"Splinter" partijen, de partij van Sylvana Simons Bij1

Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Sylvana Simons Bij1, en andere nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door sjun »

Toch wel weer sympathiek dat Sylvana met een zwakbegaafde op pad gaat al sluit ik niet uit dat het geregisseerd is... :greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sylvana Simons Bij1, en andere nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Mahalingam »

Iemand op Curacao heeft een boodschap voor Sylvana:

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Sylvana Simons Bij1, en andere nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Pilgrim »

Sylvana Simons wil aankomend jaar de grote anti-Wilders worden: “Laat 2019 het jaar zijn van “meer, meer, meer!”

Door Tim Engelbart, 2 januari 2019

Afbeelding

In 2014 sprak Geert Wilders de woorden “minder, minder, minder” op een verkiezingsavond in Den Haag. Ze zouden hem grote problemen opleveren. Sylvana Simons (BIJ1) wil na bijna vijf jaar het roer omgooien, en stelt nu het tegenovergestelde voor: “meer, meer, meer!” Die geadapteerde PVV-slogan zou het motto van het jaar moeten worden, zo stelt het Amsterdamse raadslid voor.

Minder eten, meer sporten, stoppen met roken en op tijd naar bed gaan: begin januari wemelt het weer van de goede voornemens. Doorgaans zijn die gericht op de eigen slechte gewoontes, maar sommigen focussen zich liever op de vermeende fouten die anderen maken. Sylvana Simons valt in de laatste categorie. Zij maakte gisteren haar goede voornemen voor 2019 kenbaar: dit hele jaar moet in het teken komen te staan van “meer, meer, meer”, zo schrijft ze op Facebook. Ze citeert daarbij haar partij, die onomwonden stelt:

“Onze partij, de nationale en internationale politiek kijken terug op een roerig 2018. En wat mij betreft wordt het een even roerig 2019. Want de strijd tegen ongelijke economische kansen en verdeling, tegen racisme en discriminatie, tegen genderongelijkheid en politiek neo-fascisme vraagt ook in 2019 om onze moed en onze inzet. Evenals de strijd vóór mensenrechten en behoud en verbetering van ons leefklimaat. In het belang van alles dat leeft.”

En waar Wilders – kennelijk een politicus die aan “politiek neo-fascisme” doet – minder Marokkanen wilde (en daardoor in een jarenlange juridische strijd met het Openbaar Ministerie verwikkeld raakte), daar definiëren Sylvana Simons en haar partij BIJ1 hun drie “meer”s als volgt: “Meer verzet, meer emancipatie, meer vooruitgang.” En stiekem ook nog een vierde meer: “En meer leden!” Want ja, die betalen geld en ook bij huize Simons, Meulenbelt en Veldhuyzen moet de schoorsteen immers blijven roken.

Wilders heeft nog niet gereageerd op het feit dat een politieke tegenstander zijn slogan heeft gepikt en omgedraaid. Hij wenste zijn aanhangers gewoon een “geweldig, gezond en gelukkig 2019!”

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... meer-meer/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sylvana Simons Bij1, en andere nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Mahalingam »

Ze is weer in het nieuws. Ze heeft wat gezegd dat haar achterban blij maakt en de rest boos.
Sylvana Simons: politie vuurde bovenmatig aantal kogels af bij DNB
Raadslid Sylvana Simons van BIJ1 vindt het politieoptreden waarbij Michael Fudge op de stoep van De Nederlandsche Bank werd gedood, 'onnodig en buitensporig'. Volgens haar creërt het juist een gevoel van onveiligheid.

Ze wil dat het college met spoed verantwoording aflegt over de schietpartij.

Volgens Simons maken Amsterdamse inwoners zich ernstig zorgen over het 'bovenmatige aantal kogels' dat is gebruikt om Fudge neer te schieten. Getuigen lieten weten dat er ongeveer twintig schoten klonken. Bij het schietincident werd een voorbijkomende fietser geraakt in het been.
[...]
Simons meent dat de stad juist onveiliger wordt door het optreden van de politie. 'De Amsterdamse burgers verdienen dan ook een spoedige verantwoording van het college over het toepassen van dit buitensporige en onnodige politiegeweld', schrijft ze.
https://www.at5.nl/artikelen/191555/syl ... af-bij-dnb
Ze heeft nu eenmaal een achterban die strek tribaal denkt en zich zodoende onveiliger voelen door de politie.
Agenten woest na uitspraken Sylvana Simons over fatale schietpartij
Agent Joeri - die erbij was - erkent in een open brief aan het raadslid dat er een behoorlijk vuurgevecht ontstond. ,,Maar geloof mij, als je in doodsangst bent, doe je er alles aan om te overleven. Veel mensen rennen weg om te overleven, maar wij, als dienders, zijn niet van het wegrennen en wij gaan de confrontatie aan. Dat is ons aangeleerd. Als er iemand met een mes en vuurwapen op je af komt rennen, blijf je schieten totdat deze persoon is uitgeschakeld.”
https://www.ad.nl/binnenland/agenten-wo ... ~a0b11d79/

En vanwege woeste agenten komt de gemeenteraad ook in beweging. Niet allemaal tegelijk a.u.b.
Gemeenteraad valt over Sylvana Simons heen
Simons had nog geen woord gezegd, of SP-raadslid Nicole Temmink sprak al haar onvrede uit over het debat. De Rijksrecherche doet nog onderzoek naar het incident en politici moeten zich tijdens dit onderzoek gedeisd houden, vindt ze.

Simons gaf aan dat ze de integriteit van de politie niet in twijfel wil trekken, maar wel vragen wil stellen. De toon die Bij1 had gebruikt bij de aanvraag van het debat was 'te scherp', erkende ze. "Dat was wellicht een faux pas".

Daarmee was de kou niet uit de lucht, want het debat ontplofte toen Simons zei van jongeren van kleur te horen dat die bang zijn te worden neergeschoten door agenten. "En die zorgen zijn niet onterecht."

Schamen
Eric van der Burg vond dat Simons zich 'kapot moet schamen.' "U wekt de suggestie dat mensen van kleur te vrezen hebben van de politie. Dat is walgelijk. De agenten stonden er voor u omdat er klootzakken waren die u bedreigden."
https://www.parool.nl/amsterdam/gemeent ... ~a4623108/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Sylvana Simons Bij1, en andere nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

Ik lees net op twitter dat:
Sylvana Simons diende zojuist een motie in om onderzoek uit te voeren naar Forum voor Democratie omtrent 'de normalisering van extreemrechts gedachtegoed onder Amsterdammers.'
:nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sylvana Simons Bij1, en andere nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Mahalingam »

En nu is Sylvana boos omdat de hele gemeenteraad boos op haar is. Dus valt ze aan.
Sylvana Simons wil onderzoek naar ‘extreemrechts’ Forum voor Democratie

Sylvana Simons (Bij1) wil dat de gemeente Amsterdam een onderzoek gaat doen naar Forum voor Democratie en ‘de normalisering van extreemrechts gedachtegoed onder Amsterdammers’. Het college zegt bij monde van wethouder Rutger Groot Wassink (GroenLinks) daar niet voor te voelen. “Dit past niet binnen de democratische rechtsstaat en hoe we met elkaar omgaan.” Forum voor Democratie-fractievoorzitter steunt het voorstel van Simons. “Wij zijn niet bang voor de uitkomst van zo’n onderzoek.”
[...]
Nanninga zegt in een stemverklaring zo’n onderzoek met alle vertrouwen tegemoet te zien:

“Het is zoals we van bij1 gewend zijn een antidemocratische en haatzaaiende manier van splijtzwampolitiek bedrijven, maar toch zullen wij voor de motie stemmen, omdat een onderzoek naar onze partij alleen maar zal uitwijzen dat de hysterische laster van mevrouw Simons geen greintje waarheid bevat. Wij zijn niet bang voor de uitkomst van zo’n onderzoek.”
https://tpo.nl/2019/02/13/sylvana-simon ... emocratie/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Sylvana Simons Bij1, en andere nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door King George »

Held Wesley Sneijder veegt de vloer aan met Sylvana: ‘Ga naar de maan, en blijf daar gelijk!’

Afbeelding
Foto: Wesley Sneijder heeft het helemaal gehad met Sylvana "agentenhater" Simons. Bron: Sneijder / Instagram.

Door Tim Engelbart 14 februari 2019

Oranjeheld Wesley Sneijder is er niet de persoon naar om zich nadrukkelijk met politiek bezig te houden, maar nadat Sylvana Simons besloot om de Nederlandse politie van racisme te betichten werd het de vedette van weleer toch te kwaad. In een vlog laat hij de BIJ1-partijleidster alle hoeken van de camera zien.

Inmiddels is de video weer spoorloos van zijn Instagramprofiel verdwenen, maar gelukkig hebben wij deze glorieuze beelden nog wél. Gisteren werd Sylvana Simons door de gehele Amsterdamse politiek – van links tot rechts – verguist omdat zij vindt dat de Nederlandse politie eigenlijk een stelletje moordlustige racisten zijn. Het is een idee dat ze rechtstreeks uit Amerika heeft gekopieerd, waar Black Lives Matter ermee aan de haal gaat. Volkomen voorbijgaand aan het feit dat hier agenten niet zo snel hun wapen mogen trekken, noch dat er hier nooit rassensegegratie is geweest zoals tot de jaren ’50 in de VS.

Maar goed, die geschiedenislessen zijn niet besteed aan voetballer Wesley Sneijder, die gewoon geen zin heeft in dat goedkope racisme van La Simons. In minder dan een minuut hakt hij het hele partijplatform in duizend stukjes, en kopt alle stukjes dan vakkundig haar doel binnen – hij blijft immers een voetballer.

Smullen:
  • “Ik heb vandaag een heerlijk debat gezien – in Amsterdam, over de gemeente Amsterdam – waarin ik Sylvana Simons zó klein heb zien worden. Verbaal niet sterk genoeg, en het alleen maar hebbend over kleur… en kleur. Kleur doet mij niks: we zijn met z’n allen, we zijn één. Eén en alleen. Oké?

    Maar mevrouw Sylvana Simons heeft het geprobeerd als presentatrice, als actrice, als weet ik veel. Zij denkt dat ze ook nog fractieleider kan zijn, en helemaal niet uit haar woorden komt als ze moet debatteren. Superslecht!

    Wat wil je nu Sylvana Simons? Naar de maan? Doe het dan, en blijf daar gelijk!”
Duidelijke taal. En niets meer aan toe te voegen.


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Sylvana Simons Bij1, en andere nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Pilgrim »

Sylvana Simons is een pionier van het tribalisme

Erdal Balci, 17 feb 2019 – Mening

Afbeelding

Sylvana Simons doet mij denken aan mijn kindertijd: haar armen de vleugels van de grote familie, haar ogen die vuur spuwen als iemand van de eigen groep wordt aangevallen, haar handen die nooit vergevingsgezind over de bol van de onafhankelijke eenling in haar groep zullen strelen. Een maatschappij wacht ons waarin iedere groep op grond van huidskleur en religieuze- culturele-achtergrond zich zal afzonderen van de rest. Sylvana is een pionier en hanteert als eerste de stift om de grenzen van het tribalisme vast te leggen.

Ik moest aan deze zaken denken omdat Simons vorige week over het schietincident bij de Nederlandsche Bank, waarbij jongeman door agenten werd doodgeschoten nadat hij ze met een (nep)wapen had bedreigd, het een en ander te zeggen had. In de Amsterdamse gemeenteraad meende zij dat de politie een bovenmatig aantal kogels had gebruikt. Ze voegde er aan toe dat veel zwarte Amsterdamse jongeren bang waren dat hetzelfde met hen ging gebeuren. Toen ik haar uitspraken hoorde, dacht ik dat de doodgeschoten jongeman zwart was. Maar de overleden jongeman blijkt een witte huidskleur te hebben. Dat belet Simons er niet van om een sterk signaal te geven aan haar eigen achterban. Dat past in de voornaamste werkzaamheid van Simons: het tempo ophogen van de mensen van haar eigen gemeenschap waardoor ze bij elkaar kruipen.

Sylvana Simons verschijnt ten tonele in een tijd waarin veel West-Europeanen de zware last van het individualisme niet meer kunnen dragen. Overal waar zij komt – niet zelden is dat in televisiestudio’s – brengt zij met de geur van de grote familie die zij aan het stichten is. Niet alleen de eenzame omroepmensen raken in de ban van haar uitstraling die warmte, hechtheid en solidariteit belooft, maar een heleboel andere Nederlanders die wanneer ze in persoonlijke problemen komen aangewezen zijn op henzelf of op een overheidsinstantie.

De vrijheid van het individu – die inderdaad zwaar kan wegen – is voor de Westerse beschaving brandstof van vooruitgang. Morrend en klagend probeert de rest van de wereld enigszins mee te doen aan de structuren van het kapitalisme en de moderniteit van het Westen. Maar de roep van protest wordt almaar luider, in Nederland klinkt die schreeuw vanuit de keel van Sylvana Simons.

Door de toenemende migratie en de machtsverschuiving zijn de klassieke natiestaten al aan het afbrokkelen in Europa. De mensen vinden hun soortgenoten op grond van hun culturele en religieuze codes en verdedigen hun autonomie door op veilige afstand te staan van de rest. Er worden nieuwe machtscentra gesticht en Sylvana Simons speelt erop in door bij het minste of geringste naar de buitenwereld te roepen: “Blijf van mijn kinderen af.” In een samenleving waar het denken in culturele en religieuze identiteiten de klassenstrijd en de ideologieën naar de achtergrond heeft verdrongen, hebben groeperingen met een gemeenschappelijke geschiedenis en een collectief geheugen de betere kaarten. Sylvana Simons weet dat ook en verzamelt vol enthousiasme die momenten van de gemeenschappelijke geschiedenis.

Als ik aan haar denk, denk ik aan de dappere vrouwen uit mijn kindertijd in het uiterste oosten van Turkije, vrouwen die de eigen familie om zich heen verzamelden en bereid waren om het hele dorp in brand te steken als een buitenstaander een van de kinderen van de familie had aangeraakt.

Sylvana is een pionier in deze, de andere groeperingen zullen volgen. De grote families die in de Nederlandse steden op grond van religie, cultuur, migratie-achtergrond en huidskleur gesticht worden, beloven de eenzame mens houvast en zekerheid.

Maar onder de warme vleugels van Sylvana Simons is het ook moeilijk ademen voor individuen met afwijkende meningen. Daar staat het belang van de groep altijd voorop. Ik heb ooit onder soortgelijke warme vleugels geleefd en heb mensen zien verstikken door de sociale controle. Tirannen tieren welig onder die vleugels. De groep is daar heilig, de eenling met de afwijkende gedachten de judas. Armoede heerst daar onder die vleugels, verzengende armoede. Maar onder die vleugels is het wel heerlijk warm. Van Afrika tot Indonesië van Latijns-Amerika tot het oosten van Turkije, overal de warmte van die vleugels. Binnenkort ook in grote delen van Nederland.

https://www.hpdetijd.nl/2019-02-17/pionier-sylvanna/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Sylvana Simons Bij1, en andere nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Ariel »

Teleurgestelde Sylvana Simons geeft het op: ‘De massa zit niet te wachten op mijn ontwaking’

Sylvana Simons heeft geen aspiraties meer om een grote politieke beweging te leiden die Nederland permanent op z’n kop zet. Dat schrijft ze op Facebook. Ze gaat in de toekomst alleen haar piepkleine groep volgelingen nog “verbinden” en de spaarzame geïnteresseerde helpen ontwaken.

De stekker wordt (nog) niet uit BIJ1 getrokken, maar duidelijk is wel dat Sylvana Simons en haar partijgenoten de toekomst niet meer geheel rooskleurig inzien. Ooit was er de droom en het idee dat zij met een stormram de Haagse kaasstolp zou binnendringen, en daar dan eens goed de boel op stelten zetten.

Maar dat plan heeft de voormalige videoclips-presentatrice nu moeten laten varen. Haar populariteit wil maar niet toenemen, en haar partij staat ook nog steeds op een dikke vette 0 zetels bij alle peilbureaus. Megalomane plannen als “de massa laten ontwaken” kunnen dus maar beter bij het grofvuil worden gezet, zo zegt Sylvana vandaag op Facebook:

“Ik ben niet meer geïnteresseerd in het laten ontwaken van de massa. De massa heeft duidelijk gemaakt dat zij hier niet in geïnteresseerd zijn. Ik ben dus hier om gelijksoortige geesten te verbinden en hen te ontwaken die WILLEN leren.”

Er volgt een nog soort van strijdbare vuist (), maar duidelijk is dat de energie er volledig uit is bij Simons en de haren. Het lijkt nog slechts een kwestie van tijd voordat ook uit de kwakkelende Amsterdamse gemeenteraadsfractie, die steunt op één restzetel, de stekker zal worden getrokken. Want zoals ze zelf zegt: de massa is niet geïnteresseerd. Wegkwijnen met een piepklein groepje gelijkgestemden lijkt dus het lot van BIJ1.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Sylvana Simons Bij1, en andere nieuwe Nederlandse "splinter" partijen

Bericht door Maarten »

Laat haar maar de koffers pakken naar land van herkomst.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Sylvana Simons Bij1

Bericht door Ariel »

Wij, als gewone sterfelijke mensen mogen even in het zieleleven van Sylvana Simons kijken.
Oprah Winfrey inspireerde Sylvana Simons tot beëindigen relatie

Sylvana Simons kon met behulp van de uitspraken van Oprah Winfrey een einde maken aan een gewelddadige relatie, zegt ze in het programma Tims tent: maar dan een bungalow met sterren.

"Oprah is wel iemand die mij een aantal belangrijke lessen heeft geleerd", zegt de politica in gesprek met Tim den Besten.

"Ik zat in een gewelddadige relatie. Iemand die van zichzelf houdt, staat het niet toe dat een ander je dat aandoet. Ook al dacht ik op dat moment niet slecht van mezelf, iets in mij vond het wel oké om zo behandeld te worden."

Toen Simons een keer op de bank zat en naar de talkshow van de Amerikaanse presentatrice keek, vond ze een uitweg.

"Daar zat een dame, eigenlijk min of meer in dezelfde situatie. En toen zei Oprah tegen haar: 'Maar lieverd, als je sterk genoeg bent om te blijven en dit allemaal ondergaat, ben ik ervan overtuigd dat je sterk genoeg bent te vertrekken en jezelf te bevrijden.' En toen ben ik ook gegaan."

'Zijn er dingen die ik niet zuiver heb gedaan?'
In het VPRO-programma laat de 48-jarige Simons echter ook weten uit zichzelf te putten als ze behoefte heeft aan inspiratie of zelfreflectie.

"Ik creëer elke dag een stiltemoment. Een kwartier, een half uur of zolang ik het volhoud. Even geen telefoon, geen televisie, geen mensen, geen input. Helemaal niets. Even weer tot de kern."

Daarna begint ze haar zogeheten 'spiegelritueel'. "Dan ga ik voor de spiegel staan en ga ik reflecteren op de dag en het leven. (…) Ik ga met mezelf het gesprek aan. 'Zijn er dingen die je niet zuiver hebt gedaan?' Maar dus ook: 'Wat heb je goed gedaan, waar ben je trots op?' Ik doe het elke dag om op die manier de lelijkheid van buiten, de agressie en het geweld waar ik elke dag aan blootgesteld word van me af te schudden."


Simons richtte eind 2016 de politieke partij BIJ1 op en zit als vertegenwoordiger van deze partij sinds 2018 in de Amsterdamse gemeenteraad.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: "Splinter" partijen, en Sylvana Simons Bij1

Bericht door Pilgrim »

Ontevreden oud FVD’er gaat derde partij Op Rechts oprichten

Posted on 06/08/2019

Afbeelding
[youtube]Alleen de PVV voerde nog openlijk campagne voor een Nexit, de Nederlandse uittreding uit de EU. (Afbeelding: Getty Images (2)).[/youtube]

Zit de bezorgde Nederlandse kiezer die een einde wil aan de macht van het linksgroenliberale partijkartel te wachten op nóg een rechtse partij?

De Zwijndrechtse ondernemer en rechtse politieke activist R. van Gemeren, die vorig jaar vanwege onenigheden uit het FVD vertrok en bekendheid verwierf met onder andere de website defoutenvanVVDrutte, wil nu een nieuwe partij ‘Op Rechts’ (of Op Rechts.nu) oprichten. Volgens Van Gemeren is er nog steeds behoefte aan een rechtse partij die ‘minder extreem’ is dan FVD en PVV, en tussen de VVD en FVD instaat. De vraag is of bezorgde Nederlandse kiezers die bij de Provinciale Statenverkiezingen van FVD de grootste partij maakten, zitten te wachten op wéér een partij die uit dezelfde vijver gaat vissen. Oftewel: wéér een versplintering, waar nu juist dringend behoefte is aan een groot, zoveel mogelijk verenigd front.

Van Gemeren vindt de uitsluiting van het FVD door alle andere partijen in de provinciebesturen de schuld van Thierry Baudet. Die zou met zijn standpunten niet aanvaardbaar genoeg zijn voor de rest, en zich met allerlei kwetsende uitspraken over mede parlementariërs en partijen ‘onmogelijk’ hebben gemaakt. Verder herhaalt hij zijn beschuldiging dat Baudet ‘het allemaal voor het geld’ zou hebben gedaan, wat de FVD leider overigens altijd ontkend heeft.

Tevens neemt hij het Baudet kwalijk dat hij destijds een diner had met de Amerikaanse ‘altright’ activist Jared Taylor. Baudet heeft diverse malen gezegd dat -deze bepaald geen geheime- ontmoeting in een publiek restaurant vooral bedoeld was om zich te oriënteren op de diverse stromingen binnen internationaal ‘rechts’, en niet om zich bij ‘altright’ aan te sluiten (wat dan ook niet gebeurd is).

Geen Nexit
De ondernemer wil een persoonlijk voorbeeld stellen door te beloven zijn eventuele Kamersalaris weg te geven aan Nederlandse goede doelen. Nu zijn er daar niet meer zoveel van –immers, zelfs Amnesty International Nederland doet nu mee met de islamisering van Nederland door zich pro-boerka (en daarmee pro vrouwendiscriminatie en –onderdrukking) op te stellen-, maar het is desondanks een prijzenswaardig streven.

Eerste FVD standpunt dat Van Gemeren van tafel haalt is een Nexit, de Nederlandse uittreding uit de EU. Omdat de overgrote meerderheid van de Nederlanders dat niet ziet zitten, ‘gaat dat nooit gebeuren’. FVD heeft een Nexit trouwens zelf ook niet meer als speerpunt van EU-beleid; Thiery Baudet zet nu in op een hervorming van de EU van binnenuit.

Vuist tegen Duits-Franse EU-overheersing
De ‘Op Rechts’ leider wil dat Nederland een ‘Hanze10’ genoemd initiatief opstart, waarbij ons land samen met zogenaamde ‘slechtweerlanden’ zoals Italië, Hongarije en Polen een vuist gaat maken tegen de Duits-Franse overheersing van de EU. Het zijn inderdaad Angela Merkel en Emanuel Macron die de almaar extreemlinkser wordende koers van Brussel bepalen en aan alle andere landen opleggen. Aan die hegemonie moet een einde komen.

Kiezers van de toekomstige derde rechtse partij moeten volgens de ondernemer komen van ontevreden VVD’ers, zeg maar de ‘Bolkestein’ groep die de koers van Rutte eigenlijk veel te links vinden, maar tegelijkertijd PVV en FVD te extreem, waar Van Gemeren ook kiezers bij hoopt weg te halen. Daardoor zou de nieuwe partij in zijn ogen 12 zetels kunnen halen bij de volgende verkiezingen.

Nog geen partijleider, al wel veel steun
Een partijleider is er nog niet, maar dat moet een ‘goede, nette, eerlijke normale family-man of vrouw’ worden. Henk Otten wordt buitengehouden, want die is ‘te besmet’ nadat hij met slaande ruzie en wraakgevoelens onlangs uit het FVD werd gezet vanwege beschuldigingen van fraude. Ook was Otten –die zelf ook een eigen partij zou willen oprichten- ‘lomp en grof’ tegen allerlei medewerkers.

Er zouden al zo’n 25 mensen –influencers, schrijvers, opiniemakers, deskundigen, website beheerders, bloggers- aan Op Rechts willen meedoen. De partij moet ‘normaal rechts’ worden, en ‘er echt voor de gewone Nederlandse bevolking’ zijn, ‘niet de elite’. Van Gemeren gaat zelf liever niet in de Kamer zitten, maar als het dan toch zou moeten dan ziet hij af van zijn salaris, dat hij dan ‘aan 8 goede doelen’ zal weggeven. De partij moet worden geleid door ‘kundige mensen uit de samenleving’ en geen ‘beroepsbestuurders’ zoals die nu aan het hoofd staan van de meeste andere partijen.

Zit de bezorgde Nederlandse kiezer op een derde rechtse partij te wachten?
De grote vraag is of een derde partij rechts van de VVD inderdaad een kans maakt, zo kort na het succes van het nog zo jonge FVD. We schreven al eerder dat een LPF scenario dreigt, iets waar het partijkartel in Den Haag zich natuurlijk bij in de handen wrijft, want dan is de groeiende oppositie tegen het linksgroenliberale klimaat/energie- en immigratiebeleid voor de komende jaren gelijk weer uitgeschakeld. Daarom komt al snel het aloude gezegde ‘verdeel en heers’ naar boven, omdat dan niet één rechtse partij de VVD – de huidige leider van het anti-democratische partijkartel- naar de kroon zal kunnen steken.

Op Thiery Baudet viel weliswaar het nodige aan te merken, zoals zijn ‘geleerde’ en ‘filosofische’ uitspraken, of zijn beruchte naaktfoto, maar de FVD leider komt de laatste tijd een stuk beter en serieuzer uit de hoek, en lijkt dit soort rare fratsen achter zich te hebben gelaten.

Gevaar is ook dat de bezorgde Nederlandse kiezer, die zijn ooit stabiele, welvarende en tolerante land op zoveel punten de verkeerde kant ziet opgaan –de extreem kostbare klimaatwaanzin, de massa immigratie/islamisering, het omgekeerd racistische diversiteitsbeleid-, niet moe wordt van wéér een splitsing en richtingenstrijd. Tenslotte gaat het niet om de ‘plaatjes’, de ‘koppen’ aan de top, maar om de standpunten, de koers, het grote doel om ons land nog van een gewisse ondergang als onderhorige provincie van een EUrabische superstaat te redden.

Xander

Bron: Op Rechts, R. van Geemeren

(2) Afbeelding: Embed from Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

https://www.xandernieuws.net/algemeen/o ... oprichten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: "Splinter" partijen, en Sylvana Simons Bij1

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Brrr . . .

Lijkt mij een vervelend naar arrogant mannetje, besmet met het zwartmaken-van-anderen-virus.


Ik heb altijd geleerd dat je nooit je concurrent(en) zwart moet maken of neerkijken op wat hij gedaan heeft, maar altijd uitgaan van je eigen kracht en kwaliteiten.

Islam doet niet anders dan anderen zwart maken met zijn haatboek Koran. In schril contrast met het Nieuwe Testament en wat gelovige joden elkaar leren. Vandaar dat Islam het nakijken heeft en geen zinnig mens iets met die naargeestige vuilakken, die haaks op onze beschaving parasiteren, te maken wil hebben.

Wat mezelf betreft: ik heb geen concurrenten (meer). :roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: "Splinter" partijen, en Sylvana Simons Bij1

Bericht door King George »

Niet iedereen gelijk bij Artikel 1

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: "Splinter" partijen, en Sylvana Simons Bij1

Bericht door Pilgrim »

Oud-FVD-lid knalt eruit en richt nieuwe partij op: “Al Baudets zetels zijn verloren, je hebt er niks aan!”

Geplaatst op 17 september 2019

Afbeelding

De Zwijndrechtse ondernemer en rechtse politiek activist Robert van Gemeren gaat een nieuwe partij oprichten, nadat hij eerder al teleurgesteld opstapte bij Forum voor Democratie. In de aangekondigde beweging van Henk Otten gelooft hij niet, dus neemt hij zelf het initiatief: “FvD zit in cordon sanitaire door de gemankeerde Baudet – ze zullen nooit mee mogen doen.” De partij moet tussen VVD/CDA en FvD/PVV ín staan.

MKB-ondernemer en vastgoedverhuurder Robert van Gemeren uit Zwijndrecht wil dat er een nieuwe politieke partij op rechts komt in Nederland. Hij hekelt de graaicultuur waarbij politici zichzelf en hun vriendjes verrijken. FvD beloofde alles anders te doen, maar blijkt slechts een paar jaar later vooral ‘meer van hetzelfde’. Baudet en zijn incrowd deden het per saldo gewoon allemaal voor het geld. Dat en meer zal hij binnenkort onthullen op zijn nieuwe website ‘DefoutenvanFVDbaudet.nl’. Rob is al langere tijd zeer kritisch over Baudet en consorten.

Volgens de Zwijndrechtenaar is overduidelijk te zien dat ‘’FvD een soort PVV 2.0 is geworden, en net zo goed in een politiek isolement zit als Wilders. Baudet heeft het veel te bont gemaakt en denkt dat hij zich van alles kan permitteren. Politiek Den Haag vindt hem echter abject.”

Lees verder >>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: "Splinter" partijen, en Sylvana Simons Bij1

Bericht door Ariel »

Dit wijf is werkelijk knetter gek.

Tijdens een vergadering van Sylvana Simons' politieke partij ( openbare ruimte) loopt een student op haar af. Een onschuldige opmerking ("Wow, Sylvana Simons".) zorgt ervoor dat Sylvana haar emoties niet meer kon bedwingen en spreekt de jongen intimiderend toe.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: "Splinter" partijen, en Sylvana Simons Bij1

Bericht door Pilgrim »

Sylvana Simons zet stap richting bekering tot de islam: “Insha’alla!”

Door Tim Engelbart, 1 november 2019

Afbeelding
Foto: Sylvana Simons op het podium, februari 2018. Bron: Amsterdam BIJ1 / YouTube.

Formeel is Sylvana Simons nog altijd van het fröbel-esoterisme, met religieuze denkbeelden als ‘Mercurius maakte mijn laptop kapot’. Maar uit haar taalgebruik valt echter te constateren dat de BIJ1-frontvrouw steeds dichter tegen de islam begint aan te schuren. Ze gebruikt al islamitische relistopwoorden als “Insha’alla”, wat Arabisch is voor “Als Allah het wil.”

Verdwijnt binnenkort het vrijzinnige karakter van Sylvana Simons’ BIJ1-partij, en wordt het de zoveelste shariabepleiter in de gemeentelijke politiek – na PvdE, NIDA en de Islamdemocraten? Amsterdamse kiezers moeten ervoor vrezen, want de omnipotente partijleider heeft in al haar wijsheid namelijk besloten zichzelf een islamitisch vocabulaire aan te meten. Op haar Facebook-pagina geeft ze daarvan alvast een voorproefje. Een politieke bewonderaar feliciteert Sylvana met de aanstaande geboorte van haar kleinkind. Dat is natuurlijk prachtig, maar Sylvana reageert daarop met Arabische teksten die rechtstreeks uit de islamitische religieuze belevenis komen:

“insha’alla komend voorjaar. Nu al blij en trots! Dankjewel lieverd!”/i]

Enkele dagen geleden nog haalde Sylvana een toespraak aan die ze twee jaar geleden hield in een kerk. Toen schreef de BIJ1-frontvrouw: “Ik heb diep respect voor alle vormen van spiritualiteit. En daarom is mijn God een Godin. Een zwarte Godin. Dat moet wel; ik ben tenslotte in haar evenbeeld geschapen. Zij is liefdevol, vergevingsgezind.” Dat ‘alle vormen van spiritualiteit’ heeft Sylvana via de politiek overigens alleen uiting gegeven door op te komen voor de islam. Ze vindt dat mensen dat het ‘onmogelijk’ is om te debatteren met mensen die kritisch zijn op de barbaarse shariawetgeving. Ook vindt ze het zorgelijk dat zoveel blanke mannen aan het ‘koloniseren’ van de islam geslagen zijn. Daarnaast kijkt ze in haar vrije tijd graag naar filmpjes van lui die kennelijk de drang hebben gevoeld om zich bij het mohammedanisme aan te sluiten. Dat geeft haar veel “plezier”, aldus Sylvana.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... nt-1165447
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: "Splinter" partijen, en Sylvana Simons Bij1

Bericht door Pilgrim »

BRIEFJE VAN JAN – Aan Sylvana Simons

Door: Jan Dijkgraaf, 9:31, 08 november 2019

Afbeelding

Ik dacht: Syl die zélf iets tilt? Die moet dan wel een heel belangrijke actie begonnen zijn!

Syl!

Het zijn verwarrende tijden, meid.

Zie ik opeens een foto van jou en je GroenLinks-collega in de Amsterdamse gemeenteraad Tirza de Fockert met dozen vol tampons en maandverband voorbij komen.

Ik dacht: Syl die zélf iets tilt? Die moet dan wel een heel belangrijke actie begonnen zijn tegen het éénkleurbeleid van tampon- en maandverbandfabrikanten. Dat zo’n wit tampontouwtje uit je zwarte poeni of zo’n wit nogablok in je huidkleurige Jansen en Tilanus echt niet inclusief is enzo en dat jullie eisen dat er ook ToC (tampons of colour) en MoC (maandverbanden of colour) op de markt komen.

Maar het was iets anders: De Fockert en jij zamelden in de Amsterdamse gemeenteraad tampons en maandverband in voor ‘menstruerende mensen’ die zijn aangewezen op de Voedselbank. Want 1 op de 10 ‘menstruerende mensen’ heeft volgens De Fockert niet voldoende geld om die middelen zelf te kopen.

‘Menstruerende mensen’, ja.

Geen grap.

De Fockert is sowieso niet grappig. Zij is het raadslid dat vorig jaar nog voorstelde om de varende vluchtelingentaxi’s die hun vrachtjes nu in Zuid-Europa afleveren rechtstreeks naar Amsterdam te laten varen. Geen gedoe, gewoon feestelijk op de kade onthalen die stumperds en ze voorzien van een huissleutel, een pas van de zorgverzekeraar, een levenslange uitkering en wat hen verder nog van pas komt.

Ik kan even niet terugvinden of jouw partij, BIJ1, het plan van De Fockert officieel ondersteunde, maar dat mogen we, gezien de ‘colour’ van de betrokken passagiers, gevoeglijk aannemen. Hoe meer zieligerds, hoe meer vreugd, nietwaar?

Enfin, ‘menstruerende mensen’ dus.

Geen grap.

Maar toch heb ik er heel hard om gelachen.

Want De Fockert heeft het niet voor niets over ‘mensen’. Ze doelt naast ‘vrouwen’ op ‘transmannen’.

En ik geloof er geen reet van dat er ook maar één menstruerende omgebouwde is die wél bakken met geld kan uitgeven aan balen zware Van Nelle, halve liters Schultenbräu en extra glad scherende Gillette Fusion-mesjes voor de baard, maar géén 0,99 euro per vier weken kan missen om 32 Aldi-tampons tussen zijn benen te stoppen.

Die gasten hebben dan hun prioriteiten niet helemaal op orde.

Net als jij...

Dikke kus!

JanD

https://tpo.nl/2019/11/08/briefje-van-j ... -simons-3/#
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: "Splinter" partijen, en Sylvana Simons Bij1

Bericht door Pilgrim »

Silly Sil is here again

Geplaatst op 18 december 2019

Afbeelding

Eindelijk heeft Nederland weer een heuse Koningin, en zij heet Sylvana, dus weg met de koning. ”Het oud-Hollandsche spruitjesaroma komt je tegemoet zodra deze populistische kliek de mond opendoet...”, zo rijmelt deze duidelijk nog in Sinterklaas mét Zwarte Piet sferen vastzittende Hare Hoogheid.

”Wat een schande voor de Haagse raad, dit soort framing. Alsof ontbijten een exclusief Nederlandse traditie is die gevaar loopt omdat mensen willens en wetens hun kind met een lege maag naar school sturen om zich zo tegen de Nederlandse samenleving te verzetten. Echt, elke keer als je denkt dat het dieptepunt bereikt is... Goed te weten dat o.a. Fatima Faid (HSP) en Cemil Yilmaz (NIDA) er zijn om deze onzin aan de kaak te stellen in Den Haag. De kinderen van Den Haag verdienen beter!!!”, aldus Sylvana Simons.

Tja, je zit in Amsterdam in een gemeenteraad waarin je met verward geleuter niet opvalt en enkel kan trachten te excelleren met lachwekkende larie als ‘het verwijderen van racisme uit wiskunde’, dus moet je wel je grenzen verleggen om je kop als onbenullig raadslid boven het Amsterdamse links geleuter maaiveld uit te steken om in de media van psychisch gestoorden zichtbaar te blijven.

Als je blank, oh sorry Syl, als je ‘wit’ was geweest, had niemand, heel racistisch, maar dat terzijde, uit de jou welgezinde multiculturele omvolkingsmedia jouw dwaze getwitter gelezen noch serieus genomen, en had dus ook niemand geweten hoe begaan je met ons allen bent, maakt niet uit in welke gemeente we ook mogen wonen. Sylvana Simons staat voor ons paraat! Heeft u de boeren al als doelgroep ontdekt? Of is die groep te ‘wit’ voor Uwe Racistische Hoogheid?

Door: “bozeoudeman”

https://ejbron.wordpress.com/2019/12/18 ... ere-again/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: "Splinter" partijen, en Sylvana Simons Bij1

Bericht door Ariel »

Partij Sylvana Simons doet nieuwe gooi naar Kamerzetel

De partij van Sylvana Simons, BIJ1, wil meedoen aan de komende Tweede Kamerverkiezingen. De vorige keer slaagde Simons er niet in om in de Kamer te komen. Wel belandde ze vervolgens in de Amsterdamse gemeenteraad.

Simons stapte de politiek in onder de vlag van DENK, maar begon al gauw voor zichzelf. Met Artikel 1, zoals haar partij aanvankelijk heette, vergaarde ze bij de Kamerverkiezingen van 2017 vooral stemmen in Amsterdam en Rotterdam en enkele andere steden. Maar voor een Kamerzetel had ze er nog bijna twee keer zoveel moeten halen.

BIJ1 trapt volgende week zondag, ruim een jaar voor de verkiezingen, de verkiezingscampagne al af. Dat doet de jonge partij onder de leus „Kom aan de macht met BIJ1.” Die vangt de twee doelen van BIJ1, zegt Simons: vanuit de Kamer een vinger in de pap krijgen én de gevestigde orde uitdagen en raken.

BIJ1 legt veel nadruk op de achterstelling van Nederlanders met een migratie-achtergrond en andere minderheden. De partij trekt de aandacht met bijvoorbeeld de strijd tegen Zwarte Piet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: "Splinter" partijen, en Sylvana Simons Bij1

Bericht door Ariel »

Sylvana Simons’ BIJ1 flopt hard, partij vindt nauwelijks kandidaat-Tweede Kamerleden: ‘Deadline verlengd!’

Sylvana Simons heeft een groot probleem: ze wil in 2021 weer meedoen met de Tweede Kamerverkiezingen, en wel met haar partij BIJ1. Eén kink in de kabel: er is onder de schaarse sympathisanten nauwelijks animo om een plek op de kieslijst in te nemen. En zonder kandidaten, is er geen verkiezingsdeelname.

Terwijl heel Nederland momenteel met een groot probleem zit – het coronavirus – hebben ze in BIJ1-land hele andere problemen aan het hoofd. Wat heet? De partij zit misschien wel in een existentiële crisis, omdat de partij niet genoeg kandidaten kan vinden die bereid zijn om namens de partij op de kieslijst voor de Tweede Kamerverkiezingen van volgend jaar gaan staan.

De partij had aanvankelijk 29 maart als uiterste datum genoemd waarop geïnteresseerden zich konden melden, en heeft die deadline moeten verruimen. Er komen nog eens twee weken bij.

De partij geeft zelf de coronacrisis de schuld van het gebrek aan enthousiasme:
  • “We kunnen ons voorstellen dat de coronacrisis impact heeft op jullie levens en dat het een behoorlijke aanpassing vraagt. Daardoor heeft mogelijk niet iedereen in de laatste weken de mogelijkheid gehad om bezig te zijn met verkiezingen in 2021. Heel begrijpelijk, en dat wilden we ook niet van jullie vragen. We zijn bewust bescheiden geweest met het adverteren van de vacature in de laatste weken. Daarom willen we mensen extra tijd geven om zich te melden als kandidaat.”
Dat de uiterste datum wordt uitgesteld, betekent niet dat de partij minder gaat selecteren op zaken als uiterlijke kenmerken. “Wij streven naar representatie en spreken een nadrukkelijke voorkeur uit,” schreef de partij al eerder: “want het belang daarvan is bewezen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: "Splinter" partijen, en Sylvana Simons Bij1

Bericht door sjun »

Afbeelding

Misschien helpt het als Sylvana zich wat integratiever opstelt?
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: "Splinter" partijen, en Sylvana Simons Bij1

Bericht door Ariel »

Gisteravond heeft Sylvana Simons, partijleider van haar beweging BIJ1 in gesprek met Wij blijven hier, verteld welke Nederlandse gewoonte wat haar betreft liever niet hoeft terug te keren als de coronacrisis eenmaal voorbij is. Ze kiest voor de Nederlandse manier van afscheid nemen: drie zoenen op de wang. Het gebeurt in dit land “te pas en te onpas” en heeft liever dat het in het verleden blijft – evenals tradities als Zwarte piet en vermeende racistische politieagenten.

Sylvana
  • “Ik zeg je heel eerlijk: het te pas en te onpas drie kusjes [geven, red.] hoeft van mij ook niet. Ik geef mijn dierbaren graag een lekkere dikke brasa, maar mensen die ik 5 minuten ken en dan bij het afscheid wéér die drie kusjes… Van mij mag het in het verleden blijven.”
Naast de drie zoenen noemt Simons ook het “nieuwe hygiënebesef” als iets dat zou moeten blijven, en dat Nederland nu massaal de handen aan het wassen is. “Gewoon netjes,” meent het Amsterdamse raadslid en ze hoopt dat we daar ook mee zullen doorgaan als het coronavirus is overgewaaid.
BRON
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: "Splinter" partijen, en Sylvana Simons Bij1

Bericht door Mahalingam »

Sylvana drie zoentjes geven. Wie wil dat? Misschien Anja Meulenbelt?
De gruwel, de gruwel...
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: "Splinter" partijen, en Sylvana Simons Bij1

Bericht door Ariel »

Sylvana Simons: ‘Komende Tweede Kamerverkiezingen halen wij 1 á 2 zetels en krijgen we voet tussen de deur!’

BIJ1-partijleider Sylvana Simons heeft er “alle vertrouwen” in dat zij over pakweg 10 maanden lid is van de Tweede Kamer. Maart volgend jaar zijn er verkiezingen, en het radicale raadslid uit Amsterdam rekent erop dat zij dan zal toetreden tot het parlement. “Onwards and upwards,” verklaart ze op een livestream van haar partij.

Wegens het coronavirus kunnen partijen nog altijd geen grote bijeenkomsten houden, maar gelukkig is er het internet. Daar hield BIJ1, de partij van Sylvana Simons gisteravond haar eerste “webinar” over de speerpunten van de politieke beweging. Het was meer een vraag-en-antwoordsessie met het raadslid uit de hoofdstad dan daadwerkelijk een college, maar dat mocht de pret niet drukken.

Sylvana sprak over diverse onderwerpen, waaronder dat zij trots is op het label “radicaal”, dat zij acties tegen Zwarte Piet nog altijd dapper en nodig acht, en dat ze tegenwoordig tekent om lol in de politiek te blijven houden.

Maar ook blikte La Simons vooruit op de Tweede Kamerverkiezingen van volgend jaar lente. Het is nog even “spannend” of die überhaupt kunnen doorgaan wegens Covid-19, maar Sylvana rekent erop dat zij zal zegevieren tijdens die stembusgang.

Ze gaat uit dat ze 1 á 2 zetels moet kunnen halen in maart 2021. Waar ze dat vertrouwen vandaan haalt is niet duidelijk: opiniepeilers geven haar al jaren geen schijn van kans om in de Tweede Kamer terecht te komen, en ook bij de Gemeenteraadsverkiezingen van 2018 haalde de partij slechts de kiesdrempel met de hakken over de sloot met één restzeteltje. De partij van Sylvana bleek buiten de Bijlmer heel slecht te scoren.

Optimistisch is de lokale politica over haar nationale ambities in ieder geval wel: zij gaat dus uit van 1 á 2 zetels, en anders? Dan wordt het “op een houtje bijten.” Met enige voorzichtigheid: zullen we dus alvast de houtzagerij bellen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie