Nederland.... kennisland ???

Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4930
Lid geworden op: Zo Jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Schepsel » Di Mei 24, 2011 8:50 pm

H.Numan schreef:Ik heb zelf de leraren opleiding gedaan. We moesten vanzelfsprekend alle mogelijke onderwijs methodieken en vormen bestuderen. Maar aan 1 vorm werd bijzonder weinig aandacht gegeven: particulier onderwijs. Tijdens de spaarzame momenten waarop dit onderwerp behandeld werd bleek waarom.
Dat werkt namelijk... wel. En daar wordt niet gewerkt volgens de vrije school methode. Welnee. Die werken volgens de ouderwetse blokken tot je er bij neervalt methode.

Op particuliere scholen (die zijn er nog steeds) wordt veel aandacht gegeven aan de leerling. Logisch, als je E 30.000 of meer per leerling per jaar moet neerleggen. Voor dat geld verwachten de ouders dan wel resultaat. Dat is er: een gemiddelde leerling is in staat om in een (1) jaar twee jaar voortgezet onderwijs te doen. Dat is gemiddeld. Er zijn er die het zelfs beter doen.

De leerlingen worden van 's morgens 8 tot 's middags 5 aan het werk gezet, en gehouden. Tussenuren kennen ze niet. Er wordt hard gewerkt, maar de leerlingen hebben daar geen problemen mee, integendeel. Ze vinden het gewoon leuk, vooral omdat ze na 1 jaar 2 jaar verder zijn.

Kijk, en daarmee wil ik aantonen dat gewoon ouderwets hard werken op school, concentreren op de kennis die je nodig hebt, gewoon werkt. Alternatieve Dalton-Vrije-Montessori-Geitenwollensokken-scholen werken dus niet.

Toen we die spaarzame minuten besteed hadden over particulier onderwijs begreep ik waarom we daar niet eens een vol les uur aan besteed kregen. Niet omdat het zo weinig voor komt. Maar omdat meer aandacht alle alternatieven compleet onderuit haalt.


Hmmm. School is tergend saai en makkelijk, maar het alternatief van je kapotploeteren lijkt me ook weer zo zonde van je jeugd.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8537
Lid geworden op: Do Mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor H.Numan » Wo Mei 25, 2011 2:33 am

Je zegt het zelf al: school is tergend saai en gemakkelijk. Veel uitdaging heb je dus niet. Hooguit om niet in slaap te vallen.
Je kapot studeren op een privé school is een knap overdreven voorstelling. Maar dat je daar heel wat harder werkt, dat is zeker.
Staat wel tegenover dat je in 1 jaar 2 jaar middelbare school doet.

Straks, en dat is voor jouw echt niet zo gek ver in de toekomst, ga je werken. En dan ontdek je opeens dat je ongeveer 10 tot 50x harder moet werken, iedere dag, met 6 weken vakantie per jaar. En als de baas zegt: wat denk jij van deze opleiding? Dan bedoelt hij vrijwel altijd: denk je dat je in je vrije tijd naast je gewone werk deze opleiding er bij kunt doen?
:sly:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Gebruikersavatar
Monique
Berichten: 8855
Lid geworden op: Ma Apr 14, 2003 2:14 pm
Contact:

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Monique » Wo Mei 25, 2011 8:29 am

Ze kunnen inholland net zo goed opdoeken want geen werkgever zal iemand aannemen met een diploma van die club; je weet niet wat je in huis haalt.
Heel jammer voor die studenten maar die moeten het heft in eigen hand nemen en elders opnieuw beginnen, versneld moet mogelijk zijn.
Amorele atheistische nitwit

Mahalingam
Berichten: 38433
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Do Mei 26, 2011 12:31 am

Ook bij Saxion zit er stront aan de knikker:
Onderzoek fraude Saxion Hogescholen
AMSTERDAM - Bestuursvoorzitter Wim Boomkamp van Saxion Hogescholen gaat zijn organisatie doorlichten om te kijken of de Hogeschool zich schuldig heeft gemaakt aan fraude.

Boomkamp doet dat in reactie op een bericht op de website van de Dagelijkse Standaard, waarin gesteld wordt dat Saxion zich net als InHolland schuldig maakt aan fraude, en studenten een hbo-onwaardig diploma geeft. Het bericht is volgens Boomkamp „zeer tendentieus”.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9873671/__Onderzoek_Saxion_Hogescholen__.html?p=22,2
Dat klinkt als een WC-Eend onderzoek. Keurt eigen vlees enzovoorts. Wat is er beweerd?
Saxion hogescholen frauderen ook
...de mogelijkheid een 'vervangend werkstuk' te maken in plaats van een tentamen af te leggen. Voorwaarde is dat het werkstuk de tentamenstof verdisconteert. Dus als je maar volhardt in je luiheid - ook een kwaliteit! - komt de school je tegemoet met een lousy werkstuk.

Ook bij Saxion hogescholen worden dus gratis diploma's weggegeven. Dit ruikt naar fraude! Want laten we wel wezen: zo'n werkstuk is niet meer dan een open boek-tentamen waarvoor je alle tijd van de wereld hebt. Het is onzinnig om te stampen, parate kennis is iets van voor Van Kemenade (PvdA), Wallage (PvdA) en Ritzen (PvdA). Je hoeft niets te weten, behalve waar je kennis eventueel zou kunnen vinden.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2011/05/saxion-hogescholen-frauderen-ook
Reactie?
Boomkamp legt uit dat er verschillende redenen zijn voor zo'n vervangend werkstuk. Hij zegt onder andere 'Als een vak bijvoorbeeld niet meer bestaat omdat een student in zijn zevende jaar zit, dan heeft hij toch recht op dat curriculum. En zo zijn er ook andere omstandigheden waarbij een vervangende opdracht mogelijk is.'

Clou:
...dat het curriculum en de vakeisen elk jaar veranderen. Vakken kunnen in naam hetzelfde blijven, maar elk jaar worden er veranderingen aangebracht in de checklist.
Dat betekent dat studenten die in jaar 1 een vak niet halen, in jaar 2 dikwijls al niet meer hetzelfde vak kunnen doen. Van strikte continuïteit is geen sprake. Het is dus al snel zo dat een student het vak niet meer kan volgen, omdat het 'niet meer bestaat'.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2011/05/saxion-reageert-het-zijn-incidenten
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam
Berichten: 38433
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Za Jun 04, 2011 8:57 pm

ROC Landstede in Zwolle deugt ook al niet. Tegen inlevering van voldoende spaarzegels een diploma gratis.
Het ROC Landstede in Zwolle heeft vorig jaar 20 mbo-leerlingen onterecht een diploma gegeven. De leerlingen hoefden geen stage te lopen van hun docent. Dat is wel vereist voor een mbo-diploma.
Een van de leerlingen volgde de studie voor ict-beheerder. De andere 19 jongeren deden de opleiding om netwerkbeheerder te worden.
Ontslag
De Onderwijsinspectie heeft de school op de vingers getikt. De leraar die zijn studenten van stage vrijstelde, is door de school ontslagen. Het ict-onderwijs op de school zou dit schooljaar wel weer op orde zijn.
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/binnenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2011/06_juni/04/binnenland/mbo_school-fraudeert-met-diploma_s.xml
De vrijstelling die de leraar gaf had door de school moeten worden aangevraagd bij de inspectie. Waarom de school dan niet gedaan heeft? Onbekend. Dus voordat daar verder over nagevraagd wordt (welke manager heeft hier zitten slapen?) de leraar weggestuurd. Het ruikt sterk naar zondebok.
En waarom die vrijstelling van stage? Omdat de school geen stageplaatsen wist te regelen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam
Berichten: 38433
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Za Jun 04, 2011 10:54 pm

Pownieuws geeft een ander kijk op het gebeuren. niets over ontslagen leraar. Wel waarom de school diploma's gaf.
Om hun 'diploma' te kunnen halen, moesten de scholieren van hun opleiding stage lopen. Er bleken echter te weinig plekken te zijn. De school besloot hen daarom een vrijstelling te geven zonder die aan te vragen bij de inspectie. Alle twintig kregen vervolgens hun diploma.

Aansprakelijk
Het ROC-bestuur was bang dat de scholieren de school aansprakelijk zouden stellen voor het gebrek aan stageplekken. ROC Landstede geeft de blunder toe en heeft een waarschuwing gekregen van de inspectie.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/06/ook_diplomafraude_mboschool.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam
Berichten: 38433
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Ma Jun 06, 2011 9:44 pm

Uitgaven voortgezet onderwijs 5,5 miljard in 1995, 13,5 miljard in 2009.
Dus met dat onderwijs moet het wel snor zitten. Nee dus, de kwaliteit is zorgwekkend achteruit gelopen.
Volgens het CPB :
Het niveau van het Nederlandse basis- en voortgezet onderwijs daalt, zowel in absolute zin als ten opzichte van andere ontwikkelde landen. Op de lange termijn kost deze achteruitgang mogelijk enkele procenten van het nationale inkomen, aangezien de kwaliteit van onderwijs grotendeels bepalend is voor de economische prestaties van Nederland.

Nu komt dat rapport wel net uit nu ze gaan praten over onderwijs bezuinigingen.
Speciaal wordt aangekaart:
Volgens de auteurs ligt het grootste probleem bij de meest getalenteerde leerlingen. ''Hun prestaties blijven consequent achter bij die van de beste leerlingen in veel andere ontwikkelde landen.’’ In de groep meest getalenteerde leerlingen behoren de Nederlanders op geen enkel terrein tot de internationale top 10.
http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2011/06/dalend_niveau_onderwijs_kost_g.html
Er wordt zo veel tijd besteed aan marginale leerlingen dat er geen tijd over is voor begaafde leerlingen. Die mogen wat aan rotzooien want een zesje halen ze prima zonder enige aandacht van de docent.
Iemand zei:
"Eigenschappen als zelfstandig, kritisch en creatief denken komen tegenwoordig eigenlijk niet meer aan bod, dat is namelijk niet eerlijk ten opzichte van al die mensen die dat niet goed kunnen."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8537
Lid geworden op: Do Mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor H.Numan » Di Jun 07, 2011 3:33 am

Naar mijn mening wordt er veel te veel tijd verkwist aan mondig maken en eigen initiatief van leerlingen.
Het is erg leuk dat een broekemans van 15 je gaat vertellen waarom de wereld compleet verkeerd in elkaar zit. Moet ik altijd erg om lachen.
Maar daar is de school helemaal niet voor. De school is er om je te leren hoe je later dat initiatief het beste kunt gebruiken.

Omdat te kunnen, moet je .... vervelend ... blokken. Hard werken. Niet leuk. Saai. Vervelend.
Er is geen enkele manier om de tafels te leren dan onthouden. Ze moet ze gewoon in je kop stampen. Waarom is de snor vrouwelijk in het Frans (la moustache) en muur (le mur) mannelijk? Is geen reden voor. Dat is gewoon zo. Dat moet je dus onthouden.

Kortom, het grootste deel van je lagere, middelbare en hogere opleiding moet je besteden aan stomvervelend werk. Maar dat werk is wel de essentie. Zonder kennis van grammatica ben je nauwelijks in staat om een vreemde taal fatsoenlijk te beheersen. En grammatica is oerend saai.

Die 'saaiheid' is, denk ik, de bron geweest van alle kwaad. Ik heb les gekregen met zwart-wit boeken. Vrijwel al mijn lagere school boeken en de meeste van de middelbare school waren zwart-wit, met zeer weinig plaatjes. Het idee was om kennis over te dragen, en daar waren kleurenplaatjes eigenlijk niet nodig voor. Maar het is wel het eerste wat je kunt aanpakken om leerlingen meer een interessant programma te geven. Vanaf dat moment gingen de kosten de lucht in, en de resultaten naar beneden. Want dat pad gaat via (duurdere) 4 kleuren druk vol met plaatjes naar project onderwijs.

Links krijgt een enorme erectie bij het idee alleen al. Project onderwijs is de oplossing voor alle problemen! Ook voor wintertenen? Jawel meneertje! Juist voor wintertenen! :wink2:

Voorbeeldje: je laat de klas zelf een computer bouwen. Met z'n allen. Ze ontdekken al heel vlot dat alle handleidingen in het Engels zijn. Je knoopt er dus wat lesjes Engels aan vast. Je moet de componenten kopen. Daar kan je dus een aantal lesjes boekhouden aan plakken. Met een beetje creativiteit kan je een compleet onderwijs programma plakken aan dat bouwen van een computer.

Maar - en nu komt het - het rendement is ongelofelijk laag. Leerlingen die een beginners of laag niveau van Engels hebben weten nauwelijks meer als ze via de leraar de handleiding eigenlijk vertaald krijgen. Want daar komt het vrijwel altijd op neer. Je kan deze manier van onderwijzen vergelijken met een postkantoor of supermarkt waar ze 300 bemande loketten hebben, zodat niemand hoeft te wachten. Dat werkt inderdaad, als je niet op de kosten hoeft te letten.

Onderwijs heeft tot dusverre nog nooit naar kosten hoeven kijken, dus kunnen ze er op los experimenteren. Project onderwijs is tenslotte hartstikke leuk. Leuk voor de leraar, om op te zetten. Leuk voor de klas om te doen. Zolang er niemand is die zegt: "goh, maar na dat project zijn jullie eigenlijk geen stap verder gekomen. De parallel klas die dit project niet deed, en hard gewerkt heeft is nu vijf hoofdstukken verder. Dus eigenlijk is dat project van jullie een soort van verpakt feestje geweest..." dan is er geen enkel probleem.

En dat soort cynische mensen vind je dus niet in het onderwijs, want die vliegen er uit voor ze een gevaar worden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

mercator
Berichten: 18478
Lid geworden op: Do Nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor mercator » Di Jun 07, 2011 11:08 am

Dat heb je ook in de cultuursector. Toen ik piano-les kreeg in de jaren 70-voordat de socialisten ook dat onderwijs verpestten-was het van toonladders afdreunen, studies spelen, de leraar zette een of ander stuk van Bach voor je neus en dat viel te spelen, niks te maren. Ik had daar eerlijk gezegd vreselijk de pest in :D maar je deed dat of de piano werd verkocht. Na een jaar of 3 kon ik een niet onaardige Chopin spelen.
Nu heeft Mercator jr. op de muziekschool "creatief" les gekregen. "Wat wil je spelen?" "Dat stukje van K3!" Ok, K3-of iets dergelijks wordt het, niks toonladders of studies, bah vervelend zeg...resultaat: op 16jarige leeftijd speelt ze in een rockgroep en moet aan MIJ vragen om haar keyboard-partijen te verzinnen want ze kan na 6 jaar muziekles eigenlijk...totaal NIETS :? .

Dat lijkt allemaal sterk op het vroeger was alles beter-verhaal, maar ik kan zelfstandig genoeg denken om geen moreel oordeel uit te spreken maar vast te stellen dat de ene methode gewoon werkt en de andere niet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8537
Lid geworden op: Do Mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor H.Numan » Di Jun 07, 2011 12:06 pm

Dat vroeger alles beter was zal ik niet snel zeggen. Vroeger was alles anders, maar zeker niet beter.
Maar wat het onderwijs betreft is dat wel degelijk waar. Het onderwijs was voor mijn tijd (Mammoetwet dus) een stuk beter dan nu.

Ik vergelijk wat we nu mee maken wel eens met een van de oorzaken waarom het Romeinse leger veranderde van de meest gevreesde soldaten ter wereld in de sufferdjes van Italië:

Een legionair had een hele goede uitrusting, bewapening en training. Zo ongeveer het allerbeste wat technisch mogelijk was. Maar dat is niet leuk: die uitrusting is zwaar, en rondrennen (3x per maand minimaal met volle bepakking) is geen geintje. Dus gingen de legionairs zeuren om minder zware uitrusting. Net zo lang tot stukje bij beetje de hele wapenrusting weg was. Eerst een minder zware (dus minder goed beschermende) helm. Een minder zware lorica. Een kleiner schild. Een langer zwaard. Geen lorica. Elke keer een beetje. Tot er dus niks meer van over was.

In het onderwijs is dit dus ook gaande. Hoeveel kinderen kunnen nog fatsoenlijk spellen. Erger: hoeveel kinderen interesseert het dat ze wanstaltig slecht Nederlands schreife?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Mahalingam
Berichten: 38433
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Di Jun 07, 2011 1:14 pm

En ik kom dan aan met 'het rekenen'. Lees eens het zwartboek van Jan van der Craats (prof) erop na:
http://staff.science.uva.nl/~craats/zwartboek.pdf
Hoe heb ik geleerd op te tellen?

Code: Selecteer alles

  348
10282
__________ +
10630

Rechter kolom beginnen.
dat gaat van (uit mijn hoofd)
8+2 is 10 . 0 opschrijven, 1 onthouden.
1 + 4 is 5 plus 8 is 13. 3 opschrijven 1 onthouden
1 plus 3 is 4 plus 2 is 6. Opschrijven
0 schrijven
1 schrijven
Controleren = nogmaals dan van beneden naar boven afhandelen.

zo heb ik het geleerd. Maar nu gaat het alsvolgt: van links naar rechts!

Code: Selecteer alles

386
673
__________+
900 (=300+600)
150 (=80+70)
  9 (=6+3)
______________ en dan gaan we weer optellen van links naar rechts:
1059

En controleren? Dat zie ik niet simpel gebeuren.
Bij het aftrekken van rechts naar links is de enige complicatie: je moet af en toe er 'eentje' van de linker kolom bovenaan lenen.

Code: Selecteer alles

803
261
__________ -
542

3 - 1 is 2. Opschrijven
0 min 6 gaat niet. Eentje lenen. Even onthouden: die 8 is nu een 7. 10 -6 = 4 Opschrijven
7 (niet8 !) - 2 = 5 opschrijven. Controle: tel die 542 op bij 261 en de uitkomgt moet 803 zijn.
En nu de moderne manier:

Code: Selecteer alles

803
261
__________--
600  (=800 - 200)
-60  (ja nu is er een probleem. Er is 60 tekort.)
  2   (=3 - 1)
_________
542

Van die 600 moet je 60 aftrekken en dan 2 erbij optellen. Als je wat lange getallen hebt dan kom je in de knoop: dan kan je meerdere malen 'tekort komen' zodat je zowel aan het optellen bent als aan het aftrekken.
Probeer maar eens 3127615 min 1895597 .
Als ik het zo geleerd zou hebben: ook ik zou niet kunnen rekenen.
En dan delen. Daarvoor heb ik de staartdeling geleerd. Het lastige daarvan is dat je moet uitproberen dmv. vermenigvuldigen hoe vaak het erin past.
Je wil niet weten wat ze daarvoor in de plaats hebben geleerd. De gruwel die een hele generatie is aangedaan. Happen in plaats van delen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Gebruikersavatar
Monique
Berichten: 8855
Lid geworden op: Ma Apr 14, 2003 2:14 pm
Contact:

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Monique » Di Jun 07, 2011 1:50 pm

Ach ja, waarom makkelijk doen wanneer het moeilijk kan.
Amorele atheistische nitwit

Mahalingam
Berichten: 38433
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Vr Jun 10, 2011 6:55 pm

Ons powerhouse voor kennis, InHolland is weer in het nieuws. Er gaat 9 ton euro teruggevorderd worden (om het populistisch te zeggen: bijna 1 miljoen). Vanwege onterechte uitgaven zoals 360.000 euro aan het bestuur.
Bestuur Inholland stak 360.000 euro in eigen zak
De top van de Hogeschool Inholland eigende zich tussen 2006 en 2010 ten onrechte 360.000 euro toe. Bovendien liep de hogeschool ruim vijf ton mis door onzorgvuldige bedrijfsvoering. OCW probeert al het geld terug te vorderen.

Uit het lang verwachte rapport van de Onderwijsinspectie over ongeoorloofd declaratiegedrag bij de Hogeschool Inholland blijkt dat collegevoorzitter Jos Elbers, zijn opvolger Geert Dales en voormalig vicevoorzitter Lein Labruyère regelmatig meer kosten declareerden voor zakelijke lunches en diners dan het interne reglement toestond.

Spoiler! :
Eenmalige uitkering

Labruyère ontving in 2007 op initiatief van de raad van toezicht van Inholland een eenmalige uitkering van 43.000 euro ter compensatie van de daling van zijn vaste salaris tot onder de ‘Balkenende-norm’. Ook heeft hij te vaak een chauffeur ingehuurd. Kosten: 60.000 euro.
Elbers kreeg van de raad van toezicht een extra-pensioenstorting van 183.000 euro. Dit bedrag heeft OCW al teruggevorderd bij Inholland, dat het geld zelf nog niet op Elbers verhaald heeft. Na diens vertrek als collegevoorzitter, in augustus 2007, kreeg hij volgens de inspectie bovendien ten onrechte onkostenvergoedingen van 46.000 euro.
Accesoires voor leaseauto's

Ook de accessoires die Elbers en Labruyère voor 9.000 euro in hun leaseauto’s lieten aanbrengen, hadden niet vergoed mogen worden, evenmin als de kosten van een ov-jaarkaart. De raad van toezicht, onder voorzitterschap van Karel Noordzij, keurde de onrechtmatige extra betalingen goed.

Het voormalige Inholland-bestuur heeft zich – in de woorden van staatssecretaris Zijlstra – 'goed bediend' , maar tegelijk onvoldoende zorg besteed aan de bedrijfsvoering. Daardoor is er een korting van 373.000 euro misgelopen bij het inschakelen van een organisatieadviesbureau en daar bovenop een ‘volumekorting’ van 148.000 euro.

Geld terugvorderen

Staatssecretaris Zijlstra noemt de uitkomsten van het rapport zeer ernstig en wil al het geld terugvorderen voor zover dat nog niet gebeurd is. Hij zal nog uitzoeken of er nog geld is terug te halen bij Jos Elbers, die na zijn vertrek bij Inholland tussen 2007 en 2010 mogelijk meer verdiende bij een consultancybureau dan de door hem opgegeven twee ton. Dat zou moeten worden afgetrokken van de in zijn vertrekregeling afgesproken vergoeding.

Op de eerder aankondiging dat hij ruim twee ton van Inholland zal terugeisen omdat de ontslagvergoeding van Geert Dales te hoog was, komt Zijlstra terug. Na overleg met zijn juridische adviseurs is die claim waarschijnlijk niet haalbaar en verlaagt hij deze tot 60.000 euro.

Declaratiereglement

Wat bij Inholland is voorgevallen, mag volgens de staatssecretaris 'nooit en te nimmer' gebeuren bij een instelling die met publieke middelen in stand wordt gehouden. Daarom kondigt hij aan dat universiteiten en hogescholen vanaf 2012 inzicht moeten geven in de declaraties van iedere bestuurder en een duidelijk declaratiereglement moeten hebben.
Daarnaast komt hij in het voorjaar met een eerder aangekondigde wetswijziging waarin hij de bevoegdheid krijgt om in ernstige kwesties in te grijpen bij het bestuur van een universiteit of hogeschool.
Accepteren

In de schriftelijke reactie die Inholland vandaag rondstuurde benadrukt het bestuur dat het onderzoek over oud-bestuurders gaat. Het beseft dat de conclusies van het rapport onderdeel zijn van de geschiedenis van Inholland en trekt het zich 'in functionele zin' aan. Het accepteert de consequenties die voortvloeien uit de bevindingen van de Inspectie, en bekijkt op welke manier het onrechtmatig bestede gedeelte teruggevorderd kan worden.

In het inspectierapport zelf houdt Inholland wat meer slagen om de arm. 'Op een aantal punten herkennen wij de bevindingen van de Inspectie. We constateren echter ook dat de Inspectie slechts in beperkte mate aanvullende bevindingen heeft op de in het begin van het onderzoek aangedragen thema’s en dat een aantal thema’s ook tot de conclusie leiden dat in voldoende mate binnen de kaders van rechtmatigheid of doelmatigheid is gehandeld.'

Discussie mogelijk

Over een aantal onderdelen blijft volgens Inholland bovendien discussie mogelijk, 'vooral daar waar het oordeelsvorming betreft ten aanzien van geconstateerde feiten. Enkele daarvan zijn, de “mogelijk” misgelopen korting bij inhuur van organisatieadviesbureau, de chauffeursdiensten van de vice vzCvB en de extra salaristoekenning van de vice vzCvB.' [HC/HOP]
http://punt.avans.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=13151&Itemid=34
InHolland vindt de resultaten van het onderzoek voor discussie vatbaar.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam
Berichten: 38433
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Vr Jun 10, 2011 7:17 pm

Wat is kennis? Wat moet je van school meekrijgen? Als je weinig van taal en rekenen mee krijgt dan wordt dat gecompenseerd door meer maatschappelijke vaardigheden.
Wat heb je aan kennis over de staartdeling als je in een jungle moet zien te overleven?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9996076/___Krachtiger_door_gemenge_school___.html?sn=binnenland
" Gemengde scholen zorgen voor achterstand taal en rekenen"
'Sterke samenleving door gemengde school'
Leerlingen op gemengde scholen ontwikkelen maatschappelijke vaardigheden die kinderen op 'witte' scholen minder goed beheersen. Zo zouden de leerlingen op gemenge scholen meer interesse tonen in verschillende soorten geloof en beter zijn in het oplossen van ruzies dan kinderen op witte scholen.

Dit hedendaagse Gutmenschen gebrabbel omgezet in Jip- en Janneke taal:
ze leren zich te gedragen tegenover allahtonen zodat de wrijving minimaal is.
Basisscholen met een "flink percentage allochtonen" leiden tot een betere integratie, stellen de onderzoekers. Daar staat tegenover dat kinderen op 'witte' scholen beter presteren op gebied van taal en rekenen, in vergelijking met leerlingen van gemengde scholen.
Dat blijkt uit onderzoek van het Kohnstramm Instituut van de Universiteit van Amsterdam onder 38.000 kinderen op 550 basisscholen, waarover Trouw schrijft.

Kohnstramm Instituut is een linkse subsidiespons. Meegeholpen om het onderwijs te laten zijn wat het nu is.
Wat is er zo fijn aan dat kleine kinderen interesse tonen in verschillende soorten geloof ?
Fijn dat ze goed zijn in het oplossen van ruzies. Maar die moeten dan wel eerst beginnen. Kwestie van oefenen en dat kunnen ze naar hartelust kennelijk.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam
Berichten: 38433
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Zo Jun 19, 2011 3:34 pm

We hebben voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (vmbo) .
Daar kan je leren over economie, zorg, welzijn en nog wat meer van die dingen om later een vak uit te oefenen. Ook kan je er diverse soorten techniek gaan leren. Prima baanvooruitzichten voor auto monteurs, fietsenmakers, loodgieters, CV installateurs enz. enz.
Maar daar is geen animo voor. Tussen 2006 en 2010 daalde het aantal vmbo-techniekleerlingen in Nederland van 41.000 naar 29.000.
Er is een groot verschil tussen de grote gemeenten (met veel allahtonen?) en de rest van het land.
In Schoonhoven wordt meer voor techniek geleerd dan in Amsterdam en Rotterdam tesamen.
Hoe kan dat nu? Wel het Bredero Beroepscollege in Amsterdam-Noord is gestopt met de afdeling autotechniek omdat het niveau van de opleiding te hoog was voor de leerlingen.
En leerlingen die in de bouw willen blijken niet te kunnen rekenen wat ze dan alsnog moet worden aangeleerd.
Alle praktijkgerichte opleidingen op het vmbo hebben krimp. 64.000 leerlingen in 2006 naar 46.000 in 2010.
Nog even wat absolute getallen:
Amsterdam vierhonderd middelbare scholieren techniek, in Utrecht honderddertig en in Rotterdam driehonderdvijftig.
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/06/18/in-grote-steden-dreigt-leegloop-vmbo-afdelingen-techniek/
Ik denk dat we in de toekomst nog heel wat Polen nodig zullen hebben.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam
Berichten: 38433
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Di Jun 21, 2011 3:26 pm

Wat een doorsnee Mohammedanen school kan (de clan verrijken) moeten professionals zoals In Holland toch zeker ook kunnen?
Het begon met die daadkracht uitstralende uitspraak:
"Staatssecretaris van Onderwijs Halbe Zijlstra (VVD) kondigde aan dat de voormalige bestuursleden te veel ontvangen geld moeten terugbetalen. De hogeschool zei de conclusies te accepteren en te bekijken hoe het onrechtmatig bestede geld kan worden teruggevorderd."

En dit was vanwege:
"De Inspectie van het Onderwijs tikte de raad van toezicht eerder deze maand op de vingers. De raad had namelijk niet ingegrepen toen de ex-bestuurders geld dat voor onderwijs was bedoeld besteedden aan extra salarissen, vergoedingen en leaseauto’s. Tussen 2006 en vorig jaar ging het om 360 duizend euro."

Dus dat is heel fatsoenlijk reageren van die bestuurders van InHolland. Maar lees het nog eens:
"...te bekijken hoe het onrechtmatig bestede geld kan worden teruggevorderd."

Er staat niet dat ze terugvorderen. Dus dan wordt er zo "bekeken":
"Nu blijkt echter dat de raad van toezicht aan de huisadvocaat heeft gevraagd of aan de terugvordering ‘te ontkomen’ valt. concludeert De Telegraaf uit de documenten. De twee leden van de tijdelijke raad van toezicht zouden de voormalige bestuurders nog steeds steunen. De raad zou het ook niet met de inspectie eens zijn dat haar wat te verwijten valt."

Dus ze gooien in de praktijk hun kont tegen de crib. Maar ze blijven praten alsof ze dat niet doen.
Collegevoorzitter Doekle Terpstra bevestigt volgens de krant dat de huisadvocaat wordt geconsulteerd, maar laat weten dat de school de afspraken wil nakomen. Zijlstra zegt in de krant ervan uit te gaan dat dat ook gewoon gebeurt.
Een prima manier om tijd te winnen. Zijlstra zal er lang over doen zijn optimisme kwijt te raken.
En als uiteindelijk de zakkenvullers gevraagd wordt om geld terug te geven dan zullen er vele rechtszaken volgen. Mogelijk komt er een compromis: InHolland betaalt Zijlstra uit eigen zak (=belastinggeld).
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/06/21/verzet-tegen-aanpakken-ex-bestuurders-inholland/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam
Berichten: 38433
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Vr Jun 24, 2011 1:50 pm

En weer brengt De Volkskrant een onderwijsinstelling in discrediet: een academie.
Nou ja, academie; er is weinig academisch aan de opleiding van kunstacademie HBO Cordarts te Rabat a/d Rotte. Er wordt met veel subsidie opgeleid tot subsidie geschikt kunstenmaker.
Baas is Jikkie van der Giessen (D66) die helemaal verbaasd is en zich niet kan vinden in al die vreselijke dingen die er in het rapport van de inspectie staan.
De onderwijsinspectie heeft ingegrepen bij de Rotterdamse kunstopleiding Codarts. Op last van de inspectie is het klachtenreglement van de hbo-instelling verbeterd. Ook is de inspectie een vooronderzoek begonnen naar aanleiding van een uitgebreid dossier over diploma­fraude, belangenverstrengeling en een verziekte werksfeer bij Codarts, waar onder meer het hoog aangeschreven conservatorium van Rotterdam en de Rotterdamse Dansacademie deel van uitmaken.

Even op een rijtje:
0. fout regime met intimidatie en schoffering
1. nepotisme I(baantjes en opdrachten aan familie en vriendjes)
2. managers zonder functie(beschrijving)
3. luxe pluche (designstoelen, nep-gouden kranen)
4. diplomafraude.
Dit laatste verdient toelichting.
a. per definitie kregen (uit noodzaak) sommige scripties en vakken altijd een voldoende.
b. een versneld traject voor talentvollen wat veel extra diploma geld voor de school oplevert.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/2456839/2011/06/24/Kunstopleiding-Codarts-onder-vuur-na-reeks-van-klachten.dhtml
Kunstopleiding Codarts onder vuur na reeks van klachten
Veel van de klachten hebben betrekking op het functioneren van de voorzitter van Codarts, Jikkie van der Giessen. Deze oud-wethouder van cultuur van Amsterdam (D66) leidt sinds 1999 de onderwijsinstelling. Zij zou de hogeschool in haar greep hebben, waardoor klachten over haar bestuursstijl en manier van zaken doen onder de pet zijn gebleven.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/2456839/2011/06/24/Kunstopleiding-Codarts-onder-vuur-na-reeks-van-klachten.dhtml
Jikkie van der Giessen verzekert ons dat alles goed zal komen (als er soms toch iets mis zou zijn, wat ze niet gelooft).
Er komt een externe adviseur die alles recht zal breien als er soms een steekje is gevallen.
En wie wordt de gelukkige? Natuurlijk een oude bekende: Joke Snippe (D66). Zij heeft veel verstand van diploma fraude gezien haar achtergrond. Zij was aan het besturen bij InHolland en samen met Jos Elbers (D66) is er daar goed zakkenvulen geweest. En heel veel diploma fraude.

Ieder jaar studeren er 250 tandartsen af (vandaar die wachtlijsten voor patienten) en 1100 kunstenmakers.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam
Berichten: 38433
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Ma Jun 27, 2011 1:13 pm

http://www.ma-web.nl/
Mediacollege Amsterdam I(Ma) geeft ook diploma's weg bij inlevering van 3 spaarzegeltjes of zo.
Hun grote probleem is: wiskunde is te moeilijk voor hun leerlingen die amper kunnen optellen en aftrekken.
http://www.geenstijl.nl/archives/images/maexamen.html
Het examen rekenen/wiskunde is zeer slecht gemaakt. Dit geldt voor alle opleidingen.
Het gemiddelde cijfer is zo laag dat de examencommissie heeft besloten de resultaten niet te vermelden in de cijferlijst. Wel wordt aangegeven dat er is deelgenomen aan het examen en op welk niveau het examen is afgenomen.
Het resultaat van rekenen/wiskunde telt niet mee bij de eventuele inloting voor een vervolgopleiding bij het HBO.

Zou het examen wel mee tellen dan zou er geen doorstroming zijn naar hun vervolgopleidingen. Dat zou een grote strop zijn. (=minder inkomsten = ontslagen)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 71229
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Ariel » Vr Jul 01, 2011 2:27 pm

Kijk, met zo'n goed bericht kunnen we wat. Amsterdam als kennisstad. Welke mensen wonen er in stadsdeel Centrum ?

Kinderen Amsterdam slimst

AMSTERDAM - Amsterdamse kinderen halen gemiddeld een hogere Cito-score dan kinderen in de rest van het land.

De gemiddelde score in de hoofdstad was dit jaar 537,6 terwijl elders 536,5 het gemiddelde was. Toch zijn er binnen Amsterdam grote verschillen te zien, schrijft het Parool. Zo scoren Centrum en Zuid hoog terwijl Zuidoost, Noord en Nieuw-West achter blijven.

De gemiddelde Cito-score is het laagst in Amsterdam-Zuidoost (534,4) en het hoogst in stadsdeel Centrum (542,2).

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1012 ... html?p=4,1
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Rechtsliberaal
Berichten: 172
Lid geworden op: Do Sep 02, 2010 8:52 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Rechtsliberaal » Vr Jul 01, 2011 6:29 pm

Ariel schreef:Kijk, met zo'n goed bericht kunnen we wat. Amsterdam als kennisstad. Welke mensen wonen er in stadsdeel Centrum ?

Kinderen Amsterdam slimst

AMSTERDAM - Amsterdamse kinderen halen gemiddeld een hogere Cito-score dan kinderen in de rest van het land.

De gemiddelde score in de hoofdstad was dit jaar 537,6 terwijl elders 536,5 het gemiddelde was. Toch zijn er binnen Amsterdam grote verschillen te zien, schrijft het Parool. Zo scoren Centrum en Zuid hoog terwijl Zuidoost, Noord en Nieuw-West achter blijven.

De gemiddelde Cito-score is het laagst in Amsterdam-Zuidoost (534,4) en het hoogst in stadsdeel Centrum (542,2).

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1012 ... html?p=4,1


Heel simpel: Centrum en Zuid zijn de witte wijken en Zuidoost, Noord en Nieuw-West zijn de zwarte wijken (mocrostan, turkestan, third worldstan). Het is gewoon een feit dat witten, chinezen, hindoestanen en indo's het beter doen dan zwarten, antillianen, turken of mocro's

Mahalingam
Berichten: 38433
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Vr Jul 01, 2011 11:24 pm

Duitsland kennisland? De Hauptschule wordt afgeschaft.
In ieder geval is het daar net zo beroerd gesteld op de scholen met lezen, schrijven en rekenen als bij ons.
Voor het gemak wordt het aaneenschrijven afgeschaft. Losse letters is de moderne schrijfwijze. Dit bedoel ik (let op de 'r') :
Afbeelding

En als je zo opgeleid leuzen moet gaan sproeien dan krijg je dit:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam
Berichten: 38433
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Ma Jul 04, 2011 4:47 pm

Barre toestanden in het HBO. Maar hoe staat het met de MBO opleidingen? Daarvan stroomt een deel door naar het HBO dat zo'n 35% ex-mbo-ers binnen krijgt.
Als je vakkundig timmerman of loodgieter wordt dan kan je best leven zonder subliem te zijn in het schrijven van foutloos Nederlandse brieven. Een sinterklaas gedichtje maken is voldoende.
Maar bij doorstroming naar HBO moet je toch wel enige schrijfvaardigheid hebben (om maar niet te spreken over lezen en rekenen). Dus hoe staat het met het onderwijs op de MBO in de taal Nederlands?
Over vroeger dit
Het vroegere meao-examen Nederlands kende een centraal schriftelijk examen dat onder meer uit een briefopdracht bestond. De normering schreef voor dat een brief maximaal vijf foutieve werkwoordsvormen of tien andere spel- en stijlfouten mocht bevatten. Werden deze aantallen overschreden, dan was de brief onvoldoende. Een heldere en alleszins redelijke normering.

Dit peil wordt nu niet meer bereik door leerlingen.
Voor het hoogste mbo-niveau (niveau 4) geldt dat het vak Nederlands op B2-niveau beheerst moet worden: dat van de 'onafhankelijke gebruiker'. De toetsen die worden gegeven om dit niveau vast te stellen, moeten worden ingekocht bij geaccrediteerde bedrijven.[...]
Voor het onderdeel Schrijven levert De Vries een briefopdracht met bijbehorende normering. Op het gebied van spelling en stijl luidt die normering: 'De spelling en de woordvolgorde is accuraat genoeg om de tekst te kunnen volgen'. Wordt aan deze norm niet voldaan, dan kan er - op een totaal van twintig - één punt in mindering worden gebracht.

Zodat je dus - als je zelfs dit niet kan - nog voldoende punten kunt krijgen voor Nederlands.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/2461094/2011/07/04/De-ellende-van-het-hbo-begint-al-bij-het-mbo.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam
Berichten: 38433
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Wo Jul 06, 2011 1:20 pm

De komende bezuinigingen op de kunsten en zo hebben nu al gevolgen voor het onderwijs.
De Hoge Scholen leggen zichzelf een beperking op die hun minder leerlingen oplevert. Waarom zo filantropisch
Kunstopleidingen nemen fors minder studenten aan
De kunsthogescholen gaan een kwart minder studenten autonome beeldende kunst aannemen, en 10 procent minder studenten klassieke muziek en jazz. Dat hebben ze afgesproken in het sectorplan kunstvakonderwijs. De instroom op de kunst-hbo's neemt af met 20 procent. De HBO-raad overhandigt zijn plan donderdag aan staatssecretaris Halbe Zijlstra van Onderwijs.

Nu wordt er al jaren geroepen dat het best wel wat minder kan maar aangezien voor afgestudeerden de subsidiekranen open stonden, maakte het niet uit. Ze gaan er nu dus vanuit dat de goede tijden van weleer voorbij zijn en voorlopig niet terug komen.
En nu lees ik ook een verklaring voor het filantropisch gedrag:
"Staatssecretaris Zijlstra zegde de kunstvakopleidingen eerder toe hen niet te korten als ze minder studenten aannemen. "
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2676/Cultuur/article/detail/2462104/2011/07/06/Kunstopleidingen-nemen-fors-minder-studenten-aan.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam
Berichten: 38433
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Do Jul 07, 2011 8:10 pm

Over Windesheim, ook zo'n frauduleus HogeSchool probleem.
Een van de vele directeuren wist 8 jaar lang gemiddeld 100.000 euro per jaar over te hevelen naar de hengsten van zijn vrouw. Die is 'ex' geworden en zo kwamen de balletjes aan het rollen.
Eis: 2,5 jaar cel voor fraude Windesheim
Tegen een 44-jarige oud-directeur van hogeschool Windesheim uit Zwolle is vandaag 30 maanden cel, waarvan zes maanden voorwaardelijk, geëist. De man stond terecht in de rechtbank in Zwolle voor verduistering in dienstbetrekking en fraude.
Na de scheiding werd zijn vrouw boos omdat hij een rekening niet had betaald. Ze wist van de fraude want het geld was bedoeld voor haar paardenfokkerij. In een brief, die bij de Belastingdienst terechtkwam, maakte ze melding van de fraude. B. stuurde rekeningen voor niet-verrichte werkzaamheden in via eigen bedrijfjes. Als directeur kon hij deze zelf ondertekenen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/2517330/2011/07/07/Eis-2-5-jaar-cel-voor-fraude-Windesheim.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: Zo Sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Alba » Do Jul 07, 2011 9:00 pm

Gisteren een gesprek in de trein opgevangen. Een hoogblond meisje, Hollandser dan Hollands, maar aan het gesprek te horen veel omgang met nieuwe Nederlanders. Ze had het over 'deze nummer' en 'die adres'. Ook de rest van het taalgebruik was niet om aan te horen. Gaat de goeie kant op. :nono1:


Terug naar “Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten