Het wel en wee van D66, nu onder bezielde leiding van Rob Jetten

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Tranen van Kaag op TV
Sigrid Kaag weegt impact op gezin mee: ‘Zoon wil niet dat ik langskom, bang om nageroepen te worden’

Minister Sigrid Kaag (Financiën) denkt er vooralsnog niet aan te stoppen met de politiek, zei ze vanochtend. Maar voorafgaand aan de ministerraad lichtte ze wel verder toe wat de impact is van alle bedreigingen op haar gezin. ,,Mijn zoon wil niet dat ik langskom.’’

In het programma College Tour dat komende zondag wordt uitgezonden, zeggen de dochters van Kaag te vrezen dat hun moeder op een dag wordt vermoord. Daarop werd de D66-leider emotioneel en erkende ze dat haar gezin het liefst heeft dat ze stopt met de politiek om alle bedreigingen aan haar adres. Hoewel ze nog geen besluit heeft genomen over haar toekomst, zegt ze wel dat de mening van haar gezin meeweegt bij de beslissing.

Kaag zei vanochtend overvallen te zijn door het filmpje dat haar in het programma werd getoond. ,,Ik wist dat ze een boodschap hadden ingesproken, maar ik dacht dat er iets zou komen over dat ik vroeger niet kon koken en nu nog steeds niet, maar dat de aangebakken pannenkoeken lekker zijn. Iets luchtigs. Ik ben trots op ze dat ze de moed hebben kunnen vinden dit te zeggen.’’

Zoon
Niet alleen de dochters hebben last van de vele bedreigingen die Kaag krijgt. Ook haar man en zoon lijden eronder, vertelde ze vanochtend. ,,Mijn zoon wil niet dat ik op bezoek kom, pas als ik gestopt ben. Hij komt wel bij ons. Maar je wilt niet op straat nageroepen worden om wat je moeder doet.’’
Kaag heeft 4 kinderen heeft vier kinderen: Janna (25), Makram (22), Innas (19) en Adam (18).

Betekent dat dat MAKRAN ( 22) al zelfstandig in een woning woont :nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

De uittocht van de Kaag-elite is begonnen!

Door Marianne Zwagerman

De AIVD kan stoppen met zich zorgen maken over de 100.000 mensen die geloven dat ons land door een kwaadaardige elite wordt geregeerd. Alle media-aandacht lijkt me sowieso wat overdreven voor deze 0,5% van de bevolking, die ‘geen gewelddadige incidenten heeft gepleegd’ en waarvan de geheim agenten ook geen signalen hebben dat die er gaan komen.

Volgens de AIVD vormen de 100.000 wappies – de dienst noemt ze liever ‘anti-institutionele extremisten’– een ernstige bedreiging voor de democratische rechtsorde. Het is veel zorgelijker dat er nog steeds Nederlanders zijn die lijken te denken dat het wel snor zit met onze rechtsorde. Dat er nog iets te ondermijnen is na 12 jaar Mark-lap-de-wet-maar-aan-mijn-laars-Rutte aan de macht.

Maar belangrijker nog: de elite, overigens eerder hemeltergend arrogant dan kwaadaardig, is al bezig aan een uittocht. De rechtsorde wankelt, maar de democratie doet nog altijd haar werk. De wappies vormen de luidruchtige voorhoede van de mensen die denken dat er toch wel heel veel niet klopt van wat ons vanuit Den Haag en Brussel wordt voorgespiegeld. Inmiddels is de groep criticasters en wantrouwenden stevig gegroeid en gelukkig bij de laatste verkiezingen ook naar de stembus gekomen. De oude Eerste Kamer ritselde er op de valreep nog wat ingrijpende wetgeving door, maar dat is niet meer dan een laatste stuiptrekking, een onfris afscheidscadeau van de Kaag-elite.

Traan
De Kaagiaanse fanclub in Hilversum, die met zoveel liefde haar campagne produceerde van ons belastinggeld, is al druk bezig met het regisseren van de aftocht van Kaag. In College Tour op NPO 2 ontbreekt zondag zelfs de traan niet. Of nou ja, traan. Bij wie oprecht huilt, spettert het snot in de rondte maar Kaag perst er met moeite een klein drupje traanvocht uit, amper waarneembaar door de camera. Intens ontroerd door een opgenomen statement van haar dochters die er niet eens in slagen drie zinnen in het Nederlands te formuleren op de nationale televisie.
Ze hopen dat hun moeder snel een internationale baan aanneemt want ons suffe landje is te gevaarlijk voor de vrouw die ons in 2017 nog verkocht werd als de ijzervreter die Assad op de knieën dwong en zijn chemische wapens afnam. Maar laten we de feestvreugde niet overgieten met azijnpis: Kaag werkt aan haar vertrek en dat is nu al het beste nieuws van het jaar.

Walk of shame
Kaag hoeft haar walk of shame naar de vertrekhal niet alleen door te maken, in meer Europese landen heeft de bevolking door dat het allemaal gebakken lucht was. Dat die in Davos gehersenspoelde elite niets bracht behalve consultantsbullshit, die best mooi klinkt maar blijft hangen in hoogdravende vergezichten. Zodra die visionaire plannen landen in de achtertuinen van gewone mensen, blijken die ineens enorm eensgezind.
Volgens de AIVD spreken de complottheorieën van de wappies uiteenlopende groepen mensen aan die anders niet met elkaar te maken zouden hebben. Dat zag ik zelf ook op de anticoronabeleid-demonstraties waar ik was. Ineens had ik GL-vrienden omdat die in de kern nog wel iets van mensenrechten begrijpen! Hetzelfde gebeurde een paar weken geleden toen, vooruitlopend op de spreidingswet, de wethouder bij mij in het dorp had bedacht dat het humaan is om 350 asielzoekers in een natuurgebied achter in de polder neer te pleuren.

Zij aan zij

Direct stond de Tesla-rijdende geïmporteerde Amsterdammer die voor zijn rust in de rietgedekte villa neerstreek zij aan zij met de loonwerker die in de polder is geboren en getogen. Een petitie, spandoeken, flyers. Links of rechts deed er niet toe. Het AZC kwam er niet. En de wethouder vertrok. Samen met Kaag naar de uitgang.
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/97354 ... s-begonnen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Er is reactie op bovenstaande gekomen van maar liefst minister Hugo de Jonge (CDA).
Zou hij spreken namens het kabinet?
Hugo de Jonge
@hugodejonge
·
22h
Politici die bedreigd worden, journalisten, wetenschappers, rechters…
Je zou toch hopen dat iedereen de verantwoordelijkheid voelt om die eindeloze stroom aan haat te keren…
Wat zóu het helpen als dit soort kwaadaardigheid geen podium zou krijgen…
Afbeelding
https://twitter.com/hugodejonge

Reactie hierop:
Geert Wilders
@geertwilderspvv
·
8h
Minister @hugodejonge wil columnist @telegraaf de mond snoeren. Ze had geen podium mogen krijgen. Geen vrijheid van meningsuiting voor mensen met een andere mening. De ayatollahs in Iran kunnen nog wat leren van De Jonge. twitter.com/hugodejonge/st…
https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... 6261164033
Reactie hierop van Zijne Excellentie Hugo
Hugo de Jonge
@hugodejonge
·
7h
Vrijheid hoort hand in hand te gaan met verantwoordelijkheid. Anders gaat de vrijheid van de één ten koste van de ander. Woorden doen er toe, zijn niet zonder gevolgen. Als we dat verantwoordelijkheidsbesef niet aan de dag leggen maken we meer kapot dan ons lief is.
Reactie van Geen Stijl op de tweet van Hugo:
Hugo de Jonge bedreigt Marianne Zwagerman

Ja toch nog even hoor

Het allerergste van bovenstaande tweet is dat je hem automatisch in zijn stem leest. Komt door dat onlogische streepje op de o in 'zóu'. Dat legt de klemtoon helemaal verkeerd en ja dat is toch hoe we Hugo het beste kennen. Want nu doet u het wéér, meneer De Jonge. In een tamelijk amechtige poging om de aandacht van flagrant politiek falen te verleggen naar mensen die daar bozig, boos, piswoest of - de overtreffende trap - zeer teleurgesteld over zijn. En in die kokette kruistocht die geleid wordt door de kinderen van Kaag, waar het voltallige kabinet zich achter probeert te scharen, klinkt nu zelfs een politieke oproep tot censuur door in een uiting van een volksvertegenwoordiger.
Het is zelfs een beetje een dreigement, of intimidatie, of welk modieus woordje je d'r maar op wilt plakken. Want die lat ligt bijzonder laag vandaag de dag. Een minister (die staatsrechtelijk dus met één mond van de hele regering spreekt), die een columnist bij een grote krant "kwaadaardig" noemt en dat koppelt aan haar podium in de vrije pers. Niet voor het eerst, bovendien. Je mag natuurlijk alles van mevrouw Zwagerman en haar standpunten vinden, maar we gaan hier toch zeker niemand monddood proberen te maken, meneer de minister?
https://www.geenstijl.nl/5170769/hugo-d ... rman/#more

Ter afsluiting de volgende reactie van de bij vriend en vijand bekende Martin Bosma:
Martin Bosma
@Martinbosma_pvv
Een minister die vindt dat een columnist geen podium mag hebben vanwege ‘kwaadaardigheid’.

En maar klagen over Hongarije en Polen.

Leuk puntje om mee te nemen bij het plenaire debat over persvrijheid deze week met @GunayUslu
https://twitter.com/Martinbosma_pvv/sta ... 8150106113
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

En Mevrouw Anis al-Qaq heeft het enorm moeilijk met Wilders.
Kaag: ’Wilders is geradicaliseerd’

D66-leider Sigrid Kaag haalt tijdens een interview bij het programma College Tour uit naar PVV-voorman Geert Wilders. Ze noemt hem ’geradicaliseerd’. „Ik voer geen gesprekken meer met Geert Wilders. Ik vind dat hij in zijn uitingen op sociale media een grens over is gegaan.”

Kaag kraakt de aanvallen van de PVV’er. „Zijn persoonsgerichte uitingen - van iemand die zelf zoveel beveiliging moet ondergaan - begrijp ik niet. Ik vind eigenlijk dat hij zelf is geradicaliseerd.” Volgens Kaag gaat Wilders te ver. „Wat hij zegt over vrouwen. Over Sophie Hermans als tassendrager, ik ben dan zogenaamd een heks. Dat is geen politiek meer. Ik denk dat het zijn verdienmodel is geworden.”

De minister van Financiën wil de confrontatie niet alsnog opzoeken omdat dat bij haar achterban wellicht goed zou vallen. „Pechtold en Wilders zouden elkaar opzoeken omdat ze er allebei wat aan hadden, maar dat interesseert mij niet.” Kaag ging tijdens het interview verder uitgebreider in op dreiging aan haar adres en de angst die dat oproept bij haar dochters.

Hoewel de D66-leider zegt nog geen keuze te hebben gemaakt over haar toekomst, laat ze blijken niet doof te zijn voor de oproep om te stoppen. Haar familie zou opgelucht ademhalen, beaamt ze. „Dan kom je ook terug op het filmpje van mijn dochters, ik luister altijd naar mijn kinderen.” Bovendien zegt Kaag ook nog graag een keer ’internationaal aan de slag te willen’.

De minister van Financiën kraakt persoonlijke uithalen in de politiek, ook vanuit haar eigen partij. Ze zegt bijvoorbeeld boos te zijn geweest over de drankroddel die vanuit haar partij werd verspreid over Johan Remkes. „Ik begrijp dat mensen in het land denken: gedraag je en wees bezig met je werk.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het wel en wee van D66. Nu met tranen en tuiten.

Bericht door Hans v d Mortel sr »



𝐇𝐞𝐭 𝐤𝐚𝐧 𝐧𝐢𝐞𝐭 𝐠𝐞𝐧𝐨𝐞𝐠 𝐡𝐞𝐫𝐡𝐚𝐚𝐥𝐝 𝐰𝐨𝐫𝐝𝐞𝐧: 𝐏𝐎𝐋𝐈𝐓𝐈𝐄𝐊 𝐈𝐒 𝐒𝐌𝐄𝐑𝐈𝐆.

Vraag je eens af waarom iemand in hemelsnaam - beter afvragen in naam van de duivel - zo graag de politiek in wil.

Jaja! Die Arnold Karskens is geen politicus; hij is de grote luis in de pels van de zittende macht. Aan die corrupte macht wordt noodzakelijkerwijze flink getornd. En dat is beslist de hoogste tijd. Het moet echt niet langer duren met deze weerzinwekkende dramatische theatrale voorstelling van politiek onvermogen. Deze armoedige zwakke geesten van de zittende macht gaan het niet redden. Verandering is op komst. Deze regering kenmerkte zich vooral door nietszeggende praatjes, loze beloften, chaos politiek en ongehoord onbeschoft gedrag tegenover niets vermoedende burgers. En . . . heeft ons in de oorlog van Putin en Zelensky getrokken door geen neutrale houding aan te nemen maar te kiezen voor de theaterclown in gevechtstenue, nu president Zelensky. Heerser van een corrupt land. De machthebbers van de EU willen maar al te graag Oekraïne binnen de EU loodsen, met - uiteraard - de hulp van misdadiger Mark Rutte. "Het is ook onze oorlog."
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

D66 begrijpt er niets van. :nietverstaan:
Verbazing in EP om overstap Sophie in ’t Veld (D66) naar Volt: ’Persoonlijk belang boven partijbelang’

Er komt geen driestrijd bij D66 om het lijsttrekkerschap bij de Europese verkiezingen. De bekende Europarlementariër Sophie in ’t Veld (59) gooit de handdoek in de ring en stapt over naar de grote politieke concurrent Volt.

In ’t Veld zit al bijna twintig jaar in het Europees Parlement. Maar achter de schermen klinkt al langer door dat de partijtop het tijd vindt voor een wisseling van de wacht. D66-Kamerlid Salima Belhaj is door Den Haag naar voren geschoven om de kar te trekken.

De afgelopen tijd zweeg In ’t Veld, al jaren een stemmenkanon voor D66 in Europa, over haar politieke toekomst. Maar vrijdag laat ze in een brief aan de achterban weten over te stappen naar de nieuwe pro-Europese beweging Volt. In de wandelgangen van het Europarlement wordt met verbazing gesproken over de ’opportunistische overstap’. „Na al die jaren persoonlijk belang boven partijbelang”, klinkt het bij de Europese liberalen.

De afgelopen jaren had D66 slechts twee zetels in het Europees Parlement. Door onderling geruzie met de andere Europarlementariër, Samira Rafaela, was er in de praktijk sprake van twee afzonderlijke D66-delegaties. De situatie escaleerde na beschuldigingen aan het adres van Rafaela over ’intimidatie, machtsmisbruik, pestgedrag en bedreigingen’. Er kwam een integriteitsonderzoek, maar de geschillencommissie van D66 maakte hier later gehakt van. „Ready for a new chapter”, schrijft de politica vrijdagochtend op Facebook.

Profielschets
Ook Rafaela zou het lijsttrekkerschap ambiëren. Dat lijkt het partijbestuur te willen verhinderen door in deprofielschets vaardigheden te eisen op het gebied van ’goed werkgeverschap voor delegatiemedewerkers’ en ’creëren van een teamspirit in een veilige werkomgeving’.

Slachtoffers in de kou
In de brief aan D66-leden maakt In ’t Veld een punt van hoe haar partij omgaat met grensoverschrijdend gedrag. De sociaalliberaal vindt dat dit soort kwesties ’niet adequaat’ worden aangepakt. „Ik heb de afgelopen jaren moeten waarnemen hoe slachtoffers in de kou blijven staan en hoe de nieuw ingerichte structuren om een veilige werkomgeving te garanderen in de praktijk tekort schieten”, schrijft de politica. „Ik heb indringend gepoogd dit aan de orde te stellen, maar dat bleef zonder respons van betekenis. De situatie heeft bij alle betrokkenen tot veel schade geleid, en kan wellicht ook nog in de komende jaren een schaduw leggen over de partij.”

Daarnaast haalt ze uit naar de D66-koers rond Europa. Volgens haar worden federale standpunten soms ingewisseld voor meer terughoudendheid. In ’t Veld hamert er in Brussel en Straatsburg al jaren op dat het Europees Parlement meer macht moet krijgen om de invloed van kiezers te vergroten. Haar stokpaardje is dat lidstaten te veel macht hebben in het EU-besluitvormingsproces. Ze vindt dat D66 daar te veel in meebeweegt.

’D66-voetafdruk in Brussel klein’
Verder stelt ze dat haar, inmiddels voormalige, partij te weinig heeft geïnvesteerd om meer invloed te krijgen binnen de Europese instellingen. „De D66-voetafdruk in Brussel is heel klein geworden, en speelt omgekeerd nauwelijks een rol binnen de partij. Europa als verkiezingsthema is officieus van het prioriteitenlijstje afgevoerd.”

Voor de D66-partijtop is de kritiek uiterst pijnlijk, zeker als In ’t Veld erin slaagt om een deel van de traditionele achterban mee te nemen naar het pro-Europese Volt. Partijvoorzitter Victor Everhardt schrijft in een verklaring dat hij het vertrek ’betreurt’. „Haar vertrek markeert het einde van een lange periode”, stelt partijleider Sigrid Kaag. Ook bij de ministerraad klinken vrijdag lovende woorden van D66-bewindslieden, maar op haar kritiek reageren ze liever niet. Minister Franc Weerwind (Rechtsbescherming) gaat bijvoorbeeld niet inhoudelijk in op de beschuldigingen over lakse aanpak van grensoverschrijdend gedrag binnen D66.

De partij werd al eerder geplaagd door MeToo-kwesties, bijvoorbeeld rondom het opgestapte Kamerlid Sidney Smeets en oud-partijbons Frans van Drimmelen. Partijvoorzitter Victor Everhardt en partijleider Sigrid Kaag kregen toen felle kritiek op hun handelen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Een 'overstap'. betekent dat dat ze geen lid meer is van partij D66 (en harer mantelorganisaties)? Maar nu wel van VOLT ? Al in andere hoedanigheid lid van de club van Soros?

Even neuzen bij die VOLT club:
Vereisten voor kandidaatstelling
bla, bla, bla...
Je bent méér dan drie (3) maanden lid van Volt op het moment van bekendmaking van de vacature. Dat betekent dat je vóór 23.59u 18-02-2023 lid bent geworden.
bla bla bla...
https://voltnederland.org/vacature-kand ... -parlement

Gaan ze bij VOLT nu op zoek naar een geitenpaadje voor Sophietje?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
vr jun 16, 2023 1:51 pm
Een 'overstap'. betekent dat dat ze geen lid meer is van partij D66 (en harer mantelorganisaties)? Maar nu wel van VOLT ? Al in andere hoedanigheid lid van de club van Soros?
Gaan ze bij VOLT nu op zoek naar een geitenpaadje voor Sophietje?
Ik weet het niet. :razz: Dit is lachen en vette pech voor Sofietje. Einde EU carrière voor haar.
Oud-D66'er In 't Veld volgend jaar niet verkiesbaar voor Volt door partijregels

Europarlementariër Sophie in 't Veld, die vanmorgen bekendmaakte van D66 over te stappen naar Volt, kan bij de Europese verkiezingen volgend jaar niet meedoen voor haar nieuwe partij. De interne regels van Volt staan dat niet toe.

Volt zoekt momenteel kandidaten voor de Europese lijst. Hoewel In 't Veld in principe nog twee dagen zou hebben om zich te melden, is een van de voorwaarden dat sollicitanten minstens drie maanden lid zijn van de partij.

In de vacaturetekst voor Europees lijsttrekker staat letterlijk dat kandidaten lid moesten zijn voor 23.59 uur op 18 februari dit jaar. Voor de overige kandidaten gelden soortgelijke regels. Volt bevestigt dat In 't Veld pas gisteren lid is geworden.

In haar afscheidsbrief rept In 't Veld niet over haar plannen. Ze schrijft alleen dat de toekomst ongewis is, maar dat die altijd in Europa zal liggen. Haar woordvoerder lichtte eerder vandaag toe dat ze de ambitie heeft om politiek actief te blijven, maar hoe is nog onbekend.

Twee weken geleden gesproken
Een woordvoerder van Volt Nederland zegt dat er twee weken geleden voor het eerst contact is geweest tussen de partij en de Europarlementariër. In 't Veld sprak met de fractievoorzitter in de Tweede Kamer Laurens Dassen en de enige Europarlementariër van de partij, de Duitse medeoprichter Damian Boeselager.

De partijwoordvoerder zegt dat In 't Veld van harte welkom is als lid van de partij, maar dat er verder geen toezeggingen zijn gedaan over haar rol. In 't Veld heeft nog niet in het openbaar gereageerd op wat de interne regels van Volt voor haar toekomst betekenen.

De 59-jarige In 't Veld was sinds 2004 vier keer lijsttrekker van D66. Ze is daarmee de langstzittende Europarlementariër uit Nederland. Na haar vertrek uit D66 gaat ze nu eerst verder als onafhankelijk lid in het Europees Parlement.

EU-correspondent Ardy Stemerding:
"We wisten dat In 't Veld nog aan het nadenken was of ze bij de verkiezingen van volgend jaar weer lijsttrekker wilde worden, maar dat ze ook overwoog naar een andere partij over te stappen was onbekend.

Tegelijkertijd moeten we hierbij opmerken dat het een publiek geheim was dat het D66-bestuur na al die jaren In 't Veld vernieuwing wilde. Bij de vorige verkiezingen was er ook al andere kandidaat die een gooi deed naar het lijsttrekkerschap en dit keer heeft het Kamerlid Salima Belhaj zich al gemeld. We horen dat het partijbestuur achter Belhaj staat, dat zal meegespeeld hebben. In 't Veld spreekt zelf alleen over 'diverse factoren' die meespelen.

Wat in ieder geval duidelijk is, is dat het voor de langstzittende Europarlementariër uit Nederland heel lastig gaat zijn om volgend jaar terug te keren in het Europees Parlement."

In haar afscheidsbrief aan partijgenoten schrijft In 't Veld dat ze de partij na bijna 30 jaar verlaat omdat Europa te veel op de achtergrond is geraakt. "In de praktijk is de nationale politiek in Den Haag steeds meer het middelpunt geworden van ons denken en handelen."

Ook weegt de manier waarop de partij is omgegaan met grensoverschrijdend gedrag voor haar zwaar. In 't Veld had eerder een conflict met de andere D66-Europarlementariër, Samira Rafaela, over het wel of niet vervangen van hun ondersteunende staf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door King George »

VOLT lijkt mij een soort asielzoekerscentrum voor wie D'66 nog niet totalitair genoeg vinden.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De bloedarmoede van D66 is gebleken uit de test met Sigrid Kaag.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Even over de kakelende Kaag en de geniepige D66


Dat Kaag blijft steken in de politiek en verder wil met deze al voor haar mislukte carrière lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Of zij is halsstarrig en koppig. Tsja, dat heb je soms, zelfs bij zeer intelligente mensen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door King George »

Sigrid Kaag wordt geen lijsttrekker.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Kaag weg. Dat verwacht ik zo tegen Sinterklaas volgend jaar als er een nieuwe regering is gevormd.

Afbeelding

Kaag past voor leiderschap D66 en verlaat politiek Den Haag
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Kom op Sigrid. Doe niet zo zielig. Niet alle vrouwelijke Kamerleden hebben het zelfde karakter als jij.
Kaag: hoop niet dat vrouwen politiek gaan schuwen om intimidaties

Vertrekkend D66-leider Sigrid Kaag hoopt niet dat de haat en intimidatie waar zij de afgelopen jaren mee te maken kreeg, andere vrouwen ervan weerhouden de politiek in te gaan. Dat zegt zij in een toelichting op haar besluit zich niet opnieuw beschikbaar te stellen als lijsttrekker van haar partij voor de Tweede Kamerverkiezingen.

Zelf zegt Kaag lang te hebben geworsteld met de afweging tussen de verantwoordelijkheid die zij voelt en het belang van haar gezin, dat volgens haar leed onder de bedreigingen, beledigingen en aantijgingen aan haar adres. „Ik ben een plichtsgetrouw mens”, zegt zij, maar de zorgen bij haar man en dochters wogen uiteindelijk het zwaarst. „Dat is mijn basis.”

De twee dochters van Kaag gaven onlangs in het televisieprogramma College Tour al aan dat zij zorgen hadden over de ernstige bedreigingen tegen hun moeder. Kaag zegt dat dit niet hét moment was dat haar deed besluiten te stoppen, maar erkent dat het wel impact had. Ook haar man is „blij en opgelucht” dat zij uit de politiek gaat, zegt zij.

’Karaktermoord’
Kaag zegt vrede te hebben met haar besluit om te stoppen, maar waarschuwt wel voor de „precaire maatschappelijke situatie” die daartoe heeft geleid. Het politieke debat gaat steeds minder over de inhoud en neemt steeds eerder de vorm aan van een „karaktermoord”, zegt zij. „Discussies worden niet meer langs de lijnen van feiten gevoerd.”

Dat haar vertrek te maken zou hebben met de kritiek dat zij haar belofte van nieuw leiderschap niet heeft waargemaakt, bestrijdt Kaag. „We zijn in een coalitie gestapt die niet onze voorkeur had”, zegt zij. Maar zij vindt wel dat het coalitieakkoord een „duidelijk D66-stempel droeg” en dat haar partij bewindspersonen „van formidabel kaliber” wist te leveren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Rob Jetten onze nieuwe MP.
'Klimaatdrammer' Rob Jetten doet geen stap opzij meer

Dat Rob Jetten de ambitie heeft om D66-lijsttrekker te worden, heeft hij nooit onder stoelen of banken gestoken. Twee jaar geleden, in de aanloop naar de vorige Tweede Kamerverkiezingen, wilde hij zich ook kandidaat stellen. Maar toen deed hij een stap opzij voor Sigrid Kaag. Nu doet de demissionaire minister voor Klimaat en Energie dan toch de stap naar voren.

De in Veghel geboren Jetten heeft een bliksemcarrière in de politiek gemaakt. Hij was voorzitter van de Jonge Democraten en daarna gemeenteraadslid en fractievoorzitter in de Nijmeegse gemeenteraad. In 2017 kwam hij in de Tweede Kamer, waar hij zo'n anderhalf jaar later, als 31-jarige, het stokje overnam van vertrekkend fractievoorzitter Pechtold.

De jongste fractievoorzitter in de Tweede Kamer had als opvolger van Pechtold grote schoenen te vullen, en hij moest duidelijk erg wennen aan zijn nieuwe rol. Hij kwam aanvankelijk stijfjes over en herhaalde zo vaak achter elkaar dezelfde ingestudeerde antwoorden, dat 'Robot Jetten' een poosje zijn bijnaam werd.

Klimaatdrammer
De kritiek dat hij het niet in zich zou hebben, liet hij van zich afglijden. Hij bleef zich onvermoeibaar inzetten voor thema's als klimaat, Europese eenwording en de emancipatie van lhbti'ers. Ook zocht hij regelmatig de confrontatie met FVD-leider Baudet. En langzamerhand verscheen er een meer ontspannen, zelfverzekerder politicus voor de camera's. "Ik struikelde en stond op", zegt hij in zijn campagnespotje.

Voormalig VVD-fractievoorzitter Dijkhoff plakte zijn collega van D66 in 2019 het predicaat 'klimaatdrammer' op. Jetten omarmde die 'belediging' als een geuzennaam. Hij liet hem op een blauwe sweater drukken, die hij graag bij openbare gelegenheden droeg.

Intussen dacht hij na over het lijsttrekkerschap, maar na een innerlijke "zoektocht" concludeerde hij dat het op dat moment niet goed voor D66 zou zijn als hij de leider werd. Hij sprak zijn volle steun uit aan Sigrid Kaag, in de hoop ook dat zij zo een grotere kans kreeg om de eerste vrouwelijke premier van Nederland te worden.

Bij de formatie in 2021 was hij haar secondant aan de onderhandelingstafel, soms ook in zijn klimaattrui. En toen hij uiteindelijk werd gevraagd als minister, vond hij dat zeer eervol.

Een andere post had hij misschien geweigerd, zei hij. Want de rol van fractievoorzitter had hij nog wel even willen vervullen. Maar de kans om de eerste Nederlandse minister voor Klimaat en Energie te worden, wilde hij niet laten lopen. En zo kon hij op 22 januari 2022, op zijn 34ste, worden toegevoegd aan het lijstje van 'jongste ministers' ooit.

Oorlog in Oekraïne, dure energie
Hij zal zich het eerste jaar van zijn ministerschap anders hebben voorgesteld. Hij had de ambitie om forse stappen te zetten op het gebied van klimaat en duurzame energie en een bijdrage te leveren "aan de wereldwijde opgave onze aarde leefbaar door te geven aan volgende generaties".

Maar een maand later viel Rusland Oekraïne binnen, schoten de energieprijzen omhoog en kwam de nadruk vooral op het energiedeel van zijn portefeuille te liggen. De klimaatdrammer moest zelfs besluiten om de kolencentrales tijdelijk harder te laten draaien, terwijl hij het liefst van deze 'megavervuilers' af wilde.

Een paar maanden geleden kwam hij toch met een groot, ambitieus klimaatplan: het kabinet zou 28 miljard uittrekken voor ruim 120 klimaatmaatregelen. Daarmee zou het doel om in 2030 minstens 55 procent minder broeikasgassen uit te stoten dan in 1990 volgens hem ruimschoots gehaald kunnen worden.

Nu het kabinet is gevallen, is het de vraag of zijn plannen nog door de Tweede Kamer worden behandeld. Een aantal klimaatmaatregelen staat op de nominatie om controversieel verklaard te worden. Het gaat dan bijvoorbeeld om het voornemen voor een lagere energiebelasting bij minder gasverbruik en subsidie voor de aanschaf van tweedehands elektrische auto's.

Jetten is de eerste in de partij die zich opwerpt als kandidaat-lijsttrekker. Andere kandidaten kunnen zich nog melden en dan komt er een lijsttrekkersverkiezing. Fractievoorzitter Jan Paternotte heeft al laten weten dat hij niet mee zal doen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Jetten

Bericht door Mahalingam »

D66 vervangt een vrouw door een homo en wat er toen gebeurde...

...past potverdorie precies in het campagnestraatje van D66!

Afbeelding

Rob Jetten weet niet hoe je een huis verwarmt met kernenergie maar weet wel dat je met 28 miljard euro de thermostaat van de aarde met nul komma vier nullen drie zes graden omlaag kan brengen over in 2050.
Maar over vragen naar zijn inhoudelijke competenties ging het niet in het gesprek met de nieuwe lijsttrekker bij Fop1, daar ging het over hoe vervelende anonieme zuigaccounts op internet zijn geaardheid er bij slepen om hem aan te vallen, te beledigen en hun afkeer van hem of zijn partij """kracht""" bij te zetten.
Vergis je niet, dat vinden ze héérlijk bij Insultancy66 want op die manier bouwen ze een retorisch flinterdun maar toch opvallend effectief moreel schildje rond hun club, dat ervoor zorgt dat alle kritiek op politieke partners van de ideologische consultancyfirma gelijkgesteld kan worden aan vrouwenhaat of homofobie.

Het werkte immers ook om kritische vragen over het vertrek van Kaag te smoren:
'Was u ook vertrokken als D66 op 20+ zetels in de peilingen had gestaan?' 'Bent u niet eigenlijk al maandenlang uw eigen aftocht aan het regisseren, met die vele hints over functies in het buitenland en dat opzetje in College Tour?' 'Kan het zijn dat Financiën niet helemaal de juiste plek voor u was, gezien de ferme kritiek van de Raad van State op uw ministeriële begrotingsbeleid?' 'In hoeverre heeft uw politieke geloofwaardigheid geleden onder hier scheiden onze wegen, die toen helemaal niet gescheiden zijn? U beloofde immers nieuw leiderschap.' 'Had u na Functie Elders nog wel in een kabinet met Rutte als premier moeten stappen?' 'U beroept zich op vrouwenhaat als argument voor uw vertrek, maar waar was u zelf voor vrouwelijke partijgenoten toen intern de #MeToo-bom barstte?' 'Was de lol er voor u niet eigenlijk al vanaf toen u ondanks de vele opkontjes in alle media en de luide aanmoedigingen vanuit delen van het publiek géén premier werd in 2021?'

Nou ja u begrijpt het punt. Kaag zei 'Ja maar bedreigingen' en toen smoorde alle kritiek in het gesnotter van slachtofferschap en de buikpijn van Lisa Loeb. Dus trekken ze die lijn nu vrolijk verder bij D66, want iedereen snapt dat de beste manier om premier te worden in dit land is door op televisie te vertellen dat het internet onaardig is, je eigen gender- of geaardheids-identiteitje voorop te zetten en een sterk en zeker niet lachwekkend leiderschap uit te stralen door een enorme eierdop op je hoofd te zetten en heel hard bij de juf te gaan klikken over @BozeJantje425642 en @MallePietje#IkPrikNiet#NoWEF, terwijl je zelf de juf bent. En ze weten heus ook heus wel dat ze kabouterlegertje van verbaal agressieve maar mentaal vederlichte hooivorkertjes opjutten met deze schijnbeweging, die iedereen die bovenstaande strategie opmerkt en doorziet zullen gelijkschakelen met vrouwen- en homohaat.

Maar goed. Ze doen maar, wij zijn er niet gevoelig voor want die verwijten hebben - net als de Magere Mannetjes zelve - al hun gewicht al lang verloren. Hoe laat zendt de VPRO de documentaire van "Rob Jetten: van beertje tot Binnenhof" uit, en mag Sjoerd Sjoerdsma opnieuw de regie op zich nemen? RIEMER VAST! Daar gaan ze...
https://www.geenstijl.nl/5171555/calimerob/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Femke Merel van Kooten schrijft:
Ik voel geen enkele verwantschap met Sigrid Kaag

Twee jaar na de verkiezingsoverwinning waarin Sigrid Kaag met de belofte voor “nieuw moreel leiderschap” hoge ogen gooide, verlaat zij de politiek. Ze heeft het niet alleen niet waargemaakt, ze heeft grandioos gefaald. Maar over dat feit gaat het nauwelijks.

Nu Sigrid Kaag de eendimensionale benadering kiest van slachtofferschap en elke vorm van zelfreflectie op haar functioneren als minister van Financiën en vicepremier gemakshalve achterwege laat, wordt iedere vorm van kritiek op haar leiderschap vrijwel onmogelijk. Immers, dan bagatelliseer je de vrouwenhaat die haar ten deel is gevallen en die haar dwingt tot een vertrek uit de politiek.

Nieuw moreel leiderschap

Doorgaans wordt het vertrek van een partijleider van alle mogelijke kanten belicht in de media. Wat zo’n politiek leider bereikt heeft, of juist niet? Welk gat laat deze leider achter voor de opvolger? In het afgelopen jaar dat Rutte IV het dan eindelijk mocht waarmaken, presteerde Kaag nauwelijks. In plaats “nieuw moreel leiderschap” te laten zien, visie te tonen of in politiek woelige tijden tóch iets substantieels voor elkaar te krijgen, maakte Kaag de afgelopen maanden vooral negatieve reclame voor een van de mooiste en meest eervolle functies in ons land, hoe graag zij ook anders beweert.

Daarbij had Kaag, met een schuin oog op de peilingen, niet de moed om de stekker uit een kabinet te trekken waarvan ze over de voorloper, Rutte III, nog zei: “We komen in dit kabinet niet verder.” En tijdens het enerverende 1 april ‘functie elders’-debat over Rutte: “Hier scheiden onze wegen”. Rutte IV werd ondanks dat een feit, want ‘alleen het vertrekpunt is anders’ en haar eerdere uitspraken betekenden niet dat zij voor eeuwig afstand nam van Rutte. Dit modderde zo voort en de kiezer die in het afgelopen jaar hoopte dat ze een keer haar rug recht zou houden bleef gedesillusioneerd achter en moest wachten tot Rutte zélf het juiste moment vond voor de VVD om de stekker uit Rutte IV te trekken.

Zelfgekozen slachtofferschap

Kaag gebruikt haar slachtofferschap als vehikel waarmee ze met opgeheven hoofd de politiek kan verlaten. En dat gun ik haar, echt, maar ik vind het hoogst problematisch dat ze daarmee vrouwen in de politiek in het algemeen kwetsbaar maakt, collectief als slachtoffers te kijk zet. Daardoor schoot mij de fameuze uitspraak van Madeleine Albright te binnen, voormalig Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken: “There is a special place in hell for women who don’t help other women”.

Kaag zet vrouwelijke politici neer als willoze slachtoffers, ze drukt ons omlaag. En dat na ruim 100 jaar passief vrouwenkiesrecht en na alles wat vele trotse en sterke vrouwen daarin allemaal al bereikt hebben ruim voordat Kaag het politieke strijdtoneel betrad. Kaag hoopt niet dat vrouwen de politiek gaan mijden vanwege intimidaties en de vrouwenhaat. Ik wil tegen die meisjes en vrouwen zeggen: luister alsjeblieft niet naar Sigrid Kaag, de politiek is zo mooi of lelijk als je het zelf maakt!

Sigrid Kaag sloeg meermaals volledig de plank mis. Ze zal het vast goed bedoeld hebben, haar advies aan meisjes om “in het diepe” te springen, zoals zij zelf deed toen ze moest kiezen tussen de Universiteit van Oxford, Cambridge en de Universiteit van Exeter. Maar het kwam er allemaal zo wereldvreemd en koud uit.

In een land waar veel dingen niet meer vanzelfsprekend zijn voor mensen: inkomen waarvan je kunt rondkomen, een dak boven je hoofd, energie uit het stopcontact, toegankelijke en betaalbare zorg, een universitaire studie zonder torenhoge schuld of lekker de wereld over reizen als je daar zin in hebt. Haar wereldvreemdheid zat Kaag in de weg. Zoals ze haar eigen kinderen citeerde in een NRC-interview: ‘“Mam, je hebt geen flauw idee wat voor stad Den Haag is.” Daar hebben ze wel gelijk in.’

En dan haar onheilspellende woorden in de zomer van vorig jaar, die bij menigeen lang nagalmden: “We moeten beseffen dat we collectief een stukje armer zullen worden. Het continu willen of kunnen compenseren is gewoon niet mogelijk, is financieel niet houdbaar.”

Daar sprak de voorvrouw van de partij die iedereen belooft vrij te laten maar niemand te laten vallen. In tijden waarin de rijken steeds rijker worden en de armen steeds armer. En de Toeslagenouders nog altijd niet gecompenseerd of anderszins uit de ellende zijn. Zoals u weet is een van de toeslagouders deze week in hongerstaking gegaan.

Vrouwenhaat?


Ik kan mij, als oud-Tweede Kamerlid én vrouw, niet aan de indruk onttrekken dat de haatreacties die Kaag treffen, hoe afkeurenswaardig en verdrietig voor de betrokkene dat ook is, niet enkel te wijten zijn aan “vrouwenhaat”.

De manier waarop Kaag hele bevolkingsgroepen wegzet met de achteloze woorden “wie zijn die mensen”, zittend op de achterbank van haar dienstauto zonder gordel te dragen in de documentaire die werd betaald van belastinggeld: kan Kaag zich écht niet voorstellen dat dit kwaad bloed zet?

Het gros van de mensen dat zich gekwetst voelt, zal die gekwetstheid inslikken, maar sommige mensen met minder zelfdiscipline kunnen zich in de huidige tijd van door het kabinet veroorzaakte dan wel vooruitgeschoven crises, ontpoppen tot anonieme toetsenbordridders die hun frustratie op zeer afkeurenswaardige wijze - ik praat dit op geen enkele manier goed - uiten.

Natuurlijk, vrouwenhaat is een probleem. Alle vormen van bedreiging en geweld moeten met de grootst mogelijke kracht worden afgekeurd. Maar toch vraag ik mij af: is de haat en afkeuring die Kaag over zich heen kreeg écht alleen maar vrouwenhaat?

Gebrek aan empathie

Krijgt Sigrid Kaag het als vrouw zwaarder te verduren dan een man in dezelfde functie? Ik twijfel en heb als vrouw in de Tweede Kamer nog nooit “vrouwenhaat” ervaren, terwijl ik toch ook niet echt uit de wind heb gestaan. Weleens onbegrip, botte reacties over mijn presentatie of uiterlijk, aanhoudende adoratie én huwelijksaanzoeken. Maar “vrouwenhaat”? Nee.

Opiniemakers, politici en hoogleraren buitelen de afgelopen dagen over elkaar heen om het beeld te voeden dat er in het geval van Sigrid Kaag inderdaad sprake is van eendimensionale, exclusief op Kaag gerichte vrouwenhaat, waardoor zij continu wordt beschimpt, geïntimideerd en bedreigd. Ik denk dat de oorzaak ook gezocht moet worden in haar stuitende gebrek aan doorleefde empathie.

En zo leidt de zelfgekozen nadruk op het slachtofferschap van vrouwenhaat af van het werkelijke probleem: dat Kaag een te grote broek aan heeft getrokken over “nieuw moreel leiderschap” en in de uitwerking daarvan grandioos gefaald heeft. En het is maar zeer de vraag of Kaag de aftocht via deze antithese van leiderschap had gekozen als D66 op dit moment op 30 zetels in de peilingen had gestaan. Ik durf te zeggen: natuurlijk niet!
https://www.splinterpolitiek.nl/post/vr ... igrid-kaag
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

D66’er die partij achterliet voor Hillary Clinton wil nu lijsttrekker worden

Den Haag - Wassila Hachchi heeft zich opgeworpen als tegenstander van Rob Jetten om het lijsttrekkerschap van D66. Hachchi vertrok ooit halsoverkop als Kamerlid om voor de campagne van Hillary Clinton te werken en hoopt nu leider van de democraten te worden om haar grotere doel te bereiken: politieke partijen afschaffen.

De aanmelding van Hachchi zal bij D66’ers voor koude rillingen op de rug zorgen. De partij heeft erg slechte herinneringen aan het oud-Kamerlid. Ze vertrok in 2016 als een dief in de nacht uit de Tweede Kamer: ze hoopte aan de slag te kunnen voor de campagne van Clinton, die toen probeerde president van de Verenigde Staten te worden. De Telegraaf kon later onthullen dat een betaalde baan er niet in zat: in werkelijkheid kwam Hachchi niet verder dan het uitdelen van folders, terwijl ze genoot van een riante wachtgeldregeling op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.

Pechtold

In de wandelgangen klonk dat een slechte verstandhouding met toenmalig partijleider Alexander Pechtold vooral bijdroeg aan haar vertrek. Maar door haar vertrek kreeg ze het aan de stok met haar hele partij. Een royement dreigde, waarna Hachchi eieren voor haar geld koos en zelf haar lidmaatschap opzegde.

Twee jaar later, na het vertrek van Pechtold uit Den Haag, meldde ze zich weer aan als D66-lid. Dat weerhield haar er niet van om in 2020 ineens haar politieke liefde te verklaren aan Donald Trump (in 2016 nog tegenstander van Clinton) en FvD-leider Thierry Baudet. Een stem op Baudet was volgens haar ’de enige manier om het ontwaken van de mensheid te ondersteunen en te versnellen’, Trump was volgens haar ’de beste kans op democratische vernieuwing’.

Einde van de partij

Mocht Hachchi tegen alle verwachtingen in de kans krijgen om leider van D66 te worden, wordt dat wat haar betreft ook meteen het einde van de partij. Ze wil namelijk alle politieke partijen afschaffen en zorgen dat mensen alleen nog maar op volksvertegenwoordigers kunnen stemmen. „Het wordt tijd om Hans van Mierlo's (D66-oprichter, red.) ’ontploffingstheorie’ in een eigentijds jasje te steken. D66 moet worden opgeheven zodra zij de herinvoering van onafhankelijke volksvertegenwoordigers tot stand heeft gebracht”, meldt Hachchi in het blog waarin ze haar vinger voor het D66-leiderschap opsteekt.

Of ze daadwerkelijk tegenstander van Jetten wordt, is nog de vraag. D66’ers die kandidaat-lijsttrekker willen worden, hebben steun van 1 procent van de leden nodig. Potentiële partijleiders kunnen zich sinds dindag officieel melden, volgende week wordt duidelijk wie er genoeg steun heeft. Hachchi hoopt daarbij te zitten: „Ik heb het eerder gezegd en ik blijf het zeggen: het is tijd voor een nieuw krankzinnig avontuur.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/9392331 ... ker-worden
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Nog een nieuwtje: Wassila Hachchi is Mohammedaans geworden en zoals alle bekeerden nogal fanatiek.
Of het blijvend is? Ik weet het niet. In ondervermeld artikel lijkt zij het protoptype te zijn van een zweefteef.
My Own Inner Conflict
[...]
moving from struggling with my Dutch identity to owning, respecting and loving my Moroccan roots; moving from ignorance and false perceptions to the true beauty of Islam.
[...]
in the Netherlands where many people still live in ignorance and with false perceptions of my Deen, Islam; to making the love of Allah - the origin of love, the creator of the universe, the singular God that is referred to in the Torah in Hebrew as “Elohim”, or spoken by Jesus in Aramaic as the strikingly similar “Allaha” - my only priority in life.
[...]
The crystal clear insight, that came to me is that in Islam there is a resolution for this inner conflict: when we move from dunyā - this physical world - to akhirah - the life when we are back to where we came from, to our creator, Allah. [...]
https://www.listenthinkspeak.online/blo ... r-conflict
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Het gaat Wassila Hachchi nooit lukken maar het is wel grappig. Er gaat een foto van haar rond waar ze een hoofddoek draagt.


Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Ik had gelijk.

De kandidatuur van Wassila Hachchi voor lijsttrekkerschap D66 heeft onvoldoende steun gekregen van de leden. (slechts 76 leden ondertekenden steunverklaring, nodig 247).
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

D66 ongekend gemeen en onbetrouwbaar

Een kabinet kan op verschillende manieren stranden. Het kan uiteenspatten in groot conflict. Ik heb dat meegemaakt bij de val van het kabinet-Balkenende IV. Mij staat het beeld bij dat, in de nacht dat het kabinet viel, de CDA-minister van VWS Ab Klink en ik (OCW) elkaar in de hoek van de Trêveszaal spraken, en zeiden ’Het is ook altijd ruzie in de buitenlandhoek’. In de andere sectoren werd zonder ruzie samengewerkt.

CDA en CU waren zo boos over de gang van zaken dat ze kozen voor de harde lijn. Minister-president Balkenende bracht het voorliggende voorstel in de ministerraad in stemming; de CDA- en CU-ministers stemden voor, die van de PvdA tegen. Balkenende zei met gedragen stem dat het voorstel was aangenomen, en dat hij het woord gaf aan vicepremier Wouter Bos. Die zei, eveneens op plechtige toon, dat de ministers van PvdA-huize het genomen besluit ’niet konden dragen’, en dat ze hun ontslag bij de koningin zouden indienen. De volgende werkdag, er zat een weekend tussen, moesten de PvdA-ministers haastig afscheid nemen van hun medewerkers, hun pasje inleveren en de spulletjes in een doos doen om met de dienstauto de laatste rit naar huis te maken.

Immigratiebeleid
De andere manier waarop een kabinet valt zagen we recent bij het kabinet-Rutte IV. Er was door de vier betrokken partijen geprobeerd een compromis te bereiken over het immigratiebeleid. De coalitiepartijen constateerden gezamenlijk in de Trêveszaal dat ze het niet eens zouden worden, en dat het kabinet collectief ontslag zou indienen. De hele ploeg blijft dan demissionair totdat er na verkiezingen een nieuw kabinet is gevormd. De val kwam na maanden intensief zoeken naar een oplossing, onder leiding van Mark Rutte. Maar nu komt het.

De tweede regeringspartij D66 ging in de aanloop naar het debat over de val van het kabinet actief op zoek naar steun voor een motie van wantrouwen tegen Mark Rutte om alleen hem weg te sturen. Dat is in de parlementaire geschiedenis ongekend, en het was natuurlijk ook een onzinnig idee, want de andere VVD-ministers zouden zeker mee zijn opgestapt, waarna Kaag dan demissionair premier zou zijn geworden.

Het bericht dat de oppositie overwoog om een motie van wantrouwen in te dienen lekte uit in de loop van het weekend voorafgaand aan het Kamerdebat, en verscheen op de site van De Telegraaf. Kaag belde Rutte vlak voor aanvang van het debat om hem te vertellen dat D66 overwoog die motie te steunen. De afloop is bekend: bij de start van het debat op maandagochtend meldde Rutte dat hij een ’epifanie’ had gehad op zondag, een plotseling inzicht, en uit de politiek zou gaan.

Geert Wilders
Het is een achterbakse streek om als regeringspartij achter de schermen te lobbyen bij oppositiepartijen voor een motie om je eigen premier weg te sturen. De aan D66 gelieerde media, dat zijn er veel, zwegen het gebeuren echter dood omdat het bericht speculatief zou zijn.

Inmiddels is er een nieuw feit. De leider van de grootste oppositiepartij Geert Wilders, kennelijk getergd door de fractievoorzitter van D66, Jan Paternotte, besloot een uitzondering te maken op de parlementaire gewoonte dat fractievoorzitters over hun onderlinge contacten geen mededelingen naar buiten doen. Hij schreef letterlijk: ’Wat een leugenaar die Paternotte. De man is zo vals, hij belde me een dag voor het Kamerdebat waarin Rutte aftrad en smeekte me om als oppositieleider een motie van wantrouwen tegen Rutte in te dienen. Dan hoefde hij het niet zelf te doen. Zijn achterbaksheid is ongekend.’

Als dit bericht niet waar was had Paternotte het ontkend. Maar wat was de reactie van de fractievoorzitter van D66: ’Niet drinken en tweeten, Geert.’ Hij reageerde met een drankroddel! Dat doet denken aan de roddel die D66 eerder over Johan Remkes had verspreid. Maar de hoofdzaak is natuurlijk dat het verhaal van Wilders waar is, anders had Paternotte het bericht ontkend. Er zijn overigens veel leden van de Tweede Kamer die wisten van de actie.

Machtswoord
Wat eerder al kon worden geconcludeerd op basis van onafhankelijke maar anonieme bronnen is nu openbaar bevestigd door het een na langst zittende Kamerlid Wilders. Voorafgaand aan het Kamerdebat heeft D66 uitgebreid gezocht om een Kamermeerderheid te vinden om de premier van het eigen coalitiekabinet weg te sturen. Natuurlijk wist Kaag als partijleider hier van. Als ze deze actie had willen stoppen had ze dat als partijleider kunnen doen, met zo nodig als uiterste wapen het spreken van het machtswoord (’als de fractie dit doet stap ik subiet op’). Dat heeft ze niet gedaan, en ze heeft Rutte twintig minuten voor het debat pas gebeld, ook zo lekker collegiaal.

We hebben in de Haagse politiek heel wat streken gezien, maar zo onbetrouwbaar en gemeen is ongekend. De D66’ers die bij deze actie betrokken waren zouden nooit meer een rol mogen spelen in de vaderlandse politiek.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door King George »

Wie wil er nog met D’66 regeren?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door sjun »

Wie heeft er nog vertrouwen in de partij D66 die professioneel 'slachtoffer' Sigrid Al Qaq naar voren schoof als minister van Financiën en Jan Paternotte als fractievoorzitter?

Kaag raakt geïrriteerd als Omtzigt haar CONFRONTEERT met MILJARDEN aan onrechtmatige uitgaven!
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie