Nieuws uit Rotterdam.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Waar is Ahmed Aboutaleb ?
Door ANTTI LIUKKU

ROTTERDAM - Aboutaleb? Het ongeloof was begin dit jaar groot bij Leefbaar Rotterdam, en bij fractievoorzitter Ronald Sørensen voorop.

Hoe had Marco Pastors, het politieke brein van Leefbaar kunnen instemmen met Aboutaleb als burgemeester? Een Amsterdammer! Een PvdA’er! Een Marokkaan! De eerste moslimburgemeester van een West-Europese stad haalde in ieder geval de voorpagina’s van Duitsland tot Marokko.

Pastors volgt Aboutaleb met een ‘extra gevoel van verantwoordelijkheid’, zegt hij. „Aboutaleb moet niet vergeten dat ik mijn nek behoorlijk voor hem heb uitgestoken.’’

Wat hij tot nu toe ziet, stemt hem niet vrolijk. „Ik heb gezegd: Aboutaleb biedt grote kansen en grote risico’s. De risico’s zijn helder, neem dat vage reisje naar Marokko. Maar de kansen zie ik nog niet.’’

Het valt hem tegen dat Aboutaleb zich nog niet of nauwelijks heeft laten horen op ‘gevoelige integratiethema’s’ zoals islam, homoseksualiteit en vrouwenemancipatie. „We zien hem gewoon te weinig op de belangrijke momenten. Hij zal best achter de schermen heel veel doen. Maar iedereen kan hard werken. Het gaat erom wat hij vóór de schermen doet.’’

Bijvoorbeeld de afwezigheid van Aboutaleb op de Rotterdamse boot in de Amsterdamse Gay Pride. „Hij mag best vier weken op vakantie naar Marokko – alhoewel dat wel lang is. Maar voor zoiets vlieg je gewoon op en neer. Dan haal je de wereldpers – dát is pas een signaal! Ik vind het teleurstellend dat hij überhaupt nog niets met het thema homoseksualiteit heeft gedaan.’’

Een ander voorbeeld: het mislukte plan om het aantal politici in de deelgemeenten sterk te verminderen. Uiteindelijk is het door de PvdA-fractie geblokkeerd. „Dat is nota bene door zijn voorganger Opstelten in gang gezet. PvdA-wethouder Kriens heeft er zich volledig voor ingezet. Als de PvdA-fractie begint te draaien, verwacht je dat Aboutaleb zich uitspreekt – maar hij heeft niets gedaan. Jammer.’’

Pastors bekruipt het gevoel dat Aboutaleb wel bijzonder geniet van zijn internationaal aanzien, vertelt hij terwijl hij nipt aan een witte wijn in café Loos. „Hij komt over als een internationaal staatsman die even komt aanwippen. Alsof het burgemeesterschap van Rotterdam een betrekking is. Het is veel meer dan dat. En hij kan hier ook sneuvelen, dat zou toch jammer zijn...’’

Natuurlijk, relativeert hij, Opstelten had ook pas na vier jaar zijn draai gevonden – ‘dankzij Pim’. „De wedstrijd is nog lang niet afgelopen, maar de eerste tien minuten zien er niet goed uit. Maar er komen nog genoeg kansen. Ik hoop dat Aboutaleb slaagt.’’

http://www.ad.nl/rotterdam/3425804/Waar ... taleb.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

‘Volk stemt over Aboutaleb’
Door ANTTI LIUKKU

ROTTERDAM - De Rotterdamse bevolking moet per referendum beslissen over een tweede termijn van burgemeester Ahmed Aboutaleb.
Het ‘tussentijdse burgemeestersreferendum’ kan worden gehouden in 2014, tegelijk met de gemeenteraadsverkiezingen.

Dit opvallende voorstel staat in het verkiezingsprogramma van Leefbaar Rotterdam (LR) voor volgend jaar, onthult lijsttrekker Marco Pastors. ,,Aboutaleb heeft toegezegd dat hij in ieder geval zes jaar burgemeester blijft. Mocht hij zijn termijn willen verlengen, dan is niet meer dan normaal dat we aan de Rotterdammers vragen of ze met hem door willen. Na vijf jaar heeft hij genoeg tijd gehad om zich te bewijzen.’’

Als Leefbaar na de verkiezingen van maart 2010 zitting neemt in het stadsbestuur, wordt het een belangrijk punt in de collegeonderhandelingen, aldus Pastors. Nu is de procedure dat na een burgemeestersperiode van zes jaar een besloten vertrouwenscommissie, bestaande uit raadsleden, zich uitspreekt over verlenging. ,,Dit is niet meer van deze tijd. Wij zijn trouwens altijd voorstander geweest van een gekozen burgemeester. In 2014 is de tijd zeker rijp voor een referendum.’’’’

http://www.ad.nl/rotterdam/3425800/lsqu ... rsquo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Ahmed Aboutaleb als prijsvechter

Bericht door hans van de mortel »

Aan de hand van zijn bewaking en persoonlijke bodyguards kunnen we opmaken wat Ahmed Aboutaleb werkelijk betekent voor de stad Rotterdam.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door H.Numan »

Het volk gaat helemaal niet stemmen. Burgemeesters worden benoemd en niet gekozen.
Aboe zal heel erg hard zijn best moeten doen om zijn gemaakte blunders uit te vegen. Door net te doen alsof hij de minister van buitenlandse zaken is heeft hij zijn partij superieuren (een burgemeester staat ten alle tijden hierarchisch onder een minister) behoorlijk boos gemaakt. Vrijwel zeker dat die zeggen: wat er ook gebeurt, Aboe gaat weg. Horen we natuurlijk nooit, maar reken maar dat de minister van BuZa dit niet pikt.
Verder is de kans niet gering dat het volgende kabinet een PVV kabinet wordt. Enig idee wat voor kansen Aboe maakt om onder een PVV minister een tour extra te rijden? Zullen we voor 't gemak uit gaan van 0,0000000000000000000000000000023% ?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door hans van de mortel »

H.Numan schreef:Enig idee wat voor kansen Aboe maakt om onder een PVV minister een tour extra te rijden?
Tijd is de belangrijkste factor in het leven. De tijd zal het leren.

De verwachtingen voor ons zijn positief gespannen voor wat de oplossing van het moslimvraagstuk betreft, maar negatief voor moslims wat daaruit voort zal vloeien. Volgens mij is het grootste deel van de Nederlandse bevolking dat anti-integratie gedrag van de moslim spuug en spuugzat. Dus . . . nog even geduld beste mensen. De islamkruik gaat zo lang in de beschaving te water tot ze breekt. En breken zal ze. Want tijdens 6000 jaren menselijke beschaving is het nog niet één keer voorgekomen dat de achterlijkheid de boventoon voerde.

En achterlijk is de islam. Pure achterlijkheid. Een populatie van ongeletterde primitieve achterstandsdomoren. Met een achterstand van bijna tweehonderd jaren op onze kennisbeschaving. Het is gewoon het fatsoen én het geduld van onze westerse beschaving met zoiets bezopen als islam dat wij deze folkoristische afgoderij van de moslims accepteren. Geduld lieve mensen, geduld, het komt allemaal goed. Want wat stelt een islamvolgeling nou voor? Niks toch? Helemaal niks. Zo iemand kan onze beschaving missen als kiespijn. Want voor elke moslim geldt alleen maar het bezit van het Nederlandse paspoort, en voor de rest interesseert onze beschaving hem geen
drol.

Enne . . . bijna elke dag in de krant en op de radio is wel iets negatiefs over moslims te lezen of te horen. Zelden, of zeg maar nooit iets goeds. Hoe meer en vaker des te meer groeit de afkeer tegenover moslims die zich krampachtig vasthouden aan het vredelievende imago van islam. Hebben dit soort moslims dan nog nooit de koran gelezen? ZO DOM ZIJN MOSLIMS BLIJKBAAR DAT ZIJ AL HET GEWELD UIT NAAM VAN ALLAH BEDREVEN EN GEÏNSPIREERD OP DE KORAN ALS ONSCHULDIG MISVERSTAND CLASSIFICEREN WAAR ZIJ PART NOCH DEEL AAN HEBBEN!

DAAROM BLIJVEN ZIJ ZICH VOLHARDEND MOSLIM NOEMEN! DAT IS PAS EEN GOTSPE, EEN DEMONSTRATIE VAN ONVERMOGEN EN EXTREEM RECHTS.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

:ohmy: Oeps.....Hoe gaat de burgevader van Rotterdam dit oplossen.
Rotterdam: 'Alle Antiliaanse mannen verdacht'

ROTTERDAM - De gemeente Rotterdam heeft in de Tarwewijk een folder verspreid, waarin staat dat alle Antiliaanse mannen bij voorbaat verdacht zijn omdat er te veel overlast in de wijk is. De Antiliaanse gemeenschap is woedend.

De folder 'Tarwewijk veilig' is bij alle buurtbewoners in de brievenbus gegooid. De gemeente Rotterdam legt hierin uit hoe de veiligheid in deze probleemwijk verbeterd kan worden.

In één van de paragrafen is te lezen: 'Deze mannen veroorzaken overlast voor de buurt en hebben ook vaak met drugsoverlast te maken. De politie houdt ze extra in de gaten. Als ze worden opgepakt, krijgen ze speciale begeleiding in de vorm van straf en/of hulpverlening’, zo schrijft de gemeente.

De brief is geschreven door stadsmarinier Michiel van der Pols, die rechtstreeks onder de burgemeester valt. Hij was niet bereikbaar voor commentaar.

De voorzitter van het Overlegorgaan Caribische Nederlanders, Glenn Helberg, is niet blij met de folder: ''Dit is een kwalijke zaak. Je moet niet een hele groep benoemen als overlastgevers. Dat is stigmatiserend en werkt discriminatie in de hand'', vertelt hij in een reactie. Het orgaan gaat actie ondernemen. ''Het gaat ten slotte om onze grondrechten'', aldus Helberg.

Niet op de hoogte

Opvallend is dat de deelgemeente Charlois, waar de Tarwewijk ligt, niet op de hoogte is gesteld van de folder. Deelbestuurder Lionel Martijn van de PvdA woont zelf ook in de Tarwewijk. Bovendien is hij van Antilliaanse afkomst. Hij vindt dat de tekst erg ongelukkig is geciteerd, zo schrijft het tijdschrift Republic.

Een woordvoerder van Charlois meldt dat de deelgemeente de kwestie zal aankaarten bij de stadsmarinier. ''Er ligt al langer een verzoek om alles wat naar bewoners gaat met ons af te stemmen. Een rectificatie staat nog niet gepland, maar de kwestie komt ‘zeker’ aan de orde'', zo verzekert de woordvoerster.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4680 ... ht___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Het is in Rotterdam dat de Geest van Geert vaardig is en gezorgd heeft voor het ontslag van Ramadan. Tenminste volgens Ramadan, die te kampen heeft met een grote geloofswaardigheids crisis.
De brief is geschreven door een ex-marinier. wat was er met mariniers? Ja, doe moesten eventueel orde op zaken stellen in Gouda. En wie opperde dit idee? Geert.
Dus over brief is de Geest van Geert vaardig geworden. En er is een reageerder ( Dinky, Rijswijk ) die het zo ziet:
Ongelofelijk, wat een racistische opmerkingen hier staan met zoveel vooroordelen met dank aan Geert Wilders. Ik schaam mij als Nederlander en dan met name omdat veel overlast veroorzaakt wordt door dit soort a-sociale autochtone tokkies. De PVV heb ik totaal nog niet gehoord over de chaos in Hoek van Holland, maar ja dat is bekend, geen allochtonen bij betrokken, geen reactie... Ga allemaal eens nadenken en denk niet in huidskleuren, maar in mensen!!
Ja, wat zou de reactie zijn als het allochtonen waren die dood en gewond waren?
Ik krijg de indruk dat de politie heel wat vaker schiet op bedreigende inboorlingen dan op bedreigende bontkraagjes.
In prachtwijken trekt de politie zich terug als ze belaagd worden door een meute. Dan wordt er echt niet geschoten om het gezag te handhaven.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
pinkelpap
Berichten: 105
Lid geworden op: di apr 21, 2009 11:00 am

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door pinkelpap »

Dit ook nog.
Instrumentale muziek mag niet van de moslims.
Moslim-Aboutaleb maakte er dan ook een troep van in Hoek van Holland.
Het strand kon niet eens verlicht worden. Een duistere zaak.
Terwijl er wel `voor een paar dubbeltjes` aan apperatuur stond.
En nu wil hij elk soort gelijk muziek gebeuren gewoon verbieden.
Er konden niet eens mededelingen gedaan worden vanuit die luidsprekers.
Toen het te laat was moest er geschoten worden vanwege levensbedreiging van politieagenten
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

De incompetente burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door hans van de mortel »

Aboutaleb is een rat. Een intrigant, vijfde colonne. Een huichelaar en misplaatste Nederlander. Waarom?
Denk nou eens even nou. Hij is burgemeester van Rotterdam. In de volksmond noemen we zoiets burgervader. Vader? Een vader neemt zijn verantwoordelijkheid. Hij is Nederlander. Tenminste, hij heeft een Nederlands paspoort en doet graag alsof. Maar is hij nog steeds moslim? JA! Hij heeft - voor zover mij bekend - nog nooit gezegd dat hij NIETS MET ISLAM te maken wil hebben. Hij heeft nog NOOIT GEZEGD dat hij GEEN PRAKTISERENDE MOSLIM is. Sterker nog, die rat heeft gezegd dat hij het liefst ziet dat zijn dochter met een moslimmannetje thuiskomt en trouwt. LANG LEVE DE MULTI-CULTURELE ANTI-SAMENWERKING VAN ACHMED ABOUTALEB, de Marokkaan met het dubbele paspoort! Anders gezegd: de man met de dubbele tong! En zo’n Mohammed-kontkruiper is burgemeester van Rotterdam? JA! Hij is een Nederlandse burgervader van Rotterdam. Zo’n vader trap ik de deur uit!

Terug naar de verantwoordelijkheid van de burgemeester van Rotterdam. Als ik in zijn plaats had gestaan had ik niet zo maar klakkeloos en onverschillig ongeïnteresseerd een vergunning afgegeven voor een onoverzichtelijk niet in de hand te houden feest op het strand in Hoek van Holland. Dan had ik mijn verantwoordelijkheid genomen en maatregelen genomen.

Te beginnen met de vraag te stellen: ”Stel dat er wat misgaat? Stel dat het uit de hand dreigt te lopen? (als zo vaak in Nederland) zijn wij er dan op voorbereid?” (deze vraag zou hij natuurlijk aan zijn politie verantwoordelijken moeten stellen) ”En hoe gaan wij met eventuele uit de hand te lopen agressie om? Hoe ver kunnen wij met de politie omgaan met geweld?” Vragen die iedere simpele lulhannes met een lagere schooldiploma had kunnen bedenken. Kortom, een goede manager van de politie, want de lul-de-behanger Aboutaleb is tenslotte baas van de politie, had alle denkbare scenario’s moeten inplaane. Het is meer dan duidelijk dat Aboutaleb een typische Marokkaanse zakkenvuller is met een Nederlands paspoort die op geen enkele manier waar geeft voor ons geld.

Aboutaleb is een rat. Een intrigant, vijfde colonne. Een huichelaar en misplaatste Nederlander. Waarom?
Denk nou een even nou. Hij is burgemeester van Rotterdam. In de volksmond noemen we zoiets burgervader. Vader? Een vader neemt zijn verantwoordelijkheid. Hij is Nederlander. Tenminste, hij heeft een nederlands paspoort en doet graag alsof. maar is hij moslim? JA! Hij heeft - voor zover mij bekend - nog nooit gezegd dat hij NIETS MET ISLAM te maken wil hebben. Hij heeft nog NOOIT GEZEGD dat hij GEEN PRAKTISRENDE MOSLIM is. Sterker nog, die rat heeft gezegd dat hij het liefst ziet dat zijn dochter met een moslimmannetje thuiskomt.

Terug naar de verantwoordelijkheid van de burgemeester van Rotterdam. Als ik in zijn plaats had gestaan had ik niet zo maar klakkeloos en onverschillig ongeïnteresseerd een vergunning afgegeven voor een onoverzichtelijk niet in de hand te houden feest op het strand in Hoek van Holland. Dan had ik mijn verantwoordelijkheid genomen en maatregelen genomen. Te beginnen met de vraag te stellen: ”Stel dat er wat misgaat? Stel dat het uit de hand dreigt te lopen?” (als zo vaak in Nederland) ”zijn wij er dan op voorbereid?” (deze vraag zou hij natuurlijk aan zijn politie verantwoordelijken moeten stellen) ”En hoe lossen wij eventuele agressie op? Hoe ver kunnen wij met de politie gaan met geweld?” Kortom, een goede manager van de politie - want de lul-de-behanger Aboutaleb is tenslotte baas van de politie - had een scenario moeten voorbereiden. Het is meer dan duidelijk dat Aboutaleb een typische Marokkaanse zakkenvuller is met een Nederlands paspoort die op geen enkele manier waar geeft voor ons geld.

Hij mag dan nog zo’n intelligente intellectueel zijn, hij is en blijft moslim! En die zijn nu eenmaal niet te vertrouwen!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

'Misdaad allochtonen schaadt meerderheid'

ROTTERDAM - De oververtegenwoordiging van allochtone jongeren in de criminaliteit ondermijnt de positie van duizenden allochtone jongeren die op een positieve manier aan hun toekomst werken.

Dat heeft burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam donderdag gezegd.

Aboutaleb sprak tijdens een bijeenkomst van de Rotterdamse Dialogen Stadsburgerschap 2009. „Hoge criminaliteitscijfers besmeuren het imago van hen die wel de waarden van dit land en deze stad delen.”

Volgens Aboutaleb is het bestrijden van criminaliteit niet alleen een zaak van politie en justitie. Ouders hebben naar zijn mening een belangrijke rol te vervullen. De Rotterdamse dialogen moeten het gesprek tussen allochtonen en autochtonen in de stad op gang brengen.

De burgemeester stelde dat bij veel mensen angst bestaat voor het vreemde en het nieuwe. Dat vertaalt zich soms in angst voor de islam en angst voor moslims. Hij vindt dat die gevoelens niet mogen worden gebagatelliseerd.

„Het vergt een lange weg van debat en dialoog om dichter bij elkaar te komen. Openstaan voor kritiek en het gesprek opzoeken zijn daarbij belangrijk. Zolang er lieden zijn die zich waar ook ter wereld in naam van de islam misdragen en misdaden plegen, zullen moslims ook in Rotterdam daar last van hebben.” Daarom vindt Aboutaleb dat de Rotterdamse moslims een actieve rol moeten spelen bij de bestrijding van radicalisering. „Waar mogelijk zullen we u daarbij steunen”, zei hij.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4917 ... id___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Bloodgod »

Ik vind het maar een onsamenhangend verhaaltje hoor.
De oververtegenwoordiging van allochtone jongeren in de criminaliteit ondermijnt de positie van duizenden allochtone jongeren die op een positieve manier aan hun toekomst werken.
Ze werken toch ook aan mijn toekomst mag ik hopen?
Dat heeft burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam donderdag gezegd.
De nieuwe bruggebouwer, leugens dus, wachten op volgende ontmaskering.
Aboutaleb sprak tijdens een bijeenkomst van de Rotterdamse Dialogen Stadsburgerschap 2009. „Hoge criminaliteitscijfers besmeuren het imago van hen die wel de waarden van dit land en deze stad delen.”
Aha das een universele wet, nog wat nieuws?
Volgens Aboutaleb is het bestrijden van criminaliteit niet alleen een zaak van politie en justitie. Ouders hebben naar zijn mening een belangrijke rol te vervullen. De Rotterdamse dialogen moeten het gesprek tussen allochtonen en autochtonen in de stad op gang brengen.
Waarom toch weer die autochtonen? Nee nee nee, eerst zien dan geloven dus.
De burgemeester stelde dat bij veel mensen angst bestaat voor het vreemde en het nieuwe. Dat vertaalt zich soms in angst voor de islam en angst voor moslims. Hij vindt dat die gevoelens niet mogen worden gebagatelliseerd.
Doe es ff normaal joh!! Niks vreemd en nieuws meer aan, lul maar een eind weg, daahag.
„Het vergt een lange weg van debat en dialoog om dichter bij elkaar te komen. Openstaan voor kritiek en het gesprek opzoeken zijn daarbij belangrijk. Zolang er lieden zijn die zich waar ook ter wereld in naam van de islam misdragen en misdaden plegen, zullen moslims ook in Rotterdam daar last van hebben.” Daarom vindt Aboutaleb dat de Rotterdamse moslims een actieve rol moeten spelen bij de bestrijding van radicalisering. „Waar mogelijk zullen we u daarbij steunen”, zei hij.
Steunen met ons geld.
Living on enemy ground, I will not obey your law.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door BFA »

Zolang er lieden zijn die zich waar ook ter wereld in naam van de islam misdragen en misdaden plegen, zullen moslims ook in Rotterdam daar last van hebben.”
Zolang Islam bestaat zullen er lieden zijn die in de heilige geschriften van Islam de rechtvaardigheid vinden van zich te misdragen en zich oer te geven aan misdadige praktijken.
Daarom vindt Aboutaleb dat de Rotterdamse moslims een actieve rol moeten spelen bij de bestrijding van radicalisering. „Waar mogelijk zullen we u daarbij steunen”,
Dit kan alleen met wereldwijde bestrijding van de verspreidingscentra van Islam. Moskeeën en predikers. Eens die verdwenen zal op een paar decennia de kwalijke invloed van Islam verdwijnen.
Dat van die steun zullen we dus maar vergeten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Aboetaleb: „Hoge criminaliteitscijfers besmeuren het imago van hen die wel de waarden van dit land en deze stad delen.”
Maar mijn beste, het is nog veel erger dan U schetst.
Er zitten er heel veel in de gevangenis die Mohammed heten. Dat is een besmeuring van de goede naam van Mohammed.
En we weten toch welke straf er staat op het beledigen van de profeet als het aan Mohammedanen ligt?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb betaalt marokkanen apart!

Bericht door Manon »

Praten met Aboutaleb levert geld op

ROTTERDAM - Marokkanen in Rotterdam krijgen betaald om met burgemeester Aboutaleb te praten. Zij kunnnen 40 euro verdienen als ze over hun ervaringen in de stad vertellen.
Dit meldt de Telegraaf zaterdag. Deze gesprekken hebben plaats aan vijf zogenaamde 'Marokkanentafels'. Volgens de gemeente Rotterdam is het normaal dat er wordt betaald. "Mensen geven een paar uur van hun tijd, daar mag wat tegenover staan", is de reactie.

Rotterdammers hebben boos gereageerd toen ze de brief met de uitnodiging op winkeldeuren zagen hangen. (EBO)


http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... d-op.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
tja, wat een stomme autochtone Nederlandse Rotterdammer van zijn stad vindt, dààr heeft niemand interesse in. Je bent dhimmie of je bent het niet![*]
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Belachelijk. :question:

Aboutaleb zal vooral een luisterend oor zijn. Eerder kregen Antilliaanse Rotterdammers al een soortgelijke onkostenvergoeding.

De compensatieregeling kwam gisteren aan het licht nadat boze Rotterdammers de brief hadden zien hangen op winkeldeuren in heel Rotterdam, waarin de onkostenvergoeding vet gedrukt en groen omrand was.

De gemeente Rotterdam heeft opdracht gegeven om het schrijven in allerijl van de ramen van winkels te verwijderen. "Die mensen geven tweeënhalf tot drie uur van hun tijd op om met de burgemeester te praten. Het is dan ook normaal dat wij de reis- en parkeerkosten of de oppas vergoeden. Het gaat vaak om mensen die het niet zo breed hebben, dus het is niet zo gek om ze daar in tegemoet te komen", aldus een gemeentewoordvoerder.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Sinterklaas Ahmed zonder baard

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Belachelijk. :question:
Het gaat vaak om mensen die het niet zo breed hebben, dus het is niet zo gek om ze daar in tegemoet te komen", aldus een gemeentewoordvoerder.
Marokkanen zijn hier gekomen om te blijven vanwege het Nederlandse paspoort. Dus geloven zij ook in Sinterklaas als het maar geld oplevert. Ik vind het echter van een gotspe getuigen dat men niet kan wachten tot 5 december. Wat blijft er anders nog van deze leuke traditie over als wij te pas en te onpas Sinterklaas vieren met Marokkanen die niet kunnen wachten tot 5 december?

De volgende vraag doemt dan wel automatisch op: Hoe zit het dan met de taak van Zwarte PIE? Wie in Sinterklaas wil geloven moet daarbij ook Zwarte Piet voor zoete koek nemen. Want:

WIE ZOET IS KRIJGT LEKKERS, WIE STOUT IS DE ROE.

Het laatste lijkt mij vooral zinvol van toepassing te kunnen zijn op Marokkanen. Nog beter is natuurlijk al die ongewenste Marokkaanse islamaanhangers direct in de zak van PIET mee terug te nemen naar Spanje.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Manon »

Dus 40 euro voor drie uur = 13 euro /uur netto in de pocket? lijkt me niet slecht betaald om gewoon een babbeltje te slaan. Daarvoor moet mijn poetsvrouw zelfs POETSEN (en neen ik denk niet dat ze zelfs 13.3 euro/uur netto overhoudt).

Wat is dat toch met die BURGERZIN van de o zo verrijkende nieuwkomers? Zijn het enkel de aboriginal hollanders die dag en nacht gratis moeten klaarstaan met "nieuwe ideeën" dan wel "oplossingen" dan wel "begrip voor wantoestanden"????
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door hans van de mortel »

circe schreef:Dus 40 euro voor drie uur = 13 euro /uur netto in de pocket? lijkt me niet slecht betaald om gewoon een babbeltje te slaan. Daarvoor moet mijn poetsvrouw zelfs POETSEN (en neen ik denk niet dat ze zelfs 13.3 euro/uur netto overhoudt).

Wat is dat toch met die BURGERZIN van de o zo verrijkende nieuwkomers? Zijn het enkel de aboriginal hollanders die dag en nacht gratis moeten klaarstaan met "nieuwe ideeën" dan wel "oplossingen" dan wel "begrip voor wantoestanden"????
Geduld, geduld mijn waarde, Wilders komt eraan. Al is het alleen maar dat deze wan regering verdwijnt. De SP mag blijven. En laat één ding duidelijk zijn, hoe aardig en beschaafd Balkenende ook overkomt en in werkelijkheid ook is - net zoals Chemberlain destijds, een echte gentleman - hij is een van de grootste lul-de-behangers ooit in de Nederlandse politiek geweest. Want dat hij deze chaotische wanprestatie niet gaat overleven staat als een paal boven water. Jammer voor die aller aardigste vent die iets met God en het afschuwelijke calvinisme heeft. Maar geen zorgen. Hij gaat binnenkort in rustig, haast ongevaarlijk troebel vaarwater, bakken met geld verdienen. Ach, had ik maar in de politiek carrière gemaakt. Dat had mij echter niet gelukt. Want ik heb - denk ik - precies hetzelfde karakter als Pieter Lakeman.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Ik denk dat er vele Rotterdammers zijn die graag 100 euro betalen om eens lekker hun gal te spuwen dan wel van leer te trekken tegen Abou Talib. :laugh1:
(mits natuurlijk hun woorden onder 'biecht-geheim' vallen, dus nooit tot gerechtelijke stappen kunnen leiden.)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Praatvergoeding voor Marokkanen 'te gek voor woorden'

ROTTERDAM - "Te gek voor woorden." Zo kwalificeert Ronald Sørensen van Leefbaar Rotterdam de brief waarin Marokkaanse probleemjongeren worden uitgenodigd om tegen een vergoeding van 40 euro te komen praten met burgemeester Ahmed Aboutaleb.

Slechts drie uur heeft de brief over de vijf zogeheten 'Marokkanentafels' op de ruiten van supermarkten en islamistische slagers in Rotterdam gehangen. Lang genoeg om opschudding in de stad te veroorzaken.

Sørensen en PvdA-raadslid Marco Heijmen vinden dat de burgervader een slecht signaal afgeeft als de deelnemers aan deze besloten tafelgesprekken een onkostenvergoeding van veertig euro krijgen.

,,Vele Rotterdammers moeten wekelijks hun boodschappen doen met niet veel meer dan veertig euro,'' meent Heijmen. Volgens Sørensen is het idioot dat je een vergoeding krijgt voor iets wat je morele plicht zou moeten zijn, namelijk het aanstippen van knelpunten in de samenleving.

De Rotterdamse PvdA-fractie - Aboutalebs partij - wil weten wie de brief heeft opgesteld en waarom er gewag wordt gemaakt van een vergoeding. Het is niet waarschijnlijk dat die van de hand van de burgermeester is, denkt Heijmen. ,,Ik heb Aboutaleb direct gebeld nadat ik zo'n brief had zien hangen in de stad. Hij schrok, zei niets van de brief te weten en gaf aan de posters direct te laten verwijderen.''

Verontwaardigd is ook Robbert van Heiningen van de directie Veiligheid van de gemeente Rotterdam. ,,Die brief, die ik voor plaatsing niet onder ogen heb gehad, had nooit zo mogen worden opgesteld en al helemaal nooit worden opgehangen. Met deze brief wordt een verkeerde suggestie gewekt. Het is niet zo dat wie even binnenloopt, veertig euro vangt.

De deelnemers, 25 tot 30 per avond, worden van tevoren gescreend. Alleen wie door de screening komt en wie de hele avond uitzit, krijgt een vergoeding als tegemoetkoming in de reis-, parkeer- en oppaskosten.''

De brief is afkomstig van een bureau, MCA Communicatie in Utrecht, dat de directie Veiligheid in de arm heeft genomen om de doelgroep te bereiken. De tafelgesprekken zijn in het leven geroepen als input voor nieuw te maken beleid op de twee groepen die in Rotterdam voor de grootste overlast zorgen: de Antilliaanse en de Marokkaanse jongeren.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... rden.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Het ging onder andere om ‘jongens van 12 t/m 24 op het VMBO',
Wat kan de Rotterdamse gemeenteraad jokken. Ik heb in een paar kranten artikelen gelezen dat men dit geld oa krijgt om een oppas te betalen. Ik vraag me nu af voor wie die oppas dan zal zijn. Voor hun pa en ma?
Aboutaleb in verlegenheid gebracht door extern bureau

Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam is in ernstige verlegenheid gebracht door een extern communicatiebureau. Zonder overleg verspreide het bureau een brief waarin Marokkaanse Rotterdammers met een bedrag van 40 euro werden gelokt om met Aboutaleb in gesprek te gaan.

De brief begint met 'Burgemeeste Aboutaleb wil met ú praten'. Een woordvoerder van de Rotterdamse burgemeester zei desgevraagd dat Aboutaleb niet op de hoogte was van deze brief en de inhoud daarvan.

In de Rotterdamse gemeenteraad is met name veel ophef ontstaan over de vergoeding van 40 euro. PvdA en Leefbaar Rotterdam hebben maandag vragen aan het college gesteld en de VVD heeft een raadsdebat aangevraagd.

De partijen vinden het raar dat de gespreksdeelnemers 40 euro krijgen, terwijl vele andere Rotterdammers zich jarenlang met hart en ziel inzetten voor de stad, en daar geen geld voor krijgen.

De uitnodigingsbrief is opgesteld door MCA communicatie uit Utrecht, dat van de directie Veiligheid van de gemeente Rotterdam opdracht heeft gekregen de doelgroep te bereiken. De brief werden eind vorige week verspreid onder met name winkeliers van Marokkaanse komaf. In een aantal winkels was de gewraakte brief opgehangen. Inmiddels zijn die verwijderd. Volgens de directie Veiligheid was de brief niet gechecked en had deze nooit in deze versie mogen worden verspreid.

In de brief staat in dat de burgemeester via gesprekken wil achterhalen wat er leeft in de Marokkaanse gemeenschap in Rotterdam. De burgemeester zou succesverhalen willen horen, maar ook verhalen over problemen, zoals discriminatie op de arbeidsmarkt, jeugdcriminaliteit en vroegtijdige schooluitval. Deelnemers krijgen een onkostenvergoeding van 40 euro.

Tijdens de vijf zogenaamde ‘Marokkanentafels' zou de burgemeester volgens de uitnodiging vooral als luisterend oor optreden. De avonden staan gepland voor oktober, november en december.

Opmerkelijk aan de brief was verder dat vooral bepaalde groepen Marokkanen opgeroepen werden om te reageren. Het ging onder andere om ‘jongens van 12 t/m 24 op het VMBO', ‘schoolverlaters, hangjongeren en werkloze jongeren' en ‘vaders en moeders van jongeren in de leeftijd 12 t/m 24 jaar'.

Ook was de burgemeester volgens de opstellers van de brief geïnteresseerd in gesprekken met ‘professionals zoals jeugdwerkers' en ‘succesvolle Marokkanen; bijvoorbeeld met een universitaire opleiding of goede baan'.

Bron: RTV Rijnmond
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Marokkanen betálen liever 40 euro

ROTTTERDAM - Dwaze actie, dom idee. Goed daarom dat de gemeente snel de brieven liet weghalen waarin Marokkaanse probleemjongeren worden uitgenodigd om voor veertig euro te komen praten met de burgemeester.

Die geluiden klinken in de Marokkaanse gemeenschap.
,,Veertig euro krijgen?'' zegt Brahim Bourzik, Rotterdammer en woordvoerder van het Landelijk Beraad Marokkanen.

,,Wij zijn bereid om veertig euro te betalen om met Aboutaleb te mogen praten! ''
Bourzik wil er maar mee zeggen dat het ook voor Marokkaanse vrijwilligers in wijkclubs of moskeeën knap lastig is om persoonlijk met de burgemeester in contact te treden. ,,Dat is overigens volstrekt logisch, want hij heeft het hartstikke druk.

Die brief wekte echter de indruk dat Marokkanen zich alleen in ruil voor geld inzetten voor de maatschappij. Het tegendeel is waar.''
Aboutaleb zette gisteren het bureau buiten de deur dat buiten medeweten van de gemeente Rotterdam de gewraakte brief in winkels ophing. De vijf bijeenkomsten (de zogenoemde Marokkanentafels) gaan wél door.

De avonden, die volgens Aboutaleb het karakter van een marktonderzoek hebben, zijn bedoeld om oplossingen te bedenken voor hardnekkige problemen. Wie wordt geselecteerd en constructief deelneemt aan de sessie, krijgt overigens wel degelijk veertig euro. Die geste mag in de communicatie echter niet langer als lokkertje worden gebruikt.

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... euro.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door H.Numan »

Die brief wekte echter de indruk dat Marokkanen zich alleen in ruil voor geld inzetten voor de maatschappij. Het tegendeel is waar.''
Dat is de droeve waarheid... :sly:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Burgemeester Aboutaleb heeft het aardige idee dat als een Antilliaan zijn wapen inlevert, dan is Aboutaleb bereid extra te investeren in scholing en begeleiding bij het zoeken van een baan.
Het is in de Antilliaanse gemeenschap in Rotterdam niet ongebruikelijk dat ouders wapenbezit van hun zoons vergoelijken. Ook komt het voor dat ze wapens geven zodat de jongens zich veiliger voelen op staat. Een leuk idee, alleen het werkt niet. 'Een Antilliaan levert namelijk zijn pipa nooit bij de politie in'
'Een Antilliaan levert zijn pipa nooit bij de politie in'

ROTTERDAM - Een meewarige lach is het antwoord van de Antillianen in de Rotterdamse Tarwewijk op de oproep van burgemeester Aboutaleb de vuurwapens in te leveren. ,,Voor die jongens is hun pipa hun levensverzekering. Het wapen zorgt dat ze niet worden doodgeschoten'', vertelt een 27-jarige Antilliaan in het AD.

De criminaliteit onder Antilliaanse jongeren moet drastisch omlaag. Daarom riep Ahmed Aboutaleb dinsdagavond Antilliaanse Rotterdammers op de wapens in te leveren en aan het werk te gaan. Jason (27) lacht zijn gouden tanden bloot. Hij hoopt écht dat Aboutaleb geluk heeft en de vuurwapens binnenstromen. Maar de Antilliaanse Rotterdammer, vader van 3 kinderen (10, 8 en 7 jaar), weet wel beter.

Zelf heeft hij écht geen vuurwapen, bezweert hij. Niet meer. ,,Ik heb 'm niet nodig. Ik heb geen vijanden meer.'' Tot drie keer toe belandde Jason in de gevangenis, vertelt hij zonder schroom. Voor het dealen van drugs én voor wapenbezit. Zijn moeder had geen idee dat haar zoon met een pistool rondliep. ,,Je mama mag nooit weten wat je doet,'' legt Jason uit. ,,Als ze geld van je krijgt, denkt ze dat je de beste zoon van de wereld bent. En je laat haar in die waan.''

Mocht hij zelf ontdekken dat een van zijn vrienden bewapend rondloopt, dan zou hij hem ook niet vragen naar de politie te gaan. ,,Stel je voor dat die jongen zijn enemy tegenkomt en wordt doodgeschoten. Dan is dat mijn schuld, want wie had hem gezegd zijn vuurwapen af te geven?''

Zelf heeft hij zijn leven gebeterd, stelt hij. Hij werkt en wil nooit meer de bak in. Daarom heeft hij ook geen vuurwapen. ,,De politie weet mij te vinden. Ze fouilleren mij 24 uur per dag joh. En mocht ik toch een pipa nodig hebben, dan heb ik die zo gekocht. Gewoon op straat. Vijfhonderd euro voor een 'vies' wapen, dat is gebruikt. Het is net zo makkelijk als een fiets kopen.'' Dat Aboutaleb alleen de Antilliaanse gemeenschap aanspreekt, steekt Jason en andere Antillianen. ,,Iedereen heeft een wapen. Surinamers, Marokkanen, Turken, Nederlanders.''

Aithel (31) weet wel dat binnen zijn gemeenschap meer vuurwapens circuleren. ,,Maar hier valt het eigenlijk nog mee hoor. Op Curaçao zijn veel meer wapens,'' zegt hij. Zelf heeft hij geen pistool. ,,Ik heb geen problemen, met niemand. Maar als je vijanden hebt, wil je altijd de eerste zijn die schiet.'' Zijn vriendin hoopt, wijzend op haar kleine nichtje, dat deze gedachte bij een nieuwe generatie verdwijnt. ,,Die oudere jongens met vuurwapens zijn geen goed voorbeeld voor de kinderen.''

De 10-jarige Chantel spelend op een pleintje, is het trieste bewijs. ,,Ik heb wel eens iemand een vuurwapen zien kopen op straat. Terwijl hij een zoontje heeft. Erg hé!''

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... e-in.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Aboutaleb: Geen werk in ruil voor wapens

ROTTERDAM - De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft de Antilliaanse gemeenschap in de havenstad nooit beloofd dat jongeren werk krijgen aangeboden als zij hun wapens inleveren. „Dat feit berust op een misverstand”, zei Aboutaleb donderdagavond tijdens een raadsvergadering. „Er staat geen werk tegenover wapens.”

De burgemeester heeft, na diverse gesprekken met de Antilliaanse gemeenschap, wél gewezen op de verantwoordelijkheid die het stadsbestuur heeft om voor werkgelegenheid en scholing te zorgen. „Voor iedereen, dus ook voor jonge Antillianen”, aldus de burgemeester.

Aboutaleb moest op verzoek van Leefbaar Rotterdam uitleg komen geven over de commotie die was ontstaan nadat berichten hierover in de media verschenen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5256 ... ns___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie