Is Nederland nog veilig ?

Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

Om 6 uur in de ochtend werden veel Utrechtenaren wakker door een harde knal. Het was een plofkraak.
Overvecht schrikt wakker van ‘enorme explosie’, één plofkraakverdachte aangehouden
Doelwit van de plofkraak was een geldautomaat van de Rabobank in winkelcentrum Overvecht, waar even voor 06.00 uur de enorme knal te horen was. Brokstukken van de voorgevel liggen tientallen meters verderop verspreid over de parkeerplaats van het winkelcentrum, die is afgezet met roodwit politielint. Het dak van de winkel is deels ingestort en aan de achterkant van het pand is de impact van de explosie goed te zien, met een ontzette muur. Ook een raam van een woning boven de geldautomaat heeft de plofkraak niet overleefd.

Twitterend Utrecht schrok vanmorgen vroeg direct wakker. Vanuit alle hoeken van de stad was de explosie te horen, zelfs tot in Nieuwegein aan toe. ‘Een van de hardste knallen die ik ooit gehoord heb’, schrijft iemand op Twitter.
https://www.ad.nl/utrecht/overvecht-sch ... ~a30f5988/

Afbeelding
De knal was naast de winkel voor 'Beter Horen.'.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Ariel »

Raar verhaal Vrouw in Maastricht door jongeren mishandeld, haren afgeknipt
In Maastricht is een vrouw door vier jongeren mishandeld. Het incident gebeurde op 12 september, maar werd gisteren door de politie Maastricht op Facebook gedeeld.

Met brommers versperden de jongeren de weg. De vrouw werd aan haar haren van de fiets getrokken, waarna haar haar werd afgeknipt. Een van de jongens kraste met een scheermes in haar armen en sloeg de vrouw in haar gezicht.
De politie heeft geen signalement van de daders, behalve dat ze op brommers reden zonder helmen. Daarom wordt gezocht naar getuigen.

geen signalement ????? De vrouw heeft de jongens toch gezien?

Is dit echt gebeurd, of is de vrouw mishandeld door haar eigen clan omdat ze geen kopvod droeg.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

In de kinderrijke rustige (?) Zwolse woonwijk Stadshagen was een schietpartij met vele kogels.
Rond half vier ’s ochtends werd de bestuurder van een auto onder vuur genomen, vlakbij zijn woning. In de auto, een splinternieuwe en razendsnelle Audi, zitten talloze gaatjes. In een woning daarachter zitten die ook, in de muur en in een raam. „In mijn voorraadkast zitten twee kogelgaten”, vertelt de bewoner. Hij woont er samen met z’n vrouw en dochtertje. „Die is nu bij oma, even wat bijslapen. Want we zijn wakker sinds een uur of half vier, geloof ik.”

Het slachtoffer raakte lichtgewond en is voor behandeling meegenomen naar het ziekenhuis.
Afbeelding
Kogelgaten markeren.

Buurtbewoners hebben zo hun kijk op de zaak:
Een andere buurtbewoner geeft aan dat er vaker dure wagens rondrijden en bij de woning van de neergeschoten man staan. „Het is een huurhuis en vooral ’s avonds is het er druk. Regelmatig komt er iemand in een patserbak pakketjes brengen”, vertelt Herwin. „Nou, dan weet je het wel. Eén plus één is dan echt wel twee.”
Narcostaat Nederland dus.
Kinderrijke buurt in Zwolle opgeschrikt door liquidatiepoging
De schrik zit er goed in na een nachtelijke schietpartij in de Zwolse woonwijk Stadshagen waarbij één man geraakt werd. Er is volgens de politie sprake van twee verdachten, die op een scooter in een steegje hun slachtoffer opwachtten. Vermoedelijk schoten ze met een automatisch vuurwapen. Enkele kogels vlogen door het raam van buurtbewoners, terwijl ze lagen te slapen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/9291955 ... atiepoging
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

Het doelwit (dat licht gewond raakte) doet zijn verhaal.
‘Snotneusjes met wapens maken mij niet bang’
Hij duikt uit alle macht weg voor de plotselinge kogelregen. Idris (25) zoekt eerst bescherming achter de deur van zijn eigen auto en daarna achter een ander geparkeerd voertuig. Het wapen van de schutter weigert. De Zwollenaar bedenkt zich geen moment en rent de Van Disselstraat in, naar zijn woning. De schutter schiet opnieuw. Idris klimt via een schutting zichzelf in veiligheid. Op straat liggen 33 kogelhulzen. De 25-jarige Zwollenaar overleeft ternauwernood een aanslag op zijn leven.
Spoiler! :
Een nog onbekende schutter vuurde afgelopen zondag tientallen kogels af op Idris in ‘zijn’ wijk Stadshagen. Het doelwit van de mislukte liquidatiepoging deinst desondanks niet terug voor de daders. Hij doet tegenover De Stentor zijn verhaal: ,,Ik vind ze snotneusjes. Mij maken ze niet bang met een automatisch wapen.”

Nietsvermoedend rijdt Idris in de nacht van zaterdag op zondag met zijn zilvergrijze Audi de Zwolse wijk Stadshagen in. Hij komt uit het centrum van Zwolle en parkeert zijn bolide vlak bij zijn huis aan de Van Disselstraat. ,,Op dat moment hoorde ik opeens vuurwerk”, blikt Idris terug. ,,Toen ik mijn voorruit zag inslaan besefte ik dat er geschoten werd. Ik heb snel gereageerd en ben uitgestapt. Ik bleef gefocust.” Idris ontkent zelf te hebben teruggeschoten, zoals getuigen beweren. ,,Wat is dat voor rare vraag? Alsof iedereen met een wapen rondloopt.”

Als het wapen van de schutter even hapert, vlucht Idris weg bij zijn auto. Door over een schutting te klimmen ontkomt hij aan het wapengekletter waarbij verschillende woningen worden geraakt. ,,Daar wachtte ik tot de politie kwam. Dat duurde vijftien minuten.” Het gaat allemaal razendsnel. Idris kan nauwelijks zien wat er gebeurt. ,,Ik dacht dat ik twee schutters zag, maar dat weet ik niet zeker. Er werd op mij geschoten. Schutters waren in het zwart gekleed. Later op de camera zag ik dat het om een witte scooter ging.”

Ternauwernood ontsnapt

Uiteindelijk overleeft de Zwollenaar de aanslag ternauwernood. Wie heeft het op zijn leven gemunt? ,,Dat weet ik niet. Ik kan wel zeggen dat het niks met drugs te maken heeft of met andere handel. Ik doe niets illegaals.” Idris, geboren in Pakistan, maar al jaren woonachtig in Zwolle, zegt niet te werken. ,,Ik krijg genoeg uit het buitenland. Met familiebedrijven die daar zijn gevestigd. Die zijn van ons allemaal.” Welke business? ,,Daar wil ik geen uitspraken over doen. In ieder geval geen drugs of iets illegaals.”
met video: https://www.ad.nl/binnenland/doelwit-mi ... ~a153e726/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Winkeldief die man van de trap duwde op Utrecht Centraal aangehouden in Frankrijk
Het zou gaan om een 35-jarige man die niet in Nederland woont. De winkeldief is in Frankrijk opgepakt en wordt vandaag in Nederland voorgeleid.

Op 12 mei 2019 raakte een man op Utrecht Centraal ernstig gewond nadat hij een flinke duw kreeg van een vluchtende winkeldief. Deze probeerde na zijn diefstal op het laatste moment een vertrekkende trein richting Rotterdam in te vluchten, waarbij een passerende man omver werd geduwd en flink ten val kwam. Het 39-jarige slachtoffer raakte hierbij ernstig gewond aan zijn hoofd.

De dader wist na het incident te ontkomen. Niet veel later besteedde het programma Opsporing Verzocht aandacht aan de zaak.
https://www.ad.nl/utrecht/winkeldief-di ... ~a5509c43/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Ariel »

"Donkergetint" jong duo, "mogelijk Somaliërs", bindt 58-jarige vrouw met riemen vast aan haar bed, stopt haar t-shirt in haar mond, steekt haar met een mes, knipt de ringen van haar vingers en berooft haar.
Politie toont in Opsporing Verzocht compositietekening woningovervaller Soest

Afbeelding

De politie gaat morgenavond in Opsporing Verzocht een compositietekening vertonen van een van de twee mannen die op 5 januari :ohmy2: een vrouw in haar woning aan de Frans Halslaan in Soest overvielen.

De bewoonster van het huis, een 58-jarige vrouw, werd daarbij met riemen vastgebonden aan haar bed. De overvallers stopten haar t-shirt in haar mond en ze werd gestoken met een mes. De ringen van de vrouw werden van haar vingers afgeknipt. Vervolgens gingen de inbrekers ervandoor met de ringen, geld en andere goederen.

De compositietekening die de politie heeft gemaakt is van de verdachte die het mes vasthield. Het duo is donkergetint en mogelijk van Somalische afkomst. Ze spraken Nederlands met een accent in straattaal en zijn maximaal 20 jaar oud.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Somaliër, Afghaan, Syriër, Irakees, Marokkaan, Tunesiër . . .

Welke buitenlandse (islamitische) in Nederland verblijvende typhuslijer parasiet - mogelijk met Nederlands paspoort - heb ik overgeslagen?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Om 6 uur in de ochtend werden veel Utrechtenaren wakker door een harde knal. Het was een plofkraak.
Plofkraken zijn schering en inslag in Nederland.

Wat wordt er aan gedaan om zoiets ongedaan te maken of in ieder geval 'aan te pakken'? Voor zover mij bekend NIETS! Je hoort haast nooit dat plofkrakers opgepakt zijn. Zelden.

Hier twee oplossingen:

1. Bij arrestatie een veroordeling laten volgen van de minimumstraf van 10 jaar. Zonder aantrekkelijkheidsbonus die aftrek van een derde straf garandeert.

2. Banken verzuipen haast in het geld. Verplicht banken om bewakingscamera's te installeren die op afstand bekeken worden, zodat onmiddellijk alarm kan worden geslagen en politie razendsnel ter plaatse kan zijn en uitvalswegen blokkeert.

Maar . . . er zijn prioriteiten.

Er zijn plannen om onderzeeboten te laten bouwen (echt waar!). Kosten: 4 miljard euro.


Achterlijk Nederlands volk dat nog altijd niet in de gaten heeft dat het wordt belazerd door Rutte & Co.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Is Nederland veiliger ????
Waarom geen tien of twintig vraagtekens plaatsen?
Een vraagteken is bedoeld om een antwoord te ontlokken. Is het soms de bedoeling bij vier vraagtekens vier antwoorden te geven? :thinking:
Zo niet, dan is zoiets lelijk! icon_thumbdown.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Ariel »

:scratch: Zucht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

Flinke schade door plofkraak Ouderkerk aan de Amstel
Bij een plofkraak in de Dorpsstraat in Ouderkerk aan de Amstel is in de nacht van donderdag op vrijdag flinke schade ontstaan. Meerdere ramen en dakpannen zijn gesneuveld. De daders vluchtten op een scooter.

Iets voor vier uur ’s nachts hoorden omwonenden een harde knal. Al snel bleek dat de geldautomaat in de Dorpsstraat was opgeblazen. Het is onduidelijk of de daders geld hebben kunnen meenemen. De Explosieven Opruimingsdienst van Defensie (EOD) heeft het gebied onderzocht op achtergebleven explosieven.

De daders zijn gevlucht op een scooter in de richting van de Burgemeester Stramanweg, vermoedelijk in de richting van Zuidoost. De politie startte een zoektocht, onder andere met een politieheli, maar de verdachten werden niet aangehouden.

Door de flinke ravage die is ontstaan, zal het centrum van Ouderkerk aan de Amstel voor het grootste deel van de dag zijn afgesloten, zodat alles kan worden opgeruimd.

De politie doet onderzoek en vraagt getuigen die nog niet met de politie hebben gesproken zich te melden. De daders waren donker gekleed en droegen een helm.
https://www.parool.nl/amsterdam/flinke- ... ~bc00ddab/

Hebben ze buit? Daar laten ze zich niet over uit. Veel plofkraken moeten toch wel wat opleveren want dat plofkraken gaat maar door.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door King George »

Ze hebben daar wel ravage.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

In de woningen er boven:

Afbeelding

winkels aan de overkant:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

De schietpartij is weer voorbij en het is weer veilig op het Rooseveltplein.
Man beschoten in auto in Tilburg
TILBURG - Een 36-jarige man uit Tilburg is in de nacht van vrijdag op zaterdag op het Rooseveltplein beschoten terwijl hij in zijn auto zat. Hij is daarbij lichtgewond geraakt.
De auto van de man vertoonde kogelinslagen. Ook op het plein zijn meerdere kogelinslagen en hulzen gevonden.
De politie onderzoekt de zaak en is op zoek naar getuigen of camerabeelden van de openbare weg.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1158402 ... in-tilburg

Zou de man een bekende van de politie zijn? Indien niet, dan nu wel want je wordt niet geliquideert zonder reden (of het moet een vergismoord zijn).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Ariel »

En ook in Den Helder zijn ze enorm geschrokken. Het komt nu wel heel dichtbij roepen mensen verschrikt

Helemaal verbaasd over het voorval is de medewerker van het accountantskantoor niet. „Ik kijk nergens meer van op. Vrouwen mogen hier ’s avonds niet meer alleen werken. Dat beleid hebben we al. Ik zou hier ’s avonds niet willen lopen.”
Bij een schietpartij op de parkeerplaats van een McDonalds in Den Helder zijn namelijk drie gewonden gevallen.

Het gaat om een 27-jarige man uit Hollands Kroon en twee mannen van 24 en 21 jaar uit Den Helder. Een van hen kon ter plaatse worden behandeld aan zijn verwondingen. De andere twee werden voor behandeling overgebracht naar het ziekenhuis. Zij verkeren niet in levensgevaar.

Volgens de politie werden de drie beschoten toen zij in een auto zaten. De verdachten reden op een scooter.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

Tja, en dan het 'waarom?' Ruzie om een patatje oorlog?
"De schietpartij gebeurde vrijdag even voor middernacht. Op dat moment was het fastfoodrestaurant met McDrive geopend."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

Over de winstgevendheid van de plofkraak:
Op het Hoofddorpplein staan buurtbewoners en winkeliers de plofkraak uitvoerig met elkaar te bespreken. Een bewoner van de Haarlemmermeerstraat, die anoniem wil blijven, heeft het zien gebeuren. “Na de eerste knal keek ik uit het raam en zag ik die jongens zakken vol met geld stoppen en vertrekken op de scooter. Ik durfde niet te filmen, want ik was bang dat ze mijn huis zouden onthouden en me misschien nog eens komen opzoeken als ze me zouden zien.”
En de criminelen hebben de wind er goed onder bij de brave burgers: "...me misschien nog eens komen opzoeken ...".
Slapende bewoner gewond na plofkraak Hoofddorpplein
e bewoner is door het rondvliegend glas geraakt, aldus een woordvoerder van de politie. Het slachtoffer is ter plaatse door de ambulance behandeld en hoefde niet naar het ziekenhuis.

De politie kreeg iets na 3.00 uur maandagnacht vele telefoontjes van mensen die wakker zijn geschrokken van twee enorme knallen. Bij het Hoofddorpplein werd een ABN Amro-geldautomaat die net een week geleden was vervangen tot ontploffing gebracht. De koffiezaak ernaast kan dinsdag niet openen door de schade. Bij Toff optiek lagen de brillen op de grond.
[...]
De schade aan de gevel van de geldautomaat is aanzienlijk, brokstukken vlogen tientallen meters in het rond. Tot 100 meter van de explosie zijn ruiten gesprongen. Enkele bewoners zijn opgevangen op het politiebureau op de Postjesweg, tot Woningtoezicht verklaarde dat zij weer terug konden. Er is geen instortingsgevaar gevonden.
https://www.parool.nl/amsterdam/slapend ... ~b8bf66e3/
Afbeelding
En volgens bewoners die het kunnen weten (ervaring) dit was harder als deplofkraken op Surinameplein of Postjesweg.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Plofkraken loont!

Taakstraffen hiervoor zijn gearchiveerd, en de persoonlijke opbergstraf in een afgesloten inrichting is nog altijd de moeite van het overdenken waard. Herinner de criminele schoften die konden feestvieren na een korte gevangenisstraf met het geld dat was gereserveerd bij de ontvoering van bierkoning Alfred Heineken. Voor moord werd niet teruggedeinsd. Levenslang, de milieuvriendelijke doodstraf? Welnee! Kort opsluiten en weer vrij laten was het justitionele parool, om het criminele pad voor de misdadigers te vereffenen en hen de kans te bieden om zich uitvoerig met moorden bezig te houden zodat kranten, talkshows en de filmindustrie kunnen blijven voortbestaan.

Als ik jong zou zijn, zou ik plofkraken of een serieuze overval op een geldtransport in overweging nemen. Ach, de schade wordt immers vergoed door de verzekering en die maken sowieso altijd dikke winsten. En het levert werk op voor opruimdiensten en journalisten. Ik neem echter wel mijn verantwoordelijkheid dat er geen gewonden vallen. Die paar jaar lik neem ik op de koop toe. Sodemieter op! Als door een moskeevader opgevoede Marokkaanse knul ben je toch niet achterlijk om tot je 68e te zwoegen in een maatschappij om voor anderen te werken, als je kunt parasiteren op een samenleving die jou op een presenteerblaadje wordt aangeboden en begrip voor jouw afwijking toont omdat je gerelateerd wordt aan de islam.

Kom op nou zeg . . . kijk eens rond wat er in de wereld gebeurt aan geweld met dodelijke afloop. Gebeurt ook in ziekenhuizen met gemiddeld duizend doden per jaar door onnodige fouten. Om over de vele dodelijke verkeersslachtoffers en min of meer gedoogde aanrandingen en verkrachtingen niet te spreken.

Trouwens, beschouw het maar als wraak van mij op de maatschappij die door smerige politiek wordt geleid. Neem de belofte van de grootste na-oorlogse hypocriete PvdA-smeerlap, ex- minister-president Wim Kok - acht jaren aan de kapstok van de macht - om maar de eerste de beste linkse klootzak te noemen, die de benzineprijzen tijdelijk met 25 cent verhoogde. Dat geld moet het Nederlandse volk nog steeds terug krijgen. En ga zo maar door.

Genoeg redenen om het vredelievende pad van de anarchist te verlaten en zijn frustratie met geweld te compenseren. Een uiting van machteloosheid van de keurige welwillende staatsburger naar wiens protesten zelden of nooit worden geluisterd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Pilgrim »

“Veiligheid”...

Afbeelding

Kennen jullie ze ook, deze rechtse No-Go-Areas. Complete stadswijken in handen van rechtse familieclans. Of de kerstmarkten, die met zogenaamde nazipaaltjes beveiligd moeten worden. Veilige zones voor Oud & Nieuw, die de burgers tegen nazi´s beschermen. Al die rechtse messentrekkers, die losgaan op beschermingzoekers. Groepen rechtse mannen, die kinderen lastig vallen en buitenlandse vrouwen verkrachten. En afgelopen zomer maakten de nazi´s ook nog onze open lucht zwembaden onveilig. Je merkt duidelijk hoe het rechts-populisme de veiligheid in het land enorm bedreigt.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Vaak wordt niet bekendgemaakt wat criminelen precies buitmaken. Maar uit rechtszaken blijkt dat een plofkraak tonnen op kan leveren. Zo roofden criminelen bij een plofkraak in Eindhoven in 2013 bijna 200.000 euro. Vaker gaat het om tienduizenden euro's. Bij een dubbele plofkraak in Den Bosch werd zo'n 50.000 euro buitgemaakt, en in 2011 bracht een kraak in Laren 10.000 euro op.

Niet dat de criminelen er altijd met zulke grote bedragen vandoor gaan. Meestal is er helemaal geen buit: in slechts 30 procent van de plofkraken lukt het de criminelen om inderdaad bij het geld te komen, blijkt uit cijfers van de Nederlandse Vereniging van Banken.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... -wegblazen

Plofkraak toerisme:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

Opnieuw plofkraak op geldautomaat in Bergen op Zoom: omwonenden schrikken van harde knal

Twee daders hebben woensdagnacht een plofkraak gepleegd op een geldautomaat aan de Zandstraat in Bergen op Zoom. De plofkrakers sloegen iets na half vier toe. Afgelopen januari was de geldautomaat van ABN AMRO aan dezelfde straat het doelwit van plofkrakers.

Na de kraak woensdagnacht gingen twee daders er vermoedelijk op een scooter vandoor. Het is niet duidelijk of ze iets buit hebben gemaakt. De schade lijkt mee te vallen, zo constateert onze verslaggever in Bergen op Zoom. De daders hadden het gemunt op een nieuw type geldautomaat, de zogenoemde Geldmaat.

Bij de politie kwamen iets na half vier meerdere meldingen binnen van omwonenden die een harde knal hadden gehoord. Getuigen meldden vervolgens dat ze twee daders op een scooter hadden zien wegrijden.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Mahalingam »

De plofkraken deze week op een rijtje:
Donderdag:
Plofkraak bij geldautomaat in Spijkenisse
Afbeelding
https://www.telegraaf.nl/nieuws/9160417 ... pijkenisse

Vrijdag:
Centrum Ouderkerk afgesloten na plofkraak
Afbeelding
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2863286 ... -plofkraak

Zondag:
Geen buit bij poging tot plofkraak op geldautomaat in Sint-Michielsgestel
Afbeelding
https://www.bd.nl/meierij/geen-buit-bij ... ~ae287041/

Dinsdag:
Enorme ravage Haarlemmermeerstraat door plofkraak, tientallen ruiten gesprongen
Afbeelding
https://www.at5.nl/artikelen/197398/eno ... gesprongen

Donderdag:
Rotterdammer (33) en Schiedammer (25) aangehouden voor plofkraak Vlaardingen
Afbeelding
https://www.ad.nl/waterweg/rotterdammer ... ~aa1f78dc/

Vrijdag:
Opnieuw plofkraak op geldautomaat in Bergen op Zoom
Afbeelding
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/308 ... harde-knal
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Ariel »

En dat in een week tijd... :shock:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door King George »

Zeker plofkraakweek of zo.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ?

Bericht door Ariel »

Vuurwapengeweld niet te stoppen: twee schietincidenten per dag

Het aantal schietincidenten met vuurwapens in Nederland blijft onverminderd hoog. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die RTL Nieuws bij de politie heeft opgevraagd. Dit jaar registreerde de politie al 445 schietincidenten. Daarbij vielen 92 gewonden en 21 doden.

Gemiddeld zijn er dus bijna twee beschietingen per dag. Als het aantal schietincidenten in dit tempo doorgaat, wordt 2018 overtroffen. Vorig jaar waren er 577 schietincidenten, waarbij 120 gewonden en 34 doden vielen.

Er wordt steeds sneller naar vuurwapens gegrepen, zegt Dick Schouten, landelijk portefeuillehouder vuurwapens van de politie. "De daders zijn jonger dan vijf jaar geleden en het aantal schietpartijen in de publieke ruimte neemt toe."

Schietincidenten

In heel het land zijn dit jaar, tot en met september, 4239 vuurwapens in beslag genomen. Bijna 900 keer ging het om een imitatiewapen. Het lijkt er op dat de politie dit jaar minder wapens onderschept dan andere jaren. Vorig jaar werden er in totaal 5836 wapens in beslag genomen en in 2017 waren dat er 3798.

De politie verwacht dat het aantal schietincidenten de komende jaren zo hoog zal blijven, want er zijn volgens Schouten te weinig agenten en rechercheurs om nog meer te doen tegen het wapenbezit in Nederland. En dat terwijl minister Grapperhaus van Justitie & Veiligheid de aanpak van illegale vuurwapens juist heeft bestempeld als topprioriteit, met als doel het aantal schietincidenten en illegale wapens terug te dringen.

"Opsporingsonderzoek naar wapens kost veel tijd en menskracht", zegt Schouten. "Er is veel concurrentie. Verdovende middelen, aanpak cocaïne... We zitten nu weer met de kwestie van heel veel inzet voor het bewaken en beveiligen. We hebben weer de boeren die actie voeren. Wij moeten dat allemaal doen met hetzelfde personeel."

Zwaarder straffen
Veel van de illegale wapens die de politie aantreft komen uit Slowakije en uit Balkanlanden zoals Kroatië en Bosnië-Herzegovina. Maar het valt de politie ook op dat er steeds meer vuurwapens uit Turkije komen.

De politie zou graag zien dat er zwaardere straffen worden opgelegd voor illegaal wapenbezit en het gebruiken van vuurwapens. "De rechtbank in Amsterdam legt als enige rechtbank al hoge straffen op. Die reageert op het vuurwapengebruik en dat vind ik goed. Daar gaat een afschrikking van uit", zegt Dick Schouten. "Andere rechtbanken zouden die lijn wat mij betreft moeten volgen."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie