Malaysia Airlines. MH17

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door Ariel »

VLIEGMAATSCHAPPIJEN VAN SOMMIGE LANDEN WAREN OP HOOGTE VAN GEVAREN
De informatie op basis waarvan luchtvaartmaatschappijen besluiten om wel of niet boven een gebied te vliegen, blijft nog steeds enigszins onduidelijk. Zoals bekend vlogen KLM en Malaysia Airlines wel boven Oost-Oekraïne en andere vliegmaatschappijen niet. De Nederlandse inlichtingendiensten zijn terughoudend met informatie over wat ze wel en niet wisten. De AIVD wil niet reageren, noch de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV).

RTL Nieuws meldt nu op gezag van de voorzitter van de European Cockpit Association (ECA) dat luchtvaartmaatschappijen uit de VS, Canada, het VK, Frankrijk en Australië zouden zijn gewaarschuwd voor de gevaren boven het gebied waar de vlucht van Malaysia Airlines is neergestort. Maar onduidelijk is door wie.

Volgens de voorzitter Nico Voorbach was bekend dat de separatisten luchtdefensiesystemen of raketsystemen in handen hadden en dat die dit "zouden gebruiken tegen vliegtuigen van Oekraïne of Rusland en dus ook tegen passerende andere vliegtuigen, zogenaamd collateral damage". Voorbach zegt dat dit soort informatie door vliegmaatschappijen niet breed gedeeld wordt onderling en noemt dit "schandalig".
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door Ariel »

Wat een indrukwekkende reportage over de aankomst van de eerste lichamen in Eindhoven. Het moet goed voelen voor de nabestaande dat hun geliefde nu eindelijk met respect en waardig behandeld worden .
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door Pilgrim »

“Gevaar luchtruim was bekend”

23 juli 2014-12:09

Een klein aantal landen was al voor 17 juli op de hoogte van het risico van een raketaanval boven Oost-Oekraïne. Die informatie werd echter enkel met eigen luchtvaartmaatschappijen gedeeld.

Dat stelt Nico Voorbach, voorzitter van de Europese pilotenvereniging ECA, tegen RTL Nieuws.

De ECA waarschuwde luchtvaartmaatschappijen uit de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Australië "voor het feit dat als zij in dat gebied kwamen, op welke hoogte dan ook, dat er een gevaar was dat er oorlogshandelingen tegen hun vliegtuigen gepleegd zouden worden"

'Collateral damage'
Volgens Voorbach werden de vervoersondernemingen onder meer op de hoogte gebracht van welke raketsystemen de separatisten gebruikten. Bovendien was bekend "dat deze in handen waren van mensen die dat zouden gebruiken tegen vliegtuigen van Oekraïne of Rusland en dus ook tegen passerende andere vliegtuigen, zogenaamde collateral damage".

'Je praat hier over mensenlevens'
De ECA stelt dat dergelijke informatie structureel niet wordt gedeeld met luchtvaartmaatschappijen uit andere landen. "Als dit internationaal bekend was geweest, dan was er niet één vlucht overheen gevlogen." Zo waren KLM en Malaysia Airlines niet op de hoogte van het gevaar. Voorbach vindt dat een schande. "Omdat je hier niet praat over inlichtingen of commerciële belangen, maar over mensenlevens."

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... e_was.html#
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door Pilgrim »

Zijn het dan toch de Oekraïners en niet de separatisten die het vliegtuig neergeschoten hebben?
Amerikanen blazen de aftocht: Poetin niet schuldig aan neerhalen van MH17

Geplaatst op 24 juli 2014

Afbeelding
De Amerikaanse president Barack Obama staat na de schuchtere bekentenis van zijn geheime diensten niets te weten over het neerhalen van vlucht MH17 met lege handen – zoals zo vaak de afgelopen jaren.

De Amerikaanse geheime diensten blazen de aftocht: Zij verklaarden dinsdag voor journalisten in Washington dat er geen directe verbinding van de Russische regering tot het neerschieten van MH17 bestaat. De CIA kan niet uitsluiten dat de schutters uit de Oekraïne kwamen.

De Amerikaanse geheime diensten hebben dinsdag de voorbereidingen van de politiek op een escalatie van de crisis met Rusland teniet gedaan: de persbureaus AP en Reuters – allebei altijd zeer goed geïnformeerd over de ideeën van de geheime diensten – meldden simultaan dat functionarissen van de geheime dienst in een briefing aan de pers hadden gezegd dat zij niet weten wie de MH17 heeft neergeschoten – zelfs niet eens de nationaliteit kan bepaald worden.

Reuters letterlijk:

“Pro-Russische separatisten hebben het Maleisische verkeersvliegtuig volgens inschattingen van functionarissen van de Amerikaanse geheime dienst vermoedelijk per ongeluk boven de Oost-Oekraïne neergeschoten. De VS weten echter niet precies wie de raket heeft afgeschoten, werd dinsdag bekend vanuit kringen van de geheime dienst. Volgens deze kringen levert Rusland nog steeds tanks en raketten aan de rebellen.”

Associated Press (AP) brengt onder de kop “Er bestaat geen verbinding tussen de Russische regering en het afschieten van het vliegtuig” de uitspraak van een man van de geheime dienst:

“Als u ons vraagt wie de raket heeft afgeschoten: we hebben geen namen, we hebben geen rang, we zijn er niet eens honderd procent zeker van welke nationaliteit de schutter heeft. Er zal hier geen sprake zijn van een Parry Mason moment.”

De “Los Angeles Times” speculeert dat de rebellen met een verouderde radarapparatuur gewerkt zouden hebben en daarom het verkeersvliegtuig voor een Oekraïens vliegtuig zouden hebben gehouden.

Met deze meldingen wordt bevestigd wat zich vorige week al had afgetekend: dat namelijk het neerhalen van het vliegtuig een vergissing was (meer hier).

Of de schutters daadwerkelijk uit de gelederen van de rebellen kwamen, is onduidelijk. Rusland wijst op de aanwezigheid van een Oekraïens gevechtsvliegtuig op het moment dat het verkeersvliegtuig werd neergehaald (meer hier).

Want de bekentenis waar AP naar verwijst dat de geheime diensten niet eens de nationaliteit kunnen vaststellen, komt overeen met een bericht van Robert Parry dat de CIA behoorlijk was geschrokken toen ze de eerste satellietfoto´s had gezien. Parry schrijft:

“Mijn bron, die in het verleden al relevante informatie in soortgelijke gevallen aan mij heeft geleverd, zei tegen mij: ´De Amerikaanse geheime diensten beschikken over gedetailleerde satellietbeelden van de verdachte raketinstallatie waarmee de noodlottige raket werd afgeschoten. Maar deze installatie schijnt onder controle te hebben gestaan van soldaten van het Oekraïense regeringsleger. Hun kleding lijkt Oekraïense uniformen´. De bron zei dat de analisten van de CIA nog niet wilden uitsluiten dat het om rebellen uit Oost-Oekraïne gaat, die gelijksoortige uniformen dragen. Maar de oorspronkelijke inschatting was dat het gaat om Oekraïense soldaten. Men had ook het vermoeden dat de desbetreffende soldaten ongedisciplineerd en mogelijk dronken waren. De satellietbeelden laten op de grond verspreide bierflessen rondom de installatie zien, zei de bron.”

Daarom schoven de geheime diensten dinsdag CNN naar voren: ze voorzagen de zender van een foto uit het jaar 2010 met een Powerpoint schets – als bewijs voor het daderschap van de separatisten(meer over deze potsierlijke actie hier).

De ARD had vrijdag verkondigd dat de Amerikaanse spionagesatellieten alle gebeurtenissen zouden blootleggen (meer over die potsierlijke actie hier).

Bron: http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2014/07/24/ ... more-66888
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door Ariel »

Pro-Russische separatisten waarschuwen dat de komst van een VN-politiemissie naar de plek van het gecrashte vliegtuig in Oekraïne verstrekkende gevolgen zal hebben. 'Dat wordt de Derde Wereldoorlog,' verklaarde een van hen vandaag volgens RTL Nieuws-correspondent Jeroen Akkermans.
De gewapende rebel deed zijn verklaring niet voor de camera maar pas nadat die was uitgezet, zegt Akkermans in zijn verslag vanuit het rampgebied. 'Als die internationale troepenmacht daadwerkelijk komt dan breekt hier de pleuris uit. Dat wordt Wereldoorlog Drie,' zo tekende de RTL-correspondent op uit de mond van de separatist.
Inmiddels in de zo door de Nederlanders Timmermans, Van Balen en de Belg Verhofstadt bejubelde Oekraïne. De Oekraïne is echt, waarlijk en heus rijp voor de EU. :no1:
Het Oekraïense kabinet, inclusief premier Arseni Jatsenjoek, heeft zijn ontslag aangeboden. Dat meldt het Oekraïense persbureau Interfax.

De reden voor het ontslag zou de ineenstorting van Jatsenjoeks regeringscoalitie zijn. Daardoor kon zijn kabinet niet de gewenste hervormingen doorvoeren.

,,Wat voor opties hebben we als de coalitie uit elkaar is gevallen, er niet gestemd is over wetten, soldaten niet betaald kunnen worden, dat er geen geld is om geweren te kopen, dat er geen mogelijkheden zijn om de gasvoorraden aan te vullen'', lichtte Jatsenjoek tegenover parlementariërs zijn beslissing toe.

Woensdag nog gingen Oekraïense parlementariërs met elkaar op de vuist.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Inmiddels in de zo door de Nederlanders Timmermans, Van Balen en de Belg Verhofstadt bejubelde Oekraïne. De Oekraïne is echt, waarlijk en heus rijp voor de EU. :no1:
Over die Timmermans: die wordt nu bij jullie als een soort nationale held beschouwd door die speech in de VN, maar ik hoorde alleen een hoop gemeenplaatsen, holle retoriek en pathos.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door Mahalingam »

"...soldaten niet betaald kunnen worden..."
Ongetwijfeld zal de EU wel met een lening van enige miljarden komen zodat ze het weer een paar maanden kunnen uitzingen.
Dit was in maart:
EU leent veel meer dan verwacht uit aan Oekraïne: 11 miljard
De Europese Unie wil de komende paar jaar een steunpakket van elf miljard euro beschikbaar stellen om het in financiële problemen geraakte Oekraïne te steunen. Dat is een grote stap richting de 25 miljard die Kiev zegt nodig te hebben - en een veel grotere bijdrage dan eerder was toegezegd door de EU.
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/05/eu- ... -oekraine/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door Ariel »

mercator schreef: Over die Timmermans: die wordt nu bij jullie als een soort nationale held beschouwd door die speech in de VN, maar ik hoorde alleen een hoop gemeenplaatsen, holle retoriek en pathos.
Ja, wat een oen hé. :redface2: Ik begrijp die mensen ook niet. Timmermans is volgens mij een opgeblazen narcist. Net wat we nodig hebben in Nederland en Europa. :no1:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Ja, wat een oen hé. :redface2: Ik begrijp die mensen ook niet. Timmermans is volgens mij een opgeblazen narcist. Net wat we nodig hebben in Nederland en Europa. :no1:
Ik las in de Telegraaf een prijzend artikel omdat Frans T . heel Europa rond reist. Alsof dat een geweldige verdienste is. Zijn rijkelijk betaalde postje in de EU zit eraan te komen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Illusie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Ariel schreef:Ja, wat een oen hé. :redface2: Ik begrijp die mensen ook niet. Timmermans is volgens mij een opgeblazen narcist. Net wat we nodig hebben in Nederland en Europa. :no1:
Ik las in de Telegraaf een prijzend artikel omdat Frans T . heel Europa rond reist. Alsof dat een geweldige verdienste is. Zijn rijkelijk betaalde postje in de EU zit eraan te komen.
Iedereen probeert een slaatje te slaan uit dit spektakel. Ik zie het ook als een gigantische hysterische afleidingstruc vanwege alle ellende die fout gaat in de wereld door toedoen van incompetente leiders. Daarom komt dit vliegtuig incident onafgebroken in beeld tot en met 1 minuut stilte bij de Spoorwegen. Iedereen moet meedoen en afgeleid worden van de dagelijkse ellende en incompetentie van de politiek. De crisis dendert onafgebroken voort. De banken, de grote boosdoeners, worden nog steeds met alle egards behandeld alsof zij nooit iets 'misdadig' fout hebben gepresteerd. Sterker nog, ze hebben weer praatjes als vanouds. Zelfs de meest intelligente mensen drijven mee op het rad voor ogen kermis spektakel van de overheid: er is geen geld, er moet bezuinigd worden. Kijk naar de zorg. Als we al zover gedaald zijn op de ladder van onze beschaving anno 2014 dan zeg ik, geef mij mijn portie maar aan Fikkie.

Er is geld genoeg. Er is heel veel geld. Er is nog nooit zoveel geld in omloop geweest. Gisteren zei een zeer slimme rijke vriend van mij die nu in het Slotervaart Verpleegtehuis in Amsterdam ligt (hij is nog geen 65 en heeft een lichte Tia gehad): "Dat vele geld zit bij eentje." Hij bedoelde bij enkelingen. Ik antwoordde: "Dat vele geld dragen die lui niet cash bij zich, dat beheert de bank. Het is maar wat de banken met dat geld uitspoken. Ze zijn er kwistig mee omgesprongen. Nog erger dan Sinterklaas." We leven toch min of meer in een illusie. Wakker zijn - slapen - dromen - wakker zijn - slapen - dromen. We leven in de cirkel van het perpetuum mobile. Wie mazzel heeft mag het uitzingen. Wie pech heeft kan daar niks aan doen. Ben je voor een dubbeltje geboren, zul je nooit een kwartje worden. Hoe zit het eigenlijk met dat muzikale kwartje van Mercator?

Hieronder een reactie van mij op YouTube
Spoiler! :
You can slip on a banana skin and fall on your head and you are dead. It rarely happens. Like the incident with this aircraft. It's just tough luck. A man cannot choose how to die. About 60.000.000 people had bad luck about 70 years ago. Caused by a German house painter who was refused to the Art Academy in Austria. It probably happened in the name of God or Darwin. Delete whatever may be your choce.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door mercator »

het zou nog maanden duren voor de slachtoffers geïdentificeerd kunnen worden. Ik heb nog nergens vernomen dat dat de schuld is van de plunderaars op de rampsite. Elke passagier heeft zijn paspoort op zak in een vliegtuig. Dus kan identificatie onmiddellijk gebeuren in de meeste gevallen. Nu niet meer, de locals ginder hebben de doden uitgeschud zoals dat in de middeleeuwen ook gebeurde. Echte een aanwinst voor de EU als Timmermans en Verhofstadt hun zin krijgen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Illusie

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Er is geld genoeg. Er is heel veel geld. Er is nog nooit zoveel geld in omloop geweest.
Ik heb daar laatst een interessant programma over gezien. Niet op TV natuurlijk, op Youtube. Er is feitelijk veel meer krediet dan geld, 30 keer meer of zo, en dat betekent dat er veel meer schuld dan geld is, een situatie waarin de waarde netto richting de banken vloeit. Daar moeten we eigenlijk een keer vanaf, bijvoorbeeld door geld te vervangen door beloftes.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Chaos democratie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:het zou nog maanden duren voor de slachtoffers geïdentificeerd kunnen worden. Ik heb nog nergens vernomen dat dat de schuld is van de plunderaars op de rampsite. Elke passagier heeft zijn paspoort op zak in een vliegtuig. Dus kan identificatie onmiddellijk gebeuren in de meeste gevallen. Nu niet meer, de locals ginder hebben de doden uitgeschud zoals dat in de middeleeuwen ook gebeurde. Echte een aanwinst voor de EU als Timmermans en Verhofstadt hun zin krijgen.


Ach, wanneer je als rechter met een zelfverzekerde snor de politieke moordenaar (terrorist tegen democratie) Volkert van der Graaf laat wegkomen met twaalf jaar . . . ja wat willen we dan nog verwachten van ons uit de hand gelopen chaos-systeem?

Dat hele EU-gedoe lijkt steeds meer op een Audi 8 quatro die geassembleerd is met goedkope inferieure onderdelen die overal vandaan zijn gehaald - vanuit bezuinigingsoverwegingen.

By the way, is die Volkert van der Graaf nog steeds niet dood? Iets met een ongeluk of zo? Waar blijft de volkswoede? Zo blijven we in de macht van een corrupte politiek met een corrupte justitie die corrupte rechters aanstelt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Illusie die rond gepompt wordt

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:Daar moeten we eigenlijk een keer vanaf, bijvoorbeeld door geld te vervangen door beloftes.
Ja! dat is een goeie van jou. [icon_lol.gif] :roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Den Bosch zet medewerker op non-actief

De gemeente 's-Hertogenbosch heeft dinsdag een medewerker op non-actief gezet die op Facebook beledigende teksten publiceerde over slachtoffers van de ramp met vliegtuig MH17. Een dag eerder ontkende 's-Hertogenbosch nog dat 'Mehmet Esmer' zou werken voor de gemeente.

De man toonde zich op Facebook niet erg rouwig om het verlies van 195 landgenoten. "280 Hollanders minder :-)", schreef hij op zijn profiel.

Mehmet Esmer zou een schuilnaam zijn, meldt de gemeente dinsdag aan het BD. Hij blijkt een medewerker die via Weener XL in dienst is bij de gemeente.

De gemeente heeft aangifte gedaan van smaad en laster. Zolang het onderzoek duurt blijft de man geschorst. Afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek volgen nog 'passende maatregelen'.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door Ariel »

Gemeentemedewerker 'psychisch niet in orde'

Een oud-medewerker van de gemeente 's-Hertogenbosch die beledigende teksten publiceerde over slachtoffers van de ramp met vliegtuig MH17, is psychisch niet helemaal in orde. Bovendien heeft hij grote spijt van zijn uitspraken, schrijven zijn ouders in een excuusbrief.

De man, Mehmet, toonde zich op Facebook niet erg rouwig om het verlies van 195 landgenoten. "280 Hollanders minder :-)", schreef hij op zijn profiel. De gemeente zette de jongeman een dag later op non-actief. Ook deed 's-Hertogenbosch aangifte van smaad en laster bij de politie.

De ouders van Mehmet benadrukken dat de uitspraken niet de gevoelens van de familie of Turkse gemeenschap vertegenwoordigen, schrijft het BD. Hoe hun zoon tot dergelijke uitspraken is gekomen, weten zij niet.

"Het enige dat we kunnen aanvoeren is het aantoonbare beperkte psychische vermogen en de daarbij behorende problemen. Mehmet heeft klachten van psychische aard", schrijven zij in de brief.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door Mahalingam »

Als je in de Sociale werkplaats dingetjes in doosjes stopt, dan is er iets niet helemaal goed met je. Te weinig IQ meestal.

Ik lees elders:
"Donderdag heeft Mehmet,samen met de Turkse moskeevoorzitter Ali Alicikus een gesprek met de directeur van Weener XL. "
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door Ariel »

Bassiehof - MH17, gevaarlijke schijnwerkelijkheid

De commissies voor Buitenlandse Zaken en Veiligheid en Justitie kwamen afgelopen dinsdag in de Tweede Kamer bijeen. Er werd gesproken over de voortgang van de ‘repatriëringsmissie’ in Oekraïne. Het was een beetje een onwerkelijk debat. Terwijl minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans (PvdA) de Kamer bezwoer dat de Oekraïense president Petro Porosjenko en collega Pavlo Klimkin hem hadden beloofd de omgeving van de rampplek van de MH17 met rust te laten, bleken er wel degelijk gevechtshandelingen in de omgeving gaande te zijn. Timmermans wilde er niet teveel over kwijt. Wel speelde hij in op de emotie met een “Jeetje, wat zijn we een ongelooflijk goed land.” Een snik in zijn stem, de Kamer steunde vervolgens de ingeslagen weg. Na afloop ging Max van Weezel (Vrij Nederland) nog een kopje koffie drinken op het Plein met enkele woordvoerders. Daar kwam een verontrustende column uit voort die aantoont dat de Tweede Kamer een gevaarlijke schijnwerkelijkheid creëert.

Want wat schreef Van Weezel? “Pas na afloop bij een kopje koffie op het Plein gaven sommigen van hen toe dat ze ook niet meer wisten wie in Oekraïne nou vriend of vijand was. De Kamer is afgeknapt op Kiev maar bijna niemand die het hardop wilde zeggen. Hoe lang zal het nog duren voordat we behalve sancties tegen de ‘Poetin-kliek’ (zoals VVD’er Han ten Broeke de machthebbers in het Kremlin omschreef) ook strafmaatregelen tegen Porosjenko en Klimkin moeten overwegen?”

Dat is verontrustend, helemaal als u leest welke tekst het Kabinet vrijdag naar het parlement stuurde:

“Momenteel heeft Nederland 82 politiemensen ingebracht, waaronder forensische experts en hondengeleiders met honden. Zij richten zich met name op het forensisch onderzoek. De KMar (Koninklijke Marechaussee, BP) heeft momenteel 98 personen in het missiegebied. Dit personeel richt zich op het zoeken en bergen op de rampplek en draagt zonodig zorg voor beveiliging en bewaking. Aanvullend heeft Defensie nog 92 personen ingebracht die de repatriëringsmissie ondersteunen. Hun taak richt zich vooral op de medische en logistieke aspecten van deze missie.”

Er zijn dus inmiddels 272 Nederlandse politieagenten en militairen in Oekraïne. En – als we het Kabinet mogen geloven – zijn deze allen onbewapend. Laat ons hopen dat zij er zonder kleerscheuren vanaf komen. Wat ons brengt op die gevaarlijke schijnwerkelijkheid. Want stel dat één van hen wél wat overkomt, dan is dat onder auspiciën van de Tweede Kamer. Een parlement dat ja en amen knikt tegenover Timmermans cum suis maar daarna iets heel anders zegt tegen een Vrij Nederland- verslaggever. Dat deugt niet.

Er is echter één Kamerlid dat in dat hypothetische tragische geval niets te verwijten valt en dat is Louis Bontes. Vanaf het begin hamert hij er op special forces in te zetten. “Niet om oorlogje te spelen, maar om de stoffelijke overschotten van slachtoffers terug te halen. Een bewapende missie was te riskant, de ongewapende missie blijkt te onveilig.”

Laten we hopen dat Bontes niet gelijk krijgt.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... .html#more
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door Pilgrim »

Piloot: Cockpit Boeing werd met boordkanon jachtvliegtuig beschoten

Xander 31-07-2014

Afbeelding
De enige gedetailleerde foto van een wrakstuk van de cockpit, waarop zowel in- als ‘uit’slaggaten zijn te zien, zou inmiddels van Google zijn verwijderd.

Speculatie: Dacht Oekraïne het toestel van Putin, dat op 200 kilometer afstand vloog en dezelfde kleuren heeft, neer te schieten?

Oud-kapitein en luchtvaartexpert Peter Haisenko heeft de foto’s van de wrakstukken van de neergeschoten Maleisische Boeing geanalyseerd, en komt tot de conclusie dat de cockpit met een boordkanon van een jachtvliegtuig moet zijn beschoten. De gaten in de teruggevonden delen van de cockpit laten volgens hem zien dat er ‘een mix van pantser doorborende munitie is gebruikt’. Haisenko’s visie bevestigt diverse aanwijzingen, bewijzen en onafhankelijke verklaringen dat het passagiersvliegtuig werd begeleid door één of twee Oekraïense jachtvliegtuigen.

Aangevallen door Oekraïense jager
De piloot, die zijn eigen website (anderweltonline.com) heeft, schrijft dat hij ‘verbijsterd was dat er zo weinig foto’s van de wrakstukken zijn te vinden. Ze hebben allemaal een lage resolutie, op één na: het fragment van de cockpit onder het raam aan de kapiteinskant.’ Verdacht: deze foto werd inmiddels van Google verwijderd, evenals de andere detailopname van de vleugel die we eerder lieten zien.

Haisenko herkent duidelijke in- en uitgangsgaten van kogels. Het dubbele aluminium is door talloze schoten aan flarden geschoten. De gaten vertonen zowel naar binnen als naar buiten uitgescheurde randen, wat erop wijst dat er pantser- en explosieve kogels zijn gebruikt. Die ontploffen pas als ze door het omhulsel in hun doelwit zijn gekomen.

De oud piloot denkt dan ook dat vlucht MH-17 door een Oekraïens gevechtsvliegtuig (SU-25) werd aangevallen. Rusland gaf vorige week al radaropnames vrij waarop deze jager is te zien. De plotseling verdwenen Spaanse luchtverkeersleider Carlos, op het moment van de ramp werkzaam in Oekraïne, schreef op Twitter dat hij zelfs twee Oekraïense jachtvliegtuigen bij de Boeing had waargenomen.

Exploderende kogels, toestel spatte als ballon uit elkaar
Haisenko denkt dat de cockpit is beschoten met een GSch-302 kanon, dat speciaal is ontwikkeld om bepantserde voer- of vliegtuigen te vernietigen. De kogels moeten dan ook gedeeltelijk dwars door de cockpit zijn heen gegaan. Daarnaast zijn er ook kogels in de cockpit geëxplodeerd. De fragmenten van deze kogels vlogen vervolgens door het aluminium van binnen weer naar buiten, wat de vorm van de kogelgaten verklaart.

Na de aanval is de luchtdruk in het toestel in een onderdeel van een seconde weggevallen. Op een hoogte van 10 kilometer zorgde het enorme drukverschil ervoor dat de Boeing als een luchtballon uit elkaar barstte. De zwakste punten van het vliegtuig braken daardoor meteen af, wat een verklaring is voor het feit dat sommige ver van het wrak gevonden delen relatief ongeschonden zijn teruggevonden.

Vergissing met vliegtuig Vladimir Putin?
De luchtvaartexpert vraagt zich dan ook retorisch af van welke ‘vergissing’ er hier sprake is. ‘Ik speculeer nu, maar bedenk het volgende: de MH-17 heeft vergelijkbare kleuren als het toestel van de Russische president. Beiden dragen de kleuren rood, wit en blauw. De machine van Putin bevond zich op dat moment op slechts 200 tot 300 kilometer afstand, voor piloten is dat dichtbij. Neem daarbij de uitspraak van Julia Timoshenko, die Putin het liefste met een Kalasjnikov wilde neerschieten... Maar dit is pure speculatie. Het beschieten van de cockpit van MH-17 is dat niet.’

Xander

(1) Epoch Times

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... -beschoten
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door H.Numan »

Ha, dat dacht ik al. De Wereld Vergaat Nu Echt Xander. Het gehalte apocalyps is heel erg hoog de laatste tijd.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door Ariel »

H.Numan schreef:Ha, dat dacht ik al. De Wereld Vergaat Nu Echt Xander. Het gehalte apocalyps is heel erg hoog de laatste tijd.

Ik vraag me wel eens af of Xander normaal is, en of hij al deze onzin zelf verzint. Volgens het uitlezen van de zwarte doos, merkte de piloten van MH17 niets.
Uit een eerste analyse van de zwarte dozen van vlucht MH17 blijkt dat er ,,niets bijzonders'' besproken is in de cockpit. Dat heeft een bron dichtbij het internationale onderzoek gemeld aan de zondageditie van de New Straits Times.

De Britse Air Accidents Investigation Branch heeft de gesprekken tussen de piloot en de luchtverkeersleiding uitgelezen. ,,Uit wat het team tot nu toe gehoord heeft, blijken geen bijzonderheden. De laatste opgenomen stem was niet die van de piloot. Er was geen indicatie dat de piloten iets zagen of merkten wat verkeerd ging", aldus de bron. Wat de crash heeft veroorzaakt, zoals de vermeende raketinslag, moet dan ook erg snel gebeurd zijn, concludeert de krant.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/mh17 ... ts___.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door King George »

Ariel schreef:
Afbeelding
Den Bosch zet medewerker op non-actief

De gemeente 's-Hertogenbosch heeft dinsdag een medewerker op non-actief gezet die op Facebook beledigende teksten publiceerde over slachtoffers van de ramp met vliegtuig MH17. Een dag eerder ontkende 's-Hertogenbosch nog dat 'Mehmet Esmer' zou werken voor de gemeente.

De man toonde zich op Facebook niet erg rouwig om het verlies van 195 landgenoten. "280 Hollanders minder :-)", schreef hij op zijn profiel.

Mehmet Esmer zou een schuilnaam zijn, meldt de gemeente dinsdag aan het BD. Hij blijkt een medewerker die via Weener XL in dienst is bij de gemeente.

De gemeente heeft aangifte gedaan van smaad en laster. Zolang het onderzoek duurt blijft de man geschorst. Afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek volgen nog 'passende maatregelen'.

Autist Jeroen van Baardwijk (Wat toepasselijk [icon_lol.gif] ) huilt met zielige Mehmet Esmer mee.

Afbeelding

Klik hier voor het betreffende braaksel op planeet Baardof (Het lijkt mij duidelijk dat deze volksvreemde en wereldvreemde autist van een andere planeet komt.) of volg hem op twitter
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Ik vraag me wel eens af of Xander normaal is, en of hij al deze onzin zelf verzint.
Ik denk het niet, want hij zet er altijd een bronvermelding bij. Zijn verhaal komt hier vandaan:

http://epochtimes.de/Ex-Flugkapitaen-zu ... 71326.html

Ik weet zelf niet goed wat ik er van denken moet. Mogelijk onzin, maar je weet maar nooit. :unsure:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door H.Numan »

Ik ga uit van het eend principe: als het kwaakt als een eend, loopt als een eend en een platte snavel heeft dan is het waarschijnlijk een eend.
Xander geeft goede nieuwsfeiten, altijd met een correcte bronvermelding. Tamelijk regelmatig zeer goede en onbekende nieuwsfeiten.

maar ...

Joepie!! We gaan er allemaal aan!! Het Einde van de Wereld © is er!!! Dat gehalte is fenomenaal. Dat doet alle nieuwswaarde verschrompelen tot niks.

Afbeelding

Vergelijk het met het Reformatorisch Dagblad. Een prima conservatieve krant. Maar zo ontzettend gefocused op (hun eigen) religie dat De Osservatore Romano er een links progressieve en vooral oecumenische krant bij is.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Malaysia Airlines.

Bericht door Pilgrim »

H.Numan schreef:Ik Dat doet alle nieuwswaarde verschrompelen tot niks.
Dat hoeft niet per se vind ik. Er zit een hoop paranoïde onzin bij Xander, maar daar desondanks zitten daar soms ook heel zinnige artikelen bij waar ook andere gerenommeerde websites soms gebruik van maken heb ik gemerkt. Gewoon een kwestie van het kaf van het koren scheiden.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie