Wij hebben een demissionair kabinet.

Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door hans van de mortel »

Pilgrim!

Als je een motie vanuit de Tweede Kamer plaatst - prima, goed idee - plaats er voortaan ook de datum bij van wanneer die motie is behandeld. icon_thumbup.gif
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door King George »

Goeie tip icon_thumbup.gif
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door hans van de mortel »

Onthoud dit als u tussen 15 en 17 maart gaat stemmen:

De Immigratie in Nederland heeft de aandacht van Rutte. Hij zei er een paar dagen geleden dit over in het AD:

"En als het gaat om strikter migratiebeleid, daar is gewoon een rechtse meerderheid in de Tweede Kamer."

Afbeelding

Mark Rutte moet je doorhebben. Hij is precies zoals een aangename zich lief en sociaal voordoende Marokkaanse loverboy die de harten van naïeve meisjes doet smelten. Eenmaal in zijn macht, doet Mark ermee wat hij wil.

Zolang mensen uit achterstandsbeschavingen een voorkeur etaleren voor de ongeëvenaarde historische smeerlapperij van Mohammed, de zelfbenoemde profeet, pedofiel, psychopaat, sadist, oversekste, met zijn vele op rooftochten buit gemaakte vrouwelijke slachtoffers - een op oorlog beluste misdadiger - loopt onze democratie groot gevaar. Niet nu, maar over 20, 30 jaar. Want het mohammedaanse parasietenvolk beschikt over een automatisch verkregen Nederlands paspoort. Alsof het altijd een voorop gesteld plan van deze regering is geweest om ons land in de toekomst islamitisch te laten zijn. Naar de onderbroek van de dagelijks ongestelde Frau Angela Merkel dansen, lijkt mij dus niet zo'n goed idee.

U wilt de toekomst voor uw kinderen en kleinkinderen volgens de praktijken van de kampioen misleider van het Nederlandse volk? Ga gerust uw gang! Dan hoop ik voor u dat zij u niet later zullen vervloeken.

17 maart. De keuze is aan u. Stop de verachting van moslims voor onze normen, waarden en wetten. Stop het parasitaire gedrag van moslims op onze kenniseconomie en beschaving! Met het klassieke VVD-geluid 'Sorry' van Rutte is geen mens gebaat.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Krijgen wij weer een Rutte-regering?

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Waarom kiezen juist nu mensen voor Mark Rutte?

De kennis is mij onbekend, maar ik heb er wel een mening over. Ik doe een poging de kiezer te begrijpen.

Het grootste deel van Nederland wil geen veranderingen. Dat komt omgekeerd evenredig overeen met de Duitsers die in Hitler de verandering zagen waar de massa naar hunkerde: verlichting van de armoede en het verlangen naar een betere toekomst zonder inflatie, werkloosheid en een stabiele niet zwalkende politiek waarbij het uitblinken in onvermogen van de regering tot het verleden behoort.

Dat de mens dom is (90% van de mensheid) heb ik met de regelmaat van de klok eerder beweerd. Nederland kent hardwerkende burgers – dat wel. Maar ook de Duitsers zijn altijd hardwerkende burgers geweest.

Hitler was een genie. Hij bewerkstelligde in het begin alles waar de Duitser zo naar verlangde en maakte waar wat hij beloofde: verbetering van zijn levensomstandigheden. Het tegengestelde van de 'nette keurige' altijd glimlachende meneer Mark Rutte, al tien jaar minister-president van een in slaap gevallen natie. Vooruitzien is nadenken. Vooral kritisch nadenken. Maar daar heeft de mens geen boodschap aan. En ook Rutte is een mens. De mens wil in de eerste plaats overleven. Dat ging goed fout met bijna alle Duitsers. En inderdaad, met Rutte 1, 2 en 3 was dat ook heet geval. Maar vraag niet hoe. En wat niet is kan nog komen. Zeker wanneer Nederland volhardt in het zich voordoen als het rijkeluiszoontje in de Europese klas. Het verschil met Rutte en Hitler? Rutte stortte ons niet in een oorlog. Nou ja, stiekem hier en daar wat bombardementen op een ziekenhuis en onschuldige burgers in den vreemde. "Niemand is perfect, gelukkig maar," deelde koning Lapzwans Willem Alexander van Oranje zijn toehoorders via de tv mee. Hij had het toen over zijn eigen vakantieblundergedoe. Wat ontbrak was een grote glimlach van zelfvoldaanheid op zijn gezicht. Maar dat alleenrecht is voorbehouden aan de meest foute minister-president in Nederland ooit.

Wat zien we nu 15, 16 en 17 maart gebeuren? Zoals de nadenkende kritische jood die in 1937 als een roepende in de woestijn eieren voor zijn geld koos en maakte dat hij uit Duitsland wegkwam. Zij roep bleef ongehoord voor het overgrote deel van de joden die bleven zitten waar zij zich bevonden. Geen mens wilde alles achter zich laten en behouden waar men over beschikte. Men koos voor . . . de goede afloop die voor de meeste joden eindigde onder de douche. Nog steeds denken veel (Marokkaanse) moslims met welbevinden hieraan terug.

Net zoals nu ook in Nederland weigert de massa kritisch na te denken. Het overgrote deel heeft het immers goed. De uitkeringen zorgen voor zekerheid. En het Nederlandse paspoort verzekert de niet in Nederland geïnteresseerde moslimparasiet van een verzekerd bestaan in een land dat niet zijn voorkeur heeft. En ja, dat gebeurt onder Mark Rutte, de man die er een puinhoop van maakte, die miljarden over de balk joeg, die voor bewust onnodige ellende zorgde, die het niets interesseerde dat het bij de meeste regels die vervat zijn binnen onze wetgeving aan alle kanten rammelde.

Mark Rutte is de man die tijdens tien jaar Rutte-bewind zelf nog nooit kritisch heeft nagedacht. Dat schijnt aantrekkelijk te werken op het volk. Hij beschikt over een oogkleppenstrategie die past bij zin karakter en waar niet vanaf wordt geweken. Behalve als er weer eens terecht een emmer met stront over hem heen wordt gegooid vanwege de zoveelste opzettelijk begane blunder. Met een lach op zijn smoel doet hij dat af met het bijbehorende ‘sorry’ en gaat over tot zijn mea culpa-betoog, waar de domme kiezer steevast intrapt. De niet in de politiek geïnteresseerde burger is hem hierom juist nog meer gaan waarderen. Want op de tv is hij een voorbeeldmens van vlees en bloed. Alhoewel ik mij niet kan indenken dat het met de wereld beter zal gaan wanneer de meerderheid homo is.

Enfin, ik vrees dat net zoals in de sporen van het Duitse volk, dat niet zag aankomen wat de gevolgen van de macht van Hitler waren, het Nederlandse volk geen flauw idee heeft hoeveel ellende ons land - dat niet van (Marokkaanse en Turkse) moslims is, nog te wachten staat: bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen.

Iedereen (nou ja, uiteraard de minst draagkrachtige) zal moeten boeten voor de waanzinnige machtsuitoefening van tien jaar VVD met Rutte aan het roer. En als daar nu weer vier jaren aan worden toegevoegd zal het Nederlandse volk, net zoals het Duitse volk destijds, daar een hoge prijs voor betalen. De honderden miljarden die door het EU-regime naar andere Europese landen zijn gevloeid zijn we (de belastingbetaler) kwijt. Die komen niet meer terug.

Om in de Duitse taal te spreken: Das war einmal.

Desalniettemin hoop ik, zonder verwachting, dat ik er faliekant naast zit en de VVD minstens 5 zetels zal verliezen. Dat zouden er uiteraard zeker 10 moeten zijn. Maar de lach van Rutte is nu eenmaal onbetaalbaar en zal ooit in een museum hangen. Liever zie ik hem aan de hoogste paal bungelen. Helaas. Zelfs in mijn stoutste dromen gebeurt dat niet.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door King George »

Je glazen bol is glashelder ditmaal. En helaas heb je gelijk wat betreft de gevolgen van blijven vastklampen aan Ruttepolitiek. Het is slechts een gave van een wakkere minderheid deze te kunnen overzien. En met wakker bedoel ik niet de ziekte WOKE, ook weer zo'n ziekte die zo mogelijk nog schadelijker is dan zelfs corona.

Ondertussen bij onze Oosterburen nog meer van hetzelfde WOKE en nog geen spoor van ontwaken te bekennen. Het CDU heeft weliswaar bij de verkiezingen in twee deelstaten eindelijk de afstraffing gekregen die ze verdienen, echter de stemmen vloeiden weg naar nog meer van hetzelfde WOKE (SPD, Die Grünen).

Afbeelding

Das Wirtschaftswunder? Om onze forumprozaïst, -humorist en -realist Hans van deMortel te citeren:
hans van de mortel schreef:
ma mar 15, 2021 9:04 am
Das war einmal.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Maarten »

Je vraagt je af hoe dom en achterlijk het kiesvee eigenlijk is...Ik kan er met de pet niet bij. Er is wel een lichtpuntje, mijn gemeente (Enschede), dat altijd al een rood boolwerk was, een PVDA-bastion, waar kiezers stemden uit traditie op de PVDA omdat opa dat ook vroeger deed, (Ja echt, dat is een paar jaar geleden onderzocht), dat rode bolwerk, is niet rood meer...

De ooit zo rode burcht is nu een rechtse stad: is de landelijke verkiezingsuitslag voorbode voor Enschedese gemeenteraad?
https://www.tubantia.nl/enschede/de-ooi ... ~a04421c7/

Daar waar ik woon, stadsdeel, dat gedeelte stemde bij de vorige gemeenteraadsvrkiezingen in meerderheid PVV , ik heb het niet opgezocht, maar aangaande wat ik her en der bij mij in de buurt zo hoor, moet PVV en Forum ook hier massal gescoord hebben.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door hans van de mortel »

Dat Rutte opnieuw is gekozen heeft ook een positieve keerzijde.

Ik probeer logisch filosofisch psychologisch te redeneren.

Deze verschrikkelijke man Rutte die ik lang geleden, toen hij nog in de oppositie zat, in de overtuiging het goede te doen een veer in zijn kont stak, heeft het politieke fatsoen - dat sowieso altijd al op een laag pitje staat - onnoemelijke schade toegebracht met een dosis ellende waar de honden geen brood van lusten, wèl de domme massa.

Rutte is afgegaan. De regering moest aftreden. Maar het volk ziet in hem nog altijd de grote leider, de Führer zoals de Duitsers zouden zeggen. De Duitsers vergaapten zich aan Adolf Hitler en de Russen aan Stalin en de Chinezen aan Mao, en . . . geen mens in Groot Brittannië die Churchill als de grote leider zag zitten. Tot het een minuut voor twaalf was. Toen mocht Churchill de vuile was van al die jaren van tolerantie voor de op de profeet Mohammed gelijkende Hitler opruimen. Ook Rutte heeft nooit iemand met zijn eigen handen omgebracht zoals Hitler, Stalin, Mao, PolPot, en ex vriend en ex GroenLinks voorzitter Paul Rosenmöller. Rutte heeft wel ernstige misdaden begaan door zijn verschrikkelijke manier van onmenselijk regeren. Maakt niet uit. Als leider van een onderdanig volk hoeft zo'n immense dictator niks te vrezen en geniet altijd de voorkeur.

Als Rutte straks in blijdschap en zelfoverschatting aan de volgende vier jaren van regeren gaat beginnen zal hij over deze periode zich wel twee tot meermalen bedenken voordat hij weer arrogant en eigenwijs in de fout gaat en dezelfde misdaden zal begaan tegen de menselijkheid als voorheen. Hij zal - daar ga ik als logicus van uit - ditmaal WÈL naar zijn medebestuurders en de oppositie luisteren. Dát is het voordeel van zijn herverkiezing.

Wat mij betreft is Mark Rutte voorwaardelijk vrij. [icon_lol.gif]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door King George »

Vogelvrij? [icon_lol.gif] [icon_lol.gif]
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door xplosive »

hans van de mortel schreef:
za mar 20, 2021 12:05 pm
Rutte heeft wel ernstige misdaden begaan door zijn verschrikkelijke manier van onmenselijk regeren. Maakt niet uit. Als leider van een onderdanig volk hoeft zo'n immense dictator niks te vrezen en geniet altijd de voorkeur.
Een bang volk volgt altijd "de grote leider". Dus zaai angst en je zit geramd. Angst is een goede slechte raadgever. De angst voor COVID-19 zit er goed in. Dus dat is alvast gelukt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wij hebben een regering en moslims

Bericht door hans van de mortel »

Marokkanen zijn geen Nederlanders.

Ook al zijn ze hier geboren. Zij zijn géén Nederlanders.

Hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat deze mensen, die doorgaans bijna allemaal lid zijn van de mislukte mensensoort ISLAM, toch stemrecht hebben?

Dat is een enorm schandaal en afgang voor de democratie. Het feit dat de Marokkaanse moslim - bijna alle Marokkanen gaan er prat op moslim te zijn - over een Nederlands paspoort beschikken, geeft hen niet het recht zich Nederlander te noemen. Weleens een Marokkaan meegemaakt die naar Marokko op vakantie gaat met zijn Nederlands paspoort? UITGESLOTEN! Marokkanen blijven Marokkanen met als sacrale bevestiging hun moslimse identiteit. Conclusie?

Marokkaanse moslims zijn parasieten op onze kenniseconomie en beschaving.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

GELOOF IN DE (NIEUWE) REGERING

Kijk, voor mij is het nogal simpel. Ofwel u gelooft dat terroristen de Twin Towers hebben neergehaald . . . de zeespiegel zeven meter gaat stijgen tegen 2100 . . . de EU voor welvaart en vrede zorgt . . . de vleermuis schuld heeft aan het corona-virus . . . politici altijd en overal de waarheid zeggen, de media niets dan de feiten rapporteert, en islam een religie is van vrede. In dat geval kan Hans van de Mortel niets voor u betekenen (lol).

Moslims worden gezien als mensen waar je doorgaans geen last van hebt, niettegenstaande het door het fascistische Marokkaanse koningsregime verplichte Marokkaanse paspoort en een westerse beschaving die conform de overtuiging van moslims niet deugt. Het parasiteren op onze kenniseconomie en beschaving is echter altijd het doel van moslims geweest. Dat wordt extra gestimuleerd vanuit de 'Weg-met-ons-EU-politiek'.

Weet dat Hitler in het begin van zijn ‘carrière’ een mislukte staatsgreep pleegde met behulp van een stelletje smeerlappen. Een paar jaar achter de tralies stelde hem in de gelegenheid 'Mein Kampf' te schrijven, gelijkend op de Koran wat de haat tegen joden betreft.
Hitler wijzigde daarna zijn tactiek om aan de macht te komen. Hoe? Via de democratie. Bij de historische Mohammed ging het er radicaler aan toe: direct met het kromzwaard erop los slaan op wie niet achter hem ging staan. Maar de tijden zijn veranderd.

Islam is van oorsprong – en nu nog steeds - een religie van bloed - niet van zweet en tranen - vergieten. Daar kan niets aan veranderd worden. Want de Koran, het boek van de haat en het ophitsen tegen andersdenkenden via het voorbeeld van de Arabische smeerlap Mohammed is onaantastbaar heilig. Moslims wanen zich nu eenmaal superieur aan alles wat niet aan islam gerelateerd is, omdat hun weerzinwekkende haatreligie nu eenmaal afgestemd is aan het paard achter de wagen spannen: de wagen van de walgelijke onmenselijke sadistische historische Arabische pedofiel, psychopaat-sadist en oorlogsmisdadiger Mohammed.

Immigratie heeft nog altijd de aandacht van de Nederlandse bewindslieden in een nieuw te vormen regeringscoalitie. Voor wie natuurlijk aartsleugenaar Rutte gelooft.

Met dank aan het domme Nederlandse schapenvolk met de 'grote leider' aan het roer die overal aandacht voor heeft, behalve voor de werkelijkheid: ONZE VRIJHEID.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door hans van de mortel »

Goede speech van Jesse Klaver van GroenLinks.

Wilders (PVV): 'De coalitie wil solidair zijn met landen als Italië'.


Ik weet niet of hij de tekst zelf heeft bedacht, of iemand anders. Maakt niet uit. Ik vind de tekst toppie. Ik heb daarvoor met aandacht geluisterd en dat vond ik de moeite waard. Klaver komt na Wilders aan het woord.

Hoe de politiek zich steevast presenteert
En wat zien wij steevast? DE VIEZE GORE SMERIGE POLITIEK LAAT ZICH ZIEN. Hoezo dat nou weer? Is het u dan nog nooit opgevallen hoe onbeschoft en ongeïnteresseerd verschillende Kamerleden er bij zitten? Zij zorgen ervoor dat er een vieze lucht blijft hangen boven de Tweede Kamer door het slechte voorbeeld te geven door met hun mobiel berichten te lezen of te versturen in plaats van met aandacht te luisteren. Rutte heeft daar ook een gewoonte van gemaakt, maar doet dit niet altijd. Ach, iedereen doet wat hem het beste uitkomt. Al dat geleuter van de oppositie, aandacht daarvoor is nutteloos, omdat het beleid is uitgestippeld en totaal de andere kant op wijst. Dus heeft de zittende regering daar geen boodschap aan, vergetende dat de oppositie een groot deel van het volk uitmaakt. Respect? Ach Kom!

POLITIEK IS EN BLIJFT NU EENMAAL SMERIG. Dat kan iedereen die de moeite neemt hierop te letten, keer op keer op keer waarnemen. Politici zijn corrupt. Ze belazeren de boel. Zij liegen vaak dat het gedrukt staat. Zij zijn vaak dommer dan ezels en blijven zich niet aflatend aan dezelfde steen des aanstoots verwonden. Het de laan uitsturen van foute en liegende staatssecretarissen is vooral binnen de VVD een goede gewoonte geworden. En hoe haal je het in je hoofd om een Marokkaanse kopvodvrouw als Tweede Kamerlid te introduceren die ook nog eens lid was van de islamitische haatbrigade 'Moslimbroederschap'?

Volkomen begrijpelijk. Want de grootste vieze politiek plurk zit als voorzitter van GroenLinks in de Eerste Kamer: Paul Rosenmöller. Een gevaarlijke marxistische fascist van het ergste kaliber. Hij presteerde het dat destijds alle veren uitverkocht waren. Die had Rosenmöller nodig om in de kont van de genocide-pleger Pol Pot van Cambodja te steken. En alsof schaamte en geestelijke corruptie nooit aan een einde toekomt, is de smerige GroenLinkse schoft Paul Rosenmöller ook nog ergens anders voorzitter van en heeft over hoge posities niet te klagen. We leven met recht in een duistere enge corrupte ongeloofwaardige wereld van geestelijke oplichters die het in de politiek voor het zeggen hebben.
Huidige functies Paul Rosenmöller

• 2019 - heden Commissaris, Nationale Goede Doelen Loterij N.V.
• 2013 - heden Voorzitter raad van bestuur, VO-Raad (Vereniging van scholen in het voortgezet onderwijs)
• - heden Comité van aanbeveling, Stichting Leukemie.nl

Loopbaan Paul Rosenmöller
• 2015 - 2019 Voorzitter Raad van Toezicht, AFM
• 2007 - 2019 Commissaris, NS Groep N.V.
• 2008 - 2013 Commissaris, APG Group

• Voordat hij lid werd van GroenLinks, was hij lid van de maoïstische Groep Marxisten-Leninisten/Rode Morgen (1976 - 1982).
• Op 30 januari 2003 werd Rosenmöller benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. In 1998 ontving hij de Thorbeckeprijs voor politieke welsprekendheid.
Ja ja! Toe maar! Deze genocide-liefhebber werd benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Het wachten is nu op een beurt van Volkert van der Graaf, de moordenaar van de destijds mogelijk toekomstige minister-president van Nederland, Pim Fortuyn. Volkert van der Graaf - fanatiek GroenLinks-lid, stond na twaalf jaren van weldadige verzorging in een huis van opsluiting, weer lachend op straat.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Mahalingam »

Overheid buigt: huis in Marokko blijft verborgen voor Nederlandse belastingdienst

Marokko gaat toch geen financiële gegevens van eigen burgers delen met buitenlandse (en dus ook Nederlandse) belastingautoriteiten. Marokkanen die buiten hun vaderland wonen, kunnen daardoor bij hun belastingaangifte hun Marokkaanse bezittingen geheim blijven houden.

1. Wat betekent dit voor de Nederlandse fiscus?

De Nederlandse belastingdienst wil al langer Marokkaanse bankgegevens en andere bezittingen van Marokkaanse Nederlanders kunnen opvragen. Deze week leek het er eindelijk op dat dat zou gebeuren: Marokko gaf aan dat het zich vanaf september zou aansluiten bij de automatische internationale overdracht van bankgegevens. De Marokkaanse regering ging twee jaar geleden al akkoord met internationale afspraken om het uitwisselen van informatie tussen belastingdiensten mogelijk te maken.
Maar dat gaat nu dus toch niet door. Volgens de Marokkaanse autoriteiten komt er geen automatische informatie-uitwisseling tussen landen, maar heeft die uitwisseling vooral betrekking op bedrijven die illegaal winst overhevelen naar locaties waar ze de belastingen kunnen ontduiken.

2. Wat was de respons op de plannen?

De aankondiging dat buitenlandse bezittingen niet langer verborgen kunnen blijven voor de Nederlandse belastingdienst leidde op sociale media tot grote ophef onder Marokkanen.

‘NPO Radio 1 heeft hier aandacht aan besteed en zegt dat de belastingdienst ook informatie zal krijgen over onroerend goed van de Europeanen in Marokko,’ schrijft Arifnews, een site voor Marokkanen in Nederland afkomstig uit het Rifgebied. ‘Wat betekent dat je huis, appartement, bouwgrond of hotel in Marokko geen geheim meer zal zijn voor de belastingdienst in Europa.’

In de Arabischtalige media Goud en Kech24 waarschuwden bloggers dat Europeanen die bankrekeningen in Marokko hebben vanaf september dit jaar zullen worden gekenmerkt als belastingontduikers. ‘De straf hierop kan oplopen tot zeven jaar gevangenisstraf en een geldboete ter hoogte van 3 miljoen euro.’ Dit voorbeeld geldt overigens alleen voor Marokkanen in Frankrijk.

De Franstalige nieuwssite Challenge roept Marokkanen op hun bankrekeningen op te geven vóór september dit jaar. ‘Jullie zullen een forse belastingaanslag krijgen, maar het zal jullie minder kosten dan wanneer de belastingdienst zelf achter jullie bankrekeningen komt.’

3. Hoe heeft Frankrijk dit geregeld?

Voor Marokkanen in Frankrijk geldt al twee jaar dat ze hun bankrekening of huis in Marokko moeten opgeven aan de Franse belastingdienst. Dat land sloot daarover een verdrag met Marokko. Het is de bedoeling dat op basis van de internationale afspraken uit 2019 elk land zijn eigen maatregelen neemt.

Wettelijk geldt in Nederland ook al een plicht om een belastingaangifte zo volledig mogelijk in te vullen, maar tot nu toe kon de Nederlandse belastingdienst de gegevens in Marokko nooit controleren. Het lijkt er niet op dat daarin nu verandering komt.

Ook in België zijn partijen het niet eens over hoe dit probleem moet worden aangepakt:

4. Hoeveel geld gaat er elk jaar naar Marokko?


Naar schatting woont zo’n 10 procent van de Marokkanen in het buitenland en zij dragen flink bij aan de economie van het land. Afgelopen jaar maakten zij ruim 7 miljard euro over naar hun land van herkomst.

Daarnaast gaat er jaarlijks zo’n 130 miljoen euro aan Europese steun naar Marokko. Marokko krijgt dat geld van de Europese Unie (EU), omdat het in het Europese nabuurschapsprogramma zit. Dat heeft als doel de veiligheid en welvaart in buurlanden van de EU te verbeteren. In 2019 meldde de Europese Rekenkamer dat deze steun nauwelijks resultaat heeft. De gezondheidszorg, rechtsstaat en vrouwenrechten verbeteren niet merkbaar door het Europese geld.
https://www.ewmagazine.nl/nederland/ach ... st-813237/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Mahalingam »

Amsterdam, kraakstad. In andere delen van het land nagenoeg uitgestorven maar in A'dam wordt nog altijd gekraakt.
Slotoffensief Amsterdam helpt niet, senaat stemt voor kraakwet

De Eerste Kamer heeft dinsdag ingestemd met een initiatiefwetsvoorstel van VVD en CDA dat het kraakverbod aanscherpt. Krakers kunnen straks sneller worden uitgezet. De burgemeester, politie en het OM van Amsterdam hadden de senatoren in een slotoffensief opgeroepen om tegen te stemmen.

Het wetsvoorstel van Daniel Koerhuis (VVD) en Madeleine van Toorenburg (CDA) moet de tijd tussen een aankondiging en een daadwerkelijke ontruiming van een kraakpand verkorten. Eerder uitten senatoren twijfels over de uitvoerbaarheid van de initiatiefwet, maar een meerderheid van VVD, CDA, JA21, FVD, Fractie-Otten, 50PLUS en PVV stemde voor.

Op dit moment kunnen krakers nog een kort geding aanspannen als een ontruiming is aangekondigd. Dat kan tot acht weken duren. Koerhuis en Van Toorenburg willen dit veranderen. Ze willen dat krakers strafrechtelijk worden beoordeeld in plaats van civielrechtelijk. Daardoor kan de rechter-commissaris al binnen drie dagen toestemming geven voor de ontruiming.
https://www.parool.nl/amsterdam/slotoff ... ~b62b16c9/

En waarom zijn die notabelen van Amsterdam zo tegen?
"Volgens de Amsterdamse bestuurders leidt de wet tot flink meer werk voor de politie, het Openbaar Ministerie en de rechtbanken. "

maar is dat geen lul argument? Ik lees:
Waarom is Amsterdam tegen de nieuwe kraakwet?
[...]
In een brief gericht aan leden van de Eerste Kamer benadrukt burgemeester Halsema dat het wetsvoorstel in de praktijk juist zal leiden tot een langere ontruimingstermijn. De Amsterdamse driehoek heeft dan ook ‘met verbazing kennisgenomen’ van het wetsvoorstel.
[...]
Daarnaast leidt de wetswijziging tot een forse stijging van de werkdruk voor de politie, het OM en de rechtbank. ‘Nu worden alleen dossiers gemaakt als er een kort geding is ingesteld. Straks moet dat voor alle zaken. Dat betekent een toename van 231 procent,’ valt te lezen in de brief.
Vreselijk zo'n toename. Het rechtsysteem in Amsterdam zal bezwijken onder de werkdruk.
En hoe groot is die dan wel?
"....Daardoor is het aantal kraken sindsdien al met 80 procent afgenomen, van 86 gekraakte panden in 2019 naar 15 in 2020. "

Vijftien (15) gevallen per jaar. En de vrees is dan dat er 231 procent meer werk zal zijn.
Inderdaad, een lul-argument.

https://www.parool.nl/amsterdam/waarom- ... ~b6cde1e5/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wij hebben dubieuze een regering.

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

IS SIGRID KAAG ANTI-JOODS?
Persbericht Likoed Nederland van 13 januari 2021.

Het Amerikaanse bureau voor de bestrijding van antisemitisme waarschuwt voor de organisatie ‘Islamic Relief Worldwide’ (IRW):

“Aangezien we een toename zien van het wereldwijde antisemitisme, is het de plicht van alle mensen met een zuiver geweten om nul tolerantie te tonen voor het flagrante en gruwelijke antisemitisme en de verheerlijking van geweld, tot de hoogste leiding van Islamic Relief Worldwide.”

Minister Kaag van Ontwikkelingssamenwerking (D66) besloot afgelopen najaar om juist voor het eerst een miljoenensubsidie aan het IRW te geven.
Meteen kwamen er signalen over ernstig antisemitisme bij IRW, waarop de minister het besluit opschortte. Duitsland en Zwitserland blijken juist vanwege dat antisemitisme hun geldstromen aan IRW al te hebben stopgezet.

Dat er binnen het IRW antisemitische tendensen zijn, is schokkend, maar niet erg verwonderlijk. Het IRW is namelijk gelieerd aan de Moslim Broederschap, een moslimfundamentalistische organisatie.

De islamitische terreurorganisatie Hamas – verantwoordelijk voor zeer veel zelfmoordaanslagen tegen Israëlische burgers – is de Palestijnse tak van de Moslim Broederschap. Dit feit had alle alarmbellen bij de D66-minister moeten doen afgaan. (HvdM: ach laat me niet lachen. Nog vrij recent is Kauthar Bouchallikht, de Marokkaanse propagandiste voor de Moslim Broederschap, in dienst getreden van de meest dubieuze politieke partij GroenLinks. Uiteraard is Jesse Klaver hiermee reuze in zijn nopjes)

Minister Kaag verklaarde recent dat zij geen enkele samenwerking wil met Nederlandse antisemitische partijen. Maar in het ondersteunen van (internationale) islamitische antisemitische organisaties ziet zij blijkbaar geen probleem.

Het antisemitisme en de banden met terreurorganisaties waren al jaren bekend.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door King George »

Sigrid Kaag is mijn nachtmerrie. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik.

Trouwens, ze is nu weinig in beeld. Tot twee weken geleden was het een en al de Sigrid Goed Nieuws Show in die media. Zou ze soms in Gaza gratis geld oftewel ons belastinggeld aan het uitstrooien zijn?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

GEFELICITEERD NEDERLAND! DE LEUGEN REGEERT VERDER.

Voor wie het nog steeds niet begrijpt, de politiek maakt onderscheid tussen leugens. Want voor de smerige hypocriete achterbakse politiek is niet iedere leugen hetzelfde. Wie liegt in de Tweede Kamer, die kan verdwijnen. Maar wie daarbuiten liegt, ook al is hij de minster-president en verkeert in Haagse kringen, en zich bewust is van zijn vergeetachtigheid en herinneringsmoeheid, hij hoeft niets te vrezen. Dus kunnen we concluderen dat niet Mark Rutte zich onmogelijk en belachelijk heeft gemaakt, maar al die klootzakken, op drie of vier na, die de Tweede Kamer bevolken en als een stel kleine vervelende kinderen maar niet genoeg konden krijgen van een zich dagen achtereen voortslepende doorlopende poppenkastvoorstelling.

Met het aannemen van een nietszeggende waardeloze motie van afkeuring van de Tweede Kamer, mag de doldwaze nar van ons lachwekkende politieke theater weer vier jaar verdergaan met het liegen alsof het gedrukt staat en het ‘vermaken’ van het domme schlemielige Nederlandse kiezersvolk. Dit waren zijn dankwoorden op de motie: “𝙄𝙠 𝙣𝙚𝙚𝙢 𝙢𝙞𝙟 𝙙𝙚 𝙢𝙤𝙩𝙞𝙚 𝙫𝙖𝙣 𝙖𝙛𝙠𝙚𝙪𝙧𝙞𝙣𝙜 𝙩𝙚𝙧 𝙝𝙖𝙧𝙩𝙚.”

Met onze – herstel - jullie minister-president is niets aan de hand. Hij stijgt telkenmale tot grote hoogte en weet steevast veilig te landen. Nogal simpel. Dat doet hij op de automatische piloot: via een goedaardige tumor in zijn hersenen.

Al is de leugen nog zo snel, onze nationale politieke poppenkastspeler Rutte achterhaalt hem wel. Hij moet het zich alleen nog willen herinneren. Deze minister-president is ondankbaar. De gehele Tweede Kamer heeft hem helpen herinneren aan zijn leugens, maar Rutte aanvaardt geen waarheden.

𝗥𝘂𝘁𝘁𝗲 𝗶𝘀 𝗴𝗲𝘀𝘁𝗼𝗼𝗿𝗱. 𝗛𝗶𝗷 𝗵𝗲𝗲𝗳𝘁 𝗲𝗲𝗻 𝗹𝗮𝗰𝗵𝘄𝗲𝗸𝗸𝗲𝗻𝗱𝗲 𝘁𝘂𝗺𝗼𝗿 𝗶𝗻 𝘇𝗶𝗷𝗻 𝗵𝗲𝗿𝘀𝗲𝗻𝗲𝗻. Ook het grootste deel van Nederland is door mij geestelijk lachwekkend verklaard.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Maarten »

Liegen in de politiek is niet iets nieuws...iedereen in de politiek liegt en bedriegt.

https://www.welingelichtekringen.nl/pol ... t-kan.html
Weinig mensen liegen zo schaamteloos als demissionair premier Mark Rutte. Ook al weet iedereen dat hij liegt, Rutte houdt stug vol dat hij de waarheid spreekt. En steeds komt de VVD-leider er weer mee weg. Zelfs nu. Nu is Rutte niet de enige die liegt. We doen het allemaal en het is ergens goed voor.
“Iedereen vertelt gemiddeld anderhalve keer per dag een leugen”, vertelt cultureel antropoloog en filosoof Rik Roelfzema tegen EditieNL. “We liegen om er zelf beter van te worden of om een ander zich beter te laten voelen. Het is noodzakelijk om goede verstandhoudingen te hebben.” Roelfzema denkt dat Rutte loog om de relatie met het CDA niet verder te beschadigen. “Zo werkt dat ook bij vriendschappen. Als je altijd de waarheid zou zeggen zou je geen vrienden meer overhouden.”
De expert vindt de gang van zaken niet zo gek. “Rutte kan niet tegen Omtzigt zeggen, ik vind je geweldig maar er is niet met je te werken. Daar zou de hele kamer eroverheen vallen. Daarom doe je dat in achterkamertjes.” In de politiek is het onmogelijk om altijd de waarheid te spreken, aldus Roelfzema. “Om de waarheid te kunnen zeggen moet je elkaar vertrouwen en in de politiek is er geen vertrouwen. Iedereen naait elkaar een oor aan als het kan.”
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door hans van de mortel »

Maarten schreef:
za apr 03, 2021 8:26 am
Weinig mensen liegen zo schaamteloos als demissionair premier Mark Rutte. Ook al weet iedereen dat hij liegt, Rutte houdt stug vol dat hij de waarheid spreekt. En steeds komt de VVD-leider er weer mee weg. Zelfs nu. Nu is Rutte niet de enige die liegt. We doen het allemaal en het is ergens goed voor.
“Iedereen vertelt gemiddeld anderhalve keer per dag een leugen”, vertelt cultureel antropoloog en filosoof Rik Roelfzema tegen EditieNL.
Wat een enorme klootzak! Hij liegt! Net zoals Rutte. Maar deze naar voren geschoven alles-beter-weter naar wat hem het beste uitkomt in de geest van Mark Rutte, spoort dus net zo min.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door hans van de mortel »

Eerdmans (JA21) in zijn spreekbeurt tegen Rutte: “In deze situatie lijkt mij u niet meer de persoon die op deze manier gezag gaat geven aan Nederland om uit de crisis te komen.”

Eerdmans: “Rutte en Ollongren moeten beide weg.”

Er is geen voetstuk nog over voor Rutte waar hij op kan staan. Nou en? Geen mens in de Tweede Kamer heb ik tijdens de formatiepogingen van een aantal ongeschikte onbetrouwbare verkenners gehoord over Grapperhaus die ook van zijn voetstuk is gevallen en zich volkomen ongeloofwaardig en vooral belachelijk heeft gemaakt vanuit zijn functie notabene als Minister van Justitie. Dáár had de kamer al moeten ingrijpen en met behulp van de zittende macht Grapperhaus als volslagen ongeschikt, onbetrouwbaar, ongeloofwaardig moeten wegsturen. Door middel van een motie van wantrouwen. Dat liegen van Rutte is in verhouding lang zo erg niet als het Nederlandse volk te kakken zetten met de feestelijke bruiloft van coronoatrol Grapperhaus die snel zijn eigen boete die hem te wachten stond beneden het niveau van strafvervolging devalueerde waardoor hij niet voor de rechter hoefde te verschijnen als misdadiger.

Ik heb nagedacht en kan het niet nalaten een vergelijking te maken van Rutte met Stalin.

Afbeelding
Blz. 369: Stalins belangrijkste psychologische kenmerk, dat op beslissende manier ten voordeel van hem werkt, zoals de kracht van de leeuw hem tot koning van de jungle maakt, is zijn ongewone, bovenmenselijke wilskracht. Hij weet altijd wat hij wil en bereikt geleidelijk zonder een moment van aarzeling zijn doel. “Aangezien de macht in mijn handen is,” zei hij me eens, “ben ik iemand die geleidelijk te werk gaat.” In de stilte van zijn werkkamer stelt hij zorgvuldig in diepe afzondering een plan van actie op en slaat op het juiste moment plotseling en trefzeker toe. Stalins wilskracht verstikt en vernietigt de individuele wil van mensen die onder zijn invloed komen te staan. Hij wist niet alleen de zachtste en niet zo wilskrachtige M.I. Kalinin te ‘verpletteren’ maar ook wilskrachtige mensen als L.M. Kaganovitsj. Stalin heeft geen raadgevers nodig. Hij heeft alleen uitvoerders nodig. Daarom eist hij van zijn medewerkers strikte gehoorzaamheid en onderwerping – en slaafse discipline zonder morren. Hij houdt niet van mensen die er een eigen mening op na houden.
Mijn geheugen is honderdmaal beter dan dat van de minister-president. Volgens een domme meerderheid van het Nederlandse volk is Rutte de grote leider die zonder geheugen Nederland door de crisis kan leiden. Alsof ik dat ook niet zou kunnen en vele anderen die niet aan Alzheimer lijden. Rutte heeft geen raadgevers nodig. Hij heeft alleen uitvoerders nodig zoals Stalin destijds. Denk alleen maar aan de belastingen, zijn slaafse ambtenaren, de corrupte rechterlijke macht en ga zo maar door.

Ondanks het grootste Nederlandse politieke schandaal van na de Tweede Wereldoorlog, de verschrikkelijke onmenselijke jaren voortdurende Kinderopvangtoeslagenaffaire, bleef een meerderheid van het Nederlandse volk, dat lijdt aan een onnodig angstige psychose, zijn laffe egoïstische benepen trekjes vertalen in een uitgebrachte stem op de persoon Rutte die zijn democratisch verkregen macht omzette in de macht van een smerige dictator die ons land, zeggen en schrijven, nooit een goede dienst heeft bewezen, maar stelselmatig verpatst heeft aan de hoogst biedende: zijn eigen verheven onkwetsbare IK: Mark Rutte.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

BANKEN WERDEN WÈL GERED, MAAR ZIEKENHUIZEN NIET.


Omdat Mark Rutte nu eenmaal VVD-er in hart en nieren is. Hij weet als geen ander wat VVD werkelijk betekent:

𝙑ergunning 𝙑oor 𝘿iefstal.

Geld van het volk stelen om malafide banken die rijk willen worden door risicovol te speculeren op de beurs overeind houden, terwijl het een grote klerezooi is in de zorg en het ene na het andere ziekenhuis moest worden gesloten en meer en meer op de zorg bezuinigd werd en de 𝙆𝙞𝙣𝙙𝙚𝙧𝙩𝙤𝙚𝙨𝙡𝙖𝙜𝙚𝙣𝙖𝙛𝙛𝙖𝙞𝙧𝙚 de grootste misdadige corrupte operatie werd van na de oorlog door de bende van Rutte.

Maar dat is de leider, als vader des vaderlands, nooit een zorg geweest. Rutte is de naam. Spreek uit als: Kutte.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie