Perikelen PVV.

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door King George »

Gaan de statennleden wel over partijvergoedingen?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2486
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Pizzaman »

King George schreef:Gaan de statennleden wel over partijvergoedingen?
De Provinciale Staten hebben een eigen budget, zij gaan niet over de hoogte (dat doet de staat) maar wel over de verdeling en de verantwoording.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Die vinden dat de Limburgse belastingbetaler recht heeft op het terugbetalen van het hele bedrag.
Dat is interessant. Zou dat ook gelden voor willekeurige onschuldigen die worden bestolen t/m beroofd? Zo ja, waarvoor hebben we dan verzekeringen tegen inbraak? Kunnen burgers die schade voortaan verhalen op de maatschappij, immers, die heeft nagelaten de daders tijdig en definitief in het gevang te smijten?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door King George »

Moet de PvdA Utrecht nu ook dat geld wat Bert van der Roest van de daklozen heeft gestolen terugbetalen of is het weer selectieve verontwaardiging?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Ariel »

Jammer. Niet zo'n slimme opmerking om te maken op facebook. Men heeft nu weer munitie om de PVV te shamen.
PVV-raadslid opgestapt: wilde brand azc ’blussen met benzine’

Het PVV-raadslid Emil Smeding uit Delfzijl is vrijdag per direct afgetreden. Hij had met een ’grove uitlating’, in de vorm van een reactie op facebook, de toorn gewekt van de politiek in de Groningse havenstad. De aangesproken politicus heeft excuses aangeboden, nadat hij na een brand op het azc in Ter Apel op het Facebook van RTV Noord ’Blussen met benzine!’ (inclusief lach-emoji) noteerde. Daar werd schande van gesproken.

Een vluchteling werd opgepakt op verdenking van brandstichting. De reacties zijn fel, ook nadat de omroep het bericht er prompt vanaf had gehaald. De ophef ontstaat in een periode dat het er in Delfzijl wel vaker heet aan toe gaat op politiek gebied. Juist daarom wordt gesleuteld aan een gedragscode, die uitwassen moet temperen. Ook Smeding deed daaraan mee, maar legt nu dus op eigen initiatief zijn functie neer.

Smeding liet weten het allemaal niet zo zwaar bedoeld te hebben. Hij reageerde vrijdagmorgen in een verklaring op de ontstane ophef: „Gelet op alle commotie, die is ontstaan vanwege mijn reacties op Facebook, heb ik besloten om mij terug te trekken uit de gemeenteraad van Delfzijl en mijn taken over te dragen”, meldde hij. Telefonisch wil hij er niet verder op in gaan, hoorbaar geschrokken. „Ik heb alles gezegd dat ik wilde zeggen. Ik ben nu aan het werk, ga daarmee door.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Ariel »

We mogen bijna weer stemmen, dus de jacht op PVV-ers is geopend en kan er weer geschoten worden op PVV kamerleden. De Telegraaf geeft het startschot.
Aangifte tegen PVV’er Graus

PVV-Kamerlid Dion Graus wordt beschuldigd van een zedendelict en van geweld. Zijn ex – tevens PVV-medewerkster – heeft aangifte tegen hem gedaan. Het bekende Kamerlid zou, volgens zijn voormalige partner, haar tot seks met derden hebben gedwongen. Graus ontkent alle beschuldigingen.

Graus’ ex Joyce bevestigt desgevraagd het verhaal dat ze om deze reden naar de politie is gestapt. Ze zegt bij haar aangifte te hebben verteld dat Dion Graus haar tijdens hun relatie heeft gedwongen tot seks met andere mannen. Hij zou haar via psychische manipulatie hebben laten denken dat ze op deze manier zijn privé-beveiligers terug moest betalen. Graus, die vaker is beschuldigd door ex-partners, zou namelijk overal dreiging zien en kreeg geen permanente beveiliging vanuit de overheid, dus regelde hij daarvoor anderen.

„Ik zag mij genoodzaakt aangifte te doen jegens mijn man, die ik jarenlang volledig vertrouwd heb, vanwege psychisch misbruik alsmede meerdere zedendelicten”, stelt Joyce in een verklaring aan deze krant. Een valse aangifte doen is strafbaar. „Dat ik slachtoffer ben is een feit waar ik mee zal leren leven, maar het hogere doel is herkenning en erkenning voor gewezen en toekomstige slachtoffers van psychisch geweld en gedwongen seks met derden binnen het huwelijk.”

"Graus: ’Ze is aan het doordraaien’"
Graus zegt onschuldig te zijn. „Daar is niets van waar allemaal.” Volgens hem is zijn ex psychisch in de war en verzint ze alles omdat ze niet om kan gaan met de scheiding. „Er speelt veel meer, ze is helemaal aan het doordraaien”, zegt Graus, die benadrukt dat zijn ex onder behandeling staat.

Politie, OM en de Rijksrecherche reageren niet op de aangifte. PVV-leider Wilders: „Dion Graus heeft tegen mij alle aantijgingen ten stelligste ontkend; zonder bewijs van het tegendeel kan ik niet anders dan ervan uitgaan dat dat zo is.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Ariel »

’Ik heb niks gedaan’. Graus ontkent alle beschuldigingen en stelt dat zijn ex ’psychisch ziek’ is.

Ze waren een opmerkelijk liefdeskoppel aan het Binnenhof: PVV-Kamerlid Dion Graus en zijn vrouw Joyce. Hij als het alfa-mannetje van de PVV, zij oogde als het kwetsbare liefje dat altijd trouw aan zijn zijde stond. Maar de exen staan elkaar nu naar het leven met keiharde beschuldigingen die het Binnenhof zullen doen sidderen.
Spoiler! :
Joyce (46), medewerkster bij de PVV-fractie in de Tweede Kamer, is naar eigen zeggen niet alleen gedwongen tot seks met anderen. Ze stelt ook psychisch mishandeld te zijn door de PVV-politicus. Graus zou haar leven hebben gecontroleerd, zou haar stelselmatig hebben gekleineerd en wilde naar verluidt continu bepalen wanneer ze at en met wie ze sprak. Daarbovenop dreigde hij telkens met fysiek geweld, zo stelde Joyce tegenover de politie, wat één keer zou hebben geresulteerd in een vuistslag. Ze stelt tegenover deze krant dat ze dit alles zo aan de politie heeft verteld.

Graus (51) zelf zegt met klem dus dat hij onschuldig is. Hij wijt dit verhaal aan haar psychische welzijn. Volgens Graus is Joyce ziek en staat ze onder behandeling. Bovendien heeft hij appjes waarin ze voor de zomer telkens stelt dat ze op hem gesteld is, veilig bij hem is en hem niet kan missen. Die heeft deze krant ook kunnen zien. „Ik heb opnames waarin ze zegt dat ik de liefste man ben. Ik heb nooit iemand geslagen, ik heb nooit iemand gedreigd.”

Na zijn eerste reactie belt Graus opnieuw terug en zegt dat hij eigenlijk niet officieel wil reageren gezien de geestelijke toestand van Joyce. Hij voegt een volgende keer nog toe: „Ik heb niks gedaan, ik ontken alles, ik ga aangifte doen van smaad.” Hij zegt juist te vrezen voor het welzijn van Joyce: „Ze is ziek.”

Joyce is werkzaam voor de PVV-fractie in de Tweede Kamer. Dat deed ze jarenlang onbetaald als medewerker van Graus, maar inmiddels krijgt ze salaris van de partij. Ze bereidt voor parlementariërs bijvoorbeeld de debatten inhoudelijk voor.

Eerder deed ze dat werk exclusief voor Graus, maar nadat hun relatie voor de zomer klapte, is dat veranderd en werkt ze voor andere fractieleden. In de Kamer waren Dion Graus en Joyce een onafscheidelijk duo. Het viel meerdere mensen op in de wandelgangen hoe ondergeschikt Joyce in die relatie werd gemaakt. In 2014 trouwde het stel in aanwezigheid van Geert Wilders.

Eerdere relaties
PVV-Kamerlid Dion Graus is al eens beschuldigd van strafbare feiten tijdens een eerdere relatie, maar niet vervolgd. Een andere ex-vrouw van Graus deed begin deze eeuw aangifte tegen hem vanwege mishandeling. Hij zou in oktober 2002 haar keel hebben dichtgeknepen en haar hebben gedreigd een vuurwapen tussen de wenkbrauwen te zetten. De vader van Dion Graus bevestigde dat verhaal destijds, zo stond in een uitgelekt ambtsbericht van het OM.

In dat bericht werd eveneens melding gemaakt van een andere mishandeling in datzelfde jaar. Artsen zouden daarna ook verwondingen hebben geconstateerd bij de ex-vrouw van Graus. In het uitgelekte bericht stelde de Maastrichtse hoofdofficier Penn-te Strake, later burgemeester, jaren na dato dat Graus ten onrechte niet vervolgd was. Dat was ’een verkeerde beslissing’ geweest; er was namelijk wel degelijk bewijs.

Graus heeft die beschuldigingen altijd ontkend. Eerder deed ook al een Belgische vriendin aangifte tegen hem vanwege belaging en stalking en die zaak zouden de zuiderburen hebben geseponeerd wegens ’opportuniteitsredenen’, meldde NRC.

Woord
Nadat de eerste beschuldigingen over Graus in 2006 naar boven kwamen, gaf PVV-leider Geert Wilders de politicus de tijd om zich te verklaren. Graus kon daarop volgens Wilders, zo stelde de PVV-leider begin 2007, het grootste deel van de beschuldigingen met bewijs weerleggen en op andere punten geloofde hij Graus op zijn woord. „En Graus zegt dat hij het niet heeft gedaan. Ik kan niet anders dan ervan uitgaan dat dat klopt”, zei Wilders destijds.

Onder meer omdat er niet vervolgd werd door het OM in deze zaken, werd in Den Haag destijds bij de PVV gemeend dat Graus een sterk verweer had. Of men daar in de fractie nog zo over denkt als het nieuws over deze aangifte bekend wordt, nota bene van een PVV-medewerker, is zeer de vraag.

Anders dan bij menig andere aangifte tegen een politicus, gaat het hier dus om twee mensen die in en rondom de PVV-fractie in de Tweede Kamer werken. De fractie zal dus moeten besluiten hoe hiermee verder gegaan wordt – als er niks gebeurt, blijven aangever en beschuldigde immers voorlopig op dezelfde werkplek actief met alle spanningen van dien – waardoor de toekomst van Graus als PVV-Kamerlid waarschijnlijk ter discussie gesteld zal worden door collega’s. Maar Wilders zegt dus tegen deze krant dat Graus alles ontkend heeft tegenover hem en ’zonder bewijs van het tegendeel kan ik niet anders dan ervan uitgaan dat dat zo is’.

Een valse aangifte doen is strafbaar. Over de aangifte en een eventueel onderzoek wilden de woordvoerders van de politie en die van de Rijksrecherche en het OM niks zeggen tegen deze krant.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3028087 ... iks-gedaan
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door King George »

Inderdaad, net ietsje te toevallig vlak voor de verkiezingen nu er voor het partijkartel een kiezersafstraffing dreigt. Trap er niet in!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Inderdaad, net ietsje te toevallig vlak voor de verkiezingen nu er voor het partijkartel een kiezersafstraffing dreigt. Trap er niet in!
Je kunt ook van botte pech spreken. Het zit de PVV (Wilders) gewoon niet mee. Dit soort zaken kost stemmen. Veel stemmen!

Je vrouw slaan en daarbij net zo vaak mishandelen in de Islam is standaard. Maar daar maalt geen mens om. Terwijl moslims massaal al jaren binnen onze landsgrenzen worden gesleept, met welbevinden van mevrouw Mutti Merkel, alias madame islam-etalage, en minister-president Pinokkio Rutte.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Ariel »

Scheuring in PVV-fractie in Wilders-bolwerk Nissewaard

In het Wilders-bolwerk Nissewaard is een scheuring opgetreden in de vijfkoppige PVV-fractie. Fractieleider Peter van der Velden en Boy Wildeboer zijn vanavond opgestapt en beginnen een eigen fractie. ,,Wij blijven de lijn-Wilders volgen, wij blijven hem trouw.’'

Al weken broeide het binnen de Nissewaardse partij. Aan de ene kant zaten Van der Velden en Wildeboer die de harde lijn willen volgen, aan de andere zijde staan Anita Verweij, Frank van Boven en Gloria Frances Molenaar die een softere aanpak voorstaan. Vanavond barstte de bom, hoewel er volgens beide kampen geen onvertogen woord viel.

Van der Velden: ,,Wij hebben een ereschuld in te lossen naar onze kiezers. 3500 mensen in de gemeente Nissewaard hebben op Boy en mij gestemd. Met deze club mensen kunnen wij niet waarmaken wat we hebben beloofd. Wij willen het echte geluid van Wilders laten horen. Wij willen geen islamitisering van Nissewaard. Die opdracht hebben we meegekregen en dat hebben we Wilders beloofd. Dat botst met de rest. En we zullen in de raad zeker niet alleen de islam aankaarten. Alleen willen we niet dat het hier een tweede Rotterdam-Zuid wordt.’'

Van der Velden en Wildeboer weten nog niet hoe hun fractie gaat heten. Ze lichten morgen burgemeester Foort van Oosten in over de afsplitsing.

Van der Velden noemt het besluit ‘emotioneel’. ,,We hebben er met z’n allen keihard aan gewerkt. De kiezer verwacht wat van ons. Dat willen we de komende 2,5 jaar waarmaken. Wij willen niet ons standpunt wijzigen onder druk van de rest van de raad. Die vindt ons een one-issuepartij, maar wij laten ons niet ringeloren en gaan door op onze lijn. Als je onder druk van anderen je mening gaat aanpassen, loop je in no-time in een djellaba (een lang gewaad dat moslims dragen, red.)’'

Van der Velden laat weten dat Wildeboer en hij bij bepaalde onderwerpen best willen samenwerken met de overgebleven PVV’ers.

Anita Verweij benadrukt in een eerste reactie dat ‘zij eruit zijn gestapt’. ,,Wij hebben afgesproken niet met modder gooien.’’ Verweij zit vanavond in het provinciehuis in Den Haag om de ontstane situatie met een PVV-regiocoördinator te bespreken.

Klap
De splitsing is een klap voor partijleider Geert Wilders die veel vertrouwen had in zijn grootste raadsfractie in Spijkenisse dat hij zijn ‘hometown’ noemt. Eerder had hij al problemen in Rotterdam. Daar werd de kandidatuur van Géza Hegedüs als lijsttrekker al na één dag ingetrokken nadat er via ‘onbekende informatie’ aan het licht kwam dat hij banden zou hebben met de extreem-rechtse beweging Erkenbrand. De PVV haalde uiteindelijk één zetel in de Maasstad maar viel ook daarna vooral op door geruzie. Zo werden twee burgerraadsleden uit de partij gezet en moest de partij op last van de rechter een ontslagen medewerker weer in dienst nemen
.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Mahalingam »

Dat was een mooie tijd voor ze:

Afbeelding
Aangifte tegen Dion Graus (PVV) van de baan
De ex-vriendin van Dion Graus heeft haar aangifte tegen het PVV-Tweede Kamerlid laten vallen. Eerder beschuldigde ze hem er nog van dat zij zich voor Graus had moeten prostitueren. Waarop hij reageerde met een tegenaangifte. Beide partijen hebben nu laten weten de aangiften te laten rusten.

Joyce Schmeitz –nog steeds medewerker van de partij in de Tweede Kamer- meldde in het najaar van 2018 dat zij zich voor Graus moest prostitueren. Graus ontkende dit stellig en zei dat de vriendin juist ‘psychische problemen’ had. Op 17 oktober vorig jaar deed ze aangifte tegen Graus. Maar op 6 februari deed hij een ‘tegenaangifte’. ,,Recent hebben beide partijen om hun moverende redenen aan het Openbaar Ministerie kenbaar gemaakt de aangiften te laten rusten,’’ laat justitie weten. ,,Het Openbaar Ministerie respecteert dat standpunt. Het onderzoek is dan ook gesloten.”
https://www.ad.nl/politiek/aangifte-teg ... ~a620f5a8/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Ariel »

Het AD kopt met: PVV Zeeland fraudeerde met fractiegeld. Een uitgebreid artikel verteld ons wat er allemaal mis is met de Zeeuwse PVV.

Het valt wel op....De meeste AD artikelen staan achter een paywall, maar dit artikel mag het gehele volk lezen.

De Zeeuwse PVV-fractie heeft gesjoemeld met vergoedingen voor hun werk in Provinciale Staten. Onderzoeksbureau KPMG komt tot de conclusie ‘dat de PVV op een aantal punten tegen de provinciale regels heeft gehandeld'.

En wat is de conclusie van het onderzoeksbureau KPMG ?
Het onderzoeksbureau KPMG noemt drie specifieke zaken: in de administratie over 2018 is een factuur van 816 euro gevonden waarin de leverancier op verzoek van en/of met medeweten van de Statenleden Peter van Dijk en Vincent Bosch wijzigingen heeft aangebracht. Daardoor kon de uitgave ten onrechte betaald worden uit het fractiebudget. De factuur was voor het opzetten van een site voor de PVV-Tholen.

Het onderzoek is verricht in opdracht van commissaris van de koning Han Polman. (Johannes Marcellus Maria Polman is een Nederlands politicus van Democraten 66.) :smile7: Hij verwacht dat de betrokken PVV’ers ‘hun conclusies trekken, maatregelen treffen en daarmee hun verantwoordelijkheid nemen'. Op de vraag of de provincie Zeeland aangifte gaat doen van fraude wil de commissaris niet vooruitlopen. De bal ligt nu bij de politiek”, laat Polman weten. Het rapport zal door de commissie Integriteit en Provinciale Staten worden besproken.
:finger: 816 euro.... Maar wat heeft het onderzoek gekost... :nietverstaan:

Daar is het Forum voor Democratie ook benieuwd naar........
Forum voor Democratie: ‘Wat heeft onderzoek naar PVV gekost?’

MIDDELBURG - Wat heeft het onderzoek naar de financiële handel en wandel van de Zeeuwse PVV-fractie gekost? Dat wil de Statenfractie van Forum voor Democratie weten. Het bureau KPMG stelde vast dat in ieder geval een bedrag van 816 euro onterecht bij de provincie is gedeclareerd.

KPMG heeft maanden gewerkt aan de Rapportage feitenonderzoek die donderdag is gepresenteerd. ‘Het al dan niet bewust onrechtmatig gebruik maken van publieke middelen is een foute zaak. Laat ons daar klaar en duidelijk in zijn’, schrijft Statenlid Martin Bos in de toelichting op zijn vragen. Maar: ‘Ik ben van mening dat we, ook als de uitgaven rechtmatig zijn, heel zuinig moeten omspringen met onze publieke middelen.’

Forum voor Democratie wil weten hoeveel geld is uitgegeven aan KPMG en of het PVV-onderzoek verder nog kosten met zich mee heeft gebracht. Bos vraagt of het onderzoek niet door de provincie zelf had kunnen worden gedaan, in plaats van door een extern bureau. Ook is hij benieuwd of er voor het onderzoek offertes zijn opgevraagd bij andere bedrijven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Ariel »

Wat heeft het onderzoek gekost? Er zijn cijfers bekend.
800 euro fraude bij PVV Zeeland, rekening onderzoek: ruim 57.000 euro

Accountantskantoor KPMG heeft onderzoek gedaan naar frauduleuze declaraties van de Zeeuwse PVV-fractie. KPMG vond bewijs voor 816,75 euro aan "oneigenlijke inzet van publieke middelen", meldt Omroep Zeeland. De rekening die het kantoor hiervoor verzond: ruim 57.000 euro.

De gepeperde factuur van KPMG is de zoveelste wending in een slepende affaire die de Zeeuwse politiek al langer beheerst. Het begon met een website die PVV-Statenlid Vincent Bosch liet bouwen voor de PVV-afdeling Tholen. De rekening van 816,75 euro betaalde hij uit het fractiebudget van de provinciale PVV; met gemeenschapsgeld dus.

Tegen KPMG verklaarde Bosch dat hij niet zelf op dat idee was gekomen maar dat hij de factuur moest aanpassen in opdracht van PVV-fractievoorzitter Peter van Dijk.

Dit mag nooit naar buiten komen
Bosch en enkele andere PVV-ers beschuldigen hun fractievoorzitter er ook van dat hij reiskosten dubbel declareerde en zijn vrouw en stiefdochter in dienst nam op kosten van de Statenfractie. Eind april baart Bosch opzien als hij geheime geluidsopnames laat horen waarin fractievoorzitter Van Dijk uitlegt hoe je vrijwilligersbijdrages doorsluist naar een 'potje' voor verkiezingsactiviteiten. "Dat mag natuurlijk nooit van z'n leven buiten welke kamerdeur dan ook komen", aldus Van Dijk op band.

Naar aanleiding van de ophef gelast commissaris van de koning Polman een onderzoek. Maar het enige fraudegeval dat KMPG vaststelt is de al genoemde 816,75 euro. Bosch betaalt dat bedrag terug. "Mijn geweten is schoon", zegt hij. Fractievoorzitter Van Dijk heeft nog niet gereageerd. Ook PVV-leider Geert Wilders onthoudt zich van een reactie.

Geen offertes bij andere bedrijven
Op vragen van de Zeeuwse fractie van Forum voor Democratie laat commissaris van de koning Polman nu weten dat het onderzoek aan KPMG was aanbesteed voor 24.000 euro. Toen "een verdiepingsslag" nodig was kwam daar 33.058 euro bij.

De commissaris zegt niets over de hoogte van het bedrag, maar heeft in elk geval geen offertes opgevraagd bij andere bedrijven. KPMG zou een van de weinige bedrijven zijn die over de "benodigde forensische expertise beschikken om dergelijk onderzoek te doen".
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik heb het artikel, en u ook naar ik aanneem, goed gelezen en begrepen. Een makkelijker onderzoek is haast niet denkbaar gelet op de povere aangedragen 'munitie'. Ik had binnen een dag het onderzoek kunnen klaren. Kosten 500 euro.

Maar ik vermoed dat er meer achter steekt, gelet op de hoge meerkosten van KPMG. Die heeft waarschijnlijk de opdracht gekregen om naar MEER frauduleuze zaken te zoeken. En als je niks kan vinden, graaf je dieper en dieper tot je de moed opgeeft, maar wel graag uitbetaald wil worden voor de geïnvesteerde uren die op zeker 150 euro per uur of nog hoger uitkomen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Ariel »

Daar gaan we weer. Het DENK mannetje Mahmut Sungur heeft weer een stok gevonden om de PVV mee te slaan.
Openbaar Ministerie onderzoekt oproep Utrechtse PVV om relschoppers te ‘knuppelen’

Het Openbaar Ministerie gaat na of de oproep van de Utrechtse PVV om relschoppers te ‘knuppelen’ strafbaar is. Burgemeester Den Oudsten heeft volgens een woordvoerder ‘om een juridische toets verzocht’.

Fractiemedewerker Sjors Nagtegaal, die over een aantal onderwerpen voor de PVV het woord voert in de gemeenteraad, reageerde onlangs op de recente rellen in verschillende Utrechtse wijken. Nagtegaal riep in een interview op tot een ‘knuppeltactiek in plaats van een knuffeltactiek’.

De fractie van Denk in de gemeenteraad reageerde woest op de uitspraken. Fractievoorzitter Mahmut Sungur van Denk beschuldigde de PVV’er van opruiing. Denk wilde dat burgemeester Den Oudsten de uitspraken juridisch zou laten toetsen. Volgens een woordvoerder van de burgemeester ligt dit verzoek inmiddels bij het Openbaar Ministerie.

Op z’n Utrechts heb ik dat knuppelen genoemd, maar ik had ook kunnen zeggen dat de wapenstok moet worden gebruikt

De PVV’er zei later in een toelichting tegenover het AD dat hij bedoelde dat de politie harder moet optreden tegen relschoppers. ,,Op z’n Utrechts heb ik dat knuppelen genoemd, maar ik had ook kunnen zeggen dat de wapenstok moet worden gebruikt.’’

Gestudeerd
Nagtegaal zegt vrijdag in een reactie dat hij zich geen zorgen maakt over de juridische toetsing. ,,Ik heb geen rechten gestudeerd, maar volgens mij heb ik niets geks gezegd.’’ In de Utrechtse gemeenteraad is niet alleen door Denk afkeurend gereageerd op de oproep van de PVV’er. Andere partijen hebben ook moeite met zijn uitlatingen, maar denken niet dat deze strafbaar zijn.

Eerder deze maand gingen jongeren tot vijf keer toe de straat op om te rellen. Op de eerste avond, vrijdag 14 augustus, greep de politie aanvankelijk niet in. Om een confrontatie te vermijden lieten agenten zich niet of nauwelijks zien in Kanaleneiland-Noord. Pas laat op de avond – toen het uit de hand liep – greep de politie in door de ME in te zetten. Op de andere avonden was de politie nadrukkelijker aanwezig.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Ariel »

Yes...Sietse Fritsma komt weer terug. icon_thumbup.gif Fritsma vertrok vorig jaar om ondernemer te worden. Hij zat toen dertien jaar in de Kamer en voerde daar het woord over asiel en immigratie.
PVV’er Gabriëlle Popken verlaat de Tweede Kamer. Ze wordt tot de verkiezingen vervangen door Sietse Fritsma, die eerder al vele jaren voor de partij in de Kamer zat, aldus een woordvoerster van de Tweede Kamer.

Popken is al maanden afwezig wegens ziekte. Ze zit ruim drie jaar in de Tweede Kamer en is daar woordvoerder Defensie. Vorig jaar kwam ze in het nieuws omdat ze in heel 2019 maar drie woorden had uitgesproken tijdens debatten. Eerder zat Popken voor de PVV in de Eerste Kamer
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Pilgrim »

PVV-fractiemedewerker Sjors Nagtegaal, die over een aantal onderwerpen voor de PVV het woord voert in de gemeenteraad, reageerde onlangs op de recente rellen in verschillende Utrechtse wijken. Nagtegaal riep in een interview (vanaf 7.30 minuut) op tot een ‘knuppeltactiek in plaats van een knuffeltactiek’ en vroeg zich af of de Utrechtse politie niet ‘te soft’ was geweest.

https://tpo.nl/2020/08/28/burgemeester- ... eoptreden/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
vr aug 28, 2020 7:51 pm
Vorig jaar kwam ze in het nieuws omdat ze in heel 2019 maar drie woorden had uitgesproken tijdens debatten.
"WEG MET ISLAM!"

Zou Gabriëlle Popken niet meer dan deze drie woorden hebben uitgesproken, dan waren deze drie woorden in ruime mate meer dan voldoende, duidelijk en vooral maatgevend in de uitleg waarom tolerantie afstand moet nemen van intolerantie.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Ariel »

Persbericht van PVV Kamerlid Dion Graus in de redactiemail maandagmiddag. NRC Handelsblad komt met een publicatie over het privéleven van de politicus. Zal ongetwijfeld te maken hebben met zijn ex-vrouw Joyce die de PVV’er drie jaar geleden beschuldigde van mishandeling en gedwongen seks. Over en weer volgden aangiftes die vervolgens weer werden ingetrokken.
Een persbericht van Dion Graus (PVV): ‘NRC kondigt een publicatie over mij aan’

“NRC kondigt een publicatie over mij aan. Hoewel ik geen inzage krijg, leid ik uit een e-mail af dat niet mijn inhoudelijk werk als Kamerlid centraal staat, maar opnieuw mijn persoon en privéleven.

NRC beroept zich op ‘nieuwe feiten’, maar hanteert alleen andere (en suggestieve) kwalificaties voor feiten, die binnen onze democratische rechtstaat al door de bevoegde instanties zijn beoordeeld.

NRC beschikt over informatie die ik niet ken en over absolute privé-gegevens, die aan mij en aan derden toebehoren en op onrechtmatige wijze zijn verkregen.

De bron en betrokken personen van NRC zijn bekend. Ondanks daarbij aan NRC bekend geworden feiten, vormt dit kennelijk geen aanleiding om de publicatie of strekking daarvan te herzien.

Alles voert steeds terug naar mijn ex-partner, die na onze scheiding gewoon werkzaam bleef bij de PVV. Zij heeft informatie verstrekt, maar blijkbaar ook eigendommen van mij achtergehouden. Dit betreft een privékwestie, waarover ik haar door mijn advocaat zal laten benaderen. Helaas is breed bekend (ook aan NRC) in welke gemoedstoestand zij verkeert. Daarom hebben wij eerder bepaalde afwegingen en keuzes gemaakt, in de hoop haar hiermee op weg te helpen. Niets blijkt minder waar. Ik constateer dat dit – conform aankondiging – vlak voor de verkiezingen gebeurt, waarbij de indruk ontstaat dat NRC en haar bron elkaars marionet zijn. Mijn advocaat zal haar ook over dit oneigenlijke doel en deze wijze van beïnvloeding van de beeldvorming over mijn persoon benaderen.

Als Kamerlid heb ik recht op een ‘privéleven’ en de keuze om dit privé te houden. Ik heb mij indien nodig steeds verantwoord voor de bevoegde instanties van onze democratische rechtstaat, zonder dat dit voor mij gevolgen had, maar ook zonder dat dit in de pers de aandacht kreeg die het verdiende.

Ook nu vrees ik niet om mij te verantwoorden, maar niet aan NRC en niet via de pers. Ik heb NRC veel wijsheid toegewenst bij de afweging welke publicatie wel of niet volgt en welke brongegevens daarbij worden vermeld of vrijgegeven. Zoals gebruikelijk in onze democratische rechtstaat, kan ik alleen via de bevoegde instanties en achteraf de betrokken actoren aanspreken op hun verantwoordelijkheden.

Ik wijs er op, dat dezelfde onderwerpen van NRC al eerder uitgebreid door de instanties zijn onderzocht en niet tot enig vervolg hebben geleid. Ik heb begrepen dat dit nu ook niet zal veranderen. Mijn ex-partner en ik hebben er in overleg met de betrokken instanties destijds bewust voor gekozen deze privézaak te sluiten. Blijkbaar komt zij hier aldus op terug, waardoor de voorwaarden van destijds komen te vervallen. Mijn advocaat zal haar daarover benaderen.

Dion Graus”

Wordt vervolgd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Ariel »

Raar verhaal zo vlak voor de verkiezingen.
Seksrel rond PVV’er Dion Graus laait weer op

De bizarre seksrel rond PVV-Kamerlid Dion Graus en zijn ex-vrouw Joyce laait weer op na nieuwe beeld- en geluidsopnamen. Uit het materiaal zou blijken dat de markante parlementariër de afgelopen jaren seks organiseerde tussen zijn particuliere beveiligers en zijn toenmalige vrouw.

De affaire rond het liefdeskoppel aan het Binnenhof kwam begin 2019 voor het eerst in de openbaarheid na een verhaal in De Telegraaf. Zijn inmiddels 48-jarige ex-vrouw bracht naar buiten dat ze werd gedwongen tot seks met anderen en psychisch mishandeld zou zijn door Graus. De Limburgse PVV-politicus zou haar leven hebben gecontroleerd, zou haar stelselmatig hebben gekleineerd en wilde naar verluidt continu bepalen wanneer ze at en met wie ze sprak.

Graus zelf ontkende alle beschuldigingen en stelde dat zijn ex ’psychisch ziek’ is. De vrouw stapte naar de politie en de volksvertegenwoordiger deed aangifte van smaad. Medio 2019 maakte het Openbaar Ministerie in Den Haag in een persbericht duidelijk dat de twee ’om hun moverende redenen’ de aangifte hebben ingetrokken.

Beveiligers
Nu speelt de kwestie opnieuw op. NRC meldt dat de Rijksrecherche honderden nieuwe beeld- en geluidsopnamen en documenten bekijkt. De krant heeft de informatie ingezien en schrijft dat Graus (53) jarenlang seks organiseerde tussen particuliere beveiligers en zijn toenmalige vrouw. De PVV’er klaagde regelmatig over het gebrek aan beveiliging. Nu blijkt dat hij zelf spierballen mee nam op reis door trips in het land.

De mannen, zo schrijft NRC, stuurden geen factuur. Wel hadden ze, zo zou op audiofragmenten te horen zijn, aangemoedigd door Graus seks met zijn vrouw. Het gebeurde onder andere bij Van der Valk en in privésauna’s, gehuurd door het Kamerlid. Een sessie zou volgens informatie aan de Rijksrecherche hebben plaatsgevonden in het zwaar beveiligde PVV-kantoor in de Tweede Kamer.

Mishandeling
PVV-Kamerlid Dion Graus is al eens beschuldigd van strafbare feiten tijdens een eerdere relatie, maar niet vervolgd. Een andere ex-vrouw van Graus deed begin deze eeuw aangifte tegen hem vanwege mishandeling. Hij zou in oktober 2002 haar keel hebben dichtgeknepen en haar hebben gedreigd een vuurwapen tussen de wenkbrauwen te zetten. De vader van Dion Graus bevestigde dat verhaal destijds, zo stond in een uitgelekt ambtsbericht van het OM.

In dat bericht werd eveneens melding gemaakt van een andere mishandeling in datzelfde jaar. Artsen zouden daarna ook verwondingen hebben geconstateerd bij de ex-vrouw van Graus. In het uitgelekte bericht stelde de Maastrichtse hoofdofficier Penn-te Strake, later burgemeester, jaren na dato dat Graus ten onrechte niet vervolgd was. Dat was ’een verkeerde beslissing’ geweest; er was namelijk wel degelijk bewijs.

Graus heeft die beschuldigingen altijd ontkend. Eerder deed ook al een Belgische vriendin aangifte tegen hem vanwege belaging en stalking en die zaak zouden de zuiderburen hebben geseponeerd wegens ’opportuniteitsredenen’, meldde NRC.

De komst van een nieuwe onthulling in NRC werd enkele dagen geleden al aangekondigd door Graus zelf. Via het officiële e-mailadres van de PVV-persafdeling stuurde de politicus maandag een verklaring.

Privégegevens
„NRC beroept zich op ’nieuwe feiten’, maar hanteert alleen andere (en suggestieve) kwalificaties voor feiten, die binnen onze democratische rechtstaat al door de bevoegde instanties zijn beoordeeld. NRC beschikt over informatie die ik niet ken en over absolute privégegevens, die aan mij en aan derden toebehoren en op onrechtmatige wijze zijn verkregen”, schrijft Graus.

Hoewel hij het verhaal op dat moment nog niet gezien heeft weet Graus dat het gaat over zijn ex-vrouw, die na de scheiding gewoon bleef werken bij de PVV. „Zij heeft informatie verstrekt, maar blijkbaar ook eigendommen van mij achtergehouden. Dit betreft een privékwestie, waarover ik haar door mijn advocaat zal laten benaderen. Helaas is breed bekend welke gemoedstoestand zij verkeert. Daarom hebben wij eerder bepaalde afwegingen en keuzes gemaakt, in de hoop haar hiermee op weg te helpen. Niets blijkt minder waar.”

Advocaat
Graus kondigt verder aan dat hij zijn raadsman inschakelt: „Mijn ex-partner en ik hebben er in overleg met de betrokken instanties destijds bewust voor gekozen deze privézaak te sluiten. Blijkbaar komt zij hier aldus op terug, waardoor de voorwaarden van destijds komen te vervallen. Mijn advocaat zal haar daarover benaderen.”

PVV-leider Geert Wilders heeft nog niet gereageerd. Dion Graus is opnieuw kandidaat voor de Tweede Kamer. Hij staat op plek 13. De kandidatenlijsten zijn al ingeleverd bij de Kiesraad en bijna definitief.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door King George »

Zo vlak voor de verkiezingen. Wat toevallig hè? Ik laat me niet van de wijs maken en stem gewoon netjes PVV.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Ariel »

Dion Graus wil integriteitsonderzoek na beschuldigingen seksuele intimidatie

Dion Graus wil dat de adviseur integriteit van de Tweede Kamer een ’oriënterend onderzoek’ doet naar de beschuldigingen van seksuele intimidatie die er richting het PVV-Kamerlid zijn gedaan. Dat meldt de PVV in een persbericht.

„Nadat eerdere civiel- en strafrechtelijke aanvallen strandden, wordt er opnieuw trial by media gevoerd zonder dat er aangifte is gedaan en concreet bewijs ontbreekt”, meldt de partij. „Graus werpt de diverse aantijgingen van seksuele intimidatie van zich af en ziet het onderzoek met vertrouwen tegemoet.”

Ondanks dat vertrouwen heeft Graus alvast advocaat Machteld Roethof in de arm genomen. „Het verspreiden van leugens, laster en smaad is strafbaar en iemand beschuldigen op basis van valse verklaringen, gedaan door anonieme bronnen zonder gefundeerd onderzoek, is niet van deze tijd.”

Graus stond eerder in een kwaad daglicht na de aangifte van zijn ex-vriendin die hem ervan beschuldigde haar te hebben gedwongen tot prostitutie met zijn beveiligers. Bovendien was er volgens haar in de relatie steevast sprake van fysieke en geestelijke mishandeling. En hoewel de ex-vriendin van Graus ook fractiemedewerker was van de PVV, kwam partijleider Geert Wilders niet in actie.

Dat gebeurt ook nu niet, nadat NRC onlangs berichtte over seksuele intimidatie van een andere fractiemedewerker door Graus. „Ik ben geen strafrechter”, verdedigde Wilders zich. Voor journalisten die het nieuws brachten, had hij wél een oordeel: tuig van de richel.

De oproep van Graus om een onderzoek naar seksuele intimidatie in de Kamer is opmerkelijk. Eerder strandde mede door een blokkade van de PVV nog een soortgelijk voorstel van voormalig Kamervoorzitter Khadija Arib voor een onderzoek naar de Kamer als veilige werkomgeving.

In het bestuur van de Tweede Kamer is uitvoerig over de kwestie-Graus gesproken. Daar is ook vastgesteld dat het in de eerste plaats aan de fracties is om korte metten te maken met grensoverschrijdend gedrag binnen de eigen gelederen. Kamervoorzitter Vera Bergkamp zegt dat ze zelf weinig kan uitrichten.

Adviseur geen onderzoeker
Het is overigens de vraag wat de in 2019 aangestelde adviseur integriteit kan uitrichten tegen seksuele intimidatie en grensoverschrijdend gedrag in de Tweede Kamer. De functionaris is aangesteld om Kamerleden op hun verzoek te kunnen voorzien van ’vertrouwelijk, schriftelijk advies over de uitleg en toepassing van de regels op het gebied van integriteit’, zo staat er in de taakomschrijving. Zelf een onderzoek opzetten, kan de adviseur niet. „Het betreffende Kamerlid kan het advies desgewenst openbaar maken.” Ook stelt de adviseur jaarlijks een geanonimiseerd jaarverslag op met mogelijk ’aanbevelingen voor verbetering of verheldering van de integriteitsregels’.

Meerdere fracties, waaronder in elk geval het CDA, SP, PvdA en GroenLinks, hebben aangegeven volgende week bij de raming, het debat over het reilen en zeilen in de Kamer, de PVV aanspreken op hun verantwoordelijkheid.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Ali Yas »

In het bestuur van de Tweede Kamer is uitvoerig over de kwestie-Graus gesproken. Daar is ook vastgesteld dat het in de eerste plaats aan de fracties is om korte metten te maken met grensoverschrijdend gedrag binnen de eigen gelederen. Kamervoorzitter Vera Bergkamp zegt dat ze zelf weinig kan uitrichten.
Deze drogreden noemt men ook wel assuming the sale. Men vraagt zich hardop af wie moet optreden tegen bepaald gedrag, terwijl nog ter discussie staat (of tenminste zou moeten staan) of er van dat gedrag überhaupt sprake is.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Mahalingam »

OM: Beschuldigingen aan adres PVV-Kamerlid Dion Graus kloppen niet

'Geen bewijs voor een zedendelict dan wel mensenhandel'

"Een aangifte tegen een 54-jarige man, tevens lid van de Tweede Kamer, wordt door het Openbaar Ministerie geseponeerd. Volgens het Openbaar Ministerie (OM) is er geen bewijs dat sprake is geweest van een strafbaar feit." Dit gaat dus over Dion Graus, Kamerlid voor de PVV.

Uit het perscommuniqué van het OM donderdagavond: "De aangifte stamt al uit 2018 en werd gedaan door de ex-partner van de man. De man deed een tegenaangifte van belediging, smaad en laster. Beiden maakten eerder kenbaar hun aangiften te willen laten rusten, een beslissing die door het Openbaar Ministerie werd gerespecteerd. Op 21 juni 2019 werd daarom het onderzoek gesloten. Maar eind 2020 en begin 2021 overhandigde de vrouw nieuwe gegevensdragers aan de Rijksrecherche, die haar aangifte zouden moeten ondersteunen.

De gegevensdragers zijn onderzocht door de Rijksrecherche, ondersteund door ambtenaren van de politie eenheid Den Haag gespecialiseerd in zeden, respectievelijk mensenhandel. De conclusie luidt dat de informatie op de verschillende gegevensdragers geen bewijs oplevert voor een zedendelict dan wel mensenhandel. De zaak krijgt daarom geen verder vervolg."

Waarvan akte.
https://www.nieuwnieuws.nl/5154688/om-b ... ppen-niet/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
do dec 30, 2021 8:21 pm
OM: Beschuldigingen aan adres PVV-Kamerlid Dion Graus kloppen niet
Ik vraag me af of de beschuldigingen richting Dion Graus no ook stoppen in de tweede kamer.

Hoe vaak ik al gehoord heb tijdens kamer debaten dat Geert Wilders aangevallen wordt om deze beschuldiging. Sigfrid Kaag oa heeft daar ook een handje van.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie