Heel Nederland leeft mee met mishandelde Frédérique

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Heel Nederland leeft mee met mishandelde Frédérique

Bericht door Ariel »

Als er vroeger iets gebeurde in een stad, dan wist je vaak het hoe of wat van de de daders. In steden woonde vaak de "niet van hiers" met een crimineel verleden, of een kort lontje. Nu wonen die jongens door het hele land, in dorpjes en in gehuchten, maar vaak laten ze toch wel een karakterschets achter, zoals hier.

Frédérique hing vanmiddag met wat vriendinnen en een vriend op een pleintje in haar woonwijk. Ze hadden wat lekkers gehaald en genoten daarvan toen vier of vijf jongens tussen de 11 en 15 jaar haar lastigvielen.
Neus- en kaakfractuur, tanden uit mond geslagen

’Ben je een jongen of een meisje?’ Tiener zwaar mishandeld in Amstelveen

Afbeelding


De 14-jarige Amstelveense Frédérique is maandag zwaar mishandeld door een paar jongens, omdat de tiener op de vraag ’Ben je een jongen of een meisje?’ een antwoord gaf dat haar belagers niet beviel.

Dat laat haar vader Paul Brink weten op zijn Linkedin-profiel. Zijn dochter moest voor de verwondingen naar het ziekenhuis.

Het relaas van de vader zorgt bij lezers voor dikke tranen. „Maandagmiddag liep Frédérique door haar wijk Westwijk in Amstelveen. Daar werd ze aangesproken door een jongen van omstreeks 14 jaar. „Ben je een jongen of een meisje?”, riep hij naar haar. „Dat maakt toch niet uit”, antwoordde mijn dochter vriendelijk. „Ben je een jongen of een meisje?”, schreeuwde hij opnieuw naar haar. „Ik ben wie ik ben en jij mag zijn wie je wil zijn”, reageerde ze opnieuw netjes.”

Diverse verwondingen
„Dat zinde de jongen niet”, schrijft vader Paul Brink. „Met diverse slagen in haar gezicht brak hij haar neus, diverse tanden, sloeg haar een kaakfractuur en liep ze meerdere ernstige verwondingen op in het gezicht.”

De politie meldt dat het om vier of vijf jongens gaat in de leeftijd van 11 tot en met 15 jaar en neemt het incident zeer hoog op. „We zitten boven op de zaak”, laat een woordvoerder weten. Kleding wordt momenteel onderzocht op dna-sporen en camerabeelden worden geïnventariseerd.”

De vader schrijft tenslotte dat hij ongelooflijk trots is op zijn prachtige dochter Frédérique. „Omdat zij wil zijn wie ze is. Jongen of meisje. Hetero, gay of biseksueel, het maakt haar (en ons allemaal) niet uit.”

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re:Heel Nederland leeft mee met mishandelde Frédérique

Bericht door mercator »

Helemaal politiek correct geantwoord door Frédérique maar zo werkt het niet in de multiculturele omgeving die de politiek correcten zelf gecreëerd hebben.
De dochter van mijn vriendin werd s op een gelijkaardige manier door jong bruin gespuis lastig gevallen en zij reageerde met de grootste een vuistslag in zijn gezicht toe te dienen en toen dropen ze allemaal af. Dat is taal die moslims begrijpen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Heel Nederland leeft mee met mishandelde Frédérique

Bericht door Ariel »

Heel Nederland leeft mee met mishandelde Frédérique (14)

De molestatie van de 14-jarige Frédérique maandag door een jongen in Amstelveen Westwijk, zorgt in heel Nederland voor woede en afschuw. Inmiddels heeft de politie een 14-jarige verdachte aangehouden. Het vermoeden bestaat dat het gaat om ’lhbti-gerelateerd geweld’. „Het gaat er ons om dat er duidelijke bewustwording over dit probleem gaat komen”, zegt Paul Brink, de vader van de Amstelveense tiener. „Dat iemand dit niet zomaar doet. Dat is voor ons het belangrijkste.”

Na de mishandeling is Frédérique in het Amstellandziekenhuis behandeld, vertelt haar vader. „Daar hebben ze haar doorgestuurd naar het AMC, omdat er mogelijk sprake zou zijn van hersenletsel. Er is daar een scan gemaakt. Die wees gelukkig uit dat er geen sprake is van hersenletsel. Maar het had heel anders kunnen lopen. We mogen van geluk spreken dat er rubberen tegels in het speeltuintje liggen, waar ze is mishandeld.”

De recherche heeft inmiddels een 14-jarige jongen uit Amstelveen aangehouden die ervan wordt verdacht betrokken te zijn geweest bij de mishandeling van de 14-jarige Frédérique. Het onderzoek is in volle gang en de recherche sluit meerdere aanhoudingen niet uit.
Uiteraard zijn bekende Nederlanders en de loco-burgemeester diep geschokt.

VVD-wethouder en loco-burgemeester Herbert Raat is diep geschokt. „Verschrikkelijk en afschuwelijk. On-Amstelveens wat hier gebeurd is. Verdraagzaamheid en tolerantie dat is hier gemeengoed. Dat iemand kennelijk zo aangevallen wordt en ook nog kind, is ongekend voor Amstelveen. Ik vind het verschrikkelijk.”

Tja....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Heel Nederland leeft mee met mishandelde Frédérique

Bericht door Ali Yas »

VVD-wethouder en loco-burgemeester Herbert Raat is diep geschokt. „Verschrikkelijk en afschuwelijk. On-Amstelveens wat hier gebeurd is. Verdraagzaamheid en tolerantie dat is hier gemeengoed.
Ja, dat is het probleem nou juist, die verdraagzaamheid. Het kwaad wordt verdragen en dan krijg je daar meer van.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Heel Nederland leeft mee met mishandelde Frédérique

Bericht door Ariel »

Hemeltje lief. De vader van Frédérique, dat meisje dat mishandeld is door vijf marokkaanse knulletjes omdat ze geen antwoord wilde geven op de vraag of ze een jongen of meisje is, deugt voor 1000%.

Niet alleen zocht de vader van het meisje de media op, maar hij ging ook naar een praatprogramma van Humberto Tan.

Dit was wat hij schreef: Frédérique hoopt dat verdachte (14) snel herenigd wordt met familie.
De boosheid in het land jegens de (jonge) verdachten is enorm, ziet ook de familie van Frédérique. Maar met wraak of vergelding schiet niemand iets op, vindt vader Paul. ‘Frédérique in het bijzonder, maar ook wij als familie hopen dat de gisteren gearresteerde dader en eventuele anderen die mogelijk volgen snel weer mogen worden herenigd met de liefde van hun naasten en weer tolerant worden opgenomen in het Amstelveen wat altijd al bekend staat om haar diversiteit en verdraagzaamheid’,
Is deze kerel wel goed wijs? Denkt hij nou werkelijk dat hij door zijn "goedheid" de Marokkaanse jongetjes kan veranderen in voorbeeldige liefdevolle leden van de samenleving? Als je op 14-jarige leeftijd dit soort gedrag vertoont, komt het waarschijnlijk nooit meer goed met je.

En als hij het zo goed voor heeft/had met deze knapen , waarom zocht hij de publiciteit op? :nietverstaan:

Wat denken jullie..Crowdfunding voor de vijf marokkaanse slachtoffertjes?

Paul staat graag in de belangstelling.
Spoiler! :
“HANDEN OMHOOG! POLITIE! HANDEN OMHOOG! POLITIE!”

Het is maandag 19 augustus 2019, ik sta op de Beneluxbaan te Amstelveen en compleet verbouwereerd door de 9 tot de tanden toe bewapende leden van het arrestatieteam die op dat moment plotseling om mijn auto heen staan kan ik niks anders doen dan mijn handen omhoog houden voor de (weliswaar nette) heren van het arrestatieteam. Net voordat ik nog rustig een blinddoek om krijg zie ik drie rode puntjes op mijn borst bij mijn hart, de rode puntjes van de automatische vuurwapens van de leden van het arrestatieteam. Als ik met gillende sirenes wordt afgevoerd bedenk ik me dat een verkeerde beweging had betekend dat ik er niet meer was geweest.

“Het gerechtshof spreekt u daarmee volledig vrij” … “Ik wens u en uw gezin al het goede voor de toekomst en hoop dat hiermee een einde is gekomen aan alle ellende voor u.”

Vorige week woensdag 14 juli 2021. Bijna twee volle jaren na het begin van het “het meest krankzinnige verhaal wat ik ooit in mijn praktijk ben tegengekomen" (quote advocaat) spreekt het gerechtshof van Amsterdam mij zonder voorbehoud volledig vrij van alle waanzinnige aantijgingen die mijn ex-echtgenote tegen mij heeft geuit. Iemand waarvan de plaatsvervangend hoofdofficier van justitie van het parket Amsterdam in september 2019 al had aangegeven dat zij “zeer waarschijnlijk lijdt onder psychische problemen”. Het is tevens precies een week na 7 juli 2021, de dag dat de rechtbank Amsterdam heeft bepaald dat alle vijf kinderen hun hoofverblijfplaats bij hun vader in Amstelveen zullen behouden.

We hebben als gezin diepe dalen gekend de afgelopen twee jaar, vooral voor mijn 5 jonge kinderen (14, 11, 9, 4 en 3 jaar oud) is op sommige momenten het verdriet groot geweest. De fantastische inzet van Mr. Mike Jonk (de top 3 van de huidige Nederlandse advocatuur) en het team van De Zwijger Advocaten hebben het verschil voor ons daarin betekend. Maar ook de inzet van de Gemeente Amstelveen en al haar medewerkers die objectief, onbaatzuchtig en bovenal welwillend ons als gezin er weer bovenop hebben geholpen verdienen allen meer dan lof alleen.

Als je op de grond ligt, de pijn voelt van een klap onder de gordel en je bij wijze van spreken het bloed proeft van deze kwaadwillige actie geldt er maar een devies: “Sta weer op! Keer je andere wang toe en lach de tegenstander toe! Er heeft nog nooit iemand een overwinning behaald door op te geven!”

Nederland is een prachtig land en we zijn en blijven een rechtsstaat.

Vrolijk neurie ik deze week het welbekende lied van Chumbawamba:

"I get knocked down, but I get up again
You are never gonna keep me down
I get knocked down, but I get up again
You are never gonna keep me down"
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Heel Nederland leeft mee met mishandelde Frédérique

Bericht door Ariel »

Kritiek op ‘wegkijken’ na lhbti-geweld op Amstelveense Frédérique

De 14-jarige Frédérique werd maandag in haar woonplaats Amstelveen ernstig mishandeld omdat ze geen antwoord wilde geven op de vraag of ze een jongen of meisje is. Sindsdien is haar vader niet weg te slaan van de televisie om zijn boodschap te verkondigen. Op die boodschap is ook steeds meer kritiek.

Frédérique liep maandag over straat toen een 14-jarige jongen haar lastigviel. ‘Ben je een jongen of een meisje?’ vroeg hij. Frédérique voelde niet de behoefte om te antwoorden. ‘Dat maakt toch niet uit?’ zei ze. De jongen nam daar geen genoegen mee. Hij kwam heel agressief naar haar toe en ging vlak voor haar staan. Weer schreeuwde hij: ‘Ben je een jongen of een meisje?’ Daarop antwoorde Frédérique: ‘Ik ben wie ik ben en jij mag zijn wie je wilt.’ Waarop hij haar volledig in elkaar sloeg. Het slachtoffer liep een gebroken kaak, tanden en neus op en moest de nacht in het ziekenhuis doorbrengen.

Opvallend: de vader van Frédérique is de afgelopen dagen niet uit de media te slaan. Zo deed hij al namens Frédérique zijn verhaal a bij onder meer RTV NH, RTL Nieuws, de NOS en het AD. In die optredens heeft hij tot nu toe vooral de boodschap van tolerantie uitgedragen.

Vader wil dader zo snel mogelijk uit de cel
In zijn laatste bericht van woensdag op LinkedIn schrijft hij dat de 14-jarige verdachte van de mishandeling zo snel mogelijk weer terug moet kunnen keren in de samenleving. Dat zou de wens zijn van het slachtoffer.

Gisteren (verwijzend naar zijn optreden bij Humberto red.) hebben naar ons besef alle 17 miljoen mensen die zich in Nederland bevinden (maar ook vele anderen waar dan ook ter wereld) overtuigend laten zien dat ons gezamenlijk gevoel van eensgezindheid en tolerantie vele malen sterker en krachtiger is dan welke gevoelens van onwetendheid van enkelingen dan ook.

Frédérique heeft ‘moeten huilen van dank vanwege alle kaartjes, bloemen en cadeaus’ die gisteren al persoonlijk zijn bezorgd en vandaag nog zullen volgen ‘wat ongelofelijk lief’.

Onze excuses dat het – door de ontstellende hoeveelheid reacties – langer zal duren dan de eerder aangegeven dagen om u een persoonlijke reactie te geven.

Wij zullen haar omringen en steunen met alle liefde die er vanuit u is gegeven en haar de komende dagen extra laten genieten om zodoende snel te herstellen.

Frédérique in het bijzonder, maar ook wij als familie hopen dat de gisteren gearresteerde dader en eventuele anderen die mogelijk volgen snel weer mogen worden herenigd met de liefde van hun naasten en weer tolerant worden opgenomen in het Amstelveen wat altijd al bekend staat om haar diversiteit en verdraagzaamheid.

Politici en BN’ers in de rij om steun uit te spreken
Bij Humberto dinsdag zei Brink min of meer hetzelfde. ‘Ik zei nog – want dat was een van haar (Frédérique red.) gedachten – dat hij lang de cel in moet. Ik denk niet dat ze aan jouw woorden zullen voldoen, want ik denk dat hij vanavond nog wel de cel in zal moeten. Dat vond ze triest nieuws. Dit is een hele verdrietige situatie en even afgezien dat ik als vader ontzettend verdrietig ben over de pijn en het verdriet en het leed van Frédérique zitten er nu ook twee ouders thuis die vanochtend de dag heel anders zijn begonnen en die hun zoon in de cel hebben zitten. Een 14-jarige jongen, van alle kanten is dit verschrikkelijk triest.’

En over het karakter van zijn dochter: ‘Ze cijfert zichzelf altijd weg. Ze vindt het fijn als andere mensen het fijn hebben. Ik zag een goede post vandaag voorbij komen: “Frédérique is afgeleid van vredevorst.” Dat hebben we achteraf toch wel voorspellend bepaald. Want dat is wel echt zo.’

Tolerantie komt volgens Brink van twee kanten. ‘Ik zie op Linkedin en sociale media voorbijkomen: “Ik hoop dat hij een jarenlange gevangenisstraf krijgt.” Dat is ook een vorm van intolerantie die niet goed is. (…) Al was hij 25 geweest dan hadden mensen ook geroepen dat hij 30 jaar de gevangenis in moet. Dat slaat nergens op en is geen tolerantie.’

Brink is blij met alle media-aandacht die hij heeft gekregen. ‘Achteraf kun je wel zeggen, ik had dit wel gehoopt. Het is wel heel fijn dat dit gebeurt.’ Hij wil absoluut niet dat er mensen in naam van Frédérique mensen opstaan of ministers zeggen: “Ze moeten 30 jaar de cel in.” Het mag misschien wel eens een keer wat minder.’

De boodschap van Brink vindt veel weerklank. BN’ers en politici staan in de rij om hun afschuw over het voorval uit te spreken en de empathische houding van het meisje en haar vader te prijzen.

‘Verschrikkelijk. Iedereen moet de vrijheid krijgen om zichzelf te kunnen zijn, zonder verantwoording daarover af te leggen aan anderen,’ twitterde D66-Kamerlid Rob Jetten. ‘Ook Frédérique. Wat dapper dat Frédérique nu nog dit verhaal vertelt!’

Sociologen kwamen ook veelvuldig aan het woord. Volgens onderzoeker van genderstudies aan de Radboud Universiteit Marijke Naezer in Het Parool zit de oorzaak vooral in de ‘hokjescultuur’. Volgens haar zit er in de gehele samenleving een gebrek aan kennis is over sekse- en genderdiversiteit.

Als voorbeeld noemt ze biologieleraren die alleen spreken over ‘meisjes’ en ‘jongens’, René van der Gijp die een grap over transpersonen maakt op televisie en zeep die alleen voor mannen of vrouwen is. ‘Zij voeden daarmee het idee dat er maar twee hokjes zijn, dat iedereen in een bepaald hokje hoort en dat het aan anderen is om te bepalen welk hokje dat is.’

Sociaal onderzoeker Laurens Buijs zegt in de krant dat ‘jonge jongens met dit soort gedrag status verwerven’. ‘Jongens die dit geweld plegen zijn vaak verbonden met de straatcultuur. In hun pubertijd moeten ze continu bewijzen dat ze man zijn; ze halen hun waarde uit hun mannelijkheid. Er ontstaan hele primitieve situaties waarin jongens hun mannelijkheid opblazen. Ze kijken neer op mensen die wel hun kwetsbare en zachte kanten kunnen laten zien.’

Hanneke Felten van kenniscentrum Movisie sluit zich bij de NOS aan bij Naerzer. Ook zij ziet het hokjesdenken als belangrijke oorzaak.

Kritiek op houding vader en maatregelen
Maar er is ook steeds meer kritiek. Een aantal kijkers van Humberto maandag vond de houding van de vader ongepast. ‘Zoals verwacht, maar die vader gaat mij iets te lekker op het in elkaar rammen van z’n dochter, maar ok,’ twitterde Telegraaf-journalist Elif Isitman.

‘Je had een lans kunnen breken voor de lhbti en het podium kunnen pakken bij Humberto om dit probleem richting de politiek uit te spreken! In plaats daarvan pleit je dat de dader(s) geen straf krijgen?? Dan ben je in mijn optiek op alle fronten een enorme faalhaas,’ twittert een oud militair.

Journalist Guido den Aantrekker ‘trekt het slecht’.Pff, de vader meteen in de vergevings-stand qua de dader. Ik trek dat slecht

Ook een aantal politici is kritisch over de berichtgeving en maatregelen. Zo haalt gemeenteraadslid voor Hart voor Den Haag / Groep de Mos Ralf Sluijs uit naar de vervoersregio Amsterdam. Het laten rondrijden van gekleurde trams in de regio noemt hij ‘symboolpolitiek’.

Fractievoorzitter van JA21 Amsterdam Annabel Nanninga heeft geen goed woord over voor het verhaal in Het Parool en vindt dat er wordt weggekeken van het werkelijke probleem. ‘Wat. De. Hel. Het in elkaar trappen van een puber komt door biologieleraren die het over “meisjes” en “jongens” hebben?’ vraagt ze zich af.

‘Schuld van Gijp, ook. Die zorgt voor geweld bij allochtone jongens, maar natuurlijk. Snel, haal een regenboogtram! Misschien kunnen we daar de olifant in de kamer mee doodrijden!’ twittert ze.

Aanpak Marokkanengeweld
Fractievoorzitter van de VVD in Alkmaar John van der Rhee is het daarmee eens. ‘De hufterige jochies die Frederique in elkaar hebben geslagen, zijn letterlijk a-sociaal, slecht opgevoed en moeten stevig aangepakt worden, evenals hun ouders,’ twittert hij. ‘Ik denk dat Rene van der Gijp, zeepfabrikanten of de gemiddelde biologieleraar daar niet zoveel mee te maken hebben.’

PVV-leider Geert Wilders gooit het over een heel andere boeg. ‘Binnen een jaar hebben we in Nederland geen problemen meer met gewelddadige Marokkanen als ik premier ben,’ twittert hij. ‘Ik zal ze met alle middelen gericht opsporen en uitroken, zowel het straattuig als de mocro-maffia. Ze verdienen geen genade en Nederland verdient orde en veiligheid.’
Het regent steunbetuigingen voor de 14-jarige Frédérique die maandag in Amstelveen mishandeld werd.

Afbeelding

Ik neem aan dat als je als gulle gever al deze dozen met bloemen ziet staan, jij je dan wel een beetje bescheten zal voelen dat je niet de enige bent die bloemen gestuurd heeft. Ik neem ook aan als je zo begaan bent met dit meisje, je alle artikelen over haar leest. Ze hadden dan kunnen lezen dat deze familie morgen op vakantie gaat.
Toch gaat er geen streep door de vakantieplannen van het gezin. „Wij zouden woensdag op vakantie gaan, maar dat is een dag vertraagd omdat Frédérique de wattenproppen uit de neus moet hebben. We blijven gewoon in Nederland. Ik moet nog een paar wasjes draaien, de tafel opruimen en stofzuigen. Daarna kunnen we op vakantie. De andere kinderen zitten er al.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Heel Nederland leeft mee met mishandelde Frédérique

Bericht door Ariel »

De Parool heeft ook compassie met de daders.

Mishandeling Frédérique staat niet op zich: waar komt dit geweld vandaan? Zijn biologieleraren schuldig, die alleen spreken over ‘meisjes’ en ‘jongens’, of is het baldadig gedrag
Maandagmiddag werd Frédérique (14), die ook weleens de naam Ashton gebruikt, mishandeld door jongens tussen de 11 en 15 jaar oud, omdat ze niet wilde vertellen wat haar geslacht is. Waar komt dit geweld, gepleegd door zulke jonge jongens, vandaan?

Over de jongens die Frédérique hebben mishandeld is weinig bekend, niet over wie zij zijn of wat hun motieven waren, maar volgens onderzoeker Marijke Naezer van gender studies (Radboud Universiteit) staat dit incident symbool voor een groter probleem. “Mensen hebben de behoefte om anderen in hokjes te plaatsen,” zegt zij. “Ze gaan uit van twee categorieën en willen weten of ze met een man of een vrouw te maken hebben. De ander hoort in een hokje, ik heb het recht te weten welk hokje, zo is het idee. Als ze niet het gewenste antwoord krijgen, kunnen ze het gerechtvaardigd vinden om geweld te gebruiken.”

Naezer stelt dat er in de gehele samenleving een gebrek aan kennis is over sekse- en genderdiversiteit. Mensen weten of accepteren nog vaak niet dat iemands genderidentiteit niet overeen hoeft te komen met het geslacht dat bij geboorte is toegewezen. Ondanks de bestaande diversiteit worden steeds maar weer die twee categorieën herhaald.

Als voorbeeld noemt ze biologieleraren die alleen spreken over ‘meisjes’ en ‘jongens’, René van der Gijp die een grap over trans personen maakt op televisie, zeep die alleen voor mannen of vrouwen is. “Zij voeden daarmee het idee dat er maar twee hokjes zijn, dat iedereen in een bepaald hokje hoort en dat het aan anderen is om te bepalen welk hokje dat is.”

Uitvlucht uit ongemak
Hoogleraar reclassering Peter van der Laan, tevens directeur van het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving, kijkt ook niet op van het geweld. Volgens hem gaat het om ‘nogal fout baldadig gedrag’ dat uit de hand loopt. “De jongens voelen zich naar hun idee geprovoceerd en ervaren ongemak omdat ze niet weten wie ze tegenover zich hebben. Geweld is een uitvlucht voor hun ongemak.”

Volgens Van der Laan speelt het ook mee dat de jongens groepsdruk voelen. “Die jongens steken elkaar aan en hitsen elkaar op. Als er dan een agressieve sfeer heerst, kan een correct en nobel antwoord van Frédérique juist averechts werken.”

Sociaal onderzoeker Laurens Buijs (UvA), die veel onderzoek doet naar lhbtq’s in Amsterdam, zegt dat jonge jongens met dit soort gedrag status verwerven. Jongens die dit geweld plegen zijn vaak verbonden met de ‘straatcultuur’. In hun pubertijd moeten ze continu bewijzen dat ze man zijn; ze halen hun waarde uit hun mannelijkheid.

“Er ontstaan heel primitieve situaties waarin jongens hun mannelijkheid opblazen. Ze kijken neer op mensen die wel hun kwetsbare en zachte kanten kunnen laten zien.”

Margriet Veeger van COC Amsterdam vraagt zich af waar de ouders van de daders in dit verhaal zijn. “Het wordt echt tijd dat we hen erop aanspreken.” Intussen is er aangifte gedaan en is de recherche en de lhbtq-afdeling Roze in Blauw van de politie bezig met de zaak van Frédérique; het meisje herstelt bij haar familie, die overdonderd is door alle steunbetuigingen. Wat onderzoeker Naezer betreft, zouden meer mensen een voorbeeld mogen nemen aan Frédérique en haar instelling dat het niet uitmaakt wie je bent. “Dat mag wat mij betreft op een tegeltje.”

Vader van Frédérique: ‘Zo verschrikkelijk trots op haar’
De vader van Frédérique probeert uit al het negatieve ook iets positiefs te halen en hoopt vooral dat mensen de kracht van haar woorden opmerken. “Ik ben zo verschrikkelijk trots op haar. Dat je tegen iemand die boos op je is in alle rust zoiets zegt. Uit aardigheid. Dat vind ik krachtiger dan alle haat die in deze actie zat.”

Volgens hem vindt Frédérique dat het niet hoort uit te maken wie iemand is. “Waarom moet iemand zich daarmee bemoeien? Of moet diegene daar wat van vinden?”

Ze heeft zware verwondingen in haar gezicht opgelopen, maar het gaat naar omstandigheden goed met haar, aldus de vader. “We moeten kijken hoe we kunnen zorgen dat dit niet meer gebeurt,” zegt hij. “Met scholing of educatie.” Hij wil zelfs het gesprek met de dader aangaan. “Dat lijkt me het beste.”

“De gemeente Amstelveen levert uitmuntend werk,” zegt hij. “Die pakken de zaken zeer hoog op. De politie komt net nog een bloemetje leveren. Dat is echt fantastisch. En dan heb ik het nog niet eens over de massale reacties die op sociale media worden gezet.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Heel Nederland leeft mee met mishandelde Frédérique

Bericht door Ariel »

Het blijkt dat er twee vaders met de naam Paul Brink in Amstelveen wonen, en beide vaders hebben 5 kinderen waar ze alleen voor zorgen, en beide zijn gescheiden van een vrouw met geestelijke problemen.

Of, of... :nietverstaan: Is er iets gruwelijk mis met de vader van Frédérique.

Afbeelding
De fiscaal jurist had een geluiddemper
Wie: Paul
Kwestie: Poging afpersingen en wapenbezit
Waar: Rechtbank Noord- Holland (Alkmaar)


De Zitting
In de handgreep van zijn auto vindt een man uit Amstelveen in november 2017 een enveloppe. Er zit een briefje vol dreigementen in. „We hebben alle middelen om jou en je gezin uit te roeien.” Er moet 486.546 euro worden terugbetaald. „Vergeet niet dat we je gaan neuken, meteen.” Dit briefje is niet voor mij bedoeld, denkt de man meteen.

Hij gaat ermee naar de politie, die in een onderzoek uitkomt bij de buurman van de vinder, een ondernemer in goud en andere edelmetalen. Hij en zijn vrouw blijken al meerdere dreigappjes te hebben ontvangen. Die van de ergste soort: de namen en de school van hun kinderen worden erin genoemd. In de berichten wordt de man ervan beschuldigd dat hij niet het goud heeft geleverd, waarvoor hem wel zo’n vijf ton is betaald.

Technisch onderzoek liet zien dat de smsjes kwamen van prepaidtoestellen waarin wisselende simkaarten werden geplaatst. Het onderzoek leidde naar fiscaal jurist Paul, die nu terecht staat in de rechtbank in Alkmaar. Tussen hem en zijn advocaat is een plexiglas scherm geplaatst.

Van nervositeit bij de verdachte is op het oog geen sprake. Hij uit zich welbespraakt en beleefd. Een paar keer excuseert hij zich als hij een beroep doet op zijn zwijgrecht. Alsof hij het zelf ook graag anders had gezien maar door de omstandigheden wordt gedwongen.

Paul zegt de goudhandelaar niet te kennen en een directe relatie tussen de twee is er op het eerste gezicht ook niet. Wel denkt het Openbaar Ministerie (OM) dat Paul de feitelijke eigenaar is van een bv die een financieel geschil had met de handelaar. Het bedrijf stond weliswaar op naam van een ander, maar die heeft verklaard dat hij niet meer dan een stroman was.

Ook staat vast dat de telefoon waarmee de dreigberichtjes zijn verstuurd in de buurt van een zendmast in Voorschoten was, toen Paul daar met zijn gezin op vakantie was. Op de dag dat hij thuiskwam, werd opnieuw een dreigberichtje van diezelfde telefoon verstuurd, nu via een zendmast vlakbij Pauls woning.

Diezelfde telefoon werd later verkocht aan Used Products in Amstelveen, door iemand die zich legitimeerde met het paspoort van Paul. Dat paspoort is door hem in 2016 als vermist opgegeven. Maar de persoon die zich ermee legitimeerde koopt bij Used products ook een telefoon die later in gebruik blijkt te zijn bij de vrouw en dochter van Paul. Dus, vraagt de voorzitter van de rechtbank aan Paul: „Weet u zeker dat u het niet zelf was?” Hij ontkent, maar heeft er geen verklaring voor. „Er zijn zo veel rare dingen gebeurd in die tijd.”

Bovenop een kast in Pauls huis werden een pistool, een stroomstootwapen en een geluiddemper gevonden. Dat Paul zich daarmee, indien nodig, wilde verdedigen, zoals hij heeft verklaard bij de politie, sluit niet aan op de vondst van een geluiddemper, vindt de voorzitter van de rechtbank. De demper bevestigt volgens hem eerder „het vermoeden dat we hier toch wat meer in de criminele sfeer zitten”.

Meerdere malen geven de rechters Paul expliciet de kans te vertellen wat er volgens hem gebeurd is. Is er een ander scenario? „Bent u bedreigd, wordt u bedreigd?" maar Paul wil „niet speculeren”.

Het strafblad van de verdachte is nagenoeg leeg en hij is de hoofdverzorger van zijn kinderen. Zij zijn maar af en toe bij hun moeder, van wie Paul inmiddels gescheiden is. Volgens de reclassering is er sprake van gezonde familiebanden. Paul zegt: „Het gaat. Ik kook, al hou ik er niet van.” De officier noemt het „volstrekt onlogisch” dat iemand anders dan Paul de berichtjes heeft verstuurd. Ze eist 24 maanden cel, waarvan 8 voorwaardelijk. Met een proeftijd van drie jaar. En een contactverbod met de goudhandelaar.

De rechtbank acht bewezen dat Paul zich schuldig heeft gemaakt aan een poging tot afpersing. Hij krijgt vijftien maanden celstraf opgelegd, maar daarvan zijn acht maanden voorwaardelijk, zodat Paul niet terug hoeft naar de gevangenis. Zolang heeft hij al vastgezeten na zijn aanhouding. Dat Paul de zorg draagt voor zijn kinderen, legt „aanzienlijk gewicht in de schaal” bij het besluit om hem niet terug te sturen naar de gevangenis, schrijft de rechtbank.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Heel Nederland leeft mee met mishandelde Frédérique

Bericht door Ariel »

Annabel gaat uit haar dak, en ze noemt man en paard.

’Allochtone jongere is de olifant in de kamer’

Het ’verstoppen’ van een rapport waarin de link wordt gelegd tussen allochtone jongeren en geweld tegen lhbti’ers en daarnaast de mishandeling van tiener Frédérique zijn onderdeel van hetzelfde probleem. Bestuurders en politici kijken weg van de oorzaken, stelt Annabel Nanninga.

„Het in elkaar trappen van een androgyn uitziende puber komt door biologieleraren die het over ’meisjes’ en ’jongens’ hebben. En door een ’gebrek aan kennis over sekse- en genderdiversiteit’. En door cosmeticafabrikanten die onderscheid maken tussen zeep voor vrouwen en voor mannen. En natuurlijk door grapjes van René van der Gijp!

Als we nou allemaal ons overgeven aan het narratief dat er geen twee biologische seksen bestaan maar wel 94 zelfgebreide ’genders’, dan stopt grof geweld op straat tegen lhbti’ers vanzelf. Dit is wat geschifte genderstudies-types u in onder meer ’deugbode’ Het Parool willen doen geloven na de gruwelijke aanval in Amstelveen op de tiener Frédérique. Dit is de bizarre bocht waarin zij zichzelf wringen, en waarin zij ú willen wringen om de olifant in de kamer niet te hoeven zien.

Woke
Die olifant heet: allochtone, islamitische jongeren. Zij maken het leven van mensen uit de regenbooggemeenschap tot een hel.

"Zij maken het leven van mensen uit de regenbooggemeenschap tot een hel"
Deze onmiskenbare waarheid gaat zo lijnrecht in tegen het geloof van multiculturalisme, is zo strijdig met de linkse doctrine van de moslim als slachtoffer, contrasteert zo scherp met de heersende woke ideologie, dat Amsterdamse GL-wethouder Rutger Groot Wassink een rapport over antihomogeweld opzettelijk maandenlang onder de pet hield en pas aan het begin van het reces vrijgaf.

Ik ben namens JA21 raadslid in Amsterdam en presenteerde twee jaar geleden al een concreet stappenplan om de zwaar belaagde lhbti’ers te beschermen tegen het almaar toenemende geweld door met name islamitische, allochtone jongeren. Niks bijzonders, een kind had het kunnen bedenken. Alleen het gebeurt al decennia maar niet: toezicht op bekende hotspots in wijken en in uitgaansgebieden, lik-op-stukbeleid, meteen daders oppakken, hard straffen en het continu op de huid zitten van ’jongeren’ waarvan iedere Amsterdamse wijkagent weet wie het zijn en waar ze te vinden. Natuurlijk werd ons simpele, effectieve plan begroet met laffe excuses en goedpraterij van het wangedrag van islamitische allochtone jongeren.

Verzaken
Het achterhouden van een rapport waarin slachtoffers zelf nog maar eens benadrukken wie de daders steeds maar weer zijn, is slechts het zoveelste grove verzaken van de bestuurlijke taak door het Amsterdamse college. De eerder genoemde Groot Wassink besloot de decennia wegkijken nog maar eens met ruim een half jaar te verlengen door het rapport in een la te laten liggen. GL-raadslid Tirza de Fockert heeft tot op de dag van vandaag geweigerd het te lezen. D66-raadslid Jan-Bert Vroege gaf de Urkers de schuld, zoals u weet hangen de vissermannen op de Amsterdamse pleinen om homo’s te terroriseren, nietwaar? En stadskrant Het Parool liet ’genderstudies’-expert mevrouw (m/v/anders) Naezer bovenstaande onzin over biologieleraren, zeep en Gijp debiteren.

"Onzin over biologieleraren, zeep en Gijp"
Het is abject wegkijken.

Maar het is nog viezer: de afleidingsmanoeuvre is bedoeld om mensen die vinden dat de twee biologische seksen m/v gewoon bestaan en dat er geen 94 genders zijn, dit geweld in de schoenen te schuiven. En om miljoenen subsidie los te weken voor meer ’onderzoek’ en ’voorlichting’ daarover. Wil je dat niet? Dan ben je medeschuldig!”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Heel Nederland leeft mee met mishandelde Frédérique

Bericht door hans van de mortel »

De vader van Frédérique is een gevoelloze linkse doorgedraaide vader van de ergste soort. Althans dat is mijn conclusie toen ik de antwoorden van die enge koude man op de radio hoorde op de vragen van een interviewer. Kil, koud, zelfverzekerd ongeïnteresseerd en gevoelloos in het leed dat zijn dochter was aangedaan. Ik heb sterk het vermoeden dat zijn dochter van tevoren - voordat zij onder handen werd genomen door leden van de religie van vrede, Islam, breedvoerig was geïnstrueerd hoe om te gaan met al te nieuwsgierige belangstellenden naar haar menszijn. Eng links naar mannetje die vader. Bah!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Heel Nederland leeft mee met mishandelde Frédérique

Bericht door Ariel »

Deze kerel geilt om aandacht.
Paul Brink zet commodificatie dochter door met LinkedIn-post uit de hel, "Wees een Frédérique"

De hel heeft geen bodem

Deze ondoenlijke engnek. Drie vonnissen en één lopende zaak. Poging tot afpersing van ouders middels de bedreiging van kinderen, mishandeling en vernieling, wapenbezit inclusief geluidsdemper, door een arrestatieteam uit z'n auto getrokken, een spoor van faillisementen en een lopende witwaszaak. En dan vernemen we van bronnen dichtbij de familie van de 14-jarige verdachte ook nog eens een héél andere lezing over de aanleiding, gebeurtenissen en nasleep van wat er in de Amstelveense speeltuin is gebeurd.

Maar goed, vader Paul heeft nu eindelijk een zaak waarmee hij zijn eigen verdorvenheid kan witwassen, en het is duidelijk dat hij niet loslaat tot hij live bij Humberto Tan aan tafel heilig verklaard wordt. En om hem moverende redenen zit Paul ook ineens onder de naam "Nero Amsterdam" op Instagram.

De PIJN van de aanval van “ben je een jongen of een meisje?” heeft plaatsgemaakt voor trots!

In minder dan één week heeft de fysieke pijn die Frédérique voelde plaats gemaakt voor kracht, verbondenheid en bovenal positiviteit. Niet alleen voor Frédérique maar voor velen van ons allemaal. Van Brazilie, Mexico, Zuid-Afrika, Turkije, Korea, Thailand, Zweden tot aan de Verenigde Staten en vele -vele- andere landen.

Momenteel gaat het goed met Frédérique, zeer goed zelfs, alhoewel zij kampt met fysieke ongemakken van de aanval en nog jarenlang hiervoor zal moeten worden behandeld is zij de dagen na de aanval op haar (en de symbolische aanval op vele anderen) gegroeid naar een nog krachtigere persoonlijkheid. Ze voelt rust en liefde van de steun van u allen van over de gehele wereld. Ze maakt weer plezier zoals een een veertienjarige hoort te doen, hangt weer lekker rond met vrienden maar is bovenal de grote liefhebbende zus van haar drie broertjes en haar zusje zoals die haar juist zo intens koesteren. Een lach naar een ongedwongen, onbezorgd en liefdevol leven.

Door zeer goed politiewerk is in bijna 24 uur na de aanval al een verdachte aangehouden, slechts 14 jaar oud. Dat toont ons een spiegel dat streng straffen niet werkt maar tolerantie en meer voorlichting ons gezamenlijke antwoord moet zijn. Hard straffen, wraak of vergelding is disfunctioneel en verwoest alleen maar meer levens.

Tezamen meer dan 5 miljoen views, alomvattende verontwaardiging, wereldwijde media aandacht, meer dan 200.000 digitale reacties en maar liefst 94.000 fysieke brieven (dankzij de nationale Radio 538 campagne) zijn een signaal van ons allemaal dat eenieder het leven mag leiden zoals diegene dat wil en de liefde mag geven, voelen en ontvangen zoals hij of zij dat in zijn of haar hart voelt.

Zolang er nog belemmeringen zijn waardoor mensen niet “ik hou van jou” tegen hun geliefden kunnen zeggen, uiten of openbaren -of gewoonweg niet kunnen zijn wie ze willen zijn- hebben wij u allen en Frédérique nog hard nodig.

In het bijzonder danken wij u maar met bijzondere vermelding ook de Gemeente Amstelveen de plek in Nederland waar iedereen in waarde naast elkaar samenleeft, de veilige haven van diversiteit en verdraagzaamheid in Nederland.

Beantwoord kwaad- of onwetendheid niet met wrok of wraak. Toon compassie, toon tolerantie. Creëer een betere wereld.

Wees een vader, wees een moeder, wees een familielid of wees een vriend naar uw naasten ongeacht uw verschillen. Wees jezelf, wees liefdevol, wees trots. Wees een Frédérique.
Hey, een opzettelijke aanrijding van een minderjarige?

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie