Nederland.... kennisland ???

Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

De lokale overheden hebben weer een probleem geschapen.
Ze beloofden het bedrijfsleven dat een bouwstop maar voor eventjes zou zijn. Maar nu lijkt het erop dat die definief gaat worden. En dat weten ze pas over een jaar, tenminste dan is de wettelijke termijn waarbinnen ze moeten beslissen voorbij.
Techbedrijven hekelen aanhoudende bouwstop voor nieuwe datacenters
“Terwijl we nog aan het praten waren, trokken ze er zonder enig overleg de stekker uit. Het gaat hier om grote investeringen. Internationale ­datacenterbedrijven willen geen risico lopen, die gaan nu naar het buitenland.”

Job Witteman, geestelijk vader van internetknooppunt AMS-IX, waarmee in de jaren ­negentig de basis werd gelegd voor de digitale koppositie van Amsterdam, is nog boos over de eenzijdige oekaze van Amsterdam en Haarlemmermeer, zomer vorig jaar. De twee gemeentes legden subiet de bouw van nieuwe datacenters stil, omdat ze meer greep wilden op de onstuimige opmars van de databranche.

Een half jaar trokken de gemeentes daarvoor uit. “De belofte was om er in november of ­december eruit te komen,” zegt Stijn Grove van brancheorganisatie DDA. “Dat vonden wij al aan de korte kant. We hopen nu dat er in mei of juni meer duidelijkheid is.”

Als het alleen om datacenters zou gaan, zou het probleem beperkt zijn. Groot Amsterdam is met 189 vestigingen veruit de belangrijkste ­opslag- en verwerkingsplek van data in Europa, met dank aan AMS-IX. Datacenters willen zo dicht mogelijk op die internettoegang zitten, zodat de hoogste snelheden, laagste toegangstijden en grootste betrouwbaarheid zijn gegarandeerd.
Als bedrijf krijg je politieke toezeggingen die nooit iets waard zijn. Immers het is geen zakelijk contract waarover een rechter eventueel kan beslissen.
De gemeentes Amsterdam en Haarlemmermeer reageren laconiek. “Het verhaal was inderdaad dat we tot de jaarwisseling geen vergunningen zouden uitschrijven,” erkent een woordvoerder van wethouder Marieke van Doorninck (Ruimtelijke Ordening en Duurzaamheid). “Die doelstelling is niet gehaald. Het plan is dat het nieuwe vestigings­beleid in het tweede kwartaal vast te stellen. Als zoiets binnen een jaar lukt, is het nog steeds snel.”

Haarlemmermeer ontkent glashard dat er een deadline is beloofd, alhoewel in het gezamenlijke persbericht destijds toch duidelijk staat: ‘Het nieuwe beleid moet eind 2019 gereed zijn’. “We hebben nooit afgesproken dat er binnen een halfjaar beleid zou zijn,” zegt een woordvoerder van wethouder Mariëtte Sedee (Ruimtelijke ­Ordening en Milieu). “Die indruk verbaast ons. We hebben toegezegd het zo snel mogelijk te doen. Volgens de wettelijke normen hebben we een jaar de tijd.”
[...]
Zo begrijpen de datacenters nog altijd niets van kritiek op de vermeende hoeveelheid ruimte die ze zouden innemen ten koste van andere bedrijvigheid en woningen. “Alle datacenters in de Haarlemmermeer passen bij elkaar in één groentekas waar het daar vol mee staat,” zegt Grove, “alleen hebben datacenters een veel grotere economische waarde. En in Amsterdam gaan datacenters, als er ruimteproblemen zijn, de hoogte in.”
[...]
Belasting van het stroomnet is een reëel probleem. Maar daar heeft juist de overheid het ­laten liggen. “De gemeente Haarlemmermeer heeft onder druk van bewoners de bouw van een nieuw onderstation afgeblazen,” zegt Witteman.
https://www.parool.nl/amsterdam/techbed ... ~bab357a4/
Laatst gewijzigd door Mahalingam op zo mar 01, 2020 6:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef: Als bedrijf krijg je politieke topezeggingen die nooit iets waard zijn. Immers het is geen zakelijk contract waarover een rechter eventueel kan beslissen.
Dat is ook waar politiek zo bekend om staat: SMERIG.
Haarlemmermeer ontkent glashard dat er een deadline is beloofd, alhoewel in het gezamenlijke persbericht destijds toch duidelijk staat: ‘Het nieuwe beleid moet eind 2019 gereed zijn’.
Trump is echt niet de enige die liegt.

Alle politici staan erom bekend. Dat is ook de reden waarom zij de politiek in gaan: om schaamteloos de kluit te belazeren. Fatsoenlijke mensen in de politiek zijn schaars gezaaid. Die leggen al snel het loodje.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

En dat argument van heel veel energie slurpen?
Alarm! De elektriciteitsconsumptie van datacenters zal het komend decennium verdubbelen of zelfs verviervoudigen. De sector, nu al goed voor 1- tot 2 procent van ’s werelds stroomverbruik, zal daarmee een nog zwaardere wissel trekken op de energievoorziening.
Maar dat was een voorspelling van 10 jaar geleden. En nu? Die voorspelling is niet uitgekomen.
Datacenters slurpen minder dan verwacht
Alleen bleek het paniek voor niets. Want genoemde waarschuwingen zijn van tien jaar geleden, en ze zijn niet uitgekomen. Zelfs bij lange na niet. Recente cijfers laten zien dat de werklast van datacenters tussen 2010 en 2018 is verzesvoudigd, dataverkeer vertienvoudigd en de opslag van gegevens groeide met een factor 25. En het elektriciteitsverbruik wereldwijd? Dat steeg met slechts 5 procent (van 194 tot 203 terawattuur). Energiebesparing en efficiëntere computers hebben datacenters jaarlijks 20 procent efficiënter gemaakt, aldus een studie die donderdag in Science verscheen.
https://www.topics.nl/datacenters-slurp ... =brand/vk/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Pilgrim »

Weer meer jongeren voortijdig van school zonder diploma

04 mrt. 2020 in BINNENLAND

Afbeelding

DEN HAAG - Het aantal jongeren dat zonder diploma van school gaat is opnieuw gestegen. In het schooljaar 2018-2019 waren er 26.894 schoolverlaters, een toename van ruim 1000 ten opzichte van een jaar eerder. Minister Ingrid van Engelshoven (Onderwijs) noemt de trend „zeer zorgelijk.”

Het kabinet wil dat er in 2024 maximaal 20.000 kinderen zonder vwo- of havodiploma, of diploma op mbo-niveau 2, 3 of 4 van school gaan. Maar dat doel raakt steeds verder uit zicht. Het aantal neemt nu al drie jaar op rij toe. Het aantal uitvallers in het voortgezet onderwijs nam iets af, van 4746 naar 4539. Maar in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) was er een flinke toename: van 20.287 naar 21.571.

Het kabinet wil dat er in 2024 maximaal 20.000 kinderen zonder vwo- of havodiploma, of diploma op mbo-niveau 2, 3 of 4 van school gaan. Maar dat doel raakt steeds verder uit zicht. Het aantal neemt nu al drie jaar op rij toe. Het aantal uitvallers in het voortgezet onderwijs nam iets af, van 4746 naar 4539. Maar in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) was er een flinke toename: van 20.287 naar 21.571.

De overgrote meerderheid (90 procent) is 18 jaar of ouder. Van Engelshoven werkt aan een wetsvoorstel waarmee gemeenten jongeren onder de 21 zonder diploma kunnen verplichten alsnog een zogenoemde kwalificatie te behalen.

Het Centraal Bureau voor de Statistiek doet onderzoek naar de redenen voor de toename. Dat onderzoek moet voor de zomer klaar zijn, aldus de minister.

Van Engelshoven wijst in haar brief aan de Tweede Kamer ook op een positieve ontwikkeling: het aantal voortijdige schoolverlaters met een baan nam toe, van 8425 in 2017-2018 naar 9235 in 2018-2019.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

De VU heeft weer een organisatorisch geblunderd en moet nu 50 artsen meer gaan opleiden dan ze wilden. De minister moest er zelfs aan te pas komen om het onrecht te bestrijden.
VU diep door het stof na blunder: afgewezen studenten alsnog toegelaten tot geneeskunde
Dat besluit is door minister Van Engelshoven (Onderwijs) genomen op verzoek van de VU. Daardoor kunnen 50 studenten die ten onrechte werden uitgeloot, alsnog volgend jaar aanschuiven in de collegebanken van de Amsterdamse universiteit. Minister Van Engelshoven: „Deze aankomende studenten mogen niet de dupe worden van een fout bij de instelling. Ik ben blij dat het gelukt is om samen met de VU tot een oplossing te komen.”

De VU ging volledig de mist in bij de selectieprocedure voor de studie. In totaal is er plek voor 350 studenten en in twee rondes wordt bepaald wie in aanmerking komt. Door de coronamaatregelen werd een toets afgelast in de tweede ronde, waardoor de VU een andere methode moest ontwikkelen. De faculteit kwam met twee methodes op de proppen, waarvan er één een gewogen loting bevatte. Dat mag niet, en dus werd die terzijde geschoven.

Door een fout werd een ranglijst geupload die wel de gewogen loting bevatte. Toen docenten vervolgens op basis van de juiste ranglijst studenten een mailtje stuurden met uitleg over de afwijzing of toelating, kwam de fout aan het licht. Vanwege interne reglementen mocht de VU de fout niet meer herstellen en dus bleef de foute ranglijst geldig.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7610951 ... eneeskunde
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Vanwege de corona zijn er geen echte examens aan onze scholen. De vraag stelt zich: wat is een einddiploma van 2020 nu waard?
Wel , de eindcijfers zullem mooier zijn dan ooit.
Geen 5,1 maar een 5,7: gymnasium krikt op eigen houtje examencijfers op

Het gymnasium Johan van Oldenbarnevelt in Amersfoort heeft aangekondigd de eindcijfers van alle examenleerlingen tot meer dan een half punt te verhogen. Volgens de school zijn de cijfers anders niet representatief. De onderwijsinspectie wil opheldering. Mogelijk is de maatregel onwettig.
https://www.ad.nl/amersfoort/geen-5-1-m ... ~a5078171/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Zoek Zoek Habibi

Waar zouden ze zijn gebleven? We zijn niet in Afrika (alhoewel) dus opgegeten zijn ze niet.
Honderden basisscholieren nog steeds spoorloos
Begin april waren 5200 leerlingen nog uit beeld. Scholen deden er volgens de AVS van alles aan om in samenwerking met leerplichtambtenaren de leerlingen te vinden. Zo zijn ze langs huizen gegaan, zijn brieven gestuurd, is gebeld en zijn ouders van andere leerlingen ingezet, zegt een woordvoerder. In veel gevallen lukte het leerlingen terug te vinden, aldus de vereniging.
[...]
Wat er met de kinderen is gebeurd, is onduidelijk, vertelt een AVS-woordvoerder. Sommige schoolleiders geven aan dat dit soort dingen in de normale situatie soms ook gebeuren. Het kan dan bijvoorbeeld gaan om vluchtelingengezinnen die worden uitgezet en in een keer zijn verdwenen, of om mensen die vanwege schulden onderduiken.
https://www.ad.nl/binnenland/honderden- ... ~a3b21d2d/

"vluchtelingengezinnen die worden uitgezet" ?? Ik dacht dat ze daarmee gestopt waren vanwege corona.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Zoek Zoek Habibi

Waar zouden ze zijn gebleven? We zijn niet in Afrika (alhoewel) dus opgegeten zijn ze niet.
Poolse gezinnen die zich hier niet meer veilig voelde?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Het speciale onderwijs voor kinderen met leer- of gedragsproblemen is duur. En dus moesten die kinderen naar het meer normale onderwijs. En dan zit een leraar met een paar van die kinderen in de klas 60% van zijn aandacht aan die te geven en komen de andere kinderen onderwijs tekort.
Resultaat: ieder kind leert minder.
De goede bedoelingen werken weer eens rampzalig uit.
Passend onderwijs werkt niet, zeggen ouders. ‘Het roer moet om’

De bedoelingen waren nobel, maar de praktijk valt vies tegen. Voor veel ouders en kinderen werkt het systeem van passend onderwijs niet goed. Kinderen die vroeger wegens leer- of gedragsproblemen op het speciaal onderwijs terecht kwamen, krijgen nu zoveel mogelijk les in een reguliere klas. Scholen kunnen ter ondersteuning van deze leerlingen subsidie aanvragen en eventueel zelfs extra personeel aantrekken.

Maar het mag niet baten: zestig procent van de ouders is negatief over de uitvoering van dit passend onderwijs, blijkt uit een rapport van belangenorganisatie Ouders & Onderwijs dat vandaag verschijnt. Van de ouders wier kind extra ondersteuning krijgt, is ruim 40 procent ontevreden. Directeur Lobke Vlaming vindt dat het tijd wordt dat de minister het roer omgooit in het passend onderwijs.
En hoe ging het mis?
Aanvankelijk waren leraren enthousiast over de geest van de wet, namelijk om het aantal thuiszitters terug te dringen en leerlingen zoveel mogelijk samen naar school te laten gaan. Om dat te bereiken kwam er decentralisatie en kregen scholen zorgplicht, wat inhoudt dat scholen zelf een oplossing moeten zoeken, als blijkt dat een kind extra ondersteuning nodig heeft.

In de praktijk pakt dat vaak niet goed uit, ziet Lobke Vlaming, directeur van Ouders & Onderwijs. “Jaarlijks krijgen wij duizenden klachten van ouders. In algemene zin is het probleem: het gaat niet lekker op school, er moet iets gebeuren, maar de partijen komen er met z’n allen niet uit. Ouders komen in een bureaucratisch oerwoud terecht waarbij de betrokkenen eigenlijk best weten wat er nodig is, maar het gewoon niet geregeld krijgen. Op een gegeven moment raken zowel het kind als de ouders uit beeld en gaat het alleen nog over geld en structuren. Bij vergaderingen lijkt het steeds vaker over een dossier te gaan in plaats van over een kind van vlees en bloed.”

Volgens Vlaming zijn er allerlei onnodige bestuurlijke lagen gecreëerd. Zo wordt het geld voor passend onderwijs per regio beheerd door ‘samenwerkingsverbanden’ van schoolbesturen, die moeten zorgen dat het kind een goede plek krijgt. Er zijn er landelijk 151.
https://www.trouw.nl/onderwijs/passend- ... ~b1eeaa96/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Leerling electricien met één arm: lastig stopcontact te schroeven

Er is sprake van mismanagement binnen de Energie Academie in Den Haag, een technische vakschool die speciaal is opgezet om bijstandsgerechtigden en kwetsbare jongeren aan scholing en uiteindelijk een baan te helpen. „Veel instromers spreken geen woord Nederlands, ook kwam er een persoon met één arm: lastig om dan een stopcontact vast te schroeven.”

Benodigde materialen zijn niet voorradig en betalingen aan opleiders zijn grotendeels nog niet voldaan.

Dat stellen bronnen, die anoniem willen blijven. Hun identiteit is bij de redactie van De Telegraaf bekend. „Het is een schande”, stelt een persoon die nauw betrokken is bij de Energie Academie.

De Energie Academie is een publiek-private samenwerking met de gemeente Den Haag. De vakschool aan de Kerketuinenweg werd in februari van dit jaar geopend door premier Rutte. Met een praktijkgericht leerwerktraject van een aantal maanden worden in twee jaar tijd 560 werkzoekenden klaargestoomd voor een baan en/of vervolgopleiding in de bouw, techniek of energietransitie.

1,9 miljoen euro subsidie
Vanuit de gemeente en het Programma Kansen voor West 2014-2020 zijn eenmalige bijdragen verstrekt van in totaal 1,9 miljoen euro. Daarnaast is er vanuit Werk, Inkomen en Armoedebeleid een gemeentelijke subsidie verleend van 402.500 euro.

De bronnen melden dat naar schatting al een miljoen euro in rook is opgegaan aan ’gegraai van het bestuur en aan personeelskosten’. „De Raad van Toezicht keurt alles goed. Ook de instroom van mensen is een drama. Veel zijn de Nederlandse taal niet eens machtig. Dat bemoeilijkt het om een vak te leren. Ook kwam er een persoon met één arm: lastig om dan een stopcontact vast te schroeven.”

Daarnaast zijn materialen vaak niet voorradig. In een vrijwel lege hal waarin loodgieters en installateurs van zonnepanelen worden opgeleid ligt een klein voorraadje pijpen op de plank. Leermeester Marlon Kok begon twee weken geleden bij de Energie Academie. „Er waren toen geen materialen, er was bijvoorbeeld maar één wastafel”, zegt Kok, die denkt aan opstartproblemen. Bij de sectie ijzervlechten is het stil. „Ik heb daar nog geen leerling gezien.”

Lease-auto
„Twee oud-bestuursleden zijn inmiddels opgestapt, maar eentje rijdt nog in een dure leaseauto van de Energie Academie”, zegt een bron. De Raad van Toezicht wilde niet met de klokkenluiders in gesprek. „Daar gaan jullie niet over, kregen wij te horen.”

„Ik ben mij te pletter geschrokken van de signalen die binnenkwamen bij onze partij”, reageert raadslid Janice Roopram van Hart voor Den Haag, die samen met Richard de Mos schriftelijke vragen stelt aan het college. „Naast het feit dat we willen zien waaraan het subsidiegeld is uitgegeven, willen we exact weten hoeveel banen er tot nu toe zijn gerealiseerd”, zegt Roopram.

Directeur benadrukt enthousiasme
Directeur-bestuurder Peter van Haagen van de Energie Academie ’herkent zich niet in het beeld’ dat wordt geschetst. „Hier blijf ik ver van.” Hij benadrukt vooral het enthousiasme en de passie waarmee de Energie Academie is opgezet. „Er is nu een nieuwe fase aangebroken waarin het zakelijke deel van de organisatie op de rit wordt gezet.”

Het Haagse college stuurt vandaag een brief naar de gemeenteraad over de Energie Academie en wil niet reageren voordat de raad is geïnformeerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

LOI-cursus HR Management: beter geven jonge vrouwen geen leiding aan allochtonen, is cultuur.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Tegenslag voor Rotterdam-Zuid: voor het eerst in jaren gaan de schoolprestaties omlaag in plaats van omhoog. Dat blijkt uit cijfers van het Nationaal Programma Rotterdam-Zuid (NPRZ). De impact van de coronacrisis, die naar verwachting keihard aankomt op Zuid, is nog niet eens meegerekend.

De belangrijkste reden voor de terugval is het lerarentekort, aldus NPRZ-directeur Marco Pastors. Het tekort is op Zuid twee keer zo groot als normaal, zegt hij. ,,Dat is echt achterstelling. Je krijgt minder onderwijs, terwijl je juist meer nodig hebt’’. Hij bepleit een hogere beloning voor docenten die voor lastige klassen staan.
Rotterdam overweegt docenten naar probleemwijken te dwingen

Rotterdam overweegt docenten te dwingen om in probleemwijken aan de slag te gaan. Leerkrachten over de stad spreiden, zou het nijpende tekort op Zuid kunnen oplossen. Na de zomer wordt hierover gesproken met schoolbesturen, maar er klinkt nu al kritiek.

In heel Rotterdam staan op dit moment meer dan 400 lerarenvacatures open, maar de verschillen zijn groot. Zo zijn er in Noord en Overschie rond de 20 leraren nodig om de gaten op te vullen. Op Zuid is de situatie ronduit alarmerend. Op de 28 scholen in Feijenoord zijn rond de 100 docenten nodig, in Charlois nog eens ruim 70.

Dat leerkrachten niet warm lopen voor een baan op Zuid, komt voor een belangrijk deel omdat zij vrezen dat het daar veel harder werken is dan elders. Docenten hebben te maken met kinderen uit een achterstandswijk. Dat kan pittig zijn. Om de tekorten op te lossen, onderzoekt de gemeente Rotterdam de mogelijkheid om leraren over de stad te spreiden. Op die manier worden de tekorten evenredig verdeeld en zijn niet alleen de kinderen van Zuid de dupe.

Na de zomer wordt deze optie met schoolbesturen besproken. Concreet kan de gemeente er nog niks over kwijt, behalve dat ‘de voor- en nadelen die hieraan verbonden zijn vooral afhangen van de manier waarop je zoiets doet’. Marco Pastors, directeur Nationaal Programma Rotterdam-Zuid (NPRZ), is groot voorstander van de spreiding van docenten. ,,Je hebt geen invloed op het tekort, maar wel over de verdeling hiervan. Het klopt toch niet dat meer dan 50 procent van de tekorten op Zuid zijn. Je moet mensen stimuleren daar te werken.”

Eerder werd al een lerarenbonus van 5000 euro geschrapt omdat dit lokkertje niet bleek te werken. De vraag is nu of leraren naar Zuid dwingen wél een goede oplossing kan zijn. ,,We hebben dit met ons team besproken en het is door iedereen finaal afgeknald”, zegt Victor van Toer, directeur van basisschool Het Open Venster. ,,Je kiest voor een bepaalde school. Omdat die manier van lesgeven bij je past, omdat je er op de fiets naartoe kan, omdat de school juist ver weg is en je geen leerlingen wil tegenkomen in de supermarkt. Bovendien gedijt de ene leerkracht beter op de ene school dan op de andere.”

Lastig dilemma
Ook Nanda van Lent, directeur van het Montfort College, ziet er geen brood in. ,,Je kiest een school die bij je past. Sollicitanten kiezen heel bewust voor ons. Het lijkt me zelf niet prettig als ik gedwongen word om ergens te werken.”

Een woordvoerder van de Algemene Onderwijsbond noemt het ‘een lastig dilemma’. ,,Het lijkt me niet wenselijk als docenten ergens aan de slag moeten waar ze niet willen werken en je mensen oplegt in een moeilijke wijk te werken. Het ligt eraan hoe ze het aanpakken.”

Verschuiving van het probleem
Directeur Peter van der Waal van basisschool De Mare noemt het een ‘verschuiven van het probleem’. ,,Dan help je misschien een school, maar komt een andere school erdoor in moeilijkheden. Bovendien denk ik dat sommige leerkrachten diep ongelukkig worden als ze opeens ergens anders moeten werken.”

De vrees is dat leerkrachten dan buiten Rotterdam een baan zoeken. Volgens Iliass El Hadioui, socioloog aan de Erasmus Universiteit, moet binnen de opleidingen aandacht zijn voor werken in een probleemwijk. ,,Als je in een grootstedelijke volkswijk werkt, moet je anders worden opgeleid. Dat gaat over de wil maar ook over de skills. Als we onze startende docenten onvoorbereid voor die setting voor de klassen zetten, dan zijn we binnen vijf jaar 30 tot 50 procent kwijt.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

De niveillering volgens marxisten:
"Op die manier worden de tekorten evenredig verdeeld en zijn niet alleen de kinderen van Zuid de dupe."
Dus worden alle kinderen de dupe.
Spreiding van ellende. Gedeelde smart is halve smart moet je maar denken.

En de oplossing voor de lange termijn? De leraren moeten anders worden opgeleid (Hoe anders?) . Een specialisme'kan er komen: leraar verrijkte kinderen''.
En 'lerares verrijkte kinderen.' Een vrouw, zou dat werken bij Mohammedaantjes?

Er wordt vanuit gegaan dat aan het aanbod van niet-onderwijsbare kinderen niets gedaan kan worden. Aan de opvoeding door ouders kan je niets veranderen. Al 1400 jaar niet.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Dit jaar hebben Nederlanders (en ook Belgen) heel veel Ig Nobelprijzen gewonnen.
In casu:
Medicine: Nienke Vulink, Damiaan Denys, and Arnoud van Loon, for diagnosing a long-unrecognized medical condition: Misophonia, the distress at hearing other people make chewing sounds.
Entomology: Richard Vetter, for collecting evidence that many entomologists (scientists who study insects) are afraid of spiders, which are not insects.
En een onderzoek naar cultuur en welvaart:
Economics: Christopher Watkins, Juan David Leongómez, Jeanne Bovet, Agnieszka Żelaźniewicz, Max Korbmacher, Marco Antônio Corrêa Varella, Ana Maria Fernandez, Danielle Wagstaff, and Samuela Bolgan, for trying to quantify the relationship between different countries' national income inequality and the average amount of mouth-to-mouth kissing.
https://www.bbc.com/news/science-environment-54197198
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

’Nederland op weg naar drie miljoen kanslozen’

Jeanet Meijs, deze maand tachtig jaar geworden en zestig jaar werkzaam in het onderwijs, maakt zich grote zorgen over de staat van datzelfde Nederlandse onderwijs. „We creëren een enorme laaggeletterde sociale onderklasse in de maatschappij, met alle gevolgen van dien.”

„In de zestig jaar dat ik actief ben in het basisonderwijs, heeft zich daar een ongekende ramp voltrokken: Nederland is op weg naar drie miljoen functioneel analfabeten en die hebben geen schijn van kans in de samenleving. Zij worden de nieuwe revolutionairen. Kinderen goed leren lezen moet dus als belangrijkste doel van elke basisschool worden gezien, maar dat is het niet. Op meer dan de helft van de basisscholen zijn de basisvaardigheden niet op orde. En dat is een heel groot maatschappelijk probleem.

In 1961 studeerde ik af aan de Rijkskweekschool in Groningen – ook wel ’de universiteit voor de armen’ genoemd – met een rugzak vol ideeën, didactische en pedagogische vaardigheden en rechttoe rechtaan-kennis van taal, rekenen, schrijven, geschiedenis. Natuurlijk had ik toen niet de wijsheid in pacht, maar wel genoeg bagage en bevlogenheid om in mijn vak te kunnen groeien. Hoe komt het dat dat niet meer kan?

Zelfontplooiing
Drie grote onderwijsvernieuwingen hebben het basisonderwijs volledig op zijn kop gezet, te beginnen met de Mammoetwet in 1968. In dat jaar werd de kweekschool afgeschaft en de pedagogische academie (de tegenwoordige pabo) ingevoerd. De kwekeling werd student. Op de pabo’s verschoof de inhoud van de opleiding van vakinhoud naar zelfontplooiing. Alles moest vooral leuk zijn en iets oefenen was volstrekt uit den boze. Deze ideologie werd in de jaren zeventig omarmd, maar toen het economische klimaat in de jaren tachtig grimmiger werd hebben we geen terugkeer meer gezien naar de traditionele school. Het idee van de zelfontplooiing werd enthousiast ondersteund door het politieke establishment.

Het nieuwe leren – het kind als regisseur van zijn eigen leerproces en de leraar als coach – werd rond 2000 op de basisscholen ingevoerd. De politiek bleek de onderwijsideologie uitstekend te kunnen gebruiken voor het vergulden van een meedogenloos bezuinigingsprogramma met een vernislaag vol pedagogisch jargon, waarvan we ook bij de kabinetten Rutte getuige mogen zijn: het primaat van de economie is alle overheersend geworden en de afbraak wordt verpakt door pedagogisch verantwoorde termen.

Deze situatie zal niet veranderen als wij blijven doorgaan met het afleveren van leerkrachten die op de pabo’s meer over zichzelf hebben geleerd dan over taal, rekenen, lezen, aardrijkskunde en geschiedenis en daar niet meer geleerd wordt hoe je een kind iets aanleert. Geen land in Europa kent zulke laagopgeleide leraren als in Nederland en in geen enkel land wordt oogluikend toegestaan dat onbevoegden structureel worden ingezet bij het enorme lerarentekort.

Passend onderwijs
Het passend onderwijs dat in 2014 is ingevoerd, heeft geleid tot een totale afbraak van het speciaal onderwijs en werd daarom gedumpt in het gewone onderwijs, met alle gevolgen van dien. Al die vernieuwingen werden de gewone juf en meester door de strot geduwd. Passend onderwijs is vooral passend voor de overheid en geldverslindende adviesbureaus en heeft niets, maar dan ook niets, met goed onderwijs te maken.

Het zal niemand verbazen dat als gevolg van al die onderwijsvernieuwingen kinderen niet meer goed leren lezen en het aantal laaggeletterden jaarlijks met duizenden toeneemt. Alle kinderen, maar vooral migrantenkinderen en kinderen uit achterstandswijken, gedijen niet met een losse aanpak, weinig structuur en zelfstandig of in groepjes leren met veel onrust en herrie in de klas. Op deze manier creëren wij een enorme laaggeletterde sociale onderklasse in de maatschappij met alle gevolgen van dien.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Zoek je naar 'mondkapje zelf maken' dan heb je talloze treffers van websites waar ze je vertellen hoe dat moet. Ook zijn er tig Youtube filmpjes over.
En tussen al die treffers zit er ook eentje van de overheid.
En wat blijkt mij? Ook bij de overheid zitten veel ambtenaren die op school nooit goed rekenen hebben geleerd.
Je hoeft niet tot de laaggeletterde sociale onderklasse te horen om niet te kunnen rekenen. Iedereen die tegenwoordig van school komt kan amper rekenen.
Ministerie erkent rekenfoutje bij patroon mondkapjes en gaat opnieuw rekenen

Al sinds begin deze zomer is op de website van de Rijksoverheid een patroon te vinden voor wie zelf mondkapjes wil maken, bijvoorbeeld van een laken of T-shirt. Het patroon heeft het ministerie van VWS overgenomen van de Amerikaanse overheid, maar Kassa ontdekte dat er iets niet lijkt te kloppen met de Nederlandse mondkapjes.

Wat is nu het geval? Het patroon van de Amerikaanse overheid raadt twee lapjes stof aan voor het mondkapje van 10 inch breed bij 6 inch hoog. Dat is omgerekend 15,4 bij 24,5 centimeter. Het ministerie heeft hier echter 20 bij 27 centimeter van gemaakt, waardoor het mondkapje een stuk groter uitvalt. Ook de andere maten op het patroon komen niet overeen. Zo is het elastieken bandje op het patroon van de Nederlandse overheid ruim twee centimeter langer.

Een woordvoerder van het ministerie van VWS bevestigt dat het om een rekenfout gaat, en dat de maten aangepast zullen worden. ,,Het lijkt inderdaad om een fout te gaan bij het omrekenen. We gaan nog een keer goed kijken naar het patroon en de instructie die erbij staat", luidt de reactie.
https://www.ad.nl/binnenland/ministerie ... ~aa89fe61/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Hier is een spelletje voor onze oudere medemens, zij die ooit op school nog de eilanden van Indië leerden: Sumatra, Java, Bali, Lombok, Sumbawa, Flores.
En de plaatsen langs de spoorlijn: Groningen, Hoogezand, Sappemeer, Scheemda, Winschoten, Nieuweschans.

Aangezien er veel gemeenten zijn samengevoegd en een nieuwe naam gekregen hebben, kan je aantal punten wat laag uitvallen.
http://woonplaatsgame.wvd.io/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
do okt 22, 2020 8:12 pm

En de plaatsen langs de spoorlijn: Groningen, Hoogezand, Sappemeer, Scheemda, Winschoten, Nieuweschans.
Groningen, Hoogezand, Sappemeer, en dan kwam..."andere hand, daar gaan we weer "
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
do okt 22, 2020 8:12 pm

Aangezien er veel gemeenten zijn samengevoegd en een nieuwe naam gekregen hebben, kan je aantal punten wat laag uitvallen.
http://woonplaatsgame.wvd.io/
Je eindscore is 646! Probeer je score te verbeteren. :cry:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Troost je, ik kwam op 650. :redface2:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

’Leerlingen renden sissend weg tijdens lessen’

’Aandacht voor Holocaust wordt minder, het verhaal van de Joden verdwijnt’

Jarenlang leidde Maria van Beurden Cahn het educatie-programma van het NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies. Haar post is per 1 november opgeheven, tot haar spijt. „Langzaam maar zeker verdwijnt het verhaal van de Joden.”

De historica vertrekt met pijn in het hart. „Het is zo belangrijk om aan de wereld te laten zien: kijk, dit brengt een ramp als de Holocaust teweeg: het vernietigt mensen en het maakt mensen ziek tot in de volgende generaties. Geestelijk en fysiek. Ik heb een methodiek opgezet die internationaal wordt geprezen. Tot in Polen heb ik cursussen gegeven. Dat verdwijnt nu allemaal.”

Het NIOD zegt de educatieve activiteiten rond de Tweede Wereldoorlog in de toekomst over te willen laten aan andere instellingen, zoals het Holocaust Museum, de herinneringscentra Westerbork en Vught en het Anne Frankhuis. NIOD-directeur Frank van Vree: „Die instellingen hebben inmiddels grote professionele educatieve afdelingen. De omvang van deze activiteiten beperkte zich bij ons tot een medewerker voor acht uur per week (Van Beurden Cahn - red.). Alternatief zou zijn geweest om onze activiteiten uit te breiden, maar dat past niet bij de kernopdracht van het NIOD als wetenschappelijk instituut en archief.”

Volgens Maria van Beurden Cahn verliest het NIOD met haar vertrek behalve veel expertise ook een internationaal netwerk. „Iedereen kwam bij ons over de vloer: leraren, docenten, museummedewerkers, medewerkers van de GGZ; zelfs uit de krijgsmacht kwamen ze om bijgeschoold te worden. Ik denk niet dat andere instellingen dat kunnen aanbieden.”

U beweert dat de specifieke interesse voor de massamoord op de Joden wegebt en dat ervoor in de plaats een meer algemene vorm van genocide-herdenking is gekomen.
„Ja, dat zie ik overal om mij heen. De Joden en hun geschiedenis verdwijnen langzaam maar zeker uit allerlei organisaties. De leerstoel Jodendom in Leiden, de enige in Nederland, verdwijnt. Evelien Gans, die bijzonder hoogleraar Hedendaags jodendom, zijn geschiedenis en zijn cultuur was aan de UvA, kreeg geen opvolger. De Holocaust wordt nu samen met genocides als die in Rwanda of Srebrenica herdacht. Die ontwikkeling valt samen met het vertrek van veel Joden uit Europa. Joden zijn niet interessant als electoraat – want wij zijn met veel te weinig – en we hebben als lobbygroep nauwelijks invloed.”

Waarom is het in uw ogen zo belangrijk om de Holocaust als apart historisch fenomeen te benaderen?
„Het gaat niet alleen om de herinnering. Wij Joden herinneren ons de Holocaust sowieso wel. Het gaat om de overdracht en om de waarschuwing van het groeiende antisemitisme. Het gaat erom dat je laat zien hoe dit soort processen tot stand komt en dat je vooraf moet ingrijpen. Een praktijkvoorbeeld: ik was op een ROC in Amsterdam om met een overlevende met leerlingen te praten. Er was ook een Marokkaanse Jood bij. Op zeker moment zie ik een hele klas naar buiten stormen: allochtone, veel Marokkaanse leerlingen. Juist om die Marokkaanse jongeren te laten zien dat ook onder hen Joden leven, was die man meegekomen. Ik vraag aan de docent: ’Wat is er gebeurd?’ Hij: ’Ze wilden niet meer luisteren omdat hij Joods is. Ze begonnen te sissen’. Ik werd zo kwaad. Ik ging achter die leerlingen aan en vroeg hen wat hen bezielde. Een meisje met hoofddoek nam het woord. Ze zei dat de moslimkinderen zich erin geluisd voelden: ’Volgens de imam mogen wij niet naar Joden luisteren’. Terwijl die man nu juist was meegekomen omdat hij de verbindende figuur moest zijn.”

Overdacht lijkt een onmogelijke opdracht op scholen met veel moslimkinderen.
,,Niet perse want tijdens diezelfde bijeenkomst vertelde de overlevende van de Holocaust in een andere klas eveneens zijn verhaal. Dat ging eerst heel moeizaam. Logisch, de man was al erg oud. Die leerlingen luisterden ook niet naar hem, ze hadden de discipline niet. Totdat die overlevende zijn mouw omhoog deed en zijn kampnummer liet zien. Dat maakte indruk. Toen wilden die kinderen ineens met hem op de foto. Kijk, dan is het toch een goed onderwijsmoment. Het was wel rottig voor de overlevende, maar die reageerde heel onderkoeld: ’Ach, ik heb wel erger meegemaakt, in de kampen’. Een uur later had dat nare incident plaats.”

Hoe gaan docenten in scholen met veel islamitische leerlingen om met die weerstand?
„Ik zie veel goed bedoelende leraren, maar het is een heel complex en veel omvattend onderwerp, waar ze vaak geen zin meer in hebben omdat de weerstand zo groot is. Het is niet een verhaal over de Gouden Eeuw of over migratiestromen, hè. Wat ik zie is dat in mijn vakgebied – geschiedenis – erg veel aandacht bestaat voor de Tweede Wereldoorlog, maar steeds minder voor de Holocaust. De teneur is nu: ook andere groepen hebben het recht om hun verhaal te vertellen. Andere overlevers uit de oorlog, bedoelen ze daarmee. Ik denk dan: natuurlijk, maar hoezo kan dit niet naast elkaar bestaan? Wat is dat voor kul?”

Wat is er in die vijftien jaar waarin u scholing gaf over de Holocaust nog meer veranderd?
„Aanvankelijk ging het om rechts antisemitisme. Het duurde voordat erkend werd dat er ook op links antisemitisme voorkomt – kijk naar dat schandaal rond Jeremy Corbyn en Labour – en vanuit de moslimhoek. Islamitisch antisemitisme is inmiddels het wijdst verbreid. Dan is er zoiets als het misbruik van de Holocaust, bijvoorbeeld wanneer het lot van de Palestijnen wordt gelijkgeschakeld met dat van de Joden. Dat is gewoon niet echt intelligent. Of wanneer Holocaust-symboliek misbruikt wordt in zoiets als de anti-vaxx slogan ’Het vaccin maakt vrij’; een parodie op ’Arbeit macht frei’, de tekst waarmee de gevangenen in Auschwitz werden verwelkomd. Een complete jonge generatie mist de gevoeligheid voor de enormiteit van de Holocaust en voor de context waarbinnen die plaatshad. Ze kennen de symboliek ervan wel, maar begrijpen de dimensie ervan niet. Dat is wat wij hen probeerden duidelijk te maken.”

Wat gaat u nu doen?
„Zodra het weer kan: naar het buitenland, waar men dit verhaal wél wil horen. Ik heb nota bene cursussen gegeven tot in Polen, waar veel gevoeligheid bestaat voor de Poolse betrokkenheid bij de Holocaust. Maar ik wist daar kennelijk de goede toon aan te slaan. En ik blijf erover schrijven. Ik ben pas zestig jaar, nog te jong om niet meer te werken.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door hans van de mortel »

Hahaha!

Het zijn niet alleen de imams die schadelijk zijn voor onze beschaving, maar vooral de verrotte Marokkaanse moskeevaders die vasthouden aan hun domheid en achterlijke verlepte walgelijke onmenselijke smerige baggerreligie islam die ontstaan is lang geleden in het hoofd van een Arabische analfabeet en psychopaat die stemmen hoorde in zijn ongewassen woestijnkop die nog stonk naar de kamelenpis die hij zojuist had gedronken.
Hadith deel 7:590 - "De Profeet beval hen de kamelen te volgen en hun melk en hun urine te drinken; dus zij volgen de kamelen en dronken hun melk en urine totdat hun lichamen gezond werden."
Wanneer wordt al dit heidense primitieve achterlijke gedoe nu eindelijk eens vrijelijk, zonder angst voor moslimgesis breeduit voor het voetlicht gebracht met extra aandacht voor de grootste winst voor Nederland van de laatste tijd: een topsalafist, gezeteld in Rotterdam, genoemd Ahmed Aboutaleb. Ik ben overigens benieuwd waar Aboutaleb zijn kamelenpis toch steeds vandaan haalt. Maar . . . het heeft Aboutaleb in ieder geholpen weer van zijn coronavirus-besmetting af te komen. :roll:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Pilgrim »

Aan de kansenparels

Posted on 5 november 2020 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Beste knullen,

Jullie hebben de dag voor de bibliotheken in Nederland voor twee weken werden gesloten wegens de tweede coronagolf goed benut, zag ik.

Jullie zijn, toen het nog kon, even snel in de bieb achter een computer met internet gaan zitten en hebben de opdracht van de docent Nederlands om een brief te sturen aan een Nederlandse politicus keurig uitgevoerd.

“ik ga u moeder aanan nemen en dan u haar ef af knippen en dan met koud water jou spuiten en dan met kanker benzine over jou heen en dan verbranden zo als gij gaat doen in hel ah kanker homo”

“Jou kkr moeder met drie lullen in haar en vijf lullen in haar mond wij gaan jou slagten”

“Je kanker moeder wollah teh ik ga je ophangen ik ga je slachten a mattie”

“Jou kkr hoere moeder eg zammer ik dood jou vieze flikker”

“Ey wollah luister k ga je kanker vader zn dildo dr van af knippen jouw je tanden uit je bek slaan en je als die kk van gogh maken je kanker moeder s al in de kanker graf en mark rutte ga k jouw laten neuken totdat je nii meer kan ademen”

Toen ik jullie briefjes zo allemaal las, viel mijn bek open.

Niet door een énkel taal- en tikfoutje en het totaal ontbreken van interpunctie-materiaal zoals punten, komma’s en hoofdletters. Want ik heb inmiddels wel begrepen dat het racistisch is als je verwacht dat mensen die in Nederland wonen de elementaire regels van de Nederlandse taal toepassen in hun schrijfsels.

En dat gesmijt met een ziekte waaraan iedereen wel een of meer familieleden heeft verloren, brengt mij ook niet echt meer van mijn stuk. Ik heb me namelijk eens laten uitleggen door een brambakkerachtige dat het bovenmatig gebruik van dat woord gewoon een manier is waarop mensen met een IQ onder de 70 hun argumenten kracht willen bijzetten. En ik heb geleerd om niet neer te kijken op pechvogels die zijn ontsproten uit de samensmelting van een rottend eitje en een defect zaadje.

Nee, ik schrok van al die associaties met seks.

“Homo...”

“Drie lullen in haar...”

“Vijf lullen in haar mond...”

“Hoere moeder...”

“Vieze flikker...”

“Vader zn dildo dr van af knippen...”

“Mark rutte ga k jouw laten neuken totdat je nii meer kan ademen...”
Gezondheid

Zien jullie het zelf ook?

Die enórme fixatie op prostituees, op dildo’s, op homoseks...

Dat is toch niet gezond?

Zou daar soms de oorzaak liggen van al dat gescheld op zo’n Nederlandse politicus, zijn moeder en zijn oma?

Ik weet het niet hoor, maar zouden jullie de volgende keer als je naar de bibliotheek gaat om opdrachten van de docent Nederlands uit te voeren niet eerst zorgen dat je thuis wat stoom hebt afgeblazen?

Jullie zijn toch creatief genoeg om dat zelf te bedenken?

Ik bedoel: ga op je bed liggen, kijk naar de poster van Gordon aan de muur en geef een slinger aan de kleine Mo.

Vraag je nicht of ze je wil helpen.

Of pak de geit.

Maar zet jezelf niet zo vreselijk voor schut tegenover de heer Wilders.

Want je doet met die met volle balzak geschreven opstelletjes maar één ding: je geeft hem alle gelijk van de wereld als hij afgeeft op de mensen die jullie achterlijke cultuur hebben geïmporteerd.

Denk daar maar eens over na.

Al realiseer ik me dat dat vermoedelijk teveel gevraagd is.

Groet,

JanD

https://www.briefjevanjan.nl/aan-de-kansenparels/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Zorgen over conservatieve opvattingen in de klas

Het broeit op Nederlandse scholen, na de onthoofding van de Franse leraar Samuel Paty. Een docent die is ondergedoken, een leraar die wordt bedreigd: ook ons land worstelt met moslimleerlingen die liberale opvattingen in klaslokalen niet accepteren. Het probleem moet heel snel, en heel ferm, worden aangepakt, stelt Kai Pattipilohy, directeur van Diversion, een bureau dat programma’s ontwikkelt voor maatschappelijke vraagstukken, ook voor scholen.

Het was begin 2015 toen de telefoon aan het Max Euweplein, waar het kantoor van Diversion is gevestigd, roodgloeiend stond. Op veel scholen zaten docenten en bestuurders met de handen in het haar omdat ze niet wisten hoe ze ten opzichte van vooral islamitische leerlingen om moesten gaan met de schokkende aanslag op de redactie van het Franse weekblad Charlie Hebdo die kort daarvoor had plaatsgevonden.

Rolmodellen
Diversion liet islamitische rolmodellen die graag een maatschappelijke bijbaan willen in het onderwijs vertellen over de gebeurtenissen, zodat het onderwerp bespreekbaar werd. Dezelfde warme belangstelling verwachtte het bureau dan ook na de terroristische aanslag op het Parijse theater Bataclan. Maar de telefoon rinkelde ditmaal niet.

,,Omdat er na díe aanslag geen ophef was”, zegt Pattipilohy. ,,De leerlingen keurden het allemaal af, want onschuldige theaterbezoekers waren slachtoffer.” Bij Charlie Hebdo was dat anders. ,,Het blad had de profeet beledigd, ’dus dit hadden ze over zichzelf afgeroepen’.”

Toen wist ze: er is veel werk aan de winkel. ,,Je móet dit bespreekbaar maken op scholen, juist omdat veel – in dit geval islamitische – jongeren in een bubbel leven waar maar één mening heerst. Als je in je eigen omgeving nooit een liberaal stemgeluid hoort, is het des te belangrijker dat je dat in het klaslokaal wel hoort.”

’Eigen schuld’
Die bittere noodzaak bleek ook weer na de onthoofding op Paty. ’Hij had de profeet beledigd, dus de gruwelijke moord was zijn eigen schuld’, was een breed gedragen mening. ,,Zeer regelmatig worden lastige thema’s zoals deze gemeden. Leraren willen het vaak wel bespreken, maar directies en besturen bieden hen weinig hulp en raden het soms af of verbieden het zelfs. Een goede school gaat de confrontatie aan, staat daarmee ook keihard voor de docenten die in de frontlinie staan.”

Die docenten merken dagelijks welke conservatieve en zorgwekkende opvattingen er leven in hun klassen. ,, Een deel van de religieuze leerlingen vindt dat homoseksualiteit zondig is en een keuze. Ook geloven leerlingen niet dat er zes miljoen Joden zijn vermoord tijdens de Tweede Wereldoorlog. En vinden ze het dus gerechtvaardigd dat iemand wordt vermoord die de profeet beledigt.”

Felle discussies
Een deel van de moslimjongeren doet er alles aan om hun traditionele waarden en vrome opvattingen aan andere moslimjongeren op te leggen. ,,Daar ligt het probleem, want in Nederlandse klaslokalen moeten leerlingen democratische waarden worden bijgebracht. Leren ze dat er fel kan worden gediscussieerd over alle onderwerpen, maar dat we elkaars mening respecteren, ook als we het met elkaar oneens zijn.”

Zodat moslimleerlingen met liberale opvattingen zich ook durven te uiten. ,,Als ze zich niet veilig voelen, gaan ze nooit toegeven dat ze best vriendschap met een homo willen, of met een Joods persoon. Hoe langer je wacht met ingrijpen, hoe moeilijker het wordt. Het is zo belangrijk extreem gedachtegoed tegen te gaan. Ik zeg vaak: we willen een zaadje van twijfel planten in een rotsvast wereldbeeld.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

En de meeste vluchtelingen zijn moslims, dus.... : nono3: : nono3: : nono3:
VLUCHTELINGEN VOOR DE KLAS BASISONDERWIJS SCHIEDAM

De Stichting Primo gaat op proef vluchtelingen voor de klas zetten in het Schiedamse basisonderwijs.

Volgens Primo hadden veel vluchtelingen in het land waar ze vandaan komen een goede baan. Een deel van hen was daar leerkracht en wil graag weer in het onderwijs werken, maar dat vraagt een goede beheersing van de Nederlandse taal en van de onderwijsmethoden in Nederland. Primo meldt in een persbericht: ‘Een op het oog onhaalbare opdracht. Maar die uitdaging is nu toch opgepakt, door daar een speciale opleiding voor op te zetten. Het project is in september gestart en de deelnemers zijn enthousiast begonnen. Op 10 november zullen de kandidaten een leerovereenkomst tekenen voor deze opleiding.’

Het schoolbestuur Stichting Primo Schiedam en de Pabo van Inholland Rotterdam hebben samen een voorbereidingsjaar ontwikkeld met veel aandacht voor de verdere taalverwerving. De kandidaten zijn geselecteerd op hun onderwijsachtergrond, motivatie en hun huidige taalbeheersing. Twee dagen per week krijgen ze les van docenten van de Pabo, drie dagen per week lopen ze stage op een basisschool. Kandidaten komen uit Schiedam, Maassluis, Rotterdam en Berkel.

Doel van dit project is een bijdrage te leveren aan de maatschappelijke integratie van vluchtelingen, aan het verminderen van het lerarentekort en om deze kandidaten een kans te bieden op een betaalde baan. Het is ook een proef, om te kijken of met zo’n voorbereiding daarna een succesvolle Pabo-opleiding mogelijk is. De opleiding is voor de kandidaten gratis, maar niet vrijblijvend: op 10 november zullen de kandidaten, directeuren van de basisscholen en de Pabo een leerovereenkomst tekenen, die tussen de kandidaat, de scholen en de Pabo wordt afgesloten.

Kandidaten met een uitkering hebben van de gemeenten toestemming gekregen om de opleiding te volgen. De kosten van de Pabo worden voor een groot deel vergoed door het Aelbrechtfonds, dat verbonden is aan de Pabo, de Hogeschool levert zelf ook een bijdrage evenals Stichting Primo Schiedam, het Fonds SchiedamVlaardingen ondersteunt het project met een subsidie en mogelijk levert ook het innovatiefonds Citylab010 van de gemeente Rotterdam een bijdrage.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie