Amsterdam. De stad van Femke Halsema.

Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Mahalingam »

TAAKSTRAF MAN HALSEMA VOOR WAPENBEZIT

Moet 40 uur klieren

Afbeelding

Robert O. (53) heeft van de het Openbaar Ministerie 40 uur taakstraf gekregen voor het rond laten slingeren van een wapen in de ambtswoning van de burgemeester van Amsterdam. O. had zich toegang tot de woning verschaft door het aangaan van een langdurige liefdesrelatie met Femke Halsema, de burgemeester van de hoofdstad. Tijd voor een Oey-gesprek.
https://www.geenstijl.nl/5151026/taakst ... apenbezit/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Man burgemeester Halsema krijgt taakstraf voor illegaal bezit onklaar wapen

13 december 2019

Afbeelding

De man van burgemeester Femke Halsema van Amsterdam krijgt 40 uur taakstraf voor verboden wapenbezit. De 53-jarige Robert Oey had een onklaar gemaakte alarm-revolver in huis, waarvoor hij geen vergunning had.

De straf is opgelegd door het Openbaar Ministerie. Als Oey er niet mee akkoord gaat, wordt de zaak aan de rechter voorgelegd. Halsema wilde vandaag geen commentaar geven.

Hun zoon werd in juli aangehouden, nadat hij een leegstaande woonboot had betreden met het wapen. Oey verklaarde later dat het wapen, waarvan de loop is dichtgemaakt, van hem was.

Oey werkt in de filmindustrie. Het wapen zou dienen als rekwisiet.

Halsema’s 15-jarige zoon is al eerder bestraft. Hij is volgens zijn advocaat doorverwezen naar Halt. Die instantie handelt simpele jeugddelicten af buiten het strafrecht om, in veel gevallen met een taakstraf.

https://nos.nl/artikel/2314537-man-burg ... wapen.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Mahalingam »

In Rotterdam worden dikwijls automobilisten die in dure auto’s rijden staande gehouden en wordt hen de gelegenheid geboden om aan te tonen dat de auto waarin gereden wordt ook echt van hen is. Als zaken niet in de haak zijn, wordt de auto in beslag genomen. Eerder werd er door de VVD al voor gepleit om het systeem landelijk in te voeren.
En Femke wenst dergelijke toestanden niet in haar stad. Want daar zijn het (net als in Rotterdam denk ik) patjepeeërs met thuislandse zeden die in die auto's rijden.
Halsema: geen patseraanpak wegens ’schijn van etnisch profileren’
De hoofdstad gaat in de strijd tegen criminaliteit de ’patseraanpak’, die in Rotterdam zijn vruchten afwerpt, niet overnemen. Volgens burgemeester Femke Halsema wordt die vorm van proactief controleren in Amsterdam „al geruime tijd niet meer uitgevoerd vanwege de schijn van etnisch profileren die dat met zich mee kan brengen.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1006907 ... ource=t.co
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Partner Halsema verzet zich tegen taakstraf

Robert Oey, de partner van de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema, verzet zich tegen de straf die hij opgelegd kreeg van het Openbaar Ministerie vanwege verboden wapenbezit. Dat melden bronnen aan De Telegraaf en wordt bevestigd door het Openbaar Ministerie in Haarlem.

Oey kreeg in december 2019 een taakstraf van veertig uur vanwege verboden wapenbezit. Die straf werd opgelegd tijdens een besloten zitting van het Openbaar Ministerie. Omdat Oey tegen de straf van de officier van justitie in verzet is gegaan, zal de zaak in het openbaar bij de politierechter in Amsterdam worden behandeld, aldus het OM.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

BRIEFJE VAN JAN – Aan Femke Halsema

Door: Jan Dijkgraaf, 9:31, 30 januari 2020

Afbeelding

Als ik heel eerlijk ben, prijs ik uw man voor zijn principiële houding

Beste mevrouw Halsema,

Eind vorig jaar kreeg uw man, Robert Oey, een taakstraf van 40 uur opgelegd omdat hij een onklaar gemaakt, maar verboden wapen in uw ambtswoning had verborgen.

Dit was aan het licht gekomen nadat uw zoon met dat wapen was gaan ‘klieren’ op de openbare weg en werd aangehouden door de politie – een prachtige scoop destijds van De Telegraaf.

U bent het vast nog niet vergeten :-)

Gisteren lekte via dezelfde Telegraaf uit dat uw man de taakstraf niet accepteert. Daardoor komt er toch een zitting van de politierechter in Amsterdam en als de uitspraak van de politierechter uw man niet bevalt nog een hoger beroep bij het Gerechtshof.

Aangezien de rechtbanken nogal druk zijn, kunnen wij zomaar nog twee jaar lang genieten van deze soap.

Als ik heel eerlijk ben, prijs ik uw man voor zijn principiële houding.

Zelf heb ik eind jaren ’90 samen met twee Panorama-collega’s eens onder verdenking gestaan van een strafbaar feit. Iets met een auto met Ajax-vaantjes bij De Kuip. We werden van ons bed gelicht, we verbleven drie dagen op het politiebureau in Rotterdam-IJsselmonde, we werden na een paar maanden nog een keer verhoord door de rechter-commissaris en toen brak een lange stilte aan. Die werd een jaar en elf maanden na de arrestatie doorbroken met een schikkingsvoorstel.

Ik voelde er helemaal níets voor om dat voorstel te accepteren.

Uit forensisch onderzoek (naar, mind you, een rótje) was gebleken dat wij niet schuldig waren aan het ten laste gelegde (uitlokking van een poging tot brandstichting). Dus we stonden sterk als we het voor lieten komen.

Maar onze werkgever wilde van het gezeik af, hintte zelfs op problemen in mijn verdere carrière en was niet alleen bereid om het schikkingsbedrag te betalen, maar leverde ook een verklaring over compensatie bij eventuele inkomstenderving in de toekomst en bij eventuele problemen om mijn favoriete land Amerika in te komen door deze kwestie.

Daarnaast zag ik hoe mevrouw Dijkgraaf reageerde op de hele kwestie. Ze was en is weliswaar een bikkel, maar waar ik een tijdje in de bajes nog zag als ‘research voor een leuk boek’, zeiden haar ogen dat ze na ruim twee jaar eindelijk wel eens van het gezeik af wilde zijn. Dat gezeik omvatte niet alleen onzekerheid over ‘wat er zou gebeuren’, maar had ons gezin ook een tijdje op een onderduikadres in Friesland gebracht, omdat de politie ons huis in Wijk bij Duurstede voor ons niet veilig achtte.

Dus ik ging akkoord en mijn toenmalige werkgever VNU Tijdschriften betaalde 10.000 gulden en stuurde me een brief met allerlei toezeggingen.

Ik gooi altijd alles weg, maar uit de periode 1997-1999 heb ik één (dikke) ordner bewaard: dát dossier.

Dat zegt wel iets.

Namelijk dat die kwestie wel werd afgesloten, maar dat het me nog altijd niet helemaal lekker zit dat ik koos voor de weg van de minste weerstand: mijn carrière en rust.

Op uw man stond ook veel druk om zich neer te leggen bij de 40 uur taakstraf.

Ten eerste omdat jullie zoon bij de zaak betrokken is.

Ten tweede omdat u, zijn vrouw, in uw werk veel last van de kwestie heeft, zolang-ie niet definitief is afgesloten.

Ten derde omdat hij weet dat verzet tegen de taakstraf leidt tot een openbare rechtbankzitting, waarin weer meer details naar buiten zullen komen over de zooi in uw gezin.

Ten vierde omdat vrijspraak bij de Amsterdamse rechtbank (ondanks dat een Haarlemse officier van justitie wordt ingevlogen) weer zal leiden tot een beschuldiging van klasse-justitie. Of zelfs: beïnvloeding (zie: Grapperhaus, Ferd).

Kortom: als hij gewoon die 40 uur was gaan kopiëren in een buurthuis, was dát gezeik achter de rug geweest.

En nu begint de ellende weer van voren af aan.

En dat allemaal omdat hij per se geen strafblad wil hebben. Een strafblad kan hem, nu het om wapens gaat, namelijk ernstig beperken in zijn mogelijkheden om de wereld over te reizen – wat in jullie kringen een soort hobby is.

Iemand die in zijn ‘man-van’-situatie de keuze maakt om te vechten voor zijn vrijheid, gun ik nog dat-ie wint ook.

Alleen zie ik érg op tegen het triomfantalisme dat vanaf dat moment van uw toch al arrogante smoelwerk af te lezen zal zijn...

Groet,

JanD

https://tpo.nl/2020/01/30/briefje-van-j ... halsema-6/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
BRIEFJE VAN JAN – Aan Femke Halsema

En dat allemaal omdat hij per se geen strafblad wil hebben. Een strafblad kan hem, nu het om wapens gaat, namelijk ernstig beperken in zijn mogelijkheden om de wereld over te reizen – wat in jullie kringen een soort hobby is.
Heel goed van jou Jan dat je dit goed doordacht heb. Zo heeft Robert Oey dat ook gedaan. Ik geef hem dus groot gelijk. Ik houd het dit keer kort anders wordt het een dik dossier. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Mahalingam »

Naar aanleiding van de ophef over de 4 vriendinnen van Baudet (zie elders):

Afbeelding
Oh lieve, kinderlijk naïeve Amsterdammers! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los uit politiek correct gelul! Iedereen kent inmiddels de verhalen van vrouwen die op straat worden lastiggevallen door seculiere extreemrechtse "jongeren". Eerst is het nog iets onschuldigs als 'pardon, schildmaagd', maar als je daar dan niet op reageert dan wordt het al snel 'scheer je weg, wandelende baarmoeder!' of andere beledigingen. Erg intimiderend natuurlijk, en gelukkig gaat de gemeente daar eindelijk iets aan doen. Goed zo Femke! Red deze stad!
https://www.geenstijl.nl/5151770/dierba ... tremisten/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Naar aanleiding van de ophef over de 4 vriendinnen van Baudet (zie elders):
Ach ja...Het is de schuld van Wilders en Baudet. :rolleyes:

Een jaar geleden speelde het ook al.
Rondje Sloterplas? Jogsters massaal mikpunt griezels

Dat 81 procent van de Amsterdamse meisjes en jonge vrouwen te maken heeft gehad met straatintimidatie, slaat in als een bom. Niet alleen in het uitgaansleven is het raak. Ook kunnen vrouwen nauwelijks meer joggen in de natuur.

Uit een politie-enquête uit februari 2019 bleek dat meer dan één op de drie bezoeksters van de Sloterplas in Nieuw-West ooit is lastiggevallen. Lees hier het artikel dat De Telegraaf destijds plaatste.

Ooit een prachtig gebied om onbekommerd in te kunnen wandelen en joggen, nu gevaarlijk terrein waar vrouwen zich hoogst onveilig voelen. In het fraaie, beboste gebied rond de Sloterplas is de onveiligheid de laatste jaren toegenomen met als dieptepunt de ernstige verkrachting van een jonge vrouw in 2016 door de inmiddels veroordeelde Marokkaanse asielzoeker en serieverkrachter Mustafa A.

Naar aanleiding van signalen van vrouwen die in het Sloterpark waren betast of nageroepen, besloot de Amsterdamse politie om in het gebied een mobiele unit te plaatsen en bezoeksters van het park te ondervragen.

Het resultaat was stuitend. Van de 130 ondervraagde vrouwen zeiden 51 slachtoffers te zijn geweest van soms brute seksuele intimidatie, mishandeling en aanranding, zo blijkt uit een filmpje dat de politie op een eigen Facebookpagina heeft gezet.

Klap
Op een bewonersavond afgelopen week uitten bezoekers van het gebied hun zorgen en verhaalden over angstaanjagende incidenten. Zo werd een hardloopster achtervolgd door een man die haar uit het niets een klap gaf. Andere slachtoffers vertelden hoe mannen ze bij de borsten en billen grepen.

Het seksueel intimideren is een groeiend probleem in Nederland. Sinds begin vorig jaar is het lastigvallen van vrouwen in het openbaar in Rotterdam en Amsterdam strafbaar. Op sissen, uitschelden en naroepen staat maximaal 4100 euro boete of maximaal drie maanden cel. Everon el F. uit Rotterdam was vorig jaar december de eerste die veroordeeld werd.

Bij de Sloterplas gaan de intimidaties veel verder. Het grote probleem is dat slachtoffers niet meer de moeite nemen om naar de politie te stappen. „Waarom zou je? Je moet naar een politiebureau, waar ze je glazig aankijken en ook nog moet wachten om aangifte te doen. Waarom surveilleert de politie niet meer? Ze zijn hier totaal onzichtbaar”, zegt Mariëlle (32) op het pleintje voor Grand Café Sloterplas.

"Goed dat politie zelf kan zien wat je overkomt"
De Amsterdamse medewerkster van een reclamebureau liep twee keer per week ’een rondje Sloterplas’, maar is ermee gestopt. „Er is letterlijk geen keer geweest dat ik niet ben nageroepen. ’Hoer’ en ’slet’, dat soort dingen. Maar dat je nota bene in je eigen land door etters van 15 of 16 jaar wordt uitgemaakt voor smerige ’tatta’ is misschien wel het meest stuitend.” Tatta is straattaal: een scheldwoord voor witte Nederlander.

Broer
Waar Mariëlle noodgedwongen de buitenlucht heeft verruild voor een sportschool in het centrum van Amsterdam, rent Jane (45) nog wel een paar keer per week over de paden langs het meertje. „Maar eigenlijk alleen met mijn broer. Als het echt druk is, ga ik nog weleens alleen.”

Ze is geconfronteerd met een man die naast haar liep en zijn penis uit zijn broek haalde; en ze wordt regelmatig nageroepen. „Vieze hoer, kankerslet. Het is echt erg. Ik hoor de verhalen ook van andere vrouwen”, vertelt de Amsterdamse die al veertien jaar in een flat aan het water bij Osdorp woont.


Jane omarmt het plan van de politie om vrouwelijke lokagenten in te zetten in het gebied. De wijkteamchef van het gebied opperde het voornemen om aanranders te pakken met vrouwelijke agenten in sportkleding op de bewonersbijeenkomst waar ook burgemeester Femke Halsema aanwezig was.

Achtervolgd
„Dat zou geweldig zijn. Vooral goed ook dat de politie met eigen ogen kan zien wat je overkomt.” Jane heeft wel de moeite genomen om haar beklag te doen. „Ik ben naar de gemeente gegaan om mijn verhaal te doen. Er moet wat gebeuren”, zegt ze, met haar hond aan de lijn.

"Bij borsten en billen gegrepen en geslagen"
Studente Sina (24) uit Duitsland rent vijf keer per week bij de plas. „Ik woon hier nog maar net. Nadat ik was achtervolgd door een man, ga ik alleen nog met mijn hond en alleen overdag joggen.” De Duitse juicht het gebruik van lokagenten toe.

Het opsporingsmiddel ’lokagent’ wordt vaker ingezet. Zo transformeerde de Rotterdamse politie in juni agenten tot pakketbezorger bij een grootschalige actie om overvallen op maaltijd- en pakketbezorgers tegen te gaan. Toen de bezorgers op het punt stonden om beroofd te worden, grepen andere agenten in. Ook bij de Utrechtse serieverkrachter zijn lokagenten ingezet.

„Het voordeel van een lokagent is dat je iemand op heterdaad kunt betrappen. Daarnaast gaat er een preventieve werking vanuit. Mensen weten dat ze gepakt kunnen worden”, zegt woordvoerder Frans Zuiderhoek van de politie Amsterdam. De politie werkt nu plannen voor de lokagent uit. Het Openbaar Ministerie moet uiteindelijk goedkeuring geven voor de inzet.
Helft Amsterdamse vrouwen op straat geïntimideerd
Spoiler! :
Het stadsbestuur van Amsterdam maakt zich grote zorgen over de veiligheid van meisjes en vrouwen in Amsterdam. Volgens burgemeester Halsema krijgen meisjes en jonge vrouwen in toenemende mate te maken met seksuele intimidatie of geweld. Ze kondigt daarom maatregelen aan.

Uit onderzoek blijkt dat 51 procent van de vrouwen in Amsterdam te maken heeft gehad met straatintimidatie. Voor de leeftijd 15 tot 34 jaar is dat percentage zelfs 81 procent. Vooral rond het Centraal Station, bij de Wallen, rond het Leidseplein, de Bijlmer, de Jan Evertsenstraat en het Mercatorplein zijn plekken waar veel meldingen vandaan komen. Ook online is een grote toename van seksuele intimidatie en geweld waarneembaar.

Halsema stelt dat voor een kleinere groep meiden en vrouwen de situatie in Amsterdam „werkelijk alarmerend en haast uitzichtloos is door een negatieve spiraal van misbruik en geweld, soms uitgestrekt over meerdere generaties.” De meest onveilige plek voor vrouwen is thuis, veel daders zijn (ex-)partners of familieleden. Zo steeg in Amsterdam het aantal geregistreerde geweldsincidenten in de huiselijke sfeer met 7 procent: van 6183 in 2017 naar 6608 in 2018.

Voor Halsema zijn de cijfers reden om een campagne te starten die gericht is op slachtoffers van seksuele intimidatie en geweld, op straat of online. Doel is onder andere om meer aangiftebereidheid te creëren, zodat politie en OM onderzoek kunnen doen. Ook wordt een persoonsgerichte aanpak opgestart voor meiden die meervoudig slachtoffer zijn geworden van seksueel geweld.

Daarnaast gaat Halsema in gesprek met de hotel-, restaurant- en nachtclubbranche omdat personeel vermoedelijk praktijken van ronselen, intimidatie en misbruik zien. „Meestal rekent men melding hiervan niet tot de verantwoordelijkheden.”

Zoeken naar veilige plekken
Voor slachtoffers wordt bovendien gezocht naar veilige plekken om te wonen en opgevangen te worden, soms zelfs buiten de stad. Ook worden hulpverleners aangezet tot een andere werkwijze. „Hulpverleners en ouders hebben dikwijls weinig grip en er lijkt ook sprake van professioneel onvermogen, waarbij de problemen onvoldoende worden onderkend of instanties langs elkaar heen werken”, zo stelt de burgemeester. Daarnaast zal het bestaande gebiedsverbod dat de burgemeester op dit moment al oplegt aan notoire overlastplegers ook worden ingezet voor personen die hinderlijk rondhangen in de buurt van een opvanghuis voor kwetsbare meisjes, of die op straat aantoonbaar seksueel opdringerig zijn.

"Hulpverleners en ouders hebben dikwijls weinig grip"
Oorzaken van seksuele intimidatie en geweld zijn net als de situaties waarin de slachtoffers verkeren divers, schrijft Halsema. Naast ’klassieke patronen van machtsongelijkheid, gebaseerd op traditie of fysieke kracht’, worden ook in Amsterdam „reactionaire opvattingen over de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen nieuw leven ingeblazen.”

Ze verwijst daarbij naar een studie waarin beschreven wordt hoe in ’opkomende religieus fundamentalistische en seculiere extreemrechtse bewegingen de haat tegen, en de intimidatie van vrouwen worden gevoed en gerechtvaardigd’. „Onder het mom van een herstel van traditionele rolpatronen, waarbij vrouwen ondergeschikt dienen te zijn aan de eisen en wensen van mannen, wordt het ’nee’ van een vrouw openlijk betwijfeld of genegeerd. Met de aanwezigheid van religieuze fundamentalisten in onze (lokale) samenleving is zelfs sprake van de herintrede van eeuwenoude en verboden verschijnselen zoals gedwongen huwelijken en vrouwenbesnijdenis.”

’Hand in hand lopen kan gevaarlijk zijn’
Halsema schrijft dat bijna iedere Amsterdamse vrouw zich weleens onveilig heeft gevoeld, of dat nu in de openbare ruimte of het privédomein is. „Hetzelfde geldt voor LHBTQI+’ers. Hand in hand lopen kan riskant zijn. Alleen door jezelf te zijn, kunnen je veiligheid en lichamelijke integriteit op het spel komen te staan. Niet alleen op straat, ook achter gesloten deuren, in huizen, hotels en scholen zijn de veiligheid en de vrijheid van een deel van de Amsterdammers lang niet altijd gewaarborgd. Dit is niet alleen verdrietig, het is ook onacceptabel.”

Eerder voerde Amsterdam al een verbod op straatintimidatie in, maar daarop wordt in de hoofdstad niet gehandhaafd omdat het gerechtshof in Den Haag eerder bepaalde dat de soortgelijke Rotterdamse bepaling niet rechtsgeldig is. Volgens de rechters kan een dergelijk verbod alleen door de Tweede en Eerste Kamer worden ingevoerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

‘Waarom weigert burgemeester Halsema echte daders seksuele intimidatie 81% jonge vrouwen te noemen?’

Posted on 10/02/2020

Afbeelding
Achter deze pittoreske stadsgezichten gaat inmiddels een onveilige en keiharde werkelijkheid schuil. (Afbeelding: (3)).

GroenLinks blijft hardnekkig weigeren islamitische immigratie als hoofdoorzaak te erkennen, en schuift probleem af op conservatieve Westerse man

Hoewel links/linksliberaal hun ontkenningstactieken krampachtig blijven volhouden, is de tijd dat mensen automatisch geloofden dat een probleem niet bestaat zolang er maar over gezwegen wordt, toch echt voorbij. 51% van alle vrouwen in Amsterdam, en maar liefst 81% van de meisjes en vrouwen tussen de 15 en 34, zijn wel eens slachtoffer van seksuele intimidatie op straat. ‘De leiders van de stad Amsterdam zijn zeer bezorgd over de veiligheid van meisjes en vrouwen in Amsterdam,’ schrijft een journalist op FreeWestMedia, wat overgenomen werd door de bekende alternatieve nieuwssite Zero Hedge. ‘Maar de burgemeester wil niet dat de echte daders de schuld krijgen.’

Meisjes en vrouwen zijn het vaakst slachtoffer rond het Centraal Station, bij de roze buurt, rond het Leidseplein, in de Bijlmer, de Jan Evertsenstraat en het Mercatorplein – ongetwijfeld slechts geheel ‘toevallig’ voornamelijk migrantenwijken, – buurten en -hangplekken. Ook online neemt de seksuele intimidatie en het geweld schrikbarend toe.

Tegen kranten en op TV verklaarde GroenLinks burgemeester Femke Halsema dat het ‘heel alarmerend is, en bijna hopeloos gezien de negatieve spiraal van misbruik en geweld, dat zich soms over generaties uitstrekt.’ De meest onveilige plek voor vrouwen zou namelijk thuis zijn, omdat veel daders familieleden of ex-partners zijn.

Voornaamste doel niet daders keihard aanpakken, maar slachtoffers ‘helpen’
Halsema –die werkelijk overal waar ze heeft gewerkt er een enorme puinhoop van heeft gemaakt- kondigde maatregelen tegen de massale seksuele intimidatie op straat aan, zoals een campagne met posters. Dat die de daders gaan afschrikken is een opnieuw zo’n beruchte zinsbegoocheling die zoals gebruikelijk alleen in linkse hoofden bestaat.

In 2018 steeg het aantal gewelddadige incidenten met 7% naar 6608, reden voor Halsema om die campagne te organiseren. Voornaamste doel? Niet de daders keihard aanpakken, nee – meisjes en vrouwen moeten zover worden gekregen eerder aangifte te doen, en ‘een persoonlijke benadering’ krijgen als ze slachtoffer zijn geworden. Ook maatschappelijke werkers moeten eerder signaleren en ingrijpen, want nu ‘hebben ze vaak weinige controle, en lijkt er ook een professionele onbekwaamheid te zijn waardoor de problemen niet worden herkend, of gevallen waarin ze niet op de juiste manier communiceren.’

Verder worden een aantal straat- en pleinverboden uitgebreid van overlastgevers naar daders van seksuele intimidatie. Als oorzaken van de enorme stijging noemt Halsema ‘ongelijkheid, gebaseerd op traditie of fysieke kracht.’ In de hoofdstad ‘zijn opnieuw reactionaire ideeën of de ongelijkheid van mannen en vrouwen verschenen.’ Ze verwijst hiervoor naar een studie waarin zowel ‘religieuze fundamentalisten’ als ‘seculiere extreemrechtse bewegingen’ als hoofdschuldigen worden genoemd van het openlijk negeren van een ‘nee’ van een vrouw’ onder dekmantel van ‘een herstel van traditionele rollenpatronen, waarin vrouwen ondergeschikt zijn aan de eisen en wensen van mannen.’

GroenLinks weigert immigratie als oorzaak te overwegen
Halsema benoemde weliswaar eindelijk het probleem, maar ook weer helemaal niet, want ze bedekte het onder de inmiddels door velen zo gehate mantel van politieke correctheid door de met afstand belangrijkste daders niet te willen noemen.

FreeWestMedia: ‘Femke Halsema vertegenwoordigt GroenLinks, dat zich nooit wil afvragen of immigratie de enige mogelijke reden voor de stijgende misdaden tegen vrouwen en meisjes is. In plaats daarvan probeert ze mannen in het algemeen de schuld te geven, en vooral conservatieve mannen. (PVV leider) Geert Wilders ontging de ironie hiervan niet. Hij twitterde als reactie een foto van moslimmannen die een Nederlandse meisje verbaal lastig vallen, met daaronder de tekst ‘hoe kon dit gebeuren?’.’

Natuurlijk moest Halsema ook LGBTQ’ers er weer bij halen door te waarschuwen dat het een risico is als zij hand in hand over straat lopen. Overal, in huis en op straat, ‘kan de veiligheid en vrijheid van een deel van de Amsterdammers niet altijd worden gegarandeerd. Dat is niet alleen triest, maar ook onacceptabel.’

Amsterdam introduceerde eerder een verbod op straat intimidatie, maar dat wordt niet gehandhaafd omdat een Haagse rechtbank oordeelde dat een vergelijkbaar verbod in Rotterdam niet legaal is. Volgens de rechters kan zo’n verbod enkel door de Tweede Kamer worden besloten. (1)

Nederland heeft een gigantisch probleem
Die zal daarvoor wel openlijk moeten toegeven dat ons land een gigantisch probleem heeft met de integratie van niet alleen nieuwe, maar ook tweede generatie immigranten. En dan zal eindelijk niet langer moeten worden weggekeken met bagatelliserende verwijzingen naar ‘achterstelling’ of ‘discriminatie’. Dit almaar groter wordende maatschappelijke probleem valt pas aan te pakken als de echte oorzaak wordt genoemd, namelijk het binnenlaten van grote aantallen mensen met voornamelijk de islamitische cultuur, die op veel punten vijandig staat tegenover onze vrije en humanistische Westerse waarden.

Maar voordat de linksgroenliberale elite in Nederland eindelijk doorkrijgt dat hun open grenzen en hun aan Nederlandhaat grenzende cultuurnihilisme verwoestende gevolgen heeft voor de veiligheid en gelijkheid in onze samenleving, en vooral vrouwen en meisjes worden getroffen, zal de discriminerende, racistische en onderdrukkende islam vermoedelijk zo groot en invloedrijk zijn geworden, dat het destabiliserende proces van islamisering –waarover een ruime meerderheid van de Tweede Kamer enige jaren geleden expliciet besloot dat dit proces NIET moet worden tegengegaan- onomkeerbaar is geworden.

‘Vrouwen hebben hier zelf voor gekozen’
‘Vrouwen en cucks (softe, ont-mannelijkte mannen) hebben hier zelf voor gekozen, en hebben de massale toevloed van rapefugees, Mohammedanen en sub-Saharanen gesteund,’ schrijft een reageerder op Zero Hedge. ‘Vrouwen en cucks wilden een gigantisch sociaal veiligheidsnet voor mensen die niet het recht hebben om misbruik van hen te maken, en die geen financiële bijdrage leveren aan deze systemen. Als vrouwen nu niet blij zijn met de gevolgen, moeten ze misschien maar leren stoppen zich hiermee te bemoeien.’

‘Drugs, misdaad, het is nu overal,’ schrijft een ander. ‘Deze **** Democraten and Europese liberalen (/linksen) willen iedere gemeenschap in een puinhoop veranderen.’

In 2021 hebben we in het stemhokje een waarschijnlijk allerlaatste kans om het roer radicaal om te gooien. Maar als dat niet massaal gebeurt, dan is het over enkele jaren definitief gedaan met het land waar velen van ons in relatieve veiligheid en hoge welvaart zijn groot geworden. Dan zal ons nageslacht ons beschuldigend vragen waarom wij dit hebben laten gebeuren, en waarom wij te weinig hebben ondernomen om hun minimaal eenzelfde toekomst te geven.

Xander

(1) FreeWestMedia via Zero Hedge
(2) De Telegraaf
(3) Afbeelding: WikiMedia Commons, auteur Dietmar Rabich, Creative Commons License “Attribution-ShareAlike 4.0 International”

https://www.xandernieuws.net/algemeen/w ... te-noemen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het is inmiddels al jaren bekend dat de linkse politieke landverraders goede sier maken met de aanhangers van islam.

De meeste gewelddadigheid sinds Hitler aan de macht kwam, komt voort uit de linkse hoek en de islam. Een overeenkomst.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Amsterdam...

Afbeelding

Dit is de hand van Femke Halsema, burgemeester van Amsterdam.

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; “jeltjeb”)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

BRIEFJE VAN JAN – Aan Robert Oey

Door: Jan Dijkgraaf, 9:31, 26 februari 2020

Afbeelding

Er zal wat gestampvoet van Hare Halsema aan vooraf zijn gegaan...

Beste meneer Halsema,

Volgens uw advocaat Peter Plasman heeft u pas een dag voor de strafzitting wegens verboden wapenbezit besloten de schikking van het Openbaar Ministerie te accepteren.

Blijkbaar had u er tweeënhalve maand voor nodig om tot die beslissing te komen.

LOL.

U bespaart nu wel uw vrouw, de burgemeester van Amsterdam, een volgende afgang: dat de toestanden in haar gezin met dat wapenarsenaal op de zolder van de ambtswoning en dat joch dat ‘gewapend’ op inbraaktocht gaat vandaag in een openbare rechtszitting worden besproken.

Er zal wat gestampvoet van Hare Halsema aan vooraf zijn gegaan, zeg.

En nu moet u 40 uur schoffelen en heeft u ‘een strafblad’.

Zo’n registratie in het Justitieel Documentatie Systeem betekent dat u de kans loopt dat u tot bepaalde landen de toegang wordt geweigerd. En een Verklaring omtrent gedrag (VOG) krijgt u voorlopig ook even niet, waardoor u niet kunt gaan werken als bijvoorbeeld advocaat of docent.

Vooral dat eerste is lastig, want u reist nogal graag. (Héén dan, want op het hoogtepunt van de crisis rond úw wapen was u niet van plan naar huis te komen om uw vrouw en kind te steunen)

Dat u bepaalde banen wel kunt schudden, zal u ongetwijfeld worst wezen. Van die 11.427,98 euro die het gezinshoofd maandelijks krijgt bijgeschreven (exclusief 8 procent vakantiegeld, 9,8 procent eindejaarstoelage en 386,74 euro vaste onkostenvergoeding per maand) kunt u gewoon lekker blijven hobbyen als ‘documentairemaker’.

En heeft u alle tijd voor andere echtelijke verplichtingen...

Groet,

JanD

PS. Weet u wie net zo’n arrogant piece of shit is als de Hare?

https://tpo.nl/2020/02/26/briefje-van-j ... ert-oey-2/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Femke richt zich tot het gepeupel in haar stad.
Beste Amsterdammers,

Corona beheerst ons leven op dit moment en dat zal helaas nog enige tijd duren. Onze stad wordt ook zwaar getroffen. Ik wil alle mensen die nu ziek zijn veel beterschap toewensen en de nabestaanden van overledenen condoleren met hun verlies.

Corona treft ons allemaal. Iedereen kan besmet raken, iedereen kan het virus verder verspreiden: jong en oud, zwart en wit, moslims en christenen, mannen en vrouwen. Onze ouderen en zwakkeren zijn het meest kwetsbaar en moeten door ons allemaal beschermd en geholpen worden.

De komende weken zijn cruciaal. In deze brief leest u de belangrijkste nieuwe landelijke maatregelen, en de extra maatregelen die in onze stad en in de regio gelden.

Daarbij doe ik een dringend beroep op u.

Blijf zoveel mogelijk binnen!

U weet dat we dit met elkaar moeten doen om te zorgen dat onze ziekenhuizen, en vooral de IC-afdelingen, het aan blijven kunnen en zo min mogelijk mensen ziek worden.

Blijft u alstublieft zoveel mogelijk binnen, tenzij dat niet anders kan. U kunt naar buiten voor uw werk, voor boodschappen of een korte wandeling.
  • Landelijke maatregelen

    Kinderen tot en met twaalf jaar kunnen buiten spelen.

    Voor alle jongeren en volwassenen geldt:houd 1,5 meter afstand van andere personen. Waar u ook bent en wat u ook doet.

    Groepsvorming van drie of meer mensen is niet toegestaan, tenzij u met elkaar een huishouden vormt. Met een groep bedoelt het kabinet drie of meer personen die daarbij geen afstand van 1,5 meter houden.

    Winkels/OV
    Voor winkels die nog open zijn geldt dat zij maatregelen dienen te treffen om ervoor te zorgen iedereen 1,5 meter afstand houdt. Indien dit niet gebeurt wordt hiertegen opgetreden. Ditzelfde geldt voor het openbaar vervoer.

    Contactberoepen
    Kappers en andere ‘contactberoepen’ zoals nagelstudio’s, schoonheidsspecialisten en tattooshops mogen tot in elk geval 6 april hun beroep niet uitoefenen. Fysiotherapeuten moeten ‘zo veel mogelijk’ via beeldbellen werken. En ook casino’s vallen vanaf nu onder dezelfde regels als de horeca.

    Evenementen
    Tot 1 juni vinden er geen evenementen plaats. Koningsdag, de Nationale Herdenking op 4 mei en Bevrijdingsdag zullen niet plaatsvinden zoals we dat gewend zijn.

    Religieuze bijeenkomsten
    Religieuze bijeenkomsten met meer dan 30 mensen zijn niet meer toegestaan. Dit geldt ook voor (kerkelijke) begrafenissen en huwelijken. De reden dat bij deze bijeenkomsten wel meer dan drie personen mogen samen komen ligt in de grondwettelijk vastgelegde godsdienstvrijheid.
Ik wil alle religieuze groepen omwille van de volksgezondheid echter sterk ontraden om bijeenkomsten plaats te laten vinden, hoezeer ik de behoefte aan troost en steun ook begrijp.

Ik ben dankbaar dat het overgrote deel van de moskeeën, synagogen en kerken al over is gegaan naar online diensten. Ik doe een beroep op een ieder om dit te blijven doen. Het is echt nodig dat we elkaar zo weinig mogelijk fysiek ontmoeten.

Het maximum van 30 mensen geldt ook voor (kerkelijke) begrafenissen en huwelijken.

Aanvullende regionale maatregelen
Wij zien nog plekken in onze stad waar te veel mensen samenkomen. Het kabinet heeft de voorzitters van de veiligheidsregio’s de bevoegdheid gegeven om extra maatregelen te nemen als dat nodig is. Op basis van deze bevoegdheden, voeg ik een aantal maatregelen toe voor de regio Amsterdam-Amstelland:

Markten
Op markten mogen alleen nog maar etenswaren worden verkocht. Markten blijven daarmee een belangrijk onderdeel van de voedselvoorziening. Kramen waar non-food wordt verkocht verdwijnen tijdelijk van de markten zodat er meer ruimte ontstaat.

Fitnessapparatuur in parken wordt afgesloten
In veel parken kunnen bezoekers vrij gebruik maken van openbare fitnesstoestellen. Onder normale omstandigheden zijn dat plekken waar mensen hun conditie verbeteren. Nu zijn het plekken die de gezondheid kunnen schaden omdat de toestellen niet worden schoongehouden en omdat de plekken waar de toestellen staan aantrekkingskracht hebben op meerdere mensen tegelijk zodat de afstand van 1,5 meter tussen personen een probleem kan zijn.

Cruyff Courts en voetbalkooien worden gesloten
Onder normale omstandigheden zijn deze plekken waardevol voor onze inwoners. Sport verbroedert en houdt ons fit. Op basis van recente waarnemingen ziet het bestuur de omheinde voetbal- en basketbalkooien als een risico voor verspreiding van het coronavirus. Zowel overdag als er door te veel jongeren op een klein oppervlak wordt gesport maar ook ’s avonds als groepen er te dicht op elkaar rondhangen.

Speeltuinen en de meer dan 700 publiek toegankelijke sportveldjes zonder omheining blijven vooralsnog open.

Sportvelden en –parken
Alle beheerde sportvelden van o.a. sportverenigingen zijn al sinds enkele weken gesloten. Ondanks deze sluiting maken veel inwoners in hun vrije tijd er gebruik van. Omdat ook hier te veel mensen zich te dicht op elkaar bevinden wordt de handhaving op deze plekken geïntensiveerd.

Cameratoezicht
Op plekken waar zorgen bestaan over aanhoudende drukte kan cameratoezicht worden ingesteld. Als het nodig is dan worden ook op die locaties aanvullende maatregelen genomen.

Handhaving
Onze politie en handhavers gaan boetes uitdelen als de regels niet worden nageleefd. Als u zich niet houdt aan de veilige afstand van 1,5 meter dan kan dat dus leiden tot forse boetes.

Tot slot
Ik wil mijn grote waardering uitspreken voor de mensen in de zorg, bij de hulpdiensten, de gemeenten, de schoonmakers, de media, in de supermarkten en op alle andere plekken waar noodzakelijk werk wordt verricht. Op heel moeilijke en soms ook angstige momenten houdt u ons land gaande en daarvoor verdient u ons grootste respect.

Tegen alle mensen die in de verpleeghuizen en zorginstellingen van onze stad en onze regio wonen en geen bezoek meer kunnen ontvangen wil ik zeggen: Wij denken aan u.

Samen kunnen wij de eenzaamheid onder Amsterdammers tegengaan. Vanaf morgen is het online platform WijAmsterdam (link onderaan de brief) toegankelijk. Daar verzamelt de gemeente alle maatschappelijke initiatieven in de stad. Wilt u iemand helpen of heeft u hulp nodig, dan nodig ik u van harte uit om daar te kijken. Corona is besmettelijk maar medemenselijkheid net zo goed.

Ik wil alle Amsterdammers prijzen. De afgekondigde maatregelen worden goed opgevolgd. Er komt een moment dat we allemaal weer naar buiten kunnen, uitgestelde verjaardagen, huwelijken en andere feestjes kunnen vieren. Laten we daarnaar uitkijken. Tot die tijd vraag ik u vol te houden, elkaar te helpen en elkaar aan te spreken, zodat we samen door deze moeilijke periode heen komen.

Ik wens u sterkte en alle goeds.

Femke Halsema

Voorzitter van de Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland en burgemeester van Amsterdam
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Burgemeester Femke Halsema werkt journalisten bewust tegen, houdt belangrijke WOB steeds af

Door: Bert Brussen, 16:29, 23 april 2020

Afbeelding

‘Openbaarheid van bestuur is een recht, geen gunst’, tenzij het Femke Halsema niet goed uitkomt natuurlijk

Dat de voormalige Amsterdamse brandweercommandant Leen Schaap een vertrekregeling kreeg van maar liefst 75.000 euro (en in 2019 een salaris van maar liefst 178.900 euro toucheerde, 33.800 euro boven de topinkomensnorm) kon De Telegraaf donderdag (alleen in print) publiceren, omdat het in een jaarverslag van Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland staat. De Telegraaf, en andere media zoals AT5, hadden dat al veel eerder kunnen publiceren als ze negen (!) maanden geleden gewoon de WOB’s hadden gekregen waar ze recht op hebben. De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema (GroenLinks) heeft er, als voorzitter van de veiligheidsregio, echter alles aan gedaan om het door haar normaal zo geliefde openbare bestuur beslist niet openbaar te maken.

Volgens AT5 is er “maandenlang met advocaten en zittingen gepoogd de documenten intern te houden”. Dat is opmerkelijk omdat de informatie nu alsnog openbaar staat in een jaarverslag van de veiligheidsregio. Bovendien heeft Halsema zich juist altijd vóór de openbaarheid van bestuur uitgesproken, zoals ook blijkt uit haar uitspraak: ‘Openbaarheid van bestuur is een recht, geen gunst’.

Maar goed, Femke Halsema schreef ook, vlak voordat ze burgemeester werd, dat ze echt nooit burgemeester zou worden en liet haar blanke kinderen, overeenkomstig de groenlinkse multiculturele heilsdoctrine, naar een zwarte school gaan om ze daar snel weer vanaf te halen en naar een blanke school te sturen. Dus Halsema op haar woord vertrouwen was sowieso al nooit een goed idee. Wat dat betreft zal ook Halsema’s uitspraak dat ‘de rechtstaat in tijden van crisis je vriend moet zijn’ als het er op aankomt wel helemaal niets waard blijken te zijn.

Het is nu wel gissen waarom Halsema zoveel moeite, energie, tijd en belastinggeld heeft gestoken in het tegenwerken van het ‘recht, geen gunst’ om te weten te komen dat Leen Schaap destijds 75.000 euro subsidie oprotpremie heeft gekregen terwijl dat toch al wel zou worden geopenbaard in de jaarverslagen.

Het FvD te Amsterdam zal er in elk geval kritische vragen over stellen in de gemeenteraad. En, zoals gebruikelijk, geen nuttige antwoorden krijgen.
Mike Muller
@_MikeMuller

Kijk eens: ook collega’s van @AT5 worden door Halsema (‘openbaarheid is een gunst, geen recht’) met advocaten tegengewerkt bij Wob-verzoeken.

Terwijl de info (die @maschadejong in de jaarstukken vond) over vertrekregelingen gewoon openbaar behoort te zijn: https://twitter.com/at5/status/1253002737870163968

10:08 - 23 apr. 2020
Annabel Nanninga
@ANanninga

Wéér wordt de WOB getraineerd, terwijl Halsema steeds roept dat openbaarheid ‘een recht is en geen gunst.’ Helaas is agenderen niet mogelijk nu ivm online vergaderen, maar #fvd stelt wél vragen aan BM! https://www.at5.nl/artikelen/201483/oud ... 0-euro-mee

Afbeelding

12:07 - 23 apr. 2020
https://tpo.nl/2020/04/23/burgemeester- ... steeds-af/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Halsema: de berbermoeder van Amsterdam!

Door ROB HOOGLAND

Even overwogen om Elles Berger te herintroduceren. Maar ja, tachtig jaar nu, ze mist Barry natuurlijk nog heel erg en ze heeft de ideologische veren van de Vara ongetwijfeld nooit helemáál afgeschud. Ik doe het daarom toch maar zelf.

Weten jullie het nog, lieve dorhouters? Bijna een halve eeuw terug presenteerde Elles samen met Joop Smits ’Geen ja, geen nee’, een populair radiospelletje waarin de deelnemers de woorden ja en nee niet mochten uitspreken. Dat lukte zelden omdat die dekselse Elles en Joop telkens instinkertjes verzonnen. Zo van: „Verstaat u mij goed?” Antwoord: „Ja hoor.” En dan was je af. Gerard Cox en Frans Halsema maakten er net als Herman Finkers heerlijke persiflages op en ik kom nu eveneens met een variant.

Hooggeëerd publiek!

Ik presenteer u de eerste deelnemer aan ’Geen mocro, geen Marokkaan’: de berbermoeder van Amsterdam!

Huh, wat schrijf ik dáár nu?! Damn autocorrect. Excuses, Arnon, excuses! Ik bedoel natuurlijk burgermoeder en benadruk bovendien dat Femke Halsema dat van alle Amsterdammers is. Oké, van de ene Amsterdammer een beetje meer dan van de andere. Van Amsterdammers die al werkend geld in het laatje brengen moet ze bijvoorbeeld niets hebben. Maar soit.

Talkshow
Zo fijn dat Femke te gast is. Zal zij erin slagen de woorden mocro en Marokkaan te vermijden? Onlangs lukte dat haar wel in de studio van M., de talkshow van Margriet van der Linden. Er waren weer eens twee homo’s afgetuigd, dezelfde twee als de vorige keer zelfs. „Heeft u op de korrel om welke groep het gaat?” vroeg Margriet.

Hou u vast, hier volgt het antwoord: „Nou, het is volgens mij vrij wijdverbreid. De gedachte dat het zich alleen maar onder één groep concentreert is een illusie. Volgens mij zie je het onder heel veel groepen op dit moment terug.”

Waarna zij, qua correctheid maximaal in de overdrive, maar door bleef leuteren over slachtoffers als homoseksuelen en vrouwen en Joden en moslims, alsmede over een ’grove intimiderende cultuur op straat’ waarvan ’homoseksuelen verschrikkelijk de dupe kunnen worden’. Zonder ook maar één keer de dadergroep - excuses, Arnon, excuses! - bij naam te noemen, hetgeen mij toch verleidelijk lijkt als je iets moet duiden.

Zo knap!

En dan nu aflevering 1 van ’Geen mocro, geen Marokkaan’.

„Ook dit beest heeft een naam, mevrouw Halsema. Noemt u het eindelijk eens.”

„Nee, want dit beest is een meerkoppige draak.”

Opgeschoren kapsels
„Ik probeer het nogmaals: ze hebben vaak opgeschoren kapsels, dragen bontkragen en omschrijven vrouwen graag met een woord waarbij ze het oudste beroep ter wereld verbinden aan een ernstige ziekte. Kom, hoe heten ze ook alweer. Ma... Maro... helpt u mij eens.”

„Ik trap daar niet in, meneer Hoogland. U stigmatiseert en doet tegelijk aan etnisch profileren. Dat is zo níet Amsterdam. Daarom beëindig ik hierbij onmiddellijk mijn medewerking aan dit programma, ellendige witte man.”

Shit, had ik toch Elles Berger moeten vragen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Mahalingam »

. "Ze waren allemaal al bekend bij de politie vanwege overlastgevend gedrag. "
Zouden ze behoren tot de club van de meerkoppige draak?
Opnieuw anti-homogeweld in Oost: man gestoken met glas door tiener
Hij zat met zijn partner in een kano. De twee werden vanwege hun geaardheid beledigd, zo bevestigt een woordvoerder van de politie. Ze gingen daarna naar de kant om verhaal te halen, waarna er een schermutseling ontstond.

Ziekenhuis

'Een van de mannen is aan zijn onderarm gewond geraakt door een stuk glas', zegt een politiewoordvoerder. Het slachtoffer is per ambulance overgebracht naar een ziekenhuis. De daders renden na het incident weg.

Agenten hebben later die avond op basis van de signalementen en omdat ze de verdachten kenden drie tieners opgepakt. Daar zit ook degene bij die met het stuk glas heeft gestoken. Hij is veertien jaar oud. De andere twee zijn veertien en vijftien jaar oud. Ze waren allemaal al bekend bij de politie vanwege overlastgevend gedrag.

Zeer hoog

'Wij nemen de zaak zeer hoog op', zegt de politiewoordvoerder. 'De recherche onderzoekt de zaak. Mochten er meer jongens bij betrokken zijn, dan moeten die van de straat om zich te verantwoorden voor wat hier gebeurd is.'

Het slachtoffer gaat later aangifte doen. Het netwerk Roze in Blauw van de politie ondersteunt hem daarbij.
Dankzij de steun van Roze in Blauw zal het wel lukken om volgende week aangifte te doen.
Dan kunnen die drie jeugdigen een fors foei-gesprek verwachten.

https://www.at5.nl/artikelen/202132/opn ... oor-tiener
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Nestor Amsterdamse gemeenteraad: Femke Halsema gaat liever naar talkshow dan naar raadsvergadering

Door: Bas Paternotte, 10:45, 26 mei 2020

Afbeelding

Wil van Soest: Zelfs toen Eberhard van der Laan al zeer ernstig ziek was, zat hij er

Burgemeester Femke Halsema is volgens fractievoorzitter van de Partij van de Ouderen (PvdO) Wil van Soest opvallend vaak afwezig in de gemeenteraad. Dat zegt de 82-jarige nestor van de hoofdstedelijke gemeenteraad tegen De Telegraaf.


“Het voorzitten van de gemeenteraad is gewoon haar belangrijkste taak als burgemeester.Daarbij aanwezig zijn zou altijd voorrang moeten hebben. Het lijkt wel of ze de gemeenteraad een minder leuk onderdeel van haar werk vindt – zeker gezien de stortvloed aan moties die ze met grote tegenzin opleest – en liever naar een tv-show gaat.”

Vorige week zat Halsema, terwijl de raad die avond werd voorgezeten door plaatsvervangend voorzitter Rik Torn, enkele uren later wél bij tv-programma Op1. Van Soest:

“De raadsvergaderingen staan ruim van tevoren gepland en alleen in uiterste nood zou de burgemeester zich moeten laten vervangen. Het voorzitten van de raad is haar hoofdtaak en geen bijbaantje. Zelfs toen Van der Laan al zeer ernstig ziek was, zat hij er.”

https://tpo.nl/2020/05/26/nestor-amster ... rgadering/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Mahalingam »

Cidi ernstig bezorgd over omgang gemeente met antisemitisme

Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (Cidi) schrijft in een open brief die maandag is gepresenteerd aan het stadsbestuur dat zij zich ‘ernstig zorgen maakt om hoe de gemeente Amsterdam omgaat met antisemitisme’.

Het probleem wordt stelselmatig gebagatelliseerd en weggemoffeld,’ vindt het Cidi. De organisatie nam het afgelopen jaar een ‘grote en zorgwekkende stijging in het aantal antisemitische incidenten’ waar. De directe aanleiding voor de open brief was de zoveelste aanslag op het koosjere restaurant HaCarmel aan de Amstelveenseweg op dinsdag 19 mei.
https://www.parool.nl/amsterdam/cidi-er ... ~be6f9d68/

En wat het Femke dan er over te zeggen?
Halsema: HaCarmel lijkt symbool van antisemitisme
Het heeft er de schijn van dat het Joodse restaurant HaCarmel in Amsterdam het symbool is van anti-Joodse en antisemitische acties. Dat zei burgemeester Femke Halsema tegen de gemeenteraad in een spoeddebat over de reeks haatacties en bedreigingen bij het koosjere restaurant aan de Amstelveenseweg."
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1181675 ... isemitisme

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:
En wat het Femke dan er over te zeggen?
Halsema: HaCarmel lijkt symbool van antisemitisme.
Het heeft er de schijn van dat het Joodse restaurant HaCarmel in Amsterdam het symbool is van anti-Joodse en antisemitische acties.
Ik kan hier geen onvertogen woord uit distilleren. Zij is geen domme meid en weet best wel wat zij zeggen kan en niet.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Amsterdamse oppositie dreigt met motie van wantrouwen

Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam krijgt van een aantal partijen in de gemeenteraad veel kritiek te verduren vanwege de grote anti-racismedemonstratie op de Dam van maandag. De VVD in de hoofdstad heeft een spoeddebat aangevraagd waarin de burgemeester zich moet verantwoorden over haar handelen. „Een motie van wantrouwen is onontkoombaar”, zegt fractievoorzitter van de VVD, Marianne Poot.

„Het is verbijsterend en totaal onacceptabel dat de actie op deze manier verlopen is”, zegt Poot. „Ze had zich beter moeten voorbereiden. Dan had ze kunnen weten hoeveel mensen er op af kwamen. Dat ze niet heeft ingegrepen, dat heeft het vertrouwen in de burgemeester geschaad. Het is een grote klap in het gezicht van de horeca-ondernemers, mensen die hun ouders niet konden bezoeken of niet bij uitvaarten konden zijn.”

CDA, Forum voor Democratie en de Partij van de Ouderen steunen het spoeddebat. Annabel Nanninga, fractievoorzitter van FVD in Amsterdam, zei maandagavond op Twitter al dat Halsema moet aftreden: „De acties van Halsema zijn niet uit te leggen aan al die Nederlanders die zich wel aan de regels houden. Amsterdam verdient beter leiderschap. Daarom zal FVD een motie van wantrouwen indienen. Halsema moet aftreden!”

Zo’n 5000 betogers, veelal met mondkapjes, hadden zich maandag rond 17.00 uur op en rond de Dam verzameld om te protesteren tegen racistisch politiegeweld in de Verenigde Staten. De politie was aanwezig en sprak mensen aan op de coronaregels. Halsema besloot om niet in te grijpen, omdat dat volgens haar tot onrust en misschien rellen had kunnen leiden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Grappig. Ik heb net naar het vragenuurtje van de tweede kamer gekeken. Het blijkt nu dat minister Grapperhaus contact gehad heeft met Femke en ook vond dat er niet ingegrepen mocht worden. . Vandaar dat hij dus Femke wel moet steunen en niet wil of kan ontslaan .

De massale demonstratie op de Dam had ’absoluut niet’ op die manier mogen plaatsvinden volgens Grappenhaus. Een oordeel over het aanblijven van Halsema laat hij aan de gemeenteraad.
Grapperhaus zegt contact te hebben gehad met Halsema over de demonstratie. „Mij is iets na vijf uur medegedeeld dat de demonstratie uit de hand liep en dat er niet gehandhaafd zou worden op de anderhalve meter omdat de emoties hoog opliepen. Ik heb laten weten daar begrip voor te hebben.” De minister gaf dus zijn goedkeuring voor niet handhaven. Volgens hem was dat nodig om escalatie te voorkomen.
Geert Wilders ging uit zijn dak.
„Regels gelden voor iedereen behalve Amsterdam”, zei Wilders. „Behalve als je van GroenLinks bent, Halsema laat 5000 linkse vriendjes leuzen schreeuwen. Ze heeft lak aan de regels. Dat is een keiharde klap voor mensen die zich aan regels houden.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders (PVV): “Deze linkse activist, verkleed als burgemeester, heeft overal lak aan!”
2 jun. 2020



‘Burgemeester gedraagt zich als activist’ - Binnenhof Report met Geert Wilders
2 jun. 2020

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Geert

Afbeelding

Burgemeester #Halsema heeft lak aan de 1.5 meter-afstand-regel voor de demonstranten in #Amsterdam. Twee conclusies: – niemand in Nederland kan nu nog worden verplicht zich aan de anderhalve-meter-regel te houden. – Halsema moet aftreden.

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Geert Wilders)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Pilgrim »

Hoogleraar: Kabinet kan Femke Halsema wél ontslaan

Door: Bas Paternotte, 18:23, 02 juni 2020

Afbeelding

Ferd Grapperhaus zei dat dat aan de Amsterdamse gemeenteraad is

Het oordeel over het handelen van Femke Halsema is aan de gemeenteraad van Amsterdam, zei minister van Justitie en Veiligheid Ferd Grapperhaus dinsdag tijdens het vragenuur waarin Geert Wilders opriep tot het ontslag van de burgermoeder van de hoofdstad. Hoogleraar Staats- en bestuursrecht van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden Wim Voermans (bekend van zijn kritiek op de 4,7 miljoen euro subsidie voor Kroondomein Het Loo en koning Willem-Alexander) denkt daar anders over. Mini-college staatsrecht in twee tweets.
Wim Voermans
@wimjmvoermans

Grapperhaus’ opstelling klopt niet: hier gaat het kabinet over (art. 11 Wet veiligheidsregio’s). Halsema is als voorzitter Veiligheidsregio verantwoordelijk voor #dam Grapperhaus: de Amsterdamse raad moet over Halsema oordelen /via @NOS https://nos.nl/l/2335931

16:00 - 2 jun. 2020
Wim Voermans
@wimjmvoermans

Grapperhaus zegt dat gemeenteraad Amsterdam moet oordelen over optreden Halsema 2 juni. Dat klopt niet. Kabinet en voorzitter Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland stelden de noodverordening op. Kabinet moet haar aanspreken (art. 11 Wet veiligheidsregio's)

16:11 - 2 jun. 2020
https://tpo.nl/2020/06/02/hoogleraar-ka ... -ontslaan/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie