Forum voor Democratie (FVD)

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24954
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door King George »

Ali Yas schreef:
ma dec 14, 2020 12:49 am
Goed dat het FVD doorgaat, ik hoop op nog wel wat meer partijen, en ik hoop dat die elkaar ook weten te vinden als er gestemd moet worden over zaken als burgerrechten. Bijvoorbeeld het recht zelf te bepalen door wie je wordt geregeerd. Met de EU is daar geen sprake van, maar helaas hebben Nederlanders niet door dat ze voor de oplossing van dat probleem toch echt in het stemhokje moeten zijn.
Nog altijd vier virtuele TK-zetels in de peilingen en dat zijn er meer dan de huidige twee. Als de PVV ook winst boekt stijgt het totale aandeel PVV plus FvD. Aderlatingen zijn natuurlijk wel het verlies aan kaderleden in de PS en in de EK en niet zulke kleine ook. En de kartelpartijen zullen zich natuurlijk achter valse alibi's blijven verschuilen voor een cordon sanitaire. Kauthar Bouchalliht van Groen Links is dan weer geen probleem. En onder vals alibi een cordon sanitaire heen om andere partijen sluiten is al zo oud als de weg naar 2012: Wilders niet schuldig aan val kabinet Rutte 1: ‘Excuus voor cordon sanitaire’ Want we weten allemaal dat mastodonten in het CDA de overeenkomsten die tussen Wilders, Rutte en Verhagen waren gesloten hadden gesaboteerd, waardoor er geen Catshuisakkoord kwam.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24954
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door King George »

Ariel schreef:
do dec 10, 2020 4:09 pm
Mahalingam schreef:
wo dec 09, 2020 8:52 pm
Ergens in het hoofd van Thierry is dit blijven ronddolen want
Ik weet het niet meer wat ik van Thierry kan geloven? Zijn dit roddels, is het een gekleurd verhaal, of is dit echt gebeurd.
Het FvD-diner van minuut tot minuut: boven de kreeft begint Thierry te schreeuwen

Tijdens een dinertje in een bedrijfspand bij Tiel barstte de bom in de partijtop van Forum voor Democratie. Het was de aanleiding voor een ongekende oorlog binnen de partij. Een reconstructie. ,,Thierry, doe niet zo boos, ik houd ook van Rammstein.”
Spoiler! :
Joost Eerdmans start zijn auto en denkt: Dit kan niet waar zijn. Buitenstaanders, zo peinst hij, zullen mij niet geloven als ik over deze avond zal vertellen.

Rond 23.00 uur ’s avonds is een einde gekomen aan wat een teambuildingsuitje had moeten zijn. De ‘top 10’ van Forums kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen is deze vrijdagavond 20 november bijeengekomen voor ‘kennismaking’. En om de campagne voor de verkiezingen in maart te bespreken.

Althans, dat was het plan. Want als het gezelschap uit elkaar gaat, zijn de onderlinge verhoudingen totaal verziekt. Baudet heeft tegen die tijd complottheorieën geuit over corona en antisemitisme gerelativeerd. ,,De ene imbeciele opmerking na de volgende. Het was hallucinant’’, zegt een aanwezige.

Het zal bovendien de opmaat blijken naar een totaaloorlog binnen de partij. Eentje die resulteert in een leegloop in de dagen die volgen. Al houdt Baudet uiteindelijk, na een ledenraadpleging, de macht over zijn gestripte partij. Maar die avond in Tiel komt oud zeer boven en krijgt sluimerend onvrede zuurstof, zal blijken.

Niemand die dat nog kan bevroeden, als rond 19.00 uur de eerste gasten arriveren. Campagneleider en gastheer Wim de Groot heeft kreeft en wijn laten aanrukken via een cateraar, door een speaker klinkt (dan nog) Gustav Mahler.

De ruimte is boven een opslagloods van een doorsnee bedrijf. Het moet als hoofdkwartier voor de campagne gaan dienen, dus is het kantoor gezellig aangekleed. Een grote houten tafel in het midden, uit een restaurant opgekochte lederen stoelen rondom. Net als in het vertrek van Forum in het Tweede Kamergebouw, staan er palmboompjes langs de wanden, de ‘partijplant’ waaraan Baudet eerder duizenden euro’s uitgaf.

In tijden van corona is deze plek groot genoeg om samen te komen.

Thierry Baudet is er, uiteraard. Net als Joost Eerdmans (nr. 4), Eva Vlaardingerbroek (nr. 5), Olaf Ephraim (nr. 6) en Freek Jansen. (nr. 7). Ook partijbestuurder Astrid de Groot is aanwezig, samen met haar man en organisator Wim. Een uur na aanvang zullen ook nog Nicki Pouw-Verweij (nr. 3) en Jan Cees-Vogelaar (nr. 9) binnendruppelen, zij zijn iets later. Theo Hiddema, Hans Smolders en Wybren van Haga ‘hebben iets anders’.

Maar hoewel de avond vooral gezellig moet zijn, is Baudet netelig vanaf de start, merken aanwezigen. Nog voor het eerste gerecht, staat hij verhit tegenover Joost Eerdmans. Die betoogt dat Donald Trump toch echt de verkiezingen heeft verloren en dat zou moeten erkennen.

Het blijkt slechts de opmaat naar een volgende schermutse­ling, als het gesprek aan tafel over muziek gaat

Maar Baudet wil er niet van weten. Ziet Eerdmans dan niet de ‘fraude’ die is gepleegd? Hoe de verkiezingen ‘beïnvloed’ zijn?

Het blijkt slechts de opmaat naar een volgende schermutseling, als het gesprek aan tafel over muziek gaat. Baudet staat nog langs een wand met Olaf Ephraim te praten, wanneer Eerdmans zijn telefoon via bluetooth met de speaker in de kamer verbindt. Eerdmans, in zijn vrije tijd ook actief als ‘DJ Jopie’ kiest voor het nummertje Kings & Queens van Ava Max. ,,Zo komt er een beetje sfeer in.”

Maar dan schiet Baudet uit zijn slof. ,,Jij moet niet denken dat jij hier de muziek bepaalt!,’’ schreeuwt Baudet naar Eerdmans. ,,Wij draaien bij onze partij klassieke muziek! Dit is ondermijning van de club!”

Aan tafel valt een ongemakkelijke stilte, maar Wim de Groot doet nog een poging de sfeer te redden. Hij kent Baudet al jaren. Zette zo’n beetje alle partijcongressen voor hem op. Vorige zomer nog troffen ze elkaar tijdens een vakantie in Zuid-Frankrijk. Wims vrouw Astrid is nota bene partijbestuurslid. En toen de breuk met Henk Otten een feit was, hijgde Baudet in de tuin van het echtpaar De Groot na over ‘hoe hij zich zo in iemand had kunnen vergissen’.

Rammstein
,,Kom op Thierry,’’ probeert De Groot. ,,Wij houden hier allemaal van klassiek, maar er is meer muziek, hé? Ik houd ook van Rammstein.”

Maar Baudet wil er niet van weten en wendt zich tot Eerdmans: ,,Jij bent mij veel te dominant… Probeert hier een beetje alles te bepalen.”

Eva Vlaardingerbroek grijpt haar telefoon en appt Nicki Pouw-Verweij, die nog onderweg is naar Tiel. Het doel van het bericht: waarschuwen. Thierry is net ‘ziek hard’ tegen Joost uitgevallen, schrijft ze.

Er is, stellen betrokkenen, toch al oud zeer tussen Baudet en Eerdmans.

Coronagekkies
Die laatste heeft enkele weken eerder al intern kritiek geuit op Baudet omdat die ‘in het kamp van coronagekkies terecht is gekomen’. Begin oktober heeft Baudet nog voor de Tweede Kamer een megafoon gegrepen en onder luid applaus corona-complotdenkers toegesproken.

Binnen de partij is dat niet goed gevallen en Eerdmans heeft dat Baudet laten weten. Al langer flirt Baudet met complotdenkers en dat heeft de partij in de peilingen al meerdere zetels gekost. ,,Wil je dat alsjeblieft nooit meer doen als ik erbij kom’’, heeft Eerdmans hem laten weten.

Bovendien wílde Baudet helemaal niet dat Eerdmans op plek 4 op de lijst zou komen, zeggen meerdere bronnen. Baudet heeft Eerdmans vooral niet vergeven dat die in mei als mediator betrokken is geweest bij een onderzoek toen er voor het eerst antisemitische berichten opdoken in WhatsAppgroepen rond jongerenafdeling JFvD.

Na berichten hierover in HP/De Tijd, kwam Baudets boezemvriend Freek Jansen onder vuur te liggen. Die zou als voorzitter van de jongerenclub onvoldoende hebben ingegrepen. Slotsom van het onderzoek was dan ook: royeer de kwaadwillenden.

Het royeren van leden was ‘toegeven aan de linkse media’

Maar Jansen en Baudet hebben dat nooit kunnen verkroppen. Het royeren van leden was ‘toegeven aan de linkse media’. Jansen zal die avond zeggen: ,,Dat was heulen met de vijand, en dat is het ergste wat je kan doen.”

Wat Baudet en Jansen bovendien al weten die avond is dat Het Parool een dag later met een bericht zal komen dat er wéér homofobe en extreemrechtse berichten zijn gewisseld in de appgroepen. En dat daarbij, opnieuw, Jansen onder vuur zal kunnen komen als de-man-die-niet-ingrijpt.

Bovendien is dan al duidelijk dat enkele jeugdleden wel zijn geroyeerd, maar in sommige gevallen zouden het juist de klokkenluiders zijn geweest. Eén van de daders is daarentegen gepromoveerd tot medewerker van Theo Hiddema in de Tweede Kamerfractie.

Een ingewijde: ,,Thierry is toch onder druk gezet om Eerdmans op plek vier te zetten, in ruil mocht hij Jansen dan op zeven plaatsen. Maar die twee konden Eerdmans niet luchten of zien.”

Corona
Als iedereen aan tafel gaat, klaart de lucht bepaald niet op. Wanneer het gaat over welke thema’s de partij moet aangrijpen in de campagne, veert Baudet op. Corona legt alle ‘vrijheid aan banden’, stelt hij. Baudet vertelt hoe hij eerder in de week een gekooide leeuw op tv heeft gezien. Tranen in zijn ogen had hij gekregen. Want: ,,Zo voel ik mij ook!”

In de campagne moet het dus ook gaan om ‘het herwinnen van vrijheid’. ,,Ik ben als die leeuw. Ik moet achter een antilope aan kunnen, niet in een kooi zitten.”

De partij moet ‘volledig inzetten’ op vrijheid, roept Baudet. ,,Zoals Robert Jensen’’, zegt hij nog, verwijzend naar de talkshowpresentator die geregeld complotten laat circuleren. Baudet zegt zelfs dat corona ‘de wereld in gebracht’ is door de in rechtse kringen gehate filantroop George Soros ‘om onze vrijheid af te nemen en een nieuwe wereldheerschappij te starten’.

Flabbergasted
Reacties op die uitspraken blijven goeddeels uit. ,,Ik was gewoon flabbergasted’’, zegt een aanwezige.

Wel worden er ‘enkele’ kritische vragen gesteld over het vermeende antisemitisme in de jongerenbeweging van Forum. Als Pouw-Verweij zegt dat Jodenhaat niet getolereerd mag worden, zegt Baudet: ,,Waar komt jouw kruistocht tegen het antisemitisme vandaan?”

,,Maak je nou een grap?’’, vraagt Pouw-Verweij.
,,Nee”, zegt Baudet. ,,Bijna iedereen die ik ken is antisemiet.”

Toch blijft Baudet daarna (opnieuw) grotendeels onweersproken, erkent een aanwezige. ,,Om eerlijk te zijn: ik denk dat de helft wist dat dit Baudet is. Dat hij soms idiote dingen zegt, soms omdat hij het meent, soms om een discussie uit te lokken. En de andere helft dacht: jeetje, met welke gek ben ik in zee gegaan?”

Boerenvoorman Jan-Cees Vogelaar doet nog wel een poging. Vooral als Baudet schampert dat Forum ‘misschien maar een kleine fractie in de Tweede Kamer moet blijven’. ,,Dan kunnen we tenminste gewoon lekker zeggen wat we vinden”, aldus Baudet.

Dat schiet Vogelaar in het verkeerde keelgat. De agrariër werkt sinds de stikstofcrisis met een groepje boeren aan wat de landbouwhoofdstukken van het verkiezingsprogramma moeten worden. Kan dat allemaal de prullenbak in, als Baudet een kleine fractie behoudt?

Rare praatjes
,,Luister, vriend’’, zegt een getergde Vogelaar. ,,Jij hebt mij hierbij gehaald onder het mom dat we een brede volkspartij zouden worden. Ik ben niet gediend van rare praatjes en vreemdelingenhaat. Dus zeg het maar: gaan we nou door met elkaar of niet?”

Een ander herinnert zich op dat moment dat enkele weken geleden was geopperd campagne te voeren met de leus ‘Na 17 maart regeer ik mee’. Maar dat had een fractiemedewerker namens Baudet afgewezen. ,,Ik weet niet of wij wel mee willen regeren,’’ was het campagneteam verteld.

Baudet stemt niettemin ‘mokkend’ met Vogelaar in. ,,Maar het chagrijn droop er vanaf,” aldus een aanwezige.

Baudets neergeslagen stemming is toch al langer punt van zorg. Door corona zijn alle partijevenementen afgelast. In de peilingen is de spiraal neerwaarts. En bij een enkeling leeft het idee dat Baudet ‘helemaal geen zin meer heeft in politiek leider zijn’.

,,Hij leek er nog vooral voor het geld te zitten’’, zegt een ingewijde. Zo klaagt Baudet in kleine kring dat hij op huizenjacht is maar met zijn ‘Kamerbudget nu al niets fatsoenlijks kan vinden’. ,,Laat staan wat hij zou overhouden als hij zou stoppen.”

‘Woest was hij’
Steeds vaker ‘ontploft’ hij om de kleinste dingen, meent een betrokkene. Nog recent omdat het ontwerp van de verkiezingsflyers hem niet beviel. ,,Woest was hij, om een ontwerpje.”

Dat hij nu in eigen kring weerwoord krijgt, hakt er in, taxeert een betrokkene. ,,Alleen Olaf Ephraim en Jansen zouden overduidelijk altijd achter hem blijven staan.”

Tegen de tijd dat de dessertwijn wordt ingeschonken, is de stemming tot het vriespunt gedaald. Baudet klaagt nog dat er te weinig alcohol in zit (‘4 procent maar’), terwijl anderen langzaam aan de thuisreis beginnen.

In de dagen erna zal de partij in lichterlaaie gaan, wanneer het conflict rond Jansen en de JFvD ontspoort en Baudet partij kiest voor zijn kompaan Jansen. Een exodus aan prominenten begint. Nu nog vertrekken de meesten vooral ‘lamgeslagen’ naar huis. Een enkeling belt vanuit de auto met Astrid de Groot. Ze moeten ‘hun ei kwijt’ over de ‘bizarre avond’.

Gefelici­teerd Freek en Thierry, de droom is uiteenge­spat

Wanneer Baudet dagen later naar de avond wordt gevraagd, ontkent hij zijn uitspraken niet. Hij heeft een ‘totaal andere herinnering’ aan de avond. Later ontkent Baudet alsnog met klem.

Niettemin leest hij zondagnacht een berichtje mee in de WhatsAppgroep van de partijtop. ,,Gefeliciteerd Freek en Thierry, de droom is uiteengespat.”

Dit artikel is gebaseerd op gesprekken met direct betrokkenen.
En wat hiervan te denken; Een interview met Eva Vlaardingerbroek.

'’Liefdesrelatie met Thierry? Meer een kwestie van: foutje, bedankt’'

Eva Vlaardingerbroek doet huiliehuilie in Telegraaf, discussieert over definities, en verliest groots
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Hiew is Afshin Ellian, maar een deel van zijn verhaal zit achter de betaalmuur. Dus hier niet te lezen.
Waarom ook Thierry Baudet politiek arbeidsongeschikt is

Zoals de filosoof Oswald Spengler deed in De ondergang van het avondland waarschuwde ook Thierry Baudet voor de ondergang, constateert Afshin Ellian. Maar door zich vast te klampen aan Freek Jansen, die in een partijonderzoek werd vrijgepleit van schuld aan de misstanden bij de jongerentak van Forum voor Democratie, stak Baudet juist zijn eigen huis in brand.

Politiek is een ambacht. Daarvoor moet je in de leer gaan bij andere politici. Los van alle morele en juridische oordelen blijft politiek een vak.

Zelden is het intellectuelen gelukt om op vruchtbare en verantwoorde wijze in de politiek te functioneren. Politiek handelen en leidinggeven is wat anders dan als intellectueel een politieke partij of het standpunt van een politieke partij steunen.

Intellectuelen hebben geen talent voor alledaagse gebeurtenissen

Het was Niccolò Machiavelli, een van de grootste politiek denkers uit de geschiedenis, die de feitelijkheid van de politiek centraal stelde. Een politieke beslissing nemen, is een feitelijke, ambachtelijke daad. De meeste intellectuelen hebben geen talent voor alledaagse gebeurtenissen.

Een intellectueel die ook nog het politieke ambacht beheerst, levert een prestatie van formaat, die een plaats verdient in de geschiedenisboeken.

Eigenzinnigheid en rechtlijnigheid onverenigbaar met politiek handelen

De leider van Forum voor Democratie (FVD) Thierry Baudet is zonder meer een intellectueel. Hij zal in het intellectuele milieu geen last hebben van zijn gebrekkige karakter waar het de omgang met mensen en thema’s aangaat. Eigenzinnigheid en rechtlijnigheid zijn intellectuelen niet vreemd. Maar deze karaktereigenschappen zijn onverenigbaar met politiek handelen.

Intellectuelen in de politiek neigen vaak naar romantisch denken. Dit romantische denken kent twee kanten: een negatieve ondergangsanalyse en een optimistische terugkeer naar een fictief of zeer ver verleden. Het hele politiek denken en handelen van Baudet wordt beheerst door deze romantiek.

Thierry Baudet kan op literaire wijze de ondergang van het avondland onder woorden brengen. Verpakt in een intellectueel boek, zou die boodschap, mits goed geschreven, een bestseller worden, zelfs wanneer alle kranten en tijdschriften zich tegen zo’n boek zouden keren. Maar wanneer een politicus het ondergangsverhaal in politieke termen presenteert, eindigt dat desastreus.

Als de ondergang een reële toestand is, toont een echt politicus zich heldhaftig

Waarom? Omdat er geen sprake is van een reële ondergang, en het ondergangsverhaal slechts dient ter legitimering van de politieke handelingen. Een valse legitimering, welteverstaan. Wanneer de ondergang een reële toestand zou zijn, dan gebruikt de politicus juist geen dramatische ondergangsverhalen, maar bedient hij zich van een heldhaftig verhaal: we gaan winnen, we zullen ze overal bestrijden en God staat aan onze kant. Ook zou de politicus in de de traditie van Winston Churchill zijn toehoorders voorhouden dat er wel een reële ondergang bestaat, maar dat die is bestemd is voor de vijand..[...]
https://www.ewmagazine.nl/opinie/opinie ... is-795022/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

De doorstart van de FvD...
Hiddema wil lijstduwer Forum worden

24 dec. 2020

Afbeelding

AMSTERDAM - Theo Hiddema wil toch weer op de lijst voor Forum voor Democratie. „Zaterdag was Baudet hier, voor het eerst sinds het allemaal gebeurde. Ik voelde: ik heb hem in de kou laten staan. Ik heb weer zin om met hem de zaaltjes in te gaan.”

Dat zegt Hiddema in een interview in de Volkskrant. Op de vraag of hij dan weer nummer twee wordt, zegt Hiddema: „Nee. Ik wil het op eigen kracht doen, als lijstduwer. Word ik gekozen, dan weet ik niet wat ik doe. Krijg ik een overweldigende duw, dan moet ik. Misschien denken ze: iemand moet Baudet in de gaten houden.”

Zijn drijfveer is: „Trots op de schoonheid van ons programma. En de wetenschap dat Baudet een deugdzaam mens is. Als ik hem weer zie, word ik zo week als was.” Maar hij is niet per se van plan Baudet in de gaten te houden: „Ben je besodemieterd, ik ben geen Pleegzuster Bloedwijn. Wel mogen ze van mij verwachten dat ik ontsporingen voorkom.”

Hiddema zegde op 24 november per direct zijn Kamerlidmaatschap op. In een brief aan Kamervoorzitter Khadija Arib schreef hij dat hij zichzelf „politiek arbeidsongeschikt heeft verklaard. Dit vanwege recent opspelende persoonlijke omstandigheden, verband houdende met zaken als goede smaak, eigendunk en arbeidsvreugde.”

Een dag eerder gaf de nummer één Thierry Baudet zijn lijsttrekkerschap op, naar aanleiding van de berichten over antisemitische en homofobe verhalen die rondgingen in appgroepen van JFVD, de jongerenbeweging van Forum. Intussen is Baudet weer kopman van de partij, die veel volksvertegenwoordigers heeft zien vertrekken sinds de interne crisis.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Desillusie...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24954
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door King George »

Pilgrim schreef:
vr dec 25, 2020 1:31 am
De doorstart van de FvD...
Hiddema wil lijstduwer Forum worden

24 dec. 2020
Spoiler! :
Afbeelding
AMSTERDAM - Theo Hiddema wil toch weer op de lijst voor Forum voor Democratie. „Zaterdag was Baudet hier, voor het eerst sinds het allemaal gebeurde. Ik voelde: ik heb hem in de kou laten staan. Ik heb weer zin om met hem de zaaltjes in te gaan.”
Spoiler! :
Dat zegt Hiddema in een interview in de Volkskrant. Op de vraag of hij dan weer nummer twee wordt, zegt Hiddema: „Nee. Ik wil het op eigen kracht doen, als lijstduwer. Word ik gekozen, dan weet ik niet wat ik doe. Krijg ik een overweldigende duw, dan moet ik. Misschien denken ze: iemand moet Baudet in de gaten houden.”
Zijn drijfveer is: „Trots op de schoonheid van ons programma. En de wetenschap dat Baudet een deugdzaam mens is. Als ik hem weer zie, word ik zo week als was.” Maar hij is niet per se van plan Baudet in de gaten te houden: „Ben je besodemieterd, ik ben geen Pleegzuster Bloedwijn. Wel mogen ze van mij verwachten dat ik ontsporingen voorkom.”
Spoiler! :
Hiddema zegde op 24 november per direct zijn Kamerlidmaatschap op. In een brief aan Kamervoorzitter Khadija Arib schreef hij dat hij zichzelf „politiek arbeidsongeschikt heeft verklaard. Dit vanwege recent opspelende persoonlijke omstandigheden, verband houdende met zaken als goede smaak, eigendunk en arbeidsvreugde.”

Een dag eerder gaf de nummer één Thierry Baudet zijn lijsttrekkerschap op, naar aanleiding van de berichten over antisemitische en homofobe verhalen die rondgingen in appgroepen van JFVD, de jongerenbeweging van Forum. Intussen is Baudet weer kopman van de partij, die veel volksvertegenwoordigers heeft zien vertrekken sinds de interne crisis.
bron
Deze opsteker mag Thierry Baudet in z'n broekzak steken en werpt uit zijn eigen mond vandaan een ander licht op de zaken dan wat er allemaal is gespeculeerd over dat het met Thierry Baudet te maken had. En wie zijn vertrokken tellen niet meer mee.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24954
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door King George »

Theo Hiddema terug


Beste leden,

Ik wist het al een tijdje, maar had met Theo afgesproken het nieuws geheim te houden tot vandaag, 24 december. Nu is het hoge woord eruit: Theo Hiddema is terug!
Samen met Wybren van Haga, Hans Smolders, Paul Frentrop en de vele andere gezichten van FVD gaan we vol voor de winst op 17 maart!
In een uitgebreid interview met De Volkskrant licht Theo zijn positie toe. Nadat ik me op maandag 23 november genoodzaakt voelde een stap terug te doen, zag hij voor zichzelf ook geen rol meer in de politiek. “Als Baudet niet meedoet (...), heb ik er geen lol meer in. Ik stelde me voor dat ik met Joost Eerdmans in zo’n zaaltje kom: de dood in de pot.”
We hebben uitgebreid met elkaar gesproken. Over de reis die we de afgelopen jaren hebben gemaakt. Over de zaaltjes, de contacten met leden en onze missie in de Kamer. Maar ook over de nare verwijten die steeds maar worden gemaakt: “ze kunnen net als ik weten dat Baudet geen antisemiet of racist is”. Zo is het natuurlijk. Hij vervolgt: “Veel mensen lopen met de antiracistische borst vooruit, op zoek naar racistische zeepbellen. Het is een heel schraal leven als je daar je identiteit aan moet ontlenen. Bij mij zijn ze aan het verkeerde adres. Ik heb zes jaar gewerkt bij een patroon die slachtoffer was van echt antisemitisme en een fijne antenne had voor mensen met die tendensen: Max Moszkowicz senior. Ik weet nog hoe bang mijn ouders waren dat Israël bij de oorlogen van 1956 en 1967 van de kaart zou worden geveegd. Liefde voor het Joodse volk is mij met de paplepel ingegoten. Als FVD hebben we alle moties gesteund die het Israëlische belang raakten.”
De woorden zijn me uit het hart gegrepen. Dat weet ook iedereen die mij kent en die mijn boeken las, ons partijprogramma doornam of ons optreden in de Kamer bekeek.
Laten we hier dus nu een streep trekken. Wat gebeurd is en aan valse verwijten werd rondgeslingerd - vooral door mensen die een stok zochten om te slaan - laten we achter ons.

Theo komt - op eigen verzoek - op de allerlaatste plek van onze kieslijst. Hij wil met voorkeursstemmen worden gekozen. Ik zal in elk geval op hem stemmen. Net als heel veel anderen, daar twijfel ik geen seconde aan.

Een hele mooie kerst gewenst aan jullie allen. En Theo: welkom terug, lieve vriend! Welkom thuis.

Met warme groet,
Thierry Baudet
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door hans van de mortel »

Goed nieuws.

Theo Hiddema kent Thierry Baudet beter dan ik.

Maar hij zal het met mij eens zijn dat Thierry zich als een enorme sukkel heeft gedragen. Je kunt namelijk niet eerlijk zijn in de politiek.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Afshin Ellian is ook niet onder de indruk van Baudet en Hiddema.
Baudet en Hiddema vooral arbeidsgeschikt voor cabaret

Thierry Baudet overspeelt wederom zijn eigen komedie. FvD bestaat. Een kerstwonder in de wereld van komedie: slechts één persoon weet dat de partij nog bestaat. En jawel, dat is Baudet zelf.

Niemand weet precies hoeveel leden deze partij heeft. Baudet was immers niet in staat om een rechtsgeldige subsidieaanvraag in te dienen bij het ministerie van Binnenlandse Zaken. Omdat FvD in tegenstelling tot andere partijen niet kon bewijzen hoeveel leden de partij eigenlijk heeft. Dat gebeurde al in oktober 2020, nog voordat de burgeroorlog in de partij uitbrak.

Fantasiewereld
FvD is een fantasiepartij met 48.000 leden! Wat een bescheidenheid, waarom niet 17 miljoen leden! Theo Hiddema nam afscheid van deze fantasiewereld en stapte uit de Tweede Kamer. In een brief aan Kamervoorzitter Khadija Arib schreef hij: ’Ik heb mijzelf politiek arbeidsongeschikt verklaard. Vanwege opspelende persoonlijke omstandigheden, verband houdende met goede smaak, eigendunk en arbeidsvreugde.’

Nazi-appjes van JFvD-kring vallen onder de categorie slechte smaak? Sinds wanneer zijn de antisemitische uitingen een teken van de slechte smaak? Toch begon ik respect te krijgen voor Hiddema, omdat hij enigszins zelfkennis aan de dag legde.

Decemberstorm
Mijn respect voor Hiddema’s besluit waaide met de decemberstorm weg. Hiddema heeft immers ontdekt dat hij niet politiek arbeidsongeschikt is: ’Ik heb weer zin om met Baudet de zaaltjes in te gaan’.

Nu zegt Hiddema dat hij op eigen kracht, als lijstduwer van FvD, wil meedoen aan de verkiezingen: ’Krijg ik een overweldigende duw, dan moet ik’. Kennelijk weet Hiddema niet meer waartoe hij precies in staat is. De partij voor de ’wederopbouw’ van Nederland en de democratie is een verzameling van mensen die geen achting hebben voor de verkiezingen, hun eigen kiezers en hun parlementaire mandaat.

De Kamer is voor Hiddema en Baudet minder belangrijk dan de zaaltjes waar ze bij de gelijkgestemden applaus oogsten. Terwijl Pim Fortuyn in het tragische eindigde, toont Thierry Baudet bijzonder talentvol te zijn voor het komische. Fortuyn is onder geen beding te vergelijken met Baudet.

Diepgravende analyse
Het komische aspect van FvD blijkt ook uit het gedrag van Hiddema. Hiddema geeft een diepgravende analyse van de geestestoestand van Baudet om zijn infantiele en vooral dictatoriale gedrag te verklaren: ’Ik vermoed dat hij chagrijnig is afgereisd. In Tiel treft hij de top-tien van zijn lijst, hun intellectuele bijdrage vindt hij op dat moment niet imponerend. Of misschien kan hij zelf niet intellectueel domineren.’

Hallo Hiddema, intellectuele bijdrage!? Het ging om de muziekkeuze en het zoetheidsgehalte van dessert! Uiteindelijk verklaart Hiddema het gedrag van Baudet met de psychologie van de koude grond: ’Verwend-kind-gedrag’. Baudet en Hiddema beschouwen kennelijk de Kamer als het ideale schoolplein.

Verwarde man
Meester Hiddema dreigt op een verwarde man te gaan lijken. De Tweede Kamer der Staten-Generaal is geen crèche voor verwend-kind-gedrag.

Bovendien rijst de vraag waarom Hiddema wederom toetreedt tot de partij van verwend-kind-gedrag. Het lijkt op een raadsel, maar gelukkig verklaart Hiddema zich nader: ’Als Baudet niet meedoet aan de campagne, heb ik er geen lol meer in. Eerdmans kan ik niet pesten. Nanninga ook niet, veel te gedragen’.

Hij wil geintjes maken. Dat is het. Hij beschouwt de Tweede Kamer als een schoolplein waar je elkaar mag pesten. Daar, op dat schoolplein loopt zijn lievelingsmaatje dat ook nog mag worden gepest. Het gaat helemaal niet om de democratie en onze vrijheid.

Homo idioticus
De democratie en haar stemgerechtigden zijn het grootste geintje dat Baudet en Hiddema ooit in hun leven hebben mogen meemaken. Homo idioticus is helemaal terug van weggeweest!

Coronavirus is ook een soort geintje, denken Baudet en zijn maatjes. We moeten onze vrijheid terugwinnen! Het verwend-kind-gedrag van Baudet bereikt het onverantwoorde niveau. FvD van Baudet en Hiddema wil vrijheid terugwinnen voor het coronavirus, voor de vijand van het menselijk leven. Onder uitzonderlijke omstandigheden beperken we juist onze vrijheden om het leven en onze democratische rechtsstaat te kunnen beschermen. Er zou geen vrijheid zijn wanneer het gezondheidssysteem volledig in elkaar klapt. Geen vrijheid voor coronavirus is het mondiale motto.

Arjen Lubach
Politieke arbeidsongeschikten zoals Baudet en Hiddema zijn wel arbeidsgeschikt voor cabaret. Ze zouden een geduchte concurrent kunnen worden voor Arjen Lubach.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

De visie van de herrezen FvD over de coronacrisis.
Geen oversterfte door corona. Angstberichten regering en media blijken ongegrond

Thierry Baudet & Freek Jansen · 30 december 2020
  • Angstberichten over coronasterfte van regering en media zijn ernstig misleidend.
  • Nederlandse bevolking afgelopen jaren sterk gegroeid én vergrijsd.
  • Milde seizoensgriep 2019 zorgde voor tijdelijke ondersterfte.
  • Gecorrigeerd voor al deze zaken was er geen oversterfte in 2020.
2020 was het jaar van corona. Ons land werd meermaals in vrijwel totale lockdown gezet; bedrijven moesten sluiten, de horeca moest dicht, scholen en universiteiten, sportclubs - het hele sociale leven stopte. Ouderen vereenzaamden. Duizenden MKB-ondernemers gingen failliet. Vrijheden werden op ongekende wijze ingeperkt. En dat allemaal vanuit de gedachte dat corona ontzettend gevaarlijk zou zijn. Kranten stonden er dagelijks mee vol: grote koppen over besmettingen, tests, ziekenhuisbedden. TV-programma’s waarin vol werd ingezet op angst en paniek. Het was ‘de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog’. Persconferenties met doventolk - bedoeld voor situaties van nationale, existentiële nood: een kernramp, een dijkdoorbraak.

Ondertussen bleef een nuchtere, feitelijke analyse uit. Want hoe zit het nu precies? Wat zijn de sterftecijfers? Hoe gevaarlijk is corona? Volgens overheidsbureau CBS zouden dit jaar 13.000 mensen méér zijn gestorven ‘dan normaal’. RTL Nieuws meldde dat deze oversterfte ‘sinds de Tweede Wereldoorlog in Nederland niet zo hoog is geweest.” Het zou te wijten zijn aan Covid-19. De “ontkenners” waren definitief af - er was écht een grote crisis, de maatregelen waren gerechtvaardigd.

Maar hieronder zullen we laten zien dat dit allerminst zo is. De gebruikte cijfers zijn misleidend. Gecorrigeerd voor de relatieve ondersterfte in 2019, de groei van de bevolking en de vergrijzing, is er nauwelijks oversterfte geweest in 2020. Afgaand op de cijfers, moeten we concluderen dat Corona - gelukkig - veel minder gevaarlijk is dan regering en mainstream media ons willen doen geloven. De lockdown en de paniek zijn totaal overtrokken. We leven in een irrationele angstkramp - en daar moeten we ons uit bevrijden.

Sterfte, bevolkingsgroei en vergrijzing
Het totale - absolute - aantal mensen dat in Nederland overlijdt neemt al jaren toe. Dat komt omdat de bevolking toeneemt. In 2010 telde de Nederlandse bevolking 16,6 miljoen mensen. De afgelopen 10 jaar zijn er - voornamelijk door het immigratiebeleid van Mark Rutte - ruim 900.000 mensen bijgekomen. Daardoor kwam de bevolking dit jaar uit op meer dan 17,4 miljoen mensen.

Afbeelding
Grafiek 1.

Om helder te krijgen of er sprake is van oversterfte, moeten we daarom niet kijken naar de absolute getallen, maar naar sterfte als percentage van de bevolking. Dit percentage schommelt al jaren rond de 0,85 procent.

Afbeelding
Grafiek 2. In deze grafiek wordt van ieder jaar sinds 2010 de sterftecijfers van weken 1 tot en met 51 weergegeven (omdat de cijfers van week 52 van 2020 nog niet bekend zijn).

Niettemin zien we dat het sterftepercentage al jaren een klein beetje oploopt. Ook dat heeft echter een logische oorzaak: vergrijzing. Doordat er relatief steeds meer oudere mensen in Nederland zijn, sterft jaarlijks ook een relatief groter percentage van de bevolking (ouderen hebben immers een grotere sterftekans dan jongeren).

Zo was in 2010 15,3% van de bevolking ouder dan 65. In 2020 is dat 19,5%. Van die mensen boven de 65 jaar stierf in 2010 4,3%. Het afgelopen jaar was dat 4,2%. Opnieuw: in absolute aantallen stierven meer mensen in 2020 dan in eerdere jaren. Maar relatief gezien - als percentage van de bevolking, gecorrigeerd voor vergrijzing - niet.

Afbeelding
Grafiek 3. In deze grafiek wordt van ieder jaar sinds 2010 de sterftecijfers van weken 1 tot en met 51 weergegeven (omdat de cijfers van week 52 van 2020 nog niet bekend zijn).

Daar voegen we nog een laatste punt aan toe. Jaarlijks doodt de griep gemiddeld 8.500 mensen. Dat is gemiddeld 0,05 procent van de bevolking. In 2019 was de griep buitengewoon mild, waardoor slechts 0,02% van de bevolking stierf aan de griep. In 2020 verdween de griep zelfs vrijwel geheel als doodsoorzaak (niet meer dan 0,002% stierf in 2020 aan de griep).

Afbeelding
Grafiek 4. In de jaren 2019 en 2020 waren uitzonderlijk weinig griepdoden. Het verschil met het gemiddelde aantal griepdoden is weergegeven met een stippellijn.

Het laatste beetje oversterfte in 2020 valt daarmee moeiteloos te verklaren. Als we uitgaan van het normale percentage jaarlijkse griepdoden, overleefden in 2019 ruim 5.700 mensen die dat jaar normaalgesproken - statistisch – zouden zijn overleden aan de griep. In 2020 was dit aantal ‘niet gestorven griepdoden’ 8.200. Zo stierven er in de jaren 2019/2020 dus bijna 14.000 mensen niet aan de griep die in andere, ‘normale’ griepjaren wél aan de griep zouden zijn gestorven.

Die mensen overleden dit jaar aan corona; precies de ‘oversterfte’ van het CBS.

Ondanks het feit dat iedere overledene altijd te betreuren valt, is er dus daadwerkelijk niets uitzonderlijks aan de hand. De paniek over corona is volstrekt overtrokken. Regering en mainstream media zaaien paniek zonder gegronde reden. Hoewel de door hen gehanteerde cijfers strikt genomen kloppen worden ze niet in perspectief geplaatst, waardoor ze een misleidend beeld schetsen. Hun angstberichten zijn dus puur fake news.

We moeten stoppen ons te laten leiden door onterechte angst voor corona, het is tijd om de maatregelen op te heffen en Nederland weer vrij te laten.

https://www.fvd.nl/geen-oversterfte-door-corona
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Thierry Baudet gedraagt zich steeds gekker. :cry: Jammer. Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers.

Maar ja, er zijn mensen in Nederland die zijn verhaal graag willen horen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Thierry Baudet

Heeft u ooit iemand vh kartel horen zeggen dat wie corona heeft gehad of ‘n “vaccin” heeft laten inspuiten weer vrij mag? Nee. Want we gaan naar ‘n “nieuw normaal”. Voor altijd. Het “vaccin” is hoepeltje waar ze ons doorheen laten springen. Ook daarna blijft 1.5m, mondkapjes, etc
Deze tweet valt niet goed bij de Gelderse Statenleden Krijn Mout en Armita Taheri. Ze zijn uit Forum voor Democratie (FVD) gestapt, hebben zij maandag laten weten aan de Gelderse commissaris van de koning John Berends.
Ze gaan beiden verder als onafhankelijk lid van Provinciale Staten van Gelderland. „Ik zie steeds raardere Covid-standpunten uit Den Haag en Amsterdam komen. Dit is zulke onzin”, zegt Mout, tevens verpleegkundige, tegen de Gelderlander.

Mout noemt zijn besluit om FVD te verlaten ’persoonlijk een beladen moment’. „Ik kan het niet meer voor mezelf verantwoorden onder deze vlag actief te zijn.” Hij werkt als verpleegkundige en ziet dagelijks de coronarealiteit in de zorg voor zijn ogen. „Ik kan geen Willem Engel-achtige standpunten ondersteunen.”

De ziekenhuismedewerker zette zich binnen de partij in om de zorg op de kaart te krijgen. „Het was toen al een gevecht om daar standpunten binnen te krijgen die gebaseerd waren op de wetenschap en bewijzen. Kijk, de partij wil expertministers. Dus een ingenieur op Rijkswaterstaat en een dokter op zorg. Daar ben ik voorstander van, maar in de praktijk ging het juist de andere kant op”, zegt hij tegen de krant.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Hiddema verlaat FvD om coronakoers Baudet

Theo Hiddema wil toch geen lijstduwer zijn van Forum voor Democratie. Hij vindt dat de door partijleider Thierry Baudet beoogde campagne te veel draait om het coronabeleid. De koers is te populistisch. „Ik ben geen FvD’er meer. Voer mij af van de lijst.”

Dat laat hij weten in een verklaring. Hiddema stapte uit de Tweede Kamer toen de partij verwikkeld raakte in een affaire over antisemitische en racistische appjes van FvD-jongeren. In een brief aan Kamervoorzitter Arib verklaarde hij zichzelf ’politiek arbeidsongeschikt’.

Onlangs gaf Hiddema aan toch wel te willen terugkeren als lijstduwer. Daarbij sloot hij zelfs niet uit dat hij opnieuw voor FvD de Tweede Kamer in zou gaan. Voor het sterk vermagerde FvD was de terugkeer van het stemmenkanon een geschenk uit de hemel. Maar Hiddema wil toch niet. „Grote leider, ik geef het op”, laat hij in een verklaring weten aan Baudet.

Hij zegt zich nog wel te kunnen verweren tegen de beschuldiging dat FvD antisemitisch en racistisch is. Want dat is volgens Hiddema niet zo. Wel vindt hij de ’welhaast religieuze gedrevenheid tegen het coronabeleid politiek irrelevant’. „Wat zo’n spookvirus nog in petto kan hebben, wie weet. Ik ga niet een Van Haga met applaus bejegenen die beweert dat Rutte m.b.v. dit virus het land in een dwangstaat wil veranderen. Zoiets vind ik populisme.” Bovendien: „Wij zijn geen FvD’ers geworden vanwege onze kennis van een pandemie.”

’Geen vrolijk perspectief’
Een ander bezwaar voor zijn terugkeer ziet Hiddema in wat er is overgebleven aan FvD-kandidaten voor de Tweede Kamer. Die top-50 biedt hem ’geen vrolijk perspectief’. „Met wie van hen dan ook voorzie ik voor mij geen lol in de Tweede Kamer. Omdat ik in mijn werkzaam leven altijd heb gekozen voor de vrolijke noot is het nu tijd om na het ondergaan van veel chagrijn mbv het pleiten voor echt menselijke behoeften terug te keren bij mezelf. Ik ben geen FVD’er meer. Voer mij af van de lijst.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door hans van de mortel »

Theo Hiddema.

Een politicus die anders was en nu politicus af is. Maar helaas, wie anders is, houdt het niet echt lang vol in de politiek die van zichzelf glibberig en smerig is. Nou ja, Wilders uitgezonderd. Hij heeft bijna altijd gelijk. Maar geen collega buiten de PVV om die dit bevestigen wil.

Hieronder Hiddema tijdens zijn kamerlidmaatschap nog even in de rol van bijstandsadvocaat in 2017. Let maar niet op de professioneel tekort schietende en dom overkomende interviewer.

Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Peilingen! FVD staat robuust op 4 zetels, de PVV staat nog slechts 9 zetels achter de VVD

Door Kenneth Steffers, 6 december 2020

Afbeelding

Thiery Baudet is met zijn Forum voor Democratie bezig met een comeback. In de meest recente peiling van Maurice de Hond staat de politieke vrijbuiter op 4 zetels. En dat is zeker niet slecht voor een partij die nog altijd in crisis verkeert.

De PVV staat nu op 27 zetels, nog ‘slechts’ 9 zeteltjes achter de VVD van Mark Rutte. “Als je alles overziet, 100 dagen voor de verkiezingen, is er nog steeds sprake van een grote mate van electorale stabiliteit”, aldus De Hond.

Afbeelding
Peilingen 6 december 2020. Bron: Maurice de Hond / Peil.nl

De 4 virtuele zetels zijn goed nieuws voor Baudet en zijn FVD. De vraag is alleen welke namen hij op de komende kieslijst zal selecteren. Een terugkomst van Theo Hiddema (de voormalig nummer 2 op de lijst) is allerminst uitgesloten.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... er-de-vvd/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Thierry Baudet over corona, Trump & FvD-ruzie - Het Panel #23
Ongehoord Nederland - 9 jan. 2021

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door xplosive »

 
Over beeldvorming en werkelijkheid volgens Freek Jansen en aansluitend Thierry Baudet :

Freek Jansen: veel werd óver hem gezegd, nu spreekt hij zelf


 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Er is weer een afspiltsing. Nu in Brabant.
Breuk bij Forum voor Democratie in Brabant

Forum voor Democratie in Brabant is uiteen gevallen. Drie Statenleden splitsen zich af en gaan onder een andere naam verder. De Brabantse coalitie is, volgens hen althans, niet in gevaar. De nieuwe Brabantse JA21-fractie spreekt haar steun uit om zo de meerderheid te behouden.


De breuk binnen Forum in Brabant diende zich al even aan. De fractie raakte verdeeld over de koers die Thierry Baudet landelijk vaart met de overblijfselen van zijn partij. Een meerderheid toonde zich (openlijk) solidair aan de partijleider. Een smaldeel zette zich juist af en koos het spoor van JA21, een partij vol Forum-afsplitsers.
Spoiler! :
Aanvankelijk wilden ze in Brabant nog op dezelfde voet - ‘gewoon’ onder de Forum-vlag - verder. Onder het mom van dat de partij in de provincie helemaal losstaat van de landelijke tak. Nu is er dus toch sprake van een afscheiding. ,,De omstandigheden zijn gewijzigd”, reageert Forum-gedeputeerde Eric de Bie, doelend op Statenleden die voor verschillende partijen aan de Tweede Kamerverkiezingen meedoen in maart. ,,Op termijn zou dat tot gedoe geleid hebben.”

De nieuwe JA21-fractie, met voormalig Forum-fractievoorzitter Willem Rutjens aan het hoofd, stelt in een verklaring: ‘De eerder gemaakte afspraak met FvD Brabant - dat de Brabantse fractie los van landelijk opereert - bleek in de praktijk niet werkbaar. Daarom hebben we besloten ons politieke werk vanuit een eigen fractie voort te zetten.’

Steun aan de coalitie

De grote vraag is of de oorspronkelijke Statenleden van Forum samen door een door deur blijven kunnen. De partij bezweert van wel. De afgesplitste fractieleden spreken hun steun uit aan de coalitie van Forum met VVD, CDA en Lokaal Brabant. ,,Het belang voor Brabant staat voor iedereen voorop”, zegt De Bie. ,,Landelijk kunnen er verschillen zijn, maar in het Brabantse vinden we elkaar.” De Bie blijft namens Forum in het provinciebestuur zitten. Peter Smit (voorheen Forum) wordt nu onafhankelijk gedeputeerde.

Er is de betrokken partijen veel aan gelegen om met deze coalitie wél de eindstreep te halen, zo lijkt het. Een nieuwe val zou wel erg veel gezichtsverlies voor de provinciale politiek betekenen. In december 2019 sneuvelde de toenmalige coalitie al op de stikstofcrisis.

Verkiezingen

Van de Statenleden uit de ‘inboedel’ van Forum doen Bosschenaar Willem Rutjens en Loek van Wely uit Oss voor JA21 mee aan de Tweede Kamerverkiezingen in maart. Zij weten ook Frank Duijs aan hun kant en verenigen zich nu in de nieuwe provinciale JA21-fractie.

Hans Smolders uit Tilburg en Joris van den Oetelaar uit Schijndel staan juist voor Forum op de kandidatenlijst voor de landelijke verkiezingen. Met Gemma van Heusden, Maikel de Bekker en Camiel van der Meeren (de nieuwe fractievoorzitter) blijven zij de Brabantse Forum-fractie vormen.

Eén zetel ligt na het vertrek van Stijn Roeles van afgelopen maandag nog open. Volgens Forum-gedeputeerde Eric de Bie gaat Maastrichtenaar Cees van der Sande die vrijgekomen plek opvullen. Hij zou dan wel naar Brabant moeten verhuizen.
https://www.ad.nl/politiek/breuk-bij-fo ... ~acb3450e/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24954
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door King George »

Wat JA21 doet heeft toch wel veel weg van backstabben om er met de politieke infrastructuur van anderen opgebouwd vandoor te gaan.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Van Haga: Horrorscenario uit ‘1984’ komt akelig dichtbij

21 januari 2021

Afbeelding

Tijdens het debat over de avondklok verdedigde Tweede Kamerlid Wybren van Haga de vrijheid. “Onlangs heb ik het boek 1984 van George Orwell nog eens gelezen en tot mijn schrik moet ik constateren dat we niet ver verwijderd zijn van het horrorscenario dat daarin wordt geschetst. Newspeak is normaal geworden, het ministerie van waarheid draait op volle toeren en de staatspropaganda wordt niet meer tegengesproken. Demonstreren mag nog steeds, maar alleen als het een onderwerp betreft dat de bekoring heeft van de overheid,” zei hij.

“De almachtige overheid zorgt voor ons, maar wel zodanig dat we steeds minder vrij zijn. In een klein jaar zijn we van een gezellig en vrijzinnig volk veranderd in een angstige groep mensen die geen handen meer schudt, elkaar niet meer knuffelt en met volstrekt zinloze mondkapjes rondloopt. We hebben gewillig geaccepteerd dat de overheid ons een lockdown heeft opgelegd, waardoor middenstanders en zzp’ers failliet gaan. En niemand kwam in opstand,” vervolgde Van Haga.

“En dat alles voor een virus dat vergelijkbaar is met een stevige griep en vanwege een kabinet dat niet in staat is om het aantal IC-bedden op te schalen. En nu legt dit demissionaire kabinet ons een avondklok op en nog steeds komen we niet in opstand. Steeds meer raken we onze vrijheid kwijt. Ik begrijp dat linkse partijen dit allemaal best vinden. Ik heb met eigen ogen gezien hoe dit ging in Oost-Duitsland, Rusland, China en Cuba. Ik kan u vertellen dat het een hel is. De socialistische heilstaat leidt niet tot collectief geluk, integendeel. Wat mij misschien nog wel het meest verbaast, is dat liberale partijen voor deze avondklok zijn. Hoe bestaat het dat een liberale partij kan instemmen met zo’n desastreuze maatregel?” vroeg het Kamerlid.

Het kabinet maakt zich zorgen over de Britse mutatie, maar is dat wel terecht? Van Haga: “De piek in de Londense ziekenhuizen correleert precies met kerstmis. De bezetting van de IC’s in Londen is nu lager dan in januari vorig jaar. Het probleem daar lijkt te komen doordat Engelse verpleegkundigen minder inzetbaar zijn doordat ze bij een positieve PCR-test verplicht thuis moeten blijven, waardoor de arbeidsproductiviteit daalt. Het aantal positieve PCR-tests in Engeland daalt overigens nu alweer in hoog tempo.”

“Laten we zo snel mogelijk weer teruggaan naar het normale leven. Een avondklok is voor Forum voor Democratie volstrekt onacceptabel, evenals overigens al die andere bizarre coronamaatregelen. Laten we beleid maken dat gestoeld is op oplossingen die wel werken en die minder schadelijk zijn. Laten we accepteren dat de dood bij het leven hoort. Dus stop met al die bangmakerij en laat Nederland weer vrij,” besloot Van Haga.

Na bijna een jaar lockdown is Nederland een angstig land geworden. Hoe lang blijven we nog accepteren dat de overheid ons een #lockdown oplegt – en nu zelfs een #avondklok? @WybrenvanHaga verdedigt de vrijheid: wij gaan nooit akkoord met een #avondklok! #avondklokdebat #FVD pic.twitter.com/f1BC8vxibT

— Forum voor Democratie (@fvdemocratie) January 21, 2021


https://www.ninefornews.nl/van-haga-hor ... -dichtbij/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door xplosive »

 
 
 
Hier de bijbehorende video met Wybren van Haga ( hij werd uit de VVD gezet en is nu aangesloten bij FvD ! ) :
 
 
De avondklok: 1984 is werkelijkheid geworden
 
 
 
 
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Via de mail...
Beste Pilgrim,

Een bewogen jaar komt ten einde. Het was een jaar van angstpaniek, vrijheidsontneming en - voor onze partij - van ruzie en afsplitsing. Toch was het ook een mooi jaar. Een jaar waarin we nieuwe vrienden hebben gemaakt, zoals Wybren van Haga; waarin we een prachtig verkiezingsprogramma en een fantastische kieslijst hebben opgesteld; en, hoe vreemd het ook klinkt: het was een jaar waarin ik ontzettend veel heb geleerd.

Veel te lang heb ik geprobeerd om mensen erbij te houden die eigenlijk niet bij ons pasten. Vanaf april, toen ik doorzag dat de coronapaniek irrationeel en volstrekt onnodig was, heb ik me ingehouden om de lieve vrede te bewaren. Nu de mensen zijn opgestapt die geloofden in het narratief van regering en media, van lockdowns en ‘social distancing’, kunnen wij weer volop campagne voeren voor de vrijheid en tegen de absurde, misdadige regels.

Ik heb ook geleerd wat de waarde is van vriendschap. Elke dag ben ik er trots op dat ik niet heb gebogen voor de mensen die de macht wilden overnemen in de partij. De mensen die mijn naaste medewerkers op basis van onterechte beschuldigingen eruit wilden zetten. Ze kunnen me met álles bedreigen of onder druk zetten - en ik was zelfs bereid een stap terug te doen. Maar onrechtvaardig zal ik niet handelen.

Ik denk dat de mensen dat ook zien. Dat ik mijn rug recht heb gehouden. Dat FVD staat voor integriteit, loyaliteit en trouw. De energie is terug. We stralen weer kracht uit. We spreken de waarheid, zonder meel in de mond. En ik verwacht dat dit zich op 17 maart gaat vertalen. Dat we de verkiezingen opnieuw gaan winnen.

Daar kunt u ons bij helpen. Want op 1 januari is de peildatum voor de verdeling van subsidies voor politieke partijen. Er is sprake van een vaste pot geld - die wordt verdeeld op basis van het aantal leden dat partijen hebben. Hoe meer leden FVD heeft, hoe méér subsidie wij dus ontvangen (en hoe meer campagne we kunnen voeren). Maar ook: hoe mínder de andere partijen ontvangen. Wie nog dit jaar lid wordt van Forum voor Democratie, telt mee voor de verdeling van subsidie en helpt ons dus enorm.

Mag ik u daarom vragen om vandaag nog één extra lid te werven? Iemand in uw omgeving, vrienden of familie: dan beginnen we de campagne met een vliegende start. Ga naar fvd.nl, stuur onze website door naar de mensen in uw omgeving - en help ons om opnieuw de grootste te worden!

Het allerbeste alvast voor het nieuwe jaar,

Thierry Baudet
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Vreedzame demonstraties toestaan, rellen aanpakken!
Forum voor Democratie - 27 jan. 2021


Spoiler! :
Vreedzaam protest tegen de avondklok is een democratisch recht. Maar de rellen van de afgelopen dagen hadden daar helemaal niets mee te maken. Ondernemers ruïneren, ziekenhuizen belagen: daar moet de politie keihard tegen optreden. Gelukkig lijkt de situatie nu onder controle. Inzet van het leger is op dit moment niet nodig.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

"Avondklokrellen onze schuld? Schandalig!" - Binnenhof Report
Ongehoord Nederland - 26 jan. 2021



Van Haga: "Red ondernemers van hun ondergang!"
Forum voor Democratie - 28 jan. 2021

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie