De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Mahalingam

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Mahalingam »

Zomaar een vraagje: "wat is tegenwoordig gastvrij? De verwarming lekker hoog zetten of de gasten een dekentje geven?"
Hier stond de thermostaat zeker niet op 18 graden:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Ariel

Bericht door Ariel »

Binnenkort kunnen we een vliegtuig vol met vluchtelingenkinderen (uiteraard met hun ouders) uit Griekenland verwachten. Max en Willem bezochten namelijk een concert van getraumatiseerde vluchtelingen, en Max en Willem waren duidelijk aangedaan. Eric van der Burg was er ook, en die raakte zelfs geëmotioneerd.
Vluchtelingenkinderen smeken koning om gesprek: leven in een hel

Vluchtelingenkinderen in de Griekse hoofdstad Athene hebben dinsdagmiddag koning Willem-Alexander en koningin Máxima gesmeekt om een gesprek over de vluchtelingenproblematiek. „We leven in een hel”, zei de 17-jarige Ivan uit Iran na afloop tegen het ANP.

Het koningspaar bezocht een concert van Connect by Music, een initiatief dat getraumatiseerde vluchtelingen helpt bij hun integratie. De kinderen uit onder meer Afghanistan, Irak en de Palestijnse gebieden speelden gitaar en zongen voor het koningspaar. Het concert was gemoedelijk, maar na afloop sloeg de sfeer snel om en smeekten de kinderen het koningspaar om een gesprek, zodat ze hun problemen konden delen. De meisjes klampten de koningin vast, die duidelijk aangedaan en enigszins wanhopig naar haar man keek. Die moest antwoorden dat daar helaas geen tijd voor was.

Ivan woont al vijf jaar lang met haar ouders en zussen in een vluchtelingenkamp. Zij, en alle kinderen om haar heen, zijn doodsbang om teruggestuurd te worden naar hun geboorteland. „Het is alsof we schreeuwen en niemand ons hoort”, zei het 17-jarige meisje. De kinderen huilden en troostten elkaar, allen angstig voor de onzekere toekomst. „We zijn vreselijk bang.”

Geëmotioneerd
Koningin Máxima liep na de gebeurtenis direct naar de Nederlandse ambassadeur in Griekenland, Susanna Terstal, om het over de gebeurtenis te hebben. De koningin klampte Terstal aan en vertelde over de behoefte aan een gesprek. De koning zei daarop dat er later een gesprek zou komen. Ook migratie-staatssecretaris Eric van der Burg was aanwezig. Na afloop stapte hij duidelijk geëmotioneerd op de kinderen af om met ze te praten.
17-jarige vluchteling vraagt gesprek met Máxima na emotioneel optreden

Een 17-jarige vluchteling uit Irak, die in Griekenland verblijft, verzocht koningin Máxima vanmiddag om een persoonlijk gesprek. ,,Ik verblijf hier al vijf jaar en ik heb nog geen leven’', zei de jongedame, Awezan genaamd, even later geëmotioneerd. Medewerkers van de Nederlandse ambassade in Griekenland, waar Máxima haar man vergezelt op diens staatsbezoek, ging met haar en andere kinderen in gesprek.

Samen met andere vluchtelingkinderen had Awezan net een emotioneel concert gegeven, namens de organisatie Connect by Music - een Nederlandse organisatie die actief is op de vele Griekse vluchtelinglocaties.

De emoties gierden door de evenementenzaal van een openbaar schoolgebouw in Athene. De kinderen speelden Griekse, Arabische, Nederlandse en Argentijnse muziek. Koningin Máxima moest flink slikken tijdens het Argentijnse nummer Todo cambia, bij de Nederlandse ambassadeur in Athene, Susanna Terstal, kwamen de tissues tevoorschijn.

Na het optreden bedankten koning Willem-Alexander en koningin Máxima de kinderen en de orkestleiding uitvoerig en toen vroeg Awezan of ze een persoonlijk gesprek met de vorstin kon hebben.

Máxima zei dat het nu helaas niet mogelijk was, haar man liep direct naar ambassadeur Terstal, die aangaf ‘er achteraan te gaan’. Vijf minuten later meldden ambassademedewerkers zich bij Awezan, haar zusje Ivan en tal van andere vluchtelingkinderen die meespelen in het orkest en dagelijks repeteren. Awezan, volledig in tranen: ,,Ik had zo graag willen aan de koningin willen vertellen over mijn leven. Al vijf jaar lang woon ik hier tussen andere vluchtelingen, er verandert niets. Eigenlijk heb ik nog steeds geen leven.’'

Een jongen trekt de verslaggever met zich mee, een lokaal in. ,,Voor mij hetzelfde verhaal, ik wil ook een leven opbouwen, maar hoe kan ik dat doen.’'

Net als bij Awezan lopen ook direct zijn ogen vol met tranen. ,,Niemand kan mij helpen’', concludeert hij.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

De koningin als lichtend voorbeeld:

Afbeelding

Deze foto is inmiddels overal waar het kon verwijderd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Ariel

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
wo dec 07, 2022 3:52 pm
De koningin als lichtend voorbeeld:

Deze foto is inmiddels overal waar het kon verwijderd.
Waarom verwijderd? Wegens het pauselijk paars, of wegens de aandacht op haar borsten?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie