De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Mahalingam »

Nou ja zeg, hierbij kan onze koning toch niet achterblijven?

Afbeelding
Saudi Arabia's Crown Prince Gets COVID-19 Vaccine
https://www.ndtv.com/world-news/saudi-a ... rt-2343817
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Pilgrim »

De Marokkaanse persoonlijk adviseur/gifslang van de koning...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Dat vieze baardje van hem doet hem ook geen goed.
Vertrouwen in koning fors gedaald

Het vertrouwen in koning Willem-Alexander is dit jaar flink gedaald. In april van dit jaar had nog 76 procent van alle Nederlanders tamelijk veel of veel vertrouwen in de koning, in december is dat nog maar 47 procent.

Nederlanders zijn ook minder tevreden over het functioneren van de koning. In april was 67 procent (heel) tevreden met het functioneren van Willem-Alexander, nu is dat nog 51 procent.

Dat blijkt uit een enquête van onderzoeksbureau Ipsos, in opdracht van Nieuwsuur. Uit de afgenomen vragenlijsten blijkt dat het aandeel burgers dat (zeer) ontevreden is over het functioneren van de koning ook omhoog is gegaan. Dat was eerst slechts 3 procent, nu is dat 14 procent.

Kritiek op keuzes koning
Er was dit jaar op een aantal momenten forse kritiek op het handelen van de koning. Er ontstond ophef toen het koningspaar tijdens een vakantie in Griekenland in augustus op de foto ging met een restauranthouder, zonder 1,5 meter afstand in acht te nemen
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Mahalingam »

Oh wat vreselijk. Oh wat erg !!!
:gaah:

Komt een journalist bij me en die vraagt: "hebt U vertrouwen in de koning? "

En die vraag stelt mij voor een raadsel.
Bij de vraag 'hebt U vertrouwen in de weerman? " kan ik mij iets voorstellen. Dan is het vertrouwen dat hij het weer van morgen goed voorspelt.
Maar de koning?
Laat ik het zo op zijn middeleeuws zeggen: "ik ben blij de het begerig oog van de koning niet op mijn jonge dochter is gevallen. "
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Pilgrim »

Schokkend: de “Koning” kan het schudden, Nederlanders vertrouwen hem niet meer

28 december 2020 / Administrator

Dat wordt weer een Damvlucht.

Dit lezen we op de website “Ontdek hoe de “Oranjes” echt zijn”:

Afbeelding

Ze vertrouwen het niet meer en functioneren deed hij toch al nooit. Daar komt in het kort de uitslag op neer. Bovendien tekent hij blindelings het coronawetje, dat het parlement onschadelijk heeft gemaakt, het droombeeld van zijn voorganger Wilhelmina, die van de democratie ook al weinig moest hebben.

Zijne steeds hinderlijk in de weg lopende Overbodigheid en zijn overtollige entourage kosten de Nederlanders maar liefst € 350 miljoen per jaar.

Als er een enquête zou worden gehouden met de vraag:

“Hoeveel wilt u per maand afdragen als bijdrage voor de “koning” en zijn hofhouding?”

...dan weten wij het antwoord wel.

Het “koningshuis” is met een dergelijke populariteitscrash amper uit het veld te slaan. Onschendbaar, snapt u? Hebben wij zelf allemaal grondwettelijk zitten regelen, snapt u? Wij vinden dat allemaal best, blijkbaar. Maar desgevraagd blijft er van zijne Majesteit niet veel over. Er moet een list worden verzonnen.

Meestal is dat een zieligheidsoffensief.

Wat dacht u ervan: het hele “koningshuis” inclusief alle kindertjes in quarantaine wegens besmetting met een agressief gemuteerd nieuw, nieuwer, nieuwst “killer virus”? Kommer en kwel, als het “koningshuis” valt is Nederland reddeloos verloren, coronacrisis of niet.

Nog beter is een sterfgeval.

Soms helpt een opname in een inrichting in Zwitserland.

Of een ski ongeluk.

Enfin, we gaan zien welke lade er open wordt getrokken.

https://debataafschecourant.wordpress.c ... niet-meer/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Mahalingam »

Is Koning zijn ook een vitaal beroep? Of moet die gewoon achteraan in de rij aansluiten als gewone burger zonder kwetsbaarheid?
Koning en koningin: vaccinaties bieden hoop op een uitweg

Koning Willem-Alexander en koningin Máxima zeggen dat de start van de vaccinatiecampagne "hoop geeft" in de coronacrisis. Op Twitter bedankt het koninklijk paar iedereen die meewerkt aan het vaccineren.

"De start van de vaccinaties is een keerpunt dat hoop geeft op een uitweg uit deze crisis", aldus het paar. "Veel dank aan iedereen die hieraan meewerkt. Nu is het van belang om samen vol te houden."
Ik voel mij helemaal niet 'samen' met de Oranje BV.

https://www.trouw.nl/nieuws/koning-en-k ... ~b1ec5db3/

Nagekomen nieuws:
Koning Willem-Alexander en koningin Máxima zullen zich, wanneer ze aan de beurt zijn, zeker laten vaccineren tegen het coronavirus. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst woensdag bevestigd.
Laatst gewijzigd door Mahalingam op wo jan 06, 2021 2:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
wo jan 06, 2021 1:38 pm
Is Koning zijn ook een vitaal beroep? Of moet die gewoon achteraan in de rij aansluiten als gewone burger zonder kwetsbaarheid?
Lijkt me wel. Het vaccin geeft alleen gegarandeerd bescherming tegen milde klachten, daar moeten die lui maar tegen kunnen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Mahalingam »

De weinige koningen of wat daarvoor moet doorgaan laten zich niet onopgemerkt vaccineren:
Covid-19: Queen and Prince Philip receive vaccinations

The Queen and the Duke of Edinburgh have received Covid-19 vaccinations, Buckingham Palace has said.
A royal source said the vaccinations were administered on Saturday by a household doctor at Windsor Castle.
The source added the Queen decided to let it be known she had the vaccination to prevent further speculation.

The Queen, 94, and Prince Philip, 99, are among around 1.5 million people in the UK to have had at least one dose of a Covid vaccine so far.
https://www.bbc.com/news/uk-55602007

En wij met onze koningin en koning kunnen naar hartelust blijven speculeren.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Mahalingam »

Er is goede PR gewenst voor de Oranje BV. Dat is nodig. En hier is die dan:
Bij Maaike's Primera is de klant koning

Letterlijk!

Afbeelding

Hart-ver-war-mend! Kijk nou dan toch eens wie bij de gesloopte Primera van Maaike een slof Gauloises komt scoren: het belangrijkste stukje van het Schaakbord der Nederlanden!
Meneer Van Buren had op zijn favoriete website gelezen over de crowdfund, toen hoorde-ie van een telefoongesprek met Rutte en toen dacht hij: laat ik maar even de kroon op het werk zetten.
En dan heb je ineens de motherfucking koning in je winkel, hoe gruwelijk is dat? Volgens de koning is Maaike 'het symbool van de kracht van Nederland' en dat kunnen we alleen maar beamen. Rest ons twee vragen. 1. Zou-ie een royale donatie gedaan hebben en 2. Heeft-ie al een kroontje?
https://www.geenstijl.nl/5157444/wim-is-een-reaguurder/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Pilgrim »

Koninklijke graaiers...

Afbeelding

Uitkeringen 2021 voor de drie Von Amsbergjes. Ook dit jaar worden ze weer keurig onderhouden door de Nederlandse belastingbetaler.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ariel »

Prinses Alexia gaat na de zomer twee jaar naar school in Wales. Dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst. Ze gaat naar de United World College of the Atlantic in Wales. Ze treedt daarmee in de voetsporen van haar vader koning Willem-Alexander.

Afbeelding

Enorm leuk voor haar. Komt ze eindelijk eens mensen van een andere cultuur tegen. Die zijn er namelijk niet in Nederland.
Het United World College of the Atlantic (kortweg UWC Atlantic College) is het oudste van de United World Colleges, een groep van scholen die door middel van internationale vorming en sociaal engagement opvoeden tot verdraagzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Zestien- tot achttienjarige studenten uit circa 80 landen leggen na de tweejarige opleiding het International Baccalaureate af. Het internaat werd in 1962 in Zuid-Wales opgericht door de Duitse pedagoog Kurt Hahn.
En het mag wat kosten om opgevoed te worden tot verdraagzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Prinses Elisabeth (16), dochter van koning Filip en koningin Mathilde, verhuist vanaf volgend schooljaar naar het buitenland. Ze zal haar humaniora afmaken in een exclusief college in Wales, waar ook de Nederlandse koning Willem-Alexander en de Jordaanse prinses Raiyah les volgde. Daar hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan vast, want haar inschrijving zou (3 jaar geleden) ruim 66.000 euro kosten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Mahalingam »

Ik zou denken: met een inkomen (belastingvrij) van 1,5 miljoen per jaar is totaal verzorgd onderdak (all-in) voor 66.000 euro een koopje. Dan is er nog genoeg poen over om heel wat keren met een privé jet op en neer naar pa en ma te vliegen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
di mar 02, 2021 8:19 pm
Ik zou denken: met een inkomen (belastingvrij) van 1,5 miljoen per jaar is totaal verzorgd onderdak (all-in) voor 66.000 euro een koopje. Dan is er nog genoeg poen over om heel wat keren met een privé jet op en neer naar pa en ma te vliegen.
: nono3: Nee, nee, nee...Alexia Juliana Marcela Laurentien, Prinses der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau is op 26 juni 2005 in Den Haag geboren als tweede telg van de koninklijke familie.

Dus pa krijgt de rekening.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Mahalingam »

Je hebt gelijk.
En het is maar een half uurtje rijden naar het vliegveld.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ariel »

Grinnik...Tja, seks... daar moet je als gereformeerde niet aan doen. En ik merk dat ik oud ben. Ik heb namelijk nog nooit van de ’jiggyjig’ gehoord. Maar het ergste van dit alles vind ik dat de gereformeerde wel weten wat de ’jiggyjig’ is... : nono3: Foei!!! Hoe weten ze dat?
Koningsspelenlied in de ban: ’Zit verwijzing naar seks in’

De Vereniging voor Gereformeerd Onderwijs (VVGO) in Bunschoten zal dit jaar niet het Koningsspelenlied spelen. Er zou onrust zijn ontstaan onder ouders en leerkrachten over de term ’jiggyjig’, wat straattaal zou kunnen zijn voor seks. De term zou ook voor een ’negatieve associatie kunnen zorgen.

De specifieke zin ’De jiggyjig doen we met elkaar’ zorgt volgens problemen: de ’jiggyjig’ kan namelijk een dans zijn, maar volgens Verbeek kan het zo zijn dat er ook een andere betekenis de ronde doet: „Daarom slaan we die van dit jaar over.”

Verbeek noemt het een ’praktische overweging’ en geen ’principiele kwestie’.

’Jammer dat tekst niet gecontroleerd is’
Anderhalve week geleden werd het lied gepubliceerd. Het gaat onder meer over seksuele gelijkheid en genderneutraliteit. Verbeek: „Dat is natuurlijk helemaal prima. Maar zo kwamen we ook achter de betekenis van ’jiggyjig’, en dat riep negatieve reacties op.”

De school gaat geen klacht indienen, maar vindt het wel jammer dat de tekst niet is gecontroleerd op dubbele betekenissen. De vier scholen van VVGO gaan een ander koningsspelenlied kiezen, schrijft de regionale omroep.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ariel »

Triest nieuws voor de Britten. Philip is niet meer...
It is with deep sorrow that Her Majesty The Queen has announced the death of her beloved husband, His Royal Highness The Prince Philip, Duke of Edinburgh.

His Royal Highness passed away peacefully this morning at Windsor Castle.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Maarten »

Triest nieuws? Waarom, Ariel? Omdat een volvreter van Btits belastinggeld dood is? Dood gaan op 99 is geen triest nieuws. Velen bereiken die hoge leefdtijd niet eens. Met wat geluk gaat die oude feeks hem gauw achterna icon_shh.gif
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ariel »

Maarten schreef:
za apr 10, 2021 9:19 am
Triest nieuws? Waarom, Ariel? Omdat een volvreter van Btits belastinggeld dood is? Dood gaan op 99 is geen triest nieuws. Velen bereiken die hoge leefdtijd niet eens. Met wat geluk gaat die oude feeks hem gauw achterna icon_shh.gif
Nou ja Maarten...zo kan het wel weer. . Voor zijn familie, vrienden en veel Britten is dit triest nieuws. Het land rouwt om prins Philip. Leeftijd doet er dan niet toe. Ook al is hij bijna 100, zij gaan hem missen. Hij is een zeer gerespecteerd publieke figuur.

En wat mankeert er aan koningin Elizabeth ? Ik vind dat een sterke lieve vrouw.

En als zij overlijdt , dan komt Charles op de troon. Moeten de Britten daar zo blij mee zijn ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Maarten »

Monarchien in de 21ste eeuw :thinking: ...Als een dwaas achter het koningshuis aan lopen. Ieder dier zijn plezier :roll:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ariel »

Maarten schreef:
za apr 10, 2021 3:11 pm
Monarchien in de 21ste eeuw :thinking: ...Als een dwaas achter het koningshuis aan lopen. Ieder dier zijn plezier :roll:
Tja...Misschien is een president zoals Biden een veel betere optie.

Het koningshuis heeft weinig macht. Ze hebben een ceremoniële invulling.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Maarten »

Waarom betrek je Biden in deze discussie, Ariel? Dat slaat nergens op. Misschien dat Amerika jou erg interesseert, maar ik heb weinig op met Amerika, nog hun presidenten, of ze nu Trump of Biden heten.

De Nederlandse belastingbetaler zou niet die bende profiteurs dat zich de Koninklijke Familie noemt, niet langer moeten onderhouden... Zelfde voor de Britten, Belgen, Spanjaarden, denen, Zweden en Noren. Interesseert me niet dat ze een ceremoniële rol hebben. Ze vangen er bakken met geld mee. Geld dat veel beter voor andere zaken gebruikt kan worden.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ariel »

Maarten schreef:
zo apr 11, 2021 9:18 am
Waarom betrek je Biden in deze discussie, Ariel? Dat slaat nergens op. Misschien dat Amerika jou erg interesseert, maar ik heb weinig op met Amerika, nog hun presidenten, of ze nu Trump of Biden heten.
Jij had het over de Monarchien in de 21ste eeuw Maarten. En misschien ben je dat even vergeten, of landen zijn een monarchie, of landen zijn een Republiek.

Vandaar dat ik met het voorbeeld Biden kom.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ariel »

Ik heb net naar de begrafenis van prins Philip gekeken. Indrukwekkend. Triest dat deze vrouw niet tussen haar kinderen kan zitten.

Deze foto pakt mij het meest.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Maarten »

Ariel schreef:
zo apr 11, 2021 10:53 am
Maarten schreef:
zo apr 11, 2021 9:18 am
Waarom betrek je Biden in deze discussie, Ariel? Dat slaat nergens op. Misschien dat Amerika jou erg interesseert, maar ik heb weinig op met Amerika, nog hun presidenten, of ze nu Trump of Biden heten.
Jij had het over de Monarchien in de 21ste eeuw Maarten. En misschien ben je dat even vergeten, of landen zijn een monarchie, of landen zijn een Republiek.

Vandaar dat ik met het voorbeeld Biden kom.
Je had ook Duitsland, Frankrijk of Zwitzerland als voorbeeld kunnen nemen...maar je koos voor dat Amerikaanse misbaksel dat zichzelf een ''natie'' noemt. Persoonlijk vermoed ik dat Biden je redenering is als tegenpool voor de onze. Maar punt blijft dat anno 21ste eeuw zowel God als de koning niet meer thuishoren in onze samenleving, en er achterna blijven hollen van deze instituten laat zien hoe dom de massa nog steeds is.

Wat mij betreft eindigt de discussie hier, want we vervallen in een welles/nietes situatie. :nietverstaan:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Bericht door Ariel »

Maarten schreef:
zo apr 11, 2021 9:18 am

Je had ook Duitsland, Frankrijk of Zwitzerland als voorbeeld kunnen nemen...maar je koos voor dat Amerikaanse misbaksel dat zichzelf een ''natie'' noemt. Persoonlijk vermoed ik dat Biden je redenering is als tegenpool voor de onze. Maar punt blijft dat anno 21ste eeuw zowel God als de koning niet meer thuishoren in onze samenleving, en er achterna blijven hollen van deze instituten laat zien hoe dom de massa nog steeds is.

Wat mij betreft eindigt de discussie hier, want we vervallen in een welles/nietes situatie. :nietverstaan:
Akkoord. Doen we. Maar ik wil toch nog even zeggen dat de president van Duitsland onzichtbaar is. Ik vermoed dat zelf jij zonder te googelen niet weet wie de president van Duitsland is. Ik moest het opzoeken . Merkel heeft daar de macht terwijl ze geen president is, en Emmanuel Macron blijkt ook geen hoogspringer in mijn ogen. De Zwitserse president ken ik niet. Waarschijnlijk is dit de reden.

In mijn ogen had je beter Putin als voorbeeld kunnen noemen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie