Nieuws uit Amsterdam

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door King George »

Halsema: geen patseraanpak wegens ’schijn van etnisch profileren’

Door MIKE MULLER

Updated Gisteren, 17:40
Gisteren, 17:38 in BINNENLAND


AMSTERDAM - De hoofdstad gaat in de strijd tegen criminaliteit de ’patseraanpak’, die in Rotterdam zijn vruchten afwerpt, niet overnemen. Volgens burgemeester Femke Halsema wordt die vorm van proactief controleren in Amsterdam „al geruime tijd niet meer uitgevoerd vanwege de schijn van etnisch profileren die dat met zich mee kan brengen.”


In Rotterdam worden dikwijls automobilisten die in dure auto’s rijden staande gehouden en wordt hen de gelegenheid geboden om aan te tonen dat de auto waarin gereden wordt ook echt van hen is. Als zaken niet in de haak zijn, wordt de auto in beslag genomen. Eerder werd er door de VVD al voor gepleit om het systeem landelijk in te voeren.

Halsema heeft afgelopen jaar, nadat in de gemeenteraad hierom gevraagd werd, in de driehoek met politie en OM besproken om af te zien van dergelijke pro-actieve verkeerscontroles. Wel wil ze inzetten op ’dynamische verkeerscontroles’. Die worden uitgevoerd door rechercheurs met kennis over de zware criminaliteit. Er wordt dan op basis van meerdere omstandigheden altijd eerst een reguliere verkeerscontrole uitgevoerd, waarbij het rij- en kentekenbewijs gevorderd wordt.

Drugs of wapenbezit

De rechercheurs stellen vervolgens vragen om te onderzoeken of er sprake is van andere strafbare feiten, zoals het in bezit hebben van drugs of wapens. De automobilist hoeft hier echter niet aan mee te werken als hij of zij dat niet wil. Als er na de controle op grond van de wegenverkeerswet geen verdenking ontstaat van een strafbaar feit, zal de controle stoppen.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:
De rechercheurs stellen vervolgens vragen om te onderzoeken of er sprake is van andere strafbare feiten, zoals het in bezit hebben van drugs of wapens. De automobilist hoeft hier echter niet aan mee te werken als hij of zij dat niet wil.
Even voor alle duidelijkheid vaststellen: er is dus een strafbaar feit vastgesteld.
Als er na de controle op grond van de wegenverkeerswet geen verdenking ontstaat van een strafbaar feit, zal de controle stoppen.
Kunt u het nog bebrijpen? Hoezo controle van andere strafbare feiten? Eerst is er sprake van een strafbaar feit. Vervolgens verzoekt de politie de overtreder indirect om niet met de politie mee te werken door een vraag te stellen die hij of zij niet hoeft te beantwoorden. Maar omdat het hier vanuit het links politieke theater om de altijd en eeuwige linkse absurde logica gaat, wordt - wat voor lul moet je zijn bij de Amsterdamse politie om daar aan mee te werken - voor de kat z'n sigaar gevraagd of je nog meer strafbare feiten hebt gepleegd.

Ondanks dat de linkse achterbakse theaterpolitiek ervan uitgaat dat de politie mogelijk een criminele vis gevangen heeft, verbiedt de burgemeester van Amsterdam criminele vis te vangen. Dus moet de politie, die ons stuiptrekkingen van het lachen bezorgt om zoveel domheid, de vis weer vrij laten in de maatschappij omdat Femke Halsema weigert een visvergunning af te geven aan de politie. :roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Pilgrim »

Openluchtgesticht Amsterdam komt met hallucinante cultuurmarxistische Nota Gendergelijkheid

Door: Bert Brussen, 16:29, 23 januari 2020

Afbeelding

Gelukkig kan Annabel Nanninga (FvD) het allemaal in één one woman show volkomen met de grond gelijk maken

In de door GroenLinks onderdrukte voorheen vrije Lieve Stad van Hoop is iedereen behalve FvD-stemmers en ondernemers een zielig slachtoffer. Zielige slachtoffers hebben recht op subsidie maar als vrijwel iedereen een zielig slachtoffer is wordt het uitdelen van subsidie makkelijker als er ook onderscheid tussen slachtoffers onderling kan worden gemaakt. Daarom heeft GroenLinks de intersectionele, links-fascistische, totalitaire, zogenaamd ‘inclusieve’, cultuurmarxistische identiteitspolitiek uitgevonden waardoor het ene slachtoffer soms iets meer slachtoffer kan zijn dan het andere slachtoffer (ook al zijn ze allemaal gelijk, die slachtoffers).

Kort samengevat is dit ook wel zo’n beetje waar de Amsterdamse politiek over gaat: over bruggen en kades, het serieus beheren van een afvalcentrale, het met prioriteit bestrijden van de zware georganiseerde misdaad, het aanpakken van overlast in het centrum, het benoemen van slachtoffers, zielige slachtoffers, en nog meer zielige slachtoffers die, uiteraard, allemaal slachtoffer zijn van de blanke heteroseksuele man, tevens ondernemer, tevens FvD-stemmer.

Daarom verschijnt eens in de zoveel tijd een of ander rapportje waarin steeds weer een andere slachtoffergroep, al dan niet met recht op herstelbetaling, wordt benadrukt en wat de gemeente daar allemaal aan moet gaan doen (hint: subsidie uitdelen en FvD’ers tegen de muur zetten).

Deze week: de Nota Gendergelijkheid (lol). Waaruit blijkt, dit raadt u echt nooit, dat alle vrouwen (behalve Annabel Nanninga) superzielige slachtoffers zijn die ook nog eens minder krijgen betaald dan mannen omdat ze part time werken die in dienst zijn bij de gemeente Amsterdam ook nog eens 70 euro méér betaald krijgen dan mannen, maar dat soort ongelijkheid is natuurlijk geen echte ongelijkheid dus dat telt niet in Het Grote Fatsoenlijke Communistische Inclusiviteitsdiscours.

Zelf parelduiken in de jungle van hallucinante cultuurmarxistische intersectionele deugblerf bomvol Amerikaanse dramwoordjes kan hier (PDF).

Maar beter kijkt u gewoon de One Man Show One Woman Show One Human Show van Annabel Nanninga die op de voor haar kenmerkende martinbosmaiaanse wijze de hele flikkerse teringzooi van het linkse openluchtgesticht Amsterdam tot op de postmoderne genderneutrale veters affikt (“Welnu dames en heren... en anderszins”).

Enjoy!



https://tpo.nl/2020/01/23/openluchtgest ... elijkheid/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

Fijn te zien dat er nog iemand zit in de gemeenteraad die niet koekwous is. Leve Annabel !

En nu over recht en onrecht.
Een inwoner van de Republiek Amsterdam verhuurde haar huis voor 5 dagen. Ze kreeg een boete van 6000 euro. Ze zocht het hogerop want er is ook nog een Raad van State.
Raad van State: vrouw hoeft Airbnb-boete niet te betalen
Een vrouw in Amsterdam die door de gemeente was beboet voor het verhuren van haar huis via Airbnb zonder dat ze dit vooraf had gemeld, hoeft de boete van 6000 euro niet te betalen.

Dat volgt uit een uitspraak van de Raad van State. De vrouw had haar huis in 2018 vijf dagen verhuurd aan Amerikaanse toeristen. Ze had de boete eerder al voorgelegd aan de rechtbank, maar had daar ongelijk gekregen.

De zaak draait om een paragraaf in de huisvestingsverordening van Amsterdam. Daarin staat dat Amsterdammers geen vergunning hoeven aan te vragen voor het verhuren van hun woning als ze aan een aantal voorwaarden voldoen - zoals een meldplicht. Maar deze mogelijkheid is in strijd met de Huisvestingswet, zegt de Raad van State. De gemeente is helemaal niet bevoegd om vrijstelling te verlenen van de wettelijke vergunningplicht. Van die optie kan niemand meer gebruik maken.

Amsterdam mag boetes blijven opleggen aan inwoners die zonder vergunning hun huis verhuren aan toeristen, maar moet daarvoor wel aanvullende regels opnemen in de gemeentelijke huisvestingsverordening.
Met andere woorden: als je het juridisch anders aanpakt dan kunnen dergelijke boetes wel. Toch sneu.

https://www.trouw.nl/binnenland/raad-va ... ~be797f29/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

In Amsterdam is een schreeuwend tekort aan leraren. Er zijn al voorstellen om de scholen maar 4 dagen per week open te houden.
Gezien de salarisssen kunnen onderwijzers niet in de stad wonen. Ze forenzen dus.
Zou het misschien een idee zijn om ze gratis te laten parkeren? Goed idee, maar kost de gemeente parkeerinkomsten dus is het geen goed plan.
Amsterdamse school is 5600 euro parkeergeld kwijt per docent
Docenten die met de auto van buiten de stad komen om in Amsterdam les te geven betalen zich scheel aan parkeerkosten, die door scholen vaak met onderwijsgeld vergoed worden. „Verhoog het aantal parkeervergunningen voor docenten drastisch!”, zo luidt de roep van diverse schoolbesturen.

Afgelopen week presenteerde de gemeente Amsterdam een noodplan voor de scholen, juist ook vanwege het lerarentekort. Intussen proberen schoolbesturen docenten die ze al in dienst hebben - 40 procent van alle docenten in Amsterdam woont buiten Amsterdam - te behouden.

Ze lopen daarbij tegen steeds meer problemen op: de docenten die niet met het openbaar vervoer naar de stad (kunnen) komen, moeten door de uitbreiding van de gebieden waar betaald parkeren geldt en de opgehoogde parkeertarieven bij de parkeerautomaten flink in de buidel tasten.

„Het gekke is alleen dat wij alles op alles moeten zetten om onze docenten te behouden, maar bij de gemeente tegen een muur aan bureaucratie lopen”, zegt directrice Ella Rietvelt van basisschool De Nautilus. Hoewel de gemeente Amsterdam besloot om alle scholen - buiten het Centrum - twee extra parkeervergunningen voor hun docenten te gunnen, blijkt dat in de praktijk voor aanvragers niet te doen.
[...]
Een school in Noord betaalt jaarlijks 20.000 euro aan parkeerkaarten, een andere schoolbestuurder in dat stadsdeel schrijft dat er al leerkrachten vertrokken zijn vanwege de hoge parkeerkosten. Een schoolbestuur in Nieuw-West werd geconfronteerd met 18 boetes; de gemeente had de facturen voor de vergunningen niet naar school, maar naar het oude postbusnummer van de stichting waren gestuurd.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7028712 ... per-docent
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door King George »

Amsterdam krijgt wat het verdient, want het krijgt wat het gestemd heeft.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Pilgrim »

Helft Amsterdamse vrouwen op straat geïntimideerd

Door Mike Muller, 4 februari 2020

Afbeelding

AMSTERDAM – Het stadsbestuur van Amsterdam maakt zich grote zorgen over de veiligheid van meisjes en vrouwen in Amsterdam. Volgens burgemeester Halsema krijgen meisjes en jonge vrouwen in toenemende mate te maken met seksuele intimidatie of geweld. Ze kondigt daarom maatregelen aan.

Uit onderzoek blijkt dat 51% van de vrouwen in Amsterdam te maken heeft gehad met straat-intimidatie. Voor de leeftijd 15 tot 34 jaar is dat percentage zelfs 81%. Vooral rond het Centraal Station, bij de Wallen, rond het Leidseplein, de Bijlmer, de Jan Evertsenstraat en het Mercatorplein zijn plekken waar veel meldingen vandaan komen. Ook online is een grote toename van seksuele intimidatie en geweld waarneembaar.

Halsema stelt dat voor een kleinere groep meiden en vrouwen de situatie in Amsterdam „werkelijk alarmerend en haast uitzichtloos is door een negatieve spiraal van misbruik en geweld, soms uitgestrekt over meerdere generaties.” De meest onveilige plek voor vrouwen is thuis, veel daders zijn (ex-)partners of familieleden. Zo steeg in Amsterdam het aantal geregistreerde geweldsincidenten in de huiselijke sfeer met 7 procent: van 6183 in 2017 naar 6608 in 2018.

Grotere aangiftebereidheid creëren
Voor Halsema zijn de cijfers reden om een campagne te starten die gericht is op slachtoffers van seksuele intimidatie en geweld, op straat of online. Doel is onder andere om meer aangiftebereidheid te creëren, zodat politie en OM onderzoek kunnen doen. Ook wordt een persoonsgerichte aanpak opgestart voor meiden die meervoudig slachtoffer zijn geworden van seksueel geweld.

Daarnaast gaat Halsema in gesprek met de hotel-, restaurant- en nachtclubbranche omdat personeel vermoedelijk praktijken van ronselen, intimidatie en misbruik zien. „Meestal rekent men melding hiervan niet tot de verantwoordelijkheden.”
Zoeken naar veilige plekken

Voor slachtoffers wordt bovendien gezocht naar veilige plekken om te wonen en opgevangen te worden, soms zelfs buiten de stad. Ook worden hulpverleners aangezet tot een andere werkwijze. „Hulpverleners en ouders hebben dikwijls weinig grip en er lijkt ook sprake van professioneel onvermogen, waarbij de problemen onvoldoende worden onderkend of instanties langs elkaar heen werken”, zo stelt de burgemeester. Daarnaast zal het bestaande gebiedsverbod dat de burgemeester op dit moment al oplegt aan notoire overlastplegers ook worden ingezet voor personen die hinderlijk rondhangen in de buurt van een opvanghuis voor kwetsbare meisjes, of die op straat aantoonbaar seksueel opdringerig zijn.

"Hulpverleners en ouders hebben dikwijls weinig grip"
Oorzaken van seksuele intimidatie en geweld zijn net als de situaties waarin de slachtoffers verkeren divers, schrijft Halsema. Naast ’klassieke patronen van machtsongelijkheid, gebaseerd op traditie of fysieke kracht’, worden ook in Amsterdam „reactionaire opvattingen over de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen nieuw leven ingeblazen.”

Ze verwijst daarbij naar een studie waarin beschreven wordt hoe in ’opkomende religieus fundamentalistische en seculiere extreemrechtse bewegingen de haat tegen, en de intimidatie van vrouwen worden gevoed en gerechtvaardigd’. „Onder het mom van een herstel van traditionele rolpatronen, waarbij vrouwen ondergeschikt dienen te zijn aan de eisen en wensen van mannen, wordt het ’nee’ van een vrouw openlijk betwijfeld of genegeerd. Met de aanwezigheid van religieuze fundamentalisten in onze (lokale) samenleving is zelfs sprake van de herintrede van eeuwenoude en verboden verschijnselen zoals gedwongen huwelijken en vrouwenbesnijdenis.”
’Hand in hand lopen kan gevaarlijk zijn’

Halsema schrijft dat bijna iedere Amsterdamse vrouw zich weleens onveilig heeft gevoeld, of dat nu in de openbare ruimte of het privédomein is. „Hetzelfde geldt voor LHBTQI+’ers. Hand in hand lopen kan riskant zijn. Alleen door jezelf te zijn, kunnen je veiligheid en lichamelijke integriteit op het spel komen te staan. Niet alleen op straat, ook achter gesloten deuren, in huizen, hotels en scholen zijn de veiligheid en de vrijheid van een deel van de Amsterdammers lang niet altijd gewaarborgd. Dit is niet alleen verdrietig, het is ook onacceptabel.”

Eerder voerde Amsterdam al een verbod op straatintimidatie in, maar daarop wordt in de hoofdstad niet gehandhaafd omdat het gerechtshof in Den Haag eerder bepaalde dat de soortgelijke Rotterdamse bepaling niet rechtsgeldig is. Volgens de rechters kan een dergelijk verbod alleen door de Tweede en Eerste Kamer worden ingevoerd.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Pilgrim »

Aan alle mannen

Posted on 5 februari 2020 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Beste mannen,

Mevrouw Dijkgraaf zegt weleens dat zij de Erica is en ik de Martien.

Als voorbeeld haalt ze dan altijd aan dat haar tijdens één van haar vele bezoeken aan de bouwmarkt in Lemmer eens werd gevraagd of ze geen man had. En anders dient wel als bewijs dat ik van winkelen houd (als in: rustig in tig winkels rondkijken en dan niks kopen) en zij van ‘ophalen wat je nodig hebt’.

Ik vind dat natuurlijk zwaar overdreven (ik heb vorig jaar voor mijn verjaardag bijvoorbeeld nog zo’n dinges om op te klussen gevraagd), maar ze heeft vast wel een punt.

Dus laat ik toegeven dat ik niet alle mannen snap.

Ik snap vooral niks van de mannen die er verantwoordelijk voor zijn dat 81 procent van de 15- tot 35-jarige vrouwen in Amsterdam ervaring hebben met straatintimidatie en geweld.

Als ik zoiets lees, dan denk ik echt: hebben die mannen dan geen opvoeding genoten?

En ik zou ze willen toeschreeuwen: “Hoe zou je het vinden als zoiets jouw moeder overkomt?”

Of je zussen?

Of, later, je dochters?

Want ik kan dat dus echt niet begrijpen. Dat je aan de ene kant respect hebt voor je vrouwelijke familieleden en anderzijds andermans vrouw, zus of dochter als een goedkope hoer behandelt, tegen haar wil aanraakt of zelfs klappen geeft.

Dus ik zou graag eens een hartig woordje willen spreken met het tuig dat zich daaraan schuldig maakt.

Gewoon van man tot man.

Kopje koffie, koekje erbij en dan eens vragen hoe trots ze op zichzelf zijn als ze verbaal of fysiek los gaan op het mooiste geslacht dat er op aarde rondloopt.

Er is alleen een klein probleem.

Ik spreek geen Arabisch of Berbers...

Groet,

JanD

PS. Weten jullie wie ook af en toe uit de bocht vliegt?

https://www.briefjevanjan.nl/aan-alle-mannen-2/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
AMSTERDAM – Het stadsbestuur van Amsterdam maakt zich grote zorgen over de veiligheid van meisjes en vrouwen in Amsterdam. Volgens burgemeester Halsema krijgen meisjes en jonge vrouwen in toenemende mate te maken met seksuele intimidatie of geweld. Ze kondigt daarom maatregelen aan.
Staat dat zo in hun persbericht? Meisjes en vrouwen. Daarna wordt het meisjes en jonge vrouwen. Een links stadsbestuur draagt linkse ideeën uit.

Vroeger - ja vroeger - vonden meisjes en jonge vrouwen, maar ook vrouwen, het aangenaam als zij aandacht kregen uit het publiek, mannelijk publiek welteverstaan. Men zocht er nooit kwaad achter wanneer een man zijn blik richtte op een passerende vrouw (jong of oud - laten we niet onnodig discrimineren). Ik herinner mij ruim dertig jaar geleden een relatie die advertentie-verkoper was bij Het Parool in Amsterdam. Geen onaantrekkelijke man om te zien. We liepen op het Spui. Wij passeerden een mooie vrouw die zich aan zijn rechter zijde bevond. Hij riep toen: "Dag mooie mevrouw!" ij reageerde zij zoals ik mij herinner. Mogelijk omdat wij met z'n tweeën waren.
Een jaar of acht geleden deed ik plotsklaps hetzelfde in de rij bij de kassa in de winkel van Jumbo waar ik regelmatig boodschappen deed. Een mooie vrouw die ik al een paar keer eerder had gezien. God allemachtig wat was die vrouw mooi. Zij had iets weg van een Iraakse of iets uit die richting. Wat ik anders nooit doe, deed ik toen: "Dag mooie mevrouw." Zij glimlachte en zei: "Dat valt wel mee." Ik antwoordde: "En toch blijf ik bij mijn mening." Enfin, ik heb er verder geen werk van gemaakt. Waarschijnlijk uit zelfbeheersing. Daarna heb ik haar niet meer gezien. Ik kwam daar nog zelden in de buurt.
Een Surinaamse vriendje van mij - meer dan vijftig jaar geleden - die kon er echt wat van. Had ook veel lef. Hij had altijd een leuke babbel als hij jonge meiden passeerde. Ik was er jaloers op, zo ontspannen en attent zoals hij dat deed. En hij had altijd response. Ik vond hem niet bepaal een adonis, hij was kleiner dan ik, maar hij was leuk.

We leven in een verwarde tijd waarin wit als zwart overkomt, zwart voorgetrokken wordt, maar niet genoemd mag worden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door King George »

Worden er in Amsterdam (jonge) vrouwen lastig gevallen? Het staat mij bij dat heel de linkse goegemeente al een hele week aan het janken is over een tweet over (jonge) vrouwen lastig vallen en Marokkanen.

En ondanks tienduizenden onbehandelde lopende aangiften en zaken besloot de politie zich bij die linkse woede aan te sluiten en het startschot voor een nieuwe politieke inquisitie te gaan geven:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... t-ns-tweet

Maar het blijkt dus toch waar te zijn dat in Amsterdam (jonge) vrouwen worden lastig gevallen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

In Amsterdam gaat de energiecentrale weg. Want vies, kolen, CO2. Slecht voor milieu en klimaat.
En wat is volgens onze Groenigen dan wel goed? De zonnepanelen en de windmolens.
Daar moet de stad er dus veel van krijgen, al was het alleen maar om de Grachtengordeldieren in comfort te laten leven.

En waar moeten die molens dan wel niet komen?
Afbeelding
"Als de ambitie niet binnen die zeven zoekgebieden gerealiseerd kan worden, wordt ook nader onderzoek gedaan in de extra zoekgebieden Waterland en IJmeer."

In ieder geval hoeft de stad overdag niet in het donker te zitten want alle daken krijgen zonnepanelen.
Amsterdam komt met energieplan, zet in op zonnepanelen
Er moeten zoveel zonnepanelen en windmolens bij komen in Amsterdam, dat 80 procent van de huishoudens in de hoofdstad ermee van stroom kan worden voorzien. Dat komt neer op het elektriciteitsverbruik van 430.000 huishoudens. Onder het motto "geen dak onbenut" zet de gemeente vooral in op zonne-energie, blijkt uit de nieuwe zogenoemde Regionale Energie Strategie.
[...]
Daarnaast heeft Amsterdam zeven 'zoekgebieden' vastgesteld, waarin extra windmolens moeten komen. In theorie is het volgens de gemeente mogelijk om 35 windturbines op Amsterdams grondgebied te plaatsen. Maar in de praktijk wordt verwacht dat veel locaties om verschillende redenen zullen afvallen. Wel haalbaar wordt het plaatsen van zeventien windmolens geacht, van ieder drie megawatt (de meest voorkomende windmolen in Nederland).
https://nos.nl/artikel/2322630-amsterda ... nelen.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

Als we niks doen dan wordt Amsterdam onleefbaar.
Komt dat door het sociale klimaat vanwege import van veel lieden uit warme streken?
Nee, het zal komen door "HET KLIMAAT" dat warmer wordt. Dus daar gaan ze wat aan doen.
Zwartkijkers zijn gaan koffiedik kijken.
Toekomstbeeld Amsterdam: temperaturen van 42 graden en overstromingen door hoosbuien
Amsterdam moet zich opmaken voor nog hetere en drogere zomers, met tegen het einde van deze eeuw een verdubbeling van het aantal zomerse dagen en tien keer zoveel hoosbuien.
Hoe ze dat weten? Wel de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Vooral in de stad, een ‘hitte-eiland’ dat warmte vasthoudt, doen de gevolgen van klimaatverandering zich voelen. Afgelopen zomer konden veel Amsterdammers de slaap al niet vatten tijdens de heetste week ooit in de stad. De zomer van 2018 was zelfs de warmste ooit gemeten.
1 zwaluw maakt nog geen lente. En ja, de meeste huizen hebben geen airco. Dus die doen dan maar de ramen open en kunnen slecht slapen vanwege het lawaai. Altijd wel ergens een sirene.
Verdere opwarming van de aarde maakt het nog onaangenamer. Dat blijkt uit de Strategie Klimaatadaptatie die wethouder Laurens Ivens naar de gemeenteraad heeft gestuurd. ­Deze regio telt nu elk jaar zo’n 20 zomerse ­dagen waarop de temperatuur oploopt tot boven de 25 graden. In 2085 kunnen dat er wel 40 worden.
Laurens Ivens specialiseerde zich tijdens zijn studie economie in micro-economie, overheidsfinanciën, ontwikkelingseconomie en milieueconomie. Heeft dus geen benul van de exacte vakken. En toch weet die ons voor te rekenen dat over 65 jaar ze in Amsterdam 40 zomerse dagen zullen hebben. Wat een genie. (of eigenlijk wat een pedante onbenul).
En hij weet zonder schaamte zijn voorspelling nog gedetailleerder te maken.
Tijdens de hittegolf vorig jaar hebben de stadsonderzoekers van AMS Institute temperaturen van boven de 38 graden gemeten. Uit ‘stresstests’ blijkt dat in 2050 het kwik kan oplopen tot 42 graden en tot ruim 43 graden in 2085. Slapen gaat dan zeker niet meevallen. In 2085 worden ’s nachts temperaturen van 26 graden verwacht – over ‘plaknachten’ gesproken.
Wist je dat er landen zijn waar ze altijd plaknachten hebben? De bewoners aldaar zullen wel als klimaatvluchteling naar Amsterdam komen want daar is het koeler.
Dat heeft effect op de gezondheid: ‘hittestress’ zorgt voor minder productiviteit op het werk en minder concentratie op school, maar ook voor meer beroertes, agressie, nierfalen en ademhalingsproblemen. Terugkijkend is de stad al duidelijk warmer geworden. Tussen 1980 en 2000 kende Amsterdam 7 hittegolven van in totaal 62 dagen. Tussen 2000 en 2020 waren er 12 hittegolven van samen 107 dagen.
Minder productiviteit? In tropische landen is de remedie: airco !!
En behalve hitte en droogte in de zomer, zo erg dat het gras van het Vondelpark bruin wordt, is er in de winter overstrominggevaar. Verdroog je niet dan verzuip je wel !
Overstromingsrisico’s

Ook droogte, hevige neerslag en overstromingsrisico’s zijn gevolgen van klimaatverandering. Bij droogte gaat het bijvoorbeeld om de schade in de parken en het groen. Zo was de stad in 2018 bijna een half miljoen euro extra kwijt aan sproeiwater en toch moest er voor 1,4 miljoen euro aan dode planten en bomen worden vervangen. In totaal liepen de kosten van de droogte die zomer op tot 3,5 miljoen euro. Vaker voor­komende droogtes veroorzaken in de stad ook verzakkingen, rottende funderingen, inklinkend veen en ongezond zwemwater.

Op andere momenten leidt klimaatverandering juist tot wateroverlast. De overstromings­risico’s nemen toe, vooral in laaggelegen delen als de Watergraafsmeer en Westpoort, maar ook het snel groeiende aantal hoosbuien is een grote zorg. Nu al komen die twee tot vijf keer vaker voor dan in de jaren vijftig. Tot 2050 volgt nog eens een vervijfvoudiging, om rond het jaar 2085 zelfs uit te lopen op een vertienvoudiging ten opzichte van het huidige aantal stortregens.
De bureaucratie staat dus voor de taak om heel veel regels te bedenken.
Zoals: wat moet de burger doen met regenwater?
Regenwater opvangen

Ivens wil de stad voorbereiden op zulke gevolgen van klimaatverandering. Daarvoor ruim de tijd nemen en voor elk bouwplan stilstaan bij hitte, droogte en wateroverlast, maakt ‘klimaatadaptatie’ makkelijker. Maar hij waarschuwt ook: als de stad niet wordt aangepast aan het veranderende klimaat, ‘zijn de risico’s voor de leefbaarheid en de economie van Amsterdam binnen afzienbare tijd niet te overzien’. Ivens: “Niets doen is geen optie.”
Een vooruitblik op de nieuwe regels:
Nieuwbouw moet voortaan 60 millimeter regen­water kunnen bergen. Voorzorgsmaatregelen zitten ook in kleine dingen, zoals kunstgrasvelden die koeler blijven en groene daken die extra veel regenwater kunnen bergen.
Zal je iets vertellen: echt gras blijft koeler dan kunstgras !!
Begin juni waarschuwde onderzoeker Natalie Theeuwes van Wageningen Universiteit voor het risico op hitte-stress bij het werken of spelen op een kunstgrasveld. Bij een meting op kunstgras in Leeuwarden werden temperaturen van zelfs boven de 60 graden gemeten. Zolang er geen forse regenbui viel zou die temperatuur boven kunstgras onaangenaam hoog blijven.
https://www.fieldmanager.nl//article/26 ... -kunstgras

En dan iets uit de oude doos: al die stenen in de tuinen is slecht.
Maar kijk ik naar het voorbeeldprogramma "Eigen huis en tuin" dan zie ik ze altijd bezig om stenen te leggen, te metselen, te stapelen enz.
Later dit jaar kunnen Amsterdammers gebruikmaken van een ‘tegelservice’. Omdat tuinen zonder stenen meer regenwater kunnen opvangen, komt de gemeente de stoeptegels thuis ophalen. Ook wil Ivens meer aandacht voor water en klimaat in het Amsterdamse onderwijs.
En natuurlijk moet er de nodige propaganda/indoctrinatie bedreven gaan worden. Het makkelijkste is om bij de kinderen te beginnen.
https://www.parool.nl/amsterdam/toekoms ... ~b4325540/

Op 22 oktober wordt in de stad de ‘Klimaataanpassingstop’ gehouden, waar het ook gaat over hitte, droogte en overstromingen.
Ja, dat klimaat zorgt voor heel veel manjaren aan vergaderuren van onze notabelen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Als we niks doen dan wordt Amsterdam onleefbaar.
Amsterdam is nu al onleefbaar.

Maar misschien moeten ze in Amsterdam stoppen met bomen rooien. Een stad met veel bomen is koeler dan een stad zonder bomen..
Protest in Amsterdam tegen kappen van honderd jaar oude bomen

19 sep. 2019 - Talk of the Town: Onrust onder bewoners van de Amsterdamse Rozengracht: wegens herinrichting moeten alle bomen wijken
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Amsterdam strooit met subsidies illegalen

Yogalessen voor illegalen betaald door de belastingbetaler: het kan in Amsterdam. Ook voor de opvang van uitgeprocedeerden trekt het stadsbestuur royaal de knip. De gemeente Amsterdam heeft in de eerste zes weken van 2020 voor opvang en activiteiten van illegalen al bijna 7 miljoen euro beschikbaar gesteld. Dat bedrag vertoont een fors stijgende lijn.

Over heel 2019 ging het nog om een bedrag van ruim 9 miljoen euro subsidie die is overgemaakt aan verenigingen voor het begeleiden van illegalen. In 2018 was het slechts een tiende van dat bedrag.

Het geld wordt onder andere besteed aan cursussen toekomstoriëntatie, ondernemerschap en EHBO-lessen. Ook sessies met mantra’s behoren tot de mogelijkheden. Uitgeprocedeerden kunnen dan onder het toeziend oog van een yogatherapeute op een matje zitten.

De lessen worden aangeboden door het Amsterdams Solidariteits Komitee Vluchtelingen (ASKV). In totaal heeft de organisatie dit jaar 231.846 euro uit de subsidiepot gekregen. ASKV krijgt het geld van de gemeente Amsterdam voor het aanbieden van ’basis-’ en ’intensieve’ opvang en begeleiding. Met het geld worden ook ’medisch kwetsbaren’ ondersteund.

Volgens een woordvoerder zijn de cursussen van groot belang: „Deze programma’s zijn belangrijk om iemand te helpen op te krabbelen. Dit helpt deze personen om beter na te denken over het toekomstperspectief”, stelt de organisatie. „Wij vinden dat iedereen die in Amsterdam is, moet kunnen deelnemen aan de maatschappij, ongeacht de status.”

HVO Querido krijgt het grootste gedeelte uit het steunfonds. De organisatie kreeg begin dit jaar 5,4 miljoen euro overgemaakt. Het geld is bedoeld voor ’woonbegeleiding’ aan 500 uitgeprocedeerden. Daarnaast is er ruim een miljoen euro overgemaakt aan het Leger des Heils, voor ’woonbegeleiding, juridische begeleiding en casemanagement’.

Mantelzorgers
„Dit college heeft geen geld voor mantelzorgers of daklozen. Maar trekt wel miljoenen uit voor yogalessen en andere hobby’s voor illegale asielzoekers van wie de rechter heeft gezegd dat ze niet in Nederland kunnen blijven”, reageert Marianne Poot, fractievoorzitter voor de VVD in Amsterdam.

Annabel Nanninga (FvD) wenst „GroenLinks-wethouder Groot Wassink veel succes met het uitleggen van gratis yoga voor wetsovertreders, terwijl de jeugdzorg in kritieke toestand verkeert, de kades instorten en de hardwerkende belastingbetaler steeds meer in de knel raakt. Dit is geen liefdadigheid meer.”

In oktober ontstond al landelijke ophef over de Amsterdamse subsidies voor illegalen. Maar staatssecretaris Broekers-Knol (Asiel) laat Amsterdam gaan. „Dit is onderdeel van de gemeentelijke begroting. Het is niet aan mij om hier een oordeel over te vellen”, reageerde de staatssecretaris toen.

Volgens een woordvoerder van GroenLinks-wethouder Rutger Groot Wassink, verantwoordelijk voor de opvang van illegalen in Amsterdam, is er dit jaar 12,38 miljoen euro beschikbaar voor de opvang van ongedocumenteerden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

"...de kades instorten".
Wel nee, Amsterdam voert ook "Strijd Tegen Het Water ". Ze gaan de grachten inpolderen. Zie maar:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Pilgrim »

Nouja zeg, wat ráár: aantal misdrijven in Amsterdam neemt nauwelijks verder af

Door: Redactie, 13:48, 24 februari 2020

Afbeelding

Terecht, anders moet de burgemeester gaan handhaven en dat is eigenlijk etnisch profileren en zó niet Amsterdams

Aan de jarenlange daling van het aantal misdrijven in Amsterdam lijkt in 2019 een einde te zijn gekomen. Het totale aantal geregistreerde misdrijven nam vorig jaar maar iets af, met 300 tot 88.403. Dat blijkt uit cijfers die burgemeester Femke Halsema (foto), de politie en het Openbaar Ministerie (OM) maandag hebben gepresenteerd. Wel is het aantal misdrijven nog steeds aanzienlijk lager dan tien of twintig jaar geleden, zeggen ze.

De burgemeester benadrukt dat politie en justitie in de hoofdstad het drukker dan ooit hebben ondanks de daling van de laatste jaren. Dat komt doordat misdaad steeds minder zichtbaar en openlijk plaatsvindt en omdat politie en OM kampen met een onderbezetting. Vooral cybercrime, huiselijk en seksueel geweld blijven te vaak onder de radar, aldus Halsema. Opvallend is de toename van het aantal diefstallen uit voertuigen. Het aantal inbraken in woningen nam juist iets af.

In Amsterdam kwamen afgelopen jaar twintig mensen door geweld om het leven, in 2018 waren dat er veertien. In zeven gevallen was in 2019 sprake van een liquidatie. Volgens Halsema zijn de gevolgen van de georganiseerde misdaad voor de stad ernstig. Zij noemde als dieptepunt de moord op advocaat Derk Wiersum, die kroongetuige Nabil B. bijstond in het grote liquidatieproces Marengo.

Exacte cijfers ontbreken maar wapenbezit onder jongeren lijkt toe te nemen. De burgemeester legt daarbij niet alleen een verband met drugshandel, jeugdcriminaliteit en ondermijning, maar ook met armoede onder jongeren en een gebrek aan perspectief. Wat daaraan te doen is, wordt nog onderzocht. Volgens Halsema heeft het grootschalig preventief fouilleren de afgelopen jaren maar weinig geholpen om het wapenbezit in Amsterdam terug te dringen.

Politieagenten kregen vorig jaar opnieuw vaker met agressie te maken. Hoewel ook hier geen precieze cijfers voorhanden zijn, zou het aantal gevallen van fysiek en verbaal geweld tegen agenten met zo’n 30 procent zijn toegenomen ten opzichte van 2018. Halsema noemt die ontwikkeling “bijzonder wrang.”

Anp

Lees ook: Nouja, wie had dat nou verwacht? Aantal plofkraken in één jaar tijd maarliefst 50 procent gestegen

Lees ook: Femke Halsema heeft ongelijk; patseraanpak heeft niets te maken met etnisch profileren

https://tpo.nl/2020/02/24/nouja-zeg-wat ... verder-af/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Onderzoek wijst nu uit: meeste straten vernoemd naar mannen en niet-Amsterdammers

Wat raar... :thinking: Komt dat misschien omdat de meeste straatnamen in Amsterdam werden gegeven toen Nederland nog Nederland was ? En men nog niet wist dat marokkanen en mensen met een LHBTI-achtergrond ook graag een straat naar ze vernoemd willen hebben. Zoals bijvoorbeeld..."Het homo hofje, of het lesbische steegje. "

Van alle straten in Amsterdam die naar personen zijn vernoemd, is slechts 13 procent vrouw. En 52 procent van de personen, komt niet eens uit Amsterdam. Dat blijkt uit uitgebreid onderzoek naar straatnamen in opdracht van de gemeente.

Voor de studie namen verschillende onderzoekers alle 6000 straatnamen onder de loep. De vernoeming van straatnamen is een belangrijk onderwerp voor de gemeente. Vorig jaar werd een voorstel van PvdA-raadslid Mbarki door de gemeenteraad aangenomen om betere afspiegeling in de straatnamen terug te laten komen.

Laten zien wie we zijn
'Door middel van naamgeving van de openbare ruimte kunnen we laten zien wie we als stad zijn', schrijft het stadsbestuur. 'Daarbij moeten we laten zien dat de stad van alle Amsterdammers is.'

Dat de benoeming van straten gevoelig ligt, werd twee jaar geleden al duidelijk. De straatnamencommissie wilde de straten in het in opbouw zijnde Centrumeiland bij IJburg aanvankelijk baseren op de Slag om de Zuiderzee van 1573. Zo zou een straat worden vernoemd naar Schipper Taems Fredericksz en Pieter Freecksz.

Maar stadsdeel Oost zag er niks in. Onuitspreekbaar, oordeelden ze. En dus kwam er uiteindelijk een ander thema: verzetsstrijders tegen het Nederlandse koloniale bestuur in Suriname. Het publiek en de politiek bemoeien zich er steeds meer mee, zei straatnamenexpert René Dings vorig jaar tegen AT5.

Verscheidenheid
Bij die nieuwe namen voor het Centrumeiland moet het niet blijven, vindt de gemeente. 'De verscheidenheid in de Amsterdamse bevolking en de geschiedenis moet daarom beter tot uiting komen in de openbare ruimte.'

En dus werden nu eerst alle straatnamen uitgebreid bestudeerd. De uitkomst mag weinig verrassend zijn: de straatnamen zijn verre van een afspiegeling van de huidige Amsterdamse samenleving. Zo verwijzen maar 24 straten van de 2400 straten die naar personen zijn vernoemd, naar mensen met een LHBTI-achtergrond.

Marokkanen, Surinamers, Turken en Indonesiërs zijn ook sterk ondervertegenwoordigd. En 17 procent van de straten zijn vernoemd naar christenen, 4 procent naar joden. Nog minder naar moslims (0,2 procent) en hindoes (0,1 procent).

Plan van aanpak
De gemeente neemt het onderzoek serieus en gaat een plan van aanpak maken. Wel zegt het stadsbestuur dat geduld op zijn plaats is. Jaarlijks moeten maar een beperkt aantal straten of andere objecten zoals bruggen een naam krijgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

1956, na de Hongaarse Opstand:

Afbeelding

Afbeelding

In Zwijndrecht is een straat die Turk heet. Naar het toendertijd daar gevestigde tuiniersbedrijf.
Gedoe? In 2003 schrijft publicist Mohammed Benzakour in een column dat de straatnaam Turk in Zwijndrecht echt niet meer kan. Toevallig wonen er veel Turken in de bewuste straat, en die zouden er meer last dan plezier van hebben. Bijvoorbeeld als ze ergens hun adres moeten opgeven. Het leidt steevast tot verwarring en/of vermaak als ‘Ali uit Turk’ zich aan een loket meldt. Het zou een goed idee zijn, zo schrijft Benzakour, als de naam gewijzigd zou worden.
En toen? De gemeente geeft niet toe. ‘Turk’ slaat namelijk niet op de bevolkingsgroep. Het is de naam van een tuinbedrijf dat ooit in de straat was gevestigd. De gemeente besluit wel om dat voortaan te vermelden op het straatnaambord. De discussie is dan snel verstomd.
https://www.quest.nl/maatschappij/cultu ... -gedonder/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Geert Wilders... :razz:

Amsterdam wil meer diversiteit bij straatnamen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

En nog altijd wil het met de verkoop van de vuilverbranding niet goed lukken. Kopers willen weten wat ze kopen en dat is heel lastig te bepalen.
Verkoop vuilverbranding AEB maanden vertraagd
De verkoop van vuilverbranding AEB loopt enkele maanden vertraging op, schrijft de gemeente in een raadsbrief. De herstructurering van de getroebleerde vuilverbranding, die vorig jaar deels stilviel en daardoor in de financiële problemen kwam, loopt vertraging op. Ook het noodzakelijke boekenonderzoek voorafgaand aan de verkoop duurt langer dan gedacht. Daarnaast moet het bedrijf op zoek naar een nieuwe directeur, na het vertrek van Koos de Vink. De uitbraak van het coronavirus wordt niet als reden genoemd.

De nieuwe verkoopdatum is niet bekendgemaakt, maar volgt zodra het boekenonderzoek is afgerond in de zomermaanden, aldus het stadsbestuur.
https://www.parool.nl/amsterdam/verkoop ... b7901fb56/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

Het lijkt erop dat 'deze regeling is fraudegevoelig' juist een aanbeveling is om subsidie te geven.
Voorzitter bewonersplatform Zuidoost verduisterde geld voor eigen uitvaart

De Stichting Democratisering G-buurt in Zuidoost heeft aangifte gedaan van verduistering door de onlangs overleden voorzitter. De bestuurder blijkt kort voor haar overlijden, twee weken geleden, een bedrag van ruim 96.000 euro te hebben weggesluisd van de rekening van de stichting.

Het is onduidelijk wat er met het geld is gebeurd, schrijft het bestuur van de stichting in een mail aan de bewoners van de G-buurt. Er wordt rekening mee gehouden dat een deel van het geld is gebruikt om de kosten van de uitvaart te dekken. Volgens ooggetuigen werd de kist in een witte limousine op het woonadres afgehaald.

De overgebleven bestuurders hebben aangifte gedaan bij de politie, en het stadsdeel als verstrekker van de subsidie op de hoogte gesteld. Het stadsdeelbestuur heeft eind vorig jaar een bedrag van in totaal 125.000 euro overgemaakt aan de stichting voor de financiering van activiteiten die de buurt verbeteren.

Vakantieadres

Het bestuur heeft een jurist ingeschakeld om de verduistering in kaart te brengen. Volgens de statuten van de stichting moet elke betaling vooraf worden goedgekeurd door de zogeheten kerngroep, bestaande uit bewoners. De penningmeester heeft pas vorige week alarm geslagen vanaf haar vakantieadres in de Verenigde Staten.

De fraude is ook pijnlijk voor de gemeente. Het buurtplan in de G-buurt maakt deel uit van de Agenda Democratisering, die bewoners middelen geeft om zelf activiteiten op te zetten in de buurt. In heel Amsterdam worden miljoenen euro’s beschikbaar gesteld voor de financiering van deze buurtplannen. Bij de presentatie van de plannen werd gewaarschuwd voor het risico van fraude.
https://www.parool.nl/amsterdam/voorzit ... ~bb05aca1/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

In Amsterdam kennen ze verschillende soorten 'dicht'.
je hebt gewoon dicht vanwege openingstijden.
je hebt corona dicht vanwege de overheid
je hebt administratief dicht vanwege kogelgaten.
Syrisch restaurant Sham Oost dicht na derde beschieting
Burgemeester Femke Halsema laat het Syrische restaurant Sham Oost aan de Borneosteiger in Amsterdam-Oost per direct sluiten na de derde beschieting in korte tijd in de nacht van vrijdag op zaterdag.

Kogelinslagen

Vorige week zaterdag en afgelopen vrijdag, vroeg in de ochtend, werden bij het pand ook al kogelinslagen aangetroffen. Vrijdagnacht was het rond 03.10 uur weer raak. Omwonenden hoorden harde knallen, de politie vond kogelresten.
Bij de drie beschietingen raakte niemand gewond.

Eigenaar

Eigenaar van het restaurant Momen Al-Azhar vertelde Het Parool vrijdag dat er de eerste twee keer op de deur is geschoten. Hij is er kapot van. “We hebben net acht maanden verbouwd, op 23 maart zijn we open gegaan. Vanwege de coronacrisis doen we alleen take out. En dan nu dit. Het is een drama.”
https://www.parool.nl/amsterdam/syrisch ... ~bb128dd8/
Zou het een pro/anti Assad kwestie zijn of criminele afpersing?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Amsterdamse ambtenaar Chany R. veroordeeld voor fraude en witwassen

De 45-jarige voormalig werf- en wagenparkbeheerder van de gemeente Amsterdam, Chany R., is door de rechtbank in Zwolle veroordeeld tot een gevangenisstraf van 3 jaar en 7 maanden wegens fraude en het witwassen van het crimineel verdiende geld.

De man maakte zich volgens de rechtbank in Zwolle schuldig aan oplichting van zijn werkgever en een leasebedrijf gedurende 7 jaar. In totaal gaat het om 3 miljoen euro.

Rubia B.
Chany R. werkte samen met zijn vrouw Rubia B. (46). Het echtpaar leidde een luxe leven van hun extra ’inkomen’. Zij werd veroordeeld tot een celstraf van 2 jaar en 8 maanden.

Een 53-jarige medeverdachte uit Amsterdam is voor zijn beperktere rol veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf van 3 maanden met een proeftijd van 2 jaar en een taakstraf van 240 uur. Een 71-jarige Amsterdammer krijgt een werkstraf opgelegd van 200 uur.

Chany R. beheerde het wagenpark van het stadsdeel Amsterdam West. Volgens het Openbaar Ministerie bestelde hij tientallen auto’s bij het bedrijfje van zijn vrouw. Die auto’s werden nooit geleverd.

Gebrekkige controles
Volgens de rechtbank handelde Chany R. welbewust, kennelijk slechts met het oog op persoonlijk financieel gewin. Bij het plegen van de strafbare feiten vervulde hij een sleutelrol. Hij was degene die zijn mededaders aanstuurde. De fraude stopte alleen omdat de verdachten tegen de lamp liepen.

Dat Chany R. en zijn medeverdachten jarenlang hun gang konden gaan door gebrekkige controles bij de gemeente Amsterdam, maakt ze niet minder strafbaar, vindt de rechtbank. Die neemt het de vier verdachten bijzonder kwalijk dat ze op zeer omvangrijke schaal ernstig misbruik te hebben gemaakt van gemeenschapsgelden.

De straffen vielen lager uit dan de eisen van het OM, vanwege het tijdsverloop.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

Een vervolg op "Voorzitter bewonersplatform Zuidoost verduisterde geld voor eigen uitvaart"
(zie een eindje terug)
Project GroenLinks leidt tot fraude
Waar gewaarschuwd voor was is pijnlijk snel uitgekomen: er is in Zuidoost 96.000 euro gemeenschapsgeld, bedoeld voor ’democratiseringsprojecten’ verduisterd door een inmiddels overleden bestuurslid van de stichting ’Democratisering G-buurt’.

Het oud-bestuurslid betaalde haar eigen uitvaart met het gemeenschapsgeld en boekte nog substantiële bedragen over naar privé-rekeningen.

Het plan om ’democratiseringsgeld’ te geven aan stichtingen en bewonersplatformen komt uit de koker van GroenLinks-wethouder Rutger Groot Wassink. Stadsdelen Zuidoost, Nieuw-West en Noord kregen in totaal 1,5 miljoen democratiseringsbudgetten.

GroenLinks-bestuurder Dirk de Jager

In Zuidoost werd vorig jaar door GroenLinks-bestuurder Dirk de Jager uitvoering gegeven aan het project. In zijn brief stelde hij voor ’expliciet afstand te doen van een controlerende taak’. Er werd slechts een ’doelmatigheidstoets’ voorgesteld. „Dat is geen controlemiddel, maar een manier voor de gemeente om te leren van het experiment en te oefenen in nieuwe werkwijzen met betrekking tot democratisering”, zo schreef De Jager in juli 2019 nog, tot ontzetting van velen. Zij voorzagen malversaties.

Begrafenis met witte limousine

Dat blijkt nu het geval. Een overleden bestuurslid liet, vlak voor zij euthanasie liet plegen, grote bedragen overboeken van de stichtingrekening naar privé-rekeningen. Ook betaalde ze haar eigen begrafenis en uitvaart, compleet met witte limousine, van het belastinggeld, zegt de nieuwe ad-interim bestuurder van de stichting. „We hebben direct aangifte gedaan. Een fiscaal-jurist is nu ook voor ons zaken op een rijtje aan het zetten.”

Mogelijk is het verduisterde geld ook voor haar erven bestemd, aldus de stichtingbestuurder. „We hebben contact gezocht met haar ex-partner, maar kregen geen reactie.”

Erg vervelende en pijnlijke situatie

Volgens een woordvoerder van wethouder Groot Wassink is het een ’erg vervelende en pijnlijke situatie’. „Het uitgangspunt binnen de participatieve democratie is juist vertrouwen in bewoners.”

Hoe de gemeente nieuwe malversaties wil voorkomen? „De gemeente heeft stappen gezet in het ondersteunen van de stichting naar een professioneler georganiseerde organisatie. Daarmee heeft zij maatregelen getroffen om de kans op dit soort malversaties te verkleinen. Daarnaast wordt het totale beschikte bedrag in kleinere tranches overgemaakt. Uiteraard onderzoeken we dit soort malversaties om te kijken of dit moet leiden tot strikter beleid.”

D66-raadslid Jan-Bert Vroege kaart de kwestie ook aan. Hij wil weten wat de rol van de gemeente is bij het vormen van het bestuur, hoe het toezicht en de governance was geregeld. Onderzocht wordt nog of de gemeente het geld eigenstandig gaat terugvorderen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1950708 ... tot-fraude
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door sjun »

Al te goed is buurman's gek.
maar ook: Vertrouwen is goed, controle is beter. Typisch toch weer hoe gemeenschapsgeld dat door anderen is opgebracht door naïeve linkse partijen alweer over de balk gegooid is. Je verwacht het niet...

Maar wie kiezen er in zulke leefgebieden de politici?
Afbeelding

Is het niet beter om met je gezin en werkgelegenheid te verkassen naar een plek waar je zuur verdiende en via belastingen afgedragen centen niet enkel beter bewaakt maar ook nog eens beter besteed worden in plaats dat structureel je solidariteit overvraagd blijft worden en je daar ook nog eens de cumulerende rekeningen van gepresenteerd krijgt door afnemende aanspreekbaarheid en veiligheid met oplopende heffingen en premies?
:scratch:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie