Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Autochtone Hagenaar is nu in de minderheid

In Den Haag is dit jaar voor het eerst het aantal inwoners van Nederlandse origine onder de 50 procent gezakt, meldt het AD vandaag.

En die trend gaat zich voortzetten. Tussen 2010 en 2020 krijgt Den Haag er ruim 30.000 allochtone inwoners bij, is de verwachting.

http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... heid.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door H.Numan »

Klein berichtje in de krant. Stelt niets voor.

Maar... ik voorspelde dat rond 2015 de omslag gaat komen, dwz. dat we dan met de gebakken peren komen te zitten. Om met die gebakken peren te gaan zitten, moet je wel wat doen. Dit is zo'n eerste kinderstapje. Officieel wordt nu bekend gemaakt dat in Den Haag meer mohammedanen wonen dan normale mensen. Gebeurt niets. "Zie je wel" juichen de multikullers "Jij lult maar wat."

Ga er van uit dat komend jaar er wel ergens verkiezingen zijn in Den Haag, en dan wordt er een mohammedaans bestuur gekozen. En op landelijk niveau kunnen ze die stad dus democratisch opeisen. Maw: een mohammedaanse burgemeester.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door Ariel »

Het feit dat er nu pas meer allochtonen in Den Haag wonen hebben ze gedeeltelijk ook te danken aan het annexeren van half Leidschendam en andere delen rond de stad. Daar woonde namelijk geen allochtoon.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door Pilgrim »

Bedenk overigens wel dat niet al die allochtonen moslims zijn. Voor een groot deel zijn dat o.a. ook andere Europeanen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door Mahalingam »

Had je 40 jaar geleden voorspeld dat nu de inboorlingen in de minderheid zouden zijn in Den haag, dan had iedereen je raar aangekeken.
Als nu een allahtoon kindje tegen zijn leraar zegt: "Wacht maar tot wij hier de baas zijn..." dan zeggen we "Ach die kinderen toch.".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Bedenk overigens wel dat niet al die allochtonen moslims zijn. Voor een groot deel zijn dat o.a. ook andere Europeanen.
:D Dat zal wel, maar dat zou je niet zeggen als je over de Haagse Markt loopt.
Afbeelding
Niks Istanboel of Marrakesh. Pak gewoon de trein naar Den Haag voor een dagje multiculti shoppen.
Den Haag gedroogde vis en baklava

Hij heeft een erg slechte naam, de Schilderswijk in Den Haag. Veel mensen zullen deze wijk wellicht schuwen en hem nooit uitkiezen voor een middagje winkelen. Maar wie er onbevooroordeeld, met een grote boodschappentas en de zon in het gezicht, eens gaat slenteren, merkt dat de buurt heel vriendelijk aandoet en aangenaam kan verrassen.
Afbeelding

Schilderswijk muticuturele wijk
In een mum van tijd waan je je in de Mediterranee in plaats van gewoon in een oer-Hollandse stad. Temeer omdat het zomaar kan gebeuren dat je de hele middag geen enkele andere Nederlander tegenkomt. Het zijn vooral vrouwen met hoofddoek, die rijendik voor bakkerij Marrakesh aan de Vaillantlaan staan te wachten. De zoete geur van verse broodjes en baklava is tot meters buiten de bakkerij te ruiken. Iets verderop, in de tweedehands kledingwinkel You and Me, is het eveneens dringen geblazen. Tussen de rekken met leuke kleding voor zo'n 3,50 euro per stuk, kwebbelen de vrouwen er gezellig op los. Toegegeven, het is geen mooie straat, de Hoefkade, maar dat geeft eigenlijk niet. Daar moet je doorheen kijken. Voor de echte sfeer moet je hier binnen wezen. In de talloze bakkerijen, kruidenierswinkeltjes, exotische supermarkten en restaurantjes.

De Haagse Markt
De Bazaar, eveneens erg lelijk, is van binnen net een van de rommelige bazars die je in Turkije ook vindt. Met een keur aan exotische producten. De gedroogde vissen liggen er in vele soorten en maten. De zwarte variant met drakenkop en vlijmscherpe tanden die gekronkeld in de bakken ligt, doet niet bepaald vriendelijk aan, maar maakt wel meteen nieuwsgierig in welke gerechten deze monsters te verwerken zijn.

Koffiehuis Elafraah
Tegenover de Bazaar ligt waarschijnlijk het grootste koffiehuis van de hele Schildersbuurt: Elafraah. Beneden in het koffiehuis kijken een paar mannen naar het grote tv-scherm waar Al-Jazeera gruwelijke beelden laat zien van executies ergens in Afrika. Boven, in het gedeelte dat uitkijkt over het plein, zit het helemaal vol met kaartende mannen. 'Dit is echt dé ontmoetingsplek van deze buurt', zegt de jonge eigenaar Joauda Amakran. 'Hier komt iedereen, van oude Turkse en Marokkaanse mannen, tot Surinamers, Nederlanders, mannen en vrouwen.' Maar doorgaans waarschijnlijk geen blonde zonder hoofddoek.

Joauda Amakran
Tijdens het gesprek krijgt de eigenaar de nodige grappen naar zijn hoofd. 'Iedereen in de buurt kent me, maar ik ben wel heel anders dan de mensen hier', benadrukt Amakran. 'Ik heb gestudeerd', vertelt hij trots, 'en heb hele andere normen en waarden dan de mensen die hier wonen.' Zijn met mozaïektegels versierde koffiehuis doet licht, schoon en vriendelijk aan. 'Het doet me echt denken aan Marrakesh, vooral met dat terrasbalkon aan de binnenkant', vertelt een Nederlandse jongeman die onlangs nog in Marokko op vakantie was. 'Ik vind het wel leuk, je waant je een beetje in het buitenland.' Onveilig heeft hij zich in deze buurt nooit gevoeld. 'Het is een chaotische buurt', zegt Amakran. 'Er wonen heel veel verschillende mensen die elk hun eigen leefregels hebben.' Ook in zijn koffiehuis gebeurt wel eens wat. 'Gister was er bijvoorbeeld nog een lastige klant, die begon me te bedreigen. Dan zet ik hem mijn zaak uit en bel de politie.' Daarmee is hij goede vrienden. Hij wijst naar een plantje boven de kassa. 'Gekregen van Sandra, de wijkagent.'

Hoefkade
Er is meer te doen aan de Hoefkade. Zo is er Tanger, een grote Turkse supermarkt. Olijvendadels, vijgen, bonen, erwten en couscous in hoeveelheden dat het je gaat duizelen. Een kleine verrassing is de smalle winkel vlak tegenover You and Me, waar je binnen in de volgepakte ruimte je ogen uitkijkt aan gewaden, gebedsboekjes, traditionele parfum-oliën, henna en gebedskettingen. Vlakbij is ook de Haagse markt, niet voor niets de grootste markt van Europa. Ook hier doet alles zeer on-Nederlands aan. Tv's worden verkocht tussen de koekjes aan de ene kant en olijven aan de andere. Vrouwen in hoofddoek staan te graaien in een enorme bult kleding.

Hobbemastraat
Maar de Schilderswijk heeft meer te bieden dan alleen winkelplezier. Aan de Hobbemastraat vind je Culturalis, een theater met veel multiculturele voorstellingen. En moe van het geslenter kun je bijkomen in Hammam, hét multiculti badhuis aan de Rubensstraat. Strikt gescheiden voor mannen en vrouwen overigens. Na gewassen, gescrubd en gemodderd te zijn kun je tijdens het stomen bijkomen met een glas Marokkaanse muntthee. En dan lijkt Nederland héél ver weg.

Bron: Dagblad De Pers
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door King George »

‘We hebben de witte mecenas niet nodig, weg met de partijpolitieke voogden. We gaan onze eigen instituten opzetten.’ Ik ben de tsunami van de toekomst.


Uiteindelijk zullen wij moslims hier de boel overnemen.

ook nog hier
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door H.Numan »

Lachblad de Pers gaat zeer zorgvuldig niet in op de 'laten we maar zeggen' mindere veiligheid in die wijk. De Schilderswijk is zo'n beetje de ergste achterbuurt van Den Haag. Om de Bazaar te bereiken moet je met de tram naar het Hollands Spoor Station. Vanaf daar is het een stukje wandelen langs koffieshops (Juist, die. En ook de huizen waar onze Turkse (uitkerings)Trekkers zitten te niksen op onze kosten. Heel veel jongeren moet je passeren. Die werken ook niet. Het is er nogal vies. De Gemeentereiniging komt er wel, maar niet zo vaak en zeker niet zo enthousiast als op het Palaceplein (Scheveningen) of in het Benoordenhout.

Over parkeren op de Hoefkade of de andere vermelde straten hoef je je geen zorgen over te maken. Dat kan daar echt niet. Hooguit bij een meter of in een parkeer garage. Je huurt dan een plaats, enige veiligheid (in de garage) is een illusie.

Gelukkig is het politiebureau op korte wandel afstand op dezelfde Hoefkade. Men bouwt politiebureaus meestal op probleem punten. Verkort de aanrijtijd.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door mercator »

H.Numan schreef:Lachblad de Pers gaat zeer zorgvuldig niet in op de 'laten we maar zeggen' mindere veiligheid in die wijk. De Schilderswijk is zo'n beetje de ergste achterbuurt van Den Haag.
Het is nu net een jaar geleden dat Mercator Den Haag voor het eerst vereerde met een bezoek en het was ook ineens de allerlaatste keer. Allochtonenparades kan ik in Brussel ook zien. Het Mesdag-panorama was wel indrukwekkend.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door H.Numan »

Klopt, ik ben er een paar keer geweest. Erg mooi. Ligt in een hele goede buurt, gemakkelijk te bereiken. Zo kan ik je wel meer plekken aanraden waar je weinig gajes tegenkomt. Clingendael is schitterend. Vooral de Japanse Tuin, als die weer eens open is. Maar daar gaat het niet om.

In dit artikel wordt een van de rottigste buurten waar je niet anders kunt komen dan met het openbaar vervoer (ben je lekker mee. vol met gajes) dat de hemel wordt ingeschreven. Je kunt er gerust van uitgaan dat dit artikel negatief werkt. Een domme Nederlander die multikul correct is leest het, en gaat naar de Bazaar. Om bij terugkomst thuis de Pers in de kachel te gooien en gelijk Wilders te gaan stemmen. (is in ieder geval weer positief...)
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door mercator »

H.Numan schreef:Klopt, ik ben er een paar keer geweest. Erg mooi. Ligt in een hele goede buurt, gemakkelijk te bereiken
Het Mesdag panorama. Er staat wel een fout in, eentje die je vaak ziet. Een zeilscheepje vaart naar rechts, de zeilen naar rechts gebold. Maar het vlaggetje aan de achtermast wappert naar links!
Voor de rest...een bus stampvol niet-betalende allochtonen, een opdringerige bedelaar en enorm slecht en duur eten in Scheveningen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door Dihya »

Bakkerij Chamal aan de Vaillantlaan heeft lekkere Marokkaans brood.

Ik vind Schilderswijk wel leuk voor een dagje. Heb dan echt even het gevoel van thuiskomen ( hoewel die mensen daar denken dat ik een niet-Marokkaan ben en dus soms vreemd aangestaard word). Na eén dag heb ik het daar ook wel gehad hoor.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door mercator »

Dihya schreef:Ik vind Schilderswijk wel leuk voor een dagje. Heb dan echt even het gevoel van thuiskomen .
Dat gevoel ga je ook hebben in Brussel, daar zie je haast geen blanken meer rondlopen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door King George »

Als het tij niet gekeerd wordt, dan rest er voor de Nederlanders niets anders dan te verhuizen naar een betere en veiligere buurt:

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Leader
Berichten: 189
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 7:23 pm

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door Leader »

Hij is goed. :laugh1:
Laten we onze Nederlandse Waarden behouden en niet verkwanselen aan de allochtone bezetting.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:Had je 40 jaar geleden voorspeld dat nu de inboorlingen in de minderheid zouden zijn in Den haag, dan had iedereen je raar aangekeken.
Als nu een allahtoon kindje tegen zijn leraar zegt: "Wacht maar tot wij hier de baas zijn..." dan zeggen we "Ach die kinderen toch.".
Zo'n vijftien jaar geleden, toen ik als straattaxichauffeur zowel overdag als 's nachts door de straten van Rotterdam heen reed, sprak ik vanaf de driver's seat al met onderwijzeressen op de lagere school op de passagiersstoel, zeg maar het biechtstoeltje. Zij hadden het er toen al over dat ze te maken hadden met Marokkaanse leerlingen die meenden aan alle schoolregelementen schijt te kunnen hebben, omdat voor hen andere wetten golden, omdat ze Marokkaan waren. En ook regelmatig: "Wacht maar, wacht maar; Over 25 jaar is land van ons!" Tsja.., van wie zouden deze "kinderen" toch deze boodschap hebben meegekregen..? Van huis uit..? Sprak hier op verjaardagsfeesten in de huiskamer of in een kroeg met Groen Linksers over en ze scheepten je af met "Geloof ik niet.". Wij hebben hier ook nog een intrigant als trol kruispunt gehad die als je hen de feiten onder de neus wreef ook met niets anders kwam aankakken met "Ik geloof dat niet." Of je werd voor racist uitgemaakt. Of er werden de oude lijken uit de oorlog uit de kast gehaald, het ons wel bekende brevet van onvermogen bij het volledig ontbreken van ook maar enig valide argument wat ertoe doet, te weten het Godwinnen. Het is dus niet van vandaag of gisteren...
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door Ariel »

PVV wil plan voor cultuurbescherming

DEN HAAG - De PVV in Den Haag wil voorkomen dat de groep autochtone Hagenaars kleiner wordt. Dit laat de PVV weten naar aanleiding van een onderzoek naar de bevolking in Den Haag.

In dit onderzoek staat dat er sinds dit jaar méér allochtonen dan autochtonen in de hofstad leven. De partij wil verder met het Haagse gemeentebestuur een plan opstellen waarin de verdrukking van de joods-christelijk-humanistische cultuur te beschermen.

De lokale partij Islam Democraten (ID) vindt de uitlatingen van de PVV schandalig en gevaarlijk en vreest voor onrust in de stad.

Verdeling
Volgens de Islamitische partij verdeelt de PVV met de uitspraken allochtonen en autochtonen in twee groepen. De partij vindt juist dat allochtonen in een internationale stad als Den Haag thuishoren.

Poll
De poll van Omroep West gaat maandag over het aantal allochtonen in Den Haag. De stelling luidt: Het is helemaal niet erg dat Den Haag voor meer dan de helft uit allochtonen bestaat.
Stemmen kan hier.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/pvv-wil ... escherming" onclick="window.open(this.href);return false;
Uitslag van de pol "Het is helemaal niet erg dat Den Haag voor meer dan de helft uit allochtonen bestaat"
Tot nu toe...
eens, veel culturen maken de stad juist beter
39% (45 stemmen)
Oneens, Den Haag is met al die nieuwkomers haar eigen gezicht verloren
61% (70 stemmen)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door Scarlatti »

ook gestemd:

Het is helemaal niet erg dat Den Haag voor meer dan de helft uit allochtonen bestaat

Eens, veel culturen maken de stad juist beter
38% (49 stemmen)
Oneens, Den Haag is met al die nieuwkomers haar eigen gezicht verloren
62% (80 stemmen)
Totaal aantal stemmen: 129

Archief
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door Schepsel »

Ja, was ook eens in Den Haag, buiten het directe centrum. Ik waande me ECHT in een vakantiesfeer, maar dan in een land waar ik niet zo snel heen zou gaan. Echt OVERAL liepen non-Europeanen en het beeld was helemaal compleet: Buitenlandse kappers, kitscherige trouwjurkzaken, treurige buurtwinkeltjes op de hoek met fruiten groenten in verschillende staten van ontbinding, een shoarmazaak waar ik een rat zag wegschieten, overal rommeligheid, slecht onderhoud en straatvuil. Deed me wel beseffen dat ik naar bepaalde regionen beter écht niet op vakantie kan. In die zin misschien wel goed om er eens heen te gaan, in de zomer, zodat de warmte wel goed past bij de exotische sfeer.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:Ja, was ook eens in Den Haag, buiten het directe centrum. Ik waande me ECHT in een vakantiesfeer, maar dan in een land waar ik niet zo snel heen zou gaan.
Juist. Ik ben op mijn gevorderde leeftijd wel al eea gewend, maar van de politieke hoofdstad van Nederland had ik toch in al mijn naïviteit iets heel anders verwacht. k Geloof dat je zelfs in Brussel nog niet zoveel boerka-achtige toestanden ziet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door H.Numan »

Dihya schreef:Bakkerij Chamal aan de Vaillantlaan heeft lekkere Marokkaans brood.
Ik zal het niet missen als hij terug gaat naar het paradijs waar hij vandaan kwam.

Ik zal je wat compleet ongelooflijks vertellen: Nederlanders kunnen ook lekker brood bakken. :shock:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door Ariel »

Tja.. gratis geld. Altijd leuk om een kafir kaal te plukken of te bestelen. Sinds wanneer moet de nederlandse burger betalen voor een moskee.
Moskee daagt gemeente

DEN HAAG - De Ehli Beytmoskee in Den Haag dreigt met juridische stappen tegen de gemeente, volgens voorzitter Ergün Duman. De moskee wil 390.000 gulden van de gemeente hebben.
Afbeelding
Duman zegt in Trouw dat de gemeente Den Haag de moskee nog honderdduizenden euro's schuldig is, als vergoeding van een verhuizing in 1994. De gemeentelijke toezegging om samen met de moskeevereniging een nieuwe locatie te vinden, zou ook niet zijn nagekomen.

Volgens Duman heeft de gemeente 18 jaar geleden geprobeerd de moskee af te schepen met een bedrag van 120.000 gulden. Bij die poging werd gebruikt gemaakt van de gebrekkige ontwikkeling en taalbeheersing van de toenmalige bestuursleden.

Uiteindelijk bedroeg de vordering van de moskee op de gemeente Den Haag 640.000 gulden, maar werd slechts 250.000 gulden betaald. Het resterende bedrag wil de moskee nu, omgerekend in euro's, alsnog van de gemeente ontvangen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1192 ... nte__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door Mahalingam »

"...de moskee nog honderdduizenden euro's schuldig is, als vergoeding van een verhuizing in 1994. ...640.000 gulden."
Vergoeding voor verhuizing? dat lijkt mij stug. De foto is van Terletstraat 22 waar ze in zitten.
bron
Bouwplan voor het veranderen van de winkel met drukkerij en woning op de eerste etage Terletstraat 22/24 tot ruimte ten behoeve van eredienst en nevenaktiviteiten
De vereniging 'Ehli-Beyt'-moskee moest in verband met uitplaatsing ten behoeve van de nieuwbouw Hobbemastraat fase 2 naar een vervangende ruimte uitzien. In het belang van de voortgang van de nieuwbouw heeft de dienst Ruimtelijke en Economische Ontwikkeling onderzoek verricht naar een geschikte vervangende lokatie. Uiteindelijk heeft de vereniging zelf het perceel Terletstraat 22-24 als lokatie gekozen en is tot de aankoop daarvan overgegaan.
Ik lees niets in dit bericht uit 1995 waar 640.000 gulden voor opgehoest moet worden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door Dihya »

mercator schreef:
Dihya schreef:Ik vind Schilderswijk wel leuk voor een dagje. Heb dan echt even het gevoel van thuiskomen .
Dat gevoel ga je ook hebben in Brussel, daar zie je haast geen blanken meer rondlopen.
Ben er regelmatig, voor inkopen op Rue de Brabant. Heerlijk, voelt alsof ik even weer in Titawieeeeeeeeeeeeeeeeen ( Tetouan) ben. Heb daar mijn nichten, neven, oom en tante wonen. :wink: Kan me overigens wel voorstellen dat de inheemse bevolking niet zo blij is met Rue de Brabant en bepaalde wijken van Brussel.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag.

Bericht door Ariel »

Zoals zoveel wijken in grote steden.
'De wijk glijdt af naar het riool'


'Rattenburg-Oostbroek' wordt de kleinste wijk van Den Haag al genoemd door sommige bewoners. Rustenburg-Oostbroek (18.000 inwoners, stadsdeel Escamp) is de afgelopen tien jaar erg veranderd. Sommige oude bewoners zijn bang dat de wijk Transvaal achterna gaat: 'zwart, crimineel en smerig', want dat is het beeld van die aangrenzende wijk. "Daar komt niet voor niets veel slecht nieuws vandaan", zeggen bewoners. "Hier gebeurt de laatste tijd al het een en ander, zoals laatst die zedenzaak."

Een maand geleden werd in de buurt een meisje in een auto meegenomen en na tien minuten weer op straat gezet. Ze blijkt misbruikt. Een Surinaams-Hindostaanse man is opgepakt. Onlangs is de woning van de verdachte ontsmet en afgesloten. Buren hadden last van stank; er zouden muizen en ratten rondlopen.

Toen de zaak bekend werd, begonnen mensen uit de buurt zich te roeren. Het ooit zo stille Rustenburg-Oostbroek, deed zijn mond open. "Er is een verschuiving gaande richting onze wijk. We hebben hier meer overlast, vuil en herrie. Jongeren doen vervelend. De wijk glijdt af, richting het riool, zoals Transvaal en de Schilderswijk. De laatste Nederlandse winkeliers verdwijnen. Nu hebben we alleen maar Turkse bakkers en supermarktjes. In de Terletstraat is een typisch Hollandse bloemenzaak een poos geleden vertrokken en heeft een Turkse viswinkel de zaak overgenomen", zegt Jan Hommers (61), die de wijk waar hij altijd heeft gewoond niet meer herkent. Wat de bloemenzaak typisch Nederlands maakt? "Misschien het blanke lachende gezicht, het echte Haagse accent, maar dan wel verstaanbaar."

De Haagse PVV heeft vorige week schriftelijke vragen gesteld aan wethouder Rabin Baldewsingh (PvdA, Escamp): het moet afgelopen zijn met de 'erbarmelijke staat van woningen en de overlast van dronken Midden- en Oosteuropeanen die op straat hangen en in tuinen en portieken plassen. Als ze geen geld hebben jatten ze de Albert Heijn aan de Apeldoornselaan leeg'.

Volgens cijfers van gemeente en politie valt het nog wel mee met de wijk en is het nog lang niet zo problematisch als in Transvaal, Schilderswijk of Laakkwartier. De grootste overlast hebben bewoners van hondenpoep, parkeerdrukte en overbewoning. In Rustenburg-Oostbroek zijn vooral koopwoningen. De huizen uit 1920-1940 zijn qua architectuur beïnvloed door stedenbouwkundige Berlage. Huisjesmelkers verhuren ze aan Midden- en Oosteuropeanen die in de Haagse regio komen werken, met allerlei nare gevolgen voor de buren.

Voorzitter Hans van der Zijden van de Bewoners Organisatie Rustenburg-Oostbroek (Boro) moet niets hebben van de toon van de PVV over zijn wijk. "Maar ik ben een realist. Er is overlast. Inderdaad, vooral van hondenpoep en parkeeroverlast. De Polen en Bulgaren komen daarna pas. Overbewoning is ook een probleem."

Maar het is volgens de actieve wijkbewoner niet zo dat er niets aan wordt gedaan. Mocht de wijk werkelijk afglijden, dan moeten de bewoners dat tegengaan. "Er wordt in ondersteunende welzijnsorganisaties bezuinigd, waardoor meer op de schouders van de wijkbewoners terecht komt. We hebben allerlei initiatieven, zoals straatvertegenwoordigers en de zogeheten Mini Buurt Aanpak waarbij bewoners samen aan hun buurtje werken. Ook hebben we goed contact met de politie en de gemeente, waar we met vragen en klachten terecht kunnen. Onze wijk Rattenburg-Oostbroek noemen gaat echt te ver. Die mensen zouden zich bij ons moeten aansluiten en werken aan Rustenburg-Oostbroek, zoals de wijk echt heet."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie