Het wel en wee van D66, nu onder bezielde leiding van Rob Jetten

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Koningin Kaag krijgt alle kans

Nadat Sigrid Kaag aan het einde van de zomer tot partijleider van D66 was gekroond, startte voor haar een grote inhaalrace. Jarenlang was ze minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, maar veel politieke kopstukken hadden niet of nauwelijks met haar te maken gehad.

Dit had natuurlijk te maken met de portefeuille van Kaag, die niet voorzag in veel aanwezigheid in de Tweede Kamer, vergeleken met bijvoorbeeld de ministers van Volksgezondheid of Justitie. Ook had ze geen achtergrond als parlementariër die zoveel van haar collega’s al een robuust netwerk had opgeleverd.

Fractievoorzitters in oppositie én coalitie zagen Kaag totaal niet investeren in onderlinge contacten, zoals bijvoorbeeld premier Mark Rutte wel doet. Die prikt buiten het zicht van de camera wel eens een vorkje met PVV-voorman Geert Wilders of GL-leider Jesse Klaver.

Na haar aantreden als lijsttrekker realiseerde Kaag zich dit kennelijk, want ineens werden allerlei visites ingepland.

Zo had er een gesprek plaats met toenmalig PvdA-voorman Lodewijk Asscher. Kaag leek de voormalig minister van Sociale Zaken te willen verrassen met schokkend nieuws. Ze had net ontdekt dat in Nederland een miljoen mensen onder de armoedegrens leefde!

Een aanwezige trok de wenkbrauwen op. De afgelopen drie jaar was dit immers ook al het geval. Was dit niet de Kaag die inmiddels sinds 2017 als minister ons land bestuurde?

Inburgering
De anekdote vond al snel zijn weg elders in het Haagse, waarna onder concurrerende kopstukken grijnzend werd geconcludeerd dat Kaags inburgeringscursus in eigen land nog lang niet was afgerond.

Ze zagen hun gelijk bevestigd in de veelbesproken maar slecht bekeken documentaire over de D66-leider. Daarin rees het beeld van een in Den Haag verdwaalde carrière-diplomaat, die denkt dat het uitspreken van gemeenplaatsen als ’de verbinding zoeken’ Nederlanders massaal naar het stemhokje voor D66 zal lokken. „Verbinden doe je in de telefooncentrale. Of in het ziekenhuis”, schamperde een collega-minister daarop.

Slechts één keer had Kaag zich een beetje laten gelden als D66-voorvrouw. Nadat minister Arie Slob (Basis- en Voortgezet Onderwijs) een anti-homoverklaring voor scholen leek te legitimeren, ging ze in het kabinetsberaad los op de CU-bewindsman. Daarna nam ze voor de draaiende camera’s geen blad voor de mond om hem nog eens publiekelijk te kielhalen.

Toen Rutte die avond een reconstructie van Slobs schrobbering in het kabinetsberaad terug las in de media, liet hij boos een bericht naar de ministeriële groepsapp uitgaan. Zo ging je niet met elkaar om.

Jaja, dacht Kaag. Ze kon niet lang daarvoor in haar favoriete dagblad lezen dat Rutte binnenskamers had opgemerkt dat ze ’het politieke handwerk niet doet’. Het maakte D66 zo boos dat Rutte te verstaan werd gegeven dat het een premier niet past om zich zo over een collega uit te laten.

Voor het RTL-debat waren de verwachtingen over nieuwkomer Kaag laag gespannen.

Haar eigen team barstte achter de coulissen van Felix Meritis zelfs een paar keer in gejuich los als Kaag iets onbetekenends had gezegd, wat bij de concurrentie de indruk wekte dat de Democraten de lat voor zichzelf wel zeer laag hadden gelegd. Dat blijkt ook wel uit de uitlatingen van campagneleider Sjoerd Wiemer, die vijftien zetels in de peilingen (een verlies van vier) onthaalt als ’een podiumplek komt in zicht’.

En terwijl Wilders het om zijn oren krijgt vanwege berichtgeving over zijn collega Dion Graus en Rutte om het kabinetsbeleid wordt gehekeld, wordt Kaag geen strobreed in de weg gelegd door de concurrentie. Haar zwakke plek, haar elitaire voorkomen, blijft onaangetast.

Met docerende hand en Beatrix-dictie redeneert ze soeverein hoe haar vier kinderen een ’Zoom-apparaat’ gebruiken om onderwijs te genieten.

Dat ze drie weken voor de verkiezingen ineens voor een vaccinatiepaspoort pleit, terwijl ze een jaar haar mond hield over coronabeleid, maakt niets uit. Ministeriële subsidies aan omstreden buitenlandse projecten? Geen woord erover.

Of neem het #MeToo-onderzoek bij D66, dat negen gevallen opleverde van zowel vrouwen als mannen die zich in de partij seksueel onheus bejegend voelden. Kaag concludeerde dat er geen sprake was van een ’structureel onveilige omgeving’. En dat was dan dat.

Normaal gesproken maakt de concurrentie in verkiezingstijd gehakt van dit soort onhandigheden. Nu lijkt de formatie haar schaduw vooruit te werpen.

VVD en CDA weten dat ze geen kabinet over rechts kunnen vormen met de PVV en na Baudets appjes ook niet met FvD.

D66 is voor VVD en CDA een aantrekkelijker regeringspartner dan een blok van twee aan elkaar gelijmde linkse partijen. Hoe groter Kaag, hoe kleiner de kans is dat het gedroomde linkse blok zich in de Trêveszaal kan nestelen. Een doorstart van de huidige coalitie komt zo ineens binnen handbereik.

Het plotselinge geflirt van GL-voorman Klaver met D66, door verkiezingsposters te lanceren waar ook Sigrid Kaag een warm hart wordt toegedragen, geeft aan dat hij er eveneens belang in ziet om D66 niet bij de enkels af te zagen. Ook de groene leider wil heel graag regeren.

Zonder Kaag lijkt die kans best klein, elitair of niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Dat zal onze cosmopolitische wereldburger Kaag aan het hart gaan.
Door een stupide lokale partijtje (haar D666) waarvan ze de lijstrekker is, werd een motie aangenomen *\(vanwege iets onbenulligs zoals voetbal) gericht tegen het bewind in Quatar. Alwaar ze heftig Mohammedaans zijn.
Dat zit haar niet lekker, maar tegen de moralistische stroom inroeien is er bij haar niet bij.
Kaag schrapt Qatar uit digitale handelsmissie nadat ze zich als lijsttrekker uitsprak voor boycot WK

De geplande virtuele handelsmissie naar Qatar, later deze maand, gaat niet door. Het land is stilzwijgend geschrapt uit het rijtje Golfstaten waaraan minister Sigrid Kaag voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking met Nederlandse ondernemers een digitaal bezoek zou brengen.

Dat gebeurde nadat Kaag zich als D66-lijsttrekker uitsprak vóór een boycot van het WK voetbal in Qatar.


Bedrijven kunnen nu van 22 maart tot 1 april alleen nog ‘op handelsmissie’ naar de Verenigde Arabische Emiraten en Oman. Vorige week werd bekend dat de afgelopen tien jaar zeker 6500 arbeidsmigranten in Qatar omkwamen die bouwden aan stadions voor het WK voetbal van 2022.

Vorige week woensdag sloot Kaag zich bij NOS op 3 aan bij een oproep van ChristenUnie-lijsttrekker Gert-Jan Segers om het WK in Qatar te boycotten. Ten tijde van die oproep stond Qatar nog op het programma van de digitale handelsmissie die ze als minister zou leiden. Pas vrijdag werd besloten Qatar ‘tijdelijk on hold te zetten’, zegt de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO), die de handelsmissies organiseert.

Discussie

Volgens een woordvoerder van Kaag is Qatar nu geschrapt ‘gezien de discussie in de Tweede Kamer’. Daar werd vorige week een motie van de SP aangemomen die stelt dat de koning en premier moeten wegblijven van het WK voetbal in Qatar omdat het land zich schuldig maakt aan uitbuiting van buitenlandse arbeiders die de voetbalstadions in de Golfstaat bouwen. “Er wordt op een later moment een nieuwe datum gepland.”

Dat de handelsmissie naar Qatar van de baan was, werd voor het eerst duidelijk in het AD-programma Gamen met Politici. Daar speelde Roel Maalderink met D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma een FIFA voetbalspelletje. Gevraagd naar de handelsmissie, zei Sjoerdsma: “Die gaat niet door, kan ik je vertellen.” Volgens hem was dat vanwege het standpunt van D66 rond het WK voetbal.
https://www.parool.nl/nederland/kaag-sc ... ~bbc8d346/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

D66 heeft een cadeautje van 1 miljoen euro gekregen, en dit is de goede gever,
Dit is de techmiljardair die miljoen doneert aan D66: ’Anderen geven geld aan de knaagdierenopvang’

Steven Schuurman, de man die maar liefst een miljoen overmaakte aan D66 en 350.000 euro aan de PvdD, vertelt dat hij zijn gift heeft gedaan ’met dezelfde motieven als iemand die een paar tientjes overmaakt’. „Maar ik heb hier wel lang over nagedacht en pas mijn beslissing genomen toen alle partijprogramma’s waren gepresenteerd.”

De 46-jarige techmiljardair, oprichter van het aan de beurs van New York genoteerde softwarebedrijf Elastic, kan dat zich ook net zo makkelijk veroorloven als de meeste mensen die vijftig euro doneren. Op de 1,1 miljard euro die hem in de laatste rijkenlijst van Quote wordt toegedicht, tellen zijn donaties aan politieke partijen op tot nauwelijks meer dan 0,1 procent. Zelf wil hij over de omvang van zijn vermogen geen uitspraken doen.

"Ik heb veel meer vermogen dan ik ooit kan opmaken. Dan vind ik het mijn opdracht om iets terug te geven"
Met Elastic bouwde Schuurman een zoekmachine die razendsnel resultaten weet op te duiken uit enorme bergen data. Die technologie, waarmee bedrijven als Facebook, Tinder en Uber hun data doorzoeken, is zo gewild, dat Elastic zijn waarde op de eerste beursdag bijna zag verdubbelen tot 4,9 miljard dollar. Inmiddels is het bedrijf 11 miljard dollar waard. „Ik heb een paar bedrijven opgebouwd waaruit veel meer vermogen is vrijgekomen dan ik ooit kan opmaken. Dan vind ik het mijn opdracht om iets terug te geven.”

Wat drijft u om zoveel geld aan twee politieke partijen te schenken waar u niet eens lid van bent?

„Met de middelen die ik heb, wil ik bijdragen aan initiatieven die meehelpen deze wereld fatsoenlijk achter te laten voor onze toekomstige generaties. En daarbij denk ik veel aan de beroemde uitspraak van president Obama: we zijn de eerste generatie die iets merkt van klimaatverandering en de laatste om er wat aan te doen.”

Uw broer zit in de gemeenteraad in Delft voor D66. Is hij betrokken geweest bij uw beslissing om zijn partij een miljoen euro te doneren?

„Hij wist nergens van en dat heeft geen invloed gehad.”

Bent u zelf betrokken bij D66 of een andere politieke partij?

„Ik ben nooit lid geweest van een politieke partij en lang een zwevende kiezer geweest. Ik ken natuurlijk wel mensen, maar ik praat niet mee.”

Als D66 weinig stemmen krijgt of buiten de boot valt bij de formatie, hebben ze maar weinig invloed. Is dat geld dan verloren?

„Ik steun D66 vanwege het klimaatbeleid dat ze voorstaan en ik hoop dat ik daar met deze schenking aan kan bijdragen. Er zijn ook geen afspraken gemaakt over hoe ze dat moeten uitgeven.”

"Zoeken naar balans tussen zorg voor het klimaat en welvaart een van de grote uitdagingen van dit moment"
Waarom kiest u voor D66? GL scoort volgens het Planbureau voor de Leefomgeving beter dan D66 als het gaat om het terugdringen van CO2.


„Het verhaal van D66 is realistischer. Ik denk dat ze daarmee meer kunnen bereiken dan andere, meer compromisloze partijen. Ik denk dat het zoeken naar balans tussen zorg voor het klimaat en welvaart een van de grote uitdagingen van dit moment is. Je kunt wel zeggen, iedereen moet stoppen met vlees eten en vliegen, maar dat is niet waar ik als mens voor sta. Het verhaal kan niet alleen zijn: minder, minder, minder. Maar om die balans te vinden moet het wel anders.”

Is de VVD in uw ogen niet genoeg naar links geschoven?

„Ik vind dit niet een kwestie van links of rechts. Het gaat mij erom dat er een klimaatcrisis is en hoe we die aanpakken. Dat is een verhaal dat ook voor ondernemers heel aansprekend kan zijn vanwege de kansen die het biedt. De VVD is wel naar links geschoven, maar ik vind het een gemiste kans van ze dat ze dit niet hebben omarmd en de energietransitie alleen als een kostenpost presenteren.”

U gebruikt als vermogende Nederlander uw geld om uw denkbeelden te promoten via een politieke partij. Vindt u dat ethisch verantwoord?

„Ik zie een trend dat mensen willen bijdragen om iets te doen voor de wereld. Dat de klimaatcrisis een probleem is, is in mijn ogen niet omstreden. Andere mensen zetten zich op hun manier in voor de lokale knaagdierenopvang of de ouderenzorg. Dat je het via de politiek doet, maakt volgens mij geen verschil.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Aan Sigrid Kaag

Posted on 8 maart 2021 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Mevrouw Kaag,

U wilt het graag over de inhoud hebben.

Laten we dat dan maar eens doen. Ik heb namelijk een paar vragen.

De eerste is een beetje een persoonlijke: bent u het niet zat dat ál die media die u de afgelopen negen maanden interviewden u veel softer aanpakten dan mannelijke lijsttrekkers?

Niet één vraag gehoord over uw ontslag uit een vertrouwensfunctie bij het ministerie van Buitenlandse Zaken omdat u uw huwelijk met een minister uit het PLO-schaduwkabinet van Yasser Arafat geheim hield… Niet één vraag gehoord over of u zich gaat verlagen tot een plekje in de Tweede Kamer als u geen minister-president (LOL) of vice-premier wordt in Rutte 4…

De tweede: waarom verspreidt D66 welbewust desinformatie (a.k.a. ‘leugens’)?

Gisteren twitterde uw huidige en toekomstige fractievoorzitter Rob Jetten over FvD-lijsttrekker Thierry Baudet het volgende: “Een vaccin neem je niet alleen voor jezelf, maar ook om anderen en kwetsbaren te beschermen. Thierry Baudet heeft daar geen boodschap aan.”

Het RIVM meldt echter:

https://tpo.nl/wp-content/uploads/2021/ ... .17.09.png

Ofwel: uw huidige en toekomstige fractievoorzitter Rob Jetten beschuldigt Thierry Baudet ten onrechte van het in gevaar brengen van anderen en kwetsbaren. En dat is tamelijk vuil en vunzig.

Daar zou een partij die nu al jaren richting (niet-bestaande) verspreiding van desinformatie door de Russen loopt te vingerwapperen zich toch niet schuldig aan moeten maken?

De derde: hoe staat u tegenover het inzetten van kleine kinderen voor partijpropaganda?

Ik bedoel: heeft u deze tweet gezien?

https://tpo.nl/wp-content/uploads/2021/ ... .40.17.png

Ene Marjolein Kampschreur deed een robjettentje over de rug van haar 5-jarige dochtertje.

Die Marjolein Kampschreur líjkt gewoon een mevrouw die fan van u is en die u anderhalve week voor de verkiezingen een kontje wil geven.

De waarheid is: Kampschreur heeft een lange geschiedenis binnen D66. Ze werd al lid in 2007, hielp D66 in 2010 met het inzetten van Twitter in de verkiezingscampagne, zat in 2011 in het D66-talentenprogramma ‘Route66’ en werd in 2018 ‘manager campagne en communicatie’ en een jaar later campagneleider van D66.

En dan zou het 5-jarige dochtertje van uitgerekend die mevrouw op Twitter uw filmpje over Internationale Vrouwendag hebben zitten bekijken en daarna hebben gezegd: “Dit is een president.”

Als dat waar is, moet de Kinderbescherming eropaf worden gestuurd.

Maar het is natuurlijk niet waar, het is kindermisbruik door iemand van de partij.

Volgens mij passen dat soort trucs niet bij nieuw, maar eerder bij ‘oud leiderschap

Groet,

JanD

https://www.briefjevanjan.nl/aan-sigrid-kaag-10/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Even tussendoor een vette roddel via Story over Kaag.
MYSTERIE ROND HUWELIJK SIGRID KAAG

Voordat D66-minister Sigrid Kaag haar ambities om de eerste vrouwelijke minister-president te worden gaat waarmaken, zal ze eerst de problemen rond haar huwelijkse staat willen oplossen. Hoe ze dat aanpakt…?

In politiek Den Haag worden de ontwikkelingen rondom Mark en de VVD met argusogen gevolgd, in het bijzonder door D66-minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking Sigrid Kaag (58). ‘Ik wil ook zeggen dat het goed is dat er een vrouwelijke minister-president komt,’ vertelde Sigrid vorig jaar in een interview in het Algemeen Dagblad. ‘Dat we ook dat glazen plafond eens een keer doorbreken: dat er nu eens een keer serieus gekeken wordt naar een vrouwelijke premier! Alle partijen hebben supervrouwen. Maar nog steeds is de lijsttrekker een man.

Vrouwelijke premier
Dat automatisme in Nederland is een beetje achterhaald.’ In een tv-uitzending van Evenblij maakt vrienden ging Sigrid hier begin januari nóg dieper op in. ‘Wij zijn het land dat nog nooit een vrouwelijke premier heeft gehad,’ vertelt ze aan presentator Frank Evenblij. ‘Als ik zeg ‘wij’, heb ik ook kritiek op mezelf. Want wij leveren haar dan niet. Beter zoeken, beter kijken en overleggen.’ Als haar concreet naar haar eigen ambities wordt gevraagd, zegt ze: ‘Ik heb het een hele tijd afgehouden, maar zit nu in een fase dat ik het serieus overweeg.’

‘Scheiding’
Uit gegevens van het Kadaster blijkt Sigrid haar woning in Den Haag zonder haar man Anis te hebben gekocht. Sterker nog, de burgerlijke staat van Sigrid staat als volgt omschreven: ‘ongehuwd en geen geregistreerd partnerschap (ten tijde van de verkrijging)’. Desondanks vertelt Sigrid in gesprek met Frank Evenblij toch echt getrouwd te zijn met haar man Anis: ‘We zijn 26 jaar getrouwd, hebben vier kinderen en zijn nog steeds bij elkaar.’

Sigrids woordvoerder Chris Bakker laat aan Story weten: ‘Sigrid Kaag is officieel getrouwd, maar het klopt dat in het Kadaster ‘ongehuwd’ staat bij burgerlijke staat. Dat heeft een administratieve reden: Sigrid is in 1993 in Israël getrouwd. Ze heeft dat destijds ook aangegeven bij de gemeente Den Haag. Bij terugkeer in Nederland in 2017 heeft ze opnieuw aangegeven dat ze getrouwd is. Ze had daarvoor een gelegaliseerde vertaling van een kopie van de Israëlische trouwakte nodig en kreeg het advies om dit in Israël te regelen. Dat is er nog niet van gekomen. Zolang dit niet formeel is geregeld, staat minister Kaag als ‘ongehuwd’ in de basisregistratie.
Haar man heeft in Nederland geen geluk met zijn naam :scratch: .Je zou zomaar kunnen lezen...Anus al Kak.

Nee, dat is niet aandig van me. :redface2:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

D66 is trots op Sigrid, en dat feit laten delen ze graag aan het gewone volk.

D66 bluft !!!!
Een mooie week voor D66! Duimen omhoog
- Sigrid Kaag won Pauw’s Verkiezingsdebat
- Sigrid Kaag won het RTL Debat
- D66 groeit gestaag door in de peilingen
- Bij de I&O-peiling is D66 groter dan het CDA en breken we de conservatieve golf
- D66 boekt een absoluut ledenrecord
!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door King George »

Ariel schreef:
zo mar 07, 2021 5:44 pm
D66 heeft een cadeautje van 1 miljoen euro gekregen, en dit is de goede gever,
Dit is de techmiljardair die miljoen doneert aan D66: ’Anderen geven geld aan de knaagdierenopvang’
Spoiler! :
Steven Schuurman, de man die maar liefst een miljoen overmaakte aan D66 en 350.000 euro aan de PvdD, vertelt dat hij zijn gift heeft gedaan ’met dezelfde motieven als iemand die een paar tientjes overmaakt’. „Maar ik heb hier wel lang over nagedacht en pas mijn beslissing genomen toen alle partijprogramma’s waren gepresenteerd.”

De 46-jarige techmiljardair, oprichter van het aan de beurs van New York genoteerde softwarebedrijf Elastic, kan dat zich ook net zo makkelijk veroorloven als de meeste mensen die vijftig euro doneren. Op de 1,1 miljard euro die hem in de laatste rijkenlijst van Quote wordt toegedicht, tellen zijn donaties aan politieke partijen op tot nauwelijks meer dan 0,1 procent. Zelf wil hij over de omvang van zijn vermogen geen uitspraken doen.

"Ik heb veel meer vermogen dan ik ooit kan opmaken. Dan vind ik het mijn opdracht om iets terug te geven"
Met Elastic bouwde Schuurman een zoekmachine die razendsnel resultaten weet op te duiken uit enorme bergen data. Die technologie, waarmee bedrijven als Facebook, Tinder en Uber hun data doorzoeken, is zo gewild, dat Elastic zijn waarde op de eerste beursdag bijna zag verdubbelen tot 4,9 miljard dollar. Inmiddels is het bedrijf 11 miljard dollar waard. „Ik heb een paar bedrijven opgebouwd waaruit veel meer vermogen is vrijgekomen dan ik ooit kan opmaken. Dan vind ik het mijn opdracht om iets terug te geven.”

Wat drijft u om zoveel geld aan twee politieke partijen te schenken waar u niet eens lid van bent?

„Met de middelen die ik heb, wil ik bijdragen aan initiatieven die meehelpen deze wereld fatsoenlijk achter te laten voor onze toekomstige generaties. En daarbij denk ik veel aan de beroemde uitspraak van president Obama: we zijn de eerste generatie die iets merkt van klimaatverandering en de laatste om er wat aan te doen.”

Uw broer zit in de gemeenteraad in Delft voor D66. Is hij betrokken geweest bij uw beslissing om zijn partij een miljoen euro te doneren?

„Hij wist nergens van en dat heeft geen invloed gehad.”

Bent u zelf betrokken bij D66 of een andere politieke partij?

„Ik ben nooit lid geweest van een politieke partij en lang een zwevende kiezer geweest. Ik ken natuurlijk wel mensen, maar ik praat niet mee.”

Als D66 weinig stemmen krijgt of buiten de boot valt bij de formatie, hebben ze maar weinig invloed. Is dat geld dan verloren?

„Ik steun D66 vanwege het klimaatbeleid dat ze voorstaan en ik hoop dat ik daar met deze schenking aan kan bijdragen. Er zijn ook geen afspraken gemaakt over hoe ze dat moeten uitgeven.”

"Zoeken naar balans tussen zorg voor het klimaat en welvaart een van de grote uitdagingen van dit moment"
Waarom kiest u voor D66? GL scoort volgens het Planbureau voor de Leefomgeving beter dan D66 als het gaat om het terugdringen van CO2.


„Het verhaal van D66 is realistischer. Ik denk dat ze daarmee meer kunnen bereiken dan andere, meer compromisloze partijen. Ik denk dat het zoeken naar balans tussen zorg voor het klimaat en welvaart een van de grote uitdagingen van dit moment is. Je kunt wel zeggen, iedereen moet stoppen met vlees eten en vliegen, maar dat is niet waar ik als mens voor sta. Het verhaal kan niet alleen zijn: minder, minder, minder. Maar om die balans te vinden moet het wel anders.”

Is de VVD in uw ogen niet genoeg naar links geschoven?

„Ik vind dit niet een kwestie van links of rechts. Het gaat mij erom dat er een klimaatcrisis is en hoe we die aanpakken. Dat is een verhaal dat ook voor ondernemers heel aansprekend kan zijn vanwege de kansen die het biedt. De VVD is wel naar links geschoven, maar ik vind het een gemiste kans van ze dat ze dit niet hebben omarmd en de energietransitie alleen als een kostenpost presenteren.”

U gebruikt als vermogende Nederlander uw geld om uw denkbeelden te promoten via een politieke partij. Vindt u dat ethisch verantwoord?

„Ik zie een trend dat mensen willen bijdragen om iets te doen voor de wereld. Dat de klimaatcrisis een probleem is, is in mijn ogen niet omstreden. Andere mensen zetten zich op hun manier in voor de lokale knaagdierenopvang of de ouderenzorg. Dat je het via de politiek doet, maakt volgens mij geen verschil.”
Zeg Sigrid Kaag, wie zijn toch die mensen die d'66 stemmen?

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Aan Shula Rijxman

Posted on 10 maart 2021 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Frau Rijxman,

Hahahahahaha!

Wat dacht u?

We kunnen Sigrid Kaag niet klonen, dus moeten we ook andere D66’ers inzetten om het volk een dagelijkse portie van mijn partijgenoten via de NPO door de strot te duwen?

En om meteen maar een dikke middelvinger naar datzelfde volk uit te steken zetten we meteen de toon?

We laten een programma over ethische dilemma’s presenteren door een partijgenoot die op dat gebied een bewezen track record heeft? Een partijgenoot die van een Canadese diplomaat in de aanloop naar de stemming over een handelsverdrag met Canada een appartement cadeau kreeg? Een partijgenoot die zijn op een partijbijeenkomst van D66 opgedoken buitenvrouw uit de lagere regionen van D66 tot abortus probeerde te dwingen?

‘Alexander’ heeft wel tijd voor een NPO-schnabbel ook, nu de achterstanden bij het CBR na anderhalf jaar Pechtold zijn opgelopen tot 600.000 examens.

Voor u nu weer weken met De Partij en de omroepen gaat vergaderen over andere programma’s die u ons door de strot kunt duwen, heb ik vast een lijstje gemaakt.

Ice of Holland! Jonge blonde vrouwen gaan zelf ijs maken en een jury met onder meer afzwaaiend D66-Kamerlid Kees Verhoeven en Sigrid Kaags campagneleider Frans van Drimmelen gaat daar dan aan likken om de lekkerste te selecteren. Voor de finale gaan die jonge blonde vrouwen dan met de juryleden een weekje naar Italië, waar het hotel uiteraard overboekt zal zijn.

Seksisme! Die documentairemaakster die eerder die hagiografie over D66-lijsttrekker Sigrid Kaag voor u maakte, confronteert daders en slachtoffers van seksisme met elkaar. In Eesterga belt Sigrid Kaag bijvoorbeeld aan bij een twitteraar die informeerde naar het merk en de prijs van haar jurk. Note to de documentairemaakster: vanwege reiskosten níet met Wassila Hachchi als slachtoffer, omdat de dader meerdere woon- en verblijfplaatsen heeft.

Free Energy! Kent u Rail Away? Dat je úrenlang alleen maar naar rijdende treinen kijkt? Om groene energie te promoten zet u gewoon 24/7 een camera neer op Zorgvlied. Daar gooit u de kist van Hans van Mierlo open en dan zien we een metertje meelopen dat toont hoeveel energie het oplevert als iemand wiens levenswerk verkwanseld is zich permanent omdraait in zijn graf.

Fraude Helpdesk! Mensen die op het snijvlak van ‘handigheid’ en fraude hun zakken willen vullen zónder in de gevangenis te belanden, gaan met D66-Europarlementariër Sophie in ’t Veld op zoek naar mazen in de wet.

En tenslotte: De Kliniek! Als ze nog lid is: een docuserie over abortusklinieken met oud-D66-raadslid Anne Lok als presentatrice.

Wordt dat een succes, dan kan ze meteen de thema-avond over geestelijke mishandeling van vrouwen door mannen er achteraan doen. En dan vooral niet vergeten om advocaat Kurt Stöpetie te laten uitleggen waarom slachtoffers vaak geen aangifte durven te doen.

Nou, succes ermee!

Groet,

JanD

https://www.briefjevanjan.nl/aan-shula-rijxman-5/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

‘Kaag hoort samen met Rutte achter de tralies’

10 maart 2021

Afbeelding

Demissionair minister Sigrid Kaag (D66) neemt verantwoordelijkheid voor de steun aan Syrische terroristen. Ze zei in Nieuwsuur dat ‘de hulp is stopgezet toen ik ervan wist’. Dat Kaag het steunprogramma eerder wilde stoppen, is nooit aan de Tweede Kamer gemeld.

Nederland steunde jarenlang in het geheim Syrische terroristen, met onder meer pick-ups, uniformen en satellietapparatuur. Het bleek te gaan om groepen die zich schuldig maakten aan oorlogsmisdaden. Het geld kwam uit potjes die onder Kaag vielen.

Nederland was op de hoogte
VN-kopstuk Carla del Ponte, die de misdaden in Syrië onderzocht, zei dat ‘alle Europese landen, ook Nederland, wisten dat de oppositie oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid pleegde’.

“Deze vrouw hoort samen met Rutte en Koenders achter de tralies,” zegt journalist Eric van de Beek over Kaag. “Maar dit is Nederland. Daar kijkt het Openbaar Ministerie de andere kant op als het gaat om de boven ons gestelden. Zelfs als die zich schuldig hebben gemaakt aan het allerergste: steun aan koppensnellende terroristen.”

Stilzwijgen
Van de Beek onthulde in 2017 al in de studio van Café Weltschmerz dat het materiaal geleverd aan de door Nederland gesteunde groeperingen in handen viel van terreurgroepen. Toenmalig minister Bert Koenders kon op Kamervragen niet reageren ‘omdat de veiligheid van andere partijen in Syrië in het geding was’.

Hoewel de Amerikaanse overheid wel publiekelijk verantwoording aflegde over de groeperingen die zij steunde, hulde de Nederlandse regering zich in stilzwijgen.

https://www.ninefornews.nl/kaag-hoort-s ... e-tralies/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Bouchra (de progressieve Moslima)...

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; “Bouchra – de progressieve Moslima”)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

De D66 haatstaat...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Twitter-account van D66...

Afbeelding

LOL! @D66 heeft bijna HONDERD ZESTIG DUIZEND!!! (159.954) Fake Followers! Dat is bijna 75% van het totaal. Dit is ongekend hoog! Nou @KajsaOllongren kom er maar in!

(Via Twitter; “Eduard”)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door King George »

Hypocriet D66 betrapt? ‘Kaags partij huurt clickfarms in om voor meer likes voor hun tweets te zorgen!’
https://www.dagelijksestandaard.nl/2021 ... te-zorgen/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Een uitgelekt intern document.

Daaruit wordt duidelijk dat er een verschil is tussen wat ze prediken enw at ze doen.
Citaat:
[21:47, 10-02-2021] Roshnie Poelsingh: ������update Ons Zuidoost, info die ik binnen kreeg. Roshnie Poelsingh: Ons Zuidoost behoort tot een van de portals van Het Brasa Media Netwerk dat verschillende bedrijfspoten kent:<< Wij doen aan advertorials zodat het op organisch nieuws lijkt. Daarnaast houden we -door middel van -reactiemanagement de post llevendig zodat het oppopt in de tijdlijnen en dat beperkt zich niet tot 1 dag.Vervolgens zetten we ook onze personal pages in om postingsop ons zuidoost, te sharen. We hebben 3000 page likes + onze eigen pages likes. Kosten: 250 euro ex btw. Content kan worden aangeleverd op [email protected]. Graag daarbij direct vermelden de factuurgegevens. >>
https://www.dropbox.com/sh/i0d1i1881r3j ... T+(1).docx
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

“Nieuw leiderschap”...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Volgens mij betekent 'tafeldame' toch wel iets anders:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Ik doe mijn ogen dicht als ik deze foto zie, en dat is vaak op Twitter. Die foto doet pijn aan mijn ogen , en pijn in mijn ziel.
:cry: Ik kan wel huilen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door King George »

Wat een pleefiguur zeg.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

King George schreef:
vr mar 19, 2021 1:43 am
Wat een pleefiguur zeg.
Misschien is dat tafeldansen een soort van half islamitisch feest ritueel. Weet je nog dat Monique Samuel , die zich later heeft laten ombouwen tot een Mounir Samuel ook een dans deed op de tafel van Pauw en Witteman ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

viewtopic.php?f=25&t=23071
Monique Samuel. Dom Koptisch meisje buigt op nationale TV voor de islam
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
do mar 18, 2021 11:04 am
Ik doe mijn ogen dicht als ik deze foto zie, en dat is vaak op Twitter. Die foto doet pijn aan mijn ogen , en pijn in mijn ziel.
:cry: Ik kan wel huilen.
Idd heel pijnlijk. Alleen dronken hoeren dansen op tafel in de stripclub. Als dit het niveau is bij D66...
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Maarten »

Die Kaag kijkt wel heel erg geil uit haar ogen hé [icon_lol.gif]
Plaats reactie