Nieuws uit Rotterdam.

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Pilgrim »

Aan Ahmed Aboutaleb

Posted on 23 maart 2021 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Meneer Aboutaleb,

Soms valt het kwartje bij mij met vertraging.

Ik begreep er bijvoorbeeld niks van dat D66-leider Sigrid Kaag donderdag bij binnenkomst bij de eerste vergadering van de nieuwe fractie van D66 niet op de tafel sprong om dat ‘spontane dansje’ van de avond ervoor te herhalen.

Nee, ze bracht de as-salaam, de islamitische vredesgroet, door haar rechterhand te brengen naar de plaats waar eh… bij ons een hart zit.

En de volgende dag bracht ze de collega-ministers met wie ze het afgelopen jaar verantwoordelijk was voor dat tot op de dag van vandaag falende coronabeleid ernstig in verlegenheid.

Ze eiste opeens dat de avondklok van tafel ging.

D66 had bij de verkiezingen wat zetels gewonnen en dat moest “vertaald worden” in een andere aanpak van het coronabeleid. En dan doelde ze dus niet op vervanging van Clowntje Clusterfuck door iemand die het vaccinatiebeleid wél op orde brengt, maar op het beëindigen van de avondklok.

Nóg viel bij mij het kwartje niet.

Tot gistermiddag dat Teletekst-bericht verscheen (op Twitter hè, ik ben geen fossiel!):

https://tpo.nl/wp-content/uploads/2021/ ... .20.47.png

Verdomd!

Ramadan.

U legde het even uit.

We mogen tijdens de avondklok niet buiten komen, maar tijdens de ramadan willen moslims naar buiten om familie te bezoeken.

We mogen thuis niet meer dan één persoon van buiten ons eigen gezin ontvangen, maar tijdens de ramadan willen moslims veel meer familie en vrienden thuis ontvangen.

En, zo voorzag u, als de Nederlandse overheid moslims daarin zou tegenwerken, dan kon dat nog weleens “een dingetje” worden.

U werkte dat “een dingetje” niet uit.

Maar ik neem aan dat we dan niet moeten denken aan ‘in stilte doorleefd verdriet’, zoals ál die mensen werd aangedaan die vanwege het overheidsbeleid de begrafenis of crematie van dierbaren niet mochten bijwonen. Ik neem aan dat we eerder moeten denken aan relletjes, brandstichting, vernielingen en dat soort Schilderswijk-gezelligheid.

Zelf dacht ik overigens altijd dat moslims net zulke nette mensen waren als niet-moslims. Maar blijkbaar denkt u dat het laagje beschaving bij moslims toch wat dunner is dan bij ‘ons’…

Helder!

Terwijl de derde golf er keihard aankomt en die door het falende vaccinatiebeleid ook niet meer gestopt kan worden, pleit de PvdA-burgemeester van Rotterdam ervoor dat de avondklok van tafel gaat (en het ‘dringende advies’ om thuis maximaal één persoon per dag te ontvangen blijkbaar ook).

Want anders weet hij niet of de moslims wel in de hand te houden zijn.

Sigrid Kaag heeft inmiddels ingebonden. Nou ja, ze “had zich niet zo handig uitgedrukt”, waardoor “een verkeerde indruk” is ontstaan.

Misschien verstandig als u vandaag net als Kaag taqiyya’t dat het allemaal op een misverstand berust.

De moslimgemeenschap heeft dan ondertussen de Ware Boodschap van het burgerlijk gezag luid en duidelijk doorgekregen: er wordt tijdens de ramadan door de politie níet gehandhaafd.

En wie daar iets van zegt, bijvoorbeeld vanwege zielenpijn over een noodgedwongen niet bijgewoonde begrafenis (of kleiner verdriet om één verziekte Kerst-viering), is een islamofoob.

Groet,

JanD

UPDATE De en-dat-geleuft-gij-reactie wie je wist dat ging komen: hier.

PS. Cadeautje! Want die van u zal wel versleten zijn inmiddels.

https://www.briefjevanjan.nl/aan-ahmed-aboutaleb-3/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Helft Rotterdamse vrouwen wordt lastiggevallen op straat

De seksuele intimidatie van vrouwen op straat is in vier jaar tijd ondanks maatregelen niet afgenomen in Rotterdam. In een nieuw rapport van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) staat dat bijna de helft van de Rotterdamse vrouwen nog altijd last heeft van mannen en jongens die hen op straat beledigen, bedreigen en lastigvallen met seksueel getinte opmerkingen.

De EUR deed in 2016 in opdracht van de gemeente Rotterdam een onderzoek naar seksuele straatintimidatie van vrouwen in Rotterdam en herhaalde het onderzoek in 2020. Het percentage vrouwen dat ermee te maken heeft, 47 procent, is vrijwel hetzelfde gebleven. Wel concluderen de onderzoekers dat de bewustwording over het onderwerp is toegenomen. Volgens hen heeft de campagne 'pikpraat van de straat' die de gemeente Rotterdam in 2017 startte hieraan bijgedragen, net als de #MeToo-beweging.

Intensieve trainingen voor handhavers hebben wel geleid tot positieve veranderingen, aldus de onderzoekers. "Maar tegelijk gaan veel vrouwen ’s avonds liever niet over straat, of kleden zij zich dan bewust anders", zo staat te lezen in het rapport.

De vrouwen die meewerkten aan het onderzoek gaven aan dat seksuele intimidatie bespreekbaar moet worden gemaakt en dat er meer aandacht aan moet worden besteed in de opvoeding van en voorlichting aan jongeren. Een zogeheten StopApp van de gemeente, die vrouwen moet aanmoedigen om intimidatie op straat te melden, moet beter worden toegelicht.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Bezorgdheid in Rotterdam na reeks schietincidenten in korte tijd

Al negen schietincidenten zijn er in een week tijd geweest in en rond Rotterdam. Zo werd in de Rotterdamse wijk Feijenoord afgelopen nacht tweemaal een woning beschoten. Niemand raakte gewond, maar bewoners maken zich zorgen.

"Wat je hoort is wel eng, echt eng", zegt een buurtbewoonster. "Alles moet goed komen. We moeten een veilig gevoel hebben." Een andere bewoonster is het daar helemaal mee eens. "Dat je hierin moet leven, in moet opgroeien, dat is niet oké. Dat hoort gewoon niet", zegt ze.

Het Rotterdamse burgerinitiatief 'Wapens de Wijk uit' probeert het wapenbezit onder jongeren bespreekbaar te maken. "Mensen hebben steeds kortere lontjes en gebruiken veel geweld bij het oplossen van discussies en meningsverschillen", zegt Anil Jagroep, een van de initiatiefnemers.

"Jongeren vechten tegenwoordig discussies uit met wapens in plaats van met praten. Wij hopen met ons initiatief dat gesprekken op gang komen en dat begint aan de keukentafel", zegt Jagroep. "Dat ouders met hun kinderen praten over wat er gebeurt in de stad, over wat de kinderen zelf meemaken. En het zou ook goed zijn als de gemeente ervoor kan zorgen dat er meer handen komen voor het jeugdwerk."

Zoon bedreigd
Door posters in de wijken waar incidenten plaatsvinden op te hangen, hoopt Jagroep het gesprek op gang te brengen. De eigenaar van een snackbar in de buurt hangt graag zo'n poster op. "Ze hebben mijn zoon hier voor de deur bedreigd met een pistool en een horloge meegenomen. Zulke dingen accepteren wij nooit."

Maar jongeren aan het praten krijgen, dat valt niet mee. Jagroep: "Het is een heel lastig onderwerp: schaamte, bang zijn bijvoorbeeld. Als je als jongere bedreigd wordt door een bende of vriendenclub of op school, dan ben je bang om daarover te praten. Terwijl je dat juist zou kunnen doen om tot een oplossing te komen."

Volgens de politie is er geen verband tussen de incidenten. "Als we puur kijken naar de cijfers is het niet zo dat er meer geschoten is dan in andere jaren, maar omdat de schietpartijen de afgelopen dagen qua tijd en locatie zo dicht bij elkaar hebben plaatsgevonden, snappen we heel goed dat er een gevoel ontstaat van 'er is iets aan de hand'", zegt een woordvoerder.
Mobiele politiepost in Rotterdamse wijk na meerdere schietincidenten

Er komt een mobiele politiepost in de Rotterdamse wijk Feijenoord. Die staat tot en met vrijdag op verschillende plaatsen in de buurt.

In de wijk waren de afgelopen tijd meerdere schietincidenten. In de nacht van zaterdag op zondag werd een auto beschoten op de Rose-Spoorstraat en een half uur later werd in de buurt, op de Vuurplaat, op een woning geschoten. In de nacht van maandag op dinsdag werd in de wijk opnieuw een woning onder vuur genomen. Ditmaal aan de Nassaustraat.

Aanwezig en aanspreekbaar
Buurtbewoners kunnen bij de post terecht om te praten over de recente gebeurtenissen. "We willen burgers laten zien dat we aanwezig zijn en aanspreekbaar zijn", stelt de politie. "Ook kijken we of we informatie kunnen ophalen."

Daarnaast worden er flyers uitgedeeld over de in 2019 gestarte tipgeldregeling. Als dankzij een tip een vuurwapen in beslag kan worden genomen, kan de tipgever hier tot 750 euro voor ontvangen. "Een mooie regeling en ik hoop dat mensen hier gebruik van maken. Want uiteindelijk willen we met z'n allen hier die vuurwapens van straat halen", zegt de politie in een video op Twitter.
Gaat deze actie vruchten afleveren, of is dit weer de zoveelste pleister op de wond.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Politie Rotterdam hoopt op burgers in strijd tegen schietgeweld: ’Maar ik ga niet snitchen’

De Rotterdamse politie zegt meer dan ooit de hulp van inwoners nodig te hebben om een einde te maken aan de schietpartijen die de stad teisteren. Politiechef Fred Westerbeke zegt alles op alles te zetten om het wapengeweld te stoppen, maar geeft aan dat hulp van de Rotterdammers zelf onontbeerlijk is in de strijd tegen de terreur. De inwoners zelf zijn het geweld ook meer dan zat. ,,Er wonen veel mensen die hun geld verdienen in de drugswereld.”

„We willen nog een keer extra benadrukken dat mensen anoniem hun tips kunnen doorgeven bij onder meer de Team Criminele Inlichtingen, Meld Misdaad Anoniem en via een speciaal telefoonnummer. Hun namen komen niet in het dossier terecht”, zegt Fred Westerbeke. „Daarnaast is er een tipgeldregeling van maximaal 750 euro als door iemands informatie een wapen van straat wordt gehaald.”

De politiechef telt dat er veel politiecapaciteit moet worden gebruikt voor de schietincidenten en de vijf moorden die in de afgelopen twee weken in de regio zijn gepleegd.

Mankracht
De schietincidenten die nu de hoogste prioriteit hebben, zorgen er wel voor dat andere zaken blijven liggen, waarschuwt Westerbeke. „Het is vakantieperiode en er zijn mensen bij ons met verlof. We zetten vol in op deze zaken in, maar dat betekent wel dat we keuzes moeten maken. Zo is bijvoorbeeld het coldcase team op een ander onderzoek gezet. Ook het overvallenteam heeft nu andere zaken. Gelukkig kan dat ook, omdat het aantal straatroven is gedaald.”

Alleen al in de afgelopen tien dagen telde de politie zes schietincidenten op Rotterdam-Zuid waarbij kogels werden afgevuurd op woningen. „In de maand juli zijn er in totaal veertien schietincidenten geweest. Maar als je kijkt naar de eerste zeven maanden van het jaar, zijn het er niet meer dan vorig jaar. Er is geen sprake van een toename, maar iedere schietpartij is er een te veel”, vertelt Westerbeke.

Ouders
De politiechef doet ook een oproep aan ouders. „We zien vaak dat jongeren bij criminele activiteiten betrokken zijn. Ik wil benadrukken dat de rol van ouders ontzettend belangrijk is. Ik wil hun vragen om aan de bel te trekken als ze hulp nodig hebben. We zien helaas te vaak dat ouders niet weten wat hun kind uitspookt.”

De recente reeks schietincidenten baart de politie zorgen. Ook omdat nog niet duidelijk is wat de aanleiding is. „Er is geen specifieke aanleiding of duidelijk welke groep hierachter zit. We hebben wel in beeld gebracht dat de meeste mensen die erbij betrokken zijn lijnen hebben met de georganiseerde misdaad. Maar we zien bij de meeste zaken tot nu toe geen samenhang.”

Flyeren
Omdat de hulp van de Rotterdammers hard nodig is om het wapengeweld te bestrijden, ging de politie woensdag met het mobiele medialab naar de markt op het Afrikaanderplein. Daar werd onder de Rotterdammers geflyerd en werden ze gewezen op de mogelijkheden om anoniem informatie te delen. „We staan hier om te flyeren om aandacht te besteden aan wapens op straat. Wij willen de mensen laten zien dat wij er voor de burger zijn en de schietincidenten zeer hoog opnemen en er bovenop zitten”, zegt politieman Robin van Oosten, die op de markt meerdere mensen aanspreekt.

Rotterdammer Quentin luistert aandachtig naar het verhaal van de agent. „Ik heb zelf ook in dat wereldje geleefd en heb fouten gemaakt. Dat was niet verstandig, want het heeft invloed op je toekomst.”

Drugs
Hoewel hij zijn leven aan het beteren is, is hij niet van plan om informatie met de politie te delen. „Ik ga niet snitchen (mensen verraden, red.).” Andere marktgangers zijn de politie meer ter wille. „Ik hoef er geen geld voor. Ik ben al blij dat ik de politie kan helpen”, zegt een oudere vrouw.

Marktkoopman Mustafa vindt de flyeractie van de politie een goede zaak. „Het biedt meer veiligheid dat ze hier rondlopen. Het voelt hier de laatste tijd onveilig. Rotterdam is een grote stad en er wonen veel mensen die hun geld verdienen in de drugswereld. Vooral jongeren zijn daar vatbaar voor. Die denken dat ze in het Wilde Westen wonen. . Dit geweld moet stoppen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam

Bericht door Ariel »

Marco Pastors over problemen Rotterdam-Zuid: ‘Hier zit criminaliteit diep in het leven van te veel mensen’

Rotterdam-Zuid kent een zomer vol schietincidenten. Toch gaat het nog steeds de goede kant op met Zuid, zegt Marco Pastors. Ook na een moeilijk jaar voor zijn Nationaal Programma. ,,Het zijn tekenen dat we er nog lang niet zijn. Maar we komen er wél.’’

Nee, hij wordt niet moedeloos van de reeks schietincidenten in ‘zijn’ Rotterdam-Zuid. Maar Marco Pastors, directeur van miljardenproject NPRZ (Nationaal Programma Rotterdam Zuid), maakt zich wel zorgen. ,,De criminaliteit zit diep in het leven van te veel mensen hier. Ze hebben mensen in hun netwerk die op een verkeerde manier veel geld verdienen, die hun rekeningen betalen als het even tegenzit. Daar hebben ze meer hulp van dan van de overheid. Die mensen zeggen: als er erop aankomt, helpt mijn criminele neef me wel, en is bij de overheid het loket dicht. Dat wantrouwen zit hier heel diep. En de criminaliteit groeit goed op dat wantrouwen. We moeten die mensen één voor één terugtrekken uit die situatie.”

,,Maar als zulke dingen gebeuren als in de afgelopen weken, dan denk ik niet: laten we er maar mee ophouden. Het zijn tekenen dat we er nog lang niet zijn, dat er nog veel meer moet gebeuren om kinderen hier dezelfde kansen te geven als elders, om ouders het vertrouwen te geven dat het goed komt. En dat is precies wat we hier aan het doen zijn.”

Het Nationaal Programma is bijna halverwege. In een turbulente maand op Zuid presenteert Pastors het negende jaarverslag van het megaproject, dat probeert school, werk en wonen te verbeteren voor de 200.000 inwoners, en het welvaartsniveau in twintig jaar tijd moet optrekken naar het niveau van de vier grote steden. Het was niet het makkelijkste jaar, geeft hij toe: corona heeft hier nog hardere klappen uitgedeeld dan elders. Neem het aantal mensen in de bijstand. Dat steeg in de vier grote steden met 4 procent, maar op Zuid met liefst 8 procent.

Was de vooruitgang van de voorgaande jaren brozer dan u dacht?

,,We zagen in heel Rotterdam dat we op dit terrein harder werden geraakt dan elders. Omdat hier gewoon minder mensen in loondienst werken en dus niet in dienst werden gehouden via de regelingen die de overheid bood. En we zijn een lager opgeleide stad, dus mensen hebben hier ook minder alternatieven als ze hun baan verliezen. We hebben een stap terug gedaan, maar we zijn niet terug bij af. En we verwachten dat als de economie zich herstelt, we dat ook weer snel gaan inhalen.”

Ook in de onderwijsresultaten zien we tegenvallers. Het aantal kinderen dat een havo- of vwo-advies krijgt, ligt zelfs lager dan negen jaar geleden.

,,We hebben zorg over het primair onderwijs. Daar zijn de resultaten van leerlingen gewoon niet goed. We hebben een serieus lerarentekort, omdat onderwijzend Nederland toch liever les geeft op een gewone school dan op een school met achterstanden. Kinderen krijgen hier thuis ook minder hulp dan elders, dat was tijdens corona een extra probleem. Maar we zien óók dat veel leraren bij ons een lager advies geven dan eigenlijk zou kunnen. Zo van: dat kind kan misschien wel de havo, maar ja, met zulke ouders, of broers… Dat zijn hele hardnekkige problemen.”

Dat is een zure conclusie na zoveel investeringen, extra lesuren…

,,Ik had het liever anders gehad. We hopen binnenkort leraren op onze scholen meer salaris te gaan betalen dan elders, om meer en betere leraren te vinden. Dat zou alvast een mooie stap zijn. Op het mbo zien we trouwens wel écht vooruitgang.”

Ook de derde pijler van het NPRZ, woningen, kent tegenvallers. Voor Pastors is het cruciaal dat Zuid veel meer woningen voor middeninkomens krijgt. Daarvoor zouden op een reeks plekken kleine, oudere woningen worden gesloopt. Maar door de stijgende huizenprijzen, verzet van bewoners en politieke twijfel loopt dat flink achter.

Pastors: ,,We willen dat mensen op Zuid die opklimmen, ook een betere woning kunnen vinden, anders vertrekken ze. Zo gaat het al zolang Zuid bestaat. Dus we hebben betere woningen nodig. Maar we zien dat die sloop-nieuwbouw niet zo makkelijk gaat als we hoopten. Omdat het niet door alle bewoners als gewenst wordt ervaren en ook niet door de politiek wordt gesteund. Ik maak me zorgen dat er een cultuur ontstaat van: alle huidige woningen moeten blijven staan. Want dan vraag ik me af of we het sterke Zuid krijgen dat we willen.”

Wat is uw oplossing?

,,We moeten in elk geval een serieuze vuist maken tegen de invloed van beleggers. We moeten gaan reguleren. Als we het aan de markt overlaten, dan gaan de woningen die te koop komen, alleen nog naar de hogere inkomens - al dan niet via beleggers. En niet naar die mensen op Zuid die vooruit willen. Ik vind dat we moeten gaan zeggen: als woningen te koop komen, gaan wij ze inkopen en daarna alleen verhuren of verkopen aan mensen met middeninkomens. En die krijgen het met korting. Maar als je het weer wilt verkopen, moet je het wel aan óns terugaanbieden, met dezelfde korting, en dan blijft een deel van je waardestijging ook bij ons. Bij een corporatie, bijvoorbeeld. Er is echt iets nieuws nodig om deze situatie te doorbreken. Want anders zien we al die mensen die hier opklimmen, vertrekken naar plekken elders.”

Zorgen genoeg. Maar Pastors wil niet weten van pessimisme. ,,Het doel om hier in twintig jaar naar het gemiddelde G4-niveau te stijgen, daarvoor liggen we nog steeds op schema. Van de 28 doelen die we hebben gesteld voor de eerste tien jaar, hebben we er 19 al bereikt. En van die andere negen gaan we er in het komende jaar zeker nog een aantal halen. Dat vind ik met zo’n ingewikkelde operatie, en ook nog een pandemie, echt niet verkeerd.”

Toch is het beeld over Zuid deze zomer: schietpartijen, zwervers in het Zuiderpark, beleggers die hele straten opkopen. Dat voelt niet als een stijgende lijn.

,,Je vat het zomernieuws prima samen, ja. Maar er komt waarschijnlijk ook een nieuwe Kuip, mooie nieuwbouw bij de Laan op Zuid, op Katendrecht en het Zuidplein. De cultuurcampus krijgt vorm, de Erasmus Universiteit wil oversteken naar Zuid. Dat gebeurt hier óók.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Rotterdam

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
do aug 19, 2021 4:46 pm
Marco Pastors over problemen Rotterdam-Zuid: ‘Hier zit criminaliteit diep in het leven van te veel mensen’

Rotterdam-Zuid kent een zomer vol schietincidenten. Toch gaat het nog steeds de goede kant op met Zuid, zegt Marco Pastors.
NEE! Dat gaat zeker weten, beslist niet de goede kant op. Ook meneer Pastors is lid van de smerige corrupte onnadenkende politiek die een broertje dood heeft aan het bedenken van oplossingen.

GODVERDOMME! Op verboden wapenbezit staat een belachelijk lage maximum straf van vier jaar. Laat dit een hamerstuk worden van de rechterlijke doorgaans corrupte seniele rechterlijke macht met het bekende lugubere D66 syndroom.

Méér en méér controle uitoefenen op een ieder die daarvoor in aanmerking komt en snelrecht uitoefenen via het rechterlijke toegestane hamerstuk van de maximumstraf van vier jaar die natuurlijk volslagen politiek ridicuul gluiperig onaantastbaar is omdat de gedetineerde schoft en crimineel na minder dan drie jaar weer op vrije voeten staat om zijn weg in de criminaliteit te vervolgen. De maximumstraf voor verboden wapenbezit zou opgeschroefd moeten worden tot minstens tien jaar zonder die vieze gluiperige hypocriete ingecalculeerde een derde aftrek bij 'goed gedrag'.

Welke krankzinnige onverantwoorde idioot heeft dit ooit bedacht?

Direct neerknallen, is mijn advies. Beter laat dan nooit.

Ook al is het maar om een voorbeeld te stellen, zoals rechters vaak een zwaardere straf uitspreken om een voorbeeld te stellen. [icon_lol.gif] Waarmee de schoften buiten hun competentie treden, de arroganten! Op justitionele klootzakken wiens aantal in schrikbarend tempo toeneemt en die er bewust of onbewust door hun verstandelijke handicap een rotzooi van maken, is maar een straf van toepassing: elimineren uit onze samenleving.

Blijven stemmen op D66 kan - helaas - voor de armzalig verschrikkelijk tekort schietende rechterlijke macht, niet verboden worden.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam

Bericht door Mahalingam »

Ik heb een aangetrouwde familie van arbeiders. Die vroeger allen in een arbeiderswijk woonden.
Een paar hebben zich door opleiding weten op te werken en die zijn zo gauw het kon beter gaan wonen. En hun kinderen konden ook naar betere scholen gaan en zijn ook weer goed terecht gekomen.

Op de een of andere manier zijn die linksen van mening dat allochtonen die zich uit hun armoede-milieu opwerken wel in het ghetto moeten blijven wonen bij hun 'soortgenoten' want anders plegen ze toch een soort verraad aan hun groep.
Ik meen dat in onderstaande ook te bespeuren.
,,We willen dat mensen op Zuid die opklimmen, ook een betere woning kunnen vinden, anders vertrekken ze. Zo gaat het al zolang Zuid bestaat. Dus we hebben betere woningen nodig. Maar we zien dat die sloop-nieuwbouw niet zo makkelijk gaat als we hoopten. Omdat het niet door alle bewoners als gewenst wordt ervaren en ook niet door de politiek wordt gesteund. Ik maak me zorgen dat er een cultuur ontstaat van: alle huidige woningen moeten blijven staan. Want dan vraag ik me af of we het sterke Zuid krijgen dat we willen.”
Die mensen willen de situatie houden zoals die is want iedere verandering 'ten goede' kost hun geld, vooral de huur die altijd omhoog gaat.
Talrijk zijn de voorbeelden van opgewaardeerde wijken waar de oorspronkelijke bewoners noodgedwongen door de kosten zijn verdwenen naar de overblijvende armoedige buurten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam.

Bericht door Ariel »

Rotterdam heeft de buik vol van groep demonstranten. De "echte ware joden" uit Afrika zijn erg lastig.
Klachten over gedrag ’ware Joden’ Afrikaanse Hebreeërs in Rotterdam

Afbeelding

Winkeliers en bezoekers van de Rotterdamse binnenstad zijn de overlast en dreigende situaties rond de groep Afrikaanse Hebreeërs die in de weekenden demonstreert, zat. Daarnaast zouden er opstootjes zijn geweest tussen de religieuze groep Black Hebrew Israelites, die bij het Forum in paarse kledij stond, en Rotterdammers van islamitische afkomst.

„Ze staan er in de weekenden met regelmaat. Het is wachten tot het uit de hand loopt. Want dat gaat honderd procent gebeuren”, zegt Hennie van Schaik, voorzitter van de gebiedscommissie Centrum.

„Deze groep ziet zich als de ware Joden. Islamitische Rotterdammers die problemen hebben met Israël stonden afgelopen weekend neus tegen neus tegen deze groep. ( Marokkanen dus) De politie moest eraan te pas komen”, zegt Van Schaik, die zich grote zorgen maakt. „Vrouwen die in hun ogen te korte rokjes dragen worden uitgescholden. Blanken zijn volgens hen uitschot, worden nageroepen en ze weigeren met hen in gesprek te gaan. Er zijn heel veel klachten van winkeliers, bewoners, bezoekers en beveiligers bij mij binnengekomen.”

Onwenselijk
Urban Department Store Rotterdam (UDSRotterdam), een samenwerking tussen vastgoedeigenaren en winkel- en horecaondernemers in het centrum van de Maasstad, bevestigt dat er klachten zijn over het gedrag van de demonstranten. „Demonstraties horen erbij. Maar ook wij krijgen over deze groep verontrustende reacties over grensoverschrijdend gedrag en dat is onwenselijk. Wij trekken hierin samen op met de handhavende diensten”, aldus Dominique van Elsacker van UDSRotterdam.

Van Schaik van Leefbaar Rotterdam, noemt het een veiligheidsprobleem. „Ze krijgen van de gemeente een vergunning om daar te staan. En demonstreren is een groot goed, maar niet als opruiende types de meest verschrikkelijke dingen gillen. Mensen schrikken daarvan. Ze voelen zich geïntimideerd. Ze noemen het zelfs angstaanjagend. Winkeliers en beveiligers hebben ook meermalen de politie gebeld, en die komt dan wel kijken. Maar op dat moment houden de Black Hebrew Israelites zich aan de regels. Als de agenten weg zijn, gaan ze echter weer vrolijk verder met hun beledigende teksten.”

Vergunning
De politie zegt ook vaker klachten te hebben ontvangen en stelt dat het meer voorkomt. „We zijn nu bezig met een bestuurlijke rapportage die naar de gemeente wordt gestuurd”, aldus een politiewoordvoerster.

Van Schaik wil opheldering van het stadsbestuur waarom aan deze groep een vergunning wordt verleend. „Want dit moet stoppen. Als je normaal demonstreert is er niets aan de hand, maar doe je dat niet, dan moet er een streep door de vergunning.”

De groep die officieel de Black Hebrew Israelites heet, is van oorsprong een religieuze groepering uit de VS en is uitgewaaierd over de hele wereld. In Nederland duiken aanhangers steeds vaker op in de grote steden. Zij claimen van Israëlitische afkomst te zijn die via de slavernij naar de Verenigde Staten gekomen zijn.

Verder menen ze dat de huidige Joden niet werkelijk afstammen van de twaalf stammen en stellen dat ’blanke joden’ de taal, religie en cultuur zouden hebben gestolen van de ’echte Joden’.

Ganzevoort
De Black Hebrew Israelites waren niet bereikbaar voor commentaar. Vorig jaar zomer verdreven ondernemers hen uit het Amsterdamse winkelcentrum Ganzevoort omdat ze het haatzaaien spuugzat waren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam.

Bericht door Ariel »

:unhappy: Dat is nou sneu voor Femke.
Aboutaleb gekozen tot 'beste burgemeester van de wereld'

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb is uitgeroepen tot beste burgemeester ter wereld 2021. Hij deelt de World Mayor 2021-prijs met Philippe Rio, burgemeester van de Franse stad Grigny.

"Beide burgemeesters hebben gemeen dat ze de sterke overtuiging hebben dat vrede, vrijheid, gelijke rechten en waardigheid enorm belangrijk zijn voor de sociale cohesie", licht de jury toe.

De Londense stichting City Mayors Foundation, een internationale denktank die zich bezighoudt met lokaal bestuur, reikt de prijs sinds 2004 elke twee jaar uit. Beide winnaars krijgen een sculptuur aangeboden. Aboutaleb is de eerste Nederlandse winnaar van de prijs.

'Exceptioneel leiderschap'
Aboutaleb, die in januari dit jaar is beëdigd voor zijn derde termijn als burgemeester van Rotterdam, wordt omschreven als gepassioneerde verdediger van vrijheid, tolerantie en solidariteit. Tijdens de pandemie heeft hij 'exceptioneel leiderschap getoond', zegt de organisatie. "Al vanaf het begin van de coronapandemie was hij zich bewust van de gevaren voor de kwetsbare delen van de samenleving."

Daarnaast wordt van Aboutaleb gezegd dat hij begrijpt dat steden veerkrachtiger, socialer en milieubewuster moeten zijn, willen ze natuurrampen kunnen weerstaan. "Aboutaleb leidt Rotterdam al sinds 2009 met moed, geduld en bescheidenheid. Hij wordt door de meesten burgervader genoemd: tijdens alle jaren als burgemeester, heeft hij zich als de vader van een hele grote familie gedragen."

Aboutaleb zegt in een reactie zeer vereerd te zijn met de prijs. "Ik ben er stil van. Het is een eer dat Rotterdammers mij hiervoor hebben voorgedragen. Ik voel me dan ook zeer gewaardeerd door de inwoners van deze mooie stad. Een stad waar zo veel verschillende mensen samen leven. Ik heb de allermooiste baan die je je maar kan bedenken."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door King George »

Ariel schreef:
wo dec 02, 2020 5:30 pm
Maurice Meeuwissen PVV
Ondertussen steeds meer Iraanse toestanden hier in Rotterdam
Opiniestuk "Scheiding moskee en stad"

Afbeelding
Integreren doe je niet met Arabisch en met de Koran, maar met Nederlands. En juist daar schort het door het zelf verkozen segregeren door de Moslims zelf aan.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam.

Bericht door Mahalingam »

Mohammedanen hebben niet veel op met Sinterklaas en al helemaal niet met kerstmis. Dat blijkt nu weer een keer:
Aboutaleb legt Rotterdamse Sinterklaaskoopavond aan banden

De burgemeester wil nieuwe Black Friday-drukte voorkomen

Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam wil koste wat kost een nieuwe Black Friday in zijn binnenstad voorkomen . Winkels moeten morgenavond een uur eerder dicht om een nieuwe Koopgootchaos te voorkomen. Hij gaat hiermee in tegen het standpunt van de gemeenteraad die tegen het besluit is.

Toch is de PvdA-burgemeester niet van plan om van zijn besluit af te wijken, meldt de Telegraaf. Hij ziet de potentiële Sinterklaasdrukte van vanavond en morgenavond als een mogelijk gevaar voor de volksgezondheid vanwege het coronavirus dat zich in 010 nog altijd sneller verspreidt dan het landelijke gemiddelde.

Aboutaleb wil mogelijk ook in de rest van december de openingstijden in het winkelhart aan banden leggen. Normaliter zijn winkels zijn in de aanloop naar de feestdagen langer geopend met extra koopavonden en zondagen.

Amerikaanse toestanden

Ondanks de coronarestricties, stroomden binnensteden door heel Nederland afgelopen week vol vanwege Black Friday. In Rotterdam liep dit dermate uit hand dat op vrijdag en zaterdag de winkels al om 17.00 uur dicht moesten op last van de gemeente. Door de toestroom van koopjesjagers kon de anderhalve meter-regel niet gewaarborgd worden.

De gemeenteraad is allerminst overtuigd van het plan. Volgens de meerderheid van de fracties was de drukte te wijten aan overlastgevende jeugd die überhaupt niet van plan was om te winkels binnen te gaan. Ook zou de middenstand hiermee zwaar gedupeerd worden.

Toch heeft een burgemeester de bevoegdheid om de gemeenteraad te omzeilen als de openbare veiligheid in het geding komt. Na het weekeinde wordt de koopavondban geëvalueerd. Mocht blijken dat het inkopen van cadeau's voor de feestdagen inderdaad coronaproof verliep, dan kan Aboutaleb beslissen om ook de kerstkoopavonden aan banden te leggen in de Maasstad.
https://www.nieuwnieuws.nl/5151189/abou ... an-banden/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam.

Bericht door Ariel »

Nee, maar dan Urk.
Rotterdamse politie ziet antihomogeweld steeds heftiger worden

Het aantal meldingen van antihomogeweld bij de politie-eenheid Rotterdam neemt toe en de aard van de meldingen wordt heftiger, zo zegt voorzitter Iris Bekker van Roze in Blauw Rotterdam in gesprek met NU.nl. Het geweld gaat zo ver dat homo's in elkaar worden geslagen en soms zelfs worden ontvoerd.

"Eerst bestonden de meldingen uit bespugen en treiterijen. Heel vervelende incidenten, want dat is niet normaal. Maar je ziet nu dat mensen in elkaar geslagen worden, worden beroofd en zelfs worden ontvoerd", vertelt Bekker, die sinds 2015 voorzitter is van het Rotterdamse netwerk binnen de politie voor de lhbtiq+-gemeenschap.

Die zware geweldsdelicten vinden veelal plaats op zogeheten mannenontmoetingsplaatsen. Via homodatingssites spreken mannen af om elkaar op die plekken te ontmoeten. In sommige gevallen maken kwaadwillende mannen daar misbruik van.

"De homoseksuele man denkt dat hij afspreekt met een andere homo- of biseksuele man, maar eenmaal op de locatie gaat het mis. Dan worden ze beroofd en dat lijkt dan te maken te hebben met dat hij homoseksueel of biseksueel is", legt Bekker uit.

Van het geweld dat tegen hen wordt gebruikt, doen lang niet alle lhbtiq+'ers melding of aangifte bij de politie. "Veel mannen die op een mannenontmoetingsplaats komen, gaan door het leven als heteroseksuele man. Op het moment dat iemand hem daar dan berooft, gaat diegene zich niet melden bij de politie, want dan bestaat de kans dat hij geout wordt", aldus Bekker.

Niet altijd melding vanwege veelheid aan incidenten
De voorzitter van Roze in Blauw Rotterdam merkt ook dat er lang niet altijd melding of aangifte wordt gedaan van discriminatie of antihomogeweld, omdat het zo vaak voorkomt. "Mensen zeggen: 'Als ik alles moet melden wat me overkomt, dan ben ik elke dag aan het melden.' Maar als iets niet wordt gemeld, dan is het er niet."

Bekker hamert er ook op om op een veilige manier te daten, een tip die ze overigens ook aan heteroseksuelen geeft. "Date in een openbare ruimte of laat mensen weten waar je bent en spreek niet thuis af. Of leg een briefje thuis neer waar je hebt afgesproken. Stel dat er iets gebeurt, dan weten ze in ieder geval waar je bent."

Inmiddels heeft elke politie-eenheid in Nederland een Roze in Blauw-afdeling. De initiatieven van homo-emancipatie binnen de politie ontstonden in Den Haag en Amsterdam. Roze in Blauw bestaat sinds 2011 in Rotterdam.

Afbeelding

Bij veel evenementen is Roze in Blauw aanwezig om mensen uit de lhbtiq+-gemeenschap, maar ook heteroseksuelen, erop te wijzen dat er een meldpunt voor antihomogeweld is.

"Uiteindelijk hoop ik dat we met Roze in Blauw kunnen stoppen", zegt Bekker. "Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren, omdat het zo'n ingewikkeld onderwerp is."

Snappen doet ze dat overigens niet. "Je moet kunnen zijn wie je bent. Wat voor pijn doet het als iemand hand in hand met een man loopt, of liever een jurk dan een broek draagt? Liefde is fijn en dat gun ik iedereen. Hoe kan je een ander daar dan op veroordelen, als het jou geen kwaad doet?"
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Rotterdamse salafist is hoofd van de politie

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Misschien dat deze sterke bril met dubbeldikke zand gestraalde glazen meer licht in de zaak brengt. Ik stel voor om eens te gaan praten met het hoofd van de politie te Rotterdam. En wie mag dit dan wel zijn? Ach . . . toeval of niet? Hij is de trotse salafist in overheidsdienst met een verplicht islamitisch Marokkaans paspoort en hij heet Ahmed Aboutaleb. Een gluiperd vanjewelste die erelid is van de verdorven smerige achterbakse sadistische virusreligie islam, en geen interesse heeft in sociale woningbouw omdat die toch al lang en breed bezet is door islamieten, beter bekend als parasieten.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Rotterdam schond privacy burgers met camera-auto’s

Rotterdam heeft in strijd met de wet filmende auto’s ingezet om corona-overtreders op te sporen. De camera-auto’s reden tijdens de lockdown vorig jaar door de stad om te controleren of mensen wel genoeg afstand hielden. Dat was onrechtmatig, oordeelt de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) in een rapport. Burgemeester Ahmed Aboutaleb (PvdA) probeert de publicatie van het rapport tegen te houden.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/17/ro ... s-a4065950

Schurk Aboutaleb wil niet dat u weet dat hij illegale Big Brother-auto's gebruikt

De bestuurders beheren de doofpot

Ze zijn weer lekker bezig in Rotterdam. Niet alleen oordeelt de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) dat de havenstad illegaal handelde toen het camera-auto's liet rondrijden om de coronamaatregelen te controleren, maar ook probeert de plaatselijke politie op verzoek van het stadhuis een rapport hierover onder het tapijt te vegen. En de AP accepteert dat schijnbaar.
Waarom moet de overtreder toestemming geven voor publicatie? Gewoon aan de schandpaal die privacyschenders!
Als Aboutaleb geen negatief rapport wil, moet hij zijn crowd-control camera-auto's voor het Songfestival maar niet inzetten om te groepsgroottes te controleren tijdens de lockdown. Het argument dat die auto's maar een beetje stonden te verstoffen na de verplaatsing van het liedjesfestijn toont wederom aan dat autoriteiten elke vorm van controle altijd tot het maximale zullen benutten als ze daar de kans toe krijgen. Geef ze camera-auto's voor het in goede banen leiden van een groot evenement en even later gebruiken ze dezelfde auto's om te controleren of de eigen bevolking zich wel aan hun nieuwe dictatoriale regeltjes houdt.
We moeten niet dezelfde discutabele bestuurders ook laten bepalen of rapporten van onafhankelijke instituten over de legaliteit van hun controledrang in de doofpot verdwijnen, want dat is vragen om problemen.
https://www.geenstijl.nl/5162129/schurk ... -gebruikt/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Rotterdam.

Bericht door Ariel »

Wat triest dat dit nodig is.
Rotterdam bepantsert brandweerwagen voor oudjaarsnacht

Afbeelding

Gezien de coronarellen van de afgelopen weken zijn de hulpdiensten op alles voorbereid. In Rotterdam hebben ze zelfs bepantsering aangebracht op een brandweerwagen. „Voor het geval dat...”

Vanwege het zware geweld bij betogingen tegen het coronabeleid van de regering heeft de brandweer besloten een wagen van bepantsering te voorzien. Voor de ramen zijn ijzeren roosters aangebracht, zoals die ook op politievoertuigen staan die worden ingezet bij voetbalwedstrijden en manifestaties.

„We willen op alles voorbereid zijn. De wagen zal achter de hand worden gehouden voor het geval er zich zware incidenten voordoen”, zegt de woordvoerder van de veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond.

Risico-analyse
„Bij de rellen van vorige maand hadden we moeite om bepaalde interventies uit te voeren omdat onze wagens werden bekogeld. Daarom nemen we nu deze extra veiligheidsmaatregelen”, klinkt het.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Rotterdam.

Bericht door Mahalingam »

Ze hebben de spullen, het geld en de mankracht er niet voor. En burgemeesters gaan er ook niet over. Maar dat mag de pret niet drukken.
Aboutaleb wil alle fruitcontainers in Rotterdamse haven laten controleren op drugs

In de havens van Rotterdam en Antwerpen moeten alle containers met tropisch fruit die daar aankomen voortaan worden gecontroleerd op drugs. Dat is een van de aanbevelingen uit een brief die de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb en zijn Antwerpse collega Bart De Wever zondag naar minister-president Mark Rutte (VVD) en de Belgische premier Alexander De Croo hebben gestuurd.

De brief volgt op een werkbezoek van Aboutaleb en De Wever aan aan Colombia, Panama en Costa Rica, belangrijke bron- en doorgangslanden voor de smokkel van cocaïne. In het actualiteitenprogramma De zevende dag van de Vlaamse omroep VRT vertelde Aboutaleb zondag dat tropisch fruit vaak wordt gebruikt als „camouflage” bij drugssmokkel. Nu worden maar „enkele procenten” van de fruitcontainers gecontroleerd, zei hij. Dat moet dus 100 procent worden.

De burgemeesters doen in hun brief nog meer aanbevelingen voor de aanpak van drugsproblematiek. Zo zou er bij de bestrijding ervan meer moeten worden samengewerkt met de landen waar de drugs vandaan komen, zou er bij politie en justitie capaciteit moeten worden vrijgemaakt om onderzoek te doen naar malafide geldstromen en zouden de havens van Rotterdam en Antwerpen beter beveiligd moeten worden, onder meer met toepassing van kunstmatige intelligentie.

De toevoer van cocaïne naar de Antwerpse en Rotterdamse haven is de laatste jaren flink gegroeid. Vorig jaar werd er een recordhoeveelheid van 90.000 kilo cocaïne in Antwerpen en 70.000 kilo cocaïne in Rotterdam in beslag genomen. Uit onderzoek van de Erasmus Universiteit uit 2019 blijkt dat beide havens één werkgebied vormen voor criminele organisaties.
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/02/13/ab ... s-a4088489
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Rotterdam.

Bericht door Ariel »

Politie: ’Wij zijn afhankelijk van de bewoners’

Schietpartijen en ontploffingen: onschuldige Rotterdammers zuchten onder geweldsexplosie

Onschuldige burgers zuchten onder de geweldsexplosie in Rotterdam, waarbij op appartementencomplexen wordt geschoten en afgelopen dinsdag nog een kogel door het raam van een jong meisje ging. De politie roept bewoners nadrukkelijk op verdachte situaties te melden, maar vanzelfsprekend is dat niet.

Schietincidenten en explosies bij woningen en bedrijfspanden zijn wekelijkse kost geworden in Rotterdam. In het eerste halfjaar telde de regio volgens de politie al zo’n negentig incidenten. Er kwamen dit jaar tot nu toe twee personen in de Maasstad en twee personen in Alblasserdam om het leven door vuurwapengeweld.

De criminelen die de woningen onder vuur nemen, houden bij hun ’werkzaamheden’ totaal geen rekening met onschuldige burgers. Zo vloog afgelopen dinsdagnacht in een woning aan de Teilingerstraat in Rotterdam-Noord een kogel door het raam van een jong meisje. Met zeker vijftien kogels werd het appartementencomplex tot grote ontzetting van de bewoners onder vuur genomen. In februari liep een volkomen onschuldige man bij een explosie bij zijn woning zware verwondingen op: de criminelen hadden zich vergist in het huis.

Een appartement in de Hellevoetstraat in de Tarwewijk was woensdagnacht doelwit van regelrechte terreur. Omstreeks tien over half vier werd de woning op de tweede etage onder vuur genomen. Een kogel ging dwars door het raam en op de gevel eronder ketsten er nog eens vier af. Nadat de kruitdampen waren opgetrokken en de politie was gearriveerd bleek dat de dreiging allerminst voorbij was.

"Er stonden opeens vijf mensen van de brandweer voor de deur"
In de portiekhal lag namelijk een met tape omwikkeld pakketje dat door agenten als een mogelijk explosief werd gekwalificeerd. „Er stonden opeens vijf mensen van de brandweer voor de deur die zeiden dat we zo snel mogelijk naar buiten moesten gaan”, vertelt Maya Stoyanova die in het naastgelegen portiek woont. Ze was al wakker geworden van de pistoolschoten.

Over wie het doelwit was van de beschieting, is bij omwonenden alleen bekend dat het een Antilliaan is. „De meeste mensen hier kennen vaak hun eigen buren niet eens”, zegt Sunny Sheikh. De man woonde jarenlang in de Hellevoetstraat en kwam er woensdag weer eens poolshoogte nemen.

„De bewoners hier laten niet het achterste van hun tong zien. Er is veel illegale bewoning en onderhuur. Zij hebben er geen belang bij om te praten en criminele activiteiten te verklikken”, aldus de man die zelf werkzaam is in de vastgoedsector.

"De meeste mensen hier kennen vaak hun eigen buren niet eens"
De politie Rotterdam zegt alles op alles te zetten om het geweld een halt toe te roepen. „We hebben een grote opsporingscapaciteit vrijgemaakt. Daarnaast vinden er gerichte surveillances plaats en worden wijkagenten ingezet. Ook wordt er preventief gefouilleerd. We zijn met een offensief bezig om dit te stoppen”, zegt Karin Krukkert, plaatsvervangend politiechef van de Rotterdamse eenheid.

Daarbij zijn inmiddels successen geboekt. „Dit jaar zijn al meer dan zestig verdachten voor schietincidenten aangehouden”, zegt Krukkert. „De boodschap is dat je hier niet zomaar mee wegkomt. We gaan je vroeg of laat halen.”

Krukkert vervolgt: „We hebben nu drie Teams Grootschalige Opsporingen op een aantal zaken gezet. Zij gaan het hele spectrum grondig onderzoeken en zo willen we naast de uitvoerder ook bij de opdrachtgevers komen.” Onderzocht wordt ook of de beschietingen en explosies elders in het land met de reeks in Rotterdam te maken hebben.

Een aantal incidenten in de Maasstad houdt volgens de politie verband met elkaar. Zoals de beschietingen op en explosies bij woningen en bedrijfspanden in februari en juli in Rotterdam-West. Twee eigenaren van bedrijfspanden zijn vermoedelijk het slachtoffer geworden van afpersingen terwijl de andere volgens bronnen in het criminele circuit in verband worden gebracht met een ripdeal. Het lijkt er op dat criminelen de diensten gebruiken van een bende die op bestelling woningen beschiet en explosieven plaatst, zo stellen bronnen.

Ripdeal
De ripdeal is volgens de bronnen een groot deel van de oorzaak voor het wapengekletter. „De rippers, hun familie en alles wat ze lief is, zijn nu een target”, aldus een bron. Het zou gaan om een partij van 164 blokken cocaïne die begin dit jaar is gestolen. Gemiddeld zit 1 kilo in een blok, waarmee deze geripte partij een straatwaarde zou kunnen hebben van 12 miljoen euro.

Krukkert zegt juist de hulp van de Rotterdammers hard nodig te hebben. „Als zij merken dat er in hun omgeving iets niet deugt vragen we ze om een melding bij de politie te maken. Dat kan ook anoniem, bij bijvoorbeeld Misdaad Anoniem. Wij zijn afhankelijk van de bewoners. Als zij tijdig melden, kunnen wij sneller in actie komen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Rotterdam.

Bericht door Mahalingam »

Meer info over de drugsoorlog (niet te verwarren met de oorlog tegen drugs).
Net zoals de oppiumoorlogen niet tegen opium waren maar tegen belemmeringen in de verkoop.
'Onderwereldoorlog in Rotterdam' na diefstal partijen drugs

Diefstal van 'meerdere partijen' drugs leidt in de Rotterdamse onderwereld tot verhitte gemoederen, met liquidaties, een explosie en beschietingen op panden tot gevolg. Bronnen in het criminele milieu en bij de recherche spreken van een onderwereldoorlog.

Deze week was het raak in de Rotterdamse Hellevoetstraat. Criminelen beschoten midden in de nacht een woning. Vanochtend bleek dat ze ook een explosief hadden achtergelaten in een portiek. Een robot van de Explosieven Opruimingsdienst moest het pakket verwijderen. Het is al het twaalfde pand dat door criminelen onder vuur wordt genomen.

Het oplaaiende vuurwapengeweld leidt tot levensgevaarlijke situaties: slaapkamerramen die onder vuur worden genomen, schietpartijen op straat. Een 16-jarige jongen kon afgelopen week nog snel bukken toen een man op hem begon te schieten. De schutter ging er daarna vandoor in een auto.

Nog geen week geleden werd Rotterdammer Siki Martina (31) doodgeschoten bij het metrostation Coolhaven. De muziekproducent bracht zijn kinderen weg, en werd daarna door meerdere kogels geraakt.

100 man met wapens


De geweldsexplosie is te wijten aan grote onrust in de drugswereld, zeggen verschillende bronnen op anonieme basis tegen de onderzoeksredactie van RTL Nieuws. Meerdere bronnen in het criminele milieu zeggen dat er een heuse onderwereldoorlog gaande is. "Iedereen vreest dat hij de volgende is die wordt neergeschoten. Er loopt een kleine 100 man met wapens over straat op het moment."

Drugsbendes 'rippen' (beroven) elkaar aan de lopende band van partijen cocaïne, is het verhaal. Dat gaat soms vrij geavanceerd. Criminelen plakken peilbakens onder auto’s om elkaar te volgen naar opbergplaatsen voor drugs. Daar stelen ze de boel of plegen gewapende overvallen. Verschillende van die gestolen partijen drugs leiden nu tot repercussies.

Zo zouden recente beschietingen op panden te maken hebben met een gestolen partij van 16 kilo cocaïne. "De beschietingen zijn om af te persen, totdat er betaald wordt", zegt een bron.

De liquidatie bij metrostation Coolhaven en een beschieting van een man in de wijk Zevenkamp worden in het circuit gelinkt aan een gestolen partij van 160 kilo, afkomstig van een Mexicaans kartel. Drie groeperingen worden verantwoordelijk gehouden voor die ripdeal. "Er zit een moordcommando achter die groepen aan."

De Rotterdamse politie wil het woord onderwereldoorlog niet in de mond nemen, maar doet uiteraard 'fors onderzoek' naar alle schietincidenten. "We zien dat een aantal met elkaar verbonden is", zegt plaatsvervangend eenheidschef Karin Krukkert tegen RTL Nieuws.
"We hebben het vermoeden dat er een conflict is in het criminele circuit. Verdovende middelen zijn een factor van betekenis. We doen fors onderzoek naar de schietpartijen. Dat er sprake is van zogeheten ripdeals is één van de scenario's."

Ook de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb meent dat het vuurwapengeweld te maken heeft met de Rotterdamse onderwereld. "Het is mijn stellige overtuiging dat dit geweld niet tegen willekeurige Rotterdammers is gericht. Het aantal geweldsincidenten in Rotterdam is de afgelopen dagen fors. Natuurlijk schrik je als bewoner als dit bij jou in de straat of buurt gebeurt. Dit geweld moet echt stoppen."
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... nderwereld
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Rotterdam.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Kritiek op politie Rotterdam vanwege foto van vastgeketende verdachte

Op sociale media is woedend gereageerd op een Instagram-bericht van de politie-afdeling van Maas-Rotte. De Rotterdamse agenten deelden een foto waarop een verdachte van winkeldiefstal met handboeien een een lantaarnpaal is geketend. "Voor paal staan", was het bijschrift van de politie.

Ook de Rotterdamse politiek heeft gereageerd op de rel. "Als de politie verdachten online voor paal gaat zetten, dan is het einde zoek. Verslag doen van politiewerk is goed, maar is op deze manier onacceptabel", schrijft PvdA Rotterdam op Twitter.

De foto is inmiddels verwijderd van Instagram.
https://www.nieuwnieuws.nl/5157134/krit ... verdachte/

Wat een gezeur zeg. De winkeldief staat er toch onherkenbaar op? Een foto van de andere kant genomen, ja dat zou respectloos zijn en schending van zijn mensenrechten en waardigheid en ...
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Rotterdam.

Bericht door King George »

We kunnen ook nog speculeren over of hij terecht is aangehouden. Dan kan hij beter niet zo'n grote broek aantrekken over wat hem is aangedaan, want anders werkt dat eerder in de hand dat hij vaker wordt herinnerd aan dat hij ergens onherkenbaar op een foto heeft gestaan.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Rotterdam.

Bericht door Ariel »

Aanstaande zaterdag wil Pegida een Koran gaan verbranden bij een anti-islam demonstratie in het centrum van Rotterdam. Moslims organisaties en Denk vinden dit een slecht plan. Spannend . Dat geeft zaterdag grote heibel .
Denk-leider haalt uit naar Leefbaar en rest van coalitie: ‘Ze onderschatten wat dit met moslims doet’

De voorzitter van Denk is diep teleurgesteld in Leefbaar Rotterdam-leider Robert Simons, die als loco-burgemeester een Pegida-demonstratie niet wil verbieden. Daarbij is ook een Koranverbranding aangekondigd. ‘Als daar niet direct wordt ingegrepen, zal dat ernstige gevolgen hebben voor onze samenwerking.’

,,Ik vind dat Simons als persoon, als Leefbaar-voorman én als loco-burgemeester een grote kans heeft gemist", zegt landelijk Denk-voorzitter mr. Ejder Köse. ,,Denk zit met Leefbaar in een college. Het zou hem hebben gesierd als hij deze demonstratie wél had verboden, ook in de geest van de samenwerking met ons.”

Simons, die deze week burgemeester Aboutaleb vervangt, besloot als loco-burgemeester om een aangekondigde demonstratie van anti-islambeweging Pegida niet te verbieden. Ook al kondigde de beweging aan daarbij Korans te gaan verbranden.

Onbegrijpelijk, zegt Köse, die zegt verantwoordelijk te zijn voor het bewaren van de koers van Denk op de lange termijn. ,,Door de demonstratie te verbieden, had hij tienduizenden moslims in de stad voor zich gewonnen. Dan had hij laten zien: ik sta voor jullie, ik sta ergens voor. Ik had ook verwacht dat hij ons hier bij zou betrekken. Je weet hoe gevoelig dit voor ons is.”

Volgens Simons is het niet strafbaar om de Koran te verbranden.

,,I beg to differ. Ik ben advocaat, en ik weet: de wet is elastisch. Gods woord niet, maar de wet wel. Onder invloed van de tijdsgeest kunnen zaken veranderen. Kijk maar naar pedofielenvereniging Martijn: dat mocht eerst wel, later werd die verboden. Ik vraag het OM hier nogmaals naar te kijken en tot het uiterste te gaan. Want dit gaat om het heilige boek voor een miljoen Nederlanders. Dit is structureel haatzaaien, en dat is wél strafbaar. Ik vind het ook heel zwak om je te verschuilen achter het advies van het OM. Als het morgen misgaat, staan wij als moslims weer in the picture. En dat willen we niet. Daarom zeg ik: bescherm ons. Demonstratierecht is een grondrecht, maar ons geloof in vrijheid en rust belijden is dat óók.”

Simons zei: zodra iemand zaterdag iets in brand steekt, wordt die persoon opgepakt. Is dat niet genoeg?

,,Absoluut niet. Wij willen rust. We willen niet terug naar islam-bashing. Wij willen ons leven leiden, gewoon ons leven leiden en niet elke keer worden geconfronteerd door dit soort zieke gasten met een zieke ideologie. Ik vraag: bekijk het nou eens vanuit ónze kant, probeer onze emotie te begrijpen. In het kader van de samenwerking met Leefbaar had het echt op de weg van Simons gelegen om dit te verbieden. Laat Pegida dan maar naar de rechter gaan. Maar dan heb je wel alles gedaan.”
  • Als hij het niet verbiedt, dan wil ik dat hij er morgen zelf is, en dat er daadwerke­lijk direct wordt ingegrepen
    Ejder Köse
U zei na de verkiezingen: Leefbaar en Denk hebben meer overeenkomsten dan verschillen. Twijfelt u daar nu aan?

,,Ik geloof nog steeds dat Henk en Ahmed in Rotterdam-Zuid dezelfde zorgen en wensen hebben. Daarom zijn we die samenwerking aangegaan. Maar ik verwacht van Simons wel dat hij voor ons opkomt. Als hij het niet verbiedt, dan wil ik dat hij er morgen zelf is, en dat er daadwerkelijk direct wordt ingegrepen. Stel dat dat niet gebeurt, dan zal dat zeer zeker ernstige gevolgen hebben voor onze samenwerking. Einde coalitie? Ik zeg: ernstige gevolgen. Maar ik ga daar niet van uit. Ik reken erop dat hij zijn verantwoordelijkheid pakt.”

Wilt u wel met Leefbaar door na deze week?

,,Ja. We willen samen met grote thema's aan de slag. Dit is voor ons ook een test op weg naar regeringsdeelname in 2025. En het gaat goed. Maar in de geest van de samenwerking had ik echt verwacht dat onze motie om de demonstratie alsnog te verbieden, ook zou worden gesteund door de coalitiepartners. Dat ze de kans hadden gegrepen om te tonen: wij zijn er voor álle Rotterdammers. Dat viel me tegen, ook van D66 en VVD. Ze onderschatten wat dit met moslims doet. Het raakt ons, mij ook. Wij zijn een ledenpartij. Het is moeilijk aan onze achterban uit te leggen dat dit een exclusieve bevoegdheid is van de burgemeester. Onze achterban zegt: jullie zitten nu in het college. Hoe kan het dan dat dit mag gebeuren? Ik hoop dat iedereen daar ook bij stil wil staan.”
En ook Bij1 is boos, en ze hebben een tegendemonstratie aangekondigd.
Onder de noemer ‘Geen moslimhaat in onze stad’ kondigt BIJ1 Rotterdam via Twitter een tegendemonstratie aan tegen de demonstratie van Pegida in het centrum van de stad. De partij vraagt mensen zich zaterdag om 14.00 uur te melden op het Stationsplein.

Aanleiding is de demonstratie van Pegida zaterdag om 14.00 uur in het centrum van Rotterdam. ‘Dit weekend geen hoofddoek, maar koranverbranding op het Stationsplein’, meldt de anti-islambeweging.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Rotterdam.

Bericht door Ariel »

Buurtbewoners Rotterdamse wijk zijn geweld zat: ’Het lijkt wel wildwest hier’

Ineens was er grote paniek in de Rösener Manzstraat in Rotterdam-West, zaterdag aan het eind van de middag. Er klonk een schot, er werd alarm geslagen en al heel snel stond de straat, zo vertellen buurtbewoners, vol met hulpdiensten en busjes van de forensische opsporing. Voor de hoofdbewoner van het pand waar werd geschoten kwam reanimatie te laat: hij overleed ter plekke.

Enkele uren na de schietpartij werd een 18-jarige verdachte aangehouden in Capelle aan den IJssel, nog geen twintig kilometer verderop.

Er waren meerdere mensen in de woning toen de tragedie plaatshad, liet de politie naderhand weten. Kort na het drama werd het ’niet aannemelijk’ geacht dat de zaak iets te maken heeft met de reeks explosies en geweldsincidenten die Rotterdam de laatste maanden teistert. „Vermoedelijk vond het plaats in de relationele sfeer”, meldde een woordvoerster.

’Iets van plan’
Bewoners zetten daar hun vraagtekens bij. „Ik zag twee mannen bij de woning wegrennen”, vertelt een van hen. „En ik zag een witte Mercedes die met hoge snelheid wegscheurde. De auto had geen kentekenplaten. Het was een dure bak, zo te zien.” Het slachtoffer moet de schutter hebben gekend, hij had hem zelf binnengelaten.

In de hoekwoning met vier verdiepingen, die zondag nog was verzegeld, vond het fatale schot plaats. „Als je vooraf al zo’n auto klaarzet, en ervoor zorgt dat je zowel voor als achter geen kentekenplaat hebt, nou, dan is het wel duidelijk dat je vooraf iets van plan was.”

’In paniek geraakt’
De rennende mannen waren, zo geeft een bewoner aan, blank. Daarmee is voor hem duidelijk dat het in ieder geval geen familieruzie was. Het 47-jarige slachtoffer is namelijk, vervolgt hij, van Antilliaanse komaf. „We rookten kort voor het gebeurde nog een peukje met elkaar. Gewoon een normale buurtbewoner, al weet ik niet eens hoe hij heette. Buurman, zei ik altijd tegen hem. Verder weet je nooit wat er in iemands leven allemaal speelt. Daar vraag je gewoon niet naar.”

De man met lang rastahaar woonde volgens een ander nog maar enkele maanden in het riante appartement. Hij had kinderen, weet de buurtbewoner die samen met hem rookte. Een ervan, een 14-jarige, lijkt te zijn gebeten door een hond in de woning. „Hij had twee pitbulls, waar er nog een van over was. Die hond is zich kapotgeschrokken nadat er werd geschoten, en in paniek geraakt, dat snap ik wel. Dat zou elke andere hond ook hebben.”

Een andere buurtbewoonster laat weten geraakt te zijn door het geweldsdrama. „Het lijkt wel wildwest hier”, zegt ze. „Ik word er echt naar van. Dit is zeker niet de slechtste wijk van Rotterdam, integendeel. Een stukje verderop, in Tussendijken, is het veel erger. Daar zijn al meerdere schietpartijen geweest. Ik schrik hier echt van, blijkbaar ben je nergens in de stad meer veilig.”

Begin vorig jaar stond de wijk niettemin ook op zijn kop, toen een 22-jarige man door meerdere messteken om het leven kwam in de Zoutziedersstraat, een paar honderd meter verderop.

’Geen tweede verdachte’
De buurtbewoonster heeft de consternatie zaterdag niet zien gebeuren. „Toen ik hier langskwam stond het al helemaal vol met auto’s. Er kwam veel volk op af en er was veel wanhoop.” Een helikopter die boven de wijk cirkelde was ook ingezet.

Volgens de politie waren er ten tijde van de schietpartij vier mensen aanwezig. Een woordvoerster laat weten niet te kunnen reageren op de bewering dat er niet één maar twee mannen de woning uit renden. „Wat ik wel weet is dat er geen tweede verdachte in beeld is”, meldt ze.

Omdat de politie goede vermoedens had naar wie ze op zoek waren, werd er geen signalement van de gezochte tiener verspreid. Hij werd ’s avonds aangehouden in een auto in Capelle aan den IJssel. Of de nu aangehouden 18-jarige in de Mercedes zat die van de plaats delict wegscheurde, kan ze eveneens niet aangeven.

Bijtwonden
Een vrouwelijke bewoonster – die getuige was van het fatale schot, maar ongedeerd bleef – heeft de recherche inmiddels kunnen spreken. Naar de achtergronden wordt nog nader onderzoek gedaan. De hond die het kind beet is met hulp van de dierenambulance uit huis geplaatst en elders opgevangen. Het jonge slachtoffer is overgebracht naar het ziekenhuis. Hij kon ondanks enkele bijtwonden zelf naar de ambulance lopen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Rotterdam.

Bericht door Mahalingam »

„Vermoedelijk vond het plaats in de relationele sfeer”, meldde een woordvoerster.

Tot voor kort werd deze uitdrukking gebruikt voor zaken binnen een gezin of iets met ooms en neven.
En nu wordt dit uitgebreid tot 'een relatie hebben met mensen die waarschijnlijk criminele dingen doen".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Rotterdam.

Bericht door Ariel »

Rotterdammers in angst: houdt geweld dan nooit op?

Wederom is Rotterdam opgeschrikt door een golf van geweld. De Maasstad had te maken met een schietincident waarbij een man werd neergeschoten die net uit de gevangenis was, een steekpartij en een explosie.

Bewoners zijn het zat. „Het is schandalig!”, zegt een omwonende van de Taandersstraat waar in de nacht van vrijdag op zaterdag de zoveelste explosie dit jaar in Rotterdam plaatsvond.

Gestolen auto in pui
De politie had haar handen vol. Het begon vrijdagavond met een opmerkelijk incident toen een man, die net op vrije voeten was, met een gestolen auto het politiebureau Zuidplein binnenreed.

De 48-jarige bestuurder was eerder die dag aangehouden voor een licht strafbaar feit, zo vertelt de politie.

Eenmaal op straat stal hij direct een auto waarmee hij het hek van het parkeergedeelte van het politiebureau ramde en het voertuig in de pui reed. De man raakte gewond en moest naar het ziekenhuis.

De aanwezige politiemensen bleven ongedeerd. De man is aangehouden. Waarom hij tot zijn daad kwam, is nog onduidelijk.

Scheuren in muur
Een paar uur later was het rond middernacht raak in de Taandersstraat in Rotterdam-West.

Zaterdagochtend komen bewoners op de straat, die openligt vanwege werkzaamheden aan het riool, een kijkje nemen bij de deur waar een explosief afging.

De muur is zwartgeblakerd en er zitten een aantal scheuren in de muur. Volgens de bewoners is het al het tweede incident in de straat in een paar weken tijd. De politie zegt niets te weten van een eerder incident.

"Gelukkig waren ik en mijn kinderen niet thuis"
Een vrouw vertelt vanuit haar keukenraam dat het explosief afging bij een deur die leidt naar de schuren van de woningen. „Gelukkig waren ik en mijn kinderen niet thuis”, vertelt de vrouw.

„Ik vind het beangstigend. De vorige keer was ik niet thuis, want toen lag ik in het ziekenhuis.”

Een andere buurman is het zat: „Het is hier elke week wel raak. Ook in andere straten hier in de buurt zijn explosies geweest. Ik woon hier al 55 jaar, maar het wordt er zo niet leuker op om hier te wonen. Het is schandalig!”

De Maasstad telt dit jaar alleen al meer dan 56 explosies, meer dan in het hele jaar daarvoor.

Een andere bewoner zegt niet meer fijn in Rotterdam te wonen. „Aan alle kanten zijn er bommen. Ik vind het eng.”

’Hangjeugd blowt in de schuren’
Waarom de portiek het doelwit is, weten de buren niet. Ze hebben wel vermoedens. „Er zit altijd hangjeugd in de schuren. Dan zitten ze daar te blowen en te drinken. Maar ik ken ze helemaal niet en weet ook niet hoe ze daar komen”, vertelt de buurvrouw.

Anderen stellen dat het doelwit een jongeman is die in de straat woont. „Hij zou iets met nepkleding doen en een paar gasten in de maling hebben genomen. Na een eerder incident in april is hij naar Frankrijk gevlucht”, meent een andere buurman.

Agenten zijn zaterdagochtend bezig met een buurtonderzoek. De politie is verder op zoek naar getuigen en camerabeelden.

Schietpartij
Een uur na de explosie moesten agenten met spoed naar de Berkelstraat. Daar werd een 25-jarige Rotterdammer neergeschoten. De man was volgens opsporingsbronnen nog maar 48 uur uit de gevangenis.

Het slachtoffer werd meermalen onder vuur genomen en werd in zijn been geraakt. De Rotterdammer is naar het ziekenhuis gebracht.

De politie is meteen met een groot onderzoek gestart om sporen veilig te stellen. Er werden meerdere kogelhulzen gevonden. Waarvoor de man heeft vastgezeten, is niet duidelijk. Ook is onbekend wat de reden is van de toedracht van het schietincident.

Gewonde man
Weer een paar uur later was het raak op de ’s-Gravendijkwal waar surveillerende agenten een gewonde man vonden. De man vertelde dat hij zojuist gestoken was, nadat hij ruzie had gekregen met een man.

De dader ging er vervolgens vandoor met drie vrouwen in een auto. De man is naar het ziekenhuis overgebracht voor behandeling aan zijn verwondingen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Rotterdam.

Bericht door Ariel »

Het is warm, dus is er weer nieuws uit Nesselande. Het gaat om jongelui, of strandgangers. Zandvoort is te ver weg, maar Nesselanden ligt lekker dicht bij Rotterdam, en is goed te doen met de metro/

ook toen in 2019
Omwonenden vrezen gedrag van strandgangers: ‘Normaal gezin durft hier niet naar het strand’

Eén warme week en de boel staat volledig op scherp in de Rotterdamse nieuwbouwwijk Nesselande. Bewoners zijn het asociale gedrag van de lokale strandgangers zat en eisen dat de gemeente ingrijpt. ,,Het gaat werkelijk alle perken te buiten. Een jongen stond hier na een stranddag in mijn heg te pissen!’’

Van opstootjes en vechtpartijen kijken ze nauwelijks meer op. Dat na een dag in de zon met drank en drugs achter de kiezen bij jongeren de gemoederen hoog op kunnen lopen, dat zijn de Nesselanders die niet ver bij het strand van de Zevenhuizerplas vandaan wonen wel gewend. Net als asociaal parkeergedrag en de bergen rommel die worden achtergelaten. Maar dat er wordt geürineerd in hun tuin en bij hen voor de deur op straat wordt gepoept; nee dat hadden ze nog niet eerder meegemaakt.

,,Het gaat werkelijk alle perken te buiten”, zegt bewoonster Yandenah Robles die ongewenst bezoek in haar voortuin kreeg. ,,De camera in de deurbel heeft het gefilmd. Een zwalkende jongeman die na een stranddag gewoon in mijn heg gaat staan pissen!” De 43-jarige Rotterdamse kan er nog niet over uit.

,,Op straat komen we hopen stront tegen, met witte doekjes erbij. Dan weet je: hier heeft iemand zitten poepen. Het ergste is nog dat die strandlui beschonken of onder invloed van drugs in de auto stappen.”

Auke Bergsma, coördinator van Buurtpreventie Nesselande, is tot in detail op de hoogte van de misstanden. ,,Met hordes tegelijk komen de jeugd uit de metro en worden de controle-deurtjes opengeschopt door zwartrijders. Jongeren die met de auto komen, willen daar lekker de blits mee maken op de boulevard met veel bijna-aanrijdingen tot gevolg. Bij het strand worden fietsen gejat, in de supermarkt diefstallen gepleegd. Het is nu al zo ver dat niemand er wat van durft te zeggen uit angst later door een groep te worden opgewacht.”

De Wijkraad Nesselande en Buurtpreventie Nesselande trekken de conclusie dat de badplaats op een hete dag de hoeveelheid strandbezoekers niet aan kan. Daarom hebben ze de gemeente Rotterdam een brandbrief gestuurd met de noodkreet direct maatregelen te nemen. Ze willen dat strenger word gecontroleerd op drank-, drugs- en lachgasgebruik, foutparkeren en extra toiletvoorzieningen worden geplaatst om wildplassen en wildpoepen tegen de gaan. Ook vinden zij dat handhaving en beveiligers actiever moeten samenwerken om het winkelcentrum en het strand veilig te houden.

Prent en een strandverbod
,,Er moet wat gebeuren”, zegt een 71-jarige bewoner van de Siciliëboulevard. Hij is met zijn vrouw voor zijn rust in Nesselande is komen wonen. Uit angst voor represailles (‘mijn naam staat op het brievenbusbordje’) wil hij niet bij naam genoemd worden. ,,Niet wachten tot de boel escaleert en de ME het hier schoon moeten komen vegen. Lik op stuk; dat is de oplossing. Zuipen, blowen, jatten, handhavers beledigen, vechten? Een prent én een strandverbod. De jongelui moet maar eens leren wat normaal gedrag is. Haal de rotte appels weg hier zodat Nesselanders weer normaal naar het strand kunnen, want een normaal gezin durft dat nu niet.”

Leefbaar Rotterdam heeft wethouder Vincent Karremans gevraagd met spoed maatregelen te nemen. De grootste partij van de stad spreekt van een onacceptabele situatie en wil dat mensen ‘die hun zooi achterlaten’ op de bon worden geslingerd, extra parkeerruimte wordt gezocht en noodtoiletten op of bij het strand komen.

De gebeden van de wijkraad en buurtpreventie zijn inmiddels verhoord, meldt Bergsma. ,,Vanuit de gemeente is ons toegezegd dat komend weekeinde streng zal worden gehandhaafd.’’
Volgens een zekere Ingrid op Twitter.

Kom u eens kijken bij ons in Rotterdam. Op het. Nesselande strand, dronken,,lachgasballonnen, plassen de tuinen van dementen die daar wonen overal ontlasting 💩 poepen op de straat. En onze dochters en vrouwen masaal lastig gevallen . Afrikanen,Marokkanen, en nog meer gespuis
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie