Is Nederland nog veilig ?

Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Mahalingam »

En weer een speelplaats incidentje.
Komt het door het MAVO onderwijs dat de vrouwen zo '' empowered' worden? Of is het iet etnisch dan wel cultureels?
UTRECHT Een 15-jarige meisje is op donderdag 10 februari door drie andere meisjes mishandeld.
Het meisje werd rond 15.20 uur op het schoolplein van een school aan de Van Lieflandlaan door de drie aangesproken. Zij kwamen verhaal halen over iets wat de 15-jarige gezegd zou hebben. Het meisje wist niet waar de drie het over hadden. Het drietal begon het slachtoffer te slaan en te schoppen. Door de mishandeling raakte het meisje een tijdje bewusteloos. Getuigen die het zagen gebeuren hebben de drie vastgehouden tot de politie kwam. De verdachten, twee 15-jarige meisjes en een 14-jarig meisje uit Utrecht, zijn aangehouden. De politie heeft de zaak in onderzoek.
http://www.localpoint.nl/crimereports/83987/
Dit is de school:
Veel van onze leerlingen komen van vreedzame basisscholen en ook de wijk waarin de school staat is vreedzame wijk. Leerlinge die inde basisschool geleerd hebben voor zaken verantwoordelijkheid te krijgen en te nemen, kunnen hier nu mee doorgaan bij ons op school. Vanaf augustus 2010 is de locatie Van Lieflandlaan vreedzame school. Het jaar erop geldt het voor de gehele school.
http://trajectum-college.nl/Page/nctrue ... index.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Monique »

Veel van onze leerlingen komen van vreedzame basisscholen en ook de wijk waarin de school staat is vreedzame wijk. Leerlinge die inde basisschool geleerd hebben voor zaken verantwoordelijkheid te krijgen en te nemen, kunnen hier nu mee doorgaan bij ons op school. Vanaf augustus 2010 is de locatie Van Lieflandlaan vreedzame school. Het jaar erop geldt het voor de gehele school.
Is dit door de school opgesteld?
Ik heb namelijk moeite om het te lezen. Ik heb het een paar keer moeten lezen om te kunnen volgen wat er staat.
Vooral het niet aanwezig zijn van het woordje "een" op cruciale plaatsen maakt het lastig leesbaar.
En dan dat "vreedzame"... waar slaat dat op?
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit door een school is opgesteld.... zo ja.... dan is het niveau van die school ver beneden peil en zou ik mijn kind daar weg houden.
Het lijkt mij meer dat een leerling(e)(n) dit heeft geschreven.... iemand met een buitenlandse achtergrond.
Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Mahalingam »

Vreedzaam komt van 'vrede'. En er is een religie van vrede. Veel aanhangers van die religie zitten op die school. Dus is het een vreedzame school.
Er wordt al tijden gezocht naar een minder beladen woord voor die zwarte scholen die tegenwoordig niet zwart zijn (dat was met de toevloed van Suri's) maar bruin. Het woord 'bruine school' bekt ook niet goed. Dus 'vreedzame school' is een kanshebber.

En ik denk echt dat de tekst door personeel van de school is gemaakt. Vroeger konden de leraren goed spellen en hadden taalbeheersing. Dat is nu niet meer nodig. Als je maar snapt wat er bedoeld wordt.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Ariel »

Ik had nog nooit van een vreedzame school gehoord. Ik ben eens gaan googelen.
Deze informatie vond ik op de site van een andere vreedzame school. .
Triest dat dit soort scholen bestaan.

'De Vreedzame school is een methode waarbij wij leren om met respect met elkaar om te gaan, maar ook met elkaars spullen.'
Spoiler! :
Naast het met respect met elkaar omgaan, leren de leerlingen om niet te discrimineren, niet te vechten met elkaar en conflicten op een rustige wijze met elkaar uit te praten. De kinderen noemen overeenkomsten en verschillen en leren dat verschillen ook leuk zijn. Je kan natuurlijk prima spelen met iemand die er anders uitziet dan jij.
'Als kinderen ruzie met elkaar hebben, gaan ze naar een mediator. Deze vraagt eerst aan de ene wat er precies gebeurt is en daarna aan de andere. Als beide kinderen hun verhaal hebben gedaan, gaan ze zoeken naar een oplossing zodat ze geen ruzie meer hebben of elkaar pesten. Dit is één van de dingen die wij leren bij De Vreedzame school.'
Op de vraag wat zij doen als ze zien dat er iemand gepest wordt, zijn de leerlingen het dus unaniem eens. Beide partijen aanhoren en naar een mediator stappen. Uitpraten is het kernwoord van deze methode.
'Ik vind dat elke school deze methode moet leren aan kinderen, want het helpt echt. We hebben hierdoor geleerd hoe we het beste met pesten en ruzies om kunnen gaan. Het mooie aan deze methode is dat we zelf leren hoe hiermee om te gaan. Op andere scholen stappen leerlingen naar de juf of meester, maar daarmee is het pesten vaak niet over. Of nog erger, iemand durft niets te doen en het pesten kan dan lang doorgaan. Juist omdat wij dingen echt uit moeten praten met elkaar, leren wij veel meer. Ook over wat pesten met iemand doet. Je kan er heel verdrietig van worden.'

Ondanks deze methode wordt er af en toe nog wel gepest, maar de leerlingen konden ons heel duidelijk vertellen wat ze toen gedaan hebben.
'Ik ben eerst naar de meester gegaan en toen hebben degene die mij pestte en ik samen met een mediator goed gepraat. Ik voelde mij namelijk helemaal niet lekker toen ik gepest werd. Ik werd er verdrietig van en snapte niet waarom diegene zo tegen mij deed. Door het gesprek is het pesten nu gelukkig over.'
Maar natuurlijk waren wij ook benieuwd of de leerlingen zelf weleens iemand hebben gepest.
'Ik heb één keer iemand gepest. Maar diegene deed altijd heel gemeen tegen iedereen en toen heb ik het teruggedaan. Ik heb daar geen spijt van, want ik heb laten zien wat hij altijd deed. Hij weet nu wat het met anderen doet omdat hij geconfronteerd werd met zijn eigen gedrag.'
Op de vraag wat de leerlingen van pesten vinden, antwoordden zij het volgende: 'Ik vind het heel gemeen. Je kan iemand er veel pijn mee doen. Pesten is stom.'
Ook vroegen wij de leerlingen wat zij nu precies onder pesten verstaan.
'Ik vind dat vechten geen pesten is. Vechten is wel net zo erg. Maar pesten is meer schelden of gemene dingen tegen elkaar zeggen.'
Eigenlijk staat alles wat ze leren bij deze methode de leerlingen nog bij. Ze kunnen beide niet één iets benoemen wat ze het meest leerzaam vonden. Dit komt omdat je bij deze methode ontzettend veel leert en alles even nuttig is volgens hen.

Liereland heeft naast deze methode ook een andere manier om de leerlingen te leren respect voor elkaar te hebben. Zo hebben ze in sommige groepen 'het kind van de week'. De bedoeling hiervan is een leerling, die sociaal gezien wat minder sterk in de klas staat, in het zonnetje te zetten. Een week lang mogen andere kinderen korte zinnetjes naast de foto schrijven met een positieve boodschap. Voorbeelden hiervan zijn: wat zit je haar leuk vandaag, wat heb je dat goed gedaan etc. In eerste instantie was de directie hier wat huiverig voor. Maar toen ze zagen dat zo'n kind na deze week een enorme boost kreeg, en dus een stuk zelfvertrouwen erbij, waren ze om.

Wat vooral opviel aan het gesprek was dat de leerlingen heel bewust zijn van de gevolgen van pesten. Maar ook wat hun eigen gedrag met andere kinderen doet. Wat ons betreft is deze methode een ontzettend goede basis voor de toekomst van deze leerlingen. Zij leren nu al op de juiste wijze met conflicten en pesten om te gaan. Wij zijn het dus met de leerlingen eens: elke school zou een methode als dit moeten hanteren om zo de gevolgen van het pesten de kop in te drukken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door H.Numan »

Ik stel me zo het volgende voor:

Anneke gaat huilend naar de mediator toe. "Hassan heeft me in de pauze en een vieze hoer genoemd."
Hassan moet zijn verhaal doen. Hij geeft het ronduit toe, want blanke sletten zijn tenslotte vieze hoeren.
De mediator besluit dat Hassan volkomen gelijk heeft. Anneke draagt geen hoofddoek, en geeft dus zelf aanleiding.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Monique »

Die methode van de "vreedzame school".
Dat zijn dingen die we "vroeger" van huis uit meekregen.
Kannelijk gebeurt dat niet meer.
Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Mahalingam »

Weer een speelplaats incidentje.
Het Sactum schorem tegen het Teyler tuig in Haarlem.
Broeierige sfeer na vechtpartijen bij Sancta
HAARLEM - Leerlingen van het Lyceum Sancta Maria en het Teyler College zijn niet verwikkeld in een scholenoorlog. Dat stellen politiechef Rins Joustra en diverse scholieren na een paar vechtpartijen bij de tijdelijke vestiging van Sancta aan de Haarlemse Zwemmerslaan (Schalkwijk).
Tja wat is een scholen-oorlog? Zoals in Harlem New York USA, compleet met godwins (en spelfouten)?
http://www.nydailynews.com/ny_local/edu ... _ugly.html

Afbeelding

Nee het gaat om de toegang tot de goedkope supermarkt in de buurt. " Dit is onze supermarkt en daar mogen jullie niet komen."
Nadat een scholier donderdag in de buurt van de C1000-vestiging was mishandeld door andere jongeren liep de spanning snel op, aldus een Sancta-ganger. ,,Via via hoorde ik dat een vriend van mij zomaar van zijn fiets was getrapt. Met een man of twintig zijn wij daarna richting de C1000 gelopen. Omdat we de daders wilden spreken. Maar zij kwamen niet opdagen.’’
http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/re ... ij-Sancta-
Het probleem blijkt ontstaan te zijn omdat Sancta Maria ruimte te kort komt (inboorlingen zijn massaal Katholiek?) en zodoende een dependance heeft opgezet in de 30% multikul wijk waar de school een vreemde eend in de bijt is. Het de Teyler leerlingen die hun supermarkt bezocht zien worden door vreemden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Mahalingam »

Een speelplaats incidentje in Havanna aan de Waal. Raar maar waar: beide ruziënde meiskes zitten niet op die school.
Het Nijmeegse Montessori College heeft maandag en dinsdag de hulp van de politie moeten inroepen omdat er sprake was van een dreigende situatie voor het schoolplein. De ruzie speelde zich af tussen twee tienermeisjes. Daarbij liet de moeder van het ene meisje zich niet onbetuigd.
Met video van na het gebeuren.
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... jmegen.ece
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Ariel »

:shock: Wat is er toch met Nederland aan de hand . Onze jongeren slaan elkaar met gemak in elkaar voor een of andere ruzie of woordewisseling. Angstig.
Jongen (16) slaat 13-jarige ziekenhuis in

Breda - Een 16-jarige jongen heeft woensdagmiddag in Breda een 13-jarige jongen het ziekenhuis ingeslagen.

De dader gaf zijn slachtoffer enkele harde trappen tegen het hoofd. Daarnaast ging hij op zijn onderarm staan, terwijl de 13-jarige op de grond lag.

De mishandeling vond plaats op het fietspad aan de Emerweg, in de buurt van de school van de slachtoffer. Aanleiding was waarschijnlijk een ruzie tussen de 13-jarige en een andere jongen.

De 13-jarige scholier uit Breda moest zich laten behandelen op de eerste hulp. De 16-jarige dader uit Oosterhout is opgepakt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9050 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
Jongen (13) aangehouden na mishandeling

HOOGEVEEN - De politie heeft woensdagochtend een 13-jarige jongen uit Emmen aangehouden bij een school aan de Lomanlaan. Hij wordt verdacht van zware mishandeling van een 16-jarige jongen.

Na een melding ging de politie naar de Lomanlaan. Daar troffen ze de verdachte en een 16-jarige jongen uit Coevorden aan. Er was een woordenwisseling geweest tussen een groepje jongeren en de verdachte. Na de ruzie kregen de verdachte en de jongen het met elkaar aan de stok, waarna de 13-jarige met een steekwapen uithaalde.

De 16-jarige jongen raakte lichtgewond aan zijn hand. De verdachte is aangehouden en naar het politie bureau gebracht.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9050 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Mahalingam »

Weer een twitter slachtoffer: een schoolmeisje dat zei de school op te willen blazen met een grote boem of zo, zo vermoed men.
En ja, als het een HBO leerlinge was, dan kon men dat serieus nemen, maar het is een gymnasiaste!
'Ik plan een terreuraanslag op school,' meldde ze. 'Het Johan van Oldebarneveldt te Amersfoort, aankomende vrijdag 8:30 uur, lokaal 45.'
Ze herhaalde de boodschap enkele keren in reactie op mensen die haar om opheldering vroegen. Korte tijd na haar eerste bericht, liet ze weten: 'En nu maar wachten.'
Volgens de politiewoordvoerder ging het om een reële dreiging. Het meisje zit nog vast voor verhoor.
Inmiddels is het meisje weer thuis.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... rtweet.htm
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Ariel »

:smile: Sorry, ik kan het niet nalaten om dit bericht hier te posten.
Femke Halsema beroofd

Na het oppakken van een straatrover in Amsterdam-Oost heeft de Amsterdamse politie donderdagavond een bankpas en de gestolen portemonnee kunnen teruggeven aan de eigenaresse. De spullen behoren toe aan Femke Halsema, zo liet ze in een bericht op Twitter weten. Haar handtas, die de scooterrijder uit haar fietsmandje griste, is niet teruggevonden. Ook haar mobiele telefoon is weg.

De straatroof had plaats op de kruising Nobelweg-Transvaalkade, zei een woordvoerder van de politie vrijdag. Halsema schrijft op twitter dat ze mazzel heeft gehad. De voormalig leider van GroenLinks wist na de beroving een goed signalement van de dader door te geven aan de politie, evenals het kenteken van de scooter. "Idioot ging op z'n eigen brommer uit stelen", twittert Halsema.

Bekend bij politie
De verdachte is een bekende van de politie. Hij is aangehouden en gefouilleerd op het politiebureau, waarbij de bankpas tevoorschijn kwam. Met hulp van een speurhond werd in de omgeving de portemonnee van Halsema teruggevonden. De verdachte zit vast.

Brommercriminelen slaan in de hoofdstad regelmatig hun slag bij fietsers. ,,We raden fietsers aan een zeiltje over hun spullen te spannen. Een optie is ook om de handtas vast te maken aan het fietsmandje of -krat'', adviseert de politiewoordvoerder.

http://www.depers.nl/binnenland/546362/ ... roofd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Mahalingam »

"Een optie is ook om de handtas vast te maken aan het fietsmandje of -krat'.
Ja en als ze dan je tas toch proberen te roven dan heb je gebroken botten. Maar je bent je tas tenminste niet kwijt.
Ik las elders:
"De GroenLinkser zou er nog achteraan zijn gerend en de dief hebben nageroepen dat hij een 'klootzak' is."
Dat kan een klacht wegens belediging mogelijk maken: er waren getuigen van.
Verder werd de vermoedelijke dief (onschuldig tot veroordeeld) in een twitter door Femke een 'bromfietscrimineel' genoemd.
Ook daar kan de vermoedelijke dader over gaan klagen. GeenStijl doet het zo:

'Brommercrimineel' slaat wereldbeeld Halsema kapot
Het gaat er niet om tot welke door ons onderdrukte minderheidsgroepering deze "brommercrimineel" behoort. "Brommercriminelen" hebben vaak een laag seksueel zelfbeeld en staan met hun rug tegen de muur in deze maatschappij die vooral tweespalt veroorzaakt waardoor "brommercriminelen" in een biculturele identiteitscrisis terechtkomen en zo middels hun extremistisch gedrag uiting geven aan woede en frustratie, gevoed door jeugdwerkloosheid en discriminatie. Maar, nogmaals, het was een "brommercrimineel" en of die nou blank, zwart, geel, rood, pimpelpaars of groen zijn, je rekent ze af op hun daden en per individu, niet per groep. Nouja, voor deze ene keer dan: "brommercriminelen" zijn tuig, allemaal!
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... reldb.html
Na de kinderen op een 'betere' school geplaatst te hebben wordt het misschien tijd voor Femke om ook naar een betere wijk te verhuizen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Monique »

Was Femke niet ook degene die een grote mond had over de vervuiling, vooral van grote dure auto's, en zelf in een zeer vervuilende oude diesel mercedes rondreed?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Ariel »

:laugh1:
Femke Halsema bruut beroofd.

Afbeelding
Ja, dit is ‘m dus, landgenoten. Momenteel Neerlands bekendste telefoon. Hier had ze ‘m nog. Dingetje is ontvreemd tijdens een brute straatroof, donderdagavond.

Tristan maakte er al melding van in het BP-Café: Femke Halsema is slachtoffer geworden van een brute beroving. Handtas pleitte. Zomaar foetsie, weet je. Het Femke omschreef de dader als zijnde een ‘scootercrimineel’. We mogen natuurlijk niet zeggen dat het waarschijnlijk om een kapsalon bezorgende, biculturele kansenjongere gaat, dus dat doen we dan ook niet.

De Multiculturele Heilstaat vraagt zo haar offers en zeker in de wijk waar Het Femke woont. Amsterdam-Oost. Dan weet u inmiddels hoe laat het is. Maar laten we wel wezen; het is acht uur ‘s avonds en een witvrouw zet haar handtas in haar fietsmand… Dat is de welbekende kat op het spek binden. De bewuste ‘scootercrimineel’ had een makkelijk avondje.
Had het Femke maar een hoofddoek gedragen, dan was deze ellende haar bespaard gebleven.

Het Femke heeft meteen aangifte gedaan. Nog diezelfde avond werd de tasjesrover gepakt door de politie.
Wat was de politie er snel bij zeg! Als de gemiddelde burger van zo’n vergrijp aangifte doet, doet de ‘politie’ meestal alle moeite om van aangifte af te zien. Zo’n gevalletje kost de ‘politie’ namelijk wel acht uur administratief werk en dat gaat ten koste van het socializen schuin streepje koffiedrinken.
Er werd zelfs een speurhond ingezet teneinde Femke’s portemonnee terug te vinden en met succes. Ik wist niet dat speurhonden ook getraind worden in het opsporen van wachtgeld. Dat moet die dief ook gedacht hebben; wacht, geld en meneer verdween in de duisternis met de handtas van Femke. Die tas is overigens vervaardigd door zielige derde wereld kindjes met scheurbuik, maar dat zal zo’n ‘scootercrimineel’ zijn testikels oxideren.

De afgevaardigden van de Multiculturele Heilstaat moeten Het Femke wel hebben zeg. Niets blijft haar bespaard. In 2010 werd ze nog door bedoekte moslima’s vies aangekeken op het (zwarte) schoolplein van haar kind’ren, nadat ze had geroepen dat moslima’s die hoofddoek nu eens af moesten slingeren en nu dit weer.
Vinden wij het dan gek dat Het Femke deze dief voor ‘klootzak’ uitmaakt? Neen, het was de bekende druppel.

Naar verluidt zijn er inmiddels tien hulpverleners naar de tasjesrover onderweg. Meneer is totaal van slag door deze brute scheldpartij. Hij was slechts op zoek naar zijn identiteit en had geen kwade bedoelingen. Wij wensen hem dan ook alle sterkte toe in deze moeilijke tijd.

Jammer dat Het Femke mij geblocked heeft op Twitter, anders had ik mijn persoonlijke steunbetuiging kunnen overbrengen. *Kuch*

Femke’s kind’ren hebben gelukkig niets meegekregen van de brute straatroof.
Die zitten momenteel, of er niets aan de hand is, naar de Disney-klassieker Pokahontas ‘Pakenhandtas’ te kijken.

http://boilingpoints.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Mahalingam »

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Mahalingam »

De project van die asocialen die in containers gehuisvest worden (tuigdorpen) loopt niet zo in Almelo.
Ondernemers Schelfhorst voelen zich bedreigd door hangjongeren
ALMELO - Dagelijks hangt een groep jongeren rond bij winkelcentrum De Schelfhorst. Volgens de ondernemers worden klanten bedreigd, veel vernielingen gepleegd en grijpt de politie niet in. [...]
Ron Kleeman, voorzitter van de wijkcommissie Schelfhorst, herkent zich in de situatie. „Er is hier heel veel aan de hand. Het is een groep van zestig jongeren in de leeftijd van 12 tot 22 jaar die voor de problemen zorgen. De ouderen vormen de vaste kern. Die moeten worden aangepakt”, vindt Kleeman. „De jongeren krijgen van ouderen de opdracht om te stelen. En er wordt gedeald vanuit auto’s. Dat heb ik zelf gezien.”
De ondernemers en Kleeman vinden dat de politie te weinig aan het probleem doet. „De wijkagent kan het niet in zijn
Wat kan 1 agent doen tegen 60 opstandige jeugdigen? Niks, maken dat die het overleeft.
De situatie is al 10 jaar zo. Dit is dus de tweede generatie hangjongeren die in het winkelcentrum opgroeit.
http://www.tctubantia.nl/regio/almelo-s ... ngeren.ece
Ook elders in de buurt is het zo:
http://www.siris.nl/nieuws/article/3198 ... nstraat--/
De fractie van Gemeenschapslijst Someren-Eind/Sluis 13 werd onlangs geattendeerd op de overlast die wordt veroorzaakt door hangjongeren in het speeltuintje aan de Hoornmanstraat in Someren.
Deze overlast speelt zich inmiddels over meerdere jaren af. Ondanks ingrijpen van politie, gemeente, overleg tussen buurt en hangjongeren en inzet van de jongerenwerker, blijft er sprake van overlast.
En nu even naar een nog meer verrijkt deel van Nederland;
In de gemeente Lansingerland is het in de nacht van zondag op maandag erg onrustig geweest. In Bergschenhoek werden bij een confrontatie met de politie negen jongeren opgepakt.[...]
Aan de Goudenregenstraat in Bleiswijk gingen in de nacht van zondag op maandag vier auto's in vlammen op. Volgens burgemeester Ewald van Vliet van Lansingerland is er sprake van brandstichting. Drie andere auto's raakten beschadigd.
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... 0Bleiswijk
Ontredderde bewoners:

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Mahalingam »

In Bergen op Zoom en Roosendaal zijn geen coffieshops meer. Er was te veel overlast door 'toeristen'. Oplosbaar door die shops buiten de bebouwde kom te plaatsen met veel parkeerruimte. Net zoals ze met benzinepompen doen. Dus de overlast is nu voorbij. De toeristen gaan nu naar Breda en Etten-Leur.
Een betreurenswaardig effect is wel dat al die drugrunners en zo werkeloos zijn. Met als gevolg een explosieve toename van het aantal woninginbraken met 75%.
Minder overlast, meer onveilgheidsgevoel.
Er is daar nu veel werk voor Polen om huizen inbraakbestendig te maken.
Elk nadeel heeft zijn voordeel.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... eshops.htm
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Mahalingam »

En hoe werkt de praktijk van deze drooglegging uit op de inboorlingen die toch ook nederwiet willen roken. Het zijn niet alleen buitenlanders die daar dol op zijn! Die zijn weer terug gekeerd naar de situatie status quo ante gedoging. Straathandel dus. Verhaal van een onderzoeks journalist:
Er zijn precies vijf minuten nodig om op het NS-station in Roosendaal een zakje met wiet te kopen. En dat om kwart over negen 's ochtends op een doordeweekse dag. Hoewel de coffeeshops nu anderhalf jaar gesloten zijn, lopen er nog steeds behulpzame personen rond die je aan een rokertje willen helpen.
http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal ... reffer.ece
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:De naam van de Helena van Troje Alkmaar is Nina (14) en haar ex-lover heet Raymond (13), beide 2-de klas VMBO.
De politie gaat onderzoek doen. Het is ze een raadsel hoe het nu kan dat zo'n situatie als uit de bronstijd in het beschaafde Alkmaar kan voorkomen.
Het AD heeft een informatieve foto van de bushalte waar ook gevochten werd. Maar wel een foto van 'na afloop'. Zie maar :

Afbeelding
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... ocht.dhtml
De school is inmiddels weer veilig. Nu maar hopen dat er geen andere puberliefdes de sfeer gaan bederven.
- De twee veertienjarige leerlingen die met hun verbroken liefde aanleiding waren tot de veldslag bij het Clusius College, zijn beiden weer terug op de Alkmaarse school. De puberliefde is definitief over, maar de rust op de school is weergekeerd.
Twee maanden geleden brak er in Alkmaar een enorme vechtpartij los tussen groepen scholieren, die zich rond het meisje en de jongen hadden gevormd. De ’Clusius-clash’ werd landelijk nieuws.[...]
De oplossing ?
De jongen is naar een vestiging in Schagen verbannen, het meisje is naar Heiloo gestuurd.
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... p-Clusius-
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Mahalingam »

De toestand in Havanna aan de Waal:
Agressie in groep 3 Nijmeegse basisschool
Vier kinderen van groep 3 zijn door hun ouders van de Nijmeegse basisschool De Kampus gehaald, omdat volgens hen de schoolleiding agressie onder de leerlingen niet in toom kon houden. Nadat het geweld escaleerde, haalden ouders hun kroost van school. [...]
Vijf ouders hebben contact gezocht met De Gelderlander. Los van elkaar vertellen ze (anoniem, onder meer om de nieuwe schoolcarrière van hun kinderen niet te belasten) een gelijksoortig verhaal. Een moeder: „Het is een drama. Kinderen slaan elkaar dagelijks bloedneuzen. Ze schoppen elkaars schenen blauw en rammen koppen van anderen tegen de muren. Daarbij roepen ze: ‘Ik maak jou dood en ook jouw moeder’.”
En de school, wat zegt die?
Directeur Henri Arts van de school bevestigt dat er boze ouders zijn, maar beweert dat er ook genoeg ouders zijn die vinden dat de kwestie prima aangepakt wordt door de school. Ze hebben volgens Arts alle vertrouwen dat het weer goed komt. "Ik begrijp eerlijk gezegd het grootste deel van de opwinding niet. In mijn perceptie zijn er alleen echt problemen geweest nadat de leerkracht ziek werd. Pas toen hoorde ik dat er meerdere keren door meerdere jongens gevochten werd in de klas. Dat was voor mij alarmerend. De twee ouderavonden geven mij de overtuiging dat de school er alles aan doet om de problemen in de groep op te lossen", schreef een vader aan de directeur.
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... school.ece
"In mijn perceptie zijn er alleen echt problemen geweest nadat de leerkracht ziek werd."
Waarom zou die leraar zich ziek gemeld hebben?
Ik denk echt niet dat die kinderen opeens elkaar tot bloedens toe gaan meppen (leeftijd 6/7 jaar!) in de klas vanwege een invalkracht? Ik denk dat die een bestaande situatie aantrof.
En ja, het is in Havanna aan de Waal dus die directeur zal vast wel de juiste partijkaart hebben. Van de "pakken en nat houden" filosofie. (= even de tanden op elkaar en volhouden; de situatie is maar tijdelijk, over 20 jaar is het voorbij en dan hebt u niet meer te klagen)
Ik heb even de omringende postcodes bekeken. Het percentage allahtonen schommelt tussen de 12 en de 25% met een uitschieter naar 50%.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Mahalingam »

Er zijn jeugdigen die in de gevangenis thuis horen, maar dat kan vaak niet (regels, wetten, internationale verdragen..) en dan komen ze terecht in iets dat 'de gesloten jeugdzorg' heet.
Dat 'gesloten ' moet je met een korreltje zout nemen net zoals dat 'vrije'' in de Vrije Scholen'.
Er raken nogal wat jeugdigen zoek.
Steeds meer jongeren lopen weg uit gesloten jeugdinstellingen. Vorig jaar zijn 60 procent meer jongeren weggelopen dan in 2009. Dat blijkt zaterdag uit onderzoek van RTL Nieuws op basis van vertrouwelijke stukken van de Inspectie Jeugdzorg.

Afgelopen jaar werden in de gesloten jeugdzorg bijna 786 jongeren vermist, tegen 490 een jaar eerder. Hierbij gaat het om jongeren die langer dan 24 uur weg zijn geweest.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9435 ... html?p=2,1
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Mahalingam »

Ja weer zo'n schoolplein incidentje. Dit keer door linkse jeugdige revolutionairen versterkt met de groep allahtonen die altijd in zijn voor vrij van school.
Levensbeschouwelijke Vorming
Vier leerlingen van het Amsterdamse Cygnus gymnasium kwamen op het idee van een schoolstaking tijdens de les Levensbeschouwelijke Vorming. De opdracht was 'bedenk een actie'. Het idee lag voor de hand: de leerlingen vinden dat ze te veel lesuren hebben en te weinig tijd overhouden voor niet alleen hun huiswerk maar ook hun sociale contacten.
Onverwacht
De vier bedachten een datum, 4 april, en stuurden een e-mail rond met een oproep. Daarnaast zetten ze een Hyves-pagina op en openden ze een Twitter-account om de actie te promoten. Dat werd onverwacht succes; het aantal followers groeit exponentieel en ligt nu boven de 1000.
http://forums.pakistaan.nl/page/nieuws/ ... succes-r91
Een Veendamse leraar heeft vanochtend klappen gekregen van stakende scholieren. Enkele leerlingen van het Winkler Prinscollege gingen herrie schoppen bij het Ubbo Emmius College en zochten daar de confrontatie met kinderen en een docent.
Ook vernielden de opruiers een hek, zo meldt een getuige op Twitter. De politie heeft volgens het Dagblad van het Noorden meerdere leerlingen opgepakt. Ze staken voor het behoud van hun vakanties en tegen de urennorm.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... ocent.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Ariel »

Absoluut is Nederland veliger. :rock: Je moet alleen niet in een bus zitten met een paar ettertjes .

Jongens verbranden haar van man in bus.

WEKEROM - Drie jongens hebben in een bus het haar van een man in brand gestoken.

De jongens van 15 en 16 jaar uit Apeldoorn, Barneveld en Ede zaten in de bus achter het 20-jarige slachtoffer uit Apeldoorn. De man merkte tijdens de rit in Wekerom dat zijn haar begon te roken. Het slachtoffer heeft geluk gehad want hij is niet gewond geraakt.

De chauffeur van de bus alarmeerde de politie. De jongens zijn maandag opgepakt. Twee van hen zitten nog vast, weet omroep Gelderland

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9455 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Mahalingam »

Zal er vrijdag ( = morgen) weer een speelplaats incidentje zijn? Beide kampen doen hun best, de politie wil spelbrekend preventief tussen beide komen.
En de aanleiding? Zie een bericht terug hier. Boos wegens stakingsbreking door docenten.
Helaas kiezen de leerlingen van de school van de geslagen docent zijn kant (solidair met hun onderdrukker ! ) en willen wraak op de tegenpartij.
Scholieren plannen massale vechtpartij
Groepen leerlingen van het Winkler Prinscollege en het Ubbo Emmiuscollege in Veendam hebben de stilzwijgende afspraak vrijdag met elkaar op de vuist te gaan. De buurtagent laat via het microblog weten op de hoogte te zijn van de plannen en probeert de leerlingen met harde hand te stoppen. "Via de sociale media laten we de jongeren weten dat we ze in de gaten houden", zegt politiewoordvoerder Jan Visser tegenover Dagblad van het Noorden. "We nemen de geruchten serieus."

De afgesproken knokpartij is een gevolg van de wilde staking van afgelopen maandag. Toen trokken zo'n twintig scholieren van het Winkler Prins naar het Ubbo Emmius. De docent en een conciërge wilden toen verhinderen dat een groep van veertig tot vijftig stakende scholieren het schoolgebouw binnenkwam. De leraar liep daarbij klappen op.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9477 ... tij__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Nederland is nog nooit veilig geweest.

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:Wat ze in Duitsland een "Südländer" noemen.
En soms Noord-Afrikaan.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie