Forum voor Democratie (FVD)

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Jammer. Ik hoop niet dat Baudet een Joram van Klaveren gaat doen. Salaheddine heeft ook eens Joram geïnterviewd. Ik vind het moeilijk om te lezen hoe Baudet zo positief over islam is.
Forum flirt met islam: ’Is dit dezelfde Baudet?’

Door WIERD DUK EN NIELS RIGTER

Signalen waren er al eerder, maar nu lijken FvD van Thierry Baudet en behoudende moslims elkaar te hebben gevonden. Hun traditionele opvattingen overlappen deels en in de progressief-liberale ideologie hebben ze eenzelfde tegenstander.

Is dit dezelfde Baudet? De conservatief-islamitische interviewer Salaheddine Benchikhi legt zijn verbazing over de ’bekering’ van de leider van Forum er dik bovenop als Baudet in een gesprek voor Benchikhi’s YouTube-kanaal verklaart niet per se onwelwillend te staan tegenover een buurvrouw met een nikaab. Baudet heeft geen problemen met moslims, zegt de politicus, niet met hun ’klederdracht’, noch met islamitische scholen waarin jongens en meisjes gescheiden les krijgen: „Die mensen zijn hier nu eenmaal. Laat ze.” Al eerder had hij de koran gelezen en ook de ’mooie elementen’ van de islam leren kennen en waarderen.

„Is dit dezelfde Baudet die de boerka een spokenjas noemde?”, zegt de verbaasde Benchikhi. Ja dus, zo blijkt uit het interview dat vorige week online ging. Er is een vijandbeeld rond de islam gecreëerd, zegt Baudet: „Ik ben daar zelf heel erg in meegegaan.” Maar niet langer, aldus de Forum-leider. In een eerder gesprek zei Baudet al: „Ik voel mij helemaal niet meer verbonden met anti-islam rechts in Europa.”

Ommezwaai tijdens pandemie
De ommezwaai kwam tijdens de pandemie, toen hij zich naar eigen zeggen ging verdiepen in ’9/11’, de aanslagen in de VS van 11 september 2001. Die operatie was, zegt Baudet, een false flag: „We kennen de precieze toedracht niet.” De twee gesprekspartners zijn het eens over hun raakvlakken: conservatieve waarden, traditionele verhoudingen tussen man en vrouw, over hoe ’feminisme de gezinsstructuur verzwakt’. Als Benchikhi begint te zedenpreken over onze platte cultuur met Gerard Joling en 14-jarige meisjes die twerken op TikTok, beaamt Baudet: „We leven in een duistere tijd.”

Het interview lijkt de officiële coming-out van een wederzijdse sympathie. De veelal lovende reacties zijn veelzeggend. „Wij als moslims hebben meer raakvlakken met rechts-conservatief Nederland dan met linksprogressief Nederland”, laat Rachid Abu Khuzaymah op Facebook weten. Khuzaymah is aanhanger van de Hazimi-beweging, die mogelijk nog extremer is dan Islamitische Staat. Volgens hem leidde de eerdere ’alliantie van moslims met links’ en de vijandigheid van rechts vooral de aandacht af van het links-liberale ’monster met haar globalistische en feministische wereldplan’. „De ijzersterke onbeweeglijkheid van de islam staat als een huis waar niemand omheen kan. Ook Thierry Baudet niet.”

Dat laatste wil Baudet desgevraagd nuanceren. „In alle grote culturen zitten mooie dingen en heb je goede, lieve mensen. Je hebt geen islam nodig om te vinden dat traditionele waarden belangrijk zijn en dat je die moet beschermen, ook tegen de overheid. Bovendien kijk ik niet weg van huiselijk- en eergerelateerd geweld in de allochtone gemeenschap. Maar wat mij positief verraste tijdens corona is de mate waarin ook de allochtonen wakker werden.”

Wantrouwen jegens coronamaatregelen
Baudet doelt op het – met Forum gedeelde – wantrouwen binnen een groot deel van de allochtone gemeenschap jegens de corona-maatregelen en de daarin wijdverbreide scepsis over de vaccins, die overigens niet zelden uitmondt in obscure complottheorieën. Baudet: „Die mensen zijn in meerderheid afkomstig uit culturen waarin men overheden van nature wantrouwt. Dat is een fundamenteel andere houding dan die van de meeste Nederlanders. Dat je je regering niet kunt vertrouwen is voor naïeve Nederlanders een haast onneembare barrière.”

Kunnen Baudet en Forum inbreken in het islamitische electoraat? Vlogger Salaheddine Benchikhi, die in het verleden voor de publieke omroep werkte, heeft z’n twijfels. „Het is geen geheim dat de islamitische regelgeving conservatief is, bijvoorbeeld wanneer het gaat over de rol van man en vrouw. Op die punten bestaan er overeenkomsten met Baudet en Forum. Maar zoveel heeft Baudet niet te winnen, want ik denk niet dat ineens alle moslims op hem gaan stemmen. Hij heeft eerder iets te verliezen bij zijn bestaande achterban. Daarom vond ik het zo bijzonder wat hij zei.”

Radicale elementen
Bestaat het risico dat radicale elementen op rechts en in de islamitische gemeenschap elkaar gaan vinden in een gemeenschappelijke strijd tegen de westerse liberale orde? Radicaliseringsexpert Jelle van Buuren van de Universiteit Leiden ziet (nog) geen gezamenlijk optreden, maar constateert wel de oproep daartoe bij bepaalde individuen. „Hun pleidooi is: conservatieve krachten moeten zich verenigen tegen die gemeenschappelijke vijand: de liberale samenleving die zaken als abortus, homoseksualiteit, transgenderisme en de afbraak van de natie-staat toelaat.”

Van Buuren wijst specifiek op de bekeerling Dennis Honing, die zich vroeger in kringen van Syriëgangers begaf en overstak naar het radicaal-rechtse kamp. „Honing vindt bijvoorbeeld dat de tot de islam bekeerde oud-PVV’er Joram van Klaveren toenadering moet zoeken tot Thierry Baudet. Hij zegt: ’Dit land heeft een conservatieve alliantie nodig die Germaan, Marokkaan en Turk bij elkaar brengt om tegenwicht te bieden aan Brussel en diens postmodernistische propaganda en dwang’.”

Hardop filosoferen
Het is wederzijdse erkenning, zegt Van Buuren. „Een flirt, waarin hardop wordt gefilosofeerd over elkaars raakvlakken. Het past bij deze onrustige tijd, waarin teruggrijpen naar hoe het vroeger was houvast biedt.”

Thierry Baudet ziet zichzelf liever als ’bruggenbouwer’, ondanks zijn zeer omstreden uitspraken over onder anderen Vladimir Poetin – die een ’gerechtvaardigde oorlog’ zou voeren in Oekraïne –, over de aard van het corona-virus en over complotdenker David Icke (voor wie Baudet het opnam), die wordt beticht van antisemitisme en die recent de toegang tot Nederland werd ontzegd. „Iemand als Salaheddine is niet schuldig aan de vernietiging van de Nederlandse natiestaat. Zijn ouders zijn ook maar geronseld als gastarbeiders en hier slecht behandeld. Maar dit inzicht verandert mijn standpunt niet dat massa-immigratie uit hoofdzakelijk islamitische landen niet goed is en een ontwrichtende uitwerking heeft op onze samenleving.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door King George »

Had Thierry Baudet het er niet eens over dat er ook een plezierige Islam mogelijk is? Plezier met de Islam is niet mogelijk!

Artikel uit juli 2021 van Syp Winia:

Thierry Baudet flirt met de islam en zo verrassend is dat niet.

En helaas, van een partij met potentie (En niet zo'n beetje ook met hun zetels in de staten en 12 zetels in de Senaat bij de PS-verkiezingen van 2019!) is de partij verworden tot een dood paard in het parlementaire bestel, ondanks hun winst van 2 zetels naar 8 zetels. FvD was toen zo'n beetje als de LPF die toen nog net 8 van de 26 zetels overhield. Nu nog energie in Fvd steken is als trekken aan een dood paard. Helaas. Thierry Baudet is in een andere wereld gaan leven, de wereld van Thierry.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Man, man, man...Gideon van Meijeren heeft voor ophef gezorgd. Hij zei dat hij hoopt op een revolutionaire beweging "waarbij het zo urgent wordt voor mensen die niks meer te verliezen hebben, dat ze bij wijze van spreken naar het parlement trekken en zeggen: wij gaan hier gewoon niet meer weg totdat de regering weg is."

Wat mij betreft mag hij dat zeggen, want ik vermoed dat heel veel mensen in Nederland deze regering spuug, en spuug zat zijn. Als Extinction Rebellion zich kan vastlijmen aan schilderijen, dan mogen boze Hollanders wat mij betreft zich ook vastlijmen aan de stoel van Vera. Als ze maar geen geweld gebruiken.

Maar regeringslieden vinden de uitspraak van Gideon niet leuk, en ze vallen nu over hem heen. "Foei, foei, foei " word er geroepen, en op twitter uiten ze hun afschuw.

Sigrid, die de democratie met eigen handen vermoord heeft, zegt:

Afbeelding

En Mark klaagt:

Afbeelding

En we kunnen lezen dat mijn vriend :no1: de farizeeër Gert Jan Segers heel boos roept:

Afbeelding

En wat nu? Is het nu over? Nee. Gideon moet op de brandstapel. Het Openbaar Ministerie in Den Haag gaat de uitspraken bekijken van FVD-Kamerlid Gideon van Meijeren, meldt een woordvoerder maandag. Dit weekend verscheen een video waarin hij spreekt over het bezetten van het parlement om zo de regering ten val te brengen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door King George »

Het zou wenselijk zijn als bij de komende PS-verkiezingen D'66, VVD, CU minder zetels in de Staten en in de Senaat gaan bezetten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door King George »

Kloppen de beschuldigingen wel? Of is hier sprake van je reinste georkestreerde en geregisseerde smaad?
Newo Judicial schreef:Het blijkt dat de NOS in opdracht van NCTV misschien? Aangestuurd door @MinPres wellicht, #GideonvanMeijeren verkeerd nepnieuws heeft gepubliceerd op een zeer staatsgevaarlijke en strafbare manier.

Hier een inkijkje wat Gideon v Meijeren de @NOS heeft bericht & hun reactie 👇😐

Afbeelding
>> Tweet <<


Hans en Griepje schreef:Dit is wat Gideon zei. De waarheid blijven delen. Zo schieten de fascisten zichzelf steeds vaker in de voet en wordt het steeds duidelijker dat het juist de fascisten zijn die anderen van fascisme betichten.
>> tweet <<



Gideon van Meijeren schreef:De @NOS heeft gisteren de desinformatie verspreid dat ik zou hebben gesproken over het "bezetten" van de Tweede Kamer. Tal van politici en 'deskundigen' namen dit valse frame klakkeloos over. Hier een inkijkje in mijn oproep om dit te corrigeren en de reactie daarop. 🐀🐀

Afbeelding
>> Tweet <<
  • Donnaatje schreef:Ga ik delen! En ik heb het fimpje gezien, je hebt dit niet gezegd.

    Maar we hebben wel iemand anders, die dit WEL letterlijk zwart op wit heeft gezegd, 2 weken geleden nog, en daar horen we niemand over!
    >> Tweet <<
Laatst gewijzigd door King George op ma nov 14, 2022 2:00 pm, 8 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door King George »

Reminder:


Lou Lewinsky 2 schreef:Geachte @MinPres, Gij hebt zelf jongeren opgeroepen om een #revolutie te beginnen. Dus nu niet gaan piepen als ze doen wat gij vroeg. Het is tijd dat gij aftreedt! Want gij oogst nu wat gij zelve hebt gezaaid.

Afbeelding
>> Tweet <<
Laatst gewijzigd door King George op ma nov 14, 2022 1:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door King George »

FCMarcha schreef:Afbeelding
>> Tweet <<
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Vaak komt er uit de hoek van de FvD in het weekend iets dat voor ophef zorgt. De Grote Opheffer is vaak Gideon van Meijeren. Op maandag ochtend kan dan iedereen op kantoor bij de koffiemachine zijn/haar deugdzaamheid signaleren.
Nu is er een echo van iets Amerikaans: de poging van staatsgreep door Trump waarbij de volksvertegenwoordiging bestormd werd door boze burgers.
Zelf in de meest achterlijke landen heb je voor een succesvolle staatsgreep nodig: 1 de hoofdstad, 2. het leger, 3. de regeringsgebouwen, 4. het radio/TV station, 5. het internet, 6. de haven.
OM bekijkt uitspraken FVD-Kamerlid over optrekken naar parlement

Het Openbaar Ministerie in Den Haag gaat de uitspraken bekijken van FVD-Kamerlid Gideon van Meijeren over het „trekken naar het parlement om er niet meer weg te gaan, om zo een regering ten val te brengen". Dit meldt een woordvoerder maandag.

Dit weekend verscheen een video waarin Van Meijeren in een gesprek met een Belgische website schetste te hopen op een revolutionaire beweging die „bij wijze van spreken” de Tweede Kamer bezet en zo de regering ten val brengt. Hij hoopt wel dat deze „fluwelen revolutie” vreedzaam zal verlopen.
https://www.rd.nl/artikel/998407-om-bek ... -parlement
Zo een staatsgreep zie ik niet gebeuren. Of de Amerikanen moeten een staatsgreep wensen (dixit Oekraïne)

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Forum voor Democratie. Belangrijke klokkenluiderspartij

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik ben bevoorrecht dat ik nog kan spreken met mensen die ik ken en die niet bang zijn hun mond open te doen met een eigen mening die - niet geheel toevallig - overeenkomt met die van mij en zoveel andere mensen met gezond verstand.

Wij zijn helemaal doorgedraaid. En koersen richting geestelijke afgrond. Met dank aan onze 'grote' leider die met lachen zijn politieke carrière met een korreltje zout neemt. De beerput van de Nederlandse politiek, die onder leiding staat van beerput-beheerder Mark Rutte, opent zich steeds verder. De stank is al 12 jaren ondraaglijk.

Afbeelding

VERRUKKELIJK! Die Gideon van Meijeren. Wat kan ik genieten van die vermakelijke klasse spreker en onmisbare klokkenluider die aangeeft waar zich de beerput bevindt in de politiek. Altijd met up-to-date nieuws en het wegzetten van politici op de plaats waar de meeste van hen thuishoren: de politieke beerput. Want POLITIEK IS SMERIG.

Gideon - Nederland mag niet zonder hem! - hij is de luis in de pels van de vieze smerige politiek die blijkbaar niet zonder hypocrisie kan bestaan.

Het is toch ten hemel schrijnend dat om de waarheid aan het licht te brengen, hij een truc moest bedenken met een leugentje voor de bestwil van het Nederlandse volk die graag de waarheid wil vernemen. De unieke filmopname/geluidsopname toont aan hoe ziek sommige politieke verslaggevers in de geest zijn, terwijl zij geacht worden zich correct op te stellen in hun berichtgeving.

Politiek is smerig. Ook de journalistiek gaat steeds meer die kant op en is nauwelijks nog te vertrouwen. Heeft alles te maken met een corrupte hoofdredactie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Geheim beraad fractievoorzitters over Forum voor Democratie

Een groot deel van de Tweede Kamer beraadt zich achter de schermen op maatregelen tegen FvD. Afgelopen dinsdag kwam een aantal fractievoorzitters bijeen voor geheim overleg, zeggen Haagse bronnen tegen De Telegraaf. De partijen willen een einde maken aan ’ondermijning van de democratie’ en opruiing door FvD.

Het overleg was een initiatief van Volt-leider Laurens Dassen. Voor hem was de druppel een video waarin FvD-Kamerlid Gideon van Meijeren de hoop uitsprak dat een menigte naar Den Haag zou trekken om de regering ten val te brengen. „We mogen niet meer wegkijken”, liet Dassen eerder al weten via Twitter.

Bij het overleg was zowel de oppositie als de coalitie vertegenwoordigd.

„FvD deugt gewoon niet”, zegt een betrokken fractievoorzitter. Toch willen de partijen ervoor waken dat de focus niet enkel op FvD komt te liggen.

FvD-leider Thierry Baudet betwist dat zijn partij pogingen doet om de rechtsstaat te ondermijnen. „We hebben die intentie absoluut niet.” Hij zegt dat Forummers soms dingen zeggen die niet zo bedoeld zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Baudet: ’Betreur dat over ons vijandbeeld is ontstaan’

Hoe kan het dat FvD van een kiezersmagneet in ’stel wappies met een vlag’ veranderde?

Forum voor Democratie (FvD) is de afgelopen weken weer volop in het nieuws. Via provocaties zet de partij met vijf zetels in de Kamer geregeld de boel op stelten. FvD is volgens betrokkenen een andere partij geworden dan toen Thierry Baudet zes jaar geleden aan zijn avontuur begon. Waardoor is Forum zo veranderd?

„Wie spreekt over onze democratische rechtsstaat, die gaat al gauw uit van een zekere aanname, namelijk dat wij überhaupt op dit moment in een democratische rechtsstaat leven”, zegt FvD-Kamerlid Gideon van Meijeren vorige week vrijdag op een spreekbeurt in het Belgische Ruddervoorde.

De avond wordt georganiseerd door Peter Vereecke, die stopte als burgemeester van Evergem om zich te storten op het blootleggen van complotten zoals 9/11, de moord op John F. Kennedy en het zinken van de Titanic. Van Meijeren spreekt ze toe over de democratische rechtsstaat, waarin hij niet langer gelooft.

’Kaltgestellt’
„Wáág het niet om het systeem als zodanig in twijfel te trekken”, houdt hij zijn toehoorders voor. „Zodra dat gebeurt treedt er een geolied mechanisme in werking dat erop gericht is om de bedreiging zo snel mogelijk weg te nemen. Wie niet zwicht voor die druk die moet en zal worden kaltgestellt, gecanceld.” De zaal hangt aan zijn lippen.

De aantrekkingskracht van Forum blijft voor een groep mensen onmiskenbaar hoog, ook al heeft de partij na de enorme winst met de provinciale verkiezingen van 2019 aan populariteit flink ingeboet. Wordt de partij ook gecanceld, zoals Van Meijeren beweert? FvD lijkt juist meer aandacht dan ooit te trekken. Dat neemt niet weg dat de partij en zeker ook de leider Thierry Baudet de afgelopen jaren volgens veel betrokkenen echt zijn veranderd.

Begonnen ze jaren geleden nog als redelijk alternatief op rechts dat het ’partijkartel’ zou aanvallen, tegenwoordig wordt FvD als extreem beschouwd. Met complottheorieën, geflirt met antisemitisme in de partijgelederen en de suggesties van een revolutie om de regering weg te krijgen ’waar hopelijk geen doden bij vallen’, is de partij anno 2022 een andere weg in geslagen.

Feit is dat er inmiddels heel veel FvD’ers van het eerste uur zijn opgestapt, zoals Theo Hiddema en mede-oprichter Henk Otten. En veel mensen die zich later bij Baudet aansloten zijn eveneens geen lid meer, zoals Joost Eerdmans, Wybren van Haga en Annabel Nanninga. Van de dertien senatoren die FvD in 2019 haalde zit er nog maar één in de Eerste Kamer namens de partij.

Wie vertrekkers vraagt waar volgens hen het omslagpunt zat, wordt als voorwaarde gevraagd alleen anoniem over de gang van zaken bij FvD te mogen praten. De een wil liever niet herinnerd worden ooit met Baudet in zee te zijn gaan, de ander vreest repercussies van de FvD-achterban, die volgens parlementariërs en kabinetsleden door Forum-politici wordt opgestookt om te dreigen en te intimideren.

Geruzie
Meerdere betrokkenen zagen Baudet vooral veranderen na de implosie van zijn partij in 2019. Speelde FvD nog de sterren van de hemel bij provinciale verkiezingen, na geruzie liepen tal van volksvertegenwoordigers bij de partij weg. Baudet zou zich in de steek gelaten hebben gevoeld.

Breed wordt de grillige manier waarop Baudet zijn werk doet door mensen die met hem (wilden) werken vermeld. Kamerleden die vandaag de dag nog inhoudelijke aanknopingspunten zien met de agenda van FvD, zeggen het lastig te vinden om afspraken met Baudet te maken. „Het is maar net hoe zijn pet staat”, zegt een parlementariër. „Wij merkten dat als je het de ene week met hem over iets eens bent, hij de volgende week weer iets totaal anders kan vinden.”

Waar het door komt? Voor de meeste parlementariërs is het gissen. Een enkeling verwachtte dat de door Baudet breed uitgemeten komst van baby Lancelot en zijn huwelijk met zijn vrouw Davide hem met beide benen op de grond zou zetten. „Maar dat is uitgebleven.”

Baudet en Van Meijeren zoeken de ophef nadrukkelijk op. Ze compenseren de geïsoleerde positie van FvD door zich op te trekken aan de aandacht van sympathisanten die hun provocerende uitingen juist omarmen en verspreiden. „Als Gideon onder vuur ligt, zijn er allerlei conservatieve meisjes die zich bij hem melden en hem juist geweldig vinden”, merkte iemand uit de boezem van de partij.

Voormalige vertrouwelingen benadrukken het feit dat tegenmacht in de top van de partij verdwenen is. Oud-FvD’er Theo Hiddema heeft naar eigen zeggen nooit wat met de jonge garde gehad. „Ze gingen zo plat tekeer. Ranzig populisme”, moppert hij. En: „De mensen die er nu zitten geloven dat 9/11 een complot is. Dat is toch kierewiet? Met satanisch kindermisbruik gingen ze het verkiezingspad op. Ik zag ze schreeuwen op een open kar: een stel wappies met een vlag. Dit is niet meer mijn partij.”

Theatraal
Echt iets voor elkaar krijgen in het parlement, daar haalt Baudet zijn neus voor op. Maar de vraag is of zijn aanhang dat überhaupt van hem verwacht. Al sinds hij in 2017 met twee zetels de Kamer binnenstormde, verzet de FvD-leider zich tegen het volgens hem theatrale karakter van het politieke bedrijf. Debatten zijn volgens hem toneelstukjes waar de uitkomst al van vastligt.

Dat dit sentiment wortel schiet bij kiezers is niet vreemd. Al decennia wordt dualisme door coalities vooral met de mond beleden. Als het er echt om gaat trekken partijen zich terug om achter de schermen akkoordjes te sluiten, waardoor debatten over vraagstukken inderdaad niet zelden een formaliteit blijken.

Ook op Europees terrein raakt FvD een gevoelige snaar. Of het nou om stikstof-, klimaat- of asielbeleid gaat: steeds vaker blijkt dat Europa bepaalt wat hier gebeurt. Dat sluit perfect aan op de complottheorie over het bestaan van een soort geheime wereldregering, al dan niet bevolkt door in reptielen veranderende mensen, waar Baudet graag de boer mee opgaat. Zo worden reële zorgen van mensen gekoppeld aan complottheorieën. Baudet maakt er niet eens een geheim van; hij bevestigde onlangs nog in een podcast dat hij een complotdenker is.

Aan het Binnenhof worden voorbereidingen getroffen om de partij aan te pakken. Het weglopen van het kabinet na provocerende woorden van Baudet was een eerste signaal, inmiddels heeft D66 voorgesteld om de wet te veranderen zodat Forum door het Openbaar Ministerie verboden kan worden.

’Ondermijning’
Afgelopen dinsdag kwam een aantal fractievoorzitters van coalitie en oppositie bijeen om over de partij van Baudet te overleggen, hoewel men officieel de focus zegt te willen leggen op ’ondermijning van de democratie in brede zin’.

De politici belegden deze geheime vergadering volgens initiatiefnemer Laurens Dassen (Volt) omdat ’we niet meer mogen wegkijken’. Concrete maatregelen beperken zich vooralsnog tot een rondetafelgesprek over die ondermijning en een mogelijk gezamenlijk statement. „FvD deugt gewoon niet”, aldus een van de fractievoorzitters die bij het gesprek aanwezig was.

PVV-leider Geert Wilders, niet aanwezig bij de bijeenkomst, is tegen een verbod voor politieke partijen. „Het is een zwaktebod en onmogelijk om eventueel onwelgevallige ideeën te verbieden en zeer onverstandig bovendien.” Ook voormalig FvD’ers waarschuwen. „Een groter cadeau dan dit kun je Baudet niet geven”, zegt de een. „Je moet ze niet groter maken dan ze zijn”, vindt een ander. En een serieuze bedreiging voor de democratie? Volstrekt overdreven, klinkt het. „Zo slim zijn ze echt niet.”

Hiddema denkt met enige weemoed terug aan de start van zijn FvD-rit: „Toen was het een heel avontuurlijke club. Baudet was vernieuwend, geestdriftig. Het had effect op het kiezerspubliek dat dacht: eindelijk licht aan de tunnel. Maar FvD is veel te one issue-achtig geworden. Het is niet relativerend, maar bombast. Het is ophef zonder vertier.”

Reactie Thierry Baudet

In gesprek met De Telegraaf hekelt Thierry Baudet pogingen om zijn partij te verbieden. De FvD-voorman zegt: „Ik vind het zorgwekkend. Wat ze ons aanwrijven is onterecht. We willen op geen enkele manier de democratische rechtstaat ondermijnen, afschaffen of erbuiten opereren.”

De kritiek daarop is dat FvD-politici expres daartoe suggesties oproepen, zonder juridisch over de schreef te gaan.

„We hebben die intentie absoluut niet.”

Is FvD radicaler geworden?

„Dat voel ik zelf niet. We willen een aantal zaken radicaal anders, maar dat is niet veranderd sinds 2017. Ik merk dat er heel weinig door de pers mét ons wordt gesproken de laatste tijd en veel óver ons. Daardoor heb ik ook niet de kans gehad om dingen recht te zetten of weg te nemen. Er is een vijandbeeld ontstaan over ons en dat betreur ik. Ik herken me daar niet in.”

Als FvD journalisten als rioolratten bestempelt wordt het vijandbeeld toch ook gewoon opgezocht?

„Ja. Dat is waar. Gideon van Meijeren heeft dat erg provocerend aangezet. Aan de andere kant worden er ook over ons ontzettend heftige dingen gezegd. Ik kan me ook voorstellen dat journalisten er wat sportiever op reageren. Het had overduidelijk een ironische lading.”

Wat hier meespeelt is dat betrokkenen merken dat hun veiligheid in het geding komt op het moment dat FvD-politici hen, volgens u, ’ironisch’ wegzetten. Voelt u daar als partijleider een verantwoordelijkheid voor?

„Ik vind het verschrikkelijk als dat gebeurt. Wij hebben ook beveiliging nodig als ons fascisme wordt aangewreven. Ik vind niet dat wij daartoe oproepen. Als Johan Derksen zegt dat ik geliquideerd moet worden, is dat veel heftiger dan een pesterig filmpje van Gideon.”

Verschil is wel dat Derksen gelijk duidelijk maakte dat hij dat niet zo bedoelde en dat Gideon van Meijeren niet zei dat hij iets niet zo bedoelde. De hand in eigen boezem zien we niet vaak bij Forum.

„Oh? Vindt u dat? Dat neem ik mee. Bij mijn weten heeft Gideon daarna een filmpje gepubliceerd waarin hij het gebruik van de term rioolratten wel heeft genuanceerd. Maar ik snap wat u bedoelt. Zeker als het gaat om zoiets als tribunalen of zo. Wij lachen daarom. Als we een verkeerde pizza bezorgd krijgen, zeggen we ook ’er komen tribunalen’. Maar er lijkt inderdaad een patroon te zijn ontstaan doordat er een paar dingen uitgelicht worden. Die leiden dan tot ophef alsof we alles bloedserieus menen. Met verbetenheid en boosheid.”

Maar als de buitenwereld het allemaal verkeerd begrijpt, dan corrigeert u als partijleider toch ook intern dat dat beeld wordt opgeroepen, bijvoorbeeld de suggestie dat het Kamergebouw bezet moet worden?

„Ja daar zijn we ook wel mee bezig. Het gebeurt vaak in een veel bredere context, van een langer interview. Dan zeg je iets wat je niet op die manier bedoelde, zoals die reptielenuitspraak van mij bijvoorbeeld. Dan denk je achteraf: ik had het beter anders kunnen zeggen. We zijn er met elkaar over aan het puzzelen hoe je dat beter onder controle kan krijgen.”

Bij de algemene beschouwingen suggereerde u dat minister Sigrid Kaag op een spionnenschool had gezeten. Daar nam het kabinet aanstoot aan en verliet de zaal. Ook allemaal verkeerd begrepen?

„Ik begrijp nog steeds niet goed wat Sigrid Kaag nou zo stak. Toen ik anderhalf jaar geleden een kopje koffie met haar dronk zei ik: ’Wat leuk. Je hebt op ’spy-college’ gezeten!’ Dat was helemaal niet iets waar zij verder aanstoot aan nam. Ik heb zelf ook op Oxford gezeten natuurlijk. Ik weet dat dat zo genoemd werd. Het blijft voor mij scheef dat zij wegloopt en in de camera zegt dat ik namens Poetin spreek. En dat vinden mensen allemaal maar normaal. Ik snap het niet.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Geert Wilders
@geertwilderspvv
Stemmingen nu in de Tweede Kamer. Bijna alle collega fractievoorzitters: Marijnissen, Kuiken, Azarkan, Paternotte, Heerma, Hermans, Eerdmans, Segers, Dassen en Klaver zijn er niet. Mysterieus! Zijn ze met zijn allen een dagje naar de sauna?
https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... 6075429888

Afbeelding
Geert Wilders
@geertwilderspvv
Ze waren dus afwezig tijdens de stemmingen om in het geniep te praten over het verbieden van FVD. Achterbakser kan bijna niet. En wat een totalitair gedrag van die collega fractievoorzitters: onwelgevallige meningen verbieden. Het nieuwe fascisme zal zich antifascisme noemen.
https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... 0559859712

-> "„FvD deugt gewoon niet”, zegt een betrokken fractievoorzitter. Toch willen de partijen ervoor waken dat de focus niet enkel op FvD komt te liggen."

En welke partijen zijn dat? De niet-uitgenodigden voor het geheime gekonkel zijn: FvD, PVV, Ja21, BBB. Dit zijn dus de partijen die achter het cordon sanitaire dienen te zitten volgens een democratische meerderheid van fractievoorzitters.
Het zal wel aangejaagd zijn door het baasje van VOLT, de zetbaas van Brussel in ons parlement.
Geheim beraad zal wel een onderdeel zijn van de veelgeroemde nieuwe bestuurscultuur.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Er was een samenkomst van de partij. Dat is in ons land nog wel mogelijk; in Duitsland wenst niemand een zaal te verhuren aan de AfD wegens dreigementen.
En zo'n gebeuren trekt altijd de antifascisten aan die op fascistische manier de bijeenkomst onmogelijk willen maken.
Tientallen demonstranten bij FvD-bijeenkomst: ’Moet in Zaandam geen plaats voor zijn’

Enkele tientallen demonstranten hebben bij het evenementterrein Taets in Zaandam gedemonstreerd tegen de FvD-bijeenkomst die daar vandaag plaatsvindt. Dat meldt de regionale zender NH Nieuws.

De demonstranten kunnen er met hun pet niet bij dat er op dezelfde locatie kortgeleden nog Oekraïense vluchtelingen werden opgevangen. „Het rijmt niet”, zegt een van hen tegen NH Nieuws. FvD houdt zaterdag een congres in een locatie op het terrein. Volgens een van de demonstranten zijn er zo’n vijftig mensen uit de Zaanstreek naar het terrein gekomen om zich uit te spreken tegen de komst van FvD.

Deelnemer Willem Croese en een mededemonstrant die liever anoniem wil blijven laten weten dat de groep vindt „dat er in Zaandam geen plaats moet zijn voor de haat van FvD, antisemitisme en de manier waarop zij met bijvoorbeeld journalisten omgaan.” De demonstranten zijn volgens Croese ’individuen uit de Zaanstreek, mensen die actief zijn op het politiek en maatschappelijk vlak’. Welke organisaties bij het protest vertegenwoordigd waren, wil hij niet kwijt, „want je bent kwetsbaar met dit soort mensen.” Een onlinepetitie tegen de komst van het FvD-congres naar Zaandam werd zo'n vierhonderd keer ondertekend.

De gemeentewoordvoerder bevestigt dat de demonstranten bij de aanmelding van de actie hebben aangegeven ’tegen intolerantie en Forum voor Democratie’ te gaan protesteren. Ze hadden volgens hem een vak toegewezen gekregen langs de route voor bezoekers van het congres.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1385743 ... -voor-zijn

Heel merkwaardig:
"De demonstranten kunnen er met hun pet niet bij dat er op dezelfde locatie kortgeleden nog Oekraïense vluchtelingen werden opgevangen. „Het rijmt niet”, zegt een van hen tegen NH Nieuws."

Er zijn in de wereld vele gebouwen die een speciale betekenis hebben voor mensen omdat bijvoorbeeld Napoleon er overnacht heeft of een heilige geleefd heeft (huis van Marx) enz.
En op gewijde grond mag niet alles.

En dus de situatie dat een verblijf van Oekraïners in een pand dit pand ongeschikt maakt voor een bijeenkomst van de FvD getuigt van een raar soort religieus denken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Het grootste partijcongres in JAREN: bijna 4.000 man bij partijcongres FVD


Het partijcongres van Forum voor Democratie gooit hoge ogen op Twitter. En dat is niet zo gek. Het gaat namelijk om - veruit - het grootste partijcongres in jaren, van álle partijen in ons land. Er zijn bijna 4.000 (!) mensen bij. Dat zijn er tien keer meer dan gebruikelijk bij partijcongressen, inclusief bij congressen van de coalitiepartijen.
https://www.dagelijksestandaard.nl/poli ... ongres-fvd
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Er na het succesvol congres was het tijd voor de borrel en voor patat.
Het wordt moeilijk om deze partij te verbieden.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Voor de FvD liggen vele hyena's op de loer.

Afbeelding

Amper heeft de club zijn eigen app gelanceerd of er wordt ijverig gezocht naar de kwetsbaarheden. Met resultaat door onderzoeksbureau RTL. Deugpuntjes verdiend !
En dan aandikken de zaak. Geeft nog meer deugpuntjes !
FVD onderzoekt datalek in nieuwe app, privégegevens van alle 92.000 (oud-)leden openbaar

Forum voor Democratie doet onderzoek naar een mogelijk „vijandige aanval” op de „IT-systemen”, schrijft de partij op haar website. Kort daarvoor meldde RTL Nieuws dat gevoelige privégegevens van alle (oud-)leden op straat liggen door een datalek in de nieuwe ’Forum-app’.

Ruim 92.000 personen zijn getroffen volgens RTL, onder wie partijleider Thierry Baudet en Kamerlid Gideon van Meijeren, maar ook Viruswaarheid-voorman Willem Engel. Volgens RTL is niet duidelijk wie allemaal toegang hebben gehad tot de gelekte informatie.

De partij wil desgevraagd niets zeggen over het lek dat RTL meldt, omdat er nu onderzoek loopt. Op de website vermeldt de partij te zijn gewaarschuwd door RTL. „Uit voorzorg hebben wij gevoelige systeemonderdelen tijdelijk uit de lucht gehaald”, verklaart Forum. De partij heeft contact opgenomen met advocaat Gerard Spong en zal nog een melding doen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, aldus de mededeling.

Een woordvoerder van FVD heeft tegen RTL gezegd dat het lek is gedicht en maatregelen zijn genomen om „herhaling in de toekomst te voorkomen.”
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20221201_62235182
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Grapje. Is nep.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Strafrechtelijk onderzoek gestart tegen Tweede Kamerlid


Nieuwsbericht | 12-12-2022 | 16:04

Het Openbaar Ministerie is een strafrechtelijk onderzoek gestart tegen een 42-jarige man uit Den Haag, lid van de Tweede Kamer, op verdenking van smaad en/of belediging. De man is aangemerkt als verdachte en maandag opgeroepen voor een verhoor door de Rijksrecherche.

De man wordt er van verdacht op 24 september een afbeelding op Twitter te hebben geplaatst, waarop twee ministers zijn afgebeeld met een nazivlag. De afbeelding was een bewerking van een foto waarop zij een vlag van de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties hijsen. Beide ministers deden aangifte.

De Rijksrecherche zal de verdachte nog deze maand horen. Daarna beslist het Openbaar Ministerie of de man zal worden vervolgd.
https://www.om.nl/actueel/nieuws/2022/1 ... e-kamerlid
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
ma dec 12, 2022 6:23 pm

Strafrechtelijk onderzoek gestart tegen Tweede Kamerlid[/size]
Misschien moet het OM zich bezig houden met serieuze zaken. Vreemd dat dit soort strafrechtelijk onderzoeken alleen gebeuren als het FvD in beeld is.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Drie jaar geleden werd Baudet al gewaarschuwd voor zijn Russenvriendelijkheid.
Toen spoorde hij al niet met wat een politicus in het Westen dient te vinden.
En kennelijk heeft onze AIVD (of een ander bevriende dienst) een spion in de Russische ambasade want hoe konden ze dit anders weten (of het is gewoon desinformatie)
"Ze zou contant geld hebben meegenomen van het ambassadegebouw in Den Haag."

Dat dit verhaal nu in de krant komt zal wel te maken hebben met het offensief om Baudet tot Putinvriend te bombarderen en zo kalt te stellen.
‘AIVD waarschuwde FvD-leider Thierry Baudet voor Russische spionnen rond partij’

FvD-leider Thierry Baudet is drie jaar geleden door de AIVD gewaarschuwd voor Russische spionnen rond zijn partij. De inlichtingendienst hield een vrouw in de gaten die bij de partij was betrokken en nauw contact had met de Russische ambassade, schrijft de Volkskrant donderdag.


De dienst onderzocht onder meer contacten van de vrouw bij de Russische ambassade. Ze zou contant geld hebben meegenomen van het ambassadegebouw in Den Haag. Baudet ontkende na eerdere beschuldigingen al geld te ontvangen uit Rusland. De AIVD heeft volgens de krant geen aanwijzingen dat de partij financiële steun krijgt uit Rusland.

De hoogste baas van de AIVD, Erik Akerboom, kwam in 2020 speciaal langs op de werkkamer van Baudet om hem te waarschuwen voor de Russische inlichtingenoperaties. Of hij daar wat mee gedaan heeft, is niet duidelijk. Het standpunt van Forum voor Democratie is pro-Russischer geworden, ook na het uitbreken van de oorlog in Oekraïne vorig jaar. De FvD-leider noemt het gesprek met Akerboom in de Volkskrant ‘vaag en onwerkelijk’. Hij zag het naar eigen zeggen niet als een waarschuwing. ,,Als dat zo was, had hij concreter moeten zijn.”
https://www.ad.nl/politiek/aivd-waarsch ... ~a436be7d/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Via een online campagne, vooral op TikTok, lijkt Baudet toenadering te zoeken tot de moslimgemeenschap.
Hoe Baudets campagne gericht lijkt op jonge moslims en waarom die werkt

Forum voor Democratie lijkt steeds meer jonge moslims te trekken. Dat merkt opiniepeiler Aziz el Kaddouri, die al twintig jaar onderzoek doet naar het stemgedrag van mensen met een migratie-achtergrond, ook van moslims in Nederland. "Sinds de landelijke verkiezingen van 2021 zie ik een verschuiving."

El Kaddouri's inschatting, op basis van peilingen die hij onder de doelgroep hield, is dat inmiddels 1 op de 10 moslimjongeren neigt naar de FvD.

Opvallend, aangezien partijleider Thierry Baudet zich vaak negatief heeft uitgelaten over de islam en moslims. Hoewel een anti-islambeleid geen deel uitmaakt van zijn partijprogramma, stemt Baudet in de Kamer geregeld voor moties van de PVV tegen de islam.

Bijvoorbeeld in 2020, toen Forum voor het wetsvoorstel van Geert Wilders stemde om Nederland te 'de-islamiseren'. Bij een motie van Denk, om uit te spreken dat de islam onderdeel is van Nederland en dat moslims volwaardige burgers zijn, stemde de FvD tegen. Ook maakt Forum zich hard voor het tegengaan van migratie.

Juist om die redenen noemt El Kaddouri de groeiende sympathie van sommige moslims voor Forum opmerkelijk. "Hij kan bepaalde punten uit zijn programma schrappen, of daar de nadruk niet meer op leggen, maar als ik moties voorbij zie komen stemt hij altijd anti-islam."

Hij is anti-woke, dus als je het hebt over heimwee naar traditionele man-vrouwrolverdeling kunnen moslimjongeren dat ook interessant vinden.

Aziz el Kaddouri, opiniepeiler
Toch komt de groeiende steun van sommige jonge moslims niet uit het niets. De verschuiving ontstond na corona, verklaart El Kaddouri. "Alle vrijheidsbeperkingen tijdens corona zorgden er toen voor dat men zich afzette tegen de huidige politiek. Dus als er een partij komt die zegt: 'Wij begrijpen jullie, wij hebben dezelfde gevoelens', dan zijn ze daar gevoelig voor."

Verder zijn er standpunten van de partij die overeenkomen met de waarden van sommige conservatieve moslims. "Hij is anti-woke, dus als je het hebt over heimwee naar de traditionele man-vrouwrolverdeling kunnen bepaalde conservatieve moslimjongeren dat ook interessant vinden."

Samenwerking bekende moslims
Baudet lijkt op zijn beurt op verschillende manieren afstand te nemen van eerdere uitlatingen over de islam. Recente interviews laten een opvatting over het geloof zien die haaks staat op eerdere uitlatingen. Dat werd duidelijk in een gesprek met youtuber Salaheddine Benchiki. "Ik heb heel veel prachtige elementen in de islam leren kennen", zegt Baudet daarin. "Er is een vijandbeeld gecreëerd over de islam en daar ben ik zelf in meegegaan. Ik ben daarvan teruggekomen."

De houding van Baudet lijkt aan te slaan onder een bepaalde groep, conservatieve, moslimjongeren. "Jeetje, ik heb nooit gedacht dat ik op één lijn zou zitten met Thierry Baudet. Ik ga ervan uit dat hij dit allemaal oprecht meent", luidt het in de reacties onder de video. Een ander noemt Baudet een goede leider en dat hij "zijn stem verdient".

Het sentiment dat vooral heerst is dat Baudet zich zou afzetten tegen het establishment. "Dat zijn geloofskenmerken", reageert iemand. "In Den Haag is hij ook de enige die zich uitspreekt tegen het onderdrukken op meerdere inzichten. Sinds ik dit zag had ik een goed gevoel over hem, als Marokkaanse moslim hier in Nederland. Iedereen die vecht tegen onderdrukking vecht tegen dezelfde vijand van de islam", zegt iemand anders.

Ook via andere wegen op sociale media weet Baudet in contact te komen met de islamitische gemeenschap. Hij gaat samenwerkingen aan met bekende islamitische Nederlanders op TikTok en YouTube. Zo maakt hij een nummer met rapper Skiezo over het afzetten tegen de huidige politiek en gaat hij de sportschool in met 'fitfluencer' Kosso. Afgelopen maandag kwam een uitgebreid interview online met de IslamOmroep. De video's bereiken veel jonge moslims en jongeren met een migratieachtergrond.



NOS Stories ging in gesprek met verschillende jonge moslims die lid zijn van FvD en actief zijn voor de partij. Tanay Bilgin, fractievertegenwoordiger van de partij in Amsterdam, zegt dat hij eerst heel anders dacht over Forum. "Maar toen ik me in de standpunten ging verdiepen, kwam ik erachter dat ik het eigenlijk heel erg met ze eens ben. Er is een vooroordeel dat iemand met een migratieachtergrond links moet zijn en niet rechts mag zijn", zegt Bilgin.

Over de anti-islamuitspraken van FvD'ers zegt Bilgin eerst vraagtekens te hebben gehad. "Maar ik ken ze nu en ik zie er niks van terug in het echt of in hun beleid. Ik voelde me bij Forum meteen thuis. Ik heb van andere leden of op bijeenkomsten nooit vragen gehad over mijn geloof of achtergrond. We worden vaak op één hoop gegooid met de PVV maar dat is gewoon echt onterecht."

Emine Uğur
Friendly reminder voor moslims die overwegen op FvD te stemmen: Baudet is niet jullie vriend. Zal het ook nooit worden. Jullie zijn slechts electoraal gewin voor hem. Hij gelooft in de superioriteit van het witte ras en acht jullie DNA en IQ inferieur. https://t.co/PLd5E4IKFW
Veel andere Nederlandse moslims noemen de trend zorgwekkend en spreken zich op sociale media uit tegen de sympathie van moslimjongeren voor de FvD. Sommigen waarschuwen de islamitische gemeenschap voor de 'social-media trucjes' van Baudet.

Ook El Kaddouri twijfelt aan de intenties van Baudet: "Of hij echt de liefde heeft gevonden bij de moslims weet ik niet - ik kan niet in zijn hoofd kijken - maar je ziet wel heel duidelijk dat hij niet per se meer sympathie heeft gekregen voor moslims, maar wat minder ageert tegen moslims. Wat daarachter zit, is persoonlijk denk ik puur electoraal, maar de tijd zal het uitwijzen."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

FvD-Kamerlid Pepijn van Houwelingen krijgt 450 euro boete vanwege nazivlag op Twitter

FvD-Kamerlid Pepijn van Houwelingen heeft een boete van 450 euro gekregen wegens belediging. Hij plaatste in september op Twitter een afbeelding met daarin gefotoshopte afbeelding van twee ministers met een nazivlag. De ministers Ernst Kuipers (Volksgezondheid) en Karien van Gennip (Sociale Zaken) deden in aangifte van de tweet.

Van Houwelingen plaatste op 24 september een tweet waarop het leek dat beide ministers een nazivlag hesen. Het was een bewerking van een foto van de week daarvoor, waarop Kuipers en Van Gennip een vlag hesen van de duurzaamheidsdoelen van de Verenigde Naties. In zijn tweet zette Van Houwelingen daarnaast een foto waarin dat doek is vervangen door een nazivlag. ‘De façade en de werkelijkheid’, schreef hij erbij.

Kuipers en Van Gennip deden aangifte en noemden de associatie met het naziregime ‘stuitend’. ‘Het is een nieuw dieptepunt in de bejegening van bestuurders en politici’, schreef Kuipers eerder op Twitter over de foto. ‘We hechten aan de vrijheid van meningsuiting. Maar er zijn grenzen. We schrokken van die tweet. En als je weet van het verleden in ons land, dan weet je dat we hier niet mee geassocieerd willen worden’. Van Gennip vulde aan: ‘We moeten een grens stellen’.

De Rijksrecherche heeft het Kamerlid op 9 januari 2023 gehoord. Het OM komt tot de conclusie dat er sprake is van belediging. Politici moeten veel ruimte krijgen om in het maatschappelijk debat hun mening te geven, overweegt het OM. ‘Echter, in de tweede tweet met de bewerkte foto werden beide ministers neergezet als nazi’s. Dat is ‘onnodig grievend’ en daarmee een belediging volgens het Wetboek van Strafrecht’, liet het OM donderdag weten.
https://www.ad.nl/politiek/fvd-kamerlid ... ~ab28909d/

Als er 'onnodig grievend’ bestaat, is er dan ook 'nodig grievend’ ?
En wat zou dat wel niet zijn?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Heeft iemand belangstellen voor het premium artikel in het AD waar Thierry kapot gemaakt wordt? Dan plak ik het hier neer.

Als ik de reacties op twitter lees, dan maakt het artikel weinig indruk bij de volgers van Thierry.
BANG VOOR BAUDET

Klachten over verziekte werksfeer bij Forum: ‘Het beest was ontwaakt, Thierry ging helemaal los op mij’

Bij de politieke partij Forum voor Democratie heerste volgens oud-medewerkers jarenlang een intimiderende, toxische en onveilige werksfeer. Ex-FvD’ers die zich negatief over de partij uitspraken, werden bedreigd met een torenhoge boete tot wel 170.000 euro. Maar getuigenissen van een seksfilmpje, drank, intimidatie en racisme zijn er toch. ,,Baudet verloor zichzelf meermaals door het drankgebruik.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door King George »

Afbeelding

Dit Briefje van Jan aan Henk Otten onderschrijf ik dan weer wel.
Briefje van Jan – aan Henk Otten

Beste Henk,

Wat ben je toch een ongelooflijke smeerlap.

Jarenlang zat je er met je neus bovenop toen Thierry Baudet zich op velerlei gebieden blijkbaar misdroeg.

En toen het Algemeen Dagblad die prak gisteren weer eens opwarmde, zag je uiteraard je kans schoon om voor de miljoenmiljardste keer je gram te halen over het monster dat je zelf gecreëerd hebt.

Neem bijvoorbeeld je opmerking dat mensen alleen maar zwijgen over het wangedrag van Baudet omdat ze bang zijn dat ze boetes wegens schending van de geheimhoudingsclausule in hun contract moeten betalen.

Daarover zeg je: “De enige manier om juridische intimidatie-praktijken te stoppen is door geheimhoudingsclausules die grensoverschrijdend gedrag toedekken ongeldig te verklaren.”

Wie heeft die geheimhoudingsclausules in die FvD-contracten gezet, Henk?

Ik vroeg het je gisteren.

En ik kreeg geen antwoord.

Omdat het antwoord luidt: Henk Otten.

Net zoals jij de statuten en reglementen van Forum voor Democratie dusdanig dicht timmerde, dat Thierry Baudet onmogelijk kan worden afgezet als partijleider.

Je gaf me geen antwoord.

https://twitter.com/hendrikotten3/status/1644401820213694464?s=20Je schreef wel: “Ik was de enige die Thierry Baudet binnenskamers tot de orde riep Jan, daarom heeft hij ook zo’n enorme hetze tegen mij gevoerd. Na mijn vertrek in april 2019 was de FVD-implosie onvermijdelijk. Het heeft – al met al – nog lang geduurd voordat types zoals jij dat ook begrepen.”

Grover kun je me niet beledigen.

In tegenstelling tot veel anderen in ‘mijn’ hoekje van het meningenspectrum heb ik jouw Thierry vanaf dag één een ‘poseur’ en een ‘gekkie’ genoemd. Ik vond hem al een engnek toen hij zich ging bemoeien met het referendum tegen het Oekraïne-verdrag.

Al ruim zes jaar heb ik op social media (bij wijze van spreken) een dagtaak aan het blocken van de Baudetiers, de laagschedelige sekteleden die zich jankend, zuigend en scheldend komen melden als ik weer eens iets vervelends schreef over hun goeroe.

Maar laat ik het niet over mezelf hebben, maar over Elodie Verweij, chef politiek van de tv-programma ‘Beau’ en ‘Jinek’.

Gisteren overtrof je jezelf namelijk in smerigheid.

Je schreef op Twitter: “De tweet over juridische intimidatiepraktijken heb ik vanavond om 19:53 naar Elodie Verweij van redactie van Beau gestuurd. Elodie is zelf ook fysiek lastig gevallen door Thierry Baudet in de TK (ik zat ernaast en zag het). Treurig dat NL media niet willen praten over OPLOSSINGEN voor grensoverschrijdend gedrag!”

Om met Gekke Greetje te spreken: how dare you!

Hoe durf je op social media te benoemen welke vrouw fysiek lastig zou zijn gevallen door Thierry Baudet?

Wie weet wil ze helemaal niet dat dat bekend wordt?

Dat wil ze inderdaad niet.

Want blijkbaar vroeg ze je die tweet te verwijderen.

En wat was je reactie op dat verzoek?

Je schreef op Twitter: “Werd zojuist voor het eerst in jaren gebeld door Elodie Verweij dat ik deze tweet snel moet verwijderen. Forget it Elodie. Ik verwijder helemaal niks. Jij weet als geen ander hoe Thierry Baudet met vrouwen omgaat. Tijd dat je eens je mond open trekt!”

Hoezo bepaal jij dat?

Je ging er zelfs nog een keer overheen.

“De Nederlandse media moeten nu eens gaan uitzoeken wat Thierry Baudet met Elodie Verweij van redactie van Beau heeft gedaan. Ik kan het toelichten want ik zat er toen bij in de Schaperkamer in de Tweede Kamer en ik wist echt niet wat ik meemaakte…. Het was echt bizar!”

Als je zo’n tweet niet verwijdert, ben je ronduit een schoft.

Het is nog erger dan doxing.

En weet je wat jou nou echt de grootste ransaap van dat hele krankzinnigengesticht rond Thierry Baudet maakt, Henk Otten?

Dat je, toen je er met je neus blijkbaar bovenop zat in die Schaperkamer in de Tweede Kamer, je muil hield.

Dat je niet naar de politie ging om aangifte te doen tegen Thierry Baudet.

Of naar de media, om Baudet te outen als de smeerlap die hij kennelijk in de omgeving van vrouwen is.

Daarmee heb jij, de ooggetuige, hem de gelegenheid gegeven om nog veel meer slachtoffers te maken.

En nú Elodie Verweij voor jouw karretje spannen?

Met mannen zoals jij hebben vrouwen geen vijanden nodig.

Groet,

JanD

PS. Cadeautje. Ik dacht: ik doe maar wat te knagen voor Henk.
https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-henk-otten/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door King George »

Ariel schreef:
ma dec 12, 2022 8:59 pm
Mahalingam schreef:
ma dec 12, 2022 6:23 pm

Strafrechtelijk onderzoek gestart tegen Tweede Kamerlid
Misschien moet het OM zich bezig houden met serieuze zaken. Vreemd dat dit soort strafrechtelijk onderzoeken alleen gebeuren als het FvD in beeld is.

Afbeelding
Geheel mee eens. Dit geeft maar weer eens de laffe selectieve wetshandhaving aan. #metenmettweematen
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie