Ayaan Hirsi Ali

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door King George »

Pilgrim schreef:
di feb 23, 2021 12:27 am
Wat heeft de New York Times tegen Ayaan Hirsi Ali?
Spoiler! :
Door Douglas Murray, 20 februari 2021

Afbeelding

Ayaan Hirsi Ali laat zich niet zomaar cancellen. Ze heeft de brute moord op Theo van Gogh overleefd, trotseert al twee decennia ernstige bedreigingen aan haar adres en is uit meer landen gevlucht dan veel andere mensen ooit bezocht hebben. Misschien is het wel juist daarom en niet desondanks dat ze zo’n weerzin wekt bij mensen uit de progressieve hoek – althans zo heette die hoek vroeger.

Hirsi Ali bracht dezer dagen een nieuw boek uit. Prey (Prooi) is een gedegen, zorgvuldige en moedige analyse van ‘immigratie, de islam en de erosie van vrouwenrechten’ (zo luidt de ondertitel). In dit boek stelt ze problemen aan de orde die de meeste mensen liever uit de weg gaan: de gruwelen als gevolg van de massa-immigratie in Europa in de afgelopen decennia. Bijvoorbeeld al het gruwelijks dat wij wel eufemistisch aanduiden als ‘lover boy’-problematiek.

Prey is een inzichtelijk boek, vol gegevens die Hirsi Ali heeft weten op te diepen uit allerlei westerse landen die zelf alles liever deden dan over zulke onderwerpen gegevens verzamelen. Hirsi Ali trekt geen extreme conclusies. Haar oordeel is gematigd en gedetailleerd, en in de meeste landen zal het gezonde verstand van het grote publiek min of meer op diezelfde lijn zitten.

Debat over massa-immigratie is onmogelijk gemaakt
Helaas krijgt dat gezonde verstand zelden zendtijd, want een kleine groep linkse vernieuwers heeft er in de afgelopen twintig jaar alles aan gedaan om te voorkomen dat nieuws, feiten en discussies over dit onderwerp naar buiten kwamen. De afgelopen twintig jaar hebben alle West-Europese landen hun ogen gesloten voor de mogelijke consequenties van massa-immigratie uit moslimgemeenschappen. Veel mensen mengen zich vanwege die censuur liever niet in dit debat, ook politici niet die het verschil zouden kunnen maken.

Er is een patroon ontstaan waarin je ervan wordt beschuldigd ‘extreemrechts’ te zijn of ‘onverdraagzaam’ als je het waagt je af te vragen of het importeren van grote aantallen voornamelijk mannelijke migranten uit cultureel – uhm – andere culturen al dan niet consequenties heeft. Als je blank bent, word je ‘racistisch’ genoemd, en als je zwart bent ook, of nog erger.

Af en toe komt wel ter tafel dat deze kwesties op een gegeven moment op ‘verantwoorde’ wijze bespreekbaar gemaakt moeten worden. Maar dat langverwachte moment komt nooit en telkens als iemand deze kwesties opwerpt, treedt hetzelfde mechanisme in werking: een kleine groep linkse en islamistische activistische vernieuwers duikt op om de discussie vakkundig de kop in te drukken.

Acties tegen Hirsi Ali’s boek
De afgelopen dagen is dit proces ook in werking getreden tegen Ayaan Hirsi Ali. Zodra haar boek in Amerika uitkwam, werd het in The New York Times in een – voor die krant zo kenmerkend – onzorgvuldig stuk de grond in geboord. Er werd druk uitgeoefend om lezingen van Hirsi Ali, zelfs digitale, niet door te laten gaan. De Council on American-Islamic Relations en andere moslimgroeperingen voerden actie tegen het boek. En obscure communistische activisten als Maryam Namazie, die beweert actie te voeren tegen het islamisme, streden nu zij aan zij met de islamisten om Hirsi Ali uit te schakelen. Ze verweten Hirsi Ali dat zij ‘regressieve’ opvattingen had, alsof je ‘progressieve’ communistische opvattingen moet hebben of anders maar beter helemaal geen.

Maar al met al sprong de hetze van de New York Times tegen het boek van Hirsi Ali het meest in het oog. En dus moeten we hier maar eens laten zien hoe vals dat stuk eigenlijk is, en hoe overduidelijk de auteur, ene Jill Filipovic, er een verborgen agenda op na houdt.

Heeft recensent pagina 162 niet gehaald?
In de recensie probeert Filipovic voortdurend Hirsi Ali’s persoonlijke verhaal tegen haar in stelling te brengen. Ze noemt Hirsi Ali bijvoorbeeld ‘een asielzoeker die oproept om een einde te maken aan het huidige asielbeleid’. Het is een vreemd wapen om tegen Hirsi Ali in te zetten, alsof de auteur van Prey haar eigen verhaal heeft proberen te verbergen. Daar is geen kwestie van, getuige Hirsi Ali in haar eigen boek:

Als immigrant en voormalig asielzoeker van Somalische afkomst ben ik pro immigratie. Ik heb er geen bezwaar tegen dat mensen hun boeltje pakken, hun huis verlaten en proberen hun situatie te verbeteren. Ik begrijp helemaal waarom ze dat zouden willen doen, want ik heb het zelf gedaan. Ik maak me wel zorgen over de instelling waarmee sommige van die mensen in hun nieuwe land aankomen, over het gedrag dat deze houding aanwakkert bij een minderheid van de migranten, en over het schijnbare onvermogen van westerse landen om te begrijpen hoe ze met de daaruit voortvloeiende problemen moeten omgaan. In feite laat het Westen migranten in de steek door de weigering jonge mannen voor te bereiden op de cultuur-clash die ze zullen doormaken, en door vervolgens ook te weigeren die jongens verantwoordelijk te houden voor hun gebrek aan zelfbeheersing.

Heeft Filipovic pagina 162 van het boek dat ze moest recenseren, niet gehaald? Of paste de tekst op die pagina simpelweg niet bij haar – en haar werkgevers – wens om Hirsi Ali af te serveren?

Filipovic schuift met citaten
Er zijn meer van dat soort fouten te vinden in Filipovic’ slordige schetsje. Zo schrijft ze over Hirsi Ali:

De oplossingen die zij aandraagt behelzen onder andere meer politie op straat, strengere straffen en inbreuk op de privacy. En hoewel ze zegt dat ze ‘diep heeft nagedacht over de schijnbare paradox die zich voordoet als je restrictieve middelen wilt gebruiken om liberale doelen te bereiken’, besluit ze uiteindelijk dat het doel hier toch heus de middelen heiligt – zelfs ‘door privacy geobsedeerde Duitsers’, stelt ze, zouden uiteindelijk videobewaking, kunstmatige intelligentie en gezichtsherkenningstechnologie wel accepteren in ‘probleemwijken’.

Deze samenvatting past werkelijk in de verste verte niet bij de inhoud van het boek in kwestie. Hirsi Ali’s aanhoudend kritische opstelling ten aanzien van de in te zetten middelen, inclusief bewakingstechnologie, laat Filipovic, omdat het haar niet goed uitkomt, voor het gemak steeds buiten beschouwing. Dus Filipovic schuift wat met Hirsi Ali’s citaten om haar betoog verkeerd voor te stellen. Op pagina 264 van Prooi schrijft Hirsi Ali:

Niet alleen een autoritair regime als dat in China kan cameratoezicht, gezichtsherkenningstechnologie en kunstmatige intelligentie gebruiken om de eigen bevolking in de gaten te houden. Opvallend genoeg is de veiligheid in het Verenigd Koninkrijk, en ook die in Israël, al voor een groot deel afhankelijk van dergelijk cameratoezicht. Zulke oplossingen lijken misschien onverteerbaar voor Duitsers die geobsedeerd zijn door privacy, maar er valt zeker iets voor te zeggen om zulke middelen beperkt toe te passen in probleemwijken. Toen het stadsbestuur de burgers in Tübingen vroeg of ze videobewaking en meer politie op straat wilden accepteren in ruil voor meer veiligheid, was een grote meerderheid van die burgers daartoe bereid. Technologie is van belang. Maar niets kan mensen met expertise vervangen. Nationale en regionale politiediensten hebben speciale eenheden nodig die zich inzetten voor de bescherming van vrouwen en meisjes, en natuurlijk ook voor de joodse gemeenschap, LGBTQ-groepen en ex-moslims.

De vraag is alweer of Filipovic niet zo ver heeft doorgelezen? Eist de NYT niet dat de recensent die is ingehuurd om het vuile werk te doen, het boek in kwestie ook helemaal uitleest? Blijkbaar niet.

Hirsi Ali wil asielstelsel niet afschaffen maar hervormen
Elders schrijft Filipovic:

Hirsi Ali stelt voor om het huidige asielbeleid af te schaffen, beleid dat een veilige haven biedt aan wie vervolgd wordt.

Dat stelt Hirsi Ali helemaal niet. Op pagina 209 van Prey kan de lezer lezen over haar verlangen naar een hervorming van het ‘migratie- en integratiebeleid… dat in de huidige opzet gedoemd is te mislukken’.

En op pagina 256 schrijft ze:

Ik heb gebruik kunnen maken van het asielstelsel en van een succesvol integratieprogramma. Ik ben twee keer in mijn leven geëmigreerd. Ik zou een vreselijke hypocriet zijn als ik mij aan zou sluiten bij de voorstanders van deportatie en van immigratiebeperking. Graag zou ik juist veel andere mensen willen zien die net als ik de kansen grijpen die ook ik gegrepen heb, en die bijdragen, zoals ik dat denk ik ook gedaan heb, aan het succes van de westerse vrije samenleving. Maar zonder drastische hervormingen van de Europese immigratie- en integratiesystemen gaat dat niet gebeuren.

Op pagina 258 zegt Hirsi Ali:

Het wereldwijde asiel- en vluchtelingensysteem is niet langer toereikend. Dat systeem is voor mij heel goed geweest en ik zeg dit alles dus niet lichtvaardig. Maar de realiteit is dat dit verouderde asielstelsel niet langer opgewassen is tegen de uitdagingen van massaal geweld en wereldwijde migratie.

De meeste politici in Europa (op links en op rechts) zullen het wel met deze stelling eens zijn. Alleen iemand bij de NYT die vanuit de verte en zonder vinger aan de pols dit alles aanschouwt, iemand die de dagelijkse problemen niet van dichtbij meemaakt, kan doen alsof zulke problemen alleen bestaan in de verbeelding van de auteur die ze van haar baas door het slijk moet halen.

En op pagina 259:

Als iemand die zelf het asieltraject heeft doorlopen en als tolk heeft gefungeerd voor tientallen andere asielzoekers, begrijp ik wat asiel als legale basis voor migratie zo aantrekkelijk maakt. Maar waarom zou je geen economische migrant kunnen zijn op zoek naar een beter leven? We moeten die kunstmatige indeling loslaten, het onderscheid tussen asielzoekers, vluchtelingen en economische migranten.

‘Een staalharde, zeer intelligente vrouw’
Heel soms probeert Filipovic de indruk te wekken dat haar eigen kijk op Hirsi Ali eerlijk en evenwichtig is. Op een gegeven moment beschrijft ze haar met tegenzin als ‘een staalharde, zeer intelligente vrouw’. Eén keer geeft ze zelfs toe dat ze Hirsi Ali op een bepaald punt misschien wel gelijk moet geven:

Zelfs een lezer zoals ik – een lezer die wat vrolijke godslastering zeker kan waarderen, een lezer die hunkert naar meer secularisme en onverbloemd atheïsme, en die misogyne fundamentalisten, om het even van welke godsdienst, graag aan de schandpaal genageld ziet.

Maar natuurlijk weet de recensent te ontsnappen. Ze probeert gelijke afstand te houden van Hirsi Ali en van de fundamentalisten op wie die kritiek heeft. Filipovic schrijft:

Net als de fundamentalistische religieuze opvattingen die zij en ik allebei verafschuwen, is Prey te absolutistisch om geloofwaardig te zijn.

Door dit alles blijft de lezer met een paar vragen zitten. Niet alleen met de vraag waarom Filipovic een ander boek lijkt te hebben gelezen dan het boek dat ze had moeten recenseren, maar ook vraagt hij zich af wat volgens mensen als Filipovic nou eigenlijk de oplossing is voor de problemen die Hirsi Ali schetst. Zijn die problemen er wel? Zo ja, wat kunnen we er dan aan doen, als we de mensen die erover praten niet langer het zwijgen willen opleggen? De recensent beweert een hekel te hebben aan fundamentalistische religieuze opvattingen, maar ze heeft een nog grotere hekel aan iedereen die kritiek heeft op die opvattingen.

Racisme leeft vrolijk door in de NYT
Hoe zou dat komen? Nu zal ik eens de NYT-methode hanterenen op zoek gaan naar de allersimpelste en onaardigste verklaring. Zo komt er wel een mogelijkheid in me op. En dat is een mogelijkheid die voortkomt uit de krant waar Filipovic voor schrijft.

De afgelopen tijd heeft de NYT – meer dan enige andere reguliere krant – geworsteld met een vreselijk racismeprobleem binnen de eigen gelederen. De krant heeft schrijvers ingehuurd die openlijk racistische opmerkingen maken (Sarah Jeong) en andere mensen ontslagen wegens vermeend racistisch taalgebruik.

Ik weet niet waarom het bij de NYT elke maand raak is met interne racismeschandalen, maar ik denk dat ik maar gewoon moet accepteren dat de krant in kwestie een racismeprobleem heeft. En ik veronderstel dat we een stuk als dat van Filipovic in dit licht moet lezen.

Filipovic lijkt te denken dat Ayaan Hirsi Ali, omdat ze een zwarte immigrant is van islamitische afkomst, maar één soort dingen mag zeggen. Wanneer ze iets anders zegt, moet de voormalige Amerikaanse topkrant haar woorden verdraaien. De krant moet de mening van die vrouw dan wegmoffelen, haar belasteren en monddood maken. Dat zijn allemaal gemeenplaatsen uit de geschiedenis van het racisme. En ik heb de indruk dat de geschiedenis van het racisme nog vrolijk doorleeft in de New York Times. Uiteraard onder het mom van ‘antiracisme’.

Douglas Murray is adjunct-hoofdredacteur van het Britse weekblad The Spectator, waarin dit artikel eerder gepubliceerd is.

Vertaling Willy Hemelrijk
https://www.wyniasweek.nl/wat-heeft-de- ... ZkBUed7H5Q


Een werkelijk progressieve kracht, dat kan bij gedegenereerd regressief en repressief links natuurlijk niet.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door King George »

Bart Collard – Ayaan Hirsi Ali waarschuwt voor terugslag in vrouwenrechten door migratie

'Migranten zien vrouwen als prooi'
Spoiler! :
Door: Bart Collard , 12:01, 22 februari 2021

Afbeelding
Ayaan Hirsi Ali.

“This is a trigger warning for the entire book. Reading it, you should be triggered”. Zo begint het nieuwe boek van Ayaan Hirsi Ali, Prey. Immigration, Islam, and the Erosion of Women’s Rights. Kennelijk moet de lezer op een andere manier naar de relatie tussen immigratie, islam en de slijtage van vrouwenrechten gaan kijken. Die

https://tpo.nl/2021/02/22/bart-collard- ... -migratie/

viewtopic.php?f=11&t=24549&p=509188&hil ... li#p509188
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door Pilgrim »

The Jordan B. Peterson Podcast - Season 4 Episode 7: Ayaan Hirsi Ali
Jordan B Peterson - 22 feb. 2021

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door Pilgrim »

Ayaan Hirsi Ali: Luister naar het gezond verstand!

Geplaatst op 1 juni 2021

Afbeelding

Middenlinkse en extreemlinkse partijen zijn op de stemmen van de immigranten aangewezen

Er zijn veel Europese staatshoofden die gewoon niet overweg kunnen met de immigratie. We spreken hier niet alleen van linkse, maar ook van midden-rechtse leiders, zei Ayaan Hirsi Ali in een interview met “Magyar Nemzet”. Volgens de wereldberoemde, in Somalië geboren Nederlands-Amerikaanse schrijfster en vrouwenrechten-activiste zal Europa waarschijnlijk met steeds meer vluchtelingengolven geconfronteerd worden, zolang de migratie niet goed wordt aangestuurd, tenminste op het continent. Ayaan Hirsi Ali sprak over de Hongaarse immigratiepolitiek en zei: ik denk niet dat daar iets rechts-extreem aan is, de Hongaren volgen alleen maar hun gezonde mensenverstand.”

In de afgelopen weken zijn de migratiestromen in Europa sterker geworden. Bent u verbaasd over de toenemende immigratiecijfers?


Nee. In werkelijkheid spreek ik sinds de uitbraak van de “Arabische Lente” van het gevaar van steeds nieuwe vluchtelingengolven! We zien dat de pandemie de sowieso zwakke economie van de Noord-Afrikaanse landen heeft belast, zodat steeds meer mensen de regio in de richting van Europa verlaten. Ik zou echter niet alleen Noord-Afrika kunnen noemen, maar ook landen in de zuidelijke Sahelzone of zelfs in het Midden-Oosten.

Ook de Balkan-migratieroute zou in de nabije toekomst sterken onder druk kunnen komen te staan, zodat de les ook voor Hongarije geldt.

We maken nieuwe vluchtelingengolven mee, vooral van jonge mannen, die naar Europa komen. Behalve de uitholling van vrouwenrechten in Europa wil ik ook graag benadrukken dat ook homoseksuelen en joden sterker bedreigd worden door de massa-immigratie. Ook de Europese arbeidersklasse, de onderste sociale klassen, lijden: de nieuwkomers worden in armere wijken ondergebracht, en omdat de massa van de immigranten de taal van het land niet spreekt, zal de kwaliteit van het onderwijs en de gezondheidszorg weldra slechter worden. Dat is het drama van de sociale en maatschappelijke samenhang in Europa. Een tijd lang leverde de coronacrisis voor enkele leiders een gemakkelijke uitvlucht om zich niet bezig te hoeven houden met de immigratie. Ik vermoed dat het virus in hun geval voorgoed een politiek thema in de verkiezingsstrijd zou kunnen worden.

De “Arabische Lente” begon meer dan tien jaar geleden. Waarom hebt u dit jaar een boek over de negatieve gevolgen van de immigratie op de rechten van vrouwen in Europa gepubliceerd? In “Prey: Immigration, Islam and the erosion of women´s rights” (Prooi: Immigratie, Islam en de uitholling van de vrouwenrechten) schrijft u over de onterechte verwaarlozing van intimidaties die aan de immigranten worden toegeschreven.

Ik vond het heel belangrijk het boek nu te publiceren, omdat het aantal gevallen van geweld tegen vrouwen in Europa recordhoogtes bereikt. Ik beweer niet dat het fenomeen met de immigratiegolf van 2015 is begonnen, maar het grote aantal mannen dat destijds kwam, heeft de situatie nu spectaculair verergerd.

Een ander aspect was dat ik lange tijd dacht dat de #metoo-vrouwenrechtenbeweging, die afkomstig is uit de VS, vrouwen, die het slachtoffer zijn geworden van geweld, in de hele wereld zou helpen. Maar dat deed ze niet. Bijna niemand sprak zich tegen de acties van de mannen met een migratieachtergrond uit.

Het is geen geheim waaraan dat in Europa ligt: de houding tegenover de leden van een minderheid, hun verantwoordelijkheid, is bij lange na niet zo uitgesproken als die van de meerderheid. Ik heb zelf lange tijd in Europa gewoond en ken de situatie van de minderheden daar heel goed, en daarom vind ik de boodschap van dit boek heel belangrijk.

Hoe moeilijk was het om de data ter onderbouwing van deze bewering te verzamelen? West-Europese landen zeggen steeds opnieuw dat zij geweldplegers niet strafrechtelijk kunnen vervolgen op grond van hun etnische lidmaatschap of religie.

Bij het verzamelen van de data ben ik ook tegen een muur aan gelopen, net zoals journalisten en andere onderzoekers. Ik zou België, Duitsland, Zweden, Nederland of Frankrijk kunnen noemen. In werkelijkheid gaven de autoriteiten in bijna alle gevallen aan dat er geen data op basis van het land van herkomst of de religie beschikbaar waren. Dus moest ik creatief zijn. Behalve de verwerking van alle data die ik van de Europese autoriteiten heb gekregen, heb ik met een groot aantal correspondenten en journalisten gesproken en ook contact opgenomen met de slachtoffers zelf. Ik heb ook regeringsambtenaren en gevangenenbewaarders geïnterviewd die bekend waren met migrantenwijken. Als ik alleen maar werk met de data van de autoriteiten, dan krijg ik maar een klein, veeleer onbelangrijk stukje van de koek.

U bent ooit uit Somalië naar Europa gevlucht. Veel mensen zijn op de hoogte van uw moeilijke reis. Waren er interviewpartners, wier verhaal u nog steeds choqueert?

Deze vraag wordt vaak aan me gesteld, en ik heb het gevoel dat ik een bruut geval moet presenteren, bijvoorbeeld een verhaal over een groepsverkrachting. Dat is echter niet het geval.

Voor mij zijn de meest pakkende interviewpartners diegenen die mij vertellen hoe de massa-immigratie hun dagelijks leven veranderd heeft.

Daarbij denk ik het meest aan een jonge vrouw in Duitsland, die me vertelde dat ze het vuil niet meer buiten kan zetten of haar kind naar de crèche kan brengen, zonder door jonge, geïmmigreerde mannen uitgescholden te worden. Zij is een van deze Europese vrouwen die haar rechten lange tijd als vanzelfsprekend beschouwde, en daarna is de omgeving waarin ze woont radicaal veranderd. Ze loopt door haar eigen straat en ontvangt seksuele toenaderingspogingen van geïmmigreerde mannen, die obscene dingen naar haar roepen. Deze jonge vrouw staat ´s morgens op en vraagt zich af hoe ze andere manieren kan vinden om haar kind naar de crèche te brengen of ervoor te zorgen dat haar man elke morgen met hen meegaat. Zelfs dat laatste is geen oplossing: tijdens ons interview zei haar man dat zijn aanwezigheid de mannen die haar lastig vallen niet afschrikt. Haar verhaal kan dan wel niet kras klinken, maar stelt u zich eens voor dat honderdduizenden Europese vrouwen gelijksoortige ervaringen zouden kunnen opdoen. Overigens laten mijn interviews met vrouwelijke politieagenten een gelijksoortig fenomeen zien.

Veel vrouwelijke politieagenten in het Westen hebben me verteld over plaatsen delict, waarop ze door geïmmigreerde mannen praktisch geïgnoreerd werden.

En na dit alles kregen ze een schouderklopje van hun meerderen of zelfs van politici, die tegen hen zeiden dat ze het niet persoonlijk zouden moeten opvaten. Ongehoord!

Een belangrijke bewering van het boek is dat de Europese politici de ogen sluiten voor de problemen van de migratie en integratie. Is het alleen beroepsmatige reden het thema niet aan te spreken, of het feit dat West-Europa ondertussen een groot aantal kiezers met een migratieachtergrond heeft?

Al deze punten zijn juist. Ik ben het volledig eens met de bewering dat middenlinkse en extreemlinkse partijen van de stemmen van de immigranten afhankelijk zijn. Dat geldt zelfs in de Verenigde Staten, niet alleen in Europa. Deze partijen hebben het niet over de verdediging van de grenzen, over verdwijnende bronnen, maar wijzen met het grootste gemak naar critici en noemen hen racistisch, buitenlandervijandig, intolerant.

En toch is de afhankelijkheid van de linksen van de stemmen van de immigranten wellicht een van de belangrijkste en moreel meest verwerpelijke aspecten van alles. Denk alleen maar aan: de huidige situatie is niet ten gunste van de immigranten of de opnamelanden, maar alleen maar ten gunste van een zeer beperkte groep die aan de macht wil blijven.

Bovendien is de eerste helft van de vraag ook geldig. Er bestaan veel Europese leidende persoonlijkheden die er simpelweg niet mee overweg kunnen. Dit leidt tot een institutionele crisis. Ik heb het niet alleen maar over linkse leiders, maar ook over leiders van middenrechts. Zij zijn degenen die in de verkiezingsstrijd zeggen dat het multiculturalisme ook zijn schaduwkanten heeft, en daarna later de handen in de schoot leggen als het om wetgeving gaat. Ik kan zien, u kunt zien, praktisch iedereen kan zien dat het aantal mensen dat op deze manier naar Europa komt in de nabije toekomst alleen maar zal toenemen. En hier kom ik wee rop mijn oorspronkelijke idee terug. Wie zullen in scharen uit Noord-Afrika, uit het Midden-Oosten naar het continent komen? Jonge mannen, omdat zij de gevaarlijke reis kunnen ondernemen. Zij kunnen de data bekijken, ik praat niet om de hete brij heen. 80% van de nieuwkomers zijn mannen onder de 30 jaar.

U spreekt constant van Europa, hoewel West-Europa en Oost-Europa volledig tegengestelde opvattingen over immigratie hebben.

Natuurlijk ben ik me van de verschillen binnen Europa bewust. En ik beschouw Hongarije als een van de meest nuchtere landen als het om de immigratie gaat. Het is niet mogelijk om de deur voor iedereen open te doen, vooral niet voor een land dat de donkere kant van de onderdrukking kent. Als je het in historisch perspectief bekijkt, is de ommekeer nog helemaal niet zo lang geleden.

Hongarije is nu economisch, politiek en institutioneel op de goede weg. Ik heb de andere kant gezien, daarom heb ik reden om te zeggen dat men dit voorbeeld niet moet volgen.

Ik denk dat de Hongaarse regering de voordelen van het EU-lidmaatschap afweegt tegenover de veiligheid van de Hongaarse burgers. Ik denk niet dat hier iets rechts-extreem aan is, ze volgt alleen maar het gezonde mensenverstand.

Ziet u in West-Europa een goed voorbeeld van over hoe men met immigratie omgaat? De Franse president Emmanuel Macron bijvoorbeeld vertegenwoordigt al een hardere houding dan in het verleden over dit thema.

In Frankrijk staat president Macron vanwege de komende presidentsverkiezingen onder druk, en de waarschijnlijkheid is groot dat hij de verkiezing zal verliezen. Hij neemt zijnerzijds een harde houding tegenover de islam in. Volgens de nu bekende cijfers zou het Rassemblement National van Marine Le Pen gemakkelijk de eerste of tweede plaats kunnen behalen, wat een dramatische verandering in de Franse politiek zou betekenen.

Het lijdt geen twijfel dat de president, wanneer er geen sprake zou zijn van komende presidentsverkiezingen, het thema immigratie en islam liever onder het tapijt zou vegen.

Verder beschouw ik de migratiepolitiek van Denemarken en Oostenrijk als het meest toekomstgericht onder de westelijke landen: ook bij hen zie ik een duidelijk toewenden naar hetgeen de kiezers willen. Tegelijkertijd sluiten Kopenhagen en Wenen hun grenzen niet voor de volle 100%, maar denken over mechanismen en integratieprogramma´s na die toegesneden zijn op hun eigen behoeften. Mijn boek stond een tijd lang bovenaan de populariteitslijsten in Denemarken, en het wordt ook veel gelezen in het Duitstalige Europa. Ook in België en Nederland was de interesse van de pers groot. Ook dat geeft mij informatie. Ik krijg nu dezelfde vragen van westelijke verslaggevers als die ik bijvoorbeeld van u, een Hongaarse journalist, krijg.

Tien jaar geleden vroegen dezelfde westelijke journalisten me alleen maar waarom ik een bastaard voor extreemrechts zou zijn. Maar nu kan men zich nergens meer verbergen, de problemen zijn er.

Ik heb ook voortdurend contact met Franse denkers, die allemaal zeggen dat zij zich in principe voorbereiden op een burgeroorlog. Kunt u zich dat voorstellen?

(Bron: magyarnemzet.hu)

Bron: unser-mitteleuropa.com

Door: Judi Tamara

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/06/01 ... -verstand/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ayaan Hirsi Ali

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie