Tweede Kamerverkiezingen in maart, en formatie

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door Ariel »

Arnoud van Doorn lijsttrekker Partij van de Eenheid bij landelijke verkiezingen

Arnoud van Doorn is de lijsttrekker van de Partij van de Eenheid (PvdE). Deze politieke partij gaat dit jaar voor het eerst meedoen met de Tweede Kamerverkiezingen. De PvdE heeft vrijdag de eerste tien kandidaten van de kandidatenlijst bekendgemaakt. Daarop staan naast Van Doorn nog twee personen uit Den Haag.

Liesbeth Hofman is de nummer zeven en Sener Aslan staat op de tiende plek. 'Het is de meest diverse top tien kandidaten van alle politieke partijen', vertelt Van Doorn tegen mediapartner Den Haag FM. 'Moslim en niet-moslim, meer vrouwen dan mannen, met en zonder hoofddoek: een representatieve doorsnede van de islamitische gemeenschap.'

De PvdE is een van de 89 partijnamen die is geregistreerd voor de komende verkiezingen. 'We hopen op drie tot vijf zetels. We zijn ambitieus. Er zijn een miljoen moslims in Nederland, ik denk dat het niet onrealistisch is’, zei lijsttrekker Van Doorn eerder tegen Den Haag FM. Zaterdag verschijnt het verkiezingsprogramma.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:
wo dec 30, 2020 8:19 pm
Er is inmiddels meerwaarde toegevoegd:
de lijst heb ik op alfabetische volgorde geherplaatst.
Hahaha! Heel goed en bedankt! Dat was ik nog vergeten. Sorry maat! [icon_lol.gif] icon_thumbup.gif
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door hans van de mortel »

De allernieuwste aanwinst in de politieke arena met een transparantie van heb ik jou daar, luidt:
Afbeelding
Anti Islamitische Pedofiele Profeet Partij.

Lijsttrekker is Hans van de Mortel sr..

Hansje is bekend vanwege zijn sterke analytische en logische argumentatie die stelselmatig en herkenbaar in het teken staat van het opruimen van de achterlijke weerzinwekkende waanzinnige afgodenverering voor de grootste historische Arabische pedofiele viespeuk ooit: Mohammed. Deze hoognodige opruiming van geestelijke modder - voordat het te laat is - is uitsluitend gericht op het dienen van het belang van onze beschaving en cultuur waaronder moslims - helaas - niet gerekend kunnen worden.

Om flinke aandacht te trekken, ga ik de komende tijd in een vermomming van Zwarte Piet mij regelmatig onder luid gebrul op de Dam in Amsterdam manifesteren. Ik zal mijn toehoorders toespreken en hen kond doen van mijn voornemen om iedere moslim die ik tegenkom in zijn gezicht te trappen. Hierna volgen al of niet rellen, maar in ieder geval een serie spraakmakende avondvullende programma's op de tv waarin ik klip en klaar uitleg zal geven dat het allemaal niet zo bedoeld was. Ik handelde uitsluitend vanuit mijn creatieve modus. Dit idee heb ik opgedaan aan de hand van de zwarte kwakzalver Akwasi. Om aan de sterke arm van de officier van Justitie te ontlopen, trek ik vervolgens mijn doodsverklaring aan moslims in.

Ik haat geen mens, maar ben wel van de vrije meningsuiting dat voor parasieten op onze kenniseconomie en beschaving geen plaats is voor die mensen die onze normen en waarden verachten, afwijzen en zich daarmee superieur achten aan een ieder die geen moslim is. Te beginnen bij Ahmed de gluiperd Aboutaleb, salfist en jihadist. Deze minkukel en onbetrouwbaar deloyaal persoon aan onze normen en waarden is bij koninklijk besluit van deze regering, die maakt dat hij wegkomt na 17 maart, goedgekeurd.

Ik reken op minstens 10 kamerzetels zodat ik samen met de PVV en het Forum voor Democratie een regering kan vormen die zich inzet voor de belangen van het Nederlandse volk. Moslims vallen daar dus niet onder. Die mogen zich melden bij een islamitische partij om daarmee de belangen van de nagedachtenis te dienen aan de historische Arabische vuilspuiter, pedofiel, psychopaat en oorlogscriminele sadist Mohammed.

17 maart! Stem op mij! Stem niet op vergane glorie, maar op de toekomst zonder moslims. Stem dus op de Anti Islamitische Pedofiele Profeet Partij van Hans sr..

Voor wie geïnteresseerd is in het oprichten van een politieke partij, hieronder wat nuttige info.
Kosten registratie politieke partij

€ 450 bij verkiezingen voor de Tweede Kamer;
€ 225 bij verkiezingen voor de Provinciale Staten en waterschappen;
€ 112,50 bij verkiezingen voor de gemeenteraad.

Voor registratie van een politieke partij is nodig dat de partij een vereniging is met volledige rechtsbevoegdheid. Dat betekent dat u:

Eerst een notariële akte moet opstellen waarin u de officiële oprichting vastlegt. In deze akte worden ook de statuten van de partij opgenomen.

Uw partij moet inschrijven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel (KvK).

Blanco lijst

U kunt ook met een blanco lijst aan de verkiezingen deelnemen. In dat geval is registratie van een partij niet nodig. Er staat dan op het stembiljet geen (partij)naam boven de kandidatenlijst, maar alleen een nummer.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door King George »

Ariel schreef:
za jan 16, 2021 1:58 am
Arnoud van Doorn lijsttrekker Partij van de Eenheid bij landelijke verkiezingen
Spoiler! :
Arnoud van Doorn is de lijsttrekker van de Partij van de Eenheid (PvdE). Deze politieke partij gaat dit jaar voor het eerst meedoen met de Tweede Kamerverkiezingen. De PvdE heeft vrijdag de eerste tien kandidaten van de kandidatenlijst bekendgemaakt. Daarop staan naast Van Doorn nog twee personen uit Den Haag.

Liesbeth Hofman is de nummer zeven en Sener Aslan staat op de tiende plek. 'Het is de meest diverse top tien kandidaten van alle politieke partijen', vertelt Van Doorn tegen mediapartner Den Haag FM. 'Moslim en niet-moslim, meer vrouwen dan mannen, met en zonder hoofddoek: een representatieve doorsnede van de islamitische gemeenschap.'

De PvdE is een van de 89 partijnamen die is geregistreerd voor de komende verkiezingen. 'We hopen op drie tot vijf zetels. We zijn ambitieus. Er zijn een miljoen moslims in Nederland, ik denk dat het niet onrealistisch is’, zei lijsttrekker Van Doorn eerder tegen Den Haag FM. Zaterdag verschijnt het verkiezingsprogramma.
Dat gaat dringen worden met alle andere vissers in dezelfde vijver. NIDA, DENK, Bij1. Meer verscheidenheid dan eenheid.
Liesbeth Hofman is de nummer zeven en Sener Aslan staat op de tiende plek. 'Het is de meest diverse top tien kandidaten van alle politieke partijen', vertelt Van Doorn tegen mediapartner Den Haag FM. 'Moslim en niet-moslim, meer vrouwen dan mannen, met en zonder hoofddoek: een representatieve doorsnede van de islamitische gemeenschap.'
Impliceert hij daarmee eigenlijk niet gewoon een gezonde negatieve beoordeling onder de kiezers voor Moslims vs niet-Moslims, mannen vs vrouwen, hoofddoek vs geen hoofddoek? En laat dat nou juist representatief zijn voor de Islamitische gemeenschap.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door Ariel »

Voorzitter VSN: Willem Engel niet meer op kieslijst voor Tweede Kamer, Engel zelf ontkent

Rotterdammer Willem Engel ontkent dat hij bij de verkiezingen geen kandidaat-Kamerlid meer is voor Vrij en Sociaal Nederland. Berichten daarover werden eerder in de media verspreid door de oprichter Bas Filippini.

In de partij zou ruzie zijn ontstaan over de kandidatuur van Engel. Met zijn komst zou een 'actiepartij in huis zijn gehaald'.

Engel, de voorman van de actiegroep Viruswaarheid, zegt dat hij nog steeds op nummer drie van de lijst staat. Ook Anna Zeven, voorzitter van de partij, zou haar functie niet hebben neergelegd, zoals Filippini eerder beweerde. "Bas Filippini is gesommeerd om de gedane uitspraken in te trekken", staat in een bericht dat Engel verspreidt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door Ariel »

JA21 wil nieuwe stad bouwen en discussie over abortus

Om de woningnood aan te pakken moet er een nieuwe stad in Nederland worden gebouwd voor 100.000 tot 150.000 inwoners. Dat staat in het verkiezingsprogramma van JA21, de partij die is opgericht door de opgestapte Forum voor Democratie-politici Joost Eerdmans en Annabel Nanninga.

Het moet een groene stad worden, met veel laagbouw, waar vooral starters, jonge gezinnen met kinderen en ouderen een plek kunnen vinden in betaalbare woningen. Waar de stad moet komen, vermeldt de partij niet.

JA21 is naar eigen zeggen een conservatief-liberale partij. Dat uit zich in de wens voor een kleinere overheid en lagere belastingen. De belastingvrije voet in de inkomstenbelasting moet omhoog en nabestaanden moeten minder erfbelasting gaan betalen. Ook de btw moet omlaag, vindt JA21.

Regering over rechts
Volgens lijsttrekker Eerdmans gaat zijn partij een regering over rechts mogelijk maken. Met partijen als de PVV en Forum lukt dat volgens hem niet. "Dat komt door de coalitiepolitiek, waarbij alles rechts van de VVD buiten de boot valt omdat ze worden uitgesloten of te radicaal zijn."

In tegenstelling tot de partij waar ze opstapten, willen Eerdmans en Nanninga niet aansturen op een nexit, een vertrek van Nederland uit de Europese Unie. Wel moet er een volksraadpleging komen over de toekomst van de euro. De EU moet een "wat lossere gemeenschap van Europese staten" worden en niet verder uitbreiden.

Abortusgrens te rigoureus
Opvallend is ook dat JA21 een maatschappelijk debat wil houden over de 24 weken-grens die geldt voor het uitvoeren van een abortus. Nederland is een van de weinige landen waar een zwangerschap, ook om niet-medische redenen, nog zo laat kan worden afgebroken.

In het verkiezingsprogramma staat dat zo'n late abortus vaak complicaties oplevert. "Omdat de medische mogelijkheden steeds verder toenemen en de kans op levensvatbaarheid van het ongeboren kind ook, vinden wij het te rigoureus om 24 weken voor alle gevallen te hanteren."

JA21 wil late abortus alleen toestaan bij een medische indicatie, zoals gevaar voor het leven van de moeder of een ernstige handicap bij de baby. Bij een andere aanleiding, zoals een verbroken relatie of geldproblemen, zou het verboden moeten zijn. Dat sluit ook aan bij de praktijk in sommige ons omringende landen, zo is de redenering.

Aanpassen aan klimaatverandering
Nederland moet niet langer vruchteloos strijden tegen de klimaatverandering, maar zich aanpassen aan de stijgende temperaturen, vindt JA21. We kunnen het geld beter uitgeven aan het verhogen van dijken en het inspelen op droogte en hitte.

Windmolens en zonneparken die er nu al zijn mogen blijven, maar moeten gesloopt worden als hun economische levensduur erop zit. Op de snelweg moet weer 130 gereden kunnen worden en de kolencentrales hoeven niet gesloten te worden.

Regels voor minaretten
JA21 wil strikte quota voor het toelaten van asielzoekers, waarbij het uitgangspunt altijd is dat ze weer teruggaan naar hun land. Illegaliteit wordt strafbaar. De vrijheid van onderwijs blijft bestaan, maar islamitisch onderwijs vormt daarop een uitzondering. Ook wil de partij regels voor het aantal minaretten en de hoogte van deze torens bij moskeeën.

JA21 staat in de meest recente Peilingwijzer op 0 tot 3 zetels. Eerdmans is lijsttrekker. Annabel Nanninga staat als lijstduwer op de lijst, maar zal haar zetel niet innemen als ze gekozen wordt, zo liet ze onlangs weten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door Pilgrim »

Stem op eerlijkheid en integerheid: stem PVV!

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door Ariel »

Zij gaan allemaal knokken voor de Tweede Kamer

Maar liefst 89 politieke partijen staan geregistreerd voor de Tweede Kamerverkiezingen in maart. Om mee te kunnen dingen moeten nieuwkomers 580 ondersteuningsverklaringen overleggen. In tijden van corona valt het nog niet mee om voldoende burgers te mobiliseren.

Taeke Visser (56) uit Moddergat – werkzaam op een nertsenfokkerij – toog onlangs naar Dokkum. Daar tekende hij op het gemeentehuis een ondersteuningsverklaring voor de BoerBurgerBeweging (BBB), die wil meedoen aan de verkiezingen voor de Tweede Kamer op 17 maart. „BBB komt op voor de plattelandsbevolking én wil een brug slaan naar de steden”, zegt Visser. „Van de bestaande partijen verwacht ik niks.”

BBB is een van de vele nieuwe partijen die dit voorjaar willen opmarcheren naar Den Haag. Zo eenvoudig is dat overigens niet, weet Femke Merel van Kooten (37). Het huidige ’onafhankelijke parlementslid’ hoopt als lijsttrekker van de door haar opgerichte partij Splinter in het parlement terug te keren. „Maar er zijn nogal wat drempels.”

Naast de 11.250 euro borg, die elke partij moet inleggen, is er bijvoorbeeld dit: om mee te kunnen doen in alle twintig Nederlandse kieskringen moeten nieuwkomers in negentien van die kieskringen dertig ondersteuningsverklaringen (osv’s) ophalen en in Bonaire tien. In totaal gaat het dus om 580 osv’s. „Vraag maar eens in coronatijd en in een lockdown aan mensen om die moeite voor je te doen”, zegt Van Kooten. „Sommigen doen het graag en dat is heel lief, maar er zijn er ook die écht niet naar een gemeentehuis durven nu.”

De termijn voor het afleggen van de ondersteuningsverklaringen werd wegens de coronacrisis verlengd van twee naar vier weken: van 4 januari tot en met 1 februari. De tijd begint inmiddels te dringen en Van Kooten heeft er, inclusief toezeggingen, nog maar zo’n 150. „Dus ja, we moeten de komende dagen echt aan de bak.” Eerder werd een amendement van haar, dat het mogelijk moest maken de hele procedure online af te doen, verworpen.

Geen idee
Minister Ollongren (D66, Binnenlandse Zaken) deed wel de toezegging dat gemeenten het de burger zo makkelijk mogelijk moeten maken, bijvoorbeeld door indieners zonder afspraak toe te laten tot de gemeentebalie.

"Wij stuiten op baliemedewerkers die geen idee hebben wat een ondersteuningsverklaring ís"
Nou, dat pakt in de ervaring van Ronald Mann (59), psychiater uit Huizen, heel anders uit. Mann, die op de lijst staat voor ’artsenpartij’ NLBeter: „Wij stuiten op baliemedewerkers die geen idee hebben wat een ondersteuningsverklaring ís. Op een stadsloket in Amsterdam werd burgers door een ambtenaar zelfs afgeraden er een te ondertekenen, ’want er zijn al te veel partijen’. Hallo, wij willen de politiek in omdat we zien dat er te weinig deskundigheid is in Kamer en kabinet – kijk hoe Hugo de Jonge faalt in de coronacrisis – en omdat wij verdrinken in bureaucratische regeltjes. Dit is de basis van de democratie: we staan in de kou en de regen, in plaats van in onze behandelkamer, en dan wordt het je zó moeilijk gemaakt. Ik vind dat onbestaanbaar.”

Sommige nieuwkomers hebben het om allerlei redenen makkelijker. JA21 van FvD-dissidenten Joost Eerdmans en Annabel Nanninga bijvoorbeeld, kan deels terugvallen op een bestaand netwerk van oud-FvD’ers. Zo heeft de partij in bijna alle provincies een fractie.

Ook BBB heeft, mede dankzij de boerenprotesten, veel sympathisanten, met name in de regio’s. „We zijn al vanaf augustus 2019 actief en hebben in die tijd een echte achterban kunnen opbouwen”, zegt lijsttrekker Caroline van der Plas uit Deventer. Ze somt op: „Overijssel, Groningen, Friesland, Drenthe, Zeeland, Limburg, heel Noord-Brabant – de kieskringen 17 en 18 –, Gelderland, Utrecht, Flevoland én Noord-Holland zijn inmiddels binnen. Alleen Bonaire loopt moeizaam.”

Van der Plas vindt het vreemd dat BBB in de peilingen nog niet voorkomt. „Ik snap wel dat een partij als Code Oranje van Richard de Mos, die wél gepeild wordt, bekender is, of BIJ1 van Sylvana Simons, maar wij krijgen er dagelijks nieuwe leden bij, er hangen spandoeken door het hele land en kijk hoe goed het loopt met de osv’s. BIJ1 – met volgens mij alleen aanhang in Amsterdam – wordt op een zetel geschat, maar misschien zijn wij wel de dark horse.”

Hidde Bouwmeester (26), student geschiedenis aan de UvA, wilde in zijn woonplaats Haarlem een osv ondertekenen voor pro-EU-partij Volt. „Sinds de toeslagenaffaire voel ik mij bij geen van de bestaande partijen meer thuis omdat het institutionele racisme overal blijkt te zitten.” Ook Bouwmeester heeft vraagtekens bij de procedure. „Dat het in coronatijd niet online kan, vind ik al vreemd, maar ik moest bovendien een afspraak maken, tegen de toezeggingen van Ollongren in. Volt is ook echt een partij voor stedelijke, hoger opgeleide jongeren, hoe gaat die op het platteland voldoende mensen mobiliseren, of op Bonaire? Het wordt nieuwe partijen wel heel moeilijk gemaakt zo.”

Historicus Geerten Waling, die onder meer het boek Zetelroof (2017) schreef, is het met Bouwmeester eens. Waling neemt het op voor de splinters: ’Al die ruzieclubjes en relpartijtjes, waar zijn ze goed voor? Nou, voor de democratie. We moeten ze koesteren’, schreef hij in Elsevier. Waarom? „Omdat achter elke partij ook betrokken burgers schuilgaan, met doorzettingsvermogen en toewijding, die hun zorgen of idealen in de bestaande partijen niet vertegenwoordigd zien en dat democratisch tekort hopen te corrigeren met een nieuw initiatief.”

"Dit werk is mijn roeping gebleken"
Bovendien, merkt Femke Merel van Kooten op, kan zelfs een eenpitter, zoals in haar geval, bergen verzetten, als je maar toeslaat op het juiste moment. „De zorgbonus van in totaal 2,2 miljard euro is een voorstel van mij. Toen Rutte het had over al die ’helden in de zorg’ en heel Nederland applaudisseerde voor het zorgpersoneel, dacht ik: dan nu ook boter bij de vis. De voltallige Tweede Kamer steunde mijn motie. Daar ben ik best trots op.”

En wat als het Splinter onverhoopt niet lukt om de 580 osv’s bijeen te sprokkelen? Van Kooten: „Dit werk is mijn roeping gebleken. Keer ik niet terug in de Tweede Kamer, dan knok ik verder vanuit de lokale politiek.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door xplosive »

 
Recente peilingen :
 
Afbeelding
 
Het lijkt erop dat hoe strenger de coronamaatregelen zijn die Mark Rutte voorstaat hoe magischer de aantrekkingskracht van de VVD op mensen is.

Dit zou dus de verkiezingsuitslag van 17 maart a.s. kunnen worden :
 
 
45 (+12) zetels - VVD
18 (  -2) zetels - PVV
20 (  +1) zetels - CDA
15 (  -4) zetels - D'66
13 (  -1) zetels - GL
11 (  -3) zetels - SP
11 (  +2) zetels - PvdA
  6 (  +1) zetels - CU
  4 (  -1) zetels - PvdD
  0 (  -2) zetels - 50PLUS
  2 (  -1) zetels - DENK
  2 (  -1) zetels - SGP
  3 (  +1) zetels - FvD
  0 (  +0) zetels - JA21
 
 
VVD, CDA en D'66 zouden dan samen 80 zetels hebben. (Ze dronken een glas en deden een plas en alles bleef ..... )
 
 
De dwaasheid waarmee we geregeerd worden is evenredig met de dwaasheid (domheid) van de kiezers !
 
 
Zouden de kiezers op 17 maart a.s. ineens heel veel slimmer (zijn ge)worden?
 
Laatst gewijzigd door xplosive op vr jan 22, 2021 2:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door xplosive »

 
Verkiezingsfraude (stembusfraude) in Nederland, kan dat?
 
Een artikel van ongeveer 4 jaar geleden :
 
Waarom vierde Rutte al zo vroeg feest? Deel van PVV-aanhangers vermoedt stembusfraude
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door King George »

8 zetels voor PvdD acht ik niet realistisch, ookal is er een steevaste kiezersgroep die graag gewoon op een dierenpartij of op een ouderenpartij willen stemmen. Ik zie PvdD toch meer als een soort Groen Links. En daar stemmen ze vaak het meeste mee mee.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door Pilgrim »

84% Nederlanders wil niets weten van uitstellen Kamerverkiezingen: ‘Ze zijn belangrijker dan ooit!’

Door Bart Reijmerink, 26 januari 2021

Afbeelding

Een ruime meerderheid van alle Nederlanders is van mening dat de Tweede Kamerverkiezingen op 17 maart gewoon moeten doorgaan. Het eventueel uitstellen van deze stembusgang zou rampzalig zijn. Op 17 maart moet namelijk iedereen instaat zijn om zijn of haar mening te kunnen uiten over, bijvoorbeeld, het coronabeleid en de Rutte-doctrine.

Het is een bijzonder slecht idee om de verkiezingen uit te stellen, zo blijkt uit een peiling van Maurice de Hond die is uitgevoerd in opdracht van de nieuwe politieke partij Code Oranje. Maar liefst 84% van alle Nederlanders keert zich tegen het uitstellen van het kiezen van een nieuw parlement, zo maakt de beweging van Richard de Mos bekend.

De meerderheid heeft gelijk, natuurlijk. In de lente van 2020 hoorden we al de eerste geluiden over het mogelijk uitstellen of aanpassen van de aankomende Tweede Kamerverkiezingen. We zitten namelijk in een grote crisis en een hectische verkiezing zou niet handig zijn tijdens een crisis zo groot als deze, beweren kritische tongen.

Het tegendeel is eerder waar: via de stembus kunnen Nederlanders juist hun lof of kritiek uiten op het huidige beleid. Naast het coronabeleid zitten we ook nog met de nasleep van de toeslagenaffaire; uitstel van de verkiezingen zou alleen maar kunnen betekenen dat de verantwoordelijken de dans ontspringen.

Ook Richard de Mos onderstreept het belang van de aankomende verkiezing. De Code Oranje-lijsttrekker gaat zelfs zo ver door te stellen dat dit de belangrijkste verkiezingen ooit zijn.

“Deze verkiezingen zijn belangrijker dan ooit. De toeslagenaffaire, het zwalkende coronabeleid, de Rutte-doctrine en tig gebroken verkiezingsbeloften schreeuwen om een snelle gang naar de stembus.”

De Mos heeft gelijk. Dankzij incompetente ministers zitten we met een waardeloos vaccinatiebeleid opgescheept, op 17 maart moeten we de kans krijgen om deze mensen naar huis te sturen. Vice versa geldt dit ook: de aankomende verkiezingen kunnen net zo goed een grote lofzang worden op tien jaar Rutte. En als we de peilingen mogen geloven stevenen we zelfs af op het kabinet-Rutte IV.

Hoe het ook zij: verkiezingen uitstellen is nooit de oplossing. Het is een van de weinige democratische instrumenten die we hebben om ons mening, met grote gevolgen, te uiten. Het kabinet moet dus de stem van een ruime meerderheid volgen en géén antidemocratische plannetjes bekokstoven om ons pas op een latere datum naar de stembus te sturen.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2021 ... -dan-ooit/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

GGZ Kieswijzer spuit PVV plat

Ook FvD, JA en DENK in isolatie

Kieswijzers. U wordt er (binnenkort) mee doodgegooid. Want u kunt niet zelf nadenken ofzo (is wel zo). En er is nu ook een extraspeciale kieswijzer voor de GEESTELIJKE GEZONDHEIDSZORG (GGZ). En daar valt iets op, na onderzoek en diagnose. Deze kieswijzer heeft ze niet allemaal op een rijtje.
Als wij ziek worden, een ongeluk krijgen, plotsklaps kortademig worden of het even helemaal niet zien zitten. Dan zien wij het liefst het gezicht van Zuster Agema als we weer bijkomen in de uitslaapkamer. Wij klappen al jaren voor zuster Fleur van het PVV Ziekenhuis. Als er toch iemand is die zich al jaren de birkenstocks uit het lijf loopt voor DE ZORG, dan is het zuster Fleur wel. Maar door de GGZ Kieswijzer wordt zuster Fleur behandeld als iemand met derdegraads lepra.
Wij zeggen u dit; als we zuster Fleur hadden gehad ipv Dokter Hugo dan zaten we allemaal nu bij het zwembad op een tropisch weiland, op ski's in Oostenrijk, en met opa en oma op het terras. Fix die shit ff, mafketels.
https://www.geenstijl.nl/5157456/ggz-ki ... plat/#more
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
vr jan 29, 2021 8:22 pm
GGZ Kieswijzer spuit PVV plat
Of je nu voor de PVV bent of niet: wie deze kieswijzer ziet, zou 'm meteen links moeten laten liggen. O wacht, daar ligt 'ie al...
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door hans van de mortel »

Ali Yas schreef:
za jan 30, 2021 4:35 pm
Mahalingam schreef:
vr jan 29, 2021 8:22 pm
GGZ Kieswijzer spuit PVV plat
Of je nu voor de PVV bent of niet: wie deze kieswijzer ziet, zou 'm meteen links moeten laten liggen. O wacht, daar ligt 'ie al...
Onmiddellijk mee eens. Niet eens de moeite genomen te lezen. : nono3:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door King George »

"De regering is machtiger dan ooit, want een demissionair kabinet kan niet (meer) naar huis worden gestuurd.", aldus Mark Rutte.

Zijn we al wakker of moeten we dat nog worden. Er wordt al gezinspeeld op dat we op 17 maart ook de TK-leden van de regeringspartijen niet naar huis kunnen sturen. Laat dit niet gebeuren!

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door Ariel »

King George schreef:
vr feb 05, 2021 12:16 pm
"De regering is machtiger dan ooit, want een demissionair kabinet kan niet (meer) naar huis worden gestuurd.", aldus Mark Rutte.

Zijn we al wakker of moeten we dat nog worden. Er wordt al gezinspeeld op dat we op 17 maart ook de TK-leden van de regeringspartijen niet naar huis kunnen sturen. Laat dit niet gebeuren!
Ik ga keurig 17 maart op de partij van Geert stemmen , maar ik heb niet het vertrouwen dat de VVD zal verliezen, of dat Geert zo groot zal worden dat hij mee kan regeren.

En wat betreft Rutte...De man maakte een grapje King. Iedereen in de kamer lachte toen hij dat zij. Ook Geert lachte, omdat ze allemaal wisten dat hij gelijk heeft. Een demissionair kabinet kan nu eenmaal niet naar huis gestuurd worden.

Ik moest er ook om lachen, toen ik Rutte dat hoorde zeggen. Een grapje op zijn tijd moet kunnen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door King George »

Ariel schreef:
vr feb 05, 2021 12:27 pm
King George schreef:
vr feb 05, 2021 12:16 pm
"De regering is machtiger dan ooit, want een demissionair kabinet kan niet (meer) naar huis worden gestuurd.", aldus Mark Rutte.

Zijn we al wakker of moeten we dat nog worden. Er wordt al gezinspeeld op dat we op 17 maart ook de TK-leden van de regeringspartijen niet naar huis kunnen sturen. Laat dit niet gebeuren!
Ik ga keurig 17 maart op de partij van Geert stemmen , maar ik heb niet het vertrouwen dat de VVD zal verliezen, of dat Geert zo groot zal worden dat hij mee kan regeren.
Geen grootser daad van Nederlands Verzet denkbaar dan op de 17de maart netjes op de PVV te gaan stemmen. Dus een kiezerscordon sanitaire om de kartelpartijen die een cordon sanitaire om de PVV of om FvD willen sluiten. Helaas zie ik het ook niet gebeuren dat de VVD een kiezersafstraffing gaat krijgen of een nieuwe regering zonder deelname van de VVD.
Ariel schreef:
vr feb 05, 2021 12:27 pm
En wat betreft Rutte...De man maakte een grapje King. Iedereen in de kamer lachte toen hij dat zij. Ook Geert lachte, omdat ze allemaal wisten dat hij gelijk heeft. Een demissionair kabinet kan nu eenmaal niet naar huis gestuurd worden.

Ik moest er ook om lachen, toen ik Rutte dat hoorde zeggen. Een grapje op zijn tijd moet kunnen.
Nou, OK dan.

Maar hierover maakt Geert Wilders geen grap. Want dit is wel bittere ernst.
Laatst gewijzigd door King George op vr feb 05, 2021 1:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door Ariel »

King George schreef:
vr feb 05, 2021 12:59 pm
Maar hierover maakt Geert Wilders geen grap. Want dit is wel bittere ernst.
En dat ben ik met hem eens.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door Mahalingam »

De Kiesraad heeft vandaag bekend gemaakt dat er 37 politieke partijen op het stembiljet zullen staan bij de Tweede Kamerverkiezingen in maart. Het waren er sinds de oorlog niet zo veel.

41 partijen hebben deze week hun kandidatenlijsten ingeleverd, maar Zorgend Nederland, EVERT!, Healthy Earth en de Jongeren Partij zijn inmiddels afgevallen. Een veelvoorkomend probleem voor nieuwe partijen is het verzamelen van steunverklaringen. Een partij moet dertig van die verklaringen, afgegeven door gelegitimeerde burgers, binnenhalen per kieskring. Een kieskring is een gebied in Nederland waarin de kandidatenlijsten hetzelfde zijn. Ze kunnen dus ook onderling verschillen, bijvoorbeeld door het niet halen van de steunverklaringen.

Door de coronacrisis zullen sommige stembureaus eerder en op meerdere dagen open gaan. Er zijn ook meer stembureauleden en tellers geworven. Der verkiezingen zijn op 17 maart.
https://www.nieuwnieuws.nl/5153084/reco ... tembiljet/

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door Ariel »

Feestpartij 'per ongeluk' goedgekeurd voor Tweede Kamer-verkiezingen

Op de stembiljetten in maart zal op plek 32 De Feestpartij van Johan Vlemmix als optie staan. Per ongeluk. Het was namelijk eigenlijk niet de bedoeling, zegt de lijsttrekker zelf.

De afgelopen tijd trokken steeds meer mensen zich terug van de partij. "Niet iedereen begreep het woord 'feest'. Wij zijn geen VVD met dat serieuze gedoe", legt Vlemmix uit. Daarom wilde de lijsttrekker er een punt achter zetten.

"Ik dacht: als ik alleen mezelf op de kandidatenlijst zet, wordt hij vast afgekeurd door de Kiesraad en krijg ik mijn inschrijfgeld terug", legt hij uit. Maar bij de presentatie op vrijdagmorgen bleek hij plots goedgekeurd te zijn. "Ik viel bijna van mijn stoel!"

Geen illusies
Naar dat inschrijfgeld kan hij nu dus fluiten: hij moet meedoen met de verkiezingen. "Vanavond vergader ik met andere mensen die zich voor mijn partij hebben ingezet. Nu ik ook meedoe, ga ik er vol voor."

Met de beperkte lijst verwacht hij geen problemen te krijgen. "Ik heb nooit de illusie gehad dat we meer dan één zetel kunnen halen."

Maar, je moet met alles rekening houden, vindt hij ook. "Alles wat je verwacht, gebeurt niet. En alles wat je niet verwacht, gebeurt wel. Ik heb op zolder nog wel een pop van mezelf staan. Als ik twee zetels haal, kan die mooi mee naar de Kamer."

Kerk
Vlemmix heeft nog altijd een aantal woningen in onze provincie, maar deze tijd zit hij vaker op de grens naar Brabant. "Ik heb een kerk gekocht in Landhorst. Daar zit ik nu dagelijks." Het is niet de eerste keer dat hij een opvallend pand heeft. Eerder was hij eigenaar van een spookhuis in Huissen.
Wat een pech voor de feestpartij van Johan Vlemmix. En hij heeft nog wel zulke goeie partijpunten.
Johan Vlemmix nu in eenmanspartij: ’Ik zit behoorlijk diep in de problemen’

Even geen slingers en ballonnen aan de muur bij De Feestpartij van Johan Vlemmix. De politicus in spé heeft zich namelijk flink in de nesten gewerkt, waardoor hij nu nog maar in zijn eentje op de kieslijst staat. Door problemen binnen de partij wilde de Brabantse ondernemer eigenlijk de handdoek in de ring gooien, maar dat ging niet zoals gepland. „Ik zit behoorlijk diep in de problemen.”

„Er waren wat mensen bij de partij die hun best niet meer deden en van de lijst wilden”, vertelt Vlemmix aan het ANP. „Uiteindelijk was er zo veel gedoe, dat ik dacht: ’hier kan ik de oorlog niet mee winnen, ik stop ermee.’”

Wanneer een kieslijst niet compleet of in orde is, krijgt de partij het ’inschrijfgeld’ terug. En dus ging Vlemmix alleen, met een volledig lege kandidatenlijst, naar de kiesraad om zo zijn partij ’ongedaan’ te maken. „Maar toen werd de partij opeens goedgekeurd en stond er, behalve ikzelf, niemand meer op de lijst. En dat was nu net niet de bedoeling.”

Asieldierentuin
Dat vindt Vlemmix jammer, want er waren ook veel mensen die wél flink hun best deden voor De Feestpartij. „Maar nu ben ik dus in m’n eentje. Al is dat eigenlijk ook wel prima”, realiseert hij zich. „Ik ga er toch niet vanuit dat ik meer dan één zetel hal. En uiteindelijk ben ik toch het grootste feestvarken van iedereen en hoef ik me lekker niet meer aan te passen.”

Er waren namelijk al wat partijpunten waar de rest het niet mee eens was. „Zoals tienduizend euro voor alle Nederlanders, om zo de coronacrisis een beetje te compenseren. En een dierentuin met asieldieren”, vertelt hij. „Dan kan je een leuk uitje maken en als je een lief dier ziet, kan die gelijk mee naar huis.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door King George »

Misschien had hij een lijst moeten indienen waarop hij de enige kandidaat was. Dan zou hij meer zetelkans gehad hebben. [icon_lol.gif]
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door Ariel »

5 weken voor verkiezingen zien we weinig verschuivingen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tweede Kamerverkiezingen in maart

Bericht door King George »

D'66 + 2 en PvdA + 1 staat mij niet aan.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie