Nederland.... kennisland ???

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Alba schreef:Gisteren een gesprek in de trein opgevangen. Een hoogblond meisje, Hollandser dan Hollands, maar aan het gesprek te horen veel omgang met nieuwe Nederlanders. Ze had het over 'deze nummer' en 'die adres'. Ook de rest van het taalgebruik was niet om aan te horen. Gaat de goeie kant op. :nono1:

Binnenkort is hier in Nederland het Nedermarocs de vereiste taal. "In die huis ga ik wonen"
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

???
Ik ken alleen maar deze dreigende verrijkt-Nederlandse woorden: "Ik weet waar jouw huis woont."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Dhana »

Alba schreef:Gisteren een gesprek in de trein opgevangen. Een hoogblond meisje, Hollandser dan Hollands, maar aan het gesprek te horen veel omgang met nieuwe Nederlanders. Ze had het over 'deze nummer' en 'die adres'. Ook de rest van het taalgebruik was niet om aan te horen. Gaat de goeie kant op. :nono1:

Dat is straattaalgebruik. Ik hoorde van mijn zus die in het onderwijs zit dat hoger opgeleide Marokkanen het bij soortgenoten over "die meisje" hebben en in contact met Nederlanders het weer over "dat meisje" hebben. Dit om bij soortgenoten te voorkomen dat ze voor verkaasd uitgemaakt worden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Alba »

@Dhana, dat wist ik niet. Ik kende alleen het verhaspelen van aanwijzende voornaamwoorden door de nieuwe Nederlanders. Het feit, dat dit straattaal is, zegt genoeg, lijkt me.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Schepsel »

Dhana schreef:
Alba schreef:Gisteren een gesprek in de trein opgevangen. Een hoogblond meisje, Hollandser dan Hollands, maar aan het gesprek te horen veel omgang met nieuwe Nederlanders. Ze had het over 'deze nummer' en 'die adres'. Ook de rest van het taalgebruik was niet om aan te horen. Gaat de goeie kant op. :nono1:

Dat is straattaalgebruik. Ik hoorde van mijn zus die in het onderwijs zit dat hoger opgeleide Marokkanen het bij soortgenoten over "die meisje" hebben en in contact met Nederlanders het weer over "dat meisje" hebben. Dit om bij soortgenoten te voorkomen dat ze voor verkaasd uitgemaakt worden.
Ik overdrijf niet als ik zeg te vermoeden dat die Marokkaantjes hun uiterste best doen om zo zwakzinnig mogelijk over te komen: Je had gisteravond dat gebalk in de straat eens moeten horen! Het verbaast me dat ze niet massaal schor zijn.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Kennis dient te worden overgebracht binnenshuis. Daarvoor zijn speciale gebouwen verzonnen: scholen.
Die moeten gebouwd worden en dat opent vele mogelijkheden. Vastgoed fraude en zo.
Politie doet invallen bij Rotterdamse onderwijsstichting
Justitie doet onderzoek naar corruptie bij onderwijsstichting BOOR en administratiekantoor Prosco in Rotterdam. Daarvoor heeft de politie gisteren invallen gedaan in kantoren van de stichting, het administratiekantoor en in een woonhuis van een medewerker van BOOR.
Het OM is bezig met een onderzoek naar mogelijke ambtelijke corruptie en valsheid in geschrifte. Er zouden regels zijn overtreden met betrekking tot de aanbesteding van bouwwerkzaamheden voor scholen.
Het onderzoek startte in april naar aanleiding van een melding van een raadslid van Leefbaar Rotterdam.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Problemen met een ROC school in Amsterdam. Bij nader inzien ongeldige diploma's uitgereikt. Maar dat was een vergissing en wordt nu hersteld door de geslaagden extra testen te laten doen die ze allemaal zullen halen. Kennisgat gerepareerd..
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... olen.dhtml
Tientallen leerlingen van de mbo-vestigingen van ROC ASA hebben extra toetsen moeten doen om hun diploma te behalen. Dit nadat zich onvolkomenheden hadden voorgedaan bij de examinering van met name de vakken Nederlands en Engels. Dat maakte de Amarantis Onderwijsgroep, waar de scholen onder vallen, vandaag bekend.
Aanleiding is volgens Karin Verkerk, lid van het college van bestuur van Amarantis, met name de veranderingen in de exameneisen voor de betreffende vakken. 'Het verschilt van jaar tot jaar waaraan moet worden voldaan. Dat hebben we niet goed genoeg bewaakt', aldus Verkerk. Inmiddels is alles rechtgezet en krijgen de scholieren gewoon hun diploma, verzekerde ze.
Leuk te weten voor werkgevers dat een eenzelfde vakdiploma van eenzelfde school jaar tot jaar kan verschillen kwa inhoud en kenniseisen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Wat triest. Begrijp ik het goed dat deze verhaal ook geldt voor de oer Hollandse meid ? Als dat zo is dan is het dubbel triest.
Onderwijsassistent kan niet begrijpend lezen'

AMSTERDAM - Nog niet de helft van de onderwijsassistenten op Amsterdamse basisscholen haalt een voldoende voor een toets begrijpend lezen. Van de 164 getoetste assistenten haalt 84 procent een voldoende voor lezen, zeven op de acht slagen voor het onderdeel schrijven en slechts 42 procent haalt een voldoende voor begrijpend lezen.

Dat blijkt uit een dinsdag gepubliceerd onderzoek van de koepelorganisatie voor Amsterdamse schoolbesturen in het primair onderwijs. Onderwijsassistenten ondersteunen de leerkrachten in het basisonderwijs, zij hebben ten minste een mbo-diploma niveau 4 (het hoogste niveau).

De taalnorm in de toets sluit aan bij de nieuwe exameneisen die vanaf schooljaar 2013-2014 aan mbo'ers worden gesteld. Die norm is hoger dan de norm die nu wordt gehanteerd. In november komt er een nieuwe toets, daarna verschijnt een volledige rapportage over het taalniveau van onderwijsassistenten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1022 ... html?p=1,1" onclick="window.open(this.href);return false;
De Amsterdamse wethouder Lodewijk Asscher (educatie) liet in een reactie op de rapportage weten dat er wat hem betreft „werk aan de winkel” is. „Ik eis dat scholen ervoor zorgen dat leidsters zelf de taal beheersen en zal dat ook scherp in de gaten houden.”

Amsterdam werkt aan een ambitieus plan om de kwaliteit van het onderwijs te verhogen. Zo is er veel aandacht voor het verbeteren van het resultaat van de Cito-toets, de jaarlijkse eindtoets voor leerlingen van groep 8 van de basisschool. Dat beleid werpt zijn vruchten af, want de laatste jaren zijn de scores elk jaar hoger uitgekomen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Elk jaar hoger uitgekomen. Behalve de cijfers voor begrijpend lezen dan zeker?
Er komt steeds minder geld de scholen binnen en daardoor komen de salarissen van de managers in het gedrag. Zodoende is veelal besloten om het aantal echte leraren op de werkvoer te verminderen en te vervangen door goedkope 'assistenten'.Leraren krijgen het druk met het managen van al hun assistenten en komen niet meer toe aan hun eigenlijke werk.
Maar ja: "if you pay peanuts you get monkeys.".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door H.Numan »

Dat van die apen met pinda's betalen is een hele oude dooddoener. Daar verdedigen onze graaiers zich altijd mee.
Je zou ook kunnen zeggen: als je apen met kokosnoten betaalt, komen er alleen gorilla's solliciteren.

Met andere woorden: juist aan de top worden veel te hoge salarissen betaald. In het onderwijs, de zorg, noem maar op.
Ik vind het echt van de zotten dat een directeur van een redelijk grote middelbare school zelfs maar in de buurt komt van de Balkende norm. Of dat een directeur van een ziekenhuis vele malen meer verdient dan de neurochirurgen die voor hem staan te werken.

De graaiers wijzen bijna altijd naar voetbal of andere topsporten. Waar een paar top atleten inderdaad enorme bedragen betaald krijgen. Die top atleten zijn dat waard. Waar ze heel snel aan voorbij gaan is dat dit alleen maar geldt voor een paar super atleten, zeer beslist niet voor alle betaalde sporters. En dat juist die enorme transfer bedragen voor een heel groot deel bijdragen aan de faillissementen van de clubs.

Ik vind dat een eigenaar-directeur zichzelf een salaris kan geven dat hij wilt. Hij draagt het risico, de winst is voor hem. Maar vrijwel alle top managers zijn niets meer dan gewoon salaris mannetjes met een heel groot ego. Er is in wezen weinig verschil tussen een boekhouder schaal 4 en een top manager schaal 100. Beiden staan op de loonlijst, beiden lopen geen enkel risico.

Maar om de een of andere reden is het dood normaal dat de boekhouder werkt van 9 tot 5, in een kubus die moet voldoen aan de eisen van het bedrijf. Per gratie gods mag hij de foto van z'n vrouw op z'n bureau neerzetten.

De top manager, dat is een heel ander verhaal. Die man moet een salaris verdienen tenminste 5x tot 15x hoger dan de boekhouder. Je wilt tenslotte gemotiveerde managers inhuren, niet waar? Die toppers motiveer je tegenwoordig niet meer met een wanstaltig hoog salaris. Ze willen meer. Een kantoor naar eigen smaak ingericht. (Tjibbe Joustra...) Een onkostenvergoeding die eigenlijk een salarisverhoging is van 50 tot 100%. Een bonus regeling. Nooit een malus regeling. Die bonus komt er meestal op neer dat wanneer het bedrijf niet vies in de rode cijfers duikt de man altijd vangt. En ook als het bedrijf in de rode cijfers duikt. Kijk maar naar de banken.

Dat zijn wat mij betreft geen super gemotiveerde top managers maar gewoon huurlingen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Alba schreef:@Dhana, dat wist ik niet. Ik kende alleen het verhaspelen van aanwijzende voornaamwoorden door de nieuwe Nederlanders. Het feit, dat dit straattaal is, zegt genoeg, lijkt me.
Advertentie H&M (voor kleertjes)
http://twitpic.com/5t08ft
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:Over Windesheim, ook zo'n frauduleus HogeSchool probleem.
Een van de vele directeuren wist 8 jaar lang gemiddeld 100.000 euro per jaar over te hevelen naar de hengsten van zijn vrouw. Die is 'ex' geworden en zo kwamen de balletjes aan het rollen.
Eis: 2,5 jaar cel voor fraude Windesheim
Tegen een 44-jarige oud-directeur van hogeschool Windesheim uit Zwolle is vandaag 30 maanden cel, waarvan zes maanden voorwaardelijk, geëist. De man stond terecht in de rechtbank in Zwolle voor verduistering in dienstbetrekking en fraude.
Na de scheiding werd zijn vrouw boos omdat hij een rekening niet had betaald. Ze wist van de fraude want het geld was bedoeld voor haar paardenfokkerij. In een brief, die bij de Belastingdienst terechtkwam, maakte ze melding van de fraude. B. stuurde rekeningen voor niet-verrichte werkzaamheden in via eigen bedrijfjes. Als directeur kon hij deze zelf ondertekenen.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... heim.dhtml
De rechtbank heeft gesproken: 2 jaar gevang waarvan 1 jaar voorwaardelijk.
Of er nog iets van het geld terug komt, is heel twijfelachtig. Het is gewoon op gegaan.
"De rechtbank rekende het B. zwaar aan dat hij tot nu toe nog geen pogingen heeft gedaan om de vordering terug te betalen. "
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door H.Numan »

Wat is een modaal jaar salaris? E 50.000? Dan zou ik voorstellen dat mensen die grote bedragen verduisteren die terug betalen door te zitten.
De man fraudeerde dus voor 10 jaar zitten.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Weet je wie we missen in het koor dat om openbare zelfkritiek (Mao-stijl) van Wilders roept?
Doekle Terpstra. Die heeft het voor de eerste keer in zijn leven echt druk in zijn baantje: het overleven van de InHolland kongsi. De studenten stemmen met hun voeten. Ze hebben kennelijk geen vertrouwen in de toezeggingen van de overbetaalde incompetente bestuurders. Resultaat: 30% minder instroom en dus moet er gesneden worden (waar anders) in het lagere personeel (leraren e.d.) Doekle aan het woord:
Volgens bestuursvoorzitter Doekle Terpstra hebben zo'n drie- tot vierduizend studenten 'geen enkel vertrouwen' in de hogeschool.
'Het aantal vind ik zelf niet dramatisch. Het is nodig voor een kwaliteitsontwikkeling,' zegt Terpstra.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... fraude.htm
Het pleit voor die 4000 studenten dat ze een echte studie met diploma willen volgen en niet een pret-studie met diploma-garantie bij InHolland.

Over dat aanbod aan afgestudeerden om hun waardeloze diploma op te waarderen met gratis cursussen:
van de 1700 hebben er 300 gereageerd waarvan er misschien nog vele zullen afhaken vanwege geen reiskosten vergoeding.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Ik weet sinds ik vandaag de krant lees, dat mijn neefje kan gaan studeren met behoud van subsidie (en met extra subsidie) op het (sinds WO2) onbewoonde eiland Navassa dat in de buurt van Haïti ligt. Ooit verdienden de bewoners geld aan het opscheppen en exporteren van vogelpoep (guano). Maar die raakte op.
Sorry ,verkeerd gelezen vanwege positieve discriminatie. Je moet op Saba, S., Eustasius of Bonaire geboren zijn om van de regeling gebruik te maken.
Navassa wordt genoemd in een lijst van landen en eilanden waar mensen uit Saba, Sint Eustatius en Bonaire kunnen studeren, met recht op studiefinanciering. 'Dat is natuurlijk grote onzin', aldus Kamerlid Van Raak. Hij begrijpt niet dat het eiland genoemd wordt in deze regeling, 'die ongetwijfeld door veel ambtenaren en experts bestudeerd is voordat ze gepubliceerd werd.'
[...]Minister van Onderwijs Marja van Bijsterveldt is zich ervan bewust dat het Caribische eiland Navassa buiten de Navassaanse grondduif geen inwoners heeft. Dat schrijft zij in haar antwoorden op Kamervragen van Tweedekamerlid Ronald van Raak van de SP over de mogelijkheid om te studeren op het onbewoonde eiland Navassa en daarvoor studiefinanciering te ontvangen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5288/Ond ... -mag.dhtml
Ik kijk nog even naar dat eiland op het internet. En val met mijn neus in goedkope vliegtickets aanbiedingen. Ik denk dat als ik 'Mars' had ingetypt ik hetzelfde zou lezen:
World Ticket Center bezit al meer dan 25 jaar scherp geprijsde Navassa vliegtickets. Navassa is een van de bestemmingen die steeds vaker wordt geboekt. Onze reisexperts staan voor u klaar en beantwoorden graag al uw vragen. Uiteraard kunt u ook uw Navassa vliegtickets online boeken. Navassa is een zeer bijzondere vakantiebestemming waar het gegarandeerd genieten is van de rust.
Voor elk budget heeft World Ticket Center een geschikt Navassa hotel. Navassa beschikt over een aantal hotels wij hebben ze voor u op een rijtje gezet. Voor een geslaagde vakantie is verblijven in een hotel naar wens zeer belangrijk, kies daarom voor een van onze Navassa hotels. Bekijk online ons hoteloverzicht of laat u adviseren door onze reisdeskundigen. Het enige dat u hoeft te doen is een keuze maken uit onze zeer scherp geprijsde Navassa hotelaanbiedingen.
http://www.worldticketcenter.nl/midden- ... ts-navassa
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door H.Numan »

World Ticket Center heeft overigens zeer goed nieuws voor u: een ticket naar Navassa is extra voordelig, omdat er geen landingsrechten betaald hoeven te worden. U krijgt van ons een prima parachute (van Loe Lap, met garantie*) en instructies van uw stewardesse hoe deze te gebruiken bij de disembarkatie.

* = garantie kan alleen door de gebruiker in persoon geclaimd worden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Triest hoe een land kan afzakken. :? 1,5 miljoen laaggeletterden . Ja, je leest het goed. 1,5 miljoen !!!! :huh:
1,5 miljoen laaggeletterden in Nederland

In Nederland hebben naar schatting nog 1,5 miljoen mensen problemen met lezen en schrijven. Aan deze groep besteedt de Stichting Lezen & Schrijven aandacht tijdens de Week van de Alfabetisering, die vandaag begint.

Ondanks de leerplicht in Nederland komen nog steeds te veel kinderen van school met een lees- of schrijfachterstand, schrijft het AD vandaag.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... land.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

:razz: Promoveren in Leiden? Bepaal zelf uw eisen

Leiden is een stad van de negotie / men verkoopt er bokking, blauwbessen en bullen van promotie. Toegegeven, oorspronkelijk was Harderwijk de pispaal van dit rijmpje, maar het lijkt er alleszins op dat Leiden haar voormalige zusterinstituut aan de Zuiderzee achterna wil. Tegenwoordig kunnen namelijk ook kunstenaars aan de universiteit ‘promoveren’. Het is welhaast onmogelijk de status van het doctoraat meer te degraderen.

Natuurlijk, het universitair onderwijs in Nederland staat onder druk. En wat doet een kat in het nauw? Inderdaad. In dit geval is het de Universiteit Leiden die de natte poes uithangt. Het is tegenwoordig namelijk mogelijk voor een kunstenaar tot ‘doctor in de beeldende kunsten’ te promoveren. En daarmee wordt niet bedoeld dat de betreffende kunstenaar zich verdiept in de kunsthistorie en een doorwrocht wetenschappelijk betoog opstelt over penseelvoering of de sociale achtergronden van het dadaïsme.

Nee.

“De dissertatie bestaat uit een presentatie van eigen werk in combinatie met een tekst die recht doet aan het werk. De vorm van de dissertatie is niet bijvoorbaat vastgelegd, evenmin als de verhouding tussen werk en tekst. De eisen die aan het eindresultaat worden gesteld komen voort uit de opdracht die de kunstenaar zichzelf stelt,” aldus Janneke Wesseling, Co-directeur van PhDArts, Academie der Kunsten, Universiteit Leiden (in het NRC van woensdag 7 september p 16-17).

Bent u uitgelachen? Schijnbaar kan dit tegenwoordig ook op andere Nederlandse Universiteiten, of anders binnenkort. Ondergetekende heeft dan ook bij zijn promotoren het voorstel ingediend om alle stukken over de Bataafse politieke pers uit het archief te trekken, op één grote berg te storten, daarvan twee foto’s te maken die op zijn kop zullen worden ingelijst en er een gedicht bij voor te lezen, dat recht doet aan de berg papier. De eis die hij hierbij stelt is wel dat het gedicht tenminste vier kantjes a4 beslaat

http://www.dejaap.nl/2011/09/08/promove ... more-27777" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Dhana »

Ik begrijp trouwens niet waarom DE en HET als lidwoorden zo moeilijk te leren zouden zijn. Ik spreek verschillende talen en maak die fout misschien een enkele keer maar zeker niet structureel.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Jos Elbers (D66) is de man die InHolland leeggraaide om een inbouwtelevisie in zijn limousine met chauffeur te kunnen bouwen. En dergelijke dingen. Aanleiding dus om eens te zien hoe leden van de onderwijspartij D66 het elders doen.
De blik gaat naar Jikkie van der Giessen (D66): „Ik zeg wat ik vind en ben goed gebekt.”
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... n_1_202699
Zij is al 12 jaar baas van de Rotterdamse kunstopleiding Codarts. Daar waren problemen die opgelost werden door het inhuren van Joke Snippe (falend Inholland bestuurder). En over haar bewindvoering kan je dit lezen:
Medewerkers zeggen bang te zijn voor Van der Giessen. 'Als ik Jikkies hakjes over de gang hoor klikken, gaat mij hartslag al omhoog.' 'Haar woede-uitbarstingen en willekeur zijn berucht.’ En: ‘Alleen iemand die buiten de werkelijkheid staat kan de gevallen Inholland-bestuurder Joke Snippe inhuren en dat vervolgens te vuur en te zwaard verdedigen.'
http://welingelichtekringen.nl/13835-al ... mhoog.html
En wat lezen we in de VK?
Administratie hogeschool Codarts is een chaos
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... haos.dhtml
En wat is er mis? Dit allemaal:
diploma's die werden weggegeven om bonussen te kunnen incasseren,
buitenlandse studenten die werden aangenomen zonder enige onderbouwing,
uitgedeelde vrijstellingen,
studiepunten die werden gestrooid als pepernoten,
scripties die niet blijken te bestaan,
stageverslagen die incompleet zijn
Dat klink mij heel bekend in de oren. Dat lijstje was er ook over InHolland.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Nog even en het rapport over de toestanden bij Codarts wordt openbaar.
De directice , Jikke van der Giessen, is inmiddels weg, waarschijnlijk met een gouden handdruk en andere emoluenten zoals die bij haar positie horen en als lid van de nomenclatura. En nu niet roepen over ratten en en een zinkend schip. Er zal altijd wel behoefte zijn aan studie van klassiek India's gezang en dansen op zijn Balkans. Dus weg gaan ze nooit dit soort opleidingen. Wel verdwijnen aan de universiteiten studies als Duits en Balkan talen en cultuur. Maar universiteiten produceren gewoon nieuwe fop-studies erbij op eenzelfde manier als de hoge scholen (InHolland b.v.).
Baas Rotterdamse hogeschool weg na ‘vernietigend rapport’
Jikkie van der Giessen stapt op als bestuursvoorzitter van de Hogeschool voor de Kunsten Codarts, waar onder meer het Rotterdams Conservatorium en de Rotterdamse Dansacademie onder vallen. Als reden voor haar besluit noemt Van der Giessen een “vernietigend rapport” naar de bestuurscultuur, schrijft NRC Handelsblad vanmiddag.
Dit rapport is opgesteld in opdracht van de medezeggenschapsraad en wordt vanmiddag openbaar gemaakt. Van der Giessen zegt tegenover kunstredacteur Birgit Donker van NRC:
“Ik denk dat het het beste is voor de instelling als ik niet langer in deze functie blijft. Het rapport bevat 25 pagina’s ellende over mij.”
De oud-wethouder voor D66 in Amsterdam is sinds 1999 de baas bij Codarts, een hogeschool met ongeveer 1.100 studenten.
Bij Codarts is het al langer onrustig:
  • Begin dit jaar werd bekend dat er bij de Inspectie van het Onderwijs klachten waren binnengekomen van een medewerker en een student over financiële onregelmatigheden en slecht onderwijs op de school.
    Er zijn klachten over de administratie die niet op orde zou zijn, waardoor bijvoorbeeld stageverslagen ontbreken.
    Op de school zou een cultuur van angst en intimidatie heersen.
Van der Giessen zegt over dat laatste:
“Het feit dat ik de energie heb gehad om Codarts te brengen waar het nu is, heeft een keerzijde, namelijk dat ik zeg waar het op staat. Ik heb krachtig moeten optreden, bijvoorbeeld door iemand te ontslaan.”
Besluit Van der Giessen ‘nobel
Van der Giessen maakte haar besluit vanmorgen bekend aan de voorzitter van de Raad van Toezicht, Carel van Eykelenburg. Die noemt het tegenover NRC “nobel van haar” maar kan nog niet zeggen wat er nu gebeurt:
“Het nieuws is nog vers. We komen zo snel mogelijk met de raad bijeen om te kijken wat de beste vervolgstap is.”
Het rapport dat de medezeggenschapsraad liet opstellen en dat Van Eykelenburg gisteravond onder ogen kreeg, heeft hem geschokt.
“Door de kwaliteit van het onderzoek en door alle kritiek op Jikkie. Ze had al publiekelijk erkend dat er zaken moesten verbeteren. Dit is zeer betreurenswaardig. De school is financieel gezond en draait prima.
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/09/21/baa ... d-rapport/
Dit is het soort instelling waarop we volgens Links niet mogen bezuinigen. Is onze kultuur! (van graaien en weg wezen?)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Geneeskunde en tandheelkunde zijn dure opleidingen waar weinig plaats is. Er wordt geloot zodoende. Een situatie die al vele jaren bestaat. Wat U ervan merkt? Wachtlijsten in de medische zorg. Overwerkte dokters. En nu wordt onze opleidingscapaciteit voor 1/5 opgesoupeerd door buitenlandse studenten.
Maar we doen er wel heel goede ontwikkelingshulp mee.
Buitenlanders veroveren studieplek
Volgens het Nederlands Dagblad komt bijna een op de vijf eerstejaarsstudenten die een lotingstudie volgen uit het buitenland. Dat betekent minder plek voor Nederlandse studenten.
Kwam in 2006 ruim 9 procent van de ingelote studenten uit het buitenland, vorig jaar ging het om ruim 18 procent. Dat blijkt uit nog niet eerder gepubliceerde cijfers van de Dienst Uitvoering Onderwijs.
Het gaat om studies waarbij de plekken op landelijk niveau worden verloot, zoals geneeskunde en tandheelkunde.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1059 ... binnenland
Kamervragen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door H.Numan »

Ah, maar weet je waarom er zoveel buitenlandse studenten hier mogen studeren?
Dat is groot geld verdienen! Die beurs komt uit een leuk potje (dat wij dus allemaal betalen), maar ... die beurs betaald wel de volle mep!
Universitaire studie is internationaal groot geld verdienen. En NL uni's willen ook een plakkie van die koek.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Ja, er is extra geld voor studenten uit niet-westerse geboortelanden. De universiteiten hebben een lijst van die landen. Die ze naar behoefte aanvullen.
http://media.leidenuniv.nl/legacy/overz ... landen.pdf
Zo zie je dat onze Maxima een niet-westerse allochtone is en ook iemand van de Falkland eilanden is niet-westers. Dat is raar want er wonen geen Argentijnen daar; alleen maar geëmigreerde Britten. Maar het schijnt niet juist te zijn dat die daar wonen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ozes »

Je loopt gewoon te copy & pasten spambot! Notabene in een thread als deze, walgelijk.
Vroeger kwamen spambots met een kort, maar inspirerend berichtje over penisvergroting of viagra, het was in iedergeval redelijk origineel.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Plaats reactie