Nooit meer Groen Links

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Pilgrim »

Het Grote Jesse Klaver Uitzwaaifeest

Gepubliceerd op: 10/03 | 2021 Geschreven door: Arthur van Amerongen

Afbeelding

Jesse Klaver is volgende week geen lijsttrekker meer van GroenLinks, voorspelt Arthur van Amerongen. “De combinatie van Klavers ijdelheid, zijn koppigheid en het feit dat hij nou niet bepaald een groot licht is, breekt de partij op.”

Even dacht ik dat Jesse Klaver aan het transgenderen was, in een wanhopige poging om nog wat zwevende kiezers uit het LGBTTQQIAAP-kamp te lijmen, want bij Nieuwsuur zag ik een mediterranesque sloofje, nog net niet met krulspelden, in een schort, op roze pantoffels en in de schoot een mandje tuinbonen om te doppen.

De ooit zo frisse en fruitige Justin Trudeau-kloon is volkomen uitgeblust en opgebrand. Het is niet meer voor te stellen dat Klaver tijdens meet-ups optrad voor duizenden gillende en glibberende bakvissen waar niet tegen op viel te dweilen en te moppen.

‘s Anderendaags na de legendarische Nieuwsuur-uiitzending kwam de sloopkogel van Marcel van Roosmalen en het doodvonnis was voltrokken.

De soufflé van bakker Wijnand Duyvendak stortte episch in en het politbureau van GroenLinks verkeert in de grootste crisis sinds de catastrofale verkiezingsuitslag in 1994, toen de partij onder leiding stond van Ina Brouwer en Mohamed Rabbae.

Destijds probeerden Brouwer en Rabbae (van wiens erbarmelijke gebrabbel en Koeterwaals niemand ooit ook maar één woord begrepen heeft, terwijl de beste man al sinds 1966 in Nederland woont) het stemvee te lokken met gratis drugstesten voor dartel jong, roomblank snotneuzenstemvee, met desastreuze gevolgen. Ik moet nog steeds roflollen als ik aan dat drama terugdenk.

De paniek moet inmiddels vreselijk zijn, want met de paar dagen campagne die nog resteren, bedelt GroenLinks nu bij de achterban om centjes voor een advertentie-offensief. Onder de noemer ’Help ons de kranten te halen’ vraagt de partij in een mail aanhangers om de knip te trekken. Via de last-minute collecte wil de partij genoeg geld ophalen voor een een paginagrote klimaat-advertentie in alle kranten, schrijft campagneleider Duyvendak. ’Het is nu of nooit’, wil de partij krantenlezers voorschotelen over de klimaatcrisis: het favoriete onderwerp van GL dat deze campagne nauwelijks aan bod komt.

Een compleet zinloze oud-mediale wanhoopsdaad, zo’n peperdure advertentie in de krant. Maar de gifbeker is nog niet leeg, want Duyvendak had wederom een holle leus in zijn golem gepropt, voor het debat gisteravond met Wopke Hoekstra bij Jeroen Pauw: wil je koeien of huizen?

Dat werd lachen op internet, want GroenLinks staat al te boek als de partij die ontbost voor biomassa en nu moest de koe, hét symbool van pastoraal Nederland, er ook nog eens aan geloven.

De naakte juffrouw en de koe op de verkiezingsposter van de PSP zijn vervangen door een nieuwe pinup: Kauthar Bouchallikht, en het enige resterende groen bij GroenLinks is het groen van de islam, de lievelingskleur van de profeet Mohammed. Geen koeien, boeren, bossen en weilanden meer, maar één grote betonnen tochtige vlakte vol monstrueuze windmolens, zonnecollectoren en spiksplinternieuwe woningen voor asielzoekers, bij voorkeur van de mohammedaanse persuasie en het liefst uit Pakistan, Afghanistan en Somalië. Nieuw stemvee!

Het beeld van een natuurhatend GroenLinks heerst nu in Nederland en dan kan je aanstaande zaterdag wel met een paginagrote larmoyante advertentie over de klimaatcrisis in de Volkskrant komen maar de ‘damage is done’.

De combinatie van Klavers ijdelheid, zijn koppigheid en het feit dat hij nou niet bepaald een groot licht is, breekt de partij op. Na de verkiezingen volgende week is de liefdesbaby van de Duyvendak-dynastie en Bram van Ojik (oeps, ik kreeg ineens beeld van de huwelijksnacht) geen lijsttrekker van GroenLinks meer.

Het politbureau is medeschuldig aan de halvering van het aantal zetels volgende week, want greep niet in bij de kwestie rond Huub Bellemakers, bij de pijnlijke kwestie rond Zihni Özdil en zweeg als het graf over de kamikaze-actie van Klaver om koste wat het kost Kauthar Bouchallikht op de negende plek van de kieslijst te laten staan.

Ik ben ervan overtuigd dat de partij eind volgende week (inmiddels zonder Klaver) implodeert als Bouchallikht met de hakken over de sloot gekozen wordt en het lijkt mij beter voor de huiselijke vrede dat GroenLinks minder dan negen zetels haalt.

Ik heb nooit zo goed begrepen waar die abjecte liefde van GroenLinks voor de islam vandaan komt. Geen moslim stemt op de partij en eerlijk gezegd denk ik dat de stuitende flirt met het islamofascisme vooral wordt ingegeven door weerzin tegen Israël. GroenLinks is de partij die de roomblanke achterban geen zalig Kerstmis, Pasen en Pinksteren meer wenst, maar de umma wel een bijzonder gelukkig Slachtfeest wenst. Heel Nederland moet veganistisch worden, behalve de moslims. Heel Nederland moet van de suiker af, maar GroenLinks wenst de islamitisch gemeenschap wél een zalig en vooral vrolijk Suikerfeest.

GroenLinks wil zo graag divers en inclusief zijn, maar tijdens de meet-ups zag je geen ene Afro-Hollander, mohammedaan of Aziaat in het publiek. Alleen maar roomblanke papkinderen die een slakkenspoor achterlieten in het kielzog van de jukbeenderen-uitgedaagde fopmessias. Een feestje van GroenLinks is blanker, witter en rozer dan de jaarlijkse braai van de Afrikaner Weerstandsbeweging, ooit opgericht door de notoire gendertwijfelaar Eugène Terre’Blanche die zo smadelijk aan zijn einde kwam.

De verweesde GroenLinkser gaat op Splinter stemmen, de Partij voor de Dieren, Bij1 en wellicht D66. Volgend jaar tijdens de gemeenteraadsverkiezingen komt de genadestoot en wordt GroenLinks definitief afgerekend.

En de toekomst van Klaver? Jolande Sap verloor tijdens de parlementsverkiezingen in 2012 zes zetels en moest aftreden van het politbureau. De hoogopgeleide Sap kwam op haar pootjes terecht en werd in augustus 2015 commissaris bij KPMG. In de periode maart 2018 tot oktober 2018 was zij onafhankelijk duo-voorzitter van het cao-overleg grondpersoneel KLM. Per 2015 werd zij commissaris bij KPN tot en met 2018 en daarna werd haar tijdens de algemene vergadering van aandeelhouders met 99,06% stemmen voor, een tweede termijn aangeboden.

Klaver mag blij zijn als hij prins carnaval mag worden van Tullepetaonestad, de naam die Roosendaal draagt tijdens carnaval. Een serieus burgemeesterschap is te hoog gegrepen voor de golem van de Duyvendak-dynastie.

https://www.hpdetijd.nl/columns/het-gro ... PaQzzylpSV
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Een Groen Links reclame. I kid you not. :smile4:

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

GROENLINKS MAAKT HET DE KIEZER MAKKELIJK.


Daarbij had Jesse Klaver in gedachte de vooral geestelijk zwaar gehandicapte kiezer onder zijn aanhang. Een eigen stembus was de oplossing. Net zoiets dwaas als dat GroenLinks ongevraagd voor u en mij de opwarming van de aarde gaat tegenhouden. De klimaatstrategie van Klaver bestaat voornamelijk hieruit, door het Nederlandse volk een poot uit te draaien.

Als u en ik ons gezonde verstand gebruiken komen we tot de eensluidende conclusie dat de natuur zich niet laat dwingen. De zon komt dichterbij of gaat wat meer afstand nemen tot de aarde. Alleen een ongelooflijke doortrapte bedrieger van de meest hypocriete categorie zoals Jesse Klaver, probeert u en mij wijs te maken dat GroenLinks - dankzij het legen van uw portemonnee - in staat is verandering aan te brengen in het klimaat.

Ik kan mij niet voorstellen dat een redelijk gezond van verstand mens zich vrienden permitteert die op GroenLinks stemmen omdat zij Klaver zo'n geniale man vinden. Of de dwaas stemt zelf GroenLinks. Wie wel geniaal is met een heldere blik op de toekomst, is Wilders. Hij denkt vooruit en waarschuwt tenminste netjes dat wanneer moslimparasieten op onze kenniseconomie en beschaving de meerderheid gaan vormen in dit land van varkensstront, het weldra afgelopen is met onze democratie en het houden van varkens. Dus stoppen met de immigratie van moslims uit onze samenleving en een aanvang nemen met repatriëring van moslims naar het beloofde moslimland van herkomst.

Ik ken niet één mens die van zure wijn houdt.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

icon_clap.gif
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

Een fris begin in 2010:

Afbeelding

De aftocht in 2021 ?

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Het Grote Jesse Klaver Uitzwaaifeest

Jesse Klaver is volgende week geen lijsttrekker meer van GroenLinks, voorspelt Arthur van Amerongen. “De combinatie van Klavers ijdelheid, zijn koppigheid en het feit dat hij nou niet bepaald een groot licht is, breekt de partij op.”

door:Arthur van Amerongen

Even dacht ik dat Jesse Klaver aan het transgenderen was, in een wanhopige poging om nog wat zwevende kiezers uit het LGBTTQQIAAP-kamp te lijmen, want bij Nieuwsuur zag ik een mediterranesque sloofje, nog net niet met krulspelden, in een schort, op roze pantoffels en in de schoot een mandje tuinbonen om te doppen.

De ooit zo frisse en fruitige Justin Trudeau-kloon is volkomen uitgeblust en opgebrand. Het is niet meer voor te stellen dat Klaver tijdens meet-ups optrad voor duizenden gillende en glibberende bakvissen waar niet tegen op viel te dweilen en te moppen.

‘s Anderendaags na de legendarische Nieuwsuur-uiitzending kwam de sloopkogel van Marcel van Roosmalen en het doodvonnis was voltrokken.

De soufflé van bakker Wijnand Duyvendak stortte episch in en het politbureau van GroenLinks verkeert in de grootste crisis sinds de catastrofale verkiezingsuitslag in 1994, toen de partij onder leiding stond van Ina Brouwer en Mohamed Rabbae.

Destijds probeerden Brouwer en Rabbae (van wiens erbarmelijke gebrabbel en Koeterwaals niemand ooit ook maar één woord begrepen heeft, terwijl de beste man al sinds 1966 in Nederland woont) het stemvee te lokken met gratis drugstesten voor dartel jong, roomblank snotneuzenstemvee, met desastreuze gevolgen. Ik moet nog steeds roflollen als ik aan dat drama terugdenk.

Het enige resterende groen bij GroenLinks is het groen van de islam, de lievelingskleur van de profeet Mohammed

De paniek moet inmiddels vreselijk zijn, want met de paar dagen campagne die nog resteren, bedelt GroenLinks nu bij de achterban om centjes voor een advertentie-offensief. Onder de noemer ’Help ons de kranten te halen’ vraagt de partij in een mail aanhangers om de knip te trekken. Via de last-minute collecte wil de partij genoeg geld ophalen voor een een paginagrote klimaat-advertentie in alle kranten, schrijft campagneleider Duyvendak. ’Het is nu of nooit’, wil de partij krantenlezers voorschotelen over de klimaatcrisis: het favoriete onderwerp van GL dat deze campagne nauwelijks aan bod komt.

Een compleet zinloze oud-mediale wanhoopsdaad, zo’n peperdure advertentie in de krant. Maar de gifbeker is nog niet leeg, want Duyvendak had wederom een holle leus in zijn golem gepropt, voor het debat gisteravond met Wopke Hoekstra bij Jeroen Pauw: wil je koeien of huizen?

Dat werd lachen op internet, want GroenLinks staat al te boek als de partij die ontbost voor biomassa en nu moest de koe, hét symbool van pastoraal Nederland, er ook nog eens aan geloven.

De naakte juffrouw en de koe op de verkiezingsposter van de PSP zijn vervangen door een nieuwe pinup: Kauthar Bouchallikht, en het enige resterende groen bij GroenLinks is het groen van de islam, de lievelingskleur van de profeet Mohammed. Geen koeien, boeren, bossen en weilanden meer, maar één grote betonnen tochtige vlakte vol monstrueuze windmolens, zonnecollectoren en spiksplinternieuwe woningen voor asielzoekers, bij voorkeur van de mohammedaanse persuasie en het liefst uit Pakistan, Afghanistan en Somalië. Nieuw stemvee!

De combinatie van Klavers ijdelheid, zijn koppigheid en het feit dat hij nou niet bepaald een groot licht is, breekt de partij op

Het beeld van een natuurhatend GroenLinks heerst nu in Nederland en dan kan je aanstaande zaterdag wel met een paginagrote larmoyante advertentie over de klimaatcrisis in de Volkskrant komen maar de ‘damage is done’.

De combinatie van Klavers ijdelheid, zijn koppigheid en het feit dat hij nou niet bepaald een groot licht is, breekt de partij op. Na de verkiezingen volgende week is de liefdesbaby van de Duyvendak-dynastie en Bram van Ojik (oeps, ik kreeg ineens beeld van de huwelijksnacht) geen lijsttrekker van GroenLinks meer.

Het politbureau is medeschuldig aan de halvering van het aantal zetels volgende week, want greep niet in bij de kwestie rond Huub Bellemakers, bij de pijnlijke kwestie rond Zihni Özdil en zweeg als het graf over de kamikaze-actie van Klaver om koste wat het kost Kauthar Bouchallikht op de negende plek van de kieslijst te laten staan.

Ik ben ervan overtuigd dat de partij eind volgende week (inmiddels zonder Klaver) implodeert als Bouchallikht met de hakken over de sloot gekozen wordt en het lijkt mij beter voor de huiselijke vrede dat GroenLinks minder dan negen zetels haalt.

Ik heb nooit zo goed begrepen waar die abjecte liefde van GroenLinks voor de islam vandaan komt. Geen moslim stemt op de partij en eerlijk gezegd denk ik dat de stuitende flirt met het islamofascisme vooral wordt ingegeven door weerzin tegen Israël. GroenLinks is de partij die de roomblanke achterban geen zalig Kerstmis, Pasen en Pinksteren meer wenst, maar de umma wel een bijzonder gelukkig Slachtfeest wenst. Heel Nederland moet veganistisch worden, behalve de moslims. Heel Nederland moet van de suiker af, maar GroenLinks wenst de islamitisch gemeenschap wél een zalig en vooral vrolijk Suikerfeest.

GroenLinks wil zo graag divers en inclusief zijn, maar tijdens de meet-ups zag je geen ene Afro-Hollander, mohammedaan of Aziaat in het publiek. Alleen maar roomblanke papkinderen die een slakkenspoor achterlieten in het kielzog van de jukbeenderen-uitgedaagde fopmessias. Een feestje van GroenLinks is blanker, witter en rozer dan de jaarlijkse braai van de Afrikaner Weerstandsbeweging, ooit opgericht door de notoire gendertwijfelaar Eugène Terre’Blanche die zo smadelijk aan zijn einde kwam.

De verweesde GroenLinkser gaat op Splinter stemmen, de Partij voor de Dieren, Bij1 en wellicht D66. Volgend jaar tijdens de gemeenteraadsverkiezingen komt de genadestoot en wordt GroenLinks definitief afgerekend.

En de toekomst van Klaver? Jolande Sap verloor tijdens de parlementsverkiezingen in 2012 zes zetels en moest aftreden van het politbureau. De hoogopgeleide Sap kwam op haar pootjes terecht en werd in augustus 2015 commissaris bij KPMG. In de periode maart 2018 tot oktober 2018 was zij onafhankelijk duo-voorzitter van het cao-overleg grondpersoneel KLM. Per 2015 werd zij commissaris bij KPN tot en met 2018 en daarna werd haar tijdens de algemene vergadering van aandeelhouders met 99,06% stemmen voor, een tweede termijn aangeboden.

Klaver mag blij zijn als hij prins carnaval mag worden van Tullepetaonestad, de naam die Roosendaal draagt tijdens carnaval. Een serieus burgemeesterschap is te hoog gegrepen voor de golem van de Duyvendak-dynastie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Jesse Klaver is volgende week geen lijsttrekker meer van GroenLinks, voorspelt Arthur van Amerongen. “De combinatie van Klavers ijdelheid, zijn koppigheid en het feit dat hij nou niet bepaald een groot licht is, breekt de partij op.”
Hadden ze een glazen bol bij HP/De Tijd?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Geen Moslimbroedster (Kauthar Bouchallikht) in de Tweede Kamer!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

King George schreef:
do mar 18, 2021 1:01 pm
Geen Moslimbroedster (Kauthar Bouchallikht) in de Tweede Kamer!
Dat is nou jammer. :shock:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door sjun »

King George schreef:
do mar 18, 2021 1:01 pm
Geen Moslimbroedster (Kauthar Bouchallikht) in de Tweede Kamer!
Prima tem voor dat schaap King George, die houd ik er zeker ook in al blijf ik Sigrid al Qaq als Palestijnenmoedertje van Soros duiden.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Terroristenh**rtje lijkt mij ook een juiste kwalificatie.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Vizier op Groen Links



Een korte verkiezingsspecial over hoe linkse extremisten tot aan de dag van vandaag het gezicht van Groenlinks bepalen. Deel deze video met de jongere medemens.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

Over de stemming in rood/groen bolwerk Amsterdam:
de partij heeft een klap van de molen gekregen.
Opvallend is dat de steun voor GroenLinks bijna halveert, naar 10,2 procent van de stemmen. Het verlies in Amsterdam is groter dan bijvoorbeeld in Utrecht, waar de partij bijna 13 procent overhoudt. Een verklaring kan zijn dat GroenLinks Amsterdam al een tijd onder vuur ligt op verschillende dossiers zoals de stijging van lokale lasten of de energietransitie, in het bijzonder de plaatsing van windmolens rond de stad.
https://www.parool.nl/amsterdam/d66-kon ... ~b4f04cdc/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Een stijging van de lokale lasten met Groen Links aan de macht? Hoe kan dat nou toch?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

GROENLINKS-JONGEREN VALLEN EIGEN PARTIJ AAN

BNR Webredactie Vandaag, 12:14

De jongerenorganisatie van GroenLinks, DWARS, heeft keihard uitgehaald naar de eigen moederpartij. DWARS wijt de teleurstellende verkiezingsuitslag aan het gebrek aan een sterk verhaal.

Afbeelding
ANP / Hollandse Hoogte / Peter Hilz

DWARS zaagt bovendien aan de poten van de stoel van partijleider Jesse Klaver. Klaver en GroenLinks zouden te veel zijn gaan dansen naar het pijpen van de grote partijen om mee te kunnen gaan regeren. In sommige gevallen kan het goed zijn om pragmatisch te zijn, zegt Sabine Scharwachter, voorzitter van DWARS. Met die houding heeft GroenLinks de afgelopen jaren ook veel voor elkaar gekregen.

Maar in campagnetijd moet je je volgens Scharwachter anders opstellen. Kiezers bepalen dan vaak hun keuze op basis van een strijd tussen de partijen. Als een partij als GroenLinks al te veel voorsorteert op meeregeren en samenwerken met rechtse partijen die er een heel ander wereldbeeld op nahouden, wordt het allemaal veel van hetzelfde.

Klaver

DWARS had deze analyse al langere tijd, zegt Scharwachter, en had de uitkomst al wel een beetje zien aankomen. Ze ziet het daarom niet als een trap na. Wat haar betreft kan Klaver wel aanblijven, omdat er meer belangrijke poppetjes zijn en de verantwoordelijkheid ligt bij de hele partij.


BNR
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Statement DWARS over verkiezingsnederlaag GroenLinks: “Laat dit voor GroenLinks een wake-up call zijn”

18-03-2021

De verkiezingsuitslag van onze moederpartij GroenLinks was voor ons allemaal een ontzettend diepe teleurstelling. Een halvering in zetels ten opzichte van 2017 is enorm pijnlijk. Bij DWARS, GroenLinkse Jongeren, kunnen we echter niet zeggen dat we erg verrast waren door deze uitkomst. De afgelopen maanden zagen we GroenLinks steeds verder afglijden in de peilingen. Hoewel de coronacrisis en algehele leegloop op links meespelen, constateert DWARS ook een aantal kritiekpunten bij GroenLinks zelf die niet onbenoemd kunnen blijven.

In de campagne ontbrak het hoofdzakelijk aan een sterk verhaal. Een belangrijke oorzaak hiervan zien wij in de te sterke wil om te gaan regeren. In een poging om serieus genomen te worden als potentiële formatiepartner, is GroenLinks steeds meer gaan dansen naar de pijpen van de grootste partijen. Concrete plannen kwamen steeds meer op de voorgrond te staan, terwijl de idealen achter die plannen steeds meer naar de achtergrond verdwenen. Hoewel doorrekeningen handig kunnen zijn om verwijten van rechts te ondervangen, werden deze vooral ingezet om juist rechts aan te vallen. Daarmee ondermijnde GroenLinks haar eigen potentie om een serieus alternatief op de status quo te bieden. Het gematigdere imago heeft er ironisch genoeg toe geleid dat de kans op meeregeren aanzienlijk is geslonken, omdat de idealistische kiezers hierdoor afhaakten en de gematigde kiezers vervolgens om strategische redenen naar D66 overstapten.

Daarnaast heeft GroenLinks zich niet alleen laten leiden door rechts, maar ook door allerhande kiezersonderzoeken. Daarmee verruilde GroenLinks haar voortrekkersrol voor een reactieve campagne. Sybren Kooistra, het brein achter de campagne van 2017, beschrijft in een blog van afgelopen januari hoe het bepalen van de agenda de sleutel van een goede campagne is. Van een progressieve partij in het bijzonder wordt bovendien verwacht dat zij niet blindelings afgaat op wat kiezers willen horen, maar juist bepaalt wat de progressieve kiezer belangrijk hoort te vinden.

Misschien was dat ook de gedachte achter het centraal stellen van het thema ‘klimaat’ in de campagne. Uit die kiezersonderzoeken bleek namelijk dat dit het belangrijkste stemmotief is voor de GroenLinks-kiezer. Echter was GroenLinks op dit thema in de campagne nauwelijks te onderscheiden van andere partijen die zich hierop profileren, zoals de Partij voor de Dieren en D66. Hier heeft GroenLinks de kans laten schieten om verhaal te maken met haar unieke combinatie van groen met linkse en progressieve idealen. De grote vraagstukken van onze tijd, zoals het klimaatprobleem, de toenemende sociaaleconomische ongelijkheid en institutioneel racisme, hangen immers onlosmakelijk met elkaar samen en vragen om een intersectionele benadering in het oplossen ervan. GroenLinks is dus de uitverkoren partij om deze kwesties met elkaar te verbinden in een pleidooi voor systeemverandering. Zeker nu we ook te maken hebben met de coronacrisis is de vraag wie ons duurzaam (groen, maar ook structureel!) uit de crisis naar een betere wereld gaat leiden, nijpender dan ooit.

Echter was het juist de doelgroep van GroenLinks die zich niet aangesproken voelde door de realistischere, meer berekenende en weinig intersectionele koers van GroenLinks. Deze doelgroep omvat namelijk de nieuwe generatie idealistische jongeren van onder de 30 jaar, die bereid zijn om de straat op te gaan en te strijden voor het klimaat, tegen het leenstelsel en tegen racisme. Het zijn de geestverwanten van de Amerikaanse democratisch-socialistische beweging achter Alexandria Ocasio-Cortez en Bernie Sanders, die in tegenstelling tot GroenLinks wél een brede beweging hebben gebouwd middels een groot en idealistisch verhaal. Vooral bij de jongste groep jongeren zien we dat zij telkens weer een tikkeltje radicaler en idealistischer zijn dan de generatie daarvoor. Zij vormen de belangrijkste vijver waaruit GroenLinks nieuwe kiezers moet vissen.

Ook voelde deze doelgroep zich niet aangesproken door de belichaming van deze koers, de ooit zo bevlogen en visionaire partijleider uit 2017. Hoe ambitieus Jesse Klaver zich ook toonde om mee te regeren, deze koers ligt hem minder goed. Hier lijkt de stereotiepe tragedie van de jonge idealist die realistischer en rechtser wordt naarmate hij ouder wordt zich voor onze ogen af te spelen. Diens constructieve houding kennen we al van GroenLinks in de oppositie, maar dat past in campagnetijd niet goed bij een partij die de macht wil uitdagen en ook niet bij de urgentie van de klimaatcrisis die juist zo centraal stond in de campagne van GroenLinks. Ook op actuele thema’s zoals de opkomst van extreemrechts en fascisme is een verbindende toon ongepast. Zo raakte Klaver steeds verder verwijderd van het idealistische en activistische DNA van zijn partij. Echter laten, wederom, kiezersonderzoeken zien dat de GroenLinks-kiezer liever een positieve toon dan felheid ziet en dus bleef het bij bloemetjes-en-bijtjes-retoriek.

Volgens ons illustreert de campagne een dieperliggend probleem binnen de partij. Al langer klonken er breed in de partij geluiden over de campagne, maar ook over het gebrek aan vernieuwing van de partijtop en het gebrek aan diversiteit op belangrijkste posities binnen de partij. Ook NRC schetst een beeld van een selecte groep vertrouwelingen in de partijtop en in de schil daaromheen. Dat kan zorgen voor een echokamereffect en minder ruimte laten voor vernieuwende ideeën of kritische geluiden om tot de top door te dringen. Als we het verloop van de campagne willen begrijpen, moeten we ook kritisch kijken naar de manier waarop de macht binnen de partij verdeeld is en wat de democratische grondslag daarvoor is.

DWARS ziet dat het in de kern van de partij nog steeds goed zit met haar idealen. Ook in het verkiezingsprogramma is hieraan mooi uiting gegeven. Dat maakt het verkiezingsverlies extra verdrietig. Tegelijkertijd maakt het ons strijdbaar om ons nog harder in te zetten voor onze gedeelde idealen. Laat dit ook voor GroenLinks een wake-up call zijn. DWARS roept GroenLinks op om de noodzakelijke zelfreflectie te tonen en na te gaan wat nodig is om van deze nederlaag te herstellen. DWARS denkt graag mee over de koers die GroenLinks vanaf nu moet inslaan. Daar zijn we immers de jongerenpartij van GroenLinks voor.

Sabine Scharwachter (voorzitter DWARS, GroenLinkse Jongeren)


https://dwars.org/statement-dwars-over- ... call-zijn/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

Een stuk vol Stalinistische praat en dwingelandij.

In de campagne ontbrak het hoofdzakelijk aan een sterk verhaal.

..., is GroenLinks steeds meer gaan dansen naar de pijpen van de grootste partijen (? het groot-kapitaal? )

...de idealen achter die plannen steeds meer naar de achtergrond verdwenen.

de kans op meeregeren aanzienlijk is geslonken, omdat de idealistische kiezers hierdoor afhaakten

. Van een progressieve partij in het bijzonder wordt bovendien verwacht dat zij niet blindelings afgaat op wat kiezers willen horen, maar juist bepaalt wat de progressieve kiezer belangrijk hoort te vinden.

De grote vraagstukken van onze tijd, zoals het klimaatprobleem, de toenemende sociaaleconomische ongelijkheid en institutioneel racisme, hangen immers onlosmakelijk met elkaar samen en vragen om een intersectionele benadering in het oplossen ervan

Deze doelgroep omvat namelijk de nieuwe generatie idealistische jongeren van onder de 30 jaar, die bereid zijn om de straat op te gaan ...

...wél een brede beweging hebben gebouwd middels een groot en idealistisch verhaal. Vooral bij de jongste groep jongeren zien we dat zij telkens weer een tikkeltje radicaler en idealistischer zijn dan de generatie daarvoor. Zij vormen de belangrijkste vijver waaruit GroenLinks nieuwe kiezers moet vissen.

Zo raakte Klaver steeds verder verwijderd van het idealistische en activistische DNA van zijn partij.

..., moeten we ook kritisch kijken naar de manier waarop de macht binnen de partij verdeeld is en wat de democratische grondslag daarvoor is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door sjun »

Kees van Amstel: 'Arme Jesse, die dacht dat hij nog zo lekker hip was'

:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Maarten »

Triest...
Uit de stemoverzichten per kandidaat blijkt ook dat zich met name bij GroenLinks enkele verschuivingen voordoen. Zo is de Nijmeegse Lisa Westerveld, nummer 10 op de kieslijst, op basis van de huidige tellingen al zeker van een voorkeurszetel. Ook de nummer 9, Kauthar Bouchallikht, lijkt met voorkeursstemmen de Kamer in te komen. Dat zou betekenen dat Suzanne Kröger en Paul Smeulders, de nummers 7 en 8 op de lijst van GroenLinks alsnog uit de Kamer moeten.
Bron: Trouw
https://www.trouw.nl/politiek/opmerkeli ... ~be379c05/
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Maarten schreef:
za mar 20, 2021 9:31 pm
Ook de nummer 9, Kauthar Bouchallikht, lijkt met voorkeursstemmen de Kamer in te komen.
Wow!!!! :shock: Dit is ook niet echt positief voor GroenLinks. Ze zal hierdoor nog meer stemmen verliezen met een volgende verkiezeing.

Wat voor deugneuzen hebben hebben op deze moslims gestemd ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

Haar Moslim Broeders zullen wel een stemadvies aan de achterban uitgebracht hebben.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
za mar 20, 2021 10:58 pm
Haar Moslim Broeders zullen wel een stemadvies aan de achterban uitgebracht hebben.
Als zij een beetje fatsoen in haar lijf heeft dan weigert ze die kamerzetel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Maarten »

Dat gaat ze echt niet doen hoor, Ariel...

De TK is straks een bonte gezelschap...Zie je het al voor me, deze gekke moslim, en die zwarte heks, Simons aan de interuptie zodra Wilders spreekt... [icon_lol.gif]

Wilders maakt er wel gehakt van. icon_thumbup.gif
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

En vergeet niet: ook de dracula van Denk fladdert dan rond de interruptiemicrofoon.
Misschien een extra microfoontje zetten vanwege de grote drukte?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Het verrottingsproces van Groen Links

Bericht door hans van de mortel »

King George schreef:
do mar 18, 2021 4:17 pm
Vizier op Groen Links
“Ik voel me gek als mensen het hebben over Volkert als moordenaar. Zo heb ik nooit tegen hem aangekeken. Volkert is de laatste van wie ik het had verwacht. Als het maar geen Marokkaan is, dacht ik op het moment dat ik van de moord vernam. Later bleek dat een blanke man werd verdacht. Ik dacht: het zal toch niet een imbeciel uit de linkse hoek zijn? Toen ik hoorde dat Volkert het was, ben ik in shock geraakt. Voor mij is Volkert een lieve, rustige jongen.”

Judith van Stichting Vluchtelingen Onderdak (SVO) terwijl zij in mei 2002 een boswandeling maakte even buiten Wageningen - de landbouwuniversiteitsstad in de ban van het marxisme en GroenLinks. Adolf Hitler was geen moordenaar. Hij was vooral tegenover vrouwen een zachtaardige lieve man met een herdershond. Hij liet moorden. Paul Rosenmöller is nooit een lieve zachtaardige man geweest, maar hij was geen moordenaar. Hij sympathiseerde slechts met een van de grootste genocideplegers in de geschiedenis waar hij rond voor uitkwam: PolPot. Mark Rutte, bekend als lieve zachtaardige homo, deed geen vlieg kwaad, maar stortte wel duizenden mensen in een staat van geestelijke ontreddering en enorme schulden tot de bedelstaf aan toe. Sommigen pleegde al zelfmoord vanwege het fascistische onderdrukkingsprotocol van het duo Rutte & De Jonge vanwege een verkeerde kijk op het corona-virus.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie