Het wel en wee van D66, nu onder bezielde leiding van Rob Jetten

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door King George »

D'66 schreef:Wij laten iedereen vrij, maar niemand vallen.
D'66 laat smeerlap Van Drimmelen vrij en laat smeerlap Van Drimmelen niet vallen en dus wegkomen met zijn smeerlapperij. Waarvan akte.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Sigrid Kaag en de plausibele ontkenning; zo komt D66-leidster weg met Metoo-affaire

En All the Kaag's men ook

going... down?

Een vorm van oude bestuurscultuur is plausible deniability; de plausibele ontkenning. De term raakte in zwang onder het presidentschap van John F. Kennedy. De CIA was toen als een wilde bezig met illegale operaties over de hele wereld en het zou verdomd vervelend zijn, dat als die ontdekt werden, er een link met de president zou opduiken. Dus Kennedy werd formeel niet ingelicht (lees: op herleidbare papieren documenten) zodat hij betrokkenheid geloofwaardig zou kunnen ontkennen; de bedoeling was dat elk spoor naar het Witte Huis onvindbaar zou zijn. Dus dat ging allemaal mondeling. Eén van zijn latere opvolgers Richard Nixon probeerde dat ook maar dat liep niet best af omdat hij al die gesprekken opnam. Wat ons brengt op D66-leidster Sigrid Kaag.

Zaterdag werd bekend dat 1. de vertrouwelijke bijlage van het onderzoek naar overschrijdend gedrag van partijprominent Frans van Drimmelen iets anders concludeert dan het openbare rapport en 2. dat dit geheime rapport in de doofpot is verdwenen. Later op de dag volgde een verklaring van de partij waarin gesteld werd dat het partijbestuur niet verantwoordelijk was voor de doofpot, dat was op verzoek van 'betrokkenen'. En belangrijker: "Onze partijleider Sigrid Kaag had en heeft geen inzage in de vertrouwelijke bijlage bij het BING-rapport." Ergo: Kaag wist van niets, klinkt plausibel nietwaar.

Maar hoe geloofwaardig is dat?

Eind februari vorig jaar kwam het openbare gedeelte van het rapport over Van Drimmelen naar buiten. Dat pleitte Van Drimmelen een soort van vrij. Kaag nam er genoegen mee: "Uit het rapport blijkt voor mij nergens dat in onze vereniging sprake is van een structureel onveilige omgeving." Maar Kaag wist dat er een vertrouwelijke bijlage stond aan te komen, dat stond letterlijk in het rapport.

All the Kaag's men
Woensdag 17 maart 2021 waren de Tweede Kamerverkiezingen. Laat het nou net die dag zijn - kort voor het sluiten van de stembussen - dat het vertrouwelijke gedeelte van het rapport naar het partijbestuur en de 'betrokkenen' (lees Van Drimmelen en zijn slachtoffer) zijn gestuurd. "Toeval? Toeval? Onze hond, thuis, die kreeg ‘n toeval!", schreef de Rotterdamse dichter Jules Deelder al.

Want het kan niet anders of er moet binnen het campagneteam van Kaag - aangevoerd door Sjoerd 'Hallo, daar zijn we weer' Sjoerdsma - in die weken tussen het uitkomen van het rapport en verkiezingsdag gesproken zijn over de nog te verschijnen geheime bijlage, wat daar in zou kunnen staan en welke invloed de conclusies bij een eventueel lek op de campagne van Kaag zouden kunnen hebben. All the Kaag's men laten namelijk niets aan het toeval over (en schromen net zoals de mannen van Nixon niet vieze trucjes uit te halen).

Maar is er een paper trail? Nee dus. Ergo: Kaag wist van niets, klinkt wederom plausibel nietwaar.

Valt er dan werkelijk niets op Sigrid Kaag te plakken?
Uit het onderzoek van de Volkskrant blijkt dat het slachtoffer van Van Drimmelen driemaal contact heeft gehad/gezocht met de D66-leidster. Kaags woordvoerder bevestigt aan de krant dat ze in december 2020 telefonisch met de vrouw heeft gesproken. Maar over het laatste contactmoment in april 2021, dus nádat de conclusies uit het vertrouwelijk rapport bekend waren, wil ze niks zeggen. Het slachtoffer heeft Kaag toen ‘geattendeerd’ op de conclusie dat er wel degelijk grensoverschrijdend gedrag heeft plaatsgevonden maar is toen door ‘Kaag naar de advocaat van D66 verwezen’.

Kaag was dus sinds april 2021 op de hoogte van de vernietigende conclusies van het geheime rapport. Toch heeft ze zich er nooit meer over uitgelaten. Onderwijl dit voorjaar wel allerhande empowering tweets voor vrouwen en meisjes afscheidend.

Feiten zijn dat Kaag tijdens de campagne heeft gezegd dat het onderzoek geen belastende feiten opleverde, wist ze van het bestaan van een vertrouwelijke bijlage die anders oordeelde en liet ze zich daarna uit over het belang van vrouwenrechten. Maar dat is geen smoking gun.

Het zegt wel veel over Sigrid Kaag en haar nieuw leiderschap. Maar dikke kans dat het D66-congres in juli haar daar mee laat wegkomen. Want plausible deniability.
https://www.geenstijl.nl/5164596/bassie ... o-affaire/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Uit de oude doos:

Afbeelding

en dan heden dit:

Afbeelding
Nu hebben de onderknuppels van D66 van zich laten horen. De bazen van D66 houden zich schuil.
D66’ers eisen opheldering over grensoverschrijdend gedrag partijprominent

Ruim 180 D66’ers eisen dat partijleider Sigrid Kaag en het partijbestuur binnen een week met een nieuwe verklaring komen over het verborgen gehouden grensoverschrijdend gedrag van partijprominent Frans van Drimmelen. Dat blijkt uit een open brief die sinds zondagavond in de partij rondgaat. Vooralsnog (10.15 uur) ondertekenden prominente D66’ers de brief nog niet, maar deden vooral bestuursleden, afdelingsvoorzitters, raadsleden, lokale fractievoorzitters en Provinciale Statenleden dat wel. De lijst met ondertekenaars wordt met het uur langer.

Initiatiefnemers van de oproep zijn afdelingsvoorzitter Daphnie Ploegstra en Jelle Ages, vertrouwenspersoon van de Jonge Democraten. Zij schrijven in de brief dat het vertrouwen tussen de partijtop en de leden en kiezers „enorm beschadigd” is. Om dat te herstellen eisen zij drie dingen, waaronder ook het toegankelijk maken van de vooralsnog verborgen gehouden documenten en een ledenbijeenkomst waarin het partijbestuur verantwoording aflegt.

Werkzaamheden neergelegd

Van Drimmelen heeft inmiddels zijn werkzaamheden bij adviesbureau Dröge en Van Drimmelen voorlopig neergelegd, blijkt uit een verklaring van het bedrijf. „Afgelopen zaterdag kwam de Volkskrant in een artikel terug op een onderzoek door Bureau BING naar grensoverschrijdend gedrag binnen D66, waarbij onze collega Frans genoemd wordt. De situatie is uiterst pijnlijk, verdrietig en schadelijk voor alle betrokkenen”, staat er. „Binnen ons bureau is door de partners over de publicatie en de ontwikkelingen daaromtrent gesproken. Na dit overleg is gezamenlijk besloten dat Frans zijn werkzaamheden voorlopig neerlegt.”

Afgelopen zaterdag lazen de initiatiefnemers „met veel ongenoegen” in de Volkskrant dat de D66-top het vertrouwelijk deel van een rapport over grensoverschrijdend gedrag van partijstrateeg Van Drimmelen langer dan een jaar onder de pet hield. Daaruit bleek dat de prominent en lobbyist in 2015 en 2016 een vrouwelijke D66-medewerker heeft „gestalkt, bedreigd en gechanteerd”. Vorig jaar publiceerde D66 een ander deel van hetzelfde rapport wél. Daar werd Van Drimmelen in vrijgepleit voor seksuele intimidatie en machtsmisbruik.
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/04/18/bi ... t-a4114863

"Van Drimmelen heeft inmiddels zijn werkzaamheden bij adviesbureau Dröge en Van Drimmelen voorlopig neergelegd, blijkt uit een verklaring van het bedrijf."
Dus hij blijft gewoon actief binnen D66? Met het werven van stagiaires?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door King George »

Toch mooie vervangende werkgelegenheid als je op non actief staat? Echte passende arbeid naar D'66-logica.
Laatst gewijzigd door King George op ma apr 18, 2022 12:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door King George »

Afbeelding
Sigrid Kaag zei eerder dat er geen sprake was van een onveilig klimaat binnen D66. © ANP

Experts kraken ‘gedraai’ D66-top rond grensoverschrijdend gedrag partijprominent

De gang van zaken in D66 rond het grensoverschrijdende gedrag van partijprominent Frans van Drimmelen wordt zwaar bekritiseerd. Twee deskundigen, die zelf dergelijk onderzoek verrichten naar grensoverschrijdend gedrag, maken gehakt van het ‘gedraai’ van de partij en bureau Bing.


Jan Hoedeman 17-04-22, 12:25 Laatste update: 07:02

,,Sigrid Kaag heeft een verklaring afgelegd dat er niets aan de hand was in de partij terwijl dat wel degelijk het geval is’’, zegt hoogleraar Integriteit Rob van Eijbergen. En Christiaan Kooman van het onderzoeksbureau Partners in Integriteit: ,,Het ziet eruit alsof politiek spel en partijbelang vooropstaan.’’
Enkele weken voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2021 bracht D66 een rapport van onderzoeksbureau Bing naar buiten. D66 was kwetsbaar, want het stond er op dat moment uitstekend voor in de opiniepeilingen. ‘Seksuele intimidatie en machtsmisbruik’ konden niet worden bewezen, stond in het Bing-rapport. Kaag zei daarop publiekelijk dat in D66 ‘geen sprake was van een structureel onveilige omgeving’.

Waarschuwingsgesprek politie

Afgelopen weekend onthulde de Volkskrant dat Bing weken later met een vertrouwelijke aanvulling op het eerdere rapport kwam. Die werd op de verkiezingsavond naar enkele betrokkenen gestuurd. Daaruit bleek dat partijprominent Frans van Drimmelen een medewerkster van het partijbureau na een verbroken relatie tegen haar wil acht maanden aanhoudend had benaderd. Tot een waarschuwingsgesprek met de politie Van Drimmelen stopte.

Afbeelding
‘Dat leidt tot de conclusie dat betrokkene zich grensoverschrijdend richting (de vrouw) heeft gedragen door een patroon van contactpogingen, telefoontjes zonder nummerherkenningen de eerdergenoemde I-messages, het voicemailbericht en het sms-bericht de dag erna’, staat in het rapport.

Na de onthullingen van de Volkskrant kondigde het partijbestuur gisteren aan het Bing-rapport nogmaals te bestuderen om te kijken of de eerdere conclusies wel juist waren.

Partijpolitiek ten top

Hoogleraar Integriteit Rob van Eijbergen kraakt kritische noten bij de gang van zaken. ,,Bijzonder dat Kaag specifiek zegt dat een paar weken voor de verkiezingen alles veilig is, terwijl dat onderzoeksbureau zegt dat het niet zo is”, zegt Van Eijbergen. ,,Dan kom je niet weg door te zeggen: zij mocht de vertrouwelijke bijlage niet inzien.’’

Ook Christiaan Kooman van het onderzoeksbureau Partners in Integriteit vindt het opmerkelijk. ,,Het oogt als partijpolitiek ten top. Dat er een voorlopige conclusie is gegeven die gebruikt kan worden voor de verkiezingen. Het lastige gedeelte wordt dan over die verkiezingen heen getild.’’

Zowel Kooman als Van Eijbergen laken de suggestie dat het onderzoek klaar was, terwijl het gewoon doorging. Beiden hebben zoiets nog nooit meegemaakt en zouden ook zo niet werken.

Conclusies haaks op elkaar

,,Juist met zoiets publicitair gevoeligs moet je heel voorzichtig zijn en voorkomen dat er meerdere versies van een rapport in omloop komen’’, zegt Kooman. ,,Zeker als die conclusies haaks op elkaar lijken te staan. Het ziet er naar uit dat bepaalde passages de partijtop goed uitkwamen: die kunnen we naar buiten brengen.’’

Tekst gaat verder onder foto.

Afbeelding
Rob van Eijbergen. © Lin Woldendorp

Ook Van Eijbergen verbaast zich over de gang van zaken: ,,De reacties van Bing en D66 vind ik ingewikkeld. Ze zeggen dus nu dat het onderzoek toen niet was afgerond. Dan had Kaag dat moeten zeggen. Als je zegt: ‘De partij is veilig en tegelijkertijd is het bureau bezig met een vervolgonderzoek…’ Dat had ze ook kunnen verklaren. Zeker als je degene bent die roept om een nieuwe bestuurscultuur, nieuw leiderschap en transparant wil zijn.’’

Gekronkel

Bij Kooman rijst de indruk dat D66 zichzelf in een moeilijk parket waande, omdat het een hoge partijman was. ,,Als het nou een afdelingsvoorzitter van D66 in Noordoost-Groningen was geweest, was die man allang de straat opgeschopt. Als het om de hoogste bestuurder gaat, dan wordt het een andere zaak. Nu is iemand op een positie waar mensen iets aan te danken hebben. Laten we onze mond maar houden. En dan begint het gekronkel.’’

Kooman verbaast zich over deze kwestie. Hoe verklaart hij dit? ,,Het zegt iets over de geloofwaardigheid van mensen in Den Haag en de cultuur daar. Als je grensoverschrijdend gedrag belangrijk vindt, moet je dat niet in woorden maar in daden laten zien.’’
D66'er Sophie in ‘t Veld vraagt opheldering

Het partijbestuur van D66 moet ‘nu heel snel duidelijkheid’ geven over de MeToo-zaak waar vorig jaar onderzoek naar is gedaan. Dat zei Sophie in ‘t Veld, leider van de D66-delegatie in Brussel, in het programma Buitenhof.

In ‘t Veld is kritisch op het oude bestuur. ,,Dat dit niet de manier is waarop je met dit soort dingen moet omgaan, dat lijkt me duidelijk”, zegt ze. ,,Er zit een nieuw bestuur sinds het eind van vorig jaar. Ik heb het idee dat zij adequater optreden dan het vorige bestuur, maar dit is wel het moment waarop ze zullen moeten laten zien dat ze echt gaan handelen.”

D66 moet laten zien dat de partij een veilige werkomgeving is en dat melders worden beschermd, vindt de Europese politica. ,,Dit moet duidelijk anders.‘’ Bij Buitenhof zei In ‘t Veld verder dat ze weet dat er ook ‘andere gevallen spelen’ van mogelijk wangedrag. Daar wordt volgens haar al ‘op een goede manier’ naar gekeken.

Er circuleert onder D66-ers sinds zondagavond ook een brief over de kwestie, die inmiddels ondertekend is door bijna 150 leden - een initiatief van afdelingsvoorzitter Daphnie Ploegstra en vertrouwenspersoon van de Jonge Democraten Jelle Ages. Zij eisen dat partijleider Sigrid Kaag en het partijbestuur binnen een week opheldering bieden over de rol van de partijtop in het verborgen houden van het grensoverschrijdend gedrag van een partijprominent. Ook willen zij toegang tot het (geanonimiseerde) vertrouwelijke deel van het BING-rapport.

De Stentor
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Oud-D66'er klapt uit de school over ongewenst gedrag: 'Moest heel hard huilen'

D66 ligt onder vuur nu blijkt dat de partijtop een rapport heeft achtergehouden waaruit naar voren komt dat er sprake is geweest van grensoverschrijdend gedrag van een partijprominent. Het is niet de enige keer dat er ongewenst gedrag plaatsvond, vertelt D66'er Marleen Weener in Jinek. Ook zij werd vernederd op een bijeenkomst van prominente D66'ers.

De voormalig politiek-assistent is een van de mensen die een oproep doen tot nieuw onderzoek naar grensoverschrijdende kwesties binnen D66. Aanleiding is de doofpotaffaire rond de zaak van partijprominent Frans van Drimmelen, die dit weekend aan het licht kwam.

Pijnlijke herinnering
In het tv-programma Jinek deelde Marleen Weener gisteravond haar pijnlijke herinnering aan een etentje van D66 in Rotterdam met een aantal prominente partijgenoten, zoals Kamerleden en wethouders. "We zaten met dertig mensen aan tafel. Een aantal mensen was flink dronken. Het was eigenlijk een beetje zo'n corporaal feestje."

Ze vervolgt: "De fractievoorzitter klom op tafel met een biertje en stond met zijn voeten voor me op de tafel. Hij ging bij iedereen speechen en op een gegeven moment zei hij dat ik de lengte van de lul van iemand anders wel zou weten? Ik ben opgestapt en heb mijn jas gepakt en moest heel hard huilen."


"Ik ben tien jaar lang lid geweest van D66 en heb eigenlijk nooit mezelf kunnen zijn. Het was heel eenzaam." De betreffende D66'er zou zijn excuses hebben aangeboden. RTL Nieuws benaderde hem vandaag, maar hij was niet bereikbaar voor commentaar.

Partij ligt onder vuur
D66 ligt onder vuur na de onthulling van de Volkskrant over een doofpotaffaire rond een me-too-kwestie. Een jaar lang werd een rapport geheim gehouden waaruit blijkt dat partijprominent Frans van Drimmelen zich schuldig heeft gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag. Kritische D66'ers eisen in een brief uitleg. Al meer dan vijfhonderd D66'ers hebben de brief ondertekend.

Partijleider Sigrid Kaag, die nieuw leiderschap beloofde, wil tot op heden niet reageren. Vrijdag komt het partijbestuur met een verklaring over de kwestie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Nieuwe werkwoorden: drimmelen en kagen

Door ROB HOOGLAND

Joehoe, Dikke Van Dale! Tijd voor enkele nieuwe werkwoorden. Ik denk vooral aan drimmelen en aan kagen.

Een woord wordt in het woordenboek opgenomen als de redactie het ’gedurende langere tijd regelmatig aantreft in kranten, tijdschriften, boeken en op internet’, lees ik op de Van Dale-site. Met verwijzing naar de grenzeloze aanbidding die het Kaagmens en haar partij in de zelfbenoemde journalistieke bovenlaag van Nederland ten deel vallen, besef ik daarom dat het een zinloze exercitie is. Liever nog legen ze tot en met de allerlaatste druppel de gifbeker dan dat ze die engerd van de T napraten. Maar wat kan mij het bommen.

Ik drimmel, jij drimmelt, hij/zij/het drimmelt, wij/jullie/zij drimmelen. Het is geen lelijk woord, al zeg ik het zelf. De officiële betekenis moet Van Dale-hoofdredacteur Ton den Boon maar formuleren. Hoe dan ook weet u vast wat ik ermee bedoel.

Wat zegt u?

Je zou het daarom ook pechtolden kunnen noemen?

"Kagen: anderen met zoveel mogelijk dedain de maat nemen, maar zelf overal schijt aan hebben"
Dat is bepaald geen gekaag van u!

Ik kaag, jij kaagt, hij/zij/het kaagt, wij/jullie/zij kagen. Er zijn ontelbare situaties denkbaar waarbij dit werkwoord van stal kan worden gehaald. Ik vertel u graag waaraan ik nu zelf denk: de ontmoeting, in de Amsterdamse grachtengordel, met een aldaar woonachtige, schrikbarend keurige mevrouw die in verkiezingstijden reeds jarenlang een D66-poster aan haar raam hangt en mij onlangs kapittelde toen ik niet onmiddellijk een poepzakje tevoorschijn toverde nadat Bobbie daar haar behoefte had gedaan. „U weet wat u te doen staat, meneer!”, riep zij streng. Dat wist ik heel goed, ik kon alleen het benodigde zakje niet zo snel vinden (uiteindelijk zat het in mijn jaszak). En wie zag ik vervolgens ’s avonds laat, bij de volgende uitlaatronde, de drol van haar eigen hond glashard niet opruimen?

Juist.

Dat is kagen, wat mij betreft: anderen met zoveel mogelijk dedain de maat nemen, maar zelf overal schijt aan hebben. Je zou er dus ook het werkwoord deezesenzestigen voor kunnen introduceren. Ten eerste omdat de manier waarop de D66-spinners het Kaagmens nu buiten de MeToo-orkaan trachten te houden die hele partij typeert, ten tweede omdat men ook in die zogenaamd o zo fatsoenlijke sociaalliberale hoek maar niet uitverontwaardigd raakte over die ordinaire John de Mol toen een soortgelijke MeToo-affaire bij The Voice speelde.

Toch houd ik het op kagen, met name omdat haar valsheid in dit geval alles overheerst: natúúrlijk was zij al op de hoogte van wat Frans van Drimmelen had uitgehaald. Haar machtswellust verhinderde echter openbaarmaking. Over Nieuw Leiderschap gesproken: zelfs het lot van het voornaamste slachtoffer van het gedrimmel maakte zij, op de verkiezingsdag (!), eraan ondergeschikt. Ik herinner mij bovendien het campagnefilmpje waarin zij het heel gedreven opnam voor vrouwen die het slachtoffer zijn van onderdrukking en seksueel geweld.

Wie ís dat mens?

Laat ik eerst maar eens De Naakte Aap van Desmond Morris herlezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Het rapport over grensoverschrijdend gedrag binnen D66 heeft al veel losgemaakt, zowel binnen de partij als daarbuiten. Vrijdag komt het partijbestuur met een verklaring. Verslaggever Floor Bremer vroeg Jan Paternotte waarom dat niet sneller kan, maar een overtuigend antwoord bleef uit.
Tja, amateurisme. Dat rapport van een jaar geleden werd door het bestuur in de doofpot gestopt en omdat nu de deksel eraf is moet er een goede draai aan gegeven worden. Het is amateuristisch dat ze met zoveel deskundige 'spin doctors' in de gelederen daar zoveel dagen voor nodig hebben.
Hier de video:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... nst-gedrag

Hier zie je hoe een politicus van de nieuwe bestuurkultuur probeert op ouderwetse wijze met veel woorden de illusie te wekken dat er iets gezegd is. Illusie. Beeldvorming is voor D666 van levensbelang want zonder facade blijkt het een ideologisch lege partij te zijn.

https://twitter.com/floorbremer/status/ ... 3ugySKnXnA
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Met de kennis van vandaag en de veranderde inzichten kijken naar eeen lang interview uit 2016 met Frans van Drimmelen door Café Weltschmerz (toen nog te pruimen):



Kotsbakje klaar houden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door sjun »

Ik heb me al wat langer een beklijvend beeld gevormd van D66:

Afbeelding

Met het aanschurken tegen de macht is het beste er al even af. Daar helpt geen opzegging van Frans van Drimmelen aan. "Integriteit, betrouwbaarheid en transparantie" blijft dan wel noodzakelijk maar is bij D66 al jaren even oprecht nagestreefd als het uit de mond van Frans van Drimmelen in het hierboven staande interview kwam.

Lees ook: :rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Zo kennen we de echte D66-er weer. Het zijn de media die het gedaan hebben. De beeldvorming, weet je wel? Op verzoek van het partijbestuur (damage control) is hij vertrokken.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Zo, heftig. Frans van Drimmelen gaat door het stof. Is Frans nog steeds getrouwd?
Kous niet af voor Kaag na exit van Drimmelen: ’Zijn er zaken onder het tapijt geschoven?’

Na dagen van aanhoudende ophef heeft D66-prominent Frans van Drimmelen woensdagavond zijn lidmaatschap van de partij opgezegd. Van Drimmelen neemt daarmee de vlucht naar voren: zijn betrokkenheid bij de partij werd een steeds groter probleem, en royement hing al in de lucht. Maar D66 is hiermee nog niet van de pikante kwestie af.

Kort nadat Van Drimmelen zijn exit aankondigde, liet D66 weten dat het hoofdbestuur hem ’met klem’ heeft gevraagd te vertrekken. „Dat heeft hij gedaan”, aldus partijvoorzitter Victor Everhardt. Een terugkeer naar de partij zit er ook niet meer in: „Hij kan ook in de toekomst geen lid meer worden van D66. Ook is hem te verstaan gegeven dat zijn aanwezigheid op partijbijeenkomsten niet langer gewenst is.”

Van Drimmelen kwam vorig jaar in opspraak nadat een anonieme klokkenluidster hem beschuldigde van MeToo-praktijken. Er volgde een onderzoek van integriteitsbureau BING, waarin werd geconcludeerd dat Van Drimmelen geen blaam trof. Afgelopen weekend verscheen echter een artikel van De Volkskrant waarin D66 ervan wordt beticht het vertrouwelijke deel van het onderzoeksrapport onder het tapijt te hebben geveegd. Uit dat deel van het onderzoeksrapport zou blijken dat Van Drimmelen zich wel degelijk schuldig heeft gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag.

Onder het tapijt geschoven
De partij is nu weliswaar van Van Drimmelen af, maar de vraagtekens rondom de affaire zijn nog niet weggenomen. D66 zal bij monde van het bestuur of partijleider Sigrid Kaag met een stevige verklaring moeten komen over waarom Van Drimmelen uitgerekend nu het veld moet ruimen, en of er eerder zaken onder het tapijt zijn geschoven.

Kaag zelf heeft – op een kort statement tegelijk met het partijbestuur na – nog geen nadere toelichting gegeven op de gang van zaken, die in de publiciteit kwam ten tijde van haar lijsttrekkerschap en campagne voerde met de leuzen als ’nieuw leiderschap’ en ’laat iedereen vrij, maar niemand vallen’.

Momenteel is de D66-leider en minister van Financiën niet in het land. Te midden van de crisis in haar partij en gesprekken over de miljardengaten in de begroting is Kaag uitgevlogen naar Washington. Daar schuift ze deze week aan bij een internationale bijeenkomst van het Internationaal Monetair Fonds met onder meer collega-ministers van Financiën en directeuren van centrale banken.

Boze leden stuurden afgelopen weekend een open brief naar de partijtop waarin ze openheid van zaken eisen. Aan een deel van die eisen is nog niet voldaan: zo willen ze toegang tot de vertrouwelijke bijlage van het eerdere integriteitsonderzoek naar Van Drimmelen. Ook willen ze binnen drie weken een bijeenkomst waarin ze vragen kunnen stellen en de partijtop verantwoording aflegt. De brief is velen honderden malen ondertekend.

’Hetze’
In een emotionele verklaring liet Van Drimmelen woensdagavond weten de partij te verlaten, maar de aantijgingen van machtsmisbruik en seksuele intimidatie te ontkennen. De voormalige partijprominent spreekt van een ’hetze’ die in de media tegen hem zou zijn ontstaan: „In de media zijn enorm veel onwaarheden over mij geschreven en gezegd. Iedereen die dat deed is daar zelf verantwoordelijk voor, maar ik wil hier met klem gezegd hebben dat ik mij nooit schuldig heb gemaakt aan machtsmisbruik of seksuele intimidatie.”

Het lastigvallen van een voormalige vlam erkent hij wel. Hij stelt dat hij ’domme dingen’ heeft gedaan, onder meer door een buitenechtelijke relatie aan te gaan met een voormalig directeur van het partijbureau. Zij verbrak destijds de affaire. „Ik was verliefd, verbouwereerd, boos en heel ongelukkig met de situatie”, aldus Van Drimmelen, die zegt spijt te hebben van het feit de vrouw ’zich onveilig voelde’. „Ik kan daarin niet functioneren met hetgeen nu op mijn schouders rust. Ik heb ook mijn lidmaatschap van D66 opgezegd.”

Verschillende D66-Kamerleden willen woensdagavond niet reageren op de exit van Van Drimmelen. Vrijdag komt het D66-partijbestuur met een nadere toelichting. Dan landt ook partijleider Sigrid Kaag weer op Hollandse bodem.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Ik lees net op twitter dat Geert Wilders een tijdelijke Twitter-blokkade heeft. Hij kreeg de straf nadat hij wat tweette aan het adres van (voormalig) Pakistaans premier Imran Khan.
Wilders reageert: 'Ik ben in beroep gegaan maar vrees het ergste'
Geert Wilders zelf is ook bepaald niet te spreken over deze belachelijke censuur van Twitter. Tegen De Dagelijkse Standaard laat hij weten dat hij in beroep is gegaan "maat het ergste" vrees.

"Serieus," schrijft hij in een reactie, "het is met geen pen te beschrijven. De vorige Pakistaanse premier Khan noemde me een blasfemist vorige week - daar staat de doodstraf op. De nieuwe premier noemde me eergisteren een islamofoob en tussendoor kreeg ik twee fatwa’s uit Pakistan."

"Dat mag allemaal blijkbaar maar een tweet als reactie daarop niet."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door King George »

Twitter zwicht dus voor de Islam. Wat op twitter moet en niet mag wordt tegenwoordig vanuit Pakistan bepaald? Zodra een Mullah gaat gillen of janken moet er censuur komen? Zoiets?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door King George »

Van Drimmelen is exit. Dus Kaag blijft aan. Dat is nou de nieuwe bestuurscultuur waar Kaag eens de mond vol over had. En de kwestie of er ooit zaken onder het tapijt geveegd zijn waait misschien wel over, denken ze daar. Dus vooralsnog kunnen ze ermee wegkomen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door sjun »

Overigens vraag ik me nog steeds af waarom Al-Qaq tot Kaag verbasterd wordt... Het zal wel iets met versluiering van doen hebben.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
do apr 21, 2022 1:35 am
Overigens vraag ik me nog steeds af waarom Al-Qaq tot Kaag verbasterd wordt... Het zal wel iets met versluiering van doen hebben.
IK denk dat Kaag haar meisjesnaam is. Sigrid Agnes Maria Kaag
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

We konden een dik uur genieten van de D66 excuses in een piepklein zaaltje met zeer slecht geluid .



Wie zijn toch die mensen die op D66 hebben gestemd.
D66-leider Kaag stapt niet op: ’Ik ken inhoud van vertrouwelijke bijlage niet’

D66-leider Sigrid Kaag zegt dat ze de inhoud van een vertrouwelijke bijlage over ex-D66’er Frans van Drimmelen niet kent. Ze neemt zichzelf kwalijk dat ze niet sneller heeft ingegrepen toen het vrouwelijke slachtoffer zich vorig jaar bij Kaag meldde over die bijlage. ,,Dit spijt mij”, zegt Kaag, die wil aanblijven als partijleider. Ze stelt dat het deze week in de media ’meer lijkt te draaien om ophef dan om het lot van het slachtoffer’.

D66-partijvoorzitter Victor Everhardt maakt excuses voor de manier waarop de partij is omgegaan met grensoverschrijdend gedrag door Van Drimmelen. ,,D66 is er als werkgever niet in geslaagd deze vrouw een veilige werkomgeving te bieden”, erkent Everhardt. Hij kondigt nieuwe maatregelen aan om MeToo-kwesties in de toekomst te voorkomen. Kaag en Everhardt reageren donderdag voor het eerst op de MeToo-affaire rond Van Drimmelen bij een persconferentie op het D66-partijkantoor in Den Haag.

Uit nieuwe onthullingen door de Volkskrant blijkt dat Kaag op 20 april en 5 mei vorig jaar sms-contact had met het vrouwelijke slachtoffer. In die sms’jes gaf de vrouw aan dat Van Drimmelen wel degelijk over de grens was gegaan, in tegenstelling tot wat onderzoeksbureau Bing begin vorig jaar meldde in een openbaar rapport. ,,Ik neem mezelf kwalijk dat ik niet weer heb aangedrongen bij het landelijk bestuur, om na te gaan of alles wel klopte”, zegt Kaag donderdag bij een persconferentie. Ze vindt dat ze achteraf ’te zakelijk’ reageerde op de meldingen van de vrouw.

’Pleger is bij jou bekend en lid van de partij’, sms’te het slachtoffer op de ochtend van 5 mei naar Kaag. Die avond reageert de D66-leider: ’Dag, ik begrijp van het bestuur dat alle contacten lopen via advocaten. Het is dus correct dat dit kanaal nu wordt gebruikt. Ik begrijp dat advocaten (partij en jouw zijde) een oplossing zoeken. Gr. Sigrid.’ Nu zegt Kaag: „Ik heb die berichten niet voor de geest.” Ze is haar telefoon kwijtgeraakt en zegt dat ze niet alle berichten heeft teruggevonden. Kaag herinnert zich wel telefoongesprekken met het vrouwelijke slachtoffer. Daarin zou ze de vrouw hebben opgeroepen om mee te werken aan het onderzoek van Bing.

Het sms-verkeer waarover de Volkskrant bericht, toont aan dat Kaag al een jaar op de hoogte is van de zaak rond Van Drimmelen. In april vorig jaar zei Kaag over ex-Kamerlid Sydney Smeets – die werd beticht van ongewenst gedrag met jonge homojongens – dat ’binnen D66 voor grensoverschrijdend gedrag geen ruimte is’. „D66 stelt duidelijke normen aan hoe mensen binnen onze partij zich dienen te gedragen. Daarom nemen we deze berichten zeer serieus.” Dat was voor het vrouwelijke slachtoffer van Van Drimmelen reden om bij Kaag aan de bel te trekken.

Gisteren maakte Van Drimmelen bekend dat hij zijn D66-lidmaatschap opzegde. „Ik was verliefd, verbouwereerd, boos en heel ongelukkig met de situatie”, meldde Van Drimmelen, die zei spijt te hebben van het feit de vrouw ’zich onveilig voelde’. Wel ontkent hij beschuldigingen over seksuele intimidatie. Volgens hem zijn dat ’onwaarheden’. Het D66-partijbestuur vroeg Van Drimmelen om te vertrekken.

Opspraak
De afgelopen dagen ontstond veel kritiek op het uitblijven van een reactie door D66 op de affaire. Het verwijt aan de partijtop is dat een vertrouwelijk deel van het Bing-rapport meer dan een jaar onder de pet is gehouden. Een van de meldsters zou hierover al eerder -tevergeefs- bij Kaag aan de bel hebben getrokken.

Honderden D66’ers eisten afgelopen dagen in een open brief opheldering. Partijleider (en huidig minister van Financiën) Sigrid Kaag vloog in plaats daarvan naar Washington. In peilingen zakte het vertrouwen in Kaag deze week naar een dieptepunt.

Van Drimmelen raakte afgelopen weekend voor de tweede keer in een jaar in opspraak, na een artikel van De Volkskrant. Daarin werd hij onder meer beschuldigd van machtsmisbruik, stalking en seksuele intimidatie. Hij ontkende dat. Woensdag gaf hij zijn lidmaatschap van de partij op en liet hij al zijn maatschappelijke taken vallen. Hij spreekt van een ’hetze’ die in de media zou zijn ontstaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Ik kreeg vanochtend te horen:
"The Eagle has landed".
"The broomstick has landed on the Gaza strip Kaagbaan".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
do apr 21, 2022 8:03 pm
Ik kreeg vanochtend te horen:
"The Eagle has landed".
"The broomstick has landed on the Gaza strip Kaagbaan".
:razz: Het loopt niet echt lekker voor Kaag. Ben benieuwd naar de volgende peiling.
Kaags ’nieuwe leiderschap’ ontploft steeds weer in haar gezicht

Sigrid Kaag beleeft de grootste crisis sinds haar aantreden als D66-partijleider. De vrouw die een nieuwe bestuursstijl beloofde, zweeg bijna een week als het graf over vermeende vriendjespolitiek en MeToo-beschuldigingen. Nu betuigt ze spijt, maar klaagt ze ook dat de zaak is opgeblazen. Onwerkelijk, vinden D66’ers: „Als je zo hoog te paard gaat zitten, val je er hard af.”

Een week voor de Tweede Kamerverkiezingen van vorig jaar zegt Kaag in een lijsttrekkersinterview: „De hel heeft een speciaal plekje gereserveerd voor vrouwen die andere vrouwen niet steunen.” Die legendarische woorden – ooit uitgesproken door de Amerikaanse oud-minister Madeleine Albright – ontploffen deze week in het gezicht van de D66-leider. Kaag staat onder grote druk, juist omdat haar wordt verweten dat ze een andere vrouw niet heeft gesteund.

Die vrouw – slachtoffer van de inmiddels vertrokken D66-prominent Frans van Drimmelen – voelt zich in de steek gelaten door Kaag. Meermaals zocht zij contact met Kaag om duidelijk te maken dat Van Drimmelen ten onrechte was vrijgepleit van grensoverschrijdend gedrag. Zo’n achthonderd D66-leden, onder wie lokale fractievoorzitters en een oud-Kamerlid, denken nu dat de partijtop de MeToo-kwestie onder het tapijt wilde vegen. Zij eisten openheid van Kaag, die ze donderdag probeerde te geven in een hectische persbijeenkomst.

Ze neemt het ’zichzelf kwalijk’ dat ze na berichtjes van de vrouw geen contact opnam met het partijbestuur. Ook vindt ze dat ze ’te zakelijk’ reageerde op de vrouw. Maar van opstappen wil Kaag niet weten. Ook D66-partijvoorzitter Victor Everhardt blijft op zijn post: hij belooft beterschap. „D66 is er als werkgever niet in geslaagd deze vrouw een veilige werkomgeving te bieden”, aldus Everhardt.

’Dubbele standaard’
Het is niet de eerste keer dat Kaags aanpak van een MeToo-zaak in twijfel wordt getrokken. Exact een jaar geleden stapte het kersverse Kamerlid Sidney Smeets op na beschuldigingen van ongewenst gedrag met jonge homojongens. Een melder in die zaak voelde zich niet gehoord door D66. Pas nadat seksueel getinte appjes van Smeets op straat kwamen te liggen, gelastte Kaag een intern onderzoek. Zij zei dat binnen D66 ’geen ruimte is voor grensoverschrijdend gedrag’. Het onderzoek werd direct stopgezet toen Smeets opstapte. Dat Van Drimmelen zo lang kon blijven zitten en Smeets meteen weg moest, getuigt volgens een betrokkene van ’een dubbele standaard’.

De D66-achterban nam het Kaag niet kwalijk. Op dat moment zat de partij nog in een overwinningsroes. Het was een paar weken nadat de oud-minister van Buitenlandse Zaken D66 een klinkende verkiezingsoverwinning had bezorgd. Kaags belofte van nieuw leiderschap – na ruim tien jaar Rutte – trok maar liefst 1,5 miljoen kiezers, goed voor 24 zetels. In de verkiezingsdebatten vertolkte ze een fris geluid.

Bovendien was ze de bovenliggende partij in de formatie nadat Rutte door het oog van de naald was gekropen na zijn leugentje over de ’functie elders’ van Pieter Omtzigt. Kaag hield Rutte in het zadel, ondanks haar befaamde woorden: „Hier scheiden onze wegen.” Het leverde Kaag politiek wisselgeld op waarmee ze een lange lijst D66-wensen in het uiteindelijke regeerakkoord fietste: van miljarden voor klimaat, stikstof en onderwijs tot een hoger vluchtelingenquotum.

Morele superioriteit
Al die tijd wentelde Kaag zich in morele superioriteit: ze legde de lat hoog voor zichzelf. Zo trad ze eind vorig jaar af als demissionair minister van Buitenlandse Zaken vanwege de chaotische aftocht van Nederland uit Afghanistan. Dat vertrek was niet nodig, want de Kamer steunde een motie van wantrouwen niet. Maar de aangenomen – minder zware – motie van afkeuring, was tóch reden voor Kaag om het veld te ruimen.

Ze kon eigenlijk niet anders, want na het Omtzigt-debat met Rutte – die ook een motie van afkeuring aan zijn broek kreeg – suggereerde Kaag dat zij wél zou zijn afgetreden als ze in de schoenen van de premier had gestaan. „Maar ik ben een ander mens”, zei ze daarover.

Vorig najaar herhaalde Kaag nog eens dat ze niets heeft met de manier van leidinggeven van Rutte. „Leiderschap is voor mij het tegenovergestelde van regelen en ritselen zonder visie”, sneerde ze in een lezing. Ze hekelde dat politiek in Nederland „wordt bedreven door koffie te drinken, relaties te managen en binnenskamers spelletjes te spelen met partijpolitieke emotie.”

Politieke spelletjes
Toch was het haar eigen partij die tijdens de formatie het nieuws haalde met politieke spelletjes. Het hoofd voorlichting van D66 suggereerde dat informateur Johan Remkes mogelijk drank op zou hebben gehad tijdens de kabinetsonderhandelingen. De drankroddel werd gezien als een poging om Remkes te beschadigen uit frustratie over de haperende formatie. Kaag verontschuldigde zich, maar ondernam verder geen stappen tegen de voorlichter.

Eerder greep Kaag ook niet in toen haar campagneteam een VPRO-documentaire over haar ministerschap probeerde op te poetsen. Uit geopenbaarde mails bleek dat de documentairemakers flink onder druk waren gezet om zaken in de film aan te passen. Zo moesten volle champagneglazen in een arm Afrikaans land worden weggeknipt. Ook werd gevraagd om scènes te verwijderen waarin Kaag geen autogordel droeg.

De entourage rond Kaag trok alles uit de kast om het imago van een onfeilbare staatsvrouw neer te zetten. Aanvankelijk legde Kaag de schuld bij medewerkers van de partij, maar daar kwam ze later op terug. „Het is altijd namens mij, ik ben uiteindelijk verantwoordelijk”, gaf ze toe.

Rommelen
Ondertussen begon het bij D66-leden steeds meer te rommelen over Kaags belofte van nieuw leiderschap. De achterban wilde bij een congres afgelopen november weleens weten wat Kaag nou bedoelde met de gevleugelde woorden waarmee ze de verkiezingscampagne voerde. Kritische leden vonden dat Kaag de daad niet bij het woord voegde.

Ook werd naar aanleiding van de drankroddel over Remkes gevraagd om kritisch te kijken naar ’de rol die het team voorlichting en andere ondersteuners spelen binnen de partij’. Maar volgens het partijbestuur waren de woorden over Remkes teruggenomen en was daarmee de kous af. Een motie waarin de partijtop van D66-leden de opdracht kreeg een stuk op te stellen over nieuw leiderschap werd wél aangenomen. Maar daarover is sindsdien niets meer vernomen.

D66-kiezers nemen het Kaag kwalijk dat zij afgelopen dinsdag het vliegtuig naar de Verenigde Staten pakte, terwijl in de partij een opstand was uitgebroken over de onthullingen rond Frans van Drimmelen. „Niet adequaat, niet open en onzorgvuldig”, zegt een oud-Kamerlid, dat vreest dat zowel Kaag als D66 hierdoor diepe krassen heeft opgelopen.

„Juist op voor haar belangrijke punten, MeToo en de bestuurscultuur, laat ze het nu gigantisch afweten als leider”, zegt een kiezer in het EenVandaag Opiniepanel. Slechts 45 procent van de D66-kiezers heeft nog vertrouwen in Kaag: een dieptepunt. Dat Kaag nu zegt dat de media ’ophef belangrijker lijken te vinden dan de slachtoffers’, helpt niet om de geloofwaardigheid van Kaag op te krikken.

„Ik kan er niet bij dat zo veel professionele mensen dit door hun handen hebben laten glippen”, zegt voormalig D66-Kamerlid Bert Bakker. „Dit is veel te lang op zijn beloop gelaten. Eerst een jaar lang en na publicaties nog eens een week. Ook voor het slachtoffer moet dit zeer pijnlijk zijn.” Somber: „Als je zo hoog te paard gaat zitten, val je er hard af.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Het was mij een raadsel waarom die "Bing" onderzoeksgroep zo populair is bij politici als er gedragsproblemen zijn met politici en aanverwante personen.
Hoe vaak zal dat bedrijf een rapport hebben gemaakt bestaande uit een 'openbaar' deel met gewenste conclusies en een geheim deel dat ongewenste conclusies bevat ?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66, nu onder leiding van Sigrid Kaag.

Bericht door Mahalingam »

Er is door D66 een "remake" gemaakt van de persconferentie. Daarin geen lastige vragen en geen chaos.
De PR machine is weer volop aan het werk want je weet: beeldvorming is extreem belangrijk voor D66.
Sigrid Kaag ontevreden met persconferentie, maakt eigen video

Tekst is grotendeels hetzelfde maar dan zonder lastige vragen

D66-leidster Sigrid Kaag gaf donderdag samen met partijvoorzitter Victor Everhardt een persconferentie over de Metoo-affaire rondom Frans van Drimmelen. Die verliep ietwat rommelig. Dus toch maar even een eigen video opgenomen. Tekst is grotendeels hetzelfde maar dan zonder lastige vragen van die op ophef beluste journalisten.
https://www.nieuwnieuws.nl/5155928/vide ... gen-video/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie