoordelijkheid nemen. Niemand beter dan Aboutaleb kan de onrustzaaiende, lastige jonge Marokkanen tot stilte brengen.

Hij zal met harde hand optreden om de veiligheid te garanderen. Aboutaleb gaat drie keer harder dan alle andere burgemeesters werken, en het moet, het is de plicht van de immigrant om harder te werken dan de oorspronkelijke bewoners.

Ik zeg dit niet omdat ik Aboutaleb ken, ik zeg het enkel en alleen omdat ik de wet van de verplaatsing ken.

Het is de geschiedenis die Aboutaleb in het Rotterdamse gemeentehuis neerzet.

Mijn salam voor Rotterdam.

En salam aan de bewoners van de stad.
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Rotterdam maakt van Aboutaleb unieke burgemeester
Kader Abdolah 20-10-2008
...
De problemen die de immigranten veroorzaken zie ik ook wel, daar hebben we genoeg over geschreven. Het houdt de stad scherp. We kunnen een deel daarvan oplossen, maar niet alles.
:shock: Oh, is het daarvoor?
Voor het gevaar dat Rotterdam wegsukkelt en vervalt tot een slaperige provinciestad.
Het is jammer dat ze dat in Gouda nog niet doorhebben. Niks downplayen van de problemen, niks 10 miljoen voor handhaving.
Gouda, Ede, Nijmegen etc. tel uw zegeningen: dankzij multiculturele samenleving blijft u scherp.

De immigranten hebben Nederland toch mooi uit het calvinistisch coma weten te houden.
Het is de geschiedenis die Aboutaleb in het Rotterdamse gemeentehuis neerzet.
Als we het aan vervalsers als Kader Abdolah overlaten leren de kinderen over 50 jaar op school bij geschiedenis dat het Aboutaleb was die het Rotterdamse gemeentehuis neergezet heeft..
RTFM
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

http://www.nrc.nl/binnenland/article203 ... _Aboutaleb
Pastors verdedigt keuze voor Aboutaleb
Leefbaar Rotterdam toont zich zeer ongelukkig met burgemeester Aboutaleb. Maar Marco Pastors denkt dat zijn partij zich vergist. „Hij durft stelling te nemen in het integratiedebat.”

Rotterdam, 20 okt. Leefbaar Rotterdam heeft een verkapte overwinning behaald met de voordracht van Ahmed Aboutaleb als burgemeester van Rotterdam. Dat zegt Marco Pastors, die namens Rotterdams grootste oppositiepartij (veertien zetels) zitting had in de voorbereidende vertrouwenscommissie. „Op het integratiedossier zit Aboutaleb dichter bij ons dan bij zijn eigen PvdA.”

Pastors’ woorden staan haaks op uitlatingen die zijn fractievoorzitter Ronald Sørensen donderdag in diverse media deed, nadat de gemeenteraad had gekozen voor de in Marokko geboren politicus. Sørensen hekelde onder meer het feit dat de huidige staatssecretaris van Sociale Zaken een dubbele nationaliteit heeft. Daarnaast noemde hij Aboutaleb „een representant van een groep die in heel Nederland en in Rotterdam problemen veroorzaakt”.
Ik denk dat er wat neuzen dezelfde kant op gezet moeten worden.
Het zou toch te gek zijn als de Leefbaren zich opsplitsen voordat het onderwerp van contentie: de nieuwe burgemeester, er is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ahmed ging als ’n raket, hij is een wonder’

Afbeelding
Onderwijzer Mimoun Zarjouhi (midden), oud-klasgenoot van Aboutaleb, kijkt naar de foto van de nieuwe Rotterdamse burgemeester in het AD.

CASABLANCA - Na een razendsnelle carrière wordt Ahmed Aboutaleb nu de eerste burgemeester van Marokkaanse afkomst. Maar het had weinig gescheeld of de ambitieuze Aboutaleb was nooit naar school geweest. Op zoek naar de nederige wortels in Noord-Marokko.

van Beni Sidel Jbel, de geboortestreek van de nieuwe Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb in Noord-Marokko, kijkt vol trots naar de foto van zijn neef in de krant. ,,Wie had toen ooit kunnen bedenken dat Ahmed het zo ver zou schoppen in Europa,’’ zegt hij. ,,We zijn echt trots op hem. Niet alleen dit dorp, maar ik denk heel Marokko.’’

Ahmed Aboutaleb leefde de eerste vijftien jaar van zijn leven in Beni Sidel, een bergdorp in het Rif-gebergte met tienduizend inwoners. Hij werd er voornamelijk opgevoed door zijn opa. Zijn vader was imam en daardoor veel weg van huis. De familie wilde Ahmed wel naar school sturen, maar had weinig middelen.

Het was een onderwijzer uit het dorp die opa Aboutaleb overtuigde de kleine Ahmed toch lessen te laten volgen. ,,Hij was toen al wat ouder dan de andere kinderen, zo’n acht of negen.’’ Maar die achterstand haalde Ahmed al snel in. De dorpsoudste: ,,Hij ging als een raket. Hij slaagde altijd en behaalde de beste resultaten. Zijn docent zei altijd: ‘het is een wonder’.’’

Na de basisschool moest Aboutaleb naar de middelbare school in de stad Nador, flink wat kilometers van het dorp vandaan. Om bij de grote weg te komen, onderaan de 500 meter hoge berg, moest hij elke dag een uur naar beneden lopen en een uur terug. Dat ging zo twee jaar door, totdat vader Aboutaleb met het gezin naar Nederland vertrok.

Het nieuws dat ‘hun’ Aboutaleb de nieuwe burgemeester van Rotterdam wordt, is inmiddels ook in het bergdorp bij iedereen doorgedrongen. Het was zelfs op de nationale tv. Het dorp kan het amper geloven.

Mimoun Zarjouhi, leerkracht op het schooltje waar Aboutaleb les volgde toen hij nog in het Rif woonde, moet glimlachen als hij zijn oude vriend in de krant ziet. Zarjouhi zat vroeger in dezelfde klas. ,,Ik heb hier zelfs op het schoolplein nog met hem gevochten,’’ zegt hij lachend. ,,Dat weet ik nog goed! Ach ja, we waren kinderen hè.’’

Het schooltje, waar nu 260 kinderen op zitten, telde toen nog maar een lokaal. Het gebouwtje staat er nog steeds, maar wordt nu niet meer gebruikt. Zarjouhi kan zich de kleine Aboutaleb nog goed herinneren. ,,Je zag toen al dat hij het ver ging schoppen. Hij gedroeg zich op de basisschool alsof hij al op de universiteit zat. Hij had echt zo’n uitstraling van: hier ben ik.’’

De meeste bewoners van Beni Sidel zijn simpele, maar vriendelijke mensen. Iedereen in het dorp kent elkaar en bezoekers worden gastvrij ontvangen, vooral als ze Aboutaleb blijken te kennen. Want dankzij hem en een paar andere dorpsgenoten, hoeven de kinderen van Beni Sidel namelijk niet meer zo veel kilometers te lopen om drinkwater te halen. Het dorp is nu de trotse bezitter van een waterput met pomp, waar de bewoners dankbaar gebruik van maken.

Aboutaleb zal bij het realiseren van dit project ongetwijfeld aan zijn eigen jeugd hebben gedacht. Als kind moest hij maar liefst 7 kilometer afleggen naar de dichtstbijzijnde put om water te halen voor zijn familie, vertellen dorpelingen. Die ellende blijft de huidige jeugd bespaard. ,,Vroeger hielden we hier ons hart vast als de kinderen weer op pad gingen om water te halen. Ze bleven vaak uren weg. Nu kunnen ze veilig in het dorp zelf blijven,’’ zegt een vader.

,,Water is hier eeuwenlang het grootste probleem geweest,’’ legt Mohamed el Bachiri uit, die verantwoordelijk is voor het waterbeheer in het dorp. ,,Als je hier vroeger om een glas water vroeg, was de kans groot dat je olijfolie kreeg. Want water was erg schaars.’’ Vanwege de rotsachtige grond is graven bijna onmogelijk zonder zwaar materieel, legt hij uit.

Dankzij hulp van Europese instellingen zijn er nu twee kleine dammen en waterreservoires aangelegd, die kunnen worden gebruikt voor het verbouwen van olijfbomen. ,,Water is nu geen enkel probleem meer. Het enige wat nog ontbreekt is een weg. Als we die hebben, zijn we gelukkig.’’ En ja, stiekem wordt inderdaad gehoopt dat de nieuwe burgemeester van Rotterdam daar misschien op de een of andere manier bij kan helpen. ,,Zeg tegen Ahmed dat hij ons niet moet vergeten,’’ fluisteren diverse dorpsbewoners bij het afscheid de verslaggever nog even toe.

ABDEL ILAH RUBIO

BENI SIDEL JBEL

MAROKKO
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Aboutaleb bedreigd op Wikipedia

Staatssecretaris Ahmed Aboutaleb die vrijdag als toekomstig burgemeester van Rotterdam voorgedragen is, is zondagochtend met de dood bedreigd op internetencyclopedie Wikipedia. Het dreigement was dertien minuten te lezen, voordat het door een gebruiker van Wikipedia werd verwijderd. Wel is in de geschiedenis van het artikel over Aboutaleb de toevoeging nog te lezen.

Om 08:18 uur voegde een onbekende het volgende toe aan de wikipagina van Aboutaleb: “Mocht deze Marokkaan ooit burgervader van een van Rotterdam worden, dan knallen wij hem voor de kop. Nederland, voor de Nederlanders, Marokko, voor de KutMarokkanen. R.I.P. Pim Fortuyn, vader des vaderlands, R.I.P. Theo van Gogh”.

Vanaf hetzelfde ip-adres zouden eerder ook burgemeester Job Cohen en filmmaker Eddy Terstall uitgemaakt voor landverrader. Het ip-adres kan van gebruik worden uitgesloten bij misbruik. Of er verdere maatregelen zijn genomen, is niet bekend gemaakt
http://www.maghrebmagazine.nl/2008/10/2 ... wikipedia/

In de geschiedenis van het artikel over Aboutaleb is de toevoeging nog te lezen.

http://nl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... d=14222034
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Behalve dat Aboutaleb enorm eerzuchtig is (anders kan ik het echt niet omschrijven) en heel erg lekker ligt bij de PvdA en Huis ten Bosch, wat heeft hij nou gepresteerd? Ik kan me niet herinneren dat hij iets gedaan heeft dat echt spectaculair is. Helemaal.... niets. Zekers, hij heeft af en toe uitspraken gedaan. Schokkende uitspraken? Welnee. Meer gezond verstand uitspraken. Dat is het wel zo'n beetje.

Nou, dat kan ik ook hoor. Maar ik ben realist genoeg om te weten dat ik niet binnen no time onder burgemeester van amsterdam daar mee wordt, om nog binnen de ambtstermijn onder minister te worden en binnen een paar maanden burgemeester van de grootste haven van Europa.

Aboutaleb wordt burgemeester om wraak op Fortuyn te nemen, dat moge duidelijk zijn. De stad van Fortuyn, en tevens enige stad waar de LPF nog een redelijke vertegenwoordiging heeft. Als Aboutaleb het niet was geworden, had de PvdA wel een andere excuus chocoladereep gevonden. Gewoon, omdat het (nog) kan.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Zoals ik in mijn vorige bijdrage schreef: er moeten wat neuzen dezelfde kant op gezet worden bij de Leefbaren.
En dat is gebeurt:
http://www.elsevier.nl/web/10208274/Com ... de-weg.htm
Kwestie-Aboutaleb: Leefbaren op goede weg
De excuses van Ronald Sørensen, fractieleider van Leefbaar Rotterdam, sieren hem. Met zijn sorry toont de partij pragmatisch om te kunnen gaan met immigranten en weet Aboutaleb precies waar hij aan toe is
Door Gertjan van Schoonhoven
Met Sørensen is het vermoedelijk slecht Mens-erger-je-nieten. Echt goed tegen zijn verlies kan hij namelijk niet.

De woede - om niet te zeggen: het acute ontploffingsgevaar - spatte vorige week van het scherm toen net duidelijk was geworden dat niet Leefbaar-kandidaat Wim van Sluis burgemeester van Rotterdam zou worden, maar ‘Amsterdammer’ Ahmed Aboutaleb van de PvdA, een partij waar Sørensen het niet zo op heeft.

Spijt
Maar nu, en dat siert hem, heeft Sørensen laten weten spijt te hebben van een aantal onbesuisde uitspraken die hij in zijn boosheid deed.

Waaronder zijn uitspraak dat de van oorsprong Marokkaanse Aboutaleb geen goede keuze is, omdat hij een gemeenschap vertegenwoordigt die in Rotterdam ‘voor veel problemen zorgt’: de Marokkanen, dus.

De hele affaire is niet zonder betekenis. Door Sørensens uitbarsting is Aboutaleb er ongetwijfeld goed van doordrongen van wat voor stad hij burgemeester wordt: een volkse stad, vol burgers die van ‘hun hart geen moordkuil maken’, zoals dat heet.

Ook weet Aboutaleb nu welke argwaan hij bij een deel van de bevolking zal moeten overwinnen. Slaagt hij daarin, dan zijn de meeste Rotterdammers ook wel weer zo dat ze hem snel in de armen sluiten. En waarom zou Aboutaleb daar niet in slagen? ‘Leefbaarder’ PvdA-ers dan hij, zijn er nauwelijks.

Integratie-debat
Ook Leefbaar Rotterdam is sterker uit de affaire tevoorschijn gekomen, in de zin dat de partij een volgende stap heeft gezet in het integratie-debat. Sørensens boosheid impliceerde eigenlijk dat iemand van Marokkaanse afkomst nooit burgemeester van Rotterdam zou kunnen worden, ongeacht diens verdiensten.

In een stad vol immigranten is dat een schadelijke uitspraak: je ontneemt alle nieuwkomers die iets willen in die stad het zicht op persoonlijke vooruitgang.

Met Sørensens sorry is die fout hersteld en blijkt Leefbaar Rotterdam, gelukkig voor de stad, niet alleen een volkse no-nonsense partij te zijn die recht voor z’n raap de emoties van haar achterban vertolkt, maar ook een partij die een stap verder durft te gaan: pragmatisch omgaan met immigranten. Dat is een goede ontwikkeling.

Een stad die alleen maar dramt over afkomst wordt op den duur onleefbaar; een stad die leefbaar wil blijven, beloont individuele verdiensten - ongeacht afkomst.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie