subsidies: weg ermee?

Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

subsidies: weg ermee?

Bericht door Manon »

Nederlandse theaterzalen sluiten de deuren door gebrek aan subsidies


Met handtekeningenacties en protesten vochten ze eerder dit jaar nog een verbeten strijd voor het behoud van hun subsidie, maar het was tevergeefs. Per 1 januari sluiten diverse Nederlandse theaters, die soms al tientallen jaren bestaan, hun deuren. Zonder subsidie zien ze geen kans te overleven.


Zo neemt Theater De Engelenbak in Amsterdam na 37 jaar afscheid van het publiek. Het podium waar iedereen zijn kunsten aan het publiek kon laten zien en waar cabaretiers als Youp van 't Hek en Brigitte Kaandorp hun eerste stappen hebben gezet, krijgt geen subsidie meer van de gemeente Amsterdam.

Het Tropentheater in de hoofdstad doet de deuren na 40 jaar voor altijd achter zich dicht. Mensen konden er decennialang terecht voor niet-westerse podiumkunsten. De bekende Senegalese zanger Youssou N'Dour debuteerde er.

In Rotterdam valt het doek voor het O.T. Theater van het Onafhankelijk Toneel. In Den Haag gaat Theater De Regentes dicht per 1 januari, in Amsterdam het Rozentheater.

Het Theater Instituut Nederland is een andere getroffene van de bezuinigingen op cultuur. Sinds 1925 beheert het theateraffiches, foto's van voorstellingen en theatermakers, een uitgebreide audio- en videocollectie, prenten en tekeningen, maskers, kostuums, maquettes, decorstukken en accessoires.

Niet alleen de theatersector werd geraakt. Ook bij het Muziek Centrum Nederland komt op 1 januari het personeel op straat te staan. Jarenlang zette de stichting zich in voor het vergroten van de kennis en het promoten van de Nederlandse professionele muziek. Na 35 jaar gaat de deur dicht van het Nederlands Instituut voor Mediakunst, dat zich richtte op nieuwe technologieën binnen de beeldende kunst.
http://www.vandaag.be/buitenland/113236 ... idies.html

Ik las daarstraks een draadje over allerlei subsidies die in Amsterdam aan tal van organizaties worden toegekend, maar ik vind het niet terug.

Als men koffiegroepjes "hoe naai ik mijn boerka netjes dicht" subsidieert, mogen dan Nederlands culturele organizaties die al jarenlang bestaan ook nog een centje toegestopt krijgen? of moeten we binnenkort met z'n allen aan het boerka-naaien?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: subsidies : weg ermee?

Bericht door Manon »

Dit is alvast de lijst van wel toegekende subsidies:

Raar genoeg weet ik niet meer waar het betreffende artikel uit de telegraaf stond.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/ ... 51721a.pdf
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: subsidies : weg ermee?

Bericht door Manon »

gevonden.
Subsidiegekte schokt VVD door Ruben Koops
AMSTERDAM - Voor het eerst heeft de gemeente Amsterdam een duidelijk overzicht gemaakt van alle organisaties en projecten die jaarlijks worden gespekt. In totaal hebben de gemeente en de stadsdelen in 2011 voor 490 miljoen euro uitgedeeld.

De VVD in Amsterdam is vreselijk geschrokken en wil snijden in de duizenden uitkeringen voor ’buurtverenigingen, volksdansgroepen en vrijwel elke etnische groepering in Amsterdam’. Dat verklaart VVD-raadslid Bas van ’t Wout na het zien van de subsidielijst die vandaag door het stadsbestuur zal worden besproken.

Allochtonen

Uit de Amsterdamse subsidiepot worden extraatjes betaald in de thuiszorg, het onderwijs, de kunst, cultuur en sport. De VVD vindt het opvallend dat een groot aantal allochtonenorganisaties steungeld krijgt. Rwandezen en Grieken, Filippino’s en Spanjaarden, Somaliërs en Chinezen, deze en vele anderen ontvingen vorig jaar bedragen variërend van honderd tot enkele tienduizenden euro’s.
Maar ook Amsterdamse hobby’s krijgen geld toe. Zo sponsort de gemeente vijf accordeonverenigingen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2081 ... VVD__.html

en nog leuker:
Amsterdam-West speelt voor Sinterklaas door Daphne van Dijk
AMSTERDAM - Stadsdeel Amsterdam-West strooit ruimhartig met subsidies. Daar worden door bewoners gedeclareerde inlegkruisjes, sigaretten of gazonzaad moeiteloos vergoed door het stadsdeel
Dat blijkt uit bonnetjes van zogenaamde buurtinitiatieven, oorspronkelijk bedoeld om de leefbaarheid van de buurt te vergroten, waarin deze krant inzage had gevraagd. Uit de declaraties komt een beeld naar voren van een stadsdeel dat klakkeloos bonnen tekent. Zo liet een grote Vereniging van Eigenaren (VvE ) met ruim vijftig koopwoningen op de door het stadsdeel betaalde barbecue óók de hele drankrekening subsidiëren.

Een groep allochtone vrouwen gingen voor duizenden euro’s met een rondvaartboot naar de Nieuwe Kerk, bekeken een musical in Carré en bezochten het Tropenmuseum. Een Marokkaans voetbalteam mocht gaan snowboarden en een theatermaker maakte voor 6000 euro een ’gratis’ onemanshow voor 75 mensen en declareerde daarnaast een aantal privé-etentjes.

De omstreden declaraties voor de inlegkruisjes, sigaretten en gazonzaad zijn ingediend door de Stichting Amsterdamse Bosnische Activiteiten (SABA), die met etentjes de Bosnische cultuur aan de buurt wilde laten zien.

Er stonden ook meer dubieuze zaken op de bonnen waar de stadsdeelportemonnee voor werd getrokken: kindersokken, Canon-fototoestel, Disney-puzzel, wasverzachter, vaatwastabletten, telefoonkaarten, snowboots, kattenvoer, antischimmelspray, pyjama’s, tandenborstels of verzorgingsdoekjes.
Het stadsdeel West lijkt behoorlijk met het verhaal in de maag te zitten en heeft nadat de krant hen confronteerde met de bevindingen meteen actie ondernomen.

„We hebben het onderzocht en er lijkt sprake van dat men te goeder trouw heeft gehandeld. Juridisch gezien is het lastig om de kosten terug te vorderen omdat wij ze hebben goedgekeurd. De declaraties van de theatermaker zijn nog niet afgehandeld en hij zal niet alles vergoed krijgen. De declaratieregels zijn inmiddels aangescherpt. Ook wordt nu intensiever gecontroleerd, al blijft een 100 procentcontrole praktisch onmogelijk”, aldus een woordvoerder van het stadsdeel.

Alle stadsdelen hebben buurtinitiatieven, maar naast West heeft deze krant geen inzage gevraagd in de bonnen van andere stadsdelen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2088 ... aas__.html
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: subsidies : weg ermee?

Bericht door Ariel »

Ja, ja..Amsterdam zorgt goed voor haar stemmers. Dat mag wat kosten . Ik zit te neuzen op de site van Stadsdeel Amsterdam-West. Daar kom je dan dit soort projecten tegen.
Leuke vlotte dames die geleerd worden dat ze PvdA moeten stemmen.
Afbeelding

Vrouwenvereniging Hilal-Basak, onderdeel van de Vrouwenacademie West, heeft het project 'Burgerlijk bewustzijn en Actualiteit' succesvol afgerond. Als afsluiting van het project is er een bezoek aan de Tweede Kamer gebracht.In de ochtendvertrokken 31 vrouwen vanuit de Mevlana moskee richting Den Haag. Bij aankomst om 10 uur werden ze begeleid naar een vergaderzaal waar de heer Selcuk Ozturk (Kamerlid PvdA) hen te woord zou staan. De vrouwen stelden hem vragen en ze waren opvallend betrokken.

http://www.west.amsterdam.nl/diversen/n ... urgerlijk/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: subsidies : weg ermee?

Bericht door mercator »

Een theaterzaal waar de weerzinwekkende Youp van t Hek mag optreden zou geen subsidie moeten krijgen maar een fikse boete.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Verrijking JA!. Verloedering NEE!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

circe schreef: De VVD in Amsterdam is vreselijk geschrokken en wil snijden in de duizenden uitkeringen voor ’buurtverenigingen, volksdansgroepen en vrijwel elke etnische groepering in Amsterdam’. Dat verklaart VVD-raadslid Bas van ’t Wout na het zien van de subsidielijst die vandaag door het stadsbestuur zal worden besproken.
Dus die klootzak en zijn achterban de VVD hebben hiervan nooit geweten? Zoiets wil je toch niet weten als 'domme' en dom gehouden burger? Maar er bestaat ook nog zoiets als een burgervader. Zo'n blijkbaar overbodige nietsnut lulhannes noemt men ook wel burgemeester. Iemand moet mij nog maar eens uitleggen waarom de -r- in dit woord ontbreekt. Iedereen weet van het bestaan van de krankzinnige subsidiepot die voor iedereen beschikbaar is en waaruit met gulle hand gestrooid wordt. Sinterklaas is er niks bij. Die komt een keer per jaar voorbij. Maar dat subsidiefeest van onbezonnenheid en komplete waanzin is ieder moment van de dag beschikbaar. Sterker nog, jaarlijks blijft er nog genoeg achter in de likkepot dat onaangeroerd is gebleven. Vele slimmeriken (slechteriken) hebben zichzelf en hun nabije geliefden (familie en vrienden) dankzij deze brutale geldsmijterij van de overheid een leuk inkomen weten te verschaffen.

Dus die klootzak van de VVD is vreselijk geschrokken? Geloven wij zoiets? Laten we dit toch maar doen. Ik heb dat bewust gedaan en dat geeft mij het volste recht om hem juist hierdoor als KLOOTZAK te bestempelen. Ergo, volksverrader en waardeloos stuk onbenul. Vergeet niet dat zo'n stuk mislukking nog ruim betaald wordt voor zijn overbodige aanwezigheid in de raadszaal. VVD . . . ik ben er klaar mee. Misschien had ik wel subsidie moeten aanvragen om al die stukken onbenul en huichelaars in alfabetische volgorde naar religie en politieke dwaalleer in kaart te brengen. Daar ben ik dus nu te laat voor.

Voor de goede orde wil ik nog maar eens in herinnering brengen dat een paar jaar achtereen (!!!) de boekhouding van de gemeente Amsterdam niet werd goed gekeurd door de rijksaccountant. Die boekhouding blonk uit in chaos en onoverzichtelijke rotzooi van onduidelijke facturen en bonnetjes en roept u maar. Ik meen dat destijds de niet helemaal stabiel in orde zijnde Ed van Thijn als burgemeester de administratieve chaos en geldverspilling in Amsterdam leidde. Maar het kan ook het alleraardigste en lieve schoothondje Cohen zijn geweest. In ieder geval een links Sinterklaas type dat het niet zo nauw nam met uw en mijn belasting centen.

Overigens ben ik van mening dat het niet terecht is dat subsidie voor schone kunsten (muziek en theater) gestopt moet worden. Dat de massa niet geïnteresseerd is toont juist aan hoe hard die subsidie nodig is.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Subsidies? Niet voor de bek van van 't Hek!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Een theaterzaal waar de weerzinwekkende Youp van t Hek mag optreden zou geen subsidie moeten krijgen maar een fikse boete.
Zekers! Want die spraakwaterval kunstenaar verdient bakken met geld. Maar er is nog meer.
Franz Ittlinger is van 1949.
Hij kwam naar Nederland omdat hij zijn weerdienst bij de Bundeswehr wilde ontlopen en woont sinds 1971 te Amsterdam.
Wonderlijk: in de jaren zeventig vond hij het gemakkelijker om Duitser in Nederland te zijn dan in de jaren tachtig en negentig. "Het begon met het voetbal", zegt hij. "Het geraakte terug in de mode om anti-Duits te zijn. Je kon Youp van 't Hek niet horen of het was gaskamer".

Jannetje Koelewijn, Nieuwe Rotterdamsche Courant. 28 december 2012
Commentaar van Johan van der Meulen: Het staat in één van de vier Evangeliën. Jezus zegt: Waarvan het hart vol is daarvan loopt de mond over.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: subsidies : weg ermee?

Bericht door Ariel »

Afbeelding
"Ik, als heer met onderscheidingsvermogen zeg U...Geld speelt geen rol.
'DWI (Dienst Werk en Inkomen) heeft tientallen miljoenen verspild'

De gemeente Amsterdam heeft de afgelopen jaren onnodig tientallen miljoenen euro's uitgegeven om werklozen aan het werk te krijgen.

Dat zegt wethouder Eric van der Burg. 'Als we vorig jaar met 138 miljoen euro minder dan in 2010 het dubbele aantal mensen aan het werk hebben kunnen helpen, hebben we in de jaren voor 2010 te veel gemeenschapsgeld inefficiënt ingezet.'

Ondanks de bezuinigingen hield de Dienst Werk en Inkomen (DWI) de afgelopen twee jaar tientallen miljoenen over van het geld dat de dienst uit Den Haag kreeg om werklozen aan het werk te krijgen. De gemeente dreigt ruim dertig miljoen daarvan te moeten terugbetalen, DWI is inmiddels onder verscherpt toezicht gesteld.

Volgens Van der Burg (VVD) hebben de crisis en de daaropvolgende rijksbezuinigingen geleid tot een keerpunt in het denken over re-integratie: niet de hoeveelheid geld blijkt bepalend om mensen aan het werk te helpen, maar persoonlijke aandacht en intensieve begeleiding.

http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... pild.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: subsidies : weg ermee?

Bericht door H.Numan »

niet de hoeveelheid geld blijkt bepalend om mensen aan het werk te helpen, maar persoonlijke aandacht en intensieve begeleiding.
Nou ben ik zelf IT persoon, dus in eerste instantie kijk ik naar wat er automatisch gedaan kan worden. Even zo goed ben ik (hopelijk) een redelijk denkend mens, en dus is automatiseren zeer beslist niet de universele oplossing voor alle problemen. Hetgeen ambtenaren en vooral politici schijnen te denken. Juist die persoonlijke aandacht en juist die intensieve begeleiding is precies wat is wegbezuinigd. Arbeidsbureaus bestaan niet meer, want we kunnen immers ook digitaal solliciteren.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: subsidies : weg ermee?

Bericht door Mahalingam »

Heel erg hedendaagse kunst.
In het rijk der kunsten doet een nieuwe stroming opgeld. Een 'groeiende groep' kunstenaars, wist uw krant dinsdag te melden, vindt het verbeelden van 'ideeën over de werkelijkheid' niet langer genoeg.

Vanavond gaat in de Rotterdamse Schouwburg 'The New Forest' in première, project van het collectief Wunderbaum. Op de website lees ik dat de acteurs afscheid zullen nemen van de democratie, om zich voor te bereiden op 'de totale afbraak'. De voorstelling moet, jawel, het startsein zijn van 'een nieuwe samenleving'.
Woordvoerder en uitlegger is Jonas Staal . Ooit kreeg hij faam met zijn 'bermmonumenten' voor Geert Wilders en sindsdien is hij een echte kunstenaar, goeroe en vernieuwer die veel gewicht in de schaal legt. Hij wordt geroemd om zijn 'vlijmscherpe' analyses, zijn 'eerlijk' en 'moedig' engagement.
Dat "collectief" kreeg van het Fonds Podiumkunsten in augustus een subsidie van 972.000 euro.
En Staal kreeg ook à titre personal personal van de Nederlandse organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek in september subsidie voor een onderzoek naar 'Kunst en propaganda in de 21ste eeuw'.
Hij is dus ook nog eens wetenschappelijk relevant!
Dat van 'een nieuwe samenleving' moeten we serieus nemen en niet als een satire zien.
Interessant: dezelfde kunstenaar nodigde in 2011 voor een ander geinig project alle politieke partijen uit om mee te debatteren - behalve de PVV. "Het zou een illusie zijn", zei hij toen tegen NRC Handelsblad, "te denken dat een PVV'er daar een bijdrage aan zou kunnen leveren". Het doet vermoeden dat er in de 'principiële democratie' die Staal voor ogen staat toch niet voor iederéén een gelijkwaardig plaatsje zal zijn weggelegd.
http://www.trouw.nl/tr/nl/6847/Elma-Dra ... niet.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: subsidies : weg ermee?

Bericht door Schepsel »

Ik ben niet tegen alle subsidie! Ik denk dat je dan net zo primitief en boers-dom bezig bent als wanneer je nutteloze theaters voor Paoea's met schizofrenieproblematiek in Nederland gaat subsidieren met tienduizenden euro's. Mij maak je niet wijs dat wij er als cultuur en land op vooruitgaan als we goede orkesten afschaffen; ik vrees dat hun dood komt met de dood van hun in herfsttijd verkerend publiek dat immer onderbuikerig (oei!) gelijk ons allen probeert te wedijveren in delicate beschaving en het juist nippen van de thee. Niets menselijks is hen vreemd....En niet ALLES is commercie :|

Maarja. Wat er nu nog kan, als gevolg van het stemgedrag van al die strategen in NL die onze PvdA-en VVD-vriendjes (dubbelkots dus, wee mij), is onduidelijk. Volgens mij is dit land nooit zo hard in de laatste periode afgegleden als in de laatste hmmm... 6 jaar?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: subsidies : weg ermee?

Bericht door Ariel »

Wat zal het land verarmen zonder dit soort kunstwerken. Van de Kunstenaar Jonas Staal. Redefine the Enemy.

Afbeelding

Hier is het kunstwerk af. Enjoy nu het nog kan.

Afbeelding

En dit werk. Wat een verlies als men niet meer kan genieten van zulk schoon werk
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: subsidies : weg ermee?

Bericht door Mahalingam »

Dit kan er gebeuren als je kunst- en cultuursubsidies schrapt: haat en afgunst krijgen de vrije hand.
Protesters trash Geneva city centre: police
An unauthorized demonstration over Geneva budget cuts for alternative culture spun out of control late Saturday, with protesters vandalizing much of the centre of the Swiss city, police said.

Many luxury shops and banks had their windows smashed or covered in graffiti with messages like: "Rich people are ugly" and "Fuck this society".
The facade of Geneva's main theatre, the 19th century Grand Theatre, and the sculptures lining its entrance were splashed with black and coloured paint, interspersed with white graffiti.
[...]
On Sunday morning, Geneva residents appeared shocked by the damage, with many stopping to take pictures as work began to scrub clean the Grand Theatre facade.

The head of Geneva's security ministry, Pierre Maudet, meanwhile told the Tribune de Genève daily he was "furious and scandalized by this intolerable vandalization."
"We are dealing with a gang of professional hooligans," he said, calling for the perpetrators to be "severely punished."
http://www.thelocal.ch/20151220/protest ... eva-police
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: subsidies: weg ermee?

Bericht door Pilgrim »

Nederland, 2016: miljoenen subsidie naar kunst en ‘innovaties’, nul euro naar zieken

Bert Brussen, 02-08-2016

Afbeelding

Pech gehad, had u maar een leuke kunstzinnige stichting moeten oprichten

Had u dat gezien? In Amsterdam is Sinterklaas reeds gearriveerd. Zijn Regenboogpieten hebben tienduizenden, honderdduizenden, miljoenen euro’s aan subsidies rondgestrooid (klik hier) als waren het pepernoten (reeds in de schappen van uw supermarkt), dit alles om de ongegeneerd decadente hoeveelheid aan stichtingen en verenigingen die ‘iets’ doen met ‘kunst’ of ‘cultuur’ of ‘iets dat er in de verte mee te maken heeft’ te belonen voor hun fantastische werk het afgelopen jaar, namelijk het bezighouden van blanke babyboomers, snobistische millennials en steenrijke bejaarde grachtengordelbewoners die met gemak zélf hun culturele uitstapjes kunnen lappen, maar dit toch veel liever aan de belastingbetaler overlaten. Twee flesjes wijn per avond is ook niet gratis moet u weten.

Gesubsidieerde commerciële partijen
En had u ook al gezien hoe sommige van die stichtingen en verenigingen helemaal niets kregen terwijl anderen dan weer heel veel kregen? Zo schijnt er een commerciële(!) band te bestaan die gewoon op eigen benen kan staan en die band krijgt dus 250.000 euro subsidie per jaar, vier jaar lang. Een miljoen euro belastinggeld naar een band die net zo goed zichzelf kan bedruipen.

Tegelijkertijd was er een of ander debatpakhuis (dat is een plek waar blanke babyboomers, snobistische millennials met knotjes en steenrijke bejaarde grachtengordelbewoners graag bijeenkomen om te debatteren over wat ze anderen die nooit bijeenkomen om te debatteren nu weer eens allemaal zouden kunnen gaan proberen te verbieden) dat zes ton subsidie aanvroeg en er nul kreeg.

Snapt u het? Een commerciële popband krijgt een miljoen, een debatpakhuis krijgt niks, dus ook niet een beetje, maar helemaal niks.

Podcasts subsidieren
U had natuurlijk ook al gezien dat de jaarlijkse subsidies voor ‘innovaties in de journalistiek’ (‘vernieuwende journalistieke projecten’) weer zijn uitgedeeld. Dat is een soort Super Sinterklaas, eentje waarop nauwelijks controle is en waar uitsluitend mensen beslissingen nemen die werkelijk geen ene fuck van journalistiek of nieuwe media afweten (een soort van NPO dus). Elk jaar weer verdwijnen er vele tonnen naar ‘innovaties in de journalistiek’ waar we gegarandeerd nooit meer wat van horen (klik hier).

Van alle ‘innovaties in de journalistiek’ (vele tientallen) die deze Super Sint de afgelopen jaren heeft bedolven onder de gratis belastingmunten is Blendle zo’n beetje het enige dat ook echt succesvol is geworden.

Dit jaar werden hilarische maar bloedserieuze voorstellen als een podcastserie voor zwarte vrouwen (met de qua marketing erg handige naam ‘Dipsaus’, maar wie weet wil Duyvis ooit nog een samenwerking aangaan), nog meer podcasts, iets met podcasts maar dan bij het commerciële(!) bedrijf BNR (goed dat die ook subsidie ontvangen, dat is wel zo makkelijk omzet maken, alleen lullig voor de concurrenten), nog iets met podcasts (podcasten is weer erg hip denk ik) en (ik verzin dit niet) ‘een robotchatfunctie voor regiojournalistiek’ meer dan royaal beloond met belastingpenningen, opgehoest door u en ik in de naïeve veronderstelling dat ze door de overheid goed worden besteed.

Klik hier.

Grenzend aan misdadig
Wie alle voorstellen leest kan zich niet aan de indruk onttrekken dat er eerst besloten is maar eens wat subsidie te gaan trekken om pas daarna wat te bedenken wat journalistiekerig genoeg overkomt zodat het de meeste kans op gratis geld maakt.

Zelf noem ik dit ‘Stimuleringsfonds voor de Journalistiek’ al jaren grenzend aan misdadig, maar de mensen die dit soort subsidies uitdelen (hell, bijna álle mensen die subsidies uitdelen!) beschuldigen je dan doodleuk van ‘gif in de samenleving injecteren’, ‘bruinhemderij’, ‘fascisme’, ‘populisme’, ‘Wilders-retoriek’, of gewoon iets met verse vleeswaren.

Kortom, ik heb al jaren een goede reden om al dit soort subsidiesinterklaasjes en hun gesubsidieerde laffe lakeien jaarlijks uit te maken voor crypto-misdadigers, charlatans, rovers, valse profeten, PvdA-leden (dat is inmiddels een officieel scheldwoord, doe er uw voordeel mee) en Parool-lezers (dat is per heden een officieel scheldwoord, doe er uw voordeel mee). Een dag niet uitgescholden voor bruinhemd is een dag niet kritisch genoeg zijn geweest.

Doodzieke man in Doetinchem: geen subsidie
Maar had u ook al gezien hoe in het pittoreske plaatsje Doetinchem een doodzieke man al jaren(!) niet meer heeft kunnen douchen omdat hij de trap van zijn huis niet op kan terwijl de enige douche in huis zich op de eerste verdieping bevindt?

Nee?

Nou, dat staat gewoon hier (regionieuws, had u misschien gemist, maar dat komt binnenkort allemaal goed dankzij een gesubsidieerde regiochatbot!). Die meneer zou heel gemakkelijk wél gewoon kunnen douchen (toch een soort mensenrecht lijkt me) als de gemeente de aanbouw van een extra gedeelte aan zijn huis op de begane grond meefinanciert. Kosten: tussen de 35.000 en 50.000 euro.

Is niks zou je zeggen. Zelfs voor een ideetje om wat leuk in je vrije tijd te gaan podcasten krijg je dat al in je schoentje geschoven. 50.000 euro belastinggeld, dat is wat een externe consultant, ook bij de gemeente Doetinchem, vraagt als voorrijkosten, en dan moet het opzetten van een evaluatiekoepelcommissie nog beginnen. 50.000 euro subsidie, daar schrijven ze in Kunst- en Cultuurstad Amsterdam nog geeneens een subsidieaanvraag voor. Dat is nog geeneens een derde van wat Jeugdtheaterschool Zuid-Oost ontvangt (ik noem maar eens wat).

Bestuursrechter
En nu komt het: niet alleen weigert de gemeente deze financiering (de doodzieke meneer mag kortom lekker in zijn eigen vuil liggen creperen de rest van zijn leven, douchen is in Nederland kennelijk alleen bedoeld voor jonge en gezonde mensen maar beslist niet voor zieken en bejaarden), de gemeente heeft ook het advies van een bezwaarcommissie die de zieke man gelijk geeft genegeerd.

Dus nu moest er een heuse bestuursrechter aan te pas komen om de gemeente alsnog te dwingen wat subsidie uit te trekken voor het helpen van een ernstig zieke man. Wat uiteindelijk zal gaan gebeuren maar ‘wat nog zeker enkele maanden op zich zal laten wachten’. Alsof je eindelijk een eerstehulppost hebt gevonden die je wonden wil hechten maar dat ze er nog wel een kilootje zout ingooien.

Miljoenen euro’s in een diepe put
Laat dit even op u inwerken: u leeft dus in een land waar onbeperkt belastinggeld mag worden misbruikt voor subsidies. Kunst, cultuur en journalistieke innovatie (of de NPO) zijn slechts enkele voorbeelden van deze jaarlijkse belastingverspilling op grote schaal. Honderden miljoenen euro’s per jaar verdwijnen in een diepe put, met de hartelijke groeten van vooral links en progressief Nederland (kunst en cultuur verbinden en slaan bruggen moet u weten, net als podcasten).

Maar voor een man die al jaren noodgedwongen als plant in zijn eigen huiskamer ligt weg te rotten, zonder dat hij een douche van binnen heeft mogen zien, nee, daarvoor is nul komma nul subsidie beschikbaar. Daarvoor mag het geld van de belastingbetaler niet worden gebruikt.

Het morele failliet
Ik vind dat heel raar. Ik wil namelijk dat mijn belastinggeld wordt gebruikt voor nuttige zaken. Bijvoorbeeld voor het douchen van zieken en bejaarden. Ik vind het belangrijker dat zieken en bejaarden kunnen worden gedoucht dan dat een commercieel radiostation podcasts kan gaan maken of dat een toch al winstgevende popband optredens kan geven.

Nog raarder vind ik het dat je als podcastbedenker bijna ongevraagd geld over je balk krijgt gekieperd, maar dat je als ernstig zieke man eerst naar bezwaarcommissies en rechters moet om enige medemenselijkheid of zelfs menswaardigheid af te dwingen van de gemeente waarin je leeft.

Eigenlijk zou ik willen zeggen dat zoiets grenst aan het misdadige. Maar ja, dan injecteer ik gif in de samenleving, ben ik een bruinhemd en speel ik Wilders in de kaart.

Wat toch wel alles zegt over het morele failliet van Nederland anno 2016.

http://politiek.tpo.nl/column/nederland ... ar-zieken/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: subsidies: weg ermee?

Bericht door Mahalingam »

Nederlandse subsidie Erdoganmedia
Turks-Nederlandse media die op hand zijn van de Turkse president Erdogan zijn jarenlang overeind gehouden met Nederlands belastinggeld, dat schrijft Het Parool. In totaal gaat het om tonnen subsidie uit de koker van het ministerie van OCW.

Een groot deel van de pro-Erdoganmedia is na de ontvangst van de subsidie failliet gegaan. Volgens het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek omdat er te weinig aandacht werd besteed aan de zakelijke kant van ondernemen. Dat is een probleem voor de overheid omdat door de faillissementen de subsidie niet kan worden teruggevorderd.

Een van de genoemde bedrijven is Sonhaber. Dat medium riep Turken afgelopen week op te gaan protesteren bij het Turkse consulaat in Rotterdam. Sonhaber kreeg in 2009 115.000 euro aan subsidie.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2782 ... dia__.html

En het hele verhaal is hier:
Erdoganmedia kregen tonnen aan Nederlandse subsidie
Veel van de Turks-Nederlandse media hebben na het faillissement een doorstart gemaakt met dezelfde mensen aan het roer, veelal vooraanstaande leden van de Nederlandse tak van president Erdogans AK-partij en de nationalistische stichting Milli Görüs.
[...]
Stichting Anadolu, het bedrijf achter het Turks-Nederlandse medium (website en blad) Dogus, kreeg in eerste instantie 218.000 euro toegewezen. Daar is 156.000 euro van uitbetaald door het fonds. De einddatum van de subsidie was 28 januari 2013. Het aan de Gülenbeweging gelieerde Zaman kreeg ook geld: ruim 160.000 euro in 2007.
[...]
Ook andere Turks-Nederlandse media die subsidies kregen, zijn op de fles gegaan. Het ging daarbij om de bladen Ekin (bijna 184.000 euro totaal in 2005 en 2010) en Kuzey Yildizi (178.000 euro in 2007).
http://www.parool.nl/binnenland/erdogan ... ~a4475637/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: subsidies: weg ermee?

Bericht door Mahalingam »

Amsterdam, subsidie walhalla?
Raadslid Johnas van Lammeren van de Partij voor de Dieren vroeg het college een lijst te maken van instellingen die om subsidie kwamen vragen bij de gemeente, maar bestuurders belonen met bedragen boven de wethoudersnorm van 154.000 euro per jaar. De stad heeft alle instellingen die in 2015 een subsidie hebben ontvangen, gevraagd aan te geven of sprake is van een bezoldiging boven dat bedrag. Bovendien is dossieronderzoek gedaan (jaarrekeningen, begrotingen), aangevuld met internetonderzoek. Slechts 193 van de ruim 600 aangeschreven instellingen vonden het de moeite waard om op vragen van het stadhuis te reageren.
En het resultaat, ondanks de stilte van de subsidieontvangers:
Uit de analyse blijkt dat in 2015 bij 38 instellingen functionarissen werkzaam zijn die meer dan 154.000 euro per jaar krijgen bijgeschreven. De beleidsterreinen waarop de instellingen actief zijn bij de periodieke subsidies zijn met name de gezondheidszorg en kunst en cultuur. Bij de eenmalige subsidies gaat het met name om onderwijs en wonen.
In het overzicht staan onder andere de VU, de UVA, woonstichting Eigen Haard, Rochedale Onderhoud, de Alliantie, Woonzorg Nederland en Ymere.
Ook stichting Spirit en stichting Altra maken forse salarissen naar hun bestuurders over, evenals het Concertgebouw, het Concertgebouworkest, het Stedelijk Museum, Toneelgroep Amsterdam en het Tropenmuseum (Junior).
Ook zorginstellingen als de Amstelringgroep, Cordaan, Heliomare en de Zorggroep Amsterdam Oost trekken de knip, terwijl ze bij de gemeente om geld vragen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2809 ... ten__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: subsidies: weg ermee?

Bericht door Mahalingam »

Nieuwe bezems vegen schoon.

Er is werk aan de winkel voor de nieuwe D666-minister van/voor cultuur want:
  • "Kunstenaars verdienen over het algemeen weinig. Te weinig, vinden sommige Kamerleden. De nieuwe cultuurminister belooft daar wat aan te doen. "
En hoe kan het inkomen van kunstenmakers worden opgehoogd? Met subsidies natuurlijk.
Maar eerst moet er vergaderd worden over een actieplan en daarna kan begonnen worden aan een plan van aanpak.
Minister belooft actieplan voor verbetering positie van kunstenaars
De verbetering van de arbeidsmarktpositie van kunstenaars wordt een van de belangrijkste prioriteiten van de nieuwe cultuurminister Ingrid van Engelshoven (D66). Dat zei ze maandag tijdens de behandeling van de cultuurbegroting in de Tweede Kamer. Ze beloofde tijdens haar eerste debat als cultuurminister om in februari met een actieplan te komen, als ze ook haar visie op cultuurbeleid bekendmaakt. „Ook in de cultuursector moet werk gewoon eerlijk beloond worden”, zei ze.
In de kunstwereld wordt net zo gereageerd als in een bedrijf: "De bezuinigingen op cultuur van 200 miljoen euro door het kabinet-Rutte I zijn voor een belangrijk deel afgewenteld op kunstenaars. ".
„Kunstenaars zijn te vaak de sluitpost”, zei Vera Bergkamp (D66).

En hoestaat het met de armoede onder kunstenaars?
Werknemers in de culturele sector verdienen gemiddeld 10.000 euro minder dan andere Nederlanders, beeldende kunstenaars moeten gemiddeld zelfs rondkomen van 14.000 euro per jaar, bleek uit cijfers van de SER. Ruim 60 procent in de culturele sector werkt als zzp’er, veel meer dan in andere beroepsgroepen.
AOW-ers moeten toekomen met 10.000 per jaar.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: subsidies: weg ermee?

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:color=#0000BF]Ook in de cultuursector moet werk gewoon eerlijk beloond worden”[/color]
Ik vraag me af wat zeg maar Bach of Mozart ervan zouden gevonden hebben om subsidies te krijgen om zomaar om het even wat te doen. Want dat is de filosofie achter subsidies voor kunstenaars. Als ik als kunstenaar droog brood zou moeten eten omdat mijn werken alleen in mijn eigen ogen geniaal zijn zou ik toch iets anders verzinnen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: subsidies: weg ermee?

Bericht door Pilgrim »

Prestigieus jongerenproject in Haagse Schilderswijk mislukt

Geschreven door Lot van Bree, politiek verslaggever - vrijdag 17 november 2017

Afbeelding

DEN HAAG - Den Haag stopt met het geven van subsidie aan leerwerkplaats Het Ambacht in de Schilderswijk. Het Ambacht probeert werkloze probleemjongeren aan een opleiding of een baan te helpen maar uit cijfers van de gemeente blijkt dat dit slechts bij een handjevol jongeren lukt, ondanks de 1,2 miljoen euro die de gemeente er tot nu toe in heeft gestopt. Over de oorzaak van de mislukking wijzen de gemeente en Het Ambacht naar elkaar.

Het Ambacht moest het paradepaardje van Den Haag worden. Koning Willem Alexander komt in maart 2016 nog langs op de timmerwerkplaats van Het Ambacht tijdens zijn bezoek aan de Schilderswijk.

Daar ziet hij hoe Het Ambacht probeert werkloze jongeren tussen de 16 en 26 jaar weer op gang te helpen. Vaak hebben de deelnemers te maken met verschillende problemen. Ze zitten niet op school en hebben geen werk, ze hebben vaak gedrags- of verslavingsproblemen of ze hebben problemen in de thuissituatie.

Startcertificaat
Bij Het Ambacht leren de jongeren timmeren of schilderen en ze kunnen een startcertificaat krijgen zodat de stap naar een baan makkelijker wordt. Ook krijgen ze sociale vaardigheidstrainingen, zoals op tijd komen, samenwerken en afspraken nakomen.

Voor dit werk krijgt de instelling sinds 2015 jaarlijks een subsidie van 400 duizend euro. Maar volgens de gemeente voldoet Het Ambacht niet aan de voorwaarden die verbonden zijn aan het subsidiebedrag. Een van die voorwaarden is dat er jaarlijks minimaal veertig jongeren een traject volgen.

Opleiding
Maar dat heeft Het Ambacht niet gehaald. In 2015 en 2016 hebben er in totaal 60 jongeren deelgenomen aan het leerwerktraject. Slechts 21 van hen is doorgestroomd naar een reguliere baan of opleiding. In 2017 zou het beter zijn gegaan en hebben veertig jongeren een traject bij Het Ambacht gevolgd.

Toch stopt de gemeente per 1 juli 2018 met de subsidie. 'Duidelijk is dat, ondanks de inzet van alle partijen, de resultaten ver achter blijven bij de doelstellingen en dat er al jaren te veel plaatsen op het project onbezet blijven', schrijft het college in een brief aan Het Ambacht. 'Om die redenen hebben wij, op grond van gewijzigde omstandigheden, gewijzigde inzichten en wegens onvoldoende resultaten, besloten de subsidie aan stichting Het Ambacht per 1 juli 2018 geheel te beëindigen.'

Uitkering korten
Het bestuur van Het Ambacht is teleurgesteld over het stopzetten van de subsidie en verwijt de gemeente een gebrek aan daadkracht. 'De gemeente verdomt het om sancties te stellen als jongeren niet naar Het Ambacht willen', zegt bestuurslid Koen Baart van Het Ambacht. 'Voor de instroom zijn wij namelijk afhankelijk van de gemeente. Zij leveren ons jongeren die in aanmerking komen voor ons project. Maar je kan niet op je knieën blijven zitten en vragen of jongeren alsjeblieft naar Het Ambacht willen. Op een gegeven moment moet je als gemeente harder optreden en sancties stellen, zoals het korten op de uitkering van de jongeren.'

Baart vindt dat Het Ambacht te weinig kans heeft gehad om tot bloei te komen. 'We moeten zeker vier of vijf jaar de tijd krijgen om er wat van te maken. Pas dan kan je zeggen dat iets mislukt is. Nu vind ik dat de gemeente veel te snel stopt.' Wethouder Rabin Baldewsingh (PvdA) was vrijdag niet in de gelegenheid om te reageren op de beschuldiging.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/354980 ... jk-mislukt
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: subsidies: weg ermee?

Bericht door Ali Yas »

Die score van 30% ziet er niet eens slecht uit. Zou het CWI het beter doen?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: subsidies: weg ermee?

Bericht door Mahalingam »

Er is directe subsidie voor banen voor laagbetaalden. Er is ook indirecte subsidie voor buitenlanders in die groep via de belastingen. En wat geeft dat gecombineerd?
Subsidie laag loon pakt beroerd uit: buitenlandse werknemers nóg goedkoper
Werkgevers die personeel een salaris betalen dat tussen 100 en 125 procent van het minimumloon ligt – wat neerkomt op 9,66 tot 12,08 euro per uur – kunnen van de overheid tot maximaal 2000 euro subsidie krijgen op de loonkosten per werknemer. Een andere, fiscale regeling, speciaal voor buitenlandse werknemers, zet de deur echter onbedoeld open voor misbruik van de nieuwe subsidie.

Dat gaat als volgt: werkgevers mogen een deel van het brutoloon van een arbeidsmigrant op papier aanmerken als niet-belastbare kosten voor verblijf. Deze Extraterritoriale (ET-)regeling zorgt ervoor dat het brutosalaris van een buitenlandse werknemer gedrukt kan worden, zodat minder belasting hoeft worden afgedragen. Tegelijkertijd zorgt de ET-regeling er ook voor dat door het lagere brutoloon het Lage-inkomensvoordeel opgeëist kan worden, ook al verdient die buitenlandse werknemer in werkelijkheid meer dan 125 procent van het minimumloon. Een Nederlandse kracht met hetzelfde salaris kan geen aanspraak maken op de ET-regeling en kost dan meer.

Volgens de FNV is sprake van ‘oneerlijke loonconcurrentie en verdringing op de arbeidsmarkt’, zo staat te lezen in een brief die de bond vandaag naar het kabinet en de Tweede Kamer stuurt.
https://www.ad.nl/economie/subsidie-laa ... ~abf65cb7/

Het gaat over Melkert-banen nieuwe stijl.
De kwestie draait om het Lage-inkomensvoordeel (LIV), dat door het vorige kabinet verleden jaar werd ingevoerd en waar 500 miljoen euro voor beschikbaar is. De bedoeling is dat bedrijven daardoor sneller mensen aannemen in lagere loonschalen. Zo’n 400.000 mensen moeten door de subsidie de kans krijgen om een substantiële baan te vinden waarmee zij in hun eigen bestaan kunnen voorzien. Tegelijkertijd moeten er 7000 extra banen voor de doelgroep worden gecreëerd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: subsidies: weg ermee?

Bericht door Ariel »

Nederland, arm Nederland. :cry:
Advies: Geen subsidie voor toneelgezelschappen die te blank zijn.

Raad voor Cultuur: Overheid moet quotum overwegen om theater 'diverser' te maken

De overheid moet overwegen om toneelgezelschappen die te blank zijn geen subsidie meer te verlenen. Ook moet er onderzoek komen naar een quotum ‘om diversiteit voor en achter de schermen te bevorderen’. Dat schrijft de Raad voor Cultuur in het advies Over grenzen (PDF).

Westerse canon en blanke acteurs
Vooral bij cultureel divers publiek bestaat – ‘niet geheel onterecht’, aldus de Raad – het idee dat het theateraanbod niet bij zijn belevingswereld aansluit en ‘vooral gebaseerd is op de Westerse canon en wordt gespeeld door witte acteurs’. Het aanbod wordt nu vooral bezocht door blanke hoogopgeleide vrouwen. En dat is niet goed.

De Raad schrijft:
  • “Het publiek dat potentieel zou willen, maar nu nog niet wordt bereikt, is diverser dan de hoogopgeleide, vrouwelijke, witte heavy user.”
Seksuele oriëntatie en lichamelijke beperkingen
Subsidieverlening moet niet alleen van het aantal blanken afhangen. Ook moet er gekeken worden of culturele instellingen divers genoeg zijn qua seksuele oriëntatie en de verhouding werknemers en bezoekers met lichamelijke beperkingen. “Om inclusief te zijn, zouden culturele instellingen zowel voor als achter de schermen in brede zin een afspiegeling moeten zijn van de plek waar zij geworteld zijn.” Over wie daar niet aan voldoet schrijft de Raad: “Onvoldoende uitgewerkte plannen kunnen een reden zijn om de subsidieaanvraag af te wijzen, net zoals dat nu bij een onvoldoende plan voor ondernemerschap of educatie het geval is.”

Daarnaast is het volgens de Raad van doorslaggevend belang dat de beoordelingscommissies een afspiegeling vormen van de Nederlandse bevolking.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: subsidies: weg ermee?

Bericht door Mahalingam »

Brood en spelen.
Met dat brood zit het wel snor, vraag dat maar aan de ratten. En met de sport gaat het ook goed; ieder jaar meer verloren werkdagen door sportblessures.
De sport is een taak van de overheid geworden, dus betalen we allemaal er aan mee.
De verplichte bijdrage via de belastingen staat nu op 65 euro per jaar per persoon.
Vorig jaar vloeide er 1,2 miljard euro naar de sport.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1690100 ... r-in-sport
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: subsidies: weg ermee?

Bericht door Mahalingam »

In Den Haag zitten veel internationale instanties die iets met 'justice' van doen hebben.
En om een steentje bij de dragen kwam er in 2010 een gesubsidieerd Institute for Global Justice (IGJ) in Den Haag.
Het ministerie van Economische Zaken verleende een eenmalige subsidie van 17,5 miljoen voor aanloop-en exploitatiekosten, op voorwaarde dat het instituut na vijf jaar op eigen benen zou staan. Dat bleek niet te lukken, bij gebrek aan externe inkomsten.
En we zijn nu 8 jaar verder en de ruif is leeggegeten door hoge salarissen (223 duizend euro voor de baas) , een riant kantoorpand en navenant dure congressen.

https://www.volkskrant.nl/binnenland/ge ... ~a4588737/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: subsidies: weg ermee?

Bericht door Mahalingam »

Het hele verhaal vanaf het ontstaan tot de ondergang is hier te lezen:
https://www.groene.nl/artikel/he-just-d ... em-to-care
Een kapitaal van twintig miljoen euro, grotendeels gefinancierd uit aardgasexploitatie waar de Groningers met aardbevingen de prijs voor betalen, heeft geen tastbaar resultaat opgeleverd.
Er is 17,45 miljoen euro uit het Fonds Economische Structuurversterking (FES) overgeheveld.
Dat zou beter beter besteed kunnen zijn aan structuurversterking van gebouwen in aardbevend Groningen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie