De roverheid en de belasting

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Brief aan de belastingen

Bericht door King George »

Brief aan de belastingen

Geachte Inspecteur der Belastingen

Het spijt me u te moeten berichten,
dat het voor mij onmogelijk is te bekijken of ik mijn belasting voor 2012 nog wel kan betalen.
Mijn financiële positie is door de crisis en de bezuinigingsdrift zeer onoverzichtelijk geworden.
Door de vele verschillende wetten en belastingen ben ik inmiddels zo terneergeslagen,uitgeput, uitgebuit, uitgewoond, uitgetrokken en uitgeperst, dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben, hoe ik moet zijn en of ik er nog wel ben. Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor:

Milieubelasting,
Inkomstenbelasting,
Vennootschapsbelasting,
BTW,
BPM,
Loonbelasting,
Onroerendgoedbelasting,
Overdrachtsbelasting,
Staatsbelasting,
Straatbelasting,
Rioolbelasting,
Grondbelasting,
Wegenbelasting,
Verzekerings-belasting,
Beursbelasting,
Weelde-belasting,
Gemeentebelastingen,
Dividendbelasting,
Successie-belasting,
Hondenbelasting,
Vermakelijkheidsbelasting,
OZB,
Toeristenbelasting,
Parkeer-belasting,
Precariobelasting,
Forensenbelasting,
Reclame-belasting,
Baatbelasting,
Roerendezaakbelasting
en begraafplaatsrechten.

En verder voor:
Tabaksaccijns,
Benzineaccijns,
Kwartje van Kok,
Gedistilleerd-accijns,
Zegelrecht,
Registratierecht,
Invoerrecht,
Statistiekrecht,
Reinigingsrecht
en wat er nog meer aan rechten zijn.

Ik ben verplicht bij te dragen aan:
verplichte pensioenregelingen,
WAO, AOW, AWW, WW, WWV,
en tal van andere ‘weeën’;
Als ook aan Ziektegeldverzekering en Zorgverzekering.

Ik betaal ook netjes:
Liggeld,
Staangeld,
Parkeergeld,
Tolgeld,
Sluisgeld,
Schoolgeld,
Inschrijfgeld,
Lesgeld,
Kijkgeld en Luistergeld.

Ik ben ook aangezocht of zelfs verplicht bij te dragen voor:
Dierenbescherming,
Vrijheidsbond,
Kankerbestrijding,
Astmafonds,Nierfonds,
Leprafonds,
Kinderbescherming,
Geheelonthoudersbond,
Rampenfonds
en het Begrafenisfonds enz.

Tevens is de druk groot om als steun te dienen voor:
het Rode Kruis,
het Groene Kruis,
Het Wit-Gele Kruis,
Het Oranje Kruis
en een regenboog van andere Kruizen.

De regering en anderen die mij in haar naam regeren, hebben mij zo geregeerd, dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.

Ik ben verplicht,
verdacht, verhoord, ondervraagd,
berispt, beboet, bekeurd,
bestraft, bekeken, onderzocht,
nagegaan, gecontroleerd, gezuiverd,
ingesloten, uitgesloten, verwisseld,
ontbonden, gecommandeerd, ingeschreven,
uitgeschreven, doorgelicht, ingelicht,
voorgelicht, opgelicht
en heen en weer geschoven.

Ik heb tot nu toe een groot deel van mijn leven doorgebracht met het invullen, uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en tekenen van formulieren.
Ik heb reeds honderden malen verklaard, dat ik ben geboren en waar en wanneer.
Maar men schijnt mij slecht te geloven.

Ook voor actiecomités, bonden, fondsen, verenigingen,
clubs, instellingen, instituten,
organisaties en stichtingen
schijn ik een onuitputtelijke bron te vormen
voor het verschaffen van G E L D
en het bevredigen van iemands tegenwoordige en toekomstige wensen en behoeften van het menselijk ras.
Ik ben verplicht voor een Energie Keurmerk te betalen voor ik mijn huis mag verkopen.

Het enige wat mij nog aan het leven bindt, is mijn nieuwsgierigheid:

WAT KOMT ER NOG MEER?

Dat is dan misschien het betalen van milieuheffing op een biefstuk?
Omdat het milieu vervuild wordt door de uitstoot van gassen door het rund.

Dan voel ik door mijn klompen heen, wat de volgende stap zal zijn,
dat ik straks verplicht ben een snuffelpaal aan te schaffen voor in mijn huis.
Om mijn eigen uitstoot te meten en daarover ook milieubelasting te betalen.

Meneer de Inspecteur, zoals u ziet, kan ik tot mijn spijt mij nauwelijks nog
veroorloven om te leven, laat staan om nog meer te betalen.


Hoogachtend,


Een uitgeputte belastingbetaler.



Wanneer mensen banken beroven,
gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven,
krijgen ze een bonus.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

De roverheid en de belasting

Bericht door King George »

Roverheid maakt met nog meer belasting energie weer € 63 duurder

De roverheid zet u wel weer in de kou. Ik kreeg onderstaande e-mail van mijn energieleverancier Essent:

Geachte heer, mevrouw XXXXXXXX,

Per 1 januari 2013 zijn de leveringstarieven fors gedaald. Een aantal vaste onderdelen op uw rekening is gestegen: netwerkkosten, vastrecht en belastingen. Per saldo blijft uw totale energierekening, bij een gelijkblijvend verbruik, nagenoeg gelijk. Ook uw maandelijkse voorschot blijft gelijk.

Gewijzigde energietarieven, hoe zit dat nou precies?
In de afbeelding ziet u wat de wijziging in tarieven voor een gemiddeld huishouden betekent.
Ga voor uw persoonlijke tarieven naar Mijn Essent en log in met uw gebruikersnaam: XXXXXXXX

Wijzigingen energierekening
voor een gemiddeld huishouden
per 1 januari 2013 (incl. btw)


Leveringskosten: - 85 euro per jaar
Netwerkkosten: + 20 euro per jaar
Belastingen: + 63 euro per jaar

Afbeelding

Nieuw: E-inzicht
De goedkoopste energie is de energie die u niet verbruikt. Essent helpt u graag om grip te houden op uw verbruik. Met E-inzicht weet u precies welk apparaat in huis te veel verbruikt.

Heeft u nog vragen?
Ga dan naar de website voor meer informatie over de tarieven, de opbouw van de energierekening en de veranderingen vanuit de overheid.

Met vriendelijke groet,

Dorkas Koenen
Directeur Marketing
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Roverheid maakt met nog meer belasting energie weer € 63

Bericht door Pilgrim »

'Wake-up call' voor Tweede Kamer: energieakkoord is onbetaalbaar!

Geplaatst door Hans Labohm op 10 juni, 2014

Afbeelding

Waarom weer een brief aan de Kamer? Een gastbijdrage van Theo Wolters.

Gisteren is een brief verstuurd aan alle fracties van de Tweede Kamer en aan de commissie I&M.

Er staat niets nieuws in: niet voor de lezer en ook niet voor de kamerleden. Hij is ook niet agressiever van toon dan de vorige brieven die wezen op de astronomische kosten van het energieakkoord. Waarom moest hij dan toch verstuurd worden?

Als je hem goed leest gaat hij niet over het energieakkoord maar over de Tweede Kamer en de minister. Het staat er in heel vriendelijke woorden, maar het is nu schriftelijk met zoveel woorden aan onze politici meegedeeld: jullie verzaken je plicht! Jullie verschuilen je achter een volstrekt willekeurig samengesteld orgaan zonder enige democratische legitimiteit, en tekenen, vervuld van mosgroene ijver, voor een megaproject waarvan je in de verste verte geen idee hebt welke kosten het met zich mee zal brengen.

Een enkel verstandig Kamerlid doet wél zijn plicht en vraagt de minister om de werkelijke kosten. En als die dan botweg weigert om de Kamer de gevraagde informatie te verstrekken, zwijgen jullie in alle talen.

De brief is zoals gezegd veel vriendelijker gesteld. Hij verzoekt de fracties slechts om nogmaals bij de minister aan te dringen op het verstrekken van de integrale kosten van het akkoord, en geeft een aantal suggesties voor kostenposten waar naar gekeken zou moeten worden. Maar de Kamerleden moeten wel erg slechte lezers zijn als ze de achterliggende boodschap niet begrijpen!

Historie
Sinds wij op climategate.nl onze eerste verontrustende berekeningen over de werkelijke kosten van het energieakkoord begonnen te publiceren, heb ik meerdere Kamerleden en SER–ondertekenaars gesproken. Geen van hen had enig idee van de kosten van het energieakkoord. Niet of het nou tien of honderd miljard zou gaan kosten.

Mijn eigen vermoedens van meer dan 100 miljard werden als erg onwaarschijnlijk terzijde geschoven. De best ingelichten kenden de 14 miljard van het ECN/EIB rapport. SER voorzitter Wiebe Draaijer presteerde het zelfs om nog in november 2013 publiek dit rapport als correct naar voren te schuiven. Terwijl de auteurs ervan (ECN) nota bene in de zaal zaten en al vijf weken daarvoor schriftelijk aan ons bevestigd hadden dat dit slechts een zeer klein deel van de kosten betrof.

Ook het antwoord op onze vragen hierover aan Kamp, namelijk dat het wind op zee gedeelte alleen al 18 miljard ging kosten maakte niemand wakker. Behalve René Leegte en Reinette Klever die de juiste scherpe vragen aan Kamp stelden over de werkelijke kosten van het gehele akkoord. Maar Kamp schoffeerde de Kamer door de vragen gewoon onbeantwoord te laten.

Intussen begonnen degenen rond de SER die ik op de kosten aansprak zich steeds ongemakkelijker te voelen. Ook linkse kamerleden raakten in de war. Kamp had inmiddels al toegegeven dat de SDE premie op de elektriciteitsrekening naar 3 miljard per jaar gaat. Dat is over 15 jaar al 45 van de door mij geschatte 100 miljard, en dus al €450 per gezin per jaar. Voorwaar geen kattenpis, maar nog steeds maar een deel van de kosten.

Toch durfde niemand zijn mond open te doen: in het hoofdlijnendebat over het energieakkoord had bijna iedereen zich aan het initiatief verbonden, meestal met de aanmerking dat het wat hen betreft niet ver genoeg ging. Tja, dan is het pijnlijk om achteraf toe te moeten geven dat het een onbetaalbaar luchtkasteel betreft dat juist flink minder moet.

De geldstroom en de kamer
Het gemak waarmee de politici zich achter het energieakkoord schaarden, is te verklaren uit de financiering ervan: de hoofdmoot komt uit SDE subsidies, die niet op de landsbegroting drukken, maar op de energierekening van de burgers. De rest zit verborgen in algemene belastingderving en subsidies. Er hoeft dus ogenschijnlijk niet voor bezuinigd te worden, en er hoeven geen eigen stokpaardjes te sneuvelen. Dan is het makkelijk tekenen natuurlijk.

Onder het hoofdadagium van de politiek “na ons de zondvloed” ziet men dus wel wat er gebeurt tegen de tijd dat die energierekening te hoog wordt.

Maar daar zit hem nu juist de kneep: het energieakkoord is voor een groot deel gebaseerd op private investeringen. Daartoe worden de bedrijven verleid met enorme subsidies op de exploitatie. Dat houdt in dat tegen de tijd dat de windparken zwaar gesubsidieerde stroom beginnen te leveren en de elektriciteitsrekening van de gezinnen omhoog vliegt, de investeringen allang gedaan zijn. Dan liggen ook de subsidies voor 15 jaar vast en kan de Kamer daar niets meer aan veranderen.

De komende vijf jaar worden de meeste van die verplichtingen aangegaan, tenzij de kamer nú ingrijpt. Op deze verantwoordelijkheid worden ze in de brief gewezen, dus achteraf is er nu geen excuus meer voor onverantwoorde passiviteit.

De ondertekenaars
Deze keer is de groep ondertekenaars niet alleen indrukwekkend wat betreft maatschappelijke positie en staat van dienst, maar ook opvallend breed.

Zo zien we bekende namen als die van de publicisten Paul Cliteur en Adjiedj Bakas, de economen Ewoud Jansen en Jean Wanningen, en vakbondsvoorzitter Reinier Castelein. Zij ondersteunen hiermee de waarschuwing in de brief dat de hoge kosten van het energieakkoord ernstige maatschappelijke consequenties zullen hebben.

Verder tekent een hele reeks klinkende namen uit de energiewereld. Dit bevestigt de suggestie dat het energieakkoord aanzienlijke verborgen kosten veroorzaakt in de energievoorziening, die bij de integrale kosten moeten worden meegerekend, zoals in de brief gesteld wordt.

Wat nu?
De brief biedt de fracties en de minister de mogelijkheid om zich te herpakken. In de herkansing kan de kamer doen waar ze voor is ingesteld: het controleren van het beleid en het bewaken van het belang van de burgers. De brief negeren zou een erg domme zet zijn. Als de 100 miljard klopt, zal vroeger of later de bom barsten en zullen de politici ter verantwoording geroepen worden.

Kamp kan niet wegkomen met een tweede ontwijkend antwoord. En na de “vergissing” van 14 miljard waarop het eerste debat gebaseerd was, is ECN ook niet de partij om deze klus aan te geven. Gelukkig zijn er ook een paar onafhankelijke ingenieursbureaus waar je deze vraag aan kunt voorleggen.

Verder zit er ook een economische kant aan de problematiek: wat zijn de gevolgen voor de economie van een koopkrachtdaling van de gezinnen van €1000? En welke gevolgen voor het staatsbudget hebben de maatregelen via derving van energiebelasting en investeringspremies voor duurzame energie? Er zullen dus ook onafhankelijke economen moeten worden ingezet.

Wind op zee 'on hold'!
Deze onderzoeken en berekeningen zullen enige tijd vergen.

Het is een kwestie van zorgvuldig beleid om het aangaan van grote verplichtingen te bevriezen tot er een principieel debat is gevoerd over de wenselijkheid en haalbaarheid van deze uitgaven. Dit geldt dan speciaal voor de investeringen in de off-shore windparken, aangezien die veruit de hoogste kosten per bespaarde ton CO2 betreffen, en ook meteen de grootste en langstlopende verplichtingen van het EA betreffen.

Dit zou de eerste daad moeten worden van onze inmiddels hopelijk wakker geworden Tweede Kamer. Liefst nog vóór het reces!

Aldus Theo Wolters.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... betaalbaar
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Roverheid maakt met nog meer belasting energie weer € 63

Bericht door Pilgrim »

Energierekening verder omhoog

Geplaatst door Hans Labohm op 5 juli, 2014

Een gastbijdrage van Rob Walter.

Uw rekening voor elektriciteit zal nog verder omhoog gaan, als het tenminste aan minister Kamp ligt. Die rekening zal toch al fors stijgen door zijn plannen voor veel meer windmolens op land en op zee. De mensen die u vertegenwoordigen in de Tweede Kamer doen ondertussen net of zij niet weten dat die windmolens de burger meer dan 5 maal zo veel gaan kosten als het bedrag dat de minister recent deze Kamer heeft voorgehouden. Daarbij gaat het om een niet gering bedrag: meer dan 1000 Euro extra per jaar per huishouden. Let wel, maar liefst 1000 Euro meer voor uw elektriciteitsrekening, nog afgezien van wat daar allemaal aan heffingen bovenop komt.

Maar, alsof dat niet al erg genoeg is doet onze minister van economische zaken nu zijn uiterste best om uw energierekening daar bovenop nog eens extra omhoog te duwen. Namelijk door de oudere kolencentrales te dwingen om vervroegd te sluiten. Want, zo concludeert hij, oudere centrales hebben een lager rendement dan nieuwe centrales. Het gaat daarbij om 5 iets oudere, maar nog lang niet afgeschreven en goed functionerende kolencentrales.

Dat is zoiets als de burgers die een auto hebben die minder zuinig is dan de nieuwste auto’s te verbieden dat zij met hun auto de weg opgaan! U zou dat ongetwijfeld onsympathiek vinden. Ondanks het feit dat deze maatregel meer CO2 uitstoot zal besparen dan het sluiten van oudere kolencentrales!

Of stel je voor dat alle huizen die gebouwd zijn vóór pakweg 1960 zouden moeten worden afgebroken, omdat die minder goed geïsoleerd zijn dan later gebouwde huizen!

Een overheid kan niet zomaar kolencentrales dwingen te sluiten omdat er inmiddels betere, dus zuinigere, kolencentrales zijn gekomen. Als die overheid dat toch zou eisen, dan zou die overheid aan de eigenaren van die kolencentrales de kosten moeten vergoeden van de gederfde inkomsten over de restlevensduur. Dat wil die overheid niet.

Enige tijd geleden is er voor de exploitanten van de centrales hulp gekomen van de toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM). Die stelt namelijk dat zo’n gedwongen sluiting zou leiden tot een kartelafspraak. Ook het feit dat de elektriciteitstarieven daardoor flink zouden stijgen vond de ACM niet acceptabel. Komt nog bij dat die sluiting, als je het goed doorrekent, voor al het geld dat het kost slechts weinig milieuvoordeel oplevert. En dat lijkt zelfs de ACM in te zien.

Echter, onze minister Kamp laat zich niet zo maar afremmen. Hij heeft nu weer iets nieuws bedacht om die kolencentrales toch alsnog tot sluiting te dwingen. Hij wil gewoon een nieuwe eis gaan stellen aan het rendement van kolencentrales: in een nieuwe wet wil hij eisen dat het rendement minimaal 38% moet zijn en in 2017 zelfs 40%. Voldoet een centrale niet, dan kan de exploitant kiezen tussen sluiten of ombouwen naar een hoger rendement (wat technisch en economisch niet verantwoord is).

Nog eens terugkomend op uw auto: wist u dat die een héél veel lager rendement heeft dan de kolencentrales, en dat uw auto behalve de CO2 ook meer echt milieuverontreinigende stoffen uitstoot? En dat alle personenauto’s in Nederland samen meer dan 20 keer zo veel CO2 uitstoten als die 5 kolencentrales? Dat wilt u waarschijnlijk niet weten. Want het is wel erg bedreigend als deze minister op grond daarvan u zou dwingen uw huidige auto te verschroten en u zou dwingen om een zuiniger klein nieuw autootje te kopen?

Maar er ligt een betere mogelijkheid voor minister Kamp. Hij wil immers op grond van het energieakkoord ons land en omliggende zee vol zetten met windmolens: 6000 MW op land en 4500 MW in zee. Dat gaat wel 50 tot 100 miljard Euro kosten en inmiddels is bekend dat die windmolens veel minder CO2 zullen verdringen dan oorspronkelijk gedacht was. Als de minister nu eens af zou zien van deze dure plannen voor zoveel windmolens, dan zou het land veel geld besparen dat anders besteed kan worden. Daaruit kunnen dan ruimschoots de kosten voor sluiting van de oudere kolencentrales vergoed worden, en in de plaats van die oude centrales de nieuwste efficiëntste kolencentrales gebouwd worden. Dat levert het land pas echt een beduidende vermindering op van de CO2–productie, en dat ook nog tegen aanvaardbare kosten. En dan houden we nog héél veel geld over voor nuttige maatregelen voor milieu en mens.

Aldus Rob Walter.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... der-omhoog
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Toenemende ondraaglijke belastingen

Bericht door Pilgrim »

De vuile waarheid over de Panama Papers

Geplaatst op 8 april 2016

Afbeelding

Er ging een gejuich op bij de belastingdienst toen de omvang bekend werd van de vele duizenden kapitaalbezitters die geprobeerd hadden hun kapitaal ergens anders in veiligheid te brengen. Kan dat geld weer geïncasseerd worden. Voor de meeste mensen is het hebben van veel kapitaal natuurlijk niet zo’n issue en dan heb je al snel een oordeel klaar. Maar vergeet één ding niet: de bestuurlijke elite is systematisch bezig iedereen zijn geld afhandig te maken, of het nu vermogen is of pensioen of inkomen uit arbeid. Al méér dan 65 cent van iedere verdiende euro gaat naar de overheid en steeds is het niet genoeg.

In heden en toekomst zijn verdere draconische maatregelen te verwachten zoals de negatieve rente, het drukken van veel geld om spaargeld en pensioenen waardeloos te maken en het afschaffen van chartaal geld om te allen tijde over het geld van iedereen te kunnen beschikken en af te pakken wat ze nodig denken te hebben.

Nu gaat het niet over de moraliteit of iedereen eerlijk aan zijn geld gekomen is (er zitten genoeg figuren uit de publieke sector bij en die pakken juist per definitie geld van de belastingbetaler, vooral omdat dat zo gemakkelijk gaat en niemand protesteert). Als iemand oneerlijk aan zijn geld komt, is dat een andere discussie met andere oplossingen.

Maar er zijn er ook genoeg die met hard werken hun vermogen verdiend hebben en die groep probeert nu wanhopig zijn geld uit handen van de graaiende overheid te houden. Dat gaat bij deze groep niet lukken en keer op keer worden ze gepakt.

De echte rijke 1% op aarde zit hier gegarandeerd niet bij. Dat zijn de globalisten zoals de Griek Soros. De wereld is hun speelveld en ze zijn aan niemand iets verschuldigd en zeker geen belasting. Dat zijn de lui die hun astronomische vermogens in alle openheid jaarlijks zien groeien en lange neuzen trekken naar iedereen. Soros is de man die onder andere de EU en de massa-immigratie promoot. Geen aparte Europese Staten maar één Europese Staat in chaos. Daartoe sponsort hij tal van organisaties die hem dienstbaar zijn. Net zo iets als de Arabieren en de Turken die moskeeën sponsoren. Voor de toekomst.

Ga hier naar het artikel

Door: “Weethetwel”

https://ejbron.wordpress.com/2016/04/08 ... ma-papers/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Toenemende ondraaglijke belastingen

Bericht door Ali Yas »

Tja, geld is nu eenmaal een speeltje van de overheid. Vind je dat die het spel niet leuk speelt, dan moet je de vrijheid nemen zelf krediet te scheppen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

De graaiende overheid

Bericht door Pilgrim »

Het is maar 2200 miljard euro

Geplaatst op 12 juli 2016

Afbeelding

Volgens de EU geven de Europese landen per jaar € 2200.000.000.000. uit aan “administratie en beheer”. Duidelijker wordt het als je berekent dat dit per inwoner € 4.400,- per jaar is. Let wel: u zowel als uw vrouw en uw 2 kinderen; zonder uitzondering worden ze ieder “beheerd en geadministreerd” voor € 4.400,- per jaar. Inmiddels is het wel duidelijk dat het leger overheidsparasieten (inmiddels meer dan de helft van het land) er alle belang bij heeft dat dit zo voortduurt.

Ze beheren niet alleen u als werker, maar ook zichzelf als parasiet, dus de buit is dubbel zo groot. Het arbeidersgezin bij u in de straat (bent u zelf misschien) dat uit 4 personen bestaat, wordt dus beheerd en geadministreerd voor € 17.600,- per jaar . Denk niet dat dit alles is, want er komen per persoon nog zo’n slordige € 11.000,- per jaar aan uitgaven bij. (Voor 17 miljoen mensen geeft de overheid 262 miljard euro uit, dat is ongeveer € 15.000,- per Nederlander).

Dit bedrag wordt door de parasieten ergens afgepakt en vervolgens weer uitgegeven, waarbij een steeds kleiner deel nuttig besteed wordt. Van al dat geld komt het leeuwendeel sowieso niet terecht bij de gewone man. Laten we ons daarom beperken tot het beheren en administreren.

Onrendabel
De overheid is steeds meer verworden tot een gigantische geldzoekmachine. Behalve een hoop blabla en zoetgevooisde beloftes is er steeds meer één doel: waar kunnen we nog meer geld vandaan halen. De maatschappij is één grote rekensom geworden. Overal waar geld verdiend wordt zijn ze er als de kippen bij met een “democratisch” besluit om dat geld af te pakken.

Jaar in jaar uit wordt “de lastendruk” verhoogd. Niemand wordt meer iets gegund behalve zichzelf en in het gunstigste geval het stemvee. Inwoners van het land zijn voor de politici-parasieten dan ook steeds meer economische melkkoeien: hoeveel kunnen we nog afpakken voordat ze creperen en als ze creperen laat het dan snel gebeuren, dat is het goedkoopste.

Laten we even kijken naar het arbeidersgezin uit de straat. Het beheer van dat gezin kost nu € 17.600,- per jaar en dat is meestal al meer dan het netto-inkomen van het gezin. Hier valt dus al niets meer te plukken, sterker nog: dit gezin is volstrekt onrendabel, want het beheer en de administratie kosten meer dan ze opbrengen. In economische zin zou dit gezin buiten gebruik gesteld moeten worden, afgedankt.

Dan hebben we het hier nog over een gezin dat inkomen heeft, want er is natuurlijk een grote groep mensen die op dit moment geen arbeidsprestatie meer levert. Dat zijn onze bejaarden. Zij behoren bij de volstrekt onrendabelen en hebben voor onze parasiet-politici dus geen enkele waarde. Ze kosten € 4.400,- beheer en brengen niets op. Weg ermee. Een uitzondering natuurlijk voor de vermogende bejaarden, want daar valt nog wel wat te plukken.

De groep onrendabelen wordt natuurlijk steeds groter.

Door de “stijging van de lastendruk” en het steeds wurgender systeem van regelgeving, heffingen, belastingen, retributies, boetes (!) , controles, vergunningen, dwangsommen, milieuwetgeving, leges en welke namen er allemaal verzonnen worden om de mensen hun geld afhandig te maken, wordt de groep onrendabelen natuurlijk snel groter. Behalve de arbeiders en de bejaarden zijn grote delen van de vroeger zo welvarende boerenstand en de middenstand inmiddels ook aangeland op het bijstandsniveau. Een niveau zonder bijstand, want eerst moeten de bezittingen opgemaakt worden die soms door vele generaties zijn opgebouwd. En zo is de tweedeling van de maatschappij compleet: enerzijds de overheidsparasieten die leven ten koste van de anderzijds steeds armer wordende arbeiders en middenstand. De gedachte dat arbeiders zich zouden moeten verdedigen tegen het kapitaal is daarmee zó achterhaald: er is maar één grote bedreiging en dat is de graaiende overheid die alle welvaart wegkaapt en inpikt.

En zo komen we op het standpunt van de EU en Merkel en natuurlijk dat van Rutte, Pechtold , Klaver, Samson, Buma, Segers en het zootje anderen om de onrendabelen gewoon weg te gooien.

Een steeds groter gedeelte van de bevolking is inmiddels onrendabel geworden. Dat kun je het beste weggooien. Daar hebben de politici in ieder geval geen enkele boodschap meer aan. Maar vergeet niet: deze mensen hebben hun hele leven wel gespaard voor pensioenen. Gooi ze dus georganiseerd weg en pak eerst nog wat er nog te pakken valt. Het uitnodigen van miljoenen kansenpareltjes naar Europa is een goed middel. Nog geen 3,6% ervan krijgt werk, maar het biedt wel geweldige kansen om de oorspronkelijke bevolking af te danken en haar bezittingen in te pikken. En het mooiste is: voor de politici zelf gelden de wetten en regels nu even niet, want er is sprake van een “noodtoestand” met “vluchtelingen”. Ze kunnen dus even doen en laten waar ze zin in hebben. Wat er daarna gebeurt zal de politici een zorg wezen, want nu lonkt het grote geld. En de geïmporteerde criminaliteit en terroristen bieden weer nieuwe “kansen” om nóg meer geld uit te geven en om het vuile weggooi werk van de originele bevolking door anderen op te laten knappen.

Een enorme immigratie-industrie met grote inkomsten voor vrienden en bekenden en na de politieke carrière natuurlijk voor zichzelf. De Duitse ziekenkas wordt compleet leeggeroofd door gebitssanering van iedere niet-Duitser die daar “recht” op heeft. Oude hokken worden voor grote bedragen verhuurd. Miljarden worden uitgegeven aan ongecontroleerde maatregelen. En bovenal: er wordt gelogen zoals nog nooit in de geschiedenis. De complete media liegen dag in dag uit dat er niets aan de hand is. Ze liegen dat de bevolking niet belogen wordt. Ze liegen dat de criminaliteit vermindert. Ze liegen over het verkrachten van Europese vrouwen. Ze liegen zelfs dat ze niet liegen. Maar ze liegen dat het gedrukt staat. Ze liegen tot ze zwart zien in de hel. Net als de politici.

Door: “weethetwel”

https://ejbron.wordpress.com/2016/07/12 ... jard-euro/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De roverheid en de belasting

Bericht door Pilgrim »

Kreeg u al een boete voor de wegenbelasting?

Geplaatst op 20 november 2016

Afbeelding

Die kans is heel groot. Het systeem van incasseren is namelijk sinds enige tijd veranderd. Als je een dag te laat betaalt, dan heb je al een boete van minimaal € 50,-. Dat staat in geen verhouding tot “de misdaad”, maar het is vooral een middel om het domme volk zijn plaats te wijzen. Het volk is er namelijk voor de staat en niet andersom. Dit soort van incasseren is er ter voorbereiding op de geldloze maatschappij, waarin de staat naar goeddunken kan beschikken over de rekeningen van zijn onderdanen. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. De totale heerschappij die lonkt. Om alvast te oefenen en het volk op zijn plaats en in zijn hok te krijgen, is de wegenbelasting gekozen.

Tot nu toe waren er drie mogelijkheden om de wegenbelasting te betalen: per jaar, per kwartaal of per maand. Ondanks herhaalde pogingen de mensen automatisch per maand te laten betalen, lukte dat niet erg. Daar kunnen de mensen goede redenen voor hebben:

• ze willen geen automatische afschrijving, maar baas blijven over hun eigen betaalverkeer.
• 1x per jaar betalen geeft de minste rompslomp, vooral als je zelf je boekhouding doet is het een werkbesparing van meer dan 90%.
• het moment van afschrijven komt niet altijd even goed uit. Soms is het salaris nét iets later en dan lukt de afschrijving niet en dan loopt de zaak in het honderd.
• steeds meer mensen willen minder, minder, minder vaak dan maandelijks aan hun betaalverplichting herinnerd worden, omdat ze dan tevens de rotkop van Rutte en trawanten voorbij zien komen die hun geld linea recta laten verdwijnen in de bodemloze staatsput.

Met een sarcasme dat bijna fascistisch lijkt, heeft onze elite daarom besloten het eens van de andere kant te proberen. De mensen wordt niet meer gevraagd automatisch maandelijks te betalen maar met behulp van de “wet” (en in haar kielzog natuurlijk de mee heulende D66-rechters) is er een draconisch boetesysteem ontwikkeld om de mensen op de knieën te krijgen. Eén dag te laat betalen en je krijgt een boete van minimaal € 50,-. Om de kans op het opleggen van boetes flink te vergroten, is een aantal aanvullende maatregelen genomen.

• per jaar betalen kan niet meer, omdat er dan maar één kans per jaar is op een boete.
• per kwartaal kan niet automatisch betaald worden. Zo is de kans groot dat in de vakantieperiode (of gewoon doordat de post niet ontvangen is) de betaling een keer te laat is en de boete kan worden opgelegd.

De bedoeling is duidelijk: na een jaar en de nodige boetes verder komen de mensen op hun knieën naar de politici gekropen om hun voeten te likken en te smeken of ze alstublieft automatisch per maand mogen betalen.

Maar ironisch (en waarschijnlijk opzettelijk) genoeg levert per maand betalen (ook wanneer dit automatisch is) de grootste kans op boetes op. Er zijn twaalf betaalmomenten dus twaalf keer kan er iets fout gaan. Niet bij onze politici natuurlijk, want daar wordt iedere maand het saldo op de rekening automatisch aangevuld uit de staatsruif. Daar is altijd geld genoeg. Maar bij een groot deel van de mensen is het niet vanzelfsprekend dat er iedere maand saldo is om de automatische betalingen te doen. Dat is voor onze politici het grote moment dat ze kunnen tonen dat ze de absolute heersers zijn en géén genade kennen. Het laatste restje fatsoen dat ze kenden, is verdwenen. De mensen die niet iedere maand precies op tijd hun saldo boven nul hebben staan (en dat zijn er inmiddels talloze), worden vele maanden per jaar getrakteerd op € 50,- boete, die bij de volgende keer ook nog waanzinnig op gaat lopen. Op de koop toe komen het bezoek van de staatsdeurwaarder en de verdere staatsdreigementen. Kortom, hoe kan het leven van de burger verder verziekt worden? Want als de desbetreffende burger al in financiële problemen verkeert en niet spoedig in het gareel terug kan keren, kan de boete oplopen tot € 5278,- per verzuim. 12 x per jaar. Omdat hij een autootje heeft. De politieke elite vraagt u weer beleefd om uw stem bij de volgende verkiezingen.

Door: “Weethetwel”

https://ejbron.wordpress.com/2016/11/20 ... belasting/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De roverheid en de belasting

Bericht door Pilgrim »

Energienota flink omhoog door belastingtruc gemeenten

David Bremmer, 22-11-16

Afbeelding

50 euro meerNederlanders gaan komend jaar zeker 50 euro meer betalen voor gas en licht. Belangrijke reden is dat steeds meer gemeenten een zakcentje zien in het belasten van stroomkabels en waterleidingsbuizen onder hun grondgebied.

Netbeheerders als Stedin, Alliander en Enexis willen hun tarieven komend jaar flink verhogen. Ze hebben toezichthouder ACM een toename van tenminste 15 euro per huishouden voorgesteld, de grootste verhoging in jaren.

Oorzaak is de zogenoemde precariobelasting, de lokale taks op onder meer kabels en leidingen. In een poging hun inkomsten te vergroten, hebben tientallen gemeenten die de afgelopen jaren stilletjes ingevoerd. Per gemeente gaat het gemiddeld om 2 miljoen euro aan opbrengsten.

Woedend
Grote stroom en watergebruikers in onder andere de industrie en landbouw zijn woedend. Door de hogere belastingen stijgen de energiekosten van véél bedrijven met 5 tot wel 10 procent. ,,Onze leden zijn daardoor miljoenen duurder uit, stelt directeur Hans Grünfeld van belangenclub VEMW. ,,Het is krankzinnig."

Zeker Liander, gevestigd in onder meer Noord-Holland, Gelderland en Friesland, maakt het bont, stelt de VEMW. Volgens Netbeheer Nederland kunnen de beheerders niet anders. ,,Iemand moet die kosten betalen."

COELO
Cijfers bevestigen de precario-trend. Hieven 199 gemeenten in 2015 samen nog 154 miljoen euro precario, dit jaar zijn dat al 227 plaatsen die 206 miljoen euro rekenen. Voor 2017 zijn de cijfers niet bekend, aldus het COELO, het Groningse universitaire instituut dat onderzoek doet naar de economie en financiën van gemeenten.

Volgens COELO-onderzoeker Corine Houben is de precario voor gemeenten zo aantrekkelijk omdat de netbeheerders het opgelegde bedrag netjes over alle inwoners in hun regio moeten verdelen. Zo betalen de twee miljoen klanten van Stedin - inclusief inwoners van gemeenten die geen precario kennen - mee aan de de taks - 11,7 miljoen per jaar, liefst 88 euro per huishouden - die Den Haag rekent. ,,Zo houden zij slim hun lokale lasten deels buiten zicht van hun inwoners en betalen inwoners van andere gemeenten nog mee ook."

Rechter
De VEMW spreekt van een ,,perverse prikkel" en dreigt naar de rechter te stappen als toezichthouder ACM het voorstel van netbeheerders accepteert. ,,Deze stijging is in strijd met de wet en Europese regels." Volgens de branche mogen netbeheerders de precario niet doorberekenen aan burgers en bedrijven.

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) wijst de kritiek fel van de hand. De VNG stelt dat alle kabels en leidingen onder hun grond hen geld kosten. ,,Tijdens graafwerk moeten we bijvoorbeeld verkeersmaatregelen nemen," zegt Ilse Heemskerk. ,,Ook is er bij het graven versnelde schade aan het wegdek."

Fors omhoog
Al met al gaat de energienota voor een gemiddeld gezin in 2017 fors omhoog met wel 50 euro. Want naast de netwerkkosten stijgt ook de belasting waarmee het Kabinet de aanleg van windparken en andere duurzaamheidsmaatregelen betaalt: de Opslag Duurzame Energie. Een gemiddeld gezin betaalt 17 euro extra, een groothandel 229 euro. Dat is een stijging van ruim een derde.

De tarieven voor gas en licht zelf worden bovendien voor het eerst in jaren ook duurder, bleek twee weken geleden al. Volgens Zeeuwse energieleverancier Delta gaat het om 15 tot 20 euro per huishouden. ,,Nuon, Essent en Eneco volgen die normaliter altijd," zegt Ben Woldring, directeur-eigenaar van vergelijkingssite Gaslicht.com. Hij wijst er op dat de energiebedrijven doorgaans hun tarieven deze maand al bekend maken. ,,Als zij wachten, zoals nu, duidt dat vrijwel altijd op een stijging."

Ongewenste effecten
De snel stijgende precariolasten zijn des te opmerkelijker nu minister Plasterk (Binnenlandse Zaken) in juni net een wetsvoorstel heeft ingediend om de belasting af te schaffen. De overgangstermijn is met tien jaar echter ruim. Véél te ruim, volgens de VEMW. ,,Veel gemeenten melden zich nog snel aan om belasting te kunnen heffen."

Het ministerie van Binnenlandse Zaken erkent dat de precariobelasting op kabels en leidingen ongewenste effecten heeft. ,,Dat is de reden dat het Kabinet de belasting afschaft," laat minister Plasterk via zijn woordvoerster weten. Onduidelijk is echter wanneer de wet ingaat, deze ligt nog ter behandeling bij de Tweede Kamer. De kans is groot dat er pas op z'n vroegst volgend jaar over wordt gestemd.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De roverheid en de belasting

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
Energienota flink omhoog door belastingtruc gemeenten
Dat is hier in België nog veel erger. De echte prijs van water en energie is verwaarloosbaar klein ivm de taksen die er boven op komen. De federale overheid(BTW), de gewestelijke overheid, de provinciebesturen en de gemeentelijke overheden hebben allemaal een vinger in die pot. Om het nog erger te maken hebben we een uniek Belgisch apparaat dat nergens ter wereld bestaat, de zgn. "intercommunales" . Dat zijn groepen politiek benoemde ambtenaren(meestal weggestemde of oude politici) die zgz. de distributie van energie coördineren maar niemand weet wat dat precies inhoudt. Voor elke liter water die je verbruikt staan er dus 5 vetbetaalde ambtenaren klaar om hun portie belastinggeld op te eisen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De roverheid en de belasting

Bericht door Pilgrim »

Onze welvaartsstaat

Geplaatst op 13 juni 2017

Afbeelding
Dat onze welvaartsstaat het gewoon maar niet lukt om wat meer afvalbakken te plaatsen...!

Dit keer even wat serieuzer. Even geen grappen. Geen vliegen of slakken of wat dan ook. Het gaat over u, de lezer van “E.J. Bron”. Hou je vast. Wij die kunnen werken, krijgen eigenlijk alleen maar de zure regen en nu ook de rotte appels. U werkt en betaalt netjes uw inkomstenbelasting, iets van 42% of zo. U gaat met uw autootje benzine tanken. De kostprijs is meer taks dan wat u krijgt. Maar daar komt dan wel weer btw heffing overheen. Het is dus belasting over belasting over belasting of zie ik het fout? U moet dat voertuigje verzekeren en met de premie die u betaalt, tja, met btw natuurlijk. En dan is er ook nog zoiets als motorrijtuigbelasting. Hoe verzin je het. Met uiteraard de btw. Ik beng mijn banden op de juiste spanning, en ja hoor, ik moet betalen voor... lucht. Het staat er niet bij, maar ik denk hier ook dat er btw inzit.

Goed. Ik ga boodschapjes halen. Gewapend met de bonuskaart wordt dus alles wat je koopt geregistreerd. Dit is gevaarlijk, want ze delen het gewoon wel of niet bewust met wie de info maar wil. Ze zien dat u sigaretten haalt, een kratje bier of een flesje wijn. Dan bent u ongezond en uw ziektekostenpremie kan weer wat omhoog. Heeft u wat terug gezien van uw ziektekosten? Nee, eigen risico wordt dat genoemd. U komt in de drugswinkel... correctie, apotheek. Ook hier kun je afrekenen, maar wel weer zoveel procent btw. Ik een plantje gehaald om bij mijn pa op zijn graf te zetten... niet dat ik er zo vaak kom, maar weer die kloten btw. Maar dit keer vind ik het pijnlijk. Krijgen we in het begin van het jaar al reinigingsbelasting, hoe verzin je het, maar met btw... Nog iets, zoals ze dat noemen OZB, met natuurlijk btw.

Rijdt u te hard... waar gaat dit nu weer over? Nou, ik reed 56 waar 50 is toegestaan. Goed, ook ik maak fouten, maar € 60,- met uiteraard btw. Oh, er zijn tegenwoordig ook administratiekosten en daarover natuurlijk de btw. Koop een pakje shag en zie dat de prijzen de pan uit reizen, maar ook daar weer de btw. Wie kijkt er nou niet uit als iemand de brief krijgt van de jaarlijkse huurverhoging. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ontvangt u ook de jaarlijkse inkomensverhoging soms? Ben ik nou de enige die dat ziet? Ook hebben we ook een minister gehad die verpakkingsbelasting voorstelde. Deze man heeft een IQ waar wij niet aan kunnen tippen. Waarom is er nog geen getijdenbelasting? We hadden van de week eindelijk onze eigen tsunami. De mensen die “E.J. Bron” lezen zijn misschien intelligenter dan ik, maar ik zou graag uw reactie willen zien. Er is nog geen zonsondergang-belasting, maar voor hoe lang nog? Voor iedereen die morgen naar zijn werk gaat: voor wie werk je dan? Voor jezelf of voor de overheid? Welterusten allemaal.

Door: Bert

https://ejbron.wordpress.com/2017/06/13 ... artsstaat/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De roverheid en de belasting

Bericht door Pilgrim »

De Nederlandse staat is een geldafpakmachine

Jelte Wiersma, 12 jun 2017

Afbeelding

Nederland heet een vrij land te zijn. Maar eigendommen van burgers worden als ‘belasting’ onder dreiging van opsluiting op grote schaal geconfisqueerd. Toch blijft belastingoproer uit. Hoe komt dat?

De overheid pakt zo’n 45 procent af van alles wat burgers en bedrijven samen in één jaar verdienen. Dat is nogal wat. Voor de Tweede Wereldoorlog gaf de staat niet meer dan 10 procent van het nationaal inkomen uit.

Sindsdien is de staat van beschermer van het individu de voornaamste belager van zijn geld geworden. Dit is een van de paradoxale gevolgen van democratie. Een meerderheid kan besluiten dat zij een deel van de eigendommen van de minderheid wil hebben. Als iemand zijn belasting niet betaalt, komt de deurwaarder het halen, desnoods met hulp van de politie, onder dreiging van geweld en opsluiting.

Deze grootschalige geldafpakkerij beknot de vrijheid op ongekende wijze. Een belastingopstand kan het logisch gevolg zijn, maar die komt er niet. Waarom niet? Waarschijnlijk omdat burgers te veel te verliezen hebben, mensen inmiddels gewend zijn geraakt aan hoge belastingen, en Nederland in vergelijking met het gros van de andere landen geen onaangenaam land is om te wonen. Dus leggen veel mensen zich tandenknarsend bij de hoge belastingen neer.

Lees ook: Nederland de dupe als Brussel greep op taks krijgt >

Ook niet-belastingbetalers mogen stemmen
Het was een Britse koning die duizend jaar geleden door belastingbetalende edelen als eerste soeverein werd gedwongen om afstand te doen van zijn absolute macht en hun een stem te geven in de bestemming van hun belastinggeld. Met kleine stapjes, en af een toe een revolutionaire grote stap, heeft inmiddels iedereen in de westerse wereld – meestal vanaf 18 jaar – stemrecht. Het paspoort bepaalt of iemand mag stemmen.

Veel kiezers krijgen meer geld via het Haagse afpakcircuit dan dat zij eraan betalen. Zij dragen dus niet bij aan ’s lands schatkist, maar hebben wel de mogelijkheid om, via een meerderheid in het parlement, hun wil op te leggen. En dat doen ze ook. Het incasseren van belastingen gebeurt bewust op versluierde wijze. Zo worden werkgevers en bedrijven ingezet als incassokantoren. Zij houden loonbelastingen, premies, btw en accijnzen in en sluizen die door naar Den Haag.

Als de overheid loonbelasting wil innemen, hoort ze aan te kloppen bij de werknemer zelf. Maar als dat zou gebeuren, dan zouden werknemers hun brutosalaris en meer op hun bankrekening gestort moeten krijgen. Als zij daarvan 35 procent tot meer dan de helft met een transactie naar Den Haag moeten overmaken, wordt het bewustzijn van de belastingbetaler over de hoogte van te betalen belastingen veel groter.

In een land als Zwitserland krijgen burgers een factuur met daarop de belastingen die ze moeten betalen. Om die soms zeer hoge rekening te kunnen betalen, moeten zij een deel van hun salaris apart zetten. Hierdoor zijn de Zwitsers erg bewust van de geldafpakkerij door de staat. Of het een gevolg is of niet, feit is dat de belastingen fors lager zijn.

Allemaal in overheidsdienst
Behalve geldafpakmachine is de overheid ook de grootste werkgever. Niet alleen werken één miljoen Nederlanders direct voor de overheid, via onderaannemers, opdrachten en subsidies zijn miljoenen werknemers en ondernemers direct of indirect ontvanger van belastinggeld. Alleen al in de zorg werken 1,4 miljoen mensen.

Dat partijen die vóór de grootschalige geldafpakkerij zijn veel steun krijgen, is nauwelijks verwonderlijk. Zo lang zovelen voor hun inkomen afhankelijk zijn van belastingopbrengsten, zal de zogenaamd vrije Nederlandse staat een dwingende geldafpakmachine blijven.

http://www.elsevierweekblad.nl/economie ... ne-512349/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De roverheid en de belasting

Bericht door Pilgrim »

Nederland... belastingparadijs

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De roverheid en de belasting

Bericht door Pilgrim »

De Nederlandse Staat is een vrekkig, frauderend roofdier

Geplaatst op 7 augustus 2017

Afbeelding

Een dergelijke typering behoeft uiteraard nadere toelichting. Het gaat over de gedragingen van de Staatsloterij. Dat is een ‘onderneming’ belast met de uitvoering van een door de Staat beoogde taak. Het heette niet voor niets STAATSloterij. Gedurende de jaren 2000 tot 2008 heeft de Staatsloterij de deelnemers belazerd en bedonderd om met Wim Sonneveld te spreken. Dat is ontdekt en een collectief van spelers heeft een claim ingediend bij de Staatsloterij. Dit gebeurde onder de naam Stichting Loterijverlies.

Wat heeft de Staatsloterij gedaan, eigenlijk misdaan? Gebruikelijk is dat vooraf aan een trekking meegedeeld wordt om welke prijzen er gespeeld wordt. Tijdens de trekking worden de prijzen toegekend aan de meespelende loten. De Staatsloterij haalde een valse truc uit door ook de niet verkochte loten mee te laten doen in de trekking. Een prijs vallend op een niet verkocht lot hoeft uiteraard niet uitbetaald te worden. Winst voor de Staatsloterij die dat geld in de zak kon houden. Verlies voor de betalende spelers die een prijs door de neus werd geboord.

Gedurende jaren heeft er zich vervolgens een gerechtelijke procedure afgespeeld. Teveel om daar in het kader van dit artikeltje over uit te weiden. Deze procedure is geëindigd bij de Hoge Raad. De Hoge Raad heeft de Staatsloterij veroordeeld tot schadeloosstellen van de betreffende deelnemers.

De hele Nederlandse bevolking heeft vervolgens kennis kunnen nemen van de schuldbekentenis van de Staatsloterij in reclamespotjes op de televisie. Die schulderkenning komt heel erg laat, gelet op de termijn waarover de foute handelingen gaat. Erger nog echter is dat de Staatsloterij tracht tot een afdoening van de schade te komen die niet in verhouding staat tot het arrest van de Hoge Raad.

De Staatsloterij tracht tot een schikking te komen en biedt de benadeelde partij, de deelnemers in de betreffende periode, een uitkering van enkele tientjes en de mogelijkheid om een keer gratis mee te spelen bij een lopende trekking. In een recente mededeling van Loterijverlies werd meegedeeld om welke schadebedragen het gaat. Als voorbeeld: in mijn geval betreft het een bedrag van meer dan € 6.000,-

Het is overduidelijk dat de Staatsloterij, optredend namens de STAAT, niets geleerd heeft van de procedure tot voor de Hoge Raad die ze heeft verloren. De afhandeling waarvoor ze kiest is zonder meer een louche praktijk te noemen.

Voor zowel de STAAT als de Staatsloterij geldt de uitspraak in de titel: Het zijn vrekkige, frauderende roofdieren.

Door: Th. M. van Baarle

https://ejbron.wordpress.com/2017/08/07 ... -roofdier/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De roverheid en de belasting

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het is lastig plassen tegen de wind in. (oud Tsjechisch spreekwoord)

Het aller aller ergste vind ik dat de Staat de facto stelselmatig haar onschuld probeerde te bewijzen. Het intens diep schofterige corrupte van de politiek (de Staat) is dat men meent te kunnen door procederen tot aan het allerhoogste college. Corrupter en opvallend achterbaks is haast niet mogelijk. De Staat (de politiek) had direct schoon schip moeten maken door met de billen bloot te gaan zitten. Dus schuld bekennen en haar afkeuring uitspreken over het wangedrag waarvoor zij verantwoordelijk is. Het frauduleus corrupt agiteren door de Staat tegen de duidelijke criminele beschuldiging van de malversatie door de Staat is een disproportionele uiting van walgelijke corrupte machtsuitoefening die in herhaling vanuit politieke overwegingen voortkomt. Het is uiteindelijk de argeloze niets vermoedende burger die betaalt. Ook voor het spekken van de kas van de corrupte 'Staatsbelangen'.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De roverheid en de belasting

Bericht door Pilgrim »

OPEN BRIEF VAN HET NEDERLANDSE VOLK

Geplaatst op 20 oktober 2017

Afbeelding

Aan de regering van Nederland,

Het spijt ons u te moeten laten weten dat het voor ons onmogelijk is in te schatten of wij onze belasting tot 21-12-2017 nog wel kunnen en willen betalen. Onze financiële positie is zeer onoverzichtelijk geworden, dankzij de toepassing van uw Arbeidswet, Auteurswet, Horecawet, Beurswet, Loterijwet, Motorrijtuigenwet, Warenwet, Woningwet, Drankwet, Gezondheidswet, Winkelsluitingswet, Invalidenwet, Vestigingswet, Flexwet, Ziektewet enz. enz., die U op ons heeft losgelaten. Door al uw wetten zijn wij zo terneergeslagen, aangeslagen, uitgeput, uitgebuit, uitgewoond, uitgetrokken en uitgeperst, dat wij niet meer weten waar wij aan toe zijn, hoe wij hier nog kunnen zijn en of wij hier nog wel willen zijn.


Men heeft ons genoodzaakt te betalen voor Milieubelasting, Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting, Precariobelasting, Loonbelasting, Onroerendgoedbelasting, Overdrachtsbelasting, Staatsbelasting, Straatbelasting, Rioolbelasting, Grondbelasting, Wegenbelasting, Verzekeringsbelasting, Beursbelasting, Weeldebelasting, Gemeentebelasting, Dividendbelasting, Successiebelasting, Hondenbelasting, Vermakelijkheidsbelasting en Waterschapsbelasting.

En verder voor tabaksaccijns, benzineaccijns, gedistilleerd accijns, zegelrecht, registratierecht, invoerrecht, uitvoerrecht, statistiekrecht, reinigingsrecht en wat er nog meer aan rechten zijn.

Voorts krijgen wij de plicht om bij te dragen aan WAO, AOW, WW, WWW, UWV, VVV, BTW en tal van andere W-s als ook aan Zorgverzekering, Autoverzekering, Aansprakelijkheidsverzekering, Brandverzekering, Arbeidsongeschiktheidsverzekering, Ziektegeldverzekering, Kostbaarhedenverzekering en andere zekerheden die inmiddels allang niet meer zo zeker zijn met dit kabinet.

Wij betalen liggeld, stageld, loopgeld, wachtgeld, parkeergeld, tolgeld, sluisgeld, schoolgeld, inschrijfgeld, uitschrijfgeld, lesgeld, kijk- en luistergeld en hoe dan ook: heel veel geld !!! Wij worden verzocht en of verplicht om bij te dragen aan Dierenbescherming, Vrijheidsbond, Kankerbestrijding, Astmafonds, Leprafonds, Nierfonds, Kinderbescherming, Rampenfonds, Begrafenisfonds, Geheelonthoudersfonds, maar ook het Rode Kruis, Gele Kruis, Oranje Kruis, Groene Kruis, het Witgele Kruis en een regenboog aan andere kruisen.

De regering en anderen die in haar naam regeren, hebben ons zó geregeerd dat wij niet meer weten wie we zijn, of we er zijn en of we er nog wel willen zijn. Wij zijn verplicht, verdacht, verhoord, ondervraagd, berispt, beboet, bekeurd, bestraft, bekeken, onderzocht, nagegaan, gecontroleerd, geëvalueerd, gezuiverd, ingesloten, opgesloten, uitgesloten, verwisseld, ontbonden, gecommandeerd, gesommeerd, ingeschreven, uitgeschreven, doorgelicht, voorgelicht, uitgelicht e n… door U opgelicht !!!

Wij hebben tot nu toe ons leven doorgebracht met het invullen, inschrijven, opschrijven, overschrijven, halen, betalen, opsturen en bekrachtigen en tekenen van formulieren. Wij hebben al honderden keren verklaard dat wij zijn geboren, waar en wanneer…. waarom? Wij worden achtervolgd door actiecomités, bonden, fondsen, verenigingen, clubs, instellingen, instituten, organisaties en stichtingen, zowel schriftelijk als telefonisch (liefst onder het eten) en zelfs thuis aan de deur. Ons enige geluk is dat wij geen geld over hebben om te kunnen steken in ING, ABN-AMRO en alle andere Rothschild banken, Palm Invest, Easy Life, Dubai Resorts, IceSave, Fortis of andere oplichters.

Wij zijn zover dat wij onze huizen willen verkopen en ons leven willen beëindigen, maar daarvoor moet wij eerst een energiekeurmerk aanvragen en betalen én ook nog voldoen aan de Euthanasiewet, waarvoor wij dan weer formulieren moet gaan aanvragen, invullen en opsturen.

Wij hadden eigenlijk graag een nieuwe auto willen kopen, maar dan moeten wij 42,3% belasting betalen over de netto-cataloguswaarde. Waarom is dat? Moeten wij bestraft worden? Of is dat een boete, omdat wij te hard gewerkt hebben? Daarbij worden we al beboet, als we eens ziek zijn, door de eigen hoge bijdrage ! Een auto van de zaak wordt ook al bestraft met bijtelling. En binnenkort hebben we ook nog rekeningrijden vanwege het milieu. Wij betalen ook al slurptaks en vliegtaks. Nu moeten wij over de grens gaan rijden, is dat wel goed voor het milieu? We hebben ook nog verpakkingstaks, want ook verpakkingen zijn slecht voor het milieu. Volgens ons blijven producten juist langer vers door de verpakking en gooien we ze niet zo snel weg, want dat is pas slecht voor het milieu. En waarom ook niet, Nederland heeft brave burgers, bijna niemand maakt bezwaar.

We hebben in Nederland voor alles een stichting, praatgroep, actiegroep, commissies van wijze mannen en vrouwen die zich bezighouden met rapporten, die uiteindelijk door niemand worden gelezen, en dit alles aangevoerd door opper-sukkel Rutte en zijn vrienden die al jarenlang bezig zijn met kilometerzones, flitspalen, spitsstroken die dicht blijven, dimlicht overdag, rookverbod in de horeca, praatgroepen voor herintegratieproblemen, tolerantie van minderheidsgroepen, inburgeringscursussen, tekorten in de zorg en het gedaalde libido van de dwerg-cavia. Dat we jaren bezig waren met een HSL-lijn dwars door ons landschap, waarbij u minstens 20 miljard boven het budget bent gegaan, een nieuwe Botlek-brug heeft gebouwd die al 100 keer in storing heeft gestaan, is dat wel goed voor het milieu??? Weet u wat slecht is voor het milieu? De toegenomen criminaliteit en de excessen in de samenleving, ontvluchte tbs’ers en hangjongeren, die hele wijken en winkelcentra onbegaanbaar maken voor brave Nederlandse burgers die wél om hun leven geven.

Premier Rutte sponsort wel banken en verzekeraars, die jarenlang casino speelden met het door ons aan hen toevertrouwde geld. En nu, na al hun blunders, moeten wij er nogmaals voor opdraaien om de boel draaiende te houden en de staatsschulden in te lopen. Maar als wij burgers omvallen, dan kunnen we nergens aankloppen!!! Nee, wij willen niet nog meer belasting gaan betalen en wij zijn het niet eens met de nieuwe miljoenennota!!!

Hierbij verklaren wij – wachtende op het nieuwe eerlijke financieel-economische systeem – niets te ondernemen tot de gehele politiek, de monarchie en de duistere aansturing is verwijderd en verdwenen.

Hoogachtend,
Het Nederlandse volk

Door: Ron Marechal

https://ejbron.wordpress.com/2017/10/20 ... ndse-volk/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De roverheid en de belasting

Bericht door Ariel »

:shock: Ik besefte me niet hoeveel belasting een mens betaald.

Mijn hemel... :scratch:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De roverheid en de belasting

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef::shock: Ik besefte me niet hoeveel belasting een mens betaald.

Mijn hemel... :scratch:
Belastingheffing MOET begrijpelijk en aanvaardbaar zijn voor het volk, alhoewel het dat niet is.

Ik besefte al vanaf mijn zesde jaar dat ik een godsgruwelijke hekel moest krijgen aan politieke viezeriken die samen een regering vormen. Ik legde het onlangs nog aan mijn zoon uit.
Toen je vader zes jaar was en regelmatig op vakantie naar Blerick ging (tegenover Venlo aan de andere kant van de Maas) vroeg ik aan mijn vader waarom het huis naast dat van mijn opa en oma dicht gemetselde ramen had. Mijn vader legde het uit. Dat deden mensen om geld uit te sparen. Want op het hebben van ramen werd belastinggeld geheven.

Mijn weerzin tegen politici grenst aan haat. Nu weet een ieder die dit leest het volgende:

POLITIEK IS SMERIG.

Geen familie in Blerick met geld die zijn ramen liet dicht metselen. Dat was uitsluitend voorbehouden aan de arme sloebers.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Brief aan de belastingen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Brief aan de belastingen
Geweldige vondst en indringend genoeg om tot bezinning te komen en je af te vragen wat de zin van het leven is.

Ik heb dit artikel al eerder gelezen op FFI, maakt niet uit. Dit mag wat mij betreft een paar keer per jaar herhaald worden. Vraagje King: Heb je dit zelf bedacht of heb je het ergens van overgenomen zonder dat de bron bekend was? In het laatste geval verdient het aanbeveling om te vermelden: BRON: onbekend.

Vooral dit mogen wij nooit bij ons stemgedrag laten ontsnappen:
Wanneer mensen banken beroven,
gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven,
krijgen ze een bonus.
Ik zou willen dat er een algemene belasting komt voor particulieren die mensen laat betalen naar ratio van hun inkomen + vermogen. Schaf daarmee al die flauwekul aan belastingen af. Zo bezuinig je enorm op de gigantische loonkosten van de overheid. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Brief aan de belastingen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hans v d Mortel sr schreef:
King George schreef:Brief aan de belastingen
Geweldige vondst en indringend genoeg om tot bezinning te komen en je af te vragen wat de zin van het leven is.

Ik heb dit artikel al eerder gelezen op FFI, maakt niet uit. Dit mag wat mij betreft een paar keer per jaar herhaald worden. Vraagje King: Heb je dit zelf bedacht of heb je het ergens van overgenomen zonder dat de bron bekend was? In het laatste geval verdient het aanbeveling om te vermelden: BRON: onbekend.

Vooral dit mogen wij nooit bij ons stemgedrag laten ontsnappen:
Wanneer mensen banken beroven,
gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven,
krijgen ze een bonus.
Ik zou willen dat er een algemene belasting komt voor particulieren die mensen laat betalen naar ratio van hun inkomen + vermogen. Schaf daarmee al die flauwekul aan belastingen af. Zo bezuinig je enorm op de gigantische loonkosten van de overheid. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Brief aan de belastingen

Bericht door King George »

Hans v d Mortel sr schreef:
King George schreef:Brief aan de belastingen
Geweldige vondst en indringend genoeg om tot bezinning te komen en je af te vragen wat de zin van het leven is.

Ik heb dit artikel al eerder gelezen op FFI, maakt niet uit. Dit mag wat mij betreft een paar keer per jaar herhaald worden. Vraagje King: Heb je dit zelf bedacht of heb je het ergens van overgenomen zonder dat de bron bekend was? In het laatste geval verdient het aanbeveling om te vermelden: BRON: onbekend.
Via twitter trof ik een linkje aan naar facebook:
https://www.facebook.com/vkmag/posts/528877677123116 Afbeelding
Hans v d Mortel sr schreef:Vooral dit mogen wij nooit bij ons stemgedrag laten ontsnappen:
Wanneer mensen banken beroven,
gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven,
krijgen ze een bonus.
En op welk stemadvies komen we dan uit?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De roverheid en de belasting

Bericht door King George »

Dinsdag, 20 Februari 2018

Dief als beroep en de overheid als dief

Een dief kent opbrengsten en bedrijfskosten.

Afbeelding

Behalve de kosten die door de dief zelf worden gedragen, zijn daar eveneens de kosten die de dief voor derden veroorzaakt.

De kosten voor derden bestaan uit:

01. De vervangingskosten van het gestolene ( als dit al vervangbaar is)

02. Kosten van aangifte

03. De kosten van voorzieningen zoals:

hang- en- sluitwerk, safes, brandkasten, alarminstallaties

04. Kosten voor politie en justitie

De totale kosten die de dief veroorzaakt, bedragen een veelvoud van de opbrengst van het gestolene.

Hoe zit het met de overheid als dief van belastinggelden?

OPBRENGST VOOR DE OVERHEID: DE GEHEVEN GELDEN

KOSTEN VOOR DE OVERHEID:

01. Salarissen en een infrastructuur met een groot aantal ambtenaren

02. Een politie- en justitieel apparaat om burgers te bedreigen en bij niet-betaling op te sluiten

KOSTEN VOOR DE BESTOLENEN:

01. De geheven sommen

02. Kosten voor uitgebreide onnodige, doch door de overheid als verplichting opgelegde administratie van gegevens

03. Kosten voor accountants, belastingadviseurs en juristen

04. Op last van de overheid verspilde tijd, onder andere op het stuk van dwangcontacten met de overheid

De totale kosten voor de overheid en de bestolenen gaan zonder enige twijfel verre uit boven de waarde van het gestolene. De diefstallen leiden tot een nettoverlies voor de volkshuishouding.

Bovendien rijst er nog een ander levensgroot problem: de overheid is niet in staat de gestolen gelden op dezelfde efficiënte manier te besteden waarover de bestolenen beschikten. Door de overheid besteed geld leidt ALTIJD tot slechts een fractie van de behoeftenbevrediging die normaliter verkregen had kunnen worden en soms zelfs tot een vermindering van de totaliter genoten behoeftenbevrediging.


Hugo van Reijen


http://www.vrijspreker.nl/wp/2018/02/di ... -als-dief/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Brief aan de belastingen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:
Hans v d Mortel sr schreef:Vooral dit mogen wij nooit bij ons stemgedrag laten ontsnappen:
Wanneer mensen banken beroven,
gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven,
krijgen ze een bonus.
En op welk stemadvies komen we dan uit?
Volgens mij bij de SGP. Het moet in ieder geval iets met God van doen hebben waar je op kan rekenen. Nu was ik altijd al goed met rekenen, maar heb toch buiten de waard gerekend. Tsja . . . Als we moslims met banken vergelijken in de orde van bankzitters in het leven van de vooruitgang, dan kan het niet anders dat een ieder zinnig weldenkend mens stemt op de partij waarop ook King George stemt: de anti moslim partij PVV.

Goede wijn met azijn gaat nu eenmaal niet samen in een samenleving die als vanouds van alcoholische versnaperingen houdt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De roverheid en de belasting

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De roverheid en de belasting

Bericht door King George »

Kooltjes de lucht in gaan stoken door middel van een houtkachel gaat lonen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie