De PvdA/ VVD regering.

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door King George »

Winst PVV niet alleen uit rechtse kiezersvijver; Wilders plukt van links naar rechts #ipsos http://ow.ly/XWUVI

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

Even een boosmakertje.
De Tweede Kamer heeft grote moeite met de plannen van woonminister Stef Blok om ook scheefwonende AOW'ers toch nog wat meer huur te laten betalen. Aanvankelijk wilde hij deze groep (67.000 gevallen) ontzien, maar eergisteren kwam hij daar plotseling op terug. Een voorstel van PvdA en CDA om de senioren alsnog uit te zonderen van de extra huurverhoging voor scheefwoners, gaat het dinsdag waarschijnlijk halen.

Barry Madlener van de PVV stond na het indienen van dit voorstel vandaag op de achterste benen omdat hij hetzelfde plan had uitgewerkt. Hij vindt het geen stijl dat PvdA en CDA het amendement op eigen houtje indienden, maar die zeggen weer dat ze al eerder bezig waren en een goede dekking hebben. Madlener bleef boos, maar kiest voor de ouderen en zal met PvdA en CDA meestemmen.
En nu komt het.
Albert de Vries van de PvdA zei na afloop dat hij niet meestemt met hetzelfde, eveneens ingediende voorstel van de PVV "omdat het niet gedekt is en we toch al niet zo graag met de PVV meestemmen." .
Heel veel , of bijna alle voorstellen van de PVV komen er niet door omdat "we toch al niet zo graag met de PVV meestemmen."

En een dag later zeggen ze dat de PVV geen visie en nergens een oplossing voor heeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Schepsel! »

Ze gedragen zich na die tijd nog steeds als wrokkige kleuters, en zij zouden de wijsheid moeten hebben om een land te besturen. :nietverstaan:
(^v^)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

Waar is het bonnetje van het asielbeleid?

door Syp Wynia

Er wordt voortdurend geheimzinnig gedaan over de kosten van het asielbeleid. De prognoses die het kabinet maakt, worden systematisch en tegen beter weten in te laag vastgesteld.

Draagvlak is alles. Liever niet te veel praten over gedoe in of rond asielzoekerscentra, want dat kan het draagvlak in gevaar brengen. Overheidsfunctionarissen fantaseren bij elkaar dat asielzoekers uitzonderlijk hoog opgeleid zijn en een verrijking voor het land betekenen. Anderen verzinnen dat de economie een geweldige impuls krijgt door de asielzoekers, die bovendien hét medicijn tegen vergrijzing en sukkelende pensioenen zijn. Alles voor het draagvlak.

Logisch dus, dat voortdurend geheimzinnig wordt gedaan over de kosten van het asielbeleid. In Duitsland zijn ze heel wat transparanter. Volgens de prognoses van het Institut der deutschen Wirtschaft te Keulen zal de Duitse overheid dit jaar 22 miljard euro moeten uittrekken voor de opvang en integratie van 1,5 miljoen asielzoekers. In 2017 zou het om nog eens 27,6 miljard euro gaan, dan voor in totaal 2,2 miljoen asielzoekers.

Het Nederlandse kabinet maakt zulke rekensommen niet. Prognoses maakt het kabinet wel, en die worden systematisch en tegen beter weten in te laag vastgesteld. In september werden er voor het hele jaar 40.000 asielzoekers verwacht, terwijl die er toen al bijna waren.

Recent gaf VVD-staatssecretaris Klaas Dijkhoff toe dat zijn adviseurs voor 2016 95.000 asielzoekers verwachtten, maar dat hij er om politieke redenen 58.000 van had gemaakt. Dan komt het niet zo hard aan. En kun je lager begroten.

Bescheiden baan
Vermoedelijk zijn de kosten van het Duitse asielbeleid, gerekend per asielzoeker, niet zo gek veel lager of hoger dan in Nederland, al is het lastig ze naast elkaar te zetten. Op basis van het jaar 2014 – toen er volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek 25.000 asielzoekers kwamen – valt te berekenen dat de rijksoverheid toen zo'n 35.000 euro per asielzoeker per jaar moest uittrekken.

Dan gaat het vooral om de kosten van asielzoekers die nog in asielzoekerscentra zitten en doorgaans nog geen verblijfsvergunning hebben. Als die verblijfsvergunning – die op dit moment in zo'n driekwart van de gevallen wordt verstrekt – eenmaal binnen is, houden de kosten niet op: bijstandsuitkering, zorgkosten, gesubsidieerde huisvesting, onderwijs.

Zelfs als asielzoekers langere tijd in Nederland zijn, heeft uiteindelijk slechts eenderde een voltijdsbaan en heeft meer dan de helft een uitkering. Wie werk heeft, heeft doorgaans een bescheiden baan en draagt weinig bij aan premies en belastingen.

De kosten van het asielbeleid zijn weggestopt in diverse begrotingen en worden het eerste jaar van de asielzoeker in Nederland goeddeels betaald uit de ontwikkelingshulp. Althans: werden. Want het kabinet-Rutte heeft die kosten nu, zegt ook de Algemene Rekenkamer, onnavolgbaar in rare boekhoudkundige kasschuiven en tot in de verre toekomst weggestopt. Draagvlak is alles.

Wat het asielbeleid kost als de asielzoeker eenmaal mag blijven, dat weten we al helemaal niet. Uiteraard gaan de kosten van de bijstandsuitkeringen en de zorgkosten omhoog en komt er onvoldoende binnen om die meeruitgaven goed te maken, maar we houden niet bij dat het door de toestroom van asielzoekers komt. Een bijstandsuitkering kost gemiddeld zo'n 15.000 per jaar en de zorgkosten zijn gemiddeld zo'n 6.500 euro per persoon per jaar, dus dat kan aardig oplopen.

Dat ziet nu ook Diederik Samsom in. Kort voor Nieuwjaar zei de PvdA-leider nog dat Nederland de komst van 200.000 asielzoekers aankon. Hij zei er niet bij over hoeveel tijd, wat nogal essentieel is. Maar op 28 januari kwam Samsom met een plan asielzoekers weg te houden uit Europa, omdat anders de 'welvaartsstaat' – hij bedoelt: de verzorgingsstaat – alhier zou bezwijken. Kennelijk is ook Samsom niet meer overtuigd van de verrijking die de komst van de asielzoekers teweegbrengt.

Snel en simpel
Over een paar weken begint het tweede kabinet-Rutte aan zijn laatste begroting. Dat wordt geen feestbegroting, volgens PvdA-minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem.

Hij wijt dat aan de snel teruglopende gasinkomsten en niet zozeer aan de kosten van het asielbeleid. Met het eerste heeft Dijsselbloem gelijk, met het tweede niet. Waarbij aangetekend dat altijd snel en simpel kan worden berekend wat er meer of minder binnen komt aan aardgasopbrengsten, terwijl het bonnetje van het asielbeleid voortdurend zoek is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door King George »

We sturen even een kaartje op aan de (70 jaar oud geworden) jarige PvdA:

Afbeelding

Ze hebben ook een nieuwe vergadertafel gekregen. Tel de negen stoeltjes! :vhappy;

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

Gefeliciteerd PvdA. 70 jaar oud. Wow!! Tijd om met pensioen te gaan.

Minister Lodewijk Asscher is boos en verdrietig. Hij reageert op scheldpartijen. Die zijn niet feestelijk.
Minister Lodewijk Asscher (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) ontving de afgelopen tijd nogal wat hatelijke opmerkingen op sociale media. Op Facebook reageerde hij dinsdag uitgebreid op de scheldpartijen. Hij ging niet in op de doodsbedreigingen. ,,Daarvan doe ik altijd aangifte.”

Asscher begint ironisch: ,,Ik merk dat ik dankzij jullie te vaak niet meer reageer als mensen me via social media benaderen. Daarom nu een antwoord - ik weet dat jullie op zoek zijn naar dialoog - daarna richt ik me weer volledig op diegenen die het echte gesprek zoeken.''

Hij wijst op reacties waarin hij ASS cher of aSScher wordt genoemd. Ook wordt soms een link gelegd met zijn familie, zoals zijn overgrootvader Abraham Asscher die één van de voorzitters van de Joodsche Raad was.

,,Ook mijn standpunt over zwarte Piet (tijd voor verandering ) weten jullie te koppelen aan de familiegeschiedenis: Asscher is precies zijn opa! Heulen met de vijand! Fuck you Asscher! Respectloze hond!", citeert de bewindsman een scheldkannonade.

,,Mijn joodse achternaam is voor velen van jullie een plausibele verklaring voor mijn gedrag en opstelling. Zo geef ik tegelijk te veel en te weinig om moslims'', schrijft Asscher verder. Iemand noemt hem ,,de gevaarlijkste racist van Nederland''.

,,Lieve jongens, ik stop - hoewel ik velen van jullie nog steeds niet beantwoord heb. Het gewone werk roept. Mag ik jullie voorzichtig aanraden voor de volgende keer dat je zo'n reactie plaatst de tweet of post eerst even aan je moeder te laten zien? Of aan je dochter, for that matter? Als zij het ook een goed idee vindt, vooral plaatsen. Blijf er niet mee rondlopen.''
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door King George »

@ Spekman,

Herinner je de Rotterdamse revolutie van 6 maart 2002 nog? Toen was het exit PvdA, exit Melkert, exit Paars.

Afbeelding

Als argumenten tekort schieten, dan maar aanzetten tot kogels? Want niet de PVV is een bedreiging voor de democratie, maar de democratie is een bedreiging voor de PvdA. :roll:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

King George schreef:
Als argumenten tekort schieten, dan maar aanzetten tot kogels? Want niet de PVV is een bedreiging voor de democratie, maar de democratie is een bedreiging voor de PvdA. :roll:
Dat vindt Geert Wilders ook.
Wilders: als kogel van links komt, staat er PvdA op

PVV-leider Wilders vindt dat PvdA-voorzitter Spekman hem demoniseert, en dat hij daarmee gevaarlijk spel speelt. Bij BNR zei hij: "Als die kogel van links komt, weet heel Nederland nu dat de letters PvdA op de zijkant staan."

Spekman zei in een interview met NRC dat Wilders de democratie en de rechtsstaat in gevaar brengt door oproepen om in verzet te komen tegen asielzoekerscentra en uitspraken over een mogelijke revolte in Nederland.

Wilders vraagt zich af of de PvdA-voorman niks heeft geleerd van gebeurtenissen in het verleden. "We hebben gezien met Melkert en Pim Fortuyn waar dat demoniseren toe leidt."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Politieacademie is wit bolwerk; Arabisch sprekende agenten op straat nodig.
VIDEO: http://zoomin.tv/#!v/726332/
In 1941 waren er Duits sprekende agenten nodig zodat ze de bezettingsmacht konden verstaan en helpen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Pilgrim »

Wilders: ‘Als de kogel komt, staat er PvdA op de zijkant geschreven’

PVV-leider maakt na aanval van Spekman vergelijking met Fortuyn

09-02-2016

[Zie video op de site.]

PVV-leider Geert Wilders heeft dinsdag fel gereageerd op de kritiek van PvdA-voorman Hans Spekman. Volgens Wilders demoniseert de PvdA hem nu zoals eerder Pim Fortuyn: “Als die kogel van links komt dan weet heel Nederland dat aan de zijkant de letters PvdA staan geschreven”, zei hij tegen BNR Nieuwsradio.

Volgens hem heeft Spekman niets geleerd van het verleden:

“Wat moet je doen met iemand die een gevaar is voor democratie? We hebben gezien wat Volkert van der G. vond dat er moest gebeuren met Pim Fortuyn. Nogmaals, ik hoop dat die kogel niet komt, maar als die kogel van links komt, dan weet heel Nederland wel nu dat aan de zijkant de letters PvdA staan geschreven.”

De PvdA-voorzitter vindt dat Wilders democratie en rechtsstaat in gevaar brengt. Wilders oproep om in verzet te komen tegen asielzoekerscentra, haalt ‘de geest uit de fles’, aldus de sociaaldemocratische voorman in NRC Handelsblad.

UPDATE Reactie Samsom: PvdA-leider Diederik Samsom vindt dat PVV-leider Geert Wilders zich niet meteen als slachtoffer moet opstellen als hij kritiek krijgt. Hij liet dinsdag weten:

Je zou denken dat juist iemand als de heer Wilders wel tegen kritiek kan. Het zou hem sieren als hij niet meteen in de slachtofferrol zou gaan liggen maar gewoon antwoord geeft op de vraag wat hij nou precies bedoelt met de dreiging van een revolte op het moment dat er niet naar hem geluisterd wordt. Volgens mij zijn wij in dit land een democratische rechtstaat en worden er verkiezingen gehouden en geen revoltes. Dreigen met een revolte is in een democratische rechtstaat een ingewikkelde stijlfiguur.

Lees ook

Spekman (PvdA): Wilders (PVV) brengt democratie en rechtsstaat in gevaar

Jan Dijkgraaf – Aan Hans Spekman

Fons Kockelmans – Om te regeren heb je een Kamermeerderheid nodig, geen revolte

TPO/ANP

http://politiek.tpo.nl/2016/02/09/wilde ... eschreven/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders: “Als de kogel komt, staat er PvdA op de zijkant geschreven.”

Gepubliceerd op 9 feb. 2016

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door King George »

Het begint tragikomisch te worden bij de PvdA.

Geplaatst op februari 10, 2016 door Realpredictor

HET DUO SPEKMAN EN SAMSOM ALS KWAADAARDIGE SNIP EN SNAP OP DE BÜHNE

Afbeelding

Het is nog niet eens het morsige uiterlijk van Spekman of de ondanks een net pak toch wat actievoerderig ogende arrogante Samsom die mij afschuw van de PvdA inboezemen.

-Het zijn de vuile woorden die dit duo nu spreekt over Geert Wilders.

-Het is ook het verdraaien van Wilders woorden, die een revolte in Nederland voorzíet (zoals velen van ‘ons’), maar er zeker niet toe ‘oproept’ zoals de, in politiek doodsnood verkerende, trieste PvdA ‘corifeeën’ ons menen te mogen voorliegen.

-Het is uiteindelijk de totale ontkenning van de Nederlandse werkelijkheid die beide quasi-heren ten toon spreiden. Het is óók het schofferen van al wie PVV sympathisant is. En dat loopt in de peilingen zo langzamerhand van dik twee en een half naar de drie miljoen kiesgerechtigde mensen.

-Het is het demoniseren van Geert Wilders zoals dat ook met Pim Fortuijn gebeurde. Met het bekende gevolg daarvan. Natúúrlijk spreekt Wilders ware woorden als hij ‘links’, vandaag in casu de PvdA, verantwoordelijk stelt voor een eventuele ‘kogel’.

Zoals Pim Fortuijn dat ook, en even terecht, deed ten aanzien van de destijdse PvdA minister president Kok en andere figuren uit linkse kringen zoals Melkert (PvdA) en Rosenmöller (GroenLinks).
Hij werd omgelegd door een GroenLinkser en daarna stroomde het linkse krokodillentranen bij degenen die hem hadden gedemoniseerd.

Fortuijn: “En de Nederlandse regering, dat vind ik dus een bloody shame, helpt mee een klimaat te creëren van demonisering van mijn persoon. En als mij straks iets gebeurt, dan zijn zij medeverantwoordelijk. En dan kunnen ze niet hun handen ervan aftrekken in de zin van ‘ik heb die aanslag niet gepleegd’. Je hebt het klimaat gecreëerd. En dat moet stoppen.”

Kijk, en dat is precies wat Wilders genoodzaakt is eveneens te zeggen, in zijn eigen woorden.
Ook nu wordt het klimaat voor een moord gecreëerd. Ook nu moet dat stoppen.
Maar die Spekman en die Samsom? Beseffen ze wel waar ze mee bezig zijn?

Ik vrees dat ik me niet meer hoef af te vragen of de minderwaardige en demoniserende acties van dat PvdA-duo misschien niet het topppunt van stupiditeit betreffen.
Nee, ik denk dat we hier te maken hebben met regelrechte kwaadaardigheid.

Die twee behoren volgens de gangbare terminologie tot de ‘Élite’.
Dat woord heeft te maken met het Franse werkwoord ‘élire’ wat letterlijk vertaald het oude woord ‘uitlezen’ oplevert, in de zin van uitverkoren, geselecteerd op kwaliteit.
Dat woord klopt niet bij deze twee. Ik stel wel een ánder Frans woord voor om hen aan te duiden.
Ik vind, op grond van ervaringen van nu en eerder, dat we ze maar moeten onderbrengen bij het woord ‘racaille’. Dat betekent uitschot, gespuis.

Frans Brassens
9 februari 2016



https://eunmask.wordpress.com/2016/02/1 ... j-de-pvda/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Op weg naar de ondergang met stormkracht 11.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wanneer je eenmaal de verkeerde weg bent ingeslagen, moet het niet vreemd overkomen op een bepaald moment de weg kwijt te zijn. Je bent verdwaald. Je klampt je vast aan het licht der invallende duisternis en ziet al bijna geen hand meer voor ogen. God om hulp roepen helpt niet voor een atheïst. Hopeloze gevallen maken zich dan zelf wijs dat de redding nabij is. Hoezo dat? Omdat de nood het hoogst is. Hoe dom kun je zijn in een woeste zee van ontreddering zonder kompas te varen? Terugkeren is niet meer mogelijk. Want hoe je ook probeert te laveren, overal op je weg vind je wind tegen. De bestemming van de eigen overtuiging zal niet gehaald worden. Om de simpele reden dat het te standen schip – of in de storm zal vergaan – of op de klip van de onnozelheid en zelfgenoegzaamheid te pletter zal slaan. De veilige wal zelf zal niet in de gelegenheid zijn het wrakhout van het PvdA schip te keren, omdat het al ruim voor die tijd naar de bodem van de zee is gezonken. Zo lek als een mandje.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Zien, horen en checken.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Afbeelding
Politieacademie is wit bolwerk; Arabisch sprekende agenten op straat nodig.
VIDEO: http://zoomin.tv/#!v/726332/
In 1941 waren er Duits sprekende agenten nodig zodat ze de bezettingsmacht konden verstaan en helpen.
Kan iedereen de url-link naar het filmpje openen ? Mij lukt het namelijk niet. Dat is vreemd. :scratch:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zien, horen en checken.

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef: Kan iedereen de url-link naar het filmpje openen ? Mij lukt het namelijk niet. Dat is vreemd. :scratch:
Bij mij doet hij het Hans.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Uploaden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Kan iedereen de url-link naar het filmpje openen ? Mij lukt het namelijk niet. Dat is vreemd. :scratch:
Bij mij doet hij het Hans.
Goed dat te weten. In mijn geval: hij laadt, laadt, laadt . . . Ik weeg al weinig en ben niet van plan door te gaan tot ik een ons weeg. Zal dit voorleggen aan mijn computervriend. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door King George »

Hier een foto van een gezellig bal van de MP voor journalisten en andere genodigden. Met een beetje meningssturing bij Jinek in plaats van journalistiek bedrijven kom je er wel, nietwaar Frits Wester?



Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Mahalingam »

Er wordt hier nog gesteggeld over een aanbeveling om een commissie samen te stellen die gaat onderzoeken of jihadi's en andere criminelen het Nederlanderschap kan worden afgenomen.
In Frankrijk zijn ze veel verder. Mogelijk komt dat door de aanslagen aldaar.
Frans parlement stemt in met afnemen nationaliteit terroristen
Het Frans parlement heeft een omstreden grondwetswijziging goedgekeurd die het mogelijk maakt de Franse nationaliteit af te nemen van burgers die zijn veroordeeld voor terroristische daden. President Hollande stelde de grondwetswijziging voor na de aanslagen in Parijs op 13 november 2015, waarbij 130 mensen om het leven kwamen.

Alleen terreurverdachten met een dubbele nationaliteit zouden hun Frans staatsburgerschap kunnen verliezen.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/fra ... ~a4241951/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

Mijn hemel zeg. Veel kiezers zijn nog dommer dan ze er uit zien. Dit is werkelijk tragisch. Grappen Rutte leveren zetels op. :nietverstaan: Meer dan 100.000 mensen kiezen nu weer voor de VVD, omdat Rutte wat flauwe grapjes maakte die hij niet eens zelf verzonnen heeft. ( trek nu van wanhoop haren uit mijn hoofd.)
Afbeelding
Het optreden van premier Rutte tijdens het Eerste Correspondents’ Dinner in Nederland levert de VVD twee zetels op.
Dat wijst de laatste peiling uit van Maurice de Hond. Daarmee stijgt de partij in de peilingen naar 20. Overigens zou er dan nog steeds sprake zijn van een fors verlies: de VVD heeft op dit moment 41 zetels in de Tweede Kamer. PVV en CDA dalen 1 zetel (41 en 18).

PVV- en SP-kiezers hebben minder gekeken naar het Correspondents Dinner dan kiezers van de andere partijen.

VVD-kiezers geven het optreden van Premier Rutte een 8.3, PvdA en D66-kiezers rond de 7.5 en kiezers van PVV en SP een 4.9.
Vertrouwen hoger

Het vertrouwen in Rutte is nu 0.4 procent hoger dan vorige maand. Die stijging ziet De Hond bij kiezers van vrijwel alle partijen. PVV-kiezers die gekeken hebben laten een stijging zien van 2.2 naar 3.4.

Een kwart van de kiezers heeft bedenkingen tegen een grappenmakende premier met applaudisserende journalisten. PVV-kiezers vinden dat het meest (rond de 40%).

De Hond trekt een vergelijking van het electoraal effect van het optreden van Rutte met de fameuze Oudejaarsconference van Wim Kan in 1976. In die door 7,4 miljoen mensen bekeken uitzending, 5 maanden voor de verkiezingen van 1977, werd Premier Den Uyl gepersifleerd door Wim Kan. Het leidde tot een zachter imago van Den Uyl. Vanaf dat moment kreeg de PvdA electoraal de wind in de rug en werd Den Uyl de grote winnaar.

Of dit optreden van Premier Rutte op de langere termijn tot eenzelfde effect zal leiden, is natuurlijk ongewis, zo reageert De Hond.

De Hond vermoedt wel dat een herhaling van Correspondents' Dinner volgend jaar, een maand voor de verkiezingen, effect zal hebben op de campagne en de verkiezingsuitslag. Hij suggereert dat dan niet alleen de premier, maar ook andere lijsttrekkers hun komische talenten moeten kunnen tonen, om zo te komen tot een "gelijk speelveld".
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Politiek is smerig en lachwekkend

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De stijging in de peiling van de VVD had ik al voorzien. Geheel in de lijn der verwachtingen. Onderschat nooit het domme publiek.

De uitzending met Ruttte in de hoofdrol had - wanneer mensen hun gezonde vestand gebruiken - moeten resulteren in een werkelijk dramatische afgang van de VVD. Ariel trekt wat haren uit haar hoofd. Jammer. Ik ga aan de drank en probeer niet boos te worden.

Hoe kun je in godsnaam zo een belangrijk iemand met zulk een grote verantwoordelijkheid nog langer serieus nemen? Een aardige goed gemutste humoristische minister-president is niks mis mee. Maar deze volslagen idioot in de positie van minister-president maakt grappen over zijn eigen falen. Nou ja, faalangst kun je deze terreinknecht van de linkse elite in ieder geval niet verwijten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door xplosive »

Een goede zet van Halbe Zijlstra met zijn VVD. Maar kijk eens naar wat er onderaan het nieuwsbericht staat (!) :

VVD wil geloofsorganisaties strafrechtelijk kunnen vervolgen
De bescherming die geloofsgenootschappen in het burgerlijk wetboek tegen strafvervolging genieten, moet verdwijnen. Zo wordt het ook mogelijk dat justitie kan optreden tegen salafistische organisaties.
Dat zegt VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra vrijdag in een interview met Trouw.

Volgens veiligheidsdienst AIVD zouden die organisaties met een orthodox-islamitische richting steeds vaker een antidemocratisch wereldbeeld uitdragen, zo schrijft de krant.

"Religie kan nooit een dekmantel zijn voor een politiek-ideologische aanval op onze rechtsstaat", zegt Zijlstra daarover. "In die salafistische kringen worden dingen geroepen en gezegd die echt ondermijnend zijn voor onze democratische rechtsstaat. Maar nu het onder het kopje religie wordt gebracht, kunnen we er niets aan doen. Daar moeten we vanaf."

Daarnaast zegt Zijlstra dat de multiculturele samenleving prachtig leek, maar het niet is. "Je doet je eigen normen en waarden geweld aan. We zijn in Nederland vind ik veel te lang tolerant geweest naar intolerantie jegens onszelf."

Wetsvoorstel

Eind vorig jaar heeft een meerderheid van de Tweede Kamer al gepolst of een dergelijk verbod mogelijk is. Binnenkort zullen ministers Ard van der Steur (Justitie) en Lodewijk Asscher (Sociale Zaken) bekendmaken of en welke mogelijkheden er zijn. Halbe Zijlstra loopt in het interview vast vooruit op hun antwoorden.

De VVD zal komende maand een initiatiefwetsvoorstel indienen waarin de bestaande uitzonderingspositie voor geloofsgenootschappen wordt geschrapt. Dit wetsvoorstel is niet nieuw en werd al in 2003 door toenmalig VVD-Kamerlid Geert Wilders gemaakt.
Als Jozias van Aartsen destijds niet zo'n moslimknuffelaar en Turkije-fan was geweest, dan had de wet er misschien 13 jaar eerder al kunnen zijn !

Met deze zet zal de VVD misschien PVV-stemmers naar zich toe proberen te lokken.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De zich ophopende islamitische vuilnisbelt die onze beschaving vervuilt dient te stoppen.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik heb een sterk vermoeden en kan mij niet aan de aandacht onttrekken, gelet op de inhoud van het artikel hierboven, dat wij van FFI de aandacht krijgen die we verdienen. Ik heb Habbe Zijlstra een tijdje geleden ook mijn Facebook url-link doen toekomen. Veel eerder heb ik ook de FFI-link aan Kamerleden bekend gemaakt. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

xplosive schreef: Als Jozias van Aartsen destijds niet zo'n moslimknuffelaar en Turkije-fan was geweest, dan had de wet er misschien 13 jaar eerder al kunnen zijn !

Met deze zet zal de VVD misschien PVV-stemmers naar zich toe proberen te lokken.
Ik hoop toch zo dat al deze landverraders zoals Jozias van Aartsen en vele vele andere met hem, ooit eens, hun straf niet zullen ontlopen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie