Aanslag Telegraaf

Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Aanslag Telegraaf

Bericht door xplosive »

Hans v d Mortel sr schreef:Of bedoel je omdat Humberto zwart is? :roll:
Ja natuurlijk, wat zou ik anders kunnen bedoelen?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Aanslag Telegraaf

Bericht door Pilgrim »

Martin Bosma: “We worden geregeerd door een elite zonder moreel” (28-06-2018)
Leukste YouTube fragmenten - Gepubliceerd op 29 jun. 2018

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Aanslag Telegraaf

Bericht door King George »

Twaalf arrestaties aanslag Telegraaf

Door JOHN VAN DEN HEUVEL EN MICK VAN WELY

Updated 12 min geleden
37 min geleden in BINNENLAND


AMSTERDAM - Arrestatieteams van de politie hebben vanochtend twaalf verdachten in de leeftijd van 20 tot 27 jaar opgepakt voor betrokkenheid bij de aanslag op De Telegraaf vorig jaar en het stelen of helen van snelle auto’s voor ernstige misdrijven.


Afbeelding
De aanslag op De Telegraaf op 26 juni vorig jaar werd uitgevoerd met een auto met jerrycans vol benzine. Ⓒ DE TELEGRAAF

De aanhoudingen vonden plaats op verschillende locaties in Amsterdam, Utrecht en Den-Haag. Bij de doorzoekingen van woningen, loodsen en garageboxen in Zwanenburg, Houten, Utrecht, Den Haag, Diemen, Lijnden, Zaandam, Nieuwegein en Amstelveen namen rechercheurs van de politie Amsterdam en Dienst Infrastructuur van de Landelijke Eenheid onder meer een voertuig, mogelijk gestolen auto-onderdelen, kentekenplaten, benzine, gestolen scooters, motoren, geld en gps-trackers in beslag.


Het onderzoek naar de verdenkingen tegen de verdachten is nog in volle gang. Alle verdachten zijn ingesloten en zitten in alle beperkingen. Dat betekent dat zij alleen contact mogen hebben met hun advocaat. Meer aanhoudingen worden niet uitgesloten.

Tekst gaat verder onder de video

Play Video

Of de daadwerkelijk aanslagpleger, de man die de Caddy tegen de gevel van het Telegraaf-pand reed, ook bij de arrestanten zit kon de politie maandagochtend nog niet zeggen.

Politie en justitie houden er sterk rekening mee dat de aanslag op De Telegraaf is uitgevoerd in opdracht van ’s lands meest gezochte crimineel Ridouan Taghi. De acties van vanochtend zijn wekenlang voorbereid. Omdat een deel van de verdachten vuurwapengevaarlijk is, heeft de politie speciale arrestatieteams ingezet.

Jerrycans vol benzine

De aanslag op De Telegraaf op 26 juni vorig jaar werd uitgevoerd met een auto met jerrycans vol benzine. Een onbekend persoon ramde met de auto de glazen pui van het hoofdkantoor van de Telegraaf Media Groep aan de Basisweg in Amsterdam-Sloterdijk en ontstak de benzinevoorraad in de laadruimte. Een enorme explosie veroorzaakte brand en verwoestte de voorpui. De materiële schade bedroeg bijna een miljoen euro.

Lees verder onder de foto

Afbeelding
Het Openbaar Ministerie houdt er sterk rekening mee dat Ridouan Taghi (foto) achter de brandbom zit. Ⓒ POLITIE.NL


Een paar dagen daarvoor was ook de redactie van weekblad Panorama doelwit van een aanslag. Het gebouw werd beschoten met een raketwerper. Beide aanslagen vonden plaats na grote, onthullende publicaties over Ridouan Taghi en de door justitie aan hem gelieerde motorclub Caloh Wagoh. Taghi is volgens het OM opdrachtgever van een groot aantal onderwereldmoorden.

De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Aanslag Telegraaf

Bericht door Mahalingam »

Ook de gebouwen van de MSM mogen delen in de heiligheid en onschendbaarheid, net zoals de moskeeten.
De bestraffing van ‘een aanval op de persvrijheid’ is vergelijkbaar met ‘een aanval op de geloofsvrijheid’ .
Tot 10 jaar cel voor aanslag op De Telegraaf

De rechtbank legt 10 en 4,5 jaar cel op aan Amsterdammers Bilal ‘Junkie’ el H. (26) en Nabil D. (29) voor betrokkenheid bij de aanslag op het gebouw van De Telegraaf en het leiden van een bende die stelselmatig auto’s stal die vervolgens bij misdrijven werden gebruikt.
Andere verdachten krijgen mildere straffen, variërend van een werkstraf tot celstraffen van enkele maanden tot 2,5 jaar. Drie van de elf verdachten zijn vrijgesproken.

Justitie had zwaardere straffen gevorderd, oplopend tot 12 jaar cel voor hoofdverdachte Bilal el H. De rechtbank beschouwt de doelgerichte, professioneel voorbereide aanslag op het gebouw van De Telegraaf in 2018 als ‘een aanval op de persvrijheid’ die de rechtsorde heeft geschokt, aangezien journalistieke vrijheid ‘in een democratische samenleving een groot goed is’.

Dat niemand gewond raakte bij de nachtelijke aanslag, is alleen aan geluk te danken.

Tegenactie van de georganiseerde misdaad

De aanslag moet wel ‘een tegenactie van de georganiseerde misdaad’ zijn tegen De Telegraaf , omdat de krant kritisch over de onderwereld bericht.

Bilal el H. en zijn rechterhand Nabil D. hebben banden met de georganiseerde misdaad, stellen de rechters vast. Zo is El H. een neef van Iliass K. (32), alias ‘Lip’, die al jaren in voorarrest zit voor betrokkenheid bij drie liquidaties.
Bilal el H. leidde ook volgens de rechtbank een criminele organisatie met het stelselmatig stelen en helen van snelle auto’s als oogmerk.

Ongeloofwaardig

De hoofdverdachten waren volgens de rechtbank ook verantwoordelijk voor het stelen en helen van auto’s die zijn gebruikt bij de aanslag op De Telegraaf, zoals de Audi RS5 waarin de dader vluchtten en die daags daarop in brand werd gestoken in Amsterdam-Noord.

De verklaringen die Bilal el H. aflegde, vindt de rechtbank ongeloofwaardig.

De hoofdverdachten moeten De Telegraaf 205.443,12 euro schadevergoeding betalen en kunnen maximaal een jaar worden gegijzeld als ze niet betalen.

Zowel het Openbaar Ministerie als verdachten gaan waarschijnlijk in hoger beroep.
https://www.parool.nl/amsterdam/tot-10- ... ~be7f9b39/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aanslag Telegraaf

Bericht door Ariel »

Het contact tussen de telegraaf en Halsema is nog steeds verstoord.
Waarom belletje Halsema niet komt

De voorbije dagen is mij herhaaldelijk gevraagd: ’Heb je het interview met Femke Halsema gezien bij College Tour?’ Het antwoord is: nee. Maar ik ken de riedel van de Amsterdamse burgemeester: dat De Telegraaf erop uit is haar te pakken omdat ze links is en vrouw. Haar achterban gaat er steevast van uit z’n plaat.

De redactie van Twan Huys had me wel benaderd voor de show. Omdat Halsema niet in haar eerste leugen is gestikt – neem haar ’lelijke foto’ fabel, waarover ik eerder schreef – voelde ik er weinig voor de stroeve relatie toe te lichten in een tv-format waarbij zij het laatste woord heeft. Dus doe ik het hier.

We moeten daarvoor terug naar 2018, het jaar waarin een aanslag werd gepleegd op De Telegraaf. Halsema – over wier kandidatuur deze krant uiterst kritisch was – trad een maand na dat misdrijf aan. In het najaar vond op de Stopera veiligheidsberaad plaats. De raad van bestuur van ons moederbedrijf was ook uitgenodigd. Het eerste wat Halsema in die bijeenkomst en plein public deed, was zich beklagen over de hoofdredactie van De Telegraaf – let wel, dit was ver voor de affaire rond de arrestatie van haar zoon.

Onze raad van bestuur was verbijsterd. De Telegraaf-redactie is immers journalistiek onafhankelijk. Halsema’s grief ging over een column van mijn hand over de weigerachtige houding van de gemeente om camera’s te plaatsen. De vergadering op het stadhuis zou over persvrijheid in het licht van criminele dreiging gaan. Door haar optreden raakte de relatie met ons concern ernstig verstoord. De communicatie stokte. Een gepland bezoek aan ons mediabedrijf werd afgezegd.

Borrel
Omdat er grote belangen op het spel stonden – de veiligheid van journalisten en andere collega’s – besloot ik over mijn trots heen te stappen en zelf contact te zoeken met Halsema. Ik appte haar met het voorstel een borrel te drinken. Daar ging ze op in.

Begin december troffen we elkaar ’s avonds in een Amsterdamse kroeg. We spraken af niets over de inhoud van dat gesprek te delen. Daar hou ik me aan. Ik kan wel zeggen dat het een lang en goed gesprek was, waar meer ter sprake kwam dan zaken alleen, en waarmee een streep onder alle frictie werd gezet. Kort daarna volgde een nieuwe uitnodiging voor een bezoek aan ons mediabedrijf. De lucht leek geklaard.

Bliksemafleider
Een paar weken later gaf Halsema een interview aan een landelijke krant. Gevraagd naar haar uitglijder rond het boerkaverbod begon ze tot mijn verbazing opnieuw over een ’anti-campagne’ van De Telegraaf. Toen besefte ik dat ze ons heel handig als bliksemafleider inzet indien eigen falen ter sprake komt. Eens politicus, altijd politicus. Journalisten slikken het als zoete koek.

Ik las dat Halsema in College Tour had gezegd ’druk’ te zijn als wij zouden bellen voor een interview. Geen zorgen. Dat telefoontje komt er niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie