Tip voor Geert.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Tip voor Geert.

Bericht door Zwartmeer »

Sinds 1 maart weten dat geen van grote politieke partijen de islam als een probleem ziet. De leer van Mohammed is gewoon goed. Nou oké, dat is hun mening. Niks mis mee. Maar, om een mening te hebben moet je weten waarover je praat. Je moet dus iets van de islam weten. Mijn oordeel is puur negatief. En dat kan ik verdedigen. Omdat ik iets van de islam weet.

Maar nu, de mensen die de islam goedpraten, de HalseHamas, de Pechtolds, de Bossen en Ruttens, wat weten die eigenlijk van de islam waar ze zo’n positief oordeel over hebben? Wie was Mohammed? Waar en wanneer is ie geboren? Hoeveel vrouwen had ie? Was ie in oorlogen betrokken, en zo ja hoeveel? Wat vond Mohammed van besnijdenis? Enz.

Politici die zo’n omstreden ideologie als die van Mohammed positief beoordelen moeten op z’n minst de meest basale vragen over hem en zijn leer kunnen beantwoorden...
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op wo mar 03, 2010 12:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Tip voor Geert.

Bericht door naar boven »

Zwartmeer schreef:Op 1 maart hebben we geleerd dat geen van grote politieke partijen de islam als een probleem ziet. De leer van Mohammed is gewoon goed. Nou oké, dat is hun mening. Niks mis mee. Maar, om een mening te hebben moet je weten waarover je praat. Je moet dus iets van de islam weten. Mijn oordeel is puur negatief. En die kan ik verdedigen. Omdat ik iets van de islam weet.

Maar nu, de mensen die de islam goedpraten, de HaleseHamas, de Pechtolds, de Bossen en Ruttens, wat weten die eigenlijk van de islam waar ze zo’n positief oordeel over hebben? Wie was Mohammed? Waar en wanneer is ie geboren? Hoeveel vrouwen had ie? Was ie in oorlogen betrokken, en zo ja hoeveel? Wat vond Mohammed van besnijdenis? Enz.

Politici die zo’n omstreden ideologie als die van Mohammed positief beoordelen moeten op z’n minst de meest basale vragen over hem en zijn leer kunnen beantwoorden...
Als die politici, waarvan jij veronderstelt dat ze niets of onvoldoende van de islam afweten, inderdaad niet genoeg kennis zouden hebben van de islam zouden ze er wel over durven praten. Het onderwerp (islam) wordt genegeerd en handig verplaatst naar de moslims: naar de mensen ('die je niet over één kam mag scheren' en 'die je niet mag uitsluiten op grond van hun religie').
RTFM
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tip voor Geert.

Bericht door Zwartmeer »

naar boven schreef: Als die politici, waarvan jij veronderstelt dat ze niets of onvoldoende van de islam afweten, inderdaad niet genoeg kennis zouden hebben van de islam zouden ze er wel over durven praten. Het onderwerp (islam) wordt genegeerd en handig verplaatst naar de moslims: naar de mensen ('die je niet over één kam mag scheren' en 'die je niet mag uitsluiten op grond van hun religie').

Je hebt gelijk met dat het onderwerp verplaatst wordt. Maar dat is altijd zo. Eerst was er het probleem Janmaat, toen een beetje Bolkestijn, Fortuyn, en nu is het Wilders. Zolang het over de poppetjes gaat gaat het niet over de islam. En dat is winst voor allen. Kan iedereen zonder beveiliging naar huis.

Ik maak tegenwoordig kortemetten met mensen die met mij oneens zijn. Ik snoer ze de mond door gewoon een paar simpele vragen over de islam te stellen. Waar en wanneer is Mohammed geboren? Het achterwege blijven van een goed antwoord maakt ze ongeschikt voor elke verdere discussie. Je moet weten waarover je praat.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Tip voor Geert.

Bericht door naar boven »

Zwartmeer schreef:Ik maak tegenwoordig kortemetten met mensen die met mij oneens zijn. Ik snoer ze de mond door gewoon een paar simpele vragen over de islam te stellen. Waar en wanneer is Mohammed geboren? Het achterwege blijven van een goed antwoord maakt ze ongeschikt voor elke verdere discussie. Je moet weten waarover je praat.
Jij praat dan waarschijnlijk niet met sluwe politici. Want die weten de antwoorden op die simpele vragen wél. Tot een discussie over de islam zul je ze echter niet kunnen verleiden. Vermoedelijk zullen ze je zelfs gelijk geven als je alle ellende die de islam te bieden heeft opsomt. In antwoord daarop vinden ze ter plaatse de NL-islam, de gematigde islam of de Europese islam (die heb ik vanavond nog gehoord op TV) uit, die je tijd moet geven om zich te ontwikkelen. Een goede politicus weet nog wel te verkopen dat een kat zich met de juiste begeleiding tot een hond kan ontwikkelen en iedereen die daar anders over denkt is een zwartgallige doemdenker (en wegens zijn negatieve opstelling mede schuldig aan het mislukken van de transformatie van de islam).
RTFM
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tip voor Geert.

Bericht door Zwartmeer »

naar boven schreef: Tot een discussie over de islam zul je ze echter niet kunnen verleiden.
Ik weet dat je gelijk hebt want daarom is het onderwerp ook steeds Wilders.
naar boven schreef:Een goede politicus weet nog wel te verkopen dat een kat zich met de juiste begeleiding tot een hond kan ontwikkelen en iedereen die daar anders over denkt is een zwartgallige doemdenker (en wegens zijn negatieve opstelling mede schuldig aan het mislukken van de transformatie van de islam).
We hebben in iedere geval politici die het probleem herkennen en benoemen. En nu hangt ons bestaan, en dat van de mensheid, van hun koopmanskwaliteiten af!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tip voor Geert.

Bericht door Zwartmeer »

naar boven schreef: Jij praat dan waarschijnlijk niet met sluwe politici.
Je moet ze het mes op de strot zetten. Zag je de angst in de ogen van Bos? Het gaat over de islam en misschien heb ik na dit debat ook wel beveiliging nodig schoot hem door z'n hoofd. Hij wil beslist niet al die vreedzame moslims voor de kop stoten. Juist daarom, medogenloos zijn met RELIGIEUZE vragen. Een paar van die prachtige voorbeelden van het voorbeeld der mensheid naar voren brengen. Laat Mark Rutte maar eens uitleggen waarom er niets mis met het onthoofden van politieke tegenstanders is.

Als je tegen een geloof bent moet je dat geloof ook gebruiken als je bewijsvoering. Dit is waarschijnlijk zelfs voor Wilders nog te politiek correct.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tip voor Geert.

Bericht door H.Numan »

Links heeft openlijk partij gekozen voor het mohammedanisme.
Zonder de mohammedaanse stem zijn te nergens meer.
De confessionelen hebben ook partij gekozen voor het mohammedanisme.
Zonder actieve terreur van mohammedanen hoeven ze er niet aan te denken hun normen en waarden aan anderen op te leggen.
De VVD hangt een beetje er bij. Als de PVV niet zo veel stemmen zou trekken, zou ook de VVD veel liever pakken en nathouden.
D66 bestaat bij de gratie van een sterke PVV. Alleen door keihard tegen de PVV aan te schoppen winnen ze stemmen. En dat is dan geen one-issue partij?

Dus wie is op dit moment de dirigent van de Haagse Josti Band?
Wilders.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Re: Tip voor Geert.

Bericht door Hamsa »

Moslims zeggen van islamkritici dat ze niets van de islam weten. Maar met weten bedoelen ze waarschijnlijk geloven.
De werkelijkheid is anders. Hoe meer je van de islam weet hoe meer je er tegen bent. Zo is het met mij gegaan.
Geert Wilders heeft in het Midden-Oosten gewoond. Dat kun je niet van de andere lijsttrekkers zeggen.
De meeste mensen denken dat de islam alleen gaat over hoe je gelooft. Maar de islam is iets dat doordringt tot alle facetten van het leven.
Gebruikersavatar
carabo
Berichten: 312
Lid geworden op: di jan 15, 2008 12:45 am
Contacteer:

Re: Tip voor Geert.

Bericht door carabo »

Hamsa schreef:Moslims zeggen van islamkritici dat ze niets van de islam weten. Maar met weten bedoelen ze waarschijnlijk geloven.
De werkelijkheid is anders. Hoe meer je van de islam weet hoe meer je er tegen bent. Zo is het met mij gegaan.
Geert Wilders heeft in het Midden-Oosten gewoond. Dat kun je niet van de andere lijsttrekkers zeggen.
De meeste mensen denken dat de islam alleen gaat over hoe je gelooft. Maar de islam is iets dat doordringt tot alle facetten van het leven.
Erg goed gezegd :rock:
Alles in de koran over barmhartigheid, liefde, tolerantie en vergeving tegenover niet Moslims is afgeschaft door het zwaardvers sura 9:5 - Jalaluddin Al-Suyuti
Plaats reactie