Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Mahalingam »

Het woord "Hagenoot" klinkt uit de mond van een Hagenees als 'Hugenoot'.

En wat wil NIDA nog meer (meer islam en later sharia, dat spreek voor zich)?
-Extra toezicht en aandacht voor radicalisering, extremisme, rechtspopulisme en rechtsextremisme;

-Extra toezicht in Duindorp en extra aandacht voor de veiligheid van Hagenoten die er wonen en waarvan de wortels buiten Den Haag liggen;

-Als de gemeente discrimineert, dan moeten er excuses en compensatie volgen voor het slachtoffer. Ook wordt de schuldige ambtenaar ontslagen;

-Gemeente moet woon-, horeca-, sport-, stage-, werk- en/of onderwijsdiscriminatie bestrijden door maatregelen te nemen zoals het inzetten van naming and shaming' en de uitsluiting van overheidsopdrachten;

-Ondersteuning van meertalige opvoeding en onderwijs. Dat is een meerwaarde voor de stad vindt Nida;

-Een vastgestelde hoeveelheid medewerkers (quota) met verschillende culturele achtergronden bij (semi)publieke organisaties;

-Alleen nog roetveegpieten tijdens de Sinterklaasoptocht;

-Gratis parkeren met bijvoorbeeld het Offerfeest, Joods nieuwjaar of Holi;

-Een zusterstadverband aangaan met steden die het nodig hebben, te beginnen met de steden Ramallah en (Oost-)Jeruzalem, hoofdstad van Palestina.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Het woord "Hagenoot" klinkt uit de mond van een Hagenees als 'Hugenoot'.

En wat wil NIDA nog meer
Zucht. Al die wensen van allochtonen die orgineel NIET bij Nederland horen.

Ik noem dat irritant gedram en gezwam van land in pikkers.

NIDA onder vuur: dit zijn de mensen achter de partij
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Ik ben benieuwd hoeveel geld ze terug kunnen vorderen. [icon_lol.gif]
Gemeente maakt per abuis miljoenen over aan daklozen

Ambtenaren van de gemeente Den Haag hebben geblunderd door per ongeluk 2,5 miljoen euro over te maken naar daklozen, verslaafden en criminelen.

Hagenaars die hadden meegedaan aan een proefplaatsing bij een werkgever zouden daarvoor een premie ontvangen, maar dat bedrag werd donderdag bij vergissing honderdmaal zo hoog uitgekeerd. Per persoon kregen ze tussen 30.000 en 150.000 euro op hun rekening gestort.

Een woordvoerder van de gemeente geeft aan de gang van zaken te betreuren. „We hebben direct actie ondernomen om de bedragen terug te vorderen. Degenen aan wie de foutieve betalingen zijn verricht, zijn inmiddels benaderd.”

Volgens een betrokkene was de paniek groot na het ontdekken van de fout.

De gemeentezegsman kon gisteren niet aangeven hoeveel geld mogelijk is verdwenen. Hij laat weten dat wordt onderzocht hoe de fout heeft kunnen gebeuren.
Meer hier.
Spoiler! :
Miljoenenblunder gemeente: oh oh Den Haag…

In de zevende hemel waren ze, de tientallen Hagenaars die deels dakloos zijn, verslaafd aan drugs of gokken, of in het criminele circuit verkeren. Door een ambtelijke fout werd donderdag per ongeluk 2,5 miljoen euro overgemaakt naar de rekeningen van de arme en hulpbehoevende stadgenoten.

De gemeente zit onmiskenbaar met de handen in het haar na de stommiteit. Uit alle macht probeerden ambtenaren het geld halsoverkop terug te halen bij de verschillende banken. Dat zou vooralsnog in meerdere – maar niet in alle gevallen – zijn gelukt, meldt een bron.

Een woordvoerder van de gemeente kon gisteren niet aangeven hoeveel geld mogelijk is verdwenen, maar gaf aan de gang van zaken te betreuren. „We hebben direct actie ondernomen om de bedragen terug te vorderen. Degenen aan wie de foutieve betalingen zijn verricht, zijn inmiddels benaderd.”

Paniek
De chaos en paniek zou volgens insiders behoorlijk zijn toegeslagen op het stadhuis, nadat duidelijk was dat de beloofde vergoedingen aan de deelnemers van een arbeidsproject per abuis honderdmaal zo hoog waren. Maar óók nadat zonneklaar was dat meerdere ambtenaren die de miljoenentransactie moesten goedkeuren, blijkbaar hadden zitten slapen.

„We zijn er donderdag de hele dag mee bezig geweest”, meldde een werknemer van de afdeling werkgevers-servicepunt die de blunder bevestigde. „De dag erop hebben we ons gericht op de benodigde vervolgstappen.” Verder wilde hij niks kwijt over de pijnlijke kwestie.

Een van de Hagenaars die een smak geld ontvingen, geeft toe een traantje te hebben weggepinkt toen hij de vele tienduizenden euro’s zag.

„Ik heb een flinke schuld, dacht die meteen te kunnen afbetalen”, vertelt de man aan De Telegraaf. „Natuurlijk dacht ik er even aan het bedrag meteen weg te sluizen, maar dan ben je uiteindelijk toch wel de sjaak. Ik heb één rekening betaald, dat moest snel gebeuren.”

Het geld werd later prompt weer van zijn rekening gehaald, en dat zorgde voor woede en frustratie. „Want ik sta nu driedubbel rood. Plus, en dat vind ik veel erger, ik heb nu alsnog niet die beloofde bonus gekregen die me al lange tijd was beloofd. Nu ga ik wéér zonder geld het weekend in. Misschien naïef, maar ik was toch even heel blij.” De gemeentewoordvoerder laat weten dat met spoed het juiste bedrag wordt uitbetaald.

Premie
Het miljoenenbedrag werd overgemaakt naar bijna zeventig zogeheten ’klantwerkzoekenden’ die recht hadden op een premie vanwege een proefplaatsing bij een werkgever. Door de fout werden de vergoedingen abusievelijk honderdmaal hoger uitgekeerd. Er zijn bedragen van tussen de 30.000 en 150.000 euro overgemaakt.

De personen die de bedragen op hun rekening kregen gestort zijn deels dakloos, en leven vooral van de bijstand. Een groot deel van hen kampt met verschillende problemen, zoals verslavingen aan gokken en drugs. Ook zou er geld zijn overgemaakt naar mensen met een criminele achtergrond en stadgenoten met psychische klachten.

Nadat de fout werd ontdekt, zijn wethouders Rachid Guernaoui (Financiën, Integratie en Werkgelegenheid) en Bert van Alphen (Sociale zaken, Armoedebestrijding, Maatschappelijke opvang) razendsnel op de hoogte gesteld. Hun woordvoerders konden niet reageren omdat ze beiden op vakantie zijn.

De gemeentezegsman liet gisteren weten dat ook onderzocht wordt hoe de fout heeft kunnen gebeuren. Naast meerdere personen van het ’werkgevers-servicepunt’ is er ook een fiat nodig van meer dan één persoon op de financiële afdeling. Ten slotte moet ook de directie tekenen voor elk bedrag van boven de 50.000 euro, zo stellen de voorschriften.

Het zijn zaken waar de Hagenaar die zich eventjes rijk mocht wanen, geen boodschap aan heeft. „Ik word alleen maar dieper in de problemen gebracht.” Dat tientallen anderen hetzelfde is overkomen vindt hij ’helemaal onbegrijpelijk’. „Dit verzin je niet”, reageert hij verbijsterd. Oh oh Den Haag…
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Haagse politici hebben zaterdag geschokt gereageerd op de miljoenenblunder in hun gemeente. :rolleyes:

De lokale PvdA heeft naar aanleiding van de onthulling in De Telegraaf meteen een spoeddebat aangevraagd.
Fractievoorzitter Martijn Balster spreekt van een ’ontzettende blunder’. „Hoe kan dit gebeuren? Wat een kapitale fout! Heeft de wethouder Financiën de boel wel onder controle?”
Daniël Scheper, gemeenteraadslid bij D66, stelt dat ’Sinterklaas vroeg is dit jaar’.
„Door een ambtelijke fout per ongeluk 2,5 miljoen euro overmaken naar de rekeningen van de arme en hulpbehoevende stadgenoten. Hoe kan dit?”
Fractievoorzitter Daniëlle Koster van het CDA is verbijsterd door de flater van de gemeente, waarbij meerdere mensen van verschillende afdelingen zaten te slapen en hun handtekening onder de foutieve mega-overboeking zetten. Ze is ook boos dat ze over de blunder moest lezen in de media.

Pieter Grinwis, raadslid ChristenUnie-SGP, heeft evenens kritische vragen gesteld.
„Aan ’t eind van het liedje dreigen daklozen hierdoor nog dieper in de schulden te komen. Dat mag niet gebeuren.”
Uit alle macht probeerden ambtenaren het geld halsoverkop terug te halen bij de verschillende banken. Dat zou vooralsnog in meerdere, maar niet in alle gevallen zijn gelukt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

: nono3: dom, dom, dom!!!!!
Marischka betaalt schulden af met gemeentefoutje van 35.000 euro

Ergens weet Marischka Borgmeijer (47) heel goed dat ze het bedrag van 35.794 euro dat vorige week plots op haar rekening stond, ooit terug zal moeten betalen aan de gemeente. Maar als het aan de Haagse ligt, duurt dat nog wel even. ,,Ik ben geen oplichter, maar nu dat geld zomaar mijn kant is opgerold, denk ik: het heeft zo moeten zijn.’’

Ooit runde ze een bruisend eetcafé met haar ex in Krimpen, maar nadat hij haar verliet kent Borgmeijer niets anders dan geldproblemen. ,,Als alleenstaande moeder zijn mijn vaste lasten altijd hoger geweest dan mijn inkomsten. Radeloos word je ervan. Als de nood aan de man is, eet ik bij mijn dochter. Het zou omgekeerd moeten zijn, maar met een huur van 725 euro en mijn huidige inkomen van 1175 blijft er niets voor me over.’’

Momenteel werkt Borgmeijer in Kringloopwinkel De Groene Flamingo, waar ze een zogenaamde STiP-baan (Sociaal Traject in Perspectief) van de gemeente verzorgt. Afgelopen donderdag kreeg ze een bericht van de bank. ,,Dat gebeurt altijd als er iets wordt bijgeboekt, vaak gaat het dan om een bedrag van 50 euro of zo. Mijn saldo toonde het bedrag, een bijschrijving vanuit de premie Sociale Zaken. Natuurlijk had ik gelijk door dat het niet klopte, dat het een bedrag van 357 euro moest zijn en niet het honderdvoudige.’’

Waarschijnlijk door een verwisseling van een punt en een komma heeft de gemeente in totaal 2,5 miljoen euro ten onrechte uitbetaald aan bijstandsgerechtigden. Niet alleen Borgmeijer zelf, ook haar collega kreeg uit het niets een groot bedrag op haar rekening gestort. ,,Bij haar was het alleen al heel snel weer afgeboekt. Bij mij bleef het geld op mijn rekening staan.’’

Borgmeijer ontving daarop een telefoontje van de bank. ,,De vraag was of ik het direct weer wilde terugstorten. Ik heb dat toegezegd. Maar even later ging ik nadenken. Zíj hebben toch een fout gemaakt? Als wij gewone mensen een fout maken, worden wij er altijd voor gestraft. Waarom zouden zij er nu wel gewoon mee weg mogen komen?’’

Ik heb het geld naar een privérekening gestort en ben van daaruit mijn schulden af gaan betalen

Marischka Borgmeijer
Na een onrustige nachtje woelen besloot Borgmeijer eerst aan zichzelf te denken. ,,Ik heb het geld naar een privérekening gestort en ben van daaruit mijn schulden af gaan betalen. Een bedrag van 15.000 in totaal. Het resterende bedrag staat nog apart.’’

Borgmeijer weet heel goed dat ze geen recht heeft op dat geld. ,,Maar ik kan het nu wel goed gebruiken. Elke keer als ik de bank de afgelopen tijd om een lening vroeg, werd het geweigerd. Ik werk nu vijf dagen in de week in de kringloop bij deze STiP-baan en verdien bijna niets. Ik had ook mijn handje op kunnen houden, werken valt voor mij niet mee nadat ik na twee aanrijdingen nog dagelijks last heb van mijn nekhernia. Maar zo zit ik niet in elkaar: ik wil vooruit.’’

Wat Borgmeijer vooral steekt: het feit dat in eerdere communicatie naar buiten toe is gesproken over criminelen en daklozen. ,,Ik ben geen dakloze, nog niet in elk geval. Ze moeten me niet in die hoek plaatsen.’’

Hoe ze nu denkt dat het verder gaat? Borgmeijer heeft geen idee. ,,Ik hoop in elk geval dat ik dit baantje behoud en de kans krijg het bedrag in termijnen terug te betalen. Dat deze gemeentelijke blunder me toch verder helpt in het leven.’’

Vooralsnog heeft het geld de Haagse weinig rust gebracht. ,,Ik slaap niet meer van de stress, maar dat deed ik eerder al niet door de schulden. Mijn leven staat al jaren op z’n kop.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Den Haag moet nog ruim 71.000 euro terugkrijgen van de in totaal ruim 2,5 miljoen euro die de gemeente per ongeluk overmaakte aan 69 bijstandsgerechtigden.

Vandaag spoeddebat na miljoenenblunder.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

De politie heeft vrijdagavond aan het eind van de kermis op het Malieveld in Den Haag vijf minderjarige jongens aangehouden voor het in bezit hebben van een stroomstootwapen
Haagse kermis ontsierd door vechtpartij

De Haagse Koningskermis op het Malieveld heeft een niet zo feestelijk eerste avond achter de rug. Net voor sluitingstijd kreeg de politie meldingen binnen van een flinke vechtpartij bij de kermis die deze week neerstreek op het groene veld midden in Den Haag. Een van de verontruste melders bij het noodnummer van de politie had het zelfs over een steekincident.

Afbeelding

Toen de politie met loeiende sirenes aankwam op de kermis was de grote groep vechtersbazen al uitgewaaierd over de stad. Op de kermis zelf werd niemand gewond aangetroffen. De politie trok vervolgens richting het Centraal Station omdat volgens enkele getuigen daar de meeste betrokkenen heen waren gerend. In de naastgelegen Rijnstraat werden vijf minderjarige jongens aangehouden. Drie mogen vrijwel meteen naar huis maar twee jongens van 16 en 17 jaar zitten nog vast. Ze zouden een stroomstootwapen bij zich hebben gehad.

De politie zoekt nog naar getuigen van het incident op de kermis die dit jaar groter dan ooit is. De traditionele Koningskermis werd voorheen altijd op het Lange Voorhout gehouden maar is nadat enkele jaren geleden het daar niet meer kon vanwege de bouw van een parkeergarage uitgeweken naar het Malieveld.

Volgens de kermisexploitanten zijn er op de kermis zelf geen incidenten geweest. „De jongeren zijn ook bij het station aangehouden.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Mahalingam »

Als Turken op elkaar schieten dan houden ze geen rekening met omstanders. Die hebben geleerd: 'duck and cover'.
Man zwaargewond door schietpartij in Laakkwartier, verdachte aangehouden
Het gebeurde rond 16.00 uur bij een speeltuin aan het Ledeganckplein waar kinderen op de vrijdagmiddag aan het spelen waren. Het slachtoffer is vermoedelijk een man van rond de 25 jaar van Turkse afkomst. Mensen in de buurt kennen hem als een regelmatige moskeeganger. Hij werd neergeschoten, vertellen buurtbewoners, toen hij uit de moskee naar buiten kwam. Zijn moeder zou erbij zijn geweest. Waarom hij is neergeschoten is niet bekend.

De schutter vluchtte weg, richting het Hildebrandplein. Mogelijk is hij een uur later opgepakt in een woning in de Weimarstraat, in een ander deel van de stad. Calamiteitensite Regio15 kreeg een foto doorgestuurd van de arrestatie. De man had kappen over zijn handen, wellicht om kruitsporen veilig te stellen. De politie kon vandaag nog niet bevestigen of deze aanhouding te maken heeft met de schietpartij in Laak.

Gemaskerde schutter
In de tussenliggende tijd kwamen zwaar gewapende agenten ter plekke. Ze waren rond 17.00 uur, na de arrestatie in de Weimarstraat, weer net zo plotseling verdwenen als ze gekomen waren. Tamina en Samantha, een tweeling van elf jaar, wilden met hun vriendin net vanuit de speeltuin naar de Albert Heijn op het Hildebrandpein gaan, toen ze de schoten hoorden én de schutter zagen. ,,Hij was gemaskerd en had een grijs pistool in zijn handen’’, vertellen ze.
https://www.ad.nl/den-haag/man-zwaargew ... ~a8c27257/
Dat het bij een speeltuin gebeurde komt doordat vlakbij een moskee is en die zijn, dat lezen we geregeld, plekken die niet veilig zijn voor Mohammedanen en dus bewaakt moeten worden. Dat heeft nu niet geholpen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door King George »

Haagse imam vervolgd die andersgelovigen varkens noemde

Gisteren, 17:47 Binnenland

Het Openbaar Ministerie vervolgt een imam uit Den Haag voor groepsbelediging. De 50-jarige man zou twee jaar geleden in een preek niet-moslims en moslims die niet soennitisch zijn varkens hebben genoemd.

De imam sprak tijdens een middagdienst in augustus 2017. Vanwege een herdenking waren er meer mensen dan gebruikelijk in de moskee. Toen hij merkte dat een deel van de aanwezigen afkeurend reageerde op zijn woorden, deed hij er volgens het OM nog een schepje bovenop. Drie mensen deden aangifte bij de politie.

Een woordvoerder van het OM wil gezien de privacy niet zeggen hoe de imam heet of om welke moskee het gaat. Aanstaande maandag is een eerste zitting in de zaak.


https://nos.nl/artikel/2293749-haagse-i ... oemde.html
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Haagse imam vervolgd die andersgelovigen varkens noemde

Gisteren, 17:47 Binnenland
Ik kan hier best om lachen. Degenen die zich beledigd voelen zijn blijkbaar slechte humorloze varkens. Een goed uit de kluiten gewassen varken zou knorren van plezier. Natuurlijk wordt de imam niet veroordeeld. Dat zal een belediging zijn voor mijn rechtsgevoel als hij wel schuldig wordt verklaard.

EN TERECHT!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Mahalingam »

Hoe gaat het met de bestrijding van de fundamentele Moslims in de wijk? Slecht. Er zijn bestrijders ingehuurd die salafist zijn. Dat schiet dus niet op.
‘De Marokkanen nemen in dit buurthuis de boel over’

In Den Haag bestaan grote zorgen over radicalisering van de overwegend islamitische buurten Transvaal en Schilderswijk. Jongerenwerkers komen er openlijk voor uit dat ze salafisten zijn en spreken jeugd erop aan een ‘goede moslim’ te zijn. ,,De politie durft geen informatie over risicojongeren meer te delen, die belandt bij de verkeerde mensen.’’
Spoiler! :
De cursisten zijn stuk voor stuk laaiend enthousiast over de driedaagse cursus ‘Radicalisering en multicultureel vakmanschap’ die ze via hun werk aangeboden krijgen. Alle jongerenwerkers van Xtra, de overkoepelende organisatie van het welzijnswerk in Den Haag mogen de lessen volgen, die worden betaald door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV).

Het jeugdwerk in buurten als de Schilderswijk en Transvaal is cruciaal in de strijd tegen gewelddadige moslimextremisten, die ook in deze stad tientallen jongeren rekruteerden voor de religieuze oorlog in Syrië. Het gaat om veel cursisten; met een omzet van 90 miljoen euro in 2017 is Xtra een reus in welzijnsland, en jeugd is een belangrijke doelgroep. Makkelijk is dat niet, radicalisering is niet eens het grootste probleem. Maar in de strijd tegen de jihadronselaars is jeugdwerk essentieel, legt een ambtenaar op het Haagse stadhuis uit. ,,Jongeren die zich buitengesloten voelen door de maatschappij, zijn daar extra vatbaar voor. Zo hou je ze erbij.’’ Daarnaast kunnen de jeugdwerkers tijdig opvallend religieus gedrag signaleren.

Bijscholing

De bijscholing duurt drie dagen. Niet alleen wordt ingegaan op de verschillende stromingen in de islam, wat de achtergronden zijn van conflicten zoals in Syrië, maar ook hoe een puberbrein werkt. Ook de leidinggevenden krijgen deze training. Zij worden gewaarschuwd voor het spanningsveld dat ontstaat als je welzijnswerkers inzet voor veiligheidsvraagstukken. Een cursusleider legt uit: ,,Je hebt al snel een loyaliteitsconflict als je werkt in de wijk waar je woont.’’ En dat is hier vaak zo. ,,Wat doe je als jongerenwerker als je weet dat iemand uit je voetbalteam de zoon is van een drugshandelaar?’’

Een van de managers vertelt dat tijdens de training wordt gewaarschuwd dat een aantal jongerenwerkers in de gaten wordt gehouden door opsporingsdiensten. Juist vanwege banden met extremistische moslims. Het gaat om een man of vijf, allen Marokkanen, weet een ingewijde op het stadhuis. Een van hun managers merkt ook dat zij in hun werk op straat jongeren aanspreken op hun geloof en hen aanmoedigen het salafisme te volgen: ‘zulk gedrag past een goede moslim niet’. En dat wil de leidinggevende niet, zeker niet na wat ze tijdens de cursus hoorde.

Tips

Het effect van de door de terreurbestrijding betaalde training is averechts. De jongerenwerkers komen er openlijk voor uit dat ze salafist zijn. ,,Want ze hadden geleerd dat het niet strafbaar is om deze leer aan te hangen’’, vertelt een collega. Ook geven ze door wat in de cursus wordt verteld over het herkennen van radicalisering, constateert een medewerker in buurthuis De Burcht in de Schilderswijk. ,,De jeugd om wie het ging kreeg daarna tips, zo van: weet dat de wijkagent en mijn collega’s nu hebben geleerd dat ze op bepaald gedrag moeten letten.’’ Hierdoor wordt het juist moeilijker om het radicaliseren te herkennen.

De problemen met extremisten zijn tot aan bestuursvoorzitter Eric Lemstra van Xtra bekend, blijkt uit e-mails die deze krant heeft ingezien. De correspondentie gaat over een Marokkaanse medewerker die een aantal jaar voor Xtra werkte, en al die tijd in de gaten werd gehouden door opsporingsdiensten. Die hadden hem op de korrel wegens banden met jihadisten, mogelijk zelfs ronselaars. ,,Ook voor geld overmaken naar broeders in Syrië’’, vertelt een betrokkene. Het handelen van deze jongerenwerker wordt zo gevaarlijk geacht dat opsporingsdiensten de leiding van Xtra waarschuwen dat hij zo snel mogelijk moet worden weggehaald bij kwetsbare jongeren. Na overleg met de driehoek van burgemeester, wethouders en hoofdofficier van justitie wordt hij overgeplaatst naar het ouderenloket.
Daar neemt de man geen genoegen mee, en hij vertrekt. Hij is niet de enige. Want de Marokkaanse jongerenwerkers keren zich tegen de manager die het vermengen van geloof en straatwerk aan de kaak stelde. Dat escaleert in juni 2018, als twee jochies uit de buurt bij haar verhaal komen halen over interne mails die ze gelezen hebben. De bedreiging die ze ervaart is zo ernstig, dat ze meteen de politie inschakelt, vertellen bekenden van haar. Zelf wil ze geen interview geven, omdat ze contractueel tot zwijgen verplicht is.

Als de wijkagenten en de districtschef horen van wie waarschuwingen als ‘pas maar op, we zijn met velen’ komen, krijgt de manager meteen te horen dat ze beter niet meer naar wijkcentrum De Burcht kan gaan. Zo serieus is de dreiging, wordt bevestigd door bronnen rond de burgemeester. Xtra geeft haar ziekteverlof, maar laat haar daarna keihard vallen. In de zomer wordt een onderzoekje gedaan onder 47 collega’s, waarvan 95 procent zegt dat juist zij de oorzaak is van alle problemen. Maar op het stadhuis staat ze juist bekend als één van de besten in het buurtwerk. Dat ze met een ontslagvergoeding (met daarin een zwijgplicht) wordt weggestuurd, slaat daar in als een bom.
,De verhoudingen zijn compleet verstoord, de politie deelt zelfs geen informatie meer met de jongerenwerkers, omdat de kans groot is dat het uitlekt.’’ Een jongerenwerker met tientallen jaren ervaring, die in de Schilderswijk opgroeide, ziet met lede ogen aan ‘hoe de Marokkanen de boel overnemen’. ,,Dit is toch een multiculturele wijk? Nou, in het buurthuis is het nu puur monocultuur.’’
https://www.ad.nl/binnenland/de-marokka ... nstijl.nl/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Mahalingam »

Schilderwijk: kindjes met hoofddoek op de schommel.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door King George »

Draai vooral de subsidiekraan niet dicht, want met deze Salafisten gaan we kind-Jihadi's deradicaliseren. Hoe naïef en dwaas moet je wel niet zijn te denken dat deze projectgroepen een podium bieden aan IS-infiltranten?


  • Invloed IS op Haags jeugdwerk

    In de Haagse achterstandswijken Transvaal en de Schilderswijk zijn salafistische jongerenwerkers actief die IS-propaganda vertonen en jongeren waarschuwen hoe inlichtingendiensten radicalisering herkennen. Hun handelen werd vorig jaar zo gevaarlijk, dat één man op dringend advies van de opsporingsdiensten moest stoppen als jongerenwerker.

Lees verder in AD




Afbeelding
https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... 4523864064
https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... et-ze-uit/


En deze deradicaliseringswerkers moeten dan de brievenbussen oftewel de IS-oorlogsmisdadigsters plus hun gebroed de kind-Jihadi's gaan deradicaliseren? Diversiteitsbeleid gaat weer eens ten koste van onze veiligheid, zoveel is duidelijk.


Bij opsporingsdiensten kwamen dusdanig verontrustende signalen binnen dat na overleg met de Haagse welzijnsorganisatie Xtra werd gevraagd de man weg te houden bij kwetsbare jongeren. Deze man, van Marokkaanse komaf, zou volgens ingewijden nauwe contacten onderhouden met jihadisten. Hij werd overgeplaatst naar een ouderenloket, maar daarvoor paste de man. Dat blijkt uit mails die deze krant heeft ingezien.


Waar zijn we mee bezig? We hebben hier te maken met een Jihad ronselaar. Diegene hoort in de gevangenis thuis en na zijn gevangenisstraf Nederland uit te worden gezet. “We zijn met IS in oorlog”, aldus premier Mark Rutte namens de regering. IS-proxies zijn een vijandig militair object en behoren ook alzo te worden behandeld.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door King George »

En zo stemt het Haagse partijkartel. Weten we gelijk welke partijen instemmen met een gesubsidieerd podium voor infiltratie van ronselaars voor de Jihad.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Imam Fares Mokiem prediker van moskee Al Madinah is eerlijk. Hij heeft bij de politie toegegeven dat hij tijdens een moskeedienst in Den Haag andersdenkenden varkens heeft genoemd. Maandag stond de 50-jarige voorganger voor de rechter vanwege groepsbelediging. De imam heeft verklaard dat hij alleen heeft gepreekt wat andere moslims ook onderschrijven.
Scheldimam: ’Ik zeg alleen maar wat de islam zegt’

Mokiem deed zijn uitspraken tijdens een uitvaartdienst in moskee Al Madinah op 22 augustus 2017. Ze waren gericht tegen sjiieten en vooral tegen de Ahmadiyya-beweging, een vertakking van de islam die onder meer Pakistan zwaar wordt vervolgd als ketterij. Mokiem stelde dat soennieten schapen zijn die zich niet moeten vermengen met deze ’varkens’. Drie moskeebezoekers deden aangifte. Er is geen audio-opname van de preek, maar de imam heeft bij de politie gezegd dat hij zich inderdaad op die manier heeft uitgelaten. „Wat ik verteld heb, is de islam zoals ik die zuiver vindt” verklaarde hij bij de politie.

Ahmadiyya-moslims liggen al lang onder vuur, maar onder invloed van fundamentalisme verslechtert hun situatie steeds meer. In Indonesië zijn moskeeën en begraafplaatsen van ahmadi-moslims onteerd.

In een Youtube-video spreekt Mokiem ook over de Ahmadiyya, die hij ’afvalligen’ noemt, ’zo erg dat ik niet op hun naam kan komen’.

De zaak wordt pas later dit jaar inhoudelijk behandeld. De rechtbank gaat een deskundige raadplegen om Mokiems woorden te interpreteren.

Fares Mokiem is in 1975 vanuit Suriname naar Nederland gekomen. In 2011 deed hij mee aan het NTR-programma ’Mijn moskee is top’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door King George »

Weer eens wat anders dan de gebruikelijke taqiyya.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Ariel schreef:‘Jongeren’ vanaf 12 jaar roepen elkaar op om Scheveningen kapot te terroriseren

Nou, en dat kapot terroriseren lukt wonderwel nog steeds. ’Ze scheuren met 100 over de boulevard’. Niet dat de samenscholende herrieschoppers met naam en rugnummer genoemd worden.... dat komt heus nog wel...maar iedereen begrijpt wie die gastjes zijn als ze het hebben over ronkende patserauto’s.

En de politie, die doet niks...
Nou ja, ze doen wel wat..Ze bekeuren jongeren die door het mooie weer een nachtje op strand slapen om zo hotel kosten te besparen.

Maar de kansenparels uit de schilderswijk worden keurig met rust gelaten. De politie heeft geen behoefte aan vechtpartijen en relletjes.
Bewoners op Scheveningen zijn ten einde raad, omdat ze dagelijks tot diep in de nacht overlast hebben van jongeren die de boel op stelten zetten. De samenscholende herrieschoppers draaien keiharde muziek, vallen meisjes lastig en urineren in portieken. „We voelen ons niet veilig meer in onze eigen buurt”, zegt Linda Tasdemir namens omwonenden. De dertien wildslapers die de politie vrijdag op het strand beboette, is daarentegen nou niét iets waar ze in het kustdorp van wakker liggen.

„De politie is onzichtbaar als het om de structurele problemen gaat. Ze scheuren op zonnige dagen met 100 km per uur over de boulevard, gebruiken ballonnen en staan urenlang met hun ronkende patserauto’s geparkeerd. Vandaag was er weer een massale vechtpartij. Helaas laten deze lieden zich niet aanspreken op hun gedrag.”

Dat de politie vrijdag wél dertien boetes van 140 euro per persoon uitschreef, omdat mensen ’s nachts op de strand hadden geslapen, gaat er bij de buurt niet in. De actie – volgens de politie bedoeld omdat het gevaarlijk is bij het machinaal schoonmaken van het strand - zorgde voor kritiek bij zonaanbidders die vonden dat de agenten vanwege het hete weer ‘met de hand over het hart hadden moeten strijken’. Buurtbewoners laten doorschemeren dat de bekeuringen ‘beter uitgeschreven hadden kunnen worden aan de groepen overlast gevende jongeren’.

Asociaal gedrag
De bewoners zeggen zich ervan bewust te zijn dat ze in een kustplaats wonen en dat de herrie vooral in de ’stervensdrukke’ zomermaanden toeneemt. „Daar hou je rekening mee als je hier gaat wonen en dat is ook gezellig. Maar wat we niet meer willen is tot twee, drie uur ’s nachts asociaal gedrag in onze wijk, waar ook kinderen wonen. Als dit in de Vogelwijk of Benoordenhout zou gebeuren, zou de politie meteen ingrijpen. Als wij ze bellen, hebben ze negen van de tien keer geen tijd.”

Volgens de politie heeft de overlast op Scheveningen ’continu de aandacht’. „We houden regelmatig samen met de gemeente en belastingdienst handhavingsacties, maar vooral met extreme temperaturen, zoals deze week, moeten we die aandacht verdelen. En dan gaan de mensen die door het weer onwel zijn geworden voor”, aldus een woordvoerster, die er aan toevoegt dat het ’vaak lastig is om de jongeren op heterdaad te betrappen’.

De grootste lokale partij van Den Haag, Hart voor Den Haag/Groep de Mos, neemt hier geen genoegen mee en wil dat er strenger gehandhaafd wordt. „Ik vind het onbegrijpelijk dat de overlast elke zomer weer de kop op steekt en dat er geen harde structurele maatregelen worden genomen”, zegt raadslid Nino Davituliani. „Het is toch niet te geloven dat een groep respectloze jongeren met hun onbeschofte gedrag het woonplezier van bewoners weet te verzieken. Hiermee wordt het imago van onze mooie badplaats er niet beter op.”

De coalitiepartij vroeg al eerder om maatregelen en stelde vorig jaar voor de voetsurveillance op te voeren. „De burgemeester wilde daar toen niet aan. Maar wij blijven pleiten voor meer zichtbare agenten op de boulevard. Want dit is een structureel probleem dat zich elke zomer herhaalt.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

We hoeven niet erg lang te wachten om te zien om wat voor kereltjes het gaat.

Hier een filmpje van de vechtpartij.

Het ziet er erg getint uit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

King George schreef:
  • Invloed IS op Haags jeugdwerk

    In de Haagse achterstandswijken Transvaal en de Schilderswijk zijn salafistische jongerenwerkers actief die IS-propaganda vertonen en jongeren waarschuwen hoe inlichtingendiensten radicalisering herkennen. Hun handelen werd vorig jaar zo gevaarlijk, dat één man op dringend advies van de opsporingsdiensten moest stoppen als jongerenwerker.
Salafistische jongerenwerker werkte na ontmaskering nog half jaar door

Een salafistische jongerenwerker die door de Haagse politie te gevaarlijk werd bevonden om dit werk te doen, heeft nog maanden doorgewerkt nadat burgemeester Krikke voor hem gewaarschuwd was.

In een brief aan de gemeenteraad schreef Krikke gistermiddag dat de politie een speciaal rapport schreef over de man, die ‘actief radicaal gedachtengoed uitdraagt’. ,,Deze informatie heeft de gemeente direct besproken met Zebra, waarna er afscheid is genomen van de medewerker.” Dit was in januari 2018. Zebra is de welzijnsorganisatie voor onder meer de Schilderswijk en Transvaal. Uit gesprekken met betrokkenen en documenten wordt duidelijk dat tussen het verschijnen van de bestuurlijke rapportage en het vertrek van de geradicaliseerde jeugdwerker bijna een halfjaar verstreek.

Eind mei besloot de top van de welzijnsorganisatie om de man over te plaatsen naar een steunpunt voor ouderen. Dit wilde hij niet, waarna hij vertrok. Volgens Xtra is in dit hele traject ‘nauw samengewerkt’ met de gemeente.

Aansteekpunt
Zebra en haar moederorganisatie Xtra raakten in opspraak nadat deze krant vorige maand onthulde dat er zoveel mis is binnen de organisatie, dat salafistische jongerenwerkers vrij spel konden krijgen in de Schilderswijk. Zij vertelden jongeren op straat onder meer wat professionals allemaal over islamitische extremisten leerden tijdens een cursus die was betaald door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid. Krikke schrijft de gemeenteraad nu dat die cursus al in 2016 plaatsvond, en ook is gevolgd door politieagenten en mensen van het OM. De deelnemers werden zo goed opgeleid, dat ze vervolgens ,,kunnen fungeren als aanspreekpunt binnen hun organisatie”.

Inlichtingendiensten balen ervan dat dit soort gevoelige informatie op straat belandt, weet een ingewijde. ,,Dan kunnen mensen die in de gaten worden gehouden, namelijk tactieken verzinnen om dit te verhinderen.” De jongerenwerker die op last van de politie van straat werd gehaald, zou hier een goed voorbeeld van zijn, aldus oud-collega’s. Het stadsbestuur heeft hoogleraar Pauline Meurs ingeschakeld om onderzoek te doen naar Xtra.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Een salafistische jongerenwerker die door de Haagse politie te gevaarlijk werd bevonden om dit werk te doen, heeft nog maanden doorgewerkt nadat burgemeester Krikke voor hem gewaarschuwd was.
De collega van Krikke is gevestigd in Rotterdam en heeft zichzelf opgekrikt tot salafist én . . . jihadist.

Maar tsja . . . als burgervader van een grote stad kun je blijkbaar met het grootste gemak van de moslimwereld jezelf kwalificeren als salafist buiten dienst. Het is zoiets als dat ik beweer ss-er en fervent nazi-aanhanger te zijn, maar dat verder daar geen mens in Nederland last van mij heeft. Dus wat is het probleem?

En wat die Haagse politie betreft wordt steevast vergeten - men verdomd het ook om ook maar een momentje na te denken - dat de burgemeester het hoofd is van de politie. Iemand verder nog die hier over wil praten? :roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Pilgrim »

O, o, Den Haag...

Afbeelding

Hey @MinPres! Kom je een weekje bij mij logeren in Moerwijk? Gaan we samen wandelen door de wijk. Steken we de weg over richting Schilderswijk. Lopen we tussen de rommel door. Gezellig man! GAAF LAND!

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Monno Janssen)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door King George »

Zaten we met de analyse als hier verwoord toch gewoon bovenop de waarheid en de feiten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Pauline Krikke, bestuurder in nood. Wie is deze dame.
Bestuurder Pauline Krikke - van 9-5-1961 te Sneek - ziet altijd de zon schijnen, zelfs wanneer gitzwarte donderwolken zich boven haar hoofd hebben samengepakt.
Spoiler! :
Week van de waarheid voor ’dame van uitersten’

Het wordt de week van de waarheid voor Pauline Krikke. Donderdag moet ze naar de gemeenteraad. De positie van de burgemeester van Den Haag is buitengewoon wankel na de dramatisch verlopen nieuwjaarsnacht.

Onverantwoorde keuzes, slap optreden, wegkijkgedrag, de verwijten zijn bijtend. Wie is de geboren Friezin? Een dame van uitersten.

Nadat ze zwaar was bekritiseerd, omdat ze als burgemeester van Den Haag op Bevrijdingsdag de terroristische daad van de Allahu akbar roepende Syrische messensteker Malek F. minzaam had omschreven als ’het gedrag van een verwarde man’, wees de VVD’er subiet op de positieve kant van deze onverkwikkelijke affaire. Hagenaars, háár Hagenaars, waren ter plekke meteen te hulp geschoten en dat vervulde haar met blijde trots.

Nadat ze tijdens oud en nieuw toestemming had gegeven voor een veel te hoog vreugdevuur op het strand en als gevolg van een westenwind Scheveningen ernstig bedreigd had zien worden door een inferno, schreef ze een brief aan alle bewoners vol mooie zoete woorden.

Ze had ’grote waardering’ voor de hulpdiensten en ’de veerkracht van de Scheveningers’. Het volk kon rustig gaan slapen, want: ’Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten de gebeurtenissen rond de vreugdevuren grondig te evalueren. (...) Het gerenommeerde onderzoeksinstituut IFV gaat een onafhankelijk onderzoek uitvoeren.’ Dat zij zelf deel uitmaakt van het genoemde ’gerenommeerde onafhankelijke’ instituut, wordt in de brief niet vermeld. Wel dat er op uitnodiging van de gemeente koffie gedronken kan worden tijdens evaluatiegesprekken in de YMCA van de buurt.

Sommige burgemeesters zoeken ten tijde van crisis hun heil in het gezamenlijk nuttigen van een kopje thee, Pauline Krikke kiest voor koffie. Maar in beide gevallen is de hoon van het volk eensluidend: slap bestuur, gênant staaltje van wegkijken.

Trumpiaanse ontslagen
Dat beeld past bij een deel van Krikkes karakter: charmant, sociaal voelend, vriendelijk, weinig doortastend. Maar er is ook dat andere beeld: van een dame wier wil wet is. Krikke of stikke werd al een gevleugelde uitdrukking toen ze van 2001 tot en met 2013 burgemeester van Arnhem was. Ze had haar ambtsketen nog niet om of er waren zes medewerkers op Trumpiaanse wijze ontslagen.

Ook de relatie met de raadsleden bracht haar geen nominatie voor de Nobelprijs voor de Vrede. Tegenover de betrekkelijk warme band met de bevolking stond een gespannen verhouding met de volksvertegenwoordigers. De vriendelijke lach in relatie tot - achter de schermen - de harde hand geeft haar iets van een Dr. Jekyll en Mrs. Hyde.

In Den Haag torpedeerde ze hoogstpersoonlijk het hondenverbod in het stadhuis door met haar labrador Harley naar binnen te lopen. Bij wijze van proef werd daarop besloten om honden toe te laten. George Orwell schreef het al in Animal Farm: Alle dieren zijn gelijk, maar sommige dieren zijn meer gelijk dan andere.

Met een bibliothecaresse-opleiding, een afgebroken rechtenstudie en ervaring als raadslid en wethouder te Amsterdam in haar bagage toog de dochter van een Friese handelaar in frisdrank en bier naar Arnhem. Haar ’huwelijk’ met de stad duurde twaalf jaar, zonder ooit echt gelukkig te zijn geweest. Ze kreeg voor elkaar dat de raamprostitutie verdween uit het Spijkerkwartier en zag haar pogingen om het Nationaal Historisch Museum naar Arnhem te krijgen mislukken door een centenkwestie.

Tijdens een (vermeend?) discriminatiegeval binnen het politiekorps werd haar ’een slap optreden’ verweten. Arnhemse raadsleden noemden haar ’tamelijk onzichtbaar’ (de oppositie probeerde haar bij herhaling weg te sturen); tijdens de vermaarde bier- en bitterballenavonden van de VVD was ze gangmaker; en later als directrice van het Scheepvaartmuseum in Amsterdam een ’nachtmerrie’ voor het managementteam aldaar, dat haar een chronisch gebrek aan vaardigheden, ervaring en kennis verweet.

Die in twijfel getrokken vaardigheden lijken haar nu ook weer in Den Haag op te breken. Van een burgemeester mag enige daadkracht worden verwacht en die liet ze niet zien na de terroristische steekpartij en niet na het uit de hand gelopen vreugdevuur. Ook nadat ze nota bene zelf beroofd was in de beladen Haagse Schilderswijk, liet ze weinig daadkracht zien. Ze besloot om dit incident in de doofpot te stoppen, wat werd uitgelegd als wegkijkgedrag.

’Hoera een meisje’, juichten feministische politici in koor toen de benoeming van Pauline Krikke als burgemeester van Den Haag bekend werd. De Haagse bevolking ziet vooralsnog weinig heil in die roze wolk. Of de bestuurder met de oververhitte voeten dat onder ogen ziet, valt te betwijfelen. Zelfkritiek is volgens tegenstanders niet haar sterkste wapen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Burgemeester Pauline Krikke van Den Haag stapt op, zo maakte ze zondag bekend in een videoverklaring op Instagram. Zij was onder vuur komen te liggen na harde conclusies van de Onderzoeksraad voor Veiligheid over het verloop van de afgelopen nieuwjaarsnacht. Toen trok een regen van vonken over Scheveningen door uit de hand gelopen vreugdevuren.

Ik heb zojuist de commissaris van de koning verzocht mij per onmiddellijke ingang ontslag te verlenen. Ik ben met hart en ziel burgemeester van Den Haag geweest”, aldus Krikke in de verklaring.

Het Haagse college beslist mogelijk zondag wie taken Krikke waarneemt. Wethouder Boudewijn Revis is vooralsnog de meest waarschijnlijke kandidaat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Goshie...Die Arnoud..... :smile7:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie