Anti-pietdemonstranten naar Dokkum

Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Anti-pietdemonstranten naar Dokkum

Bericht door Mahalingam »

En dan nu naar een toch nog hogere rechter gaan? De EU-rechtbank.
Hoge Raad maakt veroordeling blokkeerfriezen definitief


De straf voor een groep blokkeerfriezen is ook bij de hoogste rechtbank van ons land in stand gebleven. Een klein deel van de demonstranten die de snelweg A7 blokkeerde op 18 november 2017 was het na het hoger beroep niet eens met de taakstraf die hen was opgelegd. Ze werden veroordeeld voor opruiing en het veroorzaken van een gevaarlijke verkeerssituatie door de bus met anti-pietdemonstranten tegen te houden.

In totaal stonden er 21 mensen terecht voor de blokkade vlak voor de Sinterklaasintocht in Dokkum. Zes van hen gingen in cassatie nadat het hogergerechtshof in Leeuwarden hen vorig jaar tot taakstraffen veroordeelden. De hoogste rechter ziet geen reden om af te wijken van de eerdere veroordeling en gaat mee met de uitspraak van het hof.

Het is niet mogelijk om nogmaals tegen de veroordeling in beroep te gaan.
https://www.nieuwnieuws.nl/5151550/hoge ... efinitief/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Anti-pietdemonstranten naar Dokkum

Bericht door King George »

Gewoon net zoals het proces tegen Geert Wilders een politiek proces welke moest gaan uitdraaien op "Barbertje moet hangen".
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Anti-pietdemonstranten naar Dokkum

Bericht door King George »

Wat stinkt, dat ruik je van ver.

Vizier op Links schreef:De
@HogeRaad
liet gisteren de veroordeling van de Blokkeerfriezen ongewijzigd. Martin Kuijer was een van de rechters. Martin is redactielid bij het
@NJCM_nl
, een club die nauw samenwerkt met Mitchell Esajas van
@theNUC1
, een van de belangrijkste KOZP-aanvoerders.

Afbeelding Afbeelding
https://twitter.com/VizierOpLinks/statu ... 7706047489
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Anti-pietdemonstranten naar Dokkum

Bericht door Mahalingam »

De laatste rechtszaken zijn gevoerd. De advocaten zijn betaald. En nu is er geld over van de inzameling.
Very special Blokkeerfriezen doneren 40.000 euro aan goede doelen voor kinderen

Kijk. Dat zijn fijne prijzen

Nadat een groep vastberaden Friezen in 2017 wist te voorkomen dat een Amsterdamse Westkustkongsi van Antifa, BLM en MSM hun provincie-capitool bestormde, werden ze door de full force of the law vervolgd tot aan de poorten van het Nederlandse hooggerechtshof en werd hun DNA opgeslagen in de archieven van de Deep State. Veroordelingen volgden maar wat niemand van hen kon stelen, was de massale steun van de bevolking. Daarbij haalden ze ruim een kwart miljoen euro op om de legal procedures die de Staat tegen hen aanspande te kunnen bekostigen. De initiatiefnemer van de doneeractie, Robin van Prattenburg, heeft altijd gezegd dat een eventueel restbedrag naar goede doelen zou gaan. En dat is nu gebeurd. Deze tekst deelde hij in een besloten FB-groep, en met GeenStijl:
Spoiler! :
De doneeractie blokkade A7 van begin tot eind

18 november 2017: Het blokkeren van de snelweg
De dag dat een groep Friezen de snelweg op gingen om te zorgen dat de anti zwarte Piet activisten van de KOZP niet zouden protesteren tussen de kinderen. Hiervoor werden 33 Friezen en Jenny Douwes (gezien als aanstichter) vervolgd.

Toen ik deze actie op het nieuws zag, was ik het volledig met ze eens. Het gaat mij niet om de kleur van Piet, maar demonstreren tussen kinderen kan niet! Al helemaal niet tijdens een kinderfeest! Dit was voor mij de reden om een helpende hand te bieden. Ik heb destijds een doneeractie opgestart om de boetes te betalen voor het stil staan op de snelweg. Deze ludieke actie werd zo goed ontvangen dat er het enorme bedrag van €43.000,- is gedoneerd! Er zijn 5072 donaties gedaan.

Toen bleek dat de blokkeerfriezen niet alleen boetes kregen maar ook voor de rechter moesten verschijnen, hebben we gezocht naar een goede advocaat. Uiteindelijk is dit dhr. van der Groot van Anker & Anker advocaten geworden die 33 van de 34 verdachten heeft vertegenwoordigd. De overgebleven verdachte is bij zijn eigen advocaat gebleven waarbij deze advocaat evenredig is gefinancierd.

9 november 2018: De uitspraak
Na een proces was op 9 november 2018 de uitspraak. De uitspraak viel behoorlijk zwaar. Er zijn forse taakstraffen geëist van 80 tot maar liefst 240 uur. Ook werden er diverse soorten schadevergoeding opgelegd zoals de kapotte ruit van de bus en de huur ban deze bussen moesten betalen.

Omdat er met gemengde gevoelens naar het proces werd teruggekeken, heeft ongeveer de helft van de blokkeerfriezen en Jenny Douwes besloten om in hoger beroep te gaan.

Het geld van de doneeractie was helaas op. Aangezien ik de eerste actie ben begonnen heb ik ervoor gekozen om nog een doneeractie op te starten om met de blokkeerfriezen door te gaan tot het eind. Dit werd door velen erg positief ontvangen. Binnen 24 uur was er al meer dan €123.000,- gedoneerd!

Dit is ongekend en boven verachting. Ook geeft dit aan dat velen achter de blokkeerfriezen staan. Al met al is er bij de tweede doneeractie €201.310,- gedoneerd! Er zijn 10142 donaties gedaan.

Er zijn nog 2 andere personen die ook een doneeractie hebben gestart met de goede bedoeling. Ik heb met hen contact gehad en daarbij is gezamenlijk nóg ruim €14.000,- toegevoegd aan dit enorme bedrag. Eén van de blokkeerfriezen is met zijn werkgever ook geld op gaan halen om een steentje bij te kunnen dragen. Hierbij hebben zij auto’s gewassen en is er €640,- opgehaald.

18 januari 2019: Oproep tot afname DNA
Alle blokkeerfriezen en Jenny Douwes hebben een schriftelijke oproep ontvangen zich te melden om DNA af te staan. Als ze hier niet aan mee zouden werken, werden ze zelfs thuis opgehaald. Dit is bij sommige ook gebeurt.

In overleg met Anker & Anker advocaten hebben wij verzocht om de bezwaarschriften op te stellen. Het is namelijk zo, wanneer het om een eenmalige actie gaat terwijl diegene nog niet eerder met justitie in aanraking is geweest, kan er besloten worden het DNA profiel niet op te slaan in de database. Dit is ook gebleken, want uiteindelijk heeft de rechtbank de DNA bezwaarschriften gegrond verklaard en is het celmateriaal vernietigt.

31 oktober 2019: De uitspraak van het hoger beroep
14 blokkeerfriezen en Jenny Douwes zijn in hoger beroep gegaan, op deze dag was de uitspraak. Alle 15 personen hebben een taakstraf opgelegd gekregen van 90 uur. Daarbij is hen ook het verhinderen van een betoging met dwang en geweld ten laste gelegd. Deze aantekening in hun dossier kan persoonlijke gevolgen hebben in de toekomst. Dit is dan ook de reden waarom er van de 15 personen 6 in cassatie zijn gegaan.

15 december 2020: Uitslag van de cassatie

Na het hoger beroep zijn 6 van de in totaal 34 veroordeelden in cassatie gegaan. Het was afwachten maar de uitslag is vastgesteld. De opgelegde taakstraf van 90 uur per persoon, die tijdens het hoger beroep is opgelegd, blijft gehandhaafd. Hierbij is er definitief een eind gekomen aan het hele proces.

De financiële afhandeling
Er is nog een behoorlijk bedrag over van het gedoneerde geld. Maar liefst €40.000,-! Zoals ik in 2017 al in de media had aangekondigd zal het overgebleven geld gedoneerd worden aan goede doelen. Hierbij heb ik KIKA als voorbeeld genoemd.

Om daad bij woord te voegen heb ik in overleg met Jenny en de blokkeerfriezen in totaal 4 goede doelen uitgekozen die allemaal gericht zijn op kinderen. De blokkeeractie is begonnen voor de kinderen, dus moeten we het daar ook mee afsluiten. De gekozen goede doelen zijn:

- KIKA
- Het vergeten kind
- Kinderdroomwens
- Cliniclowns

Deze 4 stichtingen krijgen allemaal een fantastisch bedrag van maar liefst €10.000,-! Dit is mede mogelijk gemaakt door alle donateurs. Hiervoor mijn dank!

Namens de blokkeerfriezen en Jenny wil ik iedereen enorm bedanken voor alle steun die zij de aflopen jaren van iedereen hebben gehad, op welke manier dan ook!

Als laatste wil ik ook graag iedereen bedanken voor al het vertrouwen en steun die mij de afgelopen 3 jaar is gegeven. De facebookgroep ‘Doneeractie blokkade A7’ zal voorlopig nog open blijven staan, zodat iedereen de informatie van de afgelopen jaren terug kan lezen.

Met vriendelijke groet,

Robin van Prattenburg
Doneeractie blokkade A7
https://www.geenstijl.nl/5157123/very-s ... eren/#more
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Anti-pietdemonstranten naar Dokkum

Bericht door King George »

Hier heb ik ook ooit aan gedoneerd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Anti-pietdemonstranten naar Dokkum

Bericht door Pilgrim »

De zaak Dokkum - hoe onze bestuurders achter de schermen hun ideologie doordrukken

28 mei 2021

Afbeelding

Iedereen die de Nederlandse cultuur een warm hart toedraagt zal zich de Sinterklaasintocht in Dokkum in 2017 nog goed herinneren. Niet vanwege de Goedheiligman of de intocht zelf, maar om de ‘blokkeerfriezen’ die een groep anti-Zwarte Piet activisten de toegang tot Dokkum ontzegden. Daarmee wonnen ze de sympathie van Nederland maar kregen tevens taakstraffen opgelegd. Op 28 november 2018 meldde NRC Handelsblad dat onderneemster Jenny Douwes en 18 andere ‘blokkeerfriezen’ in hoger beroep gingen. Eind 2020 maakte de Hoge Raad de veroordeling echter definitief.

Dokkumer burgemeester

Naderhand blijkt er achter de schermen veel meer gespeeld te hebben dan tot nu toe in de grote media verscheen over de zaak Dokkum. Dat wordt duidelijk na bestudering van documenten die zijn vrijgegeven na WOB-verzoeken. In deze ‘longread’ legt Cultuur onder Vuur het dubbelspel van de Dokkumer burgemeester bloot en toont aan dat diverse overheidsinstanties meer belang hechten aan het doordrukken van een ideologie dan aan hun ambtelijke neutraliteit.

Sinterklaasintocht
De feiten rondom de zaak Dokkum zijn welbekend. Activisten van Kick Out Zwarte Piet kondigden aan te komen demonstreren bij de nationale Sinterklaasintocht van 2017 in Dokkum. Jenny Douwes riep op Facebook op om het Friese ongenoegen te laten blijken door een langzaam-aan-actie op de snelweg. Onder druk van politie en OM verwijderde ze de oproep, maar anderen organiseerden de blokkade alsnog. Op de A7 bij Joure werden de bussen klemgereden. Met politiebegeleiding konden ze verder, maar toen kwam het bericht dat de locoburgemeester de demonstratie middels een noodbevel verboden had. De Piethaters moesten onverrichterzake naar huis, maar haalden later hun gram toen de ‘blokkeerfriezen’ ondanks de grote steun in het hele land door de rechter tot taakstraffen werden veroordeeld.

WOB-verzoek
Boos over het in haar ogen onrechtvaardige oordeel van de rechter, deed Douwes een WOB-verzoek aan de gemeente. Ze wilde wel eens weten welke besluitvoering er voorafgaande de intocht gedaan was door de ‘driehoek’ van burgemeester, politie en OM. Hoewel in de vrijgegeven documenten veel onleesbaar is gemaakt, zijn er genoeg opvallende conclusies te trekken. Bijvoorbeeld dat ambtenaren van Sociale Zaken en de burgemeester van Dokkum achter de schermen doelbewust bezig zijn om een groep relschoppers, op dat moment door de NCTV al bestempeld als nationaal veiligheidsrisico, een nationaal podium te geven. En dat onder invloed van Zwarte Piethaters zelfs de politie de eigen neutraliteit opzij zet. Maar laten we bij het begin beginnen.

Lees verder>>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Anti-pietdemonstranten naar Dokkum

Bericht door Ariel »

Onbegrijpelijk. :shock: Is de PvdA burgemeester Marga Waanders nog steeds burgemeester?

Digitale Telegraaf.
Die hele rechtszaak was een poppenkast’

Voor ’het gezicht van de blokkeerfriezen’ Jenny Douwes heeft de kwaliteit van werk en leven nu prioriteit
De Friese onderneemster Jenny Douwes werd in 2017 als gezicht van de blokkeerfriezen in één klap een bekende Nederlander. Douwes kreeg een taakstraf opgelegd en trok zich terug uit de publiciteit. „Wat ik van die episode heb geleerd? Dat de kloof nog dieper is dan ik dacht.”

WIERD DUK

We vallen maar direct met de deur in huis: die taakstraf van 90 uur?

„Heerlijk! Ik deed eenvoudig inpakwerk op een werklocatie van de reclassering. Een dag per week. Enorm rustgevend: even geen telefoon, geen geregel. Op de laatste dag heb ik getrakteerd.”

Zo zijn de Friezen, zegt Jenny Douwes, althans degenen met wie zij in 2017 rebelleerde tegen de komst van een groep anti-Zwarte Piet-activisten naar Dokkum. Daar had destijds de landelijke intocht van Sinterklaas plaats. „Ik heb niemand over die werkstraf horen janken. Iedereen heeft gewoon zijn taak uitgevoerd... en weer door. Je gaat ook niet dood van een beetje werken, hè. Even schoffelen en klaar.”

Je maakte je wel zorgen over je zoontje.

„Ja, door de dreiging met een celstraf door een officier van justitie bij Omrop Fryslân was ik bang dat ik in de gevangenis zou belanden. Voor mijzelf had het niet uitgemaakt – want ik blijf erbij dat ik gewoon gelijk had – maar je wilt niet de cel in als je een kind hebt. Dan krijg je met Jeugdzorg en zo te maken. Die gedachte vond ik wel heel intimiderend.”

Jenny Douwes komt oorspronkelijk uit Harkema, het dorp tussen Leeuwarden en Groningen met z’n eeuwig weerspannige inwoners. In 1953 nog circuleerden er plannen om Harkema op te heffen en de recalcitrante Harrekieten te verspreiden over de regio.

Hoezeer heeft die afkomst jouw karakter gevormd?

„Ik ben eraan gewend dat er met minachting naar ons wordt gekeken. Mijn opa en oma woonden er toen de autoriteiten Harkema wilden opdoeken. De generaties voor ons hebben dat gevoel dat we er niet mogen zijn al geïnternaliseerd. Ik ben opgevoed met het idee dat je je daar niets van moet aantrekken; en ook dat je de overheid niet kunt vertrouwen, maar vooral van je eigen kracht moet uitgaan. Veel van de blokkeerfriezen hebben ook die mentaliteit: zoek het uit, we redden ons wel. Wij zijn white trash, zo wordt er naar ons gekeken, dat is ook precies wat de toenmalige PvdA-burgemeester Waanders van Dokkum over ons zei in gesprekken met die activisten van Kick Out Zwarte Piet: die Friezen zijn deplorables, die moeten worden opgevoed, daar kwam het op neer.”

Je kwam die quote tegen in documenten die je via een WOB-procedure had gevorderd, al meteen na de wegblokkade.

„Ja, ik had het vermoeden dat er iets niet klopte, dus ben ik gaan wobben. Ik stuitte op de notulen van een gesprek tussen KOZP en een afvaardiging uit Dokkum – Waanders en anderen – waarin de burgemeester aangaf dat wij ons in Friesland letterlijk en figuurlijk ver van de bewoonde wereld bevinden, dat wij ’emotioneel niet geëmancipeerd’ zijn en dat KOZP ons bij die emancipatie moest komen helpen. Waanders heeft die activisten zelf benaderd, zij ging in op allerlei van hun eisen en uiteindelijk kwam KOZP dus, op haar uitnodiging, naar Dokkum om daar, onder politiebegeleiding, voor de Sint uit te demonstreren tegen Zwarte Piet. Met al die kinderen in het publiek, in die smalle straatjes. Hoe hadden ze dat veilig in gedachten? Uit die WOB-documenten blijkt dat ook de politie zich zorgen maakte over de veiligheid.”

Wat dacht je toen je dit alles las?

„De moed zakt je in de schoenen, dat het er in dit land zó aan toegaat. Dat de autoriteiten op zo’n manier omgaan met ons in het Noorden en met de veiligheid van onze kinderen, puur om hun politieke agenda door te drukken. Welk recht had Marga Waanders om dit zo te doen? Je wordt er boos en moedeloos van. Ik vind dat er alsnog wel een excuus richting de blokkeerfriezen mag. Maar het grootste deel van de blokkeerders – ikzelf ook – is allang verder gegaan. We hebben de hoop opgegeven dat hier een normaal gesprek over gevoerd kan worden.”

Maar jullie zijn toch niet voor niets veroordeeld?

„We hebben het vonnis ook geaccepteerd, maar die hele rechtszaak was in mijn ogen een poppenkast. Achteraf bezien had ik me gewoon bij verstek moeten laten veroordelen. Maar ja, we waren met 34 man en je wilt solidair zijn. Maar de moeite die ze hadden genomen! Er was een heel rechercheteam opgetuigd, er was door het Openbaar Ministerie een speciaal filmpje gemaakt om het publiek duidelijk te maken waarom wij werden vervolgd en de officier van justitie ging bij Omrop Fryslân uitleggen dat ze zware straffen zouden eisen. Ze hadden alleen wel vergeten een goede tolk aan te stellen, waardoor ik niet in mijn moedertaal kon spreken, terwijl die mogelijkheid wel verplicht moet worden aangeboden. Het Fries is een officiële taal in de provincie Fryslân en mijn eerste taal, ik droom en denk in het Fries. Maar in de rechtbank werd ik gedwongen om mij in het Nederlands uit te drukken, wat mij veel minder goed afgaat. Wij en die mensen van het OM: dat waren parallelle universums.”

Heb je in de praktijk nog nadelige gevolgen ondervonden van die veroordeling?

„Ik heb een transportonderneming en heb nog wel een ’verklaring omtrent het gedrag’ moeten aanvragen. Die heb ik nog gekregen ook. Dat had ik niet verwacht, eerlijk gezegd.”

Tegenwoordig zet je je in voor het Friese culturele erfgoed en de Friese taal.

„Ja, mede op basis van mijn ervaring met die afwezige tolk. In de vereniging Jongfryske Mienskip doe ik dat, een gezelschap dat zich hardmaakt voor de gelijkberechtiging van de Friese taal en het behoud van de cultuur. Dat gaat over de emancipatie van de taal en de zichtbaarheid van de taal in de publieke ruimte, bijvoorbeeld; of over het behoud van de studie Fries in Groningen. En we onderhouden goede contacten met Friestaligen in Duitsland en Denemarken, waar ze zich ook zorgen maken over het voortbestaan van de Friese identiteit.

Je staat nog altijd niet op een kandidatenlijst van een politieke partij.

„Ik ben wel door verschillende partijen benaderd, ook nu weer voor de komende provinciale verkiezingen; maar ik pas op dit moment niet in de politiek en bij geen enkele partij. Ik wil geen concessies doen aan mijn principes. In zo’n club als de Mienskip, waar ik me kan inzetten voor de emancipatie van álle Friezen – links, rechts, oud, jong, wel of niet gevaccineerd – ben ik veel beter op mijn plek.”

Je broer steunt de boerenprotesten.

„Ja, die gaat met zijn vrachtwagen naar die demonstraties en ik rijd ook, net als heel veel mensen hier, met een een boerenzakdoek rond. Het is telkens weer hetzelfde liedje: een kleine elite neemt een besluit – ze kunnen zogenaamd niet anders – waardoor in dit geval een halve sector met één pennenstreek wordt uitgewist. Het gaat niet om zomaar boerenbedrijven, dit zijn hele gemeenschappen met generaties aan geschiedenis op de boerderij. Ik woon ook op mijn bedrijf, dat is van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat mijn leven. Stel je voor dat ik dan ineens dat bestaan zou moeten opgeven wegens theoretische problemen met stikstof. Jullie columnist Ronald Plasterk zei het mooi: we zitten in verdragen die ons niet meer dienen, die kun je wijzigen, maar het kabinet wil dat niet. Dus denk ik dat wij hier in Fryslân beter onze zaken zelf kunnen regelen. Meer autonomie zou een goed idee zijn. (Lachend:) Voor de diversiteit is het ook beter, want zo blijven de Friese taal en identiteit bewaard.”

Je werd destijds in één klap een bekende Nederlander. Hoe ging je daarmee om?

„Ik vind dat echt vreselijk, maar tegelijkertijd vind ik wel dat íemand onder de aandacht moet brengen hoe het spel toen in Dokkum is gespeeld. Nog altijd krijg ik steunbetuigingen, in totaal moeten het er duizenden zijn geweest, uit heel Nederland en ook uit het buitenland. Er is destijds ook enorm veel geld voor ons ingezameld om de proceskosten te dekken. Inmiddels hebben nog veel meer mensen in de gaten hoe giftig dat woke-gedachtegoed is, waar dat Zwarte Piet-verhaal een soort aankondiging van was. Ik kreeg lange brieven van soms heel oude mensen, die schreven hoe erg ze het vinden dat onze tradities bij het oud vuil worden gezet. Dat sentiment zie je ook in de ’Friese paradox’, die erop neerkomt dat Friesland laag scoort op zaken als inkomen en opleiding, maar hoog op de factor geluk. Dat heeft te maken met dat respect voor tradities, met het Friese landschap, met het sterke gevoel van saamhorigheid en het feit dat de Friese samenleving heel egalitair is.”

Over al deze zaken mag je af en toe vertellen op de universiteit.

„Ik ben een aantal keren gevraagd om college te geven. Dan zit je in een klas met allemaal kinderen die niet begrijpen dat jij niet inziet dat je white privilege hebt, terwijl mijn grootouders in Harkema leefden in diepe armoede. Er komt dan echt geen gesprek op gang. Achteraf is er altijd wel eentje die mij een leuk berichtje stuurt, zo van: ’Ik ben het niet met u eens, maar vind u wel dapper.’ Dan denk ik: dit worden onze toekomstige leiders en bestuurders; er is nul komma nul diversiteit in denken. Dat vooral kinderen van ouders op het platteland met een gering inkomen een laag schooladvies krijgen, dat zijn de échte problemen. Die staan helemaal los van kleur.”

Wat hebben al deze ervaringen jou geleerd?

„Dat ik op mijn intuïtie kan vertrouwen. Maar ook dat de kloof nog veel dieper is dan ik dacht. Niet zozeer tussen burgers onderling, maar die met de bestuurlijke elite. En dat er veel angst heerst. Ik herinner me dat we zouden aanschuiven bij de talkshow van Twan Huys, net na het proces. Dat wilden we wel, op voorwaarde dat niet ook KOZP aan tafel zou zitten want we wilden niet in een ruzie terechtkomen. Toen liet Huys Jerry Afriyie van KOZP tóch aanschuiven, tegen onze afspraak in. Achteraf zei Twan: ’Ik moest wel, als ik voor jullie had gekozen hadden ze mij een racist genoemd.’ Dat vind ik zo laf.”

Je hebt een succesvolle onderneming, hoe ziet jouw toekomst eruit?

„Ik ben nu 44 jaar, alles gaat goed, mijn vader en mijn broertje zitten in het bedrijf, mijn zusje heeft haar eigen onderneming; we hebben fijne collega’s. Ik wil eigenlijk niet meedoen in de ratrace voor altijd alleen maar meer. Ik wil juist ook de kwaliteit van werk en leven vooropstellen: als bedrijf rustig door blijven groeien en ondertussen zo weinig mogelijk missen van de ontwikkeling van mijn zoontje.”

Heb je ooit nog contact gehad met de activisten van KOZP?

„Nee, ik heb geen contact met hen gezocht en zij ook niet met mij. Aan beide kanten leeft die wens kennelijk niet.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie