DENK. Nu met fractievoorzitter Stephan van Baarle.

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
De online advertentie die Denk overwoog, met daarop de beeltenis van Wilders en de tekst 'Na 15 maart gaan we Nederland zuiveren', had volgens de rechtbank kunnen leiden tot polarisatie, angst en haat en had Wilders mogelijk zelfs in gevaar kunnen brengen.
• Niet bepaald ondenkbaar dat ook de aandelen Europa op de beurs onderuit zouden gaan. • De huidige bewaking van Wilders was flauwekul en totaal overbodig, maar in het geval dat de advertentie van DENK doorgang had gevonden, zou het zo maar kunnen zijn dat er gevaar voor Wilders zou dreigen en beveiliging van Wilders van dringend belang zou zijn. • De Nederlandse bevolking zou wanneer de bedoelde advertentie doorgang zou vinden als een splijtzwam uit elkaar gedreven worden. • Mensen zouden niet meer in staat zijn zich normaal te gedragen door de verschrikkelijk ontstane doodsangsten vanwege de mogelijk geplaatste advertentie van DENK. • Een burgeroorlog zou op de loer liggen vanwege de ontstane haat die de niet hitte bestendige advertentie zou veroorzaken. • Vanwege dit niet te onderschatten hoogst waarschijnlijke scenario, en gelet op de verantwoordelijkheid die de rechtbank zich heeft toebedeeld, achtte de rechtbank in het belang van de ernst van de zaak, het haar taak om geen enkel risico te nemen ten einde het Nederlandse volk de helpende hand boven het toch al veel te zwakke inhoudsloze hoofd te houden.

Het moet echt niet gekker met de Nederlandse rechtsspraak worden, want er is nog maar heel weinig nodig voor de volgende stap tot het onrechtmatig eigenzinnige optreden van rechters die al zo goed als vooringenomen corrupt bezig zijn om vooral van zich te laten horen als de enige echte ware stem van het volk.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Ariel »

DENK-boevenpak gaat publieke tribune volstouwen met handlangers om multiculti-miskennende Blok te intimideren

Het reces van de Tweede Kamer is nog niet voorbij, of de boeventactieken van DENK worden alweer van stal gehaald. Ditmaal om een minister te intimideren die zei waar het wat hem betreft op stond met betrekking tot de multiculturele samenleving in Nederland. Even zoveel mogelijk Blok-haters de Tweede Kamer binnenhalen, zo is het idee van DENK. “Om jouw geluid te laten horen,” zo hitst DENK hun supporters op.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Mahalingam »

Net zoals in hun vaderland. daar is is veel beter.
Denk wil meer controle op media
- Politieke partij Denk pleit voor meer controle op media. Als Kamerlid Öztürk naar journalisten kijkt ziet hij ’een soort vierde macht, die zijn eigen gang kan gaan.’ Hij ziet dat graag anders en pleit voor ’meer tegenmacht tegen de mediamacht.’

Öztürk deed zijn uitspraken tijdens een groot debat over media met minister Slob. Het kwam hem op felle reacties van andere Kamerleden te staan.

„Wie controleert de media?”, sprak VVD’er Yesilgöz verbaasd. „Helemaal niemand. Dat is nou juist het hele punt van vrije media.” D66’er Sneller fronste eveneens de wenkbrauwen. Volgens hem zijn er afdoende manieren om stappen te ondernemen als mensen zich door journalisten tekort gedaan voelen. „U bent toch ook deze zomer naar de rechter gegaan”, verweest hij naar een kort geding dat Denk verloor van BnnVara.

Öztürk volhardde echter in zijn overtuiging. Hij vindt dat journalisten ’slecht tegen kritiek kunnen’ en wil het over een andere boeg gooien. Hij pleit hoe dan ook voor een journalistieke eed die zou moeten worden ingevoerd, een beroepseed zoals ook artsen die afleggen. Verder ziet hij graag een ombudsman die over alle media gaat.

Het Denk-Kamerlid haalde voorts uit naar de NPO waar volgens hem te weinig journalisten met een migrantenachtergrond zitten. Dat schoot CDA’er Van der Molen in het verkeerde keelgat. „Ik zit hier toch met verbazing naar te luisteren”, zei hij en noemde het ’een hele enge manier van denken’. Volgens hem maakt de achtergrond van journalisten namelijk niks uit. „Ze doen toch op basis van feiten hun werk?”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2525228 ... gn=twitter

Annabel Nanninga Retweeted Inge Lengton
Was er nou maar een land waar de heer Ozturk kon gaan wonen, als hij van veel controle op media houdt...
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Mahalingam »

Is dat nu niet een beetje "te"? Zelfs voor prinsjesdag?

Afbeelding

Hun hart klopt voor Nederland?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Ariel »

Hoe dan, met nog geen 4.000 leden? DENK opent inmiddels het vierde partijkantoor…

Behalve een politieke partij die Nederland onherkenbaar wil veranderen, blijkt DENK ook een niet onsuccesvol vastgoedimperium. De partij heeft slechts twee zetels in de Tweede Kamer maar heeft nu al het vierde (!) partijkantoor geopend.

Afgelopen weekend werd een gebouw in de Haagse tuigbuurt Schilderswijk onthuld als zijnde het nieuwe DENK-thuishonk. En ter gelegenheid hield fractievoorzitter Kuzu meteen een opruiende speech.

Gisteren heeft DENK in gepaste feeststemming een nieuw partijkantoor geopend. Het is al het vierde kantoor dat de jonge partij heeft neergezet: na Rotterdam, Amsterdam en Utrecht was het ditmaal de beurt aan Den Haag.

Een opmerkelijke keuze, aangezien DENK niet vertegenwoordigd is Den Haag – het is één van de weinige grote steden waar de partij van Tunahan Kuzu niet op het stembiljet stond afgelopen maart.

Maar desalniettemin een vierde kantoor. Je vraagt je onwillekeurig af: waar betaalt DENK dit van? Een partij met nog geen 4.000 leden (ja, echt) kan het zich normaalgesproken echt niet permitteren om het ene na het vastgoedavontuur in een dure stad te starten.
Kortom: wie zijn de geldschieters van DENK?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Ariel »

DENK zet vraagtekens bij Bijbelse muurschilderingen in Utrecht
Afbeelding
De partij DENK zet vraagtekens bij Bijbelse wandschilderingen die komen op flatgebouwen in de wijk Kanaleneiland. Fractievoorzitter Mahmut Sungur is verbaasd dat dit zomaar kan en hij heeft schriftelijke vragen ingediend tijdens de gemeenteraadsvergadering.

’Is dit wel gepast?’
“Vindt het college het gepast dat instellingen die met publiek geld worden gefinancierd, monumenten met religieuze thematiek realiseren in de openbare ruimte?”, vraagt hij zich af.

Sungur vindt dat de gemeenteraad vooraf op de hoogte gesteld moet worden van ’religieuze uitingen’ in de openbare ruimte buiten de kerk of moskee. Ook vraagt hij zich af waarom bewoners van Overvecht en Kanaleneiland niet op de hoogte zijn gebracht.

Achterliggende vraag voor DENK is wat deze vrijheid van religieuze expressie mogelijk kan betekenen voor andere groeperingen. Mogen islamitische organisaties zich nu ook vrij uiten in de publieke ruimte?

Vaticaan
De wandschilderingen zijn een idee van Centraal Museum en Utrecht Marketing. Het gaat om een reconstructie van bestaande schilderijen van Utrechtse Caravaggisten. Deze hebben vaak een Bijbels thema. En dat wil Denk niet hebben.

Deze schilderingen zijn in bruikleen van het Vaticaan en Willem-Alexander komt het openen. Het is onder de naam Utrecht, Caravaggio en Europa. Volgende maand is het te zien en dat kan een groot succes worden. Onder meer Caravaggisten zoals Hendrick ter Brugghen, Dick van Baburen en Gerard Honthorst zijn te zien.

Zij trokken in de 17e eeuw naar het Vaticaan om de kunst af te kijken van de Italiaan Caravaggio. Hierop zijn veelal Bijbelse en mytische voorstellingen te zien.

De gemeente juicht het initiatief van harte toe, maar DENK wil graag uitleg.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door King George »

Weer een aanval op en weer een poging tot vernietiging van onze eigen cultuur. Nederland moet kapot.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Ariel »

Gefeliciteerd Metin Çelik, en gecondoleerd PvdA.
Opnieuw PvdA’er over naar Denk

Opnieuw stapt een PvdA-politicus over naar Denk. Metin Çelik nam twee maanden geleden afscheid van de sociaal democraten en is direct lijsttrekker voor de provinciale statenverkiezingen in Zuid-Holland.

Çelik zat eerder voor de PvdA in de Tweede Kamer en was raadslid voor die partij in Rotterdam.

„Toen ik het aanbod van DENK kreeg, ben ik gaan nadenken. Ik realiseerde dat ik nog veel zin had”, zegt hij tegen Omroep West. DENK-leider Kuzu ’zei tegen me: we hebben politici zoals jij nodig’.

Metin Çelik zegt vaak debatten van Kuzu in de Tweede Kamer te hebben gevolgd. „Ik was ik het al op heel veel punten met hen eens.”

Volgens hem is DENK een ’progressieve partij’.

In 2014 vertrokken Selçuk Öztürk en Tunahun Kuzu uit de kamerfractie van de PvdA en richtten Denk op.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Mahalingam »

Dit zou geen photoshop zijn. Mooier kan je het niet maken.

Afbeelding

werkte bij de politie in de regio Rotterdam-Rijnmond, onder meer als waarnemend hoofd wijkpolitie in de gemeenten Capelle aan den IJssel en Krimpen aan den IJssel.
plaatsvervangend voorzitter gemeenteraad van Rotterdam
“U weet dat ik geen Erdogan-fan ben, maar ik hou me bezig met de Nederlandse politiek. Daar blijf ik me op focussen.”
Ridder in de orde van Oranje Nassau
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door xplosive »

“U weet dat ik geen Erdogan-fan ben, maar ik hou me bezig met de Nederlandse politiek. Daar blijf ik me op focussen.”
Wat doet hij dan bij DENK vraag ik mij af. Mooi weer spelen om het imago van DENK op te poetsen?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Ariel »

Denk: Aboutaleb moet politie op vingers tikken om Bumperfoto’s.
Afbeelding
Denk wil dat burgemeester Aboutaleb de politie op de vingers tikt over zwartepietenfoto’s op het Facebookaccount van politiehond Bumper, de politiehond in opleiding die ook wordt ingezet als ‘pr-medewerker’.

De hond staat op een geënsceneerde foto trots te kijken naar geheel zwart geschminkte Pieten die achter tralies zijn opgesloten. Daar is veel ophef over ontstaan omdat de politie zich hiermee – al is het wellicht ongewild – mengt in de discussie over de kleur van Zwarte Piet. De foto's zijn inmiddels verwijderd.

Denk-fractievoorzitter Stephan van Baarle stelt in schriftelijke vragen aan het stadsbestuur dat de burgemeester hierover in gesprek moet met de politie om te zorgen dat dit niet nog een keer gebeurt.De politie moet zich ten allen tijde neutraal opstellen, vindt Van Baarle.

De politie heeft via een sinterklaasgedicht excuses gemaakt voor de foto’s die daarna zijn verwijderd, maar ook dat leidde tot een stroom aan boze reacties. Tegenstanders van Zwarte Piet vinden dat de politie racisme niet serieus neemt door de excuses in een gedicht te uiten. Voorstanders vinden het juist belachelijk dat de foto's verwijderd zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Mahalingam »

Kijk, een bekende (zoek op dit forum maar eens naar Ayhan Tonca.

Afbeelding

Hij is nu bij de DENK partij. Dat CDA-lid zijn was dus een opstapje.
BREAKING: @atonca wordt de lijsttrekker voor de Europese Parlementsverkiezingen 2019 namens @DenkNL. Ayhan Tonca was actief als raadslid in de @gem_apeldoorn waarvan 4 jaar als fractievoorzitter voor het @CDA_Apeldoorn .
https://twitter.com/BrahimBourzik/statu ... 5225437184
Gestoorde Ibn Ghaldoun-bestuurder naar DENK
Kijk eens wie we daar hebben! Onze oude makker Ayhan Tonca, het volstrekt onredelijke, irrationele, retorisch gehandicapte broodje slachtofferschap met extra sambal en een knoflookwalm tot ver voorbij de einder van de redelijkheid.
Een wandelend rapport vol dikke onvoldoendes is het, en nu is BREAKING bekend dat de voormalige bestuursvoorzitter van grootfrauderende islamitische faalschool Ibn Ghaldoun overstapt van het CDA (lol) naar DENK.
Al sinds 2006 in beeld als Ayaanhater & huilstruik over Mohammedcartoons, en daarna als ontkenner van de Armeense Genocide, en toen dus ook nog Ibn Ghaldoun. Helemaal des DENK, dus. Nou. Het CDA zal niet rouwig zijn om z'n vertrek. Welkom bij de uitclub, en bedankt voor het gratis bonusargument voor Keuze 2 in het vraagstuk 'Is DENK een progressieve democratische beweging die allochtonen een stem geeft, of een verkapt clubhuis voor rabiate rechtsconservatieve moslimpopulisten?'
https://www.geenstijl.nl/5145367/gestoo ... naar-denk/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Ariel »

DENK stelt raadsvragen over hardhandige arrestatie

De Rotterdamse lokale partij DENK heeft raadsvragen gesteld over een YouTube-filmpje van een arrestatie tijdens de jaarwisseling in Rotterdam-Zuid. In dat filmpje is te zien dat een jongen meerdere keren wordt geslagen met een wapenstok door een agent.
Het filmpje is in een paar dagen tijd ruim een half miljoen keer bekeken en veroorzaakt online veel ophef.

Fractieleider Stephan Van Baarle vraagt zich af of er sprake is van disproportioneel politiegeweld, omdat de jongen zich niet verzet: "De fractie van DENK is zeer geschrokken van de beelden. Wij willen de onderste steen boven, omdat (mogelijk) excessief politieoptreden nooit mag worden geaccepteerd."

Volgens de politie zou de 17-jarige jongen zijn arrestatie hebben tegengewerkt, door niet te gaan liggen. De agent werd door een groep van dertig jongeren belaagd.
Op het feestboek van de DENK jongeren worden Turkse jongeren tegen de politie opgehitst.

Veel mensen vragen zich online af of de politie de arrestant op nieuwjaarsnacht te hard heeft aangepakt. De politie publiceerde daarom donderdag het verhaal van de agent:
Agent Fred over arrestatiefilmpje: ik werd door dertig man belaagd

"Ik voelde mij alleen en was erg bang. Ik heb overwogen om mijn vuurwapen te trekken om de menigte op afstand te houden." Dat zegt de Rotterdamse agent Fred over de arrestatie waarvan beelden zijn opgedoken op internet.

Twee agenten rijden op nieuwjaarsnacht in Rotterdam-Zuid naar een brand in de Hyacintstraat. Ze zien een flinke brand op straat en jongeren die er vanuit een achterpad vuurwerk op gooien. Wanneer de brandweer de boel onder controle heeft zijn de jongens gevlogen.

De agenten lopen vanaf de Lange Hilleweg de hoek om en zien hoe een jongen aan de deurhendels rommelt van hun eigen politieauto. Ze rennen naar hem toe en pakken de jongen beet om aan te houden. Dan moet ineens een figuurlijke brand geblust worden: op een paar meter afstand begint een vechtpartij tussen twee mannen. Veel omstanders bemoeien zich ermee.

Dat je met je rug tegen een muur moest gaan staan, zodat burgers je niet in de rug kunnen aanvallen. Dat doet iets met je.
Agent Fred
Twee andere agenten helpen om de kemphanen uit elkaar te trekken en gaan na de boel te hebben gesust achter de 'auto-inbreker' aan, die in het tumult denkt te ontkomen.

Agent Fred is één van hen. Hij ziet de verdachte richting de Dordtselaan rennen en gaat achter hem aan. Hij ziet de verdachte bij het oversteken tegen een auto opbotsen en op straat vallen. Fred is in drie stappen bij hem, zegt hem dat hij is aangehouden en dat hij op zijn buik moet gaan liggen. Als antwoord trapt de jongen in de richting van de agent.

Uitgeput
"We waren beiden uitgeput na het rennen." Agent Fred waarschuwt dat hij geweld moet gebruiken als de jongen niet meewerkt. "Ik ben bewust niet op hem gedoken, want ik was in mijn eentje. Ik wil dan uit veiligheid een worsteling voorkomen en afstand houden." De agent legt uit dat hij verdachten in zo'n situatie pas benadert als zij op hun buik op de grond liggen.

Fred besluit zijn wapenstok en pepperspray te pakken omdat de verdachte weigert mee te werken. De jongen klimt overeind en loopt weg. Fred waarschuwt opnieuw, nu dat de jongen op zijn knieën moet gaan zitten. De jongen blijft toch doorlopen, waarna Fred hem nog een aantal klappen met zijn wapenstok geeft.

Dan gaan omstanders zich ermee bemoeien. "Laat hem gaan, hij heeft niks gedaan. Doe normaal, k#nkerhond (sic), kom dan." Binnen een mum van tijd is hij omsingeld en vraagt hij om spoedassistentie. Zijn collega's zijn kort daarna bij hem om hem bij te staan.

Emotioneel
Agent Fred was heel emotioneel bij de debriefing na afloop van zijn dienst. "Dat je met je rug tegen een muur moest gaan staan, zodat burgers je niet in de rug kunnen aanvallen. Dat zo’n groep je wil aanvallen. Dat doet iets met je."

De 17-jarige jongen is volgens de politie inmiddels vrijgelaten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Mahalingam »

Handgranaten zijn momenteel bijna te geef in A'dam.
En een paar lieden willen uitproberen of je daarmee flappentappen kan opblazen (JA) en geld buit maken (NEE, volgens de politie).
Duoraadslid DENK verwijdert plofkraakfilmpje
Ontwikkelingen omtrent de plofkraak in Amsterdam Geuzenveld.
Het filmpje van de kraak (tijdens de Nacht van het Ongemak) werd door het Amsterdamse duoraadslid Suleyman Koyuncu (DENK) op Twitter gejoekeld - Koyuncu kreeg de beelden kennelijk midden in de nacht binnen. Gefilmd door een knaap die het allemaal wel interessant vond, niffo. Ook niet meteen effe de politie bellen. Niet dat de politie er snel was geweest, want volgens buurtbewoners heeft de politie andere dingen te doen. Nog een vrolijke wuif van de plofkrakers toe. En nu heeft Suleyman het filmpje verwijderd want 'privé redenen' van de maker. Stinkt dit zaakje? Herres!
met de video: https://www.geenstijl.nl/5146107/herres/
Reacties:
Suleyman Koyuncu @suleymankoyuncu

Filmpje plofkraak verwijderd ivm verzoek maker.
23:47 - 3 feb. 2019
https://twitter.com/suleymankoyuncu/sta ... 4412406787
Corine Vloet @corinevloet

Wow. Er zijn dus genoeg mensen die weten wie het gedaan heeft, of die weten wie er weten wie het gedaan heeft. Maar iedereen houdt z'n mond.
00:42 - 4 feb. 2019
https://twitter.com/corinevloet/status/ ... Fherres%2F
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
En nu heeft Suleyman het filmpje verwijderd want 'privé redenen' van de maker.
Zekerheidshalve had ik het filmpje (2:17) gedownload. Maar er staat nog steeds wel wat online hoor: https://www.youtube.com/watch?v=uAXtxDuzKXU
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Ariel »

Öztürk wordt lijsttrekker Eerste Kamer.

Dat maakte de partij vanmiddag bekend bij het monument voor de gastarbeider in Rotterdam. Een bijzondere plek, aldus Öztürk. ,,Zelf was ik ook zoon van een gastarbeider en heb ik als arbeider in fabrieken gewerkt. Het monument staat voor de boodschap dat gastarbeiders en hun kinderen en kleinkinderen niet langer gasten zijn, maar volwaardige inwoners van Nederland.’’

Öztürk verlaat Tweede Kamer

Öztürk zit zes jaar in de Tweede Kamer. In eerste instantie voor de fractie van de PvdA. Hij scheidde zich in 2014 met Tunahan Kuzu af van de sociaaldemocraten en samen begonnen ze DENK.

In 2017 behaalde de partij drie zetels. De 46-jarige Öztürk is ook partijvoorzitter. In de Tweede Kamer wordt hij opgevolgd door Gladys Albitrouw.

Öztürk zei de stem van de „ongehoorden” te willen zijn in de senaat. In de Tweede Kamer haalt Öztürk veelvuldig scherp uit. Twee weken geleden kwam hij nog ongehoord hard in botsing met PVV’er Machiel de Graaf.

De Eerste Kamer wordt in mei gekozen. Dat gebeurt door de Provinciale Staten. Die worden op 20 maart gekozen.
Öztürk wordt in de Tweede Kamer opgevolgd door Gladys Albitrouw. Zij is al langer betrokken bij de partij, als penningmeester en ambtelijk secretaris.
Afbeelding
Gladys Albitrouw is de vervangster van Sylvana. Gladys wil graag de grenzen wagenwijd openzetten voor drugscriminelen uit Zuid-Amerika
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Ariel »

VVD’er Elias: ’Öztürk en Kuzu wilden knokken’

Voormalig VVD-Kamerlid Ton Elias zegt te zijn getreiterd door Kamerleden Selcuk Öztürk en Tunahun Kuzu van Denk. Volgens hem probeerde zij hem met ’handtastelijkheden’ uit te lokken tot een ’handgemeen’. Hij noemt hem een ’aterling’, oftewel een ’ellendeling’.

Het voorval gebeurde volgens Elias toen de VVD in de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen de slogan gebruikte: ’Een arm om iemand heen slaan. Heel normaal.’ Vervolgens kwamen Denk-Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk tijdens de pauze van een debat op hem af en sloegen ’quasi grappig’ een arm om hem heen. „Ik was er niet van gediend en zei: Laat me los. Dat deden ze eerst niet.”

Elias denkt dat Öztürk hem wilde verlokken om een knokpartij te beginnen in de debatzaal. „Om dan dáár weer een mediarel over te beginnen. Een aterling, zogezegd”, concludeert de VVD’er.

Dat Öztürk de Tweede Kamer wil verlaten door op de lijst te gaan staan voor de Eerste Kamer vindt Elias ’uitermate goed nieuws’. „Voor de Tweede Kamer althans.”

Öztürk reageert niet op een verzoek om een reactie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Ariel »

Denk wil eigen omroep oprichten

De politieke partij Denk wil een eigen omroep oprichten. Dat zei partijleider Tunahan Kuzu gisteravond in het televisieprogramma De Hofbar.

,,Wij ondernemen inderdaad stappen in de juiste richting’’, reageerde Kuzu ietwat cryptisch op de vraag van presentator Rutger Castricum of Denk bezig is met een eigen plekje in het publieke bestel. ,,Het is een plan van meneer Öztürk’’, voegt de politiek leider er aan toe.

Of het Commissariaat voor de Media akkoord zou gaan met een omroep die door een politiek partij is opgericht, blijft vooralsnog gissen. ,,Wij zijn wel wat gewend als het gaat om een stukje tegenwerking’’, aldus Kuzu. Castricum oppert dat de partij dan met een eigen journaal kan komen, tot hilariteit van Kuzu. ,,Een Denk-journaal. Ja, lachen toch?!’

Het Commissariaat voor de Media weet nog van niets. Althans: ,,Wie een publieke omroep wil beginnen, dient eerst een verzoek bij ons in. Wij hebben nog geen aanvraag gezien’’, aldus een woordvoerder van de mediawaakhond. De deadline is 20 februari 2020. Als er vervolgens groen licht komt, kan Denk per 2021 (dan gaat de nieuwe zogeheten concessieperiode van vier jaar in) met zijn omroep de buis op.

Momenteel schrijft de wet voor dat een nieuwe omroep 50.000 leden moet hebben, om toegang te krijgen tot het publieke bestel. Het Commissariaat beoordeelt ook of de aspirant zich voldoende onderscheidt van andere omroepen als AvroTros, KRO-NCRV en Omroep Max. ,,Ze moeten zich wel écht op een andere doelgroep richten.’’

Na vier jaar moet de nieuwe omroep 150.000 leden hebben om blijvend te mogen uitzenden op de zenders en online-platforms van de NPO. Die regels gaan mogelijk op de schop. Lid worden van een omroep is namelijk niet meer van deze tijd, is een veelgehoorde kreet.

Aanpassingen
De NPO (het overkoepelende bestuursorgaan van de publieke omroep) wil óók dat het aantal leden straks niet langer het bestaansrecht (en de hoogte van het budget) van omroepen bepalen. De huidige aspirant-omroepen WNL, PowNed en Human, moeten wat topvrouw Shula Rijxman betreft snel vaste toegang krijgen tot het bestel. ,,Geldverslindende campagnes om leden te werven zijn dan niet meer nodig’’, riep Rijxman tijdens haar recente nieuwjaarstoespraak.

Denk wil niet inhoudelijk reageren op de plannen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:En dan is er een rechtszaakje over die nepnieuwsproductie van DENK (’Na 15 maart gaan we Nederland zuiveren’.)
DENK eist dat BNNVARA opnames over nepnieuwscampagne verwijdert
bron
Azarkan niet vervolgd voor nep-PVV-banner

DENK-fractievoorzitter Farid Azarkan wordt niet vervolgd voor het plaatsen van een banner op internet die afkomstig leek van de PVV. De advertentie, die korte tijd online stond, zag eruit alsof ze van de PVV afkomstig was en bevatte het bericht dat de partij van Wilders Nederland na de Tweede Kamerverkiezingen van maart 2017 zou gaan „zuiveren.” PVV-leider Geert Wilders deed aangifte van onder meer belediging.

Het Openbaar Ministerie (OM) laat weten dat – hoewel vaststaat dat de nep-banner door of met politieke partij DENK is ontwikkeld – er niet kan worden vastgesteld dat het online plaatsen van de banner in opdracht of met medeweten van Azarkan of DENK is gebeurd. „Het enkel ontwerpen of ontwikkelen van een dergelijke banner is op zichzelf niet strafbaar”, licht het OM toe.

Nepnieuws
Van de plannen over de nepnieuwscampagne werden heimelijk opnames gemaakt door het NPO Radio 1-programma De Nieuws BV. DENK spande afgelopen zomer een rechtszaak aan om de geluidsopnames offline te halen, maar verloor deze zaak.

DENK zag uiteindelijk af van deze manier van campagnevoeren tegen de PVV.
Wilders uit in een bericht op Twitter zijn ongenoegen met het besluit van justitie. ‘Wel strafbaar, toch vrijuit’.

Afbeelding
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Pilgrim »

Azarkan wordt niet vervolgd voor nep PVV-banner

Afbeelding

www.telegraaf.nl
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Mahalingam »

https://btv.social/387661_16169/#cp
Tunahuilie Kuzu geroast door WNL-mevrouw

Graaf Denkula is giftig omdat hij bij WNL geen gasthoofdredacteurtje mag spelen. Maaike Timmermans legt hem even heel duidelijk uit waarom dat is.

WNL heeft een soort gimmick dat ze politici gasthoofdredacteurtje laten spelen (slecht plan, er liggen al veel te veel journo's bij de politiek in bed, maar dat terzijde).
DENK-vleermuiz Kuzu mocht vanmorgen echter geen gasthoofdredacteurtje spelen, hij was 'gewoon gast'. Daar doet meneer enorm huilie-huilie over. Boehoehoe zij mogen wel en hij mag niet, van dat gesnotter, en dat ies rasies en uitsluiting van ideeën en meer van zulks.
Supergrappig, dit huichelslijm van DENK, dat vorige week zelf Fidan Ekiz van De Nieuwe Maan nog wilde censureren vanwege de kritische journalistieke houding tegenover de islam (en sinds gisteren ligt Ekiz wederom onder vuur omdat ze Pegida-pipo Edwin Wagensveld aan tafel vraagt voor een debat. Ze houdt de rug wederom recht - hup Fidan, maar dat terzijde).
Presentatrice Maaike Timmermans wijst Kuzu gelukkig even haarscherp op zijn eigen bekrompen besef van persvrijheid en dat is dan wel weer smullen. Tabee, Erdoclo
https://www.geenstijl.nl/5146589/tunahu ... l-mevrouw/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Mahalingam »

Even de multikul puntjes op de i:
Het is Selçuk Öztürk en niet Selcük Özturk. Dat zou een wereld van verschil uitmaken.

De DENK-ers worden overal omringd door vijanden.
Zo zitten er in de 2-de kamer ook niet-Erdogan Turken. Die de volle laag krijgen vanwege niet-Erdogan zijn. Kolonisten nemen de problemen van het thuisland met zich mee.
Tweede Kamer veroordeelt Denk om ‘intimiderende’ filmpjes
Vrijwel de gehele Tweede Kamer veroordeelt politieke partij Denk om de filmpjes waarin ze andere Kamerleden aanvallen „primair op basis van hun afkomst”. Van VVD tot SP wordt een motie waarin de Kamer haar afkeer over de filmpjes uitspreekt gesteund. Zelfs Kamervoorzitter Khadija Arib steunt de afwijzing „ten stelligst”. Dat is voor het eerst sinds ze in 2016 parlementsvoorzitter werd.

De motie volgt na een publicatie van NRC waaruit bleek dat Denk Kamerleden met een Turkse achtergrond regelmatig aanvalt in filmpjes. Uit het onderzoek bleek dat die Kamerleden de filmpjes als intimiderend ervaren en regelmatig worden bedreigd. Ze krijgen haatmails, voelen ze zich onveilig op straat en worden aangesproken door Nederlanders met een Turkse achtergrond, bijvoorbeeld op hun stemgedrag in de Tweede Kamer. Het voelt alsof Denk ze „monddood” wil maken, zeiden Kamerleden Dilan Yesilgöz-Zegerius (VVD), GroenLinksers Zihni Özdil en Nevin Özutök en SP’er Sadet Karabulut.

Indiener van de motie Harry van der Molen (CDA) hekelde tijdens een Kamerdebat over discriminatie woensdagmiddag de „verachtelijke manieren van Denk”. „Als we als parlement niet zelf het goede voorbeeld geven hoe we omgaan met mensen van andere afkomst, dan kunnen we hier niet overtuigend en met gezag van andere mensen vragen dat ze deze mensen goed bejegenen.”

Volgens Van der Molen moet de Tweede Kamer „het niet laten gebeuren dat de parlementaire normen verschuiven”. Na afloop van het debat zei hij zelf regelmatig te zien hoe „dit soort intimidaties Kamerleden met een migratie-achtergrond beperkt in hun werk, hoe ze soms bij stemmingen vrezen na afloop aangesproken te worden in een filmpje. Ze worden vogelvrij gemaakt.”

Denk-Kamerlid Selçuk Öztürk noemde de motie woensdag „een theaterstukje bedoeld om Denk te bashen”. Öztürk: „Als er één Kamerlid hier wordt bedreigd, dan ben ik dat.” Volgens hem zou de Kamer juist een recente aanvaring tussen hem en PVV’er Machiel de Graaf moeten veroordelen. Daarin zei De Graaf Öztürk „na te jagen” – na een berisping van Kamervoorzitter Khadija Arib bood hij zijn excuses aan.

Dinsdag wordt over de motie gestemd. Uniek is dat ook Kamervoorzitter Arib (PvdA) de motie heeft ondertekend. Volgens haar woordvoerder is dat voor het eerst sinds Arib in 2016 voorzitter van het parlement werd. Ook haar voorgangers deden dat vrijwel nooit.

Of de veroordeling veel zal veranderen, vindt Van der Molen moeilijk te zeggen. „Het is een moreel appèl van de Kamer aan Denk om dit niet meer te doen. Je zou verwachten dat ze het zich aantrekken. Aan de andere kant: ze worden aan de lopende band op hun vingers getikt vanwege hun gedrag in de Kamer en gaan dan toch weer door.”
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/03/13/tw ... s-a3953093
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Maarten »

Wat doen buitenlanders überhaupt in de Nederlandse politiek? Ongelooflijk!!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: DENK. Het duo Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu

Bericht door Ariel »

lol. [icon_lol.gif]
Denk: ’Kuzu in Jeruzalem aangehouden door militairen’

Afbeelding

Denk-fractievoorzitter Tunahan Kuzu is volgens zijn partij aangehouden in Jeruzalem. Op de beelden die de partij via Twitter deelt is te zien dat de leider met een Palestijnse vlag rondloopt.

De partij zegt dat haar fractieleider op werkbezoek is in Israël. Gisteren zou hij nog bij de Nederlandse ambassade in Tel Aviv geweest zijn.

Het gaat de laatste tijd niet zo goed met Denk. De partij stelde teleur bij de Provinciale Statenverkiezingen en is wat onzichtbaar geraakt. Ook de peilingen voor de Europese verkiezingen beloven weinig goeds.

Een beproefd middel van Denk om aandacht te krijgen is om een rel te veroorzaken. Zo werd gisteren een filmpje gelanceerd waarin vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog werden gemaakt.
Israëlische stunt Kuzu belachelijk gemaakt

Denk-leider Tunahan Kuzu kan op hoongelach rekenen door met een Palestijnse vlag door Jeruzalem te paraderen.

Dat blijkt uit de vele reacties die de stunt, direct na publicatie erover, oplevert. Op sociale media betwijfelen veel mensen de intenties van de voorman van Denk, die als partij vaker opzienbarende acties heeft gehad in verkiezingstijd.

Men noemt het opmerkelijk dat ’precies op dat moment wordt gefilmd’. De term ’provocatie’ valt veelvuldig. „Dus je vliegt naar Jeruzalem om met een Palestijnse vlag te zwaaien, in de hoop opgepakt te worden. Alleen maar om in Nederland zieltjes te winnen”, schrijft iemand. Van partijgenoten krijgt Kuzu vanzelfsprekend wel steun.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie