Is Nederland nog veilig ?

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door King George »

Getuigen gezocht van carjacking

Laatste update:
26-01-2020 | 12:12


Eindhoven - De politie is op zoek naar getuigen van een beroving op zondagmorgen 26 januari rond 1.45 uur. Op de Mirandstraat werden twee mannen toen onder bedreiging van een vuurwapen beroofd van geld en hun auto.

De twee mannen uit Venray en Eindhoven hadden rond 1.45 uur een afspraak op de Mirandstraat. Toen ze daar aan het wachten waren, verscheen een onbekende man met een bivakmuts. Deze bedreigde het tweetal met een vuurwapen en dwong hen om geld af te geven en uit de auto te stappen. De dader ging er vervolgens met de auto van door.

Signalement
Er is een summier signalement van de dader en de gestolen auto:

- Man, licht getinte huidskleur, normaal postuur. Hij droeg zwarte kleding en een bivakmuts. De gestolen auto betreft een zilverkleurige Audi A3.

Getuigen
De politie is op zoek naar mogelijke getuigen van deze carjacking of mensen die iets weten dat er mee te maken heeft. Zij kunnen contact opnemen via 0900-8844 of anoniem via 0800-7000. Of maak gebruik van het bijgevoegde tipformulier.


https://www.politie.nl/nieuws/2020/janu ... cking.html
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52304
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

Twee mannen uit Venray en Eindhoven stonden dus op straat in de Mirandstraat . Ze stonden te wachten om kwart over 1 in de nacht. Op wat wachten? Moesten ze dan niet ergens aanbellen voor die afspraak?
En dan de buit. Hadden ze soms veel geld bij zich? Een koffertje vol b.v. ?
Dit klink toch echt naar een rip-deal.

Het komt meer voor dat een brave burger bijvoorbeeld een ongelooflijk spotgoedkope camera tweedehands kan kopen via Marktplaats, er wordt een afspraak gemaakt en dan wordt de burger op de afgesproken plek beroofd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89872
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Ariel »

Invalide Adrie beroofd van zijn boodschappen in Zutphen

Afbeelding

ZUTPHEN - Vorige week is de invalide Zutphenaar Adrie overvallen in Zutphen. Hij is bestolen van zijn boodschappen, terwijl hij niks tegen de daders kon doen.

"Hij werd door twee in het zwart geklede mannen beroofd van zijn boodschappen", legt Richard Heeringa, een bekende van hem, uit op social media. "Hij had dus onder andere geen brood meer, en in het weekend krijgt hij ook nog eens een tia. Gelukkig gaat het hem naar omstandigheden weer aardig goed, maar dit is toch om te huilen."

Hem zou vertelt zijn dat hij geen aangifte moet doen omdat de politie er toch niks mee doet. De politie beklemtoont om altijd aangifte te doen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89872
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Ariel »

Wederom “tieners” . :scratch: Maar vooral niet etnisch profileren.
Vier tieners aangehouden voor gewelddadige straatroven Nieuw-West

De recherche heeft in totaal vier tieners aangehouden die verdacht worden van meerdere straatroven in Nieuw-West. De verdachten hebben een leeftijd van tussen de 14 en 18 jaar.

De werkwijze van de verdachten is volgens de politie opvallend vanwege het gewelddadige karakter. Bij de straatroven werden slachtoffers geslagen en geschopt, zelfs nadat ze waardevolle spullen hadden afgestaan. Bij veel van de roven, die vaak plaatsvonden in de buurt van tramhaltes, werden ook messen gebruikt.

Slachtoffers kampen met trauma's
Door het grove geweld hebben veel van de slachtoffers nog dagelijks last van hun verwondingen en kampen ze met emotionele trauma's.

Drie van de vier tieners zitten nog steeds vast. De vierde jongen is vrijgelaten maar blijft verdachte in het onderzoek. Volgens de politie worden meer aanhoudingen niet uitgesloten.

Voirige week werden er in Zuidoost ook al vier minderjarigen aangehouden. Zij liepen op straat met machetes, grote kapmessen. Voor zover bekend zijn zij niet aangehouden voor betrokkenheid bij geweldsincidenten.
En ook hier worden de daders niet genoemd!.
Edvard Niessing: ’Ik had wel dood kunnen zijn!’

Scheldpartijen, spugen en pesterijen…geweld tegen bus- en trambestuurders is al jaren aan de orde. Daar weet EDVARD NIESSING inmiddels ook alles van. Enige tijd geleden kreeg de oud-presentator, die tegenwoordig op de Haagse tram rijdt, harde vuistslagen op zijn achterhoofd. ,,Omdat de heren geen geldig vervoersbewijs wilden kopen, werd ik van achteren aangevallen.’’

Ze zijn een makkelijk doelwit, bestuurders van trams en bussen. Geweld tegen deze beroepsgroep is schering en inlag en scoort hoog op de lijst van geweldsdelicten tijdens het werk. EDVARD NIESSING (71), die na zijn televisiecarrière als omroeper en presentator vrijwillig koos voor het beroep als trambestuurder, kreeg vorig jaar op Koningsdag ook te maken met geweld.

Waarom kom je nu pas met dit verhaal naar buiten?

,,Omdat één van de twee daders is aangehouden en zich op 13 februari moet verantwoorden bij de rechter.’’

Wat is er precies gebeurd?

,,Twee jongens van in de twintig stapten op Koningsdag bij me in. Omdat ze niet incheckten met hun OV-chipkaart en ook geen tramkaartje kochten, riep ik ze toe. ’Bij de volgende halte zal er waarschijnlijk een controleteam instappen en kan je gepakt worden!’ Het maakte kennelijk weinig indruk, want de heren bleven zitten en waren zeker niet van plan wel een geldig vervoersbewijs aan te schaffen of met hun eigen OV in te checken.’’

,,Enkele haltes verder kwamen ze naar voren om uit te stappen en snauwden ze me eerst toe dat ik een sukkel was om vervolgens keihard op mijn achterhoofd te beuken met hun knokkels. Mijn bril vloog van mijn gezicht en belandde in stukken op de grond. Nu zat er in diezelfde tram een dokter die zich later over mij ontfermde maar eerst achter de daders aanliep en foto’s van ze had gemaakt met zijn mobiele telefoon. Daardoor kon na enige tijd één van die jongens door de politie gepakt worden.’’

Heb je er letsel aan overgehouden?

,,Die meneer in de tram, die dus arts bleek te zijn, heeft me op de juiste manier geholpen. Ze hadden zo op me in staan beuken met hun vuisten, ik had wel dood kunnen zijn. Als er geen andere passagiers waren geweest, dan hadden ze me vast en zeker naar een andere wereld geholpen. Die jongens waren zo ongelofelijk agressief. De dokter die dus ter plekke was, heeft me gerust gesteld, direct instructies gegeven hoe ik mijn hoofd moest houden om ergere schade te voorkomen en uiteraard meteen 112 gebeld.’’

En die andere dader?

,,Die is inmiddels getraceerd en blijkt nu in de gevangenis te zitten voor een ander geweldsdelict. Hij mag zich later bij de rechter verantwoorden. Nee, ik ben niet van plan om te stoppen op de tram na dit afschuwelijke incident. Heeft ook te maken met alle steunbetuigingen die ik van mijn collega’s heb gekregen. Zelfs trambestuurders uit Amsterdam hebben bloemen gestuurd. Maar ik ben natuurlijk wel meer op mijn hoede. De schrik zit er toch in.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89872
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Ariel »

Vier jongemannen die spoor van overvallen door de regio trokken, komen binnen een maand voor de rechter

Naast negen overvallen ziet het OM een bende van drie jonge Somaliërs en een Syriër ook verantwoordelijk voor zeker vijf inbraken in de regio. Eén daarvan was bij de ouders van een vriendinnetje van hen. De zaak komt half februari voor de rechter.

De overvallen waren december 2017 en januari 2018. Doelwitten waren supermarkten, friettenten en tankstations. Drie keer was het raak in Beek en Donk, maar ook in Nuenen (cafetaria Van Gogh) , Valkenswaard (Emté) en Helmond (AH). Het ging zo heftig en het leek zo veel op elkaar dat de politie een apart team oprichtte en de vier via telefoongegevens opspoorde.

De opvallendste inbraak is januari 2018 gepleegd in Best. Daar verdween 15 mille cash en veel sieraden. De jongemannen hoorden van een meisje dat haar ouders een kluis in huis hadden. Een van de jongens, Hassan A. (21) uit Aarle-Rixtel, was op een ‘jacuzzi-party’ met het meisje. Hij ging tussendoor even weg. Volgens hem naar een vriend maar volgens het OM sloop hij weg met de huissleutels van het meisje om die te kopiëren. Zelf zegt hij van niks te weten. Maar zijn telefoon werd getapt. En daarop zegt hij dagen later tegen de leider eerst dat hij ’de shit nog niet heeft verkocht’. Weer later vertelt hij trots dat hij in Antwerpen tien mille heeft gevangen voor een horloge en ‘wat goldies’.

De slimste van allemaal
Officier van justitie Geerte Burgers had grote vraagtekens bij de ontkenning. Ze verdenkt hem ervan drie keer chauffeur te zijn geweest. Dat was ook bij de overval op een Emté in Valkenswaard. Zijn telefoongegevens laten zien hoe hij vanuit Gemert met twee anderen daar naartoe reed en na de overval weer terug. Ook daar had Hassan een verklaring voor: een ex-vriendinnetje woont er vlakbij en hij was bij haar op bezoek. Maar zijn kameraden vertellen anders. En opnieuw zijn er afgeluisterde telefoongesprekken. Dan pocht hij dat hij de slimste is van allemaal. Hij ‘houdt zich vrij’ maar pakt evenveel geld als de anderen.

De vier zitten nu tien maanden in voorarrest. Dat heeft voor Hassan A., Arafat M (22, Nuenen) en Ilias A (21, Helmond) lang genoeg geduurd, vonden hun advocaten. De rechtbank houdt hen echter met Abdirhaman M. (21, Helmond) achter tralies. De overvallen waren te heftig, en de zaak komt binnen een maand al inhoudelijk voor.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89872
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Ariel »

Waar is er geen rotzooi en criminaliteit tegenwoordig. :nietverstaan:
Burgemeester van Apeldoorn heeft handen vol aan geweld in zijn stad: ‘Criminelen kennen geen grenzen’

Schietpartijen en steekincidenten. Apeldoorn is de laatste maanden opgeschrikt door een reeks ernstige misdrijven. Dit weekend werden twee mannen neergeschoten bij het Mheenpark en viel een gewonde bij een gewapende overval op een juwelier. Wat is er aan de hand in Apeldoorn? Een gesprek met burgemeester Ton Heerts.

De 53-jarige Ton Heerts is nog maar enkele weken eerste burger van Apeldoorn. Sinds zijn aantreden heeft hij ineens zijn handen vol aan geweldsmisdrijven met wapens. Er waren schietpartijen aan de Sikkel en de Gentiaanstraat, waarbij kogels midden in een woonwijk werden afgevuurd. En er waren steekincidenten, zoals die medio januari in een Chinees restaurant en vorige week nog in een woning aan de 1e Wormenseweg in Apeldoorn-Zuid.

Het geweld gaat de burgervader niet in de koude kleren zitten, zegt hij. ,,Natuurlijk ben ik geschrokken. Dit wil je niet in je stad, in je gemeente. We zitten er bovenop”, blijft Heerts benadrukken. Met ‘we’ bedoelt hij de gemeente, de politie, het Openbaar Ministerie. ,,Er wordt veelvuldig overleg gevoerd over die incidenten. De politie doet er alles aan om die zaken op te lossen.” Politiechef Oscar Dros liet eerder al doorschemeren dat al het personeel bezig is om een einde te maken aan deze reeks incidenten.

Binnenkort gaat Heerts in gesprek met andere gemeenten in de regio. Met Zwolle bijvoorbeeld, waar de afgelopen maanden ook meerdere schietpartijen waren. Die worden allemaal gelinkt aan drugs. ,,Criminelen kennen geen grenzen. Het lijkt wel alsof dit geweld zich vanuit de Randstad verspreidt naar onze regio, naar onze steden. Dat is zorgwekkend.”

Heerts werd zaterdagochtend gebeld over de steekpartij bij een overval op een juwelier. ,,Daar schrik je enorm van.” Kort na het incident verstuurde de burgemeester zijn allereerste bericht via Twitter. Om daarmee de mensen die de verdachte overmeesterden een pluim te geven. ,,Dat ik voor het eerst getwitterd heb, zegt wel iets over hoe belangrijk wij het vinden.”

Aan het begin van de avond ging opnieuw de telefoon. En weer met slecht nieuws. Twee mannen raakten gewond bij een schietpartij bij het Mheenpark. De slachtoffers zijn een 18-jarige man uit Deventer en een man (28) zonder vaste woon- of verblijfplaats. Van de dader(s) ontbrak gisteravond nog elk spoor.

Na elk incident reageren Apeldoorners op sociale media hetzelfde: wat is er toch aan de hand in Apeldoorn? Heerts snapt die vraag, maar een concreet antwoord is er nog niet te geven. De schietpartijen aan de Gentiaanstraat en De Sikkel lijken met elkaar verband te houden. ,,Natuurlijk wordt nu uitgezocht of deze schietpartij – die van dit weekend, red. – hiermee verband houdt.” Bronnen melden aan deze krant dat de zaken niets met elkaar van doen hebben.

Omwonenden stellen dat het Mheenpark een ongure plek is, waar drugs gedeald wordt. Heerts zegt die geluiden te kennen en er iets aan willen doen. ,,Het kan niet zo zijn dat mensen die daar sporten getuige worden van een misdrijf of zich onveilig voelen.” Wat zijn plannen precies zijn, is nog onduidelijk. Het park ’s avonds afsluiten is geen optie. Extra surveilleren mogelijk wel, maar alleen als de politie daar capaciteit voor heeft. ,,We koesteren de openheid van onze parken. We willen als Apeldoorn een comfortabele gezinsstad zijn, maar we willen ook toezicht op onze parken houden.’’

Overzicht reeks ernstige misdrijven Apeldoorn
  • Apeldoorn is de laatste maanden opgeschrikt door een reeks ernstige misdrijven. Hier een overzicht van de incidenten:

    4-11-2019: Schietpartij aan de Gentiaanstraat. Twee bezoekers van een woning in die straat worden 's avonds laat onder vuur genomen in een woonwijk. Er raakt niemand gewond.

    9-12-2019: Schietpartij aan De Sikkel. Twee mensen raken gewond door kogels. Het incident lijkt verband te houden met de schietpartij aan de Gentiaanstraat. Het gaat volgens de politie om een ruzie tussen families. Vijf mannen worden opgepakt.

    14-12-2019: Bij een steekpartij in een huis aan de Zilversmidshoeve raakt een 87-jarige vrouw zwaargewond.

    16-01-2020: De eigenaar van afhaalchinees Jing Sheng aan de Zwolseweg wordt neergestoken. Hij overleeft de steekpartij. Een medewerker van het restaurant wordt opgepakt.

    25-01-2020: In Apeldoorn-Zuid aan de 1e Wormenseweg wordt een Pool zonder vaste woon- of verblijfplaats neergestoken. De politie houdt een verdachte aan.

    01-02-2020: Een medewerkster van een juwelier aan de Hoofdstraat raakt gewond bij een overval. Het slachtoffer wordt met een scherp voorwerp gestoken in haar hand. Omstanders overmeesteren de overvaller.

    01-02-2020: Bij het Mheenpark worden twee mannen neergeschoten. Ze worden naar het ziekenhuis gebracht. De slachtoffers zijn een 18-jarige man uit Deventer en een 28-jarige zonder vaste woon- of verblijfplaats. De daders zijn nog voortvluchtig.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door King George »

Criminelen kennen geen grenzen. Dat klopt. En onze samenleving laat na de criminelen te begrenzen. En dan wordt het minder veilig en minder gezellig op straat.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52304
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

Zes jeugdigen opgepakt vanwege beroving. Zes? Meestal komen ze in een groepje van vijf. Maar dan lees ik dat het er tien (2x5) zijn geweest.
Gewapende jonge straatrovers (11 tot 15 jaar) belagen meiden in centrum van Rotterdam
Zes tieners zijn vanavond aangehouden nadat zij om 18.45 uur aan de Diergaardesingel twee meiden aanvielen en van hun mobiele telefoons beroofden. Ook hadden de jonge overvallers een boksbeugel, een mes en meerdere bivakmutsen bij zich.

Het meisje en de vijf jongens, allen tussen de 11 en 15 jaar oud, maakten deel uit van een grotere groep jongeren die de twee slachtoffers aanvielen en beroofden. De groep van in totaal 10 jongeren sloeg na de beroving op de vlucht. De politie wist dus zes van hen aan te houden.

Bijna tegelijkertijd met de beroving op de Diergaardesingel werd ook een meisje op het Weena van haar telefoon beroofd door een groep jongeren. Of deze twee berovingen met elkaar te maken hebben, is niet bekend. De politie onderzoekt nu of de daders uit dezelfde groep komen.
https://www.ad.nl/rotterdam/gewapende-j ... ~adaea6bd/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52304
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

Met al die import hebben we ook een ander soort humor binnengehaald.
Wie zei er ooit: "Je kan de aap wel uit het oerwoud halen maar het oerwoud niet uit de aap.?
Scooterduo trapt ‘opa’ van fiets: filmpje ontmaskert daders

Twe jongens die filmden hoe ze vanaf hun scooter een oudere man van zijn fiets trapten in Amsterdam, zijn dankzij hun filmpje ontmaskerd. Een van de twee heeft zich al gemeld bij de politie. Inmiddels is ook de identiteit van de andere dader bekend, maar wordt er nog druk gezocht naar het slachtoffer.

Op het Snapchat-filmpje is te zien hoe de jongens de fietser van achteren naderen, inhalen en tijdens het passeren tegen zijn fiets trappen. Daarna kijken ze achterom en is te zien hoe de man over de kop vliegt en keihard op het fietspad terechtkomt.

Het filmpje werd geplaatst op website Dumpert met de tekst: ‘opa van de fiets gooien’ en ‘hahaha echt hilarisch’.
Met video: https://www.ad.nl/binnenland/scooterduo ... ~a17ddac5/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door King George »

Medewerker supermarkt Eindhoven met hakmes toegetakeld op eerste werkdag

Updated 1 uur geleden
Gisteren, 22:20 in BINNENLAND


EINDHOVEN - Een supermarktmedewerker is vrijdagavond flink toegetakeld na een mislukte overval in Eindhoven. Het slachtoffer liep een grote snee in zijn hoofd op nadat de gemaskerde man op hem inhakte met een slagersmes.


Afbeelding
Het slagersmes en de naar de grond gewerkte verdachte.Ⓒ MARICMEDIA

Volgens Omroep Brabant was het slachtoffer, een 16-jarige jongen, die dag voor het eerst aan het werk in de supermarkt.

Twee of drie overvallers drongen omstreeks 21.00 uur de Turkse Yasar Supermarkt XL in Eindhoven binnen. Op dat moment had de zaak de deuren al een halfuurtje gesloten. Zes tot acht medewerkers waren binnen nog wat aan het opruimen, zo meldt Het Eindhovens Dagblad. Eén van die medewerkers drukte snel op de alarmknop toen de overvallers in de zaak stonden.

Afbeelding
Ⓒ GOOGLE MAPS

Mobieltje blijkt hakmes

Hierop probeerden de gemaskerde mannen te vluchten, maar een aantal medewerkers van de winkel besloot hen niet zomaar te laten ontkomen. Zij gingen achter één overvaller aan. Het kwam uiteindelijk tot een confrontatie waarbij één van de medewerkers gewond raakte aan zijn hoofd. „Hij had niet gezien dat het een hakmes was, hij dacht dat de dader een mobieltje in zijn hand had”, zegt een vrouwelijke collega van het slachtoffer tegen de regionale krant.

De overvaller werd uiteindelijk alsnog overmeesterd door collega’s van de aangevallen persoon. Hij raakte lichtgewond toen hij in de voortuin van een rijtjeshuis tegen de grond werd gewerkt en is vervolgens door de politie in de boeien geslagen.

Zowel de dader als het slachtoffer zijn naar het ziekenhuis vervoerd met letsel. De politie zoekt ondertussen in de buurt nog naar de ontkomen overvaller(s).

De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door King George »

Man neergestoken in McDonald’s in Rotterdam

1 uur geleden in BINNENLAND

ROTTERDAM - Een man is zaterdagochtend neergestoken in een filiaal van McDonald’s aan de Zwart Janstraat in Rotterdam. Het slachtoffer is naar het ziekenhuis gebracht. Er is een verdachte aangehouden. Dat bevestigde de politie na berichtgeving door RTV Rijnmond.


Afbeelding
Het filiaal van McDonald’s aan de Zwart Janstraat in Rotterdam. Ⓒ GOOGLE STREETVIEW

De steekpartij gebeurde iets voor 9.30 uur. Aan de hand van camerabeelden en een signalement kon de verdachte worden opgepakt. De toedracht van de steekpartij is nog onduidelijk.

Enkele uren eerder raakte een vrouw gewond door een steekpartij aan de Dorpsweg in Rotterdam. Ook zij is naar het ziekenhuis gebracht. De verdachte, een man, is nog op de vlucht. De toedracht is nog onbekend.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89872
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Ariel »

Jongen (14) met groot mes op stap in Krimpen a/d IJssel

Afbeelding

Een 14-jarige jongen is in de nacht van vrijdag op zaterdag opgepakt in Krimpen aan den Ijssel. De tiener had een groot mes en verschillende pillen, vermoedelijk harddrugs, bij zich.

Een wijkagent van Krimpen aan den IJssel werd rond 3.00 uur ingeseind: er zou een verdachte situatie zijn op de Albert Schweitzerlaan. De agent trof de jongen aan, die aan het gegeven signalement voldeed. In gesprek met de wijkagent verklaarde de jongen op weg te zijn van een feestje naar huis.

De politieagent heeft na de aanhouding geprobeerd de ouders van de jongeman in te schakelen. Meerdere pogingen mislukten en ook op het huisadres van de jongen was geen ouder aanwezig. De jongen was een dag eerder 14 jaar geworden.

De jongen zit nu vast op het bureau en de politie onderzoekt de zaak.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52304
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

De cijfers over de plofkraken:
Aantal plofkraken stijgt explosief, steeds meer gevaar voor omgeving
Het aantal aanvallen op geldautomaten is afgelopen jaar met meer dan 50 procent gestegen, zo blijkt uit cijfers van de politie. Dat is opvallend, omdat slechts één op de zeven plofkraken slaagt. Door het gebruik van zware explosieven ontstaat steeds meer gevaar voor de omgeving.

Het afgelopen jaar hebben plofkrakers maar liefst 95 keer geprobeerd er met de inhoud van een geldautomaat vandoor te gaan. Dat is een stijging van maar liefst 55 procent ten opzichte van 2018, toen er nog 61 plofkraken waren. Vooral in oktober en november was het raak met respectievelijk 15 en 17 aanvallen.
https://www.ad.nl/binnenland/aantal-plo ... ~a5a61a0a/

En de kranten haken erop in met:
Het aantal plofkraken neemt weer toe, wat is er aan de hand?
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b2bbd232/

Waarom zijn plofkraken zo populair?
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/11/29/wa ... r-a3982172

Even nadenkend kom ik tot:
De kans op buit is 1 op 7.
De kans gepakt te worden is nul (0) .
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52304
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

De politie schiet af en toe op burgers.
Binnenkort zal dat veiliger maar bovenal duurzamer gebeuren.
Duurzamer omdat ze patronen gebruiken van koper afkomstig uit gebruikte hulzen.
Veiliger omdat ze een nieuw soort stopkogel zullen gebruiken.
De politie verklaart:
De munitie is volgens de politie veiliger, omdat er minder kans is dat de kogel door iemand heen gaat en anderen raakt. De kogels zijn duurzamer omdat de lege hulzen als grondstof worden gebruikt om weer nieuwe patronen mee te maken.
https://www.trouw.nl/binnenland/politie ... ~b93c2ab2/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52304
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Het blijft de moeite waard om te proberen, ook al staat de flappentap uit in de nacht.
Woningen ontruimd na plofkraak in Hillegom, veel schade aan omliggende panden
Bij een pinautomaat van ABN AMRO aan de Hoofdstraat in Hillegom is in de nacht van dinsdag op woensdag een plofkraak gepleegd. Er raakte niemand gewond. Wel werden vier woningen ontruimd omdat ze schade hadden opgelopen.

De politie doet onderzoek, een specialist met kennis van explosieven is hier bij ingeschakeld. Ook de brandweer was aanwezig.

Op de Hoofdstraat was er veel schade aan omliggende panden en de pinautomaat was volledig vernield door een explosief. Minimaal vier panden hebben forse schade opgelopen. Het glaswerk lag verspreid in de omgeving. Onder andere de pui van een opticien werd vernield.

Volgens getuigen renden er twee of drie mannen weg na de kraak. Mogelijk zijn ze vervolgens op een motorscooter vertrokken in de richting van de Meerstraat. De mannen waren in het zwart gekleed en hadden hun gezichten bedekt. Er zijn nog geen aanhoudingen verricht. Volgens de politie hebben de daders niets buitgemaakt bij de kraak.
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20 ... nde-panden

"Er zijn nog geen aanhoudingen verricht." Er worden nooit aanhoudingen verricht na een plofkraak.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89872
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Ariel »

Ja, dat is ook een oplossing. :thinking:
Politie na 6 overvallen in 10 dagen: 'Voor het donker thuis zijn en niet alleen fietsen'

EINDHOVEN - Een opmerkelijk advies van de politie na zes overvallen in tien dagen in het Eindhovense stadsdeel Woensel. Ze roept het publiek op om zoveel mogelijk voor het donker thuis te zijn en niet alleen te fietsen. Mensen die toch de straat op gaan, wordt aangeraden kostbare spullen goed op te bergen.

In de afgelopen tien dagen zijn er in de omgeving van Winkelcentrum Woensel en van het Henri Dunantpark zes straatroven gepleegd. De leeftijden van de slachtoffers liepen uiteen. De straatroven vonden plaats op diverse tijdstippen van de dag.

Vrouwen van tas beroofd
"Drie berovingen waren overdag", vertelt een politiewoordvoerder. "Dat waren tasjesroven die tussen twee uur en halfvijf in de middag gebeurden. Alle slachtoffers waren vrouwelijk." Volgens de politiewoordvoerder ging het in alle drie de gevallen om jonge mannelijke daders.

De andere drie zaken gebeurden 's avonds. "Daarbij zijn mannelijke slachtoffers van hun fiets getrokken en is er gedreigd met geweld", aldus de woordvoerder. De politie is op zoek naar getuigen die iets hebben gezien of meegemaakt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52304
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

"Dat waren tasjesroven die tussen twee uur en halfvijf in de middag gebeurden. Alle slachtoffers waren vrouwelijk."
En ik kan eraan toevoegen: "Alle vrouwen droegen geen hoofddoek."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52304
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

Twee gevaarlijke gekken zijn ontsnapt uit hun ophok.
Heel simpel: ze zetten een mes op de keel van een personeelslid en eisten: bel een taxi want wij vertrekken. En zo gingen ze er vandoor met mes en vuurwapen (wabblief?).
De politie ging er achteraan en heeft er eentje dood geschoten. Dat heeft de ander zeer verdroten.
Politie schiet ontsnapte tbs’er dood na achtervolging
Een van de tbs’ers die vandaag ontsnapt is uit de tbs-kliniek Poortugaal bij Rotterdam is na een massale achtervolging doodgeschoten door de politie in het Gelderse Ochten. De andere voortvluchtige gearresteerd. Dat meldt het OM in Rotterdam.

De twee tbs’ers waren uit kliniek de Kijvelanden gevlucht na gijzeling van een medewerker. Dat gebeurde rond half vijf vanmiddag. ,,De twee bedreigden een medewerker met een vuurwapen en een mes”, meldt het OM. Bij de gijzeling raakte een medewerker lichtgewond, meldt de kliniek in een persverklaring: ,,De gebeurtenis heeft de kliniek enorm aangegrepen, de veiligheidsmaatregelen zijn streng. Hoe dit heeft kunnen gebeuren wordt dan ook grondig onderzocht. De eerste zorg van de kliniek gaat nu uit naar het welzijn van medewerkers en patiënten die dit voorval hebben moeten meemaken.” Het personeelslid werd het mes op de keel gezet, het steekwapen heeft een spoor op de hals nagelaten. ,,Maar niet zo ernstig dat een behandeling nodig was”, vertelt een woordvoerder van Kijvelanden. ,,De medewerker is uiteraard wel erg aangedaan.”

Eenmaal buiten de kliniek hield het duo een taxi aan, stapten in en reden weg. De politie zette massaal de achtervolging in op de snelweg A15. Ter hoogte van het Gelderse Kesteren werd de taxibus gestopt. Daarop sprongen de mannen eruit en verschansten ze zich op een nabijgelegen bedrijventerrein. Daar ontstond een vuurgevecht tussen de politie en het voortvluchtige duo. Een van hen, een 37-jarige man, raakte daarbij levensbedreigend gewond en overleed even later, meldt het OM.

De andere man én de taxichauffeur werden aangehouden. Laatstgenoemde is inmiddels weer op vrije voeten nadat bleek dat hij niets met de ontsnapping te maken had. ,,Er is een taxi besteld en hij kwam daardoor in deze situatie terecht”, aldus een woordvoerder van het OM.

De politie was met tientallen auto's en een helikopter betrokken bij de aanhouding. De agenten van de Landelijke Eenheid droegen hun kogelwerende vesten, één politie-auto oogde zwaar beschadigd en is afgesleept.

In het Forensisch Psychiatrisch Centrum (FPC) de Kijvelanden zitten mensen die een zogenoemde strafrechtelijke maatregel tbs (terbeschikkingstelling) hebben gekregen.
https://www.ad.nl/binnenland/politie-sc ... ~aa2c7324/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89872
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Twee gevaarlijke gekken zijn ontsnapt uit hun ophok.
Heel simpel: ze zetten een mes op de keel van een personeelslid en eisten: bel een taxi want wij vertrekken. En zo gingen ze er vandoor met mes en vuurwapen (wabblief?).
De politie ging er achteraan en heeft er eentje dood geschoten. Dat heeft de ander zeer verdroten.
Doodgeschoten tbs’er was beruchte vlogger Dennie M.

De tbs’er die ontsnapte uit tbs-kliniek De Kijvelanden in Poortugaal en werd doodgeschoten door de politie, is de bekende en beruchte tbs-vlogger Dennie M. (37). Dat bevestigen diverse bronnen binnen en buiten de tbs-kliniek aan De Telegraaf.

Samen met medebewoner Antoni van H. (52) nam Dennie M. zondag de benen. De twee gijzelden een personeelslid van de kliniek. Ze beschikten over een vuurwapen en een mes. Hoe de tbs’ers aan de wapens konden komen, wordt onderzocht. Na een intensieve klopjacht werd Dennie M. doodgeschoten door de politie in Ochten. Van H. kon mede dankzij een fikse beet van een politiehond worden aangehouden.

Dennie M. zorgde de afgelopen jaren regelmatig voor grote verbazing omdat hij met een mobiele telefoon, die verboden is in de kliniek, filmpjes maakte over het dagelijks leven als tbs’er. Zo had hij vorig jaar een eigen YouTube-kanaal, dat hij onderhield vanuit tbs-kliniek De Rooyse Wissel in het Limburgse Oostrum.

Hij liet een vervaarlijk broodmes zien en wiet die in de kliniek zou zijn geteeld. Een jaar daarvoor had hij De Rooyse Wissel ook al in verlegenheid gebracht. Hij filmde destijds met zijn telefoon zijn succesvolle uitbraakpoging door het slot van zijn kamerdeur te forceren, waardoor hij langere tijd ongezien zijn kamer kon verlaten. Dat zette hij vervolgens op zijn YouTube-kanaal. Daarop stonden in totaal zo’n 94 filmpjes die hij in het geheim had gemaakt.

Vier jaar eerder bestierde de tbs-vlogger vanuit de Groningse Van Mesdagkliniek een kanaal onder de naam Dutch Weirdo. Hij zette destijds zo’n 45 filmpjes online. Ook zorgde hij voor een relletje op Twitter, met tweets over zijn Marokkanenhaat en de vriendschap met Willem Holleeder, met wie hij had vastgezeten in de Rotterdamse gevangenis De Schie. Daar twitterde hij onder de naam Mr. Psycho.

M. kwam in de tbs-kliniek terecht vanwege zijn bijdrage aan de ontvoering en gijzeling van een 15-jarige jongen uit Scheveningen. Op 30 december 2007 werd deze tiener geblinddoekt in de achterbak van een auto gestopt en vervolgens mishandeld. Dennie M. kreeg hiervoor in hoger beroep een gevangenisstraf van vier jaar cel plus tbs met dwangverpleging. Ook werd hij schuldig bevonden aan verboden wapenbezit. Wel werd hij destijds vrijgesproken voor doodslag op een agent en het bezit van kinderporno.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89872
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Ariel »

Verwarde personen kosten OM veel tijd; slachtoffer in de kou

Als gevolg van een explosief stijgend aantal verwarde personen en de toenemende zware misdaad loopt het opsporen en vervolgen van verdachten vast. Een slachtoffer moet gemiddeld 14 maanden wachten op de afhandeling van een strafzaak. Onaanvaardbaar, vinden de hoogste baas van het Openbaar Ministerie en advocaten.

Het was een kraakhelder en bijzonder signaal van de rechtbank Limburg op 11 februari dit jaar. Een verdachte uit een omvangrijke drugszaak hoefde geld dat hij verdiend zou hebben met de drugshandel, niet meer terug te betalen aan de Staat. Dit omdat het zeven jaar duurde voordat de verdachte de vordering onder de neus kreeg.

„De rechtbank ziet dit als gevolg van de aanslag op de rechtsstaat door de politiek die al jaren aan de gang is in de vorm van vergaande bezuinigingen op de gehele justitiële keten. Dit is een consequentie van huidige politieke keuzes”, zo schreef de rechtbank Limburg in het vonnis.

Frustratie
De frustratie van de rechtbank spat van het vonnis af. Het Openbaar Ministerie, dat volgens de rechtbank geen blaam treft, werd vanwege de lange duur niet-ontvankelijk verklaard en de verdachte hoefde geen cent van zijn verdiensten terug te betalen. Hier is de Staat de dupe, maar het zijn vooral slachtoffers van misdrijven die lijden onder de vastgelopen strafketen.

Advocaat Richard Korver staat een 18-jarige vrouw bij die in 2016 door een asielzoeker in het magazijn van een tassenwinkel in Amsterdam werd verkracht. Zaman S. werd in september 2018 tot woede van de vader van de tiener bewust veroordeeld tot een lagere straf om te voorkomen dat hij zijn verblijfsvergunning kwijtraakte. Nu wachten slachtoffer en vader al anderhalf jaar op het hoger beroep dat pas eind deze maand dient. Vier jaar nadat de Afghaan werd opgepakt.

„Dit kan niet zo. We houden er sterk rekening mee dat de straf nog lager wordt. Je kunt dit niet uitleggen aan een slachtoffer. Bovendien mag de verdachte zijn zaak in vrijheid afwachten. Het werkt allemaal ’hertraumatiserend’”, zegt de advocaat van de jonge vrouw, Richard Korver.

Korver hekelt ook de rol van advocaten bij de steeds langere doorlooptijden. „Advocaten gaan soms in beroep en cassatie, puur in de hoop op strafkorting. Soms trekken ze dan het hoger beroep vlak voor de behandeling ineens in. Bij zowel raadsheren als advocaten-generaal zorgt dat voor grote ergernis. Het legt beslag op de schaarse capaciteit. Er moet nu echt wat gebeuren. Deze problemen zijn immens.”

De prognose van het Openbaar Ministerie over de strafzaken die dit jaar in de knel komen is ronduit zorgwekkend. Dit jaar kunnen 14.000 enkelvoudige of politierechterzaken, 2200 strafzaken van de meervoudige kamer en 6500 zaken van de kantonrechter niet worden behandeld. Het gaat om ongeveer 16 procent van het totaal aantal strafzaken die het OM naar zitting wil brengen. Strafkorting vanwege het uitstel ligt op de loer. En vooral veel ergernis en verdriet bij nabestaanden.

’Erg slechte ontwikkeling’
Gerrit van der Burg, de hoogste baas van het OM, maakt zich grote zorgen over de vastlopende strafketen. „Het is een erg slechte ontwikkeling. Het uitstellen van zittingen en de lange doorlooptijden zijn een slecht signaal richting de maatschappij. De samenleving heeft recht op genoegdoening. Je kunt niet aan verdachten en slachtoffers uitleggen dat ze langer dan een jaar moeten wachten voordat een zaak voor de rechter komt. Het OM ervaart dat de rechtspraak hier net zo bezorgd over is als het OM en alles op alles zet om iets aan deze problematiek te doen.”

Volgens de voorzitter van het college van procureurs-generaal is het probleem deels een centenkwestie. „Het is een gevolg van eerdere, jarenlange bezuinigingen binnen de rechtspraak en het OM. Er werd af en toe wel extra geld beschikbaar gesteld voor op dat moment urgente thema’s, maar dat plakken met pleisters heeft het probleem niet opgelost.”

Van der Burg ziet steeds complexer wordende onderzoeken, zoals cybercrimezaken en drugszaken met vaak een internationaal karakter, het probleem van verwarde personen en meer onderzoek naar de achtergrond van verdachten.

„Monsterprocessen zoals die tegen de motorbende Caloh Wagoh en het liquidatieproces Marengo kosten het OM en de rechtbanken verschrikkelijk veel tijd. Er zijn op de voor- en achtergrond alleen al bij deze strafzaken zo’n tien officieren van justitie betrokken”, zegt Van der Burg. De vele verdachten, ruim dertig in beide zaken, en de vele voorbereidende zittingen zijn een aanslag op de zittingscapaciteit van de rechtbank.

Verwarde burgers kosten politie en OM handenvol werk. Het aantal mensen dat in 2019 gedwongen werd opgenomen steeg met elf procent naar 32500 gevallen, zo blijkt uit cijfers uit het jaarverslag van het OM dat later dit jaar wordt gepubliceerd. „En sinds de invoering van de Wet Verplichte GGZ begin dit jaar is het OM bij de gedwongen opnames betrokken als informatiemakelaar. Officieren draaien piketdiensten, dat kost veel tijd”, licht de OM-baas toe.

Naast de strafzaken is ook de samenleving complexer geworden, stelt Van der Burg. De cijfers over 2019 tonen dit aan. Niet alleen de gedwongen opnames van verwarde personen stegen fors. In 2019 kregen 1102 verdachten in strafzaken tbs of werden gedwongen opgenomen voor behandeling zonder tbs. Een toename van 36 procent sinds 2016.

„De samenleving wil steeds meer risico-uitsluiting. Vermindering van recidive. Er is meer aandacht voor de achterliggende problematiek van verdachten. Bij een simpele winkeldiefstal wordt al gekeken wat voor psychische achtergrond de verdachte heeft en of er sprake is van verslavingsproblematiek. Het kost allemaal extra tijd. Zeker als je weet dat dertig tot zestig procent van de daders een complexe achtergrond heeft.”

Zedenzaken
De stijging van criminaliteit na een jarenlange daling van de geregistreerde misdrijven zit politie, OM en de rechtspraak op de hielen. Het probleem van zittingscapaciteit wordt alleen maar groter. „Zeker gezien de wens om in de komende jaren fors te investeren in de bestrijding van ondermijnende criminaliteit, of met de wetenschap dat de politie de komende jaren extra mankracht inzet voor zedenzaken.”

Ook de voorzitter van Slachtofferhulp Nederland, voormalig rechter Rosa Jansen, maakt zich grote zorgen. „De gevolgen voor slachtoffers zijn dramatisch, vooral bij zaken waarbij de verdachte niet vastzit zoals bij ernstige verkeerszaken. Het strafproces helpt bij de verwerking van leed. Voor slachtoffers en nabestaanden is het verschrikkelijk om te wachten. Daarbij komt dat ze tussentijds geïnformeerd zouden moeten worden over de voortgang van het proces. Maar dat gebeurt nauwelijks.”

Gevaarlijk en los
Het probleem van de zittingscapaciteit en lange doorlooptijden speelt ook bij gevaarlijke verdachten. Advocaat Anno Huisman staat een man bij die veroordeeld is voor een poging doodslag in het voorjaar van 2018. De man die tbs met voorwaarden kreeg opgelegd loopt vrij rond in afwachting van het hoger beroep dat pas in april dient. „De man loopt in april al twee jaar vrij en onbehandeld rond. Dat is erg onwenselijk. Ik heb zelfs strafzaken gehad die zeven jaar duurden. De strafketen loopt volledig spaak.” Huisman noemt de uitspraken van de rechtbank Limburg over de vastgelopen strafketen ’uniek’. „Het is erg bijzonder dat een rechtbank zich zo expliciet uitlaat.”

Henk Naves (Raad voor de rechtspraak): ’Capaciteit beter benutten’
„We begrijpen hoe frustrerend het is als een strafzaak te lang duurt. Het wegwerken van achterstanden, ook in strafzaken, is daarom de komende jaren de belangrijkste prioriteit van de rechtspraak. We zijn hierover in nauw overleg met het Openbaar Ministerie. De afgelopen jaren zijn er ruim 200 nieuwe rechters geworven; het selecteren en opleiden van rechters krijgt ook de komende jaren grote aandacht.

Dat is echter niet het enige dat moet gebeuren. De planning van strafzaken is een complex proces dat om dagelijkse afstemming tussen Rechtspraak, OM en advocatuur vraagt. Veel door rechtbanken aangeboden zittingsruimte kan op dit moment niet optimaal worden benut. Zaken moeten worden uitgesteld omdat bijvoorbeeld een behandelend officier van justitie ontbreekt, een strafdossier nog niet is afgerond, verhinderdata van advocaten niet passen, of rapportages van Reclassering en NIFP niet tijdig zijn aangeleverd. Daarom moet niet alleen worden ingezet op uitbreiding, maar ook op het beter benutten van de bestaande capaciteit. Bij dit alles draagt ook het Openbaar Ministerie een belangrijke verantwoordelijkheid.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52304
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

Ik lees 'mishandeling' en het getal 'vijf'. Oh ja, en ook nog 'hond'. Nou dan weet ik het wel.
Vrouw en hond mishandeld door groep jongens in Lichtenvoorde
Een vrouw is gisteravond tijdens het uitlaten van haar hond mishandeld door een groep jongens. Het slachtoffer liep met haar hond in het parkje tegenover het gemeentehuis aan de Varsseveldseweg in Lichtenvoorde, vlakbij het verzorgingstehuis.

De jongens kwamen op de fiets voorbij. Het gaat om een groep van vijf of zes jongens, van ongeveer 16 jaar oud. Een van hen stapte van zijn fiets af en trapte de hond, vertelt een medewerker van de politie Oost Gelre. ,,De vrouw en de jongens kenden elkaar totaal niet. Het gebeurde volledig uit het niets.”

Vrouw werd zelf mishandeld

De geschrokken vrouw reageerde vervolgens op de jongens. Ook ontfermde zij zich over haar huisdier. Daarop werd zij ook zelf mishandeld. Hoe ernstig de vrouw eraan toe is, is niet precies duidelijk. ,,Het heeft in elk geval niet geleid tot een ziekenhuisopname", zegt de politiemedewerkster.

De vrouw belde vervolgens de politie, die nu op zoek is naar de daders en hoopt dat getuigen van het incident zich melden. Wie meer weet over de daders, wordt gevraagd contact op te nemen met de politie.
https://www.ad.nl/binnenland/vrouw-en-h ... ~afc75549/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89872
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
De vrouw belde vervolgens de politie, die nu op zoek is naar de daders en hoopt dat getuigen van het incident zich melden. Wie meer weet over de daders, wordt gevraagd contact op te nemen met de politie.
Tja...Wie meer weet over de daders. :nietverstaan: Misschien is het handig om een signalement van de verdachten te geven?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52304
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

Ik weet wel een detail dat je er zo direct niet van af ziet voor het signalement: ze hebben allen een besneden piemel.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52304
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

Kanaleneiland. Die naam heb ik vaker gehoord. Het zou een verrijkt gebied zijn.
Schietpartij in Utrecht: twee gewonden, vier aanhoudingen na klopjacht
Volgens een woordvoerster van de politie zou het gaan om een conflict, maar wordt de exacte toedracht nog onderzocht. ,,Twee slachtoffers zijn beschoten en geraakt, maar nog wel aanspreekbaar”, aldus de woordvoerster. ,,De vier aangehouden personen zijn overgebracht naar het politiebureau voor verhoor.” Volgens omwonenden is er mogelijk wel acht tot tien keer geschoten.
[...]
De Zeehaenkade ligt langs het Merwedekanaal in bedrijvengebied Kanaleneiland. De straat werd na de schietpartij met linten afgezet.
https://www.ad.nl/utrecht/schietpartij- ... ~afafbd0e/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52304
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

Acht stadsbussen bekogeld of beschoten in Eindhoven
Tientallen ruiten van acht stadsbussen van Hermes in Eindhoven zijn dinsdagavond laat gesneuveld, nadat vandalen of criminelen ze hadden bekogeld met stenen. „Het zou ook kunnen dat ze zijn beschoten. Dat zoekt de politie uit.”

Dat zegt een woedende Hermes-baas Juul van Hout. „Het vreemde is dat binnen anderhalf uur op verschillende plekken in de stad onze bussen doelwit waren. We hebben gelijk actie ondernomen en al onze stadsbussen rond 23.00 uur naar binnen gebracht. Dit om de veiligheid van reizigers en chauffeurs te waarborgen.”

Het is volgens Van Hout een wonder dat niemand gewond is geraakt door rondvliegend glas. „Het ging om rijdende bussen. Het is duidelijk dat de daders deze eerst lieten langsrijden om vervolgens stenen te gooien of nog erger, schoten af te vuren. Er zijn sterke aanwijzingen van kogelgaten.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2183541 ... -eindhoven
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie