Is Nederland nog veilig ?

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Ariel »

Ik heb een angstig vermoeden dat deze Libiër dit nooit in Libië had durven flikken. Maar ja, hier kan hij dat doen zonder dat zijn hoofd van zijn nek gerukt wordt.
Automobilist ramt politieauto in Zandvoort

Een 29-jarige Libiër heeft woensdagavond in Zandvoort een politieauto geramd. Agenten die de man wilden aanhouden moesten tot twee keer toe wegspringen, omdat de man met zijn auto vol gas op hen inreed.

De agenten bleven ongedeerd, maar zowel de wagen van de Libiër als de politieauto raakte zo zwaar beschadigd dat ze moesten worden weggesleept.

Agenten gingen af op een melding dat iemand handhavers bekogelde met bierflesjes. De man zat in zijn auto. Toen agenten met hem wilden praten, reed hij achteruit op hen af. De agenten gebruikten pepperspray, maar dat hield de Libiër niet tegen. Hij gaf vol gas en reed opnieuw op de agenten in. Pas toen hij op een politieauto botste konden agenten hem uit zijn wagen halen en aanhouden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Ariel »

In Koog aan de Zaan is het ook niet meer leuk wonen. Ik weet niet wie het doet, dat staat niet vermeld, maar in Koog aan de Zaan lopen flink wat ettertjes rond. Bewoners zijn niet happy. We zijn bang en boos ook, zeggen ze, want niemand vertelt ons iets."

Verschillende buurtbewoners meldden aan NH Nieuws dat het zou gaan om gerichte acties op een woning op de hoek. Op 9 juli plaatste de gemeente verschillende camera's in de straten rondom de woning, vanwege 'meerdere incidenten'.

De camera's zouden twee maanden blijven hangen, omdat er volgens de burgemeester geen aanleiding was om te denken dat er wéér iets zou gebeuren
Koog aan de Zaan geteisterd door branden en explosies, politiek eist opheldering

Vijf Zaanse politieke partijen hebben een brandbrief gestuurd naar de burgemeester van Zaanstad over de reeks branden en explosies in de wijk Westerkoog in Koog aan de Zaan. De partijen vinden het onacceptabel dat inwoners van de gemeente zich onveilig voelen en eisen opheldering van het gemeentebestuur.

In februari rukte de Explosieven Opruimingsdienst Defensie uit voor een verdacht pakketje. In juni brandden er twee auto's uit. De maand erop werd een vuurwerkbom aan de achterzijde van een woning gegooid. Verschillende buurtbewoners meldden aan NH Nieuws dat het zou gaan om gerichte acties op een specifieke woning.

De gemeente heeft sinds kort beveiligingscamera's opgehangen om nieuwe incidenten te voorkomen, maar vannacht brandde er op enkele honderden meters van een camera een auto uit. Maandagavond ontplofte er nog een vuurwerkbom in de wijk. "We zijn bang en boos ook, want niemand vertelt ons iets", zegt een bewoner.

"Het is letterlijk en figuurlijk een explosieve situatie", zegt Roland van Braam van SP Zaanstreek. De politieke partijen roepen burgemeester en wethouders ter verantwoording en hebben een debat aangevraagd, meldt NH Nieuws. De brief is ondertekend door SP Zaanstad, Lokaal Zaans, Partij voor Ouderen en Veiligheid, Partij voor de Dieren en Democratisch Zaanstad.

In de steek gelaten
"Hoewel er camera's zijn opgehangen door de gemeente, gaan de criminele incidenten gewoon door", schrijven de partijen in de brief. "Bewoners voelen zich in de steek gelaten door zowel de politie als de burgemeester, omdat zij geen informatie verstrekken. Bewoners willen duidelijkheid over hetgeen zich afspeelt in hun normaal gesproken rustige wijk."

Of de autobrand van vannacht verband houdt met de incidenten van de afgelopen tijd in de wijk ertegenover, is volgens de politie lastig te zeggen. Buurtbewoners hebben morgenavond een gesprek met de gemeente en de politie over de onrust in hun wijk.
Zaanstad telt in 2016 zo’n 18% inwoners met een niet-westerse achtergrond; ongeveer 10% is moslim of van oorsprong afkomstig uit een islamitisch land. Dat zullen er nu wel meer zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Ariel »

Pakketbezorger (19) krijgt 7 jaar cel voor doodrijden Wijchenaar Sebastiaan
Pakketbezorger Tarik O. (19) moet, met aftrek van voorarrest, 7 jaar de cel in voor het opzettelijk doodrijden van Wijchenaar Sebastiaan (42). Ook kreeg de jonge Woerdenaar maandag tbs met dwangverpleging opgelegd van de rechtbank in Utrecht. ,,U heeft uw auto als wapen gebruikt”, zei de rechter.

Die bewuste avond in november belandde Sebastiaan eerst op de motorkap van de bestelwagen van O., waarna hij meerdere keren over de 42-jarige heen reed. Aan het drama ging een woordenwisseling vooraf, waarbij hij de pakketbezorger aansprak op zijn rijgedrag in de Wijchense buurt De Ververt.

O. meent dat Sebastiaan hem uitschold met woorden als ‘kutmarokkaan’ en ‘kankermarokkaan’. Rond het moment dat de Wijchenaar een foto wilde maken van zijn kentekenplaat, gaf O. gas. Naar eigen zeggen wilde hij niet tegen, maar om het slachtoffer heen rijden. Na de aanrijding scheurde hij met hoge snelheid weg. De politie kon hem later op de avond na een achtervolging arresteren in de buurt van Beuningen.

‘Gebrek aan empathie’
Tijdens de eerdere zitting eiste het Openbaar Ministerie (OM) al 7 jaar gevangenis en tbs met dwangverpleging. Dat had volgens de officier van justitie ook maar zo een straf van 10 of 14 jaar cel kunnen zijn, als O. niet ‘sterk verminderd toerekeningsvatbaar’ was geweest. Uit een deskundig rapport blijkt onder meer dat de 19-jarige ‘beneden gemiddeld intelligent’ is en een ‘gebrek aan empathie’ kent. Na het aanrijden van Sebastiaan bracht hij nog ‘gewoon’ pakketjes rond, bleek drie weken terug.

O. bood in de rechtbank van Utrecht herhaaldelijk zijn excuses aan voor zijn daden. De vrouw van Sebastiaan wilde daar niets van weten. ,,En dan wil ik dat je me nu aankijkt, Tarik!’’ sprak zij, toen zij het woord nam. ,,Dan neem ik op dezelfde manier afscheid van jou als jij deed van mij, op 24 november.” Vervolgens stak zij haar middelvinger op naar O., die kaarsrecht voor zich uit bleef kijken.
Zijn advocaat...Hij kan er eigenlijk niks aan doen.

"De advocaat van O. pleit voor vrijspraak van doodslag en hoopt op een vonnis in het jeugdrecht in de vorm van een lichte tbs met voorwaarden.

Tarik zelf....Ik zei toch sorry...

O. zelf maakt tot slot nog zijn excuses, maar zegt het ook jammer te vinden dat niemand hem gelooft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Mahalingam »

Het komt nu wel erg dichtbij.
Gistermiddag liep ik er nog voorbij.
Het etablissement heet Marrakech Lounge en dus is het niet vreemd dat er vanuit de buurt regelmatig klachten over geluidsoverlast en rommel op straat zijn.
Marrakech Lounge beschoten, zeker elf kogelgaten in ruit

Afbeelding

De Marrakech Lounge in Leiden is vrijdagochtend vroeg beschoten. Er zitten zeker elf kogelgaten in de ruiten van de shishalounge aan de Herenstraat, zegt een verslaggever van Omroep West. De politie heeft uitgebreid onderzoek gedaan op straat en bij het pand.

Buurtbewoners hebben meerdere harde knallen gehoord. Een politiehelikopter heeft enige tijd boven de omgeving van het incident gevlogen. Voor zover bekend zijn er nog geen verdachten opgepakt. De Herenstraat werd een aantal uur afgezet voor het onderzoek. Op straat stonden meerdere pylonnen, waar mogelijk kogelhulzen onder liggen.

Een Engelssprekende man die boven de Marrakech Lounge woont, hoorde rond 03.00 uur harde knallen. 'Het leek of iemand in wilde breken, maar er gebeurde dus nog iets gevaarlijkers.' De buurtbewoner heeft de deur op slot gedaan en zag uiteindelijk meerdere agenten in de straat, vertelt hij in het radioprogramma West Wordt Wakker.

De situatie heeft de buurtbewoner flink bang gemaakt. 'Ja natuurlijk, dit had ik niet verwacht. Dit is de eerste keer dat zoiets gebeurt sinds ik Nederland ben. Het maakt me wel bang.'

Vorig jaar werd de shishalounge nog op last van de burgemeester gesloten vanwege het overtreden van de coronaregels. Ook in 2015 moest het pand de deuren al een tijd lang verplicht gesloten houden. Toen trok de gemeente de horecavergunning van de zaak in, nadat de lounge eerder dat jaar al werd gesloten toen bleek dat de brandveiligheid niet in orde was.

De rechter besloot uiteindelijk dat de zaak weer open mocht. Sindsdien komen er vanuit de buurt regelmatig klachten over geluidsoverlast en rommel op straat, meldt mediapartner Sleutelstad.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/444691 ... en-in-ruit
Laatst gewijzigd door Mahalingam op vr sep 03, 2021 12:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Ariel »

In de mooie woonplaats van onze vriend Mahalingam is het ook gevaarlijk wonen. :shock:

De kogelgaten.

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Mahalingam »

Er is nog een keer nageteld: er zijn 15 kogelgaten gevonden.
En de eigenaar is met stomheid geslagen. Hij heeft geen idee van het waarom.
Het is best typisch dat eigenaren van zaken die kogelgaten krijgen nooit enig benul van het waarom hebben.
Maar voorlopig is het weer veilig. Zie maar:

Afbeelding

Op last van de burgemeester is de zaak voor twee weken dichtgetimmerd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
vr sep 03, 2021 9:37 pm

Op last van de burgemeester is de zaak voor twee weken dichtgetimmerd.
En de buurt hoopt dat de zaak nooit, nooit meer open gaat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Ariel »

Zucht.
Teamleider Albert Heijn hielp bij nepoverval op eigen winkel

De Albert Heijn-teamleider werd tijdens de nepoverval door zijn handlangers geboeid met tiewraps. Ook deed de Amsterdammer (nu 22) een, naar later bleek, valse aangifte van de zogenaamde gewapende overval op de Zwanenburgse supermarkt.

In de avond van eerste kerstdag 2019 liet Mohammed O. zijn twee handlangers de Albert Heijn aan de Dennenlaan binnen. Ook toetste hij de code van de kluis in, waardoor het onbekend gebleven duo 48.028 euro kon meenemen.

Van de rechtbank hoeft de Amsterdammer niet terug de cel in. De rechters legden hem donderdag een gevangenisstraf van 180 dagen op, waarvan 162 dagen voorwaardelijk. De resterende 18 dagen hoeft hij niet uit te zitten, omdat hij al 38 dagen in voorarrest zat. Wel moet O. een werkstraf van 240 uur verrichten. Tegen de Amsterdammer was, naast deze maximale taakstraf, een celstraf van een half jaar geëist.

Gezien de ernst van de feiten zou een onvoorwaardelijke celstraf op z’n plaats zijn, weet de rechtbank. Maar mede omdat O. zijn leven weer op de rit heeft en een positieve indruk maakte op de reclassering, is gekozen voor een voorwaardelijke gevangenisstraf, met een proeftijd van twee jaar. Hij volgt momenteel een leerwerktraject bij een installatiebedrijf. Volgens de reclassering lijkt het erop dat het misdrijf een eenmalige actie was van de Amsterdammer.

De rechtbank vindt wel dat O. ’ernstig misbruik heeft gemaakt van het vertrouwen dat zijn werkgever in hem stelde’. „De verdachte heeft zich daarbij laten leiden door financieel gewin en geen rekening gehouden met de gevolgen voor anderen”, weten de rechters. Zo joeg hij velen angst aan. „Andere personen in de winkel dachten immers dat er een echte overval had plaatsgevonden. Bovendien heeft de politie onnodige capaciteit besteed aan het onderzoek naar een overval, terwijl de verdachte en zijn mededaders onder één hoedje speelden.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Mahalingam »

"Ook toetste hij de code van de kluis in, waardoor het onbekend gebleven duo 48.028 euro kon meenemen."

Mohammed O. heeft dus zijn mond gehouden over wie zijn vriendjes zijn die met de buit ervandoor gingen.
En dan komt die rechter aan met "zijn leven weer op de rit heeft " en verder dat hij goed stroop gesmeerd heeft bij de reclassering.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Mahalingam »

Geld op straat na plofkraak geldautomaat in Noord, verdachten gevlucht

De politie is maandagochtend uitgerukt voor een plofkraak. Het doelwit was een geldautomaat aan de Sperwerlaan in Noord.

Het Operationeel Centrum kreeg rond 3.40 uur meerdere meldingen binnen over een grote explosie. De ontploffing heeft veel schade aangericht. Op de plek van de automaat is nu alleen nog een groot gat. Ook zijn diverse ramen van omliggende panden gesneuveld en dakpannen van woningen gevallen. Niemand raakte gewond.

Een buurtbewoner die graag anoniem blijft, vertelt vannacht twee harde knallen te hebben gehoord. Volgens de man lag na de ontploffing geld op straat. “Mensen die snel een bankbiljet wilden pakken werden toegeschreeuwd door de politie: ‘Geld neerleggen, afblijven!’” De politie heeft geld in beslag genomen voor verder onderzoek. Het is onbekend of de daders ook geld hebben buitgemaakt.

Volgens een wijkbeheerder hebben verdachten na de plofkraak een scooter achtergelaten. De politie is onder andere met een helikopter op zoek gegaan naar meerdere verdachten, maar kon nog niemand aanhouden. Recherche, Forensische Opsporing en een Teamleider Explosieven en Veiligheid hebben ter plaatse onderzoek gedaan.
https://www.parool.nl/amsterdam/geld-op ... ~b3d47d7b/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Ariel »

Ik ga even verder met het bovenstaande spannende artikel van Mahalingam. Wat achtergrond informatie.

Omwonende doen hun verhaal. Ik dacht dat ik terug was in Syrië’
Buurt schrikt op van plofkraak: ’Briefjes dwarrelden door de lucht, het was net een film’

„Ik dacht dat ik terug was in Syrië.” De 33-jarige Louey wist niet wat hem in de nacht van zondag op maandag rond 03.40 uur overkwam op de Sperwerlaan in Amsterdam. Hij hoorde bommen afgaan en glas kraken. Bij het kapotte raam aangekomen, kwam hij erachter dat de geldautomaat met explosieven was opgeblazen. „Ik heb me echt bang gevoeld. Ik dacht dat zoiets me nooit meer zou overkomen als ik in Nederland zou zijn.”

Verschillende buren in de dichtbevolkte Vogelbuurt zagen twee mannen, helemaal in zwart gehuld en met bivakmutsen op. Tijdens de ontploffingen stonden zij op ongeveer twintig meter af te wachten. Niet één, twee, maar drie keiharde explosies veranderden de straat in een chaos.

Na de derde knal sprong een van de twee plofkrakers vervolgens de open ruimte in die was ontstaan en hij kwam er weer uit met een groot pak. Er dwarrelde ondertussen papiergeld door de lucht. Een buurman vol ongeloof: „Ik zag briefjes van 20 en 50. Het was net een film. De tas zag er enorm zwaar uit. Het was lastig tillen, dat zag je wel.”

Ravage op straat
De volgende morgen is duidelijk hoe groot de schade aan de straat is. Overal ligt glas van ruiten en de dakpannen van de woningen aan de overkant liggen op straat. Drie werkers van de reiniging komen, gewapend met een veegwagen, rond half 10 opruimen. Recherche, Forensische Opsporing en de Teamleider Explosieven en Veiligheid hebben dan hun onderzoek afgerond.

Een Marokkaanse buurvrouw, die zich verontschuldigt omdat ze niet zo goed Nederlands spreekt, kan zich in haar emotie toch heel goed uiten. „Mijn 12-jarige is na de bommen de rest van de nacht wakker geweest. Kon niet meer slapen. Zo geschrokken. Die onrust was er de hele nacht. De andere kinderen werden ook de hele tijd wakker.”

’Scooter start niet’
Een man van in de twintig werd wakker bij de eerste explosie en griste naar zijn telefoon. Hij heeft beelden gemaakt. „Ik sprong uit mijn bed en stond gelijk aan.” Hij wil zijn naam niet geven. Want alles hebben gezien en niet weten wie de daders zijn, is tegenwoordig een gevaarlijke combinatie. „Ik hoorde ze schreeuwen: ’k…, k…, die scooter start niet. Kom op, lopen’. Vervolgens liepen die gasten een heel kort stukje de Nachtegaalstraat in om te keren en toch door de Sperwerlaan weg te lopen.” Meerdere buren beamen dat de verdachten richting het Kraaienplein liepen.

Twee minuten later stond de politie er. Louey: „Die mannen waren al weg toen. We hoorden ook heel snel een helikopter in de lucht. Maar die hing er lang. Ik had niet het idee dat er iemand was aangehouden, want ze bleven zoeken.”

De politie laat in een persbericht weten dat er nog niemand is aangehouden. Ondanks een buurtonderzoek – verschillende buren zijn al gehoord – is de politie op zoek naar getuigen die meer kunnen vertellen. Er zouden geen gewonden zijn gevallen. Hoewel meerdere buurtgenoten melding maken van buit, houdt de politie in het midden of er geld is meegenomen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Ariel »

En dan heb ik hier nog een spannend verhaal van de dappere Pakistaanse buurman, die in zijn eentje een paar Polen gered heeft. Tiswat met al die buitenlanders hier. Never een dull moment.
Buurman zag gemaskerde dader uithalen met hamer: ‘Hij leek van plan hem dood te slaan’

De aanval van drie gemaskerde mannen zondagavond in een woning op de Van Thienenlaan in Eindhoven had alles weg van een afrekening. En die had zomaar fataal kunnen zijn. Pas toen Usman, de Pakistaanse buurman, poolshoogte kwam nemen, stopte de aanval met hamers en ploertendoders. „Zijn huisgenoten dachten dat hij dood was.”

Het eerste geschreeuw klonk rond 21.00 uur, maar de ramen en deuren op de Van Thienenlaan in Eindhoven blijven in eerste instantie gesloten.

Geen van de buren die poolshoogte komt nemen, niemand die even door de gordijnen spiekt. „Van wat geschreeuw kijk ik niet meer op”, vertelt een overbuurvrouw. „Pas toen ik de zwaailichten zag, ben ik naar buiten gekomen.”

Het zegt alles over het huis met de drie Polen van waar het geschreeuw afkomstig is. Na maanden van luidruchtige ruzies, rondslingerende bierblikken en een enkele vechtpartij lijkt de buurt immuun voor alle overlast.

De meeste bewoners hebben zondagavond pas door hoe ernstig de situatie is als de straat al vol staat met hulpdiensten. Gemaskerde mannen zijn vlak daarvoor het huis van de Polen binnengedrongen en hebben de bewoners zwaar toegetakeld.

Bot uit lichaam
De enige die meteen doorheeft wat er speelt, is Usman. Als hij op het punt staat te gaan bidden, hoort de Pakistaan het gebonk op de muren, daarna het geschreeuw. Zijn Italiaanse vrouw ziet ondertussen twee gemaskerde mannen de straat uitrennen.

Als Usman de voordeur openzwaait, loopt hij meteen een van zijn Poolse buren tegen het lijf. „Zijn arm zag er verschrikkelijk uit. Het bot stak bij de elleboog uit zijn lichaam.”

De Pool roept naar hem dat ze zijn huisgenoot wordt vermoord, waarop Usman naar het bewuste huis loopt en de voordeur voorzichtig openduwt. Hij ziet een gemaskerde man staan: „Hij stond over een van de bewoners gebogen en sloeg hem met een hamer. Hij had hem onder andere op zijn hoofd geraakt. Toen hij mij in de deuropening zag staan, hield hij pas op en vluchtte het huis uit.”

Ploertendoders
Op dat moment ziet Usman ook pas de twee handlangers aan de overkant van de straat. Alle drie de daders zijn helemaal in het donker gekleed: zwarte bivakmutsen, zwarte hoodies, zwarte broeken, zwarte handschoenen, zwarte schoenen.

Waar nummer één een hamer heeft, hebben zijn twee handlangers een soort ploertendoders, uitschuifbare knuppels. Ze vluchten samen de brandgang tegenover het huis in.

Usman heeft van de mannen alleen de ogen gezien, maar is ervan overtuigd dat ze Pools zijn: „Ze begonnen tegen mij in het Pools te schelden. ‘Kurwa, Kurwa’ (Pools voor hoer of homo, red.). Daarna nog wat in het Engels. Ook een van de slachtoffers zei dat de daders Pools waren. Ik weet alleen niet of ze met zijn drieën waren of dat mijn vrouw twee andere handlangers heeft gezien. Het zouden dus ook vijf daders kunnen zijn.”

In de woning ligt hun Poolse doelwit zwaargewond in een plas bloed. „Zijn huisgenoten dachten dat hij dood was. Maar toen ik bij hem ging kijken was hij bij bewustzijn”, vertelt Usman.

Gat in televisie
Een Indische buurman die iets later poolshoogte kwam nemen, bevestigt het verhaal van Usman. Ook hij heeft de gemaskerde man met de hamer gezien, de handlangers en de toegetakelde slachtoffers. Volgens hem is ook in de woning flink huisgehouden: „In de televisie zat een groot gat, net als in een deur naar een van de slaapkamers.”

Hij woont net als de drie Polen en Usman en zijn gezin in een rijtje van vier benedenwoningen. Twee jaar geleden zijn de huizen gerenoveerd en sindsdien worden ze voor korte periodes verhuurd. De bewoners, veelal expats en arbeidsmigranten, wisselen elkaar veelvuldig af. De drie Polen naast hem wonen er sinds een half jaar. Hij heeft ooit gehoord dat ze in Best werken, maar volgens andere buren zijn ze bijna altijd thuis.

Ik zag een van de bewoners een auto inspringen en op de chauffeur inslaan. De overlast werd steeds erger en ze waren van plan om de Polen uit hun huis te zetten.

Zichzelf in brand steekt
Sinds de komst van de Polen is het gedaan met de relatieve rust in dit deel van de Van Thienenlaan. Het meest heftige incident vindt plaats in mei als een verwarde man zichzelf in brand steekt, door de wijk rent en uitkomt bij het huis van de drie Polen.

Zijn broer zou daar wonen. De Polen proberen hem te helpen en de brandweer blust hem op straat koel, maar de man overlijdt aan zijn verwondingen.

Ook de afgelopen weken is het vaak onrustig. Veel gezuip, veel geschreeuw. Twee weken geleden was er politie, net als afgelopen donderdag na een ruzie met de buurvrouw. Zaterdag was het opnieuw raak, vertelt de Indische buurman: „Ik zag een van de bewoners een auto inspringen en op de chauffeur inslaan. De overlast werd steeds erger. De bemiddelaar was ook van plan om de Polen uit hun huis te zetten.”

Veel klachten
Dat laatste wordt bevestigd door een medewerker van KH Bemiddeling, het Eindhovense bedrijf dat de woningen beheerd.

„De laatste maanden waren er veel klachten. Maar je kunt mensen niet zomaar op straat zetten. Je hebt eerst een alternatief nodig of hun contract moet zijn afgelopen. We waren nog bezig met het vinden van een oplossing.”

Het bedrijf is ook benieuwd hoe het staat met de schade in de woning, maar daar vindt maandagochtend nog volop onderzoek plaats. Forensische rechercheurs in witte pakken zijn op zoek naar sporen, agenten zoeken in de buurt naar camerabeelden en getuigen. Maar de vraag die in de straat vooral leeft: hoe gaat het nu met de slachtoffers? En waarom waren zij het doelwit? Op beide vragen heeft de politie vooralsnog geen antwoord.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Ariel »

De Ghanese verkrachter die toesloeg in park Lepelenburg krijgt tbs voordat hij land uit wordt gezet. Waarom krijgt deze kerel tbs? Breng hem naar Ghana na het uitzitten van zijn straf.
Ghanese verkrachter die toesloeg in park Lepelenburg krijgt tbs voordat hij land uit wordt gezet

Een 40-jarige Ghanees is veroordeeld tot 2,5 jaar cel plus tbs met dwangverpleging vanwege het verkrachten van een jonge vrouw in park Lepelenburg in Utrecht. Ook maakte Collins A. zich in de nacht van 24 op 25 april 2020 schuldig aan het belagen en mishandelen van twee andere slachtoffers.

De rechtbank oordeelt dat de Ghanees – die eerder in Montfoort woonde, maar geen vast woonadres meer had – na zijn gevangenisstraf eerst behandeld moet worden voordat hij weer kan terugkeren in de maatschappij. Omdat zijn verblijfsvergunning is verlopen, zou hij eigenlijk het land uit worden gezet. Als een verdachte een gevaar is voor de mondiale maatschappij kan daarop een uitzondering worden gemaakt. Dat gebeurt in dit geval, waarbij de rechtbank meeweegt dat het onverantwoord is hem onbehandeld te laten gaan.

Het eerste slachtoffer liep op weg naar huis van een bedrijfsborrel toen ze vanuit het niets werd besprongen en mishandeld. Ze klopte zwaargewond aan bij het studentenhuis waar ze woonde. Ze kwam er na onderzoek pas veel later achter dat ze ook was verkracht. Volgens het Openbaar Ministerie ging de dader als een roofdier tekeer.

Maar daar bleef het niet bij, want korte tijd later viel hij een jonge vrouw lastig in de Eligenstraat. Dit slachtoffer werd ook besprongen en zwaar mishandeld. Buurtbewoners die haar hoorden schreeuwen, alarmeerden de politie.

Eén van hen kwam oog in oog te staan met de Ghanees. Hij duwde de buurtbewoner haar woning in, en ook zij werd hard gestompt. De vrouw verzette zich fel en trok een pluk haar uit het hoofd van haar belager. Ook beet ze in één van zijn vingers. De man werd diezelfde nacht in het Moreelsepark aangehouden.

De nu veroordeelde dader zei twee weken geleden bij de Utrechtse rechtbank dat hij zwaar onder invloed van drank en drugs is geweest. En dat hij zich niets meer van de bewuste nacht kon herinneren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Ravage bij plofkraak in Alkmaar: woningen ontruimd en straat bezaaid met glas door gesprongen ramen

Bij een telecomwinkel aan de Achterstraat in Alkmaar is in de nacht van donderdag rond 3.10 uur een plofkraak gepleegd. De politie vermoed dat een geldautomaat die in de winkel stond het doelwit was. Het gebouw is beschadigd en ook ramen van omliggende panden zijn gesneuveld. Enkele omliggende woningen zijn enige tijd uit voorzorg ontruimd. Er raakte niemand gewond.

De Achterstraat lag ter hoogte van de plofkraak bezaaid met glas en houtwerk. De straat werd afgezet. ,,De Explosieven Opruimingsdienst Defensie is ingeschakeld om de boel veilig te stellen", aldus een politiewoordvoerder. De onderzoekers van de EOD stelden twee explosieven veilig en brachten deze in De Boekelermeer tot ontploffing.
Met video: https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Mahalingam »

Negen terreurverdachten opgepakt die trainden voor een aanslag

De anti-terreureenheid van de politie heeft donderdag heel vroeg in de ochtend negen mannen opgepakt in Eindhoven. De verdachten zouden zich bezighouden met het voorbereiden van een terroristische aanslag.

Het gaat om mannen in de leeftijd van 18 tot en met 31 jaar, met stuk voor stuk een Nederlands paspoort. Acht van hen zijn ook hier geboren, één verdachte komt oorspronkelijk uit Afghanistan. Volgens justitie zou de groep sympathiseren met IS en diens jihadistische gedachtengoed.

De mannen worden verdacht van deelname aan een terroristische organisatie. Wat de groep specifiek van plan was, is niet duidelijk. Daar doet de politie nog volop onderzoek naar.

Helikopter


De grootscheepse actie vond donderdag heel vroeg in de ochtend plaats. Bewoners in Eindhoven-Noord werden rond 05.00 uur wakker van een helikopter die rondcirkelde boven de stad. De politie viel ondertussen binnen op verschillende adressen.

Bij het doorzoeken van de woningen kwamen er geen wapens of explosieven boven tafel. Wel namen rechercheurs een groot aantal gegevensdragers in beslag, dat kunnen bijvoorbeeld laptops of usb-sticks zijn.

Het onderzoek van de landelijke recherche startte afgelopen zomer na informatie van de inlichtingendienst AIVD. Vrijdag werden de verdachten voorgeleid aan de rechter-commissaris in Rotterdam. Die keek daarbij alleen of de aanhouding rechtmatig was. Op een later moment, mogelijk na het weekend, zal worden gekeken of er genoeg redenen zijn om de verdachten langer vast te houden.

Verschillende advocaten laten deze krant weten dat hun cliënten in volledige beperking zitten. Dat wil zeggen dat ze worden afgeschermd van de buitenwereld en alleen met hun raadsman contact mogen hebben. Advocaten kunnen om dezelfde reden niet ingaan op vragen over de zaak.

Terreurverdachten Arnhem

Drie jaar geleden wist de politie een naderende terroristische aanslag te voorkomen door in en rond Arnhem zes terreurverdachten op te pakken. Volgens justitie was het plan van de mannen om met bomvesten en kalasjnikovs een aanslag te plegen op de Pride in Amsterdam. Op een andere plaats moest een autobom tot ontploffing worden gebracht. Zij werden vorig jaar veroordeeld tot celstraffen tot 17 jaar.
https://www.parool.nl/nederland/negen-t ... ~b8816c67/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
vr sep 24, 2021 4:04 pm
Negen terreurverdachten opgepakt die trainden voor een aanslag
Het zal mij niet verbazen als de mannen volgende week weer vrij komen.
In de zaak hebben in ieder geval drie raadslieden die verdediging op zich genomen. Het gaat om de advocaten Andre Seebregts, Serge Weening en Bart Nooitgedagt. Allen zijn in terreurzaken gespecialiseerde strafpleiters. Vanwege de beperkingen mogen ze niks over de zaak zeggen, zo meldt Seebregts.

Het onderzoek staat onder leiding van het landelijk parket van het OM en begon afgelopen zomer op basis van informatie van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). Een woordvoerder van het OM laat weten dat de AIVD in juli de politie heeft ingelicht over de verdachten.

Een maand eerder werd een 25-jarige man uit Eindhoven schuldig bevonden aan het oproepen tot een terroristisch misdrijf op sociale media. De man zette een jaar geleden twee video’s van zichzelf op Facebook, op een moment dat hij in Turkije verbleef. Daarin dreigde hij onder meer de hoofden van ’hypocriete moslims’ af te snijden. Hij stak verder zijn bewondering voor voormalig Al Qaida-leider Osama bin Laden niet onder stoelen of banken, en zag zichzelf als potentiële opvolger. De man kreeg geen straf omdat hij volgens in de rechter in een psychose zat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Mahalingam »

In de wijk Woensel waar de politie heli boven hing om 5 uur in de ochtend zit de beruchte Al Fourqaan moskee.
Die komt ook ter sprake in de docu "De Lokroep" van Sinan Can. (jan. 2020)
Die is terug te kijken hier:
https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... oep-1.html
DE LOKROEP’: SINAN CAN DUIKT IN DE GESCHIEDENIS VAN DE RADICALE ISLAM IN NEDERLAND
​Drieluik over de ontwikkeling van jihadisme in Nederland
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Ariel »

Interessant. Ik ga de docu zeker bekijken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Ariel »

Lekker tiepje... icon_thumbdown.gif
Politie deelt foto van man die bejaarde oplichtte

Afbeelding

De politie heeft een foto gedeeld van een man die eerder dit jaar geld pinde dat middels oplichting afhandig was gemaakt van een inwoonster van Zierikzee.

Het bejaarde slachtoffer ontving volgens de politie eind april 2021 een e-mail van de 'Belastingdienst'. Zij zou geld kunnen terugkrijgen, maar ze moest met de ingevoegde link wel nog haar bankgegevens doorgeven. Dit deed zij, waarna kort hierop een man belde die zich voordeed als een medewerker van de Belastingdienst.

“De man vertelde dat de registratie nog niet compleet was. Nadat de vrouw zijn instructies opvolgde, werden er duizenden euro's overgemaakt naar een andere rekening, maar niet die van de Belastingdienst”, zo vertelt de politie. In Almere werd een man op bewakingsbeelden vastgelegd toen hij een deel van het gestolen geld pinde. De politie wil graag weten wie de man is en hoopt dan ook op tips.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Ariel »

Het is tegenwoordig nergens meer veilig. Of je nou in een grote stad woont, of in een piepklein boeren gehucht. Lijndenaren opgeschrikt door schietpartij
’Wat moet zo’n jonge gast met een Lamborghini?’

Afbeelding

Het piepkleine Lijnden werd maandagochtend vroeg opgeschrikt door een opvallende schietpartij. Het slachtoffer, een 29-jarige Amsterdammer, werd gevonden in een knalgele Lamborghini Huracán.

De bolide, bouwjaar 2015, heeft een nieuwprijs van ongeveer 270.000 euro. Volgens de kentekenregistratie beschikte de eigenaar pas een maand over de auto.

„Het is hier de laatste tijd wel vaker rumoerig”, vertelt een man die vlakbij de plaats delict woont. „Ik werk veel ’s nachts en ben toch altijd blij als ik met mijn fietsje weer veilig ben aangekomen.”

De Lijndenaar lag ’nog lekker in het mandje’ toen hij de sirenes hoorde. „Sirenes zijn op zich niets nieuws, maar het waren er nu wel heel veel achter elkaar. Ik had gelijk door dat er iets groots aan de hand was.”

Rond 06.00 uur kreeg de politie een melding dat er een man gewond in zijn auto zat op de Hoofdweg in Lijnden, een dorp in de gemeente Haarlemmermeer. Meerdere hulpdiensten, waaronder een traumateam, zijn meteen uitgerukt om hulp te verlenen. Na de eerste zorg is de man met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Hij had een schotwond, maar was bij kennis. Het is momenteel verder onbekend hoe het met het slachtoffer gaat.

’Vreemd publiek’
Inwoners uit het dorp zijn echter niet verbaasd dat dit juist in Lijnden gebeurt. „Lijnden is niet meer wat het ooit was. Als ik hier ’s avonds met de hond loop, is er ook vaak veel vreemd publiek. Of die van het tankstation in de buurt komen – daar kan je 24 uur per dag met de pin betalen – of de bedrijven erachter weet ik niet, maar ik krijg er nooit een prettig gevoel bij”, stelt een andere inwoner van het dorp.

Wanneer hij hoort dat het slachtoffer een jonge man is, slaakt hij een diepe zucht. „Ik wil geen aannames doen, maar het zet je toch aan het denken. Wat moet zo’n jonge gast met zo’n auto? En om 06.00 uur ’s ochtends op de weg? Mijn eerste gedachte gaat naar een afrekening.”

Dure auto’s die op vreemde tijdstippen flink te hard rijden en daarbij ook regelmatig de stoplichten negeren; het is op de Hoofdweg in Lijnden dagelijkse kost, menen de Lijndenaren.

Een politiewoordvoerder kan nog niets zeggen over of de schietpartij een mogelijke poging tot liquidatie is. „Het is veel te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen. We proberen helder te krijgen wat er precies is gebeurd en houden verschillende opties open.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Mahalingam »

’Wat moet zo’n jonge gast met een Lamborghini?’

Volgens de jonge gast :
Slachtoffer schietpartij in Lijnden: ‘Lamborghini is voor werk’

De 29-jarige Amsterdammer die in de nacht van zondag op maandag in zijn borst is geschoten in de villa van de steenrijke crimineel Gordon F. (40) in Lijnden, is woensdagmiddag vrijgelaten door de politie.
Hij was in het ziekenhuis als verdachte aangehouden omdat de toedracht van de schietpartij aanvankelijk onduidelijk was. Inmiddels wordt hij als slachtoffer gezien.

In de vroege maandagochtend was hij met een schotwond weggevlucht bij de villa en had hij alarm geslagen, waarna de politie hem rond 6.00 uur even verderop op de Hoofdweg van Lijnden aantrof in zijn gele Lamborghini.

Volgens zijn advocaat Willem van Vliet stoort het slachtoffer zich eraan dat hij ‘in de media heeft gezien dat er vraagtekens worden geplaatst bij het feit dat hij in een Lamborghini reed’. “Mijn cliënt is een succesvolle ondernemer in de auto-en vastgoedbranche en deze auto is aan zijn werk gerelateerd.”

Het slachtoffer ontkent een conflict te hebben met Gordon F. of anderen.
https://www.parool.nl/amsterdam/slachto ... ~ba27977e/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Mahalingam »

Ik vond het bovenstaande maar een vreemd bericht: iedereen loopt vrij rond?
De boevenvangers zijn toch in actie gekomen:
Steenrijke Amsterdamse crimineel Gordon F. (40) gearresteerd om schietpartij

De steenrijke Amsterdamse crimineel Gordon F. (40) is dinsdagmiddag in de Cornelis Schuytstraat in Amsterdam-Zuid door een arrestatieteam aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de schietpartij in de nacht van zondag op maandag in Lijnden.

Tijdens de arrestatie in een winkel bood een vriend van F. enige weerstand, maar de verdachte kon snel worden afgevoerd.
[...]
Advocaat Gerald Roethof van Gordon F. zegt niet op zijn aanhouding te kunnen reageren. Zijn cliënt zit in volledige beperkingen en mag behalve met zijn raadsman geen contact hebben met de buitenwereld.

De 29-jarige Amsterdammer die met een schotwond werd aangetroffen is eveneens gearresteerd en zit in volledige beperkingen. Ook zijn advocaat Willem van Vliet kan vanwege die ‘beperkingen’ niet reageren.
Verdere doopceel:
Spoiler! :
Lamborghini

Maandagmorgen rond 06.00 uur werd langs de Hoofdweg van Lijnden, grenzend aan Amsterdam-Osdorp, een Amsterdammer van 29 met een schotwond aangetroffen in een gele Lamborghini sportwagen. Hij zou hebben gezegd dat hij in een woning verderop was neergeschoten, maar wilde geen aangifte doen. Hij werd buiten levensgevaar naar een ziekenhuis gebracht.

Gordon F. woont even verderop in een riante villa met bijgebouwen, achter stevige hekken. Hij is een telg uit een zeer vermogende Amsterdamse ondernemersfamilie, maar is ook veroordeeld voor het doodschieten van een drugsdealer in 2001 in De Pijp en voor wapenbezit.

Wilde feesten

In het huis van Gordon F. zijn geregeld wilde feesten. Hij is voortdurend verwikkeld in hoogoplopende conflicten, zowel met ex-partners als met zware criminelen. Hij rekent ook beruchte onderwereldfiguren tot zijn vrienden.
Moordplan

In oktober 2015 bereidden twee Amsterdammers van toen 26 jaar volgens justitie een moord op Gordon F. voor. In de Indische Buurt probeerde een van hen een peilbaken te bevestigen onder F.’s Porsche Panamera, nadat de recherche hem eerder had gewaarschuwd dat hij op een ‘dodenlijst’ stond.

Eigenaar raceteam

In december werd het Italiaanse restaurant Cinema Paradiso in de Westerstraat in de Jordaan beschoten, dat in het verleden eigendom was van Gordon F. Die zaak is recent verkocht. Hij heeft ook een autotuningbedrijf in Amsterdam-Noord, en heeft een raceteam dat onder meer op het circuit van Zandvoort actief is.
https://www.parool.nl/amsterdam/steenri ... ~b9360a67/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Kent het Nederlandse criminele circuit beperkingen?

Bericht door hans van de mortel »

Vanwege de 'beperkingen' kan ook ik niks meedelen. Ik zou wel willen, maar ik weet niks. En ook al weet ik wat de beperkingen te buiten gaan, dan nog zal ik niks verklaren. Ik wil wel, maar doe het niet. Ik kijk wel uit. Ik houd alles binnen de beperkingen. [icon_lol.gif]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Ariel »

Het was maar een grapje.
Verdachten dodelijke brandstichting in Hilversum wilden ’grapje uithalen’

De drie jongeren die verdacht worden van een dodelijke brandstichting in Hilversum in mei van dit jaar, wilden „een grapje uithalen” dat gruwelijk uit de hand is gelopen. Ze staken de deur van het huis van hun slachtoffers in brand, maar volgens een van de verdachten hebben ze nooit de intentie gehad de bewoners te doden. De twee bewoners van het huis kwamen door de brand om het leven.

Dat bleek vrijdag tijdens een tussentijdse zitting van de rechtbank in Utrecht. De 17-jarige hoofdverdachte zou de brand hebben aangestoken en werd daarbij geholpen door de 21-jarige Suleiman el H. en Wail el B. (21). Ze hielpen hem door benzine te kopen en naar het huis te rijden. Wail el B. werd onlangs voorlopig vrijgelaten in afwachting van de strafzaak.

Omdat het onderzoek nog loopt, laat die rechtszaak nog enige tijd op zich wachten. De rechtbank besloot daarom vrijdag ook Suleiman el H. voorlopig vrij te laten. Hij heeft geen strafblad en zijn rol in de zaak is nog niet helemaal duidelijk. Zelf geeft hij toe zijn bankpas te hebben uitgeleend aan de hoofdverdachte om benzine te kunnen kopen. „Als ik geweten had dat dit zou gaan gebeuren, had ik dat nooit gedaan”, zei hij.

Een besluit over de verlenging van het voorarrest van de 17-jarige verdachte wordt vrijdag achter gesloten deuren behandeld omdat hij nog minderjarig is.

De politie kwam het drietal op het spoor dankzij camerabeelden. De slachtoffers Vanessa Vos (48) en haar partner Marco Witkamp (49) hadden camera’s aan hun huis gehangen omdat ze al langer werden lastiggevallen en getreiterd door buurtbewoners. Hun woning was eerder bekogeld met stenen en eieren.

Op de camerabeelden is volgens een van de advocaten onder meer te zien dat de 17-jarige hoofdverdachte benzine tegen de deur van de woning aan giet en aansteekt. Ook legt hij een steen klaar die later door een raam van de woning zou worden gegooid. De slachtoffers werden die nacht zwaar gewond uit hun woning gehaald. Vos overleed dezelfde nacht nog, haar partner Witkamp twee dagen later.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Ariel »

Tieners mishandelen 42-jarige vrouw die hen aanspreekt op omgooien fietsen

Twee tieners hebben zaterdagavond in de Helper Kerkstraat in Groningen een 42-jarige vrouw uit die plaats ernstig mishandeld.

„De vrouw sprak de jongens aan, nadat fietsen omgegooid werden”, zegt politiewoordvoerder Ingrid Coenen. „Ze is vervolgens ernstig mishandeld. Maar ze was aanspreekbaar, toen ze naar het ziekenhuis werd overgebracht.

De mishandeling vond rond 21.00 uur plaats. De politie heeft al buurtonderzoek uitgevoerd en ook al enkele getuigen gesproken. De verdachten zijn echter nog niet opgespoord. „Ze zijn vermoedelijk rond de 16 jaar en droegen hoodies”, zegt Coenen.

Krabben
Opvallend: „De vrouw heeft kans gezien een van haar belagers in het gezicht te krabben. We hopen in contact te komen met iemand die deze kras herkend heeft.”

De politie houdt zich bovendien aanbevolen voor eventuele camerabeelden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie